| 17 December 1991 | De Nerdette |
Zodra je een titel naar je apparaat hebt gedownload, kun je deze gedurende een beperkte tijd bekijken voordat deze verloopt. Deze periode hangt af van afzonderlijke licenties en kunnen per titel verschillen. Bij titels die over minder dan 7 dagen op je apparaat verlopen, wordt op de pagina 'Mijn downloads' (My Downloads) in de Netflix-app de resterende periode weergegeven.
Sommige titels verlopen na 48 uur nadat je voor het eerst op Afspelen hebt gedrukt. Zodra je een van deze titels gaat afspelen, zie je op de pagina 'Mijn downloads' (My Downloads) hoeveel uur er nog resteert. Je kunt een gedownloade titel tot deze is verlopen zo vaak bekijken als je wilt.
Als een titel is verlopen, hoef je deze niet opnieuw te downloaden. Maak simpelweg vanaf je apparaat verbinding met internet om de download via de Netflix-app te vernieuwen. Sommige titels kunnen maar een beperkt aantal keer worden vernieuwd.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Wist helemaal niet dat het van een boekenreeks was. Maakt niet uit, gave serie met mooie beelden en lekker pakkend. Doet me af en toe aan Blade Runner of Total Recall denken. Vraag me niet waaromRob-T6 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:09:
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben dat ik inderdaad 'The Expanse' ben tegen gekomen.
Heb met veel plezier de boeken gelezen, en moet zegen dat ik er veel van herkenning in terug vind komen.
Tuurlijk worden dingen ingekort en beknopter gemaakt, maar inderdaad is dit nog maar boek 1. Ben benieuwd naar de rest.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Bij mij werkt dat ook niet helemaal lekker meer, volgens mij sinds de update van 22 november. Ik gebruik mijn telefoon om de Netflix app op de TV aan te sturen. Zolang de aflevering loopt gaat alles goed, maar zodra deze is afgelopen vergeet de telefoon dat de aflevering is afgespeeld. Wat helpt is even switchen van profiel.sambalbaj schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:43:
Heb al even dat in Android niet meer onthouden wordt waar je gebleven bent, consequent ep 1 van het seizoen.
Verwijderd
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Heb ik ook, licht irritant.avotar schreef op maandag 5 december 2016 @ 06:08:
Plus, mijn ervaring is het dat ik Netflix moet herstarten bij een profiel switch omdat ik anders mijn chrome cast icoontje/mogelijkheden kwijt ben.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ja, behalve als je het zelf uit je geschiedenis verwijderd natuurlijk. (Tenminste, kan ik me zo herinneren).Mick1990 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:27:
Ik vroeg me het volgende af: stel ik heb alle op Netflix beschikbare seizoenen van een bepaalde serie gekeken. Volgende maand komt het nieuwe seizoen op Netflix. Komt de serie dan weer netjes te staan bij 'Verder kijken'?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Bij mij werkt die niet lekker.Mick1990 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:27:
Ik vroeg me het volgende af: stel ik heb alle op Netflix beschikbare seizoenen van een bepaalde serie gekeken. Volgende maand komt het nieuwe seizoen op Netflix. Komt de serie dan weer netjes te staan bij 'Verder kijken'?
Ik heb in "mijn lijst" een stuk minder staan, dan ik ooit heb toegevoegd.
B.v. Modern Family zie ik niet in het lijstje staan, maar zoek ik die op, dan staat het wel aangevinkt. Weer uit- en aanvinken, levert een error op.
let the past be the past.
Alleen indien recent genoeg gekeken. Netflix gooit items na enige tijd uit verder kijken. Ik geloof een dag of 30 niet afgespeeld. Heb je vorig jaar dus gekeken, dan komt het niet direct in de verder kijken lijst.Mick1990 schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:27:
Wel krijg ik altijd een mailtje en notificatie binnen de Netflix app. Maar ik weet niet of dat alleen is wanneer je een rating hebt gegeven aan een serie. Het mailtje is namelijk iets als 'van deze serie die je goed vond is nu seizoen x beschikbaar'.
