Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
baronruud schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:14:
Zijn bezig met eerste seizoen van Continuum. Alleen is nu een paar keer voor gekomen dat Netflix niet heeft onthouden waar we zijn gebleven. Dan bedoel ik hele afleveringen. Gisteren begon die bij aflevering 6, terwijl we bij 8 waren. Dit is ook een paar keer gebeurt bij House of Cards.
Geluid bij Continuum moet ik ook altijd van 2.0 op 5.1 zetten.
Ik gebruik Netflix op de PS4. Iemand hier ook last van?
Ik heb het ook, eigenlijk bij ieder apparaat, van tijd tot tijd. Ik vind het niet heel erg, maar soms zit ik wel even raar te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem met de Windows 8.1 app. Ik zet bijvoorbeeld altijd geluid op 5.1 en ondertitels op Engels. Soms onthoud hij het en soms niet. Waarom de ene keer wel en de andere keer niet weet ik niet.
Reinier schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 04:45:
[...]

Je zit er compleet naast, het verhaal is echt niet standaard. Het zit allemaal wat ingewikkelder en beter in elkaar :)
Na het zien van de eerste aflevering en zeker de eerste 40 minuten ofzo dan word je echt niet in de serie getrokken. Gelukkig staat de serie op Netflix anders zouden ze weinig kijkers overhouden. Ik heb Bloodline trouwens al helemaal gezien nadat ik me door aflevering 1 en deels 2 heb doorgeworsteld ;).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Ik kon het niet terugvinden op Flixfilms of Netflix-Nederland, maar seizoen twee van Elementary staat op Netflix. Ik vond het eerste seizoen erg leuk (alhoewel Sherlock beter is), dus als ik met mijn huidige series klaar ben dan ga ik hem zeker kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrildor op 29-03-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

baronruud schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:14:
Zijn bezig met eerste seizoen van Continuum. Alleen is nu een paar keer voor gekomen dat Netflix niet heeft onthouden waar we zijn gebleven. Dan bedoel ik hele afleveringen. Gisteren begon die bij aflevering 6, terwijl we bij 8 waren. Dit is ook een paar keer gebeurt bij House of Cards.
Geluid bij Continuum moet ik ook altijd van 2.0 op 5.1 zetten.
Ik gebruik Netflix op de PS4. Iemand hier ook last van?
Ja heb ik ook (Samsung smart tv app). Dan kijk een een aflevering van Better Call Saul, en een week later stelt ie voor weer dezelfde aflevering te bekijken (helemaal geen progress zelfs).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
Hier gebeurd precies hetzelfde met de LG soundplate met smarttv ingebouwd. Komt eens in de paar weken voor dat de voortgang niet goed onthouden wordt en de één na laatst bekeken aflevering als laatste wordt getoond.
Dacht eerst dat het aan LG lag, maar gezien het aantal meldingen ligt het probleem elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:57:
Hier gebeurd precies hetzelfde met de LG soundplate met smarttv ingebouwd. Komt eens in de paar weken voor dat de voortgang niet goed onthouden wordt en de één na laatst bekeken aflevering als laatste wordt getoond.
Dacht eerst dat het aan LG lag, maar gezien het aantal meldingen ligt het probleem elders.
Zit volgens mij ook meer bij Netflix zelf. Ik gebruik hier 2 Apple TV3 apparaatjes en beide onthouden de laatste tijd niet meer altijd goed waar ze gebleven waren.

Ik wil nog wel eens films bekijken welke als "alternatief" worden getoond in het startscherm van een andere film zonder echt op de titel te letten. Als ik dan halverwege besluit om de film te stoppen en even wat anders te gaan doen dan kan ik de film later niet meer gevonden krijgen in m'n "onlangs bekeken" lijstje.

Het terugzoeken van die film wordt dan ooit best een uitdaging (gaat 't snelst op acteurnaam). Eenmaal teruggevonden weet Netflix vervolgens gelukkig wél dat ik de film al gedeeltelijk gezien heb zodat ik 'm kan resumen vanaf daar waar ik gebleven was met kijken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend Penny Dreadful gekeken. Deze had ik zonder Netflix waarschijnlijk niet gekeken omdat het plot me niet per se heel erg aanspreekt. Toch goed dat ik ben gaan kijken want deze serie steekt wat mij betreft boven het gemiddelde niveau uit. Zeker ook door Timothy Dalton en natuurlijk Eva Green :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithrildor schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Welke 'The Returned'? Zowel de originele Franse serie als de Amerikaanse versie staan op Netflix. Van de Franse versie staat het hele eerste seizoen op Netflix en van de Amerikaanse serie wordt er elke week een nieuwe aflevering op Netflix gezet. Ressurection heeft niets met Les Revenants (de Franse The Returned dus) te maken. Ressurection is gebaseerd op het Engelstalige boek The Returned en Les Revenants is op een gelijknamige Franse film gebaseerd.

The Returned (FR) schijnt een erg goede serie te zijn en schijnt het zeker waard te zijn om te kijken. De Amerikaanse remake heeft goede reviews, maar die geven allemaal aan dat het origineel beter is. Ik zou dus zeker The Returned (2012) kijken, maar misschien heb je hem al gezien, volgens mij is ie vorig jaar uitgezonden op NPO3.
Goede tip. The Returned (de Franse) is echt zo'n serie om op zo'n regenachtig weekeind als dit te gaan binge watchen. Ik had alleen de eerste aflevering van de Amerikaanse remake gezien en daarna eens het Franse origineel wat ook op Netflix staat. De Franse versie is echt stukken beter, veel meer sfeer, directer en creepy dark. Het origineel is dus weer eens beter. Echt zo'n serie waar je geen flauw idee hebt waar het na toe gaat en direct aangrijpend is.

Zoals arme Victor.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/k2feco.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 22:59:

Na het zien van de eerste aflevering en zeker de eerste 40 minuten ofzo dan word je echt niet in de serie getrokken. Gelukkig staat de serie op Netflix anders zouden ze weinig kijkers overhouden. Ik heb Bloodline trouwens al helemaal gezien nadat ik me door aflevering 1 en deels 2 heb doorgeworsteld ;).
Bij aflevering 1 heb eerste 40 minuten eigenlijk meer met me telefoon gespeeld, dan opgelet.
Wel de grote lijnen uiteraard mee gekregen en het einde was even wow.
Maar heb ik daardoor toch stiekem dingen gemist?

