Hou er ook rekening mee dat niet alles in 4k aangeboden wordt..GSX-MAN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Zeker. Ik hoop dat het eraan ligt dat ik mijn abo gisteren pas geüpgraded heb.
Ah, ok, dat is jammer, dat wil nog wel schelen.GSX-MAN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Dan hoop ik mee voor je!
Verwijderd
Voor de Castlevania liefhebbers een nieuwe serie van die mensen:
YouTube: Blood of Zeus | Official Trailer | Netflix
Ga ik zeker eens bekijken!
YouTube: Blood of Zeus | Official Trailer | Netflix
Ga ik zeker eens bekijken!
Verwijderd
Alternatieven voor Netflix zoeken in het Netflix topic is een beetje vreemd idd. Begin met Prime, kost je 2,99 per maand en is maandelijks opzegbaar. Meer dan genoeg content.PinusRigida schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:40:
Pfff... ik voel me wat... "uitgenetflixed..." Nu speel ik al een tijdje met de gedachte om een 2'de streamingservice erbij te pakken... 2 is nog doenbaar maar meer zie ik echt niet zitten en Netflix ga ik ook niet tijdelijk stoppen gezien ik mijn abo deel met anderen die wel nog dagelijks kijken.
Mijn meest favoriete genre is eigenlijk SF (maar dan niét StarWars alhoewel ik weldegelijk interesse heb in The Mandalorian maar verder liefst zo ver mogelijk van Disney weg blijf)...
Alles in de SciFi met suspense vind ik wel ok... ook docuseries over het universum etc...
Raised by wolves spreekt me wel aan... Picard ook...
Ik heb dit weekend een avontuurtje gepoogd met Hulu, overal gooien ze naar je kop dat het zo eenvoudig is om Hulu buiten de VS te kijken, gewoon ExpressVPN lidmaatschap aangaan en hup... tja, totdat blijkt dat ook je betaalkaart een facturatie-adres in de VS moet hebben,...![]()
Heb het opgegeven, geen idee hoe ik een betaalkaart met USA facturatieadres moet spoofen of dergelijke en eigenlijk wil ik me daar niet mee bezig houden.
Wat raden jullie aan HBO, Amazon,...?
ps: als dit het verkeerde topic is om zoiets te plaatsen, zeg het maar...
HBO loopt via Ziggo meen ik, dat is ook kwaliteit, maar minder SF. HBO Max is geen optie net zoals Hulu meen ik in Nederland. Althans niet zonder kunstgrepen.
Alles is maandelijks opzegbaar dus probeer het uit zou ik zeggen......
Thanx!Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
Alternatieven voor Netflix zoeken in het Netflix topic is een beetje vreemd idd. Begin met Prime, kost je 2,99 per maand en is maandelijks opzegbaar. Meer dan genoeg content.
HBO loopt via Ziggo meen ik, dat is ook kwaliteit, maar minder SF. HBO Max is geen optie net zoals Hulu meen ik in Nederland. Althans niet zonder kunstgrepen.
Alles is maandelijks opzegbaar dus probeer het uit zou ik zeggen......
Haha, je hebt gelijk... ik haal het hier weg en gooi het ergens anders in de ether.
Teenage Bounty Hunters volgende slachtoffer: Gecanceld. En een die ik gemist had: I Am Not Okay With This gecanceld door gevolgen coronavirus. Jammer, ik vond ze allebei interessant genoeg om er meer van te willen zien.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Weer iets nieuws ontdekt op Netflix:

https://www.netflix.com/nl/title/81249469
Filmisch naar mijn idee goed in elkaar gezet. Petje af voor de sfeertekening!
Wat is het? Een soortement van ma(f)fia, wraak, familieeer, ongebreidelde expansiezucht van de biermagnaten i.c.m. met het roemruchte Oktoberfest.
[update]
En inmiddels afgekeken. Jammer dat het afgelopen is! Dit is echt goed gemaakt! En dat voor een niet-Hollywood productie.
https://www.inverse.com/e...-ambitious-legacy-of-dark
Oktoberfest: Beer & Blood

Wat is het? Een soortement van ma(f)fia, wraak, familieeer, ongebreidelde expansiezucht van de biermagnaten i.c.m. met het roemruchte Oktoberfest.
[update]
En inmiddels afgekeken. Jammer dat het afgelopen is! Dit is echt goed gemaakt! En dat voor een niet-Hollywood productie.
[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 10-10-2020 03:21 ]
Je zou inderdaad eens naar Prime kunnen kijken.
Voordeel is dat je gelijk The Boys kunt zien.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nou dat was het allemaal niet. In overleg met Netflix kon het aan mijn HDMI-kabel liggen, die heb ik vervangen voor een 2.0-versie van de Action (in de buurt en snel). Maar dat helpt ook niet. Laatste optie kan zijn dat mijn AMD Ryzen 7 misschien geen HDCP 2.2 ondersteunt, maar dat is nog even wat uitzoekwerk. Net wel de software voor HEVC van Microsoft gedownload, eens kijken of dat iets verandert.GSX-MAN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Edit: Ja, HEVC bleek de oplossing te zijn! Even wat gekeken om te testen, maar die scène met die groene Alfa Giulia in 6 Underground is in 4K wel eye candy, zeg!
[ Voor 11% gewijzigd door GSX-MAN op 08-10-2020 09:17 ]
Slecht idee... Hoe laat?
In Tiktok is dit doodnormaal, waarom klagen ze die niet aan?
Weg
Voor diegenen die nog bezig zijn met Mad Men en Fargo op Netflix:
Op 31 oktober verdwijnt Mad Men van Netflix. De dag daarna verschijnt Mad Men op Amazon Prime.
Fargo S4 is begonnen bij Videoland. De eerste drie afleveringen staan online en elke zondag verschijnt er een nieuwe aflevering. Er is dus 1 week verschil tussen de uitzending op FX en Videoland.
De eerste drie seizoenen zijn nog wel beschikbaar op Netflix.
Op 31 oktober verdwijnt Mad Men van Netflix. De dag daarna verschijnt Mad Men op Amazon Prime.
Fargo S4 is begonnen bij Videoland. De eerste drie afleveringen staan online en elke zondag verschijnt er een nieuwe aflevering. Er is dus 1 week verschil tussen de uitzending op FX en Videoland.