Werkt nog verdomd goed ook!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het werkt inderdaad erg goed! Gisteravond twee afleveringen van een serie gekeken en twee keer een glitch gezien, maar verder helemaal super. Het navigeren gaat ook snel. Ik had eerlijk gezegd dezelfde traagheid verwacht als bij My Prime. Het pauzeren van een film/serie via Netflix gaat ook snel (bij My Prime zit daar een aardige vertraging in). Ook netjes dat de ondertitels omhoog worden verplaatst als je pauzeert.martinusz schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:55:
Voor de Ziggo gebruikers met Horizon, Netflix is nu via kanaal 150 te bekijken! Of via menu - apps.
Werkt nog verdomd goed ook!
Misschien juist omdat Veronica e.d. wel een licentie afnemen, kan Netflix dat niet. Welkom in de wondere wereld van exclusieve licentiestrix0r schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:57:
Komt Friends nog ooit terug?... fijn dat Veronica e.d. wel een licentie wil afnemen, en Netflix niet.
(dat dat een totaal achterhaald concept is hebben de meeste licentie bieders/houders nog niet door helaasch

Ik denk dat ze dat wel door hebben, maar dat de zenders er dermate veel meer voor willen betalen dat het uit kan. TV-zenders zullen ook merken dat er langzaamaan steeds minder mensen tv kijken, dus proberen ze zich vast te houden aan de laatste strohalmen.Minneyar schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:44:
[...]
Misschien juist omdat Veronica e.d. wel een licentie afnemen, kan Netflix dat niet. Welkom in de wondere wereld van exclusieve licenties![]()
(dat dat een totaal achterhaald concept is hebben de meeste licentie bieders/houders nog niet door helaasch)
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 07-12-2016 11:41 ]
Welk platform is dat? Android en windows apps nog niks in tegengekomen.Mick1990 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:27:
In de nieuwe update is er nu een extra reclameruimte gereserveerd in de vorm van korte videoclips die automatisch afspelen... meest vreselijke vorm van reclame als je het mij vraagt.
Verder: Zijn er eigenlijk al series door videoland weggekaapt? Als in wel in het buitenland op netflix, maar hier niet omdat videoland al de licentie heeft?
NESFreak schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:13:
[...]
Welk platform is dat? Android en windows apps nog niks in tegengekomen.
netflix op iOS. Bovenaan heb je altijd zo'n grote reclamebanner van een serie of film en nu ook als je iets naar onderen scrolt. Die tweede zijn dus steeds clips die automatisch afspelen en daarba voor een bepaalde tijd (24h ?) net als de bovenste gewoon een stilstaande banner is.
Op Android (TV) ook iig.NESFreak schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:13:
[...]
Welk platform is dat? Android en windows apps nog niks in tegengekomen.
Verder: Zijn er eigenlijk al series door videoland weggekaapt? Als in wel in het buitenland op netflix, maar hier niet omdat videoland al de licentie heeft?
Verwijderd
Bedoelen jullie dit? http://blogs.canoe.com/ca...previews-to-tv-interface/
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 21:03 ]
Bij het dd5.1 audio kanaal is de spraak nep en niet zoals in het orgineel....
Het lijkt alsof dd5.1 kanaal nagesproken is door een andere stem? Vaak is er ook een duits 5.1 kanaal welke in duits is nagesynchroniseerd.
Weet iemand hoe dit zit?
Ik vraag me af hoe ze dat door moeten hebben. In Nederland zijn er verdeeld over 17 miljoen mensen ongeveer 1200 kijkcijferkastjes. Wie zo'n ding krijgt wordt redelijk random bepaald door middel van enquêtes. Maar die 1200 kastjes zouden representatief moeten zijn voor heel het land. Echter is in het verleden al eens gebleken dat je de kijkcijfers nogal kunt beïnvloeden mocht je dat willen. En daarbij vraag ik me serieus af in hoeverre 1200 kastjes representatief zijn voor 17 miljoen inwoners. Volgens de regels van statistiek zou het voldoende moeten zijn maar ik vraag het me af. Hoeveel geld je als zender wilt betalen voor de rechten van iets baseer je weer op de kijkers die je elke avond/week behaalt en hoeveel inkomsten je daarmee uit reclames kunt halen. Dat wordt vervolgens bij de bedrijven gelegd die reclames leveren en daar wordt een prijs mee afgesproken. Maar in hoeverre het allemaal betrouwbaar is?Ossi schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:55:
[...]