Of kan ik gewoon rustig verder met aflevering 2 en is vanaf aflevering 3 het een goede serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon doorkijken zolang je de grote lijnen hebt meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Ik zag op de website van Netflix dat je nu ook Netflix cadeaubonnen kunt kopen bij de Albert Heijn!
Wel makkelijk om zo je kijktegoed op te waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

Heeft iemand hier Houdini al gezien? Het is inderdaad aftellen totdat Adrien Brody zo'n serie krijgt om te spelen, ik was benieuwd of ie de moeite waard was. Een 7.5 op IMDB is voor mij vaak de moeite waard, maar voor series ligt de lat al jaren hoger :P

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:03
XanderDrake schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:52:
Heeft iemand hier Houdini al gezien? Het was inderdaad aftellen totdat Adrien Brody zo'n serie krijgt te spelen, ik was benieuwd of ie de moeite waard was. Een 7.5 op IMDB is voor mij vaak de moeite waard, maar voor series ligt de lat al jaren hoger :P
Ik heb deze toegevoegd, eens kijken of het wat is, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bates Motel s2 is vandaag toegevoegd, weer wat om op de to watch lijst zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan sowieso een hoop kwaliteitsseries op ook uit bijvoorbeeld het VK. Ik heb de meeste al gezien, maar voor mensen die nog niet veel series hebben gezien is er een hoop te zien. Ik heb nu Grimm en Houdini op m'n kijklijst gezet. Een 7,5 op IMDb voor een serie is trouwens niet heel hoog. Alleen het werk dat Adrien Brody aflevert vind je vaak goed of compleet ruk dus dan is een lagere waardering niet onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Grimm is wel redelijk vermakelijk maar niet hoogstaand. Vooral de sfx zijn best slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
jpg97 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:49:
Grimm is wel redelijk vermakelijk maar niet hoogstaand. Vooral de sfx zijn best slecht.
Mijn vrouw is met Grimm begonnen toen het voor het eerst op Veronica of RTL5 kwam. Ik vond het toen niks. Maar toen het op Netflix kwam, samen vanaf het begin gekeken en ik vond het stiekem toch heel vermakelijk. Al is het verhaaltechnisch en qua special effects vaak niet heel hoogstaand.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Xyphoid schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:47:
[...]

Mijn vrouw is met Grimm begonnen toen het voor het eerst op Veronica of RTL5 kwam. Ik vond het toen niks. Maar toen het op Netflix kwam, samen vanaf het begin gekeken en ik vond het stiekem toch heel vermakelijk. Al is het verhaaltechnisch en qua special effects vaak niet heel hoogstaand.
Deze serie heeft me ook positief verrast. Ik moest er wel een beetje in komen. In het het begin van S1 vond ik het te veel losse afleveringen. Later, en helemaal S2 en S3, werd het steeds meer een vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Weer een paar leukere films op Netflix. Waaronder Payback en Real Steal.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gisteren die documentaire over Atari even gekeken, die's ook wel grappig om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Wel irritant dat je weet dat seizoenen van series al beschikbaar zijn, maar dat ze via Netflix nog niet beschikbaar zijn. Moet me inhouden seizoen 4 van Suits te kijken op Show Box, maar de verleiding is groot..

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik vind Utopia qua kleuren erg mooi, maar het is totaal niet mijn serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
4Br0k3n3rr0r schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:13:
Mee eens. Kwam met moeite door aflevering twee heen, dus ben er maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:08

Trouble

Everything is awesome

Wom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:37:
Wel irritant dat je weet dat seizoenen van series al beschikbaar zijn, maar dat ze via Netflix nog niet beschikbaar zijn. Moet me inhouden seizoen 4 van Suits te kijken op Show Box, maar de verleiding is groot..
Dat had ik ook, en die wordt momenteel ook nog uitgezonden bij Veronica dus om dan midden in een seizoen te vallen heb ik geen zin in. Daarom maar van andere mogelijkheden gebruik gemaakt, en dan volgend jaar het seizoen op dvd kopen. Daar voel ik met niet schuldig over.

Laatst wilden we Snatch kijken, omdat die op tv was geweest en we 'm toen niet gezien hadden. Heerlijk via Netflix streamen naar de Chromecast, zo relaxen _O_

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
The blacklist staat nu op Netflix. Mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:55
Rockvee2 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:56:
Thnx voor t melden, leuke serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik in Chrome geen hogere bitrate kan selecteren dan 3000. Nu had ik daarover contact opgenomen met de helpdesk van Netflix, en zij stuurde mij deze link:

https://help.netflix.com/en/node/23742

Hier staat expliciet dat Chrome maximaal 720P ondersteund. Ik vroeg hier al een tijdje geleden of mensen hetzelfde probleem als ik ervaarden, maar iedereen meldde dat zij geen problemen hadden met de bitrate. Gebruikt niemand hier dan Chrome? Of mis ik een workaround? Firefox geeft mij ook maximaal 3000 aan bitrate, maar ja die staat ook niet bij de ondersteunde browsers dus dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Internet Explorer geeft mij een bitrate van 5600, maar ik vind het vervelend om er een tweede browser naast Chrome bij te pakken als ik netflix wil kijken. :p

De dame die mij hielp van de helpdesk zei dat ze het wel een vreemd iets vond dat chrome beperkt werd en zou het doorsturen, maar ja hoe snel (en uberhaupt óf) we hier resultaat van zien is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat nieuwe materiaal. Ik kijk momenteel californication, heb er al 4 seizoenen op zitten. Elke dag 2 tot 4 afleveringen (duren ook maar iets van 30 minuten per stuk). Lekkere meiden erin, humor, ik vind het wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Jammer dat game of Thrones niet bij Netflix zit, anders had ik mijn abo verlengd (had een coupon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Yzord schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:22:
Jammer dat game of Thrones niet bij Netflix zit, anders had ik mijn abo verlengd (had een coupon)
Game of Thrones zal ook nooit bij Netflix beschikbaar zijn omdat HBO en Netflix concurrenten van elkaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garwinski schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:46:
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik in Chrome geen hogere bitrate kan selecteren dan 3000. Nu had ik daarover contact opgenomen met de helpdesk van Netflix, en zij stuurde mij deze link:

https://help.netflix.com/en/node/23742

Hier staat expliciet dat Chrome maximaal 720P ondersteund. Ik vroeg hier al een tijdje geleden of mensen hetzelfde probleem als ik ervaarden, maar iedereen meldde dat zij geen problemen hadden met de bitrate. Gebruikt niemand hier dan Chrome? Of mis ik een workaround? Firefox geeft mij ook maximaal 3000 aan bitrate, maar ja die staat ook niet bij de ondersteunde browsers dus dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Internet Explorer geeft mij een bitrate van 5600, maar ik vind het vervelend om er een tweede browser naast Chrome bij te pakken als ik netflix wil kijken. :p

