Lekker hoor, vind 'm stiekem beter dan Narcos
Ook gechecked.Gaargod schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:54:
Mensen die het door mij eerder genoemde 'Dark Tourist' al gecheckt hebben? Wat vinden jullie ervan?
Ik heb de 1e 2 afleveringen nu gezien, maar het nodigt niet echt uit om verder te kijken vind ik. Op zich is het idee leuk, er zijn mooie plaatjes te zien, maar de presentatie vind ik nogal 'meh'. Misschien als ik ergens tijd overhoud dat ik nog een enkele episode met aansprekend onderwerp eruit pik, maar met toppers zoals Better Call Saul & Ozark op komst zie ik dat niet snel gebeuren.
Ik vind het een beetje wannabe Louis Theroux overkomen.
Bij sommige onderwerpen zitten er redelijk authentieke mensen tussen, maar het meeste is toch een stelletje gekkies die voor de aandacht gaan en ze ontstijgen daarbij niet het niveau van andere gekkies die ik ondertussen gezien heb.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
https://tweakers.net/ext/f/ZPjpXRpow4eJhJDevug2dqKt/full.png

Het hele seizoen zitten er al fouten in de Engelse ondertiteling, maar dit is toch wel heel erg.

Het hele seizoen zitten er al fouten in de Engelse ondertiteling, maar dit is toch wel heel erg.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
algalid schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:56:
Een nieuwe lead voor Takeshi Kovacs, seizoen 2 van Altered Carbon is officieel:
Deadline - ‘Altered Carbon’ Renewed For Season 2, Anthony Mackie Succeeds Joel Kinnaman As Takeshi Kovacs On Netflix Series

*knip* dit is geen V&A...
[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 30-07-2018 19:03 ]
Niet mee eens. Ik vond het juist een zeer sterke film. Absoluut geen B kwaliteit. Na je recensie wilde ik film overslaan. Ik ben blij dat ik het niet gedaan had. Gezien de twist (die ik erg origineel gegeven vond), acteerprestaties, zelfs bij jankende kinderen, zijn gewoon goed. Plot is zorgvoeldig opgebouwd en ik hoop dat er vervolg komt. Daar wordt er beetje naar gehint.Tigerblood schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:47:
[...]
Ik vond het echt een verschrikkelijk rommelige film met slecht acteerwerk en slecht geschreven rollen, met als hoogtepunt die bloedirritante jank kinderen. Dan komt de acteur die Luke Cage speelt ook ineens voorbij. Soms lijkt het alsof acteurs in loondienst zijn bij Netflix en van het ene naar het andere project worden gestuurd simpelweg omdat ze toch al voor Netflix hebben gewerkt. Alsof Netflix geen tijd of moeite wil nemen om andere acteurs te casten voor rollen in nieuwe producties.
De belichting is in veel scènes ook erg slecht. Verhaal is ook een soort slechte mengelmoes van War of the Worlds en Ex Machina met een vleugje van de tv serie Humans.
Netflix moet zich meer op kwaliteit gaan richten en minder op kwantiteit, want hun recente releases zijn vrijwel stuk voor stuk echt om te huilen. Vooral de films zijn van een dusdanige B-film kwaliteit dat je je echt afvraagt hoe een serieus bedrijf hier groen licht voor kan geven.
Sorry voor de late reactie, maar bedankt voor jouw reactie. Hier kan ik wat mee.Tweakmans schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:42:
[...]
Deze website zegt waar de bestanden staan, maar je hebt er de Netflix-app voor nodig. Het gaat namelijk niet om normale bestanden die je met een videoplayer kunt afspelen (of kopiëren), als dat je bedoeling was.
Nieuwe trailer voor The Good Cop: een komische serie over Tony Sr., een voormalige agent met een slechte reputatie, en zijn zoon Tony Jr., een doodeerlijke detective die alle regels nauwgezet volgt. De tiendelige reeks is vanaf 21 september 2018 op Netflix beschikbaar.
En op 31 augustus 2018 verschijnt het tweede seizoen van Ozark.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MzoHAC_JaKQ]
En op 31 augustus 2018 verschijnt het tweede seizoen van Ozark.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MzoHAC_JaKQ]
Ozark heb ik in mijn aanbevolen lijst gezien, maar ik twijfel om hem te kijken... Wat vonden jullie er hier van? Is het over-the-top? Langdradig? Of een echte aanrader?
fookin mad fer it
Altijd lastig om dat voor iemand anders te beoordelen. Vond seizoen 1 leuk om te kijken, kijk uit naar seizoen 2.DikkeBMW schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:09:
Ozark heb ik in mijn aanbevolen lijst gezien, maar ik twijfel om hem te kijken... Wat vonden jullie er hier van? Is het over-the-top? Langdradig? Of een echte aanrader?
Ik vond de eerste twee afleveringen to much te overdreven, daarna afgehaaktPurehz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:47:
[...]
Altijd lastig om dat voor iemand anders te beoordelen. Vond seizoen 1 leuk om te kijken, kijk uit naar seizoen 2.
Toch wel een aanrader als je het mij zou vragen. Zeker in de kwaliteit top 10 Netflix originalsDikkeBMW schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:09:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De eerste afleveringen waren leuk, daarna slechter en slechter. Seizoen 2 sla ik daarom ook over.DikkeBMW schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:09:
Vergeleken met de eerste twee afleveringen van bijvoorbeeld Breaking Bad vind ik het juist een stuk minder overdreven (een lijk oplossen in de badkuip met zoutzuur enzo)Joostje123 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:26:
[...]
Ik vond de eerste twee afleveringen to much te overdreven, daarna afgehaakt
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 02-08-2018 09:42 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Mee eens. Netflix zou eens moeten nadenken over mini series, want deze serie is weer dubbel uitgesmeerd. Sommige afleveringen waren zo dik als pindakaas; niet doorheen te komen.Arjantje72 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:39:
[...]
De eerste afleveringen waren leuk, daarna slechter en slechter. Seizoen 2 sla ik daarom ook over.
De setting is de key(Missouri), doe daar wat meer mee is wat ik wil als kijker.
