Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
maartend schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Tja, dan toch squid games. je moet wel even door aflevering 1 heenkijken en in de originele taal doen
Moet ik er toch aan geloven? Ik probeerde het te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:02
@zacht , Mindhunter en The Serpent al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Gaargod schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:21:
@zacht , Mindhunter en The Serpent al gezien?
Yes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
zacht schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Moet ik er toch aan geloven? Ik probeerde het te vermijden.
Ik ook. Even door aflevering 1 wat bijten. Hoofdrolspeler is een absolute looser en dat koreaans klinkt wat overdreven. Maar als je dat hebt, dan ben je vertrokken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
zacht schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:33:
Iemand nog tips?
Ozark afgekeken (een fantastisch derde seizoen overigens), daarvoor Better Call Saul en daarvoor Breaking Bad. Het lijkt me duidelijk waar mijn smaak ligt, ik zoek iets vergelijkbaars, inclusief de soms gitzwarte humor.
Fargo wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

maartend schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Ik ook. Even door aflevering 1 wat bijten. Hoofdrolspeler is een absolute looser en dat koreaans klinkt wat overdreven. Maar als je dat hebt, dan ben je vertrokken
Dat had ik dus ook :p Het is niet iemand die door pech aan lager wal is geraakt (zoals meestal in dit soort series) maar echt een ontzettende looser ja.

Maar inmiddels het hele seizoen gezien en het wordt wel snel beter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:01
Ik vind dezelfde series leuk. Fargo eigenlijk alleen seizoen 1, daarna vond ik het beetje vaag gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Het is echt waardeloos Netflix en ondertiteling. Dat doet Disney+ toch duizendmaal beter qua Nederlandse ondertiteling. Daar krijgt iedereen gewoon de ondertiteling en niet alleen als je een BE of NL account hebt. Echt om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
maartend schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Zit nu bij aflevering 5 maar dat gekke, bijna jangkerige Koreaans went hier dus echt niet hoor. Maaaaar, een heerlijke serie, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ga ik proberen, thnx, de film was in ieder geval top, net zoals zo ongeveer alles van de Coen broers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
alienfruit schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:06:
Het is echt waardeloos Netflix en ondertiteling. Dat doet Disney+ toch duizendmaal beter qua Nederlandse ondertiteling. Daar krijgt iedereen gewoon de ondertiteling en niet alleen als je een BE of NL account hebt. Echt om gek van te worden.
Vind de ondertiteling bij Disney+ toch echt een stuk slechter, om andere reden. Veel te klein font, en als je die wilt vergroten naar een wat meer fatsoenlijke grootte, dan valt de onderste regel buiten beeld. Zal vast aan de implementatie liggen op Samsung TVs, maar Netflix , Prime en Apple TV+ hebben dit toch een stuk beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Beter te klein font dan helemaal geen ondertiteling :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37

Tripl3 D

Brother in Arms

WernerL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:45:
Voor de mensen die fan zijn van misdaad-series. De Deense serie 'The chestnut man' kan ik absoluut aanbevelen. :)
'Kastanje manden' in het Deens. Ja, was zeker een goede serie, ook al had het wel een redelijk standaard einde IMHO.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:43
DutchOwnage schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:21:
[...]

Zit nu bij aflevering 5 maar dat gekke, bijna jangkerige Koreaans went hier dus echt niet hoor. Maaaaar, een heerlijke serie, dat dan weer wel.
Mijn vrouw trok het koreaans niet, dus we hebben hem vanaf minuut 5 in het engels gezet... om na de serie erachter te komen dat de vertaling niet helemaal lekker scheen te zijn. Maakte voor het verhaal imho weinig uit verder.

Gisteren met de Kanstanjemannen begonnen, wel in het Deens ;) dat is prettiger aan de oren...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 10:53
Iemand nog tips?
Ozark afgekeken (een fantastisch derde seizoen overigens), daarvoor Better Call Saul en daarvoor Breaking Bad. Het lijkt me duidelijk waar mijn smaak ligt, ik zoek iets vergelijkbaars, inclusief de soms gitzwarte humor.
Als liefhebber van deze series ben ik nu bezig met Brand New Cherry Flavour. Een miniserie dus je bent er ook wel rap doorheen helaas. Maar ik vind het echt een topper. Qua genre gaat het wat richting horror maar ik vind het vooral zeer f*cked up weird, een beetje David Lynch maar dan minder dromerig. En bij momenten zeer gitzwarte humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
[...]

JA eens, er waren echt personages die op een bepaalde manier aan het janken / tuuuuuteren / uithalen waren dat het vrij hoog zat in m'n irritatie factor :P Toch geen spijt dat we in het Koreaans gekeken hebben tho.

Ik vond het een boeiende serie met een bruut verloop, maar vond het verder niet echt heel goed. Veel foutjes, behoorlijk mwah einde ook wat mij betreft. En dan deze:

spoiler:
Even over het aantal deelnemers..

