• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

ourplayground schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:13:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens, ben wel blij te horen dat ik niet de enige ben die problemen had met series via usenet, ben uit "wanhoop" maar overgestapt op "ouderwetse" torrents.

Netflix is een mooie toevoeging en zeker het legale aan het verhaal maakt het voor mij extra interessant.

Als er nu ook nog een plugin voor de appleTV komt zodat ik daar ook de US netflix kan benaderen, dan ben ik helemaal tevreden.
Ik ga nu even heel offtopic doen: ik gebruik UnoVPN om mijn gegevens in publieke netwerken versleuteld te versturen. Best handig, ook voor andere doeleinden ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:45
tiswat schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:23:
Ik heb eigenlijk maar 1 voorwaarde en dan schaf ik het toch aan, recenter aanbod. Ik heb geen zin meer in moeilijk doen met usenet, ik betaal liever voor gemak. Als ik dan gewoon mijn Apple TV aan kan zetten en een film kan kijken ben ik dik tevreden.

Voor nu is het aanbod nog te karig, al zijn er wel browser plugins om het US aanbod te bekijken.
ja maar die werken (nog) niet met je apple tv, of je moet dit via airplay/airparrot kunnen kijken

iRacing Profiel Twitch

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:20
ourplayground schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:24:
[...]

ja maar die werken (nog) niet met je apple tv, of je moet dit via airplay/airparrot kunnen kijken
Precies en dat is voor nu nog even de reden om het niet langer dan een maand te proberen. Maar vind het wel een toffe ontwikkeling en ben benieuwd waar het naar toe leid. :)

[ Voor 11% gewijzigd door tiswat op 11-09-2013 11:26 ]

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat een prachtig moment om een Chromecast binnen te krijgen. YouTube, tab casting én Netflix?! Gouden tijden gaan me tegemoet!

Verwijderd

Weetje. Ik heb het voor naast usenet. Ik vind het gewoon wel relaxt dat ik overal snel wat kijken kan. Ook zijn de netflix only series erg goed en support ik dat graag.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:59
Wat wel raar is dat van bijv. de LotR trilogie alleen de laatste 2 delen beschikbaar zijn, en het eerste deel niet. Ik weet niet of dit met nog meer (film)series het geval is, maar misschien zou het er op kunnen wijzen dat er binnenkort nog meer content toegevoegd gaat worden?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Arrne schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:35:
Wat wel raar is dat van bijv. de LotR trilogie alleen de laatste 2 delen beschikbaar zijn, en het eerste deel niet. Ik weet niet of dit met nog meer (film)series het geval is, maar misschien zou het er op kunnen wijzen dat er binnenkort nog meer content toegevoegd gaat worden?
Je kunt via (bijvoorbeeld) http://netflixusacompletelist.blogspot.nl/ bijhouden van andere netflixlanden wat er is toegevoegd. Bijna alle landen die ik soms afloop hebben dagelijkse toevoegingen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Zit te kijken hoe ik netflix op mijn TV krijg maar zie het niet zo snel staan. Mijn TV is verbonden via WIFI dus heb gelukkig een internet verbinding. Dit mijn setup

TV
Receiver
UPC Horizon
Mediaplayer - verbonden met de pc

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je de meeste kans door te kijken of er voor jouw SmartTV een Netflix app is.

Edit: volgens mij zoek je deze pagina: https://signup.netflix.com/Watch

[ Voor 28% gewijzigd door Magnetic_Man op 11-09-2013 11:46 ]

• Wackmack
Waarschijnlijk niet dus, heb een Panasonic en die staan een beetje stil op dit gebied.
Bedankt voor de link.

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 11-09-2013 11:47 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Rustyspike schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:41:
[...]

Dit is voor Netflix op PC, ik weet niet of zoiets voor andere apparaten beschikbaar is, maar ik denk niet in deze vorm.

Ik vind het wel heel erg simpel, en dan kan je beter 8 euro betalen dan 8 dollar+VPN van 5dollar (?)
Maar dan is het op deze manier dus het meest interessant als je gewoon vanaf een pc (of htpc) gaat streamen? Want via alle applicaties op tablets / mediaspelers / Smart TV's / consoles is zo'n Hola Unblocker bijvoorbeeld niet mogelijk.

• ourplayground
Versteegrob schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:43:
Zit te kijken hoe ik netflix op mijn TV krijg maar zie het niet zo snel staan. Mijn TV is verbonden via WIFI dus heb gelukkig een internet verbinding. Dit mijn setup

TV
Receiver
UPC Horizon
en anders via je mediaplayer?

iRacing Profiel Twitch

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Versteegrob schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:43:

TV
Receiver
UPC Horizon
Kijk hier of je Mediaplayer er bij staat;
Wikipedia: List of Netflix compatible devices

En precies het punt wat ik hierboven aanhaalde. Je zal, indien je geen supported TV of Mediaplayer hebt, je PC of Laptop weer met een kabel moeten verbinden.
Voor de meeste tweakers geen probleem, maar je zit toch weer met een extra kabel/laptop in het zicht..

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:40

Ypho

Allround Nerd

Weet iemand of je een ATV(2) moet updaten om de Netflix app te kunnen starten? Of staat deze er al "standaard" op, maar verborgen ivm non-US?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• Wackmack
Helaas, heb een Dune 3D MAX en een Panasonic 65ST50.
Gelukkig werkt usenet nog perfect voor mij.

• Joster
Lampie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:48:
[...]

