Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:03
Brammos85 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:43:
Nog mensen die How to sell drugs online (fast) kijken? 2 seizoenen, totaal 12 afl van 35 minuten. Imho erg vermakelijk!
Is inderdaad een leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Nieuwe Transformers.
Ik word er blij van.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
avotar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:34:
Nieuwe Transformers.
Ik word er blij van.
Welke bedoel? Ik zie er eentje uit 2014? Of bedoel je Bumblebee (die morgen wordt toegevoegd)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37
meesje schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:48:
[...]

Welke bedoel? Ik zie er eentje uit 2014? Of bedoel je Bumblebee (die morgen wordt toegevoegd)?
Dat dat deze animatieserie wordt bedoeld. ;)
Stukje van gezien, ziet er goed uit.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mugwump schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:01:
[...]

Dat dat deze animatieserie wordt bedoeld. ;)
Stukje van gezien, ziet er goed uit.
Die bedoel ik inderdaad.
Helemaal zoals ik het me herinner van 30 jaar geleden.

Tot aan de belangijkste voice actors aan toe, al doet Peter Cullen niet mee.

Ik heb er 2 afleveringen van gezien nu, maar ik kijk hem eerst even af voor ik aan The Umbrella Academy begin.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
avotar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:49:
[...]

Die bedoel ik inderdaad.
Helemaal zoals ik het me herinner van 30 jaar geleden.

Tot aan de belangijkste voice actors aan toe, al doet Peter Cullen niet mee.

Ik heb er 2 afleveringen van gezien nu, maar ik kijk hem eerst even af voor ik aan The Umbrella Academy begin.
Is de voice actor voor Optimus Prime wel een beetje goed? Peter Cullen is natuurlijk de enige echte :P

Wat betreft The Umbrella Academy: Ben nu bijna op de helft van het tweede seizoen en ik moet zeggen het is een stuk beter als seizoen 1

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42
Webgnome schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Is de voice actor voor Optimus Prime wel een beetje goed? Peter Cullen is natuurlijk de enige echte :P

Wat betreft The Umbrella Academy: Ben nu bijna op de helft van het tweede seizoen en ik moet zeggen het is een stuk beter als seizoen 1
Mee eens, de soundtrack is ook heerlijk btw.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

[...]

Heb het 2e seizoen van The Umbrella Academy net helemaal af. Zeker geen slecht seizoen maar ik was echt op meerdere momenten de draad echt helemaal kwijt. Vond het wat onsamenhangend overkomen hoewel er op laatst ook wel weer wat meer duidelijk wordt. Zal verder geen spoilers geven.

@loekf2 Soundtrack is zeker goed

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben nu sinds een weekje Zone Blanche aan het kijken. d:)b
Bijna aan het eind van S1, ik ben benieuwd naar S2.

Heerlijk duister en spannend. Gelukkig niet zo complex als Dark. ;)

https://www.dutchcowboys....riller-die-je-moet-kijken
https://www.netflix.com/nl/title/81079046

Afbeeldingslocatie: https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2019/05/zone-blanche-2017-netflix.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
Zijn hier mensen die The Umbrella Company hebben gezien? Ik heb er nog niks van gezien, maar de trailer spreekt mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:41
@Piet_Piraat7 Heerlijke serie, is zeker een van mijn favorieten van Netflix. Er zit veel creativiteit in in de manier van filmen met heerlijke soundtracks tussendoor. En het verhaal is ook nog eens leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:18:
Zijn hier mensen die The Umbrella Company hebben gezien? Ik heb er nog niks van gezien, maar de trailer spreekt mij wel aan.
Ik vind hem vergelijk met oa The Boys.

Heel sterk, maar apart als je een Arrowverse achtige superhelden serie verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 15:52
Over water leuke belgische serie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik vond de Sinner S3 niet zo slecht als ik overal online lees.
Had wel beter kunnen worden uitgewerkt maar een prima additie op de eerdere seizoenen. Matt Bomer zet zn rol wel goed neer imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Not your average super hero serie zullen we maar zeggen. Zeker het tweede seizoen het kijken waard

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bedoel je The Umbrella Academy (ipv Company)?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:15
Salvatron schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Bedoel je The Umbrella Academy (ipv Company)?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Op aanraden van mensen hier Norsemen gekeken. Ik zag wel eens een afbeelding voorbij komen dat seizoen 3 was uitgebracht, maar dacht dat het serieus was zoals Vikings.

Het is echter een vermakelijke komedie in de Viking tijd waarbij de karakters allemaal anachronistische uitspraken en opvattingen hebben.

Seizoen 3 ging wat mij betreft net iets teveel over Jarl Varg, zo'n leuk karakter vind ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Ik heb gisteren de serie Kingdom (IMDb, Netflix) afgekeken, wat ik een geweldige serie vond. Gaat over een oud-MMA-vechter die in de serie andere MMA-vechters traint, waaronder zijn 2 zoons. En ook al draait het veel om het vechten, krijg je ook heel veel mee van het persoonlijke leven van de hoofdrolspelers, en alle drama dat daarbij komt kijken (verslaving, manipulatie, etc).

Het heeft me echt heel de serie geboeid, en ik begon echt een band te krijgen met sommige van de karakters. Zo erg zelfs dat ik misschien een traantje of 2 gelaten heb bij een paar emotionele scenes :+ Erg jammer dat het bij 3 seizoenen is gebleven (40 afleveringen, seizoen 2 had 20 afleveringen, seizoen 1 en 3 hadden er 10), maar het is ook wel weer goed dat het niet uitgemolken is.

