Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

FunkyTrip schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Ook gebinged. Soms beetje je realiteitscheck uitzetten, maar de spanning is dondersgoed opgebouwd!

Wat ik wel jammer vind aan Belgische en Nederlandse series is dat iedereen zich vaak als een klootzak gedraagt, meestal zonder reden ook. Onnodige ruzies, conflicten, domme opmerkingen enzo. Een beetje goed scriptschrijver heeft dat allemaal niet nodig.
Ach. Ik stoor me meestal niet zo aan realistisch of niet, het is entertainment. :)

Ik vind dat bij wel meer films/series. Wat dat betreft vind ik veel Amerikaanse series/films ook bol staan van de cliché's m.b.t. karakters.

In deze setting vond ik het wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 06:12
Mars18 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:16:
[...]

Dank voor je prachtige reactie, Het leek serieus inderdaad wel een screener, daar heb ik geen 75 inch 4k tv voor gekocht.
Ik heb ondertussen een computer aan mn android TV gehamgen. Te belachelijk voor woorden natuurlijk, maar de bitrates in de windows 10 app liggen een stuk hoger dan via Android tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gisteren Extraction bekeken bekeken. Ik snap de klachten over het geelfilter. Na de eerste scene wordt de film wel minder geel (dat, of ik raakte er aan gewend :p ). Verder een leuke actiefilm, een beetje in de stijl van Sylvester Stallone vroeger. Één man die een hele stad aan badguys verslaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-07 15:53

burgt

Starbass

Gaargod schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:39:
2e seizoen van After Life met David Brent is weer genieten. Zwartgallige humor met een emo randje. Ik vind 't fijn!
Ik zag pas al het plaatje Afterlife staan, maar dacht in de eerste instantie dat het die andere film van Gervais was, maar die heet dus Ghost town zie ik nu op IMDB.

Kan het meeste werk van hem wel waarderen, gaan we dus een keer proberen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-07 13:31

BertV

Handgemaakt

Nu had ik mijn abonnement van HD naar SD teruggezet.

Krijgt mijn jonge dochtertje, in haar eigen kinder-gedeelte, de vraag of ze toch echt geen HD wil?

Die bedrijven zijn allemaal hetzelfde.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shutdown
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Iemand de serie Hollywood aan het kijken? Opzich best vermakelijk, maar mijn inziens veel te veel homoseksualiteit. Heb niks tegen homo's, maar dit gaat te ver. Constant gezoen tussen mannen, naakte mannen in beeld, geflirt etc. Als hetero is het daardoor niet echt makkelijk kijken haha.

Ik vind het goed dat er niet raar opgekeken wordt tegen homo's en dat mensen die homo's uitschelden enzo, dat daar wat tegen gedaan moet worden. Echter op tv ermee doodgegooid te worden hoeft ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Into the Night afgekeken en precies waar ik bang voor was. Het seizoen is over, nog voordat er iets duidelijk is. Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker :(

Dit is geen cliffhanger meer. Dit is gewoon een abrupte stop. We zagen hetzelfde bijvoorbeeld bij Casa, waar seizoen 3 en 4 eigenlijk allebei in het niks stoppen.

Eigenlijk heeft het geen enkele zin om nu te starten in Into the Night, beter wacht je even op seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik vind het eigenlijk wel prima, kan er wel mee leven. Ik heb totaal niet het gevoel dat ze het rekken, want er gebeurt genoeg elke aflevering en er is nog zoveel te vertellen. Ik kan niet wachten op seizoen twee though :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het tweede seizoen is nog niet besteld door Netflix :p Ga er wel vanuit dat ze het doen, maar dan zal het nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PWM schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:58:
Into the Night afgekeken en precies waar ik bang voor was. Het seizoen is over, nog voordat er iets duidelijk is. Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker :(

Dit is geen cliffhanger meer. Dit is gewoon een abrupte stop. We zagen hetzelfde bijvoorbeeld bij Casa, waar seizoen 3 en 4 eigenlijk allebei in het niks stoppen.

Eigenlijk heeft het geen enkele zin om nu te starten in Into the Night, beter wacht je even op seizoen 2.
Dat vind ik niet.
spoiler:
De missie was dat ze in veiligheid moesten komen en dat is gelukt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 10:15
Een aanrader is The English Game ... Dit weekend in 1 keer uitgekeken.

Nu me eindelijk eens aan Sex Education gezet ... Moet zeggen, zet wel aan tot verder kijken. Zit nu aan S2 E2. Ben eens benieuwd voor Maeve en Otis :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Shutdown schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:33:
Iemand de serie Hollywood aan het kijken? Opzich best vermakelijk, maar mijn inziens veel te veel homoseksualiteit. Heb niks tegen homo's, maar dit gaat te ver. Constant gezoen tussen mannen, naakte mannen in beeld, geflirt etc. Als hetero is het daardoor niet echt makkelijk kijken haha.

Ik vind het goed dat er niet raar opgekeken wordt tegen homo's en dat mensen die homo's uitschelden enzo, dat daar wat tegen gedaan moet worden. Echter op tv ermee doodgegooid te worden hoeft ook weer niet.
Ik sta een beetje versteld te kijken dat je dit op deze manier post. Ik kan best inkomen in wat je zegt, het is ook niet mijn favoriete tijdsbesteding om naar zoenende mannen te kijken, maar je maakt er een generalisatie van ('dit gaat te ver', 'als hetero niet makkelijk kijken', 'op tv er niet mee doodgegooid hoeven worden'), in plaats van dat je enkel zegt dat jij het niet fijn vindt en de serie daardoor misschien niet voor jou is.

