Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu nog die tussenafleveringen van seizoen 3 naar 4 (of 4 naar 5, ben het even kwijt). Dan is hij helemaal compleet volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Voor de mensen met Netflix? Wat is tot nu toe jullie ervaring ermee?

Zit eraan te denken om het ook eens te gaan gebruiken maar lees veel over weinig content.

Zelf haal ik altijd zelf de series binnen in 720p kwaliteit. Als de content toch erg laag is dan wacht ik nog wel een tijdje en haal ik het nog wel zelf binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15

RnB

Ik vind het heerlijk.
Ik was wat sceptisch in het begin, vooral over het aanbod. Maar het is gewoon wachten op de series die ik al keek via andere kanalen. De series (en films) die er op het moment op staan, houden me wel even zoet. Daarnaast is het feit dat ie de voortgang van je kijken bijhoud, goud! :)

Qua kwaliteit doen ze niet onder voor de 720p rips die ik van series en 1080p rips van de films binnentrok. Zowel op mijn ps3, MacBook als op mijn Apple TV niet. Ik heb wel altijd minimaal 6MBps tot mijn beschikking. Maar op mijn werk, waar ie maar 1MBps doet, ziet het er op mijn MacBook wel aardig uit (als in 720p waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Want op dit moment gebruik in een Dune HD Max en ga het liefst gewoon series kijken op mijn TV.
Kan ik wel Netflix op mijn Dune HD Max gebruiken? Of hoe kan ik dan het beste Netflix gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik had op de Dune nooit de mogelijkheid om Netflix te kijken. Als je geen smart tv heb of apparaat met soortgelijke functie (denk aan een andere mediaspeler of console) is misschien het makkelijkst om een laptop, pc of tablet aan de tv te hangen in de tussentijd. In de topic zijn al apparaten voorbij gegaan waar je een mediaspeler kan halen met netflix ondersteuning.

En over de ervaring. Ik vind het een top service. Gebruik het sinds de launch in Nederland en wanneer je denkt alles gezien te hebben posten ze weer content wat je weer zoet houd. :)

Als ik jou was zou ik gewoon even hun aanbod bekijken. Als er een film of tv serie is die je interessant vind gewoon Netflix een maandje proberen. (Tip: je kan gerust na registratie de abbo stoppen van Netflix. Hierdoor weet je zeker dat er geen 7,99 word afgeschreven als je toch niet tevreden bent.)

Ik heb hier 150 mbit en vroeger downloade ik altijd mkv 1080p series en films, jaren lang. Met Netflix zie ik na het buffer proces (duurt paar seconde) gewoon mooi 1080p content.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie over Netflix Grudgie!

Edit: ineens zie ik dat onze Dune modellen wel Netflix ondersteund :$ alleen hoe je het in Nederland kan laten werken weet ik niet aangezien ik 100% netflix gebruik en dus niet meer heb gedownload.

[ Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 04-01-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

polopolo150 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:17:
Ik had op de Dune nooit de mogelijkheid om Netflix te kijken. Als je geen smart tv heb of apparaat met soortgelijke functie (denk aan een andere mediaspeler of console) is misschien het makkelijkst om een laptop, pc of tablet aan de tv te hangen in de tussentijd. In de topic zijn al apparaten voorbij gegaan waar je een mediaspeler kan halen met netflix ondersteuning.

En over de ervaring. Ik vind het een top service. Gebruik het sinds de launch in Nederland en wanneer je denkt alles gezien te hebben posten ze weer content wat je weer zoet houd. :)

Als ik jou was zou ik gewoon even hun aanbod bekijken. Als er een film of tv serie is die je interessant vind gewoon Netflix een maandje proberen. (Tip: je kan gerust na registratie de abbo stoppen van Netflix. Hierdoor weet je zeker dat er geen 7,99 word afgeschreven als je toch niet tevreden bent.)

Ik heb hier 150 mbit en vroeger downloade ik altijd mkv 1080p series en films, jaren lang. Met Netflix zie ik na het buffer proces (duurt paar seconde) gewoon mooi 1080p content.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie over Netflix Grudgie!

Edit: ineens zie ik dat onze Dune modellen wel Netflix ondersteund :$ alleen hoe je het in Nederland kan laten werken weet ik niet aangezien ik 100% netflix gebruik en dus niet meer heb gedownload.
Mja, dan zou ik dus eventueel mijn Mac Book Air eraan kunnen hangen. Ik kijk er eens naar :)

Edit: Waar in Netflix kan ik kiezen in welke kwaliteit ik het wil zien? :)

Laat maar heb ik al gevonden.

Edit2: Zie wel kwaliteitsverschil in als ik mijn series download en de series die ik bekijk op Netflix.

[ Voor 6% gewijzigd door Grudgie op 04-01-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:22:
Edit2: Zie wel kwaliteitsverschil in als ik mijn series download en de series die ik bekijk op Netflix.
Maar is Netflix nou beter of slechter? ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Mx. Alba schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:42:
[...]

Maar is Netflix nou beter of slechter? ;)
Nou ik moet zeggen het ziet er leuk uit enzo. Alleen ik zie op mijn big ass TV echt wel groot verschil tussen kwaliteit ervan en dat vind ik toch wel enorm jammer :(

Mijn eigen series die ik heb gedownload zijn echt heel scherp en op netflix zie je toch dat het soms net wat minder scherp en soms beetje vaag is. Wel beetje afknapper dan, kijkt niet lekker weg.

