Miki schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:14:
[...]
Ik kan me het haast ook niet voorstellen dat het buiten de US niet gaat gelden. Tenzij het gedoe rondom net neutraliteit de aanleiding hiervoor is.
Gezien het forse gebruik heb ik altijd de prijsverhogingen goed gepraat maar het tempo en opslagen zijn wel aan de maat. Er komt straks een kritisch punt dat je dit niet meer ongestraft kunt blijven ophogen.
Dat kritisch punt komt wanneer er goede concurrentie is. Vooral hier in Europa kunnen ze de prijzen flink ophogen zonder al te veel gevolgen, want waar ga je anders naartoe?
Amazon prime is het meest interessante alternatief, maar wegens gebrek aan chromecast support valt die meteen af voor mij. Hier in Belgie heeft telenet
Play More, maar hun abonnementen zijn dubbel zo duur als mijn huidig Scarlet abonnement en daar moet je dan nog het Play More abonnement van 24euro/maand bijtellen.
En tja, Netflix weet (samen met een grote hoeveelheid matige zooi) toch wel zeer regelmatig verdomd goede exclusives uit te brengen, wat de twijfelaars bij hen houdt. Ik denk dat Disney hier het eerste alternatief gaat worden waarvan Netflix schrik moet hebben.
Kennelijk is 2 euro hier voor veel mensen een groot bedrag, zo groot dat ze al gaan klagen of roepen dat ze gaan overstappen terwijl het bericht over netflix usa gaat
Om weer over telenet te beginnen: Destijds zijn die begonnen als een goedkope, klantvriendelijke en bloedsnelle provider en hebben zo enorm veel klanten gewonnen. Na jarenlange prijsverhogingen zijn ze nu de duurste provider. Nog altijd technisch de snelste ja, maar niet veel mensen gaan wakker liggen van 50mbit vs 100/200 mbit. Toch zie ik bij iedere prijsverhoging mensen telenet verdedigen want
voor die paar euro extra ga je toch niet klagen? Vele kleintjes maken een grote.
[
Voor 20% gewijzigd door
boe2 op 16-01-2019 10:35
]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.