Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15:34
Malfunctions schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:06:
Net begonnen aan Sex education. Doet ons denken aan Everything sucks. Eerste afleveringen zijn erg vermakelijk. En leuk om Scully weer eens ergens in te zien :)
Gillian Anderson in een serie over sex? Daar droomde ik 20+ jaar geleden van :D :9~
Ze had het beter 20 jaar terug kunnen maken vermoed ik , maar ik ben nu ook geen 20 meer. Kortom: must see, thanks

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:11
Hobbykok schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:04:
Heeft iemand weleens per ongeluk een rekening van netflix gestorneerd? Ik heb de termijn van november gestoneerd (was niet de bedoeling, klikte verkeerde regel aan), maar ik heb nog steeds geen verzoek om die opnieuw te betalen. De nieuwe maandtermijnen gaan er wel netjes af. Ik wil hem wel gewoon betalen.

Ik dacht: ze komen vanzelf wel met de vraag of ik de maand november zelf wil betalen, maar tot op heden niks. Dat lijkt me wat raar. Iemand hier ervaring mee? Ik kan natuurlijk een chat opstarten, maar ik had de hoop dat ze het wel zelf ontdekken en opnieuw incasseren ofzo, maar niks tot op heden.

[...]

Dat is toch ook raar. Laat netflix het zelf controleren, wel makkelijk zaken doen dat de klanten het per aflevering moeten gaan melden, straks gaan ze nog contact met je opnemen of je het zelf wilt verbeteren. Daar betaal je toch voor? Of althans, niet als je gaat storneren :D
Vond ik ook. Temeer omdat ik aan het bingewatchen ben en niet precies meer weet welke aflevering het was. Maar goed, ik hoop dat het bij de juiste persoon terecht komt en die maar eens gaat kijken naar de kwaliteit van de afleveringen.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Twee afleveringen van You erop zitten en echt erg tof tot nu toe!

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-01 17:20

avotar

P0werd by Black Coffee

Vanavond aan Titans beginnen.
Ben benieuwd.

Vanuit de trailer kreeg ik wel een beetje de vibe die ze met Gotham ook al hebben.
Ik heb (waarschijnlijk te) hoge verwachtingen (want DC)

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:57
Weeral een hoop nieuwe trailers
IO (sci-fi op 18 januari, maar aangezien de sci-fi filmtak van Netflix meestal zuigt ben ik sceptisch):

Russian Doll (groundhog day maar komischer vanaf 1 februari, een serie):

Velvet Buzzsaw met Jake Gyllenhaal en andere grote namen (1 februari, een film):

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:10
avotar schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:54:
Ben benieuwd.

Vanuit de trailer kreeg ik wel een beetje de vibe die ze met Gotham ook al hebben.
Ik vond de eerste aflevering wel aardig in ieder geval. Ademt inderdaad wel een beetje dezelfde sfeer uit als Gotham.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000

Rukapul

Moderator General Chat
Kez schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:10:
De ondertiteling begint toch echt wel schandalig te worden :X
Allebij,vermeiden,tweedeling ipv divisie, lijden ipv leiden...
Dat was het toch al bij Netflix.

Het is volstrekt kansloos. Elke aflevering van een serie blijkt de onkunde weer.

Gisteren een aflevering van Zoo gekeken waar tot tweemaal toe avionics vertaald werd met electronica wat in dat geval niet alleen onjuist, maar ook voor het verhaal tegenstrijdig was 8)7

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Hobbykok schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:04:
Heeft iemand weleens per ongeluk een rekening van netflix gestorneerd? Ik heb de termijn van november gestoneerd (was niet de bedoeling, klikte verkeerde regel aan), maar ik heb nog steeds geen verzoek om die opnieuw te betalen. De nieuwe maandtermijnen gaan er wel netjes af. Ik wil hem wel gewoon betalen.

Ik dacht: ze komen vanzelf wel met de vraag of ik de maand november zelf wil betalen, maar tot op heden niks. Dat lijkt me wat raar. Iemand hier ervaring mee? Ik kan natuurlijk een chat opstarten, maar ik had de hoop dat ze het wel zelf ontdekken en opnieuw incasseren ofzo, maar niks tot op heden.
Ik zou adviseren contact op te nemen of het handmatig alsnog te betalen.

Gestorneerde incasso's zijn een perfecte manier om tegen incassokosten aan te lopen.