Maar na een paar weken trouw elke dag een paar afleveringen kijken ben ik nu wel weer op zoek naar een serie die me zo kan grijpen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:53
Droefsnoet schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:40:
Op aanraden van mensen hier Norsemen gekeken. Ik zag wel eens een afbeelding voorbij komen dat seizoen 3 was uitgebracht, maar dacht dat het serieus was zoals Vikings.

Het is echter een vermakelijke komedie in de Viking tijd waarbij de karakters allemaal anachronistische uitspraken en opvattingen hebben.

Seizoen 3 ging wat mij betreft net iets teveel over Jarl Varg, zo'n leuk karakter vind ik dat niet.
Seizoen 3 was echt een drama vind ik. Inspiratieloos, langdradig met maar af en toe een momentje dat deed denken aan de eerste 2 seizoenen. Voor degene die Norsemen nog niet gezien hebben, kijk gewoon alleen seizoen 1 en 2.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De vorige seizoenen van Norsemen waren inderdaad leuk maar ik heb na de eerste 2 afleveringen van s3 nog niet de moeite genomen de rest te kijken...

Ik ben nu halverwege S2 (van de 4) van Casa de Papel. Minder dan s1. Klopt het dat 3 en 4 de moeite niet gaan zijn?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

F_J_K schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:44:
De vorige seizoenen van Norsemen waren inderdaad leuk maar ik heb na de eerste 2 afleveringen van s3 nog niet de moeite genomen de rest te kijken...

Ik ben nu halverwege S2 (van de 4) van Casa de Papel. Minder dan s1. Klopt het dat 3 en 4 de moeite niet gaan zijn?
Nee, klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wil eerst weer even een goede samenvatting kijken van S1, maar dan wil ik die ook wel gaan kijken :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:04
Zeker, eerste seizoen was erg vermakelijk, en ook het tweede seizoen gaat er tot nu toe goed in. Ben ergens bij e7 ofzo.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vooral meer van hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30

Norsemen 1e seizoen was het beste. 2e seizoen ook nog wel aardig, maar 3e seizoen is wel het minst. Alleen de diverste “verwijzingen” naar de eerste 2 seizoenen zijn wel aardig soms. “I think this map to the west is going to cause a lot of problems in the next seasons. Next seasons? Yeah you know spring and summer” (ofzoiets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Laatst online: 15:37
sverzijl schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Norsemen 1e seizoen was het beste. 2e seizoen ook nog wel aardig, maar 3e seizoen is wel het minst. Alleen de diverste “verwijzingen” naar de eerste 2 seizoenen zijn wel aardig soms. “I think this map to the west is going to cause a lot of problems in the next seasons. Next seasons? Yeah you know spring and summer” (ofzoiets)
Het was vooral wel een leuke premisse en die kun je maar beperkt uitmelken. Je ziet wel vaak dat series met een leuk bedacht concept snel in herhaling vallen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
  • Laatst online: 17-09 23:40
Marzman schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:35:
[...]

Ik wil eerst weer even een goede samenvatting kijken van S1, maar dan wil ik die ook wel gaan kijken :)
Een leuke recap door enkele acteurs van de serie, gaat wel in sneltreinvaart:

YouTube: Get Ready for The Umbrella Academy Season 2! Official Cast Recap | N...

Ik heb me erg vermaakt met S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak in "Netflix Nederland en België"

Heb afgelopen week de laatste aflevering van Zone Blanche gekeken.
Vond het een redelijk bevredigend einde; met genoeg open einde voor een (eventueel) volgend seizoen.

Ook S1, S2 en S3 van The Rain gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2018/05/The-Rain-seizoen-2-1-810x456.jpg
https://www.netflix.com/nl/title/80154610
Prima te doen. Zoals altijd valt er het nodige over te zagen en te zeuren; maar het is een interessant einde-van-de-wereld verhaal. Je wilt toch graag de volgende aflevering zien. ;)
Hier ook een prima afsluiting; op naar de toekomst, wat die ook moge zijn...
Wel 'grappig' om te zien hoeveel overeenkomsten er zijn met bepaalde huidige toestanden in onze turbulente reële wereld. :/

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 08-08-2020 08:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
alki schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:55:
Over water leuke belgische serie
En een mooie soundtrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Hahn schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:22:
Ik heb gisteren de serie Kingdom (IMDb, Netflix) afgekeken, wat ik een geweldige serie vond. Gaat over een oud-MMA-vechter die in de serie andere MMA-vechters traint, waaronder zijn 2 zoons. En ook al draait het veel om het vechten, krijg je ook heel veel mee van het persoonlijke leven van de hoofdrolspelers, en alle drama dat daarbij komt kijken (verslaving, manipulatie, etc).

Het heeft me echt heel de serie geboeid, en ik begon echt een band te krijgen met sommige van de karakters. Zo erg zelfs dat ik misschien een traantje of 2 gelaten heb bij een paar emotionele scenes :+ Erg jammer dat het bij 3 seizoenen is gebleven (40 afleveringen, seizoen 2 had 20 afleveringen, seizoen 1 en 3 hadden er 10), maar het is ook wel weer goed dat het niet uitgemolken is.

