Het kan zijn dat de producent de serielicentie niet meer wilt verlenen aan Netflix, echter is het inderdaad erg irritant als de serie opeens verdwijnt zonder een mail of een melding hiervanVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:45:
Hmm het is alweer enige tijd geleden dat ze het geflikt hebben, maar ik wou nog even gal spuiten. WTF Netflix, waarom gooien ze nu Battlestar Galactica eraf? (Jaja licenties het antwoord weten we al). Ik denk niet dat ik nog zo'n actie tolereer. Zit je midden in de serie, blerken ze deze gewoon zonder aankondiging eraf.
Ze willen toch niet te boek staan als onbetrouwbaar? (Torrents zijn wat dat betreft een stuk betrouwbaarder. Echter het nadeel hiervan is dat je niet direct de makers ondersteunt).
Dit onderwerp is al een aantal keer langsgekomen. Sommige mediaplayers laten het wel zien, de meeste browsers niet. Je kan het altijd controleren op Netflix-Nederland.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:45:
Hmm het is alweer enige tijd geleden dat ze het geflikt hebben, maar ik wou nog even gal spuiten. WTF Netflix, waarom gooien ze nu Battlestar Galactica eraf? (Jaja licenties het antwoord weten we al). Ik denk niet dat ik nog zo'n actie tolereer. Zit je midden in de serie, blerken ze deze gewoon zonder aankondiging eraf.
Ze willen toch niet te boek staan als onbetrouwbaar? (Torrents zijn wat dat betreft een stuk betrouwbaarder. Echter het nadeel hiervan is dat je niet direct de makers ondersteunt).
HBO en MyPrime doen trouwens precies hetzelfde. Die knikkeren ook om de haverklap series uit hun collectie. Bij HBO kun je zelfs oude series uit hun eigen collectie helemaal niet terugkijken. Netflix is zo gek nog niet...
Nou ja zeg is Battlestar Galectica eraf?Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:45:
Dat is ook pas tien keer besproken in de laatste weken

En als jij die actie niet tolereert, wat houd dat dan precies in? In welke vorm zouden ze hiervan onder de indruk moeten zijn?
Als je de maker zo graag wilt supporten waarom koop je die serie dan niet gewoon joh? Ben je van al het gezeur af.
Het is (ook de reboot) allemaal alweer zo oud dat Je de blu-Ray's heus wel voor een paar tientjes ergens op de kop kan tikken.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 29-12-2015 23:40 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maar vervolgens wel azijn gaan zitten pissen hier?wvkreg schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:21: Geen azijn voor nodig.
Afgelopen zomer/najaar heeft FOX tot vervelends toe alle seizoenen van TWD herhaald. Mijn gok, dat gaan ze in de toekomst nog een paar keer doen. Neem op en kijk in je eigen tempo!djmelvee schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:15:
Wordt heel veel verwijderd binnenkort.. Netflix koopt blijkbaar heel vaak rechten voor 1 jaar. Het meest jammere van alles is dat ik nu verplicht voor 31 januari heel seizoen 3 moet afkijken wil ik die serie af kunnen kijken. Plus The Walking Dead wilde ik heel graag gaan kijken, die wordt dus ook verwijderd op 18 januari..
Op 4 januari wordt Homeland S4 toegevoegd. Dit zag ik afgelopen weekend voorbij komen toen ingelogd via mijn browser.
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 30-12-2015 09:37 ]
Met dien verstande dat een Netflix een licentie tot het mogen kijken van de beschikbare content inhoudt en torrents gaan om daadwerkelijk downloaden van de content en dus het eigendom verwerven.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:45:
Dit grote verschil zorgt er voor dat we het achterlijk lage bedrag mogen betalen. Zou je het eigendom willen verwerven dan zit je waarschijnlijk snel weer op de oude huurprijzen van minimaal €10 per film.
Op zicht baal ik wel van het standaardbedrag. Zelf kijk ik niet veel, mede vanwege aanbod maar meer vanwege gebrek aan tijd. Maar ik betaal net zoveel als mafklappers die 8 uur per dag netflixen op meerdere devices tegelijk. Als ze daar nog iets mee doen kunnen ze wellicht ook weer meer content betalen.
Wellicht dat betalen voor meerdere diensten wat op gaat leveren, maar welke dan? Heeft iemand het aanbod van Videoland wel eens vergeleken met Netflix?
Heb jij ook een kopje van die azijnkoffie gehad ofzo?Donstil schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:37:
Nou ja zeg is Battlestar Galectica eraf?
Dat is ook pas tien keer besproken in de laatste weken![]()
En als jij die actie niet tolereert, wat houd dat dan precies in? In welke vorm zouden ze hiervan onder de indruk moeten zijn?
Als je de maker zo graag wilt supporten waarom koop je die serie dan niet gewoon joh? Ben je van al het gezeur af.
Het is (ook de reboot) allemaal alweer zo oud dat Je de blu-Ray's heus wel voor een paar tientjes ergens op de kop kan tikken.
Hij geeft niet meer aan dan dat hij er van baalt en dat nog even wil ventileren.
Overigens moet ik zeggen dat ik hem thuis gewoon lekker van blu-ray zit te kijken, veel betere kwaliteit en geluid ook. Alleen krijg je die nog steeds niet voor een paar tientjes, dat zie je helaas te vaak bij populairdere oudere films of series.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar netflix betaalt (itt spotify) dan ook niet per stream, maar per film/serie een bepaald bedrag. Die veelkijkers kosten dus niks extra* tov mensen die helemaal niks kijken.Op zicht baal ik wel van het standaardbedrag. Zelf kijk ik niet veel, mede vanwege aanbod maar meer vanwege gebrek aan tijd. Maar ik betaal net zoveel als mafklappers die 8 uur per dag netflixen op meerdere devices tegelijk. Als ze daar nog iets mee doen kunnen ze wellicht ook weer meer content betalen.
*wat betreft de rechten
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-12-2015 09:58 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Maar zitten we er op te wachten dat er elke twee pagina's even geventileerd wordt dat Battlestar Galactica eraf is?Gonadan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:53:
Heb jij ook een kopje van die azijnkoffie gehad ofzo?
Hij geeft niet meer aan dan dat hij er van baalt en dat nog even wil ventileren.
Overigens moet ik zeggen dat ik hem thuis gewoon lekker van blu-ray zit te kijken, veel betere kwaliteit en geluid ook. Alleen krijg je die nog steeds niet voor een paar tientjes, dat zie je helaas te vaak bij populairdere oudere films of series.
Ik niet in ieder geval.
De veelkijkers kunnen wel een extra bron van inkomsten zijn waardoor je in de breedte kunt groeien.Trevor schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:57:
Maar netflix betaalt (itt spotify) dan ook niet per stream, maar per film/serie een bepaald bedrag. Die veelkijkers kosten dus niks extra* tov mensen die helemaal niks kijken.
*wat betreft de rechten
Absoluut niet, maar dan heb je elke twee pagina's één post waar ik voorbij moet scrollen. Als iedere keer mensen ook nog tegen die persoon in willen gaan zal dat exponentieel groeien. Alleen door jouw opmerking is het aantal posts wat ik voorbij moet scrollen al verdubbeld, door deze discussie al verviervoudigd.Donstil schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:40:
Maar zitten we er op te wachten dat er elke twee pagina's even geventileerd wordt dat Battlestar Galactica eraf is?
Ik niet in ieder geval.
Als we die opmerkingen gewoon negeren is het maar één post, ben je zo voorbij. Tegen houden gaat toch niet lukken want het is steeds iemand anders.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan het ook vast wel ergens downloaden inderdaad, maar via Netflix is en blijft uiteindelijk toch het makkelijkste, omdat ik op die manier op al mijn apparaten eventueel zou kunnen kijken.Olga2000 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:20:
[...]
Afgelopen zomer/najaar heeft FOX tot vervelends toe alle seizoenen van TWD herhaald. Mijn gok, dat gaan ze in de toekomst nog een paar keer doen. Neem op en kijk in je eigen tempo!
Ik verwacht dat twd wel verlengt wordt, of binnen de kortste keren terug is. Dat gebeurt heel vaak met series. Heel veel commotie hier, en dan een paar dagen voor de deadline verdwijnt de verdwijn datum, of een paar weken/maanden later komt de hele serie terug.
