• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 08:06

Niku

Alagaesii

Dat Criticker klinkt wel tof, eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat dat gewoon principieel is :P

Maar serieus. Er zijn natuurlijk niet extreem veel mensen die Kill bill laag raten. dus ook al heb je veel gemeen met anderen, die anderen zullen vaak Tarantino ook hoog waarderen. En dan krijgt jouw voorspelling dat ook. Hoe je de algoritmen ook maakt , bijna iedereen heeft enkele uitzonderingen. Het is daarom soms goed om lage dingen toch een kans te geven. Maar ik weet dat de site bij comedies bij mij nogal wat fouten maakt, maar bij drama vrijwel alles goed heeft.
Maar het blijft een hiulpmiddel. En voor mij erg nuttig omdat ik graag een beetje weet waaraan ik begin.

Ik had dark wel op mijn to watch list staan, maar ondanks alle lovende reacties was ik nog niet echt zwaar overtuigd. Maar nu krijgt het bij mij een 7.8 als vermoedelijke rating. Dat zijn bij mij de echte toppers. Ik heb geloof ik 3 dingen boven de 9 in totaal. Dus nu staat hij wel bovenaan op de lijst. Valt het tegen, jammer dan. Maar de kans dat ik het geweldig vind is gewoon groot.
Ander voorbeeld. De Rain, hier en overal afgebrand, maar omdat ik dat genre wel leuk vind stond hij toch nog op mijn lijst voor ooit te kijken. Een 6.0 te verwachten.... ok, dan niet. Maar dat komt dan zeg maar door de combinatie van daar een slecht cijfer, en hier (en elders) ook al afgebrand zijn. Dus het is niet mijn enige bron, maar wel een belangrijke.

[ Voor 37% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-08-2018 15:50 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Alle series die daar staan zijn "oud"

Al mogen van mij Homeland en Sons wel blijven, maar zoals met vele series zijn ze echt al jaren oud.

Eigenlijk enige actuele aanbod elke keer is de netflix series zelf en daar stopt het wel mee, de rest loopt zoals bekend 1/3 jaar achter.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:53
Tripl3 D schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:34:
[...]

Maar ondanks die 1100 titels kan ook Criticker de plank flink misslaan. Heb er zelf 457 gedaan en dan slaat hij af en toe heel erg mis. Dit kan variëren van een punt (bij ratings 1-10 al best veel) tot meerdere punten.
Het ligt ook aan de genres die je al gezien hebt en welke genre film je wilt beoordelen.
Actiefilms doen het bij mij over het algemeen vrij goed, maar Kill Bill kreeg bij mij toch echt een 4, terwijl Criticker aan een 7 of zoiets dacht.
Ik ben niet zo'n Tarantino-fan.

*rent hard weg voor de pek en veren*
Slechts 1 punt (op een schaal van 10) is toch een prima afwijking voor zo'n tool? Als je dat al veel vindt heb je misschien wat onrealistische verwachtingen.

[ Voor 68% gewijzigd door Arrne op 16-08-2018 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 02-10 08:06

Niku

Alagaesii

Mektheb schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:48:
[...]

Al mogen van mij Homeland en Sons wel blijven, maar zoals met vele series zijn ze echt al jaren oud.

Eigenlijk enige actuele aanbod elke keer is de netflix series zelf en daar stopt het wel mee, de rest loopt zoals bekend 1/3 jaar achter.
SoA en HIMYM mogen wel blijven, kan ik random voor een vijfde keer gaan kijken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 21:31

SomerenV

It's something!

[...]

Niet iedereen is up to date qua series. Ook oude series worden bekeken. Dus dat iets oud is wil niet zeggen dat je ze dan maar zonder pardon weg kan gooien.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor Homeland hoop ik toch dat ze seizoen 7 er juist op gaan zetten dit jaar. Ja die serie is als totaal oud maar er komen nog steeds nieuwe seizoenen uit die normaal een jaar later op Netflix staan.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
The 100, Better Call Saul, Arrow, Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow.
Allen series die ik zo nu al uit mijn hoofd kan noemen die binnen enkele dagen gelijk lopen met de TV uitzendingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Volgende maand, op 7 september 2018, verschijnt het tweede seizoen van Marvel's Iron Fist op Netflix.

Wat later verschijnt The Angel, een nieuwe spionagefilm gebaseerd op het echte verhaal van Ashraf Marwan. Hij is de schoonzoon van de Egyptische president en probeert ervoor te zorgen dat er geen oorlog uitbreekt tussen Egypte en Israël. Vanaf 14 september op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Arrne schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

Slechts 1 punt (op een schaal van 10) is toch een prima afwijking voor zo'n tool? Als je dat al veel vindt heb je misschien wat onrealistische verwachtingen.
Dat is hun eigen schuld! :+ Moeten ze maar niet zo vaak spot on zijn, dan ga je 1 punt veel vinden!

En daarbij een ruim 6-je vind ik nog het overwegen waard om te kijken, maar een ruime 5 een heel stuk minder.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
Disenchantment staat sinds vandaag op Netflix.
Net 3 afleveringen gekeken.
Conclusie: Mwah, niet echt een toppper maar wel vermakelijk om een keer tussendoor te kijken.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:43
Dat verpest de hele “binge watch experience” als je na iedere aflevering verplicht naar promotie meuk van andere series/films moet kijken. Blijft dan hopelijk ook bij een test wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik vind het ook niks. Maar als ik op 'enter' op mijn afstandsbediening klik dan start gewoon de volgende aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Trevor schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 05:51:
Ik vind het ook niks. Maar als ik op 'enter' op mijn afstandsbediening klik dan start gewoon de volgende aflevering.
Ah jij zit in de testgroep ? Je kan het volgens de comments inderdaad doorklikken. Maar dan nog wil ik er eigenlijk niet mee lastig gevallen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat overigens wel gestopt lijkt te zijn is het automatisch beginnen van films en series als je die aanklikt op het home screen. Je kunt nu dus makkelijker weer gewoon lezen en daar kijken voordat het begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb test deelname uitgezet op mijn netflix, vind de testen de laatste tijd niet echt positief, het wordt gebracht als: je hebt als eerste de nieuwigheden, maar in de praktijk betekent het dat je de laatste weken vooral last / wat irritaties krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:13:
Ik heb test deelname uitgezet op mijn netflix, vind de testen de laatste tijd niet echt positief, het wordt gebracht als: je hebt als eerste de nieuwigheden, maar in de praktijk betekent het dat je de laatste weken vooral last / wat irritaties krijgt.
Ik heb het om die reden laatst juist aangezet: klagen zodra ik iets vervelends zie voordat definitief is gekozen het daadwerkelijk voor iedereen uit te rollen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
F_J_K schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

