Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44

zeroday

There is no alternative!

zacht schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:15:
[...]

Gisteren alles gekeken, maar wat mij betreft hebben ze de grens tussen over-the-top en slecht overschreden. Langdradige dialogen, kraters in het plot, overbodig veel actie, ik ga deel 6 waarschijnlijk wel kijken om het af te ronden, maar het viel me echt tegen.
vond het ook tegen vallen. Hier en daar wat interessants mbt het verleden en de opbouw maar veel herhalingen van zetten. Enige waar ik naar uitkijk is hoe het straks afloopt ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

Damian

Insane Obtrusion

Mijn god wat is dat Casa de Papel een gedrocht van een serie geworden.

Die gunfights gaan echt helemaal nergens meer over. Oneindige clips en ze raken echt helemaal niks.

Verder beetje rotzooi eromheen verzonnen ok wat op te rekken en een poging tot variatie te brengen.

Hoop dat dit snel klaar is die serie 🤐

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier weer verder met Lucifer gegaan met seizoen 6. Zit weer goed in elkaar en kijkt weer heerlijk weg :D
Morgen weer verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben Good Girls verder gaan kijken, die serie blijft wel tof. Ze maken ook gewoon nog steeds volledige seizoenen ipv steeds minder afleveringen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sméagol schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:16:
Iemand vroeg boven naar Into The Night S2 geloof ik?

[Twitter]
(08-09 voor wie niet de video wilt klikken)

Ik vond 't zelf niet bijzonder, maar misschien geef ik S2 nog een kans.
S1 was een makkelijke wegkijker in bed. S2 lijkt hetzelfde te zijn. Maar waar ze die nieuwe lichting acteurs vandaan hebben :') In S1 waren een aantal al discutabel. Maar vergeleken met dit seizoen was het oscar waardig :p Man man wat een amateurtoneel :p

EDIT: Begon er eindelijk wat te gebeuren, is het seizoen al weer voorbij 8)7 Verhaal en acteurs erg matig dit seizoen.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 15-09-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:53

On_E

Housemusic

Leuke verrassing, een 3e seizoen van Final Space ineens beschikbaar. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
On_E schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:45:
Geweldige serie idd en raar dat soms series zonder een melding een seizoen toevoegen, terwijl je het hebt gekeken en geliked.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
Damian schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:37:
Mijn god wat is dat Casa de Papel een gedrocht van een serie geworden.

Die gunfights gaan echt helemaal nergens meer over. Oneindige clips en ze raken echt helemaal niks.

Verder beetje rotzooi eromheen verzonnen ok wat op te rekken en een poging tot variatie te brengen.

Hoop dat dit snel klaar is die serie 🤐
Ooit begonnen aan seizoen 1, maar toen ik erachter kwam dat ze meer dan 3 seizoenen gingen maken meteen mee gestopt. Buiten simpele wegkijk shows zoals een komedie a la Modern Family, heb ik nog nooit meegemaakt dat het waard was om meer dan 3 seizoenen te maken. Vaak kan seizoen 3 een mooie afsluiter zijn maar dan gaan ze het uitmelken met een 4de,5de of zelfs 6de seizoen en heb je uiteindelijk de hele serie verpest die ooit zo goed begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
Paulus07 schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:18:
Hier weer verder met Lucifer gegaan met seizoen 6. Zit weer goed in elkaar en kijkt weer heerlijk weg :D
Morgen weer verder :D
Ik ga vanavond beginnen. Het "plaatje" (of tile) geeft overigens wel een dikke vette spoiler weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
grote_oever schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:56:
[...]

Ik ga vanavond beginnen. Het "plaatje" (of tile) geeft overigens wel een dikke vette spoiler weg.
Oh weet niet welke afbeelding er nu staat?
Afbeelding die er afgelopen tijd stond verklapte in ieder geval niks. Maar dat ga ik ook niet doen dus je gaat het vanzelf ervaren ;) :P

Heb me er weer goed mee vermaakt. Was tof seizoen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 17:53

On_E

Housemusic

monaldo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:11:
[...]

Geweldige serie idd en raar dat soms series zonder een melding een seizoen toevoegen, terwijl je het hebt gekeken en geliked.
Ik wist niet eens dat er een 3e seizoen kwam, aankondiging gemist denk ik. Verrassend leuke animatieserie inderdaad!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:06
monaldo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:15:
[...]

Ooit begonnen aan seizoen 1, maar toen ik erachter kwam dat ze meer dan 3 seizoenen gingen maken meteen mee gestopt. Buiten simpele wegkijk shows zoals een komedie a la Modern Family, heb ik nog nooit meegemaakt dat het waard was om meer dan 3 seizoenen te maken. Vaak kan seizoen 3 een mooie afsluiter zijn maar dan gaan ze het uitmelken met een 4de,5de of zelfs 6de seizoen en heb je uiteindelijk de hele serie verpest die ooit zo goed begon.
Hmm niet mee eens, zijn zat goede series met meerdere seizoenen.
Over Papel ben ik het wel eens, hadden ze gewoon na deel 1 in schoonheid moeten afronden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik zou de grens niet per se bij 3 seizoenen leggen, dat verschilt per serie, maar het komt wel vaak voor dat series te lang doorgaan.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:56
monaldo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:15:
[...]
nog nooit meegemaakt dat het waard was om meer dan 3 seizoenen te maken.
Dan vraag ik me af hoeveel series jij gezien hebt, want ik ken meer dan genoeg series die naar mijn mening na het derde seizoen nog altijd goed tot uitstekend waren.

Buffy the Vampire Slayer, Sons of Anarchy, House MD, Chicago Fire en P.D, The 100, Orphan Black, Lucifer, The Big Bang Theory.

Bleef het allemaal consequent goed? Nee, en sommigen zijn inderdaad te lang door gegaan.
Maar ze hadden allemaal wel degelijk nog goed materiaal na het derde seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
AcidBurn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:13:
[...]

Dan vraag ik me af hoeveel series jij gezien hebt, want ik ken meer dan genoeg series die naar mijn mening na het derde seizoen nog altijd goed tot uitstekend waren.

Buffy the Vampire Slayer, Sons of Anarchy, House MD, Chicago Fire en P.D, The 100, Orphan Black, Lucifer, The Big Bang Theory.

Bleef het allemaal consequent goed? Nee, en sommigen zijn inderdaad te lang door gegaan.
En wat dacht je van Game of Thrones, 8 seizoenen en goed tot de laatste aflevering ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
AcidBurn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:13:
[...]

