Verwijderd

Yucko schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:43:
Wel is het zo dat ik mijn bankrekening aan PayPal gekoppeld heb. Wanneer ik iets betaal/koop dan schrijft PayPal het automatisch van mijn bankrekening af.(Je ziet in het overzicht eerst een overboeking van bankrekening naar PayPal en daarna meteen de betaling naar de tegenpartij)
Bij mij staat paypal er ook op nu , maar ik kreeg wel een melding dat het niet kon. Vervolgens 9 emails ??? waarin stond dat ik de betalingswijze veranderd had.

Ik zit nog eens te proberen,maar elke keer als ik paypal kies en inlog krijg ik dit bericht nu:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/344tu80.png

Echter staat er bij mijn instellingen gewoon dat ik met paypal betaal? 8)7

Ik zal nog even wat aanpassen, misschien mag ik niet het aanpassen omdat ik nu in Nedeland ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 17:59 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51

Yucko

One clown to rule them all !

Ik zit nog eens te proberen,maar elke keer als ik paypal kies en inlog krijg ik dit bericht nu:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/344tu80.png

Echter staat er bij mijn instellingen gewoon dat ik met paypal betaal? 8)7
als je waar inlogt? Op netflix.com?

[ Voor 83% gewijzigd door Yucko op 21-08-2014 18:05 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

ja, maar ik heb het probleem al. Ik krijg nu deze melding:

Deze ontvanger accepteert geen betalingen van niet-Amerikaanse PayPal-rekeningen.

Dus ik heb denk ik een probleem over 3 weken :P
Maar misschien gaat het goed, ik weet het niet precies. Paypal staat wel actief als betalingsmethode op netflix, maar dat was voordat ik de creditcard eraf heb gehaald. Ik heb wel iets van 80 dollar op mijn paypal rekening staan en 2 bankrekeningen eraan hangen die gecontroleerd zijn.

Anders neem ik wel een NL Account, maakt mij het ook uit. Baal alleen dat ik wel een euro meer moet gaan betalen dan. Heb inmiddels wel weer een creditcard aangevraagd, toch niet helemaal slim om hem op te zeggen. Ik dacht dat ik wel zonder kon, maar loop nu toch tegen wat belemmeringen op.

Zal de volgende keer als ik bij familie in Amerika ben anders wat van die gift cards in de winkel kopen of ik laat ze dat even doorbellen / mailen. Stom dat het niet kan terwijl het met de creditcard wel ging.
Yucko schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:43:
Op dit moment ben ik met mijn laatste maand bezig van de coupon die ik via eBay gekocht had, dus op 15 september zullen we het weten. Ook zal ik dan weten of ik $ 7,99 betaal of € 7,99.
Als ik het zo lees heb je pas 15 september 2016 een probleem?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 18:22 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51

Yucko

One clown to rule them all !

nee, op 9 mei 2016 (US datum notatie) gaat bij mij de verhoging met 1 dollar / 1 euro in.

Op 15 september zullen we weten:
  • of mijn paypal account ook echt geaccepteerd wordt voor het incasseren van het abo-geld
  • of het in $ of € zal zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 21-08-2014 18:42 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Yucko schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:26:
nee, op 9 mei 2016 (US datum notatie) gaat bij mij de verhoging met 1 dollar / 1 euro in.

Op 15 september zullen we weten:
  • of mijn paypal account ook echt geaccepteerd wordt voor het incasseren van het abo-geld
  • of het in $ of € zal zijn :P
Die van mij staat op 18 september :P
Kan ik je mooi nog even vragen of het bij jou lukt. Ben alleen bang dat we allebei een probleempje hebben :+
Dus dat wordt dan een netflix nl abonnement nemen, hopelijk krijgen we die korting nog mee.

Of ik moet voor die tijd een nieuwe creditcard hebben, maar eigenlijk wilde ik dat niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 20:05 ]

Verwijderd

Ik zie hier steeds berichten dat Netflix gaat stoppen met alle BBC-series. Is hier ook een bron van of is dat alleen maar wilde speculatie? In de US is net een nieuwe BBC-serie als Netflix Original in premiere gegaan, Happy Valley. Dus in de US gaan ze wel door, of slaat dit alleen op Nederland.

Vreemde redenatie als dat waar is, want dan gaat natuurlijk bijna iedereen gelijk aan een VPN. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

We zijn nu trouwens in de US, leuke Netlfix reclames.
Zouden we die ook in NL kunnen gaan verwachten? ;)

Afbeeldingslocatie: http://embed.whisper.sh/whisper.sh/04e8e7ad3363bd758269d1552dcfdbef26d459.jpg

Afbeeldingslocatie: http://embed.whisper.sh/whisper.sh/04fd557ba96405588869c3a553345d8fb8738b-wm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://embed.whisper.sh/whisper.sh/04fd650cece7a321923566dd531228931201d7-wm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:04:

Of ik moet voor die tijd een nieuwe creditcard hebben, maar eigenlijk wilde ik dat niet meer.
Ik heb mijn (NL) account gekoppeld aan een debitcard ( pre-paid credit - whatever ;) ) van Skrill.com
( voorheen moneybookers )
Geen problem bij activatie gekregen, misschien omdat Skrill uit de UK werkt qua uitgevende instantie.

Kostte 10€, en is gewoon via Ideal op te waarderen.
Ik zet elke maand mijn 'vaste lasten' daarop voor mijn usenet, en andere online betalingen, en gebruik hem via Paypal en direct als CC )

edit :
Vandaag aan Happy Valley begonnen, super serie, en erg onderhoudend !
Weer een schte sterke politieserie zoals we ze kennen van de BBC.

( ik moet opschieten en doorkijken dus )

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 22-08-2014 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:35:
Ik zie hier steeds berichten dat Netflix gaat stoppen met alle BBC-series. Is hier ook een bron van of is dat alleen maar wilde speculatie? In de US is net een nieuwe BBC-serie als Netflix Original in premiere gegaan, Happy Valley. Dus in de US gaan ze wel door, of slaat dit alleen op Nederland.
Het gaat om Nederland. De meeste, zoniet alle, BBC series hebben een verloopdatum van 8 september. Dus dan verlopen de rechten voor netflix ervan. Daarom is het een logische gedachte dat de deal met de BBC op dat moment verloren is, ook omdat het precies een jaar is nadat netflix in Nederland begon, blijkbaar laag er een deal van precies 1 jaar.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:11:
Ik heb mijn (NL) account gekoppeld aan een debitcard ( pre-paid credit - whatever ;) ) van Skrill.com
( voorheen moneybookers )
Geen problem bij activatie gekregen, misschien omdat Skrill uit de UK werkt qua uitgevende instantie.
Dank je, ga ik proberen.
Al lees ik hier wel dat het problemen kan geven: http://forum.fok.nl/topic/1919029
Maar daar hebben ze het over een andere kaart. Zal google eens opstarten als ik over 3 weken geen netflix meer kan zien als hij over 3 weken niet paypal gebruikt).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:35:
Het is geen 'wilde' speculatie. Log maar eens in je browser in op Netflix. Als je zoekt op b.v. Orphan Black, Luther of Sherlock dan zie je aan de rechter kant van de pagina (iets naar beneden scrollen) dat deze series een beschikbaarheid hebben tot 08-09-2014. Dit geldt trouwens niet voor The White Queen en Doctor Who. Dus niet alle series stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb toch m'n netflix geannuleerd nu.

Ik heb op dit moment draaien:

Crunchyroll
Netflix

En ik merk gewoon dat ik Crunchyroll een stuk vaker kijk. Waarom? Puur omdat het aanbod van Netflix minder en minder wordt. Series lopen tijden achter (Sherlock, HIMYM, Modern Family etc) en worden voorlopig niet geupdate.
Anime sectie gaat voorlopig (of helemaal) niet komen.

Ik ga binnenkort wel weer kijken of het wat is, maar sorry, ik ga geen jaar wachten om een keer het nieuwe seizoen van X te kijken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

Cyphax

Moderator LNX
Tjoekie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:15:
[...]

Ik zou in ieder geval de gratis maand gewoon even proberen als ik jou was. Daar kun je je geen buil aan vallen en als het niks is heeft het geen cent gekost. Daarna kun je altijd nog gaan bedenken of je het 9 euri per maand waard vind.
Ik ben niet bang dat Netflix an sich me niet zal bevallen maar het idee dat je alsnog tijdgebonden bent zou me weghouden bij Netflix. En bij elke andere streaming-dienst.
Adlermann schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:18:
[...]

