Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
Voor Netflix HDR hoef je niets in je tv menu aan te passen. Zolang je maar een Premium abbo hebt.

• DikkeBMW
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15-01 15:34

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Iemand nog aanraders in de trend van Brooklyn 99? Ik vond dat een van de beste comedy series die ik gezien heb. Uiteraard heb ik Parks en Rec ook al gezien. Scrubs, My Name is Earl, Trailer Park Boys vond ik ook super.

fookin mad fer it

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Een film van >1,5 uur in HD-kwaliteit is maar circa 400 mb na het downloaden, hoeveel compressie is hier in vredesnaam gebruikt?! 400 mb is idioot weinig voor zoveel film.

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-01 14:56
Salvatron schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:40:
Een film van >1,5 uur in HD-kwaliteit is maar circa 400 mb na het downloaden, hoeveel compressie is hier in vredesnaam gebruikt?! 400 mb is idioot weinig voor zoveel film.
Download je deze op je telefoon? Zo ja, beschikt jouw telefoon over Widevine L1 certificering (is te checken met deze app). Als dit niet het geval is, dan download Netflix films en series niet in HD op je telefoon.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:11
Wat een bedroevende kwaliteit van de Nederlandse vertaling bij Star Trek Deep Space 9 op Netflix tijdens het 4e seizoen.

Starship Drovana > Drovna
Worf > Werf
Cardassians > Cardassianen (ok, dat kan nog)
Magnetons > magneten
Plus handenvol normale Engelse begrippen waarbij de vertaling strict genomen correct is, maar niet in de juiste context

Ik kom om de aflevering wel afkortingen, namen en begrippen tegen die ofwel gewoon verkeerd vertaald zijn, of gewoon erg slordig. Worf / Werf is echt ongelooflijk dom en getuigt van desinteresse bij de vertaler. 🤔

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 16:08
Bij mijn weten hebben vertalers geen beschikking over het beeldmateriaal, enkel de audio.
Als je dan een vertaler hebt die niet bekend is met het materiaal dat hij/zij vertaald, dan krijg je dat soort dingen. Heeft niks met desinteresse te maken, puur met er bekend mee zijn of niet. En aangezien die lui ook maar een bepaald bedrag krijgen per vertaald woord, of slechts een x aantal uur voor de vertaalklus, zullen ze ook niet echt staan te springen om het nog een keer over te doen als ze halverwege merken dat ze de context niet hebben begrepen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Tigerblood schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:32:
[...]

Download je deze op je telefoon? Zo ja, beschikt jouw telefoon over Widevine L1 certificering (is te checken met deze app). Als dit niet het geval is, dan download Netflix films en series niet in HD op je telefoon.
DIe app geeft op mijn tablet (samsung tab a 10.1 2016 16GB) het volgende aan:
security level: L1
max hdcp level supported: Disconnected

Rondsearchen geeft aan dat mijn tablet niet wordt ondersteund, hij staat in ieder geval niet in de lijst van ondersteunde telefoons van Netflix.

Netflix zegt het volgende op zijn website:
https://help.netflix.com/...rticle-popular-categories

Opmerking:
Android-apparaten moeten Netflix in HD kunnen streamen om videokwaliteit te kunnen selecteren. Bekijk meer informatie over Android-modellen die HD ondersteunen.

Ik kan gewoon SD of HD kwaliteit kiezen, dit scheelt overigens slechts 20MB bij de 1e episode van black mirror (circa 218 MB voor SD ipv circa 238 MB voor HD).

Het is mij niet duidelijk of mijn tablet nu ondersteund wordt of niet. Het lijkt erop van wel.

https://www.xda-developer...mazon-prime-video-hd-drm/

If DRM Info displays “L1” under the Security Level of Google Widevine DRM, then your device is capable of displaying HD video on Netflix and other apps. If it’s still not displaying HD video despite having full Widevine L1 support, then it could be a matter of Netflix having to whitelist your device on their end in order to enable full-resolution video playback.

Netflix moet dus ook het apparaat gewhitelist hebben volgens deze info.

Salvatron wijzigde deze reactie 23-12-2018 21:29 (17%)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:05
@Salvatron Ik zie je tablet niet op de lijst van toestellen met HD-ondersteuning staan, en ook maakt je toestel geen gebruik van een van de in het artikel genoemde SOCs. Ik denk dan ook dat HD niet zal werken, het review van sdk1985 lijkt dit te bevestigen.

hcQd wijzigde deze reactie 23-12-2018 21:43 (21%)

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-01 22:58
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:51:
[...]

Volgens mij is het juist andersom, al heb ik Hollands Hoop niet gezien, maar volgens mij is die serie juist een reactie op het succes van Eigen Kweek.

In het zelfde straatje past Crimiclowns, een serie die niet uit te leggen valt maar gewoon gezien moet worden. Een vreemde mix van absurde clowns en brute miscaad. Johnny de Mol met hanenkam in tutu. Een soort "Insane Clown Posse" maar dan als TV-serie.

Ik heb geprobeerd om een fragment op youtube te vinden dat de absurditeit van deze serie laat zien maar het is haast niet in één fragment te vatten. Onderstaande fragment (uit de film) geeft een beetje een indruk:
[YouTube: CRIMI CLOWNS: DE MOVIE - HEFTIG FRAGMENT]
Met clown kakkie, zo noem ik onze hond ook soms

There is no such thing as too much coriander.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-01 20:15

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

boe2 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:05:
[...]

Ben zelf Vlaming, dus ja, meeste hiervan heb ik gezien :p
Een meer serieuze titel, maar imo het beste dat Vlaanderen aan te bieden heeft op netflix is Tabula Rasa
Beau Sejour vond ik ook erg sterk.