Vind wel leuk dat er heel veel series zijn en films enzo, dat spreekt me wel aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Wat kijk je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Homeland, Breaking Bad, Hannibal, Person Of Interest, The Killing, Revenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:44:
Nou ik moet zeggen het ziet er leuk uit enzo. Alleen ik zie op mijn big ass TV echt wel groot verschil tussen kwaliteit ervan en dat vind ik toch wel enorm jammer :(

Mijn eigen series die ik heb gedownload zijn echt heel scherp en op netflix zie je toch dat het soms net wat minder scherp en soms beetje vaag is. Wel beetje afknapper dan, kijkt niet lekker weg.

Vind wel leuk dat er heel veel series zijn en films enzo, dat spreekt me wel aan. :)
Dat klopt inderdaad wel maar ook vaak als je series downloadt zit er net een aflevering tussen die het niet goed doet, moet je eerst lang wachten tot je ze binnen hebt, etc.... Netflix heeft gewoon een veel groter gebruiksgemak en daar lever ik graag een klein beetje kwaliteit voor in. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Mx. Alba schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:53:
[...]

Dat klopt inderdaad wel maar ook vaak als je series downloadt zit er net een aflevering tussen die het niet goed doet, moet je eerst lang wachten tot je ze binnen hebt, etc.... Netflix heeft gewoon een veel groter gebruiksgemak en daar lever ik graag een klein beetje kwaliteit voor in. :)
Ik ken mezelf en weet dat ik me daaraan ga ergeren. Wil het nog wel keer proberen met het aansluiten van mijn MBA op mijn TV hoe het er dan uit ziet. Maar denk dat ik dat al weet haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb hier een Apple-TV 3 apparaatje wat ik gebruik om Netflix te bekijken op een ISF gecalibreerde 55" PFL8007/K12 (Philips) TV en ik moet heel eerlijk zeggen dat de beeldkwaliteit me alles behalve tegen valt. Merendeel van de recente series/films is gewoon 1080P (Super HD noemen ze dat bij Netflix).
Voor Philips is een 2012 TV al weer zwaar verouderd schijnbaar.... Ze weigeren er een Netflix app voor uit te brengen met als rede dat de TV dit niet zou kunnen verwerken (maakt op zich niet uit, de interface van Philips TV's is op geen enkel model/type vooruit te branden. De beeldkwaliteit is gelukkig wél SU-PER ;) ).

Uiteraard kan 't altijd scherper/beter maar voor gewoon een avondje TV kijken is het méér dan voldoende en 't gebruiksgemak is gewoon érg hoog.

Wat ik persoonlijk ook erg prettig vind is dat je meerdere profielen aan kunt maken bij Netflix zodat je niet allerlei kinderseries als "aanbevolen" krijg op het moment dat je zelf eens wat wil kijken terwijl kleine neefjes/nichtjes/kinderen weer eens naar Thomas de trein o.i.d. gekeken hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 04-01-2014 15:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Al mijn films/series die heb ik zo binnen met mijn 150Mbit. Dusja en heb het ook zo op mijn mediaspeler staan en kijk toch wel het liefdst heel erg scherp en dat ziet er zo geweldig mooi uit op mijn TV. De kleuren spatten er dan echt vanaf.

Als ik dan al zie dat het op mijn beeldscherm er al wat minder uitziet, dan durf ik al te zeggen dat het op mijn TV er ook al minder uitziet en weet van mezelf dat ik daaraan ga ergeren haha.. sorry :P

Thats me! :)

Maar Netflix zelf is wel tof. Ziet er leuk uit en het werkt. No doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:54:
[...]

Ik ken mezelf en weet dat ik me daaraan ga ergeren. Wil het nog wel keer proberen met het aansluiten van mijn MBA op mijn TV hoe het er dan uit ziet. Maar denk dat ik dat al weet haha!
Nou, dan blijf je toch 'legaal' downloaden maar intussen wel inbreuk maken op het intellectuele eigendom van de makers van al die films en series? Dit is een legaal alternatief. Dat het niet voldoet aan jouw kwaliteitseisen terwijl de verschillen minimaal zijn, daar kan ik niet helemaal inkomen, maar dat is je goed recht. Je zou alleen al die €7,99 per maand moeten betalen om enigszins te rechtvaardigen dat je al je content binnenhaalt zonder er voor te betalen. En dan kun je je misschien wel achter het Nederlands recht verschuilen, maar dat maakt het moreel gezien niet minder scheef. Dit laatste zeg ik niet omdat ik denk dat je dit doet, maar omdat het een veelgebruikt zwak argument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

NvM schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Nou, dan blijf je toch 'legaal' downloaden maar intussen wel inbreuk maken op het intellectuele eigendom van de makers van al die films en series? Dit is een legaal alternatief. Dat het niet voldoet aan jouw kwaliteitseisen terwijl de verschillen minimaal zijn, daar kan ik niet helemaal inkomen, maar dat is je goed recht. Je zou alleen al die €7,99 per maand moeten betalen om enigszins te rechtvaardigen dat je al je content binnenhaalt zonder er voor te betalen. En dan kun je je misschien wel achter het Nederlands recht verschuilen, maar dat maakt het moreel gezien niet minder scheef. Dit laatste zeg ik niet omdat ik denk dat je dit doet, maar omdat het een veelgebruikt zwak argument is.
Oh mij maakt het niet uit dat ik er voor moet betalen. Geen probleem heb ik er zeker wel voorover. Dat is het probleem niet helemaal. :)

