Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:12
Angeloonie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:55:
[...]

Penn Badgley heeft al soort van laten lekken dat er een S3 aankomt :P
En het einde met die buurvrouw schreeuwt om nog een seizoen.....

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

ehtweak schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:20:
[...]

Vond vooral de laatste 3 afleveringen van S1 een stuk beter.
Er zitten nog wel wat IT dingetjes in die niet helemaal ok zijn, maar allee, zunne, het blijft fictie... :+
Vooral ook af en toe die collega die er een paar Nederlandse vloeken doorheen gooit. :)

Ik zie dat er al een S2 is, alleen kan ik niet vinden waar ik die als Netflix kijker (of desnoods Amazon prime) zou kunnen zien?
Net op Belgische TV geweest....laatste aflevering. Dus ja, zal wel ergens verschijnen op nf binnenkort

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-02 00:03
Moet toch wel zeggen dat ik verslaafd ben geraakt aan The Last Kingdom. Fantastische serie. Goed dat Netflix vanaf seizoen 4 de productie over heeft genomen van de BBC.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:48
loekf2 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:36:
Moet toch wel zeggen dat ik verslaafd ben geraakt aan The Last Kingdom. Fantastische serie. Goed dat Netflix vanaf seizoen 4 de productie over heeft genomen van de BBC.
Ik ben ook begonnen met het lezen van de boeken. Ook een aanrader (als je van lezen houdt)!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
-

Ivysaur wijzigde deze reactie 13-01-2020 09:53 (126%)

• cy-gor25
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Iemand al begonnen aan Giri/Haji, de gehypte serie met 100% op Rotten Tomatoes? Ik heb 1 aflevering gezien, maar ik ben niet overtuigd. Niet dezelfde charme als Luther of Sherlock.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16:29
@cy-gor25 Ik heb het op BBC gezien. Het is een detective thriller met iets te veel komische elementen. Ik denk overigens dat Rotten voor Giri/Haji te weinig recensies heeft (amper 12), voor een goede score zijn er tegen de 100 nodig.

De Britse kritieken waren redelijk gemengd, maar een nichepubliek zal het wel een verfrissende vertelling vinden. Een must see is het evenwel niet. Als het je niet lekker zit moet je niet verder kijken, het is vooral de stijl die een hindernis is.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:35
Gisteren naar The Neighbor gekeken en nu ben ik bezig met Nobody’s Looking.
Latijns-talige series zijn 😁 leuk.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:09
Wellicht dat iemand een idee heeft.
Als je een setopbox gebruikt die is voorzien van Netflix software dan kan je via een activeringscode deze activeren op je account. Weet iemand of dat op andere apparaten ook mogelijk is?

Stel ik installeer Netflix op de telefoon van mijn dochter en wil deze activeren dan kan dat alleen via e-mailadres en wachtwoord.

Maar als ik om wat voor reden het wachtwoord moet veranderen dan moet ik het op de telefoon ook weer activeren.

Weet iemand of dat kan via een code?

2250 WP Zuid PVoutput

• cy-gor25
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
algalid schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:15:
@cy-gor25 Ik heb het op BBC gezien. Het is een detective thriller met iets te veel komische elementen. Ik denk overigens dat Rotten voor Giri/Haji te weinig recensies heeft (amper 12), voor een goede score zijn er tegen de 100 nodig.

De Britse kritieken waren redelijk gemengd, maar een nichepubliek zal het wel een verfrissende vertelling vinden. Een must see is het evenwel niet. Als het je niet lekker zit moet je niet verder kijken, het is vooral de stijl die een hindernis is.
Daar heb je een goed punt. The Guardian was niet positief idd. Ik heb de tweede aflevering nog gekeken maar het gaat nergens naartoe. Jammer
Dracula 2020 was ook al een teleurstelling, ben ik niet gewoon van de BBC

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit weekend de witcher uitgekeken, en ik deel wel het algemene sentiment. Aflevering 1 is "meh", aflevering twee is iets beter en vanaf aflevering 3 wordt het echt goed. Vrouw ergerde zich alleen enorm aan Gerald's stem :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

Ik zag grote advertenties van een nieuwe serie Medical Police..... dus ik ga er lekker voor zitten zondagavond..... blijkt het geen thriller/actie te zijn maar een corny comedy met een runtime van 22 minuten.

Ben na 4 minuten al afgehaakt. En dan schat ik de vier minuten ruim in denk ik.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-02 10:18
Ben verder aan het kijken naar The Punisher, had aflevering 1 en 2 ooit wel gekeken, daarna stond die op pauze.

Nu bij aflevering 6, hopelijk geen open einde na seizoen 2?

Ben ook begonnen aan Brooklyn Nine-Nine. Lijkt me grappig, aflevering 1 was prima

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:59
Mars18 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:16:

Ben ook begonnen aan Brooklyn Nine-Nine. Lijkt me grappig, aflevering 1 was prima
Ik kijk hem al een tijdje voor 'even tussendoor', is best leuk. Inmiddels al bij S03

• Sjurm
Mars18 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:16:
Nu bij aflevering 6, hopelijk geen open einde na seizoen 2?
Nee, het eindigt niet met een cliffhanger o.i.d. De verhaallijn uit het tweede seizoen wordt afgerond.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Mars18 Seizoen 2 is echt zonde van je tijd, de serie zakte bij mij van een mooi 8,5 in naar een matige 5.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• algalid
Van de makers van Planet Earth II (vanaf 29 januari)

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:06

Quad

Selectief doof

Last Kingdom S3 is weer een lekkere wegkijker. Wel voelt het aan als herhaling maar dat is niet erg.
Ep1 begon weer vol actie, hopelijk zet 't door. :)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Roodey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 10-02 22:24
Quad schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:50:
Last Kingdom S3 is weer een lekkere wegkijker. Wel voelt het aan als herhaling maar dat is niet erg.
Kan niet wachten. Wil eerst Gomorra S4 afkijken.

