Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
GerritGekke schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:44:
Waarin heb je dit gedaan? Want via itunes (pc) en via de iphone had ik die mogelijkheid niet. Volgens de website van Apple moet het wel mogelijk zijn, maar de optie blijft bij mij altijd buiten beschouwing.
Dat was via het aanmaken van nieuw apple ID via de iphone zelf. Ik kreeg daar wel de optie om geen betalingsmiddel te kiezen. Even kijken of ik dit nog eens kan doen zonder mijn huidige ID te moeten verwijderen.

[edit] Grappig, als ik dit nu nog een keer doe heb ik deze optie ook niet meer. Toen ik het gisteren deed was het een net nieuw geinstalleerde (restored/kale) iPhone, waarbij ik meteen een nieuw ID heb aangemaakt tijdens het installatie/activatie proces.

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 10-03-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Manke schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:49:
hoe stuur je snel iets naar je iphone, zoals een url? niet via email.
Via email is toch al razendsnel ? Anders via een Note vanaf icloud.com of een andere (notificatie) tool zoals boxcar bijv, maar dan kost het je meer tijd om dat op te starten dan dat je een email aan jezelf hebt gestuurd is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Je krijgt de optie 'geen' alleen wanneer je een gratis app probeert te downloaden en dan een account wilt aanmaken... (voor alle mensen hierboven, die een iTunes account zonder betaalmogelijkheid willen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:58
Al 2 dagen last dat m'n i5 na uit standby komen 'geen signaal' geeft en pas na 30 seconden terug signaal vindt. Even aant testen geweest; als ik hem in vliegtuigmodus zet dan pakt ie signaal wel meteen.

Netwerk instellingen al eens gereset, SIM kaart even eruit gehaald (en erover gegaan met een doek) maar haalde niet uit.

Dan maar een hele reinstall :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
sverzijl schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:58:
[...]

Via email is toch al razendsnel ? Anders via een Note vanaf icloud.com of een andere (notificatie) tool zoals boxcar bijv, maar dan kost het je meer tijd om dat op te starten dan dat je een email aan jezelf hebt gestuurd is mijn ervaring.
dit misschien, ff checken
http://www.prowlapp.com/
en
https://pushover.net/

thanks voor boxcar, ook ff checken

[ Voor 6% gewijzigd door Manke op 10-03-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dat bedoelde ik met notificatietools, is vergelijkbaar met boxcar en zo zijn er nog een paar. Ik zie er zelf het voordeel niet zo van in (voor het 'snel versturen van URLs') al gebruik ik ze zelf wel voor (Sickbeard/Couchpotato) notificaties, maar de vraagsteller wellicht wel.
Je kan natuurlijk een email met URL sturen naar je boxcar/prowlapp/... mailbox zodat je deze als popup op je iphone krijgt, maar het voordeel daarvan is m.i. marginaal.

[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 10-03-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:56
Is het mogelijk om mijn land/locatie op enige wijze te veranderen naar de UK ?
Wil namelijk wat video's streamen via bbc website maar die zijn gelimiteerd tot de uK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Gaat dat niet op IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:27
Yep, gaat via ip adres. Dus je zult een proxy of VPN netwerk moeten gebruiken. Zoek maar eens op het gebruik van diensten als Netflix in Nederland. Netflix is (of was) alleen in de US te gebruiken, maar d.m.v. een VPN netwerk is het mogelijk om een US ip te krijgen en het systeem te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Even een update na mijn problemen na steeds slechte 3G verbinding met daarbij extreem hoog batterij verbruik. Heb al vanaf de eerste dag problemen met 3G. Gaat steeds terug naar 2G of naar 3G met maar 0,35mb/s. Wanneer ik m dan uit en aan zet pakt ie m ineens wel op 10-15mb/s. Vreemd dus! Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat wanneer ik m op vliegtuigstand zet en weer terug dan gebeurt er hetzelfde. Nu wil ik dit zelf niet hoeven te doen en wil ik dat de iPhone 5 het zelf doet!

Ik heb inmiddels een volledige restore gedaan met erna een backup terug gezet. Geen resultaat. Contact gehad met Apple en VF. Inmiddels een nieuwe simkaart op advies van Apple. Geen resultaat. Vandaag weer gebeld met Apple. Ze willen nu dat ik een volledige restore doe zonder backup terug te zetten; zojuist gedaan zodat ie zo 'clean' mogelijk is. Als het probleem nog steeds aanhoudt wanneer ik zo dadelijk wat ga testen dan geeft Apple drie mogelijkheden:
1) Ze komen m halen en maken m waardoor je m 5 werkdagen zeker kwijt bent zonder vervangend exemplaar
2) Ik krijg een nieuwe toegestuurd en ik moet 29 euro betalen daarvoor. De oude moet ik dan terug sturen met borg credit card.
3) Ik moet naar Amsterdam om m daar te laten maken en testen. Krijg daar een nieuwe of ze maken m.
Dit allemaal onder voorbehoud dat ik alles goed getest heb en het probleem in de hardware zit. Anders zijn de kosten voor mij ;) ahum...

Hoop dat jullie er wellicht ook iets aan hebben. Ik laat weten wat ik doe wanneer ik vandaag wat getest heb. Heb dus mijn backup niet terug gezet dus even zonder alle apps en contacten e.d.

p.s. wat zouden jullie doen? (nieuwe dan maar? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik heb volgens mij precies hetzelfde. Ook af en toe ineens maar 0,35Mbps. Even vliegtuigmodus aan/uit en het is weer 3,3Mbps (max van mijn abo). Nog geen moeite genomen om contact op te nemen met Apple, maar ben beetje bang dat een nieuw toestel niets op gaat lossen en dat het in de software, danwel software in combinatie met provider is. (Ik zit ook bij VF overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
sverzijl schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:00:
Ik heb volgens mij precies hetzelfde. Ook af en toe ineens maar 0,35Mbps. Even vliegtuigmodus aan/uit en het is weer 3,3Mbps (max van mijn abo). Nog geen moeite genomen om contact op te nemen met Apple, maar ben beetje bang dat een nieuw toestel niets op gaat lossen en dat het in de software, danwel software in combinatie met provider is. (Ik zit ook bij VF overigens)
Maar dat zou toch niet moeten kunnen! Als de fout in software zit! En dan zou ik nog zelf voor de kosten van reparatie op moeten draaien wanneer ik m laat maken! Heb inmiddels nog steeds de backup niet terug gezet. Gisteren rondom Eindhoven wat speedtests uitgevoerd. Overal goede resultaten zonder vliegtuigstand te gebruiken. Probleem lijkt opgelost te zijn tot ik 's avonds in Son was en weer 0,02mb/s had. Vliegtuigstand aan/uit: woppah, 12mb/s!
Dus ik probeer het gewoon nog een weekje. 8)7
Ps, heb je zelf al een restore as nieuw apparaat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
opa_paul schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:26:
[...]