Ben ik het niet mee eens, daarnaast benoem je series die zoals ik al zei niet behoren tot die max van 3 seizoenen. Comedy zoals big bang kan voor eeuwig doorgaan aangezien er niet echt een verhaal achter zit. Net zo met Chicago fire, buffy en lucifer. Miss had ik duidelijker moeten zijn in mijn mening, series die een verhaal met een einde hebben moeten het wat mij betreft houden op 3(max 4) seizoenen.
Daarna wordt het uitmelken, net zo met the 100 a la walking dead. Walking dead is letterlijk dood gemaakt voor het eindeloos door te laten gaan met schurk level 100 opgevolgd door level 1000 etc etc.

• AcidBurn
Dan had je inderdaad een stuk duidelijker mogen zijn, want er zijn verdomd weinig series die vanaf het begin een duidelijk einde voor ogen hebben.
De meeste series beginnen met een idee, en indien mogelijk wordt dat uitgebouwd als het succesvol blijkt.

Overigens had The 100 wel een einde voor ogen, maar ze hadden nooit verwacht zo lang door te mogen gaan. S5 had een mooi einde, aangezien ze tijdens de opnames nog niet wisten of er een s6 zou komen.
S7 is last minute totaal verkloot door ruzie tussen de producer en een van de hoofdrolspelers. Bob Morley vroeg om een korte rustperiode ivm persoonlijke problemen. De producer besloot zijn karakter compleet op een zijspoor te zetten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
monaldo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:15:
[...]

Miss had ik duidelijker moeten zijn in mijn mening, series die een verhaal met een einde hebben moeten het wat mij betreft houden op 3(max 4) seizoenen.
Daarna wordt het uitmelken, net zo met the 100 a la walking dead. Walking dead is letterlijk dood gemaakt voor het eindeloos door te laten gaan met schurk level 100 opgevolgd door level 1000 etc etc.
Dat hangt er toch totaal vanaf hoe lang een verhaal is, en hoeveel er te vertellen valt :? Sommige verhalen met een begin en een einde kan je prima in 1 of 2 seizoenen vertellen, andere kunnen wat mij betreft best 5 of meer hebben.

Breaking Bad heeft 5 seizoenen en had voor mij niet korter gehoeven. Sons of Anarchy heeft 7 seizoenen, en daarvan vond ik het laatste seizoen wat te lang gerekt, maar tot en met seizoen 5-6 vond ik het ijzersterk. En zo zijn er vast nog tig voorbeelden te bedenken waarbij meer dan 4 seizoenen niet per se slecht is, zelfs met verhalen die (oorspronkelijk) een duidelijk einde hebben.

The devil is in the details.

• monaldo
AcidBurn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:53:
Dan had je inderdaad een stuk duidelijker mogen zijn, want er zijn verdomd weinig series die vanaf het begin een duidelijk einde voor ogen hebben.
De meeste series beginnen met een idee, en indien mogelijk wordt dat uitgebouwd als het succesvol blijkt.

Overigens had The 100 wel een einde voor ogen, maar ze hadden nooit verwacht zo lang door te mogen gaan. S5 had een mooi einde, aangezien ze tijdens de opnames nog niet wisten of er een s6 zou komen.
S7 is last minute totaal verkloot door ruzie tussen de producer en een van de hoofdrolspelers. Bob Morley vroeg om een korte rustperiode ivm persoonlijke problemen. De producer besloot zijn karakter compleet op een zijspoor te zetten.
Nee maar dat is m'n punt, ze weten ongeveer wat het einde zal zijn maar adv het succes gaan ze het onnodig verlengen. Je geeft nu zelf aan dat the 100 te ver is gegaan terwijl je eerst aangaf dat het goed was dat ze zo lang door bleven gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Hahn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:57:
[...]

Dat hangt er toch totaal vanaf hoe lang een verhaal is, en hoeveel er te vertellen valt :? Sommige verhalen met een begin en een einde kan je prima in 1 of 2 seizoenen vertellen, andere kunnen wat mij betreft best 5 of meer hebben.

Breaking Bad heeft 5 seizoenen en had voor mij niet korter gehoeven. Sons of Anarchy heeft 7 seizoenen, en daarvan vond ik het laatste seizoen wat te lang gerekt, maar tot en met seizoen 5-6 vond ik het ijzersterk. En zo zijn er vast nog tig voorbeelden te bedenken waarbij meer dan 4 seizoenen niet per se slecht is, zelfs met verhalen die (oorspronkelijk) een duidelijk einde hebben.
Er zijn genoeg voorbeelden die werkten, mijn mening is alleen dat het in het algemeen niet werkt. Breaking bad was een geniale serie maar er waren genoeg afleveringen die enorm traag waren. Vaak kijk je de serie ook af omdat je inmiddels al veel tijd erin hebt gestoken en dan maar het einde afkijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HereIsTom schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:03:
[...]

En wat dacht je van Game of Thrones, 8 seizoenen en goed tot de laatste aflevering ;)
Of Breaking Bad. 5 seizoenen, top tot het einde.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
monaldo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:10:
[...]
Nee maar dat is m'n punt, ze weten ongeveer wat het einde zal zijn maar adv het succes gaan ze het onnodig verlengen. Je geeft nu zelf aan dat the 100 te ver is gegaan terwijl je eerst aangaf dat het goed was dat ze zo lang door bleven gaan ;)
Ik zei niet dat The 100 te ver door is gegaan. Ik zei dat het laatste seizoen verkloot is door een ruzie tussen een producer en een acteur. Dat zijn 2 totaal verschillende zaken.

Ik weet zeker dat ze eigenlijk een ander einde in gedachten hadden, want veel acties die Clarke in de laatste afleveringen deed waren compleet out of character.

On another note: Zojuist heel Lucifer s6 afgekeken. Tering wat zitten daar veel onnodige plotdevices en plotholes in zeg, niet te geloven. Hebben ze het hele schrijvers team vervangen, of hadden ze het einde al vast staan en moesten ze alleen nog een manier vinden om daar naartoe te schrijven?
Wat een cop-outs zeg. Deze verhaallijn is ook al gedaan in The Flash S5.

Serieus echt enorme spoiler hieronder
spoiler:
Grootste onzin die je kan bedenken: Hoezo kan Amenadiel wel de hemel combineren met zijn gezin, maar kan Lucifer datzelfde niet doen met de hel? Rory's verhaallijn is al veranderd doordat ze teveel mensen heeft gezien en gesproken. Dus "niks veranderen" klopt allang niet meer. En daarnaast had Rory prima al veel eerder haar vader op kunnen zoeken in de hel, om uitleg te vragen.

