Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Zie voor een voorbeeld van beide bijvoorbeeld The newsroom, van de schrijver van de West Wing. Een goede serie naar mijn mening maar regelmatig slechte reviews omdat het als show zeer kritisch is over hoe nieuws gebracht wordt. Laat de meeste reviews nu ook afkomstig zijn van bronnen die ook een nieuwssite hebben en de link is snel gelegd
Zo bracht nu.nl en alle andere nieuws bronnen he. Heb geen bericht van Netflix zelf gezien waar ze GoT aanhalen. Of heb ik het mis?XanderDrake schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:57:
[...]
Het werd wel als een soort-van GoT tegenhanger gebracht: Middeleeuws avontuur met exotische karakters, veel intriges, bloed en bloot.
Dat wil niet zeggen dat Marco Polo niet op zichzelf kan staanZeker als de serie enigszins realistisch of geschiedenis getrouw blijkt te zijn, dan is dat een groot pluspunt in mijn ogen! Maar de marketing machine heeft wel verwachtingen geschept...
Ik heb het gelezen op verschillende plekken. Maar zeg nou zelf: middeleeuws, exotisch, politieke intriges, bloed en bloot. Zo is Marco Polo aangekondigd. Even een stukje PR:Dacuuu schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:12:
Zo bracht nu.nl en alle andere nieuws bronnen he. Heb geen bericht van Netflix zelf gezien waar ze GoT aanhalen. Of heb ik het mis?
Waar klinkt dat nou naar?Ronning and Sandberg will also executive produce with Dan Minahan (Game Of Thrones). The series, created and executive produced by John Fusco (Hidalgo), set in 13th century China, a world replete with astonishing martial arts, sexual intrigue, political skullduggery and spectacular battles.
Als Netflix het had aangekondig als zijnde 'een historische ontdekkingsreis opnieuw verteld' dan waren de verwachtingen totaal anders.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
is beschikbaar (spuit 11botech schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:33:
[...]
![]()
Even gezocht: Vanaf 12 december zal de Netflix Original te zien zijn in alle aangesloten landen

zijn 10 afleveringen
[ Voor 5% gewijzigd door Svennie op 12-12-2014 12:22 ]
PSN ID: Svennie-NL
MP ziet er in de trailers zeer verzorgd uit maar persoonlijk ben ik niet zo verzot op de setting in China. Sowieso moet deze serie bij mij even wachten, eerst Homeland af kijken :-)
Ja het blijkt nog niet te werken op een pc/laptop misschien wel op de windows 8 app daar heb ik nog niemand over gehoord. Maar de filmpjes op die 4k demo laptop zagen er wel super mooi uit. Nou zijn die ook zo bewerkt dat ze er mooi uit zien maar toch.johnb52 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:10:
[...]
Ik weet niet of je het verschil gaat zien?
En content van 4k op Netflix is echt heel gering.
Ik dacht Breaking Bad en nog n paar series.
Asus G501
Of als het heel tof is in een apart topic?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
IMDB: Marco Polo (TV Series 2014– )XanderDrake schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:35:
Het zou wereldwijde release moeten zijn.
4 sterren op Netflix. Niet slecht maar geen Game of Thrones, vrees ik.
Metacritic is niet mals, helaas.
IMDB is (met een zeer beperkt aantal stemmen, 60) veel positiever
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Weet niet of je daar wat kan zeggen, t'is nog maar paar uur uit.Wybo schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:26:
[...]
IMDB: Marco Polo (TV Series 2014– )
IMDB is (met een zeer beperkt aantal stemmen, 60) veel positiever
Wat een ontzettende onzin is dit. Alleen omdat GoT nu heel polulair is wordt het daar mee vergeleken, maar je had het net zo goed met Rome kunnen vergelijken, of the Tudors, of spartacus of Borgia en.... ja noem maar op. Dat zouden allemaal veel betere vergelijkingen zijn, aangezien het allemaal historische dramas zijn met jawel, intrige, bloot, veldslagen enz. enz. GoT is fantasy en ja het is natuurlijk sterk geinspireerd door historie (War of the Roses). Maar het is mijns insziens toch net een minder goede vergelijking dan al die voorbeelden die ik heb genoemd.XanderDrake schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:20:
[...]
Ik heb het gelezen op verschillende plekken. Maar zeg nou zelf: middeleeuws, exotisch, politieke intriges, bloed en bloot. Zo is Marco Polo aangekondigd. Even een stukje PR:
[...]
