Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik las ergens dat netflix aan het onderhandelen was , maar dat zou nog een paar dagen duren voordat de film op netflix komt.Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:39:
begrijp ik het nu goed dat the interview op netflix komt?
www.degroot-it.nl
[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 25-12-2014 18:27 ]
Daarvoor zet ik de huidige serie, thee mentalist, graag even voor op hold
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Mooi! Hoef ik voor s3 niet over te stappen naar MyPrime van UPC. Het navigeren via de netflix app op mijn AppleTV werkt veel prettiger dan de navi via de Horizonbox.Wybo schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:55:
Yes! 1 januari komt het nieuwe seizoen van Grimm.
Daarvoor zet ik de huidige serie, thee mentalist, graag even voor op hold
http://turboflix.com
[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 26-12-2014 12:03 ]
Waarom zou je dat willen hebben? Dat is denk ik niet super legaal. En redelijk onbekend.....................Mektheb schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:03:
Iemand ervaring met Turboflix ?
Gewoon moeilijk aan het doen
Vind dit een beetje bullshit. Sowieso mag dit niet in dit topic en zijn er makkelijkere manieren om content uit andere landen te zien.Mektheb schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:03:
Iemand ervaring met Turboflix ?
Die zou toch vandaag beschikbaar komen rond het middaguur?
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
als ik bij mijn lijst op Grimm hoover staat dat erbij.Rockvee2 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:35:
Hoe weet je dat seizoen 3 van grimm op 1 jan komt?
"Kijk seizoen 3 op januari 1"
[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-12-2014 13:11 ]
HahaLaudor schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 15:19:
Ben nu haardvuur aan het kijken. Leuke kerstfilm.
American Express vraagbaak
[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 27-12-2014 21:07 ]
*knip* quote het dan ook niet...
Lees anders eens de topicwaarschuwing..
[ Voor 31% gewijzigd door Mx. Alba op 27-12-2014 21:08 ]
Ergens bij instellingen kun je je afmelden op alle apparaten.Arrne schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:35:
Ik heb tijdens de kerst in een vakantiehuisje gezeten, en heb daar op de smart-tv ingelogd op mijn Netflix account. Uiteraard vergeten af te melden voor vertrek, dus iedereen die in dat huisje komt kan nu gebruikmaken van dat account. Weet iemand of en hoe je 1 apparaat af kan melden? Moet ik het wachtwoord wijzigen ofzo?
[...]
Lees anders eens de topicwaarschuwing..
Dat heb ik zojuist gedaan, maar dan hoef ik niet opnieuw in te loggen op de Smart TV thuis. Ik neem aan dat ik dus ook niet afgemeld ben in dat vakantiehuisje. Vreemd, ik zal zo eens kijken of het wachtwoord wijzigen helpt.BigWillem89 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:06:
[...]
Ergens bij instellingen kun je je afmelden op alle apparaten.
edit: Vreemd, ook na het wijzigen van het wachtwoord hoef ik niet opnieuw in te loggen op de tv. Ik zal maar eens contact opnemen met de Netflix helpdesk dan.
[ Voor 16% gewijzigd door Arrne op 27-12-2014 22:06 ]
Verander je wachtwoord. Na een uur of 8 tot 24 is het verwerkt. Zo vertelde de helpdesk het mij, en het was ook nog is zo.Arrne schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:59:
[...]
Dat heb ik zojuist gedaan, maar dan hoef ik niet opnieuw in te loggen op de Smart TV thuis. Ik neem aan dat ik dus ook niet afgemeld ben in dat vakantiehuisje. Vreemd, ik zal zo eens kijken of het wachtwoord wijzigen helpt.
edit: Vreemd, ook na het wijzigen van het wachtwoord hoef ik niet opnieuw in te loggen op de tv. Ik zal maar eens contact opnemen met de Netflix helpdesk dan.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dit. Iedereen raadde het af maar ik vind het echt topQuad schreef op zondag 28 december 2014 @ 01:08:
Oeh Under the Dome is een hele toffe!
Zeker, keek het samen met vriendin haar vader en broertje, leuke serie!Thomasx4 schreef op zondag 28 december 2014 @ 01:57:
[...]
Dit. Iedereen raadde het af maar ik vind het echt top.
⏩ PVOutput☀️
Als je het boek hebt gelezen is dit echt een flutsftreksel. Gestopd na afl. 6.Quad schreef op zondag 28 december 2014 @ 01:08:
Deze staat default op proportionele sans serif medium, als ik deze op large zet, vult de ondertiteling de helft van het scherm. Zet ik de font op niet proportionele sans serif dan is de ondertiteling qua grote perfect, alleen wordt deze bovenaan het scherm getoond.
Iemand een idee?
Alvast bedankt.
Er is echt iets mis met de ondertiteling op de CC sinds dat ze de grafische opties hebben ingeschakeld. Formaat blijft niet goed behouden en ook de timing is vaak verkeerd.
Ik lees het boek niet, van geen enkele serie nog gedaan dus ik kan geen vergelijk maken.maartend schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:59:
[...]
Als je het boek hebt gelezen is dit echt een flutsftreksel. Gestopd na afl. 6.
⏩ PVOutput☀️
Serie is nav boek. Is vaak vele malen beter. GoT ook bijv.Quad schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:12:
[...]
Ik lees het boek niet, van geen enkele serie nog gedaan dus ik kan geen vergelijk maken.