Kreeg bij mij een Breaking bad vibe. Als je dat qua tempo goed aankon is dit ook geen probleem.DikkeBMW schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:09:
Ozark is écht top. Mijn favoriete (nou ja met nog een paar) Netflix serie. Verheug me erg op S2.
Nu begint Netflix bij een mouseover al te spelen in de thumbnails op de website, dat hoeft van mij eigenlijk helemaal niet, ook dat afspelen in het infoscherm iriteerde ik me al aan. Is dit uit te zetten?
/▌
Dat klinkt als muziek in de oren. Ik ben benieuwd!Brammos85 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:30:
[...]
Kreeg bij mij een Breaking bad vibe. Als je dat qua tempo goed aankon is dit ook geen probleem.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik ben fan van Jason, die de lead speelt. Ik vond Breaking Bad echt tergend langzaam en heb eigenlijk alleen genoten van het laatste seizoen, waarbij Ozark juist het tempo prima was. Ik vind Ozark een aanrader!
Jason Bateman is echt een goeie acteur. Maar dan zal je Arrested Development ook wel kennen. Speelt ie zeer sterk in.Xecuter NL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:42:
Ik ben fan van Jason, die de lead speelt. Ik vond Breaking Bad echt tergend langzaam en heb eigenlijk alleen genoten van het laatste seizoen, waarbij Ozark juist het tempo prima was. Ik vind Ozark een aanrader!
Horrible Bosses!Poulske schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:47:
[...]
Jason Bateman is echt een goeie acteur. Maar dan zal je Arrested Development ook wel kennen. Speelt ie zeer sterk in.
Net klaar met Sacred Games, enorm goede productie en onwijs spannend. Echt een serie die je tot denken doet aanzetten zoals Dark en The OA gecombineerd met de schimmigheid en wreedheid uit Narcos.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dit weekend naar Ex Machina met o.a. Alicia Vikander gekeken.
Echt een top SF film met een hemels mooie Vikander in de hoofdrol en een onverwachte wending in de laatste 15 minuten.
Echt een top SF film met een hemels mooie Vikander in de hoofdrol en een onverwachte wending in de laatste 15 minuten.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Die staat helaas niet op Netflix NL (of ik kan niet zoeken)snah001 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:05:
Dit weekend naar Ex Machina met o.a. Alicia Vikander gekeken.
Grappig, ik kon hem ook niet vinden. Via Google gezocht op m'n telefoon naar "ex machina Netflix" en hij opent hem in de Netflix app op die filmsverzijl schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Die staat helaas niet op Netflix NL (of ik kan niet zoeken)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Voor liefhebbers van El Chapo en soortgelijke series is Cocaine Coast (Fariña) wel aan te raden. Spaanse serie over de invoer van cocaïne via Galicië.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dan vind ik hem ook, maar kan hem niet afspelen. Bij toevoegen aan ' Mijn lijst' zegt ie : Deze titel zal verschijnen in Mijn lijst zodra hij beschikbaar isjanvanduschoten schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Grappig, ik kon hem ook niet vinden. Via Google gezocht op m'n telefoon naar "ex machina Netflix" en hij opent hem in de Netflix app op die film
[afbeelding]
The Toys That Made Us (2017–) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, History | Runtime: 46 min | MPAA: TV-14 Van het weekend dit pareltje van een serie tegen gekomen. Voor de meeste 80's kids is dit echt een feest van herkenning of een trip down to memory lane ( kies uit wat meer van toepassing is ). Het geeft een backstory aan de grote speelgoed franchises van de vorige eeuw. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, leuk hoor. Wel erg usa.Webgnome schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:57:
Genereer je eigen UBB code review
The Toys That Made Us (2017–) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, History | Runtime: 46 min | MPAA: TV-14 Van het weekend dit pareltje van een serie tegen gekomen. Voor de meeste 80's kids is dit echt een feest van herkenning of een trip down to memory lane ( kies uit wat meer van toepassing is ). Het geeft een backstory aan de grote speelgoed franchises van de vorige eeuw.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9.5 / 10
www.casarodriguillo.com
Inderdaad een erg leuke serie. Ik heb wel een paar flashbacks gehad van dingen die ik zelf ook heb gehad, maar gewoon vergeten was. Sommigen zijn nu blijkbaar behoorlijk gewild en kostbaar.....Webgnome schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:57:
Genereer je eigen UBB code review
The Toys That Made Us (2017–) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, History | Runtime: 46 min | MPAA: TV-14 Van het weekend dit pareltje van een serie tegen gekomen. Voor de meeste 80's kids is dit echt een feest van herkenning of een trip down to memory lane ( kies uit wat meer van toepassing is ). Het geeft een backstory aan de grote speelgoed franchises van de vorige eeuw.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9.5 / 10
De eerste trailer voor Maniac is verschenen, een nieuwe serie met Jonah Hill en Emma Stone. Hun personages nemen deel aan een experimenteel onderzoek naar de menselijke geest.
Het resultaat verschijnt vanaf 21 september 2018.
Voor de minder serieuze kijkers: The After Party, een komische tienerfilm over een wannabe-rapper die probeert om zijn carrière van de grond te krijgen door met zijn vriend/manager binnen te geraken op het ultieme feestje vol bekende helden uit de muziekwereld.
Vanaf 24 augustus 2018 op Netflix.
Reminder voor wie het nog niet door had,
Better call Saul is vandaag weer begonnen.
Better call Saul is vandaag weer begonnen.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Vele zagen dit al wel aankomen, maar toch:
http://comicbook.com/marv...flix-captain-marvel-2019/
"Starting with 'Captain Marvel' in March, all of the films that Walt Disney Studios releases in theaters will subsequently flow to the Disney streaming platform instead of to Netflix," the Times reports.
Is dit ook al voor Europa bevestigd? (Dacht dat Disney streaming US only was namelijk)grote_oever schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:45:
Vele zagen dit al wel aankomen, maar toch:
[...]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Ik hoop wel dat wij er ook lid van kunnen worden, star wars serie enzo.. kijk daar wel naar uitMeNTaL_TO schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:06:
[...]