Alleen zoals ik al zeg, voor mij persoonlijk is het wat minder scherp en dat vind ik dan jammer en is dat vervelend voor mij. En dan ga ik het nog liever doen zoals ik het altijd al deed. Als het in de toekomst scherper/beter wordt qua beeld, dan ben ik zo om en gebruik ik wel Netflix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Maar dan kijk je zeker via de browser? Want dat geeft niet de hoogste bitrate door voor netflix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

polopolo150 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:23:
Maar dan kijk je zeker via de browser? Want dat geeft niet de hoogste bitrate door voor netflix ;)
Door welk programma moet ik dan kijken volgens jou? Want maak idd gebruik van de browser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Geen idee of er een dedicated app is voor de Mac. Ik weet wel dat dit de populairste apps zijn. https://support.netflix.com/en/node/8731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

polopolo150 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:27:
Geen idee of er een dedicated app is voor de Mac. Ik weet wel dat dit de populairste apps zijn. https://support.netflix.com/en/node/8731
Zit nu op mijn Windows PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Let op dat je ook de windows 8 app gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

polopolo150 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:30:
Let op dat je ook de windows 8 app gebruikt ;)
Ik zag het :P

Eens even proberen en kijken hoe dat eruit ziet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Sowieso beter aangezien de browser 720p streamt en devices met Netflix super hd heeft 1080p support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Mx. Alba schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:28:
Er is ook weer een extra aflevering van dr who toegevoegd!
Welke precies? The Time of the Doctor (de kerstspecial dus)? Die stond er dezelfde dag (of uiterlijk een dag later) al op :D _/-\o_
Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:30:
Voor de mensen met Netflix? Wat is tot nu toe jullie ervaring ermee?

Zit eraan te denken om het ook eens te gaan gebruiken maar lees veel over weinig content.

Zelf haal ik altijd zelf de series binnen in 720p kwaliteit. Als de content toch erg laag is dan wacht ik nog wel een tijdje en haal ik het nog wel zelf binnen. :)
Ik was ook altijd bezig met alle series die ik keek binnen te hengelen maar dat ging mij op een gegeven moment vervelen. Toen liep ik wel al snel achter met series als HIMYM of TBBT, maar daar lig ik nu met Netflix niet meer wakker van. Het gebruiksgemak en het (voor mij) zeer ruime aanbod is voor mij echt een heerlijkheid.

Het mooiste vind ik nog wel dat ik nu series en films gekeken heb die ik normaal niet had gedownload. Ik was nooit echt van de dramedies maar series als Orange is the new Black zijn toch wel érg goed. Bovendien staan er ook series op die ik altijd wel eens had willen zien maar nooit de zin voor had om ze allemaal te gaan zitten zoeken. Nu zet je ze gewoon op en gaan.

Ben je een echte series of filmjunkie dan staat er misschien niet veel meer op dat je nog niet gezien hebt. Maar daar is dan ook de gratis maand voor, dan kan je dat 30 dagen lang op je gemak uitproberen.

Er is nog genoeg toekomstpotentie met deals van Disney, Universal en recentelijk nog Lionsgate. Ze zijn nog maar net een kwartaal bezig in Nederland, dus ik vind het tot nu toe echt nog niet tegenvallen.

[ Voor 71% gewijzigd door DaFrenk op 04-01-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Mx. Alba op 04-01-2014 17:50 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Goed, hierbij dan mijn mening. Toen Netflix net begon, had ik direct een proefaccount aangemaakt. En alhoewel het prima werkte, was zoals veel mensen zeggen, het aanbod best karig. Een week geleden heb ik mijn account opnieuw geactiveerd, en man wat een verschil vergeleken met een maand of 3 geleden! Er zijn enorm veel series bijgekomen. Zelfs Dexter en Breaking Bad zitten er nu tussen. Op dit moment heb ik 21 series toegevoegd aan 'Mijn lijst' en het aanbod is nog velen malen groter. Ik heb zelfs al een week mijn NAS met usenet spul niet meer aangehad...

Wat betreft films zitten er alleen maar oude tussen, maar ik vind dat altijd maar een vage reden om iets de grond in te boren. Waarom moeten we toch altijd het nieuwste van het nieuwste hebben? Wat is er mis met een film uit 2006 die je nog niet gezien hebt? Zo heb ik van de week bijvoorbeeld de Heineken ontvoering en Thorne: sleepyhead gekeken. Heerlijk om niet te hoeven downloaden! Ik blijf mijn usenet voorlopig nog wel gebruiken voor series die niet op Netflix staan, maar zodra die series ten einde zijn ben ik helemaal over. Het aanbod op usenet / torrents blijft natuurlijk oneindig, maar als je je gewoon aanpast aan hetgeen wat beschikbaar is, dan zul je altijd uitkomen op iets wat je nog niet gezien hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 04-01-2014 17:54 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DaFrenk schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:04:
Welke precies? The Time of the Doctor (de kerstspecial dus)? Die stond er dezelfde dag (of uiterlijk een dag later) al op :D _/-\o_
Ja, die bedoel ik. Ik had direct die 50th anniversary aflevering gekeken toen die beschikbaar kwam dus ik had nog niet gezien dat die Time of the Doctor ook was toegevoegd! Ga ik vanavond lekker kijken onder het genot van een glaasje whiskey. :)
Mick1990 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:36:
Goed, hierbij dan mijn mening. Toen Netflix net begon, had ik direct een proefaccount aangemaakt. En alhoewel het prima werkte, was zoals veel mensen zeggen, het aanbod best karig. Een week geleden heb ik mijn account opnieuw geactiveerd, en man wat een verschil vergeleken met een maand of 3 geleden! Er zijn enorm veel series bijgekomen. Zelfs Dexter en Breaking Bad zitten er nu tussen. Op dit moment heb ik 21 series toegevoegd aan 'Mijn lijst' en het aanbod is nog velen malen groter. Ik heb zelfs al een week mijn NAS met usenet spul niet meer aangehad...