Ik heb het om die reden laatst juist aangezet: klagen zodra ik iets vervelends zie voordat definitief is gekozen het daadwerkelijk voor iedereen uit te rollen.
Ik heb het aanstaan, juist om op momenten zoals nu het uit te zetten. Ik denk dat dat (naast klagen erover) een indicator is dat men het niet wil. Over een paar weken zet ik het weer aan. Op deze manier geef ik ook een signaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Wie heeft zijn icoon veranderd in 1 van de serie iconen? En in welke? :P

Ik heb de mijne nou op Keith Flick staan van B: The Beginning

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:10:
Wie heeft zijn icoon veranderd in 1 van de serie iconen? En in welke? :P

Ik heb de mijne nou op Keith Flick staan van B: The Beginning
Ik vond ze niet echt leuk, ook veel van series die ik niet kijk.

Zou wel tof zijn als er een A-Team of old school Knight Rider icoon kwam. Ik heb nu de robot, die ziet er wel een stuk beter uit dan eerst en ben er wel tevreden over. Maar het liefst had ik een eigen foto ofzo geupload (zonder facebook koppeling).

De manga's zijn wel mooi en ook die monsters, maar mijn vrouw en ik zitten op 1 account en tja, niet alles kwam door de keuring :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Webgnome schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:56:
Begin van dit weekend begonnen aan het tweede seizoen van The Last Kingdom. Het blijft toch zeker wel een vermakelijke serie. Tweede seizoen is toch ook zeker een aanrader
Dat kan ik onderschrijven, al ben ik een beetje laat met ontdekken dat het tweede seizoen er eindelijk is. Echt mijn soort serie (historie-liefhebber).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 17:19
Spotmatic schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:01:
Dat kan ik onderschrijven, al ben ik een beetje laat met ontdekken dat het tweede seizoen er eindelijk is. Echt mijn soort serie (historie-liefhebber).
Ik vrees dat de serie in de marge zal blijven liggen, maar het goede nieuws is dat Netflix de serie nu heeft opgepikt en seizoen 3 al in de herfst zal verschijnen. Een definitieve release date is wel nog niet bekend.

"My name is Uhtred, son of Uhtred" zal wss wel een blijvertje zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:53
Die serie moet ik ook maar eens oppakken. Ben een fan van historische series, maar laatste keer dat ik die aanbevolen zag zat ik midden in Vikings. Dat lijkt dan qua setting toch teveel op elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:25:
Verbaasd dat ik hier nog niks gelezen heb over The Vietnam War van Ken Burns. Hands down de beste documentaireserie die ik de afgelopen jaren gezien heb: IMDB: The Vietnam War (TV Mini-Series 2017) . In totaal zo'n 18 uur, verspreid over 10 afleveringen. Tot aan de nok toe gevuld met historisch beeldmateriaal, ontzettend leerzaam en goed muzikaal ondersteund.
Of houdt de gemiddelde Tweaker niet zo van documentaires?
Ik ben hier vanavond mee begonnen, na aflevering 1 gezien te hebben vind ik het wel vrij complex. Dat komt niet zozeer door de docu zelf, maar de vertaling. Die gaat soms erg snel, maar wat nog irritanter is: het is een letterlijke vertaling waardoor het echt veel tekst is, elke ondertiteling is 2 regels en wat nog vervelender is is dat elke naam van de persoon die in beeld komt kort door de ondertiteling zit. Je hebt dus ondertitelling, dan opeens de naam en functie/rang e.d. van de persoon en dan gelijk weer ondertiteling, erg vermoeiend. Veel heen en weer spoelen omdat het ook vrij rap gaat (70 jaar in iets meer dan een uur).

Tot aan de nok toe gevuld inderdaad, ik zet wel door, maar oh boy, die ondertiteling. Maar zonder ondertiteling is het ook niet te doen omdat er ook andere talen dan Engels in zitten. Lastige docu, ben er nog niet echt een fan van na het 1e deel.

Als je weinig tot niks ervan af weet gaat het tempo te snel, maar ik ben erin geinteresseerd en ga hem 2 keer kijken, ik ga nu echter eerst wikipedia e.d. doornemen en dan nog eens deel 1 terugkijken, het is mij ook wat onduidelijk hoe Amerika er nu bij betrokken wordt, er komen in een half uur 5 presidenten en uitsspraken e.d. voorbij, die moet je maar net helder voor de geest hebben allemaal.

Gaat het tempo wat omlaag in de andere delen? Dit lijkt me toch niet een typische docu voor de leek?
Arrne schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Oh geen idee, wat mij betreft blijf je naar deze gaan hoor. :P Ik reageerde alleen maar op de opzichtige poging van die site om meer bezoekers te trekken met dat soort kreten.