De dame die mij hielp van de helpdesk zei dat ze het wel een vreemd iets vond dat chrome beperkt werd en zou het doorsturen, maar ja hoe snel (en uberhaupt óf) we hier resultaat van zien is niet duidelijk.
Ik heb net even voor je gekeken in Chrome en ik krijg ook alleen 3000 bitrate als hoogste optie. Ik kijk zelf overigens altijd in de Windows 8.1 App en daarbij kun je wel de optie 5800 selecteren. Dus als je dat wilt of via IE of via de Windows App kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Fierry schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:43:
[...]

Game of Thrones zal ook nooit bij Netflix beschikbaar zijn omdat HBO en Netflix concurrenten van elkaar zijn ;)
I know, i know...maar wel jammer ;) want ik heb geen HBO haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Rockvee2 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:56:
Ah leuk (denk ik). Blijft toch jammer dat Netflix zelf geen dagelijske update geeft. Ik kijk altijd op flixfilms maar bijvoorbeeld Bates Motel S2 stond er niet bij..Het is dat ik dit dan weer via Netflix FB had gezien, anders wist ik dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Schimanski81 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:59:
[...]

Ah leuk (denk ik). Blijft toch jammer dat Netflix zelf geen dagelijske update geeft. Ik kijk altijd op flixfilms maar bijvoorbeeld Bates Motel S2 stond er niet bij..Het is dat ik dit dan weer via Netflix FB had gezien, anders wist ik dit dus niet.
Ik kijk altijd op 2 websites
flixfilms.nl
http://www.netflix-nederland.nl/ (fansite en niet een officiele website)

Ik kwam hem op netflix-nederland tegen .

Wat komt er o.a op netflix in April
http://www.netflix-nederl...lle-filmmaand-op-netflix/

Dit is niet alles wat op Netflix komt in april :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rockvee2 op 02-04-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Dit heb ik weer. Ik dacht vanavond even een aflevering battlestar galactica kijken, kan ik het opeens niet meer vinden. Ik met netflix gechat, zit ik volgens de gegevens die ze via de provider doorkrijgen in België. Moet ik met Zeelandnet contact opnemen want die geven het verkeerd door volgens hen. Dus ik met Zeelandnet bellen. Nee hoor wij geven niks door, moet je bij netflix zijn. Ja lekker en nu... ????
Ik wacht wel ff een dagje en hoop dat het morgen weer werkt, aners weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:58
De mensen van IGN NL hebben een site waarop je kunt zien wat er allemaal wordt toegevoegd. Ook voor HBO, Videoland, Film1 en Pathe Thuis.

http://nieuwdezeweek.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netflix moet echt een IMDb cijfer zoek toevoegen. Ik wil bijvoorbeeld gewoon kunnen selecteren toon films met een 7 of hoger op IMDb. De middelmaat en troep moet gewoon weg te filteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:21:
Netflix moet echt een IMDb cijfer zoek toevoegen. Ik wil bijvoorbeeld gewoon kunnen selecteren toon films met een 7 of hoger op IMDb. De middelmaat en troep moet gewoon weg te filteren zijn.
Ik vind de cijfers van imdb helemaal niet overeenkomen met mijn smaak en netflix heeft het voor mij vaak veel beter in orde. Dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:41:
[...]

Ik vind de cijfers van imdb helemaal niet overeenkomen met mijn smaak en netflix heeft het voor mij vaak veel beter in orde. Dus nee.
In de EPG van Ziggo hebben ze tegenwoordig (sinds: UPC netwerk) ook de IMDB scores vermeld staan bij de uitzendingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:47:
In de EPG van Ziggo hebben ze tegenwoordig (sinds: UPC netwerk) ook de IMDB scores vermeld staan bij de uitzendingen 8)7
Als Nederlander hebben we mijn inziens meer aan de cijfers van moviemeter.nl
IMDB is een prima site, maar die staat voor mijn smaak onder rotten tomatoes en moviemeter.

Een voorbeeld: de film dancer in the dark.

Op imdb een 8 met 70.000 votes en iets van 700 reviews van users en bijna 175 van critics. Doorklikken daarop is lastig, de reviews van critics gaan bijv. naar externe sites

Op moviemeter een 3,66 (op schaal van 5) en je kan gelijk (wat ik beter vind dan een cijfer) lezen wat de reacties zijn. Gewoon simpel op 1 pagina.

Bij rotten tomatoes krijgt de film een 68%. Daar kan je vrij eenvoudig de synopsis van de criticreviews zien.

Wat ik wil zeggen: een cijfer is niet belangrijk. Het gaat om de reviews.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Voor mij is zijn IMDB-scores een makkelijke regel: 7.0 of hoger? Bijna altijd een boeiende of goede film.
In de 10 jaar dat ik die regel gebruik en de honderden films die ik vervolgens heb gezien zijn er maar een handvol films die slecht zijn terwijl ze een hogere score hebben óf goed zijn terwijl ze lager scoren.

Is de laatste Batman beter of slechter dan How To Kill A Mockingbird op basis van de IMDB score? Ik heb te weinig tijd in mijn korte jeugd om mij daar mee bezig te houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:05:
Is de laatste Batman beter of slechter dan How To Kill A Mockingbird op basis van de IMDB score? Ik heb te weinig tijd in mijn korte jeugd om mij daar mee bezig te houden 8)
Je gebruikt imdb om een keuze tussen een actie film en een drama te maken op basis van een cijfer? Jeetje.

Edit: waarom gebruik je niet een app op ios als istreamguide? Dan heb je ratings bij de films staan, precies wat je zoekt. En een trailer er vaak ook nog bij voor het geval je denkt: ik twijfel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:21:
[...]