Met het touwtrekken waren er 80 deelnemers over waarvan er 40 afvielen, dus 40 over. Toen ging de dokter dood en waren er nog 39 waardoor er bij het knikkeren 19 teams van 2 gevormd hebben terwijl die schreeuwerige vrouw over bleef. Uiteindelijk wonnen er 19 knikkeraars + die vrouw die niet mee hoefde te doen = 20. Maar toen werd er gemeld dat er nog 17 deelnemers over waren :? Vervolgens pleegde er eentje zelfmoord en stonden ze voor de glazen brug met 16, maar dat hadden er toch 19 moeten zijn? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:09

Jebus4life

BE User

Joster schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

JA eens, er waren echt personages die op een bepaalde manier aan het janken / tuuuuuteren / uithalen waren dat het vrij hoog zat in m'n irritatie factor :P Toch geen spijt dat we in het Koreaans gekeken hebben tho.

Ik vond het een boeiende serie met een bruut verloop, maar vond het verder niet echt heel goed. Veel foutjes, behoorlijk mwah einde ook wat mij betreft. En dan deze:

spoiler:
Even over het aantal deelnemers..

Met het touwtrekken waren er 80 deelnemers over waarvan er 40 afvielen, dus 40 over. Toen ging de dokter dood en waren er nog 39 waardoor er bij het knikkeren 19 teams van 2 gevormd hebben terwijl die schreeuwerige vrouw over bleef. Uiteindelijk wonnen er 19 knikkeraars + die vrouw die niet mee hoefde te doen = 20. Maar toen werd er gemeld dat er nog 17 deelnemers over waren :? Vervolgens pleegde er eentje zelfmoord en stonden ze voor de glazen brug met 16, maar dat hadden er toch 19 moeten zijn? :S
spoiler:
Ik geloof dat niet iedereen klaar bij het verstrijken van de tijdslimiet, dus eliminated

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Jebus4life schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:04:
[...]

spoiler:
Ik geloof dat niet iedereen klaar bij het verstrijken van de tijdslimiet, dus eliminated
spoiler:
Het leek er toch wel duchtig op dat de hoofdrolspeler (na het all-in duel met opa) als laatst levende speler op het speelveld rond liep.. (behalve opa dan..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevi009
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 14:58
Toch jammer dat bij Squid Game in het laatste kwartier er nog snel een opening voor een tweede seizoen werd ingerommeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

reddevi009 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:06:
Toch jammer dat bij Squid Game in het laatste kwartier er nog snel een opening voor een tweede seizoen werd ingerommeld
Dat niet alleen.
Ik was weer even getriggerd door de squid game hype en weer even 1 maand aangeklikt...

Pff, wat een teleurstelling weer, squid game gebinged en is echt compleet amerikaans, tot het geloof aan toe.
Wat een troep, gelijk abo weer opgezegd ;w

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Humma Kavula schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 00:42:
[...]

Dat niet alleen.
Ik was weer even getriggerd door de squid game hype en weer even 1 maand aangeklikt...

Pff, wat een teleurstelling weer, squid game gebinged en is echt compleet amerikaans, tot het geloof aan toe.
Hoe bedoel je? Het Christendom is groter dan het Boedisme in Korea.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Marzman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:49:
[...]

Hoe bedoel je? Het Christendom is groter dan het Boedisme in Korea.
Plus, er was maar 1 gast echt aan het bidden

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
*knip*
Dat is dus off-topic hier.

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 12-10-2021 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Wel erg in een keer off-topic, ik ga er ook verder niet op in.

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 12-10-2021 11:09 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Poulske schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Wel erg in een keer off-topic, ik ga er ook verder niet op in.
Ik denk dat netflix wel een enorme trendsetter is in deze. Nu snap ik dat superman deel is van DC en niet op netflix is maar het begint zo langzamerhand wel een topic te worden wat ook best geadresseerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kenny_026 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat netflix wel een enorme trendsetter is in deze. Nu snap ik dat superman deel is van DC en niet op netflix is maar het begint zo langzamerhand wel een topic te worden wat ook best geadresseerd mag worden.
Het is de zoon van en niet dezelfde superman en het is een cartoon die ik niet kijk. Dus ik kan me er niet zo aan storen. Het is een Amerikaanse trend (en niet per se een Netflix trend) dus als je jezelf er aan stoort moet je minder Amerikaanse producties kijken denk ik.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
Kenny_026 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Topic mag zeker geadresseerd worden, maar daar is dit topic niet de juiste plek voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Humma Kavula schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 00:42:
[...]

Ik ben benieuwd: welke elementen vond je er zo Amerikaans aan?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Marzman Het feit dat christendom als enige wordt aangehaald, ook al wordt er een paar keer een soort van een grap mee gemaakt. ( ps. ik heb überhaupt een hekel aan geloof ).

@g0tanks Zie bovenstaand, de rest van de serie had letterlijk iets uit de VS kunnen zijn, hunger games, etc.. duizend in een dozijn en meest frustrerend langzaam, zoals alles uit de US om je naar de volgende episode serie te trekken.

Geef mij maar zoiets als Utopia, dat triggert je tenminste.Helaas is het einde te kort want geen geld meer dus afronden maar wel "anders"

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Humma Kavula schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:05:
@Marzman Het feit dat christendom als enige wordt aangehaald, ook al wordt er een paar keer een soort van een grap mee gemaakt. ( ps. ik heb überhaupt een hekel aan geloof ).
Bijna een derde van de gelovige Zuid-Koreanen is Christen, dan is dat toch niet zo vreemd?

Edit: Ooh ook al opgemerkt door @Marzman, had ik even gemist.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 13-10-2021 00:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Donstil schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:37:
[...]