Is dit ook al voor Europa bevestigd? (Dacht dat Disney streaming US only was namelijk)
Hoop eerlijk gezegd dat Disney voor Europa niet zo dom gaat doen en gewoon alles via Netflix gaat streamen. Maar dat zal wel niet.. het geld moet rollen blijkbaar. Maar gebruikersgemak.. nee dat doen we nietVerwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:40:
[...]
Ik hoop wel dat wij er ook lid van kunnen worden, star wars serie enzo.. kijk daar wel naar uit
Verwijderd
Nou dat mag natuurlijk ook, zolang ik maar de star wars serie e.d. straks kan zien. Even afgezien van de discussie over de aanbieders, toch wel mooi dat we nu een nieuwe star trek, star wars en lord of the rings tv serie krijgen.Webgnome schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:03:
Hoop eerlijk gezegd dat Disney voor Europa niet zo dom gaat doen en gewoon alles via Netflix gaat streamen. Maar dat zal wel niet.. het geld moet rollen blijkbaar. Maar gebruikersgemak.. nee dat doen we niet
Ik ben gisteren maar eens begonnen aan Sons of Anarchy. Ik dacht altijd dat het "meh" zou zijn, maar het blijkt toch een pakkende serie te zijn. Aanrader, vooral als je ook wel eens Penoza hebt gekeken, bijvoorbeeld.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
And then you're hooked! Een van de beste series van de afgelopen jaren. Maar wel pretty messed up 'family'.Mx. Alba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:10:
Ik ben gisteren maar eens begonnen aan Sons of Anarchy. Ik dacht altijd dat het "meh" zou zijn, maar het blijkt toch een pakkende serie te zijn. Aanrader, vooral als je ook wel eens Penoza hebt gekeken, bijvoorbeeld.
Ben benieuwd naar de spin-off Mayans.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Absoluut mijn favoriete serie, met name seizoen 3 is fantastisch!Mx. Alba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:10:
Verbaasd dat ik hier nog niks gelezen heb over The Vietnam War van Ken Burns. Hands down de beste documentaireserie die ik de afgelopen jaren gezien heb: IMDB: The Vietnam War (TV Mini-Series 2017) . In totaal zo'n 18 uur, verspreid over 10 afleveringen. Tot aan de nok toe gevuld met historisch beeldmateriaal, ontzettend leerzaam en goed muzikaal ondersteund.
Of houdt de gemiddelde Tweaker niet zo van documentaires?
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Van de week de eerste episode gekeken. Absoluut een masterpiece idd. Je moet er wél voor gaan zitten, geen lichte kost, maar zéér interessant. Episode per week ofzo gaat hem hier wel worden.
De zoveelste docu over Vietnam vanuit Amerikaans perspectief? Of toch wat neutraler?Tsjipmanz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:25:
Verbaasd dat ik hier nog niks gelezen heb over The Vietnam War van Ken Burns. Hands down de beste documentaireserie die ik de afgelopen jaren gezien heb: IMDB: The Vietnam War (TV Mini-Series 2017) . In totaal zo'n 18 uur, verspreid over 10 afleveringen. Tot aan de nok toe gevuld met historisch beeldmateriaal, ontzettend leerzaam en goed muzikaal ondersteund.
Mijn ex is Vietnamees; haar moeder is een VC-veteraan en haar vader een NVA-veteraan - die kant van het verhaal wordt in Westerse producties bijna altijd onderbelicht. Vaak wordt alles alleen vanuit Amerikaanse ogen beschouwd...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Veelbelovende trailer en dito cast!Tweakmans schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:50:
De eerste trailer voor Maniac is verschenen, een nieuwe serie met Jonah Hill en Emma Stone. Hun personages nemen deel aan een experimenteel onderzoek naar de menselijke geest.
[video]
Nope, deze docu is anders. Kijk zelf maar.Mx. Alba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:29:
[...]
De zoveelste docu over Vietnam vanuit Amerikaans perspectief? Of toch wat neutraler?
Vond het opzich ok met interessante characters. Maar iets zat me in de weg, waardoor ik het nog geen A status kon toekennen. En toen op een gegeven moment er wederom een shootout was, waarbij niemand elkaar raakte op 10 meter afstand (bijna ala A-teamMx. Alba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:10:

Toch komt dat vrij goed overeen met de werkelijkheid. Het percentage mensen dat überhaupt op andere mensen wil en kan schieten is heel erg klein. In de tijd van de voorladers was het niet vreemd dat soldaten, om maar niet te hoeven schieten, constant bleven doen alsof ze hun wapen aan het laden waren. Uit de tijd van de Amerikaanse burgeroorlog zijn wapens teruggevonden die tot 20x geladen zijn, dus 20x kruit, kogel, kruit, kogel, etc. Ook in de Eerste en Tweede Wereldoorlog schoot slechts 10% van de soldaten aan beide kanten van het front gericht op de vijand. Als ze al schoten, was het vaak bewust mis.Xecuter NL schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:54:
[...]
Vond het opzich ok met interessante characters. Maar iets zat me in de weg, waardoor ik het nog geen A status kon toekennen. En toen op een gegeven moment er wederom een shootout was, waarbij niemand elkaar raakte op 10 meter afstand (bijna ala A-team) was ik er helemaal klaar mee en kon ik niet meer los laten dat ik het een B serie vind.
Pas na de Tweede Wereldoorlog zijn trainingspogramma's voor militairen "verbeterd". Voornamelijk door soldaten te drillen in het dehumaniseren van hun vijand. In Korea schoot 75% van de Amerikaanse soldaten gericht. In Vietnam 90%... Gevolg: een PTSS-epidemie omdat mensen die eigenlijk van nature geen andere mensen willen doden daar door mind tricks toch toe aangezet werden.
Juist al die Hollywoodfilms waarin iedereen gericht op iederen schiet er er tientallen doden vallen, zijn pure onzin.
En het eerste grote vuurgevecht in SoA, de shootout tussen SoA en Mayans vlak nadat die andere club is omgepatcht, daar raken wel zeker aan beide zijden mensen gewond.
[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 10-08-2018 13:50 ]
Sorry hoor, maar dat klinkt als enorme kul. Als dat echt zo is zou ik daar graag een onderbouwing van zien, anders dan "Albantar vertelt".