Dat.. weet niemand.New Yorker schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:22:
[...]
In Tiktok is dit doodnormaal, waarom klagen ze die niet aan?
Ja, dat is wel jammer. Ook series waarvan alleen latere seizoenen nog op Netflix staan.VirinR schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:39:
Voor diegenen die nog bezig zijn met Mad Men en Fargo op Netflix:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
The Haunting of Bly Manor is nu op Netflix te zien zie ik net. Eerstvolgende wat we gaan kijken na The Boys.
Staat zomaar ineens ‘Bad Boys For Life’ online.
Ik weet wat ik nu ga doen…
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Wist dat die eraan kwamSerena schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:55:
Die is leuk, heb hem al eens gezien.
Nu die op Netflix staat ga ik hem zeker nogmaals kijken
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
In Belgie niet zo te zien.Serena schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:55:
Dat is wel heel snel toch?
/▌
Best wel. Maar België heeft vaak films niet die wij wel hebben.Marzman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
In Belgie niet zo te zien.
Dat is wel heel snel toch?
Collega is al maanden op ‘Angel Has Fallen’ aan het wachten. Die heb ik al in maart gekeken.
Belgie heeft ook wel weer veel films die Nederland niet heeft. Vooral als je niet per se Nederlandse ondertitels hoeft (ivm films voor Wallonie). Maar soms wel iritant, undercover kan ik niet op Netflix kijken (wel bij VRT, maar ik kijk het liever op Netflix anders krijg ik dat straks allemaal weer als tip terwijl ik het al gezien heb)Serena schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:44:
[...]
Best wel. Maar België heeft vaak films niet die wij wel hebben.
Collega is al maanden op ‘Angel Has Fallen’ aan het wachten. Die heb ik al in maart gekeken.
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 13-10-2020 08:48 ]
/▌
En ik ben heel blij dat Undercover ondertiteling heeft!Marzman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:47:
[...]
Belgie heeft ook wel weer veel films die Nederland niet heeft. Vooral als je niet per se Nederlandse ondertitels hoeft (ivm films voor Wallonie). Maar soms wel iritant, undercover kan ik niet op Netflix kijken (wel bij VRT, maar ik kijk het liever op Netflix anders krijg ik dat straks allemaal weer als tip terwijl ik het al gezien heb)
Van Bad Boys vind ik het wel heel snel, die film is dit jaar uitgekomen in de VS en ook al vanaf mei hier te huren in Google Play. Maar ik had hem ook wel op Netflix willen kijken. Misschien maar een keer kijken als ik in Nederland bij familie ben.Serena schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:44:
[...]
Best wel. Maar België heeft vaak films niet die wij wel hebben.
/▌
Ik ben er gisteren in begonnen. Vond de eerste aflevering in elk geval weer helemaal goed, zonder dat het een kopie is raakt het dezelfde snaren als The Haunting of Hill House deed. Zeer freaky weer.sverzijl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:34:
The Haunting of Bly Manor is nu op Netflix te zien zie ik net. Eerstvolgende wat we gaan kijken na The Boys.
Ik vind Undercover overigens met de week slapper worden, hoe zien jullie dat?
Even in spoilers mijn bedenkingen. Geeft ook spoilers van de aflevering van afgelopen zondag dus alleen lezen als je deze nog niet gezien hebt. Of het je niet uitmaakt natuurlijk.
spoiler:
Als die JP nu nog steeds zaken wil blijven doen is hij wel heel erg dom he. Eerst komt er al een agent op de ranch (Lisa), dan de aanwijzingen dat Steve er een zou zijn, nu in de laatste aflevering het besef dat het interview in scene was gezet.. En dan zou hij op basis van die geluidsopname toch weer zaken willen gaan doen?
Overigens heel snel en creatief bedacht van Bob om die opname zo te maken maar de kans dat je exact de juiste uitspraken weet te ontlokken aan die gozer is toch minimaal.. Alsof die gast met zijn 'beroep' en na zo een incident met JP even gaat lopen kletsen met een wildvreemde gozer aan de bar.
Ik vind het flinterdun allemaal. Zal het wel blijven kijken, nieuwsgierig ben ik toch - ook hoe het met Ferry / Daan verder gaat.
Overigens heel snel en creatief bedacht van Bob om die opname zo te maken maar de kans dat je exact de juiste uitspraken weet te ontlokken aan die gozer is toch minimaal.. Alsof die gast met zijn 'beroep' en na zo een incident met JP even gaat lopen kletsen met een wildvreemde gozer aan de bar.
Ik vind het flinterdun allemaal. Zal het wel blijven kijken, nieuwsgierig ben ik toch - ook hoe het met Ferry / Daan verder gaat.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Goed om te horen, ik hoop er snel aan te kunnen beginnensnmght schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:03:
[...]
Ik ben er gisteren in begonnen. Vond de eerste aflevering in elk geval weer helemaal goed, zonder dat het een kopie is raakt het dezelfde snaren als The Haunting of Hill House deed. Zeer freaky weer.
Ik heb netflix (nederland), maar ik kan de boys niet vinden? Als ik google moet deze wel beschikbaar zijn, maar ik kan zoeken wat ik wil, heb ook even gezocht op bepaalde age filters, maar ik zie bijvoorbeeld cuties ook gewoon voorbijkomen.sverzijl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:34:
Is 'the boys' wel op netflix nederland?
Hmm denk dat de mensen in dit topic via amazon dan streamen
@sverzijl tnx iig
[ Voor 8% gewijzigd door Bloodclot op 13-10-2020 12:20 ]
nee, die staat niet op Netflix NL
Hier staat tekst
Nee helaas, die is op Amazon Prime. Maar wel een steengoede serie met aardig wat 'onverwachte momenten'.Bloodclot schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:17:
[...]
Ik heb netflix (nederland), maar ik kan de boys niet vinden? Als ik google moet deze wel beschikbaar zijn, maar ik kan zoeken wat ik wil, heb ook even gezocht op bepaalde age filters, maar ik zie bijvoorbeeld cuties ook gewoon voorbijkomen.