Waar klinkt dat nou naar?Deze tekst heeft de media niet zelf verzonnen hoor
Als Netflix het had aangekondig als zijnde 'een historische ontdekkingsreis opnieuw verteld' dan waren de verwachtingen totaal anders.
Als je dit gaat vergelijken met GoT dan ben je gewoon verkeerd bezig. Gewoon van beiden afzondelijk genieten! (hopelijk
De trailers van Marco Polo zien er veelbelovend uit, ga straks kijken
[ Voor 11% gewijzigd door Hellboy! op 12-12-2014 17:03 ]
De beelden spatten inderdaad van het scherm af! Zeer mooi gefilmd met zeer veel details. Ben zeer onder de indruk. Acteerwerk was in sommige scenes in aflevering 1 wat houterig maar daar is in aflevering 2 al geen sprake meer vanThomasx4 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:15:
Ik heb er 1 gezien nu. Begon wat matig, maar ben nu toch erg benieuwd hoe het verder gaat! Erg mooie beelden in ieder geval, het acteerwerk had beter gekund, maar ben er wel van onder de indruk.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Verwijderd
Ik heb hier ook te weinig tijd, kijk het wel over een maand of wat, eerst afkijken wat ik nu kijk. Heb ook teveel hobby's, lees momenteel liever boeken dan dat ik tv kijk. Gelukkig kost netflix niet zoveel en dit blijft er wel opstaan, dus het komt wel een keer straks in de vakantie. Leuker dan de 100ste herhaling van Annie straks op tv met kerst.Plato1989 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:30:
Marco Polo, interesting. Ik moet eerst nog even Lillyhammer afkijken en Suits, Deadwood (S1 was het best, nu is het niet leuk meer eigenlijk), Sons of Anarchy en Warehouse 13. Ik heb tijd te weinig.
Ik ben gek op van die mini series en dat is marco polo, het is geen game of thrones, maar een mini serie en ik ben gek op mini series. Zaken als game of thrones bevallen mij ook prima, maar lees ik toch echt liever in boeken. Ik hoop dat netflix nog vele miniseries gaat maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 19:03 ]
Tot nu toe focust het zich voornamelijk op drama inderdaad, maar tot nu toe (even nagecheckt) zijn alle "gebeurtenissen" wel aardig waarheidsgetrouw.Tsjipmanz schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:55:
Wordt er in Marco Polo ook nog wat aandacht besteed aan het historische aspect van zijn ontdekkingstochten en reizen? Als in: is het tegelijkertijd enigszins trouw aan de geschiedschrijving? Of is Marco Polo meer de 'setting', en focust de serie zich voornamelijk op drama en intriges?
Het is tegenwoordig de oorlog van de nieuwe media content, van Netflix versus HBO. Het nieuwe systeem versus de oude bekende seriemaker. In die context is deze serie gekocht en aangeprezen.Shodan schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:33:
[...]
Wat een ontzettende onzin is dit. Alleen omdat GoT nu heel polulair is wordt het daar mee vergeleken, maar je had het net zo goed met Rome kunnen vergelijken, of the Tudors, of spartacus of Borgia en.... ja noem maar op. Dat zouden allemaal veel betere vergelijkingen zijn, aangezien het allemaal historische dramas zijn met jawel, intrige, bloot, veldslagen enz. enz. GoT is fantasy en ja het is natuurlijk sterk geinspireerd door historie (War of the Roses). Maar het is mijns insziens toch net een minder goede vergelijking dan al die voorbeelden die ik heb genoemd.
Als je dit gaat vergelijken met GoT dan ben je gewoon verkeerd bezig. Gewoon van beiden afzondelijk genieten! (hopelijk)
De PR heeft duidelijk daar op ingespeeld. PR is daarvoor PR. Dan moeten ze de verwachtingen waar maken.
Ik zeg helemaal niet dat Marco Polo niet op zichzelf kan staan. Zeker als het waarheidsgetrouw is. Maar mensen zullen het daar wel op oordelen.
Ik heb nu toch geen tijd om te kijken. En ik hoop dat het een goede serie is verder. Ik kon Elementary ook waarderen ipv te vergelijken met Sherlock? Kom aan zeg.
Ik denk dat als je Marco Polo ziet dat je dan weet dat het niet echt vergelijkbaar is met GoT, maar goed. Vergelijken kun je zeker, en ik denk dat GoT beter is, maar dan vergelijk je meer op wat je leuker vindt dan op inhoudelijke punten. Zo vergelijkt volgens mij ook de halve wereld bijvoorbeeld GoT met Breaking Bad, terwijl dat écht totaal andere series zijn.XanderDrake schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:34:
[...]