Verwijderd
precies. Gaat eigenlijk op voor bijna elke serie / film die naar aanleiding van een boek gemaakt is. Al is GoT wel een positieve uitschieter, under the dome en bijv. the legend of the seeker zijn pure verkrachtingen van een goed boek.maartend schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:46:
Serie is nav boek. Is vaak vele malen beter. GoT ook bijv.
Deadwood is ook van HBO, deze staat ook op Netflix. Maar denk niet dat The Wire op Netflix zal komen, dit is toch een van de paradepaardjes (vooral nu ie geremastered is naar HD) van HBO.Tsjipmanz schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:47:
The Wire is van HBO, ik kan geen enkele reden verzinnen waarom dit op Netflix zou komen.
cbs was co producer van deadwood, daarom staat dien er wel op.Poulske schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:06:
[...]
Deadwood is ook van HBO, deze staat ook op Netflix. Maar denk niet dat The Wire op Netflix zal komen, dit is toch een van de paradepaardjes (vooral nu ie geremastered is naar HD) van HBO.
Omdat de serie daadwerkelijk ruk is of omdat het de boeken te weinig eer aan doet?Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:51:
[...]
precies. Gaat eigenlijk op voor bijna elke serie / film die naar aanleiding van een boek gemaakt is. Al is GoT wel een positieve uitschieter, under the dome en bijv. the legend of the seeker zijn pure verkrachtingen van een goed boek.
Want dat laatste zal mij spreekwoordelijk jeuken. Zo kan ik de LotR trilogie ook wel verkrachtingen van het boek vinden, maar als films op zich gebaseerd op een bekend verhaal vind ik ze prachtig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
nou, bij die 2 voorbeelden van mij het 1eGonadan schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:35:
[...]
Omdat de serie daadwerkelijk ruk is of omdat het de boeken te weinig eer aan doet?
The Hobbit vind ik als film ook goed, daarin is ook flink afgeweken van het boek. Prima als het goed gedaan is, maar under the dome bijv. vind ik echt niet meer leuk.
Helaas komen zaken als GoT en The Hobbit veel te weinig voor.
Ander voorbeeld: Mark Helprin zijn boek Winter's tale. Echt, de film is zo slecht (terwijl er wel goede acteurs inzitten

Sword of Truth tv serie is trouwens het beste voorbeeld van hoe je een goed boek helemaal kapot kan maken in de meest slechte serie ooit. Blijf er gewoon van af. Maar goed dat ik niet bij netflix werk, ik had het gewoon verwijderd (staat meen ik op netflix usa).
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 17:43 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als ze puur het boekje haddne aangehouden ,dan haddne ze maar 45 min film kunnen makenVerwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:38:
[...]
nou, bij die 2 voorbeelden van mij het 1e
The Hobbit vind ik als film ook goed, daarin is ook flink afgeweken van het boek. Prima als het goed gedaan is, maar under the dome bijv. vind ik echt niet meer leuk.
Adlermann schreef op zondag 28 december 2014 @ 20:17:
[...]
Als ze puur het boekje haddne aangehouden ,dan haddne ze maar 45 min film kunnen maken
Je wilt niet weten hoeveel ze nu al hebben overgeslagen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Overgeslagen en andere delen volledig verzonnen en toegevoegdGonadan schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:29:
[...]
![]()
Als ik het moet vergelijken met het boek mist het toch behoorlijk wat en vallen alle 3 de films bijzonder tegen, maar als ik het boek los laat en gewoon het zie als een trilogy binnen de Midden-Aarde Saga dan zijn ze geweldig.
Overigens heb ik gekozen voor de 2de optie
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[ Voor 76% gewijzigd door Mx. Alba op 30-12-2014 10:44 ]
THanks ga ik maar eens kijken. Zag hem verschijnen inderdaad, een dergelijk concept spreekt mij altijd aan. Vandaag maar starten met mijn vriendin :)!Quad schreef op zondag 28 december 2014 @ 01:08:
Verwijderd
aan de andere kant hebben ze er 2 boeken bij verzonnen, wel gaaf gefilmd hoor, die monsters zijn echt heel goed gemaakt. Het originele boek heb ik al 30 jaar geleden gelezen, maar volgens mij kwamen daar alleen dwergen en een draak in voor.Gonadan schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:29:
[...]
![]()
samen met de 3 films heb je 6 echt toffe verhalen, jammer dat die films zo lang duren, een marathon sessie van 18 uur is wel wat teveel van het goede voor mij
ideale serie met een vrouwtje naast jeBastiaanNL schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:09:
Vandaag maar starten met mijn vriendin :)!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 18:53 ]
Nou ik moet zeggen dat ze me tegen vallen, ook los van het boek. De heer Jackson houdt tegenwoordig te veel van achtervolgingen met achterlijk veel laatste moment newton negeren en het toevoegen van huppelende chickies. Meh, maar toch leuk om te zien.ShadowBumble schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:45:
[...]
Overgeslagen en andere delen volledig verzonnen en toegevoegd
Als ik het moet vergelijken met het boek mist het toch behoorlijk wat en vallen alle 3 de films bijzonder tegen, maar als ik het boek los laat en gewoon het zie als een trilogy binnen de Midden-Aarde Saga dan zijn ze geweldig.
