Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:27
Ivysaur schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 00:00:
Hoezo spoilers? Het is al 20 jaar geleden. En laatst kreeg ik een waarschuwing dat ik te veel spoilers plaatste. Snap niet meer, hoor.

Wil ik het goed doen. Krijg ik een reprimande. Wil ik het weer goed doen volgens de regels. Weer een waarschuwing. Jemig
Hoe oud de serie is, maakt toch niet uit? Stel dat ik nu net met deze serie wil starten. Het staat toch niet al 20 jaar op Netflix? ;)
Dat van te veel spoilers, dat is inderdaad vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 03:09:
[...]

Hoezo een karikatuur van zichzelf met die accenten? Ooit gehoord hoe sommige Brabanders klinken? Nu ben ik zelf een geboren en getogen Brabander met wat Limburgse roots, maar ik klink niet zo erg plat als de personages in Undercover. Echter genoeg familieleden die wel zo klinken, zeker als er wat gedronken is of wanneer de emoties wat hoger oplopen O-) Ik heb wel het Brabantse accent, maar als ik in dialect probeer te praten dan klink ik al vrij snel als een random personage uit New Kids :')

Wel grappig trouwens dat het me direct opviel dat die Danielle (vrouw van Ferry) niet klinkt als een Brabantse. Ofja, zo hoort ze wel te klinken in de serie, maar iets klopte er niet. Opgezocht en de actrice komt uit Rotterdam _O-
Je wilt toch niet zeggen dat je niet meteen hoorde dat ze een accent faked..... Het klopt voor geen meter man.
Maar, goede serie, ondanks dat ik eerst wat huiverig was vanwege Frank Lammers én ik ben niet zo van de Nederlandse producties. Gelukkig weten de Belgen wél hoe je iets vets maakt en Lammers doet 't prima in de serie. Nog 2 afleveringen en dan zit seizoen 1 er op.
Frank Lammers draagt de serie! Samen met Tom Waes.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:19

SomerenV

It's something!

Artbij schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Je wilt toch niet zeggen dat je niet meteen hoorde dat ze een accent faked..... Het klopt voor geen meter man.

[...]

Frank Lammers draagt de serie! Samen met Tom Waes.
Ik had 't niet meteen door nee. Wel dat er iets niet helemaal klopte, maar ze doet 't dan ook best goed al klinkt het meer als mix tussen het zachte van Limburg met het dialect van Brabant.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In welke mate zegt de eerste aflevering van Undercover iets over de rest? Als in: als ik na de eerste geen behoefte heb om nog te blijven kijken, heeft het zin om nog even door te gaan?
meesje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:10:
[...]
Hoe oud de serie is, maakt toch niet uit? Stel dat ik nu net met deze serie wil starten. Het staat toch niet al 20 jaar op Netflix? ;)
Dat van te veel spoilers, dat is inderdaad vreemd.
Ik heb het toentertijd 'live' gekeken, ben nu zoveel jaar later tijdens sporten opnieuw TNG, DS9, VOY aan het kijken. Nu (heel wat kilometers later) aangeland op driekwart van het laatste seizoen van VOY en was inderdaad de details vergeten die werden genoemd in de post.. En er zijn inderdaad schijnbaar mensen die het nu voor het eerst zien, het leuke van Netflix is dat er ook oudere series staan. Helaas veel minder dan zou kunnen, maar dat terzijde.
In een seriespecifiek topic verwacht je het en blijf je weg, hier niet. (Maar inderdaad, je kunt je afvragen of dat ene uit The Sixth Sense noemen tegenwoordig kan als je niet weet of de ander het heeft gezien).

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 10-05-2019 10:23 . Reden: ik moest niet 'je' gebruiken ;) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:39
F_J_K schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:22:
In welke mate zegt de eerste aflevering van Undercover iets over de rest? Als in: als ik na de eerste geen behoefte heb om nog te blijven kijken, heeft het zin om nog even door te gaan?
Persoonlijk vond ik de serie erg traag op gang komen. Dus je zit al snel aan 6 afleveringen voor je het gevoel hebt dat er iets gebeurt. Er zijn kijkers die de personages van Drijver en Lammers irritant vinden, ik zou dan idd ophouden, dat is uiteraard een constante doorheen de reeks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
F_J_K schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:22:
Tja lastig te zeggen, wij vinden het een gave serie, zitten nu in aflevering 8 en gedurende de afleveringen toch aantal onverwachte gebeurtenissen gezien.

Breaking bad seizoen 1 + 2 vond ik dramatisch, maar toch maar doorgezet en blij dat ik dat heb gedaan :P

@SomerenV @Artbij
Brabants accent verschilt ook enorm binnen Brabant he, ik kom van links van Breda, hier heb je nauwelijks nog accent, vanaf Breda hoe verder je naar rechts gaat dan komt die verschrikkelijke zachte G pas om de hoek kijken en nog verder naar rechts kom je in Duits Limburgs accent terecht :P

Voor alle kijkers van boven de rivieren die er geen kloot van verstaan....
spoiler:
Stotter ik of wa?! :(

:+

[ Voor 29% gewijzigd door Martinusz op 10-05-2019 11:17 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
algalid schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Persoonlijk vond ik de serie erg traag op gang komen. Dus je zit al snel aan 6 afleveringen voor je het gevoel hebt dat er iets gebeurt. Er zijn kijkers die de personages van Drijver en Lammers irritant vinden, ik zou dan idd ophouden, dat is uiteraard een constante doorheen de reeks.
Hm, dat ervaar ik heel anders. In aflevering 2 gebeurt er al best veel en werden mijn vrouw en ik er gelijk ingezogen. De afleveringen daarna alleen nog maar meer.

Gisteravond begonnen en we zijn nu bij aflevering 5.

PS: Wij zijn wel direct begonnen met het kijken inclusief ondertitels. Dat scheelt een hele hoop ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan_ op 10-05-2019 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Wij hebben net Undercover afgekeken in een week tijd ofzo en normaal gesproken vind ik Nederlandse series echt bagger, maar ik vond dit voor Nederlandse begrippen echt heel erg sterk. Enorm van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Thx. Nog even doorkijken is de boodschap die ik er aan over houdt :) De vergelijking met Breaking Bad gaat misschien wat ver :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Martinusz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Tja lastig te zeggen, wij vinden het een gave serie, zitten nu in aflevering 8 en gedurende de afleveringen toch aantal onverwachte gebeurtenissen gezien.