[ Voor 36% gewijzigd door AcidBurn op 19-09-2021 04:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

monaldo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:12:
[...]
Breaking bad was een geniale serie maar er waren genoeg afleveringen die enorm traag waren.
Aflevering "Fly", _/-\o_ geniaal! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
monaldo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:12:
[...]

Breaking bad was een geniale serie maar er waren genoeg afleveringen die enorm traag waren.
Daar ben ik de eerste keer ook op afgehaakt. Vorige maand ben ik opnieuw begonnen aan Breaking Bad, en heb het afgekeken, dit keer vond ik het een top-serie. Aansluitend El Camino opnieuw gekeken, dat was 'wel aardig', en nu ben ik bezig met Better Call Saul. Die laatste serie verrast me positief. Knap hoe je van het gros van de personages al weet hoe het met ze afloopt (als je Breaking Bad gezien hebt), maar men het toch voor elkaar gekregen heeft om 'de weg daar naar toe' ook interessant te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
zacht schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:58:
[...]

Daar ben ik de eerste keer ook op afgehaakt. Vorige maand ben ik opnieuw begonnen aan Breaking Bad, en heb het afgekeken, dit keer vond ik het een top-serie. Aansluitend El Camino opnieuw gekeken, dat was 'wel aardig', en nu ben ik bezig met Better Call Saul. Die laatste serie verrast me positief. Knap hoe je van het gros van de personages al weet hoe het met ze afloopt (als je Breaking Bad gezien hebt), maar men het toch voor elkaar gekregen heeft om 'de weg daar naar toe' ook interessant te maken.
Better Call Saul is idd fantastisch, zelfde sfeer als Breaking. Super trage afleveringen maar je kan het niet loslaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
zacht schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:58:
[...]

Better call Saul is echt geweldig ja. In het begin vond ik hem iets minder dan Breaking Bad, maar het laatste seizoen had hetzelfde niveau als Breaking Bad. Ongelofelijk spannend en dat inderdaad terwijl je al heel veel informatie hebt van Breaking Bad.

Samen met Succession mijn favoriete serie van de afgelopen jaren.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
Ik ben gisteren aan de Koreaanse serie Squid Game begonnen, maar wat een goeie serie. Soort Hunger Games meets The Running Man. Erg sadistisch btw.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:44:
Ik ben gisteren aan de Koreaanse serie Squid Game begonnen, maar wat een goeie serie. Soort Hunger Games meets The Running Man. Erg sadistisch btw.
Vanmorgen ook aflevering 1 gekeken. Vond hem ook leuk om te zien. Benieuwd naar de volgende afleveringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NaN schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:45:
[...]

Aflevering "Fly", _/-\o_ geniaal! 8)
Dat is voor mij een van de beste afleveringen van alle series die ik ooit gezien heb.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

On_E schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:45:
Echter... ik heb op mijn iPhone dat van sommige afleveringen de laatste 2 minuten het beeld op zwart gaat, maar het geluid doorgaat. Best wel irritant.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:34

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Motrax schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:04:
[...]
Echter... ik heb op mijn iPhone dat van sommige afleveringen de laatste 2 minuten het beeld op zwart gaat, maar het geluid doorgaat. Best wel irritant.
Dat heb ik ook sinds een paar dagen. Ik merkte het in Dark S3. iPhone 11 met iOS 14.8.

Dezelfde afleveringen op de Netflix-app op AppleTV lopen wel goed door.

[ Voor 9% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 19-09-2021 19:33 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:51
Net de eerste aflevering gezien. Ziet er uit naar meer:) Beetje hetzelfde genre als Alice in Borderland (waarvan season 2 nog in de maak is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
Zag net dat Superstore vanaf morgen (ook) op Netflix te zien is. Als je deze nog niet kent van Prime Video, zeker een aanrader. Gewoon even iets luchtigs voor tussendoor. De eerste 5 seizoenen zijn direct beschikbaar. Helaas het final season 6 nog niet (ook nog niet op Prime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heroic_Nonsense schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:32:
[...]

Dat heb ik ook sinds een paar dagen. Ik merkte het in Dark S3. iPhone 11 met iOS 14.8.

Dezelfde afleveringen op de Netflix-app op AppleTV lopen wel goed door.
Misschien dat er iets mis gaat met de overlay om naar de volgende aflevering te gaan? Op Android heb ik het niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben bezig met For Life, best een toffe serie gebaseerd op een waargebeurd verhaal van een zwarte man die onschuldig is maar levenslang gevangenisstraf krijgt en in de gevangenis een advocaat wordt. Maar tijdens het kijken ontdekte ik dat die gecanceld was (het derde seizoen) en baalde ik al. Ik verwachte een niet afgesloten serie te hebben. Maar dat valt reuze mee
spoiler:
, het eerste seizoen en de eerste aflevering van het tweede seizoen sluiten de serie eigenlijk af (zo ver ben ik nu met kijken). Waarschijnlijk hadden ze die aflevering in het eerste seizoen gestopt als er geen tweede seizoen was gekomen. Ik kijk nog wel verder, maar ik verwacht dat het vanaf nu een soort standaard rechtbankserie (met een beetje soapmix over zijn priveleven) wordt en dan lijkt een derde seizoen me ook niet echt nodig..

[ Voor 0% gewijzigd door Marzman op 21-09-2021 09:46 . Reden: oeps :p ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:48
:)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Geniale serie, dank je wel voor de tip. Had al een tijdje niet meer 'genetflixd' (is dat een woord?), maar hier ging ik toch wel even voor zitten. Kan niet wachten om het einde te zien.

Voor mensen die geen spoilers willen, maar wel interesse hebben in waar het over gaat is dit een aanrader: https://dingen.volkabulai...netflix-serie-squid-game/

Wat me leuk lijkt bij een evt. tweede seizoen is om het verhaal van die maskertjes te leren kennen. Bedoel: who the hell komen ze daar?!

Aanrader mensen! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:38

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

SaraNostra schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:36:
[...]

Geniale serie, dank je wel voor de tip. Had al een tijdje niet meer 'genetflixd' (is dat een woord?), maar hier ging ik toch wel even voor zitten. Kan niet wachten om het einde te zien.

Voor mensen die geen spoilers willen, maar wel interesse hebben in waar het over gaat is dit een aanrader: https://dingen.volkabulai...netflix-serie-squid-game/

Wat me leuk lijkt bij een evt. tweede seizoen is om het verhaal van die maskertjes te leren kennen. Bedoel: who the hell komen ze daar?!

