Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
Overigens begin ik wel meer te irriteren aan Netflix, zowel op content en de streams zelf.

Eergisteren heb ik naar alle afleveringen van het zesde seizoen van Grace & Frankie gekeken. Hoewel het bij de eerste afleveringen niet duidelijk was, was het bij de twaalfde aflevering duidelijk dat de beeldkwaliteit niet scherp was. De rode pantsuit van Jane Fonda was blokkerig en ook het haar van de acteurs was niet scherp. Ik heb een 4K-abonnement en ik keek op een Apple TV 4K met een glasvezelverbinding (700 Mbit up/down) via een ethernetkabel.
Met Apple TV+, Disney+ en Amazon Prime is de beeldkwaliteit wel scherp dus het is spijtig dat Netflix dit niet op orde heeft. (Hoewel Apple TV+ weer veel scherper is dan de andere diensten)

En, zoals @PatrickC al aangeeft, cancelt Netflix veel sneller series dan voorheen. De tijd dat een Netflix-serie meer dan drie seizoenen krijgt lijkt voorbij nu de meeste Netflix-series al na één seizoen stoppen. Het klinkt stom maar ik begin tegenwoordig alleen aan een Netflix-serie als ik fan ben van de acteurs/producers achter de serie, zoals Mindy Kaling (Never Have I Ever), Steve Carrell (Space Force), Kenya Barris (#BlackAF) en Nick Kroll (Big Mouth). De tijd dat ik door Netflix scroll en spontaan een serie uitkies is inmiddels wel voorbij want anders blijft de serie hangen met een cliffhanger (dit was namelijk het geval met Santa Clarita Diet).

Nu gebruik ik Netflix vooral voor de wat oudere series en films. De films van Sony Pictures komen relatief snel op Netflix dus die kijk ik altijd thuis (Little Women en A Beautiful Day in the Neighborhood komen in november) en er zijn genoeg oudere films op Netflix die ik nog wil zien.
Mijn probleem met Netflix de laatste tijd zijn echt dat series te snel gecanceld worden. Ervaren jullie dit ook zo?

* VirinR is klaar met zijn Netflix-rant :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 15:48
Bloodclot schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:58:
Barbarians is nu ook op netflix. Beetje straatje vikings denk ik. Trailers zagen er wel leuk uit.

Iemand al hieraan begonnen?

Ben bijna toe aan andere serie, deze lijkt me wel leuk. (Sowieso romeinen/germanen setting vind ik leuke setting/geschiedenis)
Wij hebben gisteren de eerste aflevering gekeken en vond het echt een goed begin. Het mooie van deze serie is dat de romeinen, zover ik kan horen, latijn spreken en dat geeft toch weer wat extra. Verder nog niet echt een duidelijke mening over.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barbarians is nu ook op netflix. Beetje straatje vikings denk ik. Trailers zagen er wel leuk uit.

Ben bijna toe aan andere serie, deze lijkt me wel leuk. (Sowieso romeinen/germanen setting vind ik leuke setting/geschiedenis)
Ik erger me altijd kapot aan series met Romeinen aan de eeuwige lorica segmentata ongeacht het tijdperk of de plaats (woestijn of regenachtig Britannië?). En dat de Romeinen altijd gespeeld worden door Engelsen en Brits Engels praten. Maar goed dit is een Duitse productie dus ik ben benieuwd.
En dan ga ik het nog niet eens hebben of de slag bij het Teutoburger woud daadwerkelijk daar heeft plaatsgevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Ik erger me altijd kapot aan series met Romeinen aan de eeuwige lorica segmentata ongeacht het tijdperk of de plaats (woestijn of regenachtig Britannië?). En dat de Romeinen altijd gespeeld worden door Engelsen en Brits Engels praten. Maar goed dit is een Duitse productie dus ik ben benieuwd.
En dan ga ik het nog niet eens hebben of de slag bij het Teutoburger woud daadwerkelijk daar heeft plaatsgevonden :P
ze spreken in dit geval dus Latijn. Of het verder historisch correct is? geen idee. Maar lijkt mij ook niet echt mogelijk. Als het echt historisch correct is en het komt vervolgens voor veel mensen niet overeen met hoe ze zelf Romeinen kennen dan kan dat weer kijkcijfers kosten.

Vanavond of morgen aflevering twee maar eens kijken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:35
ik was lekker aan het kijken toen ik opeens merkte dat de stemmen niet synchroon liepen, blijkt het een duitse serie te zijn... meteen afgezet.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 16:52
Ik vind het Latijn wel erg leuk en consistent gebracht. Nu is wel de vraag of ze zo spraken zoals het neergeschreven staat in hun literatuur, want de spreektaal was redelijk verbasterd. Het zal wel hoogstaander zijn dan wat het plebs sprak maar goed, qua indruk is het toch beter dan Brits Engels.