Het is tegenwoordig de oorlog van de nieuwe media content, van Netflix versus HBO. Het nieuwe systeem versus de oude bekende seriemaker. In die context is deze serie gekocht en aangeprezen.
De PR heeft duidelijk daar op ingespeeld. PR is daarvoor PR. Dan moeten ze de verwachtingen waar maken.
Ik zeg helemaal niet dat Marco Polo niet op zichzelf kan staan. Zeker als het waarheidsgetrouw is. Maar mensen zullen het daar wel op oordelen.
Ik heb nu toch geen tijd om te kijken. En ik hoop dat het een goede serie is verder. Ik kon Elementary ook waarderen ipv te vergelijken met Sherlock? Kom aan zeg.
Misschien zijn er overeenkomsten maar we verwachten van iedere CSI/NCIS/ random politie serie toch ook niet dat het een nieuwe Wire is?XanderDrake schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:34:
[...]
Het is tegenwoordig de oorlog van de nieuwe media content, van Netflix versus HBO. Het nieuwe systeem versus de oude bekende seriemaker. In die context is deze serie gekocht en aangeprezen.
Wat is je bron?DaFrenk schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 08:59:
Voor de Marvel anime geïnteresseerden; ik zie dat deze vanaf 15 december beschikbaar komt. Iron Man en Wolverine.
Ben ik ook erg benieuwd naarDaFrenk schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 08:59:
Voor de Marvel anime geïnteresseerden; ik zie dat deze vanaf 15 december beschikbaar komt. Iron Man en Wolverine.
Wil Iron man 1 nog wel eens zien
Captain America: The Winter Soldier staat er ook op, een film van dit jaar zelfs nog
Captain America staat er idd al op. De andere marvels nog niet.Rockvee2 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:43:
[...]
Ben ik ook erg benieuwd naar
Wil Iron man 1 nog wel eens zien
Captain America: The Winter Soldier staat er ook op, een film van dit jaar zelfs nog
De ratings pagina (http://www.netflix.com/RateMovies). Daar zag ik ze tussen staan met dikgedrukt in de omschrijving vanaf 15 december beschikbaar
Komt door de deal met Disney, maar zeker niet onprettig dat ie er nu al op staat.Schimanski81 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:58:
De laatste captain america er nu al op.. verbaast mij wel. Film is in maart uitgekomen, super van Netflix 😊
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Netflix heeft zo wel deals met Disney als met Marvel.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:58:
[...]
Komt door de deal met Disney, maar zeker niet onprettig dat ie er nu al op staat.
Marvel = Disneymeesje schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 20:48:
[...]
Netflix heeft zo wel deals met Disney als met Marvel.
Verwijderd
Krijg er ook direct zin in om Total War Shogun 2 te gaan spelen, ook al ligt dat net wat anders..

In de rest van de wereld ook hoor
Op X-Men, Spider-Man en Fantastic Four na dan...
Grappig om te lezen, op een ander forum wordt Marco Polo "afgebrand". Kun je zien hoezeer de meningen verschillenremzor schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:59:
Marco Polo: wat een heerlijke serie weer! Zeer mooi beeld op mijn 65 inch UHD tv en ik ben een liefhebber van (historische) series. Spartacus, Rome, Vikings, BoB, GoT en nu Marco Polo.. Stuk voor stuk genieten imho
I intend to live forever. So far, so good.
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 15-12-2014 13:20 ]
Ik vond Marco Polo ook zeker de moeite. De serie kwam echter wel een beetje laat op gang waardoor ik de minder positieve reviews wel kan begrijpen: Zij reviewen over het algemeen slechts de eerste aflevering: Is het wat? Thumbs up of thumbs down, ongeacht de kwaliteit van de rest van het seizoen.
[ Voor 78% gewijzigd door michel2506 op 15-12-2014 13:34 ]
Tsja, het is natuurlijk ook maar een mening. Zoals gezegd houd ik gewoon van historische series; het verhaal, de kostuums, de sets, de personages, gevechten, etc. En dat vind ik wel terug in Marco PoloIkWilbert schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:40:
[...]
Grappig om te lezen, op een ander forum wordt Marco Polo "afgebrand". Kun je zien hoezeer de meningen verschillen
En zoals een ander ook al zei: zijn dat reviews na enkele episodes/de hele serie of gebaseerd of alleen de eerste aflevering?
Ik heb er in ieder geval 5 episodes opzitten nu.
Welk forum is dat ?IkWilbert schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:40:
[...]
