Als je dit volgt kan je als het goed is gewoon via Ideal afrekenen.jordy-maes schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:15:
En ik wilde ook Netflix uitproberen, totdat ik op de pagina kwam dat ik een Credit Card moest opgeven..
Tot zover Netflix voor mij..
Denk niet dat dit gaat werken in België. Had'k er even moeten bijzetten dat het over de Belgische Netflix gaat.Plato1989 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:19:
[...]
Als je dit volgt kan je als het goed is gewoon via Ideal afrekenen.
[ Voor 10% gewijzigd door jordy-maes op 20-09-2014 21:23 ]
Mastercard, Visa, Amex ofzo ietsPlato1989 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:35:
Dan alsnog vreemd dat de enige mogelijkheid is om met CC te betalen. Geen opties zoals uKash of Paypal?
En dan natuurlijk Paypal. Waar je ook je Credit Card moet invullen...
Met andere woorden, heb je geen CC, dan kan je geen Netflix uittesten.
Zal morgen eens een mailtje sturen naar hun support om te vragen of er een alternatief komt.
edit: ook de W8 app speelt alles af met gele ondertiteling. Zou er een periode moeten overgaan vooraleer de wijziging zich voordoet op elk ander platform?
[ Voor 24% gewijzigd door HannesB op 20-09-2014 23:06 ]
Het zal toch echt aan jouw liggen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:54:
België ? Ik heb juist in de provincie antwerpen braking bad en son's of anarchie geprobeerd en twas gene HD
Zit nu in limburg en tis ook geene HD
Top gear en Lost is wel HD ( marja da heeft toch idereen al staan
SoA ,BrBa , en zowat alle series op netflix(OITNB,Lilyhammer,White Collar, the americans,Fargo) streamen gewoon op 1080p hoor.
Best een kunst om iets te vinden wat SD kwaliteit is
www.degroot-it.nl
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door gambieter op 21-09-2014 16:26 ]
"BB is bij mij op de PC SD, maar op de smart tv gewoon HD hoor."
Je kijkt dus via je PC. Dat je een TV als beeldscherm gebruikt doet niet ter zake."Ook een snelle laptop, die ik dan via hdmi kabel naar mijn hd tv stuur."
een smart tv app, of een chromecast, of iets dergelijks zouden dus het probleem oplossen.
-> http://www.netflix.com/WiHD
All of these titles are available to watch in HD on your TV.
Some are also available for HD playback on your computer.
HD playback will only occur if you have sufficient bandwidth at the time of playback.
[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 21-09-2014 07:04 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat ligt inderdaad aan de rechten, iets op de computer streaken is iets heel anders dan een on-demand dienst op een TV of set-top box. Ik denk dat als het aan de content makers lag sommige content helemaal niet op de PC te streamen was, maar Netflix wil dezelfde content op hun hele dienst (het zou immers raar zijn dat content zowel in verschillende landen en op verschillende apparaten anders is). Doe jezelf een lol en koop een chromecast voor vier tientjes dan heb je alles mooi in HD en hoef je je laptop niet meer aan te sluiten aan je TV.
*knip*
[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 21-09-2014 16:27 . Reden: quote aangepast, rest svp in TR ]
Als je laptop op Windows 8.1 draait dan kan je ook de Netflix app gebruiken in de Microsoft Store. Daar word ook gestreamd op HD.Mithrildor schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:33:
Doe jezelf een lol en koop een chromecast voor vier tientjes dan heb je alles mooi in HD en hoef je je laptop niet meer aan te sluiten aan je TV.
En voor de Belgen zelfs met een normale bankoverschrijving voor wie het helemaal niet via internet wil doen.tewwer schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:51:
Paypal heeft tegenwoordig ook een manier om met ideal over te schrijven, moet je wel minimaal 25 euro erop gooien maar het is toch het proberen waard
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Mareuh voor die 35 € ga ik het nu niet meer late !
Verwijderd
Ik draai windows 8.1 update, maar ook in de appstore blijft HD uit bij de meeste dringen !polopolo150 schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:42:
[...]
Als je laptop op Windows 8.1 draait dan kan je ook de Netflix app gebruiken in de Microsoft Store. Daar word ook gestreamd op HD.
Jammer, Ik vraag me af of een chromecast wel zou helpen nu
Bedankt voor je snelle antwoord. Die link had ik zelf al gevonden en geprobeerd maar dat gaf geen resultaat. Ik heb de oplossing op een ander forum gevonden en ga ze hier delen voor de andere sukkelende Belgen met een LG. Ik moest de specifieke landinstellingen wijzigen van Belgium naar Netherlands. Op die manier blijft mijn tv menu in het Nederlands, en opeens verscheen het Netflix-icoon wel onder Premium. Woot!degroot schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:49:
check dit eens. bij mij zit hij nl. onder Premium verstopt
https://help.netflix.com/nl/node/8547
Niemand hier ervaring met Netflix op smart tv of BD speler? Op de W8 app worden ondertitelingen ondertussen al in het wit weergegeven.HannesB schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:43:
Iemand ook problemen dat ondertiteling enkel in het geel (waarom toch deze kleur?) worden weergegeven ondanks dat, via de computer, dit al gewijzigd is naar wit? Het betreft hier een panasonic tv dat de nieuwste updates heeft geïnstalleerd.
edit: ook de W8 app speelt alles af met gele ondertiteling. Zou er een periode moeten overgaan vooraleer de wijziging zich voordoet op elk ander platform?
Op de PS3 en de Silverlight player is de ondertiteling dan 1/3 van het beeld (!).