Alhoewel er bijna niet tegenop te kijken is, probeer ik wel eerst de niet-netflix series te kijken. Daarna pas de netflix originals. Ik heb een goede hoop dat deze laatste langer in het aanbod blijft. Bij HBO is dat helaas niet het geval.
Een interessant artikel/interview met de topman van Netflix Europa.
Ik krijg de indruk dat HBO op de moment meer richting Netflix beweegt, dan andersom.meesje schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:46:
Alhoewel er bijna niet tegenop te kijken is, probeer ik wel eerst de niet-netflix series te kijken. Daarna pas de netflix originals. Ik heb een goede hoop dat deze laatste langer in het aanbod blijft. Bij HBO is dat helaas niet het geval.
Zij merken ook dat de afwezigheid van de eigen topseries uit het verleden niet de succesformule is.
Ah verdwijnende series en films.
Ja het gebeurt, als het op netflix is, kijk het. Want na een jaar of zo dan kun je het kwijtraken. Het is een plaats waar je huurt, niet koopt of download.
Ik heb het meegemaakt met LoTR, tweede film en derde stonden op netflix maar de eerste niet. Die was er gewoon niet meer.
Ach, je mist wel eens een Serie. Kan gebeuren. En zoals al gezegt wordt, HBO is een stuk slechter hiermee.
Die halen makkelijk een Jaargang 1 en 2 van een leuke serie weg. Van een serie waar ZIJ de licentie van bezitten.
Als netflix een licentie kwijtraakt, nu ja dat gebeurt. Hopen dat het of snel terug komt of dat er een andere leuke serie volgt.
Als HBO het doet, well .. dan is het om DVD's en Blu-rays te verkopen.
Netflix is voor mij gewoon genieten en kijken of ik niet iets leuks zie.
Ja het gebeurt, als het op netflix is, kijk het. Want na een jaar of zo dan kun je het kwijtraken. Het is een plaats waar je huurt, niet koopt of download.
Ik heb het meegemaakt met LoTR, tweede film en derde stonden op netflix maar de eerste niet. Die was er gewoon niet meer.
Ach, je mist wel eens een Serie. Kan gebeuren. En zoals al gezegt wordt, HBO is een stuk slechter hiermee.
Die halen makkelijk een Jaargang 1 en 2 van een leuke serie weg. Van een serie waar ZIJ de licentie van bezitten.
Als netflix een licentie kwijtraakt, nu ja dat gebeurt. Hopen dat het of snel terug komt of dat er een andere leuke serie volgt.
Als HBO het doet, well .. dan is het om DVD's en Blu-rays te verkopen.
Netflix is voor mij gewoon genieten en kijken of ik niet iets leuks zie.
[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 31-12-2015 17:18 ]
There is no place like ::1
Een fijn, voorspoedig, gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar toegewenst aan iedereen! Maak er allemaal een mooi jaar van en op naar meer mooie series en films waar wij allen van kunnen genieten! Mochten iemand nog wat gemist hebben of inspiratie zoeken voor een nieuwe serie:
*knip* het is niet de bedoeling om in elke post je eigen website te spammen
*knip* het is niet de bedoeling om in elke post je eigen website te spammen
[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 01-01-2016 02:12 ]
Excuses, lees het net terug en je hebt helemaal gelijk. Geen onnodige links meer!
Ik lees wat tegenstrijdige berichten vandaar de vraag, wellicht heeft iemand het geprobeerd. Als ik het 4K abo van Netflix neem en de 4K content af speel op een 1080P TV krijg ik dan een hogere bitrate dan 5800kbps? Of werkt dat niet omdat mijn tv geen h265 codec ondersteunt?
Heb momenteel het HD abo maar de kwaliteit van de streams is niet bepaald mooi op een 55" scherm.
Heb momenteel het HD abo maar de kwaliteit van de streams is niet bepaald mooi op een 55" scherm.
Gaat niet. Zonder compatible 4K apparaat kan je de hele 4K stream niet eens selecteren.Aghanim schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:31:
Ik lees wat tegenstrijdige berichten vandaar de vraag, wellicht heeft iemand het geprobeerd. Als ik het 4K abo van Netflix neem en de 4K content af speel op een 1080P TV krijg ik dan een hogere bitrate dan 5800kbps? Of werkt dat niet omdat mijn tv geen h265 codec ondersteunt?
Vind het beeld in HD trouwens wel acceptabel, zelfs op 65". Het is niet geweldig of zo, maar goed genoeg imho.
Nickname does not reflect reality
Zoals hierboven staat werkt dat niet.Aghanim schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:31:
Maar gebruik je wifi op je tv of vast internet. Ik heb over moeten schakelen naar vast om echt goede kwaliteit te krijgen. Heel af en toe, meestal ivm dns, moet ik een stream even stoppen en opnieuw opstarten om echt op 1080 te komen.
Niet? Ik kijk op 65" en vind het er uitstekend uitzien, zeker hun eigen series.Aghanim schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:31:
Oké het is geen ongecomprimeerde blu-ray natuurlijk maar voor iets wat je zo zonder te bufferen binnenkrijgt vind ik het erg mooi.
Kijk liever naar Netflix dan naar de talloze 720p serie downloadjes. (Die gelukkig steeds vaker ook in RawHD beschikbaar komen)
Ik gebruik een kabel (met wifi haal ik overigens ook de 5800kbps) maar heb het idee dat de apps in de smart tv's misschien de kwaliteit dempen. Had een Samsung en nu een Sony maar vind het beeld niet scherp met Netflix. Helaas kan ik de bitrate niet zien, ook de sample van Netflix kan ik niet vinden hiervoor. Overigens is het op mijn Macbook Pro ook niet scherp. Ik denk zelf dat dit gewoon de maximale kwaliteit is .Trevor schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:03:
[...]
Zoals hierboven staat werkt dat niet.
Maar gebruik je wifi op je tv of vast internet. Ik heb over moeten schakelen naar vast om echt goede kwaliteit te krijgen. Heel af en toe, meestal ivm dns, moet ik een stream even stoppen en opnieuw opstarten om echt op 1080 te komen.
Zijn er nog mensen die dit voorhebben bij de ssmart tv app?

Vind het behoorlijk irritant, maakt niet uit welke film of serie je opzet, telkens is het zo.

Vind het behoorlijk irritant, maakt niet uit welke film of serie je opzet, telkens is het zo.
Ik weet het niet zeker maar 4k werkt met H.265 en Full HD met H.264.Aghanim schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:31:
En dat niet alleen maar als je inlogt bij netflix dan met de browser/apparaat wat je systeem aan kan. Dus die zal zeggen "Ik kan H.264 aan op 1080p"
En dan biedt Netflix alleen maar tot die kwaliteit.
Als je een oude laptop hebt of een scherm op een telefoon met 720p of rond de 720p dan zal je een 720p stream krijgen. Omdat netflix van de client binnen krijgt wat voor systeem/telefoon/televisiedoos je hebt.
En over de kwaliteit.
Netflix 5800kbits
Blu-ray 24-30M dus 24000-30000kbits.
Audio op Blu-ray kan al 6Mbit zijn.
Daarom dus het verschil. Het is niet perfect maar persoonlijk accepteer ik de kwaliteit die Netflix te bieden heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 01-01-2016 22:43 ]
log eens in op je pc en check je Subtitle Appearanceglennvho schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:20:
[afbeelding]
Was inderdaad al bang voor H265. Dan hoef ik niet te upgraden naar het premium abo. Beeld is ook zeker niet slecht hoor maar had graag wat meer betaald voor een hogere bitrate.swampy schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:41:
[...]
Ik weet het niet zeker maar 4k werkt met H.265 en Full HD met H.264.
En dat niet alleen maar als je inlogt bij netflix dan met de browser/apparaat wat je systeem aan kan. Dus die zal zeggen "Ik kan H.264 aan op 1080p"
En dan biedt Netflix alleen maar tot die kwaliteit.
Als je een oude laptop hebt of een scherm op een telefoon met 720p of rond de 720p dan zal je een 720p stream krijgen. Omdat netflix van de client binnen krijgt wat voor systeem/telefoon/televisiedoos je hebt.