Is 'the boys' wel op netflix nederland?
waren beetje door de series heen op netflix, nu even 30 dagen amazon prime gedaan, zitten paar films tussen die ik ook nog wel wil zien.sverzijl schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
Nee helaas, die is op Amazon Prime. Maar wel een steengoede serie met aardig wat 'onverwachte momenten'.
en voor 3eurie in de maand kan ik de wintermaanden ook wel doorkomen
Tuurlijk weten ze dat wel, dit is makkelijk even klagen en kunnen mensen weer doen alsof ze goed bezig zijn geweest, kunnen ze vervolgens weer de ogen sluiten voor de werkelijheid en proberen met hun 8-jarige dochter een beautycontest te winnen, waar oude mannen ze beoordelen op dezelfde dansjes en outfits als in de film.
Afgelopen week de eerste episode gezien, wat een aanfluiting. Het voelt alsof het gericht is op 14-jarigen. Zo te lezen wordt het ook niet veel beter voor mij. Erg jammer. Ik vond season 1 wel boeiend.sverzijl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:34:
seizoen 2 is een snoozefest, zeker in vergelijk met het uitstekende 1e seizoen. Ik heb het wel afgekeken maar het was af en toe echt volhouden. Alleen de laatste 2 afleveringen zijn nog een klein beetje spannend voor de rest alleen maar romantiek en drama en heeeeeuuul veeeuuul geneuzel helaas. Het eind vond ik dan wel weer prima gedaan. Maar het woord horror moet je met een minuscuul korreltje zout nemen.Fuujii schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:21:
[...]
Afgelopen week de eerste episode gezien, wat een aanfluiting. Het voelt alsof het gericht is op 14-jarigen. Zo te lezen wordt het ook niet veel beter voor mij. Erg jammer. Ik vond season 1 wel boeiend.
Ik las ergens de vergelijking tussen deze serie en True Detective, maar dan minder extreem veel verschil tussen het 1e en 2e seizoen. TD was seizoen 1 briljant en seizoen 2 waardeloos. Haunting was seizoen 1 erg gaaf en seizoen 2 zeer teleurstellend. Daar kan ik me wel in vinden.
Jammer, had me er wel op verheugd na Seizoen 1 van Haunting of Hill House. Zal mijn verwachtingen naar beneden bijstellen voordat ik hem start.
Vandeweek begonnen met Black Earth Rising. Eerste aflevering was effe een beetje doorbijten omdat het verhaal hier nog opgebouwd moet worden (maar het verhaal over de genocide in Rwanda en de nasleep daarvan sprak met erg aan, dus doorgezet), maar daarna steeds beter (gaan nu aan aflevering 4 beginnen).
Geeft me hier en daar ook weer historische inzichten in het hele gebeuren wat ik nog niet wist (eigenlijk vrij weinig). 800.000 doden in 100 dagen. Tutsi's die in minderheid waren (+/- 15% van de bevolking), maar wel jarenlang aan de macht waren en de Hutu's onderdukt hebben. O.a. de Fransen die een flinke rol in de aanloop naar de genocide gespeeld hebben.
Geeft me hier en daar ook weer historische inzichten in het hele gebeuren wat ik nog niet wist (eigenlijk vrij weinig). 800.000 doden in 100 dagen. Tutsi's die in minderheid waren (+/- 15% van de bevolking), maar wel jarenlang aan de macht waren en de Hutu's onderdukt hebben. O.a. de Fransen die een flinke rol in de aanloop naar de genocide gespeeld hebben.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Hoi, volgens mij zijn ze bij Netflix weer behoorlijk aan de knoppen aan het draaien van de bitrate. Ik vindt het beeld van HDR/Dolby vision echt stukken minder dan aan het begin van het jaar. Ligt het aan mij of vinden meer mensen dit?Sorcerer8472 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:20:
[...]
Netflix heeft 4K nog nooit hoger dan 15 Mbps gedaan geloof ik. Het lijkt flink te verschillen per titel. Content die weinig bekeken wordt (afzonderlijke afleveringen van Community bijvoorbeeld) zijn erg laag qua bitrate, overal artifacts. Content die juist meer bekeken wordt (La la Land) lijkt tegen de 5-8 Mbps aan te zitten voor HD. Helaas laat m'n tv het niet zien, dus moet kijken naar wat m'n router zegt.
Hoe dan ook, over het algemeen vind ik het wel weer okee nu. Maar als ik kan kiezen of ik iets op Amazon of Netflix kijk, dan is het wel echt Amazon.
Ik kijk via Apple TV 4K op een Oled 55 inch. Internet is 500 download
[ Voor 3% gewijzigd door hasmit12 op 13-10-2020 15:43 ]
Heb vrij storend dat de ondertiteling de laatste paar minuten wegvalt op de Apple tv 4k.
App hard sluiten lost dat op maar gebeurt dan een volgende aflevering weer.
Weet niet of dat specifiek in de app zit of echt een Netflix ding is, maar het is al een tijdje.
App hard sluiten lost dat op maar gebeurt dan een volgende aflevering weer.
Weet niet of dat specifiek in de app zit of echt een Netflix ding is, maar het is al een tijdje.
heb je het nou over the haunting of over the boys?Fuujii schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:21:
[...]
Afgelopen week de eerste episode gezien, wat een aanfluiting. Het voelt alsof het gericht is op 14-jarigen. Zo te lezen wordt het ook niet veel beter voor mij. Erg jammer. Ik vond season 1 wel boeiend.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
@hasmit12 brakke kwaliteit viel mij vorige week ook al op, alleen even vergeten bij welke serie het ook weer was 
Daarentegen viel bij Young Wallander de beeldkwaliteit me juist weer in positieve zin op.
Waren ze niet wat aan het experimenteren met een nieuw algoritme dat de bitrate bepaalt oid. Mogelijk dat dat de oorzaak is.
Daarentegen viel bij Young Wallander de beeldkwaliteit me juist weer in positieve zin op.
Waren ze niet wat aan het experimenteren met een nieuw algoritme dat de bitrate bepaalt oid. Mogelijk dat dat de oorzaak is.
Ik ga uit van Haunting. 2e seizoen van The Boys is (voor zover ik nu gezien heb, tot S02E07) nog steeds heel erg sterk.avotar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:55:
[...]
heb je het nou over the haunting of over the boys?
