Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartburg schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:41:
prijzen van de apple tv 3 zijn op de 2de hands markt aan het stijgen
eergister stond er nog voor 50-70 erop nu voor 80-100
zou het door netflix komen?
wat moet iedereen nu met die apple tv, een wd tv live mediaspeler heb je veel meer aan binnen een windows netwerk wat de meesten hier toch hebben en kan veel meer afspelen en netfilx is evengoed erop. Maar de pers in nederland heeft het maar over de apple tv... waar dat vandaan komt, het is niet eens een fijn product. Ja, als je alles van apple hebt werkt het ok, maar als je een mkv wilt afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een apple tv (2 geloof ik) en die gebruik ik hier ook niet voor, dat ding heeft voor video veel te veel hdmi ruzie met andere apparaten in huis, de facto gebruik ik hem alleen voor airplay van spotify. Voor mensen die gewoon een netflixplayer zoeken zijn er inderdaad zowel goedkopere als meer flexibele oplossingen. Ikzelf gebruik de app in mijn blurayspeler, werkt helemaal perfect.

Contenttechnisch hebben wij echt al meer series en films in netflix zien staan dan we in een jaar gekeken krijgen dus dat abonnement zal bij ons wel even blijven lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik gebruik de Apple TV voor alles in huis, muziek, series, film. Netflix gaat nu direct op de ATV. Series en films stream ik via de Airvideo App. Werkt perfect. Kan je op de ipad/iphone iets op zetten en dat op de achtergrond laten draaien terwijl je de device gewoon voor andere dingen gebruikt.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
midget schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:18:
[...]

Dan maar met een android USB TV Stick.
Werkt prima dicht in de buurt van de wifi router, maar op de eerste verdieping signaleert de android stick vrijwel geen wifi signaal meer, waardoor Netflix niet werkt. Met de vanmiddag aangeschafte wlan repeater (Fritz!) heeft de android stick nu wel voldoende signaal :-)

Overigens, met mijn Galaxy Note2, Xperia Z tablet en Samsung Chrome book signaleren wel voldoende signaal van de (Fritzbox) wifi router, zelfs op de 2e verdieping met betonnen vloer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert1991
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-02 14:03
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:30:
[...]

wat moet iedereen nu met die apple tv, een wd tv live mediaspeler heb je veel meer aan binnen een windows netwerk wat de meesten hier toch hebben en kan veel meer afspelen en netfilx is evengoed erop. Maar de pers in nederland heeft het maar over de apple tv... waar dat vandaan komt, het is niet eens een fijn product. Ja, als je alles van apple hebt werkt het ok, maar als je een mkv wilt afspelen?
Moet je airvideo op je telefoon of tablet gebruiken , dan kan je gewoon mkv afspelen op je appletv, of jailbreaken met xbmc , dan kan het ook. prima apparaatje hoor. Draait hier in een apple omgeving inderdaad perfect :) maar ook met mkv files gaat het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22
Mert1991 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:13:
[...]

Moet je airvideo op je telefoon of tablet gebruiken , dan kan je gewoon mkv afspelen op je appletv, of jailbreaken met xbmc , dan kan het ook. prima apparaatje hoor. Draait hier in een apple omgeving inderdaad perfect :) maar ook met mkv files gaat het perfect :)
Atv3 is toch niet te jailbreaken?
En voor mkv's (99% van alle downloadbare content) moet je dan gaan streamen (en transcoden?) vanaf een ander apparaat ? Dat klinkt wel een beetje als een houtje touwtje (zonder touwtje dan want draadloos:) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt om een Hulu Plus account aan te maken. Kan het nu op de HTPC en Laptop gewoon gebruiken.
Ben alleen benieuwd hoe ik het nu werkend op mijn Android device krijg. Als ik de Hulu app wil downloaden krijk ik de melding:

"Deze app is niet compatibel met uw apparaat"

Waarschijnlijk omdat mijn device is geregistreerd in de NL Play Store ?
Iemand hier een workaround voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Collaborator schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:51:
Ik gebruik de Apple TV voor alles in huis, muziek, series, film. Netflix gaat nu direct op de ATV. Series en films stream ik via de Airvideo App. Werkt perfect. Kan je op de ipad/iphone iets op zetten en dat op de achtergrond laten draaien terwijl je de device gewoon voor andere dingen gebruikt.
Heb op marktplaats voor 6 tientjes een zo goed als nieuwe ATV3 gekocht.
Groot voordeel tov anders spelers is dat hij door iedereen te gebruiken is. De WD live die ik hier heb staan is niet zo intuïtief als Apple. Daarnaar heeft media op de WD nog wel eens kuren.
Als je een media speler overweegt voor met name netflix, dan zou mijn eerste keus de ATV3 zijn. Zeker als je al andere Apple producten in huis hebt.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:08:
Als je een media speler overweegt voor met name netflix, dan zou mijn eerste keus de ATV3 zijn. Zeker als je al andere Apple producten in huis hebt.
volgens mij is de google tv het beste voor netflix, ik heb die alleen nog nooit in nederland gezien. En dat werkt weer niet fijn met apple spul.

ik denk alleen dat het voor ouderen wel lastig is eruit te komen, winkels zijn helemaal niet ingespeeld op netflix e.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Hmm, ik kom er nu achter dat mijn HTPC helemaal niet geschikt is voor Netflix HD omdat hij volledig op de CPU draait ipv de GPU, dan schiet een Intel Atom toch wel zwaar tekort. Dit is wel een serieus nadeel :(
Zo eens kijken of mijn blu-ray speler de app ook heeft, maar dan kan ik weer niet de Amerikaanse content bekijken :(

Het gaat om de Arctic cooling MC001

[ Voor 5% gewijzigd door Ossi op 13-09-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:10
Ook een proefabonnement genomen en ben alweer rond aan het snuffelen geweest :P Eigenlijk alweer meer tijd dan ik gewild had: verslavend spul.

TV-on-demand heeft de toekomst denk ik zomaar als ik zoiets zie.