• algalid
De verfilming van de Canal Hotel bombing in Bagdad in 2003 (en de aanloop door de VN gezant Sergio de Mello te volgen) vanaf 17 april

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:46

Spotmatic

Ken sent me

Quad schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:50:
Zeker weten! Heerlijke serie, minder pretentieus dan GoT en wat mij betreft ook leuker dan The Witcher.
Maakten ze maar eens een vergelijkbare Nederlandse serie. Er valt genoeg te vertellen over o.a. Dorestad, Utrecht in die tijd. Of een stukje verder terug in het verleden: de Bataafse opstand. One can dream. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:58

Donstil

Grab them by the 🐈.

algalid schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:13:
De verfilming van de Canal Hotel bombing in Bagdad in 2003 (en de aanloop door de VN gezant Sergio de Mello te volgen) vanaf 17 april
[YouTube: Sergio | Officiële trailer | Netflix]
Vind Pablo Escobar een vreemde keuze als ik zo van de trailer af moet gaan.

Geen idee of het komt doordat het “vlak” achter Narcos is of omdat hij Pablo zo goed neer zette maar ik vind het vreemd.

Wel pluspunten voor Ana overigens. Anderhalf uur stilstaand beeld van haar had ook prima geweest :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• CR2032
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
cy-gor25 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:37:
Iemand al begonnen aan Giri/Haji, de gehypte serie met 100% op Rotten Tomatoes? Ik heb 1 aflevering gezien, maar ik ben niet overtuigd. Niet dezelfde charme als Luther of Sherlock.
We zitten er midden in. Geweldige serie, weer eens wat anders. Je moet er even inkomen, krijgt steeds meer vaart. Van dezelfde producers als Chernobyl.

CR2032 wijzigde deze reactie 15-01-2020 22:36 (8%)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Netflix verhoogt prijzen

de prijzen in Belgie gaan alvast omhoog (1 euro voor HD/2 streams, en 2 euro voor UHD/4 streams). Ben benieuwd of Nederland dan gelijk volgt. Ik twijfel nog een beetje over wat ik ga doen. DV is best wel erg mooi op mijn TV, maar de prijs is dan wel in 7 jaar verdubbeld. En van de 4 streams maak ik toch geen gebruik.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 16-01-2020 06:48 (4%)

I got a bad feeling about this.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:49
Inmiddels Lost in Space seizoen 2 afgekeken. Het verhaal werd naar het einde toe best interessant en eindigde zelfs goed. Helaas irriteer ik mij wel mateloos aan dr Smith.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Ares is online sinds 09:00. Helaas krijg ik een error bij het afspelen vanaf ongeveer 27% laden. Ook bij Titans S2E1 die vannacht wel werkte via de pc.

Edit: doet het weer

PcDealer wijzigde deze reactie 17-01-2020 13:50 (16%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• dotslasher
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-02 20:31
ArthurMorgan schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 06:47:
Netflix verhoogt prijzen

de prijzen in Belgie gaan alvast omhoog (1 euro voor HD/2 streams, en 2 euro voor UHD/4 streams). Ben benieuwd of Nederland dan gelijk volgt. Ik twijfel nog een beetje over wat ik ga doen. DV is best wel erg mooi op mijn TV, maar de prijs is dan wel in 7 jaar verdubbeld. En van de 4 streams maak ik toch geen gebruik.
Na al die jaren toch maar opgezegd.
Ik kijk veel minder dan voorheen, minder tijd maar ook minder series die me aanstaan.
12€ begint door te wegen als je 1 aflevering om de paar weken kijkt.

die Standard Defintion is me net wat te lage kwaliteit maar wel top prijs.

• Fantasma7988
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:14
Als ze in Nederland de prijzen ook verhogen dan zet ik hem stop.
En dan in december weer een abbo nemen voor de series die ik gemist heb .

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Je kan ook met cadeaukaarten tijd kopen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:01:
Je kan ook met cadeaukaarten tijd kopen.
Ik dacht dat je een tegoed kreeg bij netflix waar de abonnementskosten afgehaald werden? Is dat veranderd?

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

ArthurMorgan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:17:
[...]

Ik dacht dat je een tegoed kreeg bij netflix waar de abonnementskosten afgehaald werden? Is dat veranderd?
De cadeaubon is het tegoed. Afhankelijk van het gekozen abonnement kun je daar een bepaalde periode mee vooruit.

• ArthurMorgan
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:19:
[...]

De cadeaubon is het tegoed. Afhankelijk van het gekozen abonnement kun je daar een bepaalde periode mee vooruit.
Sorry, ik ben niet duidelijk denk ik.

als ik een cadeaubon invoer, dan krijg ik bij netflix toch een geldtegoed? en niet direct een periode? Want alleen als het direct omgezet wordt in tijd heeft het nut. als netflix gewoon elke maand wat afhaalt van je tegoed (zoals ik mij meen te herinneren uit het verleden) krijg ik met een tegoed geen voordeel tov elke maand via ideal betalen.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De eerste aflevering van 2 nieuwe animatiereeksen bekeken: Kipo en Scissor Seven. Ter referentie: reeksen als Hilda, Adventure Time en Over The Garden Wall vond ik ERG leuk. De animatiereeks van Carmen San Diego kon ik ook goed smaken.

