Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:03
Webgnome schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:29:
Staat er nog leuk 4k materiaal op Netflix tegenwoordig? We hebben net een nieuwe 4k oled tv gekocht en ik wil toch wel kunnen genieten hiervan :)
Beter geniet je van UHD Blu Ray schijfjes ;)

Maar op Netflix staat ook veel moois. Genoeg om uit te kiezen!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Defector schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:58:
De laatste tijd zakt netflix redelijk vaak onder 1080p naar 720/480 of zelfs lager. Is dit iets wat meer mensen hebben of moet ik dit meer in mijn (internet)verbinding zoeken?
Met WIFI had ik hier ook last van, sinds ik alles bekabeld heb eigenlijk helemaal niet meer.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Trevor schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:08:
[...]

Met WIFI had ik hier ook last van, sinds ik alles bekabeld heb eigenlijk helemaal niet meer.
Ah kijk het is idd een oude ps3 met wifi icm een beamer. Nu ik erover nadenk gebeurd dit niet met de reguliere bekabelde kpn setup box. Toch maar even een kabeltje trekken.

• Rallye
  • Laatst online: 27-09 12:56
Of een switch gebruiken?

Edit: het lijkt om twee plekken in je huis te gaan, één met de PS3 en de KPN-box staat op een andere plek? Dan wordt het een kabeltje inderdaad.

[ Voor 75% gewijzigd door Rallye op 28-09-2017 08:06 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
The Mist gaat (op Spike) geen tweede seizoen krijgen

https://variety.com/2017/...ncelled-spike-1202574926/

Heb niet het idee dat heel veel mensen daar echt van op kijken, maar goed, Wel handig om te weten.

(Heeft hij eigenlijk een echt einde? staat namelijk ondanks de vele negatieve reacties nog wel in mijn enorme 'to watch list')

/edit: goed nieuws, kort na het verwijderen is Touch weer toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-09-2017 09:18 ]

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Trevor schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:05:

Heb niet het idee dat heel veel mensen daar echt van op kijken, maar goed, Wel handig om te weten.

(Heeft hij eigenlijk een echt einde? staat namelijk ondanks de vele negatieve reacties nog wel in mijn enorme 'to watch list')

Nee, hij heeft echt een enorm open einde. :(

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023

Begrijpelijk. Een van de slechtste series van dit jaar for sure. Deze zul je in heel veel ‘slechtste series van 2017’ zien voorbij komen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Raymon89 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:02:
Maar op Netflix staat ook veel moois. Genoeg om uit te kiezen!
Ftfy

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:07:
Of een switch gebruiken?

Edit: het lijkt om twee plekken in je huis te gaan, één met de PS3 en de KPN-box staat op een andere plek? Dan wordt het een kabeltje inderdaad.
Klopt de setup-boxen staan in de woonkamer en de slaapkamer. Die zijn volledig bekabeld aangesloten. De ps3 met beamer staat op zolder. Tot nu toe ging dat altijd goed met wifi maar de laatste tijd begint echt op te vallen dat de kwaliteit terugvalt.

• ArthurMorgan
  • Niet online
avotar schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:20:
[...]

Dank, goede reden dus om hem te verwijderen uit mijn lijst.

Ik weet niet of dit ook voor Nederland geldt, maar op reddit kreeg ik gisteren 'een reactie van iemand' dat seizoen 2 van the Glitch op 28 november op Netflix komt. Maar nog geen andere bron daarvan gevonden. Vorig jaar was het geloof ik wel echt een global introductie.

/edit, ik moet gewoon beter kijken, de serie heet glitch, niet the glitch... en dan staat het gewoon op netflix-nederland :X

Glitch 2 28-11-2017

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-09-2017 09:53 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
Wel vaag dat die nieuwe Star Trek serie 1080p HDR is en geen 4K HDR. Dit is de eerste keer dat ik Full HD HDR tegenkom, het is altijd in combinatie met 4K.

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:29:
Wel vaag dat die nieuwe Star Trek serie 1080p HDR is en geen 4K HDR. Dit is de eerste keer dat ik Full HD HDR tegenkom, het is altijd in combinatie met 4K.
Zal nog wel vaker gaan gebeuren denk ik. Op zich heeft 4K pas voordelen bij een bepaald formaat en kijkstand (persoonlijk) maar HDR altijd. Zal ook wel weer een kostenplaatje zijn.