Bijna een derde van de gelovige Zuid-Koreanen is Christen, dan is dat toch niet zo vreemd?

Edit: Ooh ook al opgemerkt door @Marzman, had ik even gemist.
Ooh je reageert op een reactie van mij op Marzman maar vergeet zijn reactie :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:25

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Gisteravond de laatste aflevering gekeken. Toffe serie, maar dat jankerige Koreaans trok ik ook slecht, net een soort van parodie ofzo :')
En die VIPs, dat Amerikaans, dat leek net alsof het dialogen waren uit een slechte game ofzo, heel slecht :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 21:34
Ik begrijp niet waar die Squid Game hype vandaan komt. Er staan talloze Koreaanse series op Netflix, dus waarom is nou juist deze zo populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:06
P-Rock schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:28:
Ik begrijp niet waar die Squid Game hype vandaan komt. Er staan talloze Koreaanse series op Netflix, dus waarom is nou juist deze zo populair?
Omdat het eigenlijk best wel goed in mekaar zit.
Ook dat het vrij gewelddadig is zal ook wel een rol spelen.

Ben nu 3 afleveringen ver en snap de hype wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Chelseamarre123 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 00:07:
[...]

Omdat het eigenlijk best wel goed in mekaar zit.
Ook dat het vrij gewelddadig is zal ook wel een rol spelen.

Ben nu 3 afleveringen ver en snap de hype wel.
Wel eens een andere Koreaanse serie gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

P-Rock schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 02:29:
[...]

Wel eens een andere Koreaanse serie gezien?
Ik niet (niet dat het is blijven hangen, want waarschijnlijk heb ik wel wat gezien), waarschijnlijk veel gangster films?

Het concept slaat altijd wel wel aan en dat is ook vrij goed uitgevoerd en bizar met de kinderlijke spelletjes. En ik denk dat die rode pakken en die maskers ook wat doen, als je die in krantenartikelen ziet doet dat een beetje denken aan casa de papel.

Of het echt supergoed is, die plottwist daar had ik ook al een paar keer aan gedacht tijdens het kijken. Maar casa de papel is ook niet zo supergoed, het kijkt gewoon makkelijk weg en heeft veel actie en je hebt het idee dat er nog een onthulling komt. En daardoor vind ik het wel tof om naar te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 14-10-2021 06:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:07
Hier ook net Squid Game afgerond. Niet slecht maar ook niet super.
Plot had een beetje weg van "Alice in Borderland", maar "Alice in Borderland" vond ik net een tikkeltje beter.

Andere Koreaanse serie die ik best wel goed vind is Sisyphus, alhoewel die ook 1 of 2 afleveringen te lang gerokken werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
wiemelen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:23:
Hier ook net Squid Game afgerond. Niet slecht maar ook niet super.
Plot had een beetje weg van "Alice in Borderland", maar "Alice in Borderland" vond ik net een tikkeltje beter.

Andere Koreaanse serie die ik best wel goed vind is Sisyphus, alhoewel die ook 1 of 2 afleveringen te lang gerokken werd.
Als je Alice in Borderland leuk vond dan moet je zeker de Gantz films checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
De eerste aflevering van Squid Game gekeken en ik ben niet onder de indruk.

Misschien komt het omdat ik al zoveel Aziatische films en series heb gezien, maar het kwam me allemaal erg bekend voor (het is een soort kruising tussen Battle Royale, Gantz en As The Gods Will) en het overacteren van de hoofdspersoon begon me erg te irriteren. Ik kijk episode 2 nog, maar als t niet beter wordt dan geloof ik het wel.

Ik vermoed dat de hype dan ook voornamelijk van mensen komt die zoiets als dit nog nooit eerder hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Net Squid Games afgekeken. Ik vond het allemaal erg voorspelbaar. Omdat ik de taal niet spreek kan ik niet zeggen of het nu allemaal zo slecht (overmatig) geacteerd is, of dat het normaal is dat ze alle klanken zo lang rekken etc. Er zal waarschijnlijk ook een groot deel cultuurverschil in zitten.

Al met al: leuk om te kijken, maar niet geweldig.

Spoilers:
spoiler:
Eigenlijk had ik bij aflevering 1 al het idee dat die oude man meer wist. Aangezien hij bij red light/green light niet schrok van alle schoten en meteen vrolijk ging rennen. Naderhand is dat gevoel toch wat gezakt, maar toen de nacht van de rellen aanbrak en meteen de lichten aangingen toen hij op een bed aan het schreeuwen was dat hij bang was, toen wist ik het zeker: hij zat daar voor z'n lol, niet zoals de rest.
Dat bleek later dus te kloppen. Hij is de originele speler.