Je gebruikt imdb om een keuze tussen een actie film en een drama te maken op basis van een cijfer? Jeetje.
Heb je dat stukje gelezen? Nee tuurlijk niet. Ik keek ze allebei, want hoge scores. De discussie over IMDB is vaak of sommige films terecht een hoger cijfer hebben dan sommige andere films. Dáár heb ik geen tijd voor.

Als ik een film niet ken => cijfer hoger dan 7? => Ja? => Kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:54:
Een voorbeeld: de film dancer in the dark.

Op imdb een 8 met 70.000 votes en iets van 700 reviews van users en bijna 175 van critics. Doorklikken daarop is lastig, de reviews van critics gaan bijv. naar externe sites
offtopic:
Een 8 of een 7,3 big deal :P Tel daarbij op dat de aller allerbeste film volgens moviemeter een 8,8/10 haalt (bij IMD overigens 9,2: gemiddeld een tien is onzinnig), effectief komt het cijfer dan op hetzelfde neer. Wat eigenlijk verazingwekkend is.
Ik vindt moviermeter onbruikbaar veel witruimte hebben, er valt niets te lezen op een 1080-scherm. En als ik reviews wil lezen dan klik ik wel op reviews (of bij discussies op discussies). Geef mij dus maar IMDB :P

Ik kijk bijna alleen maar series op Netflix. Dat maakt het gebruik van reviews wat minder relevant. Fans geven al snel veel te hoge cijfers en anderen stemmen niet.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2015 09:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XanderDrake schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:28:
[...]

Heb je dat stukje gelezen? Nee tuurlijk niet. Ik keek ze allebei, want hoge scores. De discussie over IMDB is vaak of sommige films terecht een hoger cijfer hebben dan sommige andere films. Dáár heb ik geen tijd voor.

Als ik een film niet ken => cijfer hoger dan 7? => Ja? => Kijken.
En daar moet je (IMHO) toch eens van af kunnen wijken. Er zijn vaak zogenaamde "filmhuis movie's" welke érg goed zijn maar die vanwege kijkcijfers/waarderingen op bijvoorbeeld IMDB een lage score hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:58
Ik gebruik deze app wel eens: Google Play: Upflix - Netflix Updates

Kan je volgorde van weergave sorteren op laatst toegevoegd, genre, genre inclusief imdb cijfer, etc. Ook kan je in een roulette een minimale IMDB / Rotten Tomatoes rating toepassen bij een geselecteerd genre zodat er iets voor je wordt uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wimmel_1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:33:
[...]

En daar moet je (IMHO) toch eens van af kunnen wijken. Er zijn vaak zogenaamde "filmhuis movie's" welke érg goed zijn maar die vanwege kijkcijfers/waarderingen op bijvoorbeeld IMDB een lage score hebben.
Die zijn er wel eens, maar die kijk ik meestal op aanraden van iemand anders. Daarnaast, ik zit een beetje te kijken op imdb en de arthouse films die ik de afgelopen jaren erg goed vond maar onbekend zijn, hebben allemaal score 7+. Op imdb zitten ook behoorlijk wat filmsnobs :P

En ten derde, het geldt als een simpele regel om even snel te kijken of een bepaalde film op TV of Netflix de moeite waard is, zonder allerlei reviews te moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:24
Vind deze website wel aardig om films te vinden: http://goodfil.ms/graph#?service=netflix

Van links naar rechts is film kwaliteit (sterren), beneden naar boven is of iemand 'm opnieuw zou willen zien (hartjes-ogen). Gebaseerd op stemmen van gebruikers op goodfil.ms

Rechtsbovenin zitten de beste films. Links bovenin de cult-films, rechts onderin de horror en 'te erg om over na te denken' documentaires.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk Poley op 03-04-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind een goede graadmeter of een bepaalde review-score aggregaat mijn smaak kan peilen: Fear and Loathing in Las Vegas.
Ik vind die film fan-tas-tisch, de stijl, de humor, het acteerwerk, de weergave van de zeitgeist, alles. Hij is 'ouder' (van de vorige eeuw), culty en edgy (geen familiefilm) en non-traditioneel met toch bekende acteurs en directors, dus bruikbaar om te vergelijken.
  • Rotten Tomatoes 49 op 100 => faal, teveel snobby semi prof reviewers die er niet tegen kunnen. User score 90% 8)7
  • MovieMeter 3.61 op 5 => OK, wat mij opvalt is dat de meeste "goede" films op Moviemeter altijd een ~3.5 krijgen, heel soms hoger. Opzich net zo handig als de 7.0 op IMDB
  • Metacritic 41 op 100 => faal. Treurig: review rating 41 terwijl user rating 7.6
  • IMDB 7.7 op 10 => OK, Inderdaad, ik zou hem een 9.5 geven maar ik snap dat niet iedereen het zon geweldige film vindt :P Dus een beetje afmoduleren is logisch, doch hoger dan een 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:12:
Ik vind een goede graadmeter of een bepaalde review-score aggregaat mijn smaak kan peilen: Fear and Loathing in Las Vegas.
Wat een verschil in ratings zeg, bizar. Geeft wel goed aan dat je niet zomaar imdb moet pakken, maar zelf moet onderzoeken wat bij je smaak past.

En dan is het nog lastig, neem een film als Sharknado. Die krijgt een 3,3 op imdb en 82% op rotten tomatoes. Ik zou de film zelf een 10 geven trouwens. Mits je in de juiste stemming bent voor zoveel pulp en het nodige bier of andere middelen op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:03
Vanaf 19 April gaat Netflix ook Orphan Black seizoen 3 uitzenden. Elke week een nieuwe aflevering. Is toch wel een van de series waar ik naar uitkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Ah, da's lullig, Orphan Black heb ik pas gepre-ordered op Amazon, net als de vorige 2 seizoenen. Dat zal raar voelen om straks achter te lopen op Netflix.. :|

Is Blacklist nog wat? Leek me interessant toen ie net nieuw was, maar ik heb de reacties van de mensen hier niet gevolgd, dus ik weet niet wat 't oordeel uiteindelijk is.