Wat betreft films zitten er alleen maar oude tussen, maar ik vind dat altijd maar een vage reden om iets de grond in te boren. Waarom moeten we toch altijd het nieuwste van het nieuwste hebben? Wat is er mis met een film uit 2006 die je nog niet gezien hebt? Zo heb ik van de week bijvoorbeeld de Heineken ontvoering en Thorne: sleepyhead gekeken. Heerlijk om niet te hoeven downloaden! Ik blijf mijn usenet voorlopig nog wel gebruiken voor series die niet op Netflix staan, maar zodra die series ten einde zijn ben ik helemaal over. Het aanbod op usenet / torrents blijft natuurlijk oneindig, maar als je je gewoon aanpast aan hetgeen wat beschikbaar is, dan zul je altijd uitkomen op iets wat je nog niet gezien hebt.
Exact mijn mening. Als je een hond wil slaan, kan je altijd wel een stok vinden. Dat wat op Netflix staat is al meer dan ik kan kijken. Ja, er zijn wel dingen die ik graag zou willen zien die niet op Netflix staan maar voorlopig heeft Netflix ruim voldoende aanbod om me zoet te houden. :)

@ hieronder: dat dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb gister nog Raging Bull gezien uit 1980, echt een prachtige film met een jonge Oscarwinnende de Niro. Die had ik niet zo snel gedownload. Netflix bevalt tot nu toe goed, al hebben ze ook veel content niet. Wat betreft het kwaliteitsverschil met 720p/1080p films en series die je via usenet of torrent binnenhaalt: dat is wel duidelijk aanwezig, zeker wanneer je via een grote TV kijkt, maar niet zo zeer dat het me stoort. Uiteindelijk vind ik content belangrijker dan beeldkwaliteit. Een geniale serie als Oz (niet op Netflix trouwens) is volgens mij niet eens in HD gemaakt, maar heeft me desondanks 6 seizoenen lang geboeid. Grootste pluspunt vind ik het gemak: geen gedoe met downloaden, subs zoeken, renamen, etc. Voor 8 euro per maand bespaar ik me graag die moeite.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Wat ik wel hard mis op Netflix is, wanneer je met je muis over een film gaat zodat je meer informatie ziet staan, een link naar IMDB.

Bestaat hier toevallig een browser plugin voor (Fireofx) of een Greasemonkey script of iets dergelijks? Ik zoek elke film eerst even op IMDB voor ik hem kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Iemand misschien nog tips hoe netflix te streamen naar een raspberry? :D

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Donnie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:19:
Iemand misschien nog tips hoe netflix te streamen naar een raspberry? :D
Gaat voorlopig niet gebeuren. Wellicht als Netfllix HTML5 gaat gebruiken in plaats van Silverlight.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik vroeg het mezelf ook af. Tot nu toe kom ik niet verder dan netflix toevoegen op xbmc maar zelf heb ik het liever via een officiele app of website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

ExtremelyBroken schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:59:
[...]

Gaat voorlopig niet gebeuren. Wellicht als Netfllix HTML5 gaat gebruiken in plaats van Silverlight.
In IE11 heb ik Netflix in HTML5. In firefox via Silverlight.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probeer voor de grap eens een keer een Apple-TV (3) apparaatje ergens te lenen. Apple-TV ding ondersteund écht geen Silverlight en sowieso al geen Flash.

Óf inderdaad IE11 gebruiken onder Windows 8.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Bv202 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:16:
Wat ik wel hard mis op Netflix is, wanneer je met je muis over een film gaat zodat je meer informatie ziet staan, een link naar IMDB.

Bestaat hier toevallig een browser plugin voor (Fireofx) of een Greasemonkey script of iets dergelijks? Ik zoek elke film eerst even op IMDB voor ik hem kijk.
In Chrome maak ik gebruik van deze plugin om de score van o.a. imdb te zien:
https://chrome.google.com...ecdienibfgolcopgnicppkmhn

Voor Firefox nog niks kunnen vinden..

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Tyuilp schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:37:
[...]

Bedant, dit is dus exact wat ik zoek. Jammer genoeg gebruik ik geen Chrome :(

Iemand die een FF-alternatief kent? In het slechste geval moet ik het eens zelf ontwikkelen als ik ooit eens tijd en zin heb :P

EDIT:
Aha, blijkbaar bestaat er een Firefox-versie van :D
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/netflix-rate/

Werkt perfect, bedankt! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Bv202 op 04-01-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hmm, die plugin lijkt toch niet helemaal te werken. Hij toont foutieve scores ;(

EDIT:
En nu weer de correcte... even een paar dagen uitproberen dus :P

[ Voor 31% gewijzigd door Bv202 op 04-01-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net begonnen aan Grimm, weer een nieuwe serie die me interessant lijkt.

Voorlopig groeit mijn lijst een heel stuk harder dan dat ik het kan kijken :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Tyuilp schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:37:
[...]

Dank u zeer, dit vind ik handig!