Kijk hier of je Mediaplayer er bij staat;
Wikipedia: List of Netflix compatible devices

En precies het punt wat ik hierboven aanhaalde. Je zal, indien je geen supported TV of Mediaplayer hebt of US content wil zien, je PC of Laptop weer met een kabel moeten verbinden, mits je al niet een HTPC hebt op bijvoorbeeld Windows.
Voor de meeste tweakers geen probleem, maar je zit toch weer met een extra kabel/laptop in het zicht..
Zoiets dan toch? ;)

• ourplayground
Ypho schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:48:
Weet iemand of je een ATV(2) moet updaten om de Netflix app te kunnen starten? Of staat deze er al "standaard" op, maar verborgen ivm non-US?
ik heb vanmorgen de tv aan gezet (atv staat altijd aan) en netflix pronkte al op mijn beeld. heb niet de laatste versie en heb hem gejailbreaked.

iRacing Profiel Twitch

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Nu ben ik benieuwd of Netflix ook mee gaat naar de PS4 als die uitkomt.
Anders zit ik namelijk zonder kijk mogelijkheden aangezien mijn tv, set-op box en blu-ray speler geen Netflix ondersteuenen ;(

PSN: Von_Smallhausn

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:05

BLACKfm

o_O

Hmz. Is alles van netflix op de mobiel in die pauperkwaliteit? Divx films zien er nog beter uit, en zo kan ik dat ding natuurlijk niet via HDMI aan mijn tv hangen.

Kan je dat ergens instellen? Android - Galaxy Note 2

Litebit.eu voorraad check :).

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Mon0lith schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:12:
Nu ben ik benieuwd of Netflix ook mee gaat naar de PS4 als die uitkomt.
Anders zit ik namelijk zonder kijk mogelijkheden aangezien mijn tv, set-op box en blu-ray speler geen Netflix ondersteuenen ;(
Je kunt altijd een hdmi kabel bestellen en je laptop/pc aan je TV hangen, of gewoon op je pc/laptop kijken.

Freedom for everyone..

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Noctonix schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:18:
[...]

Je kunt altijd een hdmi kabel bestellen en je laptop/pc aan je TV hangen, of gewoon op je pc/laptop kijken.
Ja leuk, een HDMI kabel van zo'n 35 meter om bij de PC op zolder te komen!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:20:
[...]

Ja leuk, een HDMI kabel van zo'n 35 meter om bij de PC op zolder te komen!
Google's Chromecast ondersteunt netflix dacht ik.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Stel dat ik nu een (NL) account aanmaak, kan ik dan alsnog via een proxy oid het VS aanbod bekijken of moet ik een VS account hebben? Ik sta namelijk op het punt een account te maken, maar qua aanbod is die van de VS voor mij interessanter...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:20
Ypho schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:27:
Stel dat ik nu een (NL) account aanmaak, kan ik dan alsnog via een proxy oid het VS aanbod bekijken of moet ik een VS account hebben? Ik sta namelijk op het punt een account te maken, maar qua aanbod is die van de VS voor mij interessanter...
Jep kan gewoon met een NL account. Heb ik net ook nog getest.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BLACKfm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:14:
Hmz. Is alles van netflix op de mobiel in die pauperkwaliteit? Divx films zien er nog beter uit, en zo kan ik dat ding natuurlijk niet via HDMI aan mijn tv hangen.

Gewoon laten draaien, hij schakelt langzaam op naar hogere resolutie tot waar je bandbreedte dit toelaat.
Athans, dat is wat ik merk op mijn telefoon (die maar een 800x480 scherm heeft).

Zelfde merk ik ook op PC, begint SD en gaat pas na een tijdje bufferen naar de HD kwaliteit.

De Windows 8 app vind ik erg netjes werken, nu nog een 3G dongle in m'n auto en ik kan daar TV kijken :+

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2013 12:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Extra tip. Gebruik geen Engelse browser. Ik gebruik de Engelse Firefox en probeerde te registreren tot ik scheel zag. Ik kreeg steeds de melding dat ik een geldige postcode moest invullen. In een Nederlandse Chrome geprobeerd, en toen lukte het.

Het lijkt erop dat de site zich aanpast aan de taal van je browser.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
mattderi schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:21:
[...]

Google's Chromecast ondersteunt netflix dacht ik.
WD tv zal dit ondersteunen
Playstation 3 heeft een app
android hdmi sticks hebben een netflix app
apple tv zal ook zijn netflix app voor nederland beschikbaar maken

dus genoeg mogelijkheden vanaf verschillende aparaten

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Is er al bekend wat de content inhoud? Is er al een specifieke lijst beschikbaar ofzo?

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:16
BLACKfm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:14:

Heb geen Netflix maar las ergens dat je je kwaliteit in je account kan instellen.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:50:
Heb van het weekeind ontdekt dat er een nog beter alternatief is dan Unblock-us, namelijk www.tunlr.net
Want Tunlr.net is helemaal gratis! Werkt perfect op de Apple TV en registreren is niet eens nodig.

Helemaal gratis, dus je denkt gelijk hoe kan dat? Zoals ze zelf schrijven: Tunlr is up when it's up, and is down when it's down. Maar hun server reputatie is goed met een hoge beschikbaarheid.

Aanrader.
Werkt dat nog steeds goed? :)

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Noctonix schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:01:
Net een account aangemaakt op Netflix, voor dat bedrag heb je een prima aanbod.

Jammer genoeg niet de grote series als Breaking Bad, Walking Dead ect.
Installeer in Chrome de Hola Unblocker en zet hem op Amerikaans. Ik kan nu Breaking Bad, The Walking dead, Weeds.. (waarschijnlijk alle USA Content)

Ik zal maar eens beginnen met Dexter :)
Cool. Ik kende Hola nog niet..
Net even snel uitgeprobeerd en werkt super!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Het hele topic stond er vol mee, maar uit de topicwaarschuwing kan je opmaken dat het topic daar ondertussen niet meer over gaat.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 15:14
Ik ben een Usenet gebruiker icm met Sick, Sab en Couch. Eindelijk een betaalbaar medium in Nederland. Natuurlijk, bijna alles al gezien. Maar nu heb je de series direct beschikbaar voor jezelf. Ik zie nu al series die ik best opnieuw kan kijken.