Breaking bad seizoen 1 + 2 vond ik dramatisch, maar toch maar doorgezet en blij dat ik dat heb gedaan :P

@SomerenV @Artbij
Brabants accent verschilt ook enorm binnen Brabant he, ik kom van links van Breda, hier heb je nauwelijks nog accent, vanaf Breda hoe verder je naar rechts gaat dan komt die verschrikkelijke zachte G pas om de hoek kijken en nog verder naar rechts kom je in Limburgs accent terecht :P

Voor alle kijkers van boven de rivieren die er geen kloot van verstaan....
spoiler:
Stotter ik of wa?! :(

:+
Ja, Brabants verschilt van regio tot regio. Zelfs van dorp/stad tot dorp/stad. Ik woon in Someren, dichtbij Helmond en Eindhoven. Twee steden die enorm dicht bij elkaar liggen maar toch een compleet anders dialect hebben. Dan zit ik ook nog eens dicht bij de Limburgse grens en die invloeden hoor je in de grensdorpen soms best goed. Zelfs in Nijmegen heb je nog een soort van Brabants accent. Ga je naar Budel, wat nog Brabant is, dan klinkt het meer als Limburgs. Frank Lammers komt overigens uit Mierlo dus dat dialect/accent komt aardig overheen met wat hier gesproken wordt dus dat herken ik direct. Het accent van zijn vrouw in de serie klinkt alsof het hier uit de buurt moet komen maar ik kon 't niet plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

vinom schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:19:
Wij hebben net Undercover afgekeken in een week tijd ofzo en normaal gesproken vind ik Nederlandse series echt bagger, maar ik vond dit voor Nederlandse begrippen echt heel erg sterk. Enorm van genoten.
Aanrader als je toch een Nederlandse serie wilt kijken: Bellicher. Vind ik persoonlijk een van de betere Nederlandse series O+

Toevallig ook met Anna Drijver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Ja, Brabants verschilt van regio tot regio. Zelfs van dorp/stad tot dorp/stad. Ik woon in Someren, dichtbij Helmond en Eindhoven. Twee steden die enorm dicht bij elkaar liggen maar toch een compleet anders dialect hebben. Dan zit ik ook nog eens dicht bij de Limburgse grens en die invloeden hoor je in de grensdorpen soms best goed. Zelfs in Nijmegen heb je nog een soort van Brabants accent. Ga je naar Budel, wat nog Brabant is, dan klinkt het meer als Limburgs. Frank Lammers komt overigens uit Mierlo dus dat dialect/accent komt aardig overheen met wat hier gesproken wordt dus dat herken ik direct. Het accent van zijn vrouw in de serie klinkt alsof het hier uit de buurt moet komen maar ik kon 't niet plaatsen.
Inderdaad, ik kom van vlakbij Someren en ik herken 't ook goed. Ik denk dan ook dat Frank Lammers niet eens hoeft te acteren ;)

Alleen de Belgische woorden waren af en toe lastig te ontcijferen, maar zonder ondertiteling ging 't hier makkelijk. Ferry's vriendin (Elise Schaap) kwam voor mij goed over als Brabant's durske ondanks dat ze 'n beetje van alles wat sprak.

spoiler:
Kan niet wachten op seizoen 2, al vraag ik me af hoe 't verder moet gaan met Ferry in de bak neem ik aan.

Black Summer ook al gekeken, dat vond ik 'n beetje vaag. Zombies die echt na lijken te denken en de hoofdpersonen hebben 'n heel plan maar dat komt niet heel duidelijk over.

[ Voor 6% gewijzigd door Eric_Cantona op 10-05-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Inderdaad, ik kom van vlakbij Someren en ik herken 't ook goed. Ik denk dan ook dat Frank Lammers niet eens hoeft te acteren ;)

Alleen de Belgische woorden waren af en toe lastig te ontcijferen, maar zonder ondertiteling ging 't hier makkelijk. Ferry's vriendin (Elise Schaap) kwam voor mij goed over als Brabant's durske ondanks dat ze 'n beetje van alles wat sprak.

spoiler:
Kan niet wachten op seizoen 2, al vraag ik me af hoe 't verder moet gaan met Ferry in de bak neem ik aan.
Dat laatste mag in spoilertags :+ Ik moet namelijk nog 2 afleveringen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Dat laatste mag in spoilertags :+ Ik moet namelijk nog 2 afleveringen :')
Excuus, aangepast :D Al lijkt me redelijk duidelijk dat dat gaat gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:49:
[...]

Excuus, aangepast :D Al lijkt me redelijk duidelijk dat dat gaat gebeuren ;)
Ik vind het wel tof dat er een seizoen twee komt :)
spoiler:
Seizoen 2 schijnt over wapenhandel te gaan in België, ik denk dat ze Ferry gaan gebruiken als informant van de politie, dus dan komt ie vrij, maar speelt hij het spelletje voor de politie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Black Summer ook al gekeken, dat vond ik 'n beetje vaag. Zombies die echt na lijken te denken en de hoofdpersonen hebben 'n heel plan maar dat komt niet heel duidelijk over.
Ik kom uit de buurt van Eindhoven maar voor mij was de serie absoluut niet te volgen zonder ondertitels. Komt misschien ook omdat er in mijn omgeving eigenlijk nauwelijks dialect wordt gesproken.

Ik vind het wel echt een hele toffe serie tot op heden (aflevering 6 nu) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vond Undercover sterk beginnen maar naar het einde steeds minder worden eigenlijk.

Weet niet zo goed of ik naar seizoen 2 uit moet kijken, verhaaltje is natuurlijk wel uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

spoiler:

Tegen Wallonië in België hoor je nog invloeden van het Brabant accent als de mensen geen Frans accent hebben. Het was ook ooit een groot Brabant. Het heet trouwens ook nog Brabant in België (Vlaams en Waals Brabant)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

haha ja, dat idee had ik ook bij frank lammers. ik woon vrijwel naast mierlo dus erg herkenbaar dat taaltje idd. spreek het zelf ook, met de paplepel ingegoten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

[...]