Residue kan je overigens gerust overslaan. Staat er een paar dagen op, een sci-fi "serie" met 2 GoT acteurs. Maar er zit (vooralsnog?) geen einde aan, niet aan beginnen dus.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:00
Sméagol schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:42:

Is Blacklist nog wat? Leek me interessant toen ie net nieuw was, maar ik heb niet de reacties van de mensen hier niet gevolgd, dus ik weet niet wat 't oordeel uiteindelijk is.
.
Seizoen 1 ging nog net. Maar ikzelf vind het alleen maar slechter worden.
Aantal afleveringen gekeken van S2, maar we kijken niet meer.

Ik hoop dat ze binnenkort is een nieuw seizoen van "the Americans" gaan toevoegen.
Stukken beter die serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wij zijn gister toevallig ook aan Orphan Black begonnen. Meteen 4 afleveringen op een avond gekeken :*
Vette serie, es een keer niet uit VS of UK maar Canada, geweldig geacteerd door de hoofdpersoon.

Mooi dat ie live naar Netflix komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:59
Ik ben deze week begonnen met een Deense serie. :+ Ik kwam "Rita" tegen op Netflix, ik dacht eens kijken wat het is aangezien er op dit moment niet veel series zijn die ik kan volgen. (Seizoen afgelopen of moet nog beginnen). Het is niet eens een slechte serie. :D Prima vermaak voor als er niets beters is.

Orphan black ook eens aan beginnen, ik ben benieuwd of dat wat is.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18
baronruud schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:13:
[...]
Seizoen 1 ging nog net. Maar ikzelf vind het alleen maar slechter worden.
Aantal afleveringen gekeken van S2, maar we kijken niet meer.

Ik hoop dat ze binnenkort is een nieuw seizoen van "the Americans" gaan toevoegen.
Stukken beter die serie
Ik heb seizoen 2 van the blacklist nog niet gezien maar seizoen 1 vond ik erg mooi. The Americans vind ik dan weer niks aan, daar ben ik afgehaakt ergens in seizoen 1.
WernerL schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:53:
ik vind het een mooie serie, heb seizoen 1 gekeken, 2 nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Svennie op 03-04-2015 13:09 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
qua netflix staat op mijn watchlist:

Orange is the New black (voorbereiding op nieuw seizoen)
Lilyhamer (Blijft awesome)
Better Call Saul (uiteraard)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik ben deze week begonnen met een Deense serie. :+ Ik kwam "Rita" tegen op Netflix, ik dacht eens kijken wat het is aangezien er op dit moment niet veel series zijn die ik kan volgen. (Seizoen afgelopen of moet nog beginnen). Het is niet eens een slechte serie. :D Prima vermaak voor als er niets beters is.

Ik vind Rita ook een leuke serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Voor Chrome kan je deze addon gebruiken: Netflix Enhancer en voor Firefox deze: Netflix Rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips voor IMDb te krijgen in Netflix en apps daarvoor. Die ga ik later eens even bekijken :).

Ik vraag me af kun je HBO ook per maand krijgen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:32:
Bedankt voor de tips voor IMDb te krijgen in Netflix en apps daarvoor. Die ga ik later eens even bekijken :).

Jup je kan gewoon per maand opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:32:
Pas met hbo wel op, de app is zo slecht, zoooo slecht, en hij is nu helemaal defect door een update van een week of twee terug (voor ios in iedergeval). Dus je kan het waarschijnlijk alleen goed kijken op de tv.

Wees dus gewaarschuwd, hbo is geen netflix qua ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:33:
[...]

Pas met hbo wel op, de app is zo slecht, zoooo slecht, en hij is nu helemaal defect door een update van een week of twee terug (voor ios in iedergeval). Dus je kan het waarschijnlijk alleen goed kijken op de tv.

Wees dus gewaarschuwd, hbo is geen netflix qua ervaring.
HBO go is idd een drama. Ik koop Game of Thrones box wel 2e hands op marktplaats.

Trouwens 17 april Guardians of the Galaxy op netflix!
Serieaanbod was goed, maar ik heb het gevoel dat films er tegenwoordig ook sneller op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel jammer dat die hbo go zo rot slecht is, anders had ik een abonnement nu genomen voor game of thrones. Maar ik ga er niet aan beginnen, zat wat te twijfelen weer (actie 4 maand voor 50% van de prijs), maar ik las de reacties op de nieuwe app van twee weken terug en ik las de reacties op hbo nederland op facebook en ik wist gelijk: nee, daar ga ik mij niet weer aan ergeren.

Dan heb je dit soort ellende in iedergeval niet:
Ik ben deze week lid geworden van HBO NL om in de zomer lekker Game of Thrones te gaan kijken (serie had ik nog niet gezien) om er achter te komen dat seizoen 1,2 en 3 volgende week worden verwijderd van HBO GO ? ik vind dit wel raar ? daarnaast waarom ? en gezien alle reclame die HBO maakt rondom Game of Thrones voel ik mij ook een beetje bekocht...
krijgen wij ook op onze HBO die docu over de Scientolgy, die de 29ste maart in de US te zien was? en er was ook eens op de US HBO een docu over Beyonce maar die heb ik ook niet bij HBO NL gezien... Thanks...
met antwoord: nee

Maar er is weer een nieuwe app uit sinds gisteren. Vaste klanten konden maar 3 weken helemaal niet meer inloggen op de app :X :X

Nu verdwijnt er van netflix ook weleens wat, maar het werkt in iedergeval. En die docu die wel interessant is krijg je wel op een andere manier...

Edit: aha, ik dacht: ik steek positief in , ze hebben de problemen met de app opgelost. De eerste reacties in de appstore komen net online:
De nieuwste versie van 2 april. Jawel die met wederom bugfixes onthoudt mijn inloggegevens niet en vermeldt doodleuk bij de tweede start van de app dat mijn apparaat niet binnen 24 uur na verwijdering weer toevoegd kan worden. En je raadt het al: ik had hem helemaal niet verwijderd.
App crasht niet meer na aanmelden, maar dat is het ook. Scherm blijft zwart. Waardeloos.
App ziet er mooi uit maar inloggen lukt me niet. En ik heb niet na 1 minuut al opgegeven... Jammer :-(
Ook mooi die ratings (maximaal 5 sterren):

Huidige versie:
*
17 beoordelingen

Alle versies:
**
1081 beoordelingen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Waar heb je gelezen dat Guardians of the Galaxy op NL netflix komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Toen ik gisteren via de browser inlogde op netflix kreeg ik die melding. Gelijk toegevoegd aan mijn lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Rockvee2 schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:44:
Waar heb je gelezen dat Guardians of the Galaxy op NL netflix komt te staan?
Gisteren inderdaad ook gezien.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Toch jammer dat The Passion Of The Christ geen 5.1-geluid heeft. Gisteren de dvd maar weer eens van zolder gehaald (die heeft zelfs DTS!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024

Ik vind 'Rita' echt heel leuk, alleen jammer dat de seizoenen zo kort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:24
4Br0k3n3rr0r schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:08:
[...]

