Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
fatihbatur schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:02:
Ik heb een aantal immitatie lightning kabels gekocht bij DX.
één grote troep.
kwaliteit is bagger, opladen gaat veel trager.

kortom een advies, neem het als test maar ga niet hele magazijnen vol kopen en aan je nichtjes neefjes geven, want het is bewezen dat deze kabels toch meer stroom aan het apparaat geven die de accu vernachelt.
Ik heb anders geen enkel probleem met deze kabels. En wat bedoel je met "meer stroom aan het apparaat geven"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Servor schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:47:
Vanochtend zijn mijn Sony MDR-EX81IP oordoppen overleden dus ik ben op zoek naar een alternatief voor gebruik bij mijn iPhone 4S. Ik zie veel Sennheiser voorbij komen op de bekende site met het blauwe bolle mannetje maar ik wil erg graag doppen met én fatsoenlijk geluid én een mic + controls (zowel track als volume control) aangezien ik vaak met de doppen op de fiets zit. Die kan ik erg slecht vinden moet ik zeggen, ook bij Sony niet echt. De doppen die ik had schijnen ondertussen end of life te zijn. Wie kan me in de juiste richting duwen? Budget zo rond de 50 euro.
AKG's. Enkele hebben inline controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Servor schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:47:
Vanochtend zijn mijn Sony MDR-EX81IP oordoppen overleden dus ik ben op zoek naar een alternatief voor gebruik bij mijn iPhone 4S. Ik zie veel Sennheiser voorbij komen op de bekende site met het blauwe bolle mannetje maar ik wil erg graag doppen met én fatsoenlijk geluid én een mic + controls (zowel track als volume control) aangezien ik vaak met de doppen op de fiets zit. Die kan ik erg slecht vinden moet ik zeggen, ook bij Sony niet echt. De doppen die ik had schijnen ondertussen end of life te zijn. Wie kan me in de juiste richting duwen? Budget zo rond de 50 euro.
a-JAYS Four!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hier ook een grijs beeld bij updates-scherm van de Appstore.
Dit is volgens mij ook gekomen NA de update naar 6.1.2.
Mijn iPhone 5 is wel gejailbreakt maar dat moet haast toch niet uit maken?

Appstore killen / opnieuw opstarten / Genius for apps uit helpt allemaal niet...

Zou et opgelost worden in 6.1.3 ??

[ Voor 5% gewijzigd door Tha BasZ op 26-02-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Hebben jullie nu ook last van het (bekende?) slechte Wifi performance probleem met iPhone 5?
Met 5Ghz kanalen geen enkel probleem (35-50Mbps volgens speedtest), maar met 2.4Ghz kanalen is het dramatisch, vooral de upload (0,5-3Mbps max, terwijl iPhone 4s vanaf dezelfde lokatie 12-14Mbps haalt).

Ook valt de verbinding weg op de iPhone5 als ik op zolder ben (iPhone 4s doet het daar nog redelijk, met accesspoint in de meterkast).

[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 26-02-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Tha BasZ schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:34:
Hier ook een grijs beeld bij updates-scherm van de Appstore.
Dit is volgens mij ook gekomen NA de update naar 6.1.2.
Mijn iPhone 5 is wel gejailbreakt maar dat moet haast toch niet uit maken?

Appstore killen / opnieuw opstarten / Genius for apps uit helpt allemaal niet...

Zou et opgelost worden in 6.1.3 ??
Hebben heel veel mensen last van momenteel. Heb het ook al twee keer gehad. Eerste keer heel hardnekkig. Meer dan 5 keer opnieuw moeten opstarten en de app moeten killen. Uiteindelijk pakt ie 'm dan een keer!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Is het nu nog verstandig een iPhone 4 te kopen? Ik zal even uitleggen waarvoor ik denk het ding te gaan gebruiken. Ik bel en sms zeer weinig, maar wil best een leuke telefoon. Het is het idee dat ik af en toe onderweg of in een winkel ook even het internet op kan en me onderweg kan vermaken met bv een potje Angry Birds. Is de gewone 4 nog snel genoeg? Ik kan me ook voorstellen dat ie binnenkort niet meer geupdate kan worden of traag wordt na de volgende update (zoiets flikten ze ook bij de 3GS).
Verder viel het me in de winkel op dat die 5 aan de randen eigenlijk best 'scherp' aanvoelt, is dat bij de 4 / 4S beter, kan me niet herinneren dat die zo aanvoelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb een iphone 4 gekocht dit jaar, dacht er genoeg aan te hebben, omdat ik em niet veel zal gebruiken... dacht ik =)
Hij is snel en stabiel zat, helemaal waar jij em voor wilt gebruiken, maar daar zal het echt niet bij blijven.
Updates maak ik me geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
Maar zijn er dingen waar jij tegenaan loopt waarin hij niet voldoet? Het scheelt nogal wat knaken met een 4S of een 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik merk dat ie na een respring ongeveer 250MB vrije ram beschikbaar heeft, nu, na gebruik maar alle apps afgesloten is er 120MB vrij.
Dat is het enige, maar de 4s heeft net zoveel ram, maar wel een dual core, (leuk voor de zwaardere 4s+ spellen), meer niet volgens mij, apple is te zuinig (gierig) met geheugen, zowel RAM als opslag.
Wat me wel opviel was met google maps op de 4 en een samsung galaxy s advance, op de tweede is het beeld soepeler, op de 4 hapert het, alleen is het geen belemmering.
Die samsung is trouwens gelijk aan de 4s, maar als je van ios houdt is het geen optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
sverzijl schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:51:
Hebben jullie nu ook last van het (bekende?) slechte Wifi performance probleem met iPhone 5?
Met 5Ghz kanalen geen enkel probleem (35-50Mbps volgens speedtest), maar met 2.4Ghz kanalen is het dramatisch, vooral de upload (0,5-3Mbps max, terwijl iPhone 4s vanaf dezelfde lokatie 12-14Mbps haalt).