Overigens heb ik gekozen voor de 2de optiemaar dat was na de eerste film al duidelijk
Nou lees hem dan eerst nog maar eens.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:51:
[...]
aan de andere kant hebben ze er 2 boeken bij verzonnen, wel gaaf gefilmd hoor, die monsters zijn echt heel goed gemaakt. Het originele boek heb ik al 30 jaar geleden gelezen, maar volgens mij kwamen daar alleen dwergen en een draak in voor.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yes, eindelijkGrimm Seizoen 3 is nu beschikbaar op Netflix
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Zeiss Distagon 21 f/2.8
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Idd, daarnaast is MWC ook veel leuker met Jefferson ipv SteveYucko schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:39:
hopenlijk volgen de overige seizoenen van Married With Children ook snel, heb de eerste 3 seizoenen zo goed als af
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Volgens mij wel leuke makkelijke serie!
Zeker direct op mijn lijstje.
Er was een flinke handel ontstaan in met gestolen creditcards aangeschafte Netflix vouchers die op eBay werden verkocht... Netflix heeft daarom besloten om tot nader order geen vouchers meer te verkopen.Nitai schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:43:
Is het mogelijk om een maandje Netflix cadeau te doen? Bij Spotify kan je dat heel makkelijk doen, maar kon niets vinden op de Netflix site.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dank je Albantar, jammer. Dan maar zelf een account aanmaken denk ik en betalen.Mx. Alba schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:52:
[...]
Er was een flinke handel ontstaan in met gestolen creditcards aangeschafte Netflix vouchers die op eBay werden verkocht... Netflix heeft daarom besloten om tot nader order geen vouchers meer te verkopen.
Ik heb gister een paar afleveringen op rij gezien met een behoorlijk nieuwjaarskater. Kijkt inderdaad wel lekker weg ja. De nieuwe hoofdcommissaris kwam me zo bekend voor, ik eens op IMDB zoeken en blijkt het Andre Braugher te zijn, die ook Frank Pembleton speelt in het antieke maar daarom niet minder coole Homicide: Life on the Street.Joostje123 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:49:
Brooklyn Nine nine op Netflix!
Volgens mij wel leuke makkelijke serie!
Zeker direct op mijn lijstje.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Was ff aan het sneupen door het aanbod van Netflix en kwam het ergens tegen en uit nieuwsgierigheid maar eens opgestart in de verwachting dat het niks zou zijn. Viel dat ff mee. Gelijk 4 afleveringen achter elkaar gekeken.
[ Voor 8% gewijzigd door Fryskmantsje op 02-01-2015 20:20 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Klopt, toch heb ik met veel plezier de hele serie uitgekeken.Mx. Alba schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:45:
Het eerste seizoen is geniaal inderdaad maar daarna gaat het helaas downhill. Het blijft wel leuk maar toch lukt het ze gewoon niet om het niveau van het eerste seizoen vol te houden...
De eerste maand is toch altijd gratis en kan diegene zelf regelen ?Nitai schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:43:
Is het mogelijk om een maandje Netflix cadeau te doen? Bij Spotify kan je dat heel makkelijk doen, maar kon niets vinden op de Netflix site.
Of jij kan als jij diegene vertrouwd 1 van jou 2 ( of 4 ) streams toch uitlenen ?
Nee, mijn 4 streams zijn al in gebruik. No worries, ik heb een account opgezet met een gmail adres. Die geef ik cadeau, samen met 2 maandjes Netflix.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:03:
[...]
De eerste maand is toch altijd gratis en kan diegene zelf regelen ?
Of jij kan als jij diegene vertrouwd 1 van jou 2 ( of 4 ) streams toch uitlenen ?
Dan kijk jij het toch gewoon niet? Ik zie echt het probleem niet...plizz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:17:
WTF, waarom heeft Netflix nu een open haard "Fireplace for Your Home" erop gezet? Zie persoonlijk de nut niet.
Nu heb ik sinds een paar weken netflix, bevalt mij goed.
Ik kijk netflix op mijn smart tv en de tv hangt aan de kabel.
Wat mij echter op valt is, dat niet al het beeldmateriaal hetzelfde is.
Als ik bv under the dome bekijk, is het perfect ook qua sync van audio.. Kijk ik the unit dan loopt de audio na 15 min niet meer gelijk aan het beeld. Kijk ik weer Sons of Anarchy dan loopt die wwer goed.
Dus ik ga er vanuit dat dit aan het netwerk van Netflix ligt, zijn er meer mensen met dit probleem??
"Het netwerk van NetFlix"?Frank1973 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:47:
Even een vraag, ik weet niet of dit al is voorbij gekomen..
Als ik bv under the dome bekijk, is het perfect ook qua sync van audio.. Kijk ik the unit dan loopt de audio na 15 min niet meer gelijk aan het beeld. Kijk ik weer Sons of Anarchy dan loopt die wwer goed.
Dus ik ga er vanuit dat dit aan het netwerk van Netflix ligt, zijn er meer mensen met dit probleem??
Ik heb nergens last van, hoe zit je SmartTV in het netwerk? Via Wifi, of bedraad?
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Wat ik bedoel zijn de servers van Netflix, kan zijn qua drukte een vorm van overbelasting.. Vaak gaat het ook heel goed en heb ik geen problemen, maar wat ik al zei: Het is serie gebonden..bonyuri schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:20:
[...]
"Het netwerk van NetFlix"?
Ik heb nergens last van, hoe zit je SmartTV in het netwerk? Via Wifi, of bedraad?