• Hobbykok
algalid schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:56:
Weeral een hoop nieuwe trailers
IO (sci-fi op 18 januari, maar aangezien de sci-fi filmtak van Netflix meestal zuigt ben ik sceptisch):
Ik ben bij elke film van netflix sceptisch :D
Ze kunnen beter SF series maken, die vind ik prima.
Rukapul schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Ik zou adviseren contact op te nemen of het handmatig alsnog te betalen.
Gestorneerde incasso's zijn een perfecte manier om tegen incassokosten aan te lopen.
Ik zal de chat straks even opstarten en vragen of ze het nog een keer willen incasseren. Ik had de hoop dat ze het een maand later dubbel zouden incasseren, maar dat doen ze ook niet helaas, dus inderdaad maar zelf actie ondernemen.

Hobbykok wijzigde deze reactie 12-01-2019 17:10 (42%)

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

XLM HODLER

Kans op een negatieve BKR?

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Dat niet, want het betreft geen krediet.

• MicBenSte
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-01 13:42
Was geïnteresseerd in Bandersnatch, maar het kan best zijn dat die serie helemaal niet meer komt :/ https://techraptor.net/co...netflix-over-bandersnatch

Lijkt erop dat Netflix licentierechten heeft geprobeerd te krijgen voor het 'trademarked' choose-your-own-adventure format, die niet kreeg, en vervolgens vrolijk door is gegaan met de productie van Bandersnatch en zelfs een referentie naar de trademark heeft gemaakt (door een schrijver), ondanks het aanzienlijke risico op een rechtszaak en het verliezen van de rechtszaak.

MicBenSte wijzigde deze reactie 12-01-2019 18:43 (5%)

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dat is gewoon een aflevering van BlackMirror en staat er al gewoon op...

die rechtszaak gaat puur om geld, verder niet. Overigens gaat die niet over het format, maar over de phrase "choose your own adventure." Dat is alles.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:36 (30%)

I got a bad feeling about this.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
sex education is best wel verrassend, alleen kan ik niet echt bij in welke periode het afspeelt... kleding en interieur doet denken aan jaren 70 80, maar dan met telefoons+consoles van 2018.

kmf wijzigde deze reactie 13-01-2019 15:33 (11%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:04
avotar schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:54:
Ben benieuwd.

Titans is echt super! Inderdaad een beetje een Gotham vibe (Titans vind ik net wat donkerder/gritty), met de actie uit DareDevil (lekker grof).

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:15
kmf schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 23:16:
sex education is best wel verrassend, alleen kan ik er. jet echt bij in welke periode het afspeelt... kleding en interieur doet denken aan jaren 70 80, maar dan met telefoons van 2018. en ook een mention van 200i...
Misschien moet je je post even bewerken zodat hij begrijpbaar wordt, ik snap er niet veel van.

• sverzijl
  • Laatst online: 16:57
vinom schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:13:
Twee afleveringen van You erop zitten en echt erg tof tot nu toe!
Eerste 4 afleveringen gezien nu in de laatste 2 dagen. I’m hooked!

• Mugwump
agoNITE schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:04:
[...]

Titans is echt super! Inderdaad een beetje een Gotham vibe (Titans vind ik net wat donkerder/gritty), met de actie uit DareDevil (lekker grof).
Prima bingemateriaal voor een lui weekendje in ieder geval. ;)

spoiler:
Vooral het begin was erg sterk. Aan het eind zat er wel wat filler tussen zoals die aflevering met wat backstory over hawk en dove. Verder is het helaas op het eind wel heel erg vooral een introductie en opzet voor een volgende seizoen, maar dat zal nog wel weer een klein jaar op zich laten wachten.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Titans valt me tot nu toe mee (2 afleveringen gezien), ook qua visuals, behalve dan het rondvliegende bloed. Dat ziet er soms zó amateuristisch uit :X

The devil is in the details.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Misschien dat ik dit in het LG oled topic moet plaatsen maar ik heb een vraag. We zijn in het bezig van een LG OLED55C7V. Deze is natuurlijk 4K en we hebben een 4K netflix abonnement. Wat ik echter niet snap is dat we nooit het HDR popupje krijgen bij Netflix terwijl dat bij bijvoorbeeld Youtube wel het geval is als ik naar 4K Content kijk.

Weet iemand hoe dit zit?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:59
Webgnome schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:30:
Misschien dat ik dit in het LG oled topic moet plaatsen maar ik heb een vraag. We zijn in het bezig van een LG OLED55C7V. Deze is natuurlijk 4K en we hebben een 4K netflix abonnement. Wat ik echter niet snap is dat we nooit het HDR popupje krijgen bij Netflix terwijl dat bij bijvoorbeeld Youtube wel het geval is als ik naar 4K Content kijk.

Weet iemand hoe dit zit?
Je ziet wel het HDR logo wanneer je naar de film navigeert via de Netflix app?
https://elektrozine.be/ho...eries-met-hdr-op-netflix/
Heb je wat aan bovenstaande?

