heyhey ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden
dit is niet iets wat kan of mag naar mijn idee...
ik betaal nu 5 maanden meer voor netflix terwijl ik er niets aan heb voor zover ik begrijp
hier screenshots:
https://ibb.co/52nKvLm
https://ibb.co/wWz9r5P
https://ibb.co/dBLmTyN
hier het gesprek met klantenservice:
dit is niet iets wat kan of mag naar mijn idee...
ik betaal nu 5 maanden meer voor netflix terwijl ik er niets aan heb voor zover ik begrijp
hier screenshots:
https://ibb.co/52nKvLm
https://ibb.co/wWz9r5P
https://ibb.co/dBLmTyN
hier het gesprek met klantenservice:
Jij
wat is het verschil tussen netflix premium en ultra?
Jij
goedemiddag
pseudoniem123 Netflix
Welkom! goed dat je contact opneemt met netflix je chat met pseudoniem123 ik help je graag verder. Mag ik nog wel even weten met wie ik het genoegen heb ?
Jij
hallo ik ben 123pseudoniemwatikstiekumben
pseudoniem123 Netflix
Goedemiddag 123pseudoniemwatikstiekumben, ik zie je vraag staan en informeer je hier verder over.
Jij
graag, ik heb het verschil zelf niet gezien tot nu toe
pseudoniem123 Netflix
Op dit moment zijn er testen die worden uitgevoerd om te controleren hoe hierop gereageerd wordt.
pseudoniem123 Netflix
Op dit moment zit er nog geen verschil en is het ultra pakket gelijk aan het premium.
pseudoniem123 Netflix
Het kan mogelijk zijn dat deze wijziging in de toekomst kan worden geintroduceerd, maar tot zo ver hebben we vooralsnog 3 pakketen.
Jij
maar als ik naar mijn abonomentspagina ga dan zie ik bij premium dat het ultra hd ondersteund en mij ultra dat het ultra hd en HiFi ondersteund maar ik kan nergens zien wat er precies verstaan wordt onder HiFi
Jij
dus als ik mijn abonoment op premium zet is er voor nu geen enkele verandering of begrijp ik dat verkeerd?
pseudoniem123 Netflix
Het advies zou voor nu zijn daar niet heel veel aandacht aan te besteden omdat dit vooralsnog nu een test is en dit abonnement niet bestaat.
pseudoniem123 Netflix
Dat heb je helemaal goed begrepen
Jij
maar kan dat wettelijk gezien dan wel? ik heb vele maanden meer betaald....
Jij
terwijl er eignlijk geenverschil is
Jij
klinkt niet alsof dat zomaar kan.. of zie ik dat verkeerd?
pseudoniem123 Netflix
Nee dat klopt, ik zie ook dat je een bedrag van 16,99 betaald hebt. Ik zal even navragen waardoor dit komt. heb je één moment
Jij
ja inderdaad vandaar
Jij
zou fijn zijn
pseudoniem123 Netflix
Ik heb inmiddels contact met mijn collega ik heb daar even aangegeven wat er aan de hand is.
Jij
fijn
Jij
ja het viel me ineens op
Jij
ik ben zelf developer en maak graag gebruik van alle nieuwste functies maar ik merkte er geen op
pseudoniem123 Netflix
Duidelijk, er wordt even gecontroleerd wat er momenteel aan de hand is.
Jij
ja dolby atmos maar dat is tegenwoordig ook op netflix premium te gebruiken maar HiFi (high quality audio) is nergens vermeld wat het ihoud en mijn reciever ziet niets nieuwers dan atmos
pseudoniem123 Netflix
Bedankt voor het wachten, ik heb het even nagevraagd en het duurder abonnement waar u zich voor heeft geabonneerd is inderdaad een bestaand abonnement. Het verschil zit in de verbeterde audio qualiteit.
Jij
wat houd ''verbeterde audio'' in?
pseudoniem123 Netflix
Dus indien uw apparaat dit ondersteund wordt er met dit abonnement betere audio aangeboden ten opzichte van het premium abonnement
Jij
ja oke, ik heb een van de nieuwste receivers met atmos ondersteuning maar wat is er beter dan?
Jij
ik heb tot nu toe ook nog geen verschil in bitrate gezien vergeleken met een premium account vandaar
pseudoniem123 Netflix
Er word niet specifiek aangegeven "wat" dit precies inhoud. Net zoals er een verschil zit in de beeld qualiteit van het basis , standaard en premium (sd,hd, uhd) zit er ook qua geluid een verschil in het Ultra abonnement. De overige abonnementen ondersteunen de HiFi feature zoals u eerder aangaf niet.
Jij
het verschil tussen hd en uhd wordt gespecificeert...