Ik vind 'Rita' echt heel leuk, alleen jammer dat de seizoenen zo kort zijn.
Dinsdag beginnen we met filmen van de Nederlandse versie, Tessa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
SmooK schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:54:
[...]

Dinsdag beginnen we met filmen van de Nederlandse versie, Tessa.
Werkelijk? Wie speelt de rol van Tessa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

4Br0k3n3rr0r schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:13:
Uiteindelijk toch ook wel wat minder dan ik zelf had ingeschat, wel het seizoen afgekeken.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Was erg blij dat the blacklist eindelijk op netflix verscheen. Altijd al willen zien die serie. Erg goed ook. Nu hopen dat ze ook gauw de rest erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Laatst online: 07-02 11:40
Viel net zowat van m'n stoel.

Uit een interview met directeur digitaal RTL4 Arno Otto over Videoland:
Waarom zouden we voor Videoland Unlimited kiezen als we Netflix al hebben?
,,Voor de Nederlandse films en series moet je óók bij ons zijn. In dat opzicht zijn we over een jaar of 5 een absolute must. Maar ook voor niet-Nederlandse titels. Netflix heeft het eerste seizoen van Broadchurch, maar wij hebben nu de exclusieve rechten voor serie 2.''
Ben erg voor legaal streamen, maar als ik van een en dezelfde serie voor seizoen 1 Netflix moet hebben en voor s2 Videoland, begint illegaal downloaden wel heel aantrekkelijk te worden. Best pervers dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:10
zoemtoeter schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:17:

[...]

Ben erg voor legaal streamen, maar als ik van een en dezelfde serie voor seizoen 1 Netflix moet hebben en voor s2 Videoland, begint illegaal downloaden wel heel aantrekkelijk te worden. Best pervers dit.
Alleen maar goed concurrentie. Soms wat onpraktisch maar om te onderscheiden moeten ze dus wel steeds blijven aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Adlermann schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:23:
[...]

Alleen maar goed concurrentie. Soms wat onpraktisch maar om te onderscheiden moeten ze dus wel steeds blijven aankopen.
Ja, maar waarom seizoen 1 op Netflix en het tweede seizoen op Videoland dat is toch echt bezopen. Zou hou je wel een beetje de download-scene in stand.

Ben wel benieuwd naar hoeveel mensen in NL een abonnement op Videoland hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Friespeuk schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:25:
[...]

Ja, maar waarom seizoen 1 op Netflix en het tweede seizoen op Videoland dat is toch echt bezopen. Zou hou je wel een beetje de download-scene in stand.

Ben wel benieuwd naar hoeveel mensen in NL een abonnement op Videoland hebben....
Trekt natuurlijk wel klanten aan... En ze hebben 100 000 klanten.

Niets bezopen aan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tot het een trend wordt en content-leveranciers alle series verknipt aan de hoogste bieder verkopen. Concurrentie is heel goed en ook hard nodig, anders kakt Netflix in. Maar als series steeds onvolledig zijn dan krijg je een onzinnig aanbod, niet interessant om te kijken als je weet dat je of seizoen 1 (halverwege instappen) niet kunt zien, of juist seizoen N (nadat je de serie erg leuk blijkt te vinden). En wordt downloaden weer erg interessant.
(Als iedereen bij beide lid "moet" worden om een serie te zien dan is er helemaal geen concurrentie; het is dan geen duo-/oligopolie maar een soort van monopolie).

Dan liever concurrentie a la HBO: als hun aanbod goed genoeg is dan kan je beide nemen of overstappen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Waarom series incompleet op een streaming service staan heeft volgens mij vooral te maken met ouderwetse TV-achtige herhaling/rerun licentie overeenkomsten zoals ze vroeger zijn gemaakt met TV zenders.
Dat moet nog effe uitsterven. Maar als je naar nieuwe series kijkt die ook worden uitgezonden (Fargo, Better Call Saul) denk ik niet dat het lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

burgt

Starbass

[...]

Dat is crappie, pas het eerste seizoen gekeken en die was erg goed, dan het 2e seizoen maar niet kijken..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dit is niet nieuw trouwens. Ray Donavon S1 op Netflix, Ray Donavon S2 op HBO Go. In beide gevallen: niet andersom 8)7
Mijn vermoeden: geduldig wachten en alles komt uiteindelijk compleet op Netflix. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50

[...]

Ik gebruik Netflix als basis en neem abonnementen op Videoland en HBO als er goede series lopen en/of aanbiedingen zijn. En die zeg ik na een of twee maanden weer op.
Daarnaast zijn dat soort exclusieve rechten altijd maar tijdelijk (gedurende het seizoen bijv.), volgens mij.

en illegaal downloaden is nooit aantrekkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46

Cyphax

Moderator LNX
Adlermann schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:32:
[...]

Trekt natuurlijk wel klanten aan... En ze hebben 100 000 klanten.

Niets bezopen aan eigenlijk.
En wat moeten die 100.000 klanten dan om seizoen 1 ook te zien? Ook Netflix-abonnementje erbij? En straks bij de volgende serie die dan exclusief aan een andere aanbieder worden verkocht? Ook abonnementje? Dat tikt wel aan dan. Je kunt dan bijna beter die paar series die je volgt maar gewoon kopen op DVD/BluRay als ze uit zijn.
En daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen. Ik heb nou Netflix, dat moet genoeg zijn. De rest download ik dan zelf wel, of ik kijk het niet (maar met de meeste lopende series wil ik liever blijven kijken natuurlijk).

Dit soort exclusieve contracten zouden gewoon verboden moeten worden. Je hebt hetzelfde gezeik elk jaar met de voetbalgames: EA krijgt exclusieve contracten zodat teams en spelers enzo niet in PES mogen komen. Als je DAAROP moet concurreren... ophouden met die nonsense wmb. En doen ze het wel, dan download ik het gewoon. Ze moeten maar gewoon zo eigenwijs blijven doen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Cyphax schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:51:
[...]