C:\>

• Jorgen
AcidBurn schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:56:
Bij mijn weten hebben vertalers geen beschikking over het beeldmateriaal, enkel de audio.
Als je dan een vertaler hebt die niet bekend is met het materiaal dat hij/zij vertaald, dan krijg je dat soort dingen. Heeft niks met desinteresse te maken, puur met er bekend mee zijn of niet. En aangezien die lui ook maar een bepaald bedrag krijgen per vertaald woord, of slechts een x aantal uur voor de vertaalklus, zullen ze ook niet echt staan te springen om het nog een keer over te doen als ze halverwege merken dat ze de context niet hebben begrepen.
Goed, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar de namen van de personages en/of facties zou je foutloos moeten hebben. Het valt me dit seizoen ook op, dus kennelijk hadden ze de vorige 3 seizoenen iemand die wel bekend was met de materie.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:10
Inmiddels alle afleveringen van the fix gezien, een panelshow waarin comedians de grote problemen van dit moment oplossen. Had iets in de trant van "8 out of 10 Cats does countdown" verwacht, maar het hield niet over. Katherine Ryan een Jimmy Carr komen toch beter tot hun recht tussen de Britse comedians dan tussen de Amerikaanse.

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-01 11:31
AcidBurn schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:11:
[...]

Serieus, zag je dat niet aankomen? De wendingen in s2 sloegen helemaal nergens op en het einde was letterlijk en figuurlijk dusdanig bij elkaar gefantaseerd dat ik het afgekeken heb puur om het afkijken. Het eerste seizoen was sterk, tweede seizoen sloeg nergens op. Dat deze serie gecancelled is leek mij niet meer dan logisch, zat min of meer op bevestiging te wachten.
Ik zag het niet aankomen nee, wel zag ik inderdaad dat seizoen 2 zeer fantasierijk in elkaar zat..
Het was geen top serie, maar wel vermakelijk..

En toch denk ik dat wanneer de aarde echt ten einde zou zijn, er misschien wel een soort gelijk iets ontstaat, totale chaos, staatsgrepen, rijk vs arm, USA tegen RUS etc...
De mens is een gek wezen..

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:15
Jorgen schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:34:
Wat een bedroevende kwaliteit van de Nederlandse vertaling bij Star Trek Deep Space 9 op Netflix tijdens het 4e seizoen.
Dat is jammer genoeg niet beperkt tot Star Trek. In veel recente series zie ik de ene (ver)taalfout na de andere. Soms zijn het spelfouten (vaak bij de spelling van de werkwoorden), soms zijn het vertalingen die echt nergens op slaan door ofwel een gebrek een taalkennis van de vertaler of het is een juiste vertaling maar die in de context echt niet past, alsof het vertalen zin per zin gebeurt door verschillende vertalers of door iemand die niet eerst de hele film/serie gezien heeft en daardoor de begrippen niet op een consistente manier vertaalt.

Ik vind dat zelf ook extreem ergerlijk en heb de indruk dat het vroeger beter was. Ik vermoed dat dit komt omdat het vroeger door professionals werd uitgevoerd en dat tegenwoordig iedereen mee kan vertalen (bron: nieuws: Netflix gaat gebruikers betalen om ondertitels te schrijven ). Hun taaltest zal toch te eenvoudig zijn. Het zal uiteraard een pak goedkoper zijn...

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mugwump schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:28:
Inmiddels alle afleveringen van the fix gezien, een panelshow waarin comedians de grote problemen van dit moment oplossen. Had iets in de trant van "8 out of 10 Cats does countdown" verwacht, maar het hield niet over. Katherine Ryan een Jimmy Carr komen toch beter tot hun recht tussen de Britse comedians dan tussen de Amerikaanse.
Op zich best goede onderwerpen, maar de uitvoering en grappen zijn wel heel erg bedoeld voor de VS. Als die twee mensen er inzitten om ook Europeanen aan te spreken is dat niet helemaal gelukt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:57
Ivysaur schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:35:
'Bird Box' gekeken. Oef. Heb gemengde gevoelens. Enerzijds vind ik het een tof film. Anderzijds zat ik me twee uur lang te ergeren aan dat omgebouwde gezicht van Sandra Bullock. Het einde was ook wel leuk gevonden/ Vond de laatste twintig minuten wel wat snel gaan.

Drie sterren gegeven. Wellicht dat ik er iets te veel naar uit keek. Nu wachten op die Black Mirror-film. Wil trouwens nog steeds Train to Busan zien op Netflix NL :(
Gisterenavond ook gekeken, was geen supergoede film maar toch best vermakelijk, zeker als je de film met blinddoek op keek ;)

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:10
Marzman schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:28:
[...]

Op zich best goede onderwerpen, maar de uitvoering en grappen zijn wel heel erg bedoeld voor de VS. Als die twee mensen er inzitten om ook Europeanen aan te spreken is dat niet helemaal gelukt.
Denk niet dat dat de insteek was. Die treden ook gewoon in de VS op een Ryan is Canadees. ;)
Ik zou het idee wel uitgevoerd willen zien door de comedians die doorgaans bij 8 out of 10 Cats does countdown zitten. Ik ben zelf toch meer liefhebber van de onderkoelde Britse humor dan die redelijk clichématige Amerikaanse humor.

• Tigerblood
Mugwump schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:28:
Vond het echt tenenkrommend slecht. Heb de eerste aflevering met moeite af kunnen kijken en toen deze show meteen uit mijn lijst geknikkerd. Als je kijkt naar de gekozen onderwerpen heb je ook meteen wel een idee wat de insteek is van deze serie...

Tigerblood wijzigde deze reactie 24-12-2018 16:14 (8%)

• Jorgen
Aegir81 schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:53:
[...]