Het klinkt me namelijk enorm onwaarschijnlijk in de oren dat iemand op een slagveld niet of opzettelijk mis gaat schieten terwijl de vijand eraan komt met het doel diegene te doden. Dat er vroeger vaker mis geschoten werd zou je eerder kunnen zoeken in de onbetrouwbaarheid en onnauwkeurigheid van de wapens.
Juist vroeger waren de slagvelden veel gewelddadiger (wel kleinschaliger en van kortere duur), waar een groot deel van de slachtoffers viel in man-tegen-man gevechten in plaats van een op afstand afgevuurde kogel. Ik ben vrij zeker dat weinig hedendaagse militairen op die manier zouden kunnen vechten; ondanks de vermeende dehumanisering van de tegenstander. En PTSS bestond ook al veel eerder dan de door jou genoemde oorlogen, denk alleen maar aan de tienduizenden gevallen van wat toen shell shock genoemd werd in en na WW1.
Maar goed, dit is volledig off-topic natuurlijk.
Het klinkt me namelijk enorm onwaarschijnlijk in de oren dat iemand op een slagveld niet of opzettelijk mis gaat schieten terwijl de vijand eraan komt met het doel diegene te doden. Dat er vroeger vaker mis geschoten werd zou je eerder kunnen zoeken in de onbetrouwbaarheid en onnauwkeurigheid van de wapens.
Juist vroeger waren de slagvelden veel gewelddadiger (wel kleinschaliger en van kortere duur), waar een groot deel van de slachtoffers viel in man-tegen-man gevechten in plaats van een op afstand afgevuurde kogel. Ik ben vrij zeker dat weinig hedendaagse militairen op die manier zouden kunnen vechten; ondanks de vermeende dehumanisering van de tegenstander. En PTSS bestond ook al veel eerder dan de door jou genoemde oorlogen, denk alleen maar aan de tienduizenden gevallen van wat toen shell shock genoemd werd in en na WW1.
[ Voor 5% gewijzigd door Arrne op 10-08-2018 13:33 ]
Sons of Anarchy had op een gegeven moment in bijna elke aflevering wel de verplichte achtervolging-scene. Grappen over the A-Team maakten wij toen ook (we keken de serie trouw elk seizoen toen het nog in de US op TV was).
Toch is het niet een serie waar er altijd mis wordt geschoten en er niemand dood gaat... integendeel zelfs... Kurt Sutter (de maker, schrijver) heeft een bepaalde manier om een verhaal op te bouwen (hij deed hetzelfde trucje in The Shield) waar je denkt: erger dan dit kan het niet worden en dan gaat hij nog een stapje verder. Op een gegeven moment raakt de poep de ventilator en gaat het pas echt los... Ja SOA was erg goed, maar wat mij betreft wel een seizoen of twee te lang doorgegaan. Ik vond zelf het seizoen met Henry Rollins erg goed (ik dacht 2).
Bron: https://decorrespondent.n...nkt/110705442848-fbe9d589Arrne schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:24:
Sorry hoor, maar dat klinkt als enorme kul. Als dat echt zo is zou ik daar graag een onderbouwing van zien, anders dan "Albantar vertelt".
En vroeger, zonder vuurwapens, vielen de meeste doden niet tijdens het gevecht, maar erna. Veelal werden vijanden in een veldslag niet gedood, maar "slechts" verwond. Bij gebrek aan medische kennis overleed een groot deel daarna alsnog, natuurlijk, vandaar het hoge dodental. Maar het blijkt gewoon ook uit psychologisch onderzoek: het percentage mensen dat een ander mens überhaupt wil en kan doden is (gelukkig!) slechts zeer laag.
En je ziet het nu ook in Gaza. Veel Palestijnen worden door Israëlische scherpschutters niet direct gedood, maar verwond. Bij gebrek aan goede gezondheidszorg in Gaza leidt dat tot zeer veel amputaties - en soms daarna alsnog tot doden. Zo ging dat er vroeger, tot en met de Eerste Wereldoorlog, ook aan toe. Als je geraakt was in een arm of been: *chop* eraf om infectie te voorkomen. De meeste doden tijdens de Eerste Wereldoorlog vielen niet door handwapens - zowat allemaal stierven ze door artillerie, bommen, gifgas, etc. Dat zijn "afstandswapens". Je ziet de mensen niet waarop je schiet. En dus is het makkelijker om die trekker over te halen.
Nog verder off topic: dat is ook de reden waarom het "good guy with a gun" principe dat vooral de NRA bepleit ter verdediging tegen een "bad guy with a gun" nooit gaat werken. Die "good guy with a gun" zal immers hoogstwaarschijnlijk niet (gericht) schieten op die "bad guy with a gun".
En uiteraard kan elk trauma PTSS veroorzaken. Maar geen trauma is groter dan de realisering dat je moedwillig een mens hebt gedood...
Wat Sangroid zegt, check het zelf maar eens. Je kan het wikipedia-artikel ook eens bekijken, daar kan je al zien dat het van alle kanten belicht wordt. Er worden ook veel Vietnamese betrokkenen geïnterviewd.Mx. Alba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:29:
[...]
De zoveelste docu over Vietnam vanuit Amerikaans perspectief? Of toch wat neutraler?
Mijn ex is Vietnamees; haar moeder is een VC-veteraan en haar vader een NVA-veteraan - die kant van het verhaal wordt in Westerse producties bijna altijd onderbelicht. Vaak wordt alles alleen vanuit Amerikaanse ogen beschouwd...
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Gisteravond met vrouw naar I fight giants gekeken. Was best nog een goede film
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Eindelijk een datum voor House of Cards.
Wil het toch afkijken.
How it ends hier ook gekeken
Wil het toch afkijken.
[ Voor 21% gewijzigd door Mars18 op 10-08-2018 14:27 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Misschien toch maar eens gaan kijken dan! Thanks!Tsjipmanz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:04:
[...]
Wat Sangroid zegt, check het zelf maar eens. Je kan het wikipedia-artikel ook eens bekijken, daar kan je al zien dat het van alle kanten belicht wordt. Er worden ook veel Vietnamese betrokkenen geïnterviewd.
Ja, dat heb ik dus ook.Mars18 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:27:
Eindelijk een datum voor House of Cards.
Wil het toch afkijken.