• Webgnome
  • Nu online
Het HDR logo zie ik wel bij de films inderdaad want we hebben immers een 4K abbo. Maar ik heb even gezocht. Dolby Vision == HDR ..

fijn die standaarden

• algalid
Sex Education is erg aangenaam om naar te kijken, redelijk straightforward, er zit weinig doordenken aan. Perfect om te ontspannen in de avond.

De kledij en auto's lijken inderdaad uit de jaren 80 met flashy kleuren maar dan zoemt ineens een iPhone, beetje bizar. Een van de makers zal wel fan zijn van die periode.

algalid wijzigde deze reactie 13-01-2019 17:54 (37%)

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
dit weekend de mini-serie/docu serie (in 4K HDR) ''The Innocent Man'' naar het gelijknamige non (!) fictie boek van John Grisham.
Ook tevens (zover ik weet) het enige non-fictie boek dat hij geschreven heeft.

Een mini serie van 6 afleveringen waar kort samengevat de rechtsspraak in de VS blootgelegd wordt tijdens de verkeerde veroordeling van een aantal mannen die worden verdacht van 2 moorden.

Het heeft wat weg van Making a Murderer.

Voor mensen die interesse hebben in rechtssystemen / rechtspraak, is The Innocent Man een mooie aanrader

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:21
15 feb komt al weer het 2e seizoen van de "Dragon Prince":

https://io9.gizmodo.com/t...MxMDlEUERrZTNKM0NtY2VLWjA.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-01 21:17
Mugwump schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Ik vond de eerste aflevering wel aardig in ieder geval. Ademt inderdaad wel een beetje dezelfde sfeer uit als Gotham.
Normaal gesproken ben niet zo van superhelden/ superkrachten, maar The Gifted (op Fox) vond helemaal top. Is die mee vergelijken?

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
The Bodyguard en You er doorheen gebinged dit weekend. Héél goed begin van het jaar, zeg maar d:)b

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Gisteren ook You helemaal afgekeken (vrijdag begonnen, pfff) en echt genoten! Aanrader!
Nu weer verder met The Bridge seizoen 3 en 4. Daarna The Punisher seizoen 2 tegen die tijd.

vinom wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:48 (34%)

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
algalid schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:53:
Sex Education is erg aangenaam om naar te kijken, redelijk straightforward, er zit weinig doordenken aan. Perfect om te ontspannen in de avond.

De kledij en auto's lijken inderdaad uit de jaren 80 met flashy kleuren maar dan zoemt ineens een iPhone, beetje bizar. Een van de makers zal wel fan zijn van die periode.
Ik heb soms het idee dat ze de stijl van Stranger Things willen kopieren of zo. Geen idee wat de reden kan zijn :?

Wat ik wel bijzonder vind is dat alle reviews wel heel erg focussen op Gillian Anderson. Maar of haar rol nou zo bijzonder is...

kmf wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:52 (10%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Webgnome
  • Nu online
Gisteren begonnen aan Queen of the South. Kijkt lekker weg :) Maar hier heb ik ook het gevoel dat ze mee willen gaan in de jaren 80 fibe. Jaren tachtig achtige muziek etc. Niet erg maar valt wel op

Webgnome wijzigde deze reactie 14-01-2019 11:00 (52%)

• algalid
kmf schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:50:
Wat ik wel bijzonder vind is dat alle reviews wel heel erg focussen op Gillian Anderson. Maar of haar rol nou zo bijzonder is...
Ik vond haar wel erg grappig maar ze speelt niet zo'n grote rol, ik zou haar bijna comic relief noemen en af en toe een kleine zijplot. Maar het gaat toch vooral over Otis. Met het lezen van de reviews had ik ook eerst de indruk dat zij de lead zou zijn, maar dat is ze helemaal niet. Mss is het vooral omdat ze eens een frivole rol speelt ipv haar serieuze dramafocus in X-Files en The Fall.

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:24
Zag toevallig vandaag op Guardians of the Galaxy Vol. 2 als HDR staan in m'n tv app dus ik dacht even kijken of het klopt. Maar is gewoon 1080P zonder HDR. Ben even verder gaan kijken en waar normaal veeltitles als HD 5.1 aangegeven staan zie ik dat er nu een heleboel titals alleen maar als 5.1 worden aangegeven. Het lijkt erop dat dit systeem op dit moment niet echt werkt. Wel jammer want ik dacht met GotG dat we wat extra 4K content kregen.

Zie nu ook dat het op m'n tel preciies het zelfde is. Beetje raar.