Het Duits klopt uiteraard niet met de tijdsperiode maar denk dat de meeste kijkers enthousiaster zijn over het Latijn dan een gereconstrueerd proto-Germaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Stylze schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:39:
ik was lekker aan het kijken toen ik opeens merkte dat de stemmen niet synchroon liepen, blijkt het een duitse serie te zijn... meteen afgezet.
Meteen afgezet alleen maar omdat het een DUITSE serie was? En het was je nog niet opgevallen dat de Romeine Latijn spreken? Mag ik vragen waar die haat tegen de Duitse taal vandaan komt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Webgnome schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Meteen afgezet alleen maar omdat het een DUITSE serie was? En het was je nog niet opgevallen dat de Romeine Latijn spreken? Mag ik vragen waar die haat tegen de Duitse taal vandaan komt?
Misschien bedoelde ie dat de taal op Engels staat terwijl de originele taal Duits is. Dat ziet er niet uit. Ik zet dan de taal altijd op de originele taal. Hetzelfde bij bv Deense series. Na de eerste aflevering onthoudt Netflix de taalkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:12
Ik zet hem ook altijd op de originele taal. Jammer dat dat bij Chernobyl Engels was... (ja, niet op Netflix natuurlijk)... was zoveel beter geweest als het in het Russisch was.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Hier voor de 2e keer Lilyhammer aan het kijken en blijf het een leuke serie vinden, jammer dat het na 3 seizoenen gestopt is. Ook net begonnen met Norsemen te kijken beetje met de zelfde acteurs (noorse). Nu zoek ik eigenlijk een soort gelijke serie, iemand suggesties of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
dutchnltweaker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:08:
Hier voor de 2e keer Lilyhammer aan het kijken en blijf het een leuke serie vinden, jammer dat het na 3 seizoenen gestopt is. Ook net begonnen met Norsemen te kijken beetje met de zelfde acteurs (noorse). Nu zoek ik eigenlijk een soort gelijke serie, iemand suggesties of tips?
Ik heb Lilyhammer gekeken, nadat ik Norsemen had gekeken. Ik heb de eerste aflevering na 30 minuten afgezet. De absurde humor door de anachronismen van Norsemen kon ik beter waarderen dan de humor in Lilyhammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Mag ik vragen waar die haat tegen de Duitse taal vandaan komt?
Doet m aan zijn Opa denken die nog steeds zijn fiets kwijt is. Of het heeft met 1974 te maken

Ja ik begrijp die haat tegen de duitse taal ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
The A-Team met Duitse nasynchronisatie. Wat wil een mens nog meer? :+

Ik vond The Dark met originele Duitse taal een zeer goede serie. Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat je dan afhaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Droefsnoet schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Ik heb Lilyhammer gekeken, nadat ik Norsemen had gekeken. Ik heb de eerste aflevering na 30 minuten afgezet. De absurde humor door de anachronismen van Norsemen kon ik beter waarderen dan de humor in Lilyhammer.
Je moet ook effe door die eerste aflevering heen, maar misschien is dat persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

dutchnltweaker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Je moet ook effe door die eerste aflevering heen, maar misschien is dat persoonlijk.
Dat is inderdaad persoonlijk :P. Lilyhammer kon mij ook niet bekoren en heb ik na ~5 afleveringen opgegeven terwijl ik Norseman zeer goed vond (s3 wel een stuk minder).

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
gws24 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
Dat is inderdaad persoonlijk :P. Lilyhammer kon mij ook niet bekoren en heb ik na ~5 afleveringen opgegeven terwijl ik Norseman zeer goed vond (s3 wel een stuk minder).
Dat kan inderdaad, maar mijn vraag was of iemand suggesties had voor soortgelijke serie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:18:Voorheen was er volgens mij ook al sprake van optimalisatie, maar wel met gelijke bitrates. Als je dan een issue hebt met zichtbare gebreken die een algoritme er niet uit pikt dan lost de bitrate het eigenlijk al op. Nu moet je algoritme om dit alles te detecteren feilloos zijn, want als het faalt dan is het direct zichtbaar en dat was vroeger (meestal) niet zo.
Nu pas even rustig kunnen teruglezen en kwam iig dit tegen:
"The premium bitstreams, launched several years ago, were rolled out with a fixed-bitrate ladder, with fixed 4K resolution bitrates — 8, 10, 12 and 16 Mbps — regardless of content characteristics. Since then, we’ve developed algorithms such as per-title encode optimizations and per-shot dynamic optimization, but these innovations were not back-ported on these premium bitstreams."
De oude/huidige 4k streams lijken dus echt gewoon nog een pure fixed bitrate stream te zijn
Nu dus:
"More specifically, we’ve improved the traditional 4K and 10-bit ladder by employing
  • shot-based encoding
  • dynamic optimization (DO) similar to that applied on our catalog-wide 8-bit stream profiles
  • improved encoder settings.
Benieuwd hoe dat voor donkere delen van het beeld/donkere scenes gaat uitpakken; daarnaast is dit nog niet eens van toepassing op de HDR streams die pas later aan de beurt komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:40

Honesty

kattenneus!

Droefsnoet schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

ik had het precies andersom, lilyhammer wel oke norseman gekeken door de tips hier kwam ik niet in, volgens mijn 1-3 gekeken, daarna nog 4-6 gekeken door familie maar vind het nog steeds niks. Humor is persoonlijk en misschien zelfs leeftijdgebonden

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

dutchnltweaker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Dat kan inderdaad, maar mijn vraag was of iemand suggesties had voor soortgelijke serie ;).
Als je het hebt over de meer absurdistische humor van Norsemen hebt dan kan ik 'Au service de la France' aanraden:

Minder absurdistisch maar eigenlijk gewoon een disfunctioneel zooitje is 'Dix pour cent':

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:07
Vandaag ben ik begonnen aan the Queen's Gambit en volgens mij is dit een hele mooie miniserie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ervaren jullie ook dat regelmatig bij de laatste paar minuten van een aflevering (van een serie) de ondertitels opeens uit staan? De workaround is even switchen naar Engels en dan weer terug. Dit doet zich voor op mijn iPad (met laatste iOS versie en Netflix app). Op mijn Apple TV heb ik daar geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ik heb vanmorgen de eerste aflevering gekeken, maar na een minuut of 20 afgezet. Dat Duits stoor ik me niet zo aan, maar ik vond de kinderlijke conversaties en het amateuristische acteerwerk maar niks.

spoiler:
Het kamp van de Romeinen binnen sneaker en hun wapen (symbool) stelen? Right.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 25-10-2020 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
MaZo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:24:
[...]
Ik heb vanmorgen de eerste aflevering gekeken, maar na een minuut of 20 afgezet. Dat Duits stoor ik me niet zo aan, maar ik vond de kinderlijke conversaties en het amateuristische acteerwerk maar niks.