En waarschijnlijk zal je het niet zo hard bedoelen als hoe het nu bij mij overkomt, maar 'ik heb niks tegen [bepaalde groep], maar...' is natuurlijk nooit een goed begin van je mening geven :X

Oh, en trouwens... "Echter op tv ermee doodgegooid te worden hoeft ook weer niet." :? Het staat op Netflix, waar jij er dus letterlijk zelf, bewust, voor kiest om het te kijken, hè ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 05-05-2020 12:14 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shutdown
Hahn schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Ik sta een beetje versteld te kijken dat je dit op deze manier post. Ik kan best inkomen in wat je zegt, het is ook niet mijn favoriete tijdsbesteding om naar zoenende mannen te kijken, maar je maakt er een generalisatie van ('dit gaat te ver', 'als hetero niet makkelijk kijken', 'op tv er niet mee doodgegooid hoeven worden'), in plaats van dat je enkel zegt dat jij het niet fijn vindt en de serie daardoor misschien niet voor jou is.

En waarschijnlijk zal je het niet zo hard bedoelen als hoe het nu bij mij overkomt, maar 'ik heb niks tegen [bepaalde groep], maar...' is natuurlijk nooit een goed begin van je mening geven :X

Oh, en trouwens... "Echter op tv ermee doodgegooid te worden hoeft ook weer niet." :? Het staat op Netflix, waar jij er dus letterlijk zelf, bewust, voor kiest om het te kijken, hè ;)
Het is misschien wat onhandig geformuleerd, maar goed. Brokeback Mountain vond ik dan weer geweldig, dus het is maar net hoe het gebracht wordt denk ik. In deze serie is het gewoon teveel aanwezig en is het daardoor inderdaad niet mijn serie.

Ik kies er zelf voor om die serie te gaan kijken, maar je moet hem wel kijken om te weten dat het er zoveel aan toe gaat. Dat haal je niet uit de trailer. Na 3 afleveringen weet ik genoeg en kijk ik het niet meer. Jammer, want verder best een leuke tijdsperiode en ook mooi gefilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Shutdown schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Het is misschien wat onhandig geformuleerd, maar goed. Brokeback Mountain vond ik dan weer geweldig, dus het is maar net hoe het gebracht wordt denk ik. In deze serie is het gewoon teveel aanwezig en is het daardoor inderdaad niet mijn serie.

Ik kies er zelf voor om die serie te gaan kijken, maar je moet hem wel kijken om te weten dat het er zoveel aan toe gaat. Dat haal je niet uit de trailer. Na 3 afleveringen weet ik genoeg en kijk ik het niet meer. Jammer, want verder best een leuke tijdsperiode en ook mooi gefilmd.
Woordkeuze is belangrijk. "In deze serie is het gewoon teveel aanwezig". Dat is het niet, dat vind jij. Dat mag jij vinden overigens, maar breng je mening niet als een feit of iets waar iedereen het met je eens mee zal zijn.

En ik snap ook helemaal dat het een kwestie van verwachting is. Over RuPaul's Drag Race zal je vast niet hier gepost hebben dat teveel mannen als vrouwen verkleed zijn, want die verwachting wordt al heel snel en duidelijk geschept. Bij Hollywood was dat blijkbaar minder duidelijk voor jou.

Either way, de serie bevat niet 'veel te veel homoseksualiteit', want er is niet zoiets als 'te veel homoseksualiteit'. Jij vindt het te veel, wat jammer voor jou is, maar dat is dan jouw smaak, en niet de fout/schuld/whatever van de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:15
Hahn schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Woordkeuze is belangrijk. "In deze serie is het gewoon teveel aanwezig". Dat is het niet, dat vind jij. Dat mag jij vinden overigens, maar breng je mening niet als een feit of iets waar iedereen het met je eens mee zal zijn.

En ik snap ook helemaal dat het een kwestie van verwachting is. Over RuPaul's Drag Race zal je vast niet hier gepost hebben dat je vindt dat teveel mannen als vrouwen verkleed zijn, want die verwachting wordt al heel snel en duidelijk geschept. Bij Hollywood was dat blijkbaar minder duidelijk voor jou.

Either way, de serie bevat niet 'veel te veel homoseksualiteit', want er is niet zoiets als 'te veel homoseksualiteit'. Jij vindt het te veel, wat jammer voor jou is, maar dat is dan jouw smaak, en niet de fout/schuld/whatever van de serie.
Dat is jouw mening, hij heeft een andere mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Arjantje72 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:06:
[...]

Dat is jouw mening, hij heeft een andere mening.
Ik ben stiekem benieuwd over welk deel je het specifiek hebt, maar dan gaan we nog meer offtopic, dus ik zal hier niet op ingaan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shutdown
Ja, laten we er hier geen discussie van maken over iets waar eigenlijk geen discussie over moet zijn. Mijn woordkeuze kon beter en daar heeft Hahn gelijk in.

Punt is inderdaad dat het MIJN serie niet is door dingen die er gebeuren. Zelfde als in het echte leven, mannen mogen elkaar best zoenen in het openbaar. Ik kijk dan alleen even weg. Net als nu met deze serie, kijk ik nu naar wat anders.