• Mugwump
Olga2000 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Normaal gesproken ben niet zo van superhelden/ superkrachten, maar The Gifted (op Fox) vond helemaal top. Is die mee vergelijken?
Die heb ik dan weer niet gezien. Ik vermoed wel dat die een stuk minder rauw is dan Titans als ik zo even kijk. Titans is wel vrij geweldadig en dat geweld wordt ook wel vrij grafisch in beeld gebracht.

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Onlangs Norsemen zitten bingen. Beide seizoenen. Wat een leuke ontdekking :D
Zo gortdroog. Leuk dat de Noren elke scene ook in het engels hebben geschoten. Die accenten zijn zo schattig soms.

Dit dus.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:52
Voor degene die van goede thriller/mystery films houden is Andhadhun (2018) een aanrader. De film heeft ook subtiele zwarte komedie kenmerken.

De film staat nu al in de imdb top 250 op plaats 122 met een 8,7 gemiddeld.

PSN: KADR777

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:49
(Al wat oudere) kijktip: Aquarius, een politieserie met David Duchovny in een 60s setting. Ik had een tijd terug S01 al gezien, nu bijna klaar met S02 en die is weer erg goed. De sfeer wordt goed neergezet met bijpassende muziek!

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Prijzen Netflix gaan opnieuw omhoog:

Back in October, Netflix raised the prices on two of its three streaming plans. The middle tier went from $9.99 to $10.99, while the top tier jumped from $11.99 to $13.99, an increase of 9% and 14%, respectively.

Reported by CNBC, today’s news is that the same plans will now go from $10.99 to $12.99 and and $13.99 to $15.99. That’s a roughly 15% jump for the middle tier plan, and a 13% hike for the premium plan.

https://www.cnbc.com/2019...iggest-increase-ever.html

Al lees ik ook berichten dat het voor US-only is.. Kan het mij nauwelijks voorstellen, prijsbeleid is altijd global geweest dacht ik?

ed1703 wijzigde deze reactie 15-01-2019 16:16 (12%)

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, Ubiquiti: 1x USG, 3x US8-150, 3x US8-60, 2x UAP-Light, 1x UAP-AC-M, 1x CK, RaspBerry Pi: 4x RPi 1B, 4x RPi 2B+, 1x UPS Pico HAT

• algalid
Ik denk dat het niet lang zou duren voordat wij er ook mee te maken krijgen. De buitenlandse content kost ook een flinke duit en ze maken er nog meer dan in 2017, dus wij betalen.

Ik denk dat er meer nieuws is op 17 januari als ze kwartaalresultaten presenteren. Naast saaie cijfers is er hier en daar een aankondiging van nieuwe reeksen en mss de prijsstijgingen.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:50
ed1703 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:05:
Prijzen Netflix gaan opnieuw omhoog:

Back in October, Netflix raised the prices on two of its three streaming plans. The middle tier went from $9.99 to $10.99, while the top tier jumped from $11.99 to $13.99, an increase of 9% and 14%, respectively.

Reported by CNBC, today’s news is that the same plans will now go from $10.99 to $12.99 and and $13.99 to $15.99. That’s a roughly 15% jump for the middle tier plan, and a 13% hike for the premium plan.

https://www.cnbc.com/2019...iggest-increase-ever.html

Al lees ik ook berichten dat het voor US-only is.. Kan het mij nauwelijks voorstellen, prijsbeleid is altijd global geweest dacht ik?
Ik kan me het haast ook niet voorstellen dat het buiten de US niet gaat gelden. Tenzij het gedoe rondom net neutraliteit de aanleiding hiervoor is.
Gezien het forse gebruik heb ik altijd de prijsverhogingen goed gepraat maar het tempo en opslagen zijn wel aan de maat. Er komt straks een kritisch punt dat je dit niet meer ongestraft kunt blijven ophogen.

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
Hop, weer 2 euro erbij natuurlijk.

Hm, misschien stap ik over op MUBI. Ben toch meer van de arthouse films dan van series en al die meuk die op Netflix staat.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• beschuit
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:49

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

josh-hill, kijk ook eens naar cinemember.nl

Beetje OT: Verder kijk ik altijd met verbazing naar de opwinding over een paar euro erbij als je ziet wat je er allemaal voor krijgt en hoeveel je er gebruik van maakt. Als je je ergens over zou moeten opwinden is het hysterisch verhogen van energieprijzen en je van het gas af dwingen aan de warmtepomp. Daar kan je 300 jaar Netflix van kijken.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Tsja paar euro, als het elke keer een paar euro is loopt het uiteindelijk wel behoorlijk op.

Wat je er voor terug krijg vind ik wel meevallen. Persoonlijk zou ik zeggen: stop met geld pompen in die Netflix originals en beperk het tot een paar series. Het meeste van die originals vind ik echt bagger (kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk :P).