spoiler:
Het kamp van de Romeinen binnen sneaker en hun wapen (symbool) stelen? Right.
Ik heb 'm afgekeken. Het is idd geen meesterwerk. Vermakelijk, maar je kan je kapot irriteren aan de simplistische script. Ik hou van die setting, maar kan me voorstellen dat anderen het niet volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Vanaf vrijdag Suburra S3 *O*

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 16-09 09:02
pgs010 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:27:
Vandaag ben ik begonnen aan the Queen's Gambit en volgens mij is dit een hele mooie miniserie!
Wij ook, ondertussen4 afleveringen gehad, en inderdaad een leuke miniserie tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:57
@Roodey & @zacht thanks voor de Contratiempo tip, gisteravond gekeken en genoten. Lekker tempo, goed verhaal, was er zo doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Honesty schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:16:
[...]

ik had het precies andersom, lilyhammer wel oke norseman gekeken door de tips hier kwam ik niet in, volgens mijn 1-3 gekeken, daarna nog 4-6 gekeken door familie maar vind het nog steeds niks. Humor is persoonlijk en misschien zelfs leeftijdgebonden
Norsemen is ook een serie die niet zo goed weet wat het met zichzelf aanmoet. Het begon als een humoristisch iets, met absurde monthy python humor maar dat is per aflevering minder geworden. En nu is het een raar niet werkend mengsel van stoere dingen en aparte grapjes/slapstick humor. Had graag gezien dat ze dichterbij S1 waren gebleven als uitgangspunt.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoorde het nieuwste seizoen van The Walking Dead er al niet op te staan?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Alweer flinke tijd geleden dat ik narcos, narcos mexico en el chapo heb gezien. Dus weet niet meer 100% zeker wat ook alweer in welke serie, seizoen of episode zat....

Maar welke volgorde is het beste aan te houden voor een nieuwe kijker?

Narcos, Mexico, chapo?
Narcos, chapo, Mexico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:18

TDB

gws24 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Als je het hebt over de meer absurdistische humor van Norsemen hebt dan kan ik 'Au service de la France' aanraden:

[YouTube: Trailer A VERY SECRET SERVICE]

Minder absurdistisch maar eigenlijk gewoon een disfunctioneel zooitje is 'Dix pour cent':

[YouTube: Call My Agent Trailer]
Dix Pour Cent vonden wij een leuke serie, gaan zeker ook "Au service de la France" kijken. Thanks voor de tip!

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Away: serie met o.a. Hillary Swank over astronauten die gezellig naar Mars gaan. Lekker actueel want de NASA is echt van plan om astronauten op Mars te laten landen dus ze lopen in deze serie op de zaken vooruit. Fantaseren over hoe het zou zijn als we over 20 jaar met z'n allen de live uitzending bekijken wanneer de NASA op Mars landt.

Jammer genoeg zit er een hoop irrelevant gejank in deze serie waardoor het lagere imdb-cijfer te begrijpen is. Vooral dat gezeik met die gehandicapte kerel en het vriendje van de dochter van Commander Green (Swank) is onnodig. Verder gaat de serie vrij langzaam wat logisch is want vanwege het ontbreken van buitenaardse wezens is er weinig te beleven in de ruimte en dat verklaart ook waarom bijna alles misgaat wat maar mis kan gaan, want als alles goed ging was er überhaupt niks te beleven.

spoiler:
Toch liep er een traantje over mijn wang toen ze eindelijk op Mars waren aangekomen.

Aan de ene kant is het jammer dat de serie schijnbaar gecancelled is. Het acteerwerk is goed en de serie is kijkbaar. Maar aan de andere kant valt het ook wel weer te begrijpen gezien de grote hoeveelheid irrelevant gezeik.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Salvatron schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:52:
Away: serie met o.a. Hillary Swank over astronauten die gezellig naar Mars gaan. Lekker actueel want de NASA is echt van plan om astronauten op Mars te laten landen dus ze lopen in deze serie op de zaken vooruit. Fantaseren over hoe het zou zijn als we over 20 jaar met z'n allen de live uitzending bekijken wanneer de NASA op Mars landt.

Jammer genoeg zit er een hoop irrelevant gejank in deze serie waardoor het lagere imdb-cijfer te begrijpen is. Vooral dat gezeik met die gehandicapte kerel en het vriendje van de dochter van Commander Green (Swank) is onnodig. Verder gaat de serie vrij langzaam wat logisch is want vanwege het ontbreken van buitenaardse wezens is er weinig te beleven in de ruimte en dat verklaart ook waarom bijna alles misgaat wat maar mis kan gaan, want als alles goed ging was er überhaupt niks te beleven.
Ik vond dit echt een verschrikkelijke serie. Buiten het reisje naar Mars is er gewoon niks Sf aan en had je het verhaal 1 op 1 kunnen overzetten met een tochtje naar de noordpool. Afgehaakt tijdens 3de aflevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

maartend schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Ik vond dit echt een verschrikkelijke serie. Buiten het reisje naar Mars is er gewoon niks Sf aan en had je het verhaal 1 op 1 kunnen overzetten met een tochtje naar de noordpool. Afgehaakt tijdens 3de aflevering.
In de serie 'Mars' wordt een tocht naar Mars vergeleken met een tocht naar de zuidpool.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Minneyar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Wij ook, ondertussen4 afleveringen gehad, en inderdaad een leuke miniserie tot nu toe.
Prima serie. Leuk onderwerp. Mooi gefilmd. Goed geacteerd. Op een bijzondere manier spannend. Ben nu bij aflevering 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

The trial of the Chicago 7.