Smaken verschillen, klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
PWM schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:58:

Precies dit! Als ik dit van te voren had geweten had ik de serie niet gekeken. Het voelt gewoon echt niet af nu en stopt in het midden van het verhaal zeg maar. Ik had de tijd dan liever gebruikt voor een andere serie die meer af voelt qua einde. Seizoen 2 valt niet voor 2021 te verwachten (en is nog niet eens besteld door Netflix) dus echt zonde geweest vind ik. Ook al is het een interessante serie die weet te boeien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:46
Vanaf 29 mei komt er een nieuwe comedyserie met Steve Carrell en John Malkovich op Netflix genaamd Space Force. Greg Daniels (maker van de Amerikaanse The Office) en Steve Carrell zijn beide makers van de serie dus het beloofd erg interessant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:36
VirinR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:29:
Vanaf 29 mei komt er een nieuwe comedyserie met Steve Carrell en John Malkovich op Netflix genaamd Space Force. Greg Daniels (maker van de Amerikaanse The Office) en Steve Carrell zijn beide makers van de serie dus het beloofd erg interessant te worden.
[YouTube: Space Force | Official Teaser | Netflix]
Ook niet vies van beetje politieke satire volgens mij, dacht dat ik Ms. Cortez spotte tijdens een senate hearing.

In de agenda zeker weten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer zit te scrollen en uiteindelijk maar eindig op YT.
Zoek eigenlijk een nieuwe serie om te volgen. De bekendere heb ik natuurlijk al gezien :+

Beetje misdaad of diepgaand houd ik van zoals The Sinner of waargebeurd als Killer Ratings ook zeker!
Californication of The Sopranos kan ik goed binge, maar Tiger King of The Last Dance waren er ook zo doorheen.
Ben alleen absoluuuut geen actie fan wat de keuze imo wat lastiger maakt.

Iemand die dit toevallig leest en denkt, hé, ik heb nog een verborgen diamantje! ? :+

weet dat er een topic is, wat moet ik kijken, maar ‘t liefst wil ik het gewoon via Netflix!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Famous schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:48:
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer zit te scrollen en uiteindelijk maar eindig op YT.
Zoek eigenlijk een nieuwe serie om te volgen. De bekendere heb ik natuurlijk al gezien :+

Beetje misdaad of diepgaand houd ik van zoals The Sinner of waargebeurd als Killer Ratings ook zeker!
Californication of The Sopranos kan ik goed binge, maar Tiger King of The Last Dance waren er ook zo doorheen.

Iemand die dit toevallig leest en denkt, hé, ik heb nog een verborgen diamantje! ? :+

weet dat er een topic is, wat moet ik kijken, maar ‘t liefst wil ik het gewoon via Netflix!
The Stranger vond ik een heel vette serie, beetje zelfde sfeer als The Sinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shutdown

Misschien zoek je iets als Ozark? Op HBO zou ik anders Succession aanraden, maar dat kan niet iedereen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Shutdown schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:55:
[...]

Misschien zoek je iets als Ozark? Op HBO zou ik anders Succession aanraden, maar dat kan niet iedereen ontvangen.
Ozark inderdaad gezien :)
Wat op HBO?
Hahn schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:54:
[...]

The Stranger vond ik een heel vette serie, beetje zelfde sfeer als The Sinner.
Ga ik eens opzoeken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shutdown
Famous schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Ozark inderdaad gezien :)
Wat op HBO?

[...]

Ga ik eens opzoeken, thanks!
Succession staat niet op Netflix, maar op HBO. Die zou ik aanraden, maar denk niet dat je dat kunt zien. Ozark heb je dus al gezien. Misschien de Duitse serie Dark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Volgens mij wel eens voorbij zien komen maar doorgeklikt want Duits :+

Zal die ook nog eens bekijken want de trailer beviel mij wel! :)

[ Voor 86% gewijzigd door Famous op 05-05-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania

"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Famous schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:33:
[...]

U had de laatste regel niet gelezen? :>
Daar kan je ook terecht voor Netflix series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:05:
Volgens mij wel eens voorbij zien komen maar doorgeklikt want Duits :+

Zal die ook nog eens bekijken want de trailer beviel mij wel! :)
Mindhunter iets voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

vinom schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:56:
[...]

Mindhunter iets voor je?
Zeker, daarom ook gezien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PWM schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:59:
Het tweede seizoen is nog niet besteld door Netflix :p Ga er wel vanuit dat ze het doen, maar dan zal het nog wel ff duren.
Hoe kun je dat eigenlijk achterhalen, of Netflix nieuwe seizoenen heeft besteld? Want ik heb nog wat series waar ik dat wel van wil weten. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:46
Ik kwam gisteren toevallig de film Spotlight tegen.
IMDB: Spotlight (2015)
The true story of how the Boston Globe uncovered the massive scandal of child molestation and cover-up within the local Catholic Archdiocese, shaking the entire Catholic Church to its core.
Deze is me destijds voorbij geglipt. Normaal ken ik de films met deze goeie reviews/cijfers wel.

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Oh shit dat wordt resubscriben over een paar weken :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
_/-\o_

Maar Too hot too handle is wel erg scripted he... een beetje too obvious. En zondag weer een nieuwe Rick and Morty *O* In Amerika al uitgezonden, maar het komt een week na Amerika op de nederlandse Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:36
vinom schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:43:
[...]