Spartacus, Prison Break, Lost, Homeland etc. En dan nog de series die Netflix zelf zal uitbrengen. Orange is the new black is ook leuk om te kijken bijvoorbeeld. (wel al gezien). Voor die 7,99 vind ik het voorlopig zeker het geld waard! Het is allemaal wat directer, net als Spotify voor muziek doet.

[ Voor 6% gewijzigd door ChuckyDevil op 11-09-2013 13:00 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:10

Eijkb

Zo.

Heb nog een WII die staat te verstoffen. En die heeft op zijn beurt een Netflix App. Handig! (en leuk voor de kids dat die WII weer eens wordt aangesloten...)

.

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
Boxee Box geeft daar slechts 720p aan als 'High Defnitition Support', terwijl de Box toch echt 1080p kan spelen. Of gelden die waarden voor Netflix app zelf?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

DarkChylde schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:51:
[...]

Cool. Ik kende Hola nog niet..
Net even snel uitgeprobeerd en werkt super!
Idem, tnx voor de tip! :)

Nomen nescio

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Rustyspike schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:41:
[...]

Dit is voor Netflix op PC, ik weet niet of zoiets voor andere apparaten beschikbaar is, maar ik denk niet in deze vorm.

Ik vind het wel heel erg simpel, en dan kan je beter 8 euro betalen dan 8 dollar+VPN van 5dollar (?)
DNS provider is dan handiger, dan zet je de DNS in je router (in mijn geval) en alle apparaten in mijn netwerk kunnen naar netflix, nadeel is dat zij NL er nog niet tussen hebben staan en dat switchen tussen landen gelijk voor alle devices is, maar goed, kunnen toch maar 2 streams tegelijk zijn, dus niet echt een groot probleem.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben ook blij met het initiatief. Gebruik nieuwsgroepen en kan daar alles vlot mee binnenhalen, maar dit is nog gemakkelijker, legaal en een hele redelijke prijs. En lekker op elk device inloggen en kijken, waar je ook bent. Dit is de toekomst.
Volgens mij is het aanbod (wat ik zo snel even heb gezien) nog niet top en heb ik veel al gezien, denk dat ik de komende tijd wel betaald abonnee blijf.. al is het maar om het te steunen. Was ook vanaf het begin betaald abonnee bij Spotify, dat is ook helemaal goedgekomen :)

Verwijderd

Versteegrob schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:45:
Zijn er leden die Netflix hebben en een usenet accoutant? Heb een usenet accountant dus het lijkt mij in eerste instanties een beetje overbodig.
Ja, ik heb 3 usenet abonnementen erbij.

Ik download een aantal series op mijn nassen met sickbeard e.d., maar netflix is een fantastische aanvulling. Als ik bedenk dat ik bijv. Lost wil zien kan ik dat op netflix starten. En als het niet op netflix is kan ik het downloaden.

Ik betaal voor usenet en netflix en spotify e.d. per jaar, elke december verleng ik alles met een jaar en hoef ik het ook niet elke maand te betalen wat mij wel bevalt.

Weet je wat het grootste voordeel van netflix is? Je hoeft niet te downloaden. Dat is bij een lopende serie niet zo erg, maar als je bijvoorbeeld de x-files wilt downloaden, dan heb je vele seizoenen nodig, moet je downloaden, parren, unrarren, in mapjes stoppen etc. en dat scheelt me een bulk werk, heerlijk.
Handige link zeg! Bevalt me meer dan goed dat mijn mediaspelers als enige dolby digital + hebben :P , geen idee wat de + is, maar het klint interessant.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 13:27 ]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:05

BLACKfm

o_O

Toch bijzonder dat bij elke categorie éénzelfde aantal series of films te bekijken is. Klinkt bijna als een lokkertje. Maar als dat alles is, totaal niet interessant voor de long run.
Als er maar 1 of 2 series tussenzitten die de moeite waard zijn ben je er met 2 maanden wel doorheen, en dan mis je nog de nieuwste seizoenen (of in het geval van family guy óók nog de eerste 6).

Ik bekijk het over een paar weken wel (al ben ik al aangemeld), maar voor deze content ben ik niet bereid te betalen...
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:24:
dan heb je vele seizoenen nodig, moet je downloaden, parren, unrarren, in mapjes stoppen etc. en dat scheelt me een bulk werk, heerlijk.
Daar heb je met torrents dan weer geen last van. En zolang je het niet de zelfde week moet hebben kun je er prima op wachten

[ Voor 22% gewijzigd door BLACKfm op 11-09-2013 13:27 ]

Litebit.eu voorraad check :).

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:29
Sagaris schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:31:
Wat een prachtig moment om een Chromecast binnen te krijgen. YouTube, tab casting én Netflix?! Gouden tijden gaan me tegemoet!
Vanochtend even geprobeerd op mijn Chromecast, werkt prima :)
Alleen gele subs, moet nog ff kijken of dat aan te passen is :P
De kwaliteit van House of Cards zag er prima uit.

[ Voor 6% gewijzigd door LearnDriver op 11-09-2013 13:29 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:18:
Voor mij is het in ieder geval niets. Alle series die erop staan en die ik leuk vind heb ik al gezien. En nieuwe series staan er niet op. Films idem dito.

Waar blijft de dienst die wel series binnen twee dagen na uitzenden beschikbaar maakt, en films zodra ze in de US uit de bioscoop zijn? En nee, ik doel niet op usenet (al zou dat, evenals torrents, wel als distributiemiddel gebruikt kunnen worden) met Sickbeard / Couchpotato, maar een dienst vanuit de filmindustrie die dit mogelijk maakt.