Waar kan ik precies zien wat er nieuw aan films/series/docu's komt op Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik draai nu Netflix op mijn Android TV stick (MK808b), proefabbo genomen en het werkt allemaal prima. Ik krijg alleen verschrikkelijk slechte beeldkwaliteit, terwijl de Speedtest app zegt dat ik 40mb downstream heb. Snel genoeg internet dus, maar Netflix geeft alleen de ultra lage beeldkwaliteit weer. Iemand een idee?

Ik heb al in Netflix in de browser in het help menu de beeldkwaliteit op "best quality" gezet, in de hoop dat deze instelling ook behouden blijft in mijn Android app. Geen effect helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door Negakinu op 13-09-2013 20:33 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:31
sverzijl schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:05:
Weet iemand hoe je de subs aan kan zetten in de Samsung (D7000) Netflix App ?
Waarschijnlijk gaat dat niet lukken, check deze lijst: https://support.netflix.com/nl/node/11280

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
mb1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:57:
Beetje jammer dat mn 2011 samsung (D serie) de Netflix app niet heeft en de 2012 versie (ES serie) wel!

Ok hoop dat dit zsm nog wordt toegevoegd, ik kan me nl niet indenken dat het technisch niet zou werken op de D serie.
Net even gechat met Netlifx medewerker, mijn BD-D6500 had de app ook nog niet. Hij vertelde dat ze wel bezig zijn met Samsung om de Netflix app voor meerder devices beschikbaar te maken. Deze lijst geeft een overzicht: https://support.netflix.com/nl/node/11280 . Op apparaten met 'Alle Netflix-regio's' zou het nu al moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

XanderDrake schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:47:
[...]

Nou euhm, geloof me als ik zeg dat mijn Samsung UE40ES5500 Led SmartTV uit 2012 (lang niet het nieuwste model) mijn favoriete apparaat is waar ik Netflix mee kijk. Goede kwaliteit, nette app, lekker scrollen door de films. Zoeken naar iets gaat wel traag met afstandsbediening typen, maar goed.

Zo wil ik Netflix gebruiken: relaxed.
En zo hoort het! 8)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sfinx schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:40:
[...]

Waarschijnlijk gaat dat niet lukken, check deze lijst: https://support.netflix.com/nl/node/11280
Tnx, maar daar staat mijn TV in zijn geheel niet tussen, terwijl ik de App toch echt heb. Of is er ook nog een overzicht met TVs? Dit lijkt een overzicht met alleen BluRay spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
sverzijl schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:03:
[...]

Tnx, maar daar staat mijn TV in zijn geheel niet tussen, terwijl ik de App toch echt heb. Of is er ook nog een overzicht met TVs? Dit lijkt een overzicht met alleen BluRay spelers
Ah dacht dat 't om de BD-D7000 ging. Hier staan TV's: https://support.netflix.com/en/node/2250 . Je TV zou idd gewoon subs moeten weergeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sfinx schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:07:
[...]
Ah dacht dat 't om de BD-D7000 ging. Hier staan TV's: https://support.netflix.com/en/node/2250 . Je TV zou idd gewoon subs moeten weergeven..
Dan nog een manier vinden hoe ze aan te zetten. Ik zie nergens een optie hiervoor. Ook op de 'subs' knop reageert ie niet. Oh well, anders de XBOX360 maar eens onder het stof vandaan halen. De Samsung App op de D7000 is ook niet bepaald de meest snelle/gebruiksvriendelijke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:31:
Ik draai nu Netflix op mijn Android TV stick (MK808b), proefabbo genomen en het werkt allemaal prima. Ik krijg alleen verschrikkelijk slechte beeldkwaliteit, terwijl de Speedtest app zegt dat ik 40mb downstream heb. Snel genoeg internet dus, maar Netflix geeft alleen de ultra lage beeldkwaliteit weer. Iemand een idee?

Ik heb al in Netflix in de browser in het help menu de beeldkwaliteit op "best quality" gezet, in de hoop dat deze instelling ook behouden blijft in mijn Android app. Geen effect helaas.
Ik heb net ook een proefabbo genomen voor m'n mk802. Krijg de subs niet aan maar verder ziet de beeldkwaliteit er prima uit. Alleen niet tijdens het downloaden van updates, toen lagere beeldkwaliteit tot zelfs pauze/buffering. Is je stick niet ergens anders druk mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ossi schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:09:
Hmm, ik kom er nu achter dat mijn HTPC helemaal niet geschikt is voor Netflix HD omdat hij volledig op de CPU draait ipv de GPU, dan schiet een Intel Atom toch wel zwaar tekort. Dit is wel een serieus nadeel :(
Zo eens kijken of mijn blu-ray speler de app ook heeft, maar dan kan ik weer niet de Amerikaanse content bekijken :(

Het gaat om de Arctic cooling MC001
Het gaat niet zozeer specifiek om deze Arctic maar om de aanwezige AMD GPU, die wordt niet ondersteund door Silverlight zoals het er nu naar uitziet. En als je geen GPU versnelling hebt dan schiet die Atom 525 inderdaad flink tekort maar dat geldt dan voor veel meer combinaties. Ook de AMD Fusion serie met E-350-E450 valt door de mand met de AMD HD 6310/6320. Ik weet niet precies wat nu de AMD specificatie moet zijn om wel gebruik te kunnen maken van Netflix in HD en een vloeiende weergave.

Aanvulling: een AMD E2-1800 met Radeon HD 7340 krijgt het ook niet voor elkaar.
Aanvulling 2: een Intel Atom D2700 met nVidia Gt520m krijgt het wel voor elkaar.

Aanvulling 3: met Windows 8 werkt de GPU versnelling wel goed op de lichtere AMD GPU's omdat dan gebruik gemaakt kan worden van een speciale Netflix app waarbij Silverlight niet gebruikt hoeft te worden.
Zie; hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 18-09-2013 22:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:24:
[...]

Ik heb net ook een proefabbo genomen voor m'n mk802. Krijg de subs niet aan maar verder ziet de beeldkwaliteit er prima uit. Alleen niet tijdens het downloaden van updates, toen lagere beeldkwaliteit tot zelfs pauze/buffering. Is je stick niet ergens anders druk mee toevallig?
Stick draait verder geen grote achtergrond processen.