Maar dat zou toch niet moeten kunnen! Als de fout in software zit! En dan zou ik nog zelf voor de kosten van reparatie op moeten draaien wanneer ik m laat maken! Heb inmiddels nog steeds de backup niet terug gezet. Gisteren rondom Eindhoven wat speedtests uitgevoerd. Overal goede resultaten zonder vliegtuigstand te gebruiken. Probleem lijkt opgelost te zijn tot ik 's avonds in Son was en weer 0,02mb/s had. Vliegtuigstand aan/uit: woppah, 12mb/s!
Dus ik probeer het gewoon nog een weekje. 8)7
Ps, heb je zelf al een restore as nieuw apparaat gedaan?
Ik heb wel een restore als nieuw apparaat gedaan, maar dat was voor het wifi-ontvangst probleem. Daar zit ook het eea niet goed (bijv op zolder heb ik wel goede Wifi ontvangst met iPhone4s/ipad4, maar met iPhone5 zo goed als niet). Daar hielp een restore overigens niet bij.

Het 3G probleem kan ik in principe wel mee leven (dan maar even flightmode aan/uit zetten via Auxo, zo gepiept), het Wifi probleem vind ik storender.

Het 3G probleem lijkt ook alleen maar voor te komen als je van de ene plaats naar andere plaats reist (van mast naar mast?). Als ik de gehele dag thuis zit of op kantoor heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Rudios

Lost in space?

Vervelend probleem inderdaad. Ik heb net even zelf geprobeerd maar ik kom zowiezo niet boven de 3.3 Mbps op 3G?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik ook niet, maar dat komt omdat mijn abo die limiet heeft. 3.3Mbps is wat dat betreft meer dan genoeg voor wat ik er mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
sverzijl schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:42:
[...]

Ik heb wel een restore als nieuw apparaat gedaan, maar dat was voor het wifi-ontvangst probleem. Daar zit ook het eea niet goed (bijv op zolder heb ik wel goede Wifi ontvangst met iPhone4s/ipad4, maar met iPhone5 zo goed als niet). Daar hielp een restore overigens niet bij.

Het 3G probleem kan ik in principe wel mee leven (dan maar even flightmode aan/uit zetten via Auxo, zo gepiept), het Wifi probleem vind ik storender.

Het 3G probleem lijkt ook alleen maar voor te komen als je van de ene plaats naar andere plaats reist (van mast naar mast?). Als ik de gehele dag thuis zit of op kantoor heb ik er geen last van.
Klopt. Heb ook alleen het probleem wanneer ik naar een andere plaats ga. Als ik eenmaal goede verbinding heb dan hou ik m ook wel. Met wifi heb ik dus totaal geen problemen! Heb zelfs op zolder nog wifi. Haal via 5ghz frequentie zelfs tegen de 60mb/s. Hoor veel klachten over wifi ontvangst van de iPhone 5, maar ook over de zender van de UPC horizon box. Beide werken bij mij prima!

Heb idd 14,4mb internet abo via VF. Haalde voor de restore deze snelheid nauwelijks. Nu prima. Regelmatig tegen de 11-12mb/s. Weet dus wel dat het kan werken en dat het ip niet aan VF ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Is er een bedrijf in de buurt van Den Haag/Rotterdam voor controle op je Iphone 4s toestel.
Het display en de aan en uit knop doen het niet meer. Nu wil ik hem weg brengen voor reparatie (onder garantie), echter krijg je al standaard van een reparatie dienst te horen dat er waterschade zou zijn.

Dat is natuurlijk niet het geval. Nu weet ik dat er via kassa toen er ergens een bedrijf was die kon opmaken dat er wel of geen waterschade aanwezig zou zijn.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Ik heb een vraag aan de mensen die Whatsapp gebruiken. Ik krijg nu wanneer ik een bericht krijg een trilsignaal en een drietoon tune. Nu wil ik wanneer ik een bericht ontvang dat de iphone wel gaat trillen maar geen drietoon signaal afgeeft. Wanneer ik in Whatsapp > Instellingen > Berichtgeving - Bericht de 'Drietoon' vervang voor 'Geen' en verder de instellingen zo laat geen trilsignaar mee wanneer mijn scherm uit staat. Wat wel weer het geval is wanneer ik de 'Geen' op 'Drietoon' zet. Wat doe ik fout of hoe kan het dat mijn tril ook verdwijnt?
Nog ter info, wanneer ik Whatsapp gewoon open heb staan trilt ie wel wanneer ik een app krijg. Dat is wel vreemd toch?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Hallo,ik heb een probleempje met mijn iPhone5!
Ik heb mijn iPhone vandaag terug gekregen nadat ik hem had opgestuurd voor reparatie!
Nu heb ik mijn oude reserviekopie terug gezet maar nu zijn al mijn foto's van mijn oude 3GS op mijn iPhone5 geplaatst ipv iPhone5 filmrol! is er een manier om mijn oude filmrol te verwijderen en te vervangen met mijn iphone5 filmrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wipen, nieuwe backup terugzetten en dan de goede kiezen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Laatst online: 01-05 14:56
CyBeR schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:54:
Wipen, nieuwe backup terugzetten en dan de goede kiezen?
Gelukt, bedankt voor de tip wist niet dat je ook andere reservekopien kon selecteren!
Itunes koos automatisch de verkeerde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34
Zijn er meerdere waarop het automatisch helderheid niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik heb problemen met de facebook app. Als ik op 3G zit dan laadt hij niets meer en ook de Messenger app doets niets.

Dacht eerst dat het aan de 3G lag maar het gebeurt enkel bij Facebook. Na een hele reinstall (als nieuw toestel) werkt het nog steeds niet.

Is dit een facebook app probleem, meerdere mensen hier last van?

