Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb 99% van de boeken in de lokale bibliotheek niet gelezen, dat betekent niet dat ik interesse heb in de vele kinderboeken, flutromans, etc.Donstil schreef op maandag 30 april 2018 @ 00:05:
Je ziet dit statement wel vaker maar dit is natuurlijk klinkklare onzin. Ik weet zeker dat jij (en ik) 75% van het aanbod op Netflix helemaal niet gezien hebt.
En dat geldt ook voor Netflix, waar idd ook mijn watch list niet zie krimpen. Helaas blijf ik wel niet-originals stiekem zien verdwijnen voor ik toe kwam aan het kijken. Ik kijk dus amper originals want die kunnen later ook nog.
Al kan je stellen dat dit vaak een mooie opschoning is, schijnbaar had ik al maanden geen zin om te beginnen aan serie X of film Y. En dan is een keer opschonen eigenlijk geen ramp (behalve als je net halverwege de serie bent natuurlijk. Zucht).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Nou ja kinderseries (boeken in je voorbeeld) maakt geen 75% van het aanbod natuurlijk.F_J_K schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:56:
[...]
Ik heb 99% van de boeken in de lokale bibliotheek niet gelezen, dat betekent niet dat ik interesse heb in de vele kinderboeken, flutromans, etc.Maar goed, dan nog staat mijn eigen boekenkast vol met 20-30 boeken die ik 'ooit als ik tijd heb' ga lezen. En pak ik vaker dan niet de Kindle ipv een volgend fysiek boek.
En dat geldt ook voor Netflix, waar idd ook mijn watch list niet zie krimpen. Helaas blijf ik wel niet-originals stiekem zien verdwijnen voor ik toe kwam aan het kijken. Ik kijk dus amper originals want die kunnen later ook nog.
Al kan je stellen dat dit vaak een mooie opschoning is, schijnbaar had ik al maanden geen zin om te beginnen aan serie X of film Y. En dan is een keer opschonen eigenlijk geen ramp (behalve als je net halverwege de serie bent natuurlijk. Zucht).
Ook als je die weg streept blijft het standpunt overeind.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Erg leuk gedaan. En deels herkenbaar van toen ik ooit student wasThe plot revolves around the lives of six students — Vod, Oregon, Josie, Kingsley, JP and Howard — who are freshers (with the exception of Howard) at the fictional Manchester Medlock University (loosely based on Manchester University). They live in a shared house off-campus in Rusholme rather than university halls of residence, due to their late application.
Main themes include Oregon's insecurity and failed relationship with her English literature lecturer, Tony Shales; Vod's hedonistic, carefree lifestyle; Josie and Kingsley's tortured relationship; upper-class JP's attempts at popularity and impressing girls; and Howard's many eccentricities. On a larger scale, the series covers many student-related issues, including financial issues, work pressures and grades, expulsion, partying, and internship competition.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Inmiddels bij aflevering 9 , wat een serieloekf2 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:56:
[...]
Ook eens begonnen met Money Heist, inderdaad wat een top serie. Komt nog een Part 3 betaald door Netflix.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Die stelregel houd ik inderdaad ook vaak aan. Fargo is daarin een vreemde eend in de bijt. Ik vond het fantastisch, maar kan snappen dat het met die vage humor erg hit or miss is bij mensen.Sjurm schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:03:
Ik begin meestal aan een voor mij onbekende serie als hij op imdb een 8 of hoger scoort. Dat is voor mij de garantie dat ik de serie blijf kijken, ook al zou ik het van te voren geen kans hebben gegeven. Zo heb ik ontdekt dat Netflix toch vol staat van goede series.
Uitzondering op de regel is trouwens Fargo. Scoort een 9 op imdb, maar het kan mij totaal niet boeien.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat anderen zich compleet doodvervelen.
Klopt, 75% van het aanbod is ook niet relevant voor mijDonstil schreef op maandag 30 april 2018 @ 00:05:
[...]
Je ziet dit statement wel vaker maar dit is natuurlijk klinkklare onzin. Ik weet zeker dat jij (en ik) 75% van het aanbod op Netflix helemaal niet gezien hebt.
Met aanbod bedoel ik logischerwijs alle films/series die uitgebracht zijn en het deel daarvan dat Netflix heeft / aanbied. Dát is klein.
Vaker kijken danavotar schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:11:
[...]
+1 ... mijn te kijken lijst groeit sneller dan ik kijken kan...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wel irritant dat soms maar halve seizoenen erop staan en/of een volgend seizoen niet ge-upload wordt terwijl hij al een tijd uit is......of ben ik de enige die hier irritaties aan overhoudt? :-)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik kijk graag samen met de vrouw naar series alleen is ze een beetje kieskeurig
Liefst eentje van meerdere seizoenen zodat we weer even vooruit kunnen.
M'n eigen series kijk ik wel in m'n eentje
[ Voor 39% gewijzigd door XNL073 op 30-04-2018 15:53 ]
Mijn vrouw en dochter zweren bij Pretty Little Liars. En anders Gilmore Girls.XNL073 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:52:
Iemand nog tips voor een leuke serie in de categorie Riverdale, Scream en Between?