Vanavond aan begonnen en het is inderdaad echt een aanrader! We zijn halverwege maar super spannend!
Gisteravond begonnen, ja aanrader, zijn ook maar 6 afleveringen van 35-40 minuten. Het is eigenlijk een prequel van het verhaal in het boek van de Poolse schrijver The Old Axolotl van Jacek Dukaj, die als producer bijdraagde.

Toch mooi dat we dit soort series ook gewoon aan deze kant van de oceaan kunnen maken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
loekf2 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:55:
[...]
Toch mooi dat we dit soort series ook gewoon aan deze kant van de oceaan kunnen maken.
Waarom heeft toch iedereen zo'n gigantische hoge pet op van series die in Amerika gemaakt worden? Ik vind zelf dat er in Nederland ook goede series zijn zoals Penoza, Klem, De 12 van oldenheim/schouwendam etc.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Af en toe neem ik een Netflix abonnement en ben enorm blij met de functie in de mobiele Netflix app dat ze schermvergrendeling hebben! Dat vind ik eigenlijk pas een killer functie waar Netflix mij totaal niet over bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Waarom heeft toch iedereen zo'n gigantische hoge pet op van series die in Amerika gemaakt worden? Ik vind zelf dat er in Nederland ook goede series zijn zoals Penoza, Klem, De 12 van oldenheim/schouwendam etc.,
Denk door de taal. Dialogen zijn vaak te gemaakt/onnatuurlijk. En verder ik zie de man van de Jumbo reclames voorbij komen die dan in zo'n serie een boevenrol of een serieuzere rol gaat vertolken. Meestal haak in dan af. Bij buitenlandse series heb ik dat niet zo. Alhoewel Nordic en Frans , daar wordt ik ook niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[...]

Niet iedereen hoor. Amerikaanse series zijn bij mij ook eerder de uitzondering. Ik kijk vooral Europese series, maar die komen dan wel eerder uit Duitsland, België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk of Scandinavië (bijvoorbeeld) dan uit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 10:00
Als jullie een film of serie klaar hebben op Netflix verdwijnen jullie die dan ook uit je lijst?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
[...]

Hoe bedoel je?
De beste series ter wereld komen uit de US, dat is voornamelijk ook dankzij de budgetten..

Dat schrijft natuurlijk niet de Nederlandse series af want zoals je zei zijn daar ook wel prima series. Maar in NL heb je ook zat dramatische series dus snap de opmerking wel. Zie het als een compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:36
Mars18 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:23:
Als jullie een film of serie klaar hebben op Netflix verdwijnen jullie die dan ook uit je lijst?
Niet automatisch uit "mijn lijst". Wel uit de lijst "verderkijken voor X".
Voor films zou dat misschien handig zijn, maar zeker niet voor series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik blijf trouwens last hebben op mijn Samsung Smart TV dat ik geen titels aan mijn lijst kan toevoegen.

Op Apple TV , Smartphone kan het wel

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als ik het niet vergeet wel. En dan geef ik een duimpje want dat is de enige manier om te zien of je iets al bekeken hebt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Niet automatisch.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
In to the night afgekeken, vond het een prima serie, ben benieuwd wat er achter zit, einde van seizoen 1 maakt je nog niet veel wijzer vind ik.

Ben nu begonnen aan de Twaalf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:17
Even een schaamteloos plugje voor 'the last dance', over de succes jaren van de Chicago Bulls en Michael Jordan. Prachtige documentaire over succes, tegenslag en leiderschap!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als ik een serie goed vind en hem vaker wil zien (ja, ik ben zo een :P ), of als er nog een seizoen komt niet.

Films zet ik sowieso nooit in mijn lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wat me opvalt is dat netflix en prime video niet altijd vloeiend beeld geven, maar dat de lcd tv het vloeiend maakt door er geinterpoleerde beelden tussen te zetten. Op een plasma en een tablet is het niet of minder vloeiend.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:14
Iemand Into The Night gezien? Gisteravond de eerste aflevering gekeken en was aangenaam verrast, spannende aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb into the night in 1 keer afgekeken. Was best aardig en leuk om te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:56:
Even een schaamteloos plugje voor 'the last dance', over de succes jaren van de Chicago Bulls en Michael Jordan. Prachtige documentaire over succes, tegenslag en leiderschap!
Heb aflevering 1 en 2 gekeken, kan ook niet wachten op de andere afleveringen
Poulske schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:57:
Iemand Into The Night gezien? Gisteravond de eerste aflevering gekeken en was aangenaam verrast, spannende aflevering.
Ja prima serie

[ Voor 25% gewijzigd door Mars18 op 13-05-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Poulske schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:57:
Niet topkwaliteit maar verder erg geslaagd. Wel de audio op origineel (Frans) zetten ipv Engels. Niet dat mn Frans geweldig is, maar ondertiteling heb je sowieso nodig gezien ze naast Frans Nederlands, Engels, Russisch, Italiaans en Pools praten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12
Vanaf 26 mei (20 mei in US) begint het final season van The 100 op Netflix. Laatste seizoen zal 16 episodes lang zijn, waaronder 1 pilot aflevering van de in de maak zijnde prequel van The 100.