Elise is sowieso erg goed in typetjes.
Volgens mij doet zij ook TV kantine en heeft bij Linda wel eens diverse stemmen gedaan.

De clip van Famke Louise zit ze ook in al kan dat gekoppeld zijn aan TV kantine. :P

Ik ben een beetje door mijn content heen volgens mij (en nee ik kijk niet veel Netflix).
Ben meer aan het scrollen dan dat ik wat kijk, na wat scrollen zet ik maar wat anders op.

Zie vooral "Verder kijken voor" of "Nog een keer kijken voor" 8)7
Laatst nog wel de stand up comedy gekeken van Anthony Jeselnik(?), die was wel leuk.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:35

JK

Undercover gezien, best vermakelijke serie. Ondertitels wel aangezet na de eerste aflevering, ik begrijp veel, maar niet alles. Maar wat ik wel miste was dat je niet echt een idee hebt hoe groot die bende is. Ik heb meer het idee dat het een stel hobbyisten zijn die in het weekend pillen draaien, want ze brengen echt te weinig in beeld. Dat had beter gekund, want het zou een enorme bende zijn met distributie over de hele wereld.

Toch wel heel vaak aan de Jumbo moeten denken tijdens de serie. :+

[ Voor 7% gewijzigd door JK op 13-05-2019 14:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
JK schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:22:
Undercover gezien, best vermakelijke serie. Ondertitels wel aangezet na de eerste aflevering, ik begrijp veel, maar niet alles. Maar wat ik wel miste was dat je niet echt een idee hebt hoe groot die bende is. Ik heb meer het idee dat het een stel hobbyisten zijn die in het weekend pillen draaien, want ze brengen echt te weinig in beeld. Dat had beter gekund, want het zou een enorme bende zijn met distributie over de hele wereld.

Toch wel heel vaak aan de Jumbo moeten denken tijdens de serie. :+
je vraagt je toch elke keer af wanneer Max Verstappen even over de camping rijd..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vermakelijke serie met leuke plot twists her en der, benieuwd naar seizoen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vond het een zeer leuke serie. Undercover. Maar eigenlijk jammer dat er een seizoen 2 van lijkt te komen.
Ik hou van afsluiting in een serie :+

Wat hierboven stond, vraag ik me trouwens vaker af in series en films.

Narcos, Undercover, etc...
Hoe groot zijn die bendes nou eigenlijk? Want wat je ziet zijn zo allemaal maar wat sloebers die, in dit geval ook letterlijk, zo uit uit New Kids Maaskantje zijn komen wandelen.

En (ok, we gaan wat offtopic) hoe gaat dat met 'salaris'? Ik bedoel, hoe wordt dat verdeeld over al die mensen. Ze leven vaak niet eens een rijk leven (zoals 'De Duitser' dat wel deed). Ja, Pablo wel. Maar al die randfiguren? En dan nog...'Ok, gij gaat voortaan de distributie doen Piet'. Wat moet je dan zeggen...? 'hoho...wat zijn de arbeidsvoorwaarden patron? Zit er nog een structurele salarisverhoging in?'

Maar goed...dat vraag ik me dus wel eens af.

Ik ben ook wel weer op zoek naar een serie die me echt pakt...
Even uit mijn hoofd a la, Breaking Bad, House of Cards, Lost, Better call saul, .Narcos, The Sinner maar ook deze undercover, Tabula Rase, Eigen Kweek. Vond ik allemaal goede series.

Samen zijn we Quick Sand aan het kijken. Ook wel goed.

Ben een beetje klaar met de superhelden (Arrow, de Marvels...Ik ben er allemaal bij afgehaakt). Dus zoek wat meer verhaal denk. Maar ook spanning, wat humor. Gewoon je weet wel...een goede serie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
readytoflow schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:01:
Vond het een zeer leuke serie. Undercover. Maar eigenlijk jammer dat er een seizoen 2 van lijkt te komen.
Tweede serie gaat dan ook over iets ander milieu namelijk dat van illegale wapens, wat in België (met wapenfabrieken) echt wel een dingetje is :)

Hoe groot zijn die bendes nou eigenlijk? Want wat je ziet zijn zo allemaal maar wat sloebers die, in dit geval ook letterlijk, zo uit uit New Kids Maaskantje zijn komen wandelen.

En (ok, we gaan wat offtopic) hoe gaat dat met 'salaris'? Ik bedoel, hoe wordt dat verdeeld over al die mensen. Ze leven vaak niet eens een rijk leven (zoals 'De Duitser' dat wel deed). Ja, Pablo wel. Maar al die randfiguren? En dan nog...'Ok, gij gaat voortaan de distributie doen Piet'. Wat moet je dan zeggen...? 'hoho...wat zijn de arbeidsvoorwaarden patron? Zit er nog een structurele salarisverhoging in?'

Hoe groot die zijn, ik zou zeggen check het nieuws, deze week nog een mexicaan op een boot in Moerdijk van een Mexicaans drugs kartel opgepakt ;) vergeet ook niet hoeveel witte boorden criminelen daar nog bij horen he. En verder is het eigenlijk vrij simpel, iedereen heeft een taak en wordt betaald voor die taak.

Verder is er natuurlijk genoeg geld voor veel van die gasten, maar probleem is vaak witwassen ;) oftewel wel geld hebben, maar het moeilijk kunnen uitgeven. Villa kopen gaat niet zo makkelijk, dusja vele zullen in een huurhuisje zitten met heel veel geld in een ouwe sok :P Dure auto's...veel zijn huurauto's daarvan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Sinds ik Voyager uit heb zit ik in een soort limbo, ofzo. Heb met tegenzin Lunatics en You shouldn't be here gekeken. Allebei 1 ster-series. :/ Al moet ik zeggen dat de humor niks is, toch ga je meeleven met de personages.

Heb alle noemenswaardige sci fi al gezien. Wil graag LOTR kijken, maar geen extended editie. HIMYM & Friends gezien. Alle films met tijdreizen al gezien. Alle WW2 docus. Hier en daar tig romcoms. :+

Oef. Wat rest er nog als je geen regulier televisie meer hebt en Netflix de enige bron van visueel-passief vermaak is.