TV hang rechtstreeks aan de router met een Ziggo 180mbps abbo
Heb je een aparte versterker/receiver voor je geluid?Frank1973 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:47:
Even een vraag, ik weet niet of dit al is voorbij gekomen..
Apart, ik zal The Unit hier eens opzetten om te zien of ik er ook last van hebFrank1973 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:47:
[...]
Wat ik bedoel zijn de servers van Netflix, kan zijn qua drukte een vorm van overbelasting.. Vaak gaat het ook heel goed en heb ik geen problemen, maar wat ik al zei: Het is serie gebonden..
TV hang rechtstreeks aan de router met een Ziggo 180mbps abbo
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Maar wat ik al zei: het is per serie verschillend.. Daarom vraag ik mij af of het aan Netflix kan liggen..
Ik heb ook Scarlet en ook dit idee maar er is ook heel veel content die gewoon niet in HD te krijgen is waaronder zeer recente films zoals wolf of wall street in 1750 bitrate wat dvd kwaliteit is als ik mij niet vergis, ziet er niet uit op een groot scherm. Via Chromecast ziet het er wel ok uit, maar goed, dan is de kijkafstand ook groter dus dan valt het misschien minder op. The Usual Suspects die veel ouder is kan je dan wel weer in HD kijken.NonkelPleuris schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:01:
Ik ben al jaren blij met mijn scarlet.be abonnement. Sinds enkele maanden ben ik ook blij met netflix. Enkele weken geleden moest ik 10 dagen bij mijn ouders (die bij telenet aangesloten zijn) gaan house-sitten. Om me niet teveel te vervelen had ik mijn NUC computer meegenomen om zo via hun tv het een en ander op hun uhd tv te kunnen bekijken.
De scherpte van bv house of cards was indrukwekkend. Puur informatief keek ik is na hoeveel data er werd verbruikt (ongeveer 2GB voor een aflevering van 50minuten).
Die scherpte mistte ik bij mij. Ook viel me op dat hoewel ik bij mijn ouders het scherpste beeld had (en een veel lagere cpu load) met internet explorer het beeld hier iets minder scherp was, maar vooral niet vloeiend. Niet echt schokkerig of zo, maar op de 1.5 seconden is er een fractie van een seconde dat het niet vloeiend gaat. Dus dan maar in eerste instantie terug naar firefox. Hier was een aflevering nog geen 800MB en dus ook niet echt scherp.
Dus gisteren contact opgenomen met de klantendienst. Op hun aanraden mijn (puur persoonlijk) minst favoriete browser, google chrome, geïnstalleerd. Het beeld is hiermee wel al een stuk beter, maar toch nog niet zo scherp als het bij telenet bleek te zijn. Hiermee was een aflevering ongeveer 1.2GB, het gaat dus in de goede richting.
Na wat gegoogle kwam ik er achter dat je door CTRL-SHIFT-ALT-S in te drukken de beschikbare streams kan zien, en dus ook wat aanpassen. De bitrate kan nooit hoger gezet worden dan 3000kbps (in firefox, met dus silverlight is het max 1750). Die waarden lijken me nogal laag. Wat de lagere beeldkwaliteit kan verklaren.
Zijn er manieren waarop ik de beeldkwaliteit kan verbeteren? Netflix zegt dat voor HD je 5Mbps moet hebben, speedtest geeft me een stabiele 28Mbps, mijn belgacom digibox staat uit en er zijn geen andere down of uploads bezig, dus nog bandbreedte genoeg over om van die 3Mbps minstens 5 te maken.
Kan het zijn dat mijn isp netflix wat dichtknijpt?
Nog een rare situatie is dat wij bij films van bijvoorbeeld jean-luc godard of henri-georges clouzot enkel franse ondertitels kunnen zien omdat het aanbod verschillend is per landsdeel tenzij je je netflix in het Engels hebt staan zoals ik.
ah, niet goed gelezen, via http://movies.netflix.com/WiHD werd het duidelijk:
All of these titles are available to watch in HD on your TV.
Some are also available for HD playback on your computer.
[ Voor 3% gewijzigd door cy-gor25 op 03-01-2015 20:42 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
[ Voor 8% gewijzigd door xippie op 03-01-2015 22:57 ]
Maar geven ze gehoor aan de antiparacy clubs of geven ze gehoor aan de vertrekker van de content.page404 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:44:
Ik lees net een artikeltje op Gizmodo dat Netflix actief VPNdiensten gaat blokkeren. Stelletje rukkers. Ongelofelijk dat ze nog toegeven aan dat soort loze acties van die antipiracyclubs. Kots.
er zijn studios die hun content niet op de andere Netflix landen willen zien (waarom dan ook) en misschien hebben die wel aan de bel getrokken. Geen vpn blokkades geen verlening van de contracten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik weet wel 1 ding, als Netflix gedwongen wordt om hiertoe over te gaan (want ze hebben dit tenslotte altijd gedoogd), dan raken ze mogelijk een hoop klanten kwijt. Daarnaast wordt de schreeuw om de geografische beperkingen op te heffen, hierdoor wellicht groter, wereldwijd.
Een nóg belangrijker issue zal zijn dat het downloaden van content weer zal toenemen.
Met andere woorden: als Netflix gedwongen wordt om dns/vpn diensten te blokkeren, zal dit -juist voor de partijen die hier het hards om schreeuwen- alleen maar méér negatieve gevolgen hebben. Dus ik begrijp daarom ook niet wat ze hiermee denken te bereiken?