Ik vond dat er veel onlogische keuzes worden gemaakt, helaas weet ik niet alles meer (ik ken de meeste namen niet, dus ik gebruik wat referenties, sorry daarvoor :P )
- De slimmerik (die gestudeerd heeft etc.) die wil op een gegeven moment alleen nog maar winnen. Na hem kwamen die vrouw en de hoofdrol speler nog over de glazen brug. Hij had daar gewoon op de laatste glazen plaat kunnen staan en ze beide eraf kunnen duwen (of wachten tot de tijd om was).
- Ali die niet doorheeft dat hij genaaid wordt door die slimme gast... Oké hij is misschien niet slim, maar zo dom? "nee hou de knikkers niet in je hand, maar hang ze om je nek waar iedereen je kan zien, dat is veiliger"....
- Die slimmerik die de gewonde vrouw vermoord. Dit wordt afgedaan met het excuus dat de hoofdrolspeler anders was gestopt met het spel.. Dit terwijl hij niet eens weet of hij dan gewonnen had. Ik had het logischer gevonden als hij geprobeerd had de hoofdrolspeler aan te vallen terwijl hij voor de poort stond.
- Het einde... Punt 1. Waarom verft hij zijn haar roze? Echt zo'n overbodig moment. Daarnaast, hoe logisch is het dat hij dit hele systeem wil gaan aanvechten terwijl hij gewoon naar zijn dochter kan gaan (waar hij het allemaal voor heeft gedaan en doorstaan).

Ik had zelf ook ergens nog wel een plottwist verwacht zoals "het personeel bestaat ook uit gevangenen" etc.

Er zijn trouwens nog wel wat dingen waar ze in komende seizoenen op verder kunnen gaan:
- Waarom is die broer van die agent front man?
- Ze hebben expliciet in beeld gebracht dat ze het eiland kunnen opblazen als VIPS ontsnappen, ik verwacht dus dat dit ook nog wel een keer in de toekomst zal gaan gebeuren.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

miicker schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:08:
Daarnaast, hoe logisch is het dat hij dit hele systeem wil gaan aanvechten terwijl hij gewoon naar zijn dochter kan gaan (waar hij het allemaal voor heeft gedaan en doorstaan).
Voor een volgend seizoen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravedek
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Zojuist op Netflix The Great Hack documentaire gezien. Dit gaat over het schandaal met Cambridge Analytica, waaronder hun betrokkenheid bij de Trump en Brexit campagne. Wel interessant om eens gezien te hebben, zeker als je geïnteresseerd bent in het onderwerp internetprivacy.

En jawel ik kreeg een aanbeveling van Netflix voor de serie The Billion Dollar Code, over profileren gesproken... >:)
Maar ik ben erg benieuwd naar deze mini-serie... in ieder geval een 8,2 op IMDB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Dus, Squid Game. Zo'n beetje de meest gehypete serie van de laatste jaren.
Leeft het op naar de hype? In mijn ogen niet.

Wat ik een beetje mis in deze serie is verbondenheid met de karakters, ik raak in tegenstelling tot bij bv Vikings, Casa dePapel en GoT niet gehecht aan één of meerdere hoofdrolspelers waardoor het me eigenlijk niet uitmaakt wat er met wie gebeurt. Het zijn allemaal een beetje douchebags; logisch, anders zaten ze daar niet.
Daarnaast heb ik het idee puur als toeschouwer te kijken waardoor ik een bepaalde mate van intensiteit mis.
Het zeurderige Koreaanse taaltje trek ik (zoals anderen al aangaven) ook slecht, al is dat meer een cultuurverschilletje denk ik.

Het concept van het spelen van (kinder)spelletjes op straffe van de dood is op zich wel aardig maar niet iets wat we nog niet eerder gezien hebben. Hadden ze hiervoor kinderen in plaats van volwassenen gebruikt dan had het misschien meer impact op mij gehad.

Al met al wel een leuke serie om gezien te hebben dus ik geef 'm toch een voldoende.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk omdat ze iets onschuldigs als kinderspelletjes combineren met (massa)slachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Superkiwi schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:14:
Dus, Squid Game. Zo'n beetje de meest gehypete serie van de laatste jaren.
Leeft het op naar de hype? In mijn ogen niet.

Wat ik een beetje mis in deze serie is verbondenheid met de karakters, ik raak in tegenstelling tot bij bv Vikings, Casa dePapel en GoT niet gehecht aan één of meerdere hoofdrolspelers waardoor het me eigenlijk niet uitmaakt wat er met wie gebeurt. Het zijn allemaal een beetje douchebags; logisch, anders zaten ze daar niet.
Daarnaast heb ik het idee puur als toeschouwer te kijken waardoor ik een bepaalde mate van intensiteit mis.
Het zeurderige Koreaanse taaltje trek ik (zoals anderen al aangaven) ook slecht, al is dat meer een cultuurverschilletje denk ik.

Het concept van het spelen van kinderspelletjes op straffe van de dood is op zich wel aardig maar niet iets wat me nog niet eerder gezien hebben. Hadden ze hiervoor kinderen in plaats van volwassenen gebruikt dan had het misschien meer impact op mij gehad.

Al met al wel een leuke serie om gezien te hebben dus ik geef 'm toch een voldoende.
Ik ben denk ik (samen met mijn vrouw) een van de weinigen die heel de hype niet begrijpt.
De eerste 2 afleveringen kon ik niet doorheen komen, de 3de en 4de waren oke. De andere vonden wij zo slecht dat we wouden stoppen.
Hopen dat het beter werd maar nee en dan het einde :o

Een vervolg ga ik zeker niet kijken.