Ik kan me er zo druk niet om maken als er content verdwijnt, er komt vast wel iets anders voor in de plek.
Ja, die kreten doen ze vaker, er is geregeld een verwijderalarm en vaak blijkt het achteraf wel weer mee te vallen, maar de site heeft een leuke nieuwsbrief en ik laat die meestal in de mailbox staan en soms lees ik er een paar in 1 keer, vind ze wel interessant. Maar ik houd verder geen rekening met verwijderingen, als het weg is zoek ik het inderdaad wel ergens anders op (al was dat met de (originele) death note wel irritant omdat ik toen alleen dvd's kon vinden en vergeten was bij welke episode ik was, gelukkig kwam death note een maand later opeens weer beschikbaar).

Het grootste nadeel van verwijderingen vind ik dat ik niet in de app kan zien waar ik gebleven was, maar ik meen dat het misschien wel kan via de kijkgeschiedenis op de website (maar dat bedenk ik me nu pas).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2018 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Sjurm schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:48:
Die serie moet ik ook maar eens oppakken. Ben een fan van historische series, maar laatste keer dat ik die aanbevolen zag zat ik midden in Vikings. Dat lijkt dan qua setting toch teveel op elkaar
Het speelt inderdaad ongeveer in dezelfde periode, en deels zelfs in hetzelfde gebied (in de latere UK). Maar The Last Kingdom pakt mij meer dan Vikings. Dat komt vast omdat Uhtred of Bebbanburg charismatischer is dan Ragnar Lodbrok. :-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Net Extinction gezien. Was een beetje huiverig na m’n vorige ervaring met Netflix film Bright (die vond ik echt zeer slecht) en de sterk wisselende reviews op IMDB, maar deze was goed te pruimen. En leuke twist halverwege, daar houd ik wel van.

Je moet wel tegen jankende kinderen kunnen. Dat is namelijk ongeveer het enige wat de 2 kinderen in deze film kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
sverzijl schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:41:
Net Extinction gezien. Was een beetje huiverig na m’n vorige ervaring met Netflix film Bright (die vond ik echt zeer slecht) en de sterk wisselende reviews op IMDB, maar deze was goed te pruimen. En leuke twist halverwege, daar houd ik wel van.

Je moet wel tegen jankende kinderen kunnen. Dat is namelijk ongeveer het enige wat de 2 kinderen in deze film kunnen :)
Eens aardige twist, maar verder niet heel bijzonder. Daarvoor How iT ends gekeken, dat was een tegenvaller zeg pfff.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
puntje013 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:28:
Disenchantment staat sinds vandaag op Netflix.
Net 3 afleveringen gekeken.
Conclusie: Mwah, niet echt een toppper maar wel vermakelijk om een keer tussendoor te kijken.
Ik heb inmiddels ook de eerste 3 afleveringen gezien.

(Zelf ben ik "fan" van The Simpsons en ik vind Futurama wel oké...)

De serie Disenchantment is heel erg herkenbaar. Je ziet veel raakvlakken met The Simpsons en Futurama.
Ik zie nog niet precies waar de serie heen gaat. Het lijkt namelijk of hij nog een beetje aan het zoeken is welke kant hij op wilt met de serie...

Maar ik denk wel dat dit goed komt. ALs je de eerste afleveringen terug ziet van The Simpsons, zie je eigenlijk precies hetzelfde.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 11:02
ik222 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:36:
Voor Homeland hoop ik toch dat ze seizoen 7 er juist op gaan zetten dit jaar. Ja die serie is als totaal oud maar er komen nog steeds nieuwe seizoenen uit die normaal een jaar later op Netflix staan.
Dat hoopte ik ook ja. Ik moet volgens mij ook seizoen 6 nog, die staat er volgens mij ook nog maar een half jaar op ofzo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Volgens mij zijn er behoorlijk wat contracten verlengd. Bij SoA, Homeland, New Girl en HIMYM zie ik geen einddatum meer. Prisonbreak en Lie to Me nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trevor schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:53:
Volgens mij zijn er behoorlijk wat contracten verlengd. Bij SoA, Homeland, New Girl en HIMYM zie ik geen einddatum meer. Prisonbreak en Lie to Me nog wel.
Mooi, homeland moet ik nog gaan zien namelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Trevor schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:53:
Zou zéér welkom zijn. Hoe/waar kan je einddata ook alweer checken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Zou zéér welkom zijn. Hoe/waar kan je einddata ook alweer checken?
Je krijgt de einddata alleen te zien bij minder dan een maand. Maar ik kijk via de browser, dan naar de film of serie, en dan naar details. Voorbeeld:
https://www.netflix.com/s...&jbv=70227021&jbp=5&jbr=0 (link werkt niet helemaal zoals ik zou willen, je moet nu nog even op details klikken)

Wat ik zelf overigens gebruik omdat het heel erg up to date is is deze site: https://unogs.com/countrydetail/ dat werkt vaak nauwkeuriger dan https://www.netflix-nederland.nl/laatste-nieuws/ omdat dat momentopnames zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-08-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke site die unogs. Details Nederland:

We hebben 2411 films en 912 tv serie afleveringen, totaal 3323 video's.

Engeland en de VS hebben wel betere cijfers, maar heel slecht doen we het niet qua aanbod. In de VS is het aanbod ongeveer 2 keer zo groot als in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:21:
[...]

Ik ben hier vanavond mee begonnen, na aflevering 1 gezien te hebben vind ik het wel vrij complex. Dat komt niet zozeer door de docu zelf, maar de vertaling. Die gaat soms erg snel, maar wat nog irritanter is: het is een letterlijke vertaling waardoor het echt veel tekst is, elke ondertiteling is 2 regels en wat nog vervelender is is dat elke naam van de persoon die in beeld komt kort door de ondertiteling zit. Je hebt dus ondertitelling, dan opeens de naam en functie/rang e.d. van de persoon en dan gelijk weer ondertiteling, erg vermoeiend. Veel heen en weer spoelen omdat het ook vrij rap gaat (70 jaar in iets meer dan een uur).