Aanrader mensen! _/-\o_
Eergisteren de pilot bekeken, dit ziet er veelbelovend uit!
Zeker een aanrader.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
janvanduschoten schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:04:
[...]

Eergisteren de pilot bekeken, dit ziet er veelbelovend uit!
Zeker een aanrader.
Nog twee nieuwe series die mij opvielen:

- Jaguar - Spaanse versie van die serie op Amazon over Nazi jagers. Speelt in de 60s. IMDB is erg negatief. Ik vond hem best OK.
- Bangkok Breaking. Thaise serie over man die z'n broer ziet dood gaan bij aankomst en een soort complot ontrafelt samen met een journalist.

Vandaag is ook S01 van Midnight Mass te zien van de maker(s) van Hunting of the Hill House and Bly Manor. Zie dat de reviews erg positief zijn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:46
Vanavond begonnen aan Midnight Mass en wat een grote teleurstelling is dat zeg ...

Ik keek ernaar uit, verwachte een serie als Carnivàle, maar MM is alles behalve gelaagd en - voor een film over het geloof - alles behalve geloofwaardig. :Z

Skip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben ook begonnen aan Midnight Mass, maar de eerste twee afleveringen dacht ik ook... dit gaat 'm niet worden...

En nu, ik ben nu bezig met aflevering 5, nu wordt het pas echt interessant. :Y
M.a.w. in eerste instantie vond ik er niet veel aan. Alhoewel het qua beeld en acteren gewoon goed gedaan is. Maar het duurde wat lang voordat het verhaal echt op gang kwam.

spoiler:
De eerste hint, wat mij betreft, was de moeder die haar bril afzette.

Het is idd absoluut geen simpele horror film. Of beter gezegd, het is eigenlijk geen horror film.

[edit]
Na het kijken van aflevering 5 en nu begonnen aan aflevering 6; 't wordt toch nog horror... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 29-09-2021 09:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Sydney08 schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:38:
[...]

Better call Saul is echt geweldig ja. In het begin vond ik hem iets minder dan Breaking Bad, maar het laatste seizoen had hetzelfde niveau als Breaking Bad. Ongelofelijk spannend en dat inderdaad terwijl je al heel veel informatie hebt van Breaking Bad.

Samen met Succession mijn favoriete serie van de afgelopen jaren.
Laatste seizoen was inderdaad top. Volgend jaar ergens komt seizoen 6, die ga ik zeker kijken.
Vandaag ben ik begonnen aan seizoen 1 van Ozark. Bevalt me tot nu toe prima. Ik zag dat het laatste seizoen de beste recensies heeft (cijfermatig, ik heb geen spoilers bekeken), dat is al een kunststukje op zich.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

ehtweak schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:44:
Ik ben ook begonnen aan Midnight Mass, maar de eerste twee afleveringen dacht ik ook... dit gaat 'm niet worden...

En nu, ik ben nu bezig met aflevering 5, nu wordt het pas echt interessant. :Y
M.a.w. in eerste instantie vond ik er niet veel aan. Alhoewel het qua beeld en acteren gewoon goed gedaan is. Maar het duurde wat lang voordat het verhaal echt op gang kwam.

spoiler:
De eerste hint, wat mij betreft, was de moeder die haar bril afzette.

Het is idd absoluut geen simpele horror film. Of beter gezegd, het is eigenlijk geen horror film.

[edit]
Na het kijken van aflevering 5 en nu begonnen aan aflevering 6; 't wordt toch nog horror... ;)
Wat voor soort serie is het dan, thriller of toch meer horror?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

avotar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:55:
[...]

Wat voor soort serie is het dan, thriller of toch meer horror?
Tja...
Volgens imdb is het drama/horror/mystery.

Of wat Rotten Tomatoes aangeeft:
https://www.rottentomatoes.com/tv/midnight_mass/s01

Midnight Mass
Critics Consensus

An ambitious meditation on grief and faith that is as gorgeous as it is unsettling, Midnight Mass's slow boil is a triumph of terror that will leave viewers shaking - and thinking - long after the credits roll.

Naar mijn idee is het nog eerder een visualisatie van hoe een godsdienst, een 'geloof', altijd ellende en verderf zaait. In de breedste zin van het woord. :(
En dat er altijd rebellen zijn, de enigszins 'verstandigen', die zich daar tegen verzetten.

disclaimer: ik heb het laatste deel nog niet helemaal gezien. ;)

[toevoeging]
Inmiddels het laatste deel gekeken. Een fraai einde! Voor zover je van fraai kunt spreken.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 29-09-2021 23:13 ]

Mooie Plaatjes   

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Robtimus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:04:
Ik zou de grens niet per se bij 3 seizoenen leggen, dat verschilt per serie, maar het komt wel vaak voor dat series te lang doorgaan.
Zoals The Walking Dead ? xD

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Daar had ik na 2 seizoenen al genoeg van. De comic heb ik wel helemaal uitgelezen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:33

Player1S

Probably out in the dark

SaraNostra schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:36:
[...]

Aanrader mensen! _/-\o_
Deze heb ik in paar dagen gebinched. Gisteravond laatste afleveringen gekeken.
Goede serie, inderdaad aanrader. Maar:

spoiler:
Het einde vond ik te cliché. typisch gevalletje: open laten voor 2e seizoen.

Kon alles redelijk volgen. Dat ie zn geld niet aanraakte omdat het bloedgeld is. Dat die oude man nog leefde wou ik wel geloven. Dat ie zo reageerde toen hij die ronselaar weer zag.
Alleen toen hij besloot niet het vliegtuig in te stappen maar de strijd met ze aan te gaan ging mij te ver.

Kom op, je hebt gezien wat ze gebouwd hebben voor die wedstrijd. Je hebt gezien hoeveel rode pakjes er rond liepen. Je hebt gezien hoeveel prijzengeld ze kunnen geven. En dan denk je dat je de strijd met ze aan kunt gaan? 8)7
Stap lekker het vliegtuig in en ga naar je dochter.

Zoals ik al zei. Te cliché. Stop dan op zn minst op het punt dat ie op hangt en laat het aan de fantasie van de kijker.

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt maar het trok mij op dat moment echt uit de ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 04-10-2021 08:37 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:09

Jebus4life

BE User

Player1S schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:36:
[...]

spoiler:

Kon alles redelijk volgen. Dat ie zn geld niet aanraakte omdat het bloedgeld is. Dat die oude man nog leefde wou ik wel geloven. Dat ie zo reageerde toen hij die ronselaar weer zag.
Alleen toen hij besloot niet het vliegtuig in te stappen maar de strijd met ze aan te gaan ging mij te ver.