Scissor Seven: Absurde chinese comedie over een jongen die een huurmoordenaar wil worden. De chinese sfeer en humorstijl doet me wat denken aan die in Stephen Chow's humorfilms (Kung Fu Hustle, Shaolin Soccer). Ga hem in ieder geval uitkijken.

Kipo: Hier ben ik voorlopig minder enthousiast over. Animatiestijl is leuk, maar het heeft teveel "look how random I am" trekjes die ik zo haat in nickelodeon reeksen waar mijn kinderen naar kijken. Aan de andere kant vind ik het ontwerp van sommige karakters erg leuk gedaan: Halfweg de eerste aflevering overwoog ik op te geven, maar toen de maffia-kikkers in beeld kwamen besloot ik om het dit weekend toch nog een kans te geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

ArthurMorgan schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 06:47:
Netflix verhoogt prijzen

Ik zeg er niet voor op. Heb inmiddels geen tv abonnement meer dus alles wat mijn vrouw en ik samen kijken komt via Netflix (of Usenet). Dat het dan iets duurder wordt kan mij eigenlijk jeuken, zelfs dat het verdubbeld is eigenlijk. De series die ik er op kijk zijn het dat dubbel en dwars waard laat staan het gemak wat het met zich mee brengt.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:06

Quad

Selectief doof

The Last Kingdom S3, als je je als kijker je op een gegeven moment machteloos gaat voelen over hoe de serie loopt.. Heb je me te pakken hoor.
Wat is seizoen 3 verschrikkelijk goed. Waar aflevering 1 een beetje inkomen en veel actie is, gaat het daarna veel verder in het verhaal. Seizoen 1 en 2 zijn goed, maar seizoen 3 is verschrikkelijk goed. Zoveel intriges, goede verhaallijnen, actie, afschuw en machteloosheid..
Geen idee wat ze gedaan hebben, maar S3 is van een totaal ander niveau dan de eerste 2 seizoenen.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

Quad schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:30:
The Last Kingdom S3, als je je als kijker je op een gegeven moment machteloos gaat voelen over hoe de serie loopt.. Heb je me te pakken hoor.
Wat is seizoen 3 verschrikkelijk goed. Waar aflevering 1 een beetje inkomen en veel actie is, gaat het daarna veel verder in het verhaal. Seizoen 1 en 2 zijn goed, maar seizoen 3 is verschrikkelijk goed. Zoveel intriges, goede verhaallijnen, actie, afschuw en machteloosheid..
Geen idee wat ze gedaan hebben, maar S3 is van een totaal ander niveau dan de eerste 2 seizoenen.
Ik moet eerst Vikings afmaken voordat ik verder kan met seizoen 3, daarna Witcher.

• Tuttel
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:30
PcDealer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:23:
Ares is online sinds 09:00. Helaas krijg ik een error bij het afspelen vanaf ongeveer 27% laden. Ook bij Titans S2E1 die vannacht wel werkte via de pc.

Edit: doet het weer
Heb Ares er net doorheen gejaagd, maar beter dan het voor mij wel intigrerende intro van aflevering 1 werd het helaas niet...

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:19:
[...]

ArthurMorgan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Sorry, ik ben niet duidelijk denk ik.

als ik een cadeaubon invoer, dan krijg ik bij netflix toch een geldtegoed? en niet direct een periode? Want alleen als het direct omgezet wordt in tijd heeft het nut. als netflix gewoon elke maand wat afhaalt van je tegoed (zoals ik mij meen te herinneren uit het verleden) krijg ik met een tegoed geen voordeel tov elke maand via ideal betalen.
Je krijgt inderdaad gewoon een tegoed waar de abonnmentsprijzen op dat moment van af getrokken wordt. Dus ipv 10 euro wordt bij een prijsverhoging gewoon 11 euro afgeboekt. Geen enkele voordeel dus.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Nopheros
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:17
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:19:
Inmiddels Lost in Space seizoen 2 afgekeken. Het verhaal werd naar het einde toe best interessant en eindigde zelfs goed. Helaas irriteer ik mij wel mateloos aan dr Smith.
Die 19 jarige "dokter" die alles wel even fixed find ik veel irritanter eigenlijk.

@the last kingdom, season 3 is al 1.5 jaar oud ofzo 8)7

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

kmf schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:49:
[...]
Geen enkele voordeel dus.
Jawel, niet aan een abonnement vast zitten.

• kmf
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:57:
[...]

Jawel, niet aan een abonnement vast zitten.
Je zit er ook niet aan vast? kwestie van opzeggen :? En als je een toegoed hebt van 50 euro, denk je dan dat het nuttig is om het na 1 maand te stoppen? :?

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

kmf schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:14:
[...]
Je zit er ook niet aan vast? kwestie van opzeggen :?
Met een bon is dat niet nodig. Stopt vanzelf. Hoeft ook geen bank gegevens op te geven die niet te verwijderen zijn.
En als je een toegoed hebt van 50 euro, denk je dan dat het nuttig is om het na 1 maand te stoppen? :?
Niemand heeft het over het weggooien van geld of tegoed. Een dienst wordt afgesloten om gebruik van te maken, niet om te betalen en vroegtijdig te laten verstoffen zoals bij de sportschool.

• kmf
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:19:
[...]
Met een bon is dat niet nodig. Stopt vanzelf. Hoeft ook geen bank gegevens op te geven die niet te verwijderen zijn.

[...]

Niemand heeft het over het weggooien van geld of tegoed. Een dienst wordt afgesloten om gebruik van te maken, niet om te betalen en vroegtijdig te laten verstoffen zoals bij de sportschool.
/shrug. tja, als je moeilijk wilt doen...