Tot aan de nok toe gevuld inderdaad, ik zet wel door, maar oh boy, die ondertiteling. Maar zonder ondertiteling is het ook niet te doen omdat er ook andere talen dan Engels in zitten. Lastige docu, ben er nog niet echt een fan van na het 1e deel.

Als je weinig tot niks ervan af weet gaat het tempo te snel, maar ik ben erin geinteresseerd en ga hem 2 keer kijken, ik ga nu echter eerst wikipedia e.d. doornemen en dan nog eens deel 1 terugkijken, het is mij ook wat onduidelijk hoe Amerika er nu bij betrokken wordt, er komen in een half uur 5 presidenten en uitsspraken e.d. voorbij, die moet je maar net helder voor de geest hebben allemaal.

Gaat het tempo wat omlaag in de andere delen? Dit lijkt me toch niet een typische docu voor de leek?
Wat betreft de ondertiteling en het tempo: had hier zelf minder last van, maar ik lees erg snel moet ik zeggen, dus dat scheelt (ik gebruik zelf Engelse ondertiteling, weet niet hoe dat bij jou zit).

Eerste aflevering behandelt eigenlijk min of meer de aanloop naar de oorlog toe, vandaar dat dit over een lange tijdsspanne gaat. De afleveringen daarna behandelen elk hooguit een periode van tussen de paar maanden en een aantal jaren.

Amerika raakte - kort samengevat - betrokken omdat na de Vietnamese onafhankelijkheidsoorlog tegen Frankrijk, er in 1954 een vredesconferentie in Geneve was gehouden waar werd gekeken hoe het nu 'verder moest' met Vietnam. Het land is toen min of meer verdeeld tussen Ho Chi Minh en consorten (die steun hadden van de communisten) en een meer Westers-gezinde regering, die zitting kreeg in Zuid-Vietnam. Het oorspronkelijke doel was om het land 2 jaar later weer te herenigen na democratische verkiezingen, maar de Amerikanen werden wat zenuwachtig dat de communistische machten de overhand zouden krijgen waardoor uiteindelijk het hele Zuid-Oost-Aziatische schiereiland communistisch zou worden. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:03:
Wat betreft de ondertiteling en het tempo: had hier zelf minder last van, maar ik lees erg snel moet ik zeggen, dus dat scheelt (ik gebruik zelf Engelse ondertiteling, weet niet hoe dat bij jou zit).
Ik had Nederlandse ondertiteling, zal vanavond hem even herkijken met Engelse ondertiteling (niet aan gedacht), ik lees zelf ook in het Engels, dus dat is prima te doen. Dan vertalen ze ook niet de functie / rang e.d. van de geinterviewden zodat ik niet 2 soorten ondertitels gemixed heb.

Bedankt voor de uitleg, nu heb ik het denk ik ook helemaal helder. Geschiedenislessen uit de basisschool zijn lang lang geleden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2018 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Voor The Vietnam War is er ook een Nederlandstalig overzicht:
historiek.net - Vietnamoorlog (1955-1975) – Oorzaken, samenvatting & gevolgen

Zoals Tsjipmanz zegt gaat het tempo danig omlaag in de andere episodes maar het conflict is zo complex dat zelfs deze serie niet alles in detail kan belichten. De Sovjet en China-inmenging (en de conflicten tussen deze grootmachten), hoe Laos en Cambodja als "achtertuin" dienden en een heleboel extra redenen waarom de USA verloor, de lijst is oneindig lang om extra in-depth episodes bij te verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35
Wat ik een beetje jammer vind is dat ze wel resources in dit soort ontwikkelingen kunnen steken, maar niet in basale features zoals een mooi overzicht van films of series. Als ik naar bijvoorbeeld het genre oorlog of western ga dan zie ik in iedere rij wel een aantal keer dezelfde film.

Ook zou ik het bijzonder fijn vinden om films/series te markeren als gezien of niet geïnteresseerd. Gewoon om ze uit mijn overzicht te hebben, maar ook dat is niet mogelijk. Je kan er duimpjes aan hangen, maar dat wil ik niet. Dan gaat dat algoritme van Netflix weer aan de haal en bepalen wat ik nog meer leuk zal vinden gebaseerd op triviale dingen. Het hele zoeken door de catalogus is geen fijne ervaring, daar kunnen ze nog flinke stappen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Blijft leuk Netflix. Soms lasting. Er zijn nog wel wat series die ik moet gaan kijken. Van een aantal Marvel's seizoen 2 bijvoorbeeld. Maar die kijk ik dan bewust nog niet om dat ik niet 'de rust heb' om zo'n serie in korte tijd af te kijken... _O- B)

Dus ga ik maar wat anders kijken dan.

soms is het niks maar soms leuk. Leuk onthoud ik beter:
+/- Extinction
+/- Cargo
+Arrival, heerlijke film
+ Anon vond ik ook wel spannend
+ Self/Less keek lekker weg. Wel wat 'flaws' maar toch...
+I fight giants, moet je van houden maar ik vond het echt een mooie en aandoenlijke film. Mooi het gevecht dat een kind heeft in beeld gebracht.
spoiler:
einde :(:)

+ Troy, fall of a city. Ben toch soort van fan van historische series. Ik vond het een geode BBC serie.
+Insatiable, hebben we samen gekeken. zit beetje tussen tiener en volwassenen serie in. Leuke woordgrappen. Lekker over the top maar ook serieuze ondertoon. Leuke hoofdrolspeelster :9~ en voor de vrouwen is er Bob Bukake Barnyard _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

gws24

Thinking is hard!

sinds enige tijd heb ik een probleem met netflix en wel het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/68udj6.png

sommige titels zijn een soort van gedimmed* zoals bijvoorbeeld Leaving Las vegas in het screenshot. Als ik dan op het pijltje naar beneden klik om de info te zien en dat weer sluit is het wel normaal zichtbaar. Nadat ik had geprobeerd om te kijken of het iets in mijn instellingen was is het weer gedimmed maar is bijvoorbeeld ook sleepers gedimmed terwijl dit eerst niet zo was.