Dat is jammer genoeg niet beperkt tot Star Trek. In veel recente series zie ik de ene (ver)taalfout na de andere. Soms zijn het spelfouten (vaak bij de spelling van de werkwoorden), soms zijn het vertalingen die echt nergens op slaan door ofwel een gebrek een taalkennis van de vertaler of het is een juiste vertaling maar die in de context echt niet past, alsof het vertalen zin per zin gebeurt door verschillende vertalers of door iemand die niet eerst de hele film/serie gezien heeft en daardoor de begrippen niet op een consistente manier vertaalt.

Ik vind dat zelf ook extreem ergerlijk en heb de indruk dat het vroeger beter was. Ik vermoed dat dit komt omdat het vroeger door professionals werd uitgevoerd en dat tegenwoordig iedereen mee kan vertalen (bron: nieuws: Netflix gaat gebruikers betalen om ondertitels te schrijven ). Hun taaltest zal toch te eenvoudig zijn. Het zal uiteraard een pak goedkoper zijn...
Ik zeg niet dat ik een betere vertaler zou zijn, dan de dame/heer die het nu gedaan heeft, maar ik zou me op zijn minst verdiepen in de namen van de personages e.d. om die goed te schrijven. Dat je sommige namen vernederlandst kan ik nog inkomen, maar er zijn zeker bij Star Trek veel bronnen te vinden met de juiste namen. Lijkt me dat je eerst even goed kijkt hoe de personages heten.

@AcidBurn Jij stelde dat ze niet voor een paar woorden een hele vertaling overnieuw gaan doen, maar is het niet zo dat net als bij gedownload materiaal het gewoon losse bestanden zijn die al dan niet ingeladen worden naar smaak van de gebruiker? Dan is het gewoon even de foutieve woorden bij de juiste tijd veranderen en klaar.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:52
Heeft iemand een idee waarom marvel agents of shield wel op de VS maar niet op de NL Netflix staat? Netflix maakt volgens mij een heleboel marvel series.

PSN: KADR777

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik weet niet of ze hem nog hebben, maar in Nederland had of heeft Videoland de rechten.

Het is in elk geval geen Netflix productie. Ik heb het niet nagezocht maar uit mijn hoofd deed ABC die. De Marvel shows zijn verdeeld over diverse productiehuizen.

I got a bad feeling about this.

• Tigerblood
American Crime Story seizoen 2: The Assassination of Gianni Versace staat nu ook op Netflix.

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:04
ArthurMorgan schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:01:
Ik weet niet of ze hem nog hebben, maar in Nederland had of heeft Videoland de rechten.

Het is in elk geval geen Netflix productie. Ik heb het niet nagezocht maar uit mijn hoofd deed ABC die. De Marvel shows zijn verdeeld over diverse productiehuizen.
Ziggo heeft of had ook de rechten.

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-01 08:25
Ligt het aan mij of is de Nederlandse audio steeds vaker niet beschikbaar? Heb het nu al met brave, gvr/bfr, annie. Ook al contact met netflix via chat, maar daar kwam alleen uit dat nl audio niet beschikbaar was. Duh, daarom nam ik ook contact op.

Is voor mij geen probleem, maar mijn dochter van 6 kan niet zo snel lezen.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

DutchOwnage schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:19:
Voor Netflix HDR hoef je niets in je tv menu aan te passen. Zolang je maar een Premium abbo hebt.
Hangt van je TV af, soms wil hij dat je specifiek dingen aangeeft. Zo bijvoorbeeld bij mijn TV voor deep colour.

@Jorgen wat moet het dan zijn? Cardassiërs? :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Jorgen
@Gonadan Liefs gewoon Cardassia ➡ Cardassians en anders inderdaad Cardassië ➡ Cardassiërs. Vreemde is, Vulcan ➡ Vulcans doen ze wel goed. Bij Bajor zie je ze geregeld wisselen tussen Bajorans / Bajoranen...

Maak. Een. Keuze... 😋

• Paulus07
  • Niet online
infinity war on netflix.....
Zeggen ze:

https://wegotthiscovered....s-now-netflix-heres-find/
https://comicbook.com/mar...-not-showing-up-solution/

Toch krijg ik hier niks gevonden :P

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Ik las gisteren ergens (weet even niet meer waar) dat het vooralsnog alleen om Amerika ging en dat buiten Amerika nog niet bekend was wanneer/of 'ie erop zou komen.

The devil is in the details.

• Paulus07
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 26 december 2018 @ 00:36:
[...]

Ik las gisteren ergens (weet even niet meer waar) dat het vooralsnog alleen om Amerika ging en dat buiten Amerika nog niet bekend was wanneer/of 'ie erop zou komen.
Ah k. Nouja veel films kijk ik toch buiten netflix om. Dit ivm betere audio/beeld kwaliteit. Voor series vind ik netflix prima. Bij films wil ik toch gewoon een goede DTS track eronder hebben etc :)

• DutchOwnage
Gonadan schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:16:
[...]

Hangt van je TV af, soms wil hij dat je specifiek dingen aangeeft. Zo bijvoorbeeld bij mijn TV voor deep colour.
Deep colour e.d zet je per HDMI input aan/uit. Als je Netflix via de app op de tv kijkt, hoef je daar niet naar te kijken.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

DutchOwnage schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:30:
Deep colour e.d zet je per HDMI input aan/uit. Als je Netflix via de app op de tv kijkt, hoef je daar niet naar te kijken.
Ah natuurlijk, ik had even gemist dat het de app op de tv zelf was. Die optie heb ik zelf uit m'n geheugen verdrongen. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• DutchOwnage
Vanwege dat je niet tevreden was over de beeldkwaliteit? Op m'n LG C7 is het goed te doen.