Was het wat trouwens? In HDR? Heb het zelf op SDR gezien maar had daar af en toe al een lasbril nodig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
Gonadan schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:34:
[...]

Was het wat trouwens? In HDR? Heb het zelf op SDR gezien maar had daar af en toe al een lasbril nodig.
Noem me een zeikerd maar ik vind het niet zo mooi in 1080p HDR. Heb het veel liever in 2160p. Aangezien m'n Samsung automatisch naar een HDR profiel springt wanneer ie HDR content detecteert, heb ik er nog weinig van gezien. Ik ga niet lopen klooien met mijn HDR profiel settings. Maar wát ik er van gezien heb was het inderdaad lasbril werk.

• Rallye
Als je dan toch een HDR TV hebt, liever 1080p HDR dan zonder HDR toch?

Anders kijken via Chromecast of PS4, zonder HDR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik weet niet kan aan de serie zelf liggen maar 1080p HDR ziet er gewoon niet zo heel fijn uit op mijn tv. 4K HDR content is wél gewoon genieten op Netflix. Na ja zie wel zal de Netflix app op m'n PS4 Pro installeren, mocht ik deze serie echt willen gaan kijken. Of kan Netflix op de PS4 Pro ook HDR, dacht het niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Gomorrah seizoen 2 komt 1-10 op NF. Dat gaat weer lekker vuig worden:

YouTube: Gomorrah The Series - Season 2 trailer (English Subtitles)

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Zin in heerlijke en zeer verslavende serie.

www.gevoeligeplaten.nl

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is minder dan S1.

Zag ook Club de Cuervos S3 erop staan, leuke guilty pleasure.

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 16:57

Het boek heeft een vrij positief einde, maar als je ooit de film wil gaan kijken, het verschrikkelijkste meest hardverscheurende einde van een film, ever. Ongelofelijk, wat heb ik gescholden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rikislief schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:00:
[...]

Het boek heeft een vrij positief einde, maar als je ooit de film wil gaan kijken, het verschrikkelijkste meest hardverscheurende einde van een film, ever. Ongelofelijk, wat heb ik gescholden.
ik heb het boek jaren terug gelezen, maar werd daarin uitgelegd hoe het nu precies zit met die mist? Ik ben dat helemaal kwijt 8)7
avotar schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:20:
[...]

Ik zal eens overleggen hier of we hem verder kijken, ik hoor mijn vrouw er nooit meer over en we waren bij episode 6. Eigenlijk hoop ik dat die moeder en dochter dood gaan, maar dat ga ik dus niet meemaken als seizoen 2 niet komt.

Maar eigenlijk vind ik het wel matig hoor, het was toch een netflix original serie? Wat is dat nu, dit is al de 2e netflix original serie die ze stoppen. Net als Las Vegas en 666 park avenue, ik baal er gewoon van, maak het gewoon af of nog een uitleg hoe het had moeten zijn van de acteurs ofzo, zeker bij een netflix original vind ik dat ik recht op een einde heb. Maak dan nog 1 episode met een eind ofzo, zo lastig is het toch niet. Dit is gewoon zuur. Ook al was het prut.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2017 22:37 ]

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bad Santa 2 gezien was wel grappig net als deel 1

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 16:57
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:31:
[...]

ik heb het boek jaren terug gelezen, maar werd daarin uitgelegd hoe het nu precies zit met die mist? Ik ben dat helemaal kwijt 8)7

[...]

Ik zal eens overleggen hier of we hem verder kijken, ik hoor mijn vrouw er nooit meer over en we waren bij episode 6. Eigenlijk hoop ik dat die moeder en dochter dood gaan, maar dat ga ik dus niet meemaken als seizoen 2 niet komt.

Maar eigenlijk vind ik het wel matig hoor, het was toch een netflix original serie? Wat is dat nu, dit is al de 2e netflix original serie die ze stoppen. Net als Las Vegas en 666 park avenue, ik baal er gewoon van, maak het gewoon af of nog een uitleg hoe het had moeten zijn van de acteurs ofzo, zeker bij een netflix original vind ik dat ik recht op een einde heb. Maak dan nog 1 episode met een eind ofzo, zo lastig is het toch niet. Dit is gewoon zuur. Ook al was het prut.
Nee in het boek wordt de mist niet uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:31:

Maar eigenlijk vind ik het wel matig hoor, het was toch een netflix original serie?
Nope, is van Spike. Die hebben dus ook besloten ermee te stoppen, niet Netflix. Heb geen idee bij dit soort deals of Netflix het makkelijk kan overnemen. Maat gezien de zeer wisselende reacties op het eerste seizoen zou het me verbazen als ze de rechten daarop zouden overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gomorrah seizoen 2 staat aan en ik word er nu al vrolijk van. 8)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Robtimus

me Robtimus no like you

rikislief schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:00:
[...]