Dit terwijl ik wel 13 Mbps seconden haal op de speedtest. :)

[ Voor 8% gewijzigd door blubbers op 12-03-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
En tijdens die herstelactie heb je natuurlijk je backup terug gezet? :P Probeer de app eens te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat verhelpt de meeste snafu's bij Facebook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
me_mrtn schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:02:
En tijdens die herstelactie heb je natuurlijk je backup terug gezet? :P Probeer de app eens te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat verhelpt de meeste snafu's bij Facebook namelijk.
Nee zonder backups. :) Merk net dat de twitter en facebook badge ook weg is uit de notificatie center instellingen pagina. Vreemd allemaal hoor :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
blubbers schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:19:
[...]

Nee zonder backups. :) Merk net dat de twitter en facebook badge ook weg is uit de notificatie center instellingen pagina. Vreemd allemaal hoor :s
Dat kun je gewoon doen door in te loggen bij instellingen. Die andere snafu's, geen enkel idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
me_mrtn schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:32:
[...]

Dat kun je gewoon doen door in te loggen bij instellingen. Die andere snafu's, geen enkel idee.
Ze komen er pas in te staan als het popup van 'wil pushberichten sturen' erop komt en je accepteert. Twitter deed dit net maar Facebook wil dit niet vragen. :p

Hoe kan ik dit triggeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Kan aan een iPhone 4 komen die voor de Amerikaanse markt bedoeld is. Zit ook een simlock op. Volgens de verkoper gaat het ding niet in Nederland werken vanwege de andere standaarden in netwerken die ze daar hebben. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:51:
Kan aan een iPhone 4 komen die voor de Amerikaanse markt bedoeld is. Zit ook een simlock op. Volgens de verkoper gaat het ding niet in Nederland werken vanwege de andere standaarden in netwerken die ze daar hebben. Klopt dit?
als het GSM is en niet CDMA moet het hier werken, unlocken kan goedkoop via ebay, ligt ook aan de carrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Laatst online: 17:02
Precies hetzelfde probleem met Facebook. Hij wilt niet vragen of ik push berichten wil ontvangen. Waardoor deze dus niet in m'n berichtencentrum komt. Alles geprobeerd. Zelfs een herstel (zonder backup) heeft niet geholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Bestaan er hedendaags ook tweaks die het mogelijk maken om whatsapp downloads (afbeeldingen) automatisch in een andere map op te slaan in plaats van de standaard filmrol?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Update op 3G problemen verhaal:
Heb Apple weer gebeld na vandaag en gisteren weer hetzelfde probleem gehad te hebben. Ze sturen een 'nieuwe' op en de oude moet ik terug sturen. Het kan een nieuwe zijn, maar ook een gerefurbished exemplaar. Kosten 29 euro.
Hopelijk lost dit het op. Als de reparatie niet onder garantie valt dan kost het me knaken! Apple medewerker zegt dat dit eigenlijk nooit voorkomt! Alleen bij zeer duidelijke waterschade of uitwendige beschadigingen, wat de mijne niet heeft!
Nu duimen dat het allemaal goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
ligt het aan mij of is na de laatste IOS update de wifi module compleet gek geworden? (iphone 4)

Hij deed het altijd prima maar nu valt hij continu weg (ook als hij niet standby staat).

ik bel nogal veel via Viber met mijn vrienden dus dan is dit knap vervelend

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ff dom vraagje van iemand die al 3 jaar een iphone in z'n hand heeft..

Als de iphone 4 aan het opladen is, dan zie je toch op het lockscreen zo de batterij en dat die heen en weer beweegt/laadt ?

Mijn laadt sinds vandaag niet meer op ineens, connect en synct perfect, laadt logotje rechts boven is aanwezig maar hij laadt niet en op de lockscreen staat de batterij er zonder enig beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
Dancing_Animal schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:51:
de CDMA versies werken inderdaad niet hier, deze telefoons hebben dacht ik ook geen simkaart maar worden op IMEI nr op het netwerk geregistreerd.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tuzla schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:38:
Ff dom vraagje van iemand die al 3 jaar een iphone in z'n hand heeft..

Als de iphone 4 aan het opladen is, dan zie je toch op het lockscreen zo de batterij en dat die heen en weer beweegt/laadt ?

Mijn laadt sinds vandaag niet meer op ineens, connect en synct perfect, laadt logotje rechts boven is aanwezig maar hij laadt niet en op de lockscreen staat de batterij er zonder enig beweging.
De batterij beweegt ook helemaal niet toch? Zet het batterijpercentage eens aan via instellingen. Die zou je dan moeten zien toenemen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ja ik twijfel ook, dacht dat het groene in de batterij bewoog als die aan het laden was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:24
Nee is het niet zo. Als ik mijn iPhone bijvoorbeeld leeg aan de oplader hang, ik druk uurtje later op de home knop, dan laat ie eerst nog het lege batterijtje zien voordat ie door heeft dat ie inmiddels al opgeladen is.

Ik loop er al een tijdje mee maar sinds vandaag wordt het me toch echt te gek. Er zit stof of iets dergelijks tussen de lens en de cam.

Afbeeldingslocatie: http://img547.imageshack.us/img547/2253/63820041.jpg

Dit is een foto van een wit a4'tje, het a4 is schoon. Alle vlekjes en puntjes die je ziet zijn viezigheden in mijn telefoon. Zonet mijn provider (Vodafone) gebeld, mijn telefoon moet worden opgestuurd. Ook vertelde hij mij dat ik geen vervangend toestel krijg. Buiten dat dat me ook totaal niet lekker zit, is mijn probleem hier niet echt mee opgelost.

Heeft iemand enig idee hoe lang ik mijn telefoon kwijt zou zijn? Of sturen ze gewoon een andere iPhone5 terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Streskip schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:30:
Nee is het niet zo. Als ik mijn iPhone bijvoorbeeld leeg aan de oplader hang, ik druk uurtje later op de home knop, dan laat ie eerst nog het lege batterijtje zien voordat ie door heeft dat ie inmiddels al opgeladen is.

Ik loop er al een tijdje mee maar sinds vandaag wordt het me toch echt te gek. Er zit stof of iets dergelijks tussen de lens en de cam.

[afbeelding]

Dit is een foto van een wit a4'tje, het a4 is schoon. Alle vlekjes en puntjes die je ziet zijn viezigheden in mijn telefoon. Zonet mijn provider (Vodafone) gebeld, mijn telefoon moet worden opgestuurd. Ook vertelde hij mij dat ik geen vervangend toestel krijg. Buiten dat dat me ook totaal niet lekker zit, is mijn probleem hier niet echt mee opgelost.