Ik vind de HDR-content (HDR10+) nog prima, wat ik niet om aan te zien vind is de HD-content, nog steeds. Verschilt wel erg van titel tot titel.hasmit12 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Hoi, volgens mij zijn ze bij Netflix weer behoorlijk aan de knoppen aan het draaien van de bitrate. Ik vindt het beeld van HDR/Dolby vision echt stukken minder dan aan het begin van het jaar. Ligt het aan mij of vinden meer mensen dit?
Ik kijk via Apple TV 4K op een Oled 55 inch. Internet is 500 download
Ik raad iedereen aan die hier last van heeft om het te reporten via de website (streaming activity -> report a problem) of direct via de app als dat ondersteund wordt op de app waar je op dat moment kijkt (bij Android TV niet, dus kan alleen via website).
Het is inmiddels iig wel bekend bij Netflix dat er mensen met klachten zijn, dus als dit een foutje is of niet de bedoeling is dan neem ik aan dat het wel binnen afzienbare tijd wordt opgelost.
De bitrate van Prime Video is iig bijna 2x zo hoog, dus bepaalde series waar ik soms een afleveringetje van keek zoals Community, ben ik nu via Prime aan het kijken, dat kijkt ontzettend veel fijner weg!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik kan de optie streaming activity -> report a problem niet vinden op de website. Ik kan wel de streaming activity zien per apparaat maar niet Report a problemSorcerer8472 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:42:
[...]
Ik vind de HDR-content (HDR10+) nog prima, wat ik niet om aan te zien vind is de HD-content, nog steeds. Verschilt wel erg van titel tot titel.
Ik raad iedereen aan die hier last van heeft om het te reporten via de website (streaming activity -> report a problem) of direct via de app als dat ondersteund wordt op de app waar je op dat moment kijkt (bij Android TV niet, dus kan alleen via website).
Het is inmiddels iig wel bekend bij Netflix dat er mensen met klachten zijn, dus als dit een foutje is of niet de bedoeling is dan neem ik aan dat het wel binnen afzienbare tijd wordt opgelost.
De bitrate van Prime Video is iig bijna 2x zo hoog, dus bepaalde series waar ik soms een afleveringetje van keek zoals Community, ben ik nu via Prime aan het kijken, dat kijkt ontzettend veel fijner weg!
The Haunting of Bly Manor.avotar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:55:
[...]
heb je het nou over the haunting of over the boys?
The Boys heb ik pas 1 episode gezien van seizoen 2. Ben daar erg over te spreken juist.
Sorry, het is viewing activity. Op de website vind je dit onder je profiel als je de opties met het pijltje (per profiel) openklapt. Daar kun je op viewing activity klikken en problemen rapporteren.hasmit12 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:56:
[...]
Ik kan de optie streaming activity -> report a problem niet vinden op de website. Ik kan wel de streaming activity zien per apparaat maar niet Report a problem
Ik zit nu drie afleveringen in The Haunting of Bly Manor maar het gaat to tergend langzaam en het is nooit echt eng. Wordt dit nog beter? Ik had er veel meer van verwacht na zo'n sterke eerste seizoen.
zie mijn bericht van gisteren hierbovenD. Ninjai schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:34:
Ik zit nu drie afleveringen in The Haunting of Bly Manor maar het gaat to tergend langzaam en het is nooit echt eng. Wordt dit nog beter? Ik had er veel meer van verwacht na zo'n sterke eerste seizoen.
Ik vind aflevering twee en drie ook tegenvallen ten opzichte van de eerste. In die mate dat ik twijfel of ik de vierde aan ga zetten. Zonde!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik volg nu al een tijdje de serie Peaky Blinders. Goeie serie, maar volgens Netflix zou deze dolby vision zijn, echter bij mij (op LG E9) enkel 1080p. Andere dolby vision series/films worden wel als zodanig weergegeven. Foutje van Netflix?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Mars: leuke serie waarin o.a. Elon Musk regelmatig langskomt om zijn Marsfantasieën te verkondigen, en waarin men ervanuit gaat dat de mensheid over 15 jaar begint met het bouwen van een basis op Mars. Lijkt me fantasie, Mars heeft veel te weinig zwaartekracht om er te leven, dus een Marsbasis lijkt me van de baan. Ook komt in de eindaflevering van het 1e seizoen een onzinnige cliffhanger voor die interesse moet wekken voor het 2e seizoen maar niks met de realiteit te maken heeft waardoor de serie de pure fantasiekant opgaat.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
seizoen 5 is in DV, seizoenen daarvoor zijn niet zo opgenomen.Vulcan750 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 02:00:
Ik volg nu al een tijdje de serie Peaky Blinders. Goeie serie, maar volgens Netflix zou deze dolby vision zijn, echter bij mij (op LG E9) enkel 1080p. Andere dolby vision series/films worden wel als zodanig weergegeven. Foutje van Netflix?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Michael C. Hall keert terug als moordlustige Dexter in nieuwe miniserie
Zit met verbazing te lezen, dacht dat de serie een mooi einde had en was afgesloten.
Maar blijkbaar komt hij terug
Zit met verbazing te lezen, dacht dat de serie een mooi einde had en was afgesloten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een miniserie is op zich wel tof, maar ik zie nergens dat het op Netflix komt?G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:38:
Michael C. Hall keert terug als moordlustige Dexter in nieuwe miniserie
/▌
@G_Dragon Precies waar ik bang voor was na de slotscène van Dexter... Maar als dit seizoen het niveau van 1, 2 of 4 kan benaderen, ben ik voor. Die teleurstelling van daarna vergeet ik maar even
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik was er ook stiekem wel een beetje bang voor, ze hebben het ook bij Prison Break gedaan en het laatste seizoen was mega slecht. Dexter had een mooi open eind waar iedereen vrede mee had, hoop dat ze het niveau kunnen behouden en anders is het jammer..Arjan90 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:46:
@G_Dragon Precies waar ik bang voor was na de slotscène van Dexter... Maar als dit seizoen het niveau van 1, 2 of 4 kan benaderen, ben ik voor. Die teleurstelling van daarna vergeet ik maar even
Nee klopt, sorry kon nergens een Dexter Topic vinden.Marzman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:46:
[...]
Een miniserie is op zich wel tof, maar ik zie nergens dat het op Netflix komt?