Ik denk dat ze dat wel door hebben, maar dat de zenders er dermate veel meer voor willen betalen dat het uit kan. TV-zenders zullen ook merken dat er langzaamaan steeds minder mensen tv kijken, dus proberen ze zich vast te houden aan de laatste strohalmen.
Netflix kan exact zien hoeveel mensen er naar iets kijken en hoe lang. Spotify kan haarfijn zien wie naar wat luistert en (in het geval van de gratis dienst) of er op reclames geklikt wordt.
Maar, al met al: optyfen met exclusieve rechten. Het haalt niet meer kijkers naar je zender en levert alleen maar frustratie op.
Verwijderd
Sterker nog: spotify heeft voor Ali B zijn nieuwe cd de fans die het meest naar zijn nummers luisterden (via spotify) de afgelopen tijd uitgenodigd om gratis naar een mini concert van hem te komen waarin hij de nummers van zijn nieuwe cd live song). Dat is toch ontzettend tof. Ali B hoorde ik dit vertellen op de radio (niet dat ik een Ali B fan ben, maar schiet me opeens te binnen).SomerenV schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:11:
Spotify kan haarfijn zien wie naar wat luistert en (in het geval van de gratis dienst) of er op reclames geklikt wordt.
Dat is wel coolVerwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:15:
[...]
Sterker nog: spotify heeft voor Ali B zijn nieuwe cd de fans die het meest naar zijn nummers luisterden (via spotify) de afgelopen tijd uitgenodigd om gratis naar een mini concert van hem te komen waarin hij de nummers van zijn nieuwe cd live song). Dat is toch ontzettend tof. Ali B hoorde ik dit vertellen op de radio (niet dat ik een Ali B fan ben, maar schiet me opeens te binnen).

Overigens wel aan een nieuwe serie begonnen vandaag: Fauda. Eerste drie afleveringen gekeken en zat er meteen in
Voor mij is dat homeland
Heb alleen Narco's en Marco polo gezien op netflix als nieuw.jaydenjarno schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:38:
Wat vinden jullie de beste serie die jullie hebben gezien op Netflix?
Voor mij is dat homeland
De rest is allemaal al before netflix en al gezien
Verwijderd
Stranger things voor mij in 2016 en in 2015 from dusk till dawn.jaydenjarno schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:38:
Wat vinden jullie de beste serie die jullie hebben gezien op Netflix?
Voor mij is dat homeland
Teveel in mn Top1.
[ Voor 20% gewijzigd door marcelmg2 op 09-12-2016 08:02 ]
Verwijderd
Alles wat je neomt kijk ik nu of staat op de watchlist... netflix is zeer goed bezig. Ik had netflix usa, ik mis het nooit meer nu ik door blokkades er niet meer opkan (dns / vpn blocks). Hulde voor netflix, ik twijfel geregeld en denk: waarom download ik nog? Ik kijk meer netflix dan downloads.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 00:28 ]
Absoluut geen misselijke series. Breaking Bad en The Americans zijn dan dé heavyweights in dit lijstje.marcelmg2 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:24:
House of Cards. En Breaking Bad. En Beter Call Saul. En Ray Donovan. En Suits. En The Crown. En Peaky Blinders is ook goed. The Americans ook. Klopt, Stranger Things ook.....Narcos was ook top.
Teveel in mn Top1.
Ieder zo zijn voorkeur, ik heb the Americans 1 seizoen gekeken maar ben er toen mee opgehouden, vond het te ongeloofwaardigVeefje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:24:
[...]
Absoluut geen misselijke series. Breaking Bad en The Americans zijn dan dé heavyweights in dit lijstje.
PSN ID: Svennie-NL
Nee, dat staat vast. Niet alles is voor iedereen. Sommigen vinden de serie sloom en traag en zeggen dat er weinig gebeurt. The Americans vind ik persoonlijk al jaren een van de beste series op televisie.Svennie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:41:
[...]