Ik krijg na 20 seconden 56K ultra crappy beeldkwaliteit opeens iets beter beeld, maar veel beter dan dvd-rip achtig wordt het nooit. Zwart is erg geblokt met erg veel duidelijke compressie. Alsof je een standaard dvd streamt op Icefilms, geen HD iig. Welke APK gebruik jij? Die uit de Playstore? Ik heb nu de Android HD versie van XDA geïnstalleerd maar dat maakt bij mij geen verschil. Ik kijk op 42" full HD tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 13-09-2013 22:00 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:28

bitflusher

flushed die *** pc

Negakinu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:56:
[...]

Ik krijg na 20 seconden 56K ultra crappy beeldkwaliteit opeens iets beter beeld, maar veel beter dan dvd-rip achtig wordt het nooit. Zwart is erg geblokt met erg veel duidelijke compressie. Alsof je een standaard dvd streamt op Icefilms, geen HD iig. Welke APK gebruik jij? Die uit de Playstore? Ik heb nu de Android HD versie van XDA geïnstalleerd maar dat maakt bij mij geen verschil. Ik kijk op 42" full HD tv.
Ik heb het zelfde met mijn telefoon, zelfs op 4,3inch is het nouwelijks om aan te zien. Een heel groot verschil met bijvoorbeeld de windows 8 app is wel erg groot.
Misschien komt er nog een update voor Android waar iets agressiever geprobeerd wordt een betere kwaliteit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
hardware-lover schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:40:
[...]

Het gaat niet zozeer specifiek om deze Arctic maar om de aanwezige AMD GPU, die wordt niet ondersteund door Silverlight zoals het er nu naar uitziet. En als je geen GPU versnelling hebt dan schiet die Atom 525 inderdaad flink tekort maar dat geldt dan voor veel meer combinaties. Ook de AMD Fusion serie met E-350-E450 valt door de mand met de AMD HD 6310/6320. Ik weet niet precies wat nu de AMD specificatie moet zijn om wel gebruik te kunnen maken van Netflix in HD en een vloeiende weergave.

Aanvulling: een AMD E2-1800 met Radeon HD 7340 krijgt het ook niet voor elkaar.
Aanvulling 2: een Intel Atom D2700 met nVidia Gt520m krijgt het wel voor elkaar.
Goed om in de gaten te houden dus als ik mezelf een nieuwe HTPC ga aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Hemlock grove is een aanrader overigens, net 4 afleveringen van gekeken. Hd kwaliteit van netflix is daarbij ook mooi.

Wel grappig: als je een serie kijkt speelt hij automatisch de volgende af enzo, maar na 2 afleveringen de afstandsbediening niet aangeraakt te hebben kwam netflix toch met een "are you still there?" popup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:56:
[...]

Ik heb de apk uit de playstore. Niks aan settings aangepast. 40" full hd tv. Net Killers gekeken, DVD beeldkwaliteit de hele film, goed te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:57:
[...]

Ik heb de apk uit de playstore. Niks aan settings aangepast. 40" full hd tv. Net Killers gekeken, DVD beeldkwaliteit de hele film, goed te kijken.
Ik denk dat we dezelfde beeldkwaliteit hebben, maar ik had meer verwacht dan gewoon DVD kwaliteit. Ik heb echt zichtbare compressie. Net Oblivion gekeken via Icefilms, 720p stream, en dat is echt veel betere beeldkwaliteit. Ik had gehoopt dat Netflix ook HD was.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

Grappig, ik had nog een half gekeken aflevering Modern family in de buffer van mijn tv staan lijkt wel, van vóór ik de kwaliteit setting had aangepast. Eerst slechte kwaliteit, soort van eind jaren '90 realplayer :P , dan ineens BAM! Kraakhelder, zelfs op een 40" tv B)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
XanderDrake schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:25:
Grappig, ik had nog een half gekeken aflevering Modern family in de buffer van mijn tv staan lijkt wel, van vóór ik de kwaliteit setting had aangepast. Eerst slechte kwaliteit, soort van eind jaren '90 realplayer :P , dan ineens BAM! Kraakhelder, zelfs op een 40" tv B)
Via welke app kijk je? Ik denk dat alleen de Android variant geplaagd wordt door SD kwaliteit.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Negakinu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:29:
Via welke app kijk je? Ik denk dat alleen de Android variant geplaagd wordt door SD kwaliteit.
Samsung SmartHub (smarttv) netflix app. Het zou best een buffer issue kunnen zijn. Jou App met root wissen (ti backup bijv) en dan herinstalleren misschien?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
XanderDrake schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:32:
[...]

Samsung SmartHub (smarttv) netflix app. Het zou best een buffer issue kunnen zijn. Jou App met root wissen (ti backup bijv) en dan herinstalleren misschien?
Reeds geprobeerd. Het lijkt wel alsof de app een soort ingebakken max bitstream heeft ofzo. Lijkt max 3000kbps en dat ziet er niet uit op een grote TV. Alsof je 480p youtube videos fullscreen kijkt.

EDIT: in het artikel van Tweakers zie ik in de comments ook veel mensen met mijn probleem. Het lijkt gewoon dat Netflix NL matig beeld heeft. Ik denk dat ik hetzelfde beeld heb als jullie, maar dat ik meer dan dvd kwaliteit verwacht had, terwijl anderen dvd kwaliteit voldoende vinden. :) De stream is wel naar HD gescaled, maar heeft erg zware compressie. Hierdoor zie ik veel artifacts in donkere stukken en schaduwen en daar stoor ik me persoonlijk erg aan.

EDIT2: net Silverlight geïnstalleerd op mijn desktop en Netflix vanuit Chrome geprobeerd. Zelfde probleem. Het ligt dus niet aan de Android app, de stream kwaliteit van Netflix is gewoon niet HD. Probleem opgelost. Hier ga ik dus niet voor betalen helaas. :) *deïnstalleerd*

[ Voor 48% gewijzigd door Negakinu op 13-09-2013 23:44 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 10:07
bartburg schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:44:
[...]