Heeft iemand enig idee hoe lang ik mijn telefoon kwijt zou zijn? Of sturen ze gewoon een andere iPhone5 terug?
Heb hetzelfde met mijn 5, ik heb spontaan een vlek ergens tussen. Het glas is verder nog prima. Ik zal morgen even contact opnemen met de Apple Store (gekocht daar), maar ik ga hem niet inleveren. Dan ga ik er liever even zelf langs. Dan zit ik vast aan een Nokia 100 en als agenda m'n iPad. Dat is mij toch iets te gortig. :P

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/6giphj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
1nsane schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:59:
[...]

de CDMA versies werken inderdaad niet hier, deze telefoons hebben dacht ik ook geen simkaart maar worden op IMEI nr op het netwerk geregistreerd.
Goed nieuws! Heb vandaag een microsimkaart gekocht en hij doet 't gewoon! Heb gisteravond ook wel een unlockreqjest gedaan. Bij AT&T, maar daar moest nog een fax achteraan met kopie van de bon. Heb geen fax en heb dat dus nog niet gedaan, maar hij doet het nu dus wel.
Enige minpunt is dat de muteknop niet meer van mute af wil en homeknop reageert heeeel soms niet en ook een keertje dubbel. Voor die €100 mag ik zeker niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Een leuke tip: De tweakers app voor iPhone is zojuist bijgewerkt met iPhone 5 ondersteuning. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Lekker is dat, wil m'n telefoon niet opsturen (op zich geen optie) en heb vandaag tijd om naar A'dam te gaan (vier uur reizen), maar natuurlijk is de Genius Bar pas volgende week beschikbaar. Ik zit ook met een volle agenda de komende twee weken, hopen dat ik een avond afspraak maar ga redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
@ Me_mrtn

Ben laatst op een zondag vanuit Groningen op de bonnefooi naar Amsterdam gereden met een kapotte 4S. Bij de ingang aangegeven dat telefoon kapot is, medewerker vroeg naar mijn naam en of ik een afspraak had. Heb me van de domme gehouden en gezegd dat ik niet wist dat ik een afspraak moest maken. Medewerker zei dat het eigenlijk wel de bedoeling was. Toen maar aangegeven dat ik helemaal uit Groningen kwam.. bla bla bla.

Hij kon daar direct een afspraak voor mij maken voor 10 minuten later. Moet wel zeggen dat ik er vlak na openingstijd was en dat het heel rustig was. 20 minuten na aankomst in de winkel stond ik weer buiten met een nieuwe 4S. Top service!

Je kan dus best een gokje wagen door er gewoon heen te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
DaKuup schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:57:
@ Me_mrtn

Ben laatst op een zondag vanuit Groningen op de bonnefooi naar Amsterdam gereden met een kapotte 4S. Bij de ingang aangegeven dat telefoon kapot is, medewerker vroeg naar mijn naam en of ik een afspraak had. Heb me van de domme gehouden en gezegd dat ik niet wist dat ik een afspraak moest maken. Medewerker zei dat het eigenlijk wel de bedoeling was. Toen maar aangegeven dat ik helemaal uit Groningen kwam.. bla bla bla.

Hij kon daar direct een afspraak voor mij maken voor 10 minuten later. Moet wel zeggen dat ik er vlak na openingstijd was en dat het heel rustig was. 20 minuten na aankomst in de winkel stond ik weer buiten met een nieuwe 4S. Top service!

Je kan dus best een gokje wagen door er gewoon heen te rijden...
Ik heb eigenlijk weinig zin om benzine + parkeerticket te betalen om dan voor nop te komen, snap je? Ik ben anders ook erg tevreden over de service hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Snap ik... dacht je dat ik daar wel zin in had ;)

Volgens mij blokkeert dat afspraak-maken-systeem standaard de eerstvolgende 2 dagen, maar dat betekent niet dat ze dan helemaal vol zitten. Ik geef alleen maar aan dat ik in soortgelijke situatie als jou heb gezeten en het voor mij dus goed heeft uitgepakt (het "mazzel" gehalte moet ik je daarin schuldig blijven helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
DaKuup schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:16:
Snap ik... dacht je dat ik daar wel zin in had ;)

Volgens mij blokkeert dat afspraak-maken-systeem standaard de eerstvolgende 2 dagen, maar dat betekent niet dat ze dan helemaal vol zitten. Ik geef alleen maar aan dat ik in soortgelijke situatie als jou heb gezeten en het voor mij dus goed heeft uitgepakt (het "mazzel" gehalte moet ik je daarin schuldig blijven helaas).
Ik gok het erop. ;)

Edit: niet gelukt, jammer. Donderdag dan maar. Het probleem erkenden ze verder wel.

[ Voor 7% gewijzigd door me_mrtn op 16-03-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het een beetje beu hoe krijg ik een whatsapp gesprek weg die maanden lang niet tussendoor verwijderd is. Het duurt uren volgens mij om het gesprek weg te krijgen maar blijft staan. En ik ga het niet bericht per bericht verwijderen kost me alleen kapot veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:45
@bloemenwinkel
Je kunt toch gewoon bij Chats over het contact vegen en dan op verwijderen klikken?!? Zie het probleem niet echt

Lukt dat niet? Misschien een optie om het contact tijdelijk uit het adresboek te verwijderen en dan opnieuw invoeren?

[ Voor 33% gewijzigd door Maite op 16-03-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat duurt bij hem dus blijkbaar een hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Naar aanleiding van jou bericht heb ik het ook een getest, en verrek, ik heb het ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
@bloemenwinkel
Hier geen probleem verdwijnen meteen, of het moet aan de lengte van de berichten liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou gesprekken van enkele dagen hebt krijg je ze wel weg maar ik heb een gesprek van zo goed als een jaar. Die krijg je echt niet zomaar weg heb het al geprobeerd halfuur a uurtje ongeveer. Je kunt contact wel verwijderen zie je als nog telefoonnummer staan. En het gaat zeker om lengte van berichten en korte natuurlijk. Haha kijk daar heb je nog iemand die het probleem heeft zal gerust niet enigste zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Laatst online: 14:24
me_mrtn schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:28:
[...]