Ook valt de verbinding weg op de iPhone5 als ik op zolder ben (iPhone 4s doet het daar nog redelijk, met accesspoint in de meterkast).
ja ik heb daar heel veel last van. Mijn wifi is ontzettend instabiel. Als ik op slaapkamer ben waar ik nog gewoon goed bereik hebt valt de verbinding steeds weg. 3g is gewoon sneller..
Ik weet niet of het nu aan de chip ligt of iets softwarematigs. Heb geen zin om er voor naar a'dam te gaan.
maar het irriteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

opa_paul schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:58:
[...]

Hebben heel veel mensen last van momenteel. Heb het ook al twee keer gehad. Eerste keer heel hardnekkig. Meer dan 5 keer opnieuw moeten opstarten en de app moeten killen. Uiteindelijk pakt ie 'm dan een keer!

Succes!
Of course even je tip geprobeerd maar na tig keer afgesloten en reboot eigenlijk nog steeds hetzelfde.
Wel raar... maar om daarvoor nou echt alles weer te restoren (en me jailbreak e.d. weer op te tuigen) gaat me een beetje te ver.
Dank voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Tha BasZ schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:05:
[...]

Of course even je tip geprobeerd maar na tig keer afgesloten en reboot eigenlijk nog steeds hetzelfde.
Wel raar... maar om daarvoor nou echt alles weer te restoren (en me jailbreak e.d. weer op te tuigen) gaat me een beetje te ver.
Dank voor het meedenken in ieder geval!
Ja klote dus...

Toch denk ik dat het vanzelf wel weer een keer gaat werken. Desnoods dus na een 6.1.3 update... Er zijn heel veel mensen die dit probleem nu ervaren. Zie Apple store forum en Apple Community. Heb zelf ook een maitje gestuurd naar Apple. Kreeg ik een mail terug hoe ik de iTunes updates kon uitvoeren. Ze hadden niet eens door dat ik het over de updates van de App Store had.

Ik denk niet dat ik een volledige restore ervoor zou doen... Het werkt nu inmiddels bij mij ook weer en heb het ook niet gedaan!
Succes iig... (geeft ie trouwens nog wel aan dat je een aantal updates moet doen? Dat irriteerde mij namelijk mateloos. Blijft aangeven dat je moet updaten, maar je weet niet welke updates en als je het wilt doen krijg je een blank scherm zonder de updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ opa_paul.

Ja hij geeft zeker aan dat er nog updates zijn en hoeveel (as we speak de schade van vandaag is maar 2).
Maar scherm zelf werkt dus niet (blijft grijs/wit).

Via iTunes (@ laptop) kan ik dan wel weer zien WELKE apps een update nodig hebben.
En die dan weer op mn iPhone zoeken en dan staat er wel update bij.
Maar ja das natuurlijk niet echt de bedoeling/handig... maar ik zie et als werkende work-around...

Weet iemand trouwens of er lijsten zijn op internet met welke updates er bijv. vandaag zijn uitgekomen voor Appstore-apps??

[ Voor 32% gewijzigd door Tha BasZ op 27-02-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Morgen met mn vriendin naar de Apple Store, haar iPhone 4S aan/uit knop zit muur vast en batterij maakt sprongen van 40% naar 19% en valt dan uit. Zien wat voor oplossing ze daar hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:27
Dat probleem met de updates in de app store heb ik ook al gehad. Gisteravond bleef het scherm met updates leeg. Vanochtend werkte het gewoon weer. Ik heb de telefoon niet uitgezet ofzo, ik vermoed namelijk dat het met de server van apple te maken heeft en niet met de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:28

janklp

FortyTwo Capital

Die servers zijn sowieso bagger sinds de update naar de nieuwe App Store layout. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dennischo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:45:
Morgen met mn vriendin naar de Apple Store, haar iPhone 4S aan/uit knop zit muur vast en batterij maakt sprongen van 40% naar 19% en valt dan uit. Zien wat voor oplossing ze daar hebben :)
Laat even weten of ze moeilijk doen met omruilen van telefoon, heb ook een 4S met een muurvaste sluimerknop.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Genius locatiegegevens uitzetten wil soms nog wel eens helpen bij een trage App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Slasher schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:38:
[...]

Laat even weten of ze moeilijk doen met omruilen van telefoon, heb ook een 4S met een muurvaste sluimerknop.
Dit heb ik eens gehad met mijn iPhone 4. Is simpel een hardwarematig defect, dus zou onder de garantie moeten vallen (ik kreeg destijds een nieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Grr m'n 4 heeft een roze tint over het beeld, viel me op toen ik em naast een andere 4 hield, nu valt t me inderdaad op. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Manke schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:57:
Grr m'n 4 heeft een roze tint over het beeld, viel me op toen ik em naast een andere 4 hield, nu valt t me inderdaad op. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Er zijn verschillende fabrikanten die de schermen produceren. Onderling hebben ze allemaal wat kleurverschil. De ene is gelig en de andere heeft een blauwe gloed.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:38:
[...]

Telefoon werdt omgeruild, garantie was wel verlopen dus het kostte 199 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:36:
Is het nu nog verstandig een iPhone 4 te kopen? Ik zal even uitleggen waarvoor ik denk het ding te gaan gebruiken. Ik bel en sms zeer weinig, maar wil best een leuke telefoon. Het is het idee dat ik af en toe onderweg of in een winkel ook even het internet op kan en me onderweg kan vermaken met bv een potje Angry Birds. Is de gewone 4 nog snel genoeg? Ik kan me ook voorstellen dat ie binnenkort niet meer geupdate kan worden of traag wordt na de volgende update (zoiets flikten ze ook bij de 3GS).
Verder viel het me in de winkel op dat die 5 aan de randen eigenlijk best 'scherp' aanvoelt, is dat bij de 4 / 4S beter, kan me niet herinneren dat die zo aanvoelden.
Ik heb mijn iPhone 4 anderhalf jaar geleden tweehands gekocht. Ik moet zeggen dat het zeker een prima telefoon is voor dagelijks gebruik. De 3G en wifi ontvangst zijn prima, pagina's laden dan ook redelijk snel. Sinds de 6.1.2 update haal ik met gemak 7 uur gebruik en een dag standby, terwijl dit eerder minder was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Dennischo schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:48:
[...]