Denk overigens dat Netflix mijn beste aankoop is van het afgelopen jaar, wat een plezier heb ik er van. Jammer dat het aanbod zo karig is, maar goed, het werkt zo fijn. Heb hier trouwens ook een 720p TV staan dus vind de kwaliteit eigenlijk wel prima. Door m'n slome internet had ik toch nooit zin om "eventjes" 1080p binnen te halen, hoogstens 720p, kwaliteitsverschil is te verwaarlozen tussen een download en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Thomasx4 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:00:
[...]

Dank u zeer, dit vind ik handig!

Denk overigens dat Netflix mijn beste aankoop is van het afgelopen jaar, wat een plezier heb ik er van. Jammer dat het aanbod zo karig is, maar goed, het werkt zo fijn. Heb hier trouwens ook een 720p TV staan dus vind de kwaliteit eigenlijk wel prima. Door m'n slome internet had ik toch nooit zin om "eventjes" 1080p binnen te halen, hoogstens 720p, kwaliteitsverschil is te verwaarlozen tussen een download en Netflix.
Nou ik download 720p series en dat is nog scherper dan 1080p op netflix. Bij mij op de TV zie je het verschil echt enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 12:26
Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:27:
[...]

Nou ik download 720p series en dat is nog scherper dan 1080p op netflix. Bij mij op de TV zie je het verschil echt enorm!
IK moet zeggen dat de superhd 1080p van netflix (bij bv stargate atlantis) echt wel prima is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Adlermann schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:46:
[...]

IK moet zeggen dat de superhd 1080p van netflix (bij bv stargate atlantis) echt wel prima is hoor.
Ik wil jullie allemaal graag geloven maar bij mij is het echt niet zo scherp! Vind ik zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
De bitrate van Netflix super HD is 6Mbit, ofwel 6/8 = 0,75 MB/s.

Een web-dl van 1080p van bijvoorbeeld The Big Bang Theory is 858MB en duurt 1279 seconden, ofwel 858/1279 = 0,67 MB/s

Dezelfde web-dl maar dan in 720p is 664MB en duurt ook 1279 seconden, ofwel 664/1279 = 0,52 MB/s

Dat een 720p er beter uit ziet is dus eigenlijk onmogelijk, het zou er ongeveer hetzelfde uit moeten zien. Tenzij je het over 720p blu-ray rips hebt.

Op welke manier kijk je Netflix? Het klinkt net of Netflix bij jou de dvd kwaliteit pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Mick1990 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:28:
De bitrate van Netflix super HD is 6Mbit, ofwel 6/8 = 0,75 MB/s.

Een web-dl van 1080p van bijvoorbeeld The Big Bang Theory is 858MB en duurt 1279 seconden, ofwel 858/1279 = 0,67 MB/s

Dezelfde web-dl maar dan in 720p is 664MB en duurt ook 1279 seconden, ofwel 664/1279 = 0,52 MB/s

Dat een 720p er beter uit ziet is dus eigenlijk onmogelijk, het zou er ongeveer hetzelfde uit moeten zien. Tenzij je het over 720p blu-ray rips hebt.

Op welke manier kijk je Netflix? Het klinkt net of Netflix bij jou de dvd kwaliteit pakt.
Nou zo ziet het er haast ook uit ja. DVD kwaliteit.

Want heb zeg maar het eens naast elkaar gezet. In WMP een aflevering van Homeland en in Netflix dezelfde aflevering en dan is het bij Netflix stuk minder scherp.
Gebruik op Windows de Netflix app voor Windows 8.1

In de instellingen van Netflix heb ik voor video kwaliteit hoogst gezet.

Weet verder ook niet wat ik nog anders kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55
Hoe kan je in Netflix instellen videokwaliteit instellen?
Ik heb alleen als ik een film aan zet HD buffering on.
En dan na een tijdje brand hd logo wit.

Maar is dat dan full hd, 720p? ULTRA hd?
Ik vind sommige wel veel scherper uit zien dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik zie nergens in beeld een HD logo ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Heb je een aflevering helemaal gekeken? Want Netflix op de PC heeft er een handje van om eerst in SD kwaliteit op te starten zodat de stream z.s.m. opstart. Ik moet op de PC zelfs een minuutje wachten tot hij overspringt naar HD. Zelfde effect als ik vooruit ga spoelen. Heb je ook al geprobeerd om een stream in je browser te openen, totdat er een witte HD logo verscheen?

Ik kijk echter via een Apple TV en daarbij opent de stream direct in HD (na 6 sec bufferen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik wil het best wel even testen, heb het maar 30 sec. getest ofzo.. Maar wil wel ff testen tot er een HD logo komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HD logo in beeld zetten is dus voor jou de garantie dat je ook daadwerkelijk HD materiaal aan het kijken bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

wimmel_1 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:38:
HD logo in beeld zetten is dus voor jou de garantie dat je ook daadwerkelijk HD materiaal aan het kijken bent?
Nee. Dat zeg ik niet. Want kan zo ook zelf zien met mijn ogen of iets HD is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:39:
[...]

Nee. Dat zeg ik niet. Want kan zo ook zelf zien met mijn ogen of iets HD is of niet.
Voor jouw gemoedsrust dan maar: Met de juiste decoder/ontvanger en bandbreedte qua internet krijg je bij Netflix gewoon HD signaal op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

wimmel_1 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:44:
[...]