Ieder zo zijn voorkeur, ik heb the Americans 1 seizoen gekeken maar ben er toen mee opgehouden, vond het te ongeloofwaardig
Nu bezig met Luke Cage, ik hou er wel van
Mocht je geinteresseert zijn in de kinder top 3 van mijn dochter
- My Little Pony
- Prinses Sofia
- Tinkerbel
[ Voor 31% gewijzigd door Martinusz op 09-12-2016 09:38 ]
Ik heb een zoontje van 8. DIe is meer van de Dinotrux, Pokemon en Pacman serie :-)
Tot nu deed ik het via de playstation maar dit is net wat makkelijker.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
thanks voor de tip!Sargan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:47:
Voor diegene die de horizonbox hebben van ziggo, op kanaal 150 is nu ook Netflix, kun je gewoon inloggen.
Tot nu deed ik het via de playstation maar dit is net wat makkelijker.
Iemand een idee?
Niet alle titels zijn beschikbaar voor download, kennelijk...BB-One schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:39:
Ik wilde wat films downloaden via netflix, maar ik zie nergens in mijn app de optie "downloaden". ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar ook dat werkt niet...
Iemand een idee?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Meest recente Android of iOS app? Want alleen daarop werkt het, dan zou je in het menu al een optie moeten zien om een overzicht te krijgen van welke titels te downloaden zijn.BB-One schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:39:
Ik wilde wat films downloaden via netflix, maar ik zie nergens in mijn app de optie "downloaden". ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar ook dat werkt niet...
Iemand een idee?
"Niet alle" in de zin van "geen"?Mx. Alba schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:48:
[...]
Niet alle titels zijn beschikbaar voor download, kennelijk...
Ergens in deze thread stond "doom" vermeld dat iemand die had binnengehaald. Ook daar heb ik niet de optie tot downloaden....
Meest recente android. Zojuist geïnstalleerd...(voor de tweede keer)niekvandermeer schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:51:
[...]
Meest recente Android of iOS app? Want alleen daarop werkt het, dan zou je in het menu al een optie moeten zien om een overzicht te krijgen van welke titels te downloaden zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door BB-One op 09-12-2016 15:54 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Die optie heb ik ook niet.F_J_K schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:02:
Er is (tenminste in de iOS-app) een losse categorie 'available for download', dat is het makkelijkste.
Weet niet hoe de Android app eruit ziet, maar in IOS als je op menu klikt krijg je Homepagina, daaronder Beschikbaar voor downloaden en daaronder Netflix Originals.
Jij hebt dit niet?
Nope...martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:11:
[...]
Weet niet hoe de Android app eruit ziet, maar in IOS als je op menu klikt krijg je Homepagina, daaronder Beschikbaar voor downloaden en daaronder Netflix Originals.
Jij hebt dit niet?
Maar ben er denk ik achter dat het aan mijn telefoon ligt:
https://www.ghacks.net/20...t-to-your-android-device/
Ik heb een Xiaomi telefoon.
Bedankt voor de tip. Ben er ook aan begonnen. Super leuke serie.Ron!n schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:45:
[...]
Toevallig eergisteren aan begonnen, hilarisch! Alcohol/medicijnen/sex misbruik wat over de top is maar je wel tot denken aanzet (dat is denk ik het doel) en heerlijk sociaal awkward gedrag. Ik vind dit soort buitenbeentjes erg leuk om te zien, een beetje in de stijl van Californication.
Geen Conni, Sien van Sellingen of Kasper en Emma?martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:27:
Mocht je geinteresseert zijn in de kinder top 3 van mijn dochter
- My Little Pony
- Prinses Sofia
- Tinkerbel
Mijn zoon is helemaal gek van Zack and Quack
[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 10-12-2016 20:44 ]
Ik ga ervanuit dat de meesten Stranger Things al gezien hebben. Vooral de mensen die veel series kijken.jaydenjarno schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:37:
Holy shit. Ben begonnen met stranger things en wat is dat een geweldige serie zeg. Nu pas 3 afleveringen gekeken maar ga zo weer verder. Vanaf seconde 1 zat ik erin. Tip voor velen
Klopt! Ik zeg het niet gauw (want ik ben zelf voorstander van korte seizoenen), maar stranger things had echt wel uit meer afleveringen mogen bestaan. Vooral het einde voelt een beetje "kort door de bocht".jaydenjarno schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:37:
Holy shit. Ben begonnen met stranger things en wat is dat een geweldige serie zeg. Nu pas 3 afleveringen gekeken maar ga zo weer verder. Vanaf seconde 1 zat ik erin. Tip voor velen
Gran Hotel en Velvet doen het ook goed bij haar en s2 van Club de Cuervas is er nu ook.