Enige voordeel van een cadeaukaart is dat je er zegeltjes bij krijgt bij de Lidl.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

kmf schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:25:
[...]

/shrug. tja, als je moeilijk wilt doen...

Enige voordeel van een cadeaukaart is dat je er zegeltjes bij krijgt bij de Lidl.
Dat er voor- en nadelen aan een bepaalde vorm van betalen zit die ik naar voren breng, wil nog niet zeggen dat je mijn post dan maar belachelijk moet maken.

• shadow4thedark
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

Nopheros schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Die 19 jarige "dokter" die alles wel even fixed find ik veel irritanter eigenlijk.

@the last kingdom, season 3 is al 1.5 jaar oud ofzo 8)7
The last kingdom seizoen 3 was tijdelijk exclusief voor Britse Netflix dacht ik.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb vanochtend deze gekeken op Netflix:

Ondanks dat ik wel wat gewend ben met dit soort verhalen, kreeg ik er toch af en toe kippenvel van. 8)
Simpele cast, simpele omgeving; en toch een zeer angstaanjagend verhaal. d:)b

Wikipedia: In the Tall Grass (film)

ehtweak wijzigde deze reactie 18-01-2020 14:09 (14%)

Mooie Plaatjes   

• Sjurm
shadow4thedark schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:17:
[...]

The last kingdom seizoen 3 was tijdelijk exclusief voor Britse Netflix dacht ik.
En het was op BBC geloof ik, zo heb ik het derde seizoen vorig jaar gekeken. Het was gewoon terug te kijken via ZiggoGo

• rob079
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 15:19
Heb net anderhalve aflevering van Ares gezien en van mijn lijst verwijderd. Slecht gespeeld, langdradig, domme teksten, veel kijken naar een donker scherm met vage geluiden en dan maar bedenken wat er zou gebeuren...
Sorry, maar bijv. 5 minuten van een willekeurige aflevering van bijv. Vikings zijn interessanter dan dat hele Ares gedoe.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Ik heb Ares ook 15 minuten geprobeerd, maar het slechte acteren (opzeggen eerder...) stoorde me ook mateloos. Ik wou het 20 minuten geven, maar na een kwartier kon ik het niet meer aan en ben ik wat anders gaan kijken :+

The devil is in the details.

• rob079
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 15:19
Heb net anderhalve aflevering van Ares gezien en van mijn lijst verwijderd. Slecht gespeeld, langdradig, domme dialogen , veel kijken naar een donker scherm met vage geluiden en dan maar bedenken wat er zou gebeuren...
Sorry, maar bijv. 5 minuten van een willekeurige aflevering van bijv. Vikings zijn interessanter dan dat hele Ares gedoe. Enige positieve is dat ze niet gekozen hebben voor al die bekende koppen (Van Houten, Atsma c.s.) maar redelijk onbekende acteurs/actrices. (Ik ken ze niet, zegt mss meer iets over mij😎)

• Tartarus
Ik wilde Ares kijken om Nederlandse makelij op Netflix een kans te geven.
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik mainstream TV keek, zolang is het geleden.
Helaas is Ares niet de show om die trend bij mij te breken.

• algalid
Ik heb zo de indruk dat het enige doel van Ares het behalen van het EU quotum was (een zeker percentage vd omzet verplicht investeren + 30% vh aanbod moet 'Europees' zijn). De serie is wereldwijd beschikbaar maar praktisch niemand vh buitenland weet ervan. Undercover kreeg meer berichtgeving. De Netflix redenering was mss: "Hoe kunnen we hier veel geld verspillen zodat we niet verplicht 3 series moeten maken"

En andere Franse (Marseille), Duitse (Dark), Poolse (1983), Zweedse (Quicksand), Deense (The Rain) kregen heel wat exposure. Daar deden de lokale creative minds ook wat moeite. Maar Ares hangt wat in de wind (of eerder onder de mat)...

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-02 00:03
algalid schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:44:
Ik heb zo de indruk dat het enige doel van Ares het behalen van het EU quotum was (een zeker percentage vd omzet verplicht investeren + 30% vh aanbod moet 'Europees' zijn). De serie is wereldwijd beschikbaar maar praktisch niemand vh buitenland weet ervan. Undercover kreeg meer berichtgeving. De Netflix redenering was mss: "Hoe kunnen we hier veel geld verspillen zodat we niet verplicht 3 series moeten maken"

En andere Franse (Marseille), Duitse (Dark), Poolse (1983), Zweedse (Quicksand), Deense (The Rain) kregen heel wat exposure. Daar deden de lokale creative minds ook wat moeite. Maar Ares hangt wat in de wind (of eerder onder de mat)...
Ik ben tot aflevering 4 gekomen, maar nog steeds geen idee waar het over gaat. Er schijnt een echte writersroom aan te pas gekomen te zijn, maar afgaande op het plot en de teksten denk ik dat ze voornamelijk op de terassen in Amsterdam gezeten hebben.

Zou mij verbazen als er een tweede seizoen komt of Netflix moet echt wanhopig zijn om aan een NL quotum te voldoen.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dat quotum is er nog helemaal niet toch?

Donstil wijzigde deze reactie 19-01-2020 12:29 (78%)

• Tartarus
Donstil schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:28:
Of het er al is of niet, durf ik niet te zeggen. Maar het zou me niet verbazen dat Netflix aan zogenoemd quotum wel van te voren wil voldoen.