Wist niet waar die anders moest

Ah de Elon Musk zelfbevlekking show met wetenschappers die alles doen behalve wetenschappelijk zijn.Salvatron schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 03:35:
Mars: leuke serie waarin o.a. Elon Musk regelmatig langskomt om zijn Marsfantasieën te verkondigen, en waarin men ervanuit gaat dat de mensheid over 15 jaar begint met het bouwen van een basis op Mars. Lijkt me fantasie, Mars heeft veel te weinig zwaartekracht om er te leven, dus een Marsbasis lijkt me van de baan. Ook komt in de eindaflevering van het 1e seizoen een onzinnige cliffhanger voor die interesse moet wekken voor het 2e seizoen maar niks met de realiteit te maken heeft waardoor de serie de pure fantasiekant opgaat.
Boh, dit was gewoon 1 lange slechte reclame. Episode twee heb ik niet gehaald
Helaas is het bij Dexter niet alleen het laatste seizoen....G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Ik was er ook stiekem wel een beetje bang voor, ze hebben het ook bij Prison Break gedaan en het laatste seizoen was mega slecht. Dexter had een mooi open eind waar iedereen vrede mee had, hoop dat ze het niveau kunnen behouden en anders is het jammer..
[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 15-10-2020 08:59 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik vond zelf alle seizoenen erg goed!Postius schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:58:
[...]
Ah de Elon Musk zelfbevlekking show met wetenschappers die alles doen behalve wetenschappelijk zijn.
[...]
Helaas is het bij Dexter niet alleen het laatste seizoen....
Wist niet dat sommige seizoenen bij andere kijkers slecht vielen
Tja ik heb het gevolgd toen het uitkwam, weet niet of dat mee speelde. Maar ergens een half/heel seizoen nadat Dexter zijn vriendin leert kennen vond ik het niveau wel echt heel bedenkelijk aan het worden. Erg jammer, vond Seizoen 1 erg sterk en ook het stukje met The Third Rock From The Sun Serial killer. Maar het werd hierna teveel een verhaal wat mensen duwt ipv andersom. Plus Rieta(?) was ontzettend irritant op een niet leuke manier, karakters deden rare dingen niet in lijn etc. Zijn zus wordt ook per aflevering dommer staat me bij. In ieder geval omdat het destijds per week minder werd ben ik gewoon opgehouden aan het einde van de ice truck killer geloof ik. Ach ieder zo zijn ding maar dexter is voor mij stiekem wel grote teleurstelling geweest omdat het begin zo sterk was.(niet zo erg als heroes gelukkig)G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Ik vond zelf alle seizoenen erg goed!
Wist niet dat sommige seizoenen bij andere kijkers slecht vielen
Bedankt voor je antwoord. Ik had al zitten googlen, maar kon hier niks over vinden.ArthurMorgan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:04:
[...]
seizoen 5 is in DV, seizoenen daarvoor zijn niet zo opgenomen.
Wel vreemd dat Netflix voor Peaky Blinders wel pontificaal dolby vision en dolby atmos vermeld. De serie zelf wordt er gelukkig niet minder van...
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Daar zijn veel mensen het niet mee eens. Lees b.v. ook Dexter’s Revival Can Fix TV’s Most Disappointing Ending.G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:49:
Dexter had een mooi open eind waar iedereen vrede mee had
Waarschijnlijk was dit de beste plek: Buitenlandse TV Series 2019-2020. Zie ook Verwijderd in "Buitenlandse TV Series 2019-2020"G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:49:
Nee klopt, sorry kon nergens een Dexter Topic vinden.
Wist niet waar die anders moest
More than meets the eye
system specs
Het wordt op het einde van aflevering 9 goed gezegd:D. Ninjai schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:34:
spoiler:
It’s not a horror story, it’s a love story.
More than meets the eye
system specs
Het nieuwe seizoen van The 100 valt vies tegen zeg. Ik heb het vanaf het begin gevolgd maar het laatste seizoen was niet te pruimen.
Na een paar afleveringen uit mijn lijst verwijderd en uit de aanbevelingen gehaald.
Na een paar afleveringen uit mijn lijst verwijderd en uit de aanbevelingen gehaald.
[ Voor 24% gewijzigd door MoldyInko op 15-10-2020 11:09 ]
Gisteren how to get away with murder gekeken. Ook echt een einde van de serie. Het was wel een goed seizoen.
/▌
Wij zijn ergens bij Seizoen 4 volgens mij gestopt, ook doordat het allemaal matig begon te worden.MoldyInko schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:08:
Het nieuwe seizoen van The 100 valt vies tegen zeg. Ik heb het vanaf het begin gevolgd maar het laatste seizoen was niet te pruimen.
spoiler:
Ze hadden die mountain ofz overgenomen en die AI A.L.I.E. uitgeschakeld. Dat stuk met A.L.I.E. alleen al keek niet lekker weg
Je weet dat na 1 aflevering?Postius schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:58:
[...]
Ah de Elon Musk zelfbevlekking show met wetenschappers die alles doen behalve wetenschappelijk zijn.
Ja?
Ze hebben meerdere slechte seizoenen gehad, maar van het laatste seizoen vond ik het wel positief dat er dingen verklaard werden. Ik was een beetje bang dat ze de vaagheid van Lost achterna waren gegaan met die gele rook enzo, maar er zat allemaal nog steeds wel een idee achter de vaagheid.G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Wij zijn ergens bij Seizoen 4 volgens mij gestopt, ook doordat het allemaal matig begon te worden.
spoiler:Ze hadden die mountain ofz overgenomen en die AI A.L.I.E. uitgeschakeld. Dat stuk met A.L.I.E. alleen al keek niet lekker weg
/▌
Netflix heeft veel bekende acteurs gestrikt voor de comedyfilm 'Don't Look Up'. In februari was al bekend gemaakt dat Jennifer Lawrence een rol in de film heeft, nu is ook bekend gemaakt dat Leonardo DiCaprio, Meryl Streep, Cate Blanchett, Jonah Hill, Ariana Grande en Timothée Chamalet in de film zullen spelen.
De plot voor de film is als volgt:
Ook is het uberhaupt verrassend dat Leo nu voor een streamingdienst gaat werken gezien hij alleen in films heeft gespeeld die in bioscopen uitkomen. Meryl Streep verbaast mij niet gezien zij de laatste tijd alleen maar in films voor streamingdiensten speelt (The Prom komt in december op Netflix).