De suggestie van een naakte Jennifer Love Hewit doet het altijd goedsambalbaj schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:28:
Vriendin heeft hier net een marathon van The Client List gehouden want die verdwijnt de 14e. Half meegekeken maar best een vermakelijke serie.

Gsiteren begonnen aan 3% . Braziliaanse serie, kwam er na de eerste aflevering achter dat hij ook (heel heel heel heel slecht) was nagesynchroniseerd in het Engels.
Leuk concept, benieuwd hoe het verder uitgewerkt wordt.
Dit in tegensteling tot The Expanse. Toen het begon leek het een gaaf politiek verhaal te zijn, maar gezien de laatste afleveringen vrees ik het ergste.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Via je menu, naar de Apps gaan, daar staat ie ook tussenbaco101 schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:36:
Ik heb nog steeds geen Netflix app op mijn horizon box, heb de box al diverse keren uitgezet, en de stroom er een half uur afgehaald, maar zonder resultaat. Op kanaal 150 krijg ik wel het Netflix logo in beeld maar er gebeurt niets. Zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan doen om netflix via de horizon box te krijgen of wordt het ziggo bellen?
Heb je een goede internet connectie op de box?
Ik heb het nog niet gecheckt, maar maakt de Netflix app gebruik van je netwerk (wifi of bekabeld) of van de coax? Mijn box is trouwens via wifi opgenomen in mijn netwerkt.martinusz schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:53:
[...]
Via je menu, naar de Apps gaan, daar staat ie ook tussen
Mij valt op dat de Netflix app wel een beetje tijd nodig heeft om in te loggen. Als ik mijn box (energiestand = hoog) aan zet en direct naar kanaal 150 navigeer dan zie ik alleen het Netflix logo. Navigeer ik daarna naar b.v. kanaal 1 en weer terug naar 150 doet de app het wel.
Geen idee welke verbinding hij exact gebruikt voor Netflix. Mijn box is via Wifi verbonden en staat in medium stand wat betreft energiestand en hij werkt vlekkeloos.meesje schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:05:
[...]
Ik heb het nog niet gecheckt, maar maakt de Netflix app gebruik van je netwerk (wifi of bekabeld) of van de coax? Mijn box is trouwens via wifi opgenomen in mijn netwerkt.
Mij valt op dat de Netflix app wel een beetje tijd nodig heeft om in te loggen. Als ik mijn box (energiestand = hoog) aan zet en direct naar kanaal 150 navigeer dan zie ik alleen het Netflix logo. Navigeer ik daarna naar b.v. kanaal 1 en weer terug naar 150 doet de app het wel.
Hij staat ook niet tussen de Apps. Maar de horizon box is alleen via coax verbonden internet loopt via modem van ziggo, zal de box ff aan het inter hangen.martinusz schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:53:
[...]
Via je menu, naar de Apps gaan, daar staat ie ook tussen
Bedankt voor de tip
Ben ook the americans beginnen kijken .... man man leuke serie. Zalig hoe die gewoon kunnen rondneuken :-).Veefje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:06:
[...]
Nee, dat staat vast. Niet alles is voor iedereen. Sommigen vinden de serie sloom en traag en zeggen dat er weinig gebeurt. The Americans vind ik persoonlijk al jaren een van de beste series op televisie.
Heerlijke serie om met je chick te kijken. Wel erg kort, maar daar krijg je een ontzettend mooi popje om naar te kijken en een gouden vrijgezel met pracht opmerkingen voor terug. Gaat over liefde en vriendschap.
Originele titel: Scrotal recallXecuter NL schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:53:
Weet niet of deze al getipt is: Lovesick -> IMDB: Lovesick (TV Series 2014– )
Heerlijke serie om met je chick te kijken. Wel erg kort, maar daar krijg je een ontzettend mooi popje om naar te kijken en een gouden vrijgezel met pracht opmerkingen voor terug. Gaat over liefde en vriendschap.
Absolute aanrader!