Telefoon werdt omgeruild, garantie was wel verlopen dus het kostte 199 euro.
Garantie verlopen? De 4S is toch nog geen 2 jaar oud? Het lijkt me dat een 4S in ieder geval 2 jaar lang deugdelijk moet zijn. Zijn ze hun nare garantietrekjes nog steeds niet kwijtgeraakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[hoorde hier niet thuis sorry]

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:54:
[...]

Er zijn verschillende fabrikanten die de schermen produceren. Onderling hebben ze allemaal wat kleurverschil. De ene is gelig en de andere heeft een blauwe gloed.
aha ok
heb het gefixed met color profiles in cydia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

marhalm schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:24:
[...]

Garantie verlopen? De 4S is toch nog geen 2 jaar oud? Het lijkt me dat een 4S in ieder geval 2 jaar lang deugdelijk moet zijn. Zijn ze hun nare garantietrekjes nog steeds niet kwijtgeraakt? ;)
Inderdaad je hebt 2 jaar garantie, dus had gewoon gratis omgeruild moeten worden. Apple probeert je af te schepen dat je 1 jaar garantie hebt, maar als je over het "Europees consumentenrecht" hebt dan is het opeens 2 jaar. Zelf meegemaakt met de online Apple Store. Helaas maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ervaren mensen sinds de laatste 6.1.2 update ook verminderd bereik?
Heb hier een 3GS op 6.01 en een 4S op 6.1.2

Ik schakel thuis 3G uit maar waar de 3GS 5 streepjes volle bak heeft mag ik blij zijn als de 4S 3 streepjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Slasher schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:25:
Ervaren mensen sinds de laatste 6.1.2 update ook verminderd bereik?
Heb hier een 3GS op 6.01 en een 4S op 6.1.2

Ik schakel thuis 3G uit maar waar de 3GS 5 streepjes volle bak heeft mag ik blij zijn als de 4S 3 streepjes heeft.
Ga eens in Fieldtest en bekijk het dan. Die streepjes zijn zo nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 08-09 12:12
Zijn er apps die je scherm kan opnemen, zonder een jailbreak te gebruiken.

Ik wil filmpjes maken van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:29:
[...]

Inderdaad je hebt 2 jaar garantie, dus had gewoon gratis omgeruild moeten worden. Apple probeert je af te schepen dat je 1 jaar garantie hebt, maar als je over het "Europees consumentenrecht" hebt dan is het opeens 2 jaar. Zelf meegemaakt met de online Apple Store. Helaas maar waar.
Aarg wist ik dat maar eerder, telefoon net twee jaar oud maar niet helemaal goed.
Doen ze moeilijk over een paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ik vroeg mij eens af, hoe vaak laten jullie je iPhone vallen (zonder case bv.).

Ik heb zo'n inschuif leren hoes, en regelmatig glijdt hij eruit als ik per ongeluk vergeet dat ik hem ondersteboven houdt, ik hoop dat mijn 3GS er niet stuk van gaat, dat constant vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het aantal keer dat ik dat gedaan heb kan ik nog altijd op één hand tellen.

Een 3GS kan trouwens redelijk veel hebben zolang 'ie niet ofwel plat op het scherm of precies op een hoekje van het scherm valt (aan de kant van de zilverkleurige rand).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Meestal is het toch wel plat op de scherm, de screen protector zit vol met best wel diepe krassen dus gelukkig dat die erop zit.

Maar er zitten in de bovenste hoekje lichte haarscheurtjes, verder is de chromen bezel ook al scheef.

Maar die 3GS is nu al 3,5 jaar oud, als de batterij maar niet stukgaat (of iets anders) door dat vallen vind ik het prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 03-03-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Tweakers,

Heb zojuist een leuk cadeautje gekregen... Een iPad mini. (ja ik weet het, belachelijk, maar toch bedankt!) Nu wil ik al mijn gegevens, muziek en apps overzetten van de iPhone 5 naar mijn iPad mini....
Al wat gezocht op internet enzo en geprobeerd backup te maken van iPhone en toen die terug te zetten op iPad... Helaas zonder succes!
Het zou toch ook mogelijk moeten zijn om alle apps te zien in iTunes en ze dan naar de iPad te slepen...?

Het lukt me even niet... Iemand zin om het even uit te leggen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
via icloud misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

vooghel

Cunning linguist

Het zijn twee verschillende apparaten; een 1-op-1 backup is dus niet mogelijk. Met iTunes kun je je iPhone syncen, zodat de inhoud daarvan ook in iTunes staat. Vervolgens kun je je iPad syncen met iTunes zodat de apps etc. weer op dat apparaat gezet worden.
Voor apps kun je ook op de iPad de 'App Store' openen, en dan 'Aankopen' kiezen. Alle apps die met je Apple account zijn gekocht kun je vervolgens downloaden.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
opa_paul schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:11:
Tweakers,

Heb zojuist een leuk cadeautje gekregen... Een iPad mini. (ja ik weet het, belachelijk, maar toch bedankt!) Nu wil ik al mijn gegevens, muziek en apps overzetten van de iPhone 5 naar mijn iPad mini....
Al wat gezocht op internet enzo en geprobeerd backup te maken van iPhone en toen die terug te zetten op iPad... Helaas zonder succes!
Het zou toch ook mogelijk moeten zijn om alle apps te zien in iTunes en ze dan naar de iPad te slepen...?

Het lukt me even niet... Iemand zin om het even uit te leggen? Alvast bedankt
Ipad eerst als new device installeren en daarna een backup van je iphone erop plaatsen.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Donde schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:17:
[...]