Ik meende dat ik nog iemand hierover hoorde klagen recentelijk? Ik heb het maar weer eens via de chat gemeld
Wat betreft ondertiteling kleur, ik meende dat toen Netflix in NL uit kwam ook iedereen gele ondertitels had maar dat dit naderhand wit werd. Maar weer een tijd later kwamen de voorkeursinstellingen op de site. Gek dat die dan niet gelijk zo lijken te werken in België.
Geel is overigens de standaardkleur voor US ondertitels geloof ik. Ik vind het persoonlijk wel fijn, steekt lekker af tegen de achtergrond. Helemaal toen je nog niet kon kiezen voor die zwarte (half doorzichtige) balken.
[ Voor 33% gewijzigd door DaFrenk op 21-09-2014 16:17 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Momenteel lijkt het enkel te werken in de browser (wat me vrij logisch lijkt), de W8 app en Android app tot zo ver ik heb kunnen testen. Op een Panasonic smart tv uit 2012 en een sony bdp-s1100 uit 2013 blijft de kleur nog steeds geel. Niet dat dat zo storend is, maar zelf vind ik wit net iets prettiger en is het gewoon jammer dat dit, althans in mijn geval, niet werkt.DaFrenk schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:15:
Vreemd wat Netflix met de ondertiteling op Chromecast aan het doen is. Vorig weekend was de middelste instelling veel te klein, maar even later leek dit weer goed zijn. Dit weekend zet ik hem weer aan en het is weer super klein. Nu staat hij op z'n grootst en daarmee lijkt het meer op de middel instelling van voorheen.
Op de PS3 en de Silverlight player is de ondertiteling dan 1/3 van het beeld (!).
Ik meende dat ik nog iemand hierover hoorde klagen recentelijk? Ik heb het maar weer eens via de chat gemeld
Wat betreft ondertiteling kleur, ik meende dat toen Netflix in NL uit kwam ook iedereen gele ondertitels had maar dat dit naderhand wit werd. Maar weer een tijd later kwamen de voorkeursinstellingen op de site. Gek dat die dan niet gelijk zo lijken te werken in België.
Geel is overigens de standaardkleur voor US ondertitels geloof ik. Ik vind het persoonlijk wel fijn, steekt lekker af tegen de achtergrond. Helemaal toen je nog niet kon kiezen voor die zwarte (half doorzichtige) balken.
En woon je in België of Nederland? Hoe lang gebruik je al Netflix?Aghanim schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:01:
Mijn Samsung F5300 (2013) heeft eveneens gele ondertiteling.
Volgens mij hebben de oude Netflix apps standaard gele ondertiteling, de tv toestellen met een nieuwe app passen de ondertiteling aan aan je instellingen op netflix.com. Ik heb zelf geen tv met een Netflix app, maar op mijn chromecast had ik eerst gele ondertiteling en moest ik mijn chromecast opnieuw opstarten om de instelling van netflix.com te gebruiken. Heb je al eens geprobeerd om je tv helemaal opnieuw op te starten (in plaats van hem op standby te zetten)?Aghanim schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:01:
Mijn Samsung F5300 (2013) heeft eveneens gele ondertiteling.
Wat ik heb geprobeerd met mijn Panasonic tv (2012) en sony BD speler (2013): helemaal opnieuw opstarten en ook nog deactiveren van mijn account en terug aanmelden. Meer lijkt me niet mogelijk om te proberen. Vandaag via de chat iemand van Netflix hierover aangesproken en dit zou te wijten kunnen zijn aan een verouderde app waarbij een update zou kunnen helpen. Maar dan zou volgens die persoon de fabrikant deze update moeten aanbieden (maw min of meer de schuld bij derden plaatsen).Mithrildor schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:17:
[...]
Volgens mij hebben de oude Netflix apps standaard gele ondertiteling, de tv toestellen met een nieuwe app passen de ondertiteling aan aan je instellingen op netflix.com. Ik heb zelf geen tv met een Netflix app, maar op mijn chromecast had ik eerst gele ondertiteling en moest ik mijn chromecast opnieuw opstarten om de instelling van netflix.com te gebruiken. Heb je al eens geprobeerd om je tv helemaal opnieuw op te starten (in plaats van hem op standby te zetten)?
Van die panasonic tv zijn de nieuwste updates geïnstalleerd, dus meer kan ik daar niet doen. Bij mijn BD speler wil ik geen update uitvoeren omdat een eerste exemplaar na de nieuwste firmware-update bij een dvd/blu ray elke keer bij een nieuw hoofstuk een extra laadgeluid maakte zoals bij het opstarten van een disk. Dus dat wil ik niet riskeren aangezien dat zeer storend was. Nu tegen dat W9 uitkomt en ik een nieuwe pc heb, zal ik gewoon de Windows app kunnen gebruiken ter vervanging van die BD speler voor Netflix.
Het is geen ramp om gele ondertiteling te hebben, maar voornamelijk omwille van gewoontes vind ik wit, als standaard in België, wat aangenamer.
Website doet raar, iPhone app kan niet meer inloggen.. en dat op zondag avond
We're currently experiencing a technical issue.
While we get things back to normal, some features aren't available - but you can play select titles on this page.
[ Voor 39% gewijzigd door .SnifraM op 21-09-2014 22:15 ]
lol+lol=hihi
Even gecontroleerd, hier (België) lijkt de website het ook moeilijk te hebben.marviins schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:15:
Zijn er meer mensen die momenteel Netflix issues hebben?
Website doet raar, iPhone app kan niet meer inloggen.. en dat op zondag avond
[...]
NL, gebruik de US versie van Netflix sinds een jaar ongeveer. App is 2 weken geleden ge-update op mijn Smart TV want het Netflix logo is nu anders (zwarte achtergrond) dus het viel op dat er een update geweest is. Overigens vind ik gele tekst geen probleem.HannesB schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:02:
[...]