Ook best slim, zeg maar. Breng eerst enkele mindere shows uit, trek genoeg investeerders en schrijvers aan om nog betere Nederlandstalige shows uit te brengen.
Ik ben enthousiast voor de toekomst 😬

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Tartarus schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Of het er al is of niet, durf ik niet te zeggen. Maar het zou me niet verbazen dat Netflix aan zogenoemd quotum wel van te voren wil voldoen.

Ook best slim, zeg maar. Breng eerst enkele mindere shows uit, trek genoeg investeerders en schrijvers aan om nog betere Nederlandstalige shows uit te brengen.
Ik ben enthousiast voor de toekomst 😬
Met als risico dat wanneer het Quotum er niet komt (of in andere vorm) je bergen met geld hebt uitgegeven aan content die niet nodig was.

Weet niet of dit nou wel zo slim is.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:21
Beetje jammer dat Ares Dolby Vision en Dolby Atmos niet ondersteunt. Misschien liet het budget het niet toe maar het was toch een uitgelezen kans om het in 2020 in de eerste volledige NetflixNL-productie te ondersteunen, was dan ook een unique selling point geweest.

PSN: KADR777

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Lasmibalsingh schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:58:
Beetje jammer dat Ares Dolby Vision en Dolby Atmos niet ondersteunt. Misschien liet het budget het niet toe maar het was toch een uitgelezen kans om het in 2020 in de eerste volledige NetflixNL-productie te ondersteunen, was dan ook een unique selling point geweest.
Een USP die 99% van de Netflix-gebruikers niks zou zeggen, niet zouden kunnen gebruiken en/of niet zou boeien. Ares zou vooral baat hebben bij beter acteerwerk :+

The devil is in the details.

• Tartarus
Donstil schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:55:
[...]

Met als risico dat wanneer het Quotum er niet komt (of in andere vorm) je bergen met geld hebt uitgegeven aan content die niet nodig was.

Weet niet of dit nou wel zo slim is.
Verkijk je niet zo erg op die quotum, hoe je het ook wendt of keert, die Nederlandse shows zullen er toch komen, al dan niet verplicht via wetgeving.
Mijn argumenten van de eerdere post blijven geldig.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:08
Donstil schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:28:
Klopt, het zit nog in het stadium van wetsvoorstel. De berichten hierover dateren van de week voor afgelopen Kerst. Voor zover mij bekend moet dit voorstel nog eerst verder uitgewerkt worden en daarna door de tweede en eerste kamer.
Als streaming dienst zou ik daarom niet gelijk massaal investeren in NL content.

• algalid
De Europese commissie is nog altijd aan het uitvissen wat "30% Europese content" concreet inhoudt (aantal afleveringen, tellen in minuten, budget in euro's, ...) maar er is wel een deadline van september 2020. Een aantal landen heeft de regelgeving al in nationale implementatie gezet (waaronder Frankrijk) en zij zien het als een investeringsverplichting.

Netflix heeft alleszins op vrijdag aangekondigd om voor €100 miljoen per jaar in Franse producties te investeren, in april 2019 €200 miljoen over 3 jaar in Italië en ze hebben ook voor €100+ miljoen geïnvesteerd in een grote Spaanse studio-locatie (november 2019). De Denen kunnen al helemaal niet meer volgen en klagen dat ze overbevraagd zijn. Dus ja, Netflix moet met haar miljarden wel ergens anders terecht komen.

Ze kunnen ook opteren om achter de schermen te investeren. Hongarije kreeg een paar miljoen voor The Witcher (locatie,studio's, kostuums, ...) terwijl de kijker zit te denken dat het een puur Engelse productie is.

• Hannes59
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 19-01 16:07
Geen Gomorra kijkers? Geweldige mafia serie van hoge kwaliteit en goed. Inmiddels wat collega's "gek" gemaakt en vinden het heel erg goed.

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Hannes59 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:04:
Geen Gomorra kijkers? Geweldige mafia serie van hoge kwaliteit en goed. Inmiddels wat collega's "gek" gemaakt en vinden het heel erg goed.
spoiler:
jawel, maar ik denk dat ik s4 niet ga kijken want geen ciro, die voor mij toch wel de serie maakte.

dawg wijzigde deze reactie 19-01-2020 22:14 (2%)
Reden: spoiler-tags vergeten, excuus!

• shadow4thedark
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

@dawg bedankt voor spoilors

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Hannes59 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:04:
Deze week 't nieuwe seizoen in 2 avonden gekeken...op naar seizoen 5! Zeer goeie serie

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:27
Marc3l schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:57:
Van het weekend Top Boy afgekeken. Zie alleen nu dat er meerdere versies zijn en blijkt dus eigenlijk seizoen 3 te zijn. Dus voor diegene die hem nog gaan kijken, eerste de 2011 versie (met 2 seizoenen) kijken.
https://www.express.co.uk...Boy-Summerhouse-Channel-4
Jammer dat deze serie niet in de schijnwerpers staat. Vooral het derde seizoen is van zeer goede kwaliteit.
Het einde laat veel open voor een vierde seizoen. Kan niet wachten _/-\o_

• CR2032
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
Sex Education was een van de grote verrassingen van 2019. Seizoen 2 is net uit en is weer erg grappig!
Al is de opening van de eerste aflevering voor sommigen wat te heftig met Otis nieuwe vriend.

Goede kritieken weer, zelfs van de serieuze pers.
https://www.theguardian.c...season-two-review-netflix

CR2032 wijzigde deze reactie 19-01-2020 18:16 (4%)

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:52

dr.lowtune

Deugt niet

loekf2 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Ik ben tot aflevering 4 gekomen, maar nog steeds geen idee waar het over gaat. Er schijnt een echte writersroom aan te pas gekomen te zijn, maar afgaande op het plot en de teksten denk ik dat ze voornamelijk op de terassen in Amsterdam gezeten hebben.