En wat moeten die 100.000 klanten dan om seizoen 1 ook te zien? Ook Netflix-abonnementje erbij? En straks bij de volgende serie die dan exclusief aan een andere aanbieder worden verkocht? Ook abonnementje? Dat tikt wel aan dan. Je kunt dan bijna beter die paar series die je volgt maar gewoon kopen op DVD/BluRay als ze uit zijn.
Of gewoon niet kjiken? Het is geen recht.
En daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen. Ik heb nou Netflix, dat moet genoeg zijn. De rest download ik dan zelf wel, of ik kijk het niet (maar met de meeste lopende series wil ik liever blijven kijken natuurlijk).
Gewoon niet kijken dus idd.
Dit soort exclusieve contracten zouden gewoon verboden moeten worden. Je hebt hetzelfde gezeik elk jaar met de voetbalgames: EA krijgt exclusieve contracten zodat teams en spelers enzo niet in PES mogen komen. Als je DAAROP moet concurreren... ophouden met die nonsense wmb. En doen ze het wel, dan download ik het gewoon. Ze moeten maar gewoon zo eigenwijs blijven doen.
Waarom verbieden? De overheid heeft daar niets mee te maken. Als een commerciële partij haar producten via een andere partij exclusief wil aanbieden..Daar heeft de overheid niets mee te maken.

het bevalt je niet, dus het moet maar verboden worden ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46

Cyphax

Moderator LNX
Adlermann schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:09:
[...]

Of gewoon niet kjiken? Het is geen recht.

[...]

Gewoon niet kijken dus idd.
En als je het niet erg vindt, dan maak ik die beslissing verder zelf. Ja? :)
[...]

Waarom verbieden? De overheid heeft daar niets mee te maken. Als een commerciële partij haar producten via een andere partij exclusief wil aanbieden..Daar heeft de overheid niets mee te maken.

het bevalt je niet, dus het moet maar verboden worden ?!
Nee, de overheid heeft er ook niets mee te maken als ik mijn buurman neerblaf met een geweer. Ik mis een goed argument. Daarbij zijn dit wat mij betreft oneerlijke handelspraktijken omdat het net effe te makkelijk wordt om, als je maar geld hebt, je concurrentiepositie tegen betaling te vergroten. Het gaat er echt niet om waar ik last van heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 08-04-2015 17:26 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet zozeer een probleem om videoland erbij te nemen hoor, ik begreep toch dat ze chromecast support hebben, dus interessant.

Maar mag je videoland ook met je buren delen? Weet iemand dat?

Edit: mmm, geen reactie. Kennelijk iedereen aan het eten. Ik neem nu even een gratis maand videoland, zie wel even hoe het werkt en zal hier een review'tje plaatsen of het wat is. De site vind ik onduidelijk en doet pijn aan mijn ogen, dus dat geeft niet veel hoop. Maar ik kan het gratis proberen, dus vooruit. Al vind ik netflix denk ik 100 keer fijner. En die tulpen serie boeit me niet. Maar ik zie wel een leuke film, ga ik dat even zien straks.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:30
Via de site zie ik wel redelijk nieuwe films staan, das een plus. Ben benieuwd naar je bevindingen. 10 euro extra per maand naast Netflix is dan wel weer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 0,01 cent betaald. Probleem is alleen dat mijn vrouw een of andere franse serie zag die ze nu kijkt, via videoland... Dus ik kan lastig testen.

Eerste bevindingen:

Aanmeldproces is uitstekend
App is heel heel onduidelijk
Porno kan je zien in de app, maar moet je via webbrowser naar app sturen, vaag
Chromecast ondersteuning is wat vaag, maar heb ik na wat gedoe aan de praat
Kwaliteit is prima vind ik

maar wat is die app onduidelijk, sommige fils hebben grotere cover dan andere, heel veel geel en rood, ik trek het niet echt goed nu ik moe ben. Maar ik zie wel een paar leuke dingen die ik ga kijken de komende tijd.

Ik denk dat ik het over een maand opzeg of nog 1 extra maand neem, maar die app is niet echt fijn als je 40+ bent, het komt zo druk op mij over. Maar zoals gezegd, ik ben nu best moe, ik test het wat langer en laat het weten.

Maar er zit gratis porno in, vage interessante b-films die ik leuk vind en ook wat mini series. 10 euro is wel heel veel voor wat ik tot nu toe zie, maar voor 0,01 cent voor de 1e maand is het prima. Doen dus als je een chromecast of apple tv thuis hebt. En dan na een maand beoordelen of je het nog langer neemt. Maar bij netflix weet ik: dit gaat niet meer weg. Dat heb ik bij videoland niet.

Maar heel slecht is het ook niet, valt me verder wel mee. Had slechter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvulling (edit knop werkt niet op ipad): de films lijken mij niet heel nieuw, er moet een gele banner op de filmhoes staan met een v erin, dan kan je hem gratis zien, voor nieuwe films moet je flink bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Videoland gebruikt nog steeds dat &^&#^&#^# Silverlight.
Ik krijg het niet aan de praat in Chrome x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meer browsers beschikbaar toch? In IE en Firefox werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik net videoland genomen, maar ik kijk nu star trek via mijn vpn op netflix... Begint lekker... Dat netflix bevalt me nog steeds het beste. Vooral als je naar de Amerikaanse kan.

Heb hbo go, hulu, netflix, videoland en nog wat andere abonnementen gehad en netflix blijft als enige al jaar en dag favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, videoland nu goed getest.

Conclusie om kort te zijn: het lijkt wel een beta. Ik cancel mijn abonnement.