Ik ben ook Team "Zonder Frank Geen HoC", maar ik wil wel zien hoe ze het afronden.
En momenteel sta ik er zo in dat het alleen nog maar kan meevallen

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik kijk nu Mindhunter. Stond al een tijdje op mijn lijst. Erg spannende serie!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Heeft Netflix 'Mijn lijst', 'Onlangs toegevoegd' en 'Verderkijken' eindelijk een vaste plek gegeven? Laatste +- maand zijn deze secties altijd in de bovenste 3 regels te vinden op m'n tv (ipv een willekeurige plek). Een hele welkome verbetering als je het mij vraagt
[ Voor 5% gewijzigd door temp00 op 11-08-2018 09:32 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Deze maand verschijnt The Innocents, een nieuwe sciencefictionserie over de jonge vrouw June. Haar hele leven verandert wanneer ze ontdekt dat ze een Shapeshifter is. Samen met haar vriend Henry gaat ze op zoek naar haar moeder, die dezelfde (vervloekte) gave bezit..
Het zou fijn zijn als je zelf wat meer invloed had op het startscherm en dingen kon verwijderen op verder kijken en handmatig op gezien kan zetten of sorteren. Nu download ik soms ook dingen alleen maar om ze sneller te kunnen vinden omdat dit een aparte lijst is. Mijn lijst is bij mij al snel te vol en als ik heel streng ben op wat ik er in zet is het weer te weinig. Meerdere lijsten kunnen aanmaken en deze naampjes kunnen geven zou dit wel oplossen.temp00 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:27:
Heeft Netflix 'Mijn lijst', 'Onlangs toegevoegd' en 'Verderkijken' eindelijk een vaste plek gegeven? Laatste +- maand zijn deze secties altijd in de bovenste 3 regels te vinden op m'n tv (ipv een willekeurige plek). Een hele welkome verbetering als je het mij vraagt
/▌
Oeh die lijkt me leuk!Tweakmans schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:10:
Deze maand verschijnt The Innocents, een nieuwe sciencefictionserie over de jonge vrouw June. Haar hele leven verandert wanneer ze ontdekt dat ze een Shapeshifter is. Samen met haar vriend Henry gaat ze op zoek naar haar moeder, die dezelfde (vervloekte) gave bezit..
Ik kijk nu Tales By Light, een documentaire over fotografen die de wereld afreizen voor de beste shots.
Op zich wel mooi, maar er wordt ook veel geënsceneerd door bepaalde fotografen. Een stam in Papoea Nieuw Guinee laten poseren voor wat shotjes vind ik niet echt authentiek. Voor de rest leuke plaatjes kijken als je er van houdt.
YouTube: Tales By Light - Season One Official Trailer
Op zich wel mooi, maar er wordt ook veel geënsceneerd door bepaalde fotografen. Een stam in Papoea Nieuw Guinee laten poseren voor wat shotjes vind ik niet echt authentiek. Voor de rest leuke plaatjes kijken als je er van houdt.
YouTube: Tales By Light - Season One Official Trailer
I hide at work because good employees are hard to find.
Heb ik iets gemist of zo?
Ik kijk even op Netflix via m'n browser en zie opeens een groot aanbod van fims die er plotseling zijn bijgekomen waaronder recente films zoals Wonder Woman en ook oudere films zoals Pusher, Der Untergang, Being There, Barry Lyndon
Ik kijk even op Netflix via m'n browser en zie opeens een groot aanbod van fims die er plotseling zijn bijgekomen waaronder recente films zoals Wonder Woman en ook oudere films zoals Pusher, Der Untergang, Being There, Barry Lyndon
Bevind je je in NL of BE? Indien NL check dan even je netwerk instellingen. In NL zijn deze films niet beschikbaar (wellicht in BE wel?).cy-gor25 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:05:
Heb ik iets gemist of zo?
BE idd. Arrival is bijvoorbeel niet beschikbaarmeesje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:13:
[...]
Bevind je je in NL of BE? Indien NL check dan even je netwerk instellingen. In NL zijn deze films niet beschikbaar (wellicht in BE wel?).
Het was een glitch helaas. Ik vond het al vreemd dat ik zoveel films zag, wonder woman, dunkirk. Misschien kwam ik per ongeluk op een niet-Europese regio. Op 1 telefoon kan ik de films nog altijd kijken, de rest niet meer
[ Voor 27% gewijzigd door cy-gor25 op 12-08-2018 19:58 ]
Verkeerd gequote
[ Voor 97% gewijzigd door ghighoegha op 12-08-2018 21:08 ]
Zeker doen. Zeer goede documentaire serie. En ook de Amerikaanse inmenging wordt zeer kritisch bekekenMx. Alba schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
Misschien toch maar eens gaan kijken dan! Thanks!
Z Nation is een guilty pleasure geworden. Onzinnig, komisch en over the top. Er is een groot verhaal maar er zijn veel zijplots die maar 1 aflevering duren. Uiteraard zijn er veel plot holes, maar fun staat bovenaan. Leuk om de tijd te doden. Het leukst zijn al de one liners die onverwacht grappig zijn.
Netflix staat wel een seizoen achter, in de US hadden ze in februari al geluk, maar bij ons is het blijkbaar 2019.
Netflix staat wel een seizoen achter, in de US hadden ze in februari al geluk, maar bij ons is het blijkbaar 2019.
Hier ook even een aanprijzing van The Vietnam War docu op netflix, had begin dit jaar gezien (toen ie net was uitgezonden in de US) en recentelijk nog een keer herkeken. Het is een serie die duidelijk van de grond af is opgezet om beide kanten van het verhaal te horen, dus je krijgt bij ieder gebeurtenis de Amerikaanse en de Vietnamese kant te horen, er word geen oordeel geveld, dat is iets wat de kijker moet doen.
Ook laat het duidelijk zien waar deze clusterfuck begonnen is, dus we beginnen niet als de amerikanen het land binnen komen, we beginnen bij de fransen.
Zoiezo is Ken Burns een bekende naam op Docu gebied, heb ook z'n serie over de amerikaanse burgeroorlog ook gezien, ook erg goed.
Ook laat het duidelijk zien waar deze clusterfuck begonnen is, dus we beginnen niet als de amerikanen het land binnen komen, we beginnen bij de fransen.