De plot voor de film is als volgt:
Ik ben erg verrast dat Netflix Leonardo DiCaprio heeft weten strikken voor een comedy. Leo is vooral bekend van zijn serieuze films maar ik vind juist zijn grappige films het beste uit zijn carrière (Wolf of Wall Street, Once Upon a Time in Hollywood). Gezien dit een echte 'laugh-out-loud'-film wordt, ben ik erg benieuwd naar de film.The film follows two low-level astronomers who embark on a media tour to warn mankind of an approaching asteroid that will destroy Earth.
Ook is het uberhaupt verrassend dat Leo nu voor een streamingdienst gaat werken gezien hij alleen in films heeft gespeeld die in bioscopen uitkomen. Meryl Streep verbaast mij niet gezien zij de laatste tijd alleen maar in films voor streamingdiensten speelt (The Prom komt in december op Netflix).
[ Voor 7% gewijzigd door VirinR op 15-10-2020 14:24 ]
Nee, je weet het niet na 1 aflevering.
Hoeveel minuten serie had ik dan moeten kijken?Salvatron schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:11:
[...]
Nee, je weet het niet na 1 aflevering.
Dat weet ik niet, maar blijkbaar wel meer dan 1 afl, elon musk komt aan het woord maar reclame zou ik het niet willen noemen. De serie wordt goed gespeeld en is best interessant en op bepaalde punten realistisch (bedrijven willen winst maken ten koste van de planeet en de natuur, ze proberen wetenschap tegen te werken etc) voor wat er ooit in de toekomst zou kunnen gebeuren als de mensheid een basis op mars bouwt. Ook actueel, aangezien de nasa mensen naar mars wil sturen.Postius schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Hoeveel minuten serie had ik dan moeten kijken?
Best wel interessante en onderhoude serie die Mars - ik heb me niet zo gestoord aan Elon Musk; maar welaan die te lange docustukje tussendoor. Een stuk realistische dan die andere Mars serie Away, dat is meer een drama bijna soap. Maar het keek wel lekker weg dankzij het goede acteren en de interessante karakters.Salvatron schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Dat weet ik niet, maar blijkbaar wel meer dan 1 afl, elon musk komt aan het woord maar reclame zou ik het niet willen noemen. De serie wordt goed gespeeld en is best interessant en op bepaalde punten realistisch (bedrijven willen winst maken ten koste van de planeet en de natuur, ze proberen wetenschap tegen te werken etc) voor wat er ooit in de toekomst zou kunnen gebeuren als de mensheid een basis op mars bouwt. Ook actueel, aangezien de nasa mensen naar mars wil sturen.
Denk dat je de seizoenen een beetje door elkaar haalt:G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Wij zijn ergens bij Seizoen 4 volgens mij gestopt, ook doordat het allemaal matig begon te worden.
spoiler:Ze hadden die mountain ofz overgenomen en die AI A.L.I.E. uitgeschakeld. Dat stuk met A.L.I.E. alleen al keek niet lekker weg
spoiler:
Mountain Men en de genocide was seizoen 2. ALIE, de Flame en The City of Light was seizoen 3.
Seizoen 4 ging over Praimfaya en Nightblood.
Seizoen 4 ging over Praimfaya en Nightblood.
ik zag dit artikel voorbij komen. Ben benieuwd naar het resultaat. Een bitrate verlaging, maar een gelijkwaardig/beter beeld. hmmmm
https://www.homecinemamag...looft-dezelfde-kwaliteit/
https://www.homecinemamag...looft-dezelfde-kwaliteit/
Deze even omhoog halen. Gisteren gezien, opvallend goede film naar mijn mening.Roodey schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:10:
Ik wil graag de film Contratiempo aanhalen. Ik heb het topic doorzocht en deze film is nog niet genoemd.
Een erg leuke film met een 8 op IMBD. Deze heb ik gisteren gekeken met mijn vrouw. Zij was ook erg onder de indruk.
IMDB: Contratiempo (2016)
Waar kan ik zien wat het 4K aanbod is dat Netflix biedt? Google leidt me alleen maar naar clickbait artikelen van vaak een jaar oud.
Is het die 3 euro extra p/m waard? Ik kan me van jaren geleden herinneren dat de compressie erg slecht was. Is dat inmiddels beter?
Is het die 3 euro extra p/m waard? Ik kan me van jaren geleden herinneren dat de compressie erg slecht was. Is dat inmiddels beter?
4K/HDR kwaliteit ziet er op mijn 55" OLED trouwens prima uit bij Netflix hoor. Als er extreem veel beweegt dan is het misschien niet altijd even clean maar dat vind ik een acceptabele trade-off zoals het nu is.
Let als je je abo upgradet even op of je apparatuur het wel ondersteunt. Da's niet altijd zo namelijk.
Wat betreft Netflix-beeldkwaliteit voor non-4K heb ik inmiddels via-via gehoord dat men er intern mee bezig is en dat het onderkend is.
Let als je je abo upgradet even op of je apparatuur het wel ondersteunt. Da's niet altijd zo namelijk.
Wat betreft Netflix-beeldkwaliteit voor non-4K heb ik inmiddels via-via gehoord dat men er intern mee bezig is en dat het onderkend is.
Het aanbod wordt natuurlijk wel steeds groter, maar ik vraag me ook wel af of het die 3 euro extra/maand wel echt waard is. Kan helaas niet heel makkelijk schakelen tussen 1080p en 4K/HDR om nu echt het verschil goed te kunnen zien.Webgnome schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:24:
@yinx84 zoek in Netflix op 'UltraHD'. Daar van weet je zeker dat het 4k is. Zelf hebben wij dat abonnement maar we twijfelen of het het nog wel waard is ook al hebben we een 4k tv. Het aanbod is simpelweg niet heel groot.
(Ik heb het nu dus wel, maar geen idee of bepaalde series er nu veel slechter uitzien als ik terug zou schakelen 1080p/no HDR)
[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 19-10-2020 12:31 ]
Ik vind het de drie euro meer als waard. Ook omdat je op 4 schermen tegelijk kan kijken, dus makkelijk je account kan splitten over meerdere mensen. Erg handig (en goedkoop).yinx84 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:16:
Waar kan ik zien wat het 4K aanbod is dat Netflix biedt? Google leidt me alleen maar naar clickbait artikelen van vaak een jaar oud.