WD tv zal dit ondersteunen
Playstation 3 heeft een app
android hdmi sticks hebben een netflix app
apple tv zal ook zijn netflix app voor nederland beschikbaar maken

dus genoeg mogelijkheden vanaf verschillende aparaten
Weet iemand hoe je de app op de PS3 kan installeren? Ik heb een Nederlands PSN account, maar kan hem dus nergens vinden. Aangezien de PS3 het enige apparaat is waarop ik het wil gaan gebruiken ben ik erg benieuwd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ksborg schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:42:
[...]

Weet iemand hoe je de app op de PS3 kan installeren? Ik heb een Nederlands PSN account, maar kan hem dus nergens vinden. Aangezien de PS3 het enige apparaat is waarop ik het wil gaan gebruiken ben ik erg benieuwd :/
Ik heb zelf geen PS3 maar is die niet in de app sectie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09
Bij mij stond ie gewoon klaar in de PS3 video sectie (het icoon). Daarna gaat ie het eerst installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
ksborg schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:42:
[...]

Staat idd gewoon al onder video in het menu.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Negakinu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:34:
EDIT2: net Silverlight geïnstalleerd op mijn desktop en Netflix vanuit Chrome geprobeerd. Zelfde probleem. Het ligt dus niet aan de Android app, de stream kwaliteit van Netflix is gewoon niet HD. Probleem opgelost. Hier ga ik dus niet voor betalen helaas. :) *deïnstalleerd*
Verbazend. OK het is geen full-on Bluray, maar ik vind de kwaliteit van SuperHD prima. En dat geld volgens mij ook voor de rest van de wereld. Ik zie niemand klagen over scherpte.

EDIT: hmm, moet je gewoon niet even wachten? bij mij gaat de kwaliteit ook trapsgewijs omhoog na het starten van een nieuwe film/episode

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 14-09-2013 00:06 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik via Firefox met een actieve VPN Netflix bekijk dan geeft https://signup.netflix.com/superhd dat ik geen superHD verbinding heb. Schakel ik de VPN optie uit dan krijg ik wel een superHD verbinding volgens dezelfde test. Ik moet werkelijk bekennen dat de beeldkwaliteit er op de TV (geen VPN verbinding), er toch prima uitziet na enige tijd (± 1 - 2 minuten), dat wordt door iedereen beaamt die naar het beeld zit te kijken. Zoals al eerder ergens vermeld is het niet zo strak dan het beeld van een goede 1080p MKV maar het is verder toch dik in orde op een 51" TV.

Netflix geeft zelf aan dat er met een lagere kwaliteit gestart wordt om de wachttijd op beeld zo te kunnen verkorten. Dat is een keuze die zo bewust gemaakt is door het bedrijf.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2013 00:40 ]

Testing, one, two ...

• Jheroun
  • Niet online
Voor mensen die bitrate/scherpte niet goed vinden: hebben jullie in de preferences bij netflix de kwaliteit hoog staan, zit eea bedraad aangesloten en heb je een passend internetabonnement en niet tegelijk 10 torrents aan staan? ;-) Dan kan je client nog roet in het eten gooien, je isp, capaciteit bij netflix of de content zelf. He is best een lange keten...

Ik zie hem hier soms ook even schakelen, dat gaat dan duidelijk van brakke sd naar dvd sd en dan naar hd, en die is echt mooi scherp. Ja, ik zie wel soms banding in bv een zwart verloop, dat is wel een bitrate kwestie, ik denk dat die stream dan 7 of 8 mbit is, dat is natuurlijk nog steeds laag als je het vergelijkt met de 30 tot 50 van een bluray.

Het zal nog best een beetje capaciteitsplanning vergen om dit soepel werkend te krijgen maar zowel netflix als de nederlandse isps weten al een tijdje dat dit eraan komt dus die zullen best voorbereid zijn, misschien de ene isp wat beter dan de andere ;-)

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Via de Apple TV (en via mijn iPhone) heb ik gewoonweg altijd kraakhelder beeld. Soms heb ik wel eens problemen met Sliverlight wat de kwaliteit betreft, vreemd... je zou denken dat Netflix overal evengoed zou moeten werken.

An  a day keeps the doctor away.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
hardware-lover schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:38:
Als ik via Firefox met een actieve VPN Netflix bekijk dan geeft https://signup.netflix.com/superhd dat ik geen superHD verbinding heb. Schakel ik de VPN optie uit dan krijg ik wel een superHD verbinding volgens dezelfde test. Ik moet werkelijk bekennen dat de beeldkwaliteit er op de TV (geen VPN verbinding), er toch prima uitziet na enige tijd (± 1 - 2 minuten), dat wordt door iedereen beaamt die naar het beeld zit te kijken. Zoals al eerder ergens vermeld is het niet zo strak dan het beeld van een goede 1080p MKV maar het is verder toch dik in orde op een 51" TV.

Netflix geeft zelf aan dat er met een lagere kwaliteit gestart wordt om de wachttijd op beeld zo te kunnen verkorten. Dat is een keuze die zo bewust gemaakt is door het bedrijf.
Voor zover ik kan zien wordt wel/niet superHD bepaald door de ISP: heeft een ISP een Netflix Open Connect Appliance staan in het netwerk: dan heb je beschikking over superHD. Heeft de ISP dat niet, dan geen superHD. Kennelijk heeft het netwerk waar je VPN op uitkomt geen superHD.

Ik zit op een Ziggo verbinding en volgens de Netflix site zou ik (mits ik een abonnement neem) over superHD kunnen beschikken. Ziggo heeft dus een Open Connect Appliance van Netflix in het netwerk hangen.

Mooie servertjes overigens, 100TB+ in een 4U server.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Klopt helemaal. Met VPN uit heb ik via Ziggo de beschikking over SuperHD (volgens de link).

Testing, one, two ...

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Na twee dagen Netflix, ben ik aangenaam verrast. Ik vind het leuk om documentaires te kijken, dus ik ging vandaag door de catalogus bladeren kwam ik Food Inc.tegen over de Amerikaanse voedselindustrie (vreemde dingen gebeuren daar, je schrikt er gewoon van). En ik kreeg daar dus soortgelijke/films die ik eventueel ook wil kijken. Dus na ik bij die films kijken hoppa weer 4 films toegevoegd aan me lijst. Volg nu ook de serie Orange is the New Black en House of Cards.

