boe2 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:20:
[...]
Sowieso heb je hier het telenet Rex/Rio aanbod dat eigenlijk ook wel bijzonder goed is voor een redelijke prijs. Gezien je daarvoor geen extra trukjes moet toepassen om de on-demand service op je televisie te krijgen denk ik dat Netflix het lastig gaat krijgen om klanten te blijven houden nadat de hype weer verdwijnt.
Dat is eigenlijk bullshit. Voor Rex & Rio heb je ten eerste Telenet nodig en moet je ten tweede verplicht digitale tv erbij nemen. Dat is nu net het mooie aan Netflix: het is voor iedereen beschikbaar en ik ben niet verplicht om digitale tv te nemen. Het hele punt bij mij is om reguliere televisie volledig te vervangen.
Overigens is het concept, zelfs als het aanbod niet super blijkt, enorm goed. Ik kijk naar wat ik wil op gelijk welk soort computer of televisie zonder dat ik daarbij verplicht ben om elke 15 minuten 5 minuten reclame te hoeven aanschouwen.
Dat heb ik nooit echt begrepen aan het hele televisie-concept. Natuurlijk hebben de zenders geld nodig om te bestaan, maar ik ga heus niet zoveel geld neerleggen per maand om vastgebonden te zijn aan het uitzendschema van de zenders en dan ook nog eens een hoop reclame erbij te krijgen. Dat is iets beter met digitale tv, opnemen en reclame doorspoelen, maar blijft een omslachtig concept.
Overigens als je al digitale tv van Telenet hebt, dan betaal je voor de goedkoopste formule (Rex) al 15 euro per maand en dan heb je eigenlijk niet echt veel. Voor goed kijkgenot neem je beter Rio en dan tik je 25 euro per maand af. Tegenover 8 euro voor Netflix vind ik dat hartstikke duur (respectievelijk 84 of 204 euro duurder).