De geografische beperkingen opheffen, is wat naar mijn mening echt moet gebeuren, en liever vandaag dan morgen...
[ Voor 7% gewijzigd door KillerBee op 04-01-2015 08:27 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Je mag ook een beetje nadenken voordat je zo'n flame eruit gooit.page404 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:44:
Ik lees net een artikeltje op Gizmodo dat Netflix actief VPNdiensten gaat blokkeren. Stelletje rukkers. Ongelofelijk dat ze nog toegeven aan dat soort loze acties van die antipiracyclubs. Kots.
Netflix koopt de rechten om content te streamen bij de producenten ervan, onder bepaalde voorwaarden. Natuurlijk zouden ze wel wereldwijde licenties kunnen kopen, maar die zouden vele malen duurder zijn dan de beperkte licenties die ze nu kopen. Bovendien zijn er ook producenten die (nog) niet willen dat bepaalde content wereldwijd beschikbaar is. Het gevolg van een "open" Netflix zou dus zijn dat je niet meer, maar juist veel minder content tot je beschikking zou hebben omdat de content voor Netflix veel duurder zou worden en omdat bepaalde content gewoon niet meer beschikbaar zou komen.
Films en series die nu bijvoorbeeld alleen in de US beschikbaar zijn, zouden wanneer Netflix "open" zou zijn niet opeens ook voor ons beschikbaar zijn - die content zou dan helemaal verdwijnen en alleen beschikbaar zijn via kanalen die er wel voor zorgen dat het alleen in de US gekeken kan worden.
Ondertussen ben ik via andere fora tot een goed besluit gekomen:cy-gor25 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:38:
[...]
Ik heb ook Scarlet en ook dit idee maar er is ook heel veel content die gewoon niet in HD te krijgen is waaronder zeer recente films zoals wolf of wall street in 1750 bitrate wat dvd kwaliteit is als ik mij niet vergis, ziet er niet uit op een groot scherm. Via Chromecast ziet het er wel ok uit, maar goed, dan is de kijkafstand ook groter dus dan valt het misschien minder op. The Usual Suspects die veel ouder is kan je dan wel weer in HD kijken.
Nog een rare situatie is dat wij bij films van bijvoorbeeld jean-luc godard of henri-georges clouzot enkel franse ondertitels kunnen zien omdat het aanbod verschillend is per landsdeel tenzij je je netflix in het Engels hebt staan zoals ik.
ah, niet goed gelezen, via http://movies.netflix.com/WiHD werd het duidelijk:
All of these titles are available to watch in HD on your TV.
Some are also available for HD playback on your computer.
1. Scarlet knijpt niks dicht
2. Mijn GPU heeft wat meer RAM ter beschikking en het werkt nu vlot met beide schermen actief onder internet explorer (het stond op 32, nu op 128MB)
3. Windows 7 kan met geen enkele browser een hoger bitrate aan die meer dan 3000 is.
4. Onder windows 8.1 geeft internet explorer de beste beeldkwaliteit (ben geen fan van de netflix app), chrome gaat max 3000 en blijft dus in 720p steken, firefox max 1750.
Voor fims blijft het wel nog steeds kwalitatief heel wat minder dan downloads. Enkel de netflix reeksen halen de beste beeldkwaliteit.
Dat is mij niet helemaal duidelijk. Het zal dat laatste zijn gok ik. Niet dat ik het niet minder belachelijk vind.Donstil schreef op zondag 04 januari 2015 @ 03:30:
[...]
Maar geven ze gehoor aan de antiparacy clubs of geven ze gehoor aan de vertrekker van de content.
er zijn studios die hun content niet op de andere Netflix landen willen zien (waarom dan ook) en misschien hebben die wel aan de bel getrokken. Geen vpn blokkades geen verlening van de contracten.
Dat zal wel de handreiking zijn die ze doen, en ik hoop erop dat ze verder niet al te veel hun best gaan doen.xippie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:55:
Ze gaan de grote meest gebruikte proxy's en DNS providers blokkeren, net zoals Hulu gegaan heeft, maar mijn kleine proxy provider heeft gelukkig nog geen enkele blokkade
*knip* Topicwaarschuwing lezen aub!
[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 04-01-2015 12:12 ]
Is dat serieus een beperking van Windows 7? Dat kan niet waar zijn?NonkelPleuris schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:48:
3. Windows 7 kan met geen enkele browser een hoger bitrate aan die meer dan 3000 is.
Ik haal met de example short van Netflix gewoon 5800kbps met OS X 10.10. Waar zou die bottleneck dan zitten in Win7?
Aan de andere kant zullen ze vermoedelijk veel meer klanten kwijtraken als contracten hierdoor niet verlengd zouden worden en daardoor het aanbod veel minder zou worden.KillerBee schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:25:
Ik weet wel 1 ding, als Netflix gedwongen wordt om hiertoe over te gaan (want ze hebben dit tenslotte altijd gedoogd), dan raken ze mogelijk een hoop klanten kwijt. Daarnaast wordt de schreeuw om de geografische beperkingen op te heffen, hierdoor wellicht groter, wereldwijd.
Een nóg belangrijker issue zal zijn dat het downloaden van content weer zal toenemen.