Ja, dat heeft netflix usa ook gewoon. De steamenrechten zijn niet onbeperkt altijd he.
Dat gemier met rechten kan me compleet gestolen worden. Dat het in de US ook zo is doet niet terzake. Ik accepteer niet dat ze daar mijn probleem van maken door het ineens te verwijderen uit het aanbod. De industrie past zich maar aan, anders neem ik geen abonnement af. :)
Maar er staat echt wel zat op voor het geld...
Ongetwijfeld, zolang je tenminste op tijd bent, blijkbaar. Als ik me zorgen moet maken of de rest van een seizoen van een serie die ik wil volgen over een maand nog wel beschikbaar is, dan ga ik het risico gewoon niet aan. Even goede vrienden verder.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

lanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:37:
Ik heb toch m'n netflix geannuleerd nu.

Ik heb op dit moment draaien:

Crunchyroll
Netflix

En ik merk gewoon dat ik Crunchyroll een stuk vaker kijk. Waarom? Puur omdat het aanbod van Netflix minder en minder wordt. Series lopen tijden achter (Sherlock, HIMYM, Modern Family etc) en worden voorlopig niet geupdate.
Anime sectie gaat voorlopig (of helemaal) niet komen.

Ik ga binnenkort wel weer kijken of het wat is, maar sorry, ik ga geen jaar wachten om een keer het nieuwe seizoen van X te kijken.
Nu noem je wel een vergelijking ook, twee diensten die imho gewoon niet te vergelijken zijn. Als je hoofdzakelijk geinteresseerd bent in anime e.d., dan zal Netflix je inderdaad ook niet bevallen. Er staat wel anime op, maar Netflix orienteert zich op kijkers met alle mogelijke interesses (lees: een beetje van dit-, een beetje van dat genre).
Als ik je reactie zo lees, gaat het dus niet puur om content die verdwijnt, maar méér om het feit dat Netflix niet genoeg anime content heeft. Het aanbod an sich wordt helemaal niet minder en minder (integendeel juist), het aanbod waar jij interesse in hebt is gewoon minimaal ;) .

Veel series lopen inderdaad één (of soms zelfs meerdere) seizoen achter, maar wat verwacht je nou voor 8 euro per maand?? Netflix zou heel wat meer kosten (en dan heb ik het niet over een paar euro, maar over enkele tientjes meer) als zij alle series up-to-date zouden aanbieden en uiteraard ook nieuwe films.

Ik geloof nog steeds (zoals ik al eerder zei, zie ik dit op Netflix US regelmatig gebeuren) dat de BBC content binnen enkele maanden weer terug staat op Netflix NL, mits er voldoende kijkers voor zijn.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Aanbod dat achterligt vind ik overigens niet zo'n punt, praktisch gezien (itt de oorzaak met licenties.. van mij mag het verboden worden ofzo want de consument is altijd de dupe). Uitgaande van een show die ik nog niet ken maakt het me niet zoveel uit of ik nu begin of dat al 2 jaar geleden had kunnen doen. Beter is natuurlijk om niet seizoenen achter te lopen, maar dat zou voor mij nog niet zo vreselijk snel een probleem zijn. En zo wel, dan kan je alsnog de betreffende show binnenhengelen op de illegale manier. Dat lijkt me moreel gezien geen probleem, als je daardoor niet je Netflix maar annuleert.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 22-08-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
De anime boeit me niet zozeer.. maar als ik een half jaar moet wachten om eenegzins up to date te blijven, wordt het vervelend..

Zelfde met bepaalde films, ja het aanbod is redelijk. Is het compleet bagger vergeleken met wat 'Murica krijgt? Jep.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:24
KillerBee schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:38:
Veel series lopen inderdaad één (of soms zelfs meerdere) seizoen achter, maar wat verwacht je nou voor 8 euro per maand?? Netflix zou heel wat meer kosten (en dan heb ik het niet over een paar euro, maar over enkele tientjes meer) als zij alle series up-to-date zouden aanbieden en uiteraard ook nieuwe films.
Is dat niet een beetje het hele punt van Netflix? Als ze dat zouden doen dan zouden ze een pak meer subscribers hebben en dan hebben we het niet over enkele tientallen. Hoe ik het zie is simpel: staat het op Netflix dan kijk er naar tegen betaling (maandelijkse abonnementskost). Staat het er niet op dan download ik het gewoon. Bij de eerste optie verdienen de makers er nog wat aan, bij de tweede zien ze er niets van terug in de vorm van inkomsten.

Of dat legaal of illegaal is doet er op dat moment ook maar weinig meer toe. Het is niet dat ik onwillig ben om te betalen, maar wel om te wachten. De gewone televisiezenders doen er ook ontzettend lang over om recente seizoenen van series uit te zenden. Als je dan al wil wachten dan krijg je in een serie van 40 minuten nog eens drie reclameblokken er gratis en voor niets bij!

Er kan natuurlijk gewacht worden tot het uit is op dvd of iets dergelijks, maar ook dat duurt onzettend lang en de prijs die ze er dan voor aanrekenen is ook navenant. Zo navenant zelfs dat ik het een risico vind om zo'n product te kopen voor ik de afleveringen gezien heb. Als ik kijk naar recentere seizoenen van New Girl, Supernatural, Dexter, etc. dan ging dat echt weggesmeten geld zijn.

Netflix heeft hier natuurlijk maar deels schuld aan, het zijn vooral de groten die veel geld willen zien en niet onterecht als je ziet wat sommige acteur eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Flying schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:55:
[...]

Is dat niet een beetje het hele punt van Netflix? Als ze dat zouden doen dan zouden ze een pak meer subscribers hebben en dan hebben we het niet over enkele tientallen. Hoe ik het zie is simpel: staat het op Netflix dan kijk er naar tegen betaling (maandelijkse abonnementskost). Staat het er niet op dan download ik het gewoon. Bij de eerste optie verdienen de makers er nog wat aan, bij de tweede zien ze er niets van terug in de vorm van inkomsten.

Of dat legaal of illegaal is doet er op dat moment ook maar weinig meer toe. Het is niet dat ik onwillig ben om te betalen, maar wel om te wachten. De gewone televisiezenders doen er ook ontzettend lang over om recente seizoenen van series uit te zenden. Als je dan al wil wachten dan krijg je in een serie van 40 minuten nog eens drie reclameblokken er gratis en voor niets bij!

Er kan natuurlijk gewacht worden tot het uit is op dvd of iets dergelijks, maar ook dat duurt onzettend lang en de prijs die ze er dan voor aanrekenen is ook navenant. Zo navenant zelfs dat ik het een risico vind om zo'n product te kopen voor ik de afleveringen gezien heb. Als ik kijk naar recentere seizoenen van New Girl, Supernatural, Dexter, etc. dan ging dat echt weggesmeten geld zijn.

Netflix heeft hier natuurlijk maar deels schuld aan, het zijn vooral de groten die veel geld willen zien en niet onterecht als je ziet wat sommige acteur eisen.
Als mensen 15-20 euro moeten gaan betalen voor Netflix dan zullen er een stuk minder zijn

Mensen hebben het op dit moment moeilijk dankzij 2 personen die ik hier niet zal noemen en het heeft met de politiek te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Netflix nu een paar dagen, en moet zeggen, vooralsnog tevreden ermee.
( mede omdat ik ook de US kan bekijken )
De kids zijn er helemaal in, films en series kijken ze, zelfs de 6 jarige kan de boel zelf vinden.

Maar het blijft een 'online videotheek' natuurlijk, vroeger had de videotheek ook niet alle films gelijk, en verdwenen de films ook na verloop van tijd uit de schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: beetje dubbelop.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 14-09 17:02

-Stef-

Slainthe!

Ik probeer mbv een hdmi audio extractor achter een Chromecast het 5.1 kanaal van Netflix met een coaxkabel naar mijn receiver te laten lopen aangezien deze geen hdmi ingang heeft maar tot nu toe geeft mijn Yamaha RX-V1300 aan slechts stereo te ontvangen. Waarschijnlijk omdat mijn receiver geen DD Plus decodeert maar daar ben ik nog niet helemaal uit, omdat het decoden al in de extractor zou moeten gebeuren maar die vraag ligt momenteel bij de fabrikant.