En over de kwaliteit.
Netflix 5800kbits
Blu-ray 24-30M dus 24000-30000kbits.
Audio op Blu-ray kan al 6Mbit zijn.
Daarom dus het verschil. Het is niet perfect maar persoonlijk accepteer ik de kwaliteit die Netflix te bieden heeft.
Netflix werkt bij mij prima op al mijn devices echter muv de app op mijn Samsung TV (via Samsumg Smarthub).
De TV is UHD en heb daarom netflix ook opgewaardeerd naar het UHD abbo, echter geeft de smart hub app altijd "This title can't be played at this time" als de tv opgestart is.
Dit is op te lossen door simpelweg even uit te loggen en opnieuw weer in te loggen, maar dat is een heel gedoe met een afstandstbediening.
Iemand die misschien een andere oplossing hiervoor weet?, aangezien netflix via mijn apple tv een 1080p signaal levert.
De TV is UHD en heb daarom netflix ook opgewaardeerd naar het UHD abbo, echter geeft de smart hub app altijd "This title can't be played at this time" als de tv opgestart is.
Dit is op te lossen door simpelweg even uit te loggen en opnieuw weer in te loggen, maar dat is een heel gedoe met een afstandstbediening.
Iemand die misschien een andere oplossing hiervoor weet?, aangezien netflix via mijn apple tv een 1080p signaal levert.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
De volledige smarthub resetten heeft het hier al 2-3 keer voor enkele maanden opgelost. De laatste keer dat ik het moest doen was ergens rond september denk ik, dus ik hoop dat een recente software update het definitief opgelost heeft.Bossie schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:02:
Het is inderdaad geen lachertje om een (redelijk) complex paswoord in te geven via de afstandsbediening. Ben ik toch elke keer weer snel 10min mee zoet.
Dit heb ik een keer gehad met de laatste aflevering van Fargo, daarna niet meer voorgekomen.glennvho schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:20:
[afbeelding]
Donelordfragger schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:50:
[...]
De volledige smarthub resetten heeft het hier al 2-3 keer voor enkele maanden opgelost. De laatste keer dat ik het moest doen was ergens rond september denk ik, dus ik hoop dat een recente software update het definitief opgelost heeft.
Het is inderdaad geen lachertje om een (redelijk) complex paswoord in te geven via de afstandsbediening. Ben ik toch elke keer weer snel 10min mee zoet.
Zal het de komende paar dagen even in de gaten houden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik kan sinds kort netflix via mijn telfort kastje kijken, maar het viel me op dat deze geen 5.1 lijkt te ondersteunen. Via de PS3 gaat dit wel. Weet iemand of ik iets kan aanpassen, zodat dit wel werkt bij het telfortkastje? Ik heb wat problemen met mijn ps3, dus mijn voorkeur gaat uit naar het telfortkastje.
En als dat niet werkt, ondersteunt de (nieuwe) chromecast wel 5.1? Anders zou dat wellicht een oplossing zijn.
En als dat niet werkt, ondersteunt de (nieuwe) chromecast wel 5.1? Anders zou dat wellicht een oplossing zijn.
Sinds dat ik vernomen heb via hier (nieuwsitem op de frontpage, nieuws: Netflix gaat codering video's per titel optimaliseren) valt me op dat de algemene kwaliteit van het beeld er niet beter op geworden is. Ik kijk hier op een DELL U2515H en heb het Ultra HD abbo, wat dus gewoon 1080 zou moeten opleveren hier, maar het ziet er niet zo strak meer uit als voorheen. Youtube 1080p ziet er strakker uit zal maar zeggen.
Had wel iets aan degradatie van het beeld verwacht, maar dit vind ik toch vrij nasty.
Zal Disneynature Bears te kijken, natuurfilm, dus je verwacht gewoon strak beeld en crispy detals. Beeld is wel netjes, maar niet supercrisp als je zou verwachten. Jammer
Had wel iets aan degradatie van het beeld verwacht, maar dit vind ik toch vrij nasty.
Zal Disneynature Bears te kijken, natuurfilm, dus je verwacht gewoon strak beeld en crispy detals. Beeld is wel netjes, maar niet supercrisp als je zou verwachten. Jammer
Zojuist gezien op de netflix ipad app dat The Originals S2 is toegevoegd.
Edit: ik zie dat dit ook op neflix-nederland.nl staat.
[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 02-01-2016 15:55 ]
Vrouwlief zit al in afl. 3meesje schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:52:
Zojuist gezien op de netflix ipad app dat The Originals S2 is toegevoegd.
Gossip Girl staat nog steeds op Netflix, terwijl die eigenlijk al gisteren van Netflix al afgegooid zou moeten zijn .
The Walking dead vervalt helaas nog steeds op 18-1
The Walking dead vervalt helaas nog steeds op 18-1
Zag dat er eind januari veel BBC-producties ook af gaan, hopelijk worden de licenties nog wel verlengd.
Beschikbaar tot en met 7 januari (NL)
Chernobyl Diaries (2012, 2,70)
Beschikbaar tot en met 8 januari (NL)
Legally Blonde (2001, 2,73)
Legally Blonde 2: Red, White & Blonde (2003, 2,20)
Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, the Bad and the Ugly (1966, 4,24)
The Thomas Crown Affair (1999, 3,11)
Beauty Shop (2005, 2,75)
Into the Blue (2005, 3,02)
Child's Play (1988, 3,17)
Capote (2005, 3,42)
RoboCop (1987, 3,38)
Fargo (1996, 3,82)
The Silence of the Lambs (1991, 4,12)
Rain Man (1988, 3,78)
Platoon (1986, 3,92)
Ronin (1998, 3,46)
Sleepover (2004, 2,82)
Species (1995, 2,82)
Beschikbaar tot en met 30 januari (Wereldwijd)
Bibi und Tina (De Avonturen van Bibi & Tina) (2004, serie, seizoen 1)
Beschikbaar tot en met 31 januari (NL)
Battlestar Galactica (1978, serie, compleet)
Seven Wonders of the Industrial World (2003, serie, compleet)
Africa (2013, miniserie)
The Blue Planet (2001, miniserie)
Gavin & Stacey (2007, serie, compleet)
Sense and Sensibility (2008, 3,60, miniserie)
Little Britain (2003, serie, seizoen 1 tot en met 3)
The Bletchley Circle (2012, serie, seizoen 2)
Yellowstone (2009, miniserie)
Fleming (2014, 2,85, miniserie)
House of Cards (1990, 3,87, miniserie)
Call the Midwife (2012, 4,16, miniserie seizoen 1 en seizoenen 2 en 3)
Planet Earth (2006, miniserie)
Jonathan Creek (1997, serie, seizoen 1 tot en met 4)
Emma (2009, 3,63, miniserie)
Great Expectations (3,62, miniserie)
Doctor Who (2005, serie, seizoen 1 tot en met
Pramface (2012, serie, compleet)
Misfits (2009, serie, compleet)
Frozen Planet (2011, miniserie)
Top Gear (2002, serie, seizoen 9, 10, 17, 18, 19, 20, 21)
Robin Hood (2006, serie, compleet)
Human Planet (2011, miniserie)
The Office (2001, serie, compleet)
Life on Mars (2006, serie, compleet)
Luther (2010, serie, seizoen 1 tot en met 3)
Life (2009, miniserie)
The Musketeers (2014, serie, seizoen 1)
The Paradise (2012, serie, compleet)
Sherlock (2010, serie, seizoen 1 tot en met 3)
Survivors (2008, serie, compleet)
Beschikbaar tot en met 7 januari (NL)
Chernobyl Diaries (2012, 2,70)
Beschikbaar tot en met 8 januari (NL)
Legally Blonde (2001, 2,73)
Legally Blonde 2: Red, White & Blonde (2003, 2,20)
Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, the Bad and the Ugly (1966, 4,24)
The Thomas Crown Affair (1999, 3,11)
Beauty Shop (2005, 2,75)
Into the Blue (2005, 3,02)
Child's Play (1988, 3,17)
Capote (2005, 3,42)
RoboCop (1987, 3,38)
Fargo (1996, 3,82)
The Silence of the Lambs (1991, 4,12)
Rain Man (1988, 3,78)
Platoon (1986, 3,92)
Ronin (1998, 3,46)
Sleepover (2004, 2,82)
Species (1995, 2,82)
Beschikbaar tot en met 30 januari (Wereldwijd)
Bibi und Tina (De Avonturen van Bibi & Tina) (2004, serie, seizoen 1)
Beschikbaar tot en met 31 januari (NL)
Battlestar Galactica (1978, serie, compleet)
Seven Wonders of the Industrial World (2003, serie, compleet)
Africa (2013, miniserie)
The Blue Planet (2001, miniserie)
Gavin & Stacey (2007, serie, compleet)
Sense and Sensibility (2008, 3,60, miniserie)
Little Britain (2003, serie, seizoen 1 tot en met 3)
The Bletchley Circle (2012, serie, seizoen 2)
Yellowstone (2009, miniserie)
Fleming (2014, 2,85, miniserie)
House of Cards (1990, 3,87, miniserie)
Call the Midwife (2012, 4,16, miniserie seizoen 1 en seizoenen 2 en 3)
Planet Earth (2006, miniserie)
Jonathan Creek (1997, serie, seizoen 1 tot en met 4)
Emma (2009, 3,63, miniserie)
Great Expectations (3,62, miniserie)
Doctor Who (2005, serie, seizoen 1 tot en met
Pramface (2012, serie, compleet)
Misfits (2009, serie, compleet)
Frozen Planet (2011, miniserie)
Top Gear (2002, serie, seizoen 9, 10, 17, 18, 19, 20, 21)
Robin Hood (2006, serie, compleet)
Human Planet (2011, miniserie)
The Office (2001, serie, compleet)
Life on Mars (2006, serie, compleet)
Luther (2010, serie, seizoen 1 tot en met 3)
Life (2009, miniserie)
The Musketeers (2014, serie, seizoen 1)
The Paradise (2012, serie, compleet)
Sherlock (2010, serie, seizoen 1 tot en met 3)
Survivors (2008, serie, compleet)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Arrow seizoen 3 is van najaar 2015, naar onbekend gegaan op netflix-nederland.nl
Vraag mij af of die ooit nog komt...