Voor zo'n dienst kan je m.i. een € 15/maand vragen. Dat is voor vrijwel iedereen een acceptabel bedrag en ik denk dat je wereldwijd zeker 10 miljoen aansluitingen kan realiseren. Dat betekent inkomsten voor de filmindustrie van 150 miljoen per maand, waar ze nu helemaal niets binnenhalen aan diegenen die de Couchpotato / Sickbeard / of gewoon zelf zoeken methode gebruiken.
Leg er dan nog 4 euro bij en je kan een Pathe Unlimited kaart nemen en alles in de bios kijken, jij blij, wij blij.
Je verhaal is verder een beetje kortzichting, een abbo gaat niet 100% naar de rechthebbende en de storage en bandbreedte die Netflix bij amazon inkoopt is ook niet gratis.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Iemand enig idee hoe je de ondertiteling aan de onderkant krijgt?
Ik kijk nu een film en de ondertiteling wordt weergegeven aan de bovenkant.

EDIT: Zo te zien ligt het aan de film.

[ Voor 12% gewijzigd door Stark op 11-09-2013 13:38 ]

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

BLACKfm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:25:
[...]

Toch bijzonder dat bij elke categorie éénzelfde aantal series of films te bekijken is. Klinkt bijna als een lokkertje. Maar als dat alles is, totaal niet interessant voor de long run.
Als er maar 1 of 2 series tussenzitten die de moeite waard zijn ben je er met 2 maanden wel doorheen, en dan mis je nog de nieuwste seizoenen (of in het geval van family guy óók nog de eerste 6).
Het aanbod is groter dan wat je op die pagina ziet, dit is een greep hieruit.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

LearnDriver schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:28:
[...]

De kwaliteit van House of Cards zag er prima uit.
In NL zijn de subs wit maar alle andere landen geel for whatever reason... Dus als je naar de US content kijkt zit je met gele ondertiteling...

Xbox Live ID:Notna8310

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:29
Notna schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:34:
[...]

In NL zijn de subs wit maar alle andere landen geel for whatever reason... Dus als je naar de US content kijkt zit je met gele ondertiteling...
Het waren Nederlandse subs, was bij LotR, zal vanavond nog wel met andere series kijken dan.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2e3sxz7.png
House of Cards via de browser

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/28a2ky8.png
House of Cards op m'n Android telefoon

(Wat wel handig is, dat waar ik gestopt was op m'n telefoon, dezelfde ep in de browser verder speelde.
Overigens heb ik beide maar 1 sec laten afspelen, dus dit is de initiële beeld kwaliteit. Later wordt deze beter.)

[ Voor 39% gewijzigd door LearnDriver op 11-09-2013 13:54 ]

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Staat the Sopranos ertussen ?

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 14-09 15:14
Nee. Weinig tot niets van HBO. Wellicht in de toekomst.

[ Voor 89% gewijzigd door ChuckyDevil op 11-09-2013 13:46 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou toch wel graag het complete overzicht ergens willen inzien. CSI bijv., Bones, weet ik het. Kan niet vinden of dat er bijv. tussenzit (oudere series maken niet uit).

• ourplayground
Exorcist schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:48:
Ik zou toch wel graag het complete overzicht ergens willen inzien. CSI bijv., Bones, weet ik het. Kan niet vinden of dat er bijv. tussenzit (oudere series maken niet uit).
je kan een proef abbo afsluiten en zelf even kijken, dit lijkt mij het makkelijkste voor iedereen die vragen heeft over beschikbaarheid. Vind je het niks dan kan je je (ook kostenloos) afmelden en klaar is kees.

iRacing Profiel Twitch

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Exorcist schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:48:
CSI Miami 10 seizoenen, NY 9 seizoenen. CSI LV niet. Bones heeft 7 seizoenen in Netflix. Echter is dit wel de VS content (mbh Hola!-plugin in Firefox). Of dit ook NL content is weet ik niet, volgens mij niet.

Ik weet niet of er ergens een volledige lijst is te vinden.

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ypho schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:53:
[...]

CSI Miami 10 seizoenen, NY 9 seizoenen. CSI LV niet. Bones heeft 7 seizoenen in Netflix. Echter is dit wel de VS content (mbh Hola!-plugin in Firefox). Of dit ook NL content is weet ik niet, volgens mij niet.

Ik weet niet of er ergens een volledige lijst is te vinden.
Dit topic gaat over Netflix en Hulu in de Benelux. Als we dan de VS content gaan bespreken is het einde straks zoek.

Zowel CSI als Bones is niet op Netflix verkrijgbaar in NL.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:30

mb1

Beetje jammer dat mn 2011 samsung (D serie) de Netflix app niet heeft en de 2012 versie (ES serie) wel!

Ok hoop dat dit zsm nog wordt toegevoegd, ik kan me nl niet indenken dat het technisch niet zou werken op de D serie.

• dropdeath
  • Laatst online: 17:19
Wilde net de app downloaden op mijn telefoon maar de playstore geeft nog aan dat deze nog nog niet beschikbaar is ?
Weet iemand wanneer ze deze vrij geven ?

www.nolimitoss.nl

• habermas
ik zie em gewoon staan in de (NL) Play Store

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

LearnDriver schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:38:
[...]

Het waren Nederlandse subs, was bij LotR, zal vanavond nog wel met andere series kijken dan.
Op iOS ook gele subs.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:59
dropdeath schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:02:
Wilde net de app downloaden op mijn telefoon maar de playstore geeft nog aan dat deze nog nog niet beschikbaar is ?
Weet iemand wanneer ze deze vrij geven ?
Staat er gewoon in hoor. Al een paar dagen trouwens.

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

ChuckyDevil schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:45:
Nee. Weinig tot niets van HBO. Wellicht in de toekomst.
Ik vrees juist van niet. HBO heeft het groots aangepakt in NL en is nu als extra zender beschikbaar bij elke grote TV aanbieder. Dit is hun verdien model, altijd al geweest, ook in de VS.