Grappig om te lezen, op een ander forum wordt Marco Polo "afgebrand". Kun je zien hoezeer de meningen verschillen
En tsja, dat je een andere mening (= smaak) hebt vind ik persoonlijk geen reden om iets af te branden. Vind je het niks, gewoon niet kijken.
Als ik alles moest gaan afbranden wat ik niks vind op TV ...

Zoals ik al zei, voordat ik werd afgebrand links en rechtsGoner schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:12:
[...]
Welk forum is dat ?
En tsja, dat je een andere mening (= smaak) hebt vind ik persoonlijk geen reden om iets af te branden. Vind je het niks, gewoon niet kijken.
Wederom niet mijn directe mening, maar een uitleg.
En smaken verschillen, maar vind de beelden mooier en echter lijken dan GoT.
Een lekker vuurtje om die dingen die wel wel leuk vind bij te kijken?Goner schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:12:
[...]
Dat "afbranden" is een van de redenen dat ik vaak niet eens kijk naar reviews, totdat ik het zelf gezien heb. De kleur van de auto daar in de achtergrond had rood moeten zijn ipv blauw dus is het een [vul maar iets negatiefs in] serie.
Ik wacht even tot kerst voordat ik Marco Polo ga kijken.... (want dan ben ik vrij)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het is natuurlijk ook maar waar je naar op zoek bent. Ik heb zelf één seizoen van Spartacus gezien, maar vond er niet veel aan. Lelijke CGI, een zeer voorspelbaar verhaal en personages zonder al teveel diepgang. Iemand anders die ik ken vindt het prachtig: broederschap, heroïek, veel 'gore', mooie beelden, etc. Zelf vind ik The Wire met vlag en wimpel het beste wat er ooit gemaakt is, andere mensen vallen in slaap en vinden het helemaal niks. De kritiek die ik tot nu toe op Marco Polo lees richt zich voornamelijk op het plot, het verhaal, de wat voorspelbare karakters en enkele historische inconsistenties tbv het verhaal (als ik me niet vergis). Er zijn wel veel lovende woorden voor de productie en de mooie beelden.
Ik was "on the fence" wat betreft MP maar omdat ik toch wel van de slechte recensies schrik wacht ik toch nog maar even wat langer. Ik oordeel het liefst op basis van zelf kijken, maar er is nog zoveel te zien, dat ik eerst maar wat anders ga kijken. Mochten mensen wiens advies ik hoog in het vaandel heb staan, of die vrijwel dezelfde smaak als ik hebben, het me aanraden, dan ga ik alsnog kijken.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Een ding wat wel onduidelijk is bij de meeste reviews, is er een aflevering gekeken of zijn er meerdere (en zo ja welke) afleveringen gekeken. Nu is het onderscheid nauwelijks te maken. Heeft enerzijds met de releasemethode van Netflix te maken (alles in 1 keer) en anderzijds met websites die snel willen scorenTsjipmanz schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:33:
Ik ben het niet altijd eens met ratings van critici/recensenten, maar het is natuurlijk wel een goeie richtlijn. Ik heb zelden meegemaakt dat critici massaal iets afbrandden, en dat ik het geweldig vond. Er zijn dusdanig veel series en films dat het gewoon niet mogelijk is om alles zelf te beoordelen, derhalve zijn zowel meningen van anderen als vam recensenten een manier om een snelle schifting te maken.
Het is natuurlijk ook maar waar je naar op zoek bent. Ik heb zelf één seizoen van Spartacus gezien, maar vond er niet veel aan. Lelijke CGI, een zeer voorspelbaar verhaal en personages zonder al teveel diepgang. Iemand anders die ik ken vindt het prachtig: broederschap, heroïek, veel 'gore', mooie beelden, etc. Zelf vind ik The Wire met vlag en wimpel het beste wat er ooit gemaakt is, andere mensen vallen in slaap en vinden het helemaal niks. De kritiek die ik tot nu toe op Marco Polo lees richt zich voornamelijk op het plot, het verhaal, de wat voorspelbare karakters en enkele historische inconsistenties tbv het verhaal (als ik me niet vergis). Er zijn wel veel lovende woorden voor de productie en de mooie beelden.
Ik was "on the fence" wat betreft MP maar omdat ik toch wel van de slechte recensies schrik wacht ik toch nog maar even wat langer. Ik oordeel het liefst op basis van zelf kijken, maar er is nog zoveel te zien, dat ik eerst maar wat anders ga kijken. Mochten mensen wiens advies ik hoog in het vaandel heb staan, of die vrijwel dezelfde smaak als ik hebben, het me aanraden, dan ga ik alsnog kijken.