En woon je in België of Nederland? Hoe lang gebruik je al Netflix?
Edit: hij werkt hier weer. Fijn.
[ Voor 34% gewijzigd door DaFrenk op 21-09-2014 22:24 ]
Aghanim schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:16:
Hier werkt het prima op een Smart TV.
lol+lol=hihi
HD4Life @ Full-HD
Bij mij werkte hij ook de hele avond.. tot zojuist..

Aghanim schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:25:
Staat hier al de hele dag op. 10 min geleden nieuwe aflevering gestart. Tot heden niks aan de hand.
lol+lol=hihi
Ze zijn er gelukkig mee bezig. Voor vandaag ben ik iig uitgekeken
Edit; probleem is in heel EU en op alle devices. Zuur, net na de launch in BE-FR-DE
[ Voor 12% gewijzigd door Belindo op 21-09-2014 23:03 ]
Coding in the cold; <brrrrr />
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Het lijkt erop dat het binnenkort ook officieel ondersteunt gaat wordenWernerL schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:55:
Ik kom zojuist dit artikel tegen:
http://www.omgubuntu.co.u...nux-html5-support-plugins
Nog niet uitgeprobeerd maar dit zou betekenen dat we in Linux die gare wine-wrapper niet meer hoeven te gebruiken.![]()
Vanavond eens uitproberen thuis.
nieuws: Netflix wil out-of-the-box-ondersteuning op Ubuntu
http://www.xgn.nl/nieuws/...x-binnenkort-ook-op-linux
[ Voor 20% gewijzigd door Joster op 22-09-2014 12:09 ]
Op pc's idd alleen in browers. Maar voor tv's e.d.ijn gewoon apps.Koekfabriek schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:01:
Ik heb gisteren ook besloten om ook één netflix account te nemen na een positieve ervaring met Popcorntime. Het enige wat ik jammer vind is dat je geen apart programmatje hebt zoals bij popcorntime maar alles in de browser doet (windows 7 pc). Ik heb even zitten googelen maar ik kan alleen de windows 8 app vinden. Is dit gewoon niet beschikbaar?
Windows 8 heeft een app. Van OS X weet ik het niet.Adlermann schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:11:
[...]
Op pc's idd alleen in browers. Maar voor tv's e.d.ijn gewoon apps.
Jammer, misschien toch maar eens gaan upgradenalex3305 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:24:
[...]
Windows 8 heeft een app. Van OS X weet ik het niet.
Ik heb geen smart tv dus zal wel via mijn pc - HDMI kabel moeten kijken. Opzich is het niet heel erg maar Silverlight is nu al drie keer gecrashed als ik iets aan het kijken ben en dan op vorige klik om terug naar het ''menu'' te gaan.Adlermann schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:11:
[...]
Op pc's idd alleen in browers. Maar voor tv's e.d.ijn gewoon apps.
Verwijderd
Je kan toch ook voor 35 euro een chromecast kopen? Heb je een veel fijnere opstelling dan elke keer de pc / laptop aansluiten.Koekfabriek schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:54:
Ik heb geen smart tv dus zal wel via mijn pc - HDMI kabel moeten kijken.
Dat is ook alleen maar handig als je een smartphone of tablet hebt waarmee je die kan bedienen. Dat heeft nog steeds niet iedereen.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:57:
[...]
Je kan toch ook voor 35 euro een chromecast kopen? Heb je een veel fijnere opstelling dan elke keer de pc / laptop aansluiten.
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-09-2014 13:07 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
PC - TV staat standaard aangesloten via HDMI, dus echt problematisch is het niet. Had alleen graag een apart programmatje gehad i.p.v. de browser. Ik heb geen ervaring met Chromecast maar ik denk niet dat ik het kan gebruiken zonder wifi en met een Windows telefoon/tablet. En om nou weer extra geld te steken in ietse wat niet helemaal noodzakelijk is vind ik onnodig, ben als student niet super vermogend.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:57:
[...]
Je kan toch ook voor 35 euro een chromecast kopen? Heb je een veel fijnere opstelling dan elke keer de pc / laptop aansluiten.
Moet overigens wel zeggen dat het aanbod nog niet echt indruk op mij maakt. Komt waarschijnlijk ook omdat ik veel series al via torrents gezien heb. Ik ga de komende maanden maar eens kijken hoe het bevalt.
[ Voor 8% gewijzigd door Koekfabriek op 22-09-2014 13:15 ]
Dat is heel mooi nieuws. Ik hoop dat het niet meer al te lang duurt.Joster schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:08:
[...]
Het lijkt erop dat het binnenkort ook officieel ondersteunt gaat worden
nieuws: Netflix wil out-of-the-box-ondersteuning op Ubuntu
http://www.xgn.nl/nieuws/...x-binnenkort-ook-op-linux
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Hier doet Netflix het wel.polopolo150 schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:29:
Bij mij is Netflix weer down.Kan iemand het bevestigen? Met http://www.downforeveryoneorjustme.com/netflix.nl lijkt het weer wel te werken terwijl het op mijn laptop en telefoon (met verschillende netwerken) het nauwelijks doet.
Flickr PSN ID= cheironnl
Alleen via m'n smart tv gekeken (films gezocht en afspelen gestart vanuit de Netflix app voor android) en nergens last van gehad.Poulske schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:40:
Ik heb al een aantal dagen last van flinke haperingen met Netflix (NL). Ik kijk gewoon via de browser, heeft iemand anders hier ook last van?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Op centos 7 en laatste stable chrome met user agent switcher werkt het als een zonnetjeWernerL schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:17:
[...]
Dat is heel mooi nieuws. Ik hoop dat het niet meer al te lang duurt.