Zucht ik word echt een beetje treurig van het beperkte aanbod ;( Lord of the Rings 2 en 3 zijn beschikbaar maar 1 niet? Oudere series zoals Firefly en mcguyver niet... Ik zit mijn IMDB watchlist af te scrollen, films allemaal ouder dan 1-2 jaar: bijna niets...
Allicht met die browser plugins kan ik aan de slag, maar dat is wat ik JUIST niet wil: ik betaal voor gemak en tijdswinst. Met wat moeite heb ik elke film of serie, gratis, maar ik wil juist graag met mijn SmartTV of Android app geen gezeik en hoppa series kijken.

Dus ja, ik verheug me al maanden op Netflix maar ik kijk nu sip :-(

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• dropdeath
  • Laatst online: 17:19
Ik had hem via de desktop aangeklikt en dan download hij niet op me telefoon.
Maar heb het via de playstore op me telefoon geprobeerd nu doet hij het wel.

www.nolimitoss.nl

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op Android ook gele subs. Maar beter gele subs dan helemaal geen subs, zoals met de Apple TV app..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Magnetic_Man schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:55:
[...]

Dit topic gaat over Netflix en Hulu in de Benelux. Als we dan de VS content gaan bespreken is het einde straks zoek.

Zowel CSI als Bones is niet op Netflix verkrijgbaar in NL.
NL content ja, ik hoef niet zo nodig via omwegen e.e.a. te bereiken.

• ourplayground
BamSlam_ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:33:
[...]

Op Android ook gele subs. Maar beter gele subs dan helemaal geen subs, zoals met de Apple TV app..
apple tv heeft gewoon subs hoor

iRacing Profiel Twitch

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

XanderDrake schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:32:
[...]

Het probleem blijft licenties. Dit is iets wat tijd kost en langzaam aan beter wordt. Voordat Apple met iTunes kwam, was het onmogelijk om een los nummer van een album te kopen. Nu, tien jaar verder, kan je met Spotify voor 10 euro per maand onbeperkt streamen uit een behoorlijk uitgebreide catalogus.

Het kost tijd, maar de online media komen er wel. Ik hoop dat ondanks de wat beperkte content, genoeg mensen in Nederland Netflix gaan gebruiken, zodat de contentproviders in zien wat de consument nou echt wil.

• habermas
[...]

Ik vrees juist van niet. HBO heeft het groots aangepakt in NL en is nu als extra zender beschikbaar bij elke grote TV aanbieder. Dit is hun verdien model, altijd al geweest, ook in de VS.

Zucht ik word echt een beetje treurig van het beperkte aanbod ;( Lord of the Rings 2 en 3 zijn beschikbaar maar 1 niet? Oudere series zoals Firefly en mcguyver niet... Ik zit mijn IMDB watchlist af te scrollen, films allemaal ouder dan 1-2 jaar: bijna niets...
Allicht met die browser plugins kan ik aan de slag, maar dat is wat ik JUIST niet wil: ik betaal voor gemak en tijdswinst. Met wat moeite heb ik elke film of serie, gratis, maar ik wil juist graag met mijn SmartTV of Android app geen gezeik en hoppa series kijken.

helemaal mee eens. werd erg vrolijk van het bericht vanochtend maar ik vrees dat ik gewoon zal moeten blijven downloaden...

• BamSlam_
  • Niet online
Ik heb ze nog niet gezien.. hoe zet je ze aan?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Heb Netflix net geprobeerd. Mijn eerste indruk is dat het aanbod te beperkt is en het beeld kwaliteit niet goed is. Ik verwacht van zo'n dienst dat ik voor elke film of aflevering zelf kan kiezen in welke kwaliteit ik het wil afspelen. Netflix gebruikt Silverlight om het in de browser te streamen en ik zag geen optie om de kwaliteit te kiezen. Ik wil minimaal 720p en haarscherp beeld.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Domme vraag, misschien al gesteld, maar kan op stage niet even alles snel doorlezen:

Als ik op mijn tablet een ep download van Netflix, blijft die dan offline beschikbaar'?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

aex351 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:46:
Heb Netflix net geprobeerd. Mijn eerste indruk is dat het aanbod te beperkt is en het beeld kwaliteit niet goed is. Ik verwacht van zo'n dienst dat ik voor elke film of aflevering zelf kan kiezen in welke kwaliteit ik het wil afspelen. Netflix gebruikt Silverlight om het in de browser te streamen en ik zag geen optie om de kwaliteit te kiezen. Ik wil minimaal 720p en haarscherp beeld.
Ik heb nu alleen op een iPhone getest, maar daar is de kwaliteit prima. Vanavond op ATV proberen. Bij mij in de browser werkt het ook goed. Alleen MacGuyver is brakke kwaliteit, maar dan heb je het over jaren '80-'90.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zyron schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:47:
Domme vraag, misschien al gesteld, maar kan op stage niet even alles snel doorlezen:

Als ik op mijn tablet een ep download van Netflix, blijft die dan offline beschikbaar'?
Nee, je download niets. Het is streaming.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Streaming <> download

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Voor zover ik weet kun je alleen streamen.

• BamSlam_
  • Niet online
aex351 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:46:
Je kunt met je webbrowser inloggen en dan bij account settings je streaming kwaliteit op maximaal zetten. Dan heb je super beeld.

• Joster
[...]

Die browser plugins zijn toch al gemak, dat kost echt niet veel tijd...

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33
Netflix start op SD en daarna word het beter en beter totdat het maximale bereikt word wat mogelijk is voor je device

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• ourplayground
BamSlam_ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:44:
[...]

Ik heb ze nog niet gezien.. hoe zet je ze aan?
op dezelfde manier als dat je normaal de subs aanzet, via de menu button. Ik heb al wel gelezen dat (nog) niet alle films/series sube beschikbaar hebben.

iRacing Profiel Twitch

• BamSlam_
  • Niet online
ourplayground schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:51:
[...]
op dezelfde manier als dat je normaal de subs aanzet, via de menu button. Ik heb al wel gelezen dat (nog) niet alle films/series sube beschikbaar hebben.
Thanks, ga ik even proberen. In de (iOS | Android) app staan ze standaard ingeschakeld trouwens.