Kom op, je hebt gezien wat ze gebouwd hebben voor die wedstrijd. Je hebt gezien hoeveel rode pakjes er rond liepen. Je hebt gezien hoeveel prijzengeld ze kunnen geven. En dan denk je dat je de strijd met ze aan kunt gaan? 8)7

Zoals ik al zei. Te cliché. Stop dan op zn minst op het punt dat ie op hangt en laat het aan de fantasie van de kijker.

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt maar het trok mij op dat moment echt uit de ervaring.
Ik sluit me 100% aan bij je reactie.

spoiler:
Op geen enkel moment in de serie komt hij over als het "hero" type, hij wordt gebracht als een vrij normale kerel, met een goed hart, die uit de schulden wilt raken.

Dat hij uit "shock" van die ronselaar te zien die "nieuwe" kerel zijn kaartje afneemt, en uit frustratie/boosheid naar dat nummer belt om ze af te blaffen kan ik me ook nog gewoon voorstellen als menselijke reactie. Maar dan plots (met dat absurde haar 8)7 ) opeens omdraaien met zo'n air alsof het John Wick in the flesh is... Hij zal het even gaan fixen zonder enige skills tegen één of andere rijke paramilitaire organisatie...

De serie afsluiten na het telefoontje zou veel logischer zijn. Of gewoon met een blik van pure shock/angst (omdat ze hem duidelijk nog in het oog houden) hem nog richting op dat vliegtuig strompelen (wat gezien het psychische trauma ook een best logische reactie zou zijn).

Ik vond de serie enorm goed, maar het einde vond ik bijzonder ongelukkig. Imo zo'n serie waarop je geen vervolg moet maken. Goed idee, geweldig gemaakt. Kan je alleen maar slechter uitkomen na een tweede seizoen lijkt me.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

spoiler:

Jebus4life schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:07:
[...]

Ik sluit me 100% aan bij je reactie.

spoiler:
Op geen enkel moment in de serie komt hij over als het "hero" type, hij wordt gebracht als een vrij normale kerel, met een goed hart, die uit de schulden wilt raken.

Dat hij uit "shock" van die ronselaar te zien die "nieuwe" kerel zijn kaartje afneemt, en uit frustratie/boosheid naar dat nummer belt om ze af te blaffen kan ik me ook nog gewoon voorstellen als menselijke reactie. Maar dan plots (met dat absurde haar 8)7 ) opeens omdraaien met zo'n air alsof het John Wick in the flesh is... Hij zal het even gaan fixen zonder enige skills tegen één of andere rijke paramilitaire organisatie...

De serie afsluiten na het telefoontje zou veel logischer zijn. Of gewoon met een blik van pure shock/angst (omdat ze hem duidelijk nog in het oog houden) hem nog richting op dat vliegtuig strompelen (wat gezien het psychische trauma ook een best logische reactie zou zijn).

Ik vond de serie enorm goed, maar het einde vond ik bijzonder ongelukkig. Imo zo'n serie waarop je geen vervolg moet maken. Goed idee, geweldig gemaakt. Kan je alleen maar slechter uitkomen na een tweede seizoen lijkt me.
spoiler:
met 38.983.054,20 dollar op zijn bankrekening kan ie wel even een stuk of 20 legers inhuren en het eiland letterlijk van de aardbodem wegvagen. met dat beejte zakgeld komt ie vast ook wel achter waar dat eiland is.

de organisatie heeft vast ook nog wat maatregelen om te voorkomen dat de winaars hun grootste vijand worden. een S2 die dat kat en muisspel in kaart brengt is ook intigrerend en wordt het misschien ook duidelijk waarom de vorige winnaar terugkwam als een front man.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

kmf schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

[...]

spoiler:
met 38.983.054,20 dollar op zijn bankrekening kan ie wel even een stuk of 20 legers inhuren en het eiland letterlijk van de aardbodem wegvagen. met dat beejte zakgeld komt ie vast ook wel achter waar dat eiland is.

de organisatie heeft vast ook nog wat maatregelen om te voorkomen dat de winaars hun grootste vijand worden. een S2 die dat kat en muisspel in kaart brengt is ook intigrerend en wordt het misschien ook duidelijk waarom de vorige winnaar terugkwam als een front man.
spoiler:
En de organisatoren hebben voldoende geld om zo'n complex te bouwen, zoveel mensen in dienst te hebben en eventjes 38 miljoen aan prijzengeld te geven.
Sowieso al jaren achter elkaar en er zijn hints dat er squid games in andere landen zijn.
Dus wat denk je serieus aan te kunnen richten met 38 miljoen dollar?

Overigens budget Nederlands leger zit al op zo'n 11 miljard.

Dus nee, met dat prijzengeld kan hij echt geen deuk in dat pakje boter slaan. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
spoiler:
Wat lezen dit soort berichten toch prettig op mobiel.
Vooral als er meerdere achter elkaar staan.
:+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Player1S schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

spoiler:
En de organisatoren hebben voldoende geld om zo'n complex te bouwen, zoveel mensen in dienst te hebben en eventjes 38 miljoen aan prijzengeld te geven.
Sowieso al jaren achter elkaar en er zijn hints dat er squid games in andere landen zijn.
Dus wat denk je serieus aan te kunnen richten met 38 miljoen dollar?

Overigens budget Nederlands leger zit al op zo'n 11 miljard.

Dus nee, met dat prijzengeld kan hij echt geen deuk in dat pakje boter slaan. 8)7
spoiler:
het is niet een middeleeuwse oorlog waarbij je 1 soldaat op 1 soldaat moet uitspelen.
een klein miljoentje om een stapel hackers en detectives in te huren om de core van de organisatie uit te zoeken. en de rest van het geld gebruik je dan om de daaruit voortgekomen strategie uit te voeren. wat huurlingen zal vast niet zo duur zijn als een Nederlands leger waar al het geld naar dure samenkopendromen en mislukte it-projecten gaat.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:02
Leuk zo'n topic met enkel zwarte vlakken..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:34
Malfunctions schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:46:
Een serie die grote zwarte vlakken genereert is vaak best wel het kijken waard :)

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenerniet op 04-10-2021 23:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Malfunctions schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:46:
Waarom moeten tweakers altijd zo klagen als andere tweakers het fatsoen hebben om spoiler tags te gebruiken wanneer ze een film of serie bespreken?

We bespreken niet hoe leuk #67 er uit zag maar een deel wat velen als spoiler zouden ervaren als ze de serie nog niet (zo ver) gezien hebben.