Vreemd, ik ben gewoon een Belg met een Belgische landinstelling op m'n LG, en heb de Netflix app al eeuwen onder Premium staan...H1MSELF1SH schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:13:
[...]
Bedankt voor je snelle antwoord. Die link had ik zelf al gevonden en geprobeerd maar dat gaf geen resultaat. Ik heb de oplossing op een ander forum gevonden en ga ze hier delen voor de andere sukkelende Belgen met een LG. Ik moest de specifieke landinstellingen wijzigen van Belgium naar Netherlands. Op die manier blijft mijn tv menu in het Nederlands, en opeens verscheen het Netflix-icoon wel onder Premium. Woot!
Los daarvan heb ik eigenlijk meer zin om de Netflix app van m'n PS3 te gebruiken....
De performance van de app op TV is niet zo denderend en de layout is wel heel basic, vergeleken met de PS3 versie.
De TV versie heeft ook lelijke gele subtitles die je niet eens kan aanpassen. Lijkt hardcoded, los van netflix.com settings....
PS3 (fat) zuipt dan weer elektriciteit en maakt lawaai..

Ben wel tevreden met het aanbod. Niet het nieuwste van het nieuwste, maar er staan nog genoeg oudere zaken op m'n watchlist die ik nu gewoon via Netflix kan bekijken, en dat voor maar voor die 108€/jaar. De 5 seizoenen van Breaking Bad die ik eerder op bluray had gekocht, kosten al meer dan dat...
Gisteren House of Cards beginnen kijken, vind ik ook al direct z'n geld waard....
Alleen vind ik de kwaliteit in een browser nogal ondermaats, vergeleken met diezelfde stream op TV...
(Ja beide full hd)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
PSN ID: Svennie-NL
Verwijderd
kwaliteit is gelijk, je hebt hem in 1,5 jaar terugverdiend door de stroomkostenbesparing. Wellicht eerder als je meer kijkt dan gemiddeld.Svennie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 07:50:
Is de kwaliteit als je Netflix kijkt via Chromecast hetzelfde als via de PS3? Dan moet ik wel een extra apparaatje kopen maar de PS3 vreet erg veel stroom om alleen aan te hebben staan voor Netflix.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 23-09-2014 11:28 ]
Ik had naar mijn idee altijd HD kwaliteit (zag ook een HD icoontje in de player) gehad op mijn MacBook, maar sinds kort heb ik een iMac en ik weet bijna zeker dat ik niet in HD kwaliteit kijk. Breaking Bad ziet er niet uit (veel donkere scenes), Modern Family gek genoeg weer wel, maar MF heeft bijna nooit donkere scenes. Ik zie daarnaast ook geen HD icoontje in de player. Op mijn aTV is het verder ook gewoon scherp.
27 inch fullscreen heeft 2560x1440 dus dan zou je HD beeld oprekken. Dan is het logisch dat het er niet best uitziet. Als je verbinding brak is schaalt ie misschien terug naar SD.
Is de geluidskwaliteit ook gelijk? Met andere woorden, geeft chromecast gewoon DD+ 5.1 door via HDMI naar de a/v receiver?Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:26:
[...]
kwaliteit is gelijk, je hebt hem in 1,5 jaar terugverdiend door de stroomkostenbesparing. Wellicht eerder als je meer kijkt dan gemiddeld.
goede vraag, daar had ik nog niet bij stil gestaan, de computer en ps3 gaan in mijn geval eerst naar de versterker en dan naar de TV, de Chromecast hangt rechtstreeks aan de TV, hoe komt dat geluit dan bij de versterker, dan moet je de TV aan de versterker hangen en de TV moet het dan doorsturen of er moet ook een HDMI/optische kabel naar de versterker maar dat laatste ondersteund de Chromecast toch niet?maegkemen schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:37:
[...]
Is de geluidskwaliteit ook gelijk? Met andere woorden, geeft chromecast gewoon DD+ 5.1 door via HDMI naar de a/v receiver?
De chromecast heeft 1080p 5.1 audio (DD weet ik niet?)Svennie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:25:
[...]
goede vraag, daar had ik nog niet bij stil gestaan, de computer en ps3 gaan in mijn geval eerst naar de versterker en dan naar de TV, de Chromecast hangt rechtstreeks aan de TV, hoe komt dat geluit dan bij de versterker, dan moet je de TV aan de versterker hangen en de TV moet het dan doorsturen of er moet ook een HDMI/optische kabel naar de versterker maar dat laatste ondersteund de Chromecast toch niet?
Wikipedia: List of Netflix compatible devices
27'' iMac draaiende op 10.9.5, nieuwste Silverlight plugin en bedraad aan mijn 100/100 internetverbinding.mvds schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:47:
Iets meer info zou handig zijn, wat voor iMac heb je? 27 inch of 24 inch? Kijk je fullscreen of in een window? Bedraad of wireless?
27 inch fullscreen heeft 2560x1440 dus dan zou je HD beeld oprekken. Dan is het logisch dat het er niet best uitziet. Als je verbinding brak is schaalt ie misschien terug naar SD.
Tuurlijk wordt het HD beeld opgerekt, maar 1080p op een 27'' iMac kan er nog zeer scherp uitzien. Getest met downloads.
Op mijn MacBook Pro werd het beeld ook opgerekt (2560x1600 native resolutie), maar Netflix zag er nog retestrak uit. Daarnaast mis ik dus het HD icoontje, die ik wel had op mijn MacBook.
Al met al lijkt het dus alsof ie geen HD wilt pakken (beeldkwaliteit niet goed, geen HD icoon).