Nomen nescio
Het probleem is dat we samen een serie willen gaan kijken dus ik het ook nog een beetje leuk moet vindenBra-Jo schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:05:
[...]
Mijn vrouw en dochter zweren bij Pretty Little Liars. En anders Gilmore Girls.

Nee, dat vindt iedereen denk ik wel redelijk klote. Maar dat probleem ligt niet bij Netflix maar bij de rechthebbende. Vaak neemt een zender of andere streamingdienst dan het exclusieve recht op het uitzenden van seizoen X van serie Y en dan mag Netflix het niet meer tussen het aanbod zetten. Of het is niet mogelijk een contract af te sluiten voor álle content van een serie waardoor het aanbod niet volledig is. Ik zou zeggen, hoe meer afnemers, hoe meer geld, maar blijkbaar werkt het niet zoFloekhead schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:20:
Netflix is een geweldige uitvinding, heerlijk thuiskomen en een serie kijken tot het eigenlijk weer te laat is.....
Wel irritant dat soms maar halve seizoenen erop staan en/of een volgend seizoen niet ge-upload wordt terwijl hij al een tijd uit is......of ben ik de enige die hier irritaties aan overhoudt? :-)
orange is the new blackXNL073 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:52:
Iemand nog tips voor een leuke serie in de categorie Riverdale, Scream en Between?
vampire dairies
grimm
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nadeel van een serie die ook op tv uitgezonden wordt. Meestal sla ik de serie een paar maand over. Zodat ik straks ik september behoorlijk wat afleveringen kan kijken.loekf2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:40:
Zie nu dat The 100 S5 ook op Netflix staat, episode 1 dan. Wel jammer dat het een week later dan de US is.
How to get away with murderavotar schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:31:
[...]
orange is the new black
vampire dairies
grimm
Orphan black
13 reasons why
Suits
Prison Break
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wat maakt die week nou uit?loekf2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:40:
Zie nu dat The 100 S5 ook op Netflix staat, episode 1 dan. Wel jammer dat het een week later dan de US is.
Het moet allemaal ook vertaald worden en voorzien van ondertitels.
Beide seizoenen Salamander in een week tijd gekeken op Videoland. Echt een aanrader.simplicidad schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:31:
Netflix heeft de rechten op de Vlaamse reeks Salamander gekocht. Hopelijk betekent dit voor ons Belgen dat de Belgische/Vlaamse introductie niet lang meer op zich zal wachten.
http://www.tijd.be/nieuws...er.9489005-3120.art?ckc=1
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Floekhead schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:20:
Netflix is een geweldige uitvinding, heerlijk thuiskomen en een serie kijken tot het eigenlijk weer te laat is.....
Mee eens.loekf2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:40:
LOST dat ineens weg is... Oké, oud maar toch.
Recenter; Zoo; season 3? 12 monkeys; idem.
Laat veel te lang op zich wachten. Dan valt die week bij The 100 nog wel mee maar jammer is het wel.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Lucifer, Once Upon a Time, Jane the Virgin?XNL073 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:52:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Als je Riverdale leuk vindt, ga je Pretty Little Liars ook wel leuk vinden. Zelfde soort serie IMO. Groep jongeren ontdekt een misterie en gaat op onderzoek uit.XNL073 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:22:
[...]
Het probleem is dat we samen een serie willen gaan kijken dus ik het ook nog een beetje leuk moet vinden
Mijn vriendin en ik vonden Pretty Little Liars zelfs leuker. Alleen het laatste seizoen vonden wij minder.
Mwah, PLL heeft Lucy Hale, Ashley Benson & Shay Mitchell.XNL073 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:22:
[...]
Het probleem is dat we samen een serie willen gaan kijken dus ik het ook nog een beetje leuk moet vinden
Dat is wel leuk om naar te kijken
(En ook qua mannelijk schoon loopt er genoeg leuks rond)
En Gilmore Girls: Alexis Bledel is ook cute!
Ik heb van Riverdale season 1 echt in 1x afgekeken.agoNITE schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:51:
[...]
Als je Riverdale leuk vindt, ga je Pretty Little Liars ook wel leuk vinden. Zelfde soort serie IMO. Groep jongeren ontdekt een misterie en gaat op onderzoek uit.
Mijn vriendin en ik vonden Pretty Little Liars zelfs leuker. Alleen het laatste seizoen vonden wij minder.
Riverdale season 2 de eerste paar afleveringen, maar nu kan het mij niet boeien.