Verwijderd
staat dat op netflix?michel2506 schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:29:
En vergeet Married... With Children niet!
Edit: ja dus, die humor blijf ik waarderen, lig alweer in een deuk van aflevering 1. Die ga ik straks even verder kijken.
Ik zie alleen maar 3 seizoenen staan. Misschien ligt dat aan de windows computer waarop ik nu zit? Beetje vreemd, waarom niet alles.
Hoop dat magnum en macguyver, a-team en bay watch e.d. ook komen. Toch leuke tv voor de ouderen hier.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Rechten liggen bij RTL voor RTL 5.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:26:
[...]
staat dat op netflix?
Edit: ja dus, die humor blijf ik waarderen, lig alweer in een deuk van aflevering 1. Die ga ik straks even verder kijken.
Ik zie alleen maar 3 seizoenen staan. Misschien ligt dat aan de windows computer waarop ik nu zit? Beetje vreemd, waarom niet alles.
Hoop dat magnum en macguyver, a-team en bay watch e.d. ook komen. Toch leuke tv voor de ouderen hier.
Tsja, dat is even wennen misschien. Het wordt ook wel lastig als ieder zijn 'eigen' taal zou moeten spreken denk ik zoals Portugees en Chinees. Bij andere historische series als Spartacus en Rome zie je ook dat men Engels spreekt, op wat woorden/zinnen na. Voor de Amerikanen toch een stuk gemakkelijker te volgen denk ik.. die willen geen subtitlesWernerL schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:03:
Zojuist de eerste aflevering van Marco Polo gekeken. Het is niet een heel slechte serie maar waarom praten al die Chinezen Engels? Ik vond het toch wel een beetje storend.
Of jij verstaat zomaar Chinees ... in Westeros spreken ze de Common Tongue, maar dat kan ik ook verstaan tot m'n verbazing !!WernerL schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:03:
Het is niet een heel slechte serie maar waarom praten al die Chinezen Engels?
Sja.. Waarom praat Robin Hood Engels zoals wij dat kennen i.p.v. de toen gebruikelijke taal? Waarom praat iedereen in de pr0n Engels terwijl de gemiddelde vrouw die ik ken Nederlands spreekt? Is er iedere week precies 1 moord? En speelt een groot deel van de films zich af in Oost- of West-VS? Het zal wel iets te maken hebben met dat het film of TV isWernerL schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:03:
Het is niet een heel slechte serie maar waarom praten al die Chinezen Engels? Ik vond het toch wel een beetje storend.
--
Nasyn zuigt stierenballen, maar verder kan ik me er echt niet aan storen dat iedereen in een Hollywoodproductie een accent heeft van de VS westkust.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ondanks het uiterlijk van deze acteurs zullen ze ook allemaal Engels zijn opgevoegd dus de tweede taal spreken is dan niet altijd mogelijk/makkelijk.
Wel kan ik het altijd waarderen als ze een andere taal spreken binnen een Engelse serie. Omdat ze naar een land in Europa afreizen bv.
Grimm is daarin een leuk voorbeeld. Daar halen ze de Duitse taal nog wel eens aan en wordt er zelfs wel Eens Nederlands gesproken. Net zoals dat gebeurd(e) tegen de Hond in Persons of Interest omdat dit een "Nederlandse" vecht hond is.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Laat ze dan maar liever allemaal Engels praten.
Trouwens nog een serie tip: [Serie] Les revenants is sinds kort op Netflix kennelijk. Ik heb de serie al gezien; geweldige mind fuck. Verwacht niet dat er vragen worden beantwoord, er komen gaandeweg alleen maar meer vragen bij...
[ Voor 32% gewijzigd door Mx. Alba op 16-12-2014 06:46 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Hey, die series keek ik vroeger ook...Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:26:
[ Voor 21% gewijzigd door Stephen.L op 16-12-2014 08:26 ]
Is dat het origineel van The Returned die nu op tv is? Heb die niet gekeken, maar misschien dat ik de Franse dan ga kijken op Netflix.Mx. Alba schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 06:30:
Trouwens nog een serie tip: [Serie] Les revenants is sinds kort op Netflix kennelijk. Ik heb de serie al gezien; geweldige mind fuck. Verwacht niet dat er vragen worden beantwoord, er komen gaandeweg alleen maar meer vragen bij...
- Edit -
Hmmm, in de Amerikaanse versie speelt Mary Elizabeth Winstead...
