Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tigerblood schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Echt een van de meest bizarre verhalen die ik ooit heb gehoord. Geweldige documentaire. Toont maar weer eens aan tot welke extremen mensen kunnen gaan als ze onder invloed zijn van een cult/geloofsovertuiging.
Prachtig hoe ze Sheela en de andere sleutelfiguren in de documentaire aan het woord lieten, iets dat bij de Fyre Festival erg ontbrak. Daarin zag je eigenlijk alleen maar de kleine spelers die geinterviewd werden.

Ook raar is dat de promotor van het Fyre feest (Jerry) ook mede maker van de documentaire is. Je zou bijna denken dat ze in de aanloop dachten 'deze party wordt nooit wat maar het gaat een geweldige film worden over deze catastrofe' en het lekker door hebben laten gaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:28
Tigerblood schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Echt een van de meest bizarre verhalen die ik ooit heb gehoord. Geweldige documentaire. Toont maar weer eens aan tot welke extremen mensen kunnen gaan als ze onder invloed zijn van een cult/geloofsovertuiging.
Het was in mijn ogen niet eens zozeer een geloofsovertuiging, maar veel meer een persoonlijkheidscultus. Men streed om de gunst van de charismatische leider.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Holy Moly. Fyre Festival Docu is echt ongelofelijk. :O WTF. Echt bizar.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:34
Polar met Mads Mikkelsen is uit en de reviews zijn verschrikkelijk. Ik vind hem niet zo slecht, maar memorabel is die zeker niet. Ik voelde de vibe van Atomic Blonde (wat voor recensenten ook al rommel is) en beschouw het meer als actie met een kwinkslag.

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
algalid schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:07:
Polar met Mads Mikkelsen is uit en de reviews zijn verschrikkelijk. Ik vind hem niet zo slecht, maar memorabel is die zeker niet. Ik voelde de vibe van Atomic Blonde (wat voor recensenten ook al rommel is) en beschouw het meer als actie met een kwinkslag.
Haha, filmrecensenten. Dat zijn toch die mensen die een film zoals Birdman* de hemel in prezen? Thanks voor de reminder voor Polar, die ga ik dit weekend mooi kijken :)

*Birdman verscheen laatst in mijn aanraders van Netflix, en na het lezen van wat reviews ben ik gaan kijken. Wat een drama zeg...

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Gisteren Polar geprobeerd, maar na ruim een halfuur uitgezet, het is dus echt wel dat ik het een kans heb gegeven, maar dit was imo zo erg, dat ik er niet doorheen kwam. Heb ook direct een duimpje omlaag gegeven. Heel jammer, want mijn verwachting was tamelijk hoog, met name door Mads Mikkelsen in de hoofdrol :|

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Meningen op internet zijn echt heel erg wisselend. Het is inderdaad vooral de pers die het afkraakt, op IMDB ligt de mediaan nog steeds op 7. Ik wacht wel af op wat mijn peer group op Criticker.com ervan zegt :D

I got a bad feeling about this.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:48
ArthurMorgan schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 06:54:
Meningen op internet zijn echt heel erg wisselend. Het is inderdaad vooral de pers die het afkraakt, op IMDB ligt de mediaan nog steeds op 7. Ik wacht wel af op wat mijn peer group op Criticker.com ervan zegt :D
Ik snap dit niet helemaal. Waarom wachten op reviews? Je kan het toch gewoon kijken. Reviews kan ik snappen als je een film moet kopen voor 20 euro, maar dat gaat hier niet op. Je kunt twee ernstige scenario's bedanken, namelijk dat je hem eerder uitzet of dat je 1 1/2 uur van je leven kwijt bent. En voor hetzelfde geld vind je het leuk, want reviews zeggen namelijk niet veel.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Dat geldt nu eenmaal niet voor iedereen. Om rustig een film te kijken moet ik serieus ergens een gaatje prikken in het gezinsleven. Of weer twee uur later naar bed. Dan heb je een stuk minder zin om zomaar even wat films te gokken. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• ArthurMorgan
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:22:
[...]

Ik snap dit niet helemaal. Waarom wachten op reviews? Je kan het toch gewoon kijken. Reviews kan ik snappen als je een film moet kopen voor 20 euro, maar dat gaat hier niet op. Je kunt twee ernstige scenario's bedanken, namelijk dat je hem eerder uitzet of dat je 1 1/2 uur van je leven kwijt bent. En voor hetzelfde geld vind je het leuk, want reviews zeggen namelijk niet veel.
Ik wacht niet op willekeurige reviews.* Maar op ratings uit mijn peer group. Dat is het mooie aan criticker. die vergelijkt al mijn ratings (meer dan 1300 op het moment) met ratings van anderen, en op basis van overeenkomsten voorspelt die wat ik ervan ga vinden. In 90% van de gevallen klopt het zo goed als helemaal, in 5% ligt het nog wel in dezelfde hoek, en verder is het een foute voorspelling.
Het is dus gewoon een heel goede indicatie of ik iets leuk ga vinden. Ik heb een enorme backlog aan films en series. Ik moet dus al kiezen wat ik ga kijken, dan heb ik weinig zin om dat echt op de bonnefooi te doen. Ik kijk overigens regelmatig dingen die een lage waardering voorspellen... tuurlijk. Maar dan moet daar goede reden voor zijn. Bij Polar is die reden er niet. Het is niet het type films dat ik vaak kijk. Maar als Criticker denkt dat ik hem fantastisch ga vinden, yup dan geef ik hem wel een kans.

* overigens willekeurige, goed inhoudelijk geschreven, reviews kunnen wel degelijk van invloed zijn.Als ze dingen beschrijven waar ik me snel aan stoor, of juist erg tof vind bijvoorbeeld. Reviews die veel bezig zijn met cinematografie kan ik met een gerust hart negeren. In 9 van de 10 gevallen heb ik daar geen oog voor. Maar als ik 3 reviews zie dat de dialogen zo goed zijn, is de kans dat ik de film tof vind echt wel weer groter. Want dat soort films boeien mij vaak weer wel.

Dus ja, ieder mens is verschillend, maar net als in elke discussie kan de (beargumenteerde) mening van anderen je wel helpen met een gedegen eigen beslissing.

/edit: ik mis de sterren bij netflix nog steeds. Ze werkten echt perfect voor mij.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 26-01-2019 14:05 (20%)

• Yzord
  • Laatst online: 22-04 21:03

Yzord

MediConnect.io Investor

The Secret is een hele goede toevoeging aan Netflix. A must watch als je er voor open staat.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

grote_oever schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:22:
[...]