Ipad eerst als new device installeren en daarna een backup van je iphone erop plaatsen.
Gedaan, maar gaf aan dat data waarschijnlijk niet compatibel is en uiteindelijk werkt het dus ook niet! Apps inmiddels wel via AppStore opnieuw erop gezet. Die ik dus al gedownload had op iPhone.

Syncen niet kunnen vinden in iTunes. Alles afgezocht. Bij Apps stonden ook alleen maar de Apps op de iPad en wanneer ik iPhone aansluit weer alleen die. Kan ze niet overzetten of dergelijke.

Edit: en wat ik ook niet snap is het volgende. Heb drie email accounts en Facebook en iCloud op de iPhone geactiveerd. Nu heb ik een hoop contacten gekoppeld. Echter staan alleen de nieuwe contacten die ik aanmaak onder iCloud. Waardoor ik nu op de iPad alleen maar 7 contacten heb! Nu wil ik eigenlijk op de iPhone alle contactpersonen overzetten op iCloud. Is hier een methode voor? Ze staan nu verdeeld onder Facebook, gmail, hotmail en upcmail + telefoonnummers van Vodafone contacts! Heel irritant dat ik dit niet allemaal in één keer snap! ;)

[ Voor 31% gewijzigd door opa_paul op 04-03-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik snap de vraag niet helemaal,maar je kan iig icloud op deze site beheren, voor als je het nog niet wist :)
https://www.icloud.com/

je kan (moet kunnen) de contactpersonen van al die sites exporteren naar vcard en importeren naar icloud contacten.

[ Voor 30% gewijzigd door Manke op 04-03-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syncen: apparaat koppelen,links op je apparaat klikken en rechts onderaan staat SYNCHRONISEREN.
Voor je overige probleem,heb je er wel een rommeltje van gemaakt en Apple doet graag moeilijk hierover,die snappen dat ook niet in één keer.
Er bestaat trouwens een handleiding voor Itunes en die ga je echt zélf moeten zoeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 14-09 00:29
Zijn er hier meer mensen met een iPhone (maakt niet uit welk type) waarbij ze denken dat krassen op het scherm zomaar ontstaan?

Ik heb vanaf het moment dat ik mijn iPhone 5 heb, deze netjes in een sleeve zitten en deze nooit los in mijn zak gedaan. Het enige moment dat ik mijn telefoon uit deze sleeve heb is als ik hem in de auto in een houder zet of als ik hem uiteraard gebruik.

Ik vraag me dan serieus af hoe het kan dat er nu een paar krassen op mijn scherm zitten. 2 horizontaal en 1 verticaal. Ik heb nooit echt scherpe objecten bij me, hij is nooit gevallen of ergens langs geschuurd..

Blijf het toch vreemd vinden. Vandaag zat ik namelijk recht in de zon en viel het me in 1x op..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Krassen ontstaan niet zomaar. ;)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Haha nee dat snap ik. Maar met het 'zomaar' bedoel ik eerder de krassen die erop komen zonder dat je het in de gaten hebt. Als ik hem laat vallen of ergens langs schuur, dan ga ik er vanuit dat er krassen opzitten. Maar altijd in een sleeve etc blijf ik het soms toch vreemd vinden dat er krassen op kunnen komen. Vooral omdat het een redelijk kras bestendig scherm zou moeten zijn. Hoe kan het dan dat er een paar krassen op zitten zonder dat ik de telefoon met sleutels in mijn broek heb zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
In een sleeve kan ook zand o.i.d. terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja inderdaad. Daar heb ik eigenlijk niet echt bij stil gestaan... Nja beetje voorzichtig dan maar :) Ik heb namelijk een hekel aan screenprotectors.. Die voelen bij het vegen niet fijn aan ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Ik denk juist dat een sleeve met een zandje het perfecte recept is voor krassen. Ik denk dat je daar sneller krassen mee krijgt dan bij vallen of andere ongelukken. Het gaat namelijk om de wrijving van het scherm met het zandje. In een sleeve schuif je je telefoon en daardoor kun je krassen krijgen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kuhr89 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:07:
Die voelen bij het vegen niet fijn aan ofzo..
Daar zijn ze ook niet voor, je moet ze gewoon op je telefoon plakken en dan is je scherm in enige mate beschermd tegen krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Manke schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:57:
Ik snap de vraag niet helemaal,maar je kan iig icloud op deze site beheren, voor als je het nog niet wist :)
https://www.icloud.com/

je kan (moet kunnen) de contactpersonen van al die sites exporteren naar vcard en importeren naar icloud contacten.
Heb er toch wel wat aan gehad. Heb nu al me contactpersonen naar iCloud gezet. Nu staan ze er wel bij! Bedankt. Synchroniseren via iTunes werkt dus niet aangezien ik alleen een backup van iPhone heb die niet op iPad kan. Maar goed, heb Apps via AppStore alsnog via aankopen erin gezet. Muziek en foto's zet ik er wel opnieuw op via iTunes. Instellingen opnieuw moeten doen! Had gewoon verwacht dat alle Apple producten wel samen zouden werken en alles met een paar klikjes op de iPad stond wat ook op de iPhone stond! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 10:04
Gister ook een iPhone 5 bij mijn verlenging gepakt. Eerste beschadiging al binnen 2 uur binnen. Blijkbaar moet je het pinnetje wat je erbij krijgt om je simkaarthouder eruit te halen er precies recht insteken en niet zoals ik probeerde het houdertje eruit te poppen maar gewoon knoerhard duwen tot ie er zelf uitkomt. Heel de lak is rondom het gaatje eraf.. stond ook alleen maar een plaatje van hoe het moest en geen beschrijving. Voel me best klote nu, heb je eindelijk een iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
CyBeR schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:11:
[...]

Daar zijn ze ook niet voor, je moet ze gewoon op je telefoon plakken en dan is je scherm in enige mate beschermd tegen krassen.
Nee dat snap ik. Maar ik heb op mijn iPhone 4 ooit van die dingen gehad en besturen van de telefoon vond ik het minder fijn dan direct over het scherm te gaan.