Voor jouw gemoedsrust dan maar: Met de juiste decoder/ontvanger en bandbreedte qua internet krijg je bij Netflix gewoon HD signaal op je TV.
Ik heb nu 5/10 min. een aflevering van Homeland draaien op mijn PC. Maar zie nog geen HD logo verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:45:
[...]

Ik heb nu 5/10 min. een aflevering van Homeland draaien op mijn PC. Maar zie nog geen HD logo verschijnen.
Dus je wil tóch een logo in beeld zien?

Ik weet niet op wat voor een TV je aan het kijken bent maar de meeste TV's kunnen tegenwoordig ook laten zien wat de input is en waarnaar/hoe 't beeld geconverteerd wordt. (1080P upscalen naar 4K lukt helaas nog net niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

wimmel_1 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:50:
[...]

Ik weet niet op wat voor een TV je aan het kijken bent maar de meeste TV's kunnen tegenwoordig ook laten zien wat de input is en waarnaar/hoe 't beeld geconverteerd wordt. (1080P upscalen naar 4K lukt helaas nog net niet).
Ik zit op mijn PC zelf te kijken, op beeldscherm. En zie nog geen steeds HD logo en ook geen HD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Niet alle series zijn dan ook in HD beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Oke, hoe kan ik dan weten welke serie wel in HD is? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:53:
Als je op info over die serie kijkt, en dan staat er bij Streaming details bijvoorbeeld dit:

Streaming Details

Streaming
Available in HD

Audio
English

Subtitles
Dutch
English

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grudgie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:53:
Dat zie je als je ze selecteert. Dat wat als HD (1080P) weergegeven gaat worden is als Super HD aangegeven, echter is dat afhankelijk van je ontvanger/decoder én bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ah ik zie het. Homeland is wel in HD beschikbaar. Maar krijg nog geen HD te zien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:50:
[...]

Wat is daar vreemd aan? Als je bij Netflix een HD logo ziet dan is het gewoon HD...

@Grudgie: Homeland hoort HD te zijn, maar ik krijg ook geen HD kwaliteit... Ook geen HD logo trouwens. Mogelijk dus een foutje.

Probeer bijvoorbeeld eens de serie Stargate Atlantis, die is zeker HD en daar moet je ook het HD logo krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Dankje. Probeer ik die eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Lol als je in je browser bij netflix wanneer die een video aan het afspelen is en je drukt de volgende combinatie:

CTRL + Shift + (Option voor mac)/Alt +S dan krijg je een stream manager te zien en kan je een buffering rate selecteren.

Bron: http://www.rewatchable.co...-netflix-watch-instantly/

Ik wist dit zelf nog niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heb nog steeds geen HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even wat moeite gedaan om deze "pica" te kunnen maken.... Dit is de Netflix versie van MIB II op m'n TV terwijl m'n TV aangeeft wat 't signaal is:

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2wm3xnq.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-01-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Alleen blijft het voor mij rocketscience waarom ik geen HD krijg te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Opmerkelijk dat Hd niet aan gaat Grudgie...

Zo ziet het bij mij eruit in de browser:

Non-HD: http://oi41.tinypic.com/2zjlsft.jpg

HD: http://oi41.tinypic.com/2i1h0ep.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Speel is een aflevering van Suits af... die krijg ik wel in HD

zie screenshot: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3141415/suitsnetflix.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

falcon123 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:15:
[...]

Speel is een aflevering van Suits af... die krijg ik wel in HD

zie screenshot: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3141415/suitsnetflix.png
Die doet het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Ik zie nu wel dat Suits een hogere buffering rate heeft dan Homeland (3000 vs 1750)

Je kan HD forceren door ctrl+shift+alt+s in te drukken en dan manual selection en dan hoogst mogelijke buffering rate te selecteren. Bij Homeland zie ik nu ook geen HD logotje idd..

[ Voor 6% gewijzigd door falcon123 op 05-01-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ik heb net even een melding gemaakt bij Netflix dat Homeland niet in HD bekeken kan worden, ben benieuwd wat eruit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hier is Homeland gewoon HD. Zowel via de PlayStation app (ps4) als op de AppleTV.

Zijn er hier meer mensen die de AppleTV versie EN de playstation4 versie gebruiken?
Ik heb het gevoel dat de AppleTV een hele oude versie draait maar ik lijk wel up to date, de Ps4 versie is veel vlotter met laden en heeft allerlei handigheidjes, zoals het klaarzetten van de volgende aflevering en het automatisch doorspoelen van de "Last week on ....... " stukjes.

Kan je dit op de AppleTV forceren oid?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Donstil schreef op zondag 05 januari 2014 @ 02:23:
Hier is Homeland gewoon HD. Zowel via de PlayStation app (ps4) als op de AppleTV.

Zijn er hier meer mensen die de AppleTV versie EN de playstation4 versie gebruiken?
Ik heb het gevoel dat de AppleTV een hele oude versie draait maar ik lijk wel up to date, de Ps4 versie is veel vlotter met laden en heeft allerlei handigheidjes, zoals het klaarzetten van de volgende aflevering en het automatisch doorspoelen van de "Last week on ....... " stukjes.

Kan je dit op de AppleTV forceren oid?
Nee, dit kun je niet forceren.