Heb hetzelfde met mijn 5, ik heb spontaan een vlek ergens tussen. Het glas is verder nog prima. Ik zal morgen even contact opnemen met de Apple Store (gekocht daar), maar ik ga hem niet inleveren. Dan ga ik er liever even zelf langs. Dan zit ik vast aan een Nokia 100 en als agenda m'n iPad. Dat is mij toch iets te gortig. :P

[afbeelding]
Halen ze 'm daar wel uit elkaar? Want ook ik zit er niet op te wachten dat ie opgestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt inderdaad aan de lengte van het gesprek.
ronaldme schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:46:
@bloemenwinkel
Hier geen probleem verdwijnen meteen, of het moet aan de lengte van de berichten liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:43:
Het ligt inderdaad aan de lengte van het gesprek.

[...]
oke en als het zo is dat het een hele lengte van een gesprek is hoe krijg je het dan wel weg?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
opa_paul schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:09:
[...]
Met wifi heb ik dus totaal geen problemen! Heb zelfs op zolder nog wifi. Haal via 5ghz frequentie zelfs tegen de 60mb/s. Hoor veel klachten over wifi ontvangst van de iPhone 5, maar ook over de zender van de UPC horizon box. Beide werken bij mij prima!
Vandaag eens 2 iPhone5's naast elkaar gehouden en dezelfde speedtest gedaan direct na elkaar. Ik haalde 5-6Mbps, de iPhone5 van m'n broer 26Mbps (op een 30Mbps lijn). Beiden zelfde IOS 6.1.2. Ook opvallend was dat als we de speedtest tegelijkertijd startten, de perf van beiden dramatisch was (2-3Mbps).
Toch maar eens een call gelogd, daar dit toch echt een HW issue lijkt te zijn. Ik word morgen terug gebeld., ben benieuwd(sowieso of ze op zondag bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
sverzijl schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:18:
[...]

Vandaag eens 2 iPhone5's naast elkaar gehouden en dezelfde speedtest gedaan direct na elkaar. Ik haalde 5-6Mbps, de iPhone5 van m'n broer 26Mbps (op een 30Mbps lijn). Beiden zelfde IOS 6.1.2. Ook opvallend was dat als we de speedtest tegelijkertijd startten, de perf van beiden dramatisch was (2-3Mbps).
Toch maar eens een call gelogd, daar dit toch echt een HW issue lijkt te zijn. Ik word morgen terug gebeld., ben benieuwd(sowieso of ze op zondag bellen)
Heb gisteren al een nieuwe iPhone 5 opgestuurd gekregen. Heb m even gecheckt op serienummer. Is een nieuwe gemaakt in week 10 c3 China. Dus zeer tevreden over service van Apple. Probleem 3G eindelijk voorbij. Vindt nu zelf nieuwe 3G verbindingen waar ik ook ben. Oude was dus idd kapot of niet helemaal oké!

Zie oudere berichten afgelopen twee weken over de problemen die ik ervaren heb. Nu dus opgelost. Snelle en goede service. Volgens mij hebben veel iphones een defecte chip voor wifi en 3G. Wellicht de eerste series het meeste fouten. ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Apple's reactie op de Samsung Galaxy S IV? http://www.apple.com/iphone/why-iphone/
Een "Why iPhone?" pagina met redenen waarom je voor de iPhone zou moeten gaan.

De redenen - kort - op een rij:

- Met iPhone kan je gemakkelijk veel dingen doen en met iPhone kan je veel dingen makkelijk doen
- iPhone heeft sinds de eerste generatie iPhone elke keer weer de “Highest in Customer Satisfaction with Consumer Smartphones" prijs ontvangen.
- Er is veel aandacht besteed aan het design: "a level of precision you’d expect from a finely crafted watch", "Every detail and every material — particularly the sleek aluminum enclosure — has been meticulously considered and refined"
- Alleen de iPhone heeft Retina display met een ontzettend hoge pixeldichtheid
- Goede battery life
- Een krachtige, maar energiezuinige chip
- 4G LTE + Wi-Fi internet tot 150 Mbps
- iPhone staat in de top 3 meest gebruikte camera's (op Flickr)
- App Store + iTunes, veel nadruk op veilig en gecontroleerd, nadruk op nadelen van andere platformen (lijkt gericht op Android)
- iOS 6
- Siri
- iCloud: al je apparaten gesynchroniseerd
- Nadruk op support (Apple Stores, chat, telefoon)

Het is een aardig lange pagina dus het lijkt erop dat ze zich best wel bedreigd voelen. Alleen het Retina display argument vind ik onzin, aangezien de concurrenten nu allemaal met 400+ pixels per inch komen. Dan hadden ze zich nog beter kunnen focussen op het feit dat de iPhone een RGB lay-out heeft en dat "AMOLED dat niet aan kan" of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:39:
Is er een bedrijf in de buurt van Den Haag/Rotterdam voor controle op je Iphone 4s toestel.
Het display en de aan en uit knop doen het niet meer. Nu wil ik hem weg brengen voor reparatie (onder garantie), echter krijg je al standaard van een reparatie dienst te horen dat er waterschade zou zijn.

Dat is natuurlijk niet het geval. Nu weet ik dat er via kassa toen er ergens een bedrijf was die kon opmaken dat er wel of geen waterschade aanwezig zou zijn.
Waar zitten die bedrijfjes niet zou je bijna zeggen. Ben vandaag bij Ben's telecom (reparatieafdeling) in Leiden geweest. Al hun prijzen staan online. Wat me opviel was dat iemand die daar een tweedehands telefoon wilde kopen aangeboden kreeg het apparaat 3 dagen op proef te nemen, dat klinkt in ieder geval als een goede service. Ken het bedrijf verder niet.
Hier staat trouwens hoe je je iPhone zelf op waterschade kunt checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere vraag ik wil eigenlijk whatsapp gepsprek gaan mailen en dat kan met media of zonder. Maar het is een gesprek van een jaar geleden nu heb ik het gemaild maar ik krijg niet volledig alles terug vanaf vorig juni. Terwijl het gesprek ongeveer Maart a April is begonnen zeg maar. Hoe kan ik het voor elkaar te krijgen om alles te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Dancing_Animal schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:02:
[...]