4k aanbod op netflix is erg groot, stuk groter als bij Prime. ik vind het het geld meer als waard, zeker aangezien er al weinig 4k aanbod is. Netflix heeft met afstand grootste 4k assortiment.
Mar nu zeg je eigenlijk dat het je de 3 euro waard is omdat het dan juist goedkoper voor je wordt. Dan is de keuze niet zo moeilijk neePostius schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Ik vind het de drie euro meer als waard. Ook omdat je op 4 schermen tegelijk kan kijken, dus makkelijk je account kan splitten over meerdere mensen. Erg handig (en goedkoop).
Ach het is meer een bijkomend voordeel. 3 euro voor het 4k aanbod van netflix vindt ik het sowieso al waard. Dat je het dan nog kan splitsen over 4 mensen/families is alleen maar bonussverzijl schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:43:
[...]
Mar nu zeg je eigenlijk dat het je de 3 euro waard is omdat het dan juist goedkoper voor je wordt. Dan is de keuze niet zo moeilijk nee
Idd, goede film, aanrader 👌zacht schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Deze even omhoog halen. Gisteren gezien, opvallend goede film naar mijn mening.
Thanks voor de tip. Deze was inderdaad leuk!ehtweak schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:01:
Weer iets nieuws ontdekt op Netflix:
Oktoberfest: Beer & Blood
[Afbeelding]
[update]
En inmiddels afgekeken. Jammer dat het afgelopen is! Dit is echt goed gemaakt! En dat voor een niet-Hollywood productie.![]()
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik kan er heel slecht tegen dat ze in iets wat Oktober fest heet, wat op en top duits is, wat zich in duitsland afspeelt, dat ze engels spreken

Want Duitse acteurs zijn zo schaars?

Is een beetje een pet peeve van me, maar dat is nou 1 van de dingen waar ik me altijd maar moeilijk over heen kan zetten. Vaak omdat als dit het geval is, men wel meer steken laat vallen. (al weet ik dus niet of dit voor Oktoberfest het geval is). Ik vind het ergens ook een tikkeltje respectloos.
Ik kijk alles altijd in orginele taal ook inderdaad. Helaas is die optie er niet altijd, zeker niet bij oudere films! Gelukkig is dat wel een goed voordeel van netflix, dat je je eigen audio tracks kan kiezen.ArthurMorgan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Als je naar ondertiteling en audio gaat dan kun je hem gewoon op duits (origineel) zetten
Maar ik blijf hettoch raar vinden om een Trailer of iets mega dutis te zien. In het engels. Ik denk dat ik vroeger iets teveel wo2 films heb gezien met slechte duitse accenten
[ Voor 31% gewijzigd door Postius op 19-10-2020 17:50 ]
Als je naar ondertiteling en audio gaat dan kun je hem gewoon op duits (origineel) zetten. Als je dat een paar keer doet dan snapt netflix uiteindelijk dat je altijd gewoon de originele audio wil ipv nasynchronisatie. Ik krijg tegenwoordig altijd gewoon de originele audio namelijk.Postius schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
Ik kan er heel slecht tegen dat ze in iets wat Oktober fest heet, wat op en top duits is, wat zich in duitsland afspeelt, dat ze engels spreken![]()
Want Duitse acteurs zijn zo schaars?![]()
Is een beetje een pet peeve van me, maar dat is nou 1 van de dingen waar ik me altijd maar moeilijk over heen kan zetten. Vaak omdat als dit het geval is, men wel meer steken laat vallen. (al weet ik dus niet of dit voor Oktoberfest het geval is). Ik vind het ergens ook een tikkeltje respectloos.
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-10-2020 17:50 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nee, dat is gewoon een wereldtaal.Meer nog, zelfs aliens praten engelsPostius schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
Ik kan er heel slecht tegen dat ze in iets wat Oktober fest heet, wat op en top duits is, wat zich in duitsland afspeelt, dat ze engels spreken![]()
/▌
"Away" is alweer gecancelled bij Netflix. Jammer, vond het geen briljante serie, maar interessant genoeg om wel te volgen.
https://tvline.com/2020/1...ncelled-season-2-netflix/
Nee hoor, hoe kom je er bij; het zijn juist niet-Engelse acteurs en ze praten lekker een Zuid-Duits accent!Postius schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
Sollst du aber wohl die original Sprache wählen beim Netflix. Gell...
Wikipedia: Oktoberfest 1900 – Wikipedia
En hier de complete cast/crew:
https://www.crew-united.c...ojectdata.asp?IDPD=238328
[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 20-10-2020 10:50 ]
Zoals meer mensen hier verbaas waren:Cobra Kai
Wat een vette serie. Ik denk wel dat je een beetje 80s kid moet zijn geweest om het echt te waarderen, maar wat een topwerk hebben ze geleverd. Het is een trip down memory lane, waarbij de zeer politiek incorrecte opmerkingen tijdens de trainingen mij ook erg goed bevallen
Het is geweldig hoe ze die vechtscenes precies hebben gedaan zoals het ging in de eighties.Lekker ongemakelijke kalverliefdes ook
Best wel genieten. En voor de meer diepgang: Goed en slecht vervaagd helemaal in deze serie. Dat is toch wel erg knap gedaan.
In aflevering 1 of 2 komt opeens Iron Eagle in beeld. Dus ik dacht meteen: "Die is vet, die ga ik opzetten". Na een paar minuten lezen over die film, tot de conclusie gekomen dat ik die misschien beter in mijn gedachtes kan laten bestaan
Wat een vette serie. Ik denk wel dat je een beetje 80s kid moet zijn geweest om het echt te waarderen, maar wat een topwerk hebben ze geleverd. Het is een trip down memory lane, waarbij de zeer politiek incorrecte opmerkingen tijdens de trainingen mij ook erg goed bevallen
Het is geweldig hoe ze die vechtscenes precies hebben gedaan zoals het ging in de eighties.Lekker ongemakelijke kalverliefdes ook
In aflevering 1 of 2 komt opeens Iron Eagle in beeld. Dus ik dacht meteen: "Die is vet, die ga ik opzetten". Na een paar minuten lezen over die film, tot de conclusie gekomen dat ik die misschien beter in mijn gedachtes kan laten bestaan
Sorcerer8472 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:42:
Senior developers en engineers bij Netflix spreken op congressen wereldwijd over hun unieke manier van machine learning-powered per-title encoding van content:
https://netflixtechblog.c...on-framework-e19f1e3a277f
...en hebben zelfs een nieuwe standaard ontwikkeld voor het meten van beeldkwaliteit:
https://github.com/Netflix/vmaf (meer over te vinden in hun tech blogs ook)
Echter in de praktijk zie je toch vaak dezelfde bitrates terugkomen. En zie je dat ze de tech eerder gebruiken om zo laag mogelijke bitrates te streamen, dan om met een hogere bitrate de maximale kwaliteit te kunnen bieden. Daardoor troeft Amazon Prime Video ze qua beeldkwaliteit bij gewone HD-content heel eenvoudig af. En da's gewoon hartstikke jammer.