Misschien toch maar kijken
[ Voor 9% gewijzigd door Xyphoid op 16-12-2014 10:43 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
(nou wist ik niet dat ie al zo ver was, of dat Mary Elizabeth Winstead er in zat)
Make lovecraft not warcraft.
Ach ja. Maar kan me toch herinneren dat ik op tv een promo had gezien op SBS6 of zo over een serie waar al die gestorven mensen terugkwamen (nee, niet Walking DeadSméagol schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:23:
Bij mij zegt IMDB dat de remake nog in post-production is..
(nou wist ik niet dat ie al zo ver was, of dat Mary Elizabeth Winstead er in zat)
Ah, wacht. Dat is dus Resurrection.
- Edit -
Blijkbaar is Les Revenants gebaseerd op een film. En is Resurrection gebaseerd op een boek dat "The Returned" heet, dat niks te maken heeft met Les Revenants. En nu komt er dus nog een serie die "The Returned" heet, wat wel een remake is van Les Revenants...

http://www.thewrap.com/ab...ows-one-great-idea-video/
[ Voor 26% gewijzigd door Xyphoid op 16-12-2014 14:16 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Pfff...Mx. Alba schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:45:
En dan hebben we het nog niet eens gehad over 4400 met de "returnees".
4400 heb ik de pilot van gezien, toen het voor het eerst op tv was. Maar het deed me helemaal niks, dus verder ook links laten liggen. Voorlopig ook lekker laten liggen (alhoewel hij volgens mij wel op Netflix is), want anders wordt mijn Netflix backlog nog groter
Verwijderd
zelf kijk ik nu de 3 delige reeks over yellowstone park, werkelijk fantastisch. Althans als je van natuurdocumentaires houdt. Heel interessant, ik wist er niet veel van en de beelden zijn erg mooi. Maar 3 delen, vooral de winter vond ik leuk om te zien (met wolven die elanden proberen op te eten enzo).
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 18:58 ]
Historische films en series is ook echt helemaal mijn ding. Zo vond ik de serie van Spartacus ook echt geweldig, terwijl anderen het misschien helemaal niets vinden. Gelukkig zijn er vrij veel van dat soort series/films te vinden op Netflix. Zelf ook eens gaan beginnen aan Marco Polo.remzor schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:58:
Tsja, het is natuurlijk ook maar een mening. Zoals gezegd houd ik gewoon van historische series; het verhaal, de kostuums, de sets, de personages, gevechten, etc. En dat vind ik wel terug in Marco Polo
En zoals een ander ook al zei: zijn dat reviews na enkele episodes/de hele serie of gebaseerd of alleen de eerste aflevering?
Ik heb er in ieder geval 5 episodes opzitten nu.
We hebben hem nooit gekeken toen hij op TV was, maar we kijken hem nu op Netflix. Ik vond het eerste seizoen beter dan het tweede (voor zover we die nu gezien hebben). Aangezien we niet aan "bilge-kijken" doen, duurt het waarschijnlijk nog wel even voordat we bij de laatste van het laatste seizoen zijnMx. Alba schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:07:
Ik had jaren geleden de eerste seizoenen van 4400 gezien in Frankrijk en vorig jaar op Netflix alles nog eens (in het Engels haha) op Netflix gekeken... Bleek wel dat ik de eerste keer op het hoogtepunt was uitgestapt want zoals het zoveel series vergaat wordt het op een gegeven moment steeds slechter. Het laatste seizoen is wel interessant om af te kijken als je "erin zit" maar als de serie je niet zo heel veel doet dan kan je die beter laten voor wat het is.
hmm, die moet ik dan nog maar eens aan mijn lijstje toevoegen!Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:56:
zelf kijk ik nu de 3 delige reeks over yellowstone park, werkelijk fantastisch. Althans als je van natuurdocumentaires houdt. Heel interessant, ik wist er niet veel van en de beelden zijn erg mooi. Maar 3 delen, vooral de winter vond ik leuk om te zien (met wolven die elanden proberen op te eten enzo).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
De scherpte van bv house of cards was indrukwekkend. Puur informatief keek ik is na hoeveel data er werd verbruikt (ongeveer 2GB voor een aflevering van 50minuten).
Die scherpte mistte ik bij mij. Ook viel me op dat hoewel ik bij mijn ouders het scherpste beeld had (en een veel lagere cpu load) met internet explorer het beeld hier iets minder scherp was, maar vooral niet vloeiend. Niet echt schokkerig of zo, maar op de 1.5 seconden is er een fractie van een seconde dat het niet vloeiend gaat. Dus dan maar in eerste instantie terug naar firefox. Hier was een aflevering nog geen 800MB en dus ook niet echt scherp.