Wat ik hier - tot mijn verbazing - lees, is dat Netflix soms wel series/films offline haalt? En soms ook maar 1 seizoen van een bepaalde serie online zet. In het laatste geval hoop ik dan dat de rest ook gewoon komt, want anders is het natuurlijk alsnog downloaden geblazen
Ik vind het toch altijd wel een heel geneuzel hoor met die licenties. Ik begrijp dat ze er ook aan willen verdienen, maar telkens zo moeilijk doen met contracten per serie/film/....

Maak gewoon alles beschikbaar, geen restricties meer per land/gebied. Veel aantrekkelijker dan
Verwijderd
dat weet ik ook niet (DD). Ik heb aan de tv's een soundbar hangen en/of een 2.1 set. Ik kan niet zien of het DD geluid is of niet, maar ik hoor geen verschil met mijn mediaspelers die wel alle geluidsopties hebben (maar dat zegt dus niet zoveel in deze).Joostje123 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:30:
[...]
De chromecast heeft 1080p 5.1 audio (DD weet ik niet?)
Wikipedia: List of Netflix compatible devices
Ik denk zelf dat als je tv een goede passthrough heeft voor het geluid het hetzelfde werkt.
Dat ze alleen seizoen 1 online zetten zal ook wel te maken hebben met animo bepalen. Het is lijkt me goedkoper om eerst 1 seizoen uit te proberen op ons en als er genoeg mensen kijken dan kunnen ze de rest aankopen.Dennahz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:46:
Wij gebruiken sinds gister ook Netflix en kijken via de Xbox One. Werkt perfect. Is gewoon snel, mooi beeld, helemaal top.
Wat ik hier - tot mijn verbazing - lees, is dat Netflix soms wel series/films offline haalt? En soms ook maar 1 seizoen van een bepaalde serie online zet. In het laatste geval hoop ik dan dat de rest ook gewoon komt, want anders is het natuurlijk alsnog downloaden geblazenIn het eerste geval.... zal met licenties te maken hebben?
Ik vind het toch altijd wel een heel geneuzel hoor met die licenties. Ik begrijp dat ze er ook aan willen verdienen, maar telkens zo moeilijk doen met contracten per serie/film/....![]()
Maak gewoon alles beschikbaar, geen restricties meer per land/gebied. Veel aantrekkelijker dan
Inderdaad. Dan heb je vervolgens twee typen mensen: 1) je weet dat er zat andere series zijn te kijken dus wacht een jaartje, of 2) je download seizoenen 2-8 en gaat die binge watchen.DaFrenk schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:10:
Dat ze alleen seizoen 1 online zetten zal ook wel te maken hebben met animo bepalen. Het is lijkt me goedkoper om eerst 1 seizoen uit te proberen op ons en als er genoeg mensen kijken dan kunnen ze de rest aankopen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zou gewoon moeten werken via HDMI ARC denk ik. Dus je TV stuurt het geluid via een HDMI kabel naar de versterker. Dan moet je je versterker op de "TV" input zetten.Svennie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:25:
[...]
goede vraag, daar had ik nog niet bij stil gestaan, de computer en ps3 gaan in mijn geval eerst naar de versterker en dan naar de TV, de Chromecast hangt rechtstreeks aan de TV, hoe komt dat geluit dan bij de versterker, dan moet je de TV aan de versterker hangen en de TV moet het dan doorsturen of er moet ook een HDMI/optische kabel naar de versterker maar dat laatste ondersteund de Chromecast toch niet?
EDIT: denk er nu net aan: waarom de Chromecast niet aan de versterker hangen? Lijkt me logischer. Als je dan wil netflix'en, gewoon input op de versterker wisselen, net zoals je voor computer & PS3 doet
[ Voor 12% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 23-09-2014 15:42 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
briljant, daar had ik nog niet aan gedacht, dat werkt inderdaad nog beter. Netflix werkt prima op de PS3, het enige nadeel is dat de controller zichzelf uit zet, dus nu kan ik of een afstand bediening kopen voor de PS3 of een chromecast kopen en kijken hoe het daar op werkt.Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:39:
[...]
Zou gewoon moeten werken via HDMI ARC denk ik. Dus je TV stuurt het geluid via een HDMI kabel naar de versterker. Dan moet je je versterker op de "TV" input zetten.
EDIT: denk er nu net aan: waarom de Chromecast niet aan de versterker hangen? Lijkt me logischer. Als je dan wil netflix'en, gewoon input op de versterker wisselen, net zoals je voor computer & PS3 doet
Da's ook weer waarDaFrenk schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:10:
[...]
Dat ze alleen seizoen 1 online zetten zal ook wel te maken hebben met animo bepalen. Het is lijkt me goedkoper om eerst 1 seizoen uit te proberen op ons en als er genoeg mensen kijken dan kunnen ze de rest aankopen.
Jup, maar je hebt nergens de zekerheid dat ze de rest van de serie überhaupt online gaan zetten, toch?F_J_K schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:14:
[...]
Inderdaad. Dan heb je vervolgens twee typen mensen: 1) je weet dat er zat andere series zijn te kijken dus wacht een jaartje, of 2) je download seizoenen 2-8 en gaat die binge watchen.
Da's wel een beetje het nadeel van Netflix imo -> ze verwijderen soms ook dingen die je nog eens wilt zien. Is op YouTube ook zo. Dan kijk je een leuk filmpje van een concert waar je geweest bent, issie ineens weg wegens copyright geneuzel. Voortaan dus maar direct downloaden via Keepvid i.p.v. hun dienst verder te gebruiken.
Verder absoluut geen klagen, wat een mooie dienst is het!