PLL is naar mijn mening wel wat leuker ja
[ Voor 39% gewijzigd door Ryur op 01-05-2018 10:32 ]
En het derde seizoen van Stranger Things is ook in productie:
fookin mad fer it
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Was de serie finale inderdaad. Jammer, het einde vond ik nog wel redelijk open gelaten. Ash was een heerlijke afwisseling tussen al die serieuze series. Geen gezeik, gewoon veel bloed en gore, verhaal is flinterdun, humor is goed en Ash is een geweldige vent als character.ByteMe_ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:32:
Helaas alweer de laatste aflevering van ash vs evil dead. Ook geen seizoen 4
http://www.superguide.nl/...n-en-videoland-news-29066
[ Voor 38% gewijzigd door Rallye op 02-05-2018 16:40 ]
En een potentieel mooie aanvulling van het Netflix aanbod, hoop dat ook series als Flikken Maastricht in de toekomst beschikbaar zullen komen
Maar weer versplintering, als ze het nu aan alle streaming providers verkochten dan kan de markt zijn werk doen.polopolo150 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:25:
NPO producties zijn nu ook op streaming sites te vinden.
http://www.superguide.nl/...n-en-videoland-news-29066
Nu heb je weer verschillende abonnementen nodig, ene serie op Netflix, andere op videoland en de derde bij kpn.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Als eerder gezegd: je hoeft ze niet allemaal tegelijk af te nemen. Wisselen wordt ontzettend makkelijk gemaakt. Gaat doorgaans snel.puntje013 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:05:
[...]
Maar weer versplintering, als ze het nu aan alle streaming providers verkochten dan kan de markt zijn werk doen.
Nu heb je weer verschillende abonnementen nodig, ene serie op Netflix, andere op videoland en de derde bij kpn.
Uiteindelijk is de verdeling over verschillende providers gunstiger want die zullen steeds stabielere content gaan krijgen. Over een aantal jaar zullen er ongetwijfeld een paar wegvallen dus dan wordt het weer wat makkelijker.
In de tussentijd: niet te moeilijk doen en gewoon meegaan met de stroom. Dat verzet er tegen (en helemaal het illegaal downloaden) remt deze onvermijdelijk weg alleen maar af.
Flikken Maastricht stond in het eerste jaar van Netflix er al op. Daarna volgens mij op videoland. Wie weet komt het ooit terugik222 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:53:
En een potentieel mooie aanvulling van het Netflix aanbod, hoop dat ook series als Flikken Maastricht in de toekomst beschikbaar zullen komen
Rechten zitten blijkbaar bij Eyeworks en niet NPO.
Downloaden doe ik al niet meer sinds ik Netflix heb, en wisselen tussen aanbieder is een optie idd maar het zou gewoon fijner zijn als de programma's gewoon aan alle aanbieders verkocht zouden worden zeker als ze van 1 leverancier afkomen (npo in dit geval) om zo de versnippering tegen te gaan.Tigertje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:50:
[...]
Als eerder gezegd: je hoeft ze niet allemaal tegelijk af te nemen. Wisselen wordt ontzettend makkelijk gemaakt. Gaat doorgaans snel.
Uiteindelijk is de verdeling over verschillende providers gunstiger want die zullen steeds stabielere content gaan krijgen. Over een aantal jaar zullen er ongetwijfeld een paar wegvallen dus dan wordt het weer wat makkelijker.
In de tussentijd: niet te moeilijk doen en gewoon meegaan met de stroom. Dat verzet er tegen (en helemaal het illegaal downloaden) remt deze onvermijdelijk weg alleen maar af.
Verwijderd
Volgens mij staat dat ook in het artikel, alleen jij interpreteert het anders?puntje013 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:42:
maar het zou gewoon fijner zijn als de programma's gewoon aan alle aanbieders verkocht zouden worden zeker als ze van 1 leverancier afkomen (npo in dit geval) om zo de versnippering tegen te gaan.
Hiervoor was het versplinterd (zie de voorbeelden van de proeven), maar nu gaan ze het bundelen.Maar dankzij een baanbrekende deal van de NPO met Netflix, KPN en Videoland kan hier snel verandering in komen! De publieke omroep gaat namelijk samenwerken met de streaming-giganten om programma’s door te plaatsen!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 18:53 ]
En in het artikel staat ook:Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:51:
[...]
Volgens mij staat dat ook in het artikel, alleen jij interpreteert het anders?
[...]
En dat ze een deal met alle drie die providers hebben wil niet automatisch zeggen dat ze alle drie dezelfde content kunnen kopen.Zo is de BNNVARA-serie Overspel sinds 1 april te zien in het KPN pluspakket. De Nederlands-Vlaamse dramaserie Als De Dijken Breken (EO) en de comedyserie Kinderen geen Bezwaar (BNNVARA) zijn te zien bij Videoland
Ik hoop het wel maar ben er bang voor.
[ Voor 15% gewijzigd door puntje013 op 02-05-2018 18:55 ]
Verwijderd
Ja, dat laatste is een proef (net als dit met kpn/videoland/netflix trouwens), ik ben er even verder ingedoken omdat ik het wel een interessante ontwikkeling vind, er is kennelijk een overeenkomst voor 25 series bij netfilx, videoland en kpn.