• Hoedje
  • Laatst online: 10:14

Hoedje

Moderator Apple Talk
Wat staat er toch veel leuks op Netflix. M'n lijstje blijft maar verder vollopen. Ik probeer de tips hier ook altijd bij de houden, dus daarom ook wat reviews van mijn kant.

Godless (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Western | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Pareltje! Meer een hele lange film dan een serie. Prachtig verfilmd, mooie karakters en heerlijk om het western sfeertje vast te houden na RDR2.
9.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

The Christmas Chronicles (2018)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Gewoon een heerlijke kerstfilm, misschien wel een nieuwe klassieker. Voelt vertrouwd, maar toch fris genoeg om niet te afgezaagd te zijn. Einde heeft ook een leuke knipoog.
8 / 10

Gomorrah (2014–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Rauwe serie over de mafia in Italie. Dit is zeker geen Godfather. Het is een serie over de corruptie in Italie, gebaseerd op de gelijknamige film. Voor mij was de film teveel filmhuis met de losse verhaallijnen, maar de serie is fantastisch. Los van het acteerwerk zijn ook de omgevingen en daardoor de sfeer echt top. Drie seizoenen, dus je kan even vooruit.
9 / 10

The Accountant (2016)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: R
Zeker vermakelijk, maar ik had er meer van verwacht. Het doet gewoon iets te formulematig/Hollywood aan.
7 / 10

Sully (2016)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Waargebeurd verhaal over de bekende noodlanding op de Hudson. Toch wel weer genieten van Tom Hanks. Dit soort rollen past hem veel beter dan Robert Langdon.
7.5 / 10

Verder ook genoten van Norsemen en het nieuwste seizoen van Brooklyn Nine-Nine. Helaas kwam ik niet echt in Sacred Games.

• DutchOwnage
The Accountant staat voor een dezer dagen op het programma. Voor de rest kan ik mij volledig vinden in je lijstje + reviews :)

Godless was voor mij écht een hoogtepuntje afgelopen jaar. Qua verhaal, maar zéker ook qua plaatje. Een van de mooiere titels in Dolby Vision op Netflix.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

DutchOwnage schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:02:
Vanwege dat je niet tevreden was over de beeldkwaliteit? Op m'n LG C7 is het goed te doen.
Heb een C7. :+

De app is wel oké, meestal. Het menu zelf ben ik niet zo weg van qua gebruiksvriendelijkheid. Grootste nadeel was dat het internet van de TV na een tijdje onverklaarbaar traag wordt.
Toen ik later een AppleTV 4K had gekocht om films te kijken was ik snel over, daar werkt het veel soepeler.
Wellicht is het onderhand verbeterd, maar ik heb geen reden om het opnieuw te proberen. :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
@Hoedje waar komt dat tweakerscijfer vandaan?

• Hahn
  • Nu online
Van andere mensen die die tool hebben gebruikt om films te beoordelen, voornamelijk in dit topic: Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:40:
[...]

Van andere mensen die die tool hebben gebruikt om films te beoordelen, voornamelijk in dit topic: Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]
Dank, zal er eens naar kijken en (misschien) meedoen :)

• Paulus07
  • Niet online
Deze aan het kijken nu: IMDB: Bad Blood (TV Series 2017– )

Elke keer als die advocate begint te praten........ Die stem.........

Iek 🤪

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
'Sunderland, till I die' is echt een aanrader. ;)

Waarom? Lekker met beide benen op aarde. Niemand ophemelen, geen rare citaten of ander magisch gedoe. Gewoon de keiharde werkelijkheid hoe een topploeg wordt gemanaged. _/-\o_

Ivysaur wijzigde deze reactie 27-12-2018 01:04 (64%)

• Paulus07
  • Niet online
Ja crap. Staat seizoen 2 van bad blood nog niet op netflix.....

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:37
Paulus07 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:23:
Deze aan het kijken nu: IMDB: Bad Blood (TV Series 2017– )

Elke keer als die advocate begint te praten........ Die stem.........

Iek 🤪
Kun je nagaan hoe verschillend mensen denken over series .
Ik ben halverwege de eerste aflevering gestopt omdat ik het acteerwerk van de "italiaanse mafia" zo verschrikkelijk nagemaakt vondt .

• Paulus07
  • Niet online
Het was inderdaad niet het niveau als een Sopranos etc. Maar keek wel lekker weg richting einde toe. :)
Niet heel bijzonder verder maar zaten af en toe wel grappige wendingen in.

• magnifor
  • Laatst online: 15:49
The Protector voltooid in 2 dagen. Het is een easy watch, niet hoogstaand maar zeker niet slecht. Het verhaal vind ik wel passen in het mysterieuze wat Istanbul heeft. Enige minpunten zijn wat mij betreft dat de serie erg voorspelbaar is en af en toe overgeacteerd overkomt. Finale heeft een leuke cliffhanger, ben benieuwd naar S02. Nu door met Dogs of Berlin

• Exocet
  • Niet online
Morgen een interactieve Black Mirror film!
https://www.netflix-neder...ctieve-black-mirror-film/

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat is nieuw, in You komen app berichtjes a la Sherlock beeld maar dan vertaald in het Nederlands. Zelfs zonder dat de Nederlandse ondertiteling aanstaat. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, het leidt wel een beetje af.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Hoijong
  • Laatst online: 14:12
IJzerlijm schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:26:
Dat is nieuw, in You komen app berichtjes a la Sherlock beeld maar dan vertaald in het Nederlands. Zelfs zonder dat de Nederlandse ondertiteling aanstaat. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, het leidt wel een beetje af.
Ik vermoed dat je de voorkeurstaal op Engels moet zetten om het aan te passen, maar dan zullen je menu's e.d. ook aangepast worden. Stoort me niet zo omdat de scènes amper voorkomen.