Ik kijk toch ook wel graag eerst naar de reviews en dan niet alleen naar het aantal sterren. Je kan hem eerder uitzetten maar vaak is het dan al te laat om nog een andere film te kijken en dat rijtje met films die ik volgens Netflix verder moet kijken daar blijft hij dan ook voor eeuwig in staan :p

Het gaat ook niet alleen om sterren, maar in combinatie met het verhaal en de acteurs. Die kunnen compenseren voor minder sterren ;) Maar een film die ingewikkeld wil zijn die 2/10 scoort hoef ik niet te zien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mugwump
Yzord schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:01:
The Secret is een hele goede toevoeging aan Netflix. A must watch als je er voor open staat.
Die wij ik dan maar over, want ik krijg acuut een allergische reactie als ik de uitdrukking "daar moet je voor openstaan" hoor. :P

• Yzord

Yzord

MediConnect.io Investor

Mugwump schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:12:
[...]

Die als ik dan maar over, want ik krijg acuut een allergische reactie als ik de uitdrukking "daar moet je voor openstaan" hoor. :P
Ik heb het woordje moet nergens genoemd :?

• Mugwump
Yzord schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Ik heb het woordje moet nergens genoemd :?
Dat impliceer je toch door te zeggen dat het leuk is indien je er voor open staat? Dan zeg je gewoon dat het leuk is, maar je moet er wel voor openstaan.

• Yzord

Yzord

MediConnect.io Investor

Mugwump schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:15:
[...]

Dat impliceer je toch door te zeggen dat het leuk is indien je er voor open staat? Dan zeg je gewoon dat het leuk is, maar je moet er wel voor openstaan.
als je ervoor open staat ;)

• Mugwump
Yzord schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:16:
[...]

als je ervoor open staat ;)
https://onzetaal.nl/taaladvies/als-wanneer-indien/

Maar goed, loze discussie die hier verder volkomen off-topic is.

Ik ben simpelweg niet van dat soort zweverig gedoe, dus die laat ik liever aan me voorbij gaan.
Ik zou in plaats van deze docu te kijken gewoon de tv eens een paar uurtjes uit zetten en bijvoorbeeld Waarom wij onszelf zoeken, maar niet vinden van Coen Simon lezen.

• Yzord

Yzord

MediConnect.io Investor

Jij noemt het zweverig, ik noem het logica. Als tweaker ben ik er van overtuigd dat alles bestaat uit energie.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yzord schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:01:
Het klinkt als de davinci code als ik de omschrijving lees. Alleen pretendeert de davinci code geen documentaire te zijn ;) Als het hetzelfde is dan is het trouwens fictie van een paar honderd jaar na christus.

/▌

• Mugwump
Marzman schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Het klinkt als de davinci code als ik de omschrijving lees. Alleen pretendeert de davinci code geen documentaire te zijn ;) Als het hetzelfde is dan is het trouwens fictie van een paar honderd jaar na christus.
Het is gewoon een stukje zelfhulp. Er is ook een gelijknamig boek. Veel misbruik van concepten uit de natuurkunde als energie en krachten. Hier bijvoorbeeld een recensie uit de NYT van het gelijknamige boek:
https://www.nytimes.com/2...eview/Chabris-t.html?_r=0

• Ivysaur
  • Niet online
'Abducted in plain sight' begon goed. Daarna werd het me iets te zweverig, enzovoort. Rare docu. Wel afgekeken. Blijkbaar was men erg naïef voordat er internet bestond. :9 Nu let men een stuk beter op.

Ivysaur wijzigde deze reactie 26-01-2019 21:55 (35%)

• Yzord

Yzord

MediConnect.io Investor

Mugwump schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:45:
[...]

Het is gewoon een stukje zelfhulp. Er is ook een gelijknamig boek. Veel misbruik van concepten uit de natuurkunde als energie en krachten. Hier bijvoorbeeld een recensie uit de NYT van het gelijknamige boek:
https://www.nytimes.com/2...eview/Chabris-t.html?_r=0
Je hebt altijd mensen die sceptisch zijn, anders zou het woord niet bestaan ;)

• Mugwump
Yzord schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:00:
[...]

Je hebt altijd mensen die sceptisch zijn, anders zou het woord niet bestaan ;)
Ja je hebt ook mensen die hard trappen op een fiets, anders zou het woord wielrenner niet bestaan.

The secret teert in mijn ogen gewoon op goedgelovigen die niet zo heel veel kaas gegeten hebben van zaken als de wetenschappelijke methode, het empirisme en de epistemologie.
Prima als je er gelukkig van wordt, maar zoals ik initieel al aangaf, aan mij is het niet besteed dus ik sla het liever over.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Het kan altijd erger met de ondertiteling. Aflevering 1 van Voyager: planet ➡️ vulcaan (ja, met een c).

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:01
Mugwump schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:08:
[...]

Ja je hebt ook mensen die hard trappen op een fiets, anders zou het woord wielrenner niet bestaan.

The secret teert in mijn ogen gewoon op goedgelovigen die niet zo heel veel kaas gegeten hebben van zaken als de wetenschappelijke methode, het empirisme en de epistemologie.
Prima als je er gelukkig van wordt, maar zoals ik initieel al aangaf, aan mij is het niet besteed dus ik sla het liever over.
Wat ik altijd storend vind is dat het een soort van idee oproept dat succes je eigen verdienste zou zijn en het zo simpel is als mind-set. Ja een positieve mind-set is prettig, maar als je de illusie hebt dat je volledig zelfstandig bent voor je eigen succes door een universele aantrekkingskracht.......dan beledig je en-passant meteen even iedere harde werker die nooit meer dan minimumloon plus een beetje zal verdienen in zijn leven. En je overschat jezelf meteen enorm. De andere kwaal, onderschatting, is ook een lastige, maar stukken minder vervelend sociaal gezien :+