Even wat info mocht dat belangrijk zijn:
- beide titels geen duimpje omhoog of omlaag gegeven
- gebruik firefox zonder een netflix add-on en voor de rest alleen ghostery
- in chrome gebeurt dit niet :?

Iemand een idee wat er aan de hand is?

*gedimmed is natuurlijk geen goed nederlands maar even geen idee hoe ik het anders moet omschrijven :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
gws24 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:46:

*gedimmed is natuurlijk geen goed nederlands maar even geen idee hoe ik het anders moet omschrijven :P
In het Nederlands is het 'gedimd'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

gws24

Thinking is hard!

Tweakmans schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

In het Nederlands is het 'gedimd'. :P
oh duh 8)7. * gws24 doet een |:( voor zichzelf

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:46:

[afbeelding]

sommige titels zijn een soort van gedimd zoals bijvoorbeeld Leaving Las vegas in het screenshot. [...]
Betekende dat niet dat je de titel 'disliked' had of zo? Of genegeerd? Ik heb geen Netflix meer maar ik weet nog dat ik daar toen een uBlock Origin rule voor gemaakt had om ze echt helemaal te verbergen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:24
Nee, ik heb er de laatste tijd ook last van. Het laad niet goed in. Ik vermoed dat Netflix wat code heeft veranderd waardoor één en ander niet helemaal meer goed werkt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:31
https://www.ad.nl/show/ne...-tijdens-series~a2f0b874/

Bijzonder, ik hoop dat ze het niet gaan doorzetten... Aan de andere kant betaal je ook maar 'een schijntje' voor toegang tot zoveel films en series.

De serie Disenchantment: het keek makkelijk weg, maar valt voor mij toch in het niet met de anime die ik volg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
President schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:25:

Bijzonder, ik hoop dat ze het niet gaan doorzetten... Aan de andere kant betaal je ook maar 'een schijntje' voor toegang tot zoveel films en series.
Dat is toch hetzelfde als dit nieuws: nieuws: Netflix draait bij deel gebruikers test met promovideo's tussen aflev...?

De Netflix PR-dame (aanname) is wel schattig naïef dat ze denkt hier de zieltjes mee terug te winnen:
We voeren ieder jaar meerdere tests uit om onze klanten te leren begrijpen en om te kijken hoe we het nog plezieriger kunnen maken. Het testen van promovideo's is daar een aspect van.
Tuurlijk! Mensen hebben dolgraag een irrelevante onderbreking tussen hun afleveringen! Sneu volk, dat dit soort teksten schrijft :o 8)7 Wat er staat is dat ze continu testen hoever ze kunnen gaan zonder dat het echt klanten kost. De balans tussen wegpesten en net genoeg prikkelen dat men meer wil.
Precies wat elk bedrijf doet, dat weet ik. :/

Maar goed om te weten dat Netflix zo laag over hun klanten denkt. Weet je ook weer waar je staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 20-08-2018 19:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Room42 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:33:
[...]
Dat is toch hetzelfde als dit nieuws: nieuws: Netflix draait bij deel gebruikers test met promovideo's tussen aflev...?

De Netflix PR-dame (aanname) is wel schattig naïef dat ze denkt hier de zieltjes mee terug te winnen:

[...]
Tuurlijk! Mensen hebben dolgraag een irrelevante onderbreking tussen hun afleveringen! Sneu volk, dat dit soort teksten schrijft :o 8)7 Wat er staat is dat ze continu testen hoever ze kunnen gaan zonder dat het echt klanten kost. De balans tussen wegpesten en net genoeg prikkelen dat men meer wil.

Maar goed om te weten dat Netflix zo laag over hun klanten denkt. Weet je ook weer waar je staat.
Iedereen doet hier alsof wat Netflix aan het testen is des duivels is, maar toch zullen er ook mensen zijn die wel blij zijn met trailers tussendoor. Omdat ze op die manier erop attent gemaakt worden dat er ook andere series en films op Netflix staan die ze mogelijk leuk vinden, waar ze anders misschien nooit mee in aanraking waren gekomen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Room42 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:33:
[...]

[...]

Dramaqueen alert :X

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Meer allergie tegen gladde PR-praatjes :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakmans
Chris Pine kruipt in de huid van Robert the Bruce en vecht voor de vrijheid van Schotland in de nieuwe film Outlaw King, die op 9 november 2018 op Netflix verschijnt. De eerste trailer is alvast opgedoken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vorige avond Insatiable uitgekeken. Had imo een beetje een Haters back off vibe vanwege 2 redenen:
- De serie wordt steeds vreemder naarmate de afleveringen vorderen
- Iedereen in de serie is eigenlijk een vreselijke persoon en
spoiler:
het hoofdpersonage is een complete psychopaat die men (in tegenstelling tot haters back off) normaal probeert te laten lijken.
.

Al bij al vonden we het zeer entertainment om te kijken en bij momenten geshockeerd te worden :)
Kunnen we vanavond aan Disenchantment beginnen. Kijk ernaar uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: ik moet me niet boos maken om een user, negeren is beter :D
Ik heb mijn bericht weer verwijderd dus.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Heeft iemand soms een "series guide" voor Pablo Escobar: El Patrón del Mal? Via een tijdslijn en de serie Narcos kan ik wel wat bij elkaar puzzelen, maar er zit toch veel typische telenovela rommel tussen. Er zijn hele zijplots over kleine karakters met als enige doel hun begrafenis te "bewerkstelligen" na een aanslag. Ik las op reddit dat mensen dat wel weten te skippen maar heb geen lijst gevonden.

Buiten de filler episodes is het gebruik van historische journaalbeelden en het minitieus uitleggen van plots wel een opsteker, maar de serie is geen hoogvlieger als de basis van de waargebeurde feiten er niet was.