Kort samengevat: Wat werkt Netflix heerlijk :D

[ Voor 7% gewijzigd door CokeZero op 14-09-2013 01:25 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
CokeZero schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 01:24:
Na twee dagen Netflix, ben ik aangenaam verrast. Ik vind het leuk om documentaires te kijken, dus ik ging vandaag door de catalogus bladeren kwam ik Food Inc.tegen over de Amerikaanse voedselindustrie (vreemde dingen gebeuren daar, je schrikt er gewoon van). En ik kreeg daar dus soortgelijke/films die ik eventueel ook wil kijken. Dus na ik bij die films kijken hoppa weer 4 films toegevoegd aan me lijst. Volg nu ook de serie Orange is the New Black en House of Cards.

Kort samengevat: Wat werkt Netflix heerlijk :D
Kijk ook eens de documentaire over Elmo, superinteressant verhaal.

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Bij mij geeft hij op de PS3 een veel mooier beeld dan op mijn laptop.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:13
Mortalboy[NL] schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 05:53:
Bij mij geeft hij op de PS3 een veel mooier beeld dan op mijn laptop.
en in beide gevallen wordt het beeld getoond via je tv of zeg ik nu iets heel geks.... |:(

offtopic:
Leuk, zo'n loze kreet in de ruimte

Strava | AP | IP | AW

• Mortalboy[NL]
Op mijn laptop kijk ik via mijn laptop, en niet de tv :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:23:
[...]

en in beide gevallen wordt het beeld getoond via je tv of zeg ik nu iets heel geks.... |:(

offtopic:
Leuk, zo'n loze kreet in de ruimte
Wat hij eigenlijk zegt is dat de apps voor verschillende apparaten ook verschillende resultaten qua beeld geven. Wat mij betreft niet echt een loze kreet dus :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Mortalboy[NL]
Wat ik mij ook nog afvraag, als ik (verborgen) installeer, dan krijg ik alle Amerikaanse content, maar krijg ik daar dan NL ondertiteling bij? Volgens mij niet, maar vragen kan geen kwaad :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 14-09-2013 08:57 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mortalboy[NL] schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:49:
Wat ik mij ook nog afvraag, als ik ***** installeer, dan krijg ik alle Amerikaanse content, maar krijg ik daar dan NL ondertiteling bij? Volgens mij niet, maar vragen kan geen kwaad :)
Ik zou even het gedeelte waarin je de naam van het hulpprog noemt weghalen, anders worden de mods boos. ;)

Maar het antwoord is nee.

/edit: LOL

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-09-2013 09:07 ]

Verwijderd

Dan moet je het ook in je quote aanpassen Wybo :)

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Intussen het ook sinds de 11e in gebruik en ben echt uiterst tevreden! Er is voor mij genoeg te kijken qua series, films en docu's. M'n watchlist is al erg aan het groeien en er komt elke keer als ik wat gekeken heb weer wat bij aan gerelateerd aanbod. Heerlijk!

Heb ze alleen één opmerking doorgegeven via de chat (via een nogal hyperactieve/overenthousiaste Amerikaanse medewerkster waarvan ik echt vermoedde dat het een bot was :D ), dat is dat de ondertiteling op de PS3 wel wat donkere border of schaduw mag gebruiken. Wit op wit leest natuurlijk niet zo prettig.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja ook bij Family Guy op de telefoon had ik soms echt moeite met de ondertitels van geel op geel. Mooie borders er omheen zou dus heel fijn zijn ja.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Eerste ervaringen zijn wel positief. Denk er over om filmnet de deur uit te doen. Wel is de Apple TV bediening nietzo handig als op mijn iPad.

Wat ik wel vreemd vind is dat bij Lord of the rings je wel The two towers & Return of th King hebt, maar niet Fellowship of the ring?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
readytoflow schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:25:
Eerste ervaringen zijn wel positief. Denk er over om filmnet de deur uit te doen. Wel is de Apple TV bediening nietzo handig als op mijn iPad.

Wat ik wel vreemd vind is dat bij Lord of the rings je wel The two towers & Return of th King hebt, maar niet Fellowship of the ring?
Dat soort commentaar heb ik wel meer over gelezen, en dan niet alleen over films, maar ook seizoen die ontbreken bij series. Complete serie willen kijken, maar dan alleen seizoen 1 & 3 kunnen vinden.
Dat is 1 van de dingen waar ik juist huiverig voor ben bij Netflix, als ik dan ergens voor betaal, wil ik ook wel een serie compleet kunnen zien.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben op zich heel positief, alleen gisteravond laat en vanmorgen kon ik een film niet verder kijken omdat hij vastzat op laden.
Geen idee wat de oorzaak is.
Drukte op hun servers lijkt me ook niet op die tijden.

Verwijderd

Nou geen ene film of serie is beschikbaar.
Netflix is nog niet beschikbaar in dit deel van de wereld.
Goed begin...

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:18:
Nou geen ene film of serie is beschikbaar.
Netflix is nog niet beschikbaar in dit deel van de wereld.
Goed begin...
Zit je wel in Nederland dan?

Geen dns of andere instellingen waardoor het lijkt alsof je niet in Nederland zit?

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-09-2013 10:22 ]

• ksborg
martinusz schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:57:
[...]

Staat idd gewoon al onder video in het menu.
Helaas niet... Anders had ik 'm wel gezien ;).

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 11:41
Gisteravond de eerste film via Netflix volledig gezien. Ging op één akkefietje na helemaal goed. Halverwege de film zag ik de kwaliteit heel even wat achteruit lopen (beeld werd wat blokkering) en even daarna liep alles out of sync. Het geluid liep niet meer gelijk met het beeld en de ondertiteling kwam daar nog weer na. Even de film gestopt en daarna hervat en het was weer goed. Kan uiteraard liggen aan mijn WiFi, dat heeft wel vaker problemen. Verder ben ik zeer tevreden, nu het aanbod nog wat opkrikken en * PatrickH is een zeer tevreden gebruiker.