De film kijk ik misschien toch uit interesse voor dit soort pseudo wetenschap en geloofsachtige constructies.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Jorgen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 03:32:
Het kan altijd erger met de ondertiteling. Aflevering 1 van Voyager: planet ➡️ vulcaan (ja, met een c).
Voyager lijkt soms inderdaad vertaald te zijn door iemand zonder affiniteit met Star Trek. Er zitten best veel fouten in.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Mugwump
Hoijong schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Wat ik altijd storend vind is dat het een soort van idee oproept dat succes je eigen verdienste zou zijn en het zo simpel is als mind-set. Ja een positieve mind-set is prettig, maar als je de illusie hebt dat je volledig zelfstandig bent voor je eigen succes door een universele aantrekkingskracht.......dan beledig je en-passant meteen even iedere harde werker die nooit meer dan minimumloon plus een beetje zal verdienen in zijn leven. En je overschat jezelf meteen enorm. De andere kwaal, onderschatting, is ook een lastige, maar stukken minder vervelend sociaal gezien :+

De film kijk ik misschien toch uit interesse voor dit soort pseudo wetenschap en geloofsachtige constructies.
Ik ben flink allergisch voor zowel "succes is keuze" als misbruik van vrij droge natuurkundige concepten. :P

Onze CEO is ook zo'n "succes is een keuze"-type. Ik ben altijd wel benieuwd hoe hij dat succes dacht te hebben bereikt als hij niet geboren was in een rijk gezin en een categoraal gymnasium had doorlopen, maar geboren was in een gebied in Afrika met hongersnoden.
Ik mag zelf ook niet klagen over mijn "succes", maar dat is me gewoon echt komen aanwaaien.
Het zijn niet voor niets vaak de mensen die al succes hebben die het aan hun eigen kunnen toeschrijven.

Succes als het gaat om de aangehaalde "grote denkers" is bovendien iets wat veelal pas achteraf komt. Vrijwel niemand kent Alfred Russell Wallace. Die was tegelijk met Darwin bezig met een evolutietheorie, maar toen Darwin dat toevallig hoorde publiceerde hij snel zijn werk en daarom kent iedereen vandaag de dag Darwin en niet Wallace.

Soms kan ik wel lachen om pseudowetenschap zoals bij Ancient Aliens, maar allerhande "quantum quackery" irriteert me toch vooral.

• Schimanski81
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 03:32:
Ok, bedankt.

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:58

Jeoh

blaat

Heb om 3 uur 's nachts met een flinke griep Polar gekeken en dan is het best aardig, maar ook niet meer dan dat.

Gisteren Kingdom afgekeken.
spoiler:
Zijn ze de laatste twee afleveringen vergeten te uploaden ofzo? Wat een blue balls einde :+

• Mugwump
Jeoh schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:48:
Heb om 3 uur 's nachts met een flinke griep Polar gekeken en dan is het best aardig, maar ook niet meer dan dat.

spoiler:
Zijn ze de laatste twee afleveringen vergeten te uploaden ofzo? Wat een blue balls einde :+
Polar voelde een beetje als een matige imitatie van een Guy Ritchie film.

• Ivysaur
  • Niet online
'Serendity' de Firefly film is op Netflix, jongens! Heb die ooit eens jaren geleden gezien. Vond het best te doen.

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18-04 15:01
Jeoh schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:48:
...

spoiler:
Kingdom is super! Beter dan TWD. Tja, wachten op de tweede seizoen (hoop ik).

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
wat is die film Life tenenkrommend slecht zeg :X

Carmen Sandiego heb ik mij wel mee vermaakt, had ik niet verwacht.. lekker aparte tekenstyle :)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• pven
  • Niet online
Is ergens terug te vinden of te beredeneren hoe lang The Blacklist nog minstens op Netflix terug is te vinden?

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Ivysaur
  • Niet online
Netflix gooit de laatste tijd van die klote docu's, series en films er op. Deze week ook 3 low budget zombie-films. Laat wel zien dat ze wanhopig aan het worden zijn. Kwantiteit >>> Kwaliteit, blijkbaar. Al is 'Rezort' best leuk om te zien. Ook interessante plot :O

• pven
  • Niet online
Ivysaur schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:36:
Netflix gooit de laatste tijd van die klote docu's, series en films er op. Deze week ook 3 low budget zombie-films. Laat wel zien dat ze wanhopig aan het worden zijn. Kwantiteit >>> Kwaliteit, blijkbaar. Al is 'Rezort' best leuk om te zien. Ook interessante plot :O
Wanhopig? Ik vind dat ze het beter doen dan ooit. Uiteraard zit er met dit soort hoeveelheden bagger tussen, maar er zitten ook pareltjes tussen.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• algalid
pven schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:02:
Is ergens terug te vinden of te beredeneren hoe lang The Blacklist nog minstens op Netflix terug is te vinden?
Veel informatie is er niet buiten 2 details: Elke episode kost $2 miljoen aan Netflix en de deal wordt per jaar hernieuwd. Blijkbaar gaan analisten ervan uit dat Netflix het kan blijven uitzenden tot het jaar dat ze ermee gaan stoppen. Seizoen 6 zou dus nog op Netflix verschijnen (eind 2019 - begin 2020).

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Marzman schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:07:
Je kan hem eerder uitzetten maar vaak is het dan al te laat om nog een andere film te kijken en dat rijtje met films die ik volgens Netflix verder moet kijken daar blijft hij dan ook voor eeuwig in staan :p
Dat kon je toch via de desktop wegklikken?
Mugwump schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:03:
Ik ben flink allergisch voor zowel "succes is keuze" als misbruik van vrij droge natuurkundige concepten. :P
Geloof ik ook niet in. Gebrek aan succes en depressief slappekutteritis is wel een keuze, in die zin juich ik positivisme toe zodat je daaruit kunt komen en je leven leuker wordt. Succes zit hem ook in het waarderen wat je behaalt, in plaats van het altijd begeren wat je niet hebt.
Als ik die wikipediapagina lees over The Secret dan ga ik dat onwijs niet kijken. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gonadan schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Dat kon je toch via de desktop wegklikken?
Je bedoelt je kijkhistorie verwijderen? Ja dat heb ik wel ooit gedaan, maar ik was alweer vergeten dat dit kon. Ik snap niet dat ze niet gewoon met vinkjes voor gezien en met kruisjes voor verwijderen in de thumnails werken op de desktop. Dat zou een stuk minder omslachtig zijn.
[...]