Inderdaad geen binding met de karakters, jawel met 1 en dat was de oude man (in het begin).
Ik had gehoopt dat de hoofdrolspeler het eerst doodging, ronduit de irritantste acteur :)
Die amerikanen maakten het nog slechter, wie praat zo?
/r
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:28
Squid game, ik vind/vond er niks aan snap heel die hype niet. Kijk al jaren en jaren Koreaanse films dus daar ligt het niet aan maar ik vind het maar een saaie langgerekte (typisch netflix) serie met geen enkele spanning. Daarnaast is bijna ieder character irritant. ik ben er nou al drie keer weer op nieuw aan begonnen want "iedereen" vind hem zo goed, dan moet het toch wel aan mij liggen? Maar nee, het is gewoon een slechte serie.

Ga maar een kijken naar koreaanse pareltjes zoals bijvoorbeeld de Vengeance trilogie, Mother, Oldboy, Chaser, JSA, I Saw the Devil dan zie je dat er heel wat beters op de markt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
En als je in de Squid Game sfeer wil blijven:

- Battle Royale (2000)
- Gantz (2011)
- As The Gods Will (2014)
- Alice in Borderland (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 15:57
Grindtegel schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:43:
Squid game, ik vind/vond er niks aan snap heel die hype niet. Kijk al jaren en jaren Koreaanse films dus daar ligt het niet aan maar ik vind het maar een saaie langgerekte (typisch netflix) serie met geen enkele spanning. Daarnaast is bijna ieder character irritant. ik ben er nou al drie keer weer op nieuw aan begonnen want "iedereen" vind hem zo goed, dan moet het toch wel aan mij liggen? Maar nee, het is gewoon een slechte serie.

Ga maar een kijken naar koreaanse pareltjes zoals bijvoorbeeld de Vengeance trilogie, Mother, Oldboy, Chaser, JSA, I Saw the Devil dan zie je dat er heel wat beters op de markt is.
Oldboy is onderdeel van de Vengeance trilogie. :)

Mijn favoriete Koreaanse film is Nameless Gangster: Rules Of The Time. Is ook heel wat beter dan Squid Game. Maar ik vond het toch wel grappig om te kijken (alleen die Engelstalige acteurs waren tenenkrommend slecht). Hoef er alleen geen tweede seizoen van te zien.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nu we het toch over gehypte series hebben: ik ben net klaar met Lupin. Van mij mogen ze het hierbij laten, maar helaas, er komt een S3..

Het is een aardige serie maar ook weer erg voorspelbaar. Nu is voorspelbaarheid niet per definitie slecht, maar deze serie leunt toch zeer sterk op een samenhang van toevalligheden en een enorm dik plot armor voor de hoofdpersonage(s). Verder is het wel goed geacteerd en op sommige momenten is het wel spannend. Echter zijn er in mijn ogen veel te veel extreem onrealistische zaken die het een beetje bederven.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
ravedek schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:33:
Zojuist de documentaire "Rohwedder" gezien op Netflix. Zeer verrassende Duitse documentaire en alle vier de afleveringen achter elkaar uitgekeken (dat was eigenlijk niet de bedoeling :)).
Ook erg interessant als je meer wilt weten over de hereniging van Duitsland na de val van de Berlijnse muur en de manier waarop de economische transitie voor Oost-Duitsland heeft plaatsgevonden.
Mee eens, het is een spannende en informatieve documentaire. Ik heb de serie afgelopen week kunnen bekijken en het is zeker een aanrader, mooi dat ze verschillende standpunten ook allemaal redelijk evenwichtig behandelen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Een heel erg goede serie, origineel, goede mix met de karakters en uit een compleet onverwachte hoek. En iedereen heeft het erover, dat heet een hype. Vooral die enorme loser is zo goed gecast.

Ondanks alles de eerste aflevering met bijna open mond gekeken. De hype van la Casa de Papel deed ons helemaal niets, maar Squid Games... Oef, verschrikkelijk verslavend! Beste serie van 2021.

Doet mij ook weer denken aan deze Zuid-Koreaan van een tijd geleden. 4,2 miljard views :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Iemand nog tips?
Squid Games heb ik drie afleveringen getrokken, is niet mijn ding. Thnx @TheDeuce voor de Fargo-tip, dat is wel mijn ding.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Zonet de niet-gecancelde show van Dave Chapelle gezien. Er zit zoals bij veel Amerikaanse stand-up comedians weinig vaart in omdat het publiek na elke zin even de ruimte krijgt om te lachen maar wat is ie goed zeg!
Alle verhalen die hij vertelt hebben een rode draad en komen op het einde op een ongekend gevatte en doordachte manier bij elkaar. Het laatste deel van de show is dan ook gelijk het beste deel, al denk ik niet dat de mensen waarover hij spreekt het einde zullen halen en/of begrijpen (wat ook wel te merken is aan de ophef).
Ik heb wel eens wat losse clips uit zijn shows gezien maar nooit een hele show. Deze man verstaat zijn vak wel; wat een meesterlijke comedian.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
Iemand nog tips?
You
Happy
Black Mirror
Russian Doll

En dan nog paar maandjes wachten voor Ozark S4 en Better Call Saul S6. Beiden nu al bekend dat dit het final season wordt, ook wel eens fijn dit van tevoren te weten.