Verwijderd

Wybo schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:20:
[...]

Zit je wel in Nederland dan?

Geen dns of andere instellingen waardoor het lijkt alsof je niet in Nederland zit?
Ja, en standaard instellingen gewoon :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:24:
[...]

Ja, en standaard instellingen gewoon :)
Dat is raar zeg. Bij welke provider zit je en op welk apparaat krijg je die melding? Ook al andere apparaten, apps, browsers geprobeerd?

Verwijderd

Wybo schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:26:
[...]

Dat is raar zeg. Bij welke provider zit je en op welk apparaat krijg je die melding? Ook al andere apparaten, apps, browsers geprobeerd?
Raar maar waar, me pc die gedraad is aangesloten op internet doet het wel, maar op me andere pc draadloos waar ik het juist wil op kijken doet het nog altijd niet.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat klinkt dan toch wel echt als een clientside instelling ergens.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben er ook echt heel blij mee! Ik vind het wel raar dat bij bepaalde shows andere seizoenen aanwezig zijn dan in de VS. Family Guy kun je in de VS vanaf S1 kijken, en maar tot 7, terwijl hier de rest beschikbaar is.

Het is nu nog niet echt serie-seizoen voor mij, weet iemand hoe snel nieuwe afleveringen doorgaans op Netflix te vinden zijn? Want voorheen downloadde ik alles de ochtend na de uitzending om dan 's avonds te kijken, als ik nu voor Netflix ga betalen wil ik wel ongeveer zo'n zelfde ervaring. Mag best een dagje achter lopen, maar geen maanden.

Verwijderd

thaan schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 01:09:
[...]

Voor zover ik kan zien wordt wel/niet superHD bepaald door de ISP: heeft een ISP een Netflix Open Connect Appliance staan in het netwerk: dan heb je beschikking over superHD. Heeft de ISP dat niet, dan geen superHD. Kennelijk heeft het netwerk waar je VPN op uitkomt geen superHD.

Ik zit op een Ziggo verbinding en volgens de Netflix site zou ik (mits ik een abonnement neem) over superHD kunnen beschikken. Ziggo heeft dus een Open Connect Appliance van Netflix in het netwerk hangen.

Mooie servertjes overigens, 100TB+ in een 4U server.
Het is voor een ISP niet eens nodig een appliance in het netwerk te krijgen. Directe peering met Netflix is voldoende.

Edit: linkje: https://signup.netflix.com/openconnect

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 12:04 ]

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Megamind schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 01:26:
[...]

Kijk ook eens de documentaire over Elmo, superinteressant verhaal.
Dan zal ik die maar eens toevoegen aan mijn lijst. :)

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Omdat een maand zomaar voorbij is ben ik op zoek gegaan naar voordelige methoden om langer netflix te gebruiken.

Via ebay.com kun je vrij gemakkelijk een chromecast netflix code kopen voor $7,50 (€5,83 met de PayPal wisselkoers van gisteren) en daarmee 3 maanden extra kijken. Misschien wordt het duurder na als half Nederland ze over 29 dagen aan gaat schaffen dus ik heb het meteen maar gedaan.

Hoe het werkt:
- koop een code via ebay
- ontvang deze per email
- na inloggen op netflix ga naar: https://signup.netflix.com/specialoffer?from=chromecast
- Vul de code in
- Klaar, zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/mq6ri7euz/netflix_2_Small.jpg

Ik kan echter achteraf niet vinden dat mijn "netflix tegoed" is opgewaardeerd maar ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit.

[ Voor 5% gewijzigd door bitflusher op 14-09-2013 12:53 . Reden: schreenshot elders geupload ]

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

ik loop tegen het probleem aan dat netflix op mijn samsung tv geen 60/100 fps geeft maar 30 lijkt het wel, weten jullie of dit probleem bekend is?

Hoi.

Verwijderd

Dit is normaal, films en tv-shows worden gefilm en dan ook uitgezonden op 24fps tot 30fps.
Er bestaan ook helemaal geen 60 of 100fps films of series.

Zo was The Hobbit een van de eerste films die 48fps introduceerde wat enkel in een speciale bioscoop te zien was. Je bent waarschijnlijk in de war met games, welke wel een veel hogere framerate kunnen hebben.

• Negakinu
bitflusher schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:49:
Omdat een maand zomaar voorbij is ben ik op zoek gegaan naar voordelige methoden om langer netflix te gebruiken.

Via ebay.com kun je vrij gemakkelijk een chromecast netflix code kopen voor $7,50 (€5,83 met de PayPal wisselkoers van gisteren) en daarmee 3 maanden extra kijken. Misschien wordt het duurder na als half Nederland ze over 29 dagen aan gaat schaffen dus ik heb het meteen maar gedaan.

Hoe het werkt:
- koop een code via ebay
- ontvang deze per email
- na inloggen op netflix ga naar: https://signup.netflix.com/specialoffer?from=chromecast
- Vul de code in
- Klaar, zie screenshot:

[afbeelding]

Ik kan echter achteraf niet vinden dat mijn "netflix tegoed" is opgewaardeerd maar ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit.
Ik had deze gebruikt! Great minds enzo... ;)
http://www.ebay.nl/itm/Ne...ash=item3a84d4ac41&_uhb=1

too old, too cold

• Mortalboy[NL]
Net ook een code besteld :) 2 extra gratis maanden!

[ Voor 3% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 14-09-2013 13:10 ]

Verwijderd

Kan ik die code ook gebruiken om een nieuw amerikaans account aan te maken?

Niet meer nodig al gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 13:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:04:
Dit is normaal, films en tv-shows worden gefilm en dan ook uitgezonden op 24fps tot 30fps.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NQOZh6mklOGekzrhgbR8ixvk/full.jpg

Goh dan is VLC zeker in de war.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:00:
[...]

Het is voor een ISP niet eens nodig een appliance in het netwerk te krijgen. Directe peering met Netflix is voldoende.

Edit: linkje: https://signup.netflix.com/openconnect
Als niet technicus ook interessant lees voer!