Dit artikel gaat er wat verder op in: https://www.broadcastmaga...netflix-kpn-en-videoland/
Ik hoop wel dat de diensten gaan samenwerken / samenvoegen, dit kan zo niet doorgaan in de eeuwigheid. En open net uitzendingen zijn toch op termijn verleden tijd. Als ik al zie hoe mijn kinderen omgaan met media... De diensten van kpn en ziggo graag als eerste samenvoegen met videoland of netflix, net of je overstapt van ziggo naar kpn of andersom voor 1 serie

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 19:12 ]
Ik denk dat dit eigenlijk wel nuttig is als provider zijnde. Zelf kijk ik voornamelijk naar Ziggo Sport en als ik op mezelf zou wonen en ik heb het budget ervoor, zou ik Ziggo kiezen hiervoor.Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:57:
Ik hoop wel dat de diensten gaan samenwerken / samenvoegen, dit kan zo niet doorgaan in de eeuwigheid. En open net uitzendingen zijn toch op termijn verleden tijd. Als ik al zie hoe mijn kinderen omgaan met media... De diensten van kpn en ziggo graag als eerste samenvoegen met videoland of netflix, net of je overstapt van ziggo naar kpn of andersom voor 1 serie
En dat alle 3 de aanbieders niet dezelfde programma's kopen, wil niet zeggen dat ze niet alle 3 dezelfde content kunnen kopen.puntje013 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:53:
[...]
En dat ze een deal met alle drie die providers hebben wil niet automatisch zeggen dat ze alle drie dezelfde content kunnen kopen.
Ik hoop het wel maar ben er bang voor.
Als NPO ze alle 3 dezelfde content heeft aangeboden, kunnen ze nog steeds verschillende keuzes hebben gemaakt, tenslotte.
Hier kan je de profiel veranderen in een andere taal. Dan veranderd de ondertiteling ook standaard.
Wil je specifieker de ondertitels veranderen dan kan dat volgens mij ook in je instellingen. Maar dit is een makkelijke oplossing.
Master of None is inderdaad een verborgen pareltje op Netflix. Ik ben onlangs met The Handmaiden's Tale begonnen op de andere videodienst en ben er onder de indruk van deze productie, bedankt voor de aanrader.Veefje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:05:
Master of None S2 is idd geweldig. Wat een topserie. Ik vind het altijd zo jammer dat dit soort series onder het grote publiek niet de aandacht krijgen die ze verdienen. Dit is in een veel betere serie dan The Walking Deads, Prison Breaks van de wereld. Gaat ook met stip mijn top 10 van het jaar in. Sowieso al met The Handmaid's Tale.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Profiel taal op Engels zetten had ik al gedaan, heeft helaas geen effect op de ondertiteling want dat blijft Nederlandspolopolo150 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:16:
https://www.netflix.com/EditProfiles
Hier kan je de profiel veranderen in een andere taal. Dan veranderd de ondertiteling ook standaard.
Wil je specifieker de ondertitels veranderen dan kan dat volgens mij ook in je instellingen. Maar dit is een makkelijke oplossing.
Wow dat is lekker kijken hoor, het gaat allemaal niet zo snel, maar lekker spannend.
Je moet er wel bij blijven (dus niets anders doen ondertussen) heerlijke serie.
Ah. Anders handmatig de ondertiteling veranderen wanneer je de video kijkt. Dan moet natuurlijk de video wel Engelse ondertiteling hebben.AcidBurn schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:42:
[...]
Profiel taal op Engels zetten had ik al gedaan, heeft helaas geen effect op de ondertiteling want dat blijft NederlandsHeb alle opties bekeken, kan de grootte en lettertype van de ondertiteling aanpassen, maar niet de weergegeven taal ervan. Dat is zwaar irritant....
Mocht de video wel Engelse ondertiteling hebben maar dit niet automatisch selecteren, denk ik dat Netflix je wel wilt helpen via de chat
Heb de serie gekeken en het is wel grappig maar het zeker geen topserie. Sommige dingen zie je echt van mijlenver aankomen.MarElo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:28:
Iemand al Helix gekeken?
Wow dat is lekker kijken hoor, het gaat allemaal niet zo snel, maar lekker spannend.
Bij Spotify vermoeden ze inmiddels ook dat ik aan het kijken ben, gisteren 5x Lost in Space van Apollo 440 geluisterd. Heerlijk nummer!!!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ja, hele leuke serie, maar wmb duurde het een seizoen te lang.MarElo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:28:
Iemand al Helix gekeken?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik zie 2 seizoenen, ik ben halverwege seizoen 2 gestopt omdat er geen vervolg zou komen, en seizoen 2 geen einde heeft. Of heb ik het mis?avotar schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:36:
[...]
Ja, hele leuke serie, maar wmb duurde het een seizoen te lang.
www.casarodriguillo.com
Dit zou wel eens weer zo'n hit-documentaire kunnen worden zoals Making a Murderer.
Nee, maar ze hadden dat tweede seizoen niet moeten maken.Pinin schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:05:
[...]
Ik zie 2 seizoenen, ik ben halverwege seizoen 2 gestopt omdat er geen vervolg zou komen, en seizoen 2 geen einde heeft. Of heb ik het mis?