[ Voor 18% gewijzigd door sverzijl op 17-10-2021 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Superkiwi schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:07:
Zonet de niet-gecancelde show van Dave Chapelle gezien. Er zit zoals bij veel Amerikaanse stand-up comedians weinig vaart in omdat het publiek na elke zin even de ruimte krijgt om te lachen maar wat is ie goed zeg!
Alle verhalen die hij vertelt hebben een rode draad en komen op het einde op een ongekend gevatte en doordachte manier bij elkaar. Het laatste deel van de show is dan ook gelijk het beste deel, al denk ik niet dat de mensen waarover hij spreekt het einde zullen halen en/of begrijpen (wat ook wel te merken is aan de ophef).
Ik heb wel eens wat losse clips uit zijn shows gezien maar nooit een hele show. Deze man verstaat zijn vak wel; wat een meesterlijke comedian.
Jij begrijpt de ophef juist niet. Het gaat niet over mensen die aanstoot nemen of zich beledigd voelen.

Lees dit draadje anders eens op Twitter:
https://twitter.com/RainofTerra/status/1445914236668895236 (zij is inmiddels ontslagen)

Het punt is juist dat het devalideren van transseksualiteit of het "ontzeggen" of ontkennen van de manier waarop iemand zich seksueel identificeert wetenschappelijk bewezen leidt tot meer geweld tegen transpersonen: https://link.springer.com...07%2F978-3-319-96334-1_24

Daarnaast is het allemaal niet zo zwartwit qua geslacht/sekse: https://apnews.com/articl...515aa48e68e56cd97817b097a

Of het smakelijk of onsmakelijk is, of dat het wel of niet "gecancelled" moet worden laat ik in het midden. Dit soort narratief is wel degelijk schadelijk voor mensen die trans zijn, en dat is de reden waarom mensen binnen Netflix zelf het niet pikken en op 20 oktober een walkout houden.

Niet omdat mensen zich beledigd voelen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Deze discussie ga ik hier niet aan als je het goed vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Superkiwi schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:13:
Deze discussie ga ik hier niet aan als je het goed vindt ;)
Hopelijk heb je wat geleerd van de bronnen in mijn post zodat je de ophef daadwerkelijk begrijpt. Ongeacht of je het grappig vindt of vindt dat het wel of niet moet kunnen :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
*knip*
Deze discussie is al off-topic, maar een flame-bait voegt helemaal niks toe.

[ Voor 134% gewijzigd door tweakduke op 19-10-2021 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als mensen zich eerst eens zouden verdiepen in dingen voordat ze een mening zouden hebben zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Een mening zonder kennis is echt totaal nutteloos.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56

Honesty

kattenneus!

Gisteren The Billion Dollar Code afgezien, moet nog wel de making of kijken. Gaat over een stel programmeurs en kunstenaars die voor Google earth het al hebben gemaakt en een rechtzaak beginnen. Het is de zoveelste terug in we tijd serie van netflix en ondanks dat het Duits is keek het lekker weg.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
sverzijl schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

You
Happy
Black Mirror
Russian Doll

En dan nog paar maandjes wachten voor Ozark S4 en Better Call Saul S6. Beiden nu al bekend dat dit het final season wordt, ook wel eens fijn dit van tevoren te weten.
Thnx, ik voeg ze aan mijn lijstje toe. Op de laatste seizoenen van Ozark en Better Call Saul zit ik met smacht te wachten inderdaad.

Net klaar met het eerste seizoen van Fargo, dat was top. Colin 'de zoon van' Hanks kende ik vooral van zijn creepy rol in Dexter, dit is de eerste keer dat ik hem in een rol zag waarbij ik die creepy-ness terzijde kon schuiven. Billy Bob Thornton was ronduit geniaal. Seizoen 2 wordt het volgende wat ik ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:26
verwijder

[ Voor 91% gewijzigd door Kvibe op 20-10-2021 16:06 ]

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

TDB

mag dit?

[ Voor 35% gewijzigd door TDB op 20-10-2021 16:20 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Iedereen doet het maar het mag niet, Netflix accounts zijn bedoeld voor één huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Netflix knijpt hier 4k weer weg op een windows 10 pc, eerst had ik paar dagen terug geen 4k meer bij die app en nu ook niet meer op edge browser. Nu heb ik max 1080p.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb wat zitten zoeken maar geen bevredigend antwoord kunnen vinden:

We kijken niet heel veel films/series maar hebben wel een dichter die van teken/animatiefilms houdt. Netflix zou wel welkom zijn, alleen is de €13.99 voor premium niets voor ons.

Nu is de vraag:
Is de kwalitiet van het €7.99 abo voldoende om "normaal" tv te kijken? Of is deze kwaliteit alleen maar voor telefoons/tablets etc toereikend?

Tv is een 49" op een meter of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mijn persoonlijke mening:
In mijn eerste maand had ik een gratis upgrade naar het Premium abonnement en kwam tot de conclusie dat 4k niet zo heel veel toevoegt ten opzichte van normaal HD. Het verschil werd voornamelijk gemaakt door HDR.
Ik heb het Standaard abonnement en het ziet er prima uit op een meter of 3 van een een 55" QLED.
Het Basis abonnement geeft de content weer in een resolutie variërend van 480 tot 720p (bron), dat lijkt me wat te weinig voor jouw tv.