Zou mij verbazen als er een tweede seizoen komt of Netflix moet echt wanhopig zijn om aan een NL quotum te voldoen.
Wij hebben de hele boel er maar door gejaagd....spijt van. Als er een "writersroom" aan te pas is gekomen, dan zijn dat wel de meest incompetente writers ooit.
  • Sommige acteurs zijn tenenkrommend slecht
    spoiler:
    de vader van Rosa, Maurits, etc...
  • Het verhaal is flinterdun en onduidelijk
    spoiler:
    Is er nou wel of niet een demon, waar komt deze nou echt vandaan, waarom houden ze deze gevangen, hoe faciliteert deze het nemen van besluiten die anders niet genomen zouden worden, wat was nou echt te rol van de moeder van Rosa, etc
  • Matige "shock"-effecten die echt geen enkel doel dienen
    spoiler:
    waarom moest aan het einde die gast zijn gezicht van z'n kop trekken?!
  • En op de plekken waar het dan echt spooky kan zijn, is het weer niet spooky ;(
Echt jammer, hier had zo veel meer in gezeten.

• Mars18
Ares,
4 afleveringen gekeken, waar het over gaat geen idee. Het is dat ik 2 uur in de trein zit per dag, dus genoeg tijd heb om dit er door heen te jagen.

Vooraf nog podcast geluisterd met de schrijver via AD Bingewatchers, leek toen wel aardig.

Maar vind hem maar matig allemaal...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-02 12:49

GSX-MAN

अग्लो पहाड, मानिस!

Ik ben de afgelopen dagen door seizoen 2 van Titans heen gevlogen. Erg gaaf, maar ze zijn nu al wel 2 seizoenen bezig om de Titans te vormen, in seizoen 3 wordt het blijkbaar pas echt een team.

Maar de opbouw er naartoe is wel mooi, zeg. En Deathstroke is ook mooi uitgediept. Ik ben fan. d:)b

Sex Education is dus ook wel de moeite? Misschien probeer ik daar vanavond eens een aflevering van.

रातो चटनीमा ती बलहरू, तपाईलाई थाहा छ?

• sverzijl
  • Laatst online: 19:59
GSX-MAN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:09:

Sex Education is dus ook wel de moeite? Misschien probeer ik daar vanavond eens een aflevering van.
S01 was wel grappig. S02 nog niet gezien. Eerst You S02 maar eens kijken.

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:00
Netflix heeft de rechten gekocht tot 21 films van studio Ghibli buiten Japan en noord Amerika, dus vanaf 1 februari horen de eerste films online te komen, Spirited Away en Howls Moving Castle zijn echte aanraders, veel anderen heb ik helaas nog niet gezien maar ga ik zeker kijken als ze online komen. *O* Helaas staat grave of the fireflies er niet tussen maar het is nog steeds een grote aanwinst.

https://www.theverge.com/...ng-rights-acquired-global

Voor de rest komt Memento ook weer online, ook een echte aanrader.

-edit-

een volledig lijst met wanneer welke film beschikbaar wordt:

Starting from February 1st:

Castle in the Sky (1986)
My Neighbor Totoro (1988)
Kiki’s Delivery Service (1989)
Only Yesterday (1991)
Porco Rosso (1992)
Ocean Waves (1993)
Tales from Earthsea (2006)

March 1st:

Nausicaä of the Valley of the Wind (1984)
Princess Mononoke (1997)
My Neighbors the Yamadas (1999)
Spirited Away (2001)
The Cat Returns (2002)
Arrietty (2010)
The Tale of The Princess Kaguya (2013)

April 1st:

Pom Poko (1994)
Whisper of the Heart (1995)
Howl's Moving Castle (2004)
Ponyo on the Cliff by the Sea (2008)
From Up on Poppy Hill (2011)
The Wind Rises (2013)
When Marnie Was There (2014).

markdm wijzigde deze reactie 20-01-2020 11:24 (76%)

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:28
Grave of the Fireflies, één van de beste animatiefilms die ik ooit heb gezien en nooit meer wil zien ;(

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Hele gave animatie. Veel ervan gezien en allemaal het bekijken waard. Zeker Grave of the Fireflies, maar wel slechts één keer inderdaad. :'( Weinig films waar ik bij moet huilen, maar dit was er één van.

Blij met Ghibli op Netflix :)

Jeltel wijzigde deze reactie 20-01-2020 11:39 (7%)

• Diagonaal
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-02 12:10
Dit weekend een mini-serie documentaire gezien:

Killer Inside: The Mind of Aaron Hernandez

Ik vond het zeer boeiend, American Footballspeler die verdacht wordt van moord.
Ik kende de zaak niet, dus was verrast door de vele lagen. Goed gemonteerd ook.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-02 23:14
dr.lowtune schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:09:
[...]

Wij hebben de hele boel er maar door gejaagd....spijt van. Als er een "writersroom" aan te pas is gekomen, dan zijn dat wel de meest incompetente writers ooit.
    spoiler:
    spoiler:
    Is er nou wel of niet een demon, waar komt deze nou echt vandaan, waarom houden ze deze gevangen, hoe faciliteert deze het nemen van besluiten die anders niet genomen zouden worden, wat was nou echt te rol van de moeder van Rosa, etc
    spoiler:
  • En op de plekken waar het dan echt spooky kan zijn, is het weer niet spooky ;(
Klinkt een beetje als de standaard Nederlandse productie als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Engelse of Scandinavische producties. Hoe vaak ik mij in het algemeen bij Nederlandse producties ook al niet heb lopen ergere aan onnodige wideshots waar close-ups beter waren geweest of vice versa.
Maar deze ga ik dus even overslaan, bedankt (y).