Jij
'' HD-content (gedefinieerd als een resolutie van 720p of hoger)''
Jij
''Ultra HD- (gedefinieerd als een resolutie van 1080p of hoger)''
pseudoniem123 Netflix
Dat klopt, zoals aangegeven wordt dat dus niet gedefineerd
pseudoniem123 Netflix
Maar er wordt even contact opgenomen met de technische afdeling van netflix
pseudoniem123 Netflix
zij kunnen hier namelijk over de specificaties wat meer vertellen
Jij
maar wat is het verschil met premium en het ultra abbonoment dan?
Jij
graag
pseudoniem123 Netflix
Het verbeterde geluids qualiteit
pseudoniem123 Netflix
één ogenblik zodra wij contact hebben met het IT team breng ik je hiervan op de hoogtge
pseudoniem123 Netflix
hoogte*
Jij
want kwa bitrate die ik binnenkrijg zie ik geen verschil, en al mijn electronica is high-end
Jij
ik heb de tijd ;-)
pseudoniem123 Netflix
Mag ik even weten via welk apparaat je momenteel gebruik maakt van netflix en welke receivers je hierbij gebruikt
Jij
Ik heb een AMD ryzen 7 1700 8core 16 threads 3ghz (turbo 3.7ghz) Nvidea GeForce GTX 1080 (8gb ddr5x), 1tb Samsung 850 EVO SSD en 1tb HDD, 16GB DDR4 en een 700w Xilence performance C 82+ voeding
Jij
en een Denon AVC-X8500H
pseudoniem123 Netflix
Top! inderdaad best high-end ja
pseudoniem123 Netflix
ik geef het even door
Jij
1gbit glasvezel
Jij
ja inderdaad, ik hou daarvan haha
Jij
mischien zou er eens een nieuwe Hue optie in netflix geintroduceerd kunnen worden die dan een uitbreiding is op abmilight haha
Jij
nog betere thuisbios dan
pseudoniem123 Netflix
Hahaha dat klopt, wie weet staat er voor de toekomst al wat op de planning
Jij
haha ik ben beniueuwd
pseudoniem123 Netflix
De informatie is doorgegeven, dit wordt even gecontroleerd vanuit de back-end. Ik ben zo snel mogelijk bij je terug.
Jij
nu stuur ik mn hue aan via een raspberry pi wat het nog leuker maakt
Jij
bestaat nog niet echt iets voor
Jij
maar gezien ik zelf ook back-end developer ben haha
Jij
wat niet is maak ik zelf wel
pseudoniem123 Netflix
Ja exact, er is altijd wel een work-around. Ik krijg het volgende terug : Op dit moment kan audio van hogere kwaliteit alleen worden aangeboden met 5.1-audio. Het verschil in de audio tussen premium en Utra is eigenlijk hoe we de audiobestanden erin hebben 'verpakt' of 'gecodeerd'. om de kwaliteit verhogen
Jij
dus betekent dan dat de compressie van de Codec hoger ligt of juist verlaagd is?
pseudoniem123 Netflix
Ik dubbel check dat even zodat je ook exact weet wat het verschil is. Ik durf daar namelijk op dit moment geen antwoord op te geven.
pseudoniem123 Netflix
één ogenblik
Jij
inprensipe is het alleen voor trage internetverbindingen lochisch om het anders te verpakken
Jij
het liefst heb ik gewoon alles uncompressed haha
pseudoniem123 Netflix
Ik wacht nog heel even op een reactie. Nogmaals bedankt voor het geduld uiteraard
Jij
DTS op Blu-ray is 1536 kbps maar netflix haalt dit bij langena niet natuurlijk
pseudoniem123 Netflix
Ik heb het volgende meegekregen, dat zij dat momenteel niet kunnen inzien. Het één en ander wordt nu vooral getest. Vanuit de klantenservice is het best lastig om deze technische vragen te beantwoorden. Het advies wat ik op dit moment heb meegekregen is dat het abonnement voor u aangepast kan worden indien u op het moment geen verschil ervaart tussen de twee abonnementen (premium & ultra )
Jij
maar waar heb ik afgelopen maanden dan voor betaald?
pseudoniem123 Netflix
De vraag heb ik al bij mijn collega neergeleged
Jij
want dit zou dan een principe kwestie worden vind ik
pseudoniem123 Netflix
Omdat dit eigenlijk de bron is waar u contact voor opnam
Jij
ja inderdaad
pseudoniem123 Netflix
Volkomen begrijpelijk natuurlijk, ik wacht even de reactie van mijn collega af.
Jij
want anders zou ik natuurlijk een compensatie willen want ik betaalde afgelopen maanden voor zover ik weet nu meer dan nodig zou moeten zijn
Jij
als er een verschil zou zijn waar ik wat aan zou hebben dan zeg ik oke maar dat is er niet... kijk als een codec verandert wordt waardoor er minder bandbreedte nodig is voor audio maakt nog niet dat er dan meer geld gevraagd mag worden omdat dat ''high quality audio'' zou zijn, want eigenlijk is er aan de audio niets veranderd
pseudoniem123 Netflix
Ik krijg te horen dat u dus geen verschil opmerkte omdat het apparaat de feature niet ondersteund. In dit geval wat mijn collega aanbied om u toch tegemoed te komen is een gratis maand ( dus de kosten voor volgende maand worden dan gedekt )
pseudoniem123 Netflix
Uiteraard kan ik direct ook het abonnement voor u aanpassen
Jij
dan is mijn volgende vraag natuurlijk: welk apparaat ondersteund het wel?