Deep Space Nine schijnt een soap te zijn, en Next Generation is slaapverwekkend. :|

Volgens mij heb ik een burnout te pakken. :9

Edit: Searching was wel goed te doen. Cho begint wel erg oud te worden hèhè. Geen White castle burgers meer voor hem

[ Voor 18% gewijzigd door Ivysaur op 14-05-2019 04:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 08:45

avotar

P0werd by Black Coffee

Ivysaur schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 01:49:
Sinds ik Voyager uit heb zit ik in een soort limbo, ofzo. Heb met tegenzin Lunatics en You shouldn't be here gekeken. Allebei 1 ster-series. :/ Al moet ik zeggen dat de humor niks is, toch ga je meeleven met de personages.

Heb alle noemenswaardige sci fi al gezien. Wil graag LOTR kijken, maar geen extended editie. HIMYM & Friends gezien. Alle films met tijdreizen al gezien. Alle WW2 docus. Hier en daar tig romcoms. :+

Oef. Wat rest er nog als je geen regulier televisie meer hebt en Netflix de enige bron van visueel-passief vermaak is.

Deep Space Nine schijnt een soap te zijn, en Next Generation is slaapverwekkend. :|

Volgens mij heb ik een burnout te pakken. :9

Edit: Searching was wel goed te doen. Cho begint wel erg oud te worden hèhè. Geen White castle burgers meer voor hem
Ik zou DS9 een kans geven.. in elk geval tot Cisko z'n baard laat staan...
You might be surprised.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16

Ik ben ook wel weer op zoek naar een serie die me echt pakt...
Even uit mijn hoofd a la, Breaking Bad, House of Cards, Lost, Better call saul, .Narcos, The Sinner maar ook deze undercover, Tabula Rase, Eigen Kweek. Vond ik allemaal goede series.

Samen zijn we Quick Sand aan het kijken. Ook wel goed.

Ben een beetje klaar met de superhelden (Arrow, de Marvels...Ik ben er allemaal bij afgehaakt). Dus zoek wat meer verhaal denk. Maar ook spanning, wat humor. Gewoon je weet wel...een goede serie'
Heb je Ozark al gezien? The OA? The Rain? Dark? Outlander? The Bridge (de deense versie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Sunfalls schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:08:
[...]

Heb je Ozark al gezien? The OA? The Rain? Dark? Outlander? The Bridge (de deense versie)
@readytoflow de suggestie voor Ozark onderschrijf ik. Nog steeds mijn favoriet op Netflix, hoop dat er gauw een nieuw seizoen komt. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sunfalls schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:08:
[...]

snmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:14:
[...]

@readytoflow de suggestie voor Ozark onderschrijf ik. Nog steeds mijn favoriet op Netflix, hoop dat er gauw een nieuw seizoen komt. :)
Oh ja..oeps...Ozark! Zeker ook een favoriet! Dus ja al gezien!

The Rain, las ik juist mindere dingen over. The OA is cancelled toch?
Outlander heb ik iemand wel eens wat over horen zeggen. Schijnt ok te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Honesty

kattenneus!

Ik denk dat het meer sneaky gaat wat je bijvoorbeeld heel goed ziet in een serie als Mocro Mafia, wat ook redelijk dicht tegen de waarheid zal aanleggen. Veel cash/snel geld waarbij je wel makkelijk een klokkie of wat goud cash kan kopen maar een auto/huis/pensioen wordt wat moeilijker te regelen. Hoewel de witte borden/witwassers ook die mensen wel heeft gevonden vandaag de dag, verder wat katvangers en zorgen dat als jij veroordeeld bent en de staat nog een schadevergoeding moet betalen zorgen dat je zelf geen piek op zak hebt maar je vrienden toevallig wel en die betalen je rekening en brengen je van a naar b.
naast het geld is het altijd achterom moeten kijken en nooit weten wie je vertrouwen kan een stuk moeilijker om mee om te gaan dan de meeste denken.
Ga er maar vanuit dat de top het goed voor elkaar heeft en dat de 'soldaten' vaak veredelde loopjongens zijn, waardoor na verloop van tijd er weer coupe komt en iemand weer pakt waar hij recht op meent te hebben of de baas wordt.
natuurlijk ziet het er allemaal een beetje knullig uit in Undercover(alsof ze zo uit Maaskantje kwamen, twee zaten in ieder geval ook in New Kids) maar je ziet ook hoe makkelijk ze geweld inzetten tegen tegenstanders, toevallige passanten maar ook tegen medestanders.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Honesty

kattenneus!

Het beste nieuws was natuurlijk unbreakeble Kimmy smidt waar nog een extra film van komt:)
Laatste Dead to me gekeken en hoewel cristina applegate niet meer zo sexy is ze vroeger was vond ik het wel een leuke snelle serie om weg te kijken, met zeker nog een vervolg.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunfalls
readytoflow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:22:
[...]

[...]

Oh ja..oeps...Ozark! Zeker ook een favoriet! Dus ja al gezien!

The Rain, las ik juist mindere dingen over. The OA is cancelled toch?
Outlander heb ik iemand wel eens wat over horen zeggen. Schijnt ok te zijn.
OA cancelled?? As of May 14, 2019, The OA has not been cancelled or renewed for a second season. Stay tuned for further updates. Er is dus wel al een 2e seizoen. Misschien was je daar nog niet van op de hoogte.

Outlander moet wel een beetje je ding zijn. Veel kostuums, veel drama maar wel mooie setting en goed verhaal.

The rain was opzich wel ok. Er komt binnenkort een 2e seizoen aan en het zijn maar 10 aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Rain is wel een aanrader, zeg. Die meid is ook niet verkeerd om te zien. Leuk concept.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• algalid
3 nieuwe afleveringen vanaf 5 juni:
[YouTube: Black Mirror: Season 5 | Official Trailer | Netflix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sunfalls schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:28:
[...]

OA cancelled?? As of May 14, 2019, The OA has not been cancelled or renewed for a second season. Stay tuned for further updates. Er is dus wel al een 2e seizoen. Misschien was je daar nog niet van op de hoogte.

Outlander moet wel een beetje je ding zijn. Veel kostuums, veel drama maar wel mooie setting en goed verhaal.