Bijna ademloos gekeken, wát een indrukwekkende film over het vechten voor je democratische rechten en je geconfronteerd zien met politieke motivaties die erachter schuilgaan. Speciale vermelding voor Sacha Baron Cohen die meesterlijk speelt, evenals Mark Rylance.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 27-10-2020 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 13:55
Even een vraagje over het delen van een Netflix Abbo. Ik las net dat dit sinds januari 2020 aan banden gelegd werd door Netflix?
Ik zou een abbo willen delen met mijn schoonbroer maar twijfel of dit nog mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Tibs schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:43:
Even een vraagje over het delen van een Netflix Abbo. Ik las net dat dit sinds januari 2020 aan banden gelegd werd door Netflix?
Ik zou een abbo willen delen met mijn schoonbroer maar twijfel of dit nog mogelijk is?
Is gewoon mogelijk , wij delen ons account al sinds het begin met ze vieren zonder problemen :o !

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

G_Dragon schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Is gewoon mogelijk , wij delen ons account al sinds het begin met ze vieren zonder problemen :o !
Ik deel het ook met mijn zus. Zij zit in Nederland, ik in Belgie en we zien allebei andere content dus Netflix weet ook gewoon dat we twee personen zijn (want als je reist binnen de EU krijg je dezelfde content).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52

odan

The dark side is within all!

Marzman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

Ik deel het ook met mijn zus. Zij zit in Nederland, ik in Belgie en we zien allebei andere content dus Netflix weet ook gewoon dat we twee personen zijn (want als je reist binnen de EU krijg je dezelfde content).
Als ik mijn vpn op belgie of duitsland zet krijg ik ook andere content te zien dan als ik de vpn uit heb staan. Dus dat reis verhaal lijkt me onzin.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@odan / @Marzman De content die je voor je neus krijgt heeft te maken met het land waarin je op dat moment zit en niet met waar je woont volgens je account. Dus op het moment dat ik twee profielen heb. Een profiel gebruik ik in Nederland en het andere in Belgie dan zal het belgische profiel andere titels zien dan het Nederlandse. Echter wanneer beide in hetzelfde land zitten dan zullen beide profielen dezelfde content te zien krijgen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

odan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Als ik mijn vpn op belgie of duitsland zet krijg ik ook andere content te zien dan als ik de vpn uit heb staan. Dus dat reis verhaal lijkt me onzin.
Ik niet, alleen buiten de EU gebeurt dat bij mij. Binnen de EU blijf ik de NL titels zien (zou volgens mij wettelijk ook zo moeten), maar buiten de EU verandert het wel gelijk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Ik woon in Zwitserland en kan sommige content niet zien die ik wel zie met een VPN naar Nederland, of omgekeerd (hoewel ik altijd dacht dat Netflix - net als bijvoorbeeld Disney - alle gebruikelijke VPN's blokkeert).

[ Voor 12% gewijzigd door MaZo op 28-10-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Vreemd. Dat is toch een Europese eis? Dat je in de hele EU je content moet kunnen zien. Maar dan klopt mijn conclusie inderdaad niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Ik niet, alleen buiten de EU gebeurt dat bij mij. Binnen de EU blijf ik de NL titels zien (zou volgens mij wettelijk ook zo moeten), maar buiten de EU verandert het wel gelijk.
Ja, dat dacht ik ook :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MaZo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:19:
[...]
Ik woon in Zwitserland en kan sommige content niet zien die ik wel zie met een VPN naar Nederland, of omgekeerd (hoewel ik altijd dacht dat Netflix - net als bijvoorbeeld Disney - alle gebruikelijke VPN's blokkeert).
Yes, Zwitserland is geen EU en EER. De "roaming-regel" van de EU voor content geldt daar niet. Ik zie met VPN ook andere content daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
‘Narcos: Mexico’ Season 3 Renewed by Netflix, With a New Showrunner and Without Diego Luna

https://www.slashfilm.com...-season-3-new-showrunner/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Misschien raar, maar wij hebben de afgelopen weken geen Netflix meer gekeken. De oudere films die wij graag zien staan wel op Prime en zi nu en dan een film van Picl.nl vinden we ook leuker. Dus ik heb ons abonnement opgezegd.
Netflix begon voor ons als een soort thuis videotheek maar nu er meer en meer alleen maar 'eigen' series en films komen nam voor ons de meerwaarde af. Dus wat picl, prime en zelfs koop nu en dan weer een blue ray - kopen geeft mij wat meer controle over wat ik kan zien En voor Tenet ging ik naar de bios - hoe raar is dat.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 29-10-2020 00:25 . Reden: tekst ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

@franssie Zi nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Paulus07 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:06:
‘Narcos: Mexico’ Season 3 Renewed by Netflix, With a New Showrunner and Without Diego Luna

https://www.slashfilm.com...-season-3-new-showrunner/
Interessant.
Las al eerder dat er geruchten waren, maar daar had ik gemengde gevoelens bij.
Was echt fan van S1 en S2 en ik was met de serie nog niet klaar, maar het Gallardo verhaal was wel klaar in mijn ogen. Ook geen zin in een prequel ofzo. Dus als het verder gaat met een vervolg na de Gallardo periode is dat wel interessant. Als het ook maar weer niet té veel een Escobar verhaal wordt, want dat verhaal heb ik eigenlijk wel gezien. Als side character vind ik het prima.
Heb Narcos ook nooit gezien, één aflevering en toen vond ik het wel goed eigenlijk.
Dus ben benieuwd wel.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Overduidelijk een typo.
‘Zo nu en dan’ staat daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 18:30
meesje schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:13:
Ervaren jullie ook dat regelmatig bij de laatste paar minuten van een aflevering (van een serie) de ondertitels opeens uit staan? De workaround is even switchen naar Engels en dan weer terug. Dit doet zich voor op mijn iPad (met laatste iOS versie en Netflix app). Op mijn Apple TV heb ik daar geen last van.
Ja, heb precies hetzelfde. Kijk af en toe tussendoor wat Brooklyn Nine-Nine via m'n iPhone en daar viel het me ook op. 1-2 minuten voor het einde is ineens de ondertiteling weg. Op TV heb ik hier nog nooit last van gehad. Zal dus iets iOS-app specifiek zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@meesje op zowel Android als mijn laptop / chromecast app geen last van. Zou het een iOS specifiek probleem zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