Ik krijg echter tot nu toe bij geen enkele Netflix film/serie in de audioinstellingen in de Netflix app op zowel mijn iPad als mijn Nexus 5 de mogelijkheid om voor 5.1 geluid te kiezen. Ik heb dus alleen de mogelijkheid om stereo te kiezen. Ook bij bijvoorbeeld House of cards, wat volgens mij ook in NL 5.1 geluid meestuurt. Dit is dan wellicht ook de oorzaak waarom mijn receiver alleen stereo weergeeft.

Herkent iemand dit probleem? Wellicht kan iemand een filmtitel doorgeven die zeker ook met 5.1 kanaal wordt verstuurd, zodat ik beter kan testen waaraan het ligt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:00:
Ik probeer mbv een hdmi audio extractor achter een Chromecast het 5.1 kanaal van Netflix met een coaxkabel naar mijn receiver te laten lopen
een coax kabel kan geen 5.1 geluid oversturen. Je zou vanaf je tv naar je receiver een optische kabel kunnen leggen en kijken of de tv 5.1 geluid doorgeeft, anders kan je denk ik beter investeren in een wd tv live of andere mediaspeler voor pakweg 80 euro om vanuit daar het geluid aan te sturen, die hebben een optische uitgang voor het geluid en dat heeft de wat meer budget chromecast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Mijn dvd speler speelt toch ook 5.1 geluid via een coax kabel via mijn receiver, waarom zou dat nu dan niet kunnen met een hdmi audio extractor die het 5.1 signaal van de hdmi kabel naar mijn receiver splitst? De extractor heeft zowel een coax uit als een optische uitgang, dus dat geeft lijkt mij al aan dat dit zou moeten werken. Ik zal de optische eens proberen.

Maar dan nog, als de bron (Netflix) stereo is gaat het niet werken, dus ik moet eerst een film in 5.1 kunnen ontvangen op mijn tablet/phone.

/Edit: ik lees nu dat coax geen dd plus signaal ondersteunt. Ik zal optisch proberen maar heb dan nog wel een 5.1 bron nodig.

Het converteren van het DD+ signaal zou overigens in de Extractor moeten gebeuren zodat het 5.1 signaal toch via de coax door mijn receiver ontvangen zou moeten kunnen worden. Maar als de Netflix app geen 5.1 signaal aangeeft maar enkel stereo, dan ontvangt mijn Chromecast ook enkel stereo geluid.

[ Voor 30% gewijzigd door -Stef- op 23-08-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:09:
[...]

een coax kabel kan geen 5.1 geluid oversturen. Je zou vanaf je tv naar je receiver een optische kabel kunnen leggen en kijken of de tv 5.1 geluid doorgeeft, anders kan je denk ik beter investeren in een wd tv live of andere mediaspeler voor pakweg 80 euro om vanuit daar het geluid aan te sturen, die hebben een optische uitgang voor het geluid en dat heeft de wat meer budget chromecast niet.
Als het alleen voor Netflix is kan je ook de wd play kopen, scheelt weer een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Laat ik mijn primaire vraag anders formuleren, omdat er nu teveel randzaken worden belicht.

Wie ziet er in zijn Netflix app (Nederlandse Netflix) bij de audio-instellingen een optie om 5.1 geluid te casten en zo ja, bij welke film/serie is dat? Dan kan ik met die film/serie verder testen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@-Stef

Een coax werkt wel voor surround. De betere audio apparatuur heeft zowel coax als optische aansluitingen.

Netflix streamt titels in surround, je ziet dit in iconen bij de titels staan met Dolby Digital Plus of 5.1

Probeer dit stappenplan eens uit, of start daar een chat met Netflix, die zijn erg behulpzaam!
https://help.netflix.com/en/node/14163

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Waar ik me altijd over verbaas: waarom wil men een serie/film onmiddellijk na het uitbrengen kunnen zien ? Is x-maanden wachten tot het in Nederland op de TV verschijnt, of tot een aanbieder als Netflix het uitbrengt zo erg ? Soms krijg ik het gevoel dat 'men' eigenlijk het liefst bij de opnames aanwezig is, zodat je het in real-time kan volgen.
Ik kijk ondertussen wel wat oudere series/ films die ik nog niet gezien heb. Daar zijn er toch genoeg van ?

(Dat dat gevoel bestaat bij series waar een nieuw seizoen van uitkomt, kan ik me nog enigszins indenken, maar ook daar is een periode wachten toch niet zo erg ? Of is dat de tijdgeest van 'I want it all and I want it now' ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:50
garathane schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:41:
...

Of is dat de tijdgeest van 'I want it all and I want it now' ? )
precies. Dat. Niets meer niets minder. Het is ergens best gek dat met de huidige technische mogelijkheden series/films nog steeds gefaseerd worden uitgebracht in delen van de wereld. Mede door het downloaden zijn mensen verwend geraakt waardoor ze niet meer kunnen wachten. Ze weten dat het aan de andere kant van de wereld op Maandag op tv komt.. dan moet het dinsdag beschikbaar zijn. Helaas is de industrie nog niet zo ver.

Daarnaast speelt natuurlijk ook nog een rol dat het verbod op downloaden van media (verkregen uit illegale bron) niet wordt nageleefd / gecontroleerd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waar ik me altijd over verbaas: waarom wil men een serie/film onmiddellijk na het uitbrengen kunnen zien ?
Bij grote series zoals GoT (Die trouwens niet te zien is op Netflix :+ ) heb je grote kans dat je al veel spoilers leest op internet. Daarom snel kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Praktisch gezien is dat inderdaad voor mij ook weleens lastig. Ik had dat met Breaking Bad bijvoorbeeld. Mensen gooien Facebook er vol mee en voor je het weet is het allemaal al verraden qua einde. Verder maakt het me geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:41:
Een coax werkt wel voor surround. De betere audio apparatuur heeft zowel coax als optische aansluitingen.
Een digitale coaxiale kabel bedoelde hij dus, die link had ik even niet gelegd. Maar ik heb nog nooit een tv gezien met die aansluiting en het moet toch van de tv naar de receiver gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Nee van de hdmi audio extractor naar de receiver. De extractor stuur het beeldsignaal van de Chromecast via hdmi door naar mijn tv en het audio sigmnaal via coax of optisch door naar mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Dacuuu schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:58:
[...]

Bij grote series zoals GoT (Die trouwens niet te zien is op Netflix :+ ) heb je grote kans dat je al veel spoilers leest op internet. Daarom snel kijken!
Iedereen zegt altijd dat je niet lang moet wachten met grote series te kijken omdat je dan teveel spoilers voorgeschoteld krijgt. Ik heb dat probleem blijkbaar niet.
Van veel series heb ik nog geen aflevering gezien, ook grote of klassiekers. Zelfs breaking bad heb ik pas jaren na dato gekeken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Maar zien jullie dus ook geen 5.1 audio optie in de instellingen van de Netflix app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
-Stef- schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:19:
Nee van de hdmi audio extractor naar de receiver. De extractor stuur het beeldsignaal van de Chromecast via hdmi door naar mijn tv en het audio sigmnaal via coax of optisch door naar mijn receiver.
Je hebt de tv op de receiver aangesloten dmv hdmi en coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Waar ik me altijd over verbaas: waarom wil men een serie/film onmiddellijk na het uitbrengen kunnen zien?
Als seizoen 1 bijvoorbeeld eindigt met een enorme cliffhanger en seizoen 2 is beschikbaar in America(en dus te downloaden) dan ga ik niet een x aantal maanden wachten om te zien hoe het verder gaat. Ik heb al een jaar gewacht op een nieuw seizoen, als er dan een mogelijkheid is om het nieuwe seizoen te kunnen bekijken ga ik(en wil) natuurlijk niet nog langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

baronruud schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

Je hebt de tv op de receiver aangesloten dmv hdmi en coax?
Nee, enkel coax. Mijn receiver heeft geen hdmi ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

Waar ik me altijd over verbaas: waarom wil men een serie/film onmiddellijk na het uitbrengen kunnen zien ? Is x-maanden wachten tot het in Nederland op de TV verschijnt, of tot een aanbieder als Netflix het uitbrengt zo erg ? Soms krijg ik het gevoel dat 'men' eigenlijk het liefst bij de opnames aanwezig is, zodat je het in real-time kan volgen.
Ik kijk ondertussen wel wat oudere series/ films die ik nog niet gezien heb. Daar zijn er toch genoeg van ?