♠ FOR THE HOOORDDEE!! ♠ 2600k @ 4.2ghz, 16GB, 850 Evo 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• Hobbykok
beschuit schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:36:
Verder kijk ik altijd met verbazing naar de opwinding over een paar euro erbij als je ziet wat je er allemaal voor krijgt en hoeveel je er gebruik van maakt.
Kennelijk is 2 euro hier voor veel mensen een groot bedrag, zo groot dat ze al gaan klagen of roepen dat ze gaan overstappen terwijl het bericht over netflix usa gaat 8)7

Ik stoor me zelf meer aan de brandstofprijzen, die waren van de week weer 7 cent per liter hoger, ik betaal door die verhoging ruim meer in een maand dan de 2 euro die netflix misschien in 2019 bij ons duurder gaat worden. Gelukkig is het bier in mijn favroriete kroeg nog steeds dezelfde prijs als 2 jaar terug, daar hou ik aan vast :9~
ed1703 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:05:
Volgens mij waren er ook wat tweakers die een abonnement via een vpn hadden afgesloten in Turkije of ander land en die betaalden per maand minder dan 5 euro voor het meest uitgebreide abonnement, misschien gaan de prijzen op termijn wel in percentage omhoog, maar ze kijken ook naar het besteedbaar inkomen per land.

Hobbykok wijzigde deze reactie 15-01-2019 19:26 (52%)

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Het is heel erg simpel waarom Netflix de prijzen omhoog duwt.

Er komen meer content providers, die elk hun eigen content maken + ik noem ze maar de tv series/films/etcs in hun bezit hebben.

Netflix wil meer en meer originals maken en dat kost een stuk meer dan een licentie voor een film/serie.

De prijsverhoging geldt tot nu toe alleen maar voor de US.

Mijn boodschappen zijn ook duurder geworden.

• ZorbaR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-01 18:04
Ik heb nog een Amerikaans account van toen Netflix nog niet beschikbaar was in België, dus helaas wel al een verhoging voor mij. Maar inderdaad, de rest van de wereld zal wel volgen.

12x Sunpower X21-350 + SolarEDGE 3000 (226°) PV Output

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Miki schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:14:
[...]

Ik kan me het haast ook niet voorstellen dat het buiten de US niet gaat gelden. Tenzij het gedoe rondom net neutraliteit de aanleiding hiervoor is.
Gezien het forse gebruik heb ik altijd de prijsverhogingen goed gepraat maar het tempo en opslagen zijn wel aan de maat. Er komt straks een kritisch punt dat je dit niet meer ongestraft kunt blijven ophogen.
Dat kritisch punt komt wanneer er goede concurrentie is. Vooral hier in Europa kunnen ze de prijzen flink ophogen zonder al te veel gevolgen, want waar ga je anders naartoe?
Amazon prime is het meest interessante alternatief, maar wegens gebrek aan chromecast support valt die meteen af voor mij. Hier in Belgie heeft telenet Play More, maar hun abonnementen zijn dubbel zo duur als mijn huidig Scarlet abonnement en daar moet je dan nog het Play More abonnement van 24euro/maand bijtellen.

En tja, Netflix weet (samen met een grote hoeveelheid matige zooi) toch wel zeer regelmatig verdomd goede exclusives uit te brengen, wat de twijfelaars bij hen houdt. Ik denk dat Disney hier het eerste alternatief gaat worden waarvan Netflix schrik moet hebben.
Kennelijk is 2 euro hier voor veel mensen een groot bedrag, zo groot dat ze al gaan klagen of roepen dat ze gaan overstappen terwijl het bericht over netflix usa gaat
Om weer over telenet te beginnen: Destijds zijn die begonnen als een goedkope, klantvriendelijke en bloedsnelle provider en hebben zo enorm veel klanten gewonnen. Na jarenlange prijsverhogingen zijn ze nu de duurste provider. Nog altijd technisch de snelste ja, maar niet veel mensen gaan wakker liggen van 50mbit vs 100/200 mbit. Toch zie ik bij iedere prijsverhoging mensen telenet verdedigen want voor die paar euro extra ga je toch niet klagen? Vele kleintjes maken een grote.

boe2 wijzigde deze reactie 16-01-2019 10:35 (20%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:53
Zo gisteren You afgekeken, wat een leuke serie was dat, niet verwacht :)
Het is niet te zoetsappig, blijft boeiend en er gebeurd genoeg natuurlijk. Ik voorzie een deel 2 gezien het einde?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• sverzijl
  • Laatst online: 16:57
Martinusz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:45:
Het is niet te zoetsappig, blijft boeiend en er gebeurd genoeg natuurlijk. Ik voorzie een deel 2 gezien het einde?
Same here, goed einde, ook als het bij 1 seizoen zou blijven.
Maar er komt een 2e seizoen : https://www.harpersbazaar...ease-date-casting-rumors/ (bevat spoilers van seizoen 1)

sverzijl wijzigde deze reactie 16-01-2019 11:04 (5%)