franssie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:58:
Misschien raar, maar wij hebben de afgelopen weken geen Netflix meer gekeken. De oudere films die wij graag zien staan wel op Prime en zi nu en dan een film van Picl.nl vinden we ook leuker. Dus ik heb ons abonnement opgezegd.
Netflix begon voor ons als een soort thuis videotheek maar nu er meer en meer alleen maar 'eigen' series en films komen nam voor ons de meerwaarde af. Dus wat picl, prime en zelfs koop nu en dan weer een blue ray - kopen geeft mij wat meer controle over wat ik kan zien En voor Tenet ging ik naar de bios - hoe raar is dat.
Jup, dit. En de shows die echt goed en bijzonder zijn die cancellen ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sverzijl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Ja, heb precies hetzelfde. Kijk af en toe tussendoor wat Brooklyn Nine-Nine via m'n iPhone en daar viel het me ook op. 1-2 minuten voor het einde is ineens de ondertiteling weg. Op TV heb ik hier nog nooit last van gehad. Zal dus iets iOS-app specifiek zijn dan.
Webgnome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:18:
@meesje op zowel Android als mijn laptop / chromecast app geen last van. Zou het een iOS specifiek probleem zijn?
Via Netflix op mijn Ziggo Next box ervaar ik het probleem ook niet. Het zou dus inderdaad een iOS specifiek issue kunnen zijn. Ik vind het probleem ook niet zo groot dat ik er helemaal induik, er is een workaround voor handen. Misschien dat ik bij een eerstvolgende aflevering waar dit probleem zich bij voordoet, even de Apple TV en Next check.
Ooit was er een probleem dat de ondertitels van Netflix op iOS gigantisch groot waren. Je kunt subs aanpassen in iOS, maar dat had niet het gewenste effect. Op internet had ik al voorbij zien komen dat anderen hetzelfde probleem hadden. En op een gegeven moment na een update van iOS, waren de subs weer in de juiste grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 18-09 07:44
ben begonnen met de Queen's Gambit begonnen. eerste 2 afleveringen gezien en ik twijfel nog. is heel erg goed geacteerd en een apart verhaal. of het goed is weet ik niet.... meer mensen die dit bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 09-03-2021 21:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:35
https://nl.ign.com/the-wi...-prijzen-opnieuw-in-de-vs

Flinke prijsverhoging in de VS, gewaagde zet nu er zoveel nieuwe goede diensten beschikbaar zijn voor veel minder geld.
Gebruik zelf eigenlijk nog zelden netflix maar steeds meer Amazon prime wat me 3 euro per maand kost..
Als ze dit gaan doorvoeren in NL ga ik er toch is over nadenken om netflix op te zeggen.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

jaydenjarno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:07:
ben begonnen met de Queen's Gambit begonnen. eerste 2 afleveringen gezien en ik twijfel nog. is heel erg goed geacteerd en een apart verhaal. of het goed is weet ik niet.... meer mensen die dit bekijken?
Ik ben nu bij deel 3 en ik vind het machtig, al denk ik wel dat je er van moet houden omdat het stropend langzaam gaat. De sfeer(jaren 50) vind ik mooi maar ik vind het ook mooi gespeeld. Zij doet me een beetje denken aan Amelié al hoop ik dat er meer uitkomt. Kijk het wel af maar heb ook wel interesse voor schaken en dat wereldje van de toernooien doet me ook denken aan het pokerwereldje.

Ik vind het beter gemaakt dan To the lake of Barbaren maar is natuurlijk ook heel ander genre.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Stylze schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:11:

Flinke prijsverhoging in de VS, gewaagde zet nu er zoveel nieuwe goede diensten beschikbaar zijn voor veel minder geld.
Gebruik zelf eigenlijk nog zelden netflix maar steeds meer Amazon prime wat me 3 euro per maand kost..
Als ze dit gaan doorvoeren in NL ga ik er toch is over nadenken om netflix op te zeggen.
Ik snap sowieso niet waarom je er twee naast elkaar zou willen. Mijn kijklijst bij Amazon is nu al zo lang dat ik die nooit kan afkijken. Volgend jaar wel weer een keer Netflix (of Disney+ of Videoland of wat er dan ook bijgekomen is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

jaydenjarno schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:07:
heb het afgezien en ik vond het zeker de moeite waard, volgens anderen en mij is het een 9/10.
goede opbouw en karakters, goede sfeer, gewoon een super goede serie

Ik hou van schaken dat maakt wel een extra puntje.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
The Queen’s Gambit is gewoon te goed.
Ben nu bij laatste episode en ik heb er geen seconde spijt van het op te hebben gezet.

9/10 is inderdaad een waardige cijfer voor deze serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:42
Tartarus schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:22:
The Queen’s Gambit is gewoon te goed.
Ben nu bij laatste episode en ik heb er geen seconde spijt van het op te hebben gezet.

9/10 is inderdaad een waardige cijfer voor deze serie.
Ja mee eens, vanavond mee begonnen en het is gewoon erg goed. Soundtrack is ook erg mooi.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Stylze schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:11:

+1 We hebben besloten om het Netflex account even op pauze zetten. Genoeg leuks op Netflix om te bekijken, maar ook bij de concurrent. Nu midden in de proefperiode van Amazon Prime en dat goed met nu McMaffia en The Boys. Beeldkwaliteit is ook uitstekend.

Prime voor 2,99 per maand met 4K, HDR en alle andere Prime extra's is een regelrecht koopje.