Zou je eens een gedicht willen voordragen? :+

[ Voor 64% gewijzigd door Superkiwi op 22-10-2021 17:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Reminder: Locke & Key S2 is beschikbaar.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:10
NARCOS: Mexico: Seizoen 3 volgende maand kan niet wachten

ja klopt ik ben een fanboy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
pilskes schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:48:
Ik heb wat zitten zoeken maar geen bevredigend antwoord kunnen vinden:

We kijken niet heel veel films/series maar hebben wel een dichter die van teken/animatiefilms houdt. Netflix zou wel welkom zijn, alleen is de €13.99 voor premium niets voor ons.

Nu is de vraag:
Is de kwalitiet van het €7.99 abo voldoende om "normaal" tv te kijken? Of is deze kwaliteit alleen maar voor telefoons/tablets etc toereikend?

Tv is een 49" op een meter of 4.
De prijsverhoging is bijgesteld, het wordt geen 13,99, maar 11,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:34
Hier ook maar aan Squid Game begonnen, het valt me op dat dit verdacht veel overeenkomsten heeft met de anime Kaiji, of dat lijkt in ieder geval een inspiratiebron te zijn. Zowel thematiek rondom gokken, schulden & risicovolle games in groepssetting komen al overeen. SG zelf bevat nog wel genoeg originaliteit om verder te kijken, en het is een tijdje geleden dat ik iets in deze trend verfilmd heb gezien, dus de hype snap ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Squid Game was wel ok maar niet meer dan dat. Die hype kan ik me niet zo in vinden.

Van de week wel aangenaam verrast door Boss Level. Niet te ingewikkeld, af en toe wat (duistere) humor, lekker wegkijkertje. Tevens nog aan Ghost Wars begonnen maar op een gegeven maar mee gestopt; te traag en plot vond ik te vreemd/suf worden. Tot slot nog Night Teeth gezien maar dat vond ik echt weer zo'n typische Netflix film die net dat goede plot en verhaallijn mist.

Tot zover m'n azijn pisserij 8)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
temp00 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:05:
Squid Game was wel ok maar niet meer dan dat. Die hype kan ik me niet zo in vinden.

Van de week wel aangenaam verrast door Boss Level. Niet te ingewikkeld, af en toe wat (duistere) humor, lekker wegkijkertje. Tevens nog aan Ghost Wars begonnen maar op een gegeven maar mee gestopt; te traag en plot vond ik te vreemd/suf worden. Tot slot nog Night Teeth gezien maar dat vond ik echt weer zo'n typische Netflix film die net dat goede plot en verhaallijn mist.

Tot zover m'n azijn pisserij 8)
Squid Game kon mij best bekoren tot het moment dat…

spoiler:
…die ontzettend flauwe en dramatisch slecht acterende VIPs ten tonele verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Squid Game inmiddels uit. Kan niet wachten op Seizoen 2.
Daar wordt tenminste al druk over gespeculeerd met Wi Ha-Joon, die de politieman speelt. What's next.

spoilers:
https://deadline.com/2021...etflix-jun-ho-1234853784/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kZ6KSYDqDPu4pmCJLrvzLe14S4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9LTDD8YFdXm8TsaZWC5LHYZ5.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 15:57
MaZo schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:00:
[...]
Squid Game kon mij best bekoren tot het moment dat…

spoiler:
…die ontzettend flauwe en dramatisch slecht acterende VIPs ten tonele verschenen.
Dat was inderdaad tenenkrommend slecht.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Ik heb het opgegeven. Er zijn talloze betere Koreaanse series dan Squid Game. Het overacteren van de hoofdpersoon irriteerde me ook mateloos.

[ Voor 29% gewijzigd door P-Rock op 24-10-2021 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Robtimus schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:20:
Reminder: Locke & Key S2 is beschikbaar.
Thanks, nu heb ik het halve tweede seizoen gebingewatched terwijl ik eigenlijk alleen maar 1 aflevering wilde kijken :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En hoe was het? Ik heb het zelf niet gekeken maar denk dat het meer een tiener/familie serie is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het is inderdaad tienerhorror, maar de productiewaarde en vreemde gebeurtenissen maken het wel geinig om naar te kijken :)

Verwacht geen verhaaltechnisch hoogstandje.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 24-10-2021 15:32 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
P-Rock schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 03:30:
Ik heb het opgegeven. Er zijn talloze betere Koreaanse series dan Squid Game. Het overacteren van de hoofdpersoon irriteerde me ook mateloos.
Noem er eens een paar, suggesties zijn welkom.

De hype is inmiddels compleet ook op Amazon en Bol. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mdme_mlSanPFtGaO0VqMgHbSBtE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iKADy0wTMHwgeNTiUNGqD56h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:20
Een interessant artikel in the Guardian, om de hype een beetje in perspectief te zetten. Een Engels bedrijf heeft een methodiek ontwikkeld om de kijkcijfers die Netflix nooit bekendmaakt toch te meten. En wat blijkt bijvoorbeeld: zowel Squid game en Sex education werden in Europa op dezelfde dag uitgebracht. De kijkcijfers zijn vergelijkbaar, maar Squid game krijgt meer aandacht, juist ook omdat Netflix zelf het (oncontroleerbaar) veel meer hyped.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Stukfruit schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:08:
Het is inderdaad tienerhorror, maar de productiewaarde en vreemde gebeurtenissen maken het wel geinig om naar te kijken :)

Verwacht geen verhaaltechnisch hoogstandje.
Ik ben vandaag pas begonnen, heb er pas 3 afleveringen opzitten, maar Ik vind het tot nu toe meer van hetzelfde. Als je seizoen 1 goed vind dan zal je dit ook wel prima vinden.