Dus gisteren contact opgenomen met de klantendienst. Op hun aanraden mijn (puur persoonlijk) minst favoriete browser, google chrome, geïnstalleerd. Het beeld is hiermee wel al een stuk beter, maar toch nog niet zo scherp als het bij telenet bleek te zijn. Hiermee was een aflevering ongeveer 1.2GB, het gaat dus in de goede richting.
Na wat gegoogle kwam ik er achter dat je door CTRL-SHIFT-ALT-S in te drukken de beschikbare streams kan zien, en dus ook wat aanpassen. De bitrate kan nooit hoger gezet worden dan 3000kbps (in firefox, met dus silverlight is het max 1750). Die waarden lijken me nogal laag. Wat de lagere beeldkwaliteit kan verklaren.
Zijn er manieren waarop ik de beeldkwaliteit kan verbeteren? Netflix zegt dat voor HD je 5Mbps moet hebben, speedtest geeft me een stabiele 28Mbps, mijn belgacom digibox staat uit en er zijn geen andere down of uploads bezig, dus nog bandbreedte genoeg over om van die 3Mbps minstens 5 te maken.
Kan het zijn dat mijn isp netflix wat dichtknijpt?
Dat mag officieel niet denk ik, maar wat een verschil kan maken is of je ISP op de backbone direct is verbonden met Netflix.NonkelPleuris schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:01:
Kan het zijn dat mijn isp netflix wat dichtknijpt?
http://ispspeedindex.netflix.com/results/belgium/archives
Ik zie scarlet er niet tussen staan...
Morgen nog maar is op de nuc proberen.
[ Voor 66% gewijzigd door NonkelPleuris op 17-12-2014 23:32 ]
Dat went snel, bij mij althans. De Chinezen en Mongolen praten trouwens opvallend goed Engels, uitstekend te verstaan!WernerL schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:03:
Zojuist de eerste aflevering van Marco Polo gekeken. Het is niet een heel slechte serie maar waarom praten al die Chinezen Engels? Ik vond het toch wel een beetje storend.
Ik vind Marco Polo trouwens wel een heel stuk beter dan "niet een heel slechte serie" :-)
Doe eens zoeken in dit topic op 'overzicht' of 'lijst' en ze vliegen je tegemoet...jasper2603 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:25:
Weet iemand of er ook een tvgids is die aandacht aan netflix aanbod geeft? Bijv: elke week een wat is nieuw op netflix vermelding.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Voor Belgie: http://netflixinbelgie.be/nieuw-op-netflix/jasper2603 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:25:
Weet iemand of er ook een tvgids is die aandacht aan netflix aanbod geeft? Bijv: elke week een wat is nieuw op netflix vermelding.
Wat is er mis met flixfilms.nl? Weliswaar is dat achteraf en niet vooraf...jasper2603 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:25:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Mijn opmerking hoort niet helemaal in dit topic thuis, maar mocht je toevallig UPC My Prime hebben: gisteren heb ik gezien dat bij My Prime seizoen 3 wordt aangeboden (en ook S1 en S2).KopjeThee schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:30:
[...]
Ik heb vanochtend ook net de laatste aflevering seizoen 2 gekeken. De cliffhanger is inderdaad behoorlijk stevig
Ik zou denken dat seizoen 3 ooit wel op Netflix komt. Maar ik verwacht dat het nog wel even duurt. Ik zie op bol.com bijvoorbeeld dat de DVD op 19 november pas uitkomt. Ergens zou ik verwachten dat Netflix niet veel eerder is.
Ik had wat duidelijker moeten zijn, ik bedoel niet digitale tv gidsen, maar de papieren versies voor m'n ouders met netflix.KillerBee schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:24:
[...]
Doe eens zoeken in dit topic op 'overzicht' of 'lijst' en ze vliegen je tegemoet...
Ook geen standaard tv gids met daarin een pagina speciaal voor Netflix?Rockvee2 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:05:
Denk dat er geen gidsen zijn voor netflix
De Mikro gids heeft iedere week 2 pagina's gewijd aan on demand dienstenjasper2603 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:39:
[...]
Ook geen standaard tv gids met daarin een pagina speciaal voor Netflix?
Verder heb ik nog deze gevonden: De vernieuwde Veronicagids-app biedt wel informatie over nieuwe programma's bij verschillende On Demanddiensten, waaronder Netflix. Het werkt alleen nog niet fantastisch qua Netflix, als ik de conclusie van het artikel bekijk. Een papieren gids heb ik ook niet voor je gevonden.Fierry schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:16:
[...]