Welke app gebruik je om af te spelen? Ik kan op mijn Apple TV3 gewoon kiezen tussen verschillende ondertitels.AcidBurn schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:12:
Dit zal ongetwijfeld ooit al eens besproken zijn, maar ik heb nu even geen zin om tig pagina's te gaan doorzoeken op dit punt: Weet iemand of het mogelijk is om Engelse ondertiteling te gebruiken ipv Nederlands, en of dat ook te doen is als er 2 profielen gebruikt worden en het hoofdprofiel Nederlandse ondertiteling ingesteld heeft? Ik gebruik eigenlijk nooit ondertiteling, maar als ik het dan toch een keer nodig heb, (bijvoorbeeld voor Scandinavische series) dan liever Engelstalig.
Verwijderd
SBS en RTL gaan samenwerken online: https://www.totaaltv.nl/n...n-talpa-tv-bij-videoland/Tigertje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:50:
Wel een mooie ontwikkeling. Ik hoop dat de NPO zich hierbij aansluit en stopt met samenwerken met netflix, dan heeft videoland een vuist tegen netflix en hebben we straks 2 goede platforms in Nederland. Ziggo en KPN moeten wat mij betreft ook naar Videoland zodat Videoland de HBO series en films krijgt, dan heb je daadwerkelijk 2 grote goede partijen in ons land en gaan we van versplintering naar 2 grote partijen.
Dan kan een ieder hier netflix en videoland nemen en kan videoland wat geld in verbeteringen (5.1 geluid enzo) stoppen en is iedereen tevreden en stoppen die vreemde samenwerkingen van BNN met KPN en Ziggo met HBO, daar heeft niemand wat aan.
Ik hoop het eerlijk gezegd niet. Het aanbod van Videoland boeit me eigenlijk totaal niet, afgezien van het derde seizoen van Twin Peaks. Programma's van de commerciëlen mogen ze rustig hebben, want daar keek ik toch al niet naar.Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:48:
[...]
SBS en RTL gaan samenwerken online: https://www.totaaltv.nl/n...n-talpa-tv-bij-videoland/
Wel een mooie ontwikkeling. Ik hoop dat de NPO zich hierbij aansluit en stopt met samenwerken met netflix, dan heeft videoland een vuist tegen netflix en hebben we straks 2 goede platforms in Nederland. Ziggo en KPN moeten wat mij betreft ook naar Videoland zodat Videoland de HBO series en films krijgt, dan heb je daadwerkelijk 2 grote goede partijen in ons land en gaan we van versplintering naar 2 grote partijen.
Dan kan een ieder hier netflix en videoland nemen en kan videoland wat geld in verbeteringen (5.1 geluid enzo) stoppen en is iedereen tevreden en stoppen die vreemde samenwerkingen van BNN met KPN en Ziggo met HBO, daar heeft niemand wat aan.
Ik zie bovendien een zender als HBO niet heel snel naar aanbod slijten aan een streamingdienst.
Dan heb je in de VS ook nog de nodige diensten die aardig aan de weg timmeren. Amazon prime heeft al een aardig aanbod natuurlijk en voor Hulu liggen er met Fox / Disney ook nog wel mogelijkheden.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
De komedie verschijnt op Netflix op 25 mei 2018.
http://www.quotenet.nl/Ni...Ibiza-is-opgenomen-214377
Verwijderd
Pilot begint heel sterk, maar er zitten wel na de goede start veel zaken die niet echt kloppen. Aflevering 1 eindigt wel met een cliffhanger, ik kijk nog even door, maar vermoed dat de sterke start gaat eindigen in maze runner / hunger games achtige tienerserie.d0s schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:53:
Iemand the Rain al gezien?
Ik vond na episode 1 trouwens dit en het bevat kleine spoilers: https://www.nrc.nl/nieuws...nse-netflixserie-a1601860
Kort samengevat: journalist heeft 3 episodes gezien en het wordt minder, daar was ik zelf ook bang voor. Ik ga zelf nog even verder kijken, maar ach tienerserie en ik ben al 40... wel een sterke, zeer sterke pilot.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2018 22:48 ]
Ja toen het op SyFy was. Begon oké maar ontspoorde halverwege volledig.MarElo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:28:
Iemand al Helix gekeken?
Is ook nooit echt afgerond maar gecanceld.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ga hier helemaal in mee. Aardige 1e aflevering, die wel al vol zit met onlogica. 2e en 3e aflevering wordt dit erger, en maken de personages (die toch al niet zo best acteren) dermate vreemde keuzes dat ik er al meteen helemaal klaar mee ben. Absoluut de hype niet waard.Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:30:
[...]
Pilot begint heel sterk, maar er zitten wel na de goede start veel zaken die niet echt kloppen. Aflevering 1 eindigt wel met een cliffhanger, ik kijk nog even door, maar vermoed dat de sterke start gaat eindigen in maze runner / hunger games achtige tienerserie.