Inmiddels bezig toe te passen op de 4K streams: "Netflix verlaagt 4k bitrate, maar belooft dezelfde kwaliteit" - https://netflixtechblog.c...ow-streaming-47b516b10bbbyinx84 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:16:
Bij Amazon is het inmiddels duidelijk dat ze dit toepassen. Laatste aflevering van Utopia daar gisteren bekeken, en die had schommelingen (per 1 min interval gemiddeld) van 50%. Da's best fors. Besparingen in traffic zijn dan ook zeer fors.apis29 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
[...]
Inmiddels bezig toe te passen op de 4K streams: "Netflix verlaagt 4k bitrate, maar belooft dezelfde kwaliteit" - https://netflixtechblog.c...ow-streaming-47b516b10bbb
Heel benieuwd naar hoe dit voor Netflix uitpakt. Ik hoop dat ze de tech gebruiken om het op de pieken iets beter te laten uitzien, maar in de dalen te besparen. Vrees alleen dat dat niet gebeurt en dat mensen die op een groot scherm kijken toch een verlaging in kwaliteit gaan zien...
Bij een paar van de grafieken is idd te zien dat voor sommige scenes/series de bitrate zelfs hoger wordt dan de vaste die er voorheen was en voor de rest het grootste deel de bitrate flink omlaag kan mét verbetering in beeldkwaliteit (screenshot voorbeelden). Nou ja 'flink', bij de screenshot voorbeelden gaat het om een kleine verlaging in de bitrate ...Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:51:Heel benieuwd naar hoe dit voor Netflix uitpakt. Ik hoop dat ze de tech gebruiken om het op de pieken iets beter te laten uitzien, maar in de dalen te besparen. Vrees alleen dat dat niet gebeurt en dat mensen die op een groot scherm kijken toch een verlaging in kwaliteit gaan zien...
:fill(white):strip_exif()/f/image/Izt8AiBnUFgAqOcB9kgM6TTI.png?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 21-10-2020 12:57 ]
Wat in deze grafiek heel opvallend is is het extreme verschil in bitrate bij een 4K bitrate in optimized ladder. Het probleem is alleen dat de technieken die gebruikt worden om beeldkwaliteit te meten (PSNR, VMAF) wel een aantal blinde vlekken hebben.apis29 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
Bij een paar van de grafieken is idd te zien dat voor sommige scenes/series de bitrate zelfs hoger wordt dan de vaste die er voorheen was en voor de rest het grootste deel de bitrate flink omlaag kan mét verbetering in beeldkwaliteit (screenshot voorbeelden). Nou ja 'flink', bij de screenshot voorbeelden gaat het om een kleine verlaging in de bitrate ...
[Afbeelding]
Zo dacht ik dat er onevenredig veel naar luma wordt gekeken en niet naar chroma. Daarbij kan het systeem dus bij sommige scènes denken dat het er heel mooi uitziet terwijl er toch duidelijk zichtbare problemen zijn voor een menselijk oog.
Voorheen was er volgens mij ook al sprake van optimalisatie, maar wel met gelijke bitrates. Als je dan een issue hebt met zichtbare gebreken die een algoritme er niet uit pikt dan lost de bitrate het eigenlijk al op. Nu moet je algoritme om dit alles te detecteren feilloos zijn, want als het faalt dan is het direct zichtbaar en dat was vroeger (meestal) niet zo.
Dan geven ze hier dus valse informatie:sverzijl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:48:
"Away" is alweer gecancelled bij Netflix. Jammer, vond het geen briljante serie, maar interessant genoeg om wel te volgen.
https://www.moviemeter.nl...a-seizoen-drietal-series/
Ook een tweede seizoen van Away komt niet helemaal uit de lucht vallen.
Is wel uit de lucht dus...
Het was geen top serie, maar zeker de moeite waarde om te kijken. Ik baal er dan ook behoorlijk van, want je hebt toch ‘geïnvesteerd’ om het hele eerste seizoen te kijken. Wat dat betreft begin ik me steeds meer te storen aan Netflix. Dit soort beslissingen, een hoop pulp aan nieuwe eigen series, terwijl het abonnementsgeld flink is toegenomen sinds ik abonnee werd (2013). Voor Amazon Prime betaal ik veel minder, terwijl deze meer kwaliteit biedt met wel een veel lagere kwantiteit.sverzijl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:48:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nice, The Alienist S02 staat online! Kwam voor mij als een verrassing. Vond S01 lekker wegkijken, ergens een beetje zo'n Penny Dreadful sfeertje wat me best aanspreekt. Trailert: YouTube: The Alienist: Angel of Darkness - Season 2 | Official Trailer | TNT
Barbarians is nu ook op netflix. Beetje straatje vikings denk ik. Trailers zagen er wel leuk uit.
Iemand al hieraan begonnen?
Ben bijna toe aan andere serie, deze lijkt me wel leuk. (Sowieso romeinen/germanen setting vind ik leuke setting/geschiedenis)
Iemand al hieraan begonnen?
Ben bijna toe aan andere serie, deze lijkt me wel leuk. (Sowieso romeinen/germanen setting vind ik leuke setting/geschiedenis)
'Archer' Renewed for Season 12 at FXX https://t.co/AXV0kivWQb
— Variety (@Variety) 21 oktober 2020
Animatieserie Archer krijgt een twaalfde seizoen. Ik ben twee weken geleden begonnen met Archer en ben nu bij seizoen 5. Seizoen 11 moet nog op Netflix verschijnen, maar de laatste aflevering moet nog worden uitgezonden op FXX. Hopelijk krijgen we het seizoen snel op Netflix.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.