Spotify heeft een garantie dat er niet meer geld uit gaat dan binnenkomt, de muzikanten krijgen een deel van de inkomsten. Als de muzikanten ineens meer geld willen per beluistering is er geen echt alternatief, CD verkopen niet meer, radio levert amper iets op, concerten kan je maar zoveel per week geven. De andere streaming diensten hebben waarschijnlijk nog minder geld dan spotify. Dáárom zie je bijna nooit muziek verdwijnen van Spotify.
Als TV zenders (wereldwijd ook) meer geld geven voor bepaalde licenties dan Netflix, dan is Netflix zijn serie kwijt. Als producten meer geld vragen voor hun series dan moet Netflix zijn abbo kosten verhogen anders wordt het aanbod kariger.
Er zijn ook series waar Netflix per view bepaald, dat werd mij duidelijk toen ik een keer een site las over hoe de adviesen zoals je ziet worden opgezet, hierachter zit namelijk een berekening voor de kosten voor Netflix zelf.XanderDrake schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:24:
Het grappige is dan Netflix wel anders werkt dan Spotify: Waar muzikanten een deeltje van de inkomsten van Spotify ontvangen elke keer als iemand naar hun liedjes of albums luisteren, willen producenten van series en films gewoon dat Netflix licenties afneemt en in één bulk geld geeft. Dit is niet volledig duurzaam vrees ik.
Spotify heeft een garantie dat er niet meer geld uit gaat dan binnenkomt, de muzikanten krijgen een deel van de inkomsten. Als de muzikanten ineens meer geld willen per beluistering is er geen echt alternatief, CD verkopen niet meer, radio levert amper iets op, concerten kan je maar zoveel per week geven. De andere streaming diensten hebben waarschijnlijk nog minder geld dan spotify. Dáárom zie je bijna nooit muziek verdwijnen van Spotify.
Als TV zenders (wereldwijd ook) meer geld geven voor bepaalde licenties dan Netflix, dan is Netflix zijn serie kwijt. Als producten meer geld vragen voor hun series dan moet Netflix zijn abbo kosten verhogen anders wordt het aanbod kariger.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Werkt gewoon hoor. Zelf net eens getest met zowel Nexus 4 als iPad. Bij beide kon ik gewoon het beeld beamen naar de Netflix app op mijn PS3.Buzz_Fuzz schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:20:
[...]
En "beamen" van netflix streams van Android naar PS3 app werkt denk ik niet, enkel naar de TV app, moet ik nog eens testen.
Buzz_Fuzz schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:20:
[...]
Alleen vind ik de kwaliteit in een browser nogal ondermaats, vergeleken met diezelfde stream op TV...
(Ja beide full hd)
Ik heb de link niet meer, maar blijkbaar is playback in een browser beperkt tot 720p. Was inderdaad ook het eerste dat opviel op mijn 1920x1200 monitor: helemaal niet zo denderende kwaliteit.RnB schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:42:
Hoe is bij jullie de kwaliteit wanneer jullie op de computer in de browser kijken?
Ik had naar mijn idee altijd HD kwaliteit (zag ook een HD icoontje in de player) gehad op mijn MacBook, maar sinds kort heb ik een iMac en ik weet bijna zeker dat ik niet in HD kwaliteit kijk.
Je kan dit overigens ook zelf testen met deze titel : http://www2.netflix.com/WiPlayer?movieid=70305261 . Je zal zien dat playback op je browser gecapped is tot 3Mbps/720p.
Het is eigenlijk net omgekeerd. In het Spotify model weet Spotify juist niet hoeveel het hen gaat kosten, aangezien het afhankelijk is van het afspeel-gedrag/selectie van zijn users. Op die manier kunnen ze ook perfect content aanbieden waar nagenoeg niemand geïnteresseerd in is (echt toch al veel crap compilaties tegengekomen waar volgens mij echt niemand naar luistert). Als muzikanten ineens méér geld willen, nemen ze wel een risico, want dan zegt Spotify: ok, dan nemen we jullie gewoon niet meer op in onze catalogus, en krijgen ze ineens helemaal niets meer uit die bron. Het is dan nog maar de vraag in welke mate je CD-verkoop omhoog gaat dat het het inkomsten-verlies zal compenseren.XanderDrake schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:24:
Het grappige is dan Netflix wel anders werkt dan Spotify: Waar muzikanten een deeltje van de inkomsten van Spotify ontvangen elke keer als iemand naar hun liedjes of albums luisteren, willen producenten van series en films gewoon dat Netflix licenties afneemt en in één bulk geld geeft. Dit is niet volledig duurzaam vrees ik.
Spotify heeft een garantie dat er niet meer geld uit gaat dan binnenkomt, de muzikanten krijgen een deel van de inkomsten. Als de muzikanten ineens meer geld willen per beluistering is er geen echt alternatief,
Zelf snap ik dan ook niet waarom er in de film-industrie niet een gelijkaardig model mogelijk is. Een van de issues is wellicht dat de gebruiker typisch slechts 1x een bepaalde titel zal afspelen, terwijl je bij Spotify gemakkelijk sommige titels tientallen keren afspeelt. Het maakt het anderzijds Netflix zelf niet gemakkelijker op, want zij moeten nu een zo zelf een zo interessant aanbod weten aan te bieden met een gegeven/beperkt budget.
Goed punt, maar dit is prima te normaliseren, als in, een vergelijkbaar scoremodel te maken dat rekening houdt met dit gedrag.Twixie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:44:
Een van de issues is wellicht dat de gebruiker typisch slechts 1x een bepaalde titel zal afspelen, terwijl je bij Spotify gemakkelijk sommige titels tientallen keren afspeelt. Het maakt het anderzijds Netflix zelf niet gemakkelijker op, want zij moeten nu een zo zelf een zo interessant aanbod weten aan te bieden met een gegeven/beperkt budget.