Maar na een paar weken trouw elke dag een paar afleveringen kijken ben ik nu wel weer op zoek naar een serie die me zo kan grijpen :P
Klinkt goed maar ik kan deze niet vinden op Netflix. Is deze serie mogelijk alleen beschikbaar op Netflix US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tigerblood schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

Klinkt goed maar ik kan deze niet vinden op Netflix. Is deze serie mogelijk alleen beschikbaar op Netflix US?
Als je op het linkje uit mijn post klikt dan krijg je helemaal niks te zien? https://www.netflix.com/title/80036982

Ik heb gewoon Netflix NL, en ik heb ook nog nooit een VPN gebruikt op deze pc of m'n tv, en daar kan ik Kingdom wel op vinden en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Hahn schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:06:
[...]

Als je op het linkje uit mijn post klikt dan krijg je helemaal niks te zien? https://www.netflix.com/title/80036982

Ik heb gewoon Netflix NL, en ik heb ook nog nooit een VPN gebruikt op deze pc of m'n tv, en daar kan ik Kingdom wel op vinden en afspelen.
Ik krijg alleen maar de vraag of ik de weg kwijt ben 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7p8kq3jfMlmUVL5QzoFR4oTTHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IBbO702LTNOCtE7yrJlFTYY6.png?f=user_large

Ik vind op Netflix aleen deze Kingdom. Ben je misschien in de war met Videoland?

[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 08-08-2020 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Tigerblood schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:51:
[...]

Ik krijg alleen maar de vraag of ik de weg kwijt ben 8)7
[Afbeelding]

Ik vind op Netflix aleen deze Kingdom. Ben je misschien in de war met Videoland?
De link die ik geef laat bij mij dit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzEjbdDziF9QDHD-FHKPf3yoHmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0RzXo64gRLppw7oxThgRLB9v.png?f=fotoalbum_large

dus nee, ik ben niet in de war, en nee, dat is niet de Kingdom die ik bedoel :P

edit:
Aha, blijkbaar komt het door de taalinstelling. Ik heb 'm altijd op Engels staan, en dan zie ik 'm wel. Op Nederlands zie ik Kingdom ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 08-08-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
The umbrella academy seizoen twee was erg leuk, het eerste met iets spannender maar niets mis met het tweede seizoen.

Dark tijdje terug al gekeken en dat is gewoonweg heel sterk geschreven. Zeker als je serie tweede keer kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Hahn schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:57:
[...]

[Afbeelding]

edit:
Aha, blijkbaar komt het door de taalinstelling. Ik heb 'm altijd op Engels staan, en dan zie ik 'm wel. Op Nederlands zie ik Kingdom ook niet.
Hoe doe je dat? Gevonden. Eigenlijk wel vreemd dat dat zo werkt. Waarschijnlijk krijg je hem dan niet te zien omdat er geen nederlandse ondertitels bij zitten.

De serie heb ik trouwens gezien toen hij net uit was. Ik vond hem ook erg goed! Het acteerwerk vond ik over het algemeen al zeer in orde, maar vooral Jonathan Tucker speelde de sterren van de hemel. Niet vaak dat ik zo in een serie word getrokken als bij deze.

[ Voor 8% gewijzigd door SaN op 09-08-2020 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Account > Profile > Language
Gevonden. Eigenlijk wel vreemd dat dat zo werkt. Waarschijnlijk krijg je hem dan niet te zien omdat er geen nederlandse ondertitels bij zitten.
Denk het ja. Dat vind ik ook irritant aan Netflix: als er geen Engelse ondertiteling is, maar wel Nederlandse, dan wordt de ondertiteling uitgezet als je default Engels is, in plaats van dat 'ie vanzelf overschakelt naar Nederlands...
De serie heb ik trouwens gezien toen hij net uit was. Ik vond hem ook erg goed! Het acteerwerk vond ik over het algemeen al zeer in orde, maar vooral Jonathan Tucker speelde de sterren van de hemel. Niet vaak dat ik zo in een serie word getrokken als bij deze.
Ik kende Jonathan Tucker niet voor deze serie, maar hem vond ik ook heel goed inderdaad. Vrijwel alle acteurs vond ik goed eigenlijk. Een paar waren vrij irritant of frustrerend, maar ook dat was dan juist weer goed geacteerd :+

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 09-08-2020 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43

gws24

Thinking is hard!

Ik krijg hem wel te zien met Nederlandse taalinstelling als ik de directe link gebruik op de pc maar zonder afleveringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QbgqKcQTr1_ht77Q2Eyt2GoCfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NxPbBXT6Cb45G0F6DQhDwBhI.png?f=fotoalbum_large

Wisselen naar Engels werkt inderdaad om wel de serie te kunnen zien.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
ehtweak schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:13:
Ook S1, S2 en S3 van The Rain gekeken.
[Afbeelding]
https://www.netflix.com/nl/title/80154610
Prima te doen. Zoals altijd valt er het nodige over te zagen en te zeuren; maar het is een interessant einde-van-de-wereld verhaal. Je wilt toch graag de volgende aflevering zien. ;)
Hier ook een prima afsluiting; op naar de toekomst, wat die ook moge zijn...
Wel 'grappig' om te zien hoeveel overeenkomsten er zijn met bepaalde huidige toestanden in onze turbulente reële wereld. :/
Ik heb seizoen 1 er destijds doorheen gejaagd, vond het een leuke serie.
Seizoen 2 ging wat mij betreft halverwege zwaar bergafwaarts, met veel tegenzin afgekeken.
Ben bij aflevering 2 van derde seizoen, nog niet echt denderend, maar beter dan einde s2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Hahn schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:57:
[...]