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Verder vond ik The Expanse de grote verrassing. Waar ik veel goede Sci-Fi series vind blijven hangen op zo'n 80% geloofwaardigheid, zit het hier op de 90-95%. Acteerwerk is niet het beste, maar overall vind ik het 1 van de beste Sci-Fi / Space Opera series die ik heb gezien.
En jammer genoeg niet op Netflix, maar Westworld...wauw!
[ Voor 4% gewijzigd door Xecuter NL op 12-12-2016 17:25 ]
Idd een topper. Ontdekte em op Netflix USA destijds als Scrotal Recall. Heerlijke serie.Xecuter NL schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:53:
Weet niet of deze al getipt is: Lovesick -> IMDB: Lovesick (TV Series 2014– )
Net tegenaan gelopen en de eerste aflevering gezien. Een hoog wtf-gehalte. I like!Manke schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:04:
[...]
Voor de Douglas Adams fans: Binnenkort komt de bbc serie Dirk Gently op netflix.
(Overigens is dit de US versie.)
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
De reeks werd bedacht door Brit Marling en Zal Batmanglij, het duo achter de films The East en Sound of My Voice. Marling speelt zelf ook in de reeks mee, naast Jason Isaacs (Harry Potter), Emory Cohen (Brooklyn), Phyllis Smith (The Office) en Patrick Gibson (The Tudors). Batmanglij regisseerde alle afleveringen van de achtdelige tv-serie. De productiehuizen achter The OA zijn Plan B (van Brad Pitt) en Anonymous Content (True Detective, The Knick).
Synopsis: Wanneer Prairie Johnson (Brit Marling) terugkomt naar het stadje waaruit ze jaren daarvoor verdween, is de hechte gemeenschap in shock als blijkt dat het voormalig blinde meisje haar zicht terug heeft. Sommigen schrijven het af als een prachtig wonder, anderen als een gevaarlijk mysterie, maar Prairie weigert te spreken tegen haar ouders of de FBI over wat er met haar is gebeurd in de zeven jaar dat zij vermist was.
<Got>Endurat#2586
Verwijderd
----------------------------------------------
Iemand captive al gezien? Documentaire reeks van netflix, aflevering 1 net gekeken en dat is gewoon prison break real life, bizar. Dikke dikke aanrader als making a murderer je bevalt of als je van real crime stories houdt. Gaat denk ik heel populair worden.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2016 22:01 ]
Ik weet niet uit mijn hoofd of het op Netflix staat maar:Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:56:
Als je kinderen jessie leuk vinden op netflix, wat bevalt dan ook? Ouders met kinderen tussen de 7en 10 die tips hebben en jessie kennen?
- Radio Rebel (film met Debby Ryan, zelfde als Jessie)
- Liv & Maddie (Dove Cameron, ook een Disney ster)
Ik heb net zo hard genoten van Marco Polo als van GoT.Veefje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:01:
Netflix heeft Marco Polo na twee seizoenen gecanceld. Begrijpelijk wanneer gekeken wordt naar het budget en de ontvangst van de serie. Dit had hun Game of Thrones (soort van) moeten zijn, een epische serie. Dat heeft er echter nooit in gezeten.
Heel verschillend, Marco Polo is meer verhalen en minder episch, maar beiden prachtig.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik vind het jammer, ik had graag nog 1 seizoen van Marco Polo gehad om alles af te ronden.Tukk schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:08:
[...]
Ik heb net zo hard genoten van Marco Polo als van GoT.
Heel verschillend, Marco Polo is meer verhalen en minder episch, maar beiden prachtig.
Inderdaad minder episch maar goed gemaakt en aangenaam om naar te kijken.
Damn meen je dat ... da's één van de series die ik echt volgde ....Veefje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:01:
Netflix heeft Marco Polo na twee seizoenen gecanceld. Begrijpelijk wanneer gekeken wordt naar het budget en de ontvangst van de serie. Dit had hun Game of Thrones (soort van) moeten zijn, een epische serie. Dat heeft er echter nooit in gezeten.
Heel erg jammer. Een van m'n favoriete Netflix Originals.Veefje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:01:
Ik vond Marco Polo persoonlijk beter dan Game of Thrones, simpelweg omdat het verhaal is geworteld in waargebeurde historische gebeurtenissen. Game of Thrones met al die draken en zombieachtigen bullshit trek ik niet echt goed. Ziet er mooi uit en boeiende verhaallijnen, maar te veel fictie naar mijn smaak.