De nieuwe trend voor 2021: volop Streamer hoppen. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 02-11-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Corrigan schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:41:
Dat is inderdaad de beste voordeligste optie, maar soms onmogelijk. Bijvoorbeeld Disney+. Probeer maar eens aan je kind uit te leggen dat ie even een paar maanden geen Cars of Frozen kan kijken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

meesje schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:16:
[...]

Dat is inderdaad de beste voordeligste optie, maar soms onmogelijk. Bijvoorbeeld Disney+. Probeer maar eens aan je kind uit te leggen dat ie even een paar maanden geen Cars of Frozen kan kijken. ;)
Koop je die op DVD toch? Of zijn dat nu ook al series?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
franssie schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:23:
[...]

Het gaat puur even als voorbeeld. En DVD? Wat is dat? :)
Sowieso is het bij Prime en Netflix een risico dat aanbod verdwijnt, wat vervelend kan zijn. Dus inderdaad mocht een film of serie super belangrijk zijn voor iemand binnen het huishouden dan inderdaad proberen deze te bemachtigen op een schijf. Het aanbod bij Disney+ zal overigens langer stabiel blijven.

[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 02-11-2020 19:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

meesje schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:29:
[...]

Het gaat puur even als voorbeeld. En DVD? Wat is dat? :)
DVD is een systeem om je kinderen te leren dat ze dingen moeten opruimen omdat ze anders kapot gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Corrigan schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:41:
[...]

+1 We hebben besloten om het Netflex account even op pauze zetten. Genoeg leuks op Netflix om te bekijken, maar ook bij de concurrent. Nu midden in de proefperiode van Amazon Prime en dat goed met nu McMaffia en The Boys. Beeldkwaliteit is ook uitstekend.

Prime voor 2,99 per maand met 4K, HDR en alle andere Prime extra's is een regelrecht koopje.

Totdat je erachter komt dat amazon bijna niks in 4k heeft ;) . Nog steeds wel een goeie deal hoor prime.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
franssie schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:23:
[...]

Hahahaha!!! Ik heb niet eens meer een dvd-speler.
Ook geen cassetterecorder trouwens…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Postius schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:12:
[...]

Totdat je erachter komt dat amazon bijna niks in 4k heeft ;) . Nog steeds wel een goeie deal hoor prime.
Amazon Prime telt honderden titels in 4K, dat zou ik niet bijna niks noemen. ;) HDR logo verschijnt ook regelmatig in beeld op tv met de smart app. Er zit ook best overlap tussen Netflix en Amazon Prime, zoals Modern Family.

Zo lang je niet langer dan 10 maanden even weg bent blijven je kijkersprofielen op Netflix bestaan.

/Even off topic: grote aanrader is de serie Upload, ook in 4K. Heel origineel en het laat je niet snel los:
Afbeeldingslocatie: https://img01.products.bt.co.uk/content/dam/bt/portal/images/articles/tv/tv-amazon-upload.jpg/_jcr_content/renditions/landscape-desktop.764.430.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Queen of the south.Ik ben na 1 seizoen gestopt.Zeer slechte acteerprestaties.
Narcos en Narcos Mexico waren mij nochtans wel zeer goed meegevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ivan4you schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:20:
Queen of the south.Ik ben na 1 seizoen gestopt.Zeer slechte acteerprestaties.
Narcos en Narcos Mexico waren mij nochtans wel zeer goed meegevallen.
Je vergelijkt een soort van GTST dan ook met een goede actie serie.. :9

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Hier nog iemand die fan is van The Queen's Gambit. Volgde al een tijdje geen Netflix nieuws meer, dus was niet op de hoogte van deze serie eerst, maar toen kwam ik in het menu een nieuwe serie met Anya Taylor-Joy tegen, en dat wekt altijd mij interesse. Serie is top, en ik heb überhaupt geen interesse in schaken.

Iets wat me b.v. niet beviel is La casa de papel. Aantal maanden terug begonnen i.v.m. Covid, maar kom er niet echt doorheen. Ik maak het seizoen af, maar daarna hou ik 't voor gezien denk ik. Allle idiote acties kunnen me niet echt bekoren, ondanks de aanwezigheid van een zooi Spaanse babes.

Had me ook voorgenomen om Star Trek vanaf het chronologische begin te herkijken.. Maar Enterprise is ook zo moeilijk om doorheen te komen. Wat mij betreft begon het "aardig" te worden in seizoen 4, toen het gecancelled werd.Maar ik zit nou tegen het einde van seizoen 1. Heb wat losse afleveringen van Voyager zitten kijken ter compensatie. Discovery seizoen 3 bevalt me overigens uitstekend tot nu toe.

Verder had ik zin in wat anders, en van m'n gigantische backlog pikte ik Erased eruit (de live-action versie, niet de anime). ben nou halverwege, en bevalt ook prima.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 17:51
O, wat is Queens Gambit toch een heerlijke serie! Echt zo’n show waarbij je steeds weer uitkijkt naar de volgende aflevering en ook echt in het verhaal wordt gezogen. Ik heb niks met schaken, maar ik vindt het prachtig om Beth te zien schaken. Het is natuurlijk een fictief verhaal, maar wel gegoten in een erg mooie serie.

Daarbij is de hoofdpersoon ook geen straf om naar te mogen kijken. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door rimave op 04-11-2020 22:20 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier gisteren seizoen van "La Révolution" afgerond.
Best mee vermaakt :) Sfeertje was wel lekker en in het begin soms vaag verhaal. Maar richting einde toe tocht wel tof gedaan. Benieuwd of er een 2e seizoen komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

Nitai

Live the life you love.

meesje schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:16:
[...]