De krasjes zie je alleen maar als het in direct zonlicht of Halogeen licht zit. Als het scherm aan is zie je het sowieso bijna niet.. Vind het alleen wel vervelend dat het er uberhaupt zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
Vandaag prima geholpen bij de Apple store in Amsterdam. Mijn 4s van november 2011 had batterijproblemen (unexpected power off). In november net voordat garantie verliep al langsgeweest en is er een nieuwe batterij geplaatst. Daarna 3 maanden extra garantie. Onlangs terug geweest omdat het probleem niet verholpen bleek te zijn en ik kwam in aanmerking voor een ander toestel. Vandaag dus langs geweest om hem om te ruilen.
Ik kreeg nu gewoon een "nieuwe" 4s (refurbished?) met dus al 16 maanden in mijn contract. Dat vind ik erg netjes. Ik heb nu dus een als nieuw uitziende iPhone gekregen terwijl mijn oude wel beschadigde hoekjes had (ooit gevallen op stenen vloer). :)
En dit alles zonder gedoe met originele facturen of legitmatie. Gewoon op basis van het serienummer en mijn Apple id alles geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
wanda schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:19:
Gister ook een iPhone 5 bij mijn verlenging gepakt. Eerste beschadiging al binnen 2 uur binnen. Blijkbaar moet je het pinnetje wat je erbij krijgt om je simkaarthouder eruit te halen er precies recht insteken en niet zoals ik probeerde het houdertje eruit te poppen maar gewoon knoerhard duwen tot ie er zelf uitkomt. Heel de lak is rondom het gaatje eraf.. stond ook alleen maar een plaatje van hoe het moest en geen beschrijving. Voel me best klote nu, heb je eindelijk een iPhone...
Maar dan zit de beschadiging toch alleen op de sim kaart houder? Die kan je gewoon vervangen.. Ik denk dat een Apple reseller hem wel voor je kan bestellen of misschien kan je hem online vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

McLovinB schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:46:
Vandaag prima geholpen bij de Apple store in Amsterdam. Mijn 4s van november 2011 had batterijproblemen (unexpected power off). .....Vandaag dus langs geweest om hem om te ruilen.
....
Jij ook al? Mijn iPhone 5 liep bijzonder snel leeg, sneller iig dan mijn iPhone 4. Vandaag (10:50) ook een nieuw refurb. toestel gekregen die overigens nog op ios 6.0.1 zit. Lijkt mij prima aangezien zoveel mensen klagen over de batterijduur van 6.1.x.... Top service bij Apple. :*)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Laatst online: 14-08 23:27
Enkele maanden de iphone in gebruik en bevalt nog steeds super goed!
Krassen vallen mee.. Een stukje lak is bij de sim tray verdwenen.. Gok met het wisselen van de simkaart. De randen en achterkant zijn krasvrij. Scherm zit een folie op.

Kijk wel steeds zenuwachtig of er geen witte plekjes te zien zijn :p
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het wifi bereik echt bagger vindt.. Laptop en draadloze printer hebben hier in huis goed bereik. Leg ik de telefoon op me kamer dan heb ik alleen 3G. Best wel apart dat alleen de iphone er moeite mee heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Laatst online: 11-09 11:59
McLovinB schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:46:
Vandaag prima geholpen bij de Apple store in Amsterdam. Mijn 4s van november 2011 had batterijproblemen (unexpected power off). In november net voordat garantie verliep al langsgeweest en is er een nieuwe batterij geplaatst. Daarna 3 maanden extra garantie. Onlangs terug geweest omdat het probleem niet verholpen bleek te zijn en ik kwam in aanmerking voor een ander toestel. Vandaag dus langs geweest om hem om te ruilen.
Ik kreeg nu gewoon een "nieuwe" 4s (refurbished?) met dus al 16 maanden in mijn contract. Dat vind ik erg netjes. Ik heb nu dus een als nieuw uitziende iPhone gekregen terwijl mijn oude wel beschadigde hoekjes had (ooit gevallen op stenen vloer). :)
En dit alles zonder gedoe met originele facturen of legitmatie. Gewoon op basis van het serienummer en mijn Apple id alles geregeld!
Dat is helemaal niet netjes, maar gewoon verplicht. Je hebt recht dat een product in ieder geval 2 jaar deugdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
Klopt wel, maar de manier waarop is natuurlijk wel degelijk netjes, gewoon zonder gedoe. Je hoort toch wel eens andere verhalen.
Overigens even het serienummer nagekeken en het is niet eens een refurbished iPhone, hij is van februari 2013 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Een zwarte markeerstift schijnt wonderen te doen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat het wel zou werken.

Zelf heb ik mijn iphone overigens niet in een hoesje o.i.d. Hij is wel al 3 keer op straat gevallen, maar daarbij zijn alleen de hoeken beschadigd. Kan me er niet heel druk om maken, behalve dat ik wat voorzichtiger moet zijn. (heb de gaten in mijn broekzakken ondertussen wel gedicht)

Overigens nog nauwelijks krassen op het scherm. Hier en daar een hele lichte, die je alleen ziet als je er in een bepaalde hoek naar kijkt. Prima spul lijkt mij zo.

Batterij gaat sinds de iOS updates wel minder lang mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 10:04
GekkePrutser schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:04:
[...]

Maar dan zit de beschadiging toch alleen op de sim kaart houder? Die kan je gewoon vervangen.. Ik denk dat een Apple reseller hem wel voor je kan bestellen of misschien kan je hem online vinden.
Ja klopt, hebt al online gekeken voor een vervanger, vind je genoeg, maar wil natuurlijk wel een origineel houdertje en weet niet hoe ik die kan herkennen.

Ik ga morgen eens langs bij een Apple store inderdaad, als ze niet te duur zijn dan bestel ik er 1.