• BamSlam_
  • Niet online
lordgandalf schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:50:
Netflix start op SD en daarna word het beter en beter totdat het maximale bereikt word wat mogelijk is voor je device
Je kunt de videokwaliteit instellen via https://movies.netflix.com/HdToggle . In de apps is trouwens een instelling om alleen te streamen via Wifi. Standaard staat deze uit. Let daar dus op als je een (beperkt) mobiel data abo hebt!

Netflix videokwaliteit instellen

• ourplayground
BamSlam_ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:58:
[...]
In de apps is trouwens een instelling om alleen te streamen via Wifi. Standaard staat deze uit. Let daar dus op als je een (beperkt) mobiel data abo hebt!

[afbeelding]
bedankt... dit is tot nu toe het meest interessante wat ik heb gelezen sinds de netflix lancering... scheelt me een erg naar gesprek met mijn baas :)

iRacing Profiel Twitch

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Fair enough, maar ik bedoelde dus of een en ander dan in een buffertje blijft hangen. ;)

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• Sgreehder
  • Laatst online: 24-06 14:35
Netflix lijkt technisch en qua gemak prima in orde, maar het aanbod is puur triest. Ik ben maar even de IMDB top 250 afgegaan (ben maar gestopt bij 50), en ik vond welgeteld 5 films terug via de zoekfunctie:

https://dl.dropboxusercon...5/imdb%20en%20netflix.pdf

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Films nog niet echt ingedoken, al vind ik de top 250 van IMDB niet echt mijn 'maatstaaf', daar ik uit die lijst al meteen 100 films kan schrappen die ik zelf weinig tot niets vond.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ourplayground
wat is er toch met al die mensen die afgeven op Netflix... jammer joh, dan gebruik je het toch niet? Wellicht handig om voor het plaatsen van je bericht even te controleren of er wellicht al meer mensen tot die conclusie waren gekomen.

zo nu even een beetje on topic gericht aan de mensen die afgeven:
het aanbod zal groeien, en dit zal waarschijnlijk sneller groeien als er meer abonnees zijn. zoals ook eerder vermeld vergelijk het met spotify.

iRacing Profiel Twitch

Verwijderd

Dus hier mogen alleen maar positieve geluiden terecht komen? Dan krijg je een heerlijk scheef topic he.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee dat niet maar zet het eens in perspectief.

Hoeveel betaal je voor je gewone kabeltelevisie? Waarschijnlijk minimaal €15 per maand. Netflix is dus de helft van die prijs, en geeft je een beter aanbod dan de gewone kabeltelevisie (beweer eens dat het niet zo is), volledig on demand wanneer jij het wilt, volledig legaal... Good deal, als je het mij vraagt!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:31:

... Good deal, als je het mij vraagt!
Als je het gros van het aanbod zelf al legaal hebt (of niets vind, ook goed), is het gewoon overbodig.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Is waarschijnlijk een kwestie van niet waargemaakte verwachtingen. Bij Netflix heb ik toch het idee van (zeer) recente series, een groot aanbod, en behoorlijk recente films (as in, net uit op DVD/BR). Ik denk dat dat iets is dat komt van de US variant van Netflix, die lijkt (vooralsnog) veel uitgebreider dan de NL versie.

Die verwachting weten ze duidelijk (nog) niet waar te maken.

Nomen nescio

• ourplayground
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:29:
Dus hier mogen alleen maar positieve geluiden terecht komen? Dan krijg je een heerlijk scheef topic he.
dat zeg ik niet, het is alleen herhaling op herhaling op... je weet wat ik bedoel.
Hoeveel betaal je voor je gewone kabeltelevisie? Waarschijnlijk minimaal €15 per maand. Netflix is dus de helft van die prijs, en geeft je een beter aanbod dan de gewone kabeltelevisie (beweer eens dat het niet zo is), volledig on demand wanneer jij het wilt, volledig legaal... Good deal, als je het mij vraagt!
mee eens. al mis ik wel goede tijden slechte tijden op netflix :P

Wat trouwens wel erg netjes is: als je op bijvoorbeeld Ipad/Iphone een film/serie kijkt en halverwege stopt, dan kan je later op je apple tv verder kijken waar je op je iphone/ipad was gebleven. Vind het een erg leuke feature. Weet niet of dit ook via browser werkt btw.

iRacing Profiel Twitch

• habermas
Bra-Jo schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:35:
Is waarschijnlijk een kwestie van niet waargemaakte verwachtingen. Bij Netflix heb ik toch het idee van (zeer) recente series, een groot aanbod, en behoorlijk recente films (as in, net uit op DVD/BR). Ik denk dat dat iets is dat komt van de US variant van Netflix, die lijkt (vooralsnog) veel uitgebreider dan de NL versie.

Die verwachting weten ze duidelijk (nog) niet waar te maken.
+1

Verwijderd

LearnDriver schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:28:
apart, op de wd tv live mediaspeler heb je overal gele subs bij netflix, maar netflix nl heeft witte subs. Maar dat kan je nergens instellen.