Genoeg alternatieven hoor, en daarom vastzitten aan een streaming dienst? Worden ze hard van :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hebben jullie ook wel eens dat je denkt van ik stop met die serie en dat je (veel) later toch weer gaat kijken?
Dit heb ik met de series van DC. Echter nu ben ik er toch weer aan begonnen en eigenlijk moet je ze vanwege de cross-overs ook allemaal kijken. Helaas ontbreekt wel Batwoman op Netflix, want deze bevat aflevering 2 van de Crisis cross-over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Net klaar met Deadly Class: erg leuke serie. Nu maar hopen dat Netflix geld in seizoen 2 steekt, anders was dit het alweer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

The queen's gambit, zo heette het jacht van de familie Queen in Arrow. Derhalve twijfelde ik om de titel te bekijken. Blijkt het over een schaakvirtuoos te gaan. Dat scheelt. :+

Aangezien een vriend van me zei het een fantastische serie te vinden, iets wat totaal niet in zijn gebruikelijke straatje past, triggerde het mij om deze serie toch eens te bekijken. En dat werd een latertje, zullen we maar zeggen. Net als de anderen hier vond ook ik dit een parel van een serie. Zo een die je echt grijpt vanaf het begin, om je niet meer los te laten. Ik hoop op een vervolg!

Overigens; in het kader van wtf did I just watch? is Deadly Class er zo een. Ik ben nog niet echt ver maar wat is dit voor een wazige trip? Beeld je een soort comic/tiener/drama/cyberpunk serie in, waar een aantal tieners opgeleid worden tot stonecold killers, waarbij het enige criterium lijkt te zijn of desbetreffende tieners vinden dat die persoon het verdient of niet, en de enige regel op de school is dat je je medeleerlingen niet mag vermoorden. Juist ja. :P

Wat dan volgt is een trip waarbij ik nog niet helemaal besloten heb of ik verder ga kijken. Chaotisch, snel, flitsend, kinderlijk, ik kan de woorden niet bedenken zoals je gemerkt hebt. Ik weet dus nog niet zeker of ik deze eens aan moet raden. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:57
Hier nog zo'n fan van The Queens Gambit, echt heel tof.

Deadly Class is de volgende op mijn lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Raar probleem hier, we zijn Queen of the South aan het kijken en dat doen we meestal beneden via Netflix op de Ziggo Next box. Soms Netflixen we op de slaapkamer nog via een Mi Box (Android tv), maar juist deze serie geeft een foutmelding: "deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld...."

Zelfde netwerk, prima verbinding (allemaal groene vinkjes qua netwerk en 140 Mbps). Andere series doen het wel gewoon. Iemand enig idee?

Code tvq-pb-101 (5.2.5)

Opnieuw inloggen na wissen van gegevens deed even de truc, na 20 seconden weer dezelfde melding.

[ Voor 9% gewijzigd door Eric_Cantona op 07-11-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Iemand die iets specifieks weet over 'releasetijden' op Netflix?
Zo moet de laatste aflevering van Undercover seizoen 2 vandaag komen...

Inmiddels is de dag half voorbij, maar kijken kan niet O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
CLB schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:33:
Iemand die iets specifieks weet over 'releasetijden' op Netflix?
Zo moet de laatste aflevering van Undercover seizoen 2 vandaag komen...

Inmiddels is de dag half voorbij, maar kijken kan niet O-)
Negen uur vanavond

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Thanks!
Jammer dat ze zulke dingen niet expliciet noemen in de app ofzo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
The Queen’s Gambit is echt een pareltje. Prachtig acteerwerk, mooie sfeer, mooie soundtrack. Nu heeft schaken ook wel mijn interesse (wel lang niet meer zo als in mijn jeugd), maar zelfs als je niets hebt met schaken, dan is dit zeker een aanrader. Helaas nog maar 2 afleveringen te gaan...

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CLB schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:57:
[...]

Thanks!
Jammer dat ze zulke dingen niet expliciet noemen in de app ofzo.
20:55 om precies te zijn.
Wij wachten er elke week op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

TripleQ schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:16:
[...]

20:55 om precies te zijn.
Wij wachten er elke week op
Waarom nu nog niet,?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
? Wat bedoel je? Wij zijn het nu aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat een slecht seizoen zeg, dit weekend gebinged: verschrikkelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

TripleQ schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:41:
[...]

? Wat bedoel je? Wij zijn het nu aan het kijken.
Kpn bleeft hangen, heb hem maar gezien op een andere tv en kastje.

Het was inderdaad een matig seizoen, de paar leuke rollen die er inzaten(Tbone en zijn chick) kregen maar een hele kleine bijdrage terwijl de meeste mensen echt saai waren. Nathalie vond ik niks aan, dat franse hulpje niet. Die broers probeerde nog wat maar die jongste kwam ook niet echt uit de verf.

spoiler: title
Waar seizoen 1 uitblonk in veel leuke karakters die bijna niet te tellen waren heb je hier maar mondjesmaat een leuk karakter. Zo jammer ook dat er maar een paar stukjes Ferry en Danielleom maar te zwijgen over die italiaan en zijn verkoopstertje, Jurgen de helft van de cast van New Kids etc etc
Verder was deel 1 omgeven van cliffhangers maar die waren op 1 hand nu te tellen, en de keren dat het bijvoorbeeld mis kon gaan. Die zanger van de camping op bezoek in het huis van moeder, had bijvoorbeeld leuker geweest als die net Bob had gemist in plaats van nu. Hopelijk seizoen 3 beter, dit was bijna net zo'n tegenvaller als Mocro maffia seizoen 2

[ Voor 67% gewijzigd door Honesty op 09-11-2020 08:19 ]

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

CLB schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:51:
Wat een slecht seizoen zeg, dit weekend gebinged: verschrikkelijk :X
Helemaal mee eens. Wij hebben hier iedere week een aflevering gekeken op zondag, maar we liepen inmiddels 2 afleveringen achter omdat ik er niet veel zin in had te kijken :+ Vandaag dus drie afleveringen gekeken, maar ik had moeite om er bij te blijven zeg maar.