En heeft iemand een idee of Escobar echt iemand was die de hele tijd naar de grond zat te staren en oogcontact vermeed? Of is het mss gewoon de dubbelganger acteur die een miscast is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Hahn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:11:
[...]

Iedereen doet hier alsof wat Netflix aan het testen is des duivels is, maar toch zullen er ook mensen zijn die wel blij zijn met trailers tussendoor. Omdat ze op die manier erop attent gemaakt worden dat er ook andere series en films op Netflix staan die ze mogelijk leuk vinden, waar ze anders misschien nooit mee in aanraking waren gekomen.
Persoonlijk vind ik het tonen van trailers als ik Netflix opstart (of na het einde van de laatste aflevering van een serie/film) wel van toegevoegde waarde, maar als ik een serie aan het binge-watchen ben vind ik dit soort onderbrekingen onwenselijk.
Laat ze het configurabel maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

Tweakmans schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:10:
Deze maand verschijnt The Innocents, een nieuwe sciencefictionserie over de jonge vrouw June. Haar hele leven verandert wanneer ze ontdekt dat ze een Shapeshifter is. Samen met haar vriend Henry gaat ze op zoek naar haar moeder, die dezelfde (vervloekte) gave bezit..

Vanaf 24 augustus 2018 op Netflix.

[video]
Net twee afleveringen gekeken. Sfeertje is goed, mooie locaties en knap gefilmd!
Ik begrijp de regels/werking van het "shiften" alleen (nog?) niet 100%. :o

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

boe2 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:12:
Al bij al vonden we het zeer entertainment om te kijken en bij momenten geshockeerd te worden :)
Kunnen we vanavond aan Disenchantment beginnen. Kijk ernaar uit.
Ik vond Disenchantment een klein beetje een Disappointment eigenlijk. Ja, het is zeker grappig, maar, ik weet niet, het blijft toch allemaal een beetje oppervlakkig. Toch kijk ik uit naar seizoen 2, ondanks dat gevoel dat er veel meer uit het concept gehaald had kunnen worden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mx. Alba schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:28:
[...]

Ik vond Disenchantment een klein beetje een Disappointment eigenlijk. Ja, het is zeker grappig, maar, ik weet niet, het blijft toch allemaal een beetje oppervlakkig. Toch kijk ik uit naar seizoen 2, ondanks dat gevoel dat er veel meer uit het concept gehaald had kunnen worden.
Heb het nu ook ondertussen uitgekeken. Wat me frustreert is dat het niet eens degelijke cliffhanger einde is. Er is geen verhaal afgewerkt met een plotse wending op het einde; de serie stopt simpelweg middenin het verhaal.

Verder vond ik het een prima serie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verwachtingen zijn ook hoog voor Disenchantment. Ik heb Futurama met zo veel plezier gekeken, die fun factor mis ik nog wel behoorlijk. Dat einde van Futurama ook, zo'n absurde serie en dan zulke emotionele stukken erin. Dan valt dit een klein beetje tegen ja, nog steeds leuk om even weg te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
The Simpsons en met name Futurama zijn toch scherper. Maar ach, het is vooral dat je vergelijkt daarmee dat het tegenvalt. Het kijkt wel lekker makkelijk weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GovertNL
  • Laatst online: 20-08 17:21
Ik wilde hier even de mensen bedanken die de serie Brooklyn Nine-Nine aan hebben geraden. Of gewoon de naam van deze serie genoemd hebben in dit topic.

Die droge humor is wel mijn ding namelijk. Ben nu bijna klaar met seizoen 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

algalid schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:59:
Voor The Vietnam War is er ook een Nederlandstalig overzicht:
historiek.net - Vietnamoorlog (1955-1975) – Oorzaken, samenvatting & gevolgen

Zoals Tsjipmanz zegt gaat het tempo danig omlaag in de andere episodes maar het conflict is zo complex dat zelfs deze serie niet alles in detail kan belichten. De Sovjet en China-inmenging (en de conflicten tussen deze grootmachten), hoe Laos en Cambodja als "achtertuin" dienden en een heleboel extra redenen waarom de USA verloor, de lijst is oneindig lang om extra in-depth episodes bij te verzinnen.
Ik had dit compleet gemist omdat ik een week in de tuin heb geklust (nieuwe schuttingen), vandaar mijn late reactie. Hartelijk dank! Heel bruikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16
Ik probeer dus de serie Ghoul te volgen welke gesproken is in Hindii. Niks mis mee, maar op de een of andere manier voelden ze zich genoodzaakt om er af en toe Engels doorheen te gooien, wat niet ondertiteld wordt, en dit van door de manier waarop dit Engels gesproken wordt niet direct op. Ik mis dus af en toe wat van de tekst. Ik ervaar dit echt als zwaar hinderlijk en vind het ook echt jammer.

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
President schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:25:

Volgens mij weer een manier om extra geld te verdienen.
Bijvoorbeeld door een upgrade van je abo voor het weglaten van de promo's.... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
BertV schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Net twee afleveringen gekeken. Sfeertje is goed, mooie locaties en knap gefilmd!
Ik begrijp de regels/werking van het "shiften" alleen (nog?) niet 100%. :o
Ben nu bij de derde aflevering, maar kom er niet lekker in. Beetje vage serie en allemaal zo grauw. Gun het nog 1 aflevering, maar als het niet beter klikt stop ik.
Mx. Alba schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:28:
[...]