Misschien ben ik de enige maar ik blader liever door paar pagina's zwarte vlakken dan dat een serie die ik volg gespoilered wordt.

(NB: dan praat ik over recente series/films. Als je bijvoorbeeld nog steeds niet weet dat Soylent Green van mensen gemaakt wordt dan loop je gewoon te ver achter :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Niet online
Het is wel echt een koreaanse serie.

Daar kun je niet heel veel anders van verwachten. Clichés zijn ze niet vies van. Ook al kunnen ze nog wel eens bijzonder uit de hoek komen.

spoiler:
Net zoals die scene van de politie agent op het eilandje, en zijn broer, die hem neerschiet, vallend van de helling naar beneden. Lekker cliché. En handig draadje voor een volgend seizoen. Het stoorde mij dat het nu eigenlijk nergens naartoe ging.

Het verbaast mij wel dat deze serie zo aanslaat. Maar kijkt op zich wel makkelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

sugarlevi01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:47:

Het verbaast mij wel dat deze serie zo aanslaat. Maar kijkt op zich wel makkelijk weg.
Denk omdat het precies laat zien hoe de mens nu echt is.

Toon iemand die zo diep in de schulden zit dat hij/zij zijn leven niet meer zeker is een zak geld en opeens zijn ze bereid duistere dingen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:57
Vanavond hier met de vrouw finale kijken van Squid Game, heerlijke serie
Echt iets als de Hunger Games

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Het zijn geen miljoenen dollars maar Koreaans geld toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Arjantje72 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:54:
Het zijn geen miljoenen dollars maar Koreaans geld toch?
spoiler: prijzengeld
Het gaat om 100 miljoen won per deelnemer die aan het begin mee deed. 100 miljoen won is 72k euro, de totaal prijs is iets meer dan 45 miljard won, oftewel iets meer dan 33 miljoen euro (wat dan weer gelijk staat aan bijna 39 miljoen dollar)

[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 05-10-2021 15:19 . Reden: miljoenen, miljarden, billions, vaagheid zorgt voor fouten, het zou nu goed moeten zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Gropah schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Het gaat om 100 miljoen won per deelnemer die aan het begin mee deed. 100 miljoen won is 72k euro, de totaal prijs is iets meer dan 45 miljard won, oftewel iets meer dan 33 miljoen euro (wat dan weer gelijk staat aan bijna 39 miljard dollar)
Ah zo, ik ben pas op de helft van de serie 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gropah schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Het gaat om 100 miljoen won per deelnemer die aan het begin mee deed. 100 miljoen won is 72k euro, de totaal prijs is iets meer dan 45 miljard won, oftewel iets meer dan 33 miljoen euro (wat dan weer gelijk staat aan bijna 39 miljard dollar)
Nu is de dollar niet zo sterk als ie ooit was maar volgens mij heb je klein rekenfoutje gemaakt O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

https://twitter.com/ymmayer/status/1443671264091152396

Stukje over de vertaling van Koreaans in Squid Game die bepaalde cruciale karakter momenten verkloot. Als je naar de NL ondertiteling kijkt is die gedaan door een EN/NL vertaler die zo te zien de Engelse subs vertaalde en (gelukkig) niet de Engelse dub die heel anders is.

Engelse sub: I never bothered to study but I'm unblievably smart
Engelse dub: I'm not a genius but I still got where it counts
NL sub: Ik heb nooit gestudeerd maar ik ben heel erg slim
Engelse sub in VS: I'm not a genius but I still got it work (sic) out
Koreaanse originele zin: I'm very smart but never got a chance to study

In Korea is een uitspraak als 'ik heb niet kunnen studeren' een duidelijk teken dat je te arm was voor een opleiding. De EN sub brengt het alsof het een bewuste keuze was niet te studeren en de NL vertaling laat het een beetje in het midden maar mist toch nog wat er aan karakter achtergrond werd gegeven. Ook de andere ondertitels zoals Duits lijken vanuit de EN subs te werken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb de afgelopen dagen de serie korte films van Oats Studios gekeken:
https://www.netflix.com/nl-en/title/81483047

Maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik daarvan moet denken?!?
Bizarre combinatie van sf/gruwel/bizar/semi-komisch short stories.

En ieder verhaal is on-af. Gewoon weird. :|
Zelfs Sigourney Weaver komt nog langs. Maar of haar optreden het nou ineens veel beter maakt... :X

't Is eigenlijk meer een lange reclamefilm voor de makers om te laten zien wat ze zouden kunnen produceren (of zoiets). ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 06-10-2021 10:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

ehtweak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:43:

Zelfs Sigourney Weaver komt nog langs. Maar of haar optreden het nou ineens veel beter maakt... :X

't Is eigenlijk meer een lange reclamefilm voor de makers om te laten zien wat ze zouden kunnen produceren (of zoiets). ;)
Ik kreeg van de trailer iets van een Black Mirror / Love, Sex & Robots vibe... maar dat valt mee/tegen dus?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

spoiler:
Ben ik trouwens de enige die bij de face reveal van de front man een hoog Mads Mikkelsen gevoel had?

Had zomaar zijn Koreaanse tweeling kunnen zijn :+

spoiler op verzoek

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 06-10-2021 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06
@Player1S
Zet hem even in de spoiler tag aub. Ik ben nog niet zo ver met de serie....

[ Voor 59% gewijzigd door Poulske op 06-10-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

avotar schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Ik kreeg van de trailer iets van een Black Mirror / Love, Sex & Robots vibe... maar dat valt mee/tegen dus?
Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden... :?
Het gaat van sf/dystopie naar een gestoorde president tot aan een mislukte kookgadget-demo show. Dus tja 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb alle vijf seizoen van supersstore gekeken :p Wel een toffe comedy in een grote amerikaanse supermarkt. Afleveringen duren ook niet zo lang :)
IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:54:
https://twitter.com/ymmayer/status/1443671264091152396

Stukje over de vertaling van Koreaans in Squid Game die bepaalde cruciale karakter momenten verkloot. Als je naar de NL ondertiteling kijkt is die gedaan door een EN/NL vertaler die zo te zien de Engelse subs vertaalde en (gelukkig) niet de Engelse dub die heel anders is.
Net een kwartiertje gekeken met engelse dub (anders vind ik het te iritant als ik steeds moet lezen wat ze zeggen).