Waar zitten die bedrijfjes niet zou je bijna zeggen. Ben vandaag bij Ben's telecom (reparatieafdeling) in Leiden geweest. Al hun prijzen staan online. Wat me opviel was dat iemand die daar een tweedehands telefoon wilde kopen aangeboden kreeg het apparaat 3 dagen op proef te nemen, dat klinkt in ieder geval als een goede service. Ken het bedrijf verder niet.
Hier staat trouwens hoe je je iPhone zelf op waterschade kunt checken!
Bedankt voor de tip van de Apple site waar je kan zien waar de vocht indicators zitten! Dus bij de iPhone 5 zit er maar een terwijl de meeste toestellen er meerdere hebben? :/
Had hiervoor een HTC en die had vier stikkers: op de accu, onder de accu tegen de behuizing aan, bij de USB aansluiting en onderin de koptelefoon ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
opa_paul schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:11:
[...]
Heb gisteren al een nieuwe iPhone 5 opgestuurd gekregen. Heb m even gecheckt op serienummer. Is een nieuwe gemaakt in week 10 c3 China. Dus zeer tevreden over service van Apple. Probleem 3G eindelijk voorbij. Vindt nu zelf nieuwe 3G verbindingen waar ik ook ben. Oude was dus idd kapot of niet helemaal oké!
Ik heb zojuist ook met Apple contact gehad en besloten om net als jij te kiezen voor een express-replacement. A.s. dinsdag zou ik hem binnen moeten hebben. Hopelijk dan verlost van de Wifi en 3G problemen.
Zie oudere berichten afgelopen twee weken over de problemen die ik ervaren heb. Nu dus opgelost. Snelle en goede service. Volgens mij hebben veel iphones een defecte chip voor wifi en 3G. Wellicht de eerste series het meeste fouten. ?!
Dat zou best kunnen ja. Mijn huidige iPhone heeft produktiedatum week 44 (november) 2012, China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Streskip schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:16:
[...]

Halen ze 'm daar wel uit elkaar? Want ook ik zit er niet op te wachten dat ie opgestuurd wordt.
Nee, ze bekijken het probleem en beslissen dan wat er gaat gebeuren. Of je toestel gaat in de reparatie, maar meestal krijg je een vervangend toestel mee.
Uniciteit schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:56:
Het is een aardig lange pagina dus het lijkt erop dat ze zich best wel bedreigd voelen. Alleen het Retina display argument vind ik onzin, aangezien de concurrenten nu allemaal met 400+ pixels per inch komen. Dan hadden ze zich nog beter kunnen focussen op het feit dat de iPhone een RGB lay-out heeft en dat "AMOLED dat niet aan kan" of iets in die richting.
Retina staat ook voor de fantastische kleurweergave. En daar ontbreekt het bij sommige toestellen echt aan. Eén van de redenen waarom ik ook geen AMOLED zou willen is a) saturatie (keuze van de fabrikant, maar toch), b) banding, c) afvlakking kleurweergave, d) weergave in zonlicht.

[ Voor 50% gewijzigd door me_mrtn op 17-03-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:19
sverzijl schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:10:
[...]

Ik heb zojuist ook met Apple contact gehad en besloten om net als jij te kiezen voor een express-replacement. A.s. dinsdag zou ik hem binnen moeten hebben. Hopelijk dan verlost van de Wifi en 3G problemen.

[...]

Dat zou best kunnen ja. Mijn huidige iPhone heeft produktiedatum week 44 (november) 2012, China.
Vermoed dat mijn toestel hetzelfde heeft na het lezen van de verhalen. Morgen misschien ook maar eens Apple bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

me_mrtn schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:18:

Retina staat ook voor de fantastische kleurweergave. En daar ontbreekt het bij sommige toestellen echt aan. Eén van de redenen waarom ik ook geen AMOLED zou willen is a) saturatie (keuze van de fabrikant, maar toch), b) banding, c) afvlakking kleurweergave, d) weergave in zonlicht.
Ik heb Android gehad én Apple. Toch weer terug naar Apple. Ik mis misschien de 'tweakability' van Android wel, maar iOS is zoveel meer stabieler en mooiere interface, het werkt gewoon. Daar waar ik bij Android vaak 'fail' apps had, werken de apps van iOS eigenlijk altijd. Maargoed, terugkomend op het scherm; eens! Ik heb voor mijn huidige iP6 een Galaxy Note gehad en de kleuren zijn gewoon nep, groen is gifgroen en oranje is fluoriserend. Ik snap dat sommige mensen dat ervaren als flits en levendig, maar ik vind het ver van de realiteit. Voor mij nooit geen AMOLED meer. Temeer ook omdat ik thuis een plasma TV van Panasonic heb en geen LED TV van Samsung, min of meer hetzelfde principe ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Wat ik me afvraag. Ik zie dat sommige winkels de iPhone 5 voor al zo'n gauw €50 minder aanbieden dan dat Apple dat doet. Hoe kan dat nou? Het ziet er allemaal netjes gesealed uit en het lijkt me dat je als winkel ook geen gestolen partijen gaat verkopen. Of maakt zo'n winkel dan gewoon iets minder winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Dancing_Animal schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:03:
Wat ik me afvraag. Ik zie dat sommige winkels de iPhone 5 voor al zo'n gauw €50 minder aanbieden dan dat Apple dat doet. Hoe kan dat nou? Het ziet er allemaal netjes gesealed uit en het lijkt me dat je als winkel ook geen gestolen partijen gaat verkopen. Of maakt zo'n winkel dan gewoon iets minder winst?
Vaak worden mobiele telefoons ingekocht d.m.v. zogeheten grijze handel. Anders gezegt het word geïmporteerd vanuit landen waar de telefoon goedkoper is en uiteraard geeft apple de resellers een (hele kleine) marge op hun producten.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Dancing_Animal schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:03:
Ik denk ook dat het partijen zijn uit het buitenland. Groupon verkoopt de i5 voor € 599,-.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 18-03-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

*snip* dat mag de volgende keer in een topic report :)

[ Voor 66% gewijzigd door Daedalus op 18-03-2013 12:41 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:59:
[...]

Ik denk ook dat het partijen zijn uit het buitenland. Groupon verkoopt de i5 voor € 599,-.
Grijze import of refurbished uit de US ,let wel op of er dan service wordt gegeven door Apple hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een aantal backups staan op me macbook van me iphone. Nu heb ik blijkbaar foto's van vorig jaar staan op een van de backups die gemaild heb naar me email. Maar ik krijg ze helemaal niet aan zelfs als ik het probeer met een whatsapp gesprek te mailen lukt het niet. Eenmaal terug gezet naar vandaag stuur ik gewoon een email naar me eigen dat krijg ik wel aan. Hoe kan ik het toch voor elkaar te krijgen om het wel verstuurd te krijgen en te ontvangen?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Goedendag iedereen,

Ik zit met het volgende probleem, sinds gisterenavond (nacht) heb ik bizarre signaalproblemen wat betreft bereikbaarheid. Met Wi-fi heb ik geen probleem maar mijn mobiele signaal is de ene minuut helemaal vol bereik, en daarna weer ''geen service'', zo schommelt het de hele tijd door. Dit heeft ook een zware wissel getrokken op mijn batterij, ik ging slapen en had ruim 50% terwijl het eerste wat hij 's-ochtens aangaf is dat de batterij haast leeg was, daaruit concludeer ik dus dat dit de hele nacht is doorgegaan. Ik heb hiervoor nog nooit signaal problemen gehad op mijn locatie.
Maar feit is dus dat ik zo goed als onbereikbaar ben.