[Afbeelding]

edit:
Thanks! Na het wijzigen van de taalinstellingen werkt hij hier nu ook. Maar ik was te ongeduldig en had al een trial account bij Videoland aangemaakt om hem te kijken. Thanks voor de kijktip! 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:52
Op korte tijd heb ik de 2 seizoenen van The Umbrella Academy bekeken. Het is wel een andere kijk op superhelden, ver weg van de vlotte Marvel archetypes. Vooral in het 2e seizoen is het fijn om te zien hoe elk personage wat worstelt met zichzelf.

Het verhaal van de comics wordt goed gevolgd, maar ik noem het niet briljant. Het gaat voor mij eerder om character development dan een verhaallijn. Ik neem aan dat seizoen 3 in 2022 zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

meesje schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:48:
[...]

Ik heb hem gekeken. Het is wel een beetje een kinderfilm (Herbie met robotgevechten). Misschien logisch aangezien het van tekenfilms komt (die ik vroeger eigenlijk nooit keek).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zijn er al mensen begonnen aan Cursed?
Wij vinden de serie helemaal geweldig en zijn al bijna door het eerste seizoen heen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

G_Dragon schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:53:
Zijn er al mensen begonnen aan Cursed?
Al afgekeken... :+

Prima om naar te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 10-08-2020 10:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

spoiler:
  • Moest dat nou per se? Is dat de huidige tijdsgeest; donkere ridders en lesbische kussende nonnen?

Dit zeiden wij ook al tegen elkaar, hierdoor bereik je het tegenovergestelde en word de haat alleen maar meer en meer..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Seizoen 1 is matig en mist focus. Serie probeert wel zijn eigen dingetje te doen en heeft potentie.

Seizoen 2 is beter, focus zit er meer in, minder onzinnige dingen. Nog steeds wel veel young adult gezeur dat nergens over gaat maar minder als seizoen 1.

Kan de serie niet aanraden maar als je niks beter hebt te kijken is het niet slecht. Er zijn drie leuke karakters, de rest is meh en 1 ronduit dom irritant afleidend karakter. Vond ellen page niet bovenmatig goed of slecht, viel niet op.

Zo verschrikkelijk slecht als arrow en the flash en al die andere complete kut series van DC wordt het nooit. Maar vergeleken met dat broddelwerk is bijna alles goddelijk want die dc series zijn echt echt het dieptepunt van televisie.

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 10-08-2020 14:43 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Postius schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Seizoen 1 is matig en mist focus. Serie probeert wel zijn eigen dingetje te doen en heeft potentie.

Seizoen 2 is beter, focus zit er meer in, minder onzinnige dingen. Nog steeds wel vele young adult gezeur dat nergens over gaat maar minder als seizoen 1.

Kan de serie niet aanraden maar als je niks beter hebt te kijken is het niet slecht. Er zijn drie leuke karakters, de rest is meh en 1 ronduit dom irritant afleidend karakter. Vond ellen page niet bovenmatig goed of slecht, viel niet op.

Zo verschrikkelijk slecht als arrow en the flash en al die andere complete kut series van DC wordt het nooit. Maar vergeleken met dat broddelwerk is bijna alles goddelijk want die dc series zijn echt echt het dieptepunt van televisie.
welke characters vond je het afleidende en dom?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Webgnome schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

welke characters vond je het afleidende en dom?
Allison, had als karakter potentie. Meer te stereotype, te amerikaans (MAH EMOTIONS) gewoon erg slecht ingevuld uiteindelijk. En ik vond de actrice met afstand de slechtste actrice van de berg. Kan ok komen omdat het karakter niet goed geschreven is. Maar uiteindelijk is dat karakter net zo interessant als een influencer en heeft net zoveel diepgang.

Sterker nog, ik denk als je allison weg haalt uit de serie de uitkomsten redelijk hetzelfde zullen zijn. Hiernaast de hele tijd het emotiole gezeur van dit personage op momenten dat het totaal niet toepasselijk is. Amerikaans centrisme ten top. Ik ben van mening dat als je allison uit Seizoen 1 had geknipt het seizoen en beter was en leuker. Voegt letterlijk niks toe en valt uit de toon. Makers hadden het zelf ook door want makeover seizoen 2, maar die is eigenlijk niet gelukt en is je karakter net zo zinloos en oppervlakkig als s1. Ze past qua alles gewoon totaal niet bij de rest, qua toon, qua acteer werk, qua alles.

Dat gezegd te hebben, ze was nog steeds beter als enig karakter als van DC tvshows.

Ergens rond s01e03 bedacht dat ze eigenlijk iedereen moeten dumpen behalve Five, Luther en Klaus en met die drie verder. Zit nu in s02e03 en ben alleen maar gesterkt in mijn mening. De support karakters zijn over het algemeen wel vrij goed (vond Hazel en chacha een leuk duo, hun vader is goed gecast ook)
CryptoNL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:43:
@Postius Amerikaans dit dat. Je hebt duidelijk de comics niet gezien of gelezen ;) De serie is een kopie van de comics.
@CryptoNL Of ik had me daaraan ook geërgerd bij de comics? Het is nog wel een dingetje in Amerikaanse cinema in algemeenheid dat amerikaanse exceptionalisme zoals ze het noemen. Heeft deze serie erg last van.