De Mikro gids heeft iedere week 2 pagina's gewijd aan on demand diensten
[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 20-12-2014 17:21 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Heb inmiddels voor Marco Polo een apart topic gestart -> [Serie] Marco Polo (2014-)migchiell schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:30:
[...]
Dat went snel, bij mij althans. De Chinezen en Mongolen praten trouwens opvallend goed Engels, uitstekend te verstaan!
Ik vind Marco Polo trouwens wel een heel stuk beter dan "niet een heel slechte serie" :-)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik heb het idee dat er in die situaties ook Amerikanen worden gebruikt die Pennsylvania-Duits spreken.Mx. Alba schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 06:30:
Waar ik me dan weet het vaakst aan erger is dat er dan bijvoorbeeld door een "Duitser" Duits wordt gesproken met een zwaar Engels accent. Huur dan tenminste een echte Duitser in zodat het ook nog ergens op lijkt...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pennsylvania-Duits
[ Voor 5% gewijzigd door BertV op 22-12-2014 15:42 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Is het wat? Ik heb het boek gelezen en dat was wel ok, maar vond de eerste aflevering op tv niet heel veel soeps. Maar als het later nog een beetje begint te lopen gooi ik hem nog wel in mijn 'to-do' lijstje. Komende twee weken toch vakantie.Mithrildor schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:08:
Zonder enige aankondiging staat opeens seizoen 1 van Under the Dome op de Nederlandse Netflix. Helaas heb ik hem al gezien.
Volgens mij was seizoen een best aardig, maar echt niet fantastisch. Seizoen twee was een heel stuk beter en zeker waard om te kijken. De serie is slechts gebaseerd op het boek, ik heb gehoord dat er in de serie een aantal andere personages zitten en dat het verhaal iets anders loopt.EcoR schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:11:
[...]
Is het wat? Ik heb het boek gelezen en dat was wel ok, maar vond de eerste aflevering op tv niet heel veel soeps. Maar als het later nog een beetje begint te lopen gooi ik hem nog wel in mijn 'to-do' lijstje. Komende twee weken toch vakantie.
Seizoen 1 is nog wel ok.Schimanski81 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:06:
Under the dome; leuke verassing! Boek vind ik zelf wel goed, de serie zal ongetwijfeld minder zijn maar hij staat op de lijst :-)
Seizoen 2 is eigenlijk dramatisch slecht, maar meer een komedie geworden.
--
Begonnen met Marco Polo wel wennen, zit er nog niet echt in na de eerste 2 afleveringen.
Verwijderd
ik heb bij mijn ouders en schoonouders op de ipad een snelkoppeling naar deze site geplaats :jasper2603 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:00:
Ik had wat duidelijker moeten zijn, ik bedoel niet digitale tv gidsen, maar de papieren versies voor m'n ouders met netflix.
http://flixfilms.nl
Gewoon op het "bureaublad". Die site is simpel en Nederlands en bevalt ze allemaal goed.
Wellicht een tip?
Ik heb het in het begin trouwens allemaal naar word gekopieerd en geprint en dan met de post opgestuurd, maar dat werd nogal wat werk toen netflix soms per week 80+ films enzo ging plaatsen, dan was ik hele boekwerken aan het opsturen. Dus nu digitaal en ze kijken er dagelijks op en begrijpen het allemaal (65+ en 75+ qua leeftijd).
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 12:36 ]

Dat Netflix af en toe content verwijderd, ben ik echt wel gewend en hoor je mij niet snel over klagen, maar een kerstfilm weghalen tijdens de kerstdagen, terwijl deze er al weken op stond (lijkt me dus geen technisch issue), vind ik niet bepaald netjes.
Oh well, op de valreep nog maar weer even op zoek naar een andere film...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
idem hier, dus maar een film gedownload. Dat verwijderen is onzinnig. Ik ga echt niet dan de film kopen zeg, dus ze hebben er ook helemaal niks aan (de filmmaatschappij) door hem zo kort aan te bieden.KillerBee schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:29:
Oh well, op de valreep nog maar weer even op zoek naar een andere film...
Op spotnet is hij toevallig ongeveer gelijk met het verwijderen online gezet, dan maar zo hoor. Bizar.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 10:38 ]
Verwijderd
ik zie hem nog niet staan? Dat is dan wel een goedmakertje voor het verwijderen van deze kerstfilm
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 10:41 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.