American Express vraagbaak

Verwijderd

Krusher, wat lees jij toch veel mee terwijl je netflix helemaal niks vind :P

maar volgens mij was alle tv in nederland 25 fps, zelf zie ik trouwens nooit het verschil tussen 60 of 24 fps bijvoorbeeld. Misschien dat het opvalt als je twee tv's naast elkaar zou zetten, maar de kwaliteit van netflix is meer dan prima bij mij.

Al had ik gisteren wel een documentaire waar de onderiteling heel brak van was, vielen gewoon letters weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:24:
Krusher, wat lees jij toch veel mee terwijl je netflix helemaal niks vind :P
Ik blijf een serieshoer he :+
maar volgens mij was alle tv in nederland 25 fps, zelf zie ik trouwens nooit het verschil tussen 60 of 24 fps bijvoorbeeld. ..
Je ziet het heeel duidelijk bij camerapanning, het verschil is geen schokkerige beelden meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:27:
Je ziet het heeel duidelijk bij camerapanning, het verschil is geen schokkerige beelden meer.
Ik merk het bij Lost. Nu is dat wat een verkeerd voorbeeld eigenlijk omdat ik het vergelijk met mijn bluray versie. In aflevering 1 na een paar minuten zit er zo'n lange shot die over het strand gaat. Maar heel storend is het niet, op een tv die geen 24p aankan (voor mijn bluray) is het schrokkerig, op netflix moet je wel goed opletten. In heel drukke scenes zie je het soms, maar ach, het blijft natuurlijk streaming en het ziet er toch lekker strak verder allemaal uit.

Het zou wel mooi zijn als netflix op den duur voor de landen met snellere verbindingen zoals Nederland een super ultra weet ik ik wat hd stream maken met 30 of 40 mbit, heb niet voor niks een 150mbit ziggo verbinding.

Ik bedenk me net dat ik op netflix lost zit te kijken terwijl ik hem ook op bluray heb, wat is dat nu weer :/ :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 13:32 ]

Verwijderd

Excuus je hebt gelijk, series hebben wel een framerate tot 60fps. Voor films geld nog wel dat het in maximaal 24fps (uitzondering is The Hobbit) worden weergeven.

Maar om nog even terug te komen op de vraag van basdej
basdej schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:51:
ik loop tegen het probleem aan dat netflix op mijn samsung tv geen 60/100 fps geeft maar 30 lijkt het wel, weten jullie of dit probleem bekend is?
Dit is normaal want alle content op Netflix heeft een maximale framerate van 30fps.
24fps voor films en max 30fps voor Series.

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:04:

Zo was The Hobbit een van de eerste films die 48fps introduceerde wat enkel in een speciale bioscoop te zien was. Je bent waarschijnlijk in de war met games, welke wel een veel hogere framerate kunnen hebben.
Dat klopt niet helemaal natuurlijk. Voor film heb je gelijk, die zijn over het algemeen op 24 fps, en de hobbit is een van de eersten die naar 48 ging.

Tv is echter al tijden 60fps in de vs en 50fps bij ons. Daar krijgen amerikanen ook die irritante motion judder vandaan, de mapping van 24 op 60. Probleem daarbij is echter ook dat voor tv beelden vaak interlaced waren terwijl beeldpanelen tegenwoordig bijna allemaal progessive werken. In de praktijk komt daarom alles tussen 24 en 60 voor in wel of niet interlacede varianten. Op wikipedia genoeg over te lezen, zou ik zo zeggen ;) Over het algemeen kan je stellen dat ntsc meestal 24 of 60 is en pal 25 of 50, maar pin me er niet op vast, ik doe al een paar jaar wat minder met video en encoding enzo dus ik ben wat stoffig in mijn kennis.

100 fps bestaat als formaat ook maar dan vooral experimenteel, daar worden geen standaardproducties mee gemaakt. Ik heb op de ibc wel eens een demo gezien van 100fps video, das toch wel een stuk levensechter dan 25 of 50. Van die 24 of 25 moeten we naar mijn mening wel echt af, ik begin dat schokken in pans toch wel zat te worden, zeker op grotere tv's en al helemaal als je naar 3d zit te kijken.

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Deze heb ik ook gekocht, maar ik heb helemaal geen ervaring met eBay, hoe lang zal het ongeveer duren voordat je deze code krijgt?

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

tweeny schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:46:
[...]

Deze heb ik ook gekocht, maar ik heb helemaal geen ervaring met eBay, hoe lang zal het ongeveer duren voordat je deze code krijgt?
Dit is afhankelijk van de verkoper en tijdszones. Bij mij duurde het een dikke 12 uur voor ik de code binnen kreeg.

Verwijderd

Hangt daarnaast ook van je betalingsmethode af natuurlijk.

Indien je een directe betaling heb gedaan via Creditcard, of met Creditcard gekoppeld aan een Paypal account. Zul je de code waarschijnlijk binnen een paar uur ontvangen, vaak wel binnen 24uur.

Mocht je betaald hebben via PayPal met een bankrekening, zal het waarschijnlijk wat langer (paar dagen) duren omdat de betaling niet direct wordt verwerkt.

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Even een aantal vragen:

1) Netflix is de 1e maand gratis. Maar dat gaat pas in wanneer je een account aanmaakt toch?
Dus als je met meerdere personen in 1 huis woont, kan ieder zijn eigen account aanmaken.

2) Wat is het gebruiksvriendelijkste apparaat om Netflix op je TV te kunnen weergeven?
(vooral voor mijn ouders die weinig verstand hebben van technologie)
Apple TV of een Android stick met daarop de app? Of kan dit ook gemakkelijker..
Ik geloof dat Ziggo decoders ook apps kunnen weergeven, misschien dat dat een optie is.

Alvast bedankt voor het reageren :P

I bad beat my meat by busting my nuts!

Verwijderd

Kijk eens naar een van de Western Digital media players. Mijn ouder, 65 plus, kunnen daar prima mee uit de voeten. Je kan daar vervolgens ook nog iets meer mee doen dan alleen Netflix gebruiken.
Kosten de 5 en 6 tientjes.

Verwijderd

de wd tv live is 80 euro, de wd play ongeveer 60 euro.