[ Voor 22% gewijzigd door Postius op 10-08-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
@Postius Amerikaans dit dat. Je hebt duidelijk de comics niet gezien of gelezen ;) De serie is een kopie van de comics.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:43
6 september is het zo ver, namelijk Undercover S02.
Door de trailer heb ik er in elk geval al zin in.

[ Voor 27% gewijzigd door Roodey op 10-08-2020 16:04 . Reden: video tag ipv url tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Roodey schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:55:
Door de trailer heb ik in elk geval er al zin in.

[YouTube: Undercover Seizoen 2 | Officiële trailer | Netflix]
In Belgie en Nederland? Vorige keer duurde het voor Belgie heel lang.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:43
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Zie seconde 19, betreft het account Netflix NL en BE.
Ze hebben het wel eens vaker mis gehad (The Last Kingdom S04), maar ik geef ze het voordeel van de twijfel.

[ Voor 19% gewijzigd door Roodey op 10-08-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Toet3r schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 01:14:
[...]

Heb het 2e seizoen van The Umbrella Academy net helemaal af. Zeker geen slecht seizoen maar ik was echt op meerdere momenten de draad echt helemaal kwijt. Vond het wat onsamenhangend overkomen hoewel er op laatst ook wel weer wat meer duidelijk wordt. Zal verder geen spoilers geven.

@loekf2 Soundtrack is zeker goed
S2 was inderdaad wel was lastiger te volgen dan S1, maar absoluut weer de moeite waard *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Marzman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Nu nog denk ik, vorige keer duurde het lang eer het op Netflix was, maar het was wel daarvoor al op vrt te zien. Dan kreeg Netflix pas de rechten.

Al kan dat nu met dat Corona gedoe anders liggen...

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 11-08-2020 07:29 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SadisticPanda schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:28:
[...]

Nu nog denk ik, vorige keer duurde het lang eer het op Netflix was, maar het was wel daarvoor al op vrt te zien. Dan kreeg Netflix pas de rechten.

Al kan dat nu met dat Corona gedoe anders liggen...
Als het op VRT Nu komt is dat ook goed natuurlijk, vorige keer had ik dat niet meteen door :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:55

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Postius schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Ben een comicverzamelaar en probeer veel van Marvel, DC, DH etc. een kans te geven als er een serie of film van uitkomt. Ik deel je mening over DC. Weet niet hoe het komt, maar DC is het altijd net niet.

Niet dat Marvel nooit de plank misslaat hoor. Zo vond ik de Inhumans erg teleurstellend, deed mij terugdenken aan de oude X-Factor serie.
Marzman schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:37:
[...]

Als het op VRT Nu komt is dat ook goed natuurlijk, vorige keer had ik dat niet meteen door :p
Ik (NL'er) maakte ook wel eens gebruik van VRTNU, maar sinds ze een verificatie per SMS (BE) doen is dat afgelopen.

[ Voor 19% gewijzigd door m-vw op 11-08-2020 09:42 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:55

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door m-vw op 11-08-2020 09:42 . Reden: dubbel ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Voor België komt Undercover S2 eerst uit op één, ze maken er gigantische reclame voor omdat het hun topshow is voor zondagavond. Dus die zal de eerste paar maanden niet te zien zijn op Netflix België. Dat verklaart ook de ongewone release op een zondag ipv vrijdag, samen met de uitzending op één.

De Engelstalige Netflix Youtube zet de datum ergens in november dus als het wekelijkse schema is afgerond op VRT komt het "in 1 keer" op Netflix voor de andere "territoria".

[ Voor 15% gewijzigd door algalid op 11-08-2020 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
Roodey schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:55:
Door de trailer heb ik er in elk geval al zin in.

[YouTube: Undercover Seizoen 2 | Officiële trailer | Netflix]
God, wat slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@wvkreg Ben ik toch benieuwd... wat is er dan zo slecht? Dat er een vervolg op Undercover komt? De trailer? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ehtweak schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:55:
@wvkreg Ben ik toch benieuwd... wat is er dan zo slecht? Dat er een vervolg op Undercover komt? De trailer? :?
De gehele serie met mr Jumbo is van een bedroevend typisch Nederlands niveau. In vergelijking met Engelse en Amerikaanse crime series is het enorm slecht. Maar let wel, is mijn mening.😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wvkreg schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

De gehele serie met mr Jumbo is van een bedroevend typisch Nederlands niveau. In vergelijking met Engelse en Amerikaanse crime series is het enorm slecht. Maar let wel, is mijn mening.😀
Wat vind je slecht? Dat ze niet engels praten maar Brabants en Vlaams?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Marzman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:30:
[...]

Wat vind je slecht? Dat ze niet engels praten maar Brabants en Vlaams?
Dat ook hoewel ik veel met Vlamingen werkt valt dat wel mee. Nee, de inhoud en de verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik vond/vind het voor een NL/BE productie eigenlijk best goed,beter dan verwacht in ieder geval.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
wvkreg schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:32:
[...]