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-01 16:16

Bas170

En toen deed ie 't niet meer

Webgnome schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:06:
Het HDR logo zie ik wel bij de films inderdaad want we hebben immers een 4K abbo. Maar ik heb even gezocht. Dolby Vision == HDR ..

fijn die standaarden
Sommige films triggeren de functie wel op een LG TV (iig bij WebOS 3.0).
Ik weet niet of hij nog op Netflix staat, maar je zou het even kunnen testen met de film Bright.
Dat is 1 van de films waarvan ik weet dat ik de HDR pop-up kreeg.

Dit lezen is zonde van de tijd

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-01 14:56
boe2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Amazon prime is het meest interessante alternatief, maar wegens gebrek aan chromecast support valt die meteen af voor mij. Hier in Belgie heeft telenet Play More, maar hun abonnementen zijn dubbel zo duur als mijn huidig Scarlet abonnement en daar moet je dan nog het Play More abonnement van 24euro/maand bijtellen.
De vraag is hoe lang Amazon dit nog gaat volhouden. Immers is Amazon weer begonnen met de verkoop van Chromecasts. Vervolgens heeft Google weer toegang tot YouTube vrijgegeven op Amazon's Fire TV devices.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
The Grimm SE6 staat nu op Netflix zie ik? Is dat nieuw?

CLB wijzigde deze reactie 16-01-2019 22:56 (16%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
'First Team: Juventus' was niet om aan te zien. Toch maar afgekeken. Buffon foetsie. Prachtige keeper.

Vond 'Sunderland 'til I die' toch een mooiere serie. Meer met de benen op aarde. Geen rare citaten en opgehemelde dingen.

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
Ivysaur schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:22:
'First Team: Juventus' was niet om aan te zien. Toch maar afgekeken. Buffon foetsie. Prachtige keeper.

Vond 'Sunderland 'til I die' toch een mooiere serie. Meer met de benen op aarde. Geen rare citaten en opgehemelde dingen.
Niet bepaald een kritische documentaire over Juventus inderdaad. Ik kan je wel aanraden de documentaire over Bobby Robson te kijken, als je daar in geïnteresseerd bent. Een beetje een vergeten trainer, maar toch legendarisch. En een mooie documentaire die ook zijn zwaktes blootlegt, en de hypocrisie van de voetbalwereld.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-01 17:20

avotar

P0werd by Black Coffee

CLB schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:53:
The Grimm SE6 staat nu op Netflix zie ik? Is dat nieuw?
Ja, sinds een paar dagen.
(mooi) Einde van de serie.

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

boe2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:30:
[...]
Destijds zijn die begonnen als een goedkope, klantvriendelijke en bloedsnelle provider en hebben zo enorm veel klanten gewonnen. Na jarenlange prijsverhogingen zijn ze nu de duurste provider. Nog altijd technisch de snelste ja, maar niet veel mensen gaan wakker liggen van 50mbit vs 100/200 mbit. Toch zie ik bij iedere prijsverhoging mensen telenet verdedigen want voor die paar euro extra ga je toch niet klagen? Vele kleintjes maken een grote.
Toen waren ze waarschijnlijk nog niet in Amerikaanse handen? Ik verbaas me ook over hoe klanten hun datalimieten verdedigen als dat dit nodig zou zijn. In Nederland hebben zelfs de budgetpoviders geen limieten en dat levert geen problemen op (altijd bij Telfort gezeten).

Met NLZiet en Netflix loop ik best vaak tegen die limieten op. Ik ben geen downloader, wel vorige maand via steam GTA IV geïnstalleerd (al een oud spel) en dat koste me omgerekend voor een week aan data (22 GB, waar ik gemiddeld 5 GB heb). Een dagje met redelijk wat tv doet ook 15 GB. Dan zou ik het duurste abonnement moeten nemen, de middelste is maar 50 GB meer dan de goedkoopste.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Friends from College seizoen 2 staat erop. Tot nu toe een stuk grappiger dan seizoen 1, maar ik hou dan ook wel van flauwe humor.

• KingSizeBas
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:11
Elke keer als er een seizoen van The Blacklist uitkomt kijk ik die binnen 2 weken helemaal uit. Wat een heerlijke serie :)

Nu nog bezig met Brooklyn Nine-Nine, Daarna lijkt mij de film The Space Between Us nog wel een leuk tussendoortje. Ik ben niet zo'n fan van Asa Butterfield, maar ik geen Sex Education ook wel een kans.