Mijn vraag is; moet ik ermee naar de winkel van mijn provider of weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

Edit: Ik zit bij KPN (Hi) trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Th_mas schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:42:
Goedendag iedereen,

Ik zit met het volgende probleem, sinds gisterenavond (nacht) heb ik bizarre signaalproblemen wat betreft bereikbaarheid. Met Wi-fi heb ik geen probleem maar mijn mobiele signaal is de ene minuut helemaal vol bereik, en daarna weer ''geen service'', zo schommelt het de hele tijd door. Dit heeft ook een zware wissel getrokken op mijn batterij, ik ging slapen en had ruim 50% terwijl het eerste wat hij 's-ochtens aangaf is dat de batterij haast leeg was, daaruit concludeer ik dus dat dit de hele nacht is doorgegaan. Ik heb hiervoor nog nooit signaal problemen gehad op mijn locatie.
Maar feit is dus dat ik zo goed als onbereikbaar ben.

Mijn vraag is; moet ik ermee naar de winkel van mijn provider of weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

Edit: Ik zit bij KPN (Hi) trouwens
Backup maken via iTunes. iPhone herstellen via iTunes. Alle sofware opnieuw erop knallen dus. Erna configureren als nieuw apparaat. Dan backup terug zetten. Heb je alles terug. Dan doet ie het wel weer.

Mocht je het probleem erna nog houden dan doe je hetzelfde nog een keer maar dan geen backup terug zetten. De fout kan ook in je backup zitten.

Moet zeker lukken zo. Succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ineens ook een probleem met mijn iPhone 4

Sinds deze ochtend zie ik een 3G signaal op mijn iPhone thuis ipv verbonden met Wifi. Hij ziet het netwerk wel, maar kan geen verbinding maken.

De iPhone 4 van mijn vriendin, de iPad 4 en de iPad mini zijn en blijven allemaal verbonden met het wifi netwerk thuis.

Nu op het werk precies hetzelfde. Ziet het netwerk wel, maar kan geen verbinding maken.
Geprobeerd
Netwerk vergeten en opnieuw verbinden
uit- & aanzetten.
Cold-reset

Wat gebeurd er bij netwerkinstellingen herstellen? Wat wordt er dan allemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

readytoflow schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:53:
Wat gebeurd er bij netwerkinstellingen herstellen? Wat wordt er dan allemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet?
Exact wat het zegt nl. het resetten van alle netwerkinstellingen (3G, Wifi, ...)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sverzijl schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:10:
[...]

Yes! zojuist nieuwe iPhone 5 binnengekregen (produktiedatum week 10). En de wifi-issues zijn opgelost met dit exemplaar.

Als ik op zo'n 1-2 meter van de router vandaan zit (zowel ZTE220 van KPN als een Netgear 3700 met DD-WRT) zijn de snelheden van beide toestellen nog vergelijkbaar (+/- 50-60Mbps voor beiden). Maar op wat grotere afstand is het al 15Mbps vs 2Mbps. Op zolder heb ik met de oude iPhone slechts sporadisch ontvangst, de nieuwe iPhone haalt daar 9Mbps.
(Beide toestellen als nieuw toestel geinstalleerd met speedtest als enige extra app)

Nu hopen dat ik het ene issue niet heb omgeruild voor een ander nog te ontdekken issue.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 19-03-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
sverzijl schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:30:
[...]

Yes! zojuist nieuwe iPhone 5 binnengekregen (produktiedatum week 10). En de wifi-issues zijn opgelost met dit exemplaar.
..........
Nu hopen dat ik het ene issue niet heb omgeruild voor een ander nog te ontdekken issue.
Ah mooi. Het is bij jou dus ook geregeld! Ik ben er ook heel blij mee. Deze werkt gewoon zoals ie zou moeten! Wellicht dat de eerste lading iPhones (5) gewoon nog niet helemaal goed was?!

Hoop ook dat er nu geen andere fouten meer aan het licht komen. Wie weet wat deze types weer minder goed doen. (Type 7 zitten we nu blijkbaar)

Weet je overigens zeker dat ze je oude telefoon niet terug sturen naar je als ie gemaakt is?! Dat je je 'nieuwe' dan weer terug moet sturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
opa_paul schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:16:
[...]
Ah mooi. Het is bij jou dus ook geregeld! Ik ben er ook heel blij mee. Deze werkt gewoon zoals ie zou moeten! Wellicht dat de eerste lading iPhones (5) gewoon nog niet helemaal goed was?!
Ik ga er wel vanuit. En niet iedereen zal het als problematisch ervaren (zit je bijv altijd dicht bij je wifi router, dan merk je er niet zoveel van).
De wifi ontvangst van de iPhone4s is overigens nog steeds wat beter dan die van de (nieuwe) iPhone5, maar dit is slechts marginaal en ga ik bij normaal gebruik niet merken. Ik kan nu tenminste weer normaal op zolder rondlopen zonder te hoeven overschakelen op 3G om nog ontvangst te hebben.
Weet je overigens zeker dat ze je oude telefoon niet terug sturen naar je als ie gemaakt is?! Dat je je 'nieuwe' dan weer terug moet sturen. :P
Haha, ja dat weet ik zeker :)

Enige minpuntje is dat er geen instructies bij het pakketje zaten om de oude iPhone terug te sturen, ondanks dat er in de mail stond dat ik die instructies moest volgen. Gelukkig is een ophaalopdracht bij UPS zo online geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
sverzijl schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:29:
[...]