Zoiezo is Ken Burns een bekende naam op Docu gebied, heb ook z'n serie over de amerikaanse burgeroorlog ook gezien, ook erg goed.
[ Voor 25% gewijzigd door peschinl op 13-08-2018 00:15 ]
Bright heeft een 6,4 op IMDB en een Metascore van 29. Heb 'm om die reden (nog) niet gekeken.DutchOwnage schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:52:
Na de positieve verhalen hier over How It Ends ook gisteravond gekeken. Man man wat een matige troep zeg met moeite uitgekeken. Ik haaat open eindes maar dit was wel héél slecht. Meer vragen dan antwoorden. Dit is de 2e Netflix film die ik deze week heb gekeken (Bright was de andere, iets beter) en ik word er niet vrolijk van.
Gelukkig zijn er een hoop goede series die wél de moeite waard zijn. Straks beginnen Better Call Saul, El Chapo en Ozark gelukkig weer.
How It Ends heeft respectievelijk een 5.0 en 36, al helemaal genoeg reden om niet te gaan kijken.
Gelukkig maken BCS en Ozark een hoop goed
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik vond Shot Caller best een vermakelijke prison movie
Shot Caller was idd redelijk te pruimen. Maar die film was toch niet geheel door Netflix geproduceerd? In tegenstelling tot Bright en How It Ends.
[ Voor 17% gewijzigd door DutchOwnage op 13-08-2018 16:43 ]
Gisteravond deel 1 van The Vietnam War gekeken erg indrukwekkend kan ik jullie zeggen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Goedenavond. Kun je in je Netflix account ook ergens instellen waar de gedownloade films worden opgeslagen?Ik bedoel dan download via de app op je laptop. Ik heb weinig geheugen en wil ze graag op een externe harde schijf opslaan.maar krijg het niet voor elkaar.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gaat niet. Je kunt de bestanden wel verplaatsen en daarna terugzetten, maar in de app kun je geen andere locatie invoeren.mvdp8 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:32:
Goedenavond. Kun je in je Netflix account ook ergens instellen waar de gedownloade films worden opgeslagen?Ik bedoel dan download via de app op je laptop. Ik heb weinig geheugen en wil ze graag op een externe harde schijf opslaan.maar krijg het niet voor elkaar.
Verwijderd
Als jouw smaak redelijk overeenkomst met de scores voor imdb kan je daar wel op bouwen, maar bij mij klopt het nooit met mijn smaak, ik vond how it ends ook een stuk beter dan bright.TommyGun schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:53:
Bright heeft een 6,4 op IMDB en een Metascore van 29. Heb 'm om die reden (nog) niet gekeken.
How It Ends heeft respectievelijk een 5.0 en 36, al helemaal genoeg reden om niet te gaan kijken.
Ik vind het eigenlijk raar dat how it ends een 5 krijgt en bright een 6,4. Hoe kan bright een voldoende krijgen? Kennelijk heb ik een rare smaak (of de rest die op imdb een vote uitbrengt
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 23:22 ]
Vandaag laatste aflevering van "the 100" online gekomen! Mochten mensen wachten met kijken tot season final.
vandaag eens dat maand gratis netflix gestart. Na jaren gebruik van xbmc/kodi eens kijken naar alternatieven. Maar pffff wat is netflix dan onoverzichtelijk vergeleken met een kodi.
Kan nog nergens een mooi overzicht vinden met series die ik volg en welke episodes ik al wel/niet gezien heb in een simpel overzichtelijke weergave.
Gaat nog een hoop spelen en uitzoeken worden in die UI.
Kan nog nergens een mooi overzicht vinden met series die ik volg en welke episodes ik al wel/niet gezien heb in een simpel overzichtelijke weergave.
Geheel niet zelfs. Die film is gewoon aangekocht.DutchOwnage schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:43:
Shot Caller was idd redelijk te pruimen. Maar die film was toch niet geheel door Netflix geproduceerd? In tegenstelling tot Bright en How It Ends.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Toch maar eens Criticker proberen. Zodra je voldoende films beoordeeld hebt, weet het algoritme behoorlijk 'spot on' wat jouw score gaat worden (met af en toe een flinke miskleun).Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:19:
[...]
Als jouw smaak redelijk overeenkomst met de scores voor imdb kan je daar wel op bouwen, maar bij mij klopt het nooit met mijn smaak, ik vond how it ends ook een stuk beter dan bright.
Ik vind het eigenlijk raar dat how it ends een 5 krijgt en bright een 6,4. Hoe kan bright een voldoende krijgen? Kennelijk heb ik een rare smaak (of de rest die op imdb een vote uitbrengt), op moviemeter is ook al niemand het met mij eens en dat zijn Nederlanders. Ach, ik heb van how it ends genoten en bright vond ik echt matig, will smith heeft zoveel betere films de afgelopen jaren uitgebracht en dit is echt bizar slecht in vergelijking met ander materiaal (zoals de film waarin hij een man speelt die zijn dochter heeft verloren).
Dan denk ik bijvoorbeeld: Was best goed, maar niet top, iets meer dan een 7, dus een 7,2 na het kijken van de film. Kijk ik op Criticker: staat daar een 7,2 of 7,3 als verwachte score
Van Flixinfo;
GROOT VERWIJDERALARM, CODE ROOD❗
SONS OF ANARCHY ❌ HOMELAND ❌ HOW I MET YOUR MOTHER ❌ MODERN FAMILY ❌ PRISON BREAK ➕ MEER TITELS
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Inderdaad.
https://www.netflix-neder...ns-of-anarchy-verwijderd/
Drama als ze niet weten te verlengen. Zit nog volop in Sons en kijk vaak voor het slapen nog ff een episode HIMYM/Modern Family/New Girl
https://www.netflix-neder...ns-of-anarchy-verwijderd/
Drama als ze niet weten te verlengen. Zit nog volop in Sons en kijk vaak voor het slapen nog ff een episode HIMYM/Modern Family/New Girl
Toe maar.GROOT VERWIJDERALARM, CODE ROOD❗
Toevallig gisteren de eerste 2 afleveringen gezien.peschinl schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 00:11:
Hier ook even een aanprijzing van The Vietnam War docu op netflix, had begin dit jaar gezien (toen ie net was uitgezonden in de US) en recentelijk nog een keer herkeken. Het is een serie die duidelijk van de grond af is opgezet om beide kanten van het verhaal te horen, dus je krijgt bij ieder gebeurtenis de Amerikaanse en de Vietnamese kant te horen, er word geen oordeel geveld, dat is iets wat de kijker moet doen.