Dat ook hoewel ik veel met Vlamingen werkt valt dat wel mee. Nee, de inhoud en de verhaallijn.
Wat is er slechter aan dan bijvoorbeeld een CSI of iets in die trend? Of een Blacklist? Persoonlijk vond ik undercover een goed niveau hebben hoor. Tuurlijk waren er zaken waar ik van dacht.? eh.. dat doe je niet. Maar als je soms artikelen leest over hoe echte criminelen te werk gaan dan is het niet eens zo heel gek.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Webgnome schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

Wat is er slechter aan dan bijvoorbeeld een CSI of iets in die trend? Of een Blacklist? Persoonlijk vond ik undercover een goed niveau hebben hoor. Tuurlijk waren er zaken waar ik van dacht.? eh.. dat doe je niet. Maar als je soms artikelen leest over hoe echte criminelen te werk gaan dan is het niet eens zo heel gek.
Als je CSI en Blacklist in een zin noemt zegt dat genoeg 😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26

Arrogant

S.F.W.

wvkreg schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Als je CSI en Blacklist in een zin noemt zegt dat genoeg 😎
Hij zegt het niet in één zin. :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blijkbaar houdt @wvkreg niet van grote commerciële producties, die conclusie trek ik zelf maar omdat hij er verder niet echt duidelijk op ingaat op een paar neerbuigende woorden na. Dat gezegd hebbende vind ik Undercover, voor Nederlandse begrippen, een prima productie en ik ga S2 zeker kijken.

Ben wel benieuwd wat jij dan wel een goede crime serie vind, gewoon puur ter referentie.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 12-08-2020 09:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Arrogant schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

Hij zegt het niet in één zin. :+
Hahaha, shit. Klopt. Nu weer verder ontopic. Kijk eens Sherlock, da's een gave serie. Of true detective of Luther. Nogmaals, mening...

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 12-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Heeft iemand Vikings gezien?
Ben benieuwd naar uw mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
G_Dragon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:32:
Kijken absoluut waard. Gave serie.

Vond de eerste 2 seizoenen erg leuk omdat het wat meer inzoomt op het viking leven. En ragnar is leuk gecast.

Latere seizoenen zijn ook de moeite waard maar persoonlijk vond ik de eerste 2 leuker.

Het is een ander soort serie maar ik vond het in bepaalde opzichten vergelijkbaar met Black Sails.
Maar zonder meer de moeite waard om te kijken, ze hebben voor tv nog wel veel aandacht voor historische details waar ik zelf altijd wel blij van word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
@G_Dragon De eerste 3 seizoenen zijn de beste. De personages wisselen over de seizoenen en de 2 laatste vind ik toch heel wat minder. Die zijn eerder leuk als tussendoortje. Het laatste deel komt in de winter eraan, kan je dat compleet afkijken :)

Het is uitkijken naar de spin-off, ik denk dat ze daarmee (mede met de enorme Netflix budgetten) een frisse wind kunnen laten waaien over de franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:52

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

I know, late to the party....

De acteur doet een goeie Prime, bij vlagen sprekend Cullen.

Overigens is geen enkel castlid van G1 aanwezig in deze productie (linkerdelink), maar de stemmen zijn over het algemeen prima. Wel mis ik Welker als Megatron en Soundwave (niet dat de voiceactors in de nieuwe serie slecht zijn; ze zijn gewoon niet zo goed als Welker is).

Starscream klinkt totaal niet als zijn G1-evenknie, maar goed, Chris Latta's stem is ook moeilijk te evenaren. De nieuwe stem past ook wel bij hem.

Maar goed, het is een toffe serie. Het is erg G1-achtig (zelfs de altmodes komen overeen met de Cybertronian-altmodes in G1, al weet ik niet of Soundwave een lantaarnpaal wordt...). De openingsscene met Wheeljack en Bumblebee is een knipoog naar de openingsscene van More than meets the eye part 1 (G1 s01e01), maar loopt heel anders af dan in het origineel :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Postius schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

Kijken absoluut waard. Gave serie.

Vond de eerste 2 seizoenen erg leuk omdat het wat meer inzoomt op het viking leven. En ragnar is leuk gecast.

Latere seizoenen zijn ook de moeite waard maar persoonlijk vond ik de eerste 2 leuker.

Het is een ander soort serie maar ik vond het in bepaalde opzichten vergelijkbaar met Black Sails.
Maar zonder meer de moeite waard om te kijken, ze hebben voor tv nog wel veel aandacht voor historische details waar ik zelf altijd wel blij van word.
algalid schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:56:
@G_Dragon De eerste 3 seizoenen zijn de beste. De personages wisselen over de seizoenen en de 2 laatste vind ik toch heel wat minder. Die zijn eerder leuk als tussendoortje. Het laatste deel komt in de winter eraan, kan je dat compleet afkijken :)

Het is uitkijken naar de spin-off, ik denk dat ze daarmee (mede met de enorme Netflix budgetten) een frisse wind kunnen laten waaien over de franchise.
Dan ga ik er binnenkort na Lucifer maar eens aan beginnen, een maat van me vond de actie scenes erg slecht en nep. Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
@G_Dragon De actiescenes zijn nog OK. Ik denk dat er maar weinig gevechten met zwaarden erg realistisch worden weergegeven (daar zijn hele podcasts over gemaakt). Het gevoel dat ze wat zwaaien met plastic stokken is in vele series het geval, er komt wel bloed aan te pas dus het is niet helemaal lullig zoals The A-team waar je na 50 explosies ervan af komt met een veegje roet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:24