(Dat dat gevoel bestaat bij series waar een nieuw seizoen van uitkomt, kan ik me nog enigszins indenken, maar ook daar is een periode wachten toch niet zo erg ? Of is dat de tijdgeest van 'I want it all and I want it now' ? )
Ik vermoed het laatste. En mogelijk het "kunnen meepraten bij de koffie automaat". Ik heb zelf nooit zoveel haast met het kijken van een serie... Er is nog zoveel dat ik wil zien! (we zijn nu 4400 aan het kijken en aangezien we eigenlijk nooit aan "binge viewing" doen, zijn we er nog wel even zoet mee :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je receiver geen Dolby Digital Plus ondersteunt is dat het probleem en kun je 5.1 met Netflix vergeten.

A receiver that supports Dolby Digital Plus is required to decode and play 5.1 audio. If you are using a receiver that only supports Dolby Digital, playback of 5.1 content will be unsuccessful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
XanderDrake schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:16:
Iedereen zegt altijd dat je niet lang moet wachten met grote series te kijken omdat je dan teveel spoilers voorgeschoteld krijgt. Ik heb dat probleem blijkbaar niet.
Van veel series heb ik nog geen aflevering gezien, ook grote of klassiekers. Zelfs breaking bad heb ik pas jaren na dato gekeken.
Het hangt van de omgeving af, als iedereen in je omgeving download en over die series praat heb je daar meer last van. Of je kunt gewoon niet meepraten, als iedereen gewoon aan de Netflix zit bestaat dat probleem niet meer.

Wat ik wel irritant vind is dat ik sommige series al enkele seizoenen gevolgd heb, maar dat ik nu tot 2015 moet wachten voordat het seizoen van 2014 op Netflix NL komt. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
XanderDrake schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:16:
[...]
Zelfs breaking bad heb ik pas jaren na dato gekeken.
Voordeel is, bij die serie mis je gewoon niks boeiends. 90% is gewoon plothole filled zooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gonadan schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:50:
Het hangt van de omgeving af, als iedereen in je omgeving download en over die series praat heb je daar meer last van. Of je kunt gewoon niet meepraten, als iedereen gewoon aan de Netflix zit bestaat dat probleem niet meer.
Mijn vrienden kijken ook series en vaak eerder dan mij want ze downloaden voornamelijk alles. Komt gewoon niet echt te spraken. Ook niet via Facebook bijv. Blijkbaar hebben we andere dingen om het over te hebben :P
Wat ik wel irritant vind is dat ik sommige series al enkele seizoenen gevolgd heb, maar dat ik nu tot 2015 moet wachten voordat het seizoen van 2014 op Netflix NL komt. 8)7
Ook daar kan ik om de één of andere niet mee zitten. Dit 'probleem' heb ik bij Sherlock, The Killing en The Bridge, maar ik zit er niet mee.
Er is zoveel wat ik nog moet kijken! We zijn nu net begonnen aan House of Cards, in twee dagen al weer 4 afleveringen gekeken. Waarschijnlijk gaan we daarna Sherlock US (Elementary) kijken of Lillyhammer, of the Americans of Homeland, of Madmen. We zijn nog lang niet klaar.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

XanderDrake schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:38:
Ook daar kan ik om de één of andere niet mee zitten. Dit 'probleem' heb ik bij Sherlock, The Killing en The Bridge, maar ik zit er niet mee.
Er is zoveel wat ik nog moet kijken! We zijn nu net begonnen aan House of Cards, in twee dagen al weer 4 afleveringen gekeken. Waarschijnlijk gaan we daarna Sherlock US (Elementary) kijken of Lillyhammer, of the Americans of Homeland, of Madmen. We zijn nog lang niet klaar.
Tja als je gewoon alles kijkt het verder boeit niets je dan zal je niet snel ergens mee zitten inderdaad. ;)

Zelf houd ik er niet van heel veel series naast elkaar te volgen en ben ook wel selectief in wat ik ga kijken. Dan vind ik het gewoon jammer dat er zo extreem veel tijd overheen gaat. Het verschilt ook heel erg per serie, wellicht moet ik meer met de massa mee gaan want hoe populairder hoe meer moeite Netflix er voor doet natuurlijk. :P

Feit is wel dat we gewoon verwend zijn geraakt door al dat downloaden, Sickbeard zorgde dat je hooguit een paar uur achter liep op de VS. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gonadan schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:52:
[...]

Tja als je gewoon alles kijkt het verder boeit niets je dan zal je niet snel ergens mee zitten inderdaad. ;)

Zelf houd ik er niet van heel veel series naast elkaar te volgen en ben ook wel selectief in wat ik ga kijken. Dan vind ik het gewoon jammer dat er zo extreem veel tijd overheen gaat. Het verschilt ook heel erg per serie, wellicht moet ik meer met de massa mee gaan want hoe populairder hoe meer moeite Netflix er voor doet natuurlijk. :P
Vreet jij jezelf dan ook op als je favo serie's seizoen voorbij is en dat je tot volgend jaar moet wanten :P ?
Voor mij zijn "seizoen is niet beschikbaar op Netflix" en "seizoen is niet beschikbaar want nog niet gefilmd" hetzelfde ;) .

Dat wekelijkse wachten per aflevering is niet mijn ding, nooit geweest. Ik kon mezelf vroegâr gewoon niet op tijd en consistent genoeg achter een TV plaatsen om iets te kijken (zelfs niet voor mijn all-time favourites zoals X-Files en Sliders). Daarna kwam Kazaa, youtube, bittorrent, en vervolgens Uitzending Gemist en Netflix en eindelijk kan ik dat hele concept negeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:57:
Als je receiver geen Dolby Digital Plus ondersteunt is dat het probleem en kun je 5.1 met Netflix vergeten.

A receiver that supports Dolby Digital Plus is required to decode and play 5.1 audio. If you are using a receiver that only supports Dolby Digital, playback of 5.1 content will be unsuccessful.

Tenzij je zorgt dat het DD+ signaal al vóór je reiceiver gedecodeerd wordt wat ik probeer duidelijk te maken omdat ik aangeef hiervoor een HDMI audio convertor te hebben gebruikt. Als deze extractor het DD+ signaal omzet in een ouderwets DD signaal, zou dat door elke AV receiver moeten kunnen worden doorgegeven. Ik kreeg overigens vanochtend bericht van de fabrikant dat de extractor in kwestie geen DD+ ondersteunt, itt wat de verkoper mij meldde. Hij is dus inmiddels retour.

Omdat ik wilde testen vroeg ik mij af wie in zijn Netflix app een 5.1 audio optie in zijn instellingen ziet staan omdat ik enkel stereo zie maar ik vermoed dat niemand hier met 5.1 geluid naar Netflix kijkt, aangezien dit niet wordt bevestigd. Mijn iPad en telefoon ruiken niet hoe ik mijn Chromecast heb aangesloten maar geven gewoon weer hoe ze het Netflix signaal via mijn modem ontvangen. Ik begrijp dus niet waarom ik alleen maar een stereosignaal in mijn Netflix app instellingen zie. Er schijnen immers films te zijn die ook in NL in 5.1 worden uitgezonden alleen weet ik dus niet welke.

Maar goed het ding is retour en daarmee mijn project geëindigd. DPL2 klinkt ook aardig. In de toekomst maar eens met een andere setup verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
-Stef- schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:28:
[...]

Omdat ik wilde testen vroeg ik mij af wie in zijn Netflix app een 5.1 audio optie in zijn instellingen ziet staan omdat ik enkel stereo zie maar ik vermoed dat niemand hier met 5.1 geluid naar Netflix kijkt, aangezien dit niet wordt bevestigd. Mijn iPad en telefoon ruiken niet hoe ik mijn Chromecast heb aangesloten maar geven gewoon weer hoe ze het Netflix signaal via mijn modem ontvangen. Ik begrijp dus niet waarom ik alleen maar een stereosignaal in mijn Netflix app instellingen zie. Er schijnen immers films te zijn die ook in NL in 5.1 worden uitgezonden alleen weet ik dus niet welke.
Ik zie de 5.1 instelling in m'n app (Windows 8.1 app). En ik krijg ook echt 5.1 (DD) op m'n receiver, terwijl dat geen DD+ receiver is.....de PC zal het dus vast al voor me omzetten naar DD. Ook via de Western Digital streamer kijk ik alles in 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
[...]
Bij mij zit de Chromecast (ideaal voor Netflix!) direct in mijn Onkyo Receiver.
Bij 5.1 films (en dat zijn zover ik heb meegemaakt de meeste films op Netflix) wordt door de Onkyo netjes DD 5.1 geluid weergegeven en de beelden worden naar de tv gestuurd.
Ik vind juist 5.1 geluid (en HD beeld) zeer belangrijke features van Netflix!