Wat ik gister nog wel merkte, was bij het bellen dat soms de eerste 10 seconden de stem van de persoon aan de andere kant vervormd. Lijkt een beetje op een computerstem. Is niet altijd maar gister van de 4 keer dat ik gebeld heb, 2 keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarvoor dacht je dat dat gaatje was? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
Hoe zit dat in iOS eigenlijk met het bellen van contacten vanuit je kalender. Stel, ik heb een afspraak met Pietje, maar ik moet bellen dat ik iets later ben. Kan ik dan direct vanuit de kalender op z'n naam tikken en bellen? Ik weet dat het heel basic klinkt, maar juist sommige simpele dingen kunnen niet altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
kan wel als je die persoon onder genodigden zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dancing_Animal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:48:
Hoe zit dat in iOS eigenlijk met het bellen van contacten vanuit je kalender. Stel, ik heb een afspraak met Pietje, maar ik moet bellen dat ik iets later ben. Kan ik dan direct vanuit de kalender op z'n naam tikken en bellen? Ik weet dat het heel basic klinkt, maar juist sommige simpele dingen kunnen niet altijd :P
Dat kan gewoon (zolang het telnr uiteraard bekend is voor dit contact, maar anders kan je nog steeds een email sturen vanuit de kalender bij aanklikken van de naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ook over contactpersonen: ik kan in contactpersonen mensen toevoegen aan mijn favorieten. Maar hoe filter ik vervolgens de contactpersonenlijst zodat hij alleen de favorieten laat zien?

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-03-2013 09:06 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
De phone app heeft een tab met favorites. Ik gebruik de contacts app totaal niet, de phone app heeft namelijk ook een contacts tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Muurtegel schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:20:
De phone app heeft een tab met favorites. Ik gebruik de contacts app totaal niet, de phone app heeft namelijk ook een contacts tab.
Dat klopt maar is een wel weer extra 'tap'. Had graag een kortere weg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:06:
[...]

Dat klopt maar is een wel weer extra 'tap'. Had graag een kortere weg gezien.
huh hoe bedoel je?
Als je de favorieten-tab selecteert dan blijft die geselecteerd (iedere keer als je phone.app opent)

Korter en sneller dan dat kan toch niet?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oh zo, ja dat wel maar je zit niet altijd direct in de contacten-tab of de favorieten-tab, dit is namelijk afhankelijk van je vorige actie. Ik open de contacten-app immers om direct naar mijn contacten te gaan, anders was deze ook overbodig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-03-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
sverzijl schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:06:
[...]

Dat kan gewoon (zolang het telnr uiteraard bekend is voor dit contact, maar anders kan je nog steeds een email sturen vanuit de kalender bij aanklikken van de naam)
Ik heb net even met verschillende iPhones, waaronder de 5, staan spelen in de winkel. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om een afspraak te maken in de agenda en er dan een contactpersoon bij te zetten. Ook naar een contactpersoon in de contactpersonen app gaan en dan een toets zoeken als 'afspraak maken met' is er niet. Er hoeft van mij geen controle in te zitten of die persoon beschikbaar is of niet. Gewoon een persoon er bij zettten. En als dan de afspraak verplaatst dat je die persoon gelijk kunt bellen. Da's toch niet zo'n moeilijke optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Dat doe je toch gewoon via "genodigden" en dan op de naam klikken. Dan kun je daarvandaan bellen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dancing_Animal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:15:
[...]

Ik heb net even met verschillende iPhones, waaronder de 5, staan spelen in de winkel. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om een afspraak te maken in de agenda en er dan een contactpersoon bij te zetten. Ook naar een contactpersoon in de contactpersonen app gaan en dan een toets zoeken als 'afspraak maken met' is er niet. Er hoeft van mij geen controle in te zitten of die persoon beschikbaar is of niet. Gewoon een persoon er bij zettten. En als dan de afspraak verplaatst dat je die persoon gelijk kunt bellen. Da's toch niet zo'n moeilijke optie?
Zoals Hoedje ook al zegt, je kan bij het aanmaken van een agenda-entry onder 'Genodigden' de personen selecteren die je wilt uitnodigen. Als je later deze afspraak weer opent en je selecteert wederom 'Genodigden' kun je daar de namen aanklikken en vanuit daar direct bellen/emailen/etc.

Als je de tijd/datum van een afspraak overigens wijzigt dan worden de genodigden automatisch (via email) op de hoogte gebracht en worden ze verzocht de wijziging te accepteren. In je agenda staat per genodigde of hij/zij de afspraak/wijziging geaccepteerd heeft.
Volgens mij niets mis mee, werkt precies zoals ik wil cq verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
Heb ik dan gewoon de hele tijd over de knop 'genodigden' heen staan kijken? Ik ga eens wat Googlen en YouTuben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dancing_Animal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:45:
Heb ik dan gewoon de hele tijd over de knop 'genodigden' heen staan kijken? Ik ga eens wat Googlen en YouTuben.
Ik denk het. Je kan het volgens mij ook niet uitzetten, dus je zou het hier moeten zien :

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/y1o2rfyfn/IMG_0017.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
sverzijl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:58:
[...]

Ik denk het. Je kan het volgens mij ook niet uitzetten, dus je zou het hier moeten zien :

[afbeelding]
Het zal toch niet zo zijn dat ik het scherm niet verder omhoog geschoven heb en dat het stukje 'genodigden' net niet in beeld stond (op iPhone5 geprobeerd)? Als ik dit plaatje zo zie zou dat stukje er op hebben moeten passen.
Edit : net even op m'n iPad 1 geprobeerd, (iOS5), kan ik ook geen contacten toevoegen bij een afspraken. En er staan wel degelijk contactpersonen op m'n iPad. Ik las iets over Exchange configureren en dat 't dan wel zou werken, maar dat vink ik een no-go.