Geloof ik ook niet in. Gebrek aan succes en depressief slappekutteritis is wel een keuze, in die zin juich ik positivisme toe zodat je daaruit kunt komen en je leven leuker wordt. Succes zit hem ook in het waarderen wat je behaalt, in plaats van het altijd begeren wat je niet hebt.
Als ik die wikipediapagina lees over The Secret dan ga ik dat onwijs niet kijken. :P
Nee dat geloof ik ook niet. Ik heb The Secret een paar minuten gebeurd en het lijkt zo'n succes is een keuze ding. Voor mij zit succes ook in andere dingen en voor veel mensen is het geen keuze (echt weer zo'n Amerikaanse manier om dingen te bekijken). Life is what happens to you while you're busy making other plans. Die plannen moet je wel blijven maken (dus inderdaad geen depressief slappekutteritis), maar The Secret is ook niks voor mij, dus dan ga ik maar eens kijken of ik die uit mijn kijkhistorie kan verwijderen Goede tips, die tweede had ik iets eerder moeten lezen ;)

/▌

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:42
Marzman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:29:
[...]
Je bedoelt je kijkhistorie verwijderen? Ja dat heb ik wel ooit gedaan, maar ik was alweer vergeten dat dit kon. Ik snap niet dat ze niet gewoon met vinkjes voor gezien en met kruisjes voor verwijderen in de thumnails werken op de desktop. Dat zou een stuk minder omslachtig zijn.
Ik snap überhaupt niet dat je series/films niet kan verbergen, als ze toch niet leuk blijken te zijn. Zonder dat je meteen moet verwijderen dat je ze ooit hebt gekeken.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• magnifor
  • Laatst online: 23-04 22:47
vuurtjih schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:32:
[...]

Ik snap überhaupt niet dat je series/films niet kan verbergen, als ze toch niet leuk blijken te zijn. Zonder dat je meteen moet verwijderen dat je ze ooit hebt gekeken.
Of de content die steeds op de homepage blijven verschijnen nadat ze je al bekeken hebt. Voorbeeld:

Netflix Originals worden groot uitgelicht in de app, Dogs of Berlin zie ik nog steeds verschijnen terwijl ik die helemaal afgekeken heb.

• Yogibeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Manmanman wat heb ik genoten van Sunderland till i die.
Aanrader voor iedere sportliefhebber!

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10:54

YourMom

I put the p in pool.

Olga2000 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:15:
[...]

Kingdom is super! Beter dan TWD. Tja, wachten op de tweede seizoen (hoop ik).
Mwaaaah, eerst zien en dan geloven toch, met TWD als referentie, moet Kingdom toch al héél goed zijn imo...

Maar het kan natuurlijk -en ik hoop het wel- staat sowieso in mijn lijst maar ik ben net begonnen aan Frontier met Jason Momoa... Weet het nog niet zo goed, eerste 2 afleveringen waren zeker niet slecht maar het moet zichzelf nog uitwijzen...

Vind de setting wel heel interessant.

Eerst deze uitkijken, dan maar eens aan Kingdom beginnen, velen doen het, ik kan het niet; 2 series door elkaar kijken, als het echt compléét anders is (bvb. Midsomer Murders en Star Trek ofzo) dan lukt dat nog, maar ik hou toch van afsluiten voordat ik aan iets anders begin...

• schnumi
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Van het weekend Polar gekeken met de vrouw maar vond het toch wel een aardig goede film hoor, begin wat tam maar word steeds beter.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
schnumi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:47:
Van het weekend Polar gekeken met de vrouw maar vond het toch wel een aardig goede film hoor, begin wat tam maar word steeds beter.
Ik vond het jammer dat de stijl in het begin snel wegebde... Jij niet?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:54
Iemand inmiddels al enig idee wat de logica is achter het aantal aangeboden talen van de ondertiteling?

Ik wilde een Engelsgesproken film met Engelse ondertiteling kijken, maar dat kan dus alleen closed caption. Oh ja en wel Indonesisch 8)7 of turks nagesynchroniseerd. Ik snap de logica hier echt niet van hoor. Heel irritant, zo weinig keuzemogelijkheden. Ook dat bijv. een Italiaans gesproken serie hier NIET met italiaanse of zelfs Engelse ondertiteling bekeken kan worden. Terwijl Italiaanse Netflix kijkers aangeven dit wel te kunnen.

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:15
Yogibeer schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:59:
Manmanman wat heb ik genoten van Sunderland till i die.
Aanrader voor iedere sportliefhebber!
Dank je voor de tip, die heb ik aan mijn lijst toegevoegd. Ziet er interessant uit, inderdaad.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:46
Sunderland was inderdaad wel goed. Alleen jammer dat er duidelijk stukken weggelaten waren, er was geen volledige medewerking van de club.

Kijk nu "Black earth rising" wat een topserie is dat! _/-\o_

Met gestrekt been.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-04 22:25
Een 'don't show again'/'stop suggesting' knop zou te gek zijn voor Netflix, voor de dingen die je nooit in je leven wilt gaan kijken. En dan ergens via het menu de mogelijkheid om het te herstellen natuurlijk, voor gemaakte vergissingen. :)

snmght wijzigde deze reactie 31-01-2019 08:32 (3%)

hard core / soft porn

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10:54

YourMom

I put the p in pool.

schnumi schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:47:
Heb hem van het weekend ook bekeken... Ik vond het niet fantastisch... Vond dat het wat te veel van Kill Bill weg had.

spoiler:
De protagonist op zich vind ik wel ok en zijn stijl ook maar ik had echt veel van die 'yeah right' momenten. Niet dat ik niet een béétje kan relativeren in het besef dat het natuurlijk een film is maar ik vond het te overdreven met het hakken en het slashen en het feit dat de hoofdrolspeler zelfs na 3 dagen gemarteld geweest te zijn, een mes in zijn oog krijgt, wel eens roept van de pijn maar eerder alsof hij zijn knie bezeerd had i.p.v. net een oog kwijtraakte, en dan nog de kracht (en het dieptezicht) had om dozijnen gewapende bad-guys met niet overdreven veel moeite in de pan te hakken...

Over bad-guys gesproken, die antagonist, die dikke gele kwal, had me ook zo iets Kill Bill achtigs dat ik het niet van me kon afzetten...
Zoals je misschien al door hebt hield ik niet echt van Kill Bill... >:)

Neen, ik vond het maar matig in het beste geval...

• Artbij
Betere ondertiteling zou ook wel mogen.

Ze gebruikte gisteren de vertaling "tantezegger" in plaats van "nichtje".

Met gestrekt been.

• Tigertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:51
Artbij schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:59:

Is gewoon Nederlands, niet gebruikelijk maar mag en kan dus wel.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als het echt gaat om de relatie is tantezegger en volle nicht duidelijker. Het ene is de dochter van je broer/zus, het andere van je oom/tante. Het is dus in zekere zin duidelijker.

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:12

Sherlock

No Shit

Artbij schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:59:

Echt nog nooit van gehoord :D Even snel Googlen leert dat dat voornamelijk in het Noorden van NL gebruikt wordt (?)

• Artbij
Tigertje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Is gewoon Nederlands, niet gebruikelijk maar mag en kan dus wel.
Is niet gewoon Nederlands. Maakt geen deel uit van de normale spreektaal.

Buiten dat is het een voorbeeld, er vallen me nog wel meer dingen op. Soms heb ik zelf het idee dat ze google translate aan het werk gezet hebben.

Artbij wijzigde deze reactie 31-01-2019 15:16 (22%)

Met gestrekt been.

• musje83
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-03 15:14
Mugwump schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:08:
[...]

Ik heb 'the Secret' nog niet gezien, maar als ik er zo over lees heeft het toch vooral met zaken als emotie, eigenwaarde, instelling en houding te maken. Empirisme en epistemologie gaan over het hoe en waarom van kennis vergaren. Het een psychologisch, het ander filosofisch. Ze kunnen elkaar dan toch juist aanvullen?

• Mugwump
musje83 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Ik heb 'the Secret' nog niet gezien, maar als ik er zo over lees heeft het toch vooral met zaken als emotie, eigenwaarde, instelling en houding te maken. Empirisme en epistemologie gaan over het hoe en waarom van kennis vergaren. Het een psychologisch, het ander filosofisch. Ze kunnen elkaar dan toch juist aanvullen?
Het is allemaal gebaseerd op de 'Law of attraction' waar dit soort lariekoek in wordt beweerd: "The belief is based on the idea that people and their thoughts are both made from pure energy, and that through the process of like energy attracting like energy a person can improve their own health, wealth, and personal relationships.". Dat is gewoon een heel duidelijk toetsbaar fysisch proces waarop het empirisme prima van toepassing is.
De reden dat ik de epistemologie aanhaal is omdat dat gaat over hoe we kennis vergaren. En een volstrekt gebrek aan kennis daarover is in mijn ogen ook nog wel een belangrijke voedingsbodem voor het gelijkstellen van dit soort hersenspinsel aan wat filosofen en wetenschappers doen.

• musje83
Mugwump schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:33:
Het is allemaal gebaseerd op de 'Law of attraction' waar dit soort lariekoek in wordt beweerd: "The belief is based on the idea that people and their thoughts are both made from pure energy, and that through the process of like energy attracting like energy a person can improve their own health, wealth, and personal relationships.". Dat is gewoon een heel duidelijk toetsbaar fysisch proces waarop het empirisme prima van toepassing is.
De reden dat ik de epistemologie aanhaal is omdat dat gaat over hoe we kennis vergaren. En een volstrekt gebrek aan kennis daarover is in mijn ogen ook nog wel een belangrijke voedingsbodem voor het gelijkstellen van dit soort hersenspinsel aan wat filosofen en wetenschappers doen.
Ah, the law of attraction... Die ken ik wel. En weet je? Ik geloof daar wel in. Niet letterlijk, zoals velen dat doen, maar als je het wat pragmatischer benadert zit er mijns inziens een zeer belangrijke boodschap achter, namelijk die van bewustwording van eigen kracht. De kracht om dingen te kunnen veranderen, om omstandigheden in jouw voordeel om te kunnen buigen. Niet als een magische kracht of iets dergelijks, nee, puur een instelling, een levenshouding.
Waarom gelijkstellen? Waarom niet het één naast het ander leggen? Je bent vrij om gegeven informatie te interpreteren en te gebruiken zoals het jou goeddunkt. Ik mis die open mindedness bij 90% van de mensen, alsof het merendeel van de mensheid überhaupt niet in staat is meer dan één visie te hebben. Een beetje zoals in de medische wetenschap: waarom zou je moeten kiezen tussen de reguliere, westerse medische wetenschap en homeopathie? Waarom niet beiden en bijvoorbeeld homeopathie als aanvulling zien? Of in de politiek; als je kritiek hebt op immigratie ben je meteen een fascist en als je kritiek hebt op mensen die opmerkingen maken waarbij hele bevolkingsgroepen over een kam worden gescheerd, ben je meteen een linkse gutmensch. Waarom niet een gulden middenweg?

Ik probeer je overigens niets aan te praten hoor, maar ik vind het wel interessant waarom iemand een dergelijke 'docu' bij voorbaat al afschrijft :)

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23-04 21:06
Artbij schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:12:

Buiten dat is het een voorbeeld, er vallen me nog wel meer dingen op. Soms heb ik zelf het idee dat ze google translate aan het werk gezet hebben.
... zegt iemand met een nick die 'aardbei' verkeerd spelt. ;)