• Paulus07
  • Niet online
Serie happy aan het kijken. Beste kerstserie in tijden 😀

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 19-01 09:36
[...]

Ik had het vandeweek bij een nieuwe anime op Netflix, Baki. De ondertiteling daar is om te huilen zo slecht. Als je enkel dat volgt, dan denk je dat er compleet andere gesprekken worden gevoerd dan wat de personages daadwerkelijk zeggen.

Ik heb ook geen tijd/behoefte om het te doen, maar ze zakken hier flink door de ondergrens.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Derry Girls ! <3 Wat een serie, zeg. Toffe humor, rare afleveringen. Lijkt op Sick Note maar dan op zijn Noord-Iers.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Paulus07 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:15:
Serie happy aan het kijken. Beste kerstserie in tijden 😀
Geen last van een "Law & Order" vibe wegens de hoofdrolspeler? :)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Olga2000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-01 21:17
magnifor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:58:
The Protector voltooid in 2 dagen. Het is een easy watch, niet hoogstaand maar zeker niet slecht. Het verhaal vind ik wel passen in het mysterieuze wat Istanbul heeft. Enige minpunten zijn wat mij betreft dat de serie erg voorspelbaar is en af en toe overgeacteerd overkomt. Finale heeft een leuke cliffhanger, ben benieuwd naar S02. Nu door met Dogs of Berlin
Mee eens. Dat was ook mijn beleving. Echter beetje overdreven acteren hoort bij het land. Toch zeker vermakkelijk.

• Paulus07
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:54:
[...]

Heb L&O nooit echt gevolgd. Dus was prima te doen :D

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:20
Wat ik vreemd vind aan Netflix is dat als ik de ondertiteling gebruik het hele scherm lijkt op te lichten op mn ipad. Hoe kan dat?

Donkere scenes worden lichter door de ondertiteling?

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:57
LucyLG schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 02:35:
Wat ik vreemd vind aan Netflix is dat als ik de ondertiteling gebruik het hele scherm lijkt op te lichten op mn ipad. Hoe kan dat?

Ja, dat komt omdat een lcd-scherm gebruikmaakt van een backlight.

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08-01 06:34
Gisteren begonnen aan You, aflevering 1 gekeken.
Ben benieuwd, ziet er spannend uit

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Anteros
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:06
LucyLG schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 02:35:

Dat is mij een jaar geleden ook opgevallen. Het is niet alleen op iOS maar ook op Android. Het komt waarschijnlijk omdat de Netflix app het contrast dynamisch regelt zodat er ogenschijnlijk en beter contrast ontstaat. Bij donkere scènes wordt de backlight iets verminderd en bij wat lichtere scènes of lichtere elementen wordt de backlight wat verhoogd. Ontzettend irritant en ik stoorde me er gigantisch aan. Niks aan te doen helaas.

PS: het valt voornamelijk op bij LCD.

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 17:54

redrohX

errr....

Malfunctions schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:30:
[...]

Ik had het vandeweek bij een nieuwe anime op Netflix, Baki. De ondertiteling daar is om te huilen zo slecht. Als je enkel dat volgt, dan denk je dat er compleet andere gesprekken worden gevoerd dan wat de personages daadwerkelijk zeggen.

Ik heb ook geen tijd/behoefte om het te doen, maar ze zakken hier flink door de ondergrens.
Ja dit! Toen ik de originele post las over de ondertitels moest ik direct aan Baki denken. Wat een brakke ondertiteling zeg. Ik ga voor de volgende aflevering maar Engels proberen, want het Nederlands is niet om over naar huis te schrijven zo slecht.

• Skywalker27
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-01 13:44
Wildfire schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:54:
[...]

Nope gewoon zieke sjiiiiiit erg vet.

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

XLM HODLER

Hoe laat worden nieuwe series/films toegevoegd?

Laat maar black mirror staat al op edge maar niet op netflix app.

shadow4thedark wijzigde deze reactie 28-12-2018 09:22 (47%)

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-01 17:20

avotar

P0werd by Black Coffee

shadow4thedark schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:08:
Hoe laat worden nieuwe series/films toegevoegd?

Laat maar black mirror staat al op edge maar niet op netflix app.
9 uur uiterlijk.
In je app helpt het om even van profiel te wisselen. Dat forceert een refresh.

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Skunkmaster
  • Registratie: januari 2016
  • Nu online
in de intro van Black mirror Bandersnatch word uitgelegd dat je met de muis op ja of nee moet klikken.

Zelf zie ik niets staan.

windows 10 google chrome gebruik ik mischien een andere app ?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Je krijgt betaald per minuut film, dus ik denk dat vertalers vooral zo snel mogelijk werken ipv dat ze even nadenken over hoe elke zin het beste te vertalen is..

/▌

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:21
Skunkmaster schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:58:
in de intro van Black mirror Bandersnatch word uitgelegd dat je met de muis op ja of nee moet klikken.

Zelf zie ik niets staan.

Beetje flauw dat Bandersnatch niet op de AppleTV zelfs wil afspelen. Terwijl het gewoon links, rechts en OK is. Shield doet het wel.

Kan natuurlijk zijn dat Netflix te laat was met een update. De appstore “minions” zijn bij Apple tussen kerst en nieuwjaar altijd vrij.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:23

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Skunkmaster schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:58:

Zelf zie ik niets staan.