Prima mee vermaakt. Keek lekker weg en snap de ophef niet helemaal. Zitten leuke grappen in. Ik vermoed dat iedereen de verwachtingen te hoog hebben voor deze serie.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Tsjonge jonge, postte ik hier pas dat Netflix eindelijk Mijn Lijst, Verder Kijken en Onlangs Toegevoegd een vast plekje lijkt te hebben gegeven (bovenste 3 regels), is het feest nu alweer over. Ik begrijp niet dat ze niet inzien dat een random plek voor de eindgebruiker m.i. totaal niet prettig is :/

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 16:15
temp00 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:20:
Tsjonge jonge, postte ik hier pas dat Netflix eindelijk Mijn Lijst, Verder Kijken en Onlangs Toegevoegd een vast plekje lijkt te hebben gegeven (bovenste 3 regels), is het feest nu alweer over. Ik begrijp niet dat ze niet inzien dat een random plek voor de eindgebruiker m.i. totaal niet prettig is :/
Dat doen ze expres in de hoop dat je iets leuks voor bij zien komen. Alleen de PS app staat mijn lijst altijd boven aan. Met verder kijken is het ook vaak het zelfde verhaal dat veranderd ook om de haver klap. Inderdaad irritant.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:57
temp00 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:20:
Apart, ligt denk ik aan welk device jij mee kijkt.

Ik heb zelf AppleTV4 en Web, en bij mij staan ze gewoon bovenaan. Eerst Verder Kijken, Mijn Lijst & Onlangs Toegevoegd.

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:32

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Tweakmans schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:47:
Chris Pine kruipt in de huid van Robert the Bruce en vecht voor de vrijheid van Schotland in de nieuwe film Outlaw King, die op 9 november 2018 op Netflix verschijnt. De eerste trailer is alvast opgedoken:

[video]
Deze heeft mijn aandacht wel gevangen... ik ben benieuwd !

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:25
Zo, vanaf morgen is het 2e seizoen van Ozark te bekijken. Mijn favoriete serie van vorig jaar en ik hoop dat het niveau ongeveer hetzelfde blijft, toch te vaak dat het 2e seizoen meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Vandaag de laatste aflevering gezien van The Vietnam War, deze serie hakt er wel in kan ik zeggen. Zo intens en heftig man.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Misschien geen nieuws en het is niet echt een serie die ik volg, maar ik zag toevallig dat Blacklist in 4k beschikbaar is. Normaal is alleen hun eigen content in 4K en HDR, hopelijk de start van meer externe 4K content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 16:15
Zawaponga schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:54:
Zo, vanaf morgen is het 2e seizoen van Ozark te bekijken. Mijn favoriete serie van vorig jaar en ik hoop dat het niveau ongeveer hetzelfde blijft, toch te vaak dat het 2e seizoen meevalt.
Vanavond direct kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben Elementary gaan kijken na Sherlock. Ik denk dat het beter was er wat meer tijd tussen te laten zitten want het zijn beiden moderne Sherlock Holmes varianten (UK en US versie). In het begin (de eerste aflevering) stoorde ik me ook enorm aan het karakter Sherlock, maar na een paar afleveringen kan ik het wel waarderen. Op zich een leuke serie om op de hometrainer te kijken, lekker veel afleveringen met een case van de week, alleen erg weinig van het overkoepelende verhaal (de UK versie heeft dat veel meer omdat het weinig afleveringen zijn die elk een filmlengte hebben). Watson ziet er wel een stuk beter uit in de US versie :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
*O* Doctor Who seizoen 10 staat eindelijk op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:11
puntje013 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:12:
*O* Doctor Who seizoen 10 staat eindelijk op Netflix.
sinds 15 augustus al

Wel jammer dat de eerste 4 of 5 seizoenen er niet meer op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Eddye schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:37:
[...]

sinds 15 augustus al

Wel jammer dat de eerste 4 of 5 seizoenen er niet meer op staan.
Ik kreeg gisteravond pas een melding vanuit de app dus dacht dat het er pas net op stond.
Had ik dit seizoen al weer "uit" kunnen hebben 8)7
Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit dat de eerste seizoenen er niet op staan maar voor nieuwe kijkers zou het idd wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 02-10 16:36
ben gek op dokter who, maar dit seizoen kon me niet zo raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04
Zawaponga schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:54:
Keuzes keuzes.. Op Amazon is Jack Ryan verschenen

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puntje013
Voor de mensen die brickleberry leuk vinden is Paradise PD ook wel een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16
redrohX schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:51:
Misschien geen nieuws en het is niet echt een serie die ik volg, maar ik zag toevallig dat Blacklist in 4k beschikbaar is. Normaal is alleen hun eigen content in 4K en HDR, hopelijk de start van meer externe 4K content.
Breaking Bad en volgens mij Better Call Saul ook. Staat vast nog wel wat meer op. Maar goede ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
Eind deze maand verschijnt Hold the Dark, een thriller die geregisseerd werd door Jeremy Saulnier (Green Room, Blue Ruin), met hoofdrollen voor Jeffrey Wright, Riley Keough en Alexander Skarsgård.

Het verhaal speelt zich af in Alaska en volgt een man die wordt ingehuurd om een kind op te sporen dat zou zijn meegenomen door de wolven.

Vanaf 28 september 2018 op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
Op 7 december 2018 verschijnt Dogs of Berlin of Netflix, een nieuwe tv-serie waarin politierechercheurs de confrontatie aangaan met de harde, genadeloze onderwereld van de Duitse hoofdstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
Verse beelden uit het vijfde seizoen van de bekroonde tekenfilmserie BoJack Horseman:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

beetje bizar dat netflix gewoon een mega spoiler in de teaser voor house of cards zet, gewoon jammer. Waarom? Om wat extra media aandacht voor seizoen X van een serie die niet velen heel interessant meer vinden nu de hoofdpersoon eruit moest? Ze hadden Kevin gewoon niet zo moeten ontslaan om roomser dan de paus over te komen, maar om het dan nog te gaan spoileren? Bah, raar gedrag.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:37:
beetje bizar dat netflix gewoon een mega spoiler in de teaser voor house of cards zet, gewoon jammer. Waarom? Om wat extra media aandacht voor seizoen X van een serie die niet velen heel interessant meer vinden nu de hoofdpersoon eruit moest? Ze hadden Kevin gewoon niet zo moeten ontslaan om roomser dan de paus over te komen, maar om het dan nog te gaan spoileren? Bah, raar gedrag.
Het lot van Frank was toch allang bekend? Vind dit niet zo zeer een spoiler. Maar ja, HoC zonder Spacey is waardeloos, ga het laatste seizoen ook niet kijken.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:53
Poulske schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:12:
[...]