Verwijderd

ourplayground schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:35:
[...]

dat zeg ik niet, het is alleen herhaling op herhaling op... je weet wat ik bedoel.
Dat kun je ook stellen voor de mensen die het wel wat vinden. ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat het een goede deal kan zijn wordt ook door niemand betwist. Waar hem het schoentje wringt is juist bij het aanbod, en dan met name de gedateerdheid daarvan. Buiten dat het aanbod relatief beperkt is door het ontbreken van de echte toppers, zitten er simpelweg geen new releases bij. Zo kan ik bijvoorbeeld geen enkele film terugvinden van Marvel en zullen ook Warner Bros, MGM en Universal niets aan Netflix leveren. Zo, daar heb je toch zo ongeveer de helft van de topfilms die er nooit zal komen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Mwaaaaaaaaaaaaaa..... Ik wou dat dit waar was. Ik wilde graag dat mijn Ziggo HD TV abbo overbodig werd door Netflix, maar zoals het er nu uitziet moet ik mijn abbo juist aanhouden. Ik volg daar sinds de release van Fox HD een paar series (Walking Dead, The Bridge, soms Simpsons), allen welke niet beschikbaar op Netflix.

De reden dat we sowieso TV hebben is dat mijn vriendin Vlaams is en graag ook naar Belgische zenders kijkt op z'n tijd. Wat daar op komt kan je niet downloaden en komt niet op Uitzending gemist.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:40:
[...]

...Zo, daar heb je toch zo ongeveer de helft van de topfilms die er nooit zal komen...
Nooit is een groot woord, pak hem beet 10 jaar geleden zou je Netflix ook niet voor mogelijk houden ivm allerlei rechten. Dit heeft gewoon veel tijd nodig. Vergeet niet dat de tv- en filmindustrie erg ouderwets denkt, uitzonderingen daargelaten.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:46:
[...]

Nooit is een groot woord, pak hem beet 10 jaar geleden zou je Netflix ook niet voor mogelijk houden ivm allerlei rechten. Dit heeft gewoon veel tijd nodig. Vergeet niet dat de tv- en filmindustrie erg ouderwets denkt, uitzonderingen daargelaten.
MGM, Universal en WB hebben volgens mij dit jaar nog hun films en series van Netflix afgehaald omdat ze een eigen dienst hebben opgericht |:(

Een groot probleem waar wij niet US ingezetenen tegenaan lopen is dat 'daar' de meeste series na uitzending op de website gezet worden en dan daar te bekijken zijn. En dat gebeurt hier dus niet.

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-09-2013 15:49 ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:40:
[...]

Dat het een goede deal kan zijn wordt ook door niemand betwist. Waar hem het schoentje wringt is juist bij het aanbod, en dan met name de gedateerdheid daarvan. Buiten dat het aanbod relatief beperkt is door het ontbreken van de echte toppers, zitten er simpelweg geen new releases bij. Zo kan ik bijvoorbeeld geen enkele film terugvinden van Marvel en zullen ook Warner Bros, MGM en Universal niets aan Netflix leveren. Zo, daar heb je toch zo ongeveer de helft van de topfilms die er nooit zal komen...
Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken met dat ze nu nog maar net op de Nederlandse markt beginnen. Ik neem aan dat het aanbod snel zal stijgen. En in die aanloopperiode kan je een maand lang gratis Netflixen. Lijkt me een goede trade-off, toch?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Misschien verduidelijkt onderstaand het wat voor iedereen (bron volkskrant):

Eerst een samenvatting: het is een aanvulling op normaal tv kijken en op zelf downloaden. Als je bijv. student bent en alles bekijkt wat er gisteren is uitgezonden is het niks voor jou. Werk je en heb je een gezin, dan is het ideaal.

Hier het artikel:

Marketingtechnisch is er alvast niks mis met het deze dagen onvermijdelijke Netflix. Maar wat doet het mediabedrijf - vanaf vandaag ook in Nederland - nog meer allemaal goed? En wat is er op aan te merken? We zetten het nog één keer voor u op een rij: de 10 zaken die u moet weten rond de komst van Netflix: .

1) Niets nieuws
On demand televisie kijken is niets nieuws. Met Uitzending Gemist, RTL XL, Videoland on demand, Film1, HBO en het digitale aanbod van Ziggo, UPC, Telfort, Tele2 en KPN kunnen kijkers allang op allerlei plekken tv-programma's, series en films kijken op het moment waarop het hen uitkomt. Wel nieuw is dat er bij Netflix onbeperkt kan worden gekeken voor een vast, vrij laag, bedrag per maand. Voor 7,99 euro krijgt de Netflix-abonnee toegang tot een catalogus vol series en films die via smartphones, tablets en smart-tv's kunnen.

2) Aanbod
Wat is er zoal te zien? Netflix heeft de rechten van de tv-series Dexter, Homeland, Lost, Prison Break, Modern Family, Spartacus, The Vampire Diaries, Luther, Sherlock, The Killing en The Bridge. Films zijn onder meer The Kite Runner, The King's Speech, Kill Bill - Vol.2, The Expendables, Alles is Liefde, All Stars 2 - Old Stars, De Heineken Ontvoering en - opmerkelijk, want van RTL - Gooische Vrouwen. Dan zijn er nog allerlei kinderfilms en cabaretshows van onder meer Hans Teeuwen, Claudia de Brey en Lebbis.

3) Spinnenraggen
Allemaal ouwe meuk, zou een fervent seriekijker kunnen zeggen. Maar niet alles zit onder de spinnenraggen. Netflix heeft ook gloednieuwe series die alleen via de eigen dienst te zien zijn. Dan gaat het om het politieke drama House of Cards (met Kevin Spacey), de mystery-serie Hemlock Grove (met Famke Janssen), seizoen vier van de comedy Arrested Development en het gevangenis drama/comedy Orange is the New Black. Helemaal nieuw, vanaf 12 september, is Derek; de nieuwe comedy van Ricky Gervais. Door de komst naar Nederland zijn nu zijn alle afleveringen van deze Netflix-series ook hier beschikbaar, met ondertiteling.

4) Live-tv blijft op vertrouwde manier
Netflix en andere on demand-aanbieders zullen het traditionele tv-kijken niet verdringen. Vooral live-tv, zoals nieuwsgebeurtenissen, actuele talkshows, sportevenementen en talentenjachten blijven ook in de toekomst miljoenen kijkers op de vertrouwde manier bereiken. Mensen krijgen er eigenlijk gewoon een extra kanaal bij voor entertainment, een online vervanger voor die kasten vol dvd's.