Je kan makkelijk controleren of het werkt op je device met de minecraft serie,deze start of je krijgt een niet compatible filmpje te zien.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Skunkmaster
  • Registratie: januari 2016
  • Nu online
Yep op mijn PC werkte minecraft wel :D

Ik zie geen opties tot kiezen bij bandersnatch :( misschien op de windows 10 app inplaats van google ? Hij is daar helaas nog niet toegevoegd ...

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

XLM HODLER

bandersnatch wat een crap...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb een stukje gekeken, maar het ontbijt kiezen vond ik al irritant. Ik denk ook niet dat het boeit voor het verhaal.

Deze ontwikkeling kan nog zwaar misbruikt gaan worden voor sponsoring met pauzes en keuzemomenten.

/▌

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

In de Win 10 app zie ik alleen 2 minuten 'Sorry sorry sorry het werkt niet'. De iPad-app begint wel een film van 90min te spelen maar in de tutorial verschijnt geen ja/nee-keuze. Geen goed begin. Niet alsof Win10 en iOS weinig gebruikt zijn of zo.

Edit: Window 10 met Edge gaat wel goed, na inschakelen van advanced -> protected media-oplag.

F_J_K wijzigde deze reactie 28-12-2018 13:39 (16%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:57
Werkt Bandersnatch ook op Android TV?

• Bullettooth
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-01 17:59
Marzman schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:58:
Ik heb een stukje gekeken, maar het ontbijt kiezen vond ik al irritant. Ik denk ook niet dat het boeit voor het verhaal.

Deze ontwikkeling kan nog zwaar misbruikt gaan worden voor sponsoring met pauzes en keuzemomenten.
Wauw, jij geeft het ook wel echt een kans hè? ;)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bullettooth schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:53:
[...]

Wauw, jij geeft het ook wel echt een kans hè? ;)
Ik heb hem nu gekeken, voor ik moet toegeven dat het voor dit verhaal een goed concept is. Zonder het interactieve was het gewoon een slechte film geweest. Maar nu komt het mooi samen, de game, het verhaal en het interactieve.

/▌

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Bandersnatch net ook gekeken, 1 van de 5 mogelijke eindes gezien dus. Het voelt een beetje aan als een proef van Netflix maar ik moet zeggen dat het echt netjes gedaan is, heel soepel en erg interessant. Benieuwd of dit in de toekomst meer gaat gebeuren.

spoiler:
Einde gezien met dat Stefan dood gaat bij de psycholoog.

Toch wel benieuwd naar de andere verhaallijnen nu!

Is het al bijna vrijdag?

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-01 16:22
Marzman schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:03:
[...]

Ik heb hem nu gekeken, voor ik moet toegeven dat het voor dit verhaal een goed concept is. Zonder het interactieve was het gewoon een slechte film geweest. Maar nu komt het mooi samen, de game, het verhaal en het interactieve.
Inderdaad. Thema van het verhaal valt goed samen met het interactieve gedeelte. Ik had regelmatig het gevoel dat Netflix mijn keuzes aan het sturen was, dan ging het verhaal terug in de tijd en kreeg ik dezelfde keuze als voorheen. Maw dat ik in een loop kom, als ik bij mijn keuze blijf en ik eigenlijk voor de andere optie moet gaan. Maar zoals ik al zei. Het pas in het thema van de film.

Het idee van interactieve films is leuk, maar ik hoop niet dat we er mee dood gegooid gaan worden zoals destijds met 3D.

• Hoijong
  • Laatst online: 14:12
Hoijong schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:44:
[...]

Ik vermoed dat je de voorkeurstaal op Engels moet zetten om het aan te passen, maar dan zullen je menu's e.d. ook aangepast worden. Stoort me niet zo omdat de scènes amper voorkomen.
@IJzerlijm latere afleveringen zijn de berichten in het Zweeds ofzo. Dat is dus wel enorm irritant! Vanaf EP 7 of 8. Ook last van?

• WernerL
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Zojuist de nieuwe black mirror gekeken en ik vind interactieve films officieel kut.

Mijn TV is aangesloten op mijn PC (waar ook mijn surround set op is aangesloten) en kijk netflix dus via mijn PC vanaf de bank. Ik kon dus om de zoveel tijd opstaan om een F**ing keuze te maken. :')

En nadat je een aantal keer terug de tijd in gaat zodat je een andere keuze kunt maken ben je het ook al vrij snel beu. Ik hoop niet dat dit een trend wordt.

• Paulus07
  • Niet online
Ik wil in films geen keuzes maken dat doe ik wel in games :P

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:40

Misha

Post Obliterator

(jarig!)
Ik vond Bandersnatch fantastisch gedaan! Vooral vanwege mijn einde. Heel erg leuk. Ik hoop niet dat het een rage wordt en dat iedere film zo wordt. Ik vond het vooral leuk om eens gedaan te hebben. Qua verhaal vond ik het niet heel erg sterk namelijk.

Mijn einde
spoiler:
ECHT WTF was mijn einde. Op een gegeven moment werd Netflix er zelf in verweven. Hij beelde zich in dat hij leefde voor de entertainment van anderen. Waarop de psychiater dat ging rationaliseren en zei: "Maar stel dat je andermans entertainment bent... dan zou dit gesprek best saai zijn toch? Deze omgeving? Dus denk je dat je idee dat je entertainment bent dan wel klopt?" En toen, hupsa fight mode! De nunchucks werden er bij gepakt en ineens was het een Bruce Lee action film geworden. FANTASTISCH! Hoe ontzettend random kun je ineens wat maken, wat gewoon nog steeds perfect in het concept past

• Hahn
  • Nu online
Ik ben groot fan van Black Mirror, maar een interactieve film is ook niet helemaal mijn ding :P Uiteindelijk zitten er een paar momenten in die ik wel heel vet vond, maar bij elke beslissing die ik neem vind ik het kut dat ik een beslissing moet nemen, want ik wil de andere optie ook zien (wat op zich kan, maar is omslachtig en je zit sommige momenten meerdere keren te bekijken).