Ik vond na episode 1 trouwens dit en het bevat kleine spoilers: https://www.nrc.nl/nieuws...nse-netflixserie-a1601860
Kort samengevat: journalist heeft 3 episodes gezien en het wordt minder, daar was ik zelf ook bang voor. Ik ga zelf nog even verder kijken, maar ach tienerserie en ik ben al 40... wel een sterke, zeer sterke pilot.
Zoals hiervoor al gemeld: doe jezelf een plezier en stop na het 1e seizoen. Het tweede voegt echt niks toe imo.MarElo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:28:
Iemand al Helix gekeken?
Nomen nescio
Het tweede seizoen ook maar af gekeken.(ja eigenwijs he)Bra-Jo schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:58:
[...]
Zoals hiervoor al gemeld: doe jezelf een plezier en stop na het 1e seizoen. Het tweede voegt echt niks toe imo.
Verwijderd
Na aflevering 3 heb ik de laatste aflevering ( 8 ) gezien, goed dat je gestopt bent, laat ik het daar maar op houden. Echt van redelijk goed naar gewoon slecht gaat het, elke aflevering is minder dan de vorige tot er eigenlijk niets meer over blijft.d0s schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:47:
Ga hier helemaal in mee. Aardige 1e aflevering, die wel al vol zit met onlogica. 2e en 3e aflevering wordt dit erger, en maken de personages (die toch al niet zo best acteren) dermate vreemde keuzes dat ik er al meteen helemaal klaar mee ben. Absoluut de hype niet waard.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 22:25 ]
En, spijt?MarElo schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:01:
[...]
Het tweede seizoen ook maar af gekeken.(ja eigenwijs he)
Nomen nescio
Was wel wat minder dan het eerste, maar was het wel waard.
Verwijderd
The rain is ook 8 x 30 minuten, ik ga er vanuit dat dit nog slechter gaat worden. Al moeten ze dan het wel erg slecht gaan doen, maar een serie over demonen uit de gouden eeuw, net zo'n top idee als in the rain zitMartinspire schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:42:
Er is nu bekend wat de Nederlandse serie voor verhaal gaat krijgen:
https://nos.nl/artikel/22...onen-uit-gouden-eeuw.html
Vind het een beetje vage opzet, maar we gaan het zien. Ik weet niet of Netflix dit zelf in gedachten had, maar 8x 30 minuten is niet echt veel

Man man man... ik word hier gewoon treurig van.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 22:39 ]
Neh niks voor mij, ik hou van spannende series zoals La casa de papel en nog een serie die zich ook in spanje afspeelde (Murcia) Mar de plastico.Tweakmans schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:11:
In de nieuwe film Ibiza veranderen drie vriendinnen (Gillian Jacobs, Vanessa Bayer en Phoebe Robinson) een zakenreis in een dolle vakantie. Wanneer een van hen een een oogje heeft op een hippe dj (Richard Madden), beslist het trio halsoverkop om hem achterna te vliegen naar het party-eiland Ibiza.
De komedie verschijnt op Netflix op 25 mei 2018.
[video]
Heb deze gister geizen (Forgotten), best een aardige film. Sowieso zijn Koreaanse thrillers vaak best de moeite waard om te kijken!
Als suggestie kreeg ik van Netflix daarna Psycokinesis, die binnenkort maar even bekijken.
[ Voor 23% gewijzigd door Bartske op 06-05-2018 11:48 ]
Rain is erg teleurstellend en halverwege eerste aflevering al uitgezet. Verschrikkelijk slecht acteerwerk en beroerde casting. Wellicht kan een Amerikaanse remake de boel nog redden, het plot is namelijk wel goed bedacht.d0s schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:53:
Iemand the Rain al gezien?
Na Lost in Space (geweldig) zijn we nu begonnen aan Colony. Verrassend goed. Het is met Netflix echt hit or miss soms.

Aangezien je het bij The Rain over een Amerikaanse remake hebt en je Lost in Space geweldig vond, krijg ik een beetje het idee dat je The Rain vooral veroordeelt op het niet-Engels zijnCR2032 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:56:
[...]
Rain is erg teleurstellend en halverwege eerste aflevering al uitgezet. Verschrikkelijk slecht acteerwerk en beroerde casting. Wellicht kan een Amerikaanse remake de boel nog redden, het plot is namelijk wel goed bedacht.
Na Lost in Space (geweldig) zijn we nu begonnen aan Colony. Verrassend goed. Het is met Netflix echt hit or miss soms.
[afbeelding]
Lost in Space vond ik zeker niet slecht, ik heb me er prima mee vermaakt, maar echt 'geweldig' vond ik het niet. En zoals altijd, smaken verschillen, maar ik heb meer mensen Lost in Space verschrikkelijk zien noemen dan geweldig.
The devil is in the details.
The Rain is voor mij te houterig in acteren en slecht gecast. Taal maakt niets uit, door Netflix heb ik IJslandse en andere Nordic series leren waarderen.Hahn schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:20:
[...]