[YouTube: The 100 | Season 7 Extended Trailer | The CW]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:09
De trailer van The Woods ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Heeft er al iemand wat gemerkt van het weer terugbrengen van de bitrate naar de normale waarden? De beeldkwaliteit is hier in Safari nog steeds waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier andersom, ik heb op m’n (4K) TV app amper vermindering gemerkt. Heeft er steeds prima uitgezien. Ziet er bij snelle test ook prima uit in de iPad app. (Al moet ik zeggen nooit serieus gekeken te hebben via browsers).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op iPad, via Ziggo Next box en via Apple TV heb ik vrijwel nooit mindere kwaliteit ervaren. Als de stream een enkele keer slecht was (nog minder dan SD), stopte ik de aflevering en startte ‘m daarna gelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

F_J_K schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:26:
Hier andersom, ik heb op m’n (4K) TV app amper vermindering gemerkt. Heeft er steeds prima uitgezien. Ziet er bij snelle test ook prima uit in de iPad app. (Al moet ik zeggen nooit serieus gekeken te hebben via browsers).
Ik wel op mijn werkpc en laptop. Ik heb me ook nergens aan gestoord. Als ik wat vlakken gezien heb (bij donker/zwart) is dat hooguit in het begin (kan ook gewenning zijn).

Ik zie op de monitor ook weinig verschil tussen HD en 4k en heb mijn abo gedowngrade.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 13:24
Commendatore schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:16:
Heeft er al iemand wat gemerkt van het weer terugbrengen van de bitrate naar de normale waarden? De beeldkwaliteit is hier in Safari nog steeds waardeloos.
Ja! Gisteren verder gegaan met breaking bad. Het geluid klonk veel dieper en ook het beeld oogde veel scherper dan een paar dagen geleden. Dit halverwege S04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je een melding doet over kwaliteit, meld dan ook graag provider en gebruikte tv/browser erbij! :)
En of de content HD of 4K zou moeten zijn. Tijdens de bitratedip is 4K content wel altijd nog redelijk okee gebleven, HD content was niet meer te doen vond ik (rondom of minder dan 2 Mbps).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
De Twaalf afgekeken, fijne serie. Aanrader is het zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net seizoen 3 van ozark gezien..... Damn!!!! Wat een seizoen was dat! 😮

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-07 09:48
Iemand al eigen kweek gezien?

Zojuist eerste seizoen afgekeken en veel gelachen. Moeders zijn toch af en toe vreemde wezens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:55

avotar

P0werd by Black Coffee

luxzenburcht schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:45:

Zojuist eerste seizoen afgekeken en veel gelachen. Moeders zijn toch af en toe vreemde wezens :)
Éi'en Kweek bedoelde gij :+

Ja, humor om te lachen. Eerste seizoen is het beste, maar de rest is ook prima te doen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, dat is een geweldige serie. Al die typetjes zijn een soort karikaturen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ja, erg leuke serie (ik had hem ook via dit topic gevonden, een onontdekt pareltje ). Ben nog geen goede opvolger er van tegen gekomen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Commendatore schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:16:
Helaas. Gisteravond met HD abo op de ps4 was de bitrate nog steeds 0,78mbps.

Heb een 100mbit lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

janvanduschoten schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:45:
[...]

Ja, erg leuke serie (ik had hem ook via dit topic gevonden, een onontdekt pareltje ). Ben nog geen goede opvolger er van tegen gekomen.
Matrouska's misschien? Iets feller en iets minder humor maar toch 90% dezelfde gezichten, waarschijnlijk heeft Nederland en Belgie het zelfde probleem, dat de acteurspool zo klein is dat ze steeds dezelfde gezichten gebruiken.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Gisteren "dead tot me" seizoen 2 af gekeken en me weer vermaakt, wel meer om Kelly dan om de rest maar gewoon goed in elkaar en af en toe met een lach gekeken.
Gisteren oom begonnen aan seizoen 2 van Afterlife en is ook weer top.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:00

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Vis a Vis _O_ bazenserie!

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Honesty schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:52:
[...]

Matrouska's misschien? Iets feller en iets minder humor maar toch 90% dezelfde gezichten, waarschijnlijk heeft Nederland en Belgie het zelfde probleem, dat de acteurspool zo klein is dat ze steeds dezelfde gezichten gebruiken.
Een beetje oftopic, maar gratis te kijken in VTM Go (seizoen 1 en 2) op de website of de app.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 23:42
loekf2 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:44:
Maar eens begonnen aan Outer Banks, stelletje high school kids die op een eiland in North Caroline tijdens de summer break tegen een schat aanlopen.

Binged redelijk wel en het is best ok. Wel opvallend dat er iemand op z'n smartphone kijkt. Ik ondekte een telefoon in de kontzak van een van de hoofdrolspelers, maar ze kijkt er nooit op.
Deze serie sinds deze week ook aan het kijken. Kon er haast niet onderuit, na iedere film kreeg ik een intro te zien voor deze serie. Bevalt mij erg goed, kijkt inderdaad lekker weg. Scoort een keurige 7,6 op IMDB (IMDB: Outer Banks (TV Series 2020– ))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 00:22
Schimanski81 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:49:
[...]

Helaas. Gisteravond met HD abo op de ps4 was de bitrate nog steeds 0,78mbps.