The rain was opzich wel ok. Er komt binnenkort een 2e seizoen aan en het zijn maar 10 aflevering.
De info op die site lijkt me wat achterhaald; het 2e seizoen van The OA is net uit (exacte release was lang vaag, maar "opeens" was hij er).

Het is overigens een briljante serie als je een beetje van het Twin Peaks/Inception-sfeertje houdt. Ook erg goed geacteerd met Jason "Lucius Malfoy/Cpt. Lorca" Isaacs in een van de hoofdrollen. Ook een optimale Netflix-serie: binged heerlijk weg en de afleveringen hebben geen vaststaande speeltijd: de aflevering duurt zo lang als nodig is om dat deel van het verhaal te vertellen. Dus een aflevering kan 40 minuten of 70 minuten lang zijn.

Over anderhalve maand begint Stranger Things weer en in het najaar S2 van Dark ("Fremde Dingen").

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kwaliteit over kwantiteit hopelijk? Hier gaan ze sowieso op 1 avond uitgekeken worden :Y

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
boe2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:40:
Kwaliteit over kwantiteit hopelijk?
Seizoen 4 was geen onverdeeld succes dus ik geloof wel dat ze deze keer meer moeite doen en de tijd namen om het uit te werken. Uiteindelijk zijn het toch 4 afleveringen in totaal voor dit jaar, zo slecht is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruno is wel grappig, herkenbaar met absurd gemixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik ben gek op tijdreisfilms dus maar eens "see you yesterday" opgestart.

Na 20 min ofzo maar weer afgezet. Weer een zoveelste "kijk ons het toch slecht hebben"-film. Algehele zwarte cast met een camereo van een beroemd persoon.

Typisch Netflix weer. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ivysaur schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:24:
Ik ben gek op tijdreisfilms dus maar eens "see you yesterday" opgestart.

Na 20 min ofzo maar weer afgezet. Weer een zoveelste "kijk ons het toch slecht hebben"-film. Algehele zwarte cast met een camereo van een beroemd persoon.

Typisch Netflix weer. Jammer.
Volgende keer imdb gebruiken...

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
New Yorker schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:12:
[...]

Blijkt maar weer. 8)7

editje:

The Rain seizoen 2 sinds vandaag op Netflix. Morgen of zondag maar even bingen. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 18-05-2019 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:39
Ik moet zeggen dat ik de laatste update van de app wel lekker vind, ik kan u bovenin gelijk naar mijn lijst gaan en onlangs toegevoegd alleen nu nog ff een mogelijkheid om snel naar verder kijken te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:59
Welke app gebruik je? PS4, van je TV, Android, iPhone, PC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

White gold seizoen 2 is ook toegevoegd.

Leuke britse humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:39
Rallye schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:15:
Welke app gebruik je? PS4, van je TV, Android, iPhone, PC?
op mijn huawei mediapad m5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 03:09:
[...]

Wel grappig trouwens dat het me direct opviel dat die Danielle (vrouw van Ferry) niet klinkt als een Brabantse. Ofja, zo hoort ze wel te klinken in de serie, maar iets klopte er niet. Opgezocht en de actrice komt uit Rotterdam _O-
Volgens mij niet hoor. Die agente hebben ze toch speciaal uit 'holland' gehaald omdat dat beter was. Ze maakten samen ook allemaal van die grapjes over ander woordgebruik.

Net ook de Bende van Os gekeken. Daar zit Frank Lammers ook in :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 19 mei 2019 @ 04:43:
[...]

Volgens mij niet hoor. Die agente hebben ze toch speciaal uit 'holland' gehaald omdat dat beter was. Ze maakten samen ook allemaal van die grapjes over ander woordgebruik.

Net ook de Bende van Os gekeken. Daar zit Frank Lammers ook in :)
de vrouw van Ferry.. wat jij bedoelt is de vrouw van 'Peter'.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Webgnome schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:57:
[...]

de vrouw van Ferry.. wat jij bedoelt is de vrouw van 'Peter'.
Ja, die maakten samen die grappen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb nog niet lang Netflix, en gisteren Gods of Egypt gekeken, waar ik toch wel wat last had van motion artifacts. Vandaag The Mechanic 2, en dit is gewoon heel erg slecht bij sommige scenes. Eerst nog de vraag of mijn TV (OLED803) de veroorzaker is, gezien er wel iets van motion smoothing aan staat. Maar dit is een pauze beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BSO5ldavnK4wPzW8o8ULiOzi/medium.jpg

De artifacts hier bij de tralies waarbij het raam de achtergrond is tov de muur als achtergrond zijn gigantisch. (Het is hier toeval dat ze net voor de tralies van het raam zitten, ook als ze ertussenin zitten zien ze er zo uit). Dit is duidelijk de bron die de oorzaak is en niet de TV. Heb ik nu gewoon pech met de ene film waar het merkbaar was, en deze waar het gewoon soms echt heel erg slecht is, of is dit standaard met de Netflix compressie (dit is een HD film en niet 4k).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 06-10 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:28:
White gold seizoen 2 is ook toegevoegd.

Leuke britse humor.
Nice! Leuke serie inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Vanaf 31 mei van start:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:43
Kom ik per toeval de serie 12 monkeys tegen, ik kijk op imdb en denk “goh misschien wel leuk en staat op Netflix”. Maar wat blijkt, alleen seizoen 2 en 3 op Netflix te vinden :(
Moet ik het alsnog van een alternatieve source halen.
Dat het laatste seizoen (4) er nog niet opstaat prima, maar het begin niet is wel knap waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:38

odan

The dark side is within all!

sverzijl schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:03:
Kom ik per toeval de serie 12 monkeys tegen, ik kijk op imdb en denk “goh misschien wel leuk en staat op Netflix”. Maar wat blijkt, alleen seizoen 2 en 3 op Netflix te vinden :(
Moet ik het alsnog van een alternatieve source halen.
Dat het laatste seizoen (4) er nog niet opstaat prima, maar het begin niet is wel knap waardeloos.
is idd een beetje vreemd met sommige series. België staan de 1e 3 seizoenen er wel op. dus als je een vpn hebt zou je via de Belgische netflix alle 3 kunnen kijken.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Gisteren aan The OA begonnen. Vage serie, maar toch wel heel boeiend so far. Twee afleveringen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ossi schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Nice! Leuke serie inderdaad
Best vermakelijk, ja. Heb een crush op Carol, hehe. Trouwens mocht er ooit weer een filmbiografie gemaakt worden over Johnny Cash; dan is die kop van de hoofdrolspeler wel geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 08:43
vinom schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:38:
Gisteren aan The OA begonnen. Vage serie, maar toch wel heel boeiend so far. Twee afleveringen gekeken.
Wees niet bang, hij blijft vaag de rest van het seizoen ;) maar niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Mugwump schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:56:
[...]