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik weet het, totaal geen vergelijk natuurlijk maar nadat ik Norsemen had gezien vond ik Vikings daar slecht bij afsteken. (Nog niet uit overigens). Probleem wat ik er mee had was dat ik Vikings veel te "netjes" vond. De kostuums, de koppen: allemaal erg schoon en gewassen. Nieuw. Bij Norsemen was het allemaal wat ruiger, viezer enzovoorts. Leek mij (even afgezien van het genre en verhaallijn!!!) net iets authentieker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
GurbY{nl} schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:17:
Ik weet het, totaal geen vergelijk natuurlijk maar nadat ik Norsemen had gezien vond ik Vikings daar slecht bij afsteken. (Nog niet uit overigens). Probleem wat ik er mee had was dat ik Vikings veel te "netjes" vond. De kostuums, de koppen: allemaal erg schoon en gewassen. Nieuw. Bij Norsemen was het allemaal wat ruiger, viezer enzovoorts. Leek mij (even afgezien van het genre en verhaallijn!!!) net iets authentieker.
Ik had hetzelfde en het seizoen daardoor nooit afgekeken. Het leek meer op de mooie mensen show :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Arjantje72 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:35:
[...]

Ik had hetzelfde en het seizoen daardoor nooit afgekeken. Het leek meer op de mooie mensen show :O
Ja precies. Hetzelfde had ik bij The Witcher, zou een middeleeuwse setting moeten hebben maar ook daar: alles, kleding, mensen, decors: schoon, netjes opgeruimd. Vind ik dan flink afbreuk doen en ik kan er niet doorheen kijken (ligt aan mij hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:32:
Laatste paar seizoenen waren teleurstellend. Na het vertrek van een belangrijk hoofdpersoon (ik wil geen spoilers geven hé) werd het alleen maar slechter.
Een serie met vikings die ik zou aanraden is The Last Kingdom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

GurbY{nl} schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:17:
Ik heb geen idee waar het gekke idee vandaan komt dat mensen in de (vroege) Middeleeuwen minder besef van hygiene hadden en iedereen rondliep in bruine en grauwe kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Als ik Norsemen aflevering 1 maar zo-zo vind, heeft het dan zin om door te blijven kijken?

Btw, vind het maar raar dat het allemaal Engels gesproken is terwijl dat overduidelijk niet hun eerste taal is :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Ik heb geen idee waar het gekke idee vandaan komt dat mensen in de (vroege) Middeleeuwen minder besef van hygiene hadden en iedereen rondliep in bruine en grauwe kleding.
Klopt. Er was meer dan voldoende aan faciliteiten zodat iedereen minstens 1x per dag kon douchen, de was werd gewoon iedere dag gedraaid en men had een ruim besef van de relatie tussen persoonlijke hygiëne en mogelijke ziektes. Ik snap het ook niet helemaal. Maar toch. Ik vond het te clean.

Ps. Mijn pake (jep, Fryslân) had nog een tonnetje, 1x per week opgehaald. En een soort schud machine waar je de was in kon doen. Dat was 1975, toen ie overleed. 100 jaar daarvoor schat ik in dat het minder luxe was. Laat staan 1000 jaar daarvoor. Vandaar mijn gekke idee over wat minder hygiëne, maar ik kan er uiteraard naast zitten. Prove me wrong.
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:15:
Als ik Norsemen aflevering 1 maar zo-zo vind, heeft het dan zin om door te blijven kijken?

Btw, vind het maar raar dat het allemaal Engels gesproken is terwijl dat overduidelijk niet hun eerste taal is :+
Alle opnames zijn dubbel gedaan! 1x Noors, 1x Engels. Heb de originele nog niet kunnen vinden.

En als het je niet aanspreekt: niet verder kijken. Het is en blijft flauwe onderbroeken humor.

[ Voor 21% gewijzigd door GurbY{nl} op 12-08-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Alles dubbel, da's wel bijzonder! :o

En ja, ik hou van flauwe humor, echt, maar dit is echt te erg :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:33:
[...]
. Vandaar mijn gekke idee over wat minder hygiëne, maar ik kan er uiteraard naast zitten. Prove me wrong.
http://www.ja.be/ontspann...ist-over-de-vikingen.html
De Noormannen stonden bekend om hun hygiëne. Bij opgravingen zijn pincetten, kammen, borstels enz… gevonden. Ze namen ook minstens één keer per week een warmwaterbad.
sowieso is dat hele idee van de 'smerige middeleeuwen' gewoon een mythe die nergens op slaat. https://www.nporadio1.nl/...-de-middeleeuwen-echt-wel

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-08-2020 16:25 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:18:

Het is wat wisselend. Al met al vond ik het wel aardig voor de wat verloren uurtjes maar je moet wel liefhebber zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:18:

Ik vond het heel leuk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54
Hier ook een fan van Norsemen. S1 & 2 dan. Tevens fan van Brooklyn 99. Ook zo heerlijk flauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:15:
Heb je ooit Monty Python's Flying Circus gekeken? Vond je dat 'grappig'? Dan kun je rustig verder kijken. :Y
Vond je MPFC niet leuk; dan niet verder kijken naar Norsemen. :N
Kwestie van de originele Noorse taal kiezen bij Netflix.
Maar juist hun nadrukkelijke uitspraak van het Engels, door de Noorse acteurs, maakt het imho nog leuker. ;)

Als men de originele taal van de Vikingen had moeten gebruiken, dan wordt het wel wat lastiger... :+
https://www.nemokennislin...l-van-vikingen-en-saga-s/

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 12-08-2020 20:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

@ehtweak: Noors kon ik niet kiezen... Enkel Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
ehtweak schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Heb je ooit Monty Python's Flying Circus gekeken? Vond je dat 'grappig'? Dan kun je rustig verder kijken. :Y
Vond je MPFC niet leuk; dan niet verder kijken naar Norsemen. :N

[...]