• Mugwump
musje83 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Ah, the law of attraction... Die ken ik wel. En weet je? Ik geloof daar wel in. Niet letterlijk, zoals velen dat doen, maar als je het wat pragmatischer benadert zit er mijns inziens een zeer belangrijke boodschap achter, namelijk die van bewustwording van eigen kracht. De kracht om dingen te kunnen veranderen, om omstandigheden in jouw voordeel om te kunnen buigen. Niet als een magische kracht of iets dergelijks, nee, puur een instelling, een levenshouding.
De zogenaamde "can-do attitude" is echt heel wat anders dan deze denkbeeldige wet. Niemand zal betwisten dat er weinig aan je leven gaat veranderen als je met je luie reet op de bank blijft wachten tot je uitkering weer is overgemaakt, maar met 'mensen en gedachten die uit energie bestaan' heeft dat verdomd weinig van doen.
Waarom gelijkstellen? Waarom niet het één naast het ander leggen? Je bent vrij om gegeven informatie te interpreteren en te gebruiken zoals het jou goeddunkt. Ik mis die open mindedness bij 90% van de mensen, alsof het merendeel van de mensheid überhaupt niet in staat is meer dan één visie te hebben. Een beetje zoals in de medische wetenschap: waarom zou je moeten kiezen tussen de reguliere, westerse medische wetenschap en homeopathie? Waarom niet beiden en bijvoorbeeld homeopathie als aanvulling zien? Of in de politiek; als je kritiek hebt op immigratie ben je meteen een fascist en als je kritiek hebt op mensen die opmerkingen maken waarbij hele bevolkingsgroepen over een kam worden gescheerd, ben je meteen een linkse gutmensch. Waarom niet een gulden middenweg?
En dit is een mooi voorbeeld om te illustreren waarom ik zaken als het empirisme en de epistemologie aanhaal. Ik heb het idee dat mensen niet helemaal snappen hoe men komt tot de conclusie dat bijvoorbeeld een bepaald medicijn werkt. Men lijkt vaak te denken dat de bewijslast daar rationalistisch van aard is. Denk bijvoorbeeld aan 'stofje X zorgt ervoor dat de productie van stofje Y in het lichaam wordt uitgeschakeld. Kankercellen hebben stofje Y nodig om te overleven. Conclusie: stofje X geneest kanker'. Dat kan in de medische wetenschap een prima valide startpunt zijn. Vervolgens neemt echter het empirisme het over. Als we dieren met het middel behandelen, geneest dat tumoren? Heeft het ernstige bijwerkingen? Zijn de antwoorden respectievelijk ja en nee, dan leidt dat uiteindelijk tot experimenten waarbij groepen patiënten respectievelijk het middel en een placebo (of een alternatieve behandeling) krijgen om te kijken of er significant verschil in resultaat zit. Dat is een zeer langgerekt traject met flinke empirische bewijslast. Daar valt genoeg op af te dingen, Dr. Ben Goldacre schreef er een aantal aardige boeken over bijvoorbeeld.
Dan homeopathie. Dat stopt feitelijk bij het rationele stukje waarbij wordt 'afgeleid' dat het oneindig verdunnen van een stofje (met vage claims over geheugen) ertoe leidt dat water heilzame werking heeft. Homeopathie is echter ook bij uitstek geschikt voor de hierboven geschetste empirische benadering. Dat wordt dan ook wel degelijk gedaan. Het Cochrane Instituut publiceert bijvoorbeeld meta-analyses / reviews van studies naar dat soort effecten. Zie hier. Daar lees je dat voor zover er al kwalitatief hoogwaardig onderzoek is, er eigenlijk niet of nauwelijks effect wordt gevonden voor veel van dat soort wondermiddelen.
En daar ligt het verschil. Moet je homeopathie a priori afwijzen? Natuurlijk niet. Moet homeopathie aan dezelfde bewijslast voldoen die we ook verwachten van de 'reguliere geneeskunde'? Jazeker.
Ik probeer je overigens niets aan te praten hoor, maar ik vind het wel interessant waarom iemand een dergelijke 'docu' bij voorbaat al afschrijft :)
Laat ik vooropstellen dat ik documentaires zelden als bron van nieuwe kennis zie. Daarnaast ben ik chronisch allergisch voor misbruik van wetenschappelijke concepten in de vorm van justificatie voor allerhande zweefteverij.

Maar goed, ik weet niet of dit onderwerp zo geschikt is voor het Netflix topic.

• algalid
Voor mensen die van sci-fi houden: de film Serenity van Joss Whedon is (weer) op Netflix gekomen, zeker een aanrader!

Met de release van Velvet Buzzsaw en Russian Doll morgen is het weekend goed gevuld.

• baco101
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07:29
ik kan geen films meer verwijderen uit mijn lijst, wat ik ook doe.

Meer die hier last van hebben?

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:01
@Mugwump dergelijke posts zijn goed in ieder topic......

Sex education afgekeken, top serie!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:22
algalid schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:58:
Voor mensen die van sci-fi houden: de film Serenity van Joss Whedon is (weer) op Netflix gekomen, zeker een aanrader!
Alleen jammer dat ze 'Firefly' er dan weer niet opzetten, die wil ik al een tijdje zien.

Shikata ga nai.

• Mugwump
Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Alleen jammer dat ze 'Firefly' er dan weer niet opzetten, die wil ik al een tijdje zien.
Eeuwig zonde dat die serie al na één seizoen gestopt is. Mag van mij ook wel op Netflix komen evenals Star gate SG1.

Serenity is ook wel prima, dus die kan ik die weekend wel even aanslingeren. :P

• algalid
Ik denk dat Firefly uiteindelijk bij de Disney streaming zal komen, maar in de USA is het op Facebook Watch (met Buffy en Angel):
https://variety.com/2019/...nick-igtv-ces-1203104170/

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:45

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Artbij schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:12:
[...]

De kwaliteit van de Nederlandse ondertitels is om te huilen af en toe. Vaak worden zinnen slecht vertaald of overgeslagen. Soms is er geen consistentie in vertalingen tussen afleveringen. Vaak worden taalgrappen doodgeslagen. Doe mij maar overal Engelse ondertitels, maar helaas is dat niet zo :(

• musje83
Mugwump schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:53:
[...]

Eeuwig zonde dat die serie al na één seizoen gestopt is. Mag van mij ook wel op Netflix komen evenals Star gate SG1.

Serenity is ook wel prima, dus die kan ik die weekend wel even aanslingeren. :P
Stargate SG1... En Stargate Atlantis. Denk dat we een petitie moeten starten om die op Netflix te krijgen, dat zou écht fantastisch zijn!

• Destiny
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:59
musje83 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Stargate SG1... En Stargate Atlantis. Denk dat we een petitie moeten starten om die op Netflix te krijgen, dat zou écht fantastisch zijn!
Atlantis heeft er ooit op gestaan. SG1 zou wel leuk zijn om weer een keer te zien (met ook alle flims erbij).
Ook Babylon 5 zou een leuke aanvulling zijn.

Je hoeft geen petitie te starten. Je kunt suggesties doen:
https://help.netflix.com/...tle-suggestion-quicklinks

Als genoeg mensen dat doen en Netflix kan de rechten krijgen dan is er best een kans.

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
musje83 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:59:
[...]

MGM is een eigen streamingservice begonnen voor stargate. Ik weet niet wat de uitrolplannen daarvoor zijn in de EU. Maar als ze die uberhaupt hebben, dan gaan ze echt nooit op netflix komen.

Atlantis is er al afgehaald namelijk.

• Mugwump
Adlermann schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:08:
[...]

MGM is een eigen streamingservice begonnen voor stargate. Ik weet niet wat de uitrolplannen daarvoor zijn in de EU. Maar als ze die uberhaupt hebben, dan gaan ze echt nooit op netflix komen.