Ik vind het toch vrij irritant dat het streaminglandschap steeds verder gefragmenteerd raakt. Uiteindelijk ga je dan toch maar weer op minder legale wijze zaken verkrijgen omdat je onmogelijk twintig streamabonnementen kunt gaan afsluiten.
Dat is idd wat ik eerder ook al zei, zo schieten de filmbazen zichzelf alleen maar in de vingers :(
Ik heb nu Netflix en Amazon Prime, die 50eu per jaar kan er nog wel af :) maar meer ga ik ook echt niet aanschaffen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

New Yorker schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:12:
[...]

Er zit ook geen einde aan. De aftiteling begint gewoon na een tijdje.

Het zal de tijdsgeest zijn. Alleen zwarte mensen (zonder reden, ik dacht dat het in Afrika was tot ik Michael j Fox zag, dat was wel het tofste van de film), fat acceptance met Dumplin. In het songfestival zaten ook al meerdere manvrouwen.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:47
Aherin schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:46:
[...]

Dat is idd wat ik eerder ook al zei, zo schieten de filmbazen zichzelf alleen maar in de vingers :(
Ik heb nu Netflix en Amazon Prime, die 50eu per jaar kan er nog wel af :) maar meer ga ik ook echt niet aanschaffen..
Je snijdt je in de vingers of schiet jezelf in de voet, maar in de vingers schieten lijkt me behoorlijk moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Sissors schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:17:
Ik heb nog niet lang Netflix, en gisteren Gods of Egypt gekeken, waar ik toch wel wat last had van motion artifacts. Vandaag The Mechanic 2, en dit is gewoon heel erg slecht bij sommige scenes. Eerst nog de vraag of mijn TV (OLED803) de veroorzaker is, gezien er wel iets van motion smoothing aan staat. Maar dit is een pauze beeld:
[Afbeelding]

De artifacts hier bij de tralies waarbij het raam de achtergrond is tov de muur als achtergrond zijn gigantisch. (Het is hier toeval dat ze net voor de tralies van het raam zitten, ook als ze ertussenin zitten zien ze er zo uit). Dit is duidelijk de bron die de oorzaak is en niet de TV. Heb ik nu gewoon pech met de ene film waar het merkbaar was, en deze waar het gewoon soms echt heel erg slecht is, of is dit standaard met de Netflix compressie (dit is een HD film en niet 4k).
Heb iets van settings al aangepast ? Ik heb zelf een Sony, maar ik zou altijd voor mimimale beeld verbeteraars gaan. Dus noise reduction uit, motion interpolation minimaal (ook ivm het soap opera effect) etc.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Oof. Voor de verveling maar "dumplin" aangeslingerd; die Aniston begint wel wat oud te woeden, zeg. Een aardig contrast vergeleken met Friends. Doet me wel pijn, hoor. Wat gaat de tijd snel.

Jemig. Wat een goeie film, zeg. Acteerprestaties prima. Scènes prima. Sfeer en ambiance prima. Af en toe het gevoel alsof ik naar de blues brothers aan het kijken was. Elke scène is weer een klein feestje. Het einde viel me ook prima mee. En heb een crush op Millie <3 oOo

[ Voor 42% gewijzigd door Ivysaur op 21-05-2019 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
CopyCatz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:13:
[...]

Je snijdt je in de vingers of schiet jezelf in de voet, maar in de vingers schieten lijkt me behoorlijk moeilijk.
Met je linkerhand in je rechter vingers schieten, of vice versa kan prima :Y
Maar ik snap wat je bedoeld :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• algalid
Dark Crystal komt uit op 30 augustus. Het werkt met animatronics en Mark Hamill en Game of Thrones acteurs verzorgen de stemmen: https://variety.com/2019/...-date-netflix-1203222185/

Er is nog geen trailer, we zullen het doen met stills:
Afbeeldingslocatie: https://pmcvariety.files.wordpress.com/2019/05/dc_unit_16586_rc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pmcvariety.files.wordpress.com/2019/05/dc_unit_17356_rc_deet-in-center.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
26 Juli het laatste seizoen van oitnb. Guilty pleasure :D zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
- ''Dark Tower' is wel erg reteslecht. Poeh.
- 'Fundemantels of Caring' vind ik dan wel een leuke om te kijken. Niet heel denderend
- 'Isn't it romantic' is ook best oké om te kijken. Moet je van houden.
- 'The 100' seizoen 3 valt me een beetje tegen. Religieuze shit enzo. Brrr
- '12 Monkeys' seizoen 3 valt me ook eigenlijk erg tegen. Beetje meer van hetzelfde

Dat was het wel zo'n beetje. Netflix best handig als je ziek bent. Kom er wel wederom achter dat er ontiegelijk veel troep op Netflix staat, maar dat wist ik al. :P

Dark Tower serie zou wel tof zijn geweest. Beetje Stargate-achtig. Rondhuppen van wereld naar wereld. Stargate + Sliders geval. Die magische gaven er uit slopen en je hebt een mooie parallel universe-serie _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Ivysaur op 22-05-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ivysaur schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:06:
- ''Dark Tower' is wel erg reteslecht. Poeh.
- 'Fundemantels of Caring' vind ik dan wel een leuke om te kijken. Niet heel denderend
- 'Isn't it romantic' is ook best oké om te kijken. Moet je van houden.
- 'The 100' seizoen 3 valt me een beetje tegen. Religieuze shit enzo. Brrr
- '12 Monkeys' seizoen 3 valt me ook eigenlijk erg tegen. Beetje meer van hetzelfde