Jij maakt het jezelf volgens mij erg lastig, zo'n AV receiver met voldoende HDMI poorten is nog voor veel meer scenario's enorm handig en scheelt veel kabel bende! _/-\o_

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

XanderDrake schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:19:
Vreet jij jezelf dan ook op als je favo serie's seizoen voorbij is en dat je tot volgend jaar moet wanten :P ?
Voor mij zijn "seizoen is niet beschikbaar op Netflix" en "seizoen is niet beschikbaar want nog niet gefilmd" hetzelfde ;) .
Wie heeft het over opvreten? Als ik Californicaiton als voorbeeld neem, daarvan had ik al een aantal seizoenen gezien en wachtte op de laatste welke al lang en breed is opgeleverd en uitgezonden. Netflix wacht tot medio 2015 (volgens mijn laatste bronnen) voordat het seizoen van begin dit jaar erop komt. Dat stoort mij dan. Ik begrijp gerust dat Netflix niet alles in de hand heeft vanwege rechten en dergelijke, maar gezien de huidige technieken vind ik het gewoon zonde.
Dat wekelijkse wachten per aflevering is niet mijn ding, nooit geweest. Ik kon mezelf vroegâr gewoon niet op tijd en consistent genoeg achter een TV plaatsen om iets te kijken (zelfs niet voor mijn all-time favourites zoals X-Files en Sliders). Daarna kwam Kazaa, youtube, bittorrent, en vervolgens Uitzending Gemist en Netflix en eindelijk kan ik dat hele concept negeren!
Eens. Vroeger heb ik weinig series gevolgd omdat het simpelweg niet te volgen was, zenders zenden een serie een tijdje uit en besluiten dan om de volgorde om te gooien, te stoppen of weer opnieuw te beginnen. Sinds het internet kan ik eindelijk een serie knap op volgorde kijken, wat worden ze daar onwijs beter van zeg. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jouw setup gaat niet werken, je Chromecast met DD+ werkt niet met jouw receiver. Neem een Apple TV. Die zet het Netflix DD+ geluid om naar Dolby Digital 5.1 wat jouw receiver aan kan en heeft ook zowel HDMI als optisch uit.

Of neem een andere receiver als je geen afscheid kunt nemen van je Chromecast. Maar dan ben je stukken duurder uit dan zo'n Apple TV.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.hightechdad.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2010/11/Apple_TV_back.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met de technische afdeling van netflix om mijn netflix usa naar netflix nederland om te zetten. Dat gaat niet zomaar, maar ze hebben een oplossing voor mij bedacht die heel klantvriendelijk is en waarbij ik mijn korting kan behouden, zelfs de wisselkoers van dollar naar euro nemen ze mee in mijn nieuwe maandbedrag dat ik dan met ideal / Europese Paypal kan betalen. Echt heel fantastisch. Ik heb nog nooit zo'n goede service gekregen bij een Nederlands bedrijf.
Ik zou zelf voor een WD TV Live gaan met netflix, kost 20 euro minder en die kan praktisch alle bestandsformaten als mediaspeler afspelen, iets wat je bij Apple niet kan en gebonden zit aan itunes. Met dat apparaat heb je mijn inziens ook een betere netflix beleving.

Ik zou ze beiden even goed bekijken voordat je een keuze maakt. Niet dat de Apple tv niet goed is, maar als je geen ipads bijv. in huis hebt is het wel veel geld voor wat je er dan voor terugkrijgt aan mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:07:
Net contact gehad met de technische afdeling van netflix om mijn netflix usa naar netflix nederland om te zetten. Dat gaat niet zomaar, maar ze hebben een oplossing voor mij bedacht die heel klantvriendelijk is en waarbij ik mijn korting kan behouden, zelfs de wisselkoers van dollar naar euro nemen ze mee in mijn nieuwe maandbedrag dat ik dan met ideal / Europese Paypal kan betalen. Echt heel fantastisch. Ik heb nog nooit zo'n goede service gekregen bij een Nederlands bedrijf.
Als je de wisselkoers mee kan nemen dan lijkt het voor iedereen voordeliger om een Amerikaans account aan te maken en dit vervolgens om te zetten naar een Nederlands account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithrildor schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:24:
Als je de wisselkoers mee kan nemen dan lijkt het voor iedereen voordeliger om een Amerikaans account aan te maken en dit vervolgens om te zetten naar een Nederlands account.
Dat kan als je een creditcard hebt, maar waarom zou je dan nog het omzetten? Dat kost alleen maar tijd en telefoontjes / chatgesprekken van jouw kant terwijl je die korting toch al hebt omdat je in dollars betaald en met een USA account kan je prima netflix NL kijken. Mijn account en situatie en kijkgedrag, betaalgedrag etc. zijn wel beoordeeld door een chef. Het kan dus niet zomaar.

Ik zit zelf met het probleem dat ik geen creditcard meer heb en nu niet meer kan betalen. Netflix usa wil mijn Europese paypal rekening niet accepteren en ik heb geen ideal knop. Vandaar dat ik switch.

Ik belde trouwens omdat ik nu een dollar korting heb tot mei 2016 en die wilde ik behouden als het kon. Ik heb naast de usa account ook wat nederlandse netflix accounts voor vrienden die ik betaal, maar voor mijn eigen account had ik een jaar giftcards gekocht en die zijn bijna op en nu kwam ik erachter dat ik niet meer kan betalen.

Ik wil gewoon net als de meesten hier straks 8 euro betalen ofzo en geen 9, ik blijft toch een Nederlander :+ , die wisselkoers zal wel niet zo heel spannend zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Zijn er meer mensen met problemen met chromecast? Ik kon net verschillende keren niet streamen. Kreeg een error dat de titel niet gestreamed kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen via ziggo naar de chromecast, speel de film alleen maar nette mensen nu af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:07:

[...]

Ik zou zelf voor een WD TV Live gaan met netflix, ... Met dat apparaat heb je mijn inziens ook een betere netflix beleving.
Kun je dit ook onderbouwen? Want zonder onderbouwing is het maar een wilde kreet.

Waarom ik de Apple TV aangaf is vooral om het kunnen downmixen van het Netflix audiosignaal naar DD 5.1 en het hdmi en optisch signaal scheiden. Ik weet niet of de WD dat downmixen van het Netflix surroundsignaal naar DD 5.1 ook kan. Netflix heeft dit voor Apple speciaal gefixed met een firmware update.

Fijne aan de Apple TV is ook de eenvoudige bediening. Dat zie je al aan de afstandsbediening, die is super clean. Wanneer je een Amerikaans iTunes account correct hebt ingesteld herken je de Apple TV ook niet meer terug: veel meer mogelijkheden. Zoals iTunes Radio. Een geweldige audiospeler is het dan ook opeens en je kunt live Amerikaanse televisie kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www5.pcmag.com/media/images/233737-apple-tv-remote.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
DaFrenk schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:03:
Zijn er meer mensen met problemen met chromecast? Ik kon net verschillende keren niet streamen. Kreeg een error dat de titel niet gestreamed kon worden.
Daar had ik en een andere tweaker ook last van vandaag. Via ps3 werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
polopolo150 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:44:
[...]

Daar had ik en een andere tweaker ook last van vandaag. Via ps3 werkte het wel.
AH fijn. Ik dacht al dat het aan de CC zelf lag want als ik hem rebootte dan kon ik wel weer een aflevering starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:45
*knip* Daar is de topicreport functie voor uitgevonden

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 29-08-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:03:
Kun je dit ook onderbouwen? Want zonder onderbouwing is het maar een wilde kreet.