• not2secure4u
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 29-12-2018
Hahn schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:44:
Ik ben groot fan van Black Mirror, maar een interactieve film is ook niet helemaal mijn ding :P Uiteindelijk zitten er een paar momenten in die ik wel heel vet vond, maar bij elke beslissing die ik neem vind ik het kut dat ik een beslissing moet nemen, want ik wil de andere optie ook zien (wat op zich kan, maar is omslachtig en je zit sommige momenten meerdere keren te bekijken).
Is deze dan al uit in NL? In BE nog niets te zien buiten de trailer.

NUC I5 256GB SSD

• Hahn
  • Nu online
not2secure4u schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:09:
[...]

Is deze dan al uit in NL? In BE nog niets te zien buiten de trailer.
Yep, sinds gisteren (28 december).

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 11:19
Ik kon geen bevredigend einde van Bandersnatch genereren, ook niet na meerdere keren backtracken na een foute keuze gemaakt te hebben. Ik had verwacht dat afhankelijk van de gemaakte keuzes het einde zou variëren van foute afloop
spoiler:
(van het balkon springen, in de 8:45 trein stappen) tot succesvol een game lanceren voor kerst maar het loopt bij elk keuze pad altijd slecht af. Op zich is een slechte afloop niet het probleem maar wel dat het altijd een slap einde is. Eigenlijk verwacht ik dat er nog ergens een keuze pad te kiezen is waar het wel goed afloopt.
Het is ook veel te kort om een echte film te zijn. Ook wordt het hoe en waarom achter het wezen 'Bandersnatch' zelf slecht uitgewerkt.

Het concept van 'interactieve films' is op zich wel geslaagd maar in dit specifieke voorbeeld slecht uitgewerkt.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 29-12-2018 12:54 (5%)

• Hahn
  • Nu online
gold_dust schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:20:
Ik kon geen bevredigend einde van Bandersnatch genereren, ook niet na meerdere keren backtracken na een foute keuze gemaakt te hebben. Ik had verwacht dat afhankelijk van de gemaakte keuzes het einde zou variëren van foute afloop.

spoiler knipje
Black Mirror staat nou niet bepaald bekend om de goede aflopen ;)

Maar ik ben het met je eens dat het over het algemeen niet heel sterk/spannend was. Er zitten een paar scenes in die verrassend waren (die ik pas na een paar keer backtracken tegenkwam), maar als Black Mirror-aflevering vond ik 'm een beetje 'meh'.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 29-12-2018 12:55 (41%)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
WernerL schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:30:
Zojuist de nieuwe black mirror gekeken en ik vind interactieve films officieel kut.

Mijn TV is aangesloten op mijn PC (waar ook mijn surround set op is aangesloten) en kijk netflix dus via mijn PC vanaf de bank. Ik kon dus om de zoveel tijd opstaan om een F**ing keuze te maken. :')

En nadat je een aantal keer terug de tijd in gaat zodat je een andere keuze kunt maken ben je het ook al vrij snel beu. Ik hoop niet dat dit een trend wordt.
Dus omdat jij een gare setup hebt waarbij je iedere keer op moet staan, zijn interactieve films kut. :+

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• sverzijl
  • Laatst online: 16:57
Het was wel grappig voor 1 keer zo’n interactieve film, maar ik hoop dat het bij deze eenmalige keer blijft. Nu wilde ik ieder pad volgen, wat op een gegeven moment saai wordt omdat je dan toch iedere keer dezelfde stukken opnieuw moet zien.

Als Black Mirror verhaal an sich was het ook niet zo sterk.

Op de KPN settop box werkt het interactieve overigens niet, maar via PS4 wel.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sverzijl schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:23:
Het was wel grappig voor 1 keer zo’n interactieve film, maar ik hoop dat het bij deze eenmalige keer blijft. Nu wilde ik ieder pad volgen, wat op een gegeven moment saai wordt omdat je dan toch iedere keer dezelfde stukken opnieuw moet zien.

Als Black Mirror verhaal an sich was het ook niet zo sterk.

Ik wacht wel even tot de vijf eindes op Youtube komen. Ik heb er twee gezien, je wordt een beetje gestuurd richting de stukken die je mist en wat je al hebt gezien daar krijg je een soort samenvatting van. Dat is wel leuk gedaan al is het soms niet zo en dan krijg je alles opnieuw. Het tweede einde heb ik ook alleen maar bekeken omdat het eerste einde nogal stom was.

/▌

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:20
Anteros schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:23:
[...]

Dat is mij een jaar geleden ook opgevallen. Het is niet alleen op iOS maar ook op Android. Het komt waarschijnlijk omdat de Netflix app het contrast dynamisch regelt zodat er ogenschijnlijk en beter contrast ontstaat. Bij donkere scènes wordt de backlight iets verminderd en bij wat lichtere scènes of lichtere elementen wordt de backlight wat verhoogd. Ontzettend irritant en ik stoorde me er gigantisch aan. Niks aan te doen helaas.

PS: het valt voornamelijk op bij LCD.
Thanks hiervoor. Ik vind die Ipad Pro te duur voor dit soort gedoe. Hoef dus niet naar Apple te gaan, ook wel weer goed te horen want indien ze er niks mee kunnen tsja wat ga je dan doen met een dergelijke klacht. Heb geprobeerd te kleur van de ondertiteling donkerder te maken in Netflix. Bij Netflix zie je dat niet meteen terug trouwens, twee dagen later zag ik pas mn aangepaste subtitles. En die waren donkerblauw en enorm klein, kon ik daarna weer twee dagen wachten voordat ik mn oude instellingen terughad...