Ik vermoed namelijk dat het overgrote deel van de Netflix abonnees gewoon alleen de content van hun eigen land bekijkt. De gemiddelde Netflix abonnee is nu eenmaal geen tweaker die aan de gang gaat met een vpn e.d., en dat lijken veel mensen hier wel eens te vergeten in discussies..
Ik snap wel dat Netflix hier weinig aan kan doen. Het is wel extreem jammer dat Netflix niet in staat is hier een wig in te drijven en dus blijkbaar mee moet met de denkbeelden uit 1980 over copyright en content. Mijn rant gaat dan ook richting de producenten en niet zozeer Netflix zelf.Mx. Alba schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:24:
Netflix koopt de rechten om content te streamen bij de producenten ervan, onder bepaalde voorwaarden. Natuurlijk zouden ze wel wereldwijde licenties kunnen kopen, maar die zouden vele malen duurder zijn dan de beperkte licenties die ze nu kopen. Bovendien zijn er ook producenten die (nog) niet willen dat bepaalde content wereldwijd beschikbaar is. Het gevolg van een "open" Netflix zou dus zijn dat je niet meer, maar juist veel minder content tot je beschikking zou hebben omdat de content voor Netflix veel duurder zou worden en omdat bepaalde content gewoon niet meer beschikbaar zou komen.
Films en series die nu bijvoorbeeld alleen in de US beschikbaar zijn, zouden wanneer Netflix "open" zou zijn niet opeens ook voor ons beschikbaar zijn - die content zou dan helemaal verdwijnen en alleen beschikbaar zijn via kanalen die er wel voor zorgen dat het alleen in de US gekeken kan worden.
Ik snap ook nog steeds niet waarom Netflix duurder zou moeten zijn als ze de US content 1 op1 naar Europa zouden overhevelen. Op een markt van 200 miljoen klanten (de USA) is het blijkbaar mogelijk om een ziljoen films en series te tonen (waaronder de ECHT oude meuk zoals alle Star Treks sinds 1968). Die betalen allemaal keurig 8$.
Dan komt er een markt van potentieel 300 miljoen Europeanen bij, die 8€ per maand per abonnee betalen. Zelfde oude meuk... niet beschikbaar! Stel dat 0.10€ van de abonneekosten per abonnee nodig is om alle Star Trek te mogen tonen aan alle amerikanen. Dan is het niet meer dan logisch dat voor die 300 miljoen Europeanen hetzelfde rekensommetje geldt. Dus 20 miljoen voor de US, uitzendgebied vergroten? Hoppa, 30 miljoen meer beschikbaar! Er is een rechtstreekse 1:1 correlatie tussen verspreidingsgebied, aantal abonnees en inkomsten. Dus theoretisch zou het de contenteigenaren meer geld op moeten leveren, geld dat nu naar Netflix gaat omdat ze in Europa minder licenties voor content hebben.
Zie je, ik denk wel na. Daarom ben ik ook zo pissig. Het is namelijk niet recht te praten.
Dat is mij niet helemaal duidelijk. Het zal dat laatste zijn gok ik. Niet dat ik het niet minder belachelijk vind.Donstil schreef op zondag 04 januari 2015 @ 03:30:
[...]
Maar geven ze gehoor aan de antiparacy clubs of geven ze gehoor aan de vertrekker van de content.
Dat zal wel de handreiking zijn die ze doen, en ik hoop erop dat ze verder niet al te veel hun best gaan doen.xippie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:55:
Ze gaan de grote meest gebruikte proxy's en DNS providers blokkeren, net zoals Hulu gegaan heeft, maar mijn kleine proxy provider heeft gelukkig nog geen enkele blokkade
En toch, het "probleem" is blijkbaar groot genoeg om aangepakt te moeten worden door Netflix. We zijn niet allemaal extreem tech-savvy misschien, maar het lukt elke halve digibeet ook om torrents te downloaden. Blijkbaar is het (.... jaja topicwarning gelezen, vul zelf hier de eenvoudige workarounds zelf maar in ...) voor iedereen die een beetje kan googelen ook goed te doen. En als je hoort dat jouw favoriete serie in Denemarken of Canada wel te zien is, is de stap snel gemaakt voor de vindingrijke Netflixkijker. Dat is blijkbaar wat toch aan de gang is.Of dit een deuk zal slaan in de discussie over content betwijfel ik. Die industrie is extreem hardleers en in zichzelf gekeerd dus ik heb er geen verwachtingen van.Arrne schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:21:
[...]
Aan de andere kant zullen ze vermoedelijk veel meer klanten kwijtraken als contracten hierdoor niet verlengd zouden worden en daardoor het aanbod veel minder zou worden.
Ik vermoed namelijk dat het overgrote deel van de Netflix abonnees gewoon alleen de content van hun eigen land bekijkt. De gemiddelde Netflix abonnee is nu eenmaal geen tweaker die aan de gang gaat met een vpn e.d., en dat lijken veel mensen hier wel eens te vergeten in discussies..
De situatie is niet ideaal, maar onder de heersende omstandigheden is het het beste wat mogelijk is en commercieel haalbaar.
Het zal je nog verbazen hoeveel klanten er gebruik maken van 'omwegen' om Netflix buiten de eigen regio te kunnen kijken. Ik bedoel dit niet oneerbiedig, maar lees voor de gein eens de reacties op Netflix facebook, dan wordt (o.a.) de Hola dienst door zo'n beetje elke n00b huismoeder gebruikt, dus het is zeker niet iets wat alleen voor Tweakers (danwel de meer kundigen) is weggelegd. Veel 'onkundigen' worden vaak ook nog wegwijs gemaakt door familie of vrienden, of simpelweg middels uitleg die makkelijk op internet te vinden is.Arrne schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:21:
[...]