Atlantis is er al afgehaald namelijk.
Ik vind het toch vrij irritant dat het streaminglandschap steeds verder gefragmenteerd raakt. Uiteindelijk ga je dan toch maar weer op minder legale wijze zaken verkrijgen omdat je onmogelijk twintig streamabonnementen kunt gaan afsluiten.

• Adlermann
  • Nu online
Mugwump schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:56:
[...]

Ik vind het toch vrij irritant dat het streaminglandschap steeds verder gefragmenteerd raakt. Uiteindelijk ga je dan toch maar weer op minder legale wijze zaken verkrijgen omdat je onmogelijk twintig streamabonnementen kunt gaan afsluiten.
Dat heet concurrentie en dat heeft zeker mijn voorkeur boven 1 aanbieder.

Tevens hebben een vrije markt, dus de aanbieders van content zijn ook vrij om zelf te bepalen hoe ze het aanbieden. Dat is gewoon een principe van de vrije markt waar wmb niet aangezeten moet worden.

Je hebt geen recht om een bepaalde serie te kijken he. Dat je niet eens bent met het distributiekanaal is prima, dan sluit je geen abonnement af. Maar dan moet je niet hypocriet wel gaan downloaden.

Brein kan wmb niet hard genoeg achter illegale downloaders aangaan.

• Mugwump
Adlermann schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:00:
[...]

Dat heet concurrentie en dat heeft zeker mijn voorkeur boven 1 aanbieder.

Tevens hebben een vrije markt, dus de aanbieders van content zijn ook vrij om zelf te bepalen hoe ze het aanbieden. Dat is gewoon een principe van de vrije markt waar wmb niet aangezeten moet worden.
Nou ja, het is een beetje alsof je straks naar 23 supermarkten moet omdat supermarkten exclusiviteitsdeals sluiten met verschillende merken. Daar word je als consument ook niet bepaald vrolijk van. Het is meer de exclusiviteit waar ik moeite mee heb dan een grote verscheidenheid aan aanbieders. Prima als er 20 verschillende aanbieders zijn, maar deze wat overlappende content hebben. Daarnaast is veel content in Nederland niet eens te krijgen.
Je hebt geen recht om een bepaalde serie te kijken he. Dat je niet eens bent met het distributiekanaal is prima, dan sluit je geen abonnement af. Maar dan moet je niet hypocriet wel gaan downloaden.

Brein kan wmb niet hard genoeg achter illegale downloaders aangaan.
Dat is allemaal leuk en aardig maar ik heb er weinig boodschap aan. De kans dat je wordt gepakt is ook gewoon verwaarloosbaar klein, zeker als je weet wat je doet. Als ik me weer in allerlei bochten moet wringen voor een specifieke streamingsdienst omdat er één serie of film is die ik toevallig wil zien en er is geen on-demand optie, dan is het mij te veel moeite.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mugwump schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:56:
[...]
Nou ja, het is een beetje alsof je straks naar 23 supermarkten moet omdat supermarkten exclusiviteitsdeals sluiten met verschillende merken.
Dat is al zo, als je een heel specifieke smaak hebt. Je kunt prima een sci fi serie vinden bij Netflix, net zoals je prima een pizza kan vinden bij de Jumbo. Alleen geen Stargate resp. Albert Heijn Excellent pizza.

Ik heb natuurlijk ook liever dat alles voor weinig overal nu is te vinden. Maar dat is niet realistisch in een vraag&aanbod marktsysteem.

Je kunt dan een andere lekkere pizza kopen, of inderdaad de pizza stelen. (Sorry, downloaden/kopieren. Ik wil niet die discussie oprakelen :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tigertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:51
Mugwump schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:56:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig maar ik heb er weinig boodschap aan. De kans dat je wordt gepakt is ook gewoon verwaarloosbaar klein, zeker als je weet wat je doet. Als ik me weer in allerlei bochten moet wringen voor een specifieke streamingsdienst omdat er één serie of film is die ik toevallig wil zien en er is geen on-demand optie, dan is het mij te veel moeite.
Als je er wel een boodschap aan hebt en je netjes als consument gaat gedragen, kun je de markt beïnvloeden (door je voorkeur voor een bepaalde aanbieder te laten blijken) en zullen er uiteindelijk een paar bedrijven overblijven die het grootste deel van de content zullen aanbieden.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tigertje schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:51:
Als je er wel een boodschap aan hebt en je netjes als consument gaat gedragen, kun je de markt beïnvloeden (door je voorkeur voor een bepaalde aanbieder te laten blijken) en zullen er uiteindelijk een paar bedrijven overblijven die het grootste deel van de content zullen aanbieden.
Dat ja. En zolang "wij" onze %goede-series% vooral downloaden, laat de markt zien dat er meer interesse is in %meuk%. Want de tellers laten zien dat niemand %goede-series% kijkt. En dus is investeren in nieuwe seuizenen %goede-series% of ueberhaupt series in interessante genres een financieel slecht idee, meer seizoenen van meuk lijkt dan een betere investering.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mugwump
Tigertje schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:51:
[...]

Ik zie niets in de economische theorie dat vereist dat een markt noodzakelijkerwijs uitmondt in een oligopolie.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ArthurMorgan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:51:
Als het echt gaat om de relatie is tantezegger en volle nicht duidelijker. Het ene is de dochter van je broer/zus, het andere van je oom/tante. Het is dus in zekere zin duidelijker.
In de meeste andere talen zijn daar inderdaad twee woorden voor, maar tantezegger vind ik niet echt duidelijk. Ik heb dat echt nog nooit gehoord.

/▌

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:53

drooger

Falen is ook een kunst.

Marzman schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:55:
[...]

In de meeste andere talen zijn daar inderdaad twee woorden voor, maar tantezegger vind ik niet echt duidelijk. Ik heb dat echt nog nooit gehoord.
Ik denk dat het inderdaad een woord is dat enkel in de noordelijke provincies gebruikt wordt. Zelf gebruik ik ook regelmatig de term oomzegger (in het Fries: omkesizzer), puur om aan te geven dat het niet om neefjes en nichtjes van mijn ooms en tantes gaat.

Kia ora

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik zag toevallig dat Goodfellas ook weer terug is verschenen op Netflix.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ken hem wel, maar beetje een boerse uitdrukking inderdaad. Verre van standaardnederlands.
Mugwump schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:35:
Ik zie niets in de economische theorie dat vereist dat een markt noodzakelijkerwijs uitmondt in een oligopolie.
Je bedoelt dat je toch gewoon doet waar je zin in hebt. O-) ;)

• algalid
Die Russian Doll is fantastisch geschift. Met vrouwen met een hese rookstem alsof ze elk moment kunnen doodvallen :P

• Ivysaur
  • Niet online
Jongens! Jongens!! Meiden! Meiden!!