Erg interessant om het hele verhaal rustig en duidelijk verteld te krijgen.
Bright is best vermakelijk maar niet hoogstaand. Ik kan me voorstellen dat het met popcorn en bier op de bank best te doen maar hij zal je niet bijblijven.TommyGun schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:53:
Bright heeft een 6,4 op IMDB en een Metascore van 29. Heb 'm om die reden (nog) niet gekeken.
Gelukkig maken BCS en Ozark een hoop goedOok ik ben erg benieuwd naar het laatste seizoen van HOC.
How It Ends vond ik ook een flinke tegenvaller. Het idee dat de wereld eindigt en dat je geen idee hebt wat er gebeurt vind ik nog best aardig, ik kan me goed voorstellen dat dat in het echt ook gebeurt. Road trips door de VS zijn op zichzelf ook al mooi. Maar ik vond de karakters, hun ontwikkeling, de gebeurtenissen die voorspelbaar en in herhaling vallen allemaal veel vervelender.
Set it up was een redelijke romcom. Niet mijn genre en binnen dit genre niet uitzonderlijk, maar als je zin hebt in een romcom kan je hem gerust kijken. Ik denk dat deze film op zichzelf gezien en binnen zijn genre het beste was, maar was weer niet echt mijn ding.
Extinction een beetje van het niveau van Bright. Best leuke ideeen en leuke momenten, ook de conclusie is vrij verrassend, maar staat verder bol van gemiste kansen en zwakke karakters. Een typische b-film.
Zo, dat was mijn Netflix dieet qua films gedurende 2 dagen buikgriep.
Ik heb daarnaast Roman Empire gekeken, dat vond ik wel erg goed. Super interessante materie en op zichzelf een interessante mix van documentaire en dramatisering. Aanrader voor history geeks.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Top bedankt. Dan ga ik het maar zo proberen idd.SomerenV schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:42:
[...]
Gaat niet. Je kunt de bestanden wel verplaatsen en daarna terugzetten, maar in de app kun je geen andere locatie invoeren.
Ik kan ze dan gewoon knippen en verplaatsen naar harde schijf als ik goed begrijp en als je wilt kijken weer terugplaatsen?
Seizoen 2 met Helix.. en ik ben er klaar mee. Seizoen 1 was nog leuk, maar dit is meer en meer
edit: spoilertags
spoiler:
"omg plot twist! there are more immortals EVERYWHERE"
edit: spoilertags
[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 16-08-2018 12:25 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Yes zo zou het moeten werken. Heb er zelf overigens geen ervaring mee. Heb zelfs nog nooit wat gedownload om offline te bekijkenmvdp8 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:52:
[...]
Top bedankt. Dan ga ik het maar zo proberen idd.
Ik kan ze dan gewoon knippen en verplaatsen naar harde schijf als ik goed begrijp en als je wilt kijken weer terugplaatsen?
Verwijderd
Welke site(s) kan ik beter gebruiken?Arrne schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:10:
Toe maar.Laten we het nog eens lekker aandikken, voor nog wat meer bezoekers op onze site (waarop alleen maar informatie van anderen gerepost wordt, en die volstaat met reclame).
Bedankt, ik ken dit niet, ga vanavond even een profiel aanmaken en invullen, ziet er heel interessant en bruikbaar uit!Tripl3 D schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:42:
Toch maar eens Criticker proberen. Zodra je voldoende films beoordeeld hebt, weet het algoritme behoorlijk 'spot on' wat jouw score gaat worden (met af en toe een flinke miskleun).
Dan denk ik bijvoorbeeld: Was best goed, maar niet top, iets meer dan een 7, dus een 7,2 na het kijken van de film. Kijk ik op Criticker: staat daar een 7,2 of 7,3 als verwachte score
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 16:58 ]
Oh geen idee, wat mij betreft blijf je naar deze gaan hoor.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:57:
[...]
Welke site(s) kan ik beter gebruiken?
Ik kan me er zo druk niet om maken als er content verdwijnt, er komt vast wel iets anders voor in de plek. Als er iets is wat ik per se wil zien, is daar linksom of rechtsom toch wel een manier voor te vinden. Dat mensen die midden in een serie zitten daardoor 'getroffen' worden is vervelend maar onvermijdbaar, anders kan er nooit meer iets verwijderd worden. Zolang het maar niet totaal uit de lucht komt vallen, en tegenwoordig staat het toch netjes vermeldt in Netflix?
Dank... ik ben een beetje excessief te werk gegaan sinds jouw post.... 1100 titels gerate toegevoegd. Kan ik eindelijk weer wat beter gaan kiezen wat ik nu ga kijken. Na het wisselen van de ratingmethode van NF zelf was dat niet fijn meer waardoor ik steeds meer 'mindere' dingen zat te kijken die wel makkelijk waren.Tripl3 D schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:42:
[...]
Toch maar eens Criticker proberen. Zodra je voldoende films beoordeeld hebt, weet het algoritme behoorlijk 'spot on' wat jouw score gaat worden (met af en toe een flinke miskleun).
Op het einde scheelde het bij 80 tot 90 procent bijna niks meer met wat ik wilde invoeren. Net het oude netflix dus. (en dat kleine gedeelte uitzonderingen blijf je toch altijd wel houden.)
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-08-2018 18:50 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Eindelijk tijd gehad om Lost in Space te kijken 
De serie wist me aardig te boeien vooral vanwege de mooie graphics. De cast was ok en deden hun best eea geloofwaardig te houden. Het verhaal zelf is sterk al wordt er niet het volledige potentieel van benut, het mist de diepgang.
Het enige waar ik op een gegeven moment wel een beetje klaar mee was is dat de serie van plottwists en cliffhangers aan elkaar hangt. Er zit geen moment rust in om het verhaal te vertellen naar de kijker toe. Het ene probleem is nog niet gemanaged of je wordt al weer getrakteerd op de volgende.