Aangezien je het bij The Rain over een Amerikaanse remake hebt en je Lost in Space geweldig vond, krijg ik een beetje het idee dat je The Rain vooral veroordeelt op het niet-Engels zijn
Lost in Space vond ik zeker niet slecht, ik heb me er prima mee vermaakt, maar echt 'geweldig' vond ik het niet. En zoals altijd, smaken verschillen, maar ik heb meer mensen Lost in Space verschrikkelijk zien noemen dan geweldig.
Lost in Space vonden we vooral geweldig door de spectaculaire special effects, het acteren houdt daar ook niet altijd over. Postief is vooral de jonge Will, die zou zo in de cast van Stranger Things kunnen zitten. Wat je zegt, smaken verschillen.
Zo moet ik van mezelf me toch maar door The Rain en ook Altered Carbon heen worstelen.
Nee. Er is zoveel moois op Netflix dat je gerust kritisch kunt kijken.Tim Schuhmacher schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:57:
Hebben jullie niet dat je bij een serie van 8x 30 minuten en bij aflevering 3 of zo denk dat het maar middelmatig is, maar toch doorgaat omdat je toch al redelijk ver in het verhaal bent?
Zo moet ik van mezelf me toch maar door The Rain en ook Altered Carbon heen worstelen.
En negatieve beoordelingen geven op Netflix helpt ook goed. Daar krijg je dan weer beter passende aanbevelingen door. Doe je dat niet en blijf je doorkijken dan krijg je steeds meer middelmatigheid voorgeschoteld.
[ Voor 9% gewijzigd door CR2032 op 06-05-2018 22:01 ]
Verwijderd
Dat is zeker zo, mijn vrouw en ik zitten op 1 profiel te kijken en dan krijg je echt magere dingen voorgeschoteld omdat mijn vrouw echte klassieke kostuumdrama's kijkt en ik zaken als narcos.CR2032 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:00:
Doe je dat niet en blijf je doorkijken dan krijg je steeds meer middelmatigheid voorgeschoteld.
Ik switch af en toe even naar het profiel van mijn buurman die ook op mijn account zit en oh boy, die krijgt echt goede dingen voorgeschoteld. Ik noteer altijd titels van zijn profiel en dan kijk ik ze op mijn eigen profiel. Hij kijkt echt alleen maar harde actieseries en films en mannenzaken, dat heeft echt een grote invloed op wat je zelf ziet, bizar.
Ik deel mijn Netflix met een gezin dat nog 1 profiel over had. Dat profiel gebruik ik samen met mijn dochter van 4. Tussen Lost in Space en Sons of Anarchy zie ik dus vooral aanbevelingen van Barbapapa, Lego Friends en Puffin Rock.Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:14:
[...]
Dat is zeker zo, mijn vrouw en ik zitten op 1 profiel te kijken en dan krijg je echt magere dingen voorgeschoteld omdat mijn vrouw echte klassieke kostuumdrama's kijkt en ik zaken als narcos.
Ik switch af en toe even naar het profiel van mijn buurman die ook op mijn account zit en oh boy, die krijgt echt goede dingen voorgeschoteld. Ik noteer altijd titels van zijn profiel en dan kijk ik ze op mijn eigen profiel. Hij kijkt echt alleen maar harde actieseries en films en mannenzaken, dat heeft echt een grote invloed op wat je zelf ziet, bizar.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het zal je verbazen dat buitenlandse films/series vaak beduidend beter zijn dan de amerikaanse meuk die voorgeschoteld word.Bartske schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:45:
[video]
Heb deze gister geizen (Forgotten), best een aardige film. Sowieso zijn Koreaanse thrillers vaak best de moeite waard om te kijken!
Als suggestie kreeg ik van Netflix daarna Psycokinesis, die binnenkort maar even bekijken.
Ik ben er wel een fan van.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Netflix gaf mij hierna als suggestie: Charité. Een mini serie rond jaartal 1900 over een verpleegster die een arts wilt worden. In die tijd totaal niet gebruikelijk.
Daarnaast volg je paar artsen/dokters/wetenschappers die nieuwe medicijnen proberen te ontwikkelen.
Die serie is mij ook goed bevallen.
Nu begonnen aan alias grace. 1e aflevering was mij nog niet iets te traag. Hopelijk veranderd dat nog.
Ik probeer altijd op 4 of 5 mei een oorlogsfilm te kijken. Door Netflix gestrand op Miasto 44. Best boeiende film wat goed in elkaar dit. Alleen er zitten soms wel hele rare scenes tussen wat helemaal bij de film past.
En Zofia Wichlacz is als gezicht niet verkeerd om naar te kijken
[ Voor 23% gewijzigd door Hupske op 07-05-2018 09:30 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Zijn er eps die je misschien niet helemaal heb afgekeken (geen aftiteling ofzo afgewacht)? Als je die even naar het einde skipt en laat aflopen, dan ben je hier van af.magnifor schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:18:
Ik heb al tijdje Black Mirror afgekeken (alle afleveringen) echter staat deze nog steeds in mijn "Verder Kijken" lijst. Is dit een bug? Ik weet dat je de serie kunt verwijderen van je kijkactiviteit maar dan wordt hij ook niet meer meegenomen in het algoritme om je relevante content voor te schotelen.