Waarom ik de Apple TV aangaf is vooral om het kunnen downmixen van het Netflix audiosignaal naar DD 5.1 en het hdmi en optisch signaal scheiden. Ik weet niet of de WD dat downmixen van het Netflix surroundsignaal naar DD 5.1 ook kan. Netflix heeft dit voor Apple speciaal gefixed met een firmware update.
De wd netflix lijkt veel op de netflix die je op de tablet hebt, dat is een voordeel ten opzichte van de skin die Apple erop zet. Het kijken is gelijk. Op youtube kan je beide netflix ervaringen zien. De apple tv is spartaanser, maar de interface is daarentegen weer wat sneller. Downmixen kan de wd tv ook.

Ik zou als ik de keuze had ze beiden bekijken / reviews lezen en dan een keuze maken. Beide apparaten kunnen wat nodig is in zijn geval. Voor de twee grootste doelgroepen is er een apparaat, bij de een past de wd beter, bij de ander de apple.

Ik heb wd mediaspelers, google chromecasts en de apple tv komt er ook zodra versie 3 uit is, dat kan natuurlijk ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 09:38 ]

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 15:30
Ik zie nu niet meer bij de BBC series staan dat ze binnenkort verdwijnen, zouden ze dan toch blijven?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:57
Arrne schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:12:
Ik zie nu niet meer bij de BBC series staan dat ze binnenkort verdwijnen, zouden ze dan toch blijven?
Net ook even gekeken en inderdaad de datum is verdwenen. Goed nieuws! Heb ik voor niks heel snel Orphan Black en Luther gekeken.... :-) Ach, in dit forum had al iemand aangegeven dat Netflix wellicht vrij snel deals verlengd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:21:
[...]

De wd netflix lijkt veel op de netflix die je op de tablet hebt, dat is een voordeel ten opzichte van de skin die Apple erop zet. Het kijken is gelijk. Op youtube kan je beide netflix ervaringen zien. De apple tv is spartaanser, maar de interface is daarentegen weer wat sneller. Downmixen kan de wd tv ook.

Ik zou als ik de keuze had ze beiden bekijken / reviews lezen en dan een keuze maken. Beide apparaten kunnen wat nodig is in zijn geval. Voor de twee grootste doelgroepen is er een apparaat, bij de een past de wd beter, bij de ander de apple.

Ik heb wd mediaspelers, google chromecasts en de apple tv komt er ook zodra versie 3 uit is, dat kan natuurlijk ook.
Je bedoelt versie 4, de is Apple TV 3. Het design van Netflix op de Apple TV is inmiddels wel veranderd. De Recommended Hoofdpagina is nu ook vaak in 1 groot thema opgemaakt, zoals van From Dusk Till Dawn of The Killing.

En er zit nu ook eindelijk Auto-play Next Episode voor Netflix op. Zonder een update!

Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/352e69fbf37bdf2ee608e3453c520e7b/200459812/Underwood-netflixpostplay.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:28:
[...]

Net ook even gekeken en inderdaad de datum is verdwenen. Goed nieuws! Heb ik voor niks heel snel Orphan Black en Luther gekeken.... :-) Ach, in dit forum had al iemand aangegeven dat Netflix wellicht vrij snel deals verlengd.
Pffff, dat is goed nieuws zeg, ik moet o.a. Luther nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb even met de Netflix support gechat, sinds afgelopen maandag is de support chat van 12:30 - 20:30 Nederlandstalig .

Ze hebben inderdaad de licentie verlengt voor onbepaalde tijd omdat veel vraag naar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:48
Dubbel nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rockvee2 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:59:
Ik heb even met de Netflix support gechat, sinds afgelopen maandag is de support chat van 12:30 - 20:30 Nederlandstalig .

Ze hebben inderdaad de licentie verlengt voor onbepaalde tijd omdat veel vraag naar was.
Kijk. Dan toch maar orphan black gaan kijken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:16
Netflix heeft The Blacklist aangekocht voor 2 miljoen dollar per aflevering.
Bron: http://www.televizier.nl/...r-2-miljoen.3934494.lynkx

[ Voor 3% gewijzigd door zargo op 30-08-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Ik denk niet dat we deze serie snel op de Nederlandse netflix zullen vinden, RTL heeft er namelijk de rechten op en het is te bekijken via RTL XL, de meeste series die op RTL, Veronica of Fox te zien zijn staan niet op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:21:
[...]

Echt onderbouwen met feiten kan ik het ook niet maar ik deel je mening dat de Netflix app op een AppleTV een stuk minder is en sinds ik de ChromeCast gebruik is de AppleTV dan ook niet meer aangeraakt. (Terwijl ik verder alles van Apple bezit en gebruik)

De Netflix app op mijn iPad icm de chromecast is een veel fijnere ervaring.
(Net zoals de Apps voor de Playstation4 en de Xbox One dat zijn)

Vooral tijdens binge Watching stelt de AppleTV teleur. De mooie functie die het mogelijk maakt om automatisch het eerste gedeelte van een serie te skippen (last week in...... En de leider) zit er namelijk niet in.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wezelkrozum
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 16:14
Volgens mij heeft Netflix sinds vandaag de HTML5 player voor Chrome op Windows 7 geactiveerd (of was dit al eerder zo?). Ik kan nu video's in de HTML5 video player bekijken ipv Silverlight.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wONKmJU.png

(Ik moest wel even de Widevine Content Decryption Module plugin activeren voordat het werkte. En ik gebruik de beta versie van Chrome.)

Nu nog hopen dat Netflix ook 1080p gaat activeren. Dan heb ik geen reden meer op content op de Chromecast te kijken ipv op mijn pc. Dat zou mooi zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wezelkrozum op 31-08-2014 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:50
Volgens mij zit dit er al een tijdje in. Ik krijg echter die optie ook als ik Ubuntu gebruik. Echter het afspelen zelf is een probleem nog steeds

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Netflix België is weer een stapje dichterbij gekomen. Dit weekend is de app blijkbaar naar verschillende smartTV platformen gepusht. Zowel mijn Panasonic TV als mijn Sony BluRay speler hebben nu ook de app.

Interessante vaststelling: de app op de Panasonic toont niets meer dan de aankondigingspagina die ook op netflix.be te zien is. De app op mijn BluRay speler toont echter een engelstalig scherm waarin o.a. 1 maand gratis aangeprezen wordt en knoppen zijn om te subscriben alsook in te loggen. Ziet er dus uit dat ik met de BluRay speler dus met Netflix US of UK connecteert.

Vraag: kan je Netflix US en NL/BE tegelijk gebruiken of werk je dan met 2 afzonderlijke betalende accounts ? Ben immers uiteraard zeer nieuwsgierig om het al eens op de BluRay speler te proberen, maar vraag me dan af hoe het gaat zitten eens het officieel in België gelanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:53:
Vraag: kan je Netflix US en NL/BE tegelijk gebruiken of werk je dan met 2 afzonderlijke betalende accounts ? Ben immers uiteraard zeer nieuwsgierig om het al eens op de BluRay speler te proberen, maar vraag me dan af hoe het gaat zitten eens het officieel in België gelanceerd is.
Met 1 account kan je wereldwijd kijken, maar een usa account kan je alleen met een mastercard creditcard of een USA paypal betalen. Dus als je geen mastercard hebt wordt het wel lastig om te betalen. En je moet denk ik wel eerst 0,01 cent betalen voor die gratis maand.
Donstil schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:48:
Echt onderbouwen met feiten kan ik het ook niet maar ik deel je mening dat de Netflix app op een AppleTV een stuk minder is en sinds ik de ChromeCast gebruik is de AppleTV dan ook niet meer aangeraakt. (Terwijl ik verder alles van Apple bezit en gebruik)
Ik gebruik ook bijna altijd de chromecast app en niet de mediaspelers hier. Die chromecast app werkt echt heerlijk en bladeren via de ipads / android telefoons hier gaat veel fijner. Idem voor youtube.

Voor de rest vind ik de chromecast app niet zo bijzonder, maar die 35 euro zijn goud waard als je youtube en/of netflix wilt kijken op de tv.
zargo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:29:
Netflix heeft The Blacklist aangekocht voor 2 miljoen dollar per aflevering.
Bron: http://www.televizier.nl/...r-2-miljoen.3934494.lynkx
Is dat nu veel geld of niet? Het lijkt me heel veel, maar ik heb werkelijk geen idee eigenlijk. Iemand weleens meer van dit soort berichten gezien over andere series in het betere segment?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@hierboven.