Netflix heeft bijna overal dezelfde layout, met de nadruk op bijna. AppleTV doet daar helaas weer niet aan mee. Waarschijnlijk omdat zij willen dat de interface geïntegreerd is met de rest van de UI van Apple. Op de PS3/PS4/WDLive is de interface wel universeel. Ook Microsoft houdt met de Xbox One een specifieke layout met de welbekende tegels/blokken/tiles. Dit is helaas niet te veranderen. Ik gebruik bovenstaande allemaal (afwisselend), en de fijnste en snelste is voor mij toch de PS3/PS4 versie van Netflix.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EchoBrain441
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mick1990 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:24:
Ik heb net even een melding gemaakt bij Netflix dat Homeland niet in HD bekeken kan worden, ben benieuwd wat eruit komt ;)
heb dit eerder al eens aangehaald, maar blijkbaar kijkt verder niemand bij de details van een serie op netflix. bij homeland staat toch echt:

Streaming-details

Streaming
Beschikbaar in HD op je tv

dit wordt op de pc dus niet weergegeven op de hogere kwaliteit, alleen maar via mediapelers en smart tv
helaas zijn er best veel series en films die dit hebben. dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik netflix de deur uit heb gedaan en usenet blijf gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is Netflix eigenlijk ook niet gewoon bedoeld om te bekijken op een (smart) TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

EchoBrain441 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 03:50:
[...]

heb dit eerder al eens aangehaald, maar blijkbaar kijkt verder niemand bij de details van een serie op netflix. bij homeland staat toch echt:

Streaming-details

Streaming
Beschikbaar in HD op je tv

dit wordt op de pc dus niet weergegeven op de hogere kwaliteit, alleen maar via mediapelers en smart tv
helaas zijn er best veel series en films die dit hebben. dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik netflix de deur uit heb gedaan en usenet blijf gebruiken
Zie je! Ik ben echt niet de enige! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Best vaag. Ben bang dat ze een graantje willen meepikken van het omzet van hardware fabrikanten op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 03:56:
Is Netflix eigenlijk ook niet gewoon bedoeld om te bekijken op een (smart) TV ?
Op de consoles ziet er ook gewoon HD uit, i.i.g op de Xbox One .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:29

Niek_1981

Think Different.

Rockvee2 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:02:
[...]

Op de consoles ziet er ook gewoon HD uit, i.i.g op de Xbox One .
Klopt, via PS3 is ook in HD te zien.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Royeboi schreef op zondag 05 januari 2014 @ 02:53:
[...]

Nee, dit kun je niet forceren.

Netflix heeft bijna overal dezelfde layout, met de nadruk op bijna. AppleTV doet daar helaas weer niet aan mee. Waarschijnlijk omdat zij willen dat de interface geïntegreerd is met de rest van de UI van Apple. Op de PS3/PS4/WDLive is de interface wel universeel. Ook Microsoft houdt met de Xbox One een specifieke layout met de welbekende tegels/blokken/tiles. Dit is helaas niet te veranderen. Ik gebruik bovenstaande allemaal (afwisselend), en de fijnste en snelste is voor mij toch de PS3/PS4 versie van Netflix.
Was ik al een beetje bang voor, we gebruiken de AppleTV niet zoveel dus het maakt niet uit maar het viel me wel op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
Ik ben in het bezit van een Panasonic 42ST50 en een Xbox 360. Beide met de Netflix app. Nu kom ik er niet goed uit via welke manier ik het beste naar Netflix kan kijken. Op internet lees ik onder andere dat de Xbox 360 geen 1080p ondersteunt en de Panasonic wel. Bij de Xbox is het echter mogelijk om de kwaliteit van de stream te bekijken, terwijl ik deze optie niet heb kunnen vinden bij de Panasonic app. Weet iemand hoe ik de kwaliteit van de stream daar kan bekijken? Voor mijn gevoel heb ik bijna elke knop op mijn afstandsbediening al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EchoBrain441
  • Niet online
polopolo150 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:57:
Best vaag. Ben bang dat ze een graantje willen meepikken van het omzet van hardware fabrikanten op deze manier.
dit is niet iets dat vanuit netflix zelf komt
het wordt bepaald door degene van wie netflix de licentie afneemt om de content beschikbaar te kunnen stellen
naar mijn weten is er nooit officieel naar buiten gebracht waarom content eigenaren dit doen en is het alleen speculatie. wat ik het meeste tegen kom is dat content eigenaren dan denken dat het minder makkelijk in hoge kwaliteit te rippen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
:/ lame. Aangezien ik House of Cards met gemak kon meekijken voor er überhaupt mensen in Nederland er over hadden.

Trouwens, voor mensen die van documentaires of van Netflix Exclusive content houden. Je kan de documantaire "MITT" al in je lijst toevoegen en een trailer bekijken (met ondertiteling! :D) Hij komt 24 Januari op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:35
Ben nu bezig met The Shield, heeft iemand een idee wanneer deze in HD overgaat? Ben momenteel nog bij seizoen 1 maar dat is helaas geen HD. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 08:17

iChaos

It's Lupus.