Wel grappig dat ze ook andere van de L&K stripverhalen erbij betrekken.
spoiler:
Aflevering 3: Small World

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
CR2032 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

[Afbeelding]
The Guest, Sweet Home, Kingdom, The Uncanny Counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:50
CR2032 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben nu My Name aan het kijken. Vind ik een stuk sterker dan Squid Game.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 24-10-2021 22:07 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:59
3 afleveringen gekeken van Squid Game.

Komt niet boven het maaiveld uit, en minder leuk dan andere series die we aan het kijken zijn.

Zonde van onze tijd dus, gaan het waarschijnlijk ook niet af kijken.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Afgelopen week s1 en 2 van Ragnarok gekeken.
Daar ik mythologie heel tof vind past deze wel in mijn straatje (net als de Clash of the Titans films en de God of War games). Benieuwd wanneer s3 er komt, het is nu wel een partijtje spannend.

De insteek van de serie vond ik wel leuk gevonden
spoiler:
zowel de reuzen als de goden zie eruit als normale mensen, waarbij de reuzen aan het begin al bekend zijn en de goden in de loop van de serie pas ontdekken dat ze goden zijn.
Ook de achternaam van de 'menselijke' reuzen (Jutul) is goed gevonden en is Loki's karakter leuk geïmplementeerd, evenals de Mydgaard slang

Bij Vikings vond ik de referentie naar de oude Noorse goden ook heel tof, het enige verschil is dat bij Ragnarok de goden en reuzen ook daadwerkelijk in beeld komen.

Heeft iemand nog suggesties als het op mythologische series aankomt? Of het nou Noors of Germaans is, is mij om het even.

In de tussentijd hoop ik dat ze Black Sails s1 t/m 3 weer eens in het aanbod opnemen, nu staat enkel s4 erop :/

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 24-10-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gisteren seizoen 2 van into the night er doorheen gejaagd. Seizoen 1 was nog redelijk om te kijken en het idee was leuk met de zon etc.
Seizoen 2 was echt zo veel minder. Domme scenes, acteerwerk etc. Jammer maar dit voelde echt als een school project aan......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Zie zojuist dat Netflix op 17 november Seizoen 2 van Tiger King uit gaat brengen.

Net nu de covid cijfers weer omhoog schieten. Ik zie een correlatie O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
@P-Rock @Raem

Bedankt voor de tips. Koreaanse series zijn weer eens wat anders en met een heel ander soort van humor.

Zo zie ik dit leuke real life speelterreintje op een NS station niet snel gebeuren. Dan is gelijk heel opvoedkundig Nederland in rep en roer. ;)

https://mothership.sg/2021/09/squid-game-itaewon-station/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MczP7dDVYi2mN2o-SCegN2zzmNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8Eya4sF5e3lKVO3YgFyISsP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Player1S schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:18:
Zie zojuist dat Netflix op 17 november Seizoen 2 van Tiger King uit gaat brengen.

Net nu de covid cijfers weer omhoog schieten. Ik zie een correlatie O-)
Gaat die soap nog verder dan? Ik dacht dat het verhaal afgerond was.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yjpDXxWHCqGJdePYdV5tVYkhnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaa4HUqxuEqBsK4HVC1o6PVz.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand dit wel eens gezien?
E-mail adres is (uiteraard) gewoon geldig en heb niets van ze gehoord verder.

Of zou dit een van de eerste tekenen zijn dat ze account sharing (ik deel met 1 iemand)aan het bestrijden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Hoe zou dat dan moeten werken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:24:
[Afbeelding]

Of zou dit een van de eerste tekenen zijn dat ze account sharing (ik deel met 1 iemand)aan het bestrijden zijn?
Wat staat er in die e-mails dan die ze naar je hebben gestuurd waar je niet op hebt gereageerd?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:43:
[...]

Wat staat er in die e-mails dan die ze naar je hebben gestuurd waar je niet op hebt gereageerd?
Geen flauw idee, die moeten nog binnen komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:24:
[Afbeelding]

Anderhalf jaar geleden ook gehad op een account dat gedeeld wordt. Nooit verder wat van gehoord en had ook nergens het idee dat het gerelateerd was aan account sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat het gerelateerd is aan mails waar je iets mee moest doen of mails die gebounced zijn. Misschien mails over nieuwe apparaten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:23:
Ik denk dat het gerelateerd is aan mails waar je iets mee moest doen of mails die gebounced zijn. Misschien mails over nieuwe apparaten.
Ja die mails over nieuwe apparaten staan er wel (vandaar dat ik weet dat de Netflix mails gewoon door het filter komen) alleen daar staat in:

Als jij dit bent of een van je gezindsleden: Veel kijkplezier!

Dus daar heb ik dan ook niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kijk even of de kijkhistorie klopt in alle profielen en of je geen mails hebt via verbindingen die je niet kent. Ik heb een keer een rare locatie gehad en toen mijn wachtwoord gewijzigd (ik deel het ook, dus kan via iemand anders gelekt zijn).

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
19 november eindelijk weer een nieuw seizoen van Star Trek - Discovery. Heb er zin in. Daarna door met Star Trek - Picard (feb 2022 op Prime)

Pagina: 1 ... 192 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.