Waar seizoen 1 nog relatief geloofwaardig was, hadden ze dat met seizoen 2 compleet overboord gegooid leek wel. Het verhaal begon al redelijk lomp, maar werd naarmate het seizoen vorderde steeds maffer. Veel toevalligheden, een hoop zaken voorspelbaar en een hoop dingen die totaal niet realistisch waren.

spoiler:
Een van de gaafste dingen in seizoen 1 was Ferry, maar die was grotendeels afwezig in dit seizoen, net als vrijwel alle andere Nederlanders. In plaats daarvan gingen we van een drugsbaas die in plain sight op een camping zat (wat gebaseerd was op een waargebeurde case) naar 2 voor de politie onbekende Belgen die blijkbaar wapens vanuit het Oostblok verscheepten over heel de wereld :+ Right, kan. Maar om daar nou bij uit te komen omdat Kim daar toevallig onderzoek naar deed én toevallig neergeschoten was door die gasten? Naah. Sowieso een shitty manier om een personage uit de serie te schrijven. Juist de chemie tussen Kim en Bob was zo leuk.

Vervolgens werd het gewoon steeds ongeloofwaardiger en voorspelbaarder. Het ging zelfs zo ver dat ik op het einde voor de gein grapte 'zou wat zijn als het wapen dadelijk weigert' en voila... :D Nee, dit was gewoon een kutseizoen. De twee Belgische wapenhandelaren zijn overigens prima acteurs maar komen véél beter tot hun recht in Eigen Kweek. Ook lekker over the top, maar op een goeie manier.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 16-09 09:02
The Queens Gambit af, inderdaad een leuke serie met een heerlijk sfeertje.
spoiler:
Alleen de laatste 5 min vond ik over de top en niet helemaal erbij passen, die scene in het park waar alle oude mannetjes haar feliciteren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SomerenV schreef op maandag 9 november 2020 @ 03:12:
[...]

Helemaal mee eens. Wij hebben hier iedere week een aflevering gekeken op zondag, maar we liepen inmiddels 2 afleveringen achter omdat ik er niet veel zin in had te kijken :+ Vandaag dus drie afleveringen gekeken, maar ik had moeite om er bij te blijven zeg maar.
Heb er zelf gemengde gevoelens over. Vond het zeker niet vervelend om te kijken iig. Sfeer was heel anders, en ik had toch echt ondertitels nodig om alles te verstaan en dat was bij seizoen 1 niet zo.

spoiler:
Weigerende wapen werd geforeshadowd, ergens een beetje jammer... Ben benieuwd of er een nieuw seizoen komt. Lastig om nu nog iets goeds te schrijven denk ik. Ferry die uit de bak komt veel jaren later ofzo. Vond hem trouwens in dit seizoen veel te veel een plat typetje in die paar minuten dat hij te zien was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:26:
[...]

Heb er zelf gemengde gevoelens over. Vond het zeker niet vervelend om te kijken iig. Sfeer was heel anders, en ik had toch echt ondertitels nodig om alles te verstaan en dat was bij seizoen 1 niet zo.

spoiler:
Weigerende wapen werd geforeshadowd, ergens een beetje jammer... Ben benieuwd of er een nieuw seizoen komt. Lastig om nu nog iets goeds te schrijven denk ik. Ferry die uit de bak komt veel jaren later ofzo. Vond hem trouwens in dit seizoen veel te veel een plat typetje in die paar minuten dat hij te zien was :+
Seizoen 3 is al in de maak :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hier ook lekker the Queens Gambit aan het kijken.
Undercover helaas ook afgehaakt. Eerste seizoen top, tweede seizoen In het begin wel leuk

Ben ook Car Masters opnieuw aan het kijken, blijft toch leuk en mooie creaties.

[ Voor 22% gewijzigd door Coenen op 10-11-2020 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:17
Net de 1ste aflevering van "The Liberator" gezien.
Best een aanrader.
Beetje ongewoon beeld wel, maar niet storend.
Net alsof je kijkt naar een film geprojecteerd met een oude slechte projector op een versleten doek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 18-09 07:44
Heb to the lake afgekeken. Russische serie. In deze tijd wel echt relevant met een virus. Op zich best te doen. Maar hij stopt wel precies als je piek verwacht. Nu weer nieuwe serie zoeken

• alki
  • Laatst online: 18-09 15:52
Flikken maastricht heeft nog betere eindes dan s2 van undercover

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
PatrickC schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:10:
The Queen’s Gambit is echt een pareltje. Prachtig acteerwerk, mooie sfeer, mooie soundtrack. Nu heeft schaken ook wel mijn interesse (wel lang niet meer zo als in mijn jeugd), maar zelfs als je niets hebt met schaken, dan is dit zeker een aanrader. Helaas nog maar 2 afleveringen te gaan...
Gaargod schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:35:
Hier nog zo'n fan van The Queens Gambit, echt heel tof.
Sméagol schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:24:
Hier nog iemand die fan is van The Queen's Gambit. Volgde al een tijdje geen Netflix nieuws meer, dus was niet op de hoogte van deze serie eerst, maar toen kwam ik in het menu een nieuwe serie met Anya Taylor-Joy tegen, en dat wekt altijd mij interesse. Serie is top, en ik heb überhaupt geen interesse in schaken.
Minneyar schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:08:
The Queens Gambit af, inderdaad een leuke serie met een heerlijk sfeertje.
Voor de serie hebben ze onder andere Garry Kasparov (voormalig wereldkampioen) ingeschakeld als consultant. De schaakmatches die ze laten zien zijn dus ook echt goed bedacht. Als je een beetje kan schaken dan is het ook de moeite waard om een analyse van de laatste match te bekijken:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1 ... 182 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.