Denk dat het helpt om de helderheid van het scherm hoger te zetten. Indien je in het donker Netflix kijkt valt het met name op. Irritant vond ik het.

• Albantar
  • Laatst online: 14:50

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Ik heb Bandersnatch nu één keer gekeken. Het einde was vrij abrupt, ik denk dat het vooral een proof of concept is... Maar toch zeer entertaining en met veel Black Mirror surrealisme. Ook bij tijd en wijle in een deuk gelegen om de keuze-opties. Wat mij betreft is het concept geslaagd!

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 19:56
Werkte goed op de shield leuke optie maar voor vaker nee niet mijn ding.

• Axente
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16:19
Het concept was goed alleen qua black mirror Verhaallijn valt het gewoon tegen.

Ik heb wel teruggrspoelt om alle lijnen te zien. Van 0 tot 5 sterren qua rating van de game.

• rob079
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-01 15:27
Vond het erg tegenvallen, heb het idee dat je toch in een bepaalde richting wordt gestuurd. Om een keertje te doen wel aardig, maar kan het geen succes vinden.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:21
45 miljoen streamers voor Bird Box, waaronder ik zelf. Best een goeie film.

Bandersnatch kon mij niet zo boeien, vooral gekeken vanwege de hype rond het interactieve.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:57
Ik heb Bandersnatch gezien en het was ok maar niet uitzonderlijk. Technisch gezien was het wel leuk dat alles vlot over ging op de juiste keuze en je geen lullig boodschapje "loading.." zag om naar de volgende scène te gaan. Maar ze hebben een aantal paden duidelijk afgesloten doordat je soms een "terug" venster ziet.

Als ik het goed heb zijn er in totaal zo'n 8-9 verschillende eindes (full spoilers!!!), gaande van een cut waarin Bandersnatch sterren krijgt tot "ga terug". Ik heb er uiteindelijk zo'n 4-5 gezien, gelukkig zijn de rewind fases snelle flashes zodat je niet letterlijk alles moet terug zien.

Er zijn er hier velen die denken dat het de eerste interactieve serie is maar HBO heeft het in 2017 ook al geprobeerd met Mosaic. Hier moest je letterlijk een pad kiezen:
https://www.theverge.com/...h-mosaic-hbo-app-download

Als je hem wilt zien: de meeste critici branden die af, teveel focus op de keuzes en minder op het verhaal. Hij is uiteindelijk uitgezonden in een vast lineair formaat waar je verschillende view points krijgt voorgeschoteld.

algalid wijzigde deze reactie 29-12-2018 15:24 (4%)

• gold_dust
  • Laatst online: 11:19
loekf2 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:19:
45 miljoen streamers voor Bird Box, waaronder ik zelf. Best een goeie film.

Bandersnatch kon mij niet zo boeien, vooral gekeken vanwege de hype rond het interactieve.
Bird box vond ik tegenvallen.
spoiler:
Ergerlijk altijd dit soort films als je er niet achter komt wat de mensheid nu eigenlijk uitroeit en waarom.
En de facelift van Sandra Bullock was ook moeilijk om aan te zien. Ik heb hem met tegenzin uitgekeken.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 31-12-2018 17:44 (1%)
Reden: Spoiler!

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bandersnatch was aardig maar niet zo revolutionair als ze het voordoen, net als de 48fps van de Hobbit. Het is Black Mirror dus je weet nooit zeker of datgene dat je slecht vindt er opzettelijk zo ingezet is om je iets duidelijk te maken.

Wel leuk dat ze Jeff Minter hebben als de geflipte spellenmaker. Een rol die hem uitstekend past.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• CR2032
  • Niet online
sverzijl schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:23:
..

Inderdaad, wat een bummer voor KPN, dat heet dan een interactieve settop box. :(
Wel grappig was het Netflix filmpje dat je kreeg voorgeschoteld om te vertellen hoe je wel Interactief kon werken.

Ik ben benieuwd naar Bandersnatch. En hoe Netflix hier verder mee gaat werken.
Op deze manier een aflevering Sherlock zou wel vet zijn, of Better Call Saul. :)

CR2032 wijzigde deze reactie 29-12-2018 22:17 (3%)

• Albantar
  • Laatst online: 14:50

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

In de Windows 10 app werkt het trouwens ook niet. Ik moest Netflix in de browser gebruiken om Bandersnatch te zien.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• CR2032
  • Niet online
Albantar schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:19:
In de Windows 10 app werkt het trouwens ook niet. Ik moest Netflix in de browser gebruiken om Bandersnatch te zien.
Beetje vaag allemaal inderdaad. Wat voor speciaal protocol zou Netflix hiervoor gebruiken dat dit zo kritisch is?

Gelukkig werkte het goed met een Chromecast.

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-01 19:27
gold_dust schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:59:
[...]

Bird box vond ik tegenvallen. Ergerlijk altijd dit soort films als je er niet achter komt wat de mensheid nu eigenlijk uitroeit en waarom. En de facelift van Sandra Bullock was ook moeilijk om aan te zien. Ik heb hem met tegenzin uitgekeken.
spoiler:
Wat een k*t-einde was dat zeg!
Maakt toch geen enkel verschil waar ze op het einde terecht komen? Hadden ze net zo goed in dat huis kunnen blijven...

janvanduschoten wijzigde deze reactie 30-12-2018 09:28 (1%)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-01 17:20

avotar

P0werd by Black Coffee

Wow... wat een geweldige film was dat Bandersnatch. Vooral de diepe lading die het weer had.
Ik hoop dat het nieuwe seizoen voor het grotere publiek een paar minder diepe episodes heeft, zodat ze het niet cancellen.

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True