[ Voor 26% gewijzigd door Dancing_Animal op 07-03-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
sinds kort "opladen niet ondersteund met dit accesoire" met een normale korte kabel.
als ik de tel respring zonder te ontkoppelen, werkt ie meteen weer maar na een korte tijd weer die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:17:
Oh zo, ja dat wel maar je zit niet altijd direct in de contacten-tab of de favorieten-tab, dit is namelijk afhankelijk van je vorige actie. Ik open de contacten-app immers om direct naar mijn contacten te gaan, anders was deze ook overbodig ;)
Hoe zou je het liever zien dan? Een aparte app voor favorieten?

Volgens mij kan het niet veel directer dan het nu is, behalve als contacten en favorieten in één lijst samengevoegd worden. (De normale contactenlijst met favorieten bovenaan bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dancing_Animal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:01:
[...]

Het zal toch niet zo zijn dat ik het scherm niet verder omhoog geschoven heb en dat het stukje 'genodigden' net niet in beeld stond (op iPhone5 geprobeerd)? Als ik dit plaatje zo zie zou dat stukje er op hebben moeten passen.
Edit : net even op m'n iPad 1 geprobeerd, (iOS5), kan ik ook geen contacten toevoegen bij een afspraken. En er staan wel degelijk contactpersonen op m'n iPad. Ik las iets over Exchange configureren en dat 't dan wel zou werken, maar dat vink ik een no-go.
Dat werkt dus juist via Exchange. Wat het punt nu is dat je dat niet wilt, snap ik niet, want het werkt heerlijk. Zonet 60 mensen uitgenodigd via die manier voor een afspraak. Geen omkijken meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dancing_Animal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:01:
[...]

Op m'n iPhone 5 heb ik idd Exchange in gebruik, maar op m'n oude iPhone 4s heb ik helemaal geen email meer geconfigureerd. En daar werkt het ook gewoon. Misschien ondersteunt iOS 5 het niet?

[edit] met een iCloud agenda werkt het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
me_mrtn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:29:
[...]

Dat werkt dus juist via Exchange. Wat het punt nu is dat je dat niet wilt, snap ik niet, want het werkt heerlijk. Zonet 60 mensen uitgenodigd via die manier voor een afspraak. Geen omkijken meer aan.
Ik vind het omslachtig dat je dingen als Exchange moet gaan instellen om contacten van het ene Apple programma toe te voegen aan het andere Apple programma.
Werkt het soms ook niet als je offline bent en niet bij een Exchange server of iCloud server kan?
Ik weet ook helemaal niet hoe Exchange precies werkt. Ik heb een Ziggo en een GMail mailadres, that's it.

[ Voor 17% gewijzigd door Dancing_Animal op 08-03-2013 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Heb mijn iPhone 5 nu ruim vier maanden in gebruik en moet zeggen dat de bouwkwaliteit echt geweldig is. Op twee hele kleine plekjes op het aluminium direct rechts van het scherm na is hij nog helemaal zoals nieuw. Ik gebruik hem zonder case, enkel met een joli sleeve. Was van te voren een beetje bang voor de krasgevoeligheid maar de bouwkwaliteit is echt dik in orde!

Wifi ontvangst is wel beroerd. Ik zit hier constant op het campus netwerk en moet de iPhone regelmatig pushen om wifi op te pakken door naar instellingen, wifi te gaan, anders houdt hij het gewoon op 4G (zit in de VS). Het grappige is dat mijn iPad 4 bijna een vergelijkbaar probleem heeft. Deze houdt wel constant verbinding maar heeft dan geen internet. De wifi ontvangst is ook op beide toestellen gelijk (=even beroerd). Vanuit bed amper bereik met mn iDevices, met Macbook vol bereik. Toch een software probleem?

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dancing_Animal schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 01:42:
[...]

Ik vind het omslachtig dat je dingen als Exchange moet gaan instellen om contacten van het ene Apple programma toe te voegen aan het andere Apple programma.
Werkt het soms ook niet als je offline bent en niet bij een Exchange server of iCloud server kan?
Ik weet ook helemaal niet hoe Exchange precies werkt. Ik heb een Ziggo en een GMail mailadres, that's it.
Gmail als Exchange instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dancing_Animal schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 01:42:
[...]
iCloud instellen is al voldoende, net nog even gecheckt op een iPad1 met IOS5. En werkt ook als je offline bent, dat maakt verder niet uit. En als je je ipad/iphone even niet bij de hand hebt kan je ook nog eens je agenda bekijken/bijwerken via www.icloud.com. Wat wil je nog meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
Ik ga 't eens op m'n iPad 1 proberen... u hoort nog.
me_mrtn schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:52:
[...]

Hoe werkt dat dan? Exchange kun je toch alleen gebruiken als je een Exchange server hebt ofzo?

[ Voor 70% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-03-2013 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dancing_Animal schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:19:
Ik ga 't eens op m'n iPad 1 proberen... u hoort nog.

[...]

Hoe werkt dat dan? Exchange kun je toch alleen gebruiken als je een Exchange server hebt ofzo?
Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
Die tweakersapp ziet er ook niet uit op een iPhone 5 :'(
Op Android toestellen is dit beter geregeld. Is er ergens al een dev-topic over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
Dank je voor de subtiele hint, erg vriendelijk. Heb natuurlijk allang Gegoogled en kwam hier uit , maar ik krijg geen GMail via Exchange binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

me_mrtn schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:52:
[...]

Werkt dat nog steeds dan? Dacht dat dat voor nieuwe connecties niet langer mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Nu online
DyStiC schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:12:
[...]