5) Bestaande zenders actiever online
In Amerika is Netflix heel groot. Desondanks zijn de traditionele tv-zenders daar helemaal niet minder populair geworden. Betaalkanaal HBO, ook al zo'n grote Amerikaanse aanbieder van vooral eigen series en films, is er zelfs groter dan ooit. In Nederland worden de bestaande zenders, zoals RTL en Nederland 1, ook nog altijd zeer goed bekeken en dat zal met de komst van al die on demand-services voorlopig echt niet veranderen. Wel worden ze steeds actiever op internet. SBS biedt steeds meer programma's online aan, soms nog eerder dan ze op de reguliere zenders komen. RTL begint in de loop van dit najaar met een 'eigen Netflix', samen met de onlangs gekochte videodienst van Videoland. Ook daar zal voor een bepaald bedrag per maand onbeperkt gekeken kunnen worden naar films en series. Uiteindelijk shop je straks dus je eigen entertainment-aanbod bij elkaar.

6) Verfijnd, persoonlijk aanbod
Binnen een Netflixaccount kunnen meerdere profielen worden aangemaakt, waardoor bijvoorbeeld jonge kinderen andere aanbevelingen voor films en series te zien krijgen dan hun ouders. Door voorkeuren in te vullen, krijgt sowieso iedere gebruiker tips op maat. Elke dag proberen ruim tweehonderd specialisten in het hoofdkantoor in Californië de tienduizenden genres nog meer te verfijnen en aan te passen aan de grillen van de kijker.

7) Dicht netwerk
Netflix was al beschikbaar in onder meer de Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië, Zweden en Brazilië. Nederland is het zevende Europese land en komt dus vrij snel aan de beurt. Nederland is het land met een enorm dicht netwerk van zeer snelle internetverbindingen en is bovendien in televisieland een grote speler.

8 ) Aantal potentiële kijkers
Netflix heeft bijna 40 miljoen abonnees wereldwijd. Volgens het bedrijf hebben ongeveer 70.000 mensen in Nederland vooraf aangegeven dat ze geïnteresseerd waren. Ter vergelijking: een digitaal betaalkanaal als Film1 heeft ongeveer 300.000 abonnees. Zij betalen ongeveer 15 euro voor vijf 'ouderwetse' kanalen met - nieuwere - films en series als Breaking Bad. Enkele honderden titels zijn on demand beschikbaar op andere devices. HBO is sinds anderhalf jaar ook in Nederland actief en is bekend van series als Game of Thrones, Girls en The Sopranos. Dit bedrijf maakt niet bekend hoeveel mensen er abonnee zijn. Vermoedelijk gaat het om ongeveer 100.000 betalende abonnees. Ook hier kost een abonnement 14,99 euro per maand.

9) Netflix was tijd ver vooruit
Hoewel er in de Verenigde Staten nog ruim zeven miljoen mensen gebruik van maken, is de dvd-dienst van Netflix - daar begon het in 1997 mee - allang niet meer hun core business; iedereen kijkt nu streaming (data via internet afspelen, zonder van tevoren te downloaden), op de televisie, laptop, smartphone of spelcomputer. Dat streaming aanbieden van films en series is altijd het idee achter Netflix geweest, zegt oprichter Reed Hastings vandaag in een gesprek met de Volkskrant. 'Daarom noemden we het ook Netflix, en niet Dvd-By-Mail, we keken naar de toekomst.' Die toekomst kwam alleen wat minder snel dan verwacht.

10) Eigen Netflix-producties in Nederland?
Hastings zegt in hetzelfde interview niet uit te sluiten dat Netflix, zoals het ook al eerder deed in Noorwegen met de serie Lilyhammer, ook eigen series in Nederland gaat produceren: 'Dat zou ik heel leuk vinden.' Tegelijkertijd is Netflix een potentieel wereldwijd distributieplatform voor reeds bestaande Nederlandse films en series. 'Film- en seriemakers in Nederland worden straks onderdeel van de Netflixmarkt en die zit in meer dan veertig landen wereldwijd.'

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:48:
[...]

MGM, Universal en WB hebben volgens mij dit jaar nog hun films en series van Netflix afgehaald omdat ze een eigen dienst hebben opgericht |:(

Een groot probleem waar wij niet US ingezetenen tegenaan lopen is dat 'daar' de meeste series na uitzending op de website gezet worden en dan daar te bekijken zijn. En dat gebeurt hier dus niet.
Heeft alles met centjes en uitzendrechten te maken (zie syndication :X).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ourplayground schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:35:
Wat trouwens wel erg netjes is: als je op bijvoorbeeld Ipad/Iphone een film/serie kijkt en halverwege stopt, dan kan je later op je apple tv verder kijken waar je op je iphone/ipad was gebleven. Vind het een erg leuke feature. Weet niet of dit ook via browser werkt btw.
Dat werkt tussen alle apparaten die met app werken, WP8 -> Win8 (metro) is dit ook het geval.

Browser werkt daarin ook gewoon, je ziet een kleine voorgangsbalk onder je laatst gekeken films.

Ik heb al een zut films klaar staan, niet perse de 8 euro waard, maar erg handig op elk willekeurig moment weer verder te kijken via ander apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2013 16:03 ]

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je hier je eigen foto krijgt?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2013/08/Screen-Shot-2013-08-01-at-8.42.21-AM-580x317.jpg

ik kan alleen standaard plaatjes kiezen. Moet ik dan een facebook aanmaken ofzo? Ik heb namelijk geen facebook. Maar ik vermoed dat het zoiets is?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 16:06 ]

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik heb dat zelf gekregen door mijn Facebook account te koppelen. Maar wellicht zijn er ook andere manieren?
Pagina: 1 ... 6 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.