Kwestie van de originele Noorse taal kiezen bij Netflix.
Maar juist hun nadrukkelijke uitspraak van het Engels, door de Noorse acteurs, maakt het imho nog leuker. ;)

Als men de originele taal van de Vikingen had moeten gebruiken, dan wordt het wel wat lastiger... :+
https://www.nemokennislin...l-van-vikingen-en-saga-s/
Imo wordt norsemen steeds minder en ze weten aan eht einde van s2 en s3 niet meer wat ze zijn. Dat zie je heel erg terug als je de eerste 2-3 afleveringen vergelijkt met de latere. Het verliest focus of de schrijvers weten het niet vast te houden, erg jammer, kon de monthy python achtige humor zeer waarderen. Maar juist dit gaat eruit ten faveure van een stukje realisme, wat heel de show wel veel minder maakt.

Nog steeds goed om kunnen lachen maar het werd wel steeds minder, ze hadden iets meer vast moeten houden aan die absurdistische humor.

Ook grappig dat we hier zoveel geschiedenis experts hebben die precies weten hoe en wat en die 600 jaar geschiedenis op 1 hoop gooien en er dan generaliserende uitspraken over doen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 13-08-2020 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Wat betreft norsemen. Ik heb genoten van de seizoen die er nu op netflix staan. Voor mij is seizoen drie met afstand de minste van de drie. Mijn gevoel zegt dat ze nu moeten stoppen omdat het er waarschijnlijk niet beter op wordt.

Strava | AP | IP | AW

• Mars18
  • Laatst online: 17-09 13:57
Tijd niet gekeken naar Netflix, blijf problemen houden met mijn lijst dat nieuwe series niet toegevoegd kunnen worden.

Mijn lijst lijkt mij nog niet vol met 500 titels.

Recent gekeken naar Epstein, bizar wat er gebeurd is, en al zijn connecties.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Webgnome Idd; S1 en S2 van Norsemen waren prima. S3 had niet gehoeven.
Qua verhaal maakt het e.e.a. duidelijker, maar voor de rest is S3 te langdradig, TE flauw.

Heb afgelopen week S1 van The Umbrella Academy gekeken en op zich ben ik wel benieuwd naar S2, want je wilt eigenlijk wel weten of het bekende wij-redden-de-wereld-van-de-ondergang, tot een succesvol einde wordt gebracht.
Aan de andere kant weet ik nou niet wat ik er van moet vinden... Sommige scenes duren te lang. En af en toe van die bizarre tussenstukjes waarvan je denkt, ben ik nou in een musical terechtgekomen? 8)7
Dubbel gevoel dus; leuk? Mwah, meer 'vreemd'. :+
Snelle acties? Ja, af en toe, maar soms gaat het juist weer te traaaaag.
Coole effecten; gaat wel...
Acteurs/Actrices; op zich prima. Sommigen spelen bizarre types, sommigen juist zo gewoontjes.

Op naar S2. :Y

Vond/vind het trouwens wel opvallend, dat alhoewel het anno nu zich schijnt af te spelen, het gebrek aan bepaalde soorten technologie, opmerkelijk is!
Ik zie typemachines, maar geen laptop. Ik zie telefooncellen, maar geen slimfeuns. Ik zie een oude afgetrapte pruttelende Volvo, maar geen touchscreen kassa in de doughnut shop. :/
En zelfs terugzoeken van gegevens doen ze in de bibliotheek op een microfilm lezer.
Wow; het internet bestaat zeker niet in hun tijdlijn. :+
https://www.looper.com/16...lease-date-cast-and-plot/

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 14-08-2020 09:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
White Lines krijgt geen seizoen 2, ben er niet aan begonnen.
Is het een gesloten einde?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:28
Mars18 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:46:
White Lines krijgt geen seizoen 2, ben er niet aan begonnen.
Is het een gesloten einde?
Ja, maar dat had ik volgens mij al eerder in dit topic gezegd.

jongetje in "Netflix Nederland en België"

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 14-08-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
jongetje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Ja, maar dat had ik volgens mij al eerder in dit topic gezegd.

jongetje in "Netflix Nederland en België"
Dank je, had niet gezocht.
Toch maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik zie nu reclame voorbij komen voor 'timetrap'. Voor ik mij daar aan ga wagen. Is dit niet een Engelse variant van Dark (Dunkel) ? Iemand deze al gezien?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Webgnome schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:11:
Ik zie nu reclame voorbij komen voor 'timetrap'. Voor ik mij daar aan ga wagen. Is dit niet een Engelse variant van Dark (Dunkel) ? Iemand deze al gezien?
Ik heb ‘m gezien. Pak popcorn en drinken, zet je verstand op nul of nog lager als mogelijk en geniet er van.
Verwacht geen Hollywood film. Maar het is ook niet zo slecht als een Uwe Bol film.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:49
Patriot Act with Hasan Minhaj is gisteren gecanceld door Netflix.
Ik vind dit erg jammer, zeker vanwege de aankomende verkiezingen in de VS. De show had indrukwekkende onderwerpen en was altijd actueel.

[ Voor 15% gewijzigd door VirinR op 19-08-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54
Over verstand op 0 films: Van de week Zombieland: Double Tap zitten kijken op Netflix. Ging prima! Toch wel een paar keer hardop zitten gniffelen.
Pagina: 1 ... 177 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.