En natuurlijk Star Trek Discovery (Star Trek fan natuurlijk :) )

KingSizeBas wijzigde deze reactie 17-01-2019 08:09 (9%)

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:24
Morgen weer star trek idd. Ff Bingen dit weekend

• algalid
paragon schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:40:
Morgen weer star trek idd. Ff Bingen dit weekend
Het is elke week 1 episode volgens het schema van CBS, dus dat "bingen" zal niet gaan :) Ik verwacht de episode morgenvroeg om 9 uur.

Blijkbaar komt de George RR Martin reeks Nightflyers op Netflix (sommigen hebben het al gezien in de thread Buitenlandse series):

• ArthurMorgan
  • Niet online
IMDB is niet echt positief over Nightflyers... hoop dat het meevalt.

I got a bad feeling about this.

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-01 13:38

YourMom

I put the p in pool.

KingSizeBas schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:09:

En natuurlijk Star Trek Discovery (Star Trek fan natuurlijk :) )
Is seizoen 2 al binnengekomen in NL?

• KingSizeBas
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:11
YourMom schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Is seizoen 2 al binnengekomen in NL?
Zie een paar posts hierboven ;-)
Verwachting is morgen rond 9 uur de eerste aflevering van seizoen 2. Daarna elke vrijdag weer 1.

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-01 13:38

YourMom

I put the p in pool.

KingSizeBas schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Zie een paar posts hierboven ;-)
Verwachting is morgen rond 9 uur de eerste aflevering van seizoen 2. Daarna elke vrijdag weer 1.
Woops, my bad...

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

algalid schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Het is elke week 1 episode volgens het schema van CBS, dus dat "bingen" zal niet gaan :) Ik verwacht de episode morgenvroeg om 9 uur.

Blijkbaar komt de George RR Martin reeks Nightflyers op Netflix (sommigen hebben het al gezien in de thread Buitenlandse series):
[YouTube: Nightflyers | Trailer [HD] | Netflix]
En boeit die wat, of is het puur de naamsbekendheid?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• algalid
boe2 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:44:
En boeit die wat, of is het puur de naamsbekendheid?
Zoals ArthurMorgan schreef zijn de recensies niet echt denderend. Er is ook weinig reclame rond, ik denk dat enkel een eenzaat zal kijken. A space plodyssey omschrijft het nog het best. Te bekijken tijdens een dood moment en nu ik ze heb opgezocht: hier op tweakers vinden de paar kijkers het ook maar niks.

Vanaf 1 februari als je het nog kan opbrengen.

• Ivysaur
  • Niet online
nino_070 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 01:25:
[...]

Niet bepaald een kritische documentaire over Juventus inderdaad. Ik kan je wel aanraden de documentaire over Bobby Robson te kijken, als je daar in geïnteresseerd bent. Een beetje een vergeten trainer, maar toch legendarisch. En een mooie documentaire die ook zijn zwaktes blootlegt, en de hypocrisie van de voetbalwereld.
Top Dank je! Zal het eens kijken. Ik kijk nu Premier League Legends. Ook zo'n docu waar iedereen wordt opgehemeld, enzo. Ook even afkijken.

Daarbij is Edge of being Seventeen een leuke film. :o (Geen voetbal)

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
Ivysaur schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:41:
[...]

Daarbij is Edge of being Seventeen een leuke film. :o (Geen voetbal)
Ah kijk, altijd handig, een zoetsappige comedyfilm voor als vriendinlief weer eens samen tv wil kijken :+

• algalid
House of Cards, the NBA edition van Steven Soderbergh shot on iPhone (ja ik meen het) (vanaf 8 februari):

Black Earth rising is eerder op BBC geweest, kreeg erg goede reviews (vanaf 25 januari):

• daanNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-01 21:22
Hoe kan ik zien welke series in 4K en/of HDR beschikbaar zijn als ik geen premium abonnement heb? Ik heb een standaard abonnement en wil graag vóór een eventuele upgrade kijken of mijn series in betere kwaliteit beschikbaar zijn.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:44
daanNL schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:35:
Hoe kan ik zien welke series in 4K en/of HDR beschikbaar zijn als ik geen premium abonnement heb? Ik heb een standaard abonnement en wil graag vóór een eventuele upgrade kijken of mijn series in betere kwaliteit beschikbaar zijn.
Hoe vind ik titels in Ultra HD?
Als je Netflix in Ultra HD kunt kijken op je tv en je een abonnement met Ultra HD hebt, kun je op Netflix op de termen '4K' of 'UltraHD' zoeken naar titels die beschikbaar zijn in Ultra HD.