Helaas gaan er straks ook een aantal films weer weg: District 9, Hancock, Bad Boys, Up, en nog een aantal anderen.XanderDrake schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:39:
Er zijn allemaal kwalitatieve films toe gevoegd zoals Gran Torino, en TopGear
Het viel me de vorige keer op dat het allemaal films zijn van eenzelfde filmmaatschappij. Dit keer ook weer: Columbia Pictures
flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600
Ik zie District 9 en Hancock er niet tussen staan. Ik zie ook niets op Netflix erover.ExtremelyBroken schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:00:
[...]
Helaas gaan er straks ook een aantal films weer weg: District 9, Hancock, Bad Boys, Up, en nog een aantal anderen.
Het viel me de vorige keer op dat het allemaal films zijn van eenzelfde filmmaatschappij. Dit keer ook weer: Columbia Pictures
Netflix werkt niet fatsoenlijk op mijn HTPC (geen DD+ geluid, haperen bij HD) en dat wilde ik nog altijd proberen te verbeteren maar als dit zo is dan blijf ik kijken op de PS3, het viel me al op dat het beeld daar veel beter is en dat klopt dan blijkbaar ook wel.Twixie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:32:
Ik heb de link niet meer, maar blijkbaar is playback in een browser beperkt tot 720p. Was inderdaad ook het eerste dat opviel op mijn 1920x1200 monitor: helemaal niet zo denderende kwaliteit.
Je kan dit overigens ook zelf testen met deze titel : http://www2.netflix.com/WiPlayer?movieid=70305261 . Je zal zien dat playback op je browser gecapped is tot 3Mbps/720p.
Nadeel van Netflix op de HTPC is dat ze gebruik maken van Silverlight. Helaas is dat zo'n brak stuk bagger, dat hardware-acceleratie amper tot niet werkt. Hierdoor heb ik ook last van hapering met een Intel Atom dual core. Ik moet op mijn HTPC dus ook helaas HD uitzetten met NetflixSvennie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 07:15:
[...]
Netflix werkt niet fatsoenlijk op mijn HTPC (geen DD+ geluid, haperen bij HD) en dat wilde ik nog altijd proberen te verbeteren maar als dit zo is dan blijf ik kijken op de PS3, het viel me al op dat het beeld daar veel beter is en dat klopt dan blijkbaar ook wel.
Met Windows 8 kun je de Netflix app gebruiken, daar werkt HD wel op, maar helaas is die app brak, want ik mis heel vaak hele zinnen in de ondertiteling, die in de browser weer wel goed werkt...
Ik wilde toch al een andere HTPC, dus een processor die met silverlight Netflix HD wel softwarematig kan decoderen zal een hoop frustratie weghalen bij mij.
Je hoeft de Silverlight niet te gebruiken hoor, in de instellingen kun je voor een html5 speler kiezen.Ossi schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:20:
[...]
Nadeel van Netflix op de HTPC is dat ze gebruik maken van Silverlight. Helaas is dat zo'n brak stuk bagger, dat hardware-acceleratie amper tot niet werkt. Hierdoor heb ik ook last van hapering met een Intel Atom dual core. Ik moet op mijn HTPC dus ook helaas HD uitzetten met Netflix
Met Windows 8 kun je de Netflix app gebruiken, daar werkt HD wel op, maar helaas is die app brak, want ik mis heel vaak hele zinnen in de ondertiteling, die in de browser weer wel goed werkt...
Ik wilde toch al een andere HTPC, dus een processor die met silverlight Netflix HD wel softwarematig kan decoderen zal een hoop frustratie weghalen bij mij.
Dat is klote, maar een goed excuus voor een nieuwe PCOssi schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:20:
[...]
Nadeel van Netflix op de HTPC is dat ze gebruik maken van Silverlight. Helaas is dat zo'n brak stuk bagger, dat hardware-acceleratie amper tot niet werkt. Hierdoor heb ik ook last van hapering met een Intel Atom dual core. Ik moet op mijn HTPC dus ook helaas HD uitzetten met Netflix
Met XBMC speel ik moeiteloos bestanden af met een veel betere kwaliteit en hogere bitrate maar XBMC ondersteund dan ook de chipset die mijn HTPC heeft. Ik kijk liever via de computer die vreet minder stroom dan de PS3 maar daar krijg ik het niet fatsoenlijk aan de gang. Ligt niet alleen aan Netflix, als ik met VLC een bestand afspeel dat in XBMC DD5.1 heeft dan is dat binnen VLC geen DD 5.1. Is iets met instellingen/drivers.
Ik heb HTML5 geprobeerd maar niet aan de gang gekregen, Netflix bleef maar SL gebruiken.
Zolang het niet fatsoenlijk werkt op mijn HTPC kijk ik wel via de PS3, werkt prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Svennie op 25-09-2014 12:33 ]
Ik mis op mijn TV app (Sony 50W829b) ook vaak zinnen in de ondertiteling. Geen idee hoe dit komt (als je terug spoelt en opnieuw hetzelfde stukje kijkt werkt de ondertiteling vaak wel). Maar dan nog is de W8 app > W7 browser denk ik.Ossi schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:20:
[...]
Als jij trouwens die types processoren achterhaalt dan hou ik me aanbevolen
Zat gisteren een film te kijken met de kleine van ons (nederlandse film) met ook nederlandse ondertiteling.
Kon nergens vinden waar dit uit te schakelen is.
[ Voor 11% gewijzigd door ChuckyDevil op 25-09-2014 13:07 ]
dat ligt eraan of door de HW decoderen ondersteund wordt, SW-matig decoderen vreet processor kracht, het naar de HW sturen en die zijn werk laten doen veel minder en dat kan dan ook op veel oudere HW.XanderDrake schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:52:
Ik vind het een beetje idioot dat ik met zeer crappy hardware (dual-core AMD op 1.6ghz technologie stammend uit 2006 en een GPU met maar liefst 40 shader cores) heel degelijk HD kan kijken via Win8 en de Netflix app, terwijl sommige hier aan het vechten zijn met Silverlight tot en met HTML5.