Vorig jaar kwam die op Januari 2015 erop.TripleQ schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:15:
Arrow seizoen 3 is van najaar 2015, naar onbekend gegaan op netflix-nederland.nl
Hij zal er heus wel opkomen alleen geen idee wanneer
@Tourniquet
Ik ben benieuwd waar jij kan zien dat Human Planet er af zal gaan?
Via netflix.com onder details staat er geen datum wanneer hij eraf zal gaan. Zelfde met Pramface, ook geen verwijderdatum op netflix.com
[ Voor 25% gewijzigd door Rockvee2 op 02-01-2016 19:10 ]
Battlestar Galactica 2003 is er 2 a 3 maanden geleden afgegaan, Battlestar Galactica 1978 gaat er binnenkort vanaf.Donstil schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:37:
Nou ja zeg is Battlestar Galectica eraf?
Als je ziet hoeveel series er verdwijnen, dan vraag je je wel af hoe betrouwbaar & houdbaar de NetFlix collectie is!
Pfff bijna alles wat ik m'n moeder aangeraden had. Die vond het net interessant worden.
Echt een berg, en vooral al die Britse producties is een forse aderlating.
Echt een berg, en vooral al die Britse producties is een forse aderlating.
Volgens mij betekend het ook niet gelijk dat het weg gaat. Ik was zelf heel blij dat gossip girl eraf ging (mijn zus bleef maar de tv bezetten
) maar die staat er (helaas) nog op.
Al verwacht ik dat bijv de oude seizoenen van top gear zullen verdwijnen ivm die ruzie en de nieuwe presentator.
Al verwacht ik dat bijv de oude seizoenen van top gear zullen verdwijnen ivm die ruzie en de nieuwe presentator.
[ Voor 24% gewijzigd door sheepie880 op 02-01-2016 20:10 ]
14 december 2015 is BSG eraf gehaald. Ik ben het trouwens geheel eens met je laatste opmerking. Vooral de beroerde communicatie is mij een doorn in het oog.ikweethetbeter schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:21:
[...]
Battlestar Galactica 2003 is er 2 a 3 maanden geleden afgegaan, Battlestar Galactica 1978 gaat er binnenkort vanaf.
Als je ziet hoeveel series er verdwijnen, dan vraag je je wel af hoe betrouwbaar & houdbaar de NetFlix collectie is!
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Het is al het tweede (of zelfs derde) jaar waarin veel van de BBC-producties op dit soort lijstjes verschijnen, maar toen werden de licenties vernieuwd op het laatste moment. Waarschijnlijk zal het zo'n vaart niet lopen.Tourniquet schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:06:
Zag dat er eind januari veel BBC-producties ook af gaan, hopelijk worden de licenties nog wel verlengd.
Of misschien verdwijnen er wel een aantal van deze series, en komen er andere BBC series voor in de plaats. Wat mij betreft ook geen verkeerde optie. Het lijkt me in elke geval onwaarschijnlijk dat er (bijna) geen BBC producties meer op Netflix staan na 31 januari.
Een complete en betrouwbare NetFlix houdt mensen op het rechte pad, door veel series te schrappen (bv series waar je middenin zit) drijft kijkers massaal naar torrents en nieuwsgroepen. Dus als de aanbieders denken meer geld te kunnen vangen met de verkoop van dvd's of bd's, dan heb ik hier het verlossende antwoord: je schiet jezelf in de voet!
Ik heb de gewone kabel, plus NetFlix, ik ga geen 5 betaalkanalen voor een tientje per maand om mijn series te kunnen zien. Zoveel tv kijk ik nu ook weer niet...
Ik heb de gewone kabel, plus NetFlix, ik ga geen 5 betaalkanalen voor een tientje per maand om mijn series te kunnen zien. Zoveel tv kijk ik nu ook weer niet...
.ikweethetbeter schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:58:
Een complete en betrouwbare NetFlix houdt mensen op het rechte pad, door veel series te schrappen (bv series waar je middenin zit) drijft kijkers massaal naar torrents en nieuwsgroepen. Dus als de aanbieders denken meer geld te kunnen vangen met de verkoop van dvd's of bd's, dan heb ik hier het verlossende antwoord: je schiet jezelf in de voet!
HBO hanteert deze methodiek al jaren en is razend populair. Netflix ook en heeft erg veel abonnees.
Over de communicatie hebben we het al vele malen gehad. En omdat het op sommige devices wel zichtbaar is wanneer series verdwijnen, kun je, in elk geval de voorzichtige, conclusie trekken dat Netflix wel degelijk deze informatie beschikbaar stelt. Maar dat de software op de bepaalde devices of browsers het niet laat zien.
En dat het schrappen van series mensen naar torrents drijft is natuurlijk gewoon onzin. De groep mensen die dat doet grijpt elk excuus aan om weer naar Popcorn Time over te stappen. Als je niet tevreden bent, zeg je je abonnement op en ga je naar HBO, My Prime oid. Maar niet via een illegaal achterdeurtje klagen dat er geen legale alternatieven zijn. Dat is gewoon consumenten wangedrag.
Hoeveel abonnementen heb jij? Hoeveel geld geef jij elke maand uit aan legale streaming video? Als dat meer dan 10 euro per maand is, dan behoor je tot een kleine groep, als dat meer dan 20 euro per maand is, dan behoor je tot een zeer kleine groep.Tigertje schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:33:
En dat het schrappen van series mensen naar torrents drijft is natuurlijk gewoon onzin. De groep mensen die dat doet grijpt elk excuus aan om weer naar Popcorn Time over te stappen. Als je niet tevreden bent, zeg je je abonnement op en ga je naar HBO, My Prime oid. Maar niet via een illegaal achterdeurtje klagen dat er geen legale alternatieven zijn. Dat is gewoon consumenten wangedrag.
Veel mensen hebben naast de kabel ook nog NetFlix, sommigen hebben HBO. De groep die beide heeft, is erg klein.