Train to Busan is op NL Netlix. Jaa! Eindelijk.

Edit: FIlm gezien. Hartstikke toffe leuke geweldige film. Heb alleen één maar... Vind de personages zo gelig. Alsof ik elke keer naar mensen met geelzucht aan het kijken was. Leidde wel erg af. Verder toppie!

Ivysaur wijzigde deze reactie 02-02-2019 00:39 (55%)

• Mugwump
Gonadan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:52:
Ken hem wel, maar beetje een boerse uitdrukking inderdaad. Verre van standaardnederlands.

[...]

Je bedoelt dat je toch gewoon doet waar je zin in hebt. O-) ;)
Nee ik bedoel specifiek dat ik niet inzie waarom het aantal streaming aanbieders zou dalen tot drie of vier.

Dat ik doe waar ik zin in heb lijkt me evident, maar dat staat daar los van.

• Grave
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:38

Grave

Neverending Knowledge

algalid schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:17:
Die Russian Doll is fantastisch geschift. Met vrouwen met een hese rookstem alsof ze elk moment kunnen doodvallen :P
Wel grappig groundhog day concept vertaald naar serie.

winning doesn't matter understanding does

• Mugwump
Travelers krijgt geen vierde seizoen helaas. :(

https://tvline.com/2019/0...ack-sci-fi-drama-netflix/

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-04 22:25
algalid schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:17:
Word je niet gestoord van die hoofdrolspeelster? Ik heb alleen maar de trailer gezien maar daarin was ze in zo een beetje iedere scene precies hetzelfde type als in Orange. En dat type kon ik al niet harden toen ze maar in sommige scenes langs kwam..

hard core / soft porn

• algalid
snmght schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:26:
Word je niet gestoord van die hoofdrolspeelster?
Ja, ze is hyperkinetisch. Elke aflevering duurt enkel een half uur, dus voor mij is het nog verteerbaar. Maar als je de trailer maar niets vindt zal je het uitgesponnen verhaal wss niet waarderen.

Ondertussen ook Velvet Buzzsaw gezien: het is meer een satire op de kunstwereld, de horror is redelijk lauw. Ik heb me geamuseerd maar het zal niet de prijs van "beste film" winnen.

algalid wijzigde deze reactie 02-02-2019 21:59 (20%)

• Ivysaur
  • Niet online
What the hell. Die Russian Doll. Haarstijl, de mode, rare stuff. En dan dat acteren van de actrice. Wtf. Hele rare interessante serie.

Ah fuck, man. Post je een bericht en dan half uur later staat je leven op de kop. :/

Ivysaur wijzigde deze reactie 03-02-2019 01:10 (24%)

• marcelmg2
  • Laatst online: 23-04 23:31
Russian Doll is gewoon een heerlijk tussendoortje. Nu op de helft. Geen idee hoe het afloopt. Kan alle kanten op.

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

• avotar
  • Laatst online: 13:48

avotar

P0werd by Black Coffee

Zonde zeg.
Op zich heeft S3 wel een einde waar ik mee kan leven overigens

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Als ze nou niet dat laatste paar secondes hadden gemaakt met de "rebooting"-prompt dan hadden veel meer mensen er vrede mee gehad.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Mugwump
kmf schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Als ze nou niet dat laatste paar secondes hadden gemaakt met de "rebooting"-prompt dan hadden veel meer mensen er vrede mee gehad.
Ach, ze moesten tijdens het schrijven / de opname ongetwijfeld rekening houden met een mogelijk vierde seizoen.

Misschien kan Netflix voortaan series met twee verschillende eindscenes bestellen. Eentje voor het geval de serie doorgaat en eentje voor het geval dat hij geannuleerd wordt. :P

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:28
Zit net door netflix te bladeren en het is toch niet te geloven hoeveel crap erop staat zeg, gaan er nog is een keer wat kwaliteits series uitkomen of kan ik beter me abbo gaan cancelen? HBO vermaak ik me beter mee op dit moment, misschien zo prime ofzo gaan nemen, want het is niet om aan te gluren die series op netflix tegenwoordig..

• sverzijl
  • Laatst online: 07:03
Stylze schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:51:
Zit net door netflix te bladeren en het is toch niet te geloven hoeveel crap erop staat zeg, gaan er nog is een keer wat kwaliteits series uitkomen of kan ik beter me abbo gaan cancelen? HBO vermaak ik me beter mee op dit moment, misschien zo prime ofzo gaan nemen, want het is niet om aan te gluren die series op netflix tegenwoordig..
Of er nog _eens_ goede series op Netflix komen ? Anders scan je dit topic even door. Er staan genoeg pareltjes op Netflix, ook zeer goede eigen producties, waarvan ik de recent toegevoegde "You" toch wel heel goed vond, en Black Mirror tot nu toe de beste.
Of Casa de Papel, 3%, Ozark, Master of None, End of the world, The Haunting of Hill House, Narcos, Altered Carbon. En ook de Noorse Occupied, Dag, Real humans en Norsemen zijn zeker de moeite waard.

Maar je wilde gewoon even ranten geloof ik.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15:03
;w

Wat jammer zeg... het is een van mijn favoriete series op Netflix. Gelukkig had S3 een mooi einde en niet echt een cliffhanger zoals S1 en S2 dat hadden; geeft toch een gevoel van closure.

En al mijn hoop voor een crossover met Will & Grace is ook vervlogen :P

Sinds Travelers kan ik ook niet meer normaal naar 3468 & Grace Will & Grace kijken zonder te denken wat een fucked-up Protocol 5-leven Will in die serie moet hebben ;)

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Stylze schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:51:
Jij kan beter je abbo opzeggen idd, want voor jou staat er schijnbaar niks leuks meer op.

Voor mijzelf persoonlijk staat er nog voor jaren aan series en films op. Dus ik cancel niks.

#persoonlijk

• ArthurMorgan
  • Niet online

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Argh! Daar wilde ik het tweede seizoen nog van zien, nooit geweten dat hij op Netflix stond. Is er onderhand al af zeker? :'(

Pagina: 1 ... 147 ... 152 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True