Veefje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:01:

vreemd en erg jammer.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 15% gewijzigd door sambalbaj op 13-12-2016 16:30 ]
Ja, het is blijkbaar de eerste Netflix Original-serie die geen derde seizoen krijgt. Weinig kijkers en het uitblijven van succes kost Netflix naar verluidt 200 miljoen dollar - al lijkt dat een waanzinnig groot bedrag. Wel zouden enkele makers al nadenken over een nieuwe reeks die in een gelijkaardige setting (Aziatische geschiedenis) plaatsvindt.Veefje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:01:
Rotterdam

Ik had nog niet eerder van deze serie gehoord, maar het feit dat hij gebaseerd is op één van de science fiction-verhalen van Douglas Adams (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy) trok mijn aandacht.
Leuke serie op die Elija Wood na, die speelt zo irritant.Yonix schreef op woensdag 14 december 2016 @ 07:01:
Afgelopen zondag uit nieuwsgierigheid begonnen aan 'Dirk Gently's Holistic Detective Agency' en voor vanavond staat de laatste aflevering op de planning.![]()
Ik had nog niet eerder van deze serie gehoord, maar het feit dat hij gebaseerd is op één van de science fiction-verhalen van Douglas Adams (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy) trok mijn aandacht.De serie is slim geschreven, goed geacteerd en zit vol met 'quirky comedy'. Kortom: een aanrader als je van dit soort verhalen houdt.
Na 4 afleveringen gekeken te hebben, wil ik door hem eigenlijk stoppen met kijken. Wel jammer want voor de rest lekker wazig.
Ik vind het persoonlijk wel een goede serie. Snap de "ciritici" niet helemaal.Veefje schreef op woensdag 14 december 2016 @ 05:54:
Nee, Marco Polo is een van de slechtst ontvangen Netflix Originals. Toen de serie debuteerde waren de reviews niet mals. Valt ook te lezen in het bericht van Tweakmans. Dit is zo een serie waar de makers meer van gehoopt hadden, maar het viel nooit in de smaak bij critici en de bonden die de prijzen uitreiken. Voor een serie met zo een hoog budget is er dan toch gewoon gefaald. Dat moet ook wel anders cancel je de serie niet na twee seizoenen. Dit is de eerste Netflix serie dat al na twee seizoenen wordt gecanceld, dat zegt ook wel genoeg eigenlijk.
Idem dito. Ik snap wel dat de vergelijking wordt gemaakt met Game of Thrones, maar die vergelijking is niet terecht. Ik vond de serie absoluut van hoog niveau.Hellboy! schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:55:
[...]
Ik vind het persoonlijk wel een goede serie. Snap de "ciritici" niet helemaal.
Beide seizoenen heb ik in één ruk uitgekeken en dat doe ik normaal gesproken niet zo gauw.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hier idem, echt zonde dat er geen vervolg komt. Ik had de serie ook erg hoog zitten en vond het acteerwerk ook erg overtuigend. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de serie een gestage opbouw kent en niet de kijker iedere aflevering verrast. Ik kon dat wel waarderen, gewoon een mooi verhaal kijken ipv continue plotwendingen.Spotmatic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:08:
[...]
Idem dito. Ik snap wel dat de vergelijking wordt gemaakt met Game of Thrones, maar die vergelijking is niet terecht. Ik vond de serie absoluut van hoog niveau.
Beide seizoenen heb ik in één ruk uitgekeken en dat doe ik normaal gesproken niet zo gauw.
Jeetje, wat jammer zeg! Heb echt genoten van Marco Polo. Vooral het open einde van Seizoen 2 verdiende nog wel een vervolg. Ik zat er helemaal in. Echt zonde dit. Kan me ook niet herinneren dat ze MP gepusht hebben zoals bv Narcos en The Crown. Daar kun je gewoon niet omheen terwijl ik MP bij toeval heb ontdekt.. Vind dat ze de serie geen echte kans gegeven hebben.Veefje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:01:
Maar goed, er komt vast wel weer iets anders moois. Vond The Crown ook weer heerlijk om te kijken.
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.