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:18

Pierre

Zucht

CR2032 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:36:
[...]

We zitten er midden in. Geweldige serie, weer eens wat anders. Je moet er even inkomen, krijgt steeds meer vaart. Van dezelfde producers als Chernobyl.

[YouTube: Giri / Haji | Official Trailer | Netflix]
Gisteren 4 afleveringen zitten kijken, je moet er inderdaad even in komen, maar ik vind het een goede serie.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 13:30

burgt

Starbass

GSX-MAN schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:09:
Ik ben de afgelopen dagen door seizoen 2 van Titans heen gevlogen. Erg gaaf, maar ze zijn nu al wel 2 seizoenen bezig om de Titans te vormen, in seizoen 3 wordt het blijkbaar pas echt een team.

Maar de opbouw er naartoe is wel mooi, zeg. En Deathstroke is ook mooi uitgediept. Ik ben fan. d:)b
Ik ben ook bezig met het tweede seizoen, ben al bij aflevering 10, maar heb een compleet ander beeld.
Waar het eerste seizoen wel aardig was zakt het tweede compleet in.

Domme en onlogische drama die nergens op slaat. Redenering van Deathstroke slaat ook nergens op. Plot is niet vooruit te branden (en dat van iemand die wel kon genieten van de Marval series, waarop iedereen zat te zeiken dat het te traag was ;))
Ik kijk het seizoen nog af, hoop dat ze zich nog herpakken.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Sindskort op Nexflix de Vlaamse serie de Bende van Jan de Lichte

Gisteren afgekeken en ik vond het zeker de moeite waard. Mooie omgeving, goed acteerwerk, leuk verhaal en de kostuums en aankleding is ook leuk gedaan. 10 afleveringen, dus je bent er zo doorheen.

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 07:35
Heel heel héél erg blij dat Ghibly films naar Netflix komen. Echte pareltjes.
Ook (al helemaal) als je nog een van die gene bent die denkt dat animaties voor kinderen is.

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:50
CR2032 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:13:
Sex Education was een van de grote verrassingen van 2019. Seizoen 2 is net uit en is weer erg grappig!
Al is de opening van de eerste aflevering voor sommigen wat te heftig met Otis nieuwe vriend.

Goede kritieken weer, zelfs van de serieuze pers.
https://www.theguardian.c...season-two-review-netflix

[Afbeelding]
Ben bij aflevering 4 en tot nu toe erg genoten. Alleen Eric is door het materiaal nog niet zo glansrijk als in het eerste seizoen maar misschien komt dat nog.

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:03

Honesty

kattenneus!

D. Ninjai schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:58:
[...]

Ben bij aflevering 4 en tot nu toe erg genoten. Alleen Eric is door het materiaal nog niet zo glansrijk als in het eerste seizoen maar misschien komt dat nog.
Helaas maar 8 afleveringen dit seizoen, dacht dat het eerste seizoen 10 afleveringen had, maar zat wel weer humor in en genoeg gekke karakters om het de moeite waard te maken.
Volgende serie wordt Ares, ben bang dat ik ook eerder ga afhaken.

festina lente

• Tartarus
Honesty schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Helaas maar 8 afleveringen dit seizoen, dacht dat het eerste seizoen 10 afleveringen had, maar zat wel weer humor in en genoeg gekke karakters om het de moeite waard te maken.
Volgende serie wordt Ares, ben bang dat ik ook eerder ga afhaken.
Vorige was ook 8 episodes.
Ben nu bezig met de penultimate episode, en ik vind het echt een prima geslaagde serie.

• algalid
Ter gelegenheid van de 74e verjaardag van David Lynch heeft hij een kortfilm gemaakt "What did Jack do?"
https://www.theguardian.c...-lynch-netflix-short-film

Hij duurt in totaal 17 minuten:
https://www.netflix.com/title/81226955

• Mars18
Ares net afgekeken, waar heb ik naar zitten kijken, snap er niks van...
Vond het totaal niet boeiend.

Erg jammer

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Teveel goede nieuwe series op netflix, nu komt daar nog eens de (bijna) volledige Ghibli collectie bij, sterk!
(en nu weten we waar het geld van die prijsverhoging voor dient :p)
Wij zijn ondertussen naar een minder recente serie aan het kijken nadat een vriend het aangeraden had: Bates Motel. Begon imo vrij zwak, maar naderen einde van eerste seizoen en zijn helemaal hooked :)

boe2 wijzigde deze reactie 21-01-2020 09:02 (9%)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:49
Gaaf dat er zo veel van studio Ghilbli naar Netflix komt! Ik ken alleen Princess Mononoke en Spirited Away en vind die echt fantástisch. De rest ken ik nog niet. Grave of Fireflies is blijkbaar een must?

• kmf
  • Niet online
Honesty schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Ik vond het wel jammer dat er dit seizoen bijna geen "cases" zijn behandeld. Het is bijna een reguliere teensoap geworden. Wel humor, goed geacteerd en veel "broken" characters. Maar toch... Mis net iets...

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:17:
Gaaf dat er zo veel van studio Ghilbli naar Netflix komt! Ik ken alleen Princess Mononoke en Spirited Away en vind die echt fantástisch. De rest ken ik nog niet. Grave of Fireflies is blijkbaar een must?
Ja, maar je wordt er niet vrolijk van.