En Plex (in de slaapkamer) dat werkt ook top.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Vodafone klanten kunnen bij aanschaf van een extra databundel gratis Netflix krijgen. :3 http://www.nu.nl/internet...elijk-gratis-netflix.html
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:00:

[...]

Is dat nu veel geld of niet? Het lijkt me heel veel, maar ik heb werkelijk geen idee eigenlijk. Iemand weleens meer van dit soort berichten gezien over andere series in het betere segment?
The Walking Dead op Netflix USA heeft $1.35 miljoen per aflevering gekost. ;) Verder heeft Netflix voor een groot gedeelte Breaking Bad gefinancierd wanneer AMC er mee wou kappen vanwege slechte kijkcijfers (pas vanaf seizoen 4 werd Breaking Bad pas echt succesvol) en voor twee seizoenen House of Cards kon Netflix in 2012 $100 miljoen overschrijven naar de makers. Een serie zoals Mad Men betaald Netflix $1 miljoen voor per aflevering (Nederlandse bedragen niet eens inbegrepen voor deze deal). Als je bedenkt dat Netflix ongeveer elke week wel een nieuwe Netflix Original bekend maakt voor binnenkort, 2015 en 2016 denk ik dat ze wel heel erg veel geld smijten daarzo. Met succes, een miljoen Nederlanders gebruiken Netflix en met het achterhoofd houdend dat voor House Of Cards maar 520.000 abbonee's nodig is om de kosten eruit te halen per jaar en dat ze blijven groeien in het buitenland en de VS, denk ik dat het nog gaat lukken ook. Want wees eerlijk, de concurrentie heeft echt nauwelijks wat te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
polopolo150 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:33:
Vodafone klanten kunnen bij aanschaf van een extra databundel gratis Netflix krijgen. :3 http://www.nu.nl/internet...elijk-gratis-netflix.html

[...]

The Walking Dead op Netflix USA heeft $1.35 miljoen per aflevering gekost. ;) Verder heeft Netflix voor een groot gedeelte Breaking Bad gefinancierd wanneer AMC er mee wou kappen vanwege slechte kijkcijfers (pas vanaf seizoen 4 werd Breaking Bad pas echt succesvol) en voor twee seizoenen House of Cards kon Netflix in 2012 $100 miljoen overschrijven naar de makers. Een serie zoals Mad Men betaald Netflix $1 miljoen voor per aflevering (Nederlandse bedragen niet eens inbegrepen voor deze deal). Als je bedenkt dat Netflix ongeveer elke week wel een nieuwe Netflix Original bekend maakt voor binnenkort, 2015 en 2016 denk ik dat ze wel heel erg veel geld smijten daarzo. Met succes, een miljoen Nederlanders gebruiken Netflix en met het achterhoofd houdend dat voor House Of Cards maar 520.000 abbonee's nodig is om de kosten eruit te halen per jaar en dat ze blijven groeien in het buitenland en de VS, denk ik dat het nog gaat lukken ook. Want wees eerlijk, de concurrentie heeft echt nauwelijks wat te bieden.
Maar als je leest dat een illegale dienst zoals popcorn time in nederland alleen al 1.3 miljoen gebruikers heeft...Daar kan je toch haast niet tegen concurreren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, net op 21 augustus mijn abonnement met 2 jaar verlengd , als ik dit eerder geweten had... :/
Mijn korting die ik geritseld heb gaat wel 1 september in, dus wie weet heb ik geluk, al heb ik RED 700 abonnement ofzo, zal wel weer niet luxe genoeg zijn :P
The Walking Dead op Netflix USA heeft $1.35 miljoen per aflevering gekost. ;)
Thanks. Was ook geen goedkope deal met 4 seizoenen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Adlermann schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

Maar als je leest dat een illegale dienst zoals popcorn time in nederland alleen al 1.3 miljoen gebruikers heeft...Daar kan je toch haast niet tegen concurreren :(
Nee, maar achter piraterij zit ook een hele marketing achter. Om mezelf als voorbeeld te nemen, House of Cards heb ik in 2013 gedownload en bekeken. Hiervoor wist ik nauwelijks wat Netflix was en daarna ben ik wel erg geinteresseerd in Netflix en vooral hun original series en films. Sinds Netflix in Nederland is heb ik ook een abbo genomen alleen daarvoor. Daarnaast, genoeg mensen die een serie hebben gedownload om het daarna aan de welbekende koffiemachine aan je collega's/vrienden daarover te praten. Dan zijn er genoeg mensen die toch een maandje gratis Netflix pakt of een overpriced DVD set.

Zelfde met The Sopranos en Game of Thrones bij HBO.Het zijn de meest gedownloade shows ever, daardoor beroemd geworden en toch maakt HBO daar bakken met geld mee omdat genoeg mensen de DVD set of een abbo nemen. Of je maakt er tien jaar later nog een deal mee vanwege je populariteit van oude shows.

[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 31-08-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
polopolo150 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:53:
[...]

Nee, maar achter piraterij zit ook een hele marketing achter. Om mezelf als voorbeeld te nemen, House of Cards heb ik in 2013 gedownload en bekeken. Hiervoor wist ik nauwelijks wat Netflix was en daarna ben ik wel erg geinteresseerd in Netflix en vooral hun original series en films. Sinds Netflix in Nederland is heb ik ook een abbo genomen alleen daarvoor. Daarnaast, genoeg mensen die een serie hebben gedownload om het daarna aan de welbekende koffiemachine aan je collega's/vrienden daarover te praten. Dan zijn er genoeg mensen die toch een maandje gratis Netflix pakt of een overpriced DVD set.

Zelfde met The Sopranos en Game of Thrones bij HBO.Het zijn de meest gedownloade shows ever, daardoor beroemd geworden en toch maakt HBO daar bakken met geld mee omdat genoeg mensen de DVD set of een abbo nemen. Of je maakt er tien jaar later nog een deal mee vanwege je populariteit van oude shows.
Die shows zouden zonder downloaden net zo populair zijn, ook voor het internet had je populaire shows namelijk....

Van mij mag brein et al gewoon ook civilrechterlijk achter individuele downloaders aangaan. Pak maar een paar bijstandsmoeders op (lekker arm( en laat die voor tonnen in de schuld komen. Zet een er een TV crew bij en maak er een reality show van. Klaar. Einde illegaal downloaden. Zolang maar genoeg mensen voor tonnen in de schuld komen en vooral publiekelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:13
Zijn er apps voor osx of windows 7/8/8.1 die het mogelijk maken om Netflix SuperHD te kijken op een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Adlermann schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

Die shows zouden zonder downloaden net zo populair zijn, ook voor het internet had je populaire shows namelijk....

Van mij mag brein et al gewoon ook civilrechterlijk achter individuele downloaders aangaan. Pak maar een paar bijstandsmoeders op (lekker arm( en laat die voor tonnen in de schuld komen. Zet een er een TV crew bij en maak er een reality show van. Klaar. Einde illegaal downloaden. Zolang maar genoeg mensen voor tonnen in de schuld komen en vooral publiekelijk maken.
Breng ze bij SBS/RTL nou niet op een idee .... ;)

Volgende week staat Alberto Stegeman bij een medetweaker op de stoep om verhaal te gaan halen nadat die tweaker weer eens een aflevering van een willekeurige serie gedownload heeft terwijl diezelfde aflevering inmiddels ook al op Netflix/Hulu/HBO-Go staat.

Moeten we die aflevering van dat programma óók weer gaan downloaden doordat uitzending gemist het niet aanbiedt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 31-08-2014 15:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Leg jij me dan maar uit hoe Game of Thrones hier ooit populair was in Nederland voordat HBO uberhaupt in Nederland kwam en RTL de uitzendrechten had. Sure, voor het internet waren er ook populaire series maar niet in de getallen van tegenwoordig.

Natuurlijk is het mogelijk om zonder gepiraat ook populair te worden maar ik geloof echt niet dat GoT net zo groot zou zijn zonder de gratis meekijkers.
Als jij terug in de tijd wil gaan dat ik als individu tonnen met geld mag betalen voor een paar gedownloade films en muziek zoals in de tijd van Napster in de VS then sure. Maar op de langere termijn verdien je daar niks aan.
giantgiantus schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:06:
Zijn er apps voor osx of windows 7/8/8.1 die het mogelijk maken om Netflix SuperHD te kijken op een HTPC?
http://apps.microsoft.com...cd-44f2-8c26-c1d1ae5b13fa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dat is toch alleen voor windows phone? (ben OSX gebruiker maar krijg binnenkort weer windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Nope, is ook voor Windows 8.1 :) op OSX is er volgens mij geen oplossing om Netflix SuperHD te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

giantgiantus schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:19:
[...]