Aan de andere kant zullen ze vermoedelijk veel meer klanten kwijtraken als contracten hierdoor niet verlengd zouden worden en daardoor het aanbod veel minder zou worden.
[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 04-01-2015 12:38 ]
Zie je wel dat we er hetzelfde over denkenMx. Alba schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:36:
Ik vind die voorwaarden ook belachelijk en hopeloos ouderwets maar Netflix is en blijft een commercieel bedrijf en moet zich dus aan de voorwaarden houden die staan in de contracten die ze sluiten met de content makers. Als ze dat niet doen dan raken ze content kwijt, waardoor de klanten weglopen en de inkomsten opdrogen. Ze zijn dus commercieel verplicht om VPN en DNS omzeiling zo veel mogelijk tegen te gaan. Wat je echter wel vaak ziet in zulke situaties is een "don't ask, don't tell" principe. Zo lang Netflix niet "weet" dat je de geografische locks omzeilt, doen ze er ook niets aan. Maar dingen zoals Turboflix die met hun kop boven het maaiveld uitsteken zijn geen lang leven beschoren. Als Netflix daar niets tegen doet, dan verliezen ze hun geloofwaardigheid bij de content providers met alle gevolgen van dien.
De situatie is niet ideaal, maar onder de heersende omstandigheden is het het beste wat mogelijk is en commercieel haalbaar.
Ja dat is een kromme manier van denken idd.smeerbartje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:21:
Wat mij opvalt is dat veel mensen het blijkbaar "normaal" vinden om middels VPN de geografische locks te omzeilen. "Ik betaal toch?? Dus dan mag ik ook alles kijken".... nou niet dus.
Het is niet aan de gebruiker om te bepalen of ze wel of niet USA content mogen kijken. Het is aan de aanbieder.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Misschien moet een blog als Tweakers, Engadget of Gizmodo eens een goed artikel schrijven over wat er allemaal bij komt kijken om films en series te kunnen streamen. Wie zijn de rechthebbenden en waarom kan je serie A wel in US kijken maar niet hier?
Misschien dat we dan eens snappen waarom het zo moeilijk is, of misschien juist helemal niet moeilijk en we zien hoe kapitalistisch ze zijn
[ Voor 17% gewijzigd door DaFrenk op 04-01-2015 14:00 ]
Vroeger claimde men dat de muziek- en filmindustrie een ouderwets model gebruikten en dat gebruikers echt wel wilden betalen voor media, zolang het maar keuze gaf. Nu is dat er, en men ontduikt gewoon weer andere grenzen. Het laat het hypocriete van die originele claim zien: wat er ook aangeboden wordt, men zal altijd wel weer wat anders vinden dat men dan gratis "eist".smeerbartje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:21:
Wat mij opvalt is dat veel mensen het blijkbaar "normaal" vinden om middels VPN de geografische locks te omzeilen. "Ik betaal toch?? Dus dan mag ik ook alles kijken".... nou niet dus.
Maar goed, niets nieuws onder de zon.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Denkfouten:page404 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:21:
Op een markt van 200 miljoen klanten (de USA) is het blijkbaar mogelijk om een ziljoen films en series te tonen (waaronder de ECHT oude meuk zoals alle Star Treks sinds 1968). Die betalen allemaal keurig 8$.
Dan komt er een markt van potentieel 300 miljoen Europeanen bij, die 8€ per maand per abonnee betalen.
1) nu moet Neflix voor Nederlandse films een licentie kopen voor 800 miljoen mensen ipv 24 miljoen (NL + Vlaanderen). Dat geldt ook voor iedere andere land-/taalspecifieke content.
2) Nu kan de contenteigenaar geen regio-specifieke uitrol meer doen, zodat het per gebruiker eerder duurder dan goedkoper wordt.
3) Content wordt wel/niet aangekocht en verlengd afhankelijk van de vraag vs de prijs. Als er van de 800 miljoen mensen waar een licentie voor wordt betaald omdat ze een NL film kunnen zien er maar een klein deel van 24miljoen is die het ook echt kijkt, verdwijnt het uit de catalogus.
In deze tijden is het zwaar achterhaald om regiogebonden afspraken te maken, maar dat betekent niet dat het goedkoper wordt als er geen regiobeperking is. Tot de concurrentie beter begint te werken, al werkt concurrentie enkel als we niet leechen maar kopen. Stap 1 is dan trouwens niet Netflix die wat doet, maar de Europese stemmers die vragen om 1 Europese auteurswet (waar we dus accepteren dat het op sommige punten voor ons verslechterd).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik maak geen gebruik van diensten als HOLA en dergelijken maar ik zet tijdens de wintersport in Frankrijk wel een VPN tunnel op naar m'n eigen router thuis zodat ik voor Netflix feitelijk in Nederland zit. Veelal wordt Netflix ook actief geblokkeerd op WiFi netwerken in verband met bandbreedte ge/mis-bruik en ook dáár ga je op deze manier aan voorbijKillerBee schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:37:
[...]