Heb een 100mbit lijn.
Op de Sony AG8 geeft hij ook nog 7.62 Mb/s aan bij 4K content. Denk dat wij ergens volgend week aan de beurt zijn. Ik heb sinds de verlaging alleen naar docu's en stand up comedy achtige programma's gekeken.
Ik ben een fijnproever en wil mijn films en favoriete series in de best mogelijke Netflix kwaliteit zien, dus ondanks de intelligente lockdown en veel meer thuis zijn, heb ik het bingen tijdelijk op hold gezet. Als de kwaliteit weer terug is naar normaal, ga ik weer verder waar ik gebleven bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:28
Het is idd niet om aan te gluren. Heb zelf een "HD" abonnement, omdat het me anders te duur werd en er bijna geen 4K content was (iig niet op films die ik kijk). Steek dat geld liever in mijn blu-ray collectie. Speaking of which, tijd om die maar weer uit de kast te trekken. De laatste tijd vooral anime en dan vooral de Studio Ghibli films op Netflix gekeken (heb alleen "The Tale of the Princess Kaguya" op blu-ray), maar als ik daarmee klaar ben dan begin ik denk ik aan mijn Kore-eda boxset van alweer bijna een jaar oud. Geweldige films zijn dat!

Ook nog geprobeerd "Into The Night" te kijken, maar zoals met de meeste series, vind ik er geen klap aan.

Vandaag nog "Time To Hunt" opgezet, maar naast dat de beeldkwaliteit afschuwelijk was, had ik er maar weinig mee. Koreaanse films zijn bij mij toch een beetje hit & miss. Soms geweldig, vaak dertien in dozijn.

Oh ja, begin deze maand Beastars gekeken. Geweldige anime!
Leuk dat er een nieuw seizoen aan komt. Hopelijk net zo goed.

[ Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 15-05-2020 22:17 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 04:00
sverzijl schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:43:
Vanaf 26 mei (20 mei in US) begint het final season van The 100 op Netflix. Laatste seizoen zal 16 episodes lang zijn.
Mooi, dus daarna nog 16 weken wachten ;) The 100 komt toch altijd per week 1 aflevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
U2psv schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:08:
[...]

Mooi, dus daarna nog 16 weken wachten ;) The 100 komt toch altijd per week 1 aflevering?
Klopt. 16 weken lang proberen geen spoilers tegen te komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Misschien een hele rare gedachte : je kijkt iedere week 1 aflevering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sverzijl schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:03:
Misschien een hele rare gedachte : je kijkt iedere week 1 aflevering ;)
Dat zo jaren ‘90. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ja het is wat out-of-the-box denken misschien in de jaren Corona, maar het kan echt nog steeds!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

janvanduschoten schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:45:
[...]

Clan, van vlees en bloed, amigos, ...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Wrong Missy gekeken, het is zo'n film waarvan je aan het begin al weet hoe het afloopt, maar toch een leuke comedy.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-07 20:33
Als je klaar bent met Vis a Vis, kan ik Avlu aanraden :)
En Prison Break natuurlijk als je die nog niet gezien had

Ben benieuwd wanneer het laatste seizoen van Vis a Vis op Netflix verschijnt. Het wordt al wel op de Spaanse tv uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

-World- schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ben benieuwd wanneer het laatste seizoen van Vis a Vis op Netflix verschijnt. Het wordt al wel op de Spaanse tv uitgezonden.
Ik dacht dat dat afgelopen was? Het was ook niet een heel erg open einde vond ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-07 20:33
dawg schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Ik dacht dat dat afgelopen was? Het was ook niet een heel erg open einde vond ik. :)
Volgens mij hadden de makers het wel afgerond, maar hebben ze uiteindelijk besloten om voor de fans nog een nieuw seizoen te maken :D
Er wordt een tijdsprong gemaakt in het nieuwe seizoen (officieel noemen ze het geen spin-off, maar echt een nieuw seizoen). Het heet El Oasis. Er zullen wel veel nieuwe personages in te zien zijn, want het speelt zich volgens mij alleen buiten de gevangenis af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Dit ziet er wel nice uit:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:48
De laatste 2 maanden best wel wat series gezien op Netflix. Na vooral meelezen in dit topic nu ook een bijdrage met een kleine samenvatting:

Narcos Mexico - Season 2: Goed vervolg op het eerste seizoen. Net als de originele Narcos een interessant onderwerp en ze weten het niveau hoog te houden.

Altered Carbon - Season 2: Ik vond seizoen 1 erg sterk met een goed verhaal en mooie beelden. Met dit tweede seizoen had ik wel heel wat moeite om er doorheen te komen. Ben benieuwd of er nog een derde seizoen komt.

Better Call Saul - Season 5: Ik weet nog dat bij de 1-2 seizoenen ik het allemaal een beetje traag op gang begon te vinden maar deze serie stijgt toch langzaam boven zijn voorganger Breaking Bad uit. Diep uitgewerkte karakters en vooral Lalo was erg goed!

Unorthodox: Dit was een grote verrassing voor mij. Erg beklemmende sfeer maar een hele goede serie. Leuk dat Netflix het aandurft om steeds meer series over wat minder voor de hand liggende onderwerpen te maken en ook in andere talen dan Engels (Jiddisch in dit geval). Hoop dat er meer van dit soort mini-series komen. Met maar 4 afleveringen ben je er ook in een avond doorheen.