Dat is toch alleen voor windows phone? (ben OSX gebruiker maar krijg binnenkort weer windows)
Ik krijg op Windows 8.1 gewoon alles wat in HD beschikbaar is ook aangeboden in HD. Kijk voor de gein eens naar een film als "Starship Troopers: Invasion". Er staat niet (meer) bij dat die film in HD/Super HD aangeboden wordt maar wél dat er 5:1 geluid bij zit.

M'n AppleTV gaf in het verleden ook SuperHD aan maar daar staat 't er ook niet meer bij (werd/wordt bepaald door de max. beschikbare downstream welke je middels je internetprovider kunt behalen).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
polopolo150 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:20:
Nope, is ook voor Windows 8.1 :) op OSX is er volgens mij geen oplossing om Netflix SuperHD te bekijken.
Dank! Dan is die verplichte overstap naar Windows toch weer wat minder erg ;). Krijg je op die app ook alles in Super HD (als het beschikbaar is) en krijg je op een 5.1 output via HDMI? Valt het te bedienen met een Logitech Harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Als je film of serie ook beschikbaar is in SuperHD dan wel. Niet elke film of serie is dat en zoals wimmel_1 al heeft verteld zegt Netflix niet meer of iets wel of niet SuperHD is tenzij je het op de website zelf opzoekt.

In principe zou je met een reciver die Dolby Digital 5.1 Plus ondersteunt gewoon 5.1 output moeten krijgen maar ik durf dat tegenwoordig echt niet te beloven. Eerder in deze topic waren er mensen (inclusief mezelf) die met het ene apparaat wel 5.1 heeft en de andere niet. Misschien dat Netflix Support je daar meer over kan vertellen.
Ook over de Logitech Harmony kan ik niks over zeggen, heb net de app gestart en geprobeerd de pijl toetsen van mijn toetsenbord te gebruiken maar daar reageert de app niet op helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
polopolo150 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:44:
Als je film of serie ook beschikbaar is in SuperHD dan wel. Niet elke film of serie is dat en zoals wimmel_1 al heeft verteld zegt Netflix niet meer of iets wel of niet SuperHD is tenzij je het op de website zelf opzoekt.
Ik kijk momenteel netflix op de playstation en die geeft nog steeds aan of het HD of super HD is. Dit is dus niet meer het geval op de Netflix app voor Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Just checked, bij de Windows app word dat wel verteld maar op mijn PS3 niet. :$ Nevermind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
polopolo150 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:49:
Just checked, bij de Windows app word dat wel verteld maar op mijn PS3 niet. :$ Nevermind.
Als je bij de PS3 op select klikt kan je nog steeds zien met welke kwaliteit er gestreamed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
giantgiantus schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:10:
[...]

Als je bij de PS3 op select klikt kan je nog steeds zien met welke kwaliteit er gestreamed wordt.
Jammer dat dit bij de PS4 versie niet meer kan..

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Erulezz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:34:
[...]

Jammer dat dit bij de PS4 versie niet meer kan..
Kan wel. Klikken op de option key :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:36:
Netflix concurreert helemaal niet met popcorn time / downloaden via bijv. torrents.

Het is net als met het delen van een netflix abonnement met een paar vrienden wat jongeren vast ook wel doen, jongeren worden ouder en hebben door werk / gezin e.d. minder tijd om te downloaden en hebben ook mee geld te besteden en nemen dan zelf een abonnement. Je zou ook kunnen stellen dat popcorn time e.d. juist goed is voor netflix: jongeren die het gebruiken worden het gewoon dat je tv op bestelling kan kijken en hierdoor zullen ze op termijn klant worden omdat ze het gemak willen, maar geen tijd hebben om te knutselen met de tools.

Een jaar of 15 terug was downloaden via napster hot. Net als vele anderen deed ik dat ook en ook veelvuldig. Maar nu heb ik al meerdere jaren een abonnement op spotify en download geen muziek meer via een minder legale bron. Idem voor netflix. Ik kan natuurlijk alles downloaden (doe ik nog deels voor wat tv series via mijn synology nas in combi met sickbeard), maar ik heb ook een abonnement op netflix. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten en als ik nu geen nassen in huis had downloade ik waarschijnlijk niks meer (zoals mijn schoonzus die alles via netflix kijkt en niets meer meepakt van torrent sites).

Maar om nu het toe te juichen dat mensen hiervoor boetes krijgen? Ik snap dat niet, ik vind dat ook een rare gedachte. Als je zo rechtlijnig denkt, dan is het beter voor de maatschappij om de boetes van verkeersovertredingen zoals te hard rijden met een factor 1000 te verhogen. Vallen er geheid minder verkeersdoden en daar heeft de maatschappij meer aan dan aan het aanpakken van mensen die niet legaal downloaden. Ik ben benieuwd of je ook zo stellig blijft als je vader, moeder, zus, vriendin, vrouw of weet ik veel wie dicht bij je staat zo'n boete krijgt. Dan denk je er vast anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
giantgiantus schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:35:
[...]

Kan wel. Klikken op de option key :).
:/ ik zou toch zweren dat ik dat had geprobeerd. Ty :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je kan zien welke resolutie hij op de Xbox One gebruikt ?

In mijn instellingen staat hij op Hoog , op de 360 kon ik dit wel zien of het 360/480/720/1080 was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:39
Erulezz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:05:
[...]

:/ ik zou toch zweren dat ik dat had geprobeerd. Ty :)
De R3-knop/trigger!

[ Voor 3% gewijzigd door mefjoew op 01-09-2014 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik kom zojuist dit artikel tegen:
http://www.omgubuntu.co.u...nux-html5-support-plugins

Nog niet uitgeprobeerd maar dit zou betekenen dat we in Linux die gare wine-wrapper niet meer hoeven te gebruiken. *O*

Vanavond eens uitproberen thuis.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Nu maar hopen dat Netflix eindelijk native Linux gaat ondersteunen zonder de userstring te veranderen!

Maar eerst mogen ze deze first world problem oplossen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YGRcfz5.png

I did it guys. I've hit the limit. :( Wist niet eens dat het mogelijk was.

[ Voor 6% gewijzigd door polopolo150 op 01-09-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Haha wat heeft die lijst dan nog voor zin? Moet je net zoveel scrollen als in de gewone content. :D
Adlermann schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:01:
Klopt. Als de show buiten NL populair genoeg was voor een aantal jaar dan werd er in Nederland ook wel een seizoentje uitgezonden. En dan na de zomervakantie weer opnieuw, of gewoon door elkaar. Behalve als Veronica de zendtijd moest opvullen, dan was het één seizoen van een geannuleerde serie uit de virtuele grabbelbak. Nee dank je, wat mij betreft is het tegenwoordig toch beter. :P
Anders ga jij gewoon even lekker in de VS wonen. Ik baal er al van dat het televisieaanbod die kant op verschuift, er is werkelijk waar bijna niets zinnigs meer op de TV. :/

[ Voor 85% gewijzigd door Gonadan op 01-09-2014 14:21 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
polopolo150 schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:31:
Nu maar hopen dat Netflix eindelijk native Linux gaat ondersteunen zonder de userstring te veranderen!

Maar eerst mogen ze deze first world problem oplossen:

[afbeelding]

I did it guys. I've hit the limit. :( Wist niet eens dat het mogelijk was.
Je kan bookmarks maken met daarin de films. Dat doe ik voor de amerikaanse netflix die somehow geen mijn lijst optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:41:
Dat doe ik voor de amerikaanse netflix die somehow geen mijn lijst optie heeft.
Als je een USA account hebt heb je daar een my list. Je hebt denk ik een account uit een ander land, waarschijnlijk Nederland, je ziet alleen de lijst als je in het land bent waar je netflix account ook van is. Dus als je een NL account hebt en je bent in NL, dan zie je mijn lijst. En in andere landen niet.
Pagina: 1 ... 48 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.