Jij
ik heb volgensmij het nieuwste van het nieuwste...
pseudoniem123 Netflix
Apparaten waarop u de audio 5.1 instelling kunt gebruiken. Bijvoorbeeld smart tv's of setopboxen
Jij
ik heb een 13.2 audiosysteem en die ook voor 5.1 alles ondersteund....
Jij
Auro 3D, Dolby Atmos, Dolby TrueHD, DTS HD, DTS Neural:X, DTS:X alles ondersteund
Jij
aac, dsd, flac, mp3, wav, wma ook allemaal
Jij
dus aan ondersteuning aan mijn kant kan het echt niet aan liggen....
Jij
een Denon AVC-X8500H is toch echt het nieuwste
pseudoniem123 Netflix
Ik ben het nog heel even aan het navragen voor je, één moment nog
Jij
ik heb het nog even nagekeken: iets wat mijn audiosysteem niet ondersteund is er niet, en al helemaal geen 5.1 audio waar er iets zou ontbreken gezien dit een van de weinige audiosystemen is met 13 afzonderlijke eindversterkers en 13.2 audioondersteuning
Jij
dat is echt het aller nieuwste
Jij
sterker nog het was werelds eerste 13.2 audiosysteem
Jij
lees ik net tenminste haha
pseudoniem123 Netflix
Helder, indien de 5.1 audio ook ondersteund wordt dan heb je uiteraard ook de hogere audio qualiteit. Kan het zijn dat het verschil dusdanig minimaal is dat je het verschil hierin niet merkt ?
Jij
dat zou zeer zeker kunnen maar dan zou ik het altijd aan het binnenkomende signaal kunnen aflezen
Jij
en ik heb met een kennis het getest met zijn account en mijn account maar geen verschil
Jij
vandaar dat ik ook hier informatie over vroeg
pseudoniem123 Netflix
Snap ik volkomen, momenteel is daar niet veel informatie over te verkrijgen. Het beste wat we momenteel kunnen doen is het abonnement terugzetten naar premium en je voor de moeite en kosten een gratis maand aanbieden
Jij
zelfs al zou de conpressie van de audio anders zijn dan zou ik dat kunnen aflezen...
pseudoniem123 Netflix
Uiteraard wel een zeer intressant gesprek wil ik toegeven
Jij
hetzelfde geld voor codec wijzigingen
Jij
haha ja vind ik ook
Jij
maar nee ik hoef geen compensatie
Jij
ik ga erachteraan
Jij
ik wil namelijk weten wat het verschil is
pseudoniem123 Netflix
Duidelijk, voor nu hoef ik dus de wijziging nog niet door te voeren ?
Jij
ik heb namelijk opgezocht en wettelijk gezien is netflix degene die moet bewijzen wat er anders is om meer geld te mogen vragen, gebeurt dat niet is dat strafbaar
Jij
nee dat klopt
Jij
bron: [non-Netflix link blocked]
Jij
1 De aanduiding van de verkoopprijs en de prijs per meeteenheid vindt plaats op, in of nabij het product of het monster, dan wel op de verpakking of op het voorwerp, waarin het zich bevindt. Ten aanzien van elke nabij een product of een monster vermelde verkoopprijs en prijs per meeteenheid blijkt duidelijk op welk product deze aanduiding betrekking heeft. 2 De aanduiding van de verkoopprijs en prijs per meeteenheid: a. is bevattelijk en ondubbelzinnig; b. is in de munteenheid euro uitgedrukt;
pseudoniem123 Netflix
Als ik u hierbij verder had kunnen assisteren had ik dat zeker gedaan, netflix wilt u hierin tegemoed komen door het abonnement aan te passen en u een vergoeding aan te bieden.
pseudoniem123 Netflix
Kan ik u zo nog verder helpen of heeft u zo verder voor mij geen vragen meer ?
Jij
ik andere woorden het is strafbaar als er niets veranderd is en het is de taak van netflix om dat te bewijzen
Jij
neehoor prima zo
pseudoniem123 Netflix
Mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je ook altijd terecht op ons help center --> Click Here . Dan wens ik je voor nu een fijne dag en alvast heel veel kijkplezier
Jij
komt helemaal goed
Jij
ennuug ff een vraagje
Jij
je gebruikersnaam is het een probleem als ik die op tweakers zet of zal ik een pseudoniem gebruiken?
pseudoniem123 Netflix
Als het kan een pseudoniem, wel zo nettjes dat je het vraagt.
Jij
zal ik doen
Jij
ja natuurlijk, ik zou zelf hetzelfde willen haha
Jij
nou fijne dag ;-)
pseudoniem123 Netflix
Van hetzelfde,