In mijn omgeving zie ik mensen, uit frustratie, weer gaan downloaden. Ik had net een paar maanden geleden een collega verteld dat Battlestar Galactica (1978 & 2003) op NetFlix was, en hij heeft net het laatste seizoen gedownload omdat deze helemaal niet meer legaal beschikbaar was.
Ik snap het, je hebt altijd keus, dus hij had het niet hoeven doen, maar als je de serie uit wilt kijken, dan heb je nu geen andere keuze dan downloaden. Ja, er zijn blu-ray's van te koop, maar mijn collega heeft geen speler daarvoor (ik trouwens ook niet), en 70 euro is niet de prijs die bij het vergankelijke streamen hoort.
Voor een tientje minder heb je de dvd's, alleen haalt die de gewenste kwaliteit niet. En het is nog steeds veel geld.
Je ziet, er is weinig voor nodig om mensen van het legale pad af te krijgen!
Ik vind het verwijderen van films/series van Netflix ook heel vervelend. Zelf loop ik er met name bij kinderfilms tegen aan. De kleine wil een periode heel vaak een film kijken, en dan is hij er opeens niet meer. En ik zit met een boos en verdrietig kind.
Maar voor mij is de dienst nog altijd de beste optie.
Om principiële redenen wil ik niet illegaal downloaden: Ik vind het onvoorstelbaar hoe mensen in een paar jaar tijd dit als een soort "recht" zijn gaan zien. Ik ben best bereid om te betalen voor films/series, maar ik wil wel ongeveer hetzelfde gemak. Ook uit principe koop ik geen fysieke DVD/bluray schijfjes. Ik vind dat een volledig verouderd concept die ik niet meer financieel wil steunen: Het is technisch nergens voor nodig om van de bank te komen om een film te kopen
, of om rekening te houden met openingstijden van fysieke winkels.
Meerdere abo diensten naast elkaar heeft voor mij geen zin. Er staat al zoveel om te kijken op Netflix. Wel kan het zijn dat je iets heel specifieks zoekt, dan is Netflix misschien niet de juiste dienst. Naast Netflix, koop ik soms een film in de iTunes store. Dat werkt ook wel prettig (wel enigszins frustrerend als de film een week later op Netflix staat, maar dat zijn uitzonderingen...): De films zijn direct beschikbaar, het aanbod is recenter en je loopt geen risico op spontaan verwijderen. Het is ook mogelijk om te huren.
Maar voor mij is de dienst nog altijd de beste optie.
Om principiële redenen wil ik niet illegaal downloaden: Ik vind het onvoorstelbaar hoe mensen in een paar jaar tijd dit als een soort "recht" zijn gaan zien. Ik ben best bereid om te betalen voor films/series, maar ik wil wel ongeveer hetzelfde gemak. Ook uit principe koop ik geen fysieke DVD/bluray schijfjes. Ik vind dat een volledig verouderd concept die ik niet meer financieel wil steunen: Het is technisch nergens voor nodig om van de bank te komen om een film te kopen
Meerdere abo diensten naast elkaar heeft voor mij geen zin. Er staat al zoveel om te kijken op Netflix. Wel kan het zijn dat je iets heel specifieks zoekt, dan is Netflix misschien niet de juiste dienst. Naast Netflix, koop ik soms een film in de iTunes store. Dat werkt ook wel prettig (wel enigszins frustrerend als de film een week later op Netflix staat, maar dat zijn uitzonderingen...): De films zijn direct beschikbaar, het aanbod is recenter en je loopt geen risico op spontaan verwijderen. Het is ook mogelijk om te huren.
[ Voor 5% gewijzigd door KopjeThee op 03-01-2016 08:39 ]
Klinkt mij eerlijk gezegd als een luxe probleem en gezien je bouwjaar ben je zelf opgegroeid in een tijd waarin je alleen maar kon dromen van de huidige situatie en het lijkt me niet dat je er veel slechter van bent geworden dat je tijdens je jeugd niet tot in het oneindige dezelfde film kon kijken?KopjeThee schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:32:
Ik vind het verwijderen van films/series van Netflix ook heel vervelend. Zelf loop ik er met name bij kinderfilms tegen aan. De kleine wil een periode heel vaak een film kijken, en dan is hij er opeens niet meer. En ik zit met een boos en verdrietig kind.
Lijkt me ook een taak als opvoeder om uit te leggen dat het zo niet werkt dat je een film tot in het oneindige kunt kijken op ieder moment dat je dat wenst. Net als dat je niet hele dag ijsjes, taart, gebakjes of snoep kunt eten.
Zelf zie ik het hele probleem niet zo met verdwijnende series/films, als ze verdwenen zijn kun je ze niet meer kijken maar dan kijk je gewoon wat anders wat er voor in de plaats gekomen is. Zal vast ook met m'n eigen bouwjaar (1971) te maken hebben dat ik er wat anders tegenaan kijk, ik heb/voel niet zo de behoefte om alles wat ooit waar dan ook ter wereld gemaakt is met een druk op de knop 24x7 tot mijn beschikking te hebben.
Ik ben het op zich met je eens. Maar zeker van films/series die in 'my list' staan zou ik het toch graag duidelijker weten. Op zich kan ik er prima mee leven dat deals maar een beperkte tijd duren. Alleen is het wel prettig om te weten hoe lang ik heb om iets te kijken. Ik ben zelf geen liefhebber van HBO maar ik kan wel bij alles wat ze hebben precies zien tot wanneer het erop staat. Zeker met series kun je zo beter inschatten of je het dan voor dat moment af kunt krijgen of niet.
Maar wat ik begrepen heb heeft dat vooral te maken met de concurrentie niet wijzer te willen maken dan ze al zijn. Toch lijkt dit vaak de voornaamste klacht te zijn van Netflixkijkers... dus misschien dat ze nog een keer van standpunt wisselen
Maar wat ik begrepen heb heeft dat vooral te maken met de concurrentie niet wijzer te willen maken dan ze al zijn. Toch lijkt dit vaak de voornaamste klacht te zijn van Netflixkijkers... dus misschien dat ze nog een keer van standpunt wisselen
Als ik midden in een serie zit en ik het niet kan afkijken omdat het opeens verdwijnt, dan baal ik daar wel erg van. Zonde van mijn geinvesteerde tijd in een verhaal dat niet af is. Als het een case of the week serie is, ok, niets aan te doen, maar zou het bijvoorbeeld Homeland (om maar iets te noemen) of The Killing, tsja, wat is dan het nut van een betaalde streaming dienst. Dan kan ik net zo goed de blurays/dvd's halen in de winkel.ninjazx9r98 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:56:
[...]
Zelf zie ik het hele probleem niet zo met verdwijnende series/films, als ze verdwenen zijn kun je ze niet meer kijken maar dan kijk je gewoon wat anders wat er voor in de plaats gekomen is.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Paw patrol is ook verdwenen op netflix België. Moet zeggen dat de kleine hier het er wel moeilijk mee had .... .
Ik ga het ook eens een maandje proberen. Ik wil ook best wel wat betalen, maar ik heb het idee dat ik op aanbod, functionaliteit en gemak inlever. Ik heb ook geen Chromecast maar een Raspberry Pi2 met Open Elec waar ik heel tevreden over ben. Op mijn laptop heb ik wel een VPN, maar ik wil ook niet altijd alles op de laptop kijken 
Ook Videoland ga ik eens proberen.
Ook Videoland ga ik eens proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 03-01-2016 12:11 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Kijk, en daarmee werkt men dus toch downloaden in de hand. Als je halverwege een serie zit die verwijderd wordt, wat doe je dan? Juist.Nitai schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:10:
[...]
Als ik midden in een serie zit en ik het niet kan afkijken omdat het opeens verdwijnt, dan baal ik daar wel erg van. Zonde van mijn geinvesteerde tijd in een verhaal dat niet af is. Als het een case of the week serie is, ok, niets aan te doen, maar zou het bijvoorbeeld Homeland (om maar iets te noemen) of The Killing, tsja, wat is dan het nut van een betaalde streaming dienst. Dan kan ik net zo goed de blurays/dvd's halen in de winkel.
Wij hebben sinds een paar maanden Netflix en ik ben er erg tevreden over, met name ook omdat de kinderen altijd wel iets vinden dat ze kunnen kijken. En ik heb zelf nog niet in de situatie gezeten dat iets verwijderd werd dat ik nog niet "af" had. Maar als dat gebeurt, denk ik niet dat ik de blu-ray ga aanschaffen...