Grootste problemen die ik ermee heb:

a) Content is echt minimaal
b) Het is een heel drukke app / site. Overal zitten videoland banners op en alles is geel en rood en ik heb moeite te zien wat er aangeboden wordt
c) De filters onthouden mijn voorkeur niet, heel heel irritant
d) De filters zijn niet goed bruikbaar omdat veel zaken verkeerde metadata hebben. Zo heb je een categorie taal Nederlands met bijv. 8 video's en als je dan op genre gaat zoeken heb je ook Nederland en Nederlands en die hebben diverse aantallen video's die weer niet bij taal Nederlands te vinden zijn. Verder kom je ook video's tegen met de taal Nederlands die in alle 3 de filters niet te vinden zijn.
e) Ik heb 2 keer een crash gehad in 1 uur kijken
f) De vooruit/achteruitspoelbalk zit helemaal onderaan je scherm wat mij heel erg stoort. Ik lig op de bank of op bed met de ipad op mijn buik, ik heb dan moeite die balk te gebruiken
g) De volume opties kan ik alleen met fysieke knoppen van de tablet gebruiken wat ik heel erg irritant vind
h) De erotiek sectie (die niet heel boeiend is) kan je alleen via de website doorsturen naar de app, dat werkt op zich wel , maar de webbrowser geeft elke keer wel een error aan dat silverlight er niet opzit (terwijl hij wel de app oproept)
i) Had ik al gezegd dat alles pijn doet aan mijn ogen? Ik heb werkelijk het idee dat ze geen geld gestoken hebben in een goede interface
j) Je moet elke keer op de site aanvinken dat je alleen het videoland online aanbod wil zien, als je iets kijkt en teruggaat is hij deze instellingen elke keer vergeten wat heel irritant is.

Kortom, blijf er ver van weg. Ik kan me niet voorstellen dat er 100.000 mensen voor betalen.

Na het opzeggen kan je nog wel de rest van de maand afkijken. Mijn vrouw zag wat dingen die ze niet kende, die gaan we denk ik nog even zien of op een andere manier verkrijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:16:

b) Het is een heel drukke app / site. Overal zitten videoland banners op en alles is geel en rood en ik heb moeite te zien wat er aangeboden wordt
d) De filters zijn niet goed bruikbaar omdat veel zaken verkeerde metadata hebben. Zo heb je een categorie taal Nederlands met bijv. 8 video's en als je dan op genre gaat zoeken heb je ook Nederland en Nederlands en die hebben diverse aantallen video's die weer niet bij taal Nederlands te vinden zijn. Verder kom je ook video's tegen met de taal Nederlands die in alle 3 de filters niet te vinden zijn.
f) De vooruit/achteruitspoelbalk zit helemaal onderaan je scherm wat mij heel erg stoort. Ik lig op de bank of op bed met de ipad op mijn buik, ik heb dan moeite die balk te gebruiken
g) De volume opties kan ik alleen met fysieke knoppen van de tablet gebruiken wat ik heel erg irritant vind
h) De erotiek sectie (die niet heel boeiend is) kan je alleen via de website doorsturen naar de app, dat werkt op zich wel , maar de webbrowser geeft elke keer wel een error aan dat silverlight er niet opzit (terwijl hij wel de app oproept)
i) Had ik al gezegd dat alles pijn doet aan mijn ogen? Ik heb werkelijk het idee dat ze geen geld gestoken hebben in een goede interface
j) Je moet elke keer op de site aanvinken dat je alleen het videoland online aanbod wil zien, als je iets kijkt en teruggaat is hij deze instellingen elke keer vergeten wat heel irritant is.

Kortom, blijf er ver van weg. Ik kan me niet voorstellen dat er 100.000 mensen voor betalen.
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Ik heb geen abonnement (gehad), maar ik vind de site van Videoland niet overzichtelijk. Het aanbod tussen gewoon en unlimited vind ik te veel door elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:16:

Na het opzeggen kan je nog wel de rest van de maand afkijken. Mijn vrouw zag wat dingen die ze niet kende, die gaan we denk ik nog even zien of op een andere manier verkrijgen.
Maar de vraag is: is het beter dan HBO Go :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:25:
Maar de vraag is: is het beter dan HBO Go :P ?
Als HBO Go werkt is HBO leuker voor mijn smaak. Alleen werkt die app niet op mijn ipad (heb steeds melding dat ik teveel apparaten gekoppeld heb, maar loskoppelen werkt niet). En als de helpdesk het loskoppelt kan ik 2 minuten kijken, dan crashed alles en krijg ik weer de melding dat ik teveel apparaten gekoppeld heb 8)7

Hulu is erg leuk als je dat via truken aan de praat kan krijgen in Nederland. Maar netflix + een vpn achtige oplossing = goud. De rest hangt er ver, ver onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:33:
Er zijn meer browsers beschikbaar toch? In IE en Firefox werkt het wel.
Ik ga geen andere browser gebruiken voor Videoland..
Het was gelukt door in chrome://flags Enable NPAPI-plugins aan te vinken.

Maar het aanbod is nog erg karig dus ik heb opgezegd

[ Voor 8% gewijzigd door Pistolebob op 09-04-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:24
Tigertje schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:32:
[...]

Werkelijk? Wie speelt de rol van Tessa?
Thekla Reuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:30
Bedankt voor de uitvoerige review Dikkiedikdik. Voorlopig links laten liggen dus. Ik zag films als Fury en Interstellar staan.
Maar daar moet je waarschijnlijk nog extra voor betalen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Helemaal eens met dikkiedik. Ook het gemis aan keuzes voor ondertitels (slechthorenden, maar ook keuze voor bijvoorbeeld engels, of gewoon geen ondertitels). Veel foutjes in de content. Dus wel op de site zetten maar technisch toch niet beschikbaar, verkeerde volgorde van afleveringen. Hadden we het al gehad over de onoverzichtelijkheid? Geen duidelijke waardering van wat anderen van een film/serie vinden. Niet dat dat altijd nou zo veel zegt, maar als ik bij netflix xie dat 100k hem gemiddeld 2 sterren geven is dat in elk geval even een reden om wat onderzoek te doen voor ik besluit hem toch te kijken. Of bij 4 sterren juist toch even te kijken hoewel ik eerst dacht dat het niks voor mij zou zijn.
Maar vooral de onnadenkendheid van de manier van weergeven van de content en de doorzoekbaarheid... het is net NLziet voor videos. Ook zo een bagger.

Maar goed, misschien dat het komt omdat netflix de lat ook wel erg hoog gelegd heeft.
Videoland zal echt heel veel moeten verbeteren wil ik terug komen. In elk geval 2 dingen. De ondertiteling regelen en onthouden bij welke aflevering van een serie ik ben, en sowieso de serie gewoon netjes als geheel zien, en niet zo lastig doen met de weergave ervan.
Bij HBO wacht ik echt gewoon helemaal op HBO now voor ik het ook maar ga testen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1 ... 64 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.