Werkt dat nog steeds dan? Dacht dat dat voor nieuwe connecties niet langer mogelijk was.
Ja ik zie het nu ook. Lijkt er op dat voor mijn 'probleem' de oplossing dus iCloud is. Wel vervelend dat ik dan weer een ander emailadres moet gebruiken.... grrr... of niet... ik snap iCloud even niet meer. MOET ik nou een icloud.com adres gebruiken of kan ik toch mijn ziggo.nl daarvoor gebruiken?
Als ik de Ziggomail op mijn iPad sync werkt in eerste instantie alleen het onvangen van mail. Kijk ik op de pagina van Ziggo en stel ik het verzendgedeelte in op mijn iPad, dan kan ik alleen nog maar mail verzenden vanaf mijn iPad en geeft ie een error als ik wil ontvangen.
Wat een gedoe allemaal om een contactpersoon te kunnen selecteren bij een agenda-afspraak. Ben er nu al de hele dag mee bezig :(

[ Voor 35% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-03-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Ik heb sinds deze week een iohone 4s in het bezit, leuk toestel verder. Nu heb ik een Apple ID aangemaakt maar wanneer ik een (gratis) app wil downloaden uit de store dan staat er dat ik mijn ID nog niet eerder in itunes gebruikt is. Ik moet nu om mijn account volledig te maken een creditcard invullen, dit heb ik helaas niet. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik toch mijn account kan 'afronden' zonder CC zodat ik de gratis apps kan downloaden?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dat kan je gewoon skippen, heb ik dit weekend toevallig nog gedaan op een testaccount bij opnieuw installeren van m'n iPhone5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
ben een beetje klaar met ios, all show no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
sverzijl schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:53:
Dat kan je gewoon skippen, heb ik dit weekend toevallig nog gedaan op een testaccount bij opnieuw installeren van m'n iPhone5
Hoe skip je dat dan? Volgens mij moet je minimaal 1 betaalmiddel binden aan je account voordat je gratis zooi kan downloaden.
GerritGekke schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:50:
Ik heb sinds deze week een iohone 4s in het bezit, leuk toestel verder. Nu heb ik een Apple ID aangemaakt maar wanneer ik een (gratis) app wil downloaden uit de store dan staat er dat ik mijn ID nog niet eerder in itunes gebruikt is. Ik moet nu om mijn account volledig te maken een creditcard invullen, dit heb ik helaas niet. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik toch mijn account kan 'afronden' zonder CC zodat ik de gratis apps kan downloaden?
Een ander mogelijkheid naast een creditcard gebruiken is een iTunes Store tegoedbon halen ergens en daarmee je account "activeren" en gratis apps downloaden.

Hier een lijst met winkels die de tegoedbonnen met korting verkopen:

50 euro iTunes-tegoed voor 40 euro bij Kruidvat tot en met 10 maart
45 euro iTunes-tegoed bij Dixons voor 35 euro tot en met 10 maart
25 euro iTunes-tegoed voor 20 euro bij Saturn tot en met 10 maart
25 euro iTunes-tegoed voor 20 euro bij Prima (met coupon) tot en met 24 maart)

Succes!

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Manke schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:13:
Cool Story, Bro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36
Ja, dat kan. Prima. Maar wat ik me afvraag: wat ging er door je hoofd toen je je bericht op dit forum plaatste. Wij hebben helemaal niks aan je bericht. Echt 0.0 discussiewaarde. Noem wat punten waar je je aan stoort of zeg gewoon niks. Daar is een forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
zou ik nog schrijven :)

waar ik me aan irriteer bijvoorbeeld is als je een zin in een textdialog selecteert, zoomt ie in zodat het het hele scherm vult, en hij zet de cursor dan midden in een woord ipv aan het begin of eind en de cursor is niet te verplaatsen, als je op het volgende woord tapt, dat naast en kruisje staat, selecteert ie steeds het kruisje :D .

ios werkt verder perfect voor de standaard dingen zoals mailen zonder attachments (eng!) en een beetje browsen, zelfs bij bellen gaat het geluid helemaal uit na een paar minuten, paar keer gehad al.

maar ik ga er gewoon mee verder, roei wel met de riemen die ik heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Manke op 10-03-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

cyntax schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:18:
[...]

Hoe skip je dat dan? Volgens mij moet je minimaal 1 betaalmiddel binden aan je account voordat je gratis zooi kan downloaden.

[...]

Een ander mogelijkheid naast een creditcard gebruiken is een iTunes Store tegoedbon halen ergens en daarmee je account "activeren" en gratis apps downloaden.

Hier een lijst met winkels die de tegoedbonnen met korting verkopen:

50 euro iTunes-tegoed voor 40 euro bij Kruidvat tot en met 10 maart
45 euro iTunes-tegoed bij Dixons voor 35 euro tot en met 10 maart
25 euro iTunes-tegoed voor 20 euro bij Saturn tot en met 10 maart
25 euro iTunes-tegoed voor 20 euro bij Prima (met coupon) tot en met 24 maart)

Succes!

Edit: Typo
Ik kon het ook niet skippen, krijg dan een melding dat ik een betaalmiddal moet selecteren. Ongeveer een half jaar terug had ik voor de vriendin via de itunes app wel een account kunnen aanmaken. Maar dat is allemaal weer veranderd.

Is de engiste optie dan een itunes tegoed te kopen? En moet ik dan alsnog niet een creditcard invoeren?

Volgens de website van apple zelf moet het mogelijk zijn om tijdens registratie geen betalingsmiddel te selecteren, maar die mogelijkheid is er niet wanneer ik die stappen volg.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
hoe stuur je snel iets naar je iphone, zoals een url? niet via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
cyntax schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:18:
[...]

Exact weet ik het niet meer omdat ik er zo snel doorheen ging, maar volgens mij was het een kwestie van betaalmiddel "geen" te kiezen. Het is in ieder geval 100% zeker mogelijk.
En wat betekent dat ? Je wilt alles zien maar dat gaat niet?

[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 10-03-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Waarin heb je dit gedaan? Want via itunes (pc) en via de iphone had ik die mogelijkheid niet. Volgens de website van Apple moet het wel mogelijk zijn, maar de optie blijft bij mij altijd buiten beschouwing.

Ik kan via de website van Apple wel een ID aanmaken, echter wanneer ik in de appstore of itunes mij aanmeld moet ik die creditcard gegevens aanvullen.

Edit:
Het is me uiteindelijk gelukt via itunes op de pc!

[ Voor 34% gewijzigd door GerritGekke op 10-03-2013 15:51 ]

 Karma

Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.