Mijn ouders en schoonouders hebben beiden de wd tv live en zijn er zeer enthousiast over en bedienen alles zelf zonder ooit wat te vragen (leeftijd tussen de 60 en 75 jaar oud).

De wd tv live geeft ook 1080p door en android sticks hebben een lagere resolutie, daar zou ik niet aan beginnen als je nu iets moet kopen.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
1 Je kan één netflix account gebruiken, tegelijk verschillende media afspelen op verschillende apparaten is geen probleem.

2 ik gebruik de xbox360 app maar deze loopt niet heel perfect, de ps3/ipad/apple tv werken wel perfect
murphylee schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:05:
Even een aantal vragen:

1) Netflix is de 1e maand gratis. Maar dat gaat pas in wanneer je een account aanmaakt toch?
Dus als je met meerdere personen in 1 huis woont, kan ieder zijn eigen account aanmaken.

2) Wat is het gebruiksvriendelijkste apparaat om Netflix op je TV te kunnen weergeven?
(vooral voor mijn ouders die weinig verstand hebben van technologie)
Apple TV of een Android stick met daarop de app? Of kan dit ook gemakkelijker..
Ik geloof dat Ziggo decoders ook apps kunnen weergeven, misschien dat dat een optie is.

Alvast bedankt voor het reageren :P

Cloud ☁️

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:00
UPC lijkt geen Ultra Hd te ondersteunen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

ice-T106 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:33:
UPC lijkt geen Ultra Hd te ondersteunen.
klopt.

Is op te lossen, maar mag hier niet besproken worden. Zie berichten op de frontpage voor oplossingen.

• ksborg
Ik snap er niks van. De Sony website zegt dat het icoontje van Netflix onder TV/Video Services moet staan. Daar issie dus gewoon niet zichtbaar...

Mijn PSN account is gewoon een Nederlands account. Ook in de store kan ik Netflix niet vinden. Gewoon nergens te vinden. Iemand dit ook gehad? Volgens mij ben ik nl. de enige met dit probleem, google levert ook niet echt resultaten op.

Edit:

Hulp gevraagd bij Sony via het account waarmee mijn PSN account is aangemaakt. Krijg een reply dat ik geen hulp kan vragen omdat mijn emailaccount niet gekoppeld is aan een account... This makes me sad...

[ Voor 21% gewijzigd door ksborg op 14-09-2013 16:15 ]

• Negakinu
De goedkoopste manier om Netflix te kijken op je TV is denk ik een MK808 van Geekbuying. Die zijn nu 30 euro inclusief verzenden. Het werkt prima, regel er wel een remote bij, of hang er een usb toetsenbord/muis aan. De beeldkwaliteit (bij mij) is DVD kwaliteit, ik ben nog aan het zoeken naar een oplossing om het HD te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://image1.geekbuying.com/content_pic/201211/3(2).jpg

too old, too cold

Verwijderd

Ik kloon gewoon me beeld van me pc naar me tv, is nog goedkoper.
Moet de pc natuurlijk wel vlakbij de tv zijn.

Voorlopig werkt Netflix hier nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 16:23 ]

• ChuckyDevil
@ksborg PS3 volledig geupdate ook? Vast wel, maar vraag het toch maar even.

@edit.. oh :(

[ Voor 10% gewijzigd door ChuckyDevil op 14-09-2013 16:24 ]

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:23:
Ik kloon gewoon me beeld van me pc naar me tv, is nog goedkoper.
Moet de pc natuurlijk wel vlakbij de tv zijn.
Kost je op den duur meer, aangezien het stroomverbruik van je PC een stuk hoger is dan van bv. een HDMI-stick of een Apple TV.

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:23:
[...]

Kost je op den duur meer, aangezien het stroomverbruik van je PC een stuk hoger is dan van bv. een HDMI-stick of een Apple TV.
Kan natuurlijk altijd, maar zou het zoveel schelen?
Als je streamt via je Spelconsole naar je tv, of pc naar je tv.

• ksborg
ChuckyDevil schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:23:
@ksborg PS3 volledig geupdate ook? Vast wel, maar vraag het toch maar even.

@edit.. oh :(
Jep helemaal op de laatste versie. PSN account bestaat volgens mij al sinds 2008 en werkt sindsdien gewoon prima. Ook gewoon Playstation Plus erop, etc. Ik heb nog een US account op dezelfde PS3, daarop kon ik zonder problemen Netflix downloaden. Inmiddels werkt het daarop nu ook! Waarom ik op m'n Nederlandse account niets kan vinden blijft een raadsel. Ga Sony maandag wel eens bellen.

• ChuckyDevil
Misschien een (tijdelijke) nieuwe account toevoegen...

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:26:
[...]
Kan natuurlijk altijd, maar zou het zoveel schelen?
Als je streamt via je Spelconsole naar je tv, of pc naar je tv.
Apple TV verbruikt maar 5 of 6 Watt. Een HDMI-stick wellicht nog minder. Een PS3 zit minimaal rond de 100 Watt. Ben benieuwd naar het verbruik van je PC.

• Negakinu
BamSlam_ schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:47:
[...]

Apple TV verbruikt maar 5 of 6 Watt. Een HDMI-stick wellicht nog minder. Een PS3 zit minimaal rond de 100 Watt. Ben benieuwd naar het verbruik van je PC.
Mijn PC voeding is 800watt, maar of hij dat trekt onder max load tijdens een benchmark... In ieder geval veeeeeel meer dan een Android USB stick. :)

too old, too cold

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:47:
[...]

Haha, geen idee maar zit een 700watt voeding in, en draait 24/7 :p
Heb me nooit verdiept in het verbruik en de kosten ervan, vindt mijn energie kosten maandelijks wel meevallen.

Verwijderd

Negakinu schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:18:
De beeldkwaliteit (bij mij) is DVD kwaliteit, ik ben nog aan het zoeken naar een oplossing om het HD te krijgen.
Het probleem is dat jouw stick android draait en netflix denkt dan dat jouw stick een mobiele telefoon is en een klein scherm heeft en een klein scherm heeft geen 1080p nodig volgens netflix.
Pagina: 1 ... 10 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.