Nou als dit de hoofdpersoon is waarmee we mee moeten gaan leven? :p Wat een kansloze figuur is dat (geen geld, geld stelen van zijn moeder, ermee gaan wedden, geld terugvragen, een kindje zo'n grijparm laten bedienen en dat is nog maar de eerste paar minuten), ik kende wel zo iemand in het echte leven maar daar heb ik mee gebroken (zelfs de familie wil er niks meer mee te maken hebben, is niet meer welkom bij zijn moeder, onterft door zijn opa etc). Ik hoop dat het beter wordt :).

[ Voor 78% gewijzigd door Marzman op 06-10-2021 13:51 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

@Marzman Het wordt beter ;) . Zeker als het spel daadwerkelijk begint!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Marzman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:09:

Net een kwartiertje gekeken met engelse dub (anders vind ik het te iritant als ik steeds moet lezen wat ze zeggen).

Nou als dit de hoofdpersoon is waarmee we mee moeten gaan leven? :p Wat een kansloze figuur is dat (geen geld, geld stelen van zijn moeder, ermee gaan wedden, geld terugvragen, een kindje zo'n grijparm laten bedienen en dat is nog maar de eerste paar minuten), ik kende wel zo iemand in het echte leven maar daar heb ik mee gebroken (zelfs de familie wil er niks meer mee te maken hebben, is niet meer welkom bij zijn moeder, onterft door zijn opa etc). Ik hoop dat het beter wordt :).
Iemand die alles perfect op de rit heeft doet natuurlijk niet mee aan squid games :+
Blijven kijken. Het wordt zeker beter. Miljoenen anderen kunnen het natuurlijk niet allemaal mis hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Marzman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:09:
Ik heb alle vijf seizoen van supersstore gekeken :p Wel een toffe comedy in een grote amerikaanse supermarkt. Afleveringen duren ook niet zo lang :)

[...]

De eerste 2 afleveringen vond ik ronduit slecht, ik ben nu bij aflevering 5. Het wordt wel iets beter, maar die hype snap ik nog steeds niet zo goed. Misschien wel als ik alles gezien heb.
Ik kijk trouwens wel met Koreaanse audio, even voor de grap de Amerikaanse aangezet dat was echt niet leuk.
Ken je nog de Duitse audio bij films vroeger, zoiets is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:11
Ik denk dat Netflix zichzelf zo langzaam zelf uit de markt prijst.

Alweer een verhoging van het premium met 2 euro.

https://www.rtlnieuws.nl/...o-maand-duurder-streaming

[ Voor 4% gewijzigd door Dancis op 07-10-2021 07:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Alweer? de vorige is 4 jaar gelden :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dancis schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:08:

Opgezegd.

Ik vind het prijsverschil met Prime, Disney etc gewoon echt veel te groot worden. Ja ze hebben veel dingen. Maar zolang ik bij die andere nog genoeg heb staan wat ik wil zien is het wel goed zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:13:
Alweer? de vorige is 4 jaar gelden :+
25% extra in 4 jaar is wel heel veel inflatie ;)

Euro erbij had ik echt geen probleem gevonden, maar 3... dat is een heel abonnement op prime video.
En nee het is niet dat ik het niet kàn betalen, het is gewoon dat het erg veel wordt in vergelijking met andere diensten. Ik kan maar 1 ding tegelijk kijken. Tegen het maandbedrag van netflix kan ik 3 tot 4 andere nemen.

[ Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-10-2021 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:11
Even afwachten wat hbo max begin volgend jaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:46
ArthurMorgan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:14:
[...]

25% extra in 4 jaar is wel heel veel inflatie ;)

Euro erbij had ik echt geen probleem gevonden, maar 3... dat is een heel abonnement op prime video.
En nee het is niet dat ik het niet kàn betalen, het is gewoon dat het erg veel wordt in vergelijking met andere diensten. Ik kan maar 1 ding tegelijk kijken. Tegen het maandbedrag van netflix kan ik 3 tot 4 andere nemen.
Woon je in Belgie?
Ik woon namelijk in Nederland en hier wordt de prijs 15.99. Maar van alle streamingdiensten gebruik ik Netflix het minste (ik kijk vaker naar Apple TV+ dan naar Netflix). Ik kan het wel betalen maar de kwaliteit-prijsverhouding is het slechtst bij Netflix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
10.99 naar 13.99, Nederland dus. DV en 4k heb ik al eerder laten vallen vanwege de prijs. Ik was sowieso de enige die keek. Dus die 4 schermen boeiden me al lang niet meer.

Als ze nu gewoon alle abonnementen 4K en DV zouden doen en dan alleen per aantal schermen een prijs dan zou ik gewoon 1 scherm doen voor plusminus 10 euro.

[ Voor 57% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-10-2021 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:46
Dancis schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:18:
Even afwachten wat hbo max begin volgend jaar doet.
HBO Max komt volgend jaar naar Nederland, dat is al bekend gemaakt. In Spanje en Finland (de twee landen waar deze maand HBO Max uitkomt en met de Euro wordt betaald) kost HBO Max 8,99 per maand of 69,99 per jaar.
Zie: https://pressroom.warnerm...tform-ahead-launch-europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
VirinR schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

HBO Max komt volgend jaar naar Nederland, dat is al bekend gemaakt. In Spanje en Finland (de twee landen waar deze maand HBO Max uitkomt en met de Euro wordt betaald) kost HBO Max 8,99 per maand of 69,99 per jaar.
Zie: https://pressroom.warnerm...tform-ahead-launch-europe
Dat zou Netflix ook moeten doen trouwens, Jaarabonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dancis schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:08:

Ik had gek genoeg een dag voor dat dit bekend werd al opgezegd. Het aanbod is steeds verder af van de videotheek die het ooit was en daarom keek ik de afgelopen maanden eigenlijk al bijna niet meer. 90+% van wat wij kijken is prime. Voor dat geld koop ik wel weer BR's etc van dingen die ik echt wil zien, of gaan we naar de bioscoop. Een pathé unlimited abbonement komt qua prijs ook steeds dichterbij.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Maar Netflix kan hier niet altijd wat aan doen.

Eigen producties maken is altijd veel duurder dan een licentie van een tv serie/film te huren/kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rockvee2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:50:

Eigen producties maken is altijd veel duurder dan een licentie van een tv serie/film te huren/kopen.
Niet als je die in licentie uitgeeft aan andere ook weer.