Als je in je proefmaand opzegt, wordt je aan het eind van de proefperiode toch niet achteraf gecharged voor die proefmaand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Nope. Als er geld word afgeschreven dan is het voor je tweede (dus eerste betaalde) maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Poulske schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:17:
Ben nu bezig met The Shield, heeft iemand een idee wanneer deze in HD overgaat? Ben momenteel nog bij seizoen 1 maar dat is helaas geen HD. :(
Goeie vraag dat vroeg ik me ook al af :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik heb heel snel een seconde gekeken van de eerste aflevering van seizoen 2, maar zag al dat, dat ook geen HD was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zo te horen kan je weinig series in HD bekijken via je PC en moet het wel via een app op een PS3/4 of XBOX ofzo. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EchoBrain441
  • Niet online
Grudgie schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:36:
Zo te horen kan je weinig series in HD bekijken via je PC en moet het wel via een app op een PS3/4 of XBOX ofzo. :S
tis niet zozeer weinig, maar er is best een aantal wat niet via de pc in hd te zien is. dit is te zien onder streaming details bij de serie of film. zo kan je zelf bekijken of je het de moeite waard vind om het enkel via pc te kijken, een andere oplossing zoekt of geen netflix hierdoor gebruikt

bij de streaming details van the shield staat trouwens helemaal geen hd genoemd, dit omdat het ook nooit in hd is overgezet: "the studio considers that the film stock the series was shot on is "of insufficient quality to put out on Blu-ray."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb zover ik weet alles wat ik via de PC kijk ook in HD. Eerst even niet (ook met m'n tablet en console) maar na 10 seconden is de boel altijd wel gebufferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
Poulske schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:17:
De serie is niet in HD opgenomen, zelfs de latere seizoenen zijn SD terwijl menig andere serie dat wel was. Het is vermoedelijk een bewuste keuze omdat de serie op 16mm negatief gefilmd is, juist door de grove korrelige look van het beeld. De serie is bewust op zoek naar een documentaire stijl, daarom wordt er ook op een hele losse manier gefilmd zonder steadycam etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Gyrrack schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:10:
[...]

De serie is niet in HD opgenomen, zelfs de latere seizoenen zijn SD terwijl menig andere serie dat wel was. Het is vermoedelijk een bewuste keuze omdat de serie op 16mm negatief gefilmd is, juist door de grove korrelige look van het beeld. De serie is bewust op zoek naar een documentaire stijl, daarom wordt er ook op een hele losse manier gefilmd zonder steadycam etc.
Dat is wel balen, maar dat filmen zonder steadycam was me ook al opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poulske schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:12:
Dat is wel balen, maar dat filmen zonder steadycam was me ook al opgevallen.
Nou, ik weet 1 ding: het valt absoluut niet op als je ernaar kijkt aangezien die serie zo goed is, zo goed, een van de leukste series die ik ken en mijn favoriete hoofdpersoon. Meesterlijk.

Net als Oz in die gevangenis, maar die staat volgens mij niet op netflix. Maar het ontbreken van HD beeld moet je absoluut niet zien als reden om niet te kijken (zeg ik even niet tegen jou persoonlijk, maar tegen iedereen), want dit is echt klasse tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
In de eerste aflevering is goed te zien dat het beeld af en toe beweegt, en dat was me opgevallen. ;)
Ben nu bijna klaar met seizoen 1 en het is inderdaad wel een heerlijke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Planet Earth is ook geen HD via de win8 app of de Smart TV. Netflix zelf geeft aan dat het wel HD is. Ook bij Super HD uitzendingen vind ik de bitrate redelijk mager. Maar het gebruiksgemak blijft top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:56:
[...]

Nou, ik weet 1 ding: het valt absoluut niet op als je ernaar kijkt aangezien die serie zo goed is, zo goed, een van de leukste series die ik ken en mijn favoriete hoofdpersoon. Meesterlijk.

Net als Oz in die gevangenis, maar die staat volgens mij niet op netflix. Maar het ontbreken van HD beeld moet je absoluut niet zien als reden om niet te kijken (zeg ik even niet tegen jou persoonlijk, maar tegen iedereen), want dit is echt klasse tv.
Bij Oz heeft het eerder te maken met het feit dat het echt een oudere serie is (97-03), volgens mij werden er in die tijd nauwelijks series in HD opgenomen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nog meer mensen met trage / slechtere netflex laatste 2 ( inclusief vandaag ) dagen ?

Krijg slechtere kwaliteit binnen op m'n ps3, nu op de website kwaliteit op hoog gezet ipv automatisch en dan blijkt het dus wel te werken.

PS3 is aangesloten op een Gbit netwerk en me internet word verder niet gebruikt. Ik snap et ieder geval niet zo. Gaat om House of Cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:18

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik heb een Chromecast, waarmee ik uitstekend Netflix op de TV kan kijken. Ik heb ook Media Hint gedownload en in Chrome 'gezet'. Dat gaat ook prima...op de PC. Echter: Media-hint met Chromecast gaat niet samen. Ik krijg de mededeling dat de Chromecastj niet kan streamen.

Is dat op enige manier oplosbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 12:04

swv

Fatal Mind schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:31:
Nog meer mensen met trage / slechtere netflex laatste 2 ( inclusief vandaag ) dagen ?

Krijg slechtere kwaliteit binnen op m'n ps3, nu op de website kwaliteit op hoog gezet ipv automatisch en dan blijkt het dus wel te werken.

PS3 is aangesloten op een Gbit netwerk en me internet word verder niet gebruikt. Ik snap et ieder geval niet zo. Gaat om House of Cards.
Ja, ik heb UPC en gisteren toevallig een nieuw modem (ipv horizon box) geïnstalleerd. Sinds gisteravond amper HD beeld op Mac, Apple TV en iPad terwijl speedtest rond 180 Mbit zit. Ik vraag mij dus af of het aan mijn thuisnetwerk ligt of dat het aan Netflix ligt nu jij het zegt. Als ik via de website de kwaliteit inderdaad op hoog zet lijkt het even te werken maar valt de verbinding na een paar seconden terug op SD kwaliteit.
Pagina: 1 ... 29 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.