Dat SL zo weinig HW ondersteund is inderdaad van de zotte.
Hmm dat is dan nieuw voor mij, maar ik lees in de post onder de jouwe, dat dat ook niet bepaald goed werkt...Mithrildor schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:24:
[...]
Je hoeft de Silverlight niet te gebruiken hoor, in de instellingen kun je voor een html5 speler kiezen.
Maar ik wil het wel eens gaan testen
Zeker een goede redenSvennie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:12:
[...]
Dat is klote, maar een goed excuus voor een nieuwe PC![]()
Met XBMC speel ik moeiteloos bestanden af met een veel betere kwaliteit en hogere bitrate maar XBMC ondersteund dan ook de chipset die mijn HTPC heeft. Ik kijk liever via de computer die vreet minder stroom dan de PS3 maar daar krijg ik het niet fatsoenlijk aan de gang. Ligt niet alleen aan Netflix, als ik met VLC een bestand afspeel dat in XBMC DD5.1 heeft dan is dat binnen VLC geen DD 5.1. Is iets met instellingen/drivers.
Ik heb HTML5 geprobeerd maar niet aan de gang gekregen, Netflix bleef maar SL gebruiken.
Zolang het niet fatsoenlijk werkt op mijn HTPC kijk ik wel via de PS3, werkt prima.
Ik speel ook in XBMC bijna alles af op een Intel Atom D525 processor met een Radeon Mobility HD5430 die het hardwarematig decoderen op zich neemt. Dit gaat goed tot en met Blu-Ray's behalve 3D en dan kun je een lullige Netflix stream niet op HD kijken, omdat de Silverlight plugin slecht met hardwarematige decodering overweg kan...

Ja datzelfde probleem heb ik dus met de Windows 8 Netflix app, ondertiteling mist soms inderdaad en dan spoel je terug en dan is het er weer wel...Joster schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:33:
[...]
Ik mis op mijn TV app (Sony 50W829b) ook vaak zinnen in de ondertiteling. Geen idee hoe dit komt (als je terug spoelt en opnieuw hetzelfde stukje kijkt werkt de ondertiteling vaak wel). Maar dan nog is de W8 app > W7 browser denk ik.
Als jij trouwens die types processoren achterhaalt dan hou ik me aanbevolen

Maar dat kijkt gewoon vervelend, want het valt op dat je opeens ondertiteling mist, hoewel je er niet eens altijd naar kijkt.
Volgens mij kan elke i3 of hoger de boel wel softwarematig decoderen, misschien kan het ook wel met minder af, maar dat weet ik gewoon niet.
Ik heb zelf de 4360 op het oog, hopelijk kan ik daar vele jaren mee vooruit.
http://tweakers.net/price...l-core-i3-4360-boxed.html
Helemaal mee eens, ik had er al eens op gegoogeld, maar dit probleem bestaat sinds ze zijn overgestapt op Silverlight 5 en dat is al jaaaaaaaaaaaarenXanderDrake schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:52:
Ik vind het een beetje idioot dat ik met zeer crappy hardware (dual-core AMD op 1.6ghz technologie stammend uit 2006 en een GPU met maar liefst 40 shader cores) heel degelijk HD kan kijken via Win8 en de Netflix app, terwijl sommige hier aan het vechten zijn met Silverlight tot en met HTML5.

Ik ben nog maar kort gebruiker van Netflix, ik ben dus nog niet helemaal bekend met de huisregels e.d. Ik heb rond gezocht maar ik kon geen antwoord vinden over een foutmelding die ik krijg als ik een review op Netflix schrijf. De melding is als volgt:
Lijkt mij ansich heel helder, er staat een woord in mijn review wat Netflix niet leuk vind. Maar de melding geeft mij de indruk dat tussen de brackets het betreffende woord hoort te staan... maar dat staat er niet. Het gaat om de volgende tekst/review die ik over 1 van mijn favoriete series ooit heb geschreven:Het woord {BAD_WORD} is niet toegestaan.
Nu zeg en schrijf ik zo af en toe wel eens vaker iets op een manier, of gebruik ik onbedoeld een woord wat niet door de beugel kan... maar ik zie het nu echt niet! Ik gebruik toch geen enkel verkeerd woord?Kan geen genoeg van TPB krijgen, ik ben al jaren fan. Het is leuk op zoveel vlakken, het lijkt allemaal simpele goedkope humor, maar er zit zoveel in de serie... ze brengen hele grove humor met heel veel nuance en subtiliteit, iedere keer als ik een seizoen kijk pik ik weer wat nieuws op. Zelfs de dialogen die op het eerste gezicht heel plat en kort door de bocht lijken zijn zeer goed doordacht, ze zeggen vaak niet eens wat je de eerste keer denkt te verstaan... de 'Rickyisms' zijn niet voor niets populair onder fans. Dit nieuw seizoen is ook weer super, seizoen 6 & 7 waren wat minder door allerlei problemen achter de schermen. De boys zijn toen 7 jaar weggeweest maar hebben met dit nieuwe seizoen een waardige comeback gemaakt.
....'pik' ik weer wat nieuws op ?MicGlou schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:05:
.....
[...]
Nu zeg en schrijf ik zo af en toe wel eens vaker iets op een manier, of gebruik ik onbedoeld een woord wat niet door de beugel kan... maar ik zie het nu echt niet! Ik gebruik toch geen enkel verkeerd woord?
Make lovecraft not warcraft.
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.