Into the Night: Als je de vele technische fouten negeert dan is het best vermakelijk en ook iets wat in 2 avonden is te zien. Goed dat ook hier verschillende talen worden gebruikt en interessante karakters bij elkaar komen.

The War: Heb eerder de Ken Burns documentaire de Vietnam War gezien die ik erg goed vond. Ik zag dat deze docu over WW2 op 9 mei zou verdwijnen bij Netflix Nederland dus heb in de weken daarvoor deze 7 delen van elk zo'n 2 uur nog gezien. Het is een hele zit maar heeft geen moment verveeld. Het focust zich wel echt op Amerikaanse kant van de oorlog omdat 4 dorpen/steden in de VS zijn gekozen om aan de hand van interviews te volgen hoe inwoners van die dorpen zelf de oorlog hebben meegemaakt. Daarom begint het eigenlijk pas vanaf Pearl Harbor. Toch wel echt de moeite waard omdat vooral het Pacific deel van de oorlog iets is waar we hier in Europa weer minder over leren/lezen.

Lykkeland (State of Happiness): Noorse serie over de opkomst van de olie-industrie in de jaren 60/70 in Stavanger. Het verhaal maakt af en toe wat rare stappen maar zeker omdat ik zelf ook in deze industrie werk en een keer een aantal weken in Stavanger heb doorgebracht, vond ik het zeker de moeite waard om te kijken

Casa de Papel: Op de een of andere manier ben ik hier nooit aan toegekomen maar nu eindelijk net begonnen met seizoen 1 en vraag me af waarom ik dit nu pas kijk. Doet me denken aan hoe spannend Prison Break was in het eerste seizoen!

Kortom: ben meer internationale series gaan kijken en dit bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:11
josh-hill schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:13:
Het is idd niet om aan te gluren. Heb zelf een "HD" abonnement, omdat het me anders te duur werd en er bijna geen 4K content was (iig niet op films die ik kijk).
Ook FullHD lijkt op een MPEG uit 2000. Ik kijk Sorjonen op een Philips OLED en het is bedroevend slecht. Donkere delen zijn dramatisch slecht.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

BugBoy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:24:
[...]

Ook FullHD lijkt op een MPEG uit 2000. Ik kijk Sorjonen op een Philips OLED en het is bedroevend slecht. Donkere delen zijn dramatisch slecht.
Netflix is nu langzaam bezig met het herstellen van de beeldkwaliteit:
nieuws: Netflix lijkt te zijn begonnen met herstellen streamingkwaliteit in E...

Als iemand even een heads-up geeft wanneer het weer normaal is kan ik mijn abo weer opstarten :+
(o.a. voor de nieuwe Rick & Morty's!)

Tot die tijd blijken er nog best veel leuke dingen op Prime Video te staan die ik niet kende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:15
MysticMan schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:44:
Lykkeland (State of Happiness): Noorse serie over de opkomst van de olie-industrie in de jaren 60/70 in Stavanger. Het verhaal maakt af en toe wat rare stappen maar zeker omdat ik zelf ook in deze industrie werk en een keer een aantal weken in Stavanger heb doorgebracht, vond ik het zeker de moeite waard om te kijken
Thanks voor deze tip! Zit zelf ook in de industrie en heb ook wat tijd in Stavanger doorgebracht :) staat in de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:28
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:37:
[...]

Netflix is nu langzaam bezig met het herstellen van de beeldkwaliteit:
nieuws: Netflix lijkt te zijn begonnen met herstellen streamingkwaliteit in E...

Als iemand even een heads-up geeft wanneer het weer normaal is kan ik mijn abo weer opstarten :+
(o.a. voor de nieuwe Rick & Morty's!)

Tot die tijd blijken er nog best veel leuke dingen op Prime Video te staan die ik niet kende!
Volgens mij slaat dat artikel op het feit dat de beeldkwaliteit heel inconsistent is. Als je pech hebt zit je een kleurrijke film in "HD" @ 1Mbps te kijken (dat heb ik met Time To Hunt). Dat is echt niet om aan te zien slecht. Als je wat minder pech hebt zit je een serie te kijken @ 4 tot 5Mbps. Er zit dus behoorlijk wat variatie in. Maar goed, ook voor ze het verlaagden waren er al films die een hele lage bitrate hadden, zoals The Endless Trench, en daardoor niet om aan te zien waren. Geen idee waarom.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Netflix heeft een algoritme waarmee ze andere settings gebruiken per film/aflevering, per-title encoding. Echter door covid-19 lijkt de maximale bitrate die je kan krijgen gemaximeerd te zijn op 2 Mbps bij HD-content en 7.5 Mbps bij 4K-content. Met name HD-content is op mijn Philips OLED niet om aan te zien. 4K-content is meestal nog wel te doen, zeker als het heel contrastrijk is zoals Better Call Saul (color grading is beter dan bij de meeste HDR-content!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:50
Zit met een vraag .
Ik ben Nederlander , woon in Nederland, Nederlands account maar verblijf nu bijna 2,5 maand aaneengesloten in België. Ben hier voor mijn werk en kon tot een paar dagen geleden films die in Nederland wel op Netflix staan maar in België niet gewoon kijken zowel via mobiele data als WiFi verbinding.
Nu lukt dat alleen nog met mobiele data.
Op Wifi krijg ik de melding " deze titel is niet beschikbaar op uw locatie".

