Baroshir schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:09:
[...]
Dit heeft in Duitsland waarschijnlijk te maken met alle rechtensituaties die ze daar hebben. Is de laatste paar jaar echt belachelijk geworden, zelfs 80% van Youtube is voor Duitsers niet te bekijken door alle regeltjes en instanties die de laatste jaren zijn gaan ingrijpen.
Wel top overigens dat er de laatste tijd zoveel is toegevoegd, maar kan het allemaal niet meer bijkijken ondertussen. Binnenkort 2 weken vakantie waarvan 1 week thuis. Deur op slot en samen op de bank netflixen dan maar!
Dat en een paar andere factoren denk ik.
Ik heb vrij veel vrienden en familie in Duitsland en in mijn mening ligt het netwerk in Duitsland flink achter in vergelijking tot Nederland vooral qua capaciteit en betrouwbaarheid (dat ze flink achter liggen qua snelheid is geloof ik al vaker langsgekomen op de FP), iets wat diensten zoals Netflix toch wel een beetje afschrikt denk ik.
De snelheden in Duitsland hebben altijd flink achter gelegen in vergelijk tot Nederland en de laatste jaren zijn ze bezig met een flinke inhaal slag en bieden ze grootschalig internet aan via de kabel of glasvezel waardoor er eindelijk wat hogere snelheden aangeboden worden.
Maar de betrouwbaarheid en ook de daadwerkelijke snelheid van deze nieuwe verbindingen is in veel regios zeer slecht.
Dat de verbinding er enkele uren uit ligt is vrij normaal, zelfs als het een dag of 2 duurt.
Bij sommige providers is dit zelfs zo normaal dat ze pas iets ondernemen waneer de verbinding er 48 uur uit ligt (bij familie van me ligt het er al een week uit en ze krijgen nog steeds geen afspraak met een monteur).
Komt er nog bij dat de grootste provider (Telekom) sinds vorig jaar weer met data caps werkt zelfs bij glasvezel. Ik geloof caps van 200, 300 en 400GB afhankelijk van je abo. Zodra je dat bereikt word je snelheid flink afgekneben (384KB/s geloof ik).
Dus ze komen nu eindelijk met Netflix in Duitsland maar het netwerk daar is er denk ik nog niet echt klaar voor.