Dat was het wel zo'n beetje. Netflix best handig als je ziek bent. Kom er wel wederom achter dat er ontiegelijk veel troep op Netflix staat, maar dat wist ik al. :P

Dark Tower serie zou wel tof zijn geweest. Beetje Stargate-achtig. Rondhuppen van wereld naar wereld. Stargate + Sliders geval. Die magische gaven er uit slopen en je hebt een mooie parallel universe-serie _/-\o_
Je literaire achtergrond is niet heel erg aanwezig denk ik? :P

The Dark Tower is een verfilming van Stephen King's boeken. Super boeken serie, maar eindigt (imho) totaal in het niets. Jaren gewacht op een einde, eindelijk was het laatste boek er... beetje een deceptie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Motrax schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:48:
[...]
Je literaire achtergrond is niet heel erg aanwezig denk ik? :P

The Dark Tower is een verfilming van Stephen King's boeken. Super boeken serie, maar eindigt (imho) totaal in het niets. Jaren gewacht op een einde, eindelijk was het laatste boek er... beetje een deceptie.
Stephen King valt bij mij niet onder de noemer literatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ivysaur schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Stephen King valt bij mij niet onder de noemer literatuur.
Hmmm ik wilde het niet eens met je zijn, maar met deze onderbouwing ga ik met je mee: https://www.quora.com/Is-...ded-as-serious-literature

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 06-10 18:59
Hihi. Een discussie waar ik het al sinds de middelbare school moeilijk mee heb. Hetzelfde geldt voor het onderscheid hoge/lage cultuur. Hier ook weer: in het door jou aangehaalde stuk ontbreekt juist de onderbouwing (“he would not even make it to the first cut of the list” van grote schrijvers: waarom niet? Hij scoort laag op “literary achievement”: waarom niet, wat is dat?). Het lijkt er vooral op dat het feit dat King geld verdient/veel verkoopt maakt dat hij geen literatuur schrijft. Wat dan wel literatuur is wordt onderbouwd met een citaat van uit een boek van een winnaar van de Booker Prize. Dat citaat maakt in ieder geval niet dat ik het boek zou willen lezen.....

Kortom: Netflix blijf vooral je ding doen - verfilm zaken die mensen aanspreken, zonder het ze te makkelijk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Nieuwe trailer van Casa de Papel

[ Voor 67% gewijzigd door leekers op 24-05-2019 06:26 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Net een beginnetje gemaakt met 'Rim of the world'. Soort Red Dawn Junior meets slapstick humor a la Scary movie enzo.

Einde: Best ok fillm. Leuke humor. Voor de rest me flink zitten ergen aan dat 'white-bashing'. Als ik iets over kleurlingen zeg of wat dan ook dan ben ik meteen fout, maar als zwarten witte zitten te bashen mag dat best, en dat in een film voor 12+. 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Ivysaur op 25-05-2019 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:31
Yes, de show 'Dekking Hoog' van Patrick Laureij staat op Netflix. Voor de liefhebber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
'Someone Great' is wel oké. Doet aan als een soort roadtrip; op zoek naar kaartjes voor Neon Classic Festival, maar ondertussen gebeuren er privedingetjes in de levens van de personages, en zie je ze ook groeien, enzovoort. Klinkt als een goed boek.

Vind het wel weer jammer dat weer zo'n film is in de social media-cultuur; instagram, LBFBTGODIJF, Social Justice Warriors enzovoort. Lesbische vapende negerin bv

Voor de rest best te pruimen, maar wel weer typisch een Netflix gedrocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 25-05-2019 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 11:00
De film "Searching" staat op Netflix zag ik. Ik ben hem toen hij uit kwam in de bioscoop gaan kijken en vond hem best vermakelijk. Ik kan die film wel aanraden. Het speelt zich wel volledig af via een computerscherm. Maar het is verbazingwekkend goed uitgevoerd.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

Doctor Who is van Netflix verdwenen? Ggrmmmmblll. Gelukkig nog wel op Prime.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Undercover afgekeken. Mooie serie, vooral ook uitstekende acteurs. Alleen Anna Drijver (?) valt volledig buiten de boot. Wat speelt die slecht. De rest gewoon heel goed.

Het is geen Narcos oid, maar leuk om te hebben van eigen bodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

PWM schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:40:
Undercover afgekeken. Mooie serie, vooral ook uitstekende acteurs. Alleen Anna Drijver (?) valt volledig buiten de boot. Wat speelt die slecht. De rest gewoon heel goed.

Het is geen Narcos oid, maar leuk om te hebben van eigen bodem.
Narcos was wat meer Hollywood! Ik vond Undercover echt vet gedaan! Werd helemaal meegesleurd in het verhaal. En heb zelfs een paar keer gedacht dat BoB/Peter echt fucked was!

Nu al zin in seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Grappig, misschien dan toch maar eens proberen. Anna Drijver had ik al op gerekend dat het niets was, maar Berry van rijschool Le Berry trek ik over het algemeen ook erg slecht. Sindsdien zie ik feitelijk keer op keer alleen maar hetzelfde karakter. Als deze wel leuk is durf ik het wel aan, wellicht eindelijk iets waar vrouwlief ook naar mee wil kijken. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mee eens! Ik kan niet wachten op S02 met Ian Glen (Jonah Mormont uit Game of thrones) als Bruce Wayne.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Laugh-in: Stars celebrated gezien. Ofwel ben helemaal klaar met die Amerikanen. Blanke mensen moeten zich weer excuseren tegenover zwarten enzo. Vrouwen en seksisme werk enzo. Oude shows die met een 2019ish oogpunt worden bekeken en beoordeelt. Blijkbaar zijn de Amerikanen de belangrijkste regel van de geschiedenisleer vergeten: tijd en plaatsgebondenheid.

Netflix kan, mits met een Amerikaans oogpunt, kan gewoon me kloten kussen. Om niet goed van te worden. Zend dit soort programma's gewoon niet uit. Nog even en ik stap over naar hulu ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 30-05-2019 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
/edit: ach laat ook maar.

[ Voor 126% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-05-2019 06:33 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat vinden jullie van 'the who was? Show' en 'historical roasts'? Ik vond het niet zo leuk terwijl ik de Nederlandse variant van dit soort dingen vaak veel grappig vind. Dit is wat te braaf denk ik. Met die roasts' willen ze het onderwerp ook helemaal niet roasten. Kies dan ook geen helden uit de geschiedenis.