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:00
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:17:
Ik heb Grave of the Fireflies gisteren gezien wegens deze thread en de film is vooral heel anders dan de andere Ghibli films, Ghibli staat bekend om zijn dromerige fantasie films met vaak iets spiritueels of steampunk. De films zijn vaak optimistisch en ik vind Hayao Miyazakis stijl daarmee echt fantastisch. Grave of the Fireflies is het tegenovergestelde: het is een erg deprimerende film, geaard in de realiteit, over een jongen die samen met zijn zusje probeert te overleven in Japan tijdens de tweede wereldoorlog.

Ik vond de film minder goed dan verwacht, nog steeds degelijk, maar omdat het zo'n sterke boodschap mee brengt en zo'n andere setting/gevoel heeft dan de rest van Ghibli maar met dezelfde soort stijl is hij wel een must om te kijken.

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• kezzza
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:21
dr.lowtune schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:09:
[...]

spoiler:
    spoiler:
    spoiler:
Ik snapte van het einde ook heel weinig, kwam op mij over als een zeer slechte poging om de opties voor een tweede seizoen open te houden. Verder eens met je commentaar, terwijl ik de eerste 2 afleveringen best oké vond. Gelukkig was het maar 8*30 minuten maar die had ik wel beter kunnen besteden.

Zijn er hier ook mensen die kijken naar Last chance U en Cheer? Ik heb American Football altijd een mooie sport gevonden en ben daarom Last Chance U gaan kijken, en vind de manier waarop ze in deze documentarie serie de mensen belichten fantastisch en fascinerend. Cheer is van hetzelfde team en volgt 1 van de beste College cheerleader teams van Amerika, mooi om te zien hoe ieder zich volledig inzet voor zijn passie en probeert het beste bij elkaar naar boven te halen. Beide zijn wat mij betreft aanraders voor mensen welke kunnen genieten van een goede documentaire serie.

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:21
markdm schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Ik heb Grave of the Fireflies gisteren gezien wegens deze thread en de film is vooral heel anders dan de andere Ghibli films, Ghibli staat bekend om zijn dromerige fantasie films met vaak iets spiritueels of steampunk. De films zijn vaak optimistisch en ik vind Hayao Miyazakis stijl daarmee echt fantastisch. Grave of the Fireflies is het tegenovergestelde: het is een erg deprimerende film, geaard in de realiteit, over een jongen die samen met zijn zusje probeert te overleven in Japan tijdens de tweede wereldoorlog.

Ik vond de film minder goed dan verwacht, nog steeds degelijk, maar omdat het zo'n sterke boodschap mee brengt en zo'n andere setting/gevoel heeft dan de rest van Ghibli maar met dezelfde soort stijl is hij wel een must om te kijken.
Veel studio Ghibli films zijn gemaakt door Hayao Miyazaki én Isao Takahata. Sommige, zoals GotF, zijn soloprojecten van Isao en hebben een andere stijl en verhaal. "The Red Turtle" (Dudok) bijv. is ook uitgebracht door studio Ghibli, maar heeft niks met Miyazaki films te maken.

_██_
(ಠ_ృ)

• algalid
Om aan te vullen: The Red Turtle zit niet in de lijst van Netflix films. Maar ik kan dat wel begrijpen aangezien het geen in-house production was en er mss andere licentie-overeenkomsten zijn gesloten.

Voor Grave of the Fireflies geldt dat Shinchosa het uitbracht en ze namen Studio Ghibli in dienst voor de animatie, daarom ontbreekt deze film ook.

EDIT: Niet Ghibli wel Netflix: Altered Carbon S2 komt uit op 27 februari!
https://www.ign.com/artic...te-netflix-anthony-mackie

algalid wijzigde deze reactie 21-01-2020 17:53 (19%)

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:19
nvm

NitroX infinity wijzigde deze reactie 21-01-2020 20:50 (95%)

Mijn blog; Floating Points

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:12
Tartarus schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:42:
[...]

Vorige was ook 8 episodes.
Ben nu bezig met de penultimate episode, en ik vind het echt een prima geslaagde serie.
Ook erg geslaagde soundtrack. Ik kijk hem het liefst met de koptelefoon op.

Sometimes an apple is just an apple / Prediction is very difficult, especially if it's about the future - Niels Bohr

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:50
Sex Education S02 _/-\o_

Wat een fantastisch vervolg op het eerste seizoen. Briljante mix van comedy en drama. Vaak hardop gelachen maar daarna kan je net zo hard in je buik geraakt worden. In een ruk ( :+ ) uitgekeken!

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:50
Jep, Sex Education is weer erg goed gedaan. Hier gisteren S02 uitgekeken. Genoten, idd ook van de soundtrack!

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik vond em ok, maar de 2 laatste aflevering waren dan weer wel echt goed!

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:09
Gaargod schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:22:
Jep, Sex Education is weer erg goed gedaan. Hier gisteren S02 uitgekeken. Genoten, idd ook van de soundtrack!
De soundtrack is onderdeel van de 80s vibe; ik vond het zelf eerst opvallend dat de auto's allemaal hoekige bakken uit dat decennium waren, daarna begonnen de rest van de 80s invloeden op te vallen (kleding, muziek), maar toch smartphones en smash bros spelen. Blijkt dat de makers fan zijn van John Hughes films uit die periode (o.a. Ferris Bueller's day off). Ik vind het een combinatie die prima werkt. Een vakantie naar Wales gaat er nu ook wel komen :)

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-02 13:56

YourMom

I put the p in pool.

Momenteel ongelooflijk aan het genieten van Vikings... zit al aan S5, iemand enig idee wanneer S6 uitkomt in België?
Pagina: 1 ... 166 167 168 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True