Nomen nescio
Elk jaar komen er beter televisies en doosjes uit die meer aankunnen. Chromecast 2 bijvoorbeeld ondersteunt H.265 dus misschien gebruiken ze dat wel in de toekomst ook om 1080p stromen betere kwaliteit te bieden.Aghanim schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 07:45:
[...]
Was inderdaad al bang voor H265. Dan hoef ik niet te upgraden naar het premium abo. Beeld is ook zeker niet slecht hoor maar had graag wat meer betaald voor een hogere bitrate.
Maar zoals je al zegt voor nu is het de moeite niet waard.
Hoe vaak komt het voor dat nu net die ene serie die je nog druk aan het kijken bent zomaar ineens verdwijnt? Gebeurt dat echt zo vaak of valt het best mee en is het een mooi excuus om toch maar weer te klagen dat het het allemaal net niet is en weer te gaan downloaden?Nitai schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:10:
[...]
Als ik midden in een serie zit en ik het niet kan afkijken omdat het opeens verdwijnt, dan baal ik daar wel erg van. Zonde van mijn geinvesteerde tijd in een verhaal dat niet af is. Als het een case of the week serie is, ok, niets aan te doen, maar zou het bijvoorbeeld Homeland (om maar iets te noemen) of The Killing, tsja, wat is dan het nut van een betaalde streaming dienst. Dan kan ik net zo goed de blurays/dvd's halen in de winkel.
Het is ons in ieder geval nog niet overkomen en we hebben ondertussen heel wat gekeken op Netflix maar uiteraard is dat weer een kwestie van N=1. Wat ons of beter gezegd mijn vrouw die veel meer series kijkt dan ik al veel vaker overkomen is zijn series waar de producent zomaar de stekker uittrekt.
Ben zelf overigens niet roomser dan de paus dus als een serie plotseling zou verdwijnen haal ik die gewoon ergens anders vandaan (desnoods koop ik het zelfs) maar zie dat niet als Netflix of welke andere streaming dienst dan ook die mij richting illegaal downloaden duwt.
Nou ja, ik had vroeger videobanden. Die raakte ik niet zo vaak kwijtninjazx9r98 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:56:
[...]
Klinkt mij eerlijk gezegd als een luxe probleem en gezien je bouwjaar ben je zelf opgegroeid in een tijd waarin je alleen maar kon dromen van de huidige situatie en het lijkt me niet dat je er veel slechter van bent geworden dat je tijdens je jeugd niet tot in het oneindige dezelfde film kon kijken?
Lijkt me ook een taak als opvoeder om uit te leggen dat het zo niet werkt dat je een film tot in het oneindige kunt kijken op ieder moment dat je dat wenst. Net als dat je niet hele dag ijsjes, taart, gebakjes of snoep kunt eten.
Zelf zie ik het hele probleem niet zo met verdwijnende series/films, als ze verdwenen zijn kun je ze niet meer kijken maar dan kijk je gewoon wat anders wat er voor in de plaats gekomen is. Zal vast ook met m'n eigen bouwjaar (1971) te maken hebben dat ik er wat anders tegenaan kijk, ik heb/voel niet zo de behoefte om alles wat ooit waar dan ook ter wereld gemaakt is met een druk op de knop 24x7 tot mijn beschikking te hebben.
Nou ja, ik had vroeger videobanden. Die raakte ik niet zo vaak kwijtninjazx9r98 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:56:
[...]
Klinkt mij eerlijk gezegd als een luxe probleem en gezien je bouwjaar ben je zelf opgegroeid in een tijd waarin je alleen maar kon dromen van de huidige situatie en het lijkt me niet dat je er veel slechter van bent geworden dat je tijdens je jeugd niet tot in het oneindige dezelfde film kon kijken?
En die zijn er nog steeds alleen heten ze vandaag de dag DVD of Blu-rayKopjeThee schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:08:
[...]
Nou ja, ik had vroeger videobanden. Die raakte ik niet zo vaak kwijt
En niemand leest mijn reactie over waar Tourniquet die BBC lijst vandaan haalt. Op netflix.com zie je er zelf niks van terug over dat deze series verdwijnen 
Heb ze zelf niet allemaal gecontroleerd maar Pramface, human planet, call the midwife gaan er niet van af volgens netflix !
Heb ze zelf niet allemaal gecontroleerd maar Pramface, human planet, call the midwife gaan er niet van af volgens netflix !
[ Voor 29% gewijzigd door Rockvee2 op 03-01-2016 13:46 ]
Ik las op Twitter dat Gossip Girl tot 2017 op Netflix staat.Rockvee2 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:07:
Gossip Girl staat nog steeds op Netflix, terwijl die eigenlijk al gisteren van Netflix al afgegooid zou moeten zijn .
(Bron: https://twitter.com/NetflixNL/status/683001511832612864)
[ Voor 9% gewijzigd door Trouble op 03-01-2016 14:35 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Te ouderwetsninjazx9r98 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:11:
[...]
En die zijn er nog steeds alleen heten ze vandaag de dag DVD of Blu-ray
Dat is nu erg mooi !Trouble schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:24:
[...]
Ik las op Twitter dat Gossip Girl tot 2017 op Netflix staat.
(Bron: https://twitter.com/NetflixNL/status/683001511832612864)
Hebben ze toch het op het allerlaatste moment kunnen vernieuwen .
Dit is dus precies wat ik zei: consumenten wangedrag. Wat je wil is verkrijgbaar. Maar het is kost geld, je mist de apparatuur, verwijderdata worden niet aangegeven of het is niet in de gewenste kwaliteit. Allemaal excuses om ze snel mogelijk weer met een vermeend goed gevoel Popcorn Time aan te zetten. Je hebt het geprobeerd, toch?ikweethetbeter schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 23:01:
[...]
In mijn omgeving zie ik mensen, uit frustratie, weer gaan downloaden. Ik had net een paar maanden geleden een collega verteld dat Battlestar Galactica (1978 & 2003) op NetFlix was, en hij heeft net het laatste seizoen gedownload omdat deze helemaal niet meer legaal beschikbaar was.
Ik snap het, je hebt altijd keus, dus hij had het niet hoeven doen, maar als je de serie uit wilt kijken, dan heb je nu geen andere keuze dan downloaden. Ja, er zijn blu-ray's van te koop, maar mijn collega heeft geen speler daarvoor (ik trouwens ook niet), en 70 euro is niet de prijs die bij het vergankelijke streamen hoort.
Voor een tientje minder heb je de dvd's, alleen haalt die de gewenste kwaliteit niet. En het is nog steeds veel geld.
Je ziet, er is weinig voor nodig om mensen van het legale pad af te krijgen!
Alsof je het recht hebt om de producten te bekijken...
Als je de markt wil beïnvloeden, gedraag je dan als een consument.
Ik kijk dus best vaak netflix op m'n 32" Monitor(Chrome), maar ik vind vaak het beeld best belabberd. Dus ik ben de bitrate maar eens gaan controleren. Nu blijkt een serie als Marco Polo maar een max bitrate te hebben 2260 en een film als I am Legend wordt zelfs in SD getoond 
Meer series getest en veel nieuwe series worden gewoon in een lage bitrate getoond. Begrijp het niet zo goed.
Meer series getest en veel nieuwe series worden gewoon in een lage bitrate getoond. Begrijp het niet zo goed.
[ Voor 16% gewijzigd door paragon op 03-01-2016 18:39 ]
Eh nee, ik betaal er voor, dus mag ik er over klagen toch? Ik zou met een uiterste verloopdatum al blij zijn, dan heb ik nog de kans om het in te lopen, nu wordt het klakkeloos verwijderd. Fijn dat het voor jou niet geldt, maar dat hoeft niet voor een ander zo te zijn.ninjazx9r98 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:44:
[...]
Hoe vaak komt het voor dat nu net die ene serie die je nog druk aan het kijken bent zomaar ineens verdwijnt? Gebeurt dat echt zo vaak of valt het best mee en is het een mooi excuus om toch maar weer te klagen dat het het allemaal net niet is en weer te gaan downloaden?