Ik ga er wel vanuit. En niet iedereen zal het als problematisch ervaren (zit je bijv altijd dicht bij je wifi router, dan merk je er niet zoveel van).
De wifi ontvangst van de iPhone4s is overigens nog steeds wat beter dan die van de (nieuwe) iPhone5, maar dit is slechts marginaal en ga ik bij normaal gebruik niet merken. Ik kan nu tenminste weer normaal op zolder rondlopen zonder te hoeven overschakelen op 3G om nog ontvangst te hebben.

[...]

Haha, ja dat weet ik zeker :)

Enige minpuntje is dat er geen instructies bij het pakketje zaten om de oude iPhone terug te sturen, ondanks dat er in de mail stond dat ik die instructies moest volgen. Gelukkig is een ophaalopdracht bij UPS zo online geregeld.
Oh dat zat er bij mij allemaal wel bij. Niets voor hoeven doen. Boekje met instructies en ups retour pakketje.

Bij mij lag het probleem natuurlijk niet bij wifi maar bij 3G. En de hele tijd over op offline en weer online is echt storend. Zodoende ben ik heel blij nu.

En je mag je nieuwe iPhone wel houden hoor. Las alleen heel duidelijk 'vervangend exemplaar' in de mails. Toen dacht ik: neehhuuuh! Mijn nieuw exemplaar zal je bedoelen. Kerel bij Apple zei ook al dat ze het zien in hun scherm wanneer je met je 'vervangend exemplaar' belt ;w haha. Ik hou deze iig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Laatst online: 13-06 13:48
Gister mijn iphone 5 opgestuurd met trage 3g verbinding. Vandaag kreeg ik mail van dynafix dat IMEI nummer niet overeen komt(typ fout van t-mobile medewerker)
Ben benieuwd hoe dit afloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
opa_paul schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:14:
[...]
Oh dat zat er bij mij allemaal wel bij. Niets voor hoeven doen. Boekje met instructies en ups retour pakketje.
oooh.. Nu je boekje zegt zie ik ineens ook wat;) Ik dacht dat dat de handleiding voor de iPhone was en heb het boekje al meteen bij het oud papier gegooid. Maar dat hele boekje a 33 pagina's bevat dus de instructies.
Oh well, ik had inmiddels al een ophaaldatum ingepland via ups.com [/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
@opa_paul Ik heb zo te lezen exact hetzelfde probleem wat jij eerder had (traag 3g)
Hoe lang heeft t geduurd totdat je een nieuwe iPhone 5 hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Voor mij was het zondagmiddag incident gelogd, dinsdagochtend binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
bedoel je met incident gelogd, de ontvangst van je tel door repaircenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:35
Een afspraak gemaakt voor vrijdag in Amsterdam. Heb last van data leaks, trage 3g + wifi en een flut batterijleven.

Belachelijk dat zelf na een clean install en iCloud op uit, mijn iPhone soms wel 200 mb vebruikt terwijl ik slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
xamirz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:27:
bedoel je met incident gelogd, de ontvangst van je tel door repaircenter?
Ik heb op zondagmiddag mijn (Wifi) probleem bij Apple Support aangemeld en daarbij gekozen voor 'express replacement'. Kost je wel 29 euro, maar dan krijg je een nieuw toestel opgestuurd (die ik dus vanmorgen binnen kreeg), waarna je je oude toestel kan laten ophalen door UPS.

Je kan er ook voor kiezen om je oude toestel op te laten halen, te laten repareren, en weer te laten retourneren. Dit is gratis, maar je zit dan volgens Apple Support 5 tot max 10 werkdagen zonder toestel. Hier had ik 1) geen zin in, en 2) ik vertrouwde er niet op dat mijn toestel 'gerepareerd' terug zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26
xamirz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:19:
Gister mijn iphone 5 opgestuurd met trage 3g verbinding.
Dat duurde vast wel even dan voordat ie aankwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik heb ook wifi problemen, maar dan met 5ghz. Heb heel slecht bereik icm me time capsule.

Zijn er nog mensen met het probleem van de camera naar Apple gegaan?

Edit:

Toch wel erg vervelend dit:

Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/1760/fotowi.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door MmarkM op 19-03-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 11:40

StrongArmLance

Endless flow

Crossposten is niet toegestaan, je eigen topic voldoet.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 19-03-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Ik heb helaas hetzelfde. Ook een soort vingerafdrukken en een roze stip in het midden van alle foto's. Binnenkort even contact opnemen met Apple. Alhoewel ik niet veel foto's maak, vind ik dit wel zonde :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Hoedje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:54:
[...]

Ik heb helaas hetzelfde. Ook een soort vingerafdrukken en een roze stip in het midden van alle foto's. Binnenkort even contact opnemen met Apple. Alhoewel ik niet veel foto's maak, vind ik dit wel zonde :)
Ik had vrijdag contact opgenomen met Apple Care; toch zonder afspraak naar Amsterdam gegaan. Ze erkenden het probleem wel, maar konden zonder afspraak (vaker geprobeerd :P ) niets voor mij doen. Overmorgen heb ik een afspraak gepland. Heb linksonder een "vieze vlek", of het nu stof is of wat, geen idee. Maar de lens zelf is schoon en onbeschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Dit heb ik, is dat vergelijkbaar? (zie de roze vlek in het midden)

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/i5mgwhist/ROSE.jpg

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Rudios schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:06:
Dit heb ik, is dat vergelijkbaar? (zie de roze vlek in het midden)

[afbeelding]
Die roze vlek niet, dat is een voorkomend probleem met de nieuwe saffieren lens en de coating. Ik bedoel zoals bovenstaande foto, Streskip en mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ah oke. Ai, dat ziet er inderdaad niet lekker uit. :(

Dus die roze vlek is wel "normaal"?

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 19-03-2013 21:31 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Rudios schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:31:
Ah oke. Ai, dat ziet er inderdaad niet lekker uit. :(

Dus die roze vlek is wel "normaal"?
Ik zou het niet normaal noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Uniciteit schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:32:
[...]

Ik zou het niet normaal noemen.
Die purple haze had de 4 ook hoor, maar dan in de groene variant. Kwestie van slechte lichtinval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
me_mrtn schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:41:
[...]

Die purple haze had de 4 ook hoor, maar dan in de groene variant. Kwestie van slechte lichtinval.
In dit geval is het wel heel erg duidelijk aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Uniciteit schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:43:
[...]

Google het maar eens, witte muren zijn wat dat betreft een biatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:43:
[...]

Bij de iPhone 4 was het nog een stuk duidelijker eigenlijk :) Die foto's pik je er zo uit als er in het midden een egaal oppervlak zit.
Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.