Ik heb deze vraag gesteld op de Netflix chat maar krijg daar een ontwijkend antwoord.
Licensies die in België niet in bezit zouden zijn van Netflix .

Ok , maar waarom werkt dit voorheen dan wel .
En nu alleen met mobiele data, is niet logisch in mijn beleving.

Iemand hier die dit ook meegemaakt heeft ?
Of weet wat het verschil is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Als je met een Nederlands mobiel abonnement gebruikmaakt van mobiele data, dan gaat dat over een Nederlands IP-adres. Dat is de verklaring hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:50
Ok, maar dan is het toch nog steeds vreemd dat het eerst wel mogelijk was .

Geoblocking binnen de EU is toch niet toegestaan ?

https://www.emerce.nl/nie...ng-online-tv-eu-ten-einde

Hoe ik verbinding maak mag dan toch niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jsimane schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:02:
Ok, maar dan is het toch nog steeds vreemd dat het eerst wel mogelijk was .

Geoblocking binnen de EU is toch niet toegestaan ?

https://www.emerce.nl/nie...ng-online-tv-eu-ten-einde

Hoe ik verbinding maak mag dan toch niet uitmaken.
Dat dacht ik ook, maar volgens mij zit er wel verschil tussen wat mijn zus in Nederland ziet en ik in Belgie op hetzelfde account.

En Geoblocking gebeurd wel meer. Bijna alle gratis diensten doen het (NPO, RTL Plus, Kijk).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 21:15
Marzman schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:47:
[...]

Dat dacht ik ook, maar volgens mij zit er wel verschil tussen wat mijn zus in Nederland ziet en ik in Belgie op hetzelfde account.

En Geoblocking gebeurd wel meer. Bijna alle gratis diensten doen het (NPO, RTL Plus, Kijk).
Voor zover ik weet doet NPO geen geoblocking meer in europa sinds die uitspraak, zelfde voor ziggo go app. Iig voor de live tv, voor terugkijken zit je soms met rechten volgensmij maar vaak kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bartske schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Voor zover ik weet doet NPO geen geoblocking meer in europa sinds die uitspraak, zelfde voor ziggo go app. Iig voor de live tv, voor terugkijken zit je soms met rechten volgensmij maar vaak kan dat ook.
Ik moet regelmatig een vpn opstarten om iets te kijken anders :) Ik denk dat ze het niet doen als je NPO Plus neemt en dat ze zo voldoen aan die uitspraak.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

jsimane schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:37:
Zit met een vraag .
Ik ben Nederlander , woon in Nederland, Nederlands account maar verblijf nu bijna 2,5 maand aaneengesloten in België. Ben hier voor mijn werk en kon tot een paar dagen geleden films die in Nederland wel op Netflix staan maar in België niet gewoon kijken zowel via mobiele data als WiFi verbinding.
Nu lukt dat alleen nog met mobiele data.
Op Wifi krijg ik de melding " deze titel is niet beschikbaar op uw locatie".

Ik heb deze vraag gesteld op de Netflix chat maar krijg daar een ontwijkend antwoord.
Licensies die in België niet in bezit zouden zijn van Netflix .

Ok , maar waarom werkt dit voorheen dan wel .
En nu alleen met mobiele data, is niet logisch in mijn beleving.

Iemand hier die dit ook meegemaakt heeft ?
Of weet wat het verschil is ?
Dan ben je denk ik te lang in België geweest. Als je meer dan 4 per 12 maanden in een ander land bent kan men alsnog geoblocken of je op een andere locatie zetten (staat ook in emerce-artikel; 4 maanden is circa 4*30 dagen, hoeft niet aaneengesloten te zijn).

Netflix heeft een bijzonder beleid binnen de EU wat betreft geoblocking. Je krijgt namelijk altijd de content van je thuisland te zien in andere EU-landen, gebaseerd op het land waar je je voor het eerst hebt aangemeld, ook als je naar andere EU-landen gaat. Je "roamt" dus in feite met Netflix.

Ga je naar buiten de EU dan ben je direct beperkt tot de content waar je op dat moment bent. Dat is het grote verschil. Ga ik met mijn NL abo naar de VS dan heb ik direct USA-content. Ga ik met mijn NL-abo naar BE dan heb ik nog steeds 100% de NL content en niet de BE-content.

Blijf je echter langer in BE dan lijkt het er dus op (adhv jouw post) dat het hele roaming-verhaal wordt opgeheven voor jou en je alleen nog toegang hebt tot de content in de regio waar jij bent, in dit geval dus BE. Ga je streamen via mobiele data dan kun je kijken naar NL-content (roaming data komt uit in NL dus is een NL verbinding). In de VS kon ik via mobiele data ook nog kijken naar NL-content, maar ging ik naar wifi dan was het per direct alleen USA-content die ik kon bekijken.

Het lijkt er dus op dat jij door je lange verblijf in België een soort speciale status hebt gekregen (cq dat je speciale EU-status is opgeheven) waardoor je alleen nog kunt kijken naar de content in het land waar je bent ipv dat je je thuiscontent mee mag nemen bij het "Netflix-roamen" in de EU.

Overigens vind ik dat Netflix deze regels best netjes heeft geïmplementeerd. Zover ik kan zien houden ze zich volledig aan de EU-regels.

Pagina: 1 ... 173 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.