Al met al een 7,5, een vermakelijke serie waar meer in had gezeten.
De serie wist me aardig te boeien vooral vanwege de mooie graphics. De cast was ok en deden hun best eea geloofwaardig te houden. Het verhaal zelf is sterk al wordt er niet het volledige potentieel van benut, het mist de diepgang.
Het enige waar ik op een gegeven moment wel een beetje klaar mee was is dat de serie van plottwists en cliffhangers aan elkaar hangt. Er zit geen moment rust in om het verhaal te vertellen naar de kijker toe. Het ene probleem is nog niet gemanaged of je wordt al weer getrakteerd op de volgende.
Al met al een 7,5, een vermakelijke serie waar meer in had gezeten.
Er kan wat mij betreft ook nog genoeg verbeterd worden op dat punt. Ik zou ook graag het 'Home' screen zelf willen kunnen bepalen maar dat gaat ook niet.Paulus07 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:31:
vandaag eens dat maand gratis netflix gestart. Na jaren gebruik van xbmc/kodi eens kijken naar alternatieven. Maar pffff wat is netflix dan onoverzichtelijk vergeleken met een kodi.
Daarnaast zit er iets goed mis met Kids > peuter/kleuter profiel waarbij 'alle leeftijd' series ook als suggesties naar voren komen dus ook documentaires over oorlog, Engelse koningshuis, enz. Ik zit nu constant series te disliken op het Kids profiel, maar blijft een onhandig klusje.
Offline kijken is super fijn voor onderweg in de auto voor de kids en zelf heb ik het al vaker in het vliegtuig gebruikt. Werkt erg fijn. Ik merkte wel toen ze de feature net hadden toegevoegd dat ik gek genoeg eerst WIFI op de iPad moest uitzetten anders wilde ie niet in offline modus opstarten. Dat is inmiddels verholpen dacht ik. Ook moet altijd wel opletten dat wanneer je start met kijken van een offline serie/film dat je die binnen 24 uur dacht ik moet verder kijken anders werkt het niet meer. Tenzij je weer met internet/WIFI verbind om opnieuw te downloaden.SomerenV schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:04:
[...]
Yes zo zou het moeten werken. Heb er zelf overigens geen ervaring mee. Heb zelfs nog nooit wat gedownload om offline te bekijken
de interface mag heel wat beter inderdaad. Ik zoek nu nog steeds naar een overzicht waar ik gewoon simpel kan zien voor welke serie ik welke episode nog moet kijken/nieuw is. Wat in kodi wel overzichtelijk is.funrider schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:12:
[...]
Er kan wat mij betreft ook nog genoeg verbeterd worden op dat punt. Ik zou ook graag het 'Home' screen zelf willen kunnen bepalen maar dat gaat ook niet.
Daarnaast zit er iets goed mis met Kids > peuter/kleuter profiel waarbij 'alle leeftijd' series ook als suggesties naar voren komen dus ook documentaires over oorlog, Engelse koningshuis, enz. Ik zit nu constant series te disliken op het Kids profiel, maar blijft een onhandig klusje.
[...]
Offline kijken is super fijn voor onderweg in de auto voor de kids en zelf heb ik het al vaker in het vliegtuig gebruikt. Werkt erg fijn. Ik merkte wel toen ze de feature net hadden toegevoegd dat ik gek genoeg eerst WIFI op de iPad moest uitzetten anders wilde ie niet in offline modus opstarten. Dat is inmiddels verholpen dacht ik. Ook moet altijd wel opletten dat wanneer je start met kijken van een offline serie/film dat je die binnen 24 uur dacht ik moet verder kijken anders werkt het niet meer. Tenzij je weer met internet/WIFI verbind om opnieuw te downloaden.
En er zijn zoveel toffe ideeën zoals: https://www.behance.net/g...b-web-service-design-2017
Die toffe ideeën op die site die je aanhaalt zien er in de tablet versie inderdaad veel overzichtelijker uit.Paulus07 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:24:
[...]
de interface mag heel wat beter inderdaad. Ik zoek nu nog steeds naar een overzicht waar ik gewoon simpel kan zien voor welke serie ik welke episode nog moet kijken/nieuw is. Wat in kodi wel overzichtelijk is.
En er zijn zoveel toffe ideeën zoals: https://www.behance.net/g...b-web-service-design-2017
Nu kom ik binnen op de 'Homepagina' en krijg eerst mega grootte banner van een nieuwe serie, dan een lijst met Previews, dan 'Mijn Lijst' dan 'Verderkijken voor user', Onlangs toegevoegd en Trending, Omdat je .. hebt gezien.. en it goes on and on. Netflix is blijkbaar fan van oneindig scrollen op het Homescreen. Doet mij alsjeblieft wat categorie tabs links of onderin de UI en laat de gebruiker de UI van de Homepagina bepalen.
Maar ondanks die 1100 titels kan ook Criticker de plank flink misslaan. Heb er zelf 457 gedaan en dan slaat hij af en toe heel erg mis. Dit kan variëren van een punt (bij ratings 1-10 al best veel) tot meerdere punten.Trevor schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:49:
[...]
Dank... ik ben een beetje excessief te werk gegaan sinds jouw post.... 1100 titels gerate toegevoegd. Kan ik eindelijk weer wat beter gaan kiezen wat ik nu ga kijken. Na het wisselen van de ratingmethode van NF zelf was dat niet fijn meer waardoor ik steeds meer 'mindere' dingen zat te kijken die wel makkelijk waren.
Op het einde scheelde het bij 80 tot 90 procent bijna niks meer met wat ik wilde invoeren. Net het oude netflix dus. (en dat kleine gedeelte uitzonderingen blijf je toch altijd wel houden.)
Het ligt ook aan de genres die je al gezien hebt en welke genre film je wilt beoordelen.
Actiefilms doen het bij mij over het algemeen vrij goed, maar Kill Bill kreeg bij mij toch echt een 4, terwijl Criticker aan een 7 of zoiets dacht.
Ik ben niet zo'n Tarantino-fan.
*rent hard weg voor de pek en veren*
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.