Ik heb het al een paar keer meegemaakt (Battlestar Galactica, etc) vooral omdat ik bepaalde series alleen kijk, sommige met m'n vrouw.
Heb ik het over downloaden? Downloaden is ook werk, zoeken naar torrents, hopen dat die ene serie nog goed geseed wordt, ondertiteling zoeken. Het gaat er mij om dat als ik mijn kijkpatroon op streaming diensten heb afgestemd dan is alles wat daar buiten valt niet efficiënt. BSG heb ik nu maar op iTunes aangeschaft.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Waarom blijft niet alles gewoon staan? Snap daar ook niks van.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Nou wat dacht je van het verlopen van licenties.raydekok schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:47:
Waarom blijft niet alles gewoon staan? Snap daar ook niks van.
Netflix sluit een licentie af voor bv twee jaar en betaald daar een bepaalde som geld voor, als die bijna verloopt dan moeten ze terug naar de rechthebbenden om deze licentie te verlengen.
Als de rechthebbende dan een hoger bedrag vraagt dan dat Netflix wil betalen moet het er dus af.
Ik kan me voorstellen dat Netflix dit bekijkt per serie. Neem bv de Battlestar reboot die heeft er ruim twee jaar op gestaan en is al wat jaartjes oud. Waarschijnlijk wogen de kosten niet op tegen de views die het nog krijgt.
[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 03-01-2016 18:55 ]
Verwijderd
Hoe is het mogelijk om je als consument te gedragen als die mogelijkheid er niet is? Het enige antwoord volgens jou is wellicht "niet kijken", daar gaan helaas de meeste mensen niet mee akkoord. Wat doen die? Juist, lekker die torrent aanslingeren. Die getallen worden heus wel in de gaten gehouden door de producenten.Tigertje schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:51:
[...]
Dit is dus precies wat ik zei: consumenten wangedrag. Wat je wil is verkrijgbaar. Maar het is kost geld, je mist de apparatuur, verwijderdata worden niet aangegeven of het is niet in de gewenste kwaliteit. Allemaal excuses om ze snel mogelijk weer met een vermeend goed gevoel Popcorn Time aan te zetten. Je hebt het geprobeerd, toch?
Alsof je het recht hebt om de producten te bekijken...
Als je de markt wil beïnvloeden, gedraag je dan als een consument.
Voorbeeld, Game of Thrones. Sinds 2015 is het eindelijk mogelijk om zonder kabel (tv zender pakket) een streaming abo te nemen op HBO. Enigzins verheugd maar ook skeptisch ging ik naar de site, en ja hoor, "only accessible in the U.S.". Zij krijgen een dikke middelvinger.
Iedereen die zich inzet om kunstmatige schaarste op een globaal medium als internet tegen te gaan en producten niet defect aflevert (DRM / defective by design) krijgt een dikke pluim. Zie bijv The Witcher reeks van GoG.com. Netflix met o.a. z'n eigen series is serieus goed op weg.
Dat soort series download ik ook gewoon, voor de rest kijk ik vooral Netflix, vaak geen zin om de moeite te doen om een hele serie binnen te gaan zitten hengelen. Films download ik hier en daar nog wel maar het aanbod op Netflix is wel aardig eigenlijk, qua films vind ik het helemaal niet erg dat er veel verdwijnt en bij komt, maar series word ik af en toe wel een beetje gek van. Vind sowieso dat er meer inzet mag zijn om series ook daadwerkelijk compleet te hebben, trouwens. Missen vaak meerdere seizoenen op Netflix.
Wilde laatst weer eens Unsere Mutter Unsere Vatter kijken, niet meer te vinden...
Wilde laatst weer eens Unsere Mutter Unsere Vatter kijken, niet meer te vinden...
HBO go is er ook voor Nederland, maar als je de Amerikaanse wil, kan je https://tvunblock.com/ gebruiken, gratis.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:35:
[...]
Hoe is het mogelijk om je als consument te gedragen als die mogelijkheid er niet is? Het enige antwoord volgens jou is wellicht "niet kijken", daar gaan helaas de meeste mensen niet mee akkoord. Wat doen die? Juist, lekker die torrent aanslingeren. Die getallen worden heus wel in de gaten gehouden door de producenten.
Voorbeeld, Game of Thrones. Sinds 2015 is het eindelijk mogelijk om zonder kabel (tv zender pakket) een streaming abo te nemen op HBO. Enigzins verheugd maar ook skeptisch ging ik naar de site, en ja hoor, "only accessible in the U.S.". Zij krijgen een dikke middelvinger.
Iedereen die zich inzet om kunstmatige schaarste op een globaal medium als internet tegen te gaan en producten niet defect aflevert (DRM / defective by design) krijgt een dikke pluim. Zie bijv The Witcher reeks van GoG.com. Netflix met o.a. z'n eigen series is serieus goed op weg.
Verwijderd
http://www.hbogo.nl/pages/settings/signin.aspx welke moet ik selecteren in de lijst als ik geen tv zender pakket heb?Manke schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:28:
[...]
HBO go is er ook voor Nederland, maar als je de Amerikaanse wil, kan je https://tvunblock.com/ gebruiken, gratis.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 20:57 . Reden: Ik keek eerst op U.S. site. ]
Maar helaas niet zonder Tv aanbieder af te sluiten.Manke schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:28:
[...]
HBO go is er ook voor Nederland, maar als je de Amerikaanse wil, kan je https://tvunblock.com/ gebruiken, gratis.

Diensten als tvunblock zou ik zelf niet snel gebruiken. Je bent dan nog steeds tegen de gebruiksvoorwaarden in bezig, maar je betaalt er nog wel voor.Manke schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:28:
[...]
Ik heb geen enkel probleem om voor content te betalen, maar ik ga niet betalen voor content die niet op een fatsoenlijke manier door de producent aangeboden wordt. ( Dat rechtvaardigt het natuurlijk ook nog niet om het maar te downloaden, maar beide is net zo goed niet toegestaan )
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Sorry, had je vraag gemist (quoten is handiger, dan had ik een notificatie gekregenRockvee2 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:07:
[...]
Vorig jaar kwam die op Januari 2015 erop.
Hij zal er heus wel opkomen alleen geen idee wanneer
@Tourniquet
Ik ben benieuwd waar jij kan zien dat Human Planet er af zal gaan?
Via netflix.com onder details staat er geen datum wanneer hij eraf zal gaan. Zelfde met Pramface, ook geen verwijderdatum op netflix.com
Info komt van Unogs

Maar zoals hierboven aangegeven schijnt dit dus zo ongeveer elk jaar te gebeuren met BBC-producties dus er is een flinke kans dat de licenties gewoon verlengd zullen worden.
Je grammofoonplaat blijft hangen!Tigertje schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:51:
Dit is dus precies wat ik zei: consumenten wangedrag.
Ik praat het niet goed, ik snap het alleen wel! Het is menselijk, begrijpelijk.
Dat doen consumenten ook, door het elders te halen of weg te blijven!Als je de markt wil beïnvloeden, gedraag je dan als een consument.
Ah, niet aan gedacht. Als je iemand kent met tweak internet + tv dan kan je misschien zijn login krijgen, het zit gratis in het pakket. Misschien wil iemand in het tweak topic je hieraan helpen.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:53:
[...]
http://www.hbogo.nl/pages/settings/signin.aspx welke moet ik selecteren in de lijst als ik geen tv zender pakket heb?
Het schrappen van Doctor Who zou wel echt #@#&€@@€ zijn. Dat zou dan mijn tweede serie zijn waar ik middenin zit. Dan zeggen we het wat mij betreft ook gewoon een paar maanden op.Tourniquet schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:17:
[...]
Sorry, had je vraag gemist (quoten is handiger, dan had ik een notificatie gekregen).
Info komt van Unogs
[afbeelding]
Maar zoals hierboven aangegeven schijnt dit dus zo ongeveer elk jaar te gebeuren met BBC-producties dus er is een flinke kans dat de licenties gewoon verlengd zullen worden.
Het staat nog niet op netflix.com dus ik zou het met een korreltje zout nemen.D-e-n schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:12:
[...]