https://help.netflix.com/nl/node/13444

Dus ik denk dat je dat alleen ziet bij een Premium-account

MdO82 wijzigde deze reactie 18-01-2019 16:51 (4%)

2250 WP Zuid PVoutput

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

XLM HODLER

daanNL schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:35:
Via pc en soms mobiel., test pattens.
Met dit weet je tenminste of 4k werkt.

https://www.google.com/ur...Vaw2UTvO3BhwppnP3abLy2NIw

shadow4thedark wijzigde deze reactie 18-01-2019 20:28 (3%)

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-01 21:17
Martinusz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:45:
OMG! Super! You is creepy, grappig, fascinerend. Een hoge gehalte van Dexter. Dank je voor mijn aandacht op de serie vestigen. Ben nu bij afl 6. Kan niet stoppen met kijken. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:54
Ik had ook al zo een 'Dexter' gevoel, met name vanwege de voice-over, wat een mannetje zeg. :o Ik was gisteren tot aflevering zeven gekomen, maar het nieuwste seizoen van 'The Punisher' heeft op dit moment mijn prioriteit.

• algalid
Fyre is een documentaire over het beruchte dance event dat een scam bleek te zijn. Het relaas is hallucinant en het meest pijnlijke zijn de gedupeerden. Niet de rijke festival attendees maar de lokale bevolking die nooit betaald is geweest en zelf de putten moeten dempen. Een aanrader!

Io is een typisch post-apocalyptische film om weeral van de Aarde weg te raken. De film is redelijk middelmatig en er gebeurt eigenlijk weinig (of alleszins niets memorabels). De cinematografie is wel goed, daarmee is alles gezegd.

• Ivysaur
  • Niet online
algalid schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:09:
Fyre is een documentaire over het beruchte dance event dat een scam bleek te zijn. Het relaas is hallucinant en het meest pijnlijke zijn de gedupeerden. Niet de rijke festival attendees maar de lokale bevolking die nooit betaald is geweest en zelf de putten moeten dempen. Een aanrader!

Io is een typisch post-apocalyptische film om weeral van de Aarde weg te raken. De film is redelijk middelmatig en er gebeurt eigenlijk weinig (of alleszins niets memorabels). De cinematografie is wel goed, daarmee is alles gezegd.
Betreft IO. Leuke actrice, kut film. Dat is het wel zo'n beetje. Begrijp de boodschap ook wel, denk ik. Adam & Eva-gedoe in een nieuwe wereld. Bla bla

Heb seizoen 2 aflevering 1 van Star Trek: Discovery ook maar eens opgestart. Moest er zo wat van kotsen. Na 25 minuten maar uitgezet. Nu even Fm19 spelen. :O

Net ook die trailer van Nightflyers gezien. Kunnen we gewoon niet terug naar een Sci-fi serie met serieuze onderwerpen, enzovoort? Geen zweverige en bovernatuurlijke dingen. Mix van Star Trek tot met Voyager, Sliders, enzo. Dingen waar we ons over kunnen verbazen, etc. :D

Ivysaur wijzigde deze reactie 19-01-2019 03:08 (12%)

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:49
Gisteren Fyre gekeken, wat een verhaal zeg. Ik had het destijds ook meegekregen in de media en me er al iets verder in verdiept, leuk om er nu een docu over te zien. Het effect op de locals dat ter sprake komt, de manier waarop Billy de (shit)show runt, rich kids die gewoon 8 ton USD preloaden op hun festival bracelets... Man man wat een wereld.

Trailer voor Polar die hier laatst voorbij kwam ziet er trouwens nice uit, staat in de lijst.

Maar nu eerst S04 van The Bridge!

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Na S2 van The Blacklist ben ik begonnen met Sinner S2. En die bevalt al na twee afleveringen. (En tussendoor kijk ik stiekem naar The Passage, buiten Netflix.)

pven wijzigde deze reactie 19-01-2019 08:47 (6%)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:46
Ivysaur schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 03:02:
[...]
Heb seizoen 2 aflevering 1 van Star Trek: Discovery ook maar eens opgestart. Moest er zo wat van kotsen. Na 25 minuten maar uitgezet.
Smaken verschillen. Ik vond hem juist leuk. Mooie verbinding naar de “historie” (captain Pike). Vertaling was redelijk goed, behalve het moment dat Saru het over zijn zus heeft. Daarvoor moet je de Short Treks gezien hebben, die Netflix helaas niet heeft........

Edit: Netflix heeft ze wel (zie https://www.bright.nl/nie...rek-discovery-korte-films). Ze staan bij de “Trailers en meer”.

Rallye wijzigde deze reactie 19-01-2019 18:40 (12%)

Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True