Ik weet het, heel controversieel idee in de TV wereld, maar Spotify heeft wel gewoon alle muziek. Net als Apple Music, Youtube Music, etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 07-10-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dit is waar ik dus een probleem meet heb met Netflix. Het begon als een site waar je allerlei priducties en films kon kijken. Maar toen moest er plots veel eigen content komen want "dat is beter voor de kijker aandeelhouder".
Ik was Netflix kijker vanaf het moment dat het in NL beschikbaar kwam, had al eerder mijn abonnement opgezegd maar toch weer even aangezet ... om uiteindelijk wellicht twee films te kijken in de afgelopen drie maanden.
Dus Netflix heeft er wel wat aan gedaan - het was hun keuze.
En nu vind ik ze stom :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Ziet er wel naar uit ja. Als je nu een nieuw standaard abo wilt afsluiten zie je een prijs van 11,99

1 euro verhoging sinds feb 2018, kan ik mee leven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qt9fei9Lb7ejsTzS8UcKWxld_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkDwMBZHxbaGwIMTaAOmhwVG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door sverzijl op 07-10-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:16
Of toch geschrokken van alle negatieve publiciteit? Want ik lees dat nieuwe abonnees vanaf vandaag wel €13,99 hebben betaald bij het afsluiten. Lijkt niet alleen op een “foutief” persbericht.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt me ondertussen duidelijk dat Netflix er qua prijsbeleid van uit gaat dat er 2 a 3 gezinnen zijn per abo...
-

Nee. Het is vast zo dat een jaar huren duurder is dan oneindig kopen. Dus dat een kortetermijnaandelhouder dat roept. Maar voor een langetermijnaandeelhouder en voor een klant die niet meteen de eerste de beste aanklikt: neuh..

Als dat zo was dan was juist alles gehuurd / gekocht en was r geen reden zelf te maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
i-dj schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:09:
[...]

Of toch geschrokken van alle negatieve publiciteit? Want ik lees dat nieuwe abonnees vanaf vandaag wel €13,99 hebben betaald bij het afsluiten. Lijkt niet alleen op een “foutief” persbericht.
Dat is ook mijn gok. Ik was zeker van plan om abo opzeggen. Met 1 euro verhoging kan ik ook leven. Netflix is wel een van de duurste services.

Aan andere kant nu, dat verhoging maar één euro, zullen minder mensen opzeggen, dan als zij gelijk één euro verhoging hadden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Olga2000 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Dat is ook mijn gok. Ik was zeker van plan om abo opzeggen. Met 1 euro verhoging kan ik ook leven. Netflix is wel een van de duurste services.

Aan andere kant nu, dat verhoging maar één euro, zullen minder mensen opzeggen, dan als zij gelijk één euro verhoging hadden aangekondigd.
Klopt.... maar ik heb opgezegd gisteren en ga niet weer aanmelden. Als ze gisteren die ene euro hadden aangekondigd was ik gebleven.

Nu heb ik zoiets van, ach... zo erg ga ik het ook niet missen. Prime en Disney voldoen wel voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Ik denk het ook, lijkt me heel sterk dat ze zo'n foutje maken. Het is gewoon proberen hoe veel je kunt vragen. Ik wilde ook al in overleg gaan met mijn zus (deel met haar een abo en zij wil het steeds houden :p ). Was al van de duurste naar de middelste gegaan bij een eerdere prijsverhoging en dan zetten ze die op de prijs die de duurste toen had :p

Maar voor een euro doe ik waarschijnlijk niks.
[...]

spoiler:

spoiler:
Ik gok dat die hoofdrolspeler en die agent (want die is natuurlijk niet dood, hij is in zijn schouder getroffen en in het water gevallen) terugkomen en dat we nog wat meer backstage dingen te zien krijgen dan :p

Of het logisch is dat hij terug gaat, voor mij ook niet maar al die andere keuzes in het begin met geld stelen en inzetten op paarderaces waren voor mij ook niet logisch. Maar die mensen bestaan. Het was vooral zijn eigen keus om mee te doen al, die oude man had iedereen die het eerste spel overleefde een out gegeven met zijn beslissende stem het spel te beeindigen en bijna iedereen is zelf terug gekomen waarbij ze wisten wat ze moesten verwachten.

[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 08-10-2021 09:44 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
Dat is natuurlijk ook een betere tactiek. Af en toe een euro erbij ipv lang niets doen en dan 3 euro erbij.

[ Voor 0% gewijzigd door jongetje op 08-10-2021 09:40 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jongetje schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:40:
Dat is natuurlijk ook een betere tactiek. Af en toe een euro erbij ipv lang niets doen en dan 3 euro erbij.
Dat accounts laten delen is ook een goede tactiek. Want anders had ik al lang opgezegd. Maar voor een euro ga je die discussie niet aan met iemand anders.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat een heftig eind van La casa de papel zeg pff.. lang geleden dat het zo goed heftig was in een serie!

spoiler:
Jammer dat Tokyo nu dood is, grote personage in de serie

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ehtweak schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:43:

Dit klopt. Ik heb vrijwel alle filmpjes al op youtube gezien en volgens mij was het altijd de bedoeling om een verdienmodel te creëren waarin kijkers betalen voor meerdere afleveringen als men iets tof vindt ofzoiets.

Blijkbaar zijn ze daar op teruggekomen en hebben er nu een soort van 'art' collectie van gemaakt en dit aan Netflix weten te slijten. Een soort Love,Death & Robots, maar dan met alleen maar filmpjes die niet af zijn :')

Volgens mij heeft niet iedereen dit in de gaten als ik zo de recensies lees overal. Mensen beoordelen het meer op de stijl dan op het feit dat het allemaal half complete pilots zijn.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:49
Voor de mensen die fan zijn van misdaad-series. De Deense serie 'The chestnut man' kan ik absoluut aanbevelen. :)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
[...]

Dat weet ik wel zeker, ze dachten het er wel even door te drukken, maar ik hoor van heel veel mensen die al wilde gaan opzeggen, dus daar zijn ze denk ik wel van geschrokken.
Nederland heeft ook bijna de meeste abonnees vergeleken andere landen en ook één van de hoogste prijzen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Iemand nog tips?
Ozark afgekeken (een fantastisch derde seizoen overigens), daarvoor Better Call Saul en daarvoor Breaking Bad. Het lijkt me duidelijk waar mijn smaak ligt, ik zoek iets vergelijkbaars, inclusief de soms gitzwarte humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
zacht schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:33:
Iemand nog tips?
Ozark afgekeken (een fantastisch derde seizoen overigens), daarvoor Better Call Saul en daarvoor Breaking Bad. Het lijkt me duidelijk waar mijn smaak ligt, ik zoek iets vergelijkbaars, inclusief de soms gitzwarte humor.
Tja, dan toch squid games. je moet wel even door aflevering 1 heenkijken en in de originele taal doen
Pagina: 1 ... 191 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.