Het lot van Frank was toch allang bekend? Vind dit niet zo zeer een spoiler. Maar ja, HoC zonder Spacey is waardeloos, ga het laatste seizoen ook niet kijken.
Ik ga het maar wel kijken als ik momenten tijd teveel heb. Voelt toch een beetje onaf als ik het laatste seizoen ga overslaan. Jammer dat het zo moet eindigen, al hadden ze al eerder moeten stoppen. 4 seizoenen bijvoorbeeld was mooi geweest.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:52
Ik begon juist de laatste seizoenen meer dan genoeg te krijgen van Frank Underwood. Een laatste seizoen HoC zonder Spacey is misschien wel de redding van de kijkbaarheid van HoC.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tweakmans
Na drie seizoenen verhuist de populaire Narcos-serie van Colombia naar Mexico. Tijd voor een nieuw kartel... Vanaf 16 november 2018 is Narcos: Mexico te zien op Netflix.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakmans op 06-09-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Tweakmans schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:33:
Na drie seizoenen verhuist de populaire Narcos-serie van Colombia naar Mexico. Tijd voor een nieuw kartel... Vanaf 16 november 2018 is Narcos: Mexico te zien op Netflix.

[video]
Zie ik nou Michael Pena als nieuwe FDA agent ? Zowiezo fan van deze serie, benieuwd naar Pena in een wat serieuze rol. Die Netflix scifi film Extinction was zozo.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Lasmibalsingh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:32:
Ik begon juist de laatste seizoenen meer dan genoeg te krijgen van Frank Underwood. Een laatste seizoen HoC zonder Spacey is misschien wel de redding van de kijkbaarheid van HoC.
In het vorige seizoen had Spacey al een bijrol, leek alsof de schrijvers niet meer goed wisten wat ze moesten verzinnen. Robin Wright speelde al min of meer eerste viool en rommelde er ook flink op los met die journalist en was toch acting President ? Logisch vervolg om Spacey eruit te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Netflix redt trouwens Designated Survivor, 3e seizoen, wel maar 10 episodes:

https://popculture.com/tv...utherland-addresses-fans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:24
Zojuist seizoen 2 van Iron Fist afgekeken. Die serie is te langdraderig en een volgend seizoen zal ik waarschijnlijk niet kijken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier vandaag de laatste afleveringen van seizoen 2 van Ozark gekeken. Moet zeggen dat ik ook seizoen 2 weer heel geslaagd vond, blijft wat mij betreft een serie met een uitstekend verhaal en ook mooi in beeld gebracht.

En zonder veel te verklappen, ook het einde laat genoeg ruimte voor een interessant 3e seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:05:

dat laatste zie ik als een groot pluspunt.
vorige seizoenen werden veel te lang uitgerekt, en hadden te veel "filler episodes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

loekf2 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:05:

Apart dat de serie toch nog zoveel aanhang had.
Ik vond het concept zo sterk, maar het verviel zo snel in een "case of the week" serie met een totaal niet boeiende rode draad (hoewel dat niet boeiende deels kwam omdat Maggie Q totaal niet geloofwaardig was).

Maar misschien hoopte ik meer op een serie met de kwaliteit van HoC.
loekf2 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:01:
[...]

In het vorige seizoen had Spacey al een bijrol, leek alsof de schrijvers niet meer goed wisten wat ze moesten verzinnen. Robin Wright speelde al min of meer eerste viool en rommelde er ook flink op los met die journalist en was toch acting President ? Logisch vervolg om Spacey eruit te gooien.
De serie duurde al een seizoen te lang.
Ze kwamen goed terug, lieten Frank weer de oude zijn door bv het publiek er weer bij te betrekken, maar het was niet genoeg.
En mevrouw Underwood is geen waardige vervangster.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

loekf2 schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:58:
[...]

Zie ik nou Michael Pena als nieuwe FDA agent ? Zowiezo fan van deze serie, benieuwd naar Pena in een wat serieuze rol. Die Netflix scifi film Extinction was zozo.
Annihilation
ik222 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:49:
Hier vandaag de laatste afleveringen van seizoen 2 van Ozark gekeken. Moet zeggen dat ik ook seizoen 2 weer heel geslaagd vond, blijft wat mij betreft een serie met een uitstekend verhaal en ook mooi in beeld gebracht.

En zonder veel te verklappen, ook het einde laat genoeg ruimte voor een interessant 3e seizoen.
We zijn hier net dit weekend begonnen met Ozark. Nu 3 episodes gehad dacht ik, best interessant al.
Krijg wel deels een Breaking Bad vibe door de opzet, maar dat kan enkel goed zijn :)

[ Voor 49% gewijzigd door Angeloonie op 10-09-2018 09:14 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ik222 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:49:

Enige minpuntje vind ik dat ze met een soort ND filter filmen, waardoor elke scene erg donker is, zelfs bij daglicht. Dolby Vision is er wel, maar het dynamisch bereik in scenes is nou niet zo dat je alles donkerder moet zijn. Denk dat het een "artistieke" keuze is (Ozark is een donker gat, soort donkere krochten van de US).

Iron Fist seizoen 2 is ook in DV 4K, maar dat ziet er veel mooier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Ja.. die film was best slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

loekf2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:09:
[...]

Ja.. die film was best slecht.
Yep :P
Op zich was het concept best OK en de plottwist zag ik niet heel vroeg aankomen, maar uitvoering was inderdaad erg jammer.
En die CGI scene met de trein aan het einde was echt lachwekkend slecht :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 ... 136 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.