Het schrappen van Doctor Who zou wel echt #@#&€@@€ zijn. Dat zou dan mijn tweede serie zijn waar ik middenin zit. Dan zeggen we het wat mij betreft ook gewoon een paar maanden op.
Toch wel hoor:Rockvee2 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 07:54:
[...]
Het staat nog niet op netflix.com dus ik zou het met een korreltje zout nemen.

Dat is vreemd. Stond gisteren er nog niet op volgens mij. Zou jammer zijn als die verdwijnt. BBC heeft ook een zender in NL gestart met BBC series.
In dat geval zou concurrentie dus een goed aanbod de nek omdraaien. Als al die partijen (Netflix, HBO, Videoland, BBC en straks wellicht nog Amazon of een andere partij) alles puur voor zichzelf willen houden dan krijg je een zodanige versplintering dat mensen toch weer andere manieren gaan zoeken. De aanbieders zijn veel teveel op zichzelf gericht.Rockvee2 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:21:
Dat is vreemd. Stond gisteren er nog niet op volgens mij. Zou jammer zijn als die verdwijnt. BBC heeft ook een zender in NL gestart met BBC series.
Volgens mij is dat BBC-kanaal overigens geen On demand-kanaal dus in die zin geen concurrent van Netflix of andersom.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 04-01-2016 09:28 ]
Inderdaad een ongelovelijke docu. Vanaf episode 2/3 denk je elke keer "dit kan niet erger". Maar het gebeurt gewoon. Na de laatste aflevering was ik er gewoon misselijk van.baronruud schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:55:
Mensen: Making a Murderer , die moet je kijken. Ik dacht gistermiddag om 15uur, is even kijken wat het is. Ging er blind in en heb alle 10 afleveringen achter elkaar gekeken!
NIET gaan googlen naar het verhaal! (waargebeurd) Dan lees je teveel en ben je gespoiled. Gewoon kijken.
De storyline voor de mensen die het willen weten. Niet echt een spoiler, maar blind in gaan is naar mijn mening beterspoiler:Een Amerikaanse man wordt valselijk beschuldigd van moord, mag na 18 jaar de gevangenis verlaten dankzij een vernieuwende DNA-test, maar wordt kort daarna opnieuw opgepakt voor een tweede, nog meer verwoestende zaak. Filmmakers Laura Ricciardi en Moira Demos nemen de kijker mee in een schokkende rit waarin ze elke hoek van de zaak Avery blootleggen. Archiefmateriaal, interviews met betrokkenen, onbeantwoorde vragen en het lot van Avery… Alles wordt in vraag gesteld, niets wordt aan het toeval overgelaten
Must see!
spoiler:
Brendan Dassey, arme jongen

Kijk vooral nog even op http://www.innocenceproject.org/cases-false-imprisonmentLampie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:13:
[...]
Inderdaad een ongelovelijke docu. Vanaf episode 2/3 denk je elke keer "dit kan niet erger". Maar het gebeurt gewoon. Na de laatste aflevering was ik er gewoon misselijk van.
Must see!
Er zijn echt veel meer soortgelijke verhalen, zelf vond ik die van Paul House ook ontzettend bizar, hoeveel pech kun je hebben....
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik zie zojuist dat The Blacklist S2 is toegevoegd aan het aanbod in NL. Waarschijnlijk kunnen we dan rond deze tijd volgend jaar S3 verwachten. S3 wordt sinds deze week op RTL5 uitgezonden.
Omdat ze de rechten van de eerdere seizoenen in Nederland niet hebben en die zijn hier volgens mij ook nooit uitgezonden. De meesten begrijpen er dus niets van.sambalbaj schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:11:
Hoezo geen Longmire? Laatste seizoen is nota bene van Netflix zelf.
Hopelijk krijgen ze binnenkort de rechten van de eerdere seizoen, zou hem best opnieuw willen kijken.
Volgens mij was SBS er vorig jaar aan begonnen maar geen idee hoe ver ze gekomen zijn. Maar voor mij als vrij nieuwe Netflixklant was dit dus een negatieve klantervaring: iets waarvan je weet dat ze het zelf gemaakt hebben (wilde verder in laatste seizoen) wat toch niet beschikbaar is. Aan de rechten ligt dat niet, tenminste niet voor dat seizoen. Wilde het ook netjes legaal doen en dan moet je hier toch bij Netflix zelf zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door sambalbaj op 06-01-2016 22:56 ]
Als ze er nou wat eerder mee waren gekomen had ik kunnen inhaken bij seizoen 3 op TV.meesje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:09:
Ik zie zojuist dat The Blacklist S2 is toegevoegd aan het aanbod in NL. Waarschijnlijk kunnen we dan rond deze tijd volgend jaar S3 verwachten. S3 wordt sinds deze week op RTL5 uitgezonden.
goed nieuws, een van de series waar ik op zat te wachtenmeesje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:09:
PSN ID: Svennie-NL
Ik was benieuwd hoe verdienen de makers van bijvoorbeeld Making a Murderer geld met Netflix.
Geen DVD verkoop(?), door verkopen aan andere ook onmogelijk. Exclusieve rechten voor Netflix.
Ja ze verdienen een voor afgesproken bedrag neem ik aan. Maar nu kijkt bijvoorbeeld de hele wereld, dat hadden ze waarschijnlijk ook niet verwacht.
Maar als dat gebeurt bij bijvoorbeeld een Master of None, die kunnen gewoon voor seizoen 2 een mooie salarisverhoging tegemoet krijgen.
Maar bij Making a murderer komt niet opeens een tweede reeks uit. (is 10 jaar over gedaan om te maken).
Was eigenlijk wel nieuwsgierig!
Geen DVD verkoop(?), door verkopen aan andere ook onmogelijk. Exclusieve rechten voor Netflix.
Ja ze verdienen een voor afgesproken bedrag neem ik aan. Maar nu kijkt bijvoorbeeld de hele wereld, dat hadden ze waarschijnlijk ook niet verwacht.
Maar als dat gebeurt bij bijvoorbeeld een Master of None, die kunnen gewoon voor seizoen 2 een mooie salarisverhoging tegemoet krijgen.
Maar bij Making a murderer komt niet opeens een tweede reeks uit. (is 10 jaar over gedaan om te maken).
Was eigenlijk wel nieuwsgierig!
In de aftiteling van Making a Murderer worden de financiers genoemd, volgens mij zag ik daar zelfs een soort 'kunstfonds' uit NY langskomen..
Eindelijkmeesje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:09:
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Homeland S4 en The Blacklist S2 staan er eindelijk op!
Net nu ik begonnen was aan Orphan Black en Making of a Murderer. Worden weer lange avonden voor de tv

Net nu ik begonnen was aan Orphan Black en Making of a Murderer. Worden weer lange avonden voor de tv
SBS6 heeft 6 eerste afleveringen van S01 uitgezonden. Vervolgens kon je bij Ziggo (als je die ranzige MyPrime hebt) de hele eerste seizoen on demand bekijken. Ik wacht ook totdat het op Netflix komt. Is een goede serie.sambalbaj schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:53:
Volgens mij was SBS er vorig jaar aan begonnen maar geen idee hoe ver ze gekomen zijn. Maar voor mij als vrij nieuwe Netflixklant was dit dus een negatieve klantervaring: iets waarvan je weet dat ze het zelf gemaakt hebben (wilde verder in laatste seizoen) wat toch niet beschikbaar is. Aan de rechten ligt dat niet, tenminste niet voor dat seizoen. Wilde het ook netjes legaal doen en dan moet je hier toch bij Netflix zelf zijn.
Echter, heb zo veel op Netflix te kijken. Dus "wachten" is een grote woord. Ik ben helemaal gek op Suits. 4-de seizoen is al maand of zo beschikbaar. En ik kom steeds niet aan toe.
Ik zit nu halverwege de vierde aflevering en val van de ene WTF in de volgende.Poulske schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:29:
Ik heb gisteren ook de eerste twee afleveringen van Making a Murderer gekeken, bizar gewoon.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hebben hier meer mensen last van "sneeuw" in de Netflix Smart TV app op Android TV?
Als ik via mijn PS4 kijk is het kraakhelder.
Als ik via mijn PS4 kijk is het kraakhelder.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.