Dan heb ik nog Prince of Peoria gekeken, maar dat vind ik ook niks. Een soort omgekeerde fresh Prince/comming toch America variant met een 'coole' blanke prins die bij een zwart nerdkind gaat wonen. Misschien is het bedoeld voor kinderen (het zijn ook kinderen).

Tja ik ga maar weer wat meer op de tips hier af :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 17:51
CopyCatz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:13:
[...]

@CopyCatz Ben jij mijn lang gezochte tweeling broer?

Ik dacht dat ik de kampioen van de samen gestelde gezegdes was. Mijn vrienden liggen altijd plat van het lachen als ik het weer eens doe.

Maar deze is heerlijk!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:56:
Bruno is wel grappig, herkenbaar met absurd gemixed.
is inderdaad een grappige serie. Niets heel speciaals maar zeker wel het kijken waard. Is tenminste weer eens iets anders dan de average case of the week series :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Marzman schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 07:18:
Wat vinden jullie van 'the who was? Show' en 'historical roasts'? Ik vond het niet zo leuk terwijl ik de Nederlandse variant van dit soort dingen vaak veel grappig vind. Dit is wat te braaf denk ik. Met die roasts' willen ze het onderwerp ook helemaal niet roasten. Kies dan ook geen helden uit de geschiedenis.

Dan heb ik nog Prince of Peoria gekeken, maar dat vind ik ook niks. Een soort omgekeerde fresh Prince/comming toch America variant met een 'coole' blanke prins die bij een zwart nerdkind gaat wonen. Misschien is het bedoeld voor kinderen (het zijn ook kinderen).

Tja ik ga maar weer wat meer op de tips hier af :)
Van Historical roasts heb ik van Anne Frank en van Freddy Mercury de helft gekeken en toen ben ik afgehaakt.
Het gaf me niet het idee dat de rest van de serie veel beter zou zijn moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de roast van Anne Frank gekeken omdat er zoveel ophef over was.. ik heb geen glimlach op mijn gezicht van gekregen, niet mijn humor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 11:00
De roast van Anne Frank heb ik welgeteld 30 seconden van gezien. Tering wat slecht. Zelfs in Duitsland hebben ze nog een beter gevoel voor humor dan de makers van dat gedrocht.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-10 22:05

DikkeBMW

Live '25

Ik ben nu El Recluso aan het kijken. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast wordt. Gaaf verhaal, redelijk spannend. Goed, het hele "in Midden/Zuid Amerika wordt de gevangenis gerund door gevangen" is wellicht een beetje over the top, maar het is niet geheel onrealistisch natuurlijk. Zeker de corruptie is niet onwerkelijk. Ik kan het aanraden.

Daarnaast heb ik afgelopen tijd ook Bodyguard gekeken: wat een geweldige serie! Spanning, plottwists: echt heel erg gaaf. Lang geleden dat ik zo naar een serie heb gekeken zonder op mijn telefoon te kijken :P

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
De trailer van Dark Crystal is uit, vanaf 30 augustus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik ben nu net bij seizoen 3 van Gotham en ik ben helemaal fan geworden van Barbara Kean. *;

Je ziet twinkelende ogen zodra ze iets gestoord moet doen. Ik twijfel soms of ze acteert of dat ze echt een steekje los heeft :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Bad Blood s2 staat sinds vandaag op Netflix :)

S1 vond ik lekker wegkijken!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Laatst online: 10:09
WernerL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:08:
De roast van Anne Frank heb ik welgeteld 30 seconden van gezien. Tering wat slecht. Zelfs in Duitsland hebben ze nog een beter gevoel voor humor dan de makers van dat gedrocht.
Ik heb hem wel afgekeken, steeds hopende dat er nog wat grappigs zou komen.. Helaas niet. Erg slecht inderdaad, de rest van de serie hoef ik zeker niet te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
'How to find drugs online (fast)'' is wel een aanrader. Leuke actrice ook. Lena Klenke <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zojuist The rain seizoen 2 afgekeken.

Wat een andere serie dan seizoen 1 is het geworden zeg...vooral de laatste afleveringen waren moeilijk door te komen. Met natuurlijk een enorme cliffhanger naar seizoen 3 toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
TripleQ schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:28:
Zojuist The rain seizoen 2 afgekeken.

Wat een andere serie dan seizoen 1 is het geworden zeg...vooral de laatste afleveringen waren moeilijk door te komen. Met natuurlijk een enorme cliffhanger naar seizoen 3 toe...
Raad je seizoen 2 aan of kan ik beter seizoen 1 als het einde beschouwen? :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Seizoen 3 van '3%' vanaf vrijdag online, excited.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Marzman schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 07:18:
In Nederland hebben ze roasts ooit geprobeerd als Gehaktdag, een pijnlijk ongrappig programma. Een roast (en eigenlijk alle komedie) staat of valt met hoe het wordt gebracht. Een goede komiek vertelt een grap alsof die het zo uit zijn mouw schud, maar in Gehaktdag werden de grappen net iets te letterlijk van het papier gelezen, een probleem waar BNN's Daily Show poging De nieuwste show ook last van had. Nederland is dus niet automatisch grappiger dan Amerika. De Nederlandse roasts die Comedy Central nu uitzend zijn een stuk beter te pruimen. De normale Amerikaanse roasts vind ik echter ook zeer vermakelijk, daar zijn ze helemaal niet zo braaf. Zoals je zegt, het zal aan het onderwerp liggen, want historische figuren afkraken is niet zo scherp als hedendaagse mensen in de zeik nemen.

Voor eenieder die denkt dat Amerikanen alleen brave comedy maken, kijk eens naar de specials van Anthony Jeselnik op Netflix. Veel zwarter dan dat wordt de humor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 19:58
Ivysaur schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:13:
[...]

Raad je seizoen 2 aan of kan ik beter seizoen 1 als het einde beschouwen? :/
Vond seizoen 1 op zich wel te doen maar vond haar tergend slecht acteren. Is dat ook zo in deel 2 of kan ik me aansluiten bij Ivysaur?
Pagina: 1 ... 154 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.