Het zal je nog verbazen hoeveel klanten er gebruik maken van 'omwegen' om Netflix buiten de eigen regio te kunnen kijken. Ik bedoel dit niet oneerbiedig, maar lees voor de gein eens de reacties op Netflix facebook, dan wordt (o.a.) de Hola dienst door zo'n beetje elke n00b huismoeder gebruikt, dus het is zeker niet iets wat alleen voor Tweakers (danwel de meer kundigen) is weggelegd. Veel 'onkundigen' worden vaak ook nog wegwijs gemaakt door familie of vrienden, of simpelweg middels uitleg die makkelijk op internet te vinden is.
M'n neefje van 6 kan zo 's avonds tenminste lekker naar Nederlands gesproken (teken) films kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 04-01-2015 14:28 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hier heb je een punt. Specifieke regiogebonden content kan een reden zijn om onderscheid te maken. Ik en in dat geval van mening dat het sop de kool niet waard is om daar allerlei restricties op te gaan zetten. Alsof ik hier in NL een West-Maleisische zwarte komedie over een kostschoolmeisje op het platteland wil bekijken. Ik denk dat dat soort aanbieders eerder blij moeten zijn met de exposureF_J_K schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:09:
[...]
Denkfouten:
1) nu moet Neflix voor Nederlandse films een licentie kopen voor 800 miljoen mensen ipv 24 miljoen (NL + Vlaanderen). Dat geldt ook voor iedere andere land-/taalspecifieke content.
En ik had het specifiek over Star Trek (en Torchwood, en The Office UK.....). Dat zijn grote titels waar in elke regio grote schares fans van zijn. Die lok je echt naar je dienst toe met een dergelijk aanbod.
Dat gevolg volg ik (2) Nu kan de contenteigenaar geen regio-specifieke uitrol meer doen, zodat het per gebruiker eerder duurder dan goedkoper wordt.
Eigenlijk draag je hier een deel van de oplossing al aan. Netflix kan EXACT zien wie, wat, waar, en hoevaak iets bekijkt. Ze maken de afweging dus al op basis van kijkcijfers. Waarschijnlijk zullen ze heel snel zien dat de gemiddelde Amerikaan toch NL films als "alleen maar nette mensen" en "Verliefd op Ibiza" links laten liggen. Dus dan hoef je er ook geen royalties over te betalen toch, voor die 200 miljoen anderen? Waarom zou je naar regio kijken als je alleen maar naar de exacte doelgroep voor jouw product hoeft te kijken? De vraag is natuurlijk of de contractanten er ook zo over denken....3) Content wordt wel/niet aangekocht en verlengd afhankelijk van de vraag vs de prijs. Als er van de 800 miljoen mensen waar een licentie voor wordt betaald omdat ze een NL film kunnen zien er maar een klein deel van 24miljoen is die het ook echt kijkt, verdwijnt het uit de catalogus.
In deze tijden is het zwaar achterhaald om regiogebonden afspraken te maken, maar dat betekent niet dat het goedkoper wordt als er geen regiobeperking is. Tot de concurrentie beter begint te werken, al werkt concurrentie enkel als we niet leechen maar kopen. Stap 1 is dan trouwens niet Netflix die wat doet, maar de Europese stemmers die vragen om 1 Europese auteurswet (waar we dus accepteren dat het op sommige punten voor ons verslechterd).
Precies dit. Het probleem bij achteraf betalen is voor de content aanbieders het risico dat de inkomsten die men had verwacht er niet komen juist omdat de kijkcijfers tegen vallen.Mx. Alba schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:15:
Het probleem is dat Netflix niet achteraf betaalt voor de licentie, maar vooraf. Dat zou wellicht moeten veranderen. Als Netflix de content providers achteraf betaalt voor hoe vaak hun content is bekeken, dan zullen zij ook vrij snel over de brug gaan om de content wereldwijd beschikbaar te maken zodat het publiek groter wordt en het dus meer bekeken wordt. Maar ja, zo werkt het nu dus niet. Netflix betaalt namelijk vooraf voor het recht om bepaalde content aan een X aantal personen in een bepaald geografisch gebied aan te bieden. Hoeveel het daadwerkelijk gestreamd wordt maakt niet uit...
Zelfde model als spotify.Mx. Alba schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:15:
Het probleem is dat Netflix niet achteraf betaalt voor de licentie, maar vooraf. Dat zou wellicht moeten veranderen. Als Netflix de content providers achteraf betaalt voor hoe vaak hun content is bekeken, dan zullen zij ook vrij snel over de brug gaan om de content wereldwijd beschikbaar te maken zodat het publiek groter wordt en het dus meer bekeken wordt. Maar ja, zo werkt het nu dus niet. Netflix betaalt namelijk vooraf voor het recht om bepaalde content aan een X aantal personen in een bepaald geografisch gebied aan te bieden. Hoeveel het daadwerkelijk gestreamd wordt maakt niet uit...
Ze moeten ook verder hun eigen series produceren, hebben ze dat geklooi met rechten enz niet.
Maar ook meteen een stuk minder kijkers...Hellboy! schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:52:
[...]
Zelfde model als spotify.
Ze moeten ook verder hun eigen series produceren, hebben ze dat geklooi met rechten enz niet.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Firefly wel in België? Dafuq? Wat een toffe serie is dat!XanderDrake schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:40:
Ik kom net terug van klein weekje Belgie. FireFly hebben ze wel maar Battlestar Galatica kan ik niet doorkijken. Wierd
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.