Heb ze echt allemaal bekeken. Een tijdje heb ik voor de zekerheid ook elke aflevering teruggespoeld naar het einde zoals je dat aangeeft in je post, geen effect helaas.Nitai schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:29:
[...]
Zijn er eps die je misschien niet helemaal heb afgekeken (geen aftiteling ofzo afgewacht)? Als je die even naar het einde skipt en laat aflopen, dan ben je hier van af.
En als je het verwijdert uit je kijkactiviteit, en daarna de serie liked, behoud je dan wel je aanbevelingen denk je?magnifor schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:34:
[...]
Heb ze echt allemaal bekeken. Een tijdje heb ik voor de zekerheid ook elke aflevering teruggespoeld naar het einde zoals je dat aangeeft in je post, geen effect helaas.
Ik ook een paar dagen geleden. Erg leuk voor tussendoor.
Ja dat weet ik niet zeker, maar is wel een goede idd. Thanks!Nitai schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:33:
[...]
En als je het verwijdert uit je kijkactiviteit, en daarna de serie liked, behoud je dan wel je aanbevelingen denk je?
Meerdere profielen en een gezamenlijk profiel te maken zijn dan wel aan te raden.Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:14:
[...]
Dat is zeker zo, mijn vrouw en ik zitten op 1 profiel te kijken en dan krijg je echt magere dingen voorgeschoteld omdat mijn vrouw echte klassieke kostuumdrama's kijkt en ik zaken als narcos.
Je kunt je Netflix profielen ook eens opschonen vanaf de website. Dat is echt een aanrader om alle meh- waarderingen waar je spijt van hebt eruit te gooien.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KW8YMHmmTek]
Je kan zelfs met het goedkoopste abbo meerdere profielen aanmaken hoorTrevor schreef op maandag 7 mei 2018 @ 06:26:
Wat ik me dan afvraag is of het hebben van aparter profielen het niet alleen al waard maakt om die paar euro extra te betalen? Ik heb niks tegen delen hoor, mijn ouders en zus hebben ook hun profielen op mijn account. Maar ik zou echt niet hetzelfde profiel als mijn vrouw willen hebben. (We gebruiken er 3, allebei 1 en samen 1.)
Je kan dan alleen maar met 1 device tegelijk kijken!
Ik heb zelf het middelste abbo (van 2 schermen), maar 4 profielen.
Wij kijken toch nooit gelijkertijd, dus dan heb ik aan 2 schermen genoeg.
Aantal profielen is maximaal 5 als ik het goed heb. Ongeacht de abonnementsvorm.
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-05-2018 18:50 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

[ Voor 3% gewijzigd door algalid op 07-05-2018 19:56 ]
Ziet er goed uit, met Saif Ali Khan, dus ze hebben wel een grote naam gecast uit Bollywood.Tweakmans schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:13:
Netflix heeft een eerste voorproefje gedeeld van Sacred Games, de eerste van een handvol Netflix India Originals die momenteel in productie zijn. Het verhaal speelt zich af in de corrupte onderwereld van Mumbai. De serie gaat in première op 6 juli 2018.
[video]
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Welke serie is dat?algalid schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:56:
en liefde bedrijven terwijl op de achtergrond het huis in brand staat...

Als je nu al die Marvel series neemt, krijg ik het gevoel dat het allemaal een beetje een standaard formule volgt en het niveau van die series niet echt ten goede komt.
Ik vraag me af of het niet beter zou zijn minder content te produceren maar gewoon wat meer budget in een serie of film te pompen zodat er wat meer 'must-see' content bijkomt. Is natuurlijk op voorhand niet te voorspellen of een serie slaagt of niet maar of de huidige koers nou de goede is vraag ik mij wel af.
Het zou goed kunnen dat ze niet zitten te wachten op verplichtingen vanuit de EU en dus zelf vast aan de slag gaan om veel "lokale" content te maken zodat ze kunnen zeggen dat ze goed bezig zijn.kazuka schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:59:
Ik moet wel zeggen dat ondanks Netflix zelf veel investeert en nieuwe content maakt ik wel een beetje een kwantiteit over kwaliteit gevoel krijg de laatste maanden. Er zitten een paar voltreffers tussen maar nog meer 'mediocre' of gewoon zeer matige content, zowel films als series.
Als je nu al die Marvel series neemt, krijg ik het gevoel dat het allemaal een beetje een standaard formule volgt en het niveau van die series niet echt ten goede komt.
Ik vraag me af of het niet beter zou zijn minder content te produceren maar gewoon wat meer budget in een serie of film te pompen zodat er wat meer 'must-see' content bijkomt. Is natuurlijk op voorhand niet te voorspellen of een serie slaagt of niet maar of de huidige koers nou de goede is vraag ik mij wel af.
nieuws: 'Netflix, Amazon en Google moeten inkomsten afstaan voor Nederlandse ...
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.