Ik heb meestal ook de neiging de film te stoppen zodra ze op het einde wegrijden. Dat einde is echt achterlijk en nergens voor nodig.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:44
Robtimus schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:36:
[...]

Ik heb meestal ook de neiging de film te stoppen zodra ze op het einde wegrijden. Dat einde is echt achterlijk en nergens voor nodig.
Altijd maar een happy end is ook zo vervelend. Ik vond het wel een fris einde.

Een film hoeft niet leuk te eindigen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De originele The Mist. Zonder dat einde zou de film hooguit zeven van me krijgen, met dat einde een acht. Het maakt de film veel beter.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd We hebben natuurlijk nergens recht op, maar als je de moeite neemt om iets te maken en als kijker om het te gaan kijken, vind ik inderdaad ook dat het netjes afgerond dient te worden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Leuk ook op Netflix: Beau Sejour. Ik heb hem al op de Belg gezien, maar mooi verhaal, goed gefilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:13:
@Verwijderd We hebben natuurlijk nergens recht op, maar als je de moeite neemt om iets te maken en als kijker om het te gaan kijken, vind ik inderdaad ook dat het netjes afgerond dient te worden.
1 aflevering om het af te ronden was wel netjes geweest inderdaad. Dan kost het ze maar wat geld, we betalen immers ook abonnementskosten. Netflix zou dan best in de bres voor ons mogen springen en zeggen: joh, we hebben dikke marketing voor die show gemaakt, weetjewat? We lossen dit voor jullie op en geven een paar dollar en we maken er een slotje aan.

Mijn vrouw wil hem helaas wel verder kijken, dus tja, dat gaan nog fijne avonden worden hier in huize hobbykok :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:18:
1 aflevering om het af te ronden was wel netjes geweest inderdaad. Dan kost het ze maar wat geld, we betalen immers ook abonnementskosten. Netflix zou dan best in de bres voor ons mogen springen en zeggen: joh, we hebben dikke marketing voor die show gemaakt, weetjewat? We lossen dit voor jullie op en geven een paar dollar en we maken er een slotje aan.

Mijn vrouw wil hem helaas wel verder kijken, dus tja, dat gaan nog fijne avonden worden hier in huize hobbykok :|
Er zijn vast tientallen of meer series die je niet hebt gezien (op Netflix, laat staan er buiten). “For the record”: vind je dat investeren in jouw favoriete series moet stoppen (immers kan een € of $ maar eenmaal worden uitgegeven) zodat het geld kan gaan naar netjes afsluiten van die series? ;)

Ja het zuigt als een serie die je volgt niet wordt afgesloten. Maar we zien die series alleen omdat er iemand in investeert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En de investering van de kijker telt niet? Die investering (in tijd) is nu waardeloos door een niet-afgerond verhaal........ Je moet zo'n bedrogen gevoel niet op willen roepen bij je klanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Lucifer nu ook wekelijks toegevoegd. I love it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Tja, zo werkt het helaas niet. Als een serie niet genoeg oplevert qua geld, kijkers of aandacht, dan wordt het gecanceld. Zo werkt het en zo zal het altijd werken. Wat mij betreft prima. Soms verdwijnt dan een serie die je kon waarderen, maar so be it. Er zijn zoveel series dat we gewoon meteen on to the next kunnen. Je kunt ook niet verwachten dat Netflix het einde van een serie afmaakt die zij simpelweg alleen licensen. Er worden elk jaar zoveel series gecanceld, dat streamingsdiensten dan wel bezig blijven. Elk jaar sluiten zij namelijk deals voor series die gecanceld zullen worden door de originele zender. Maakt het trouwens uit of er een degelijk einde komt van een uiterst belabberde serie? The Mist is toiletpapier. We hebben het hier niet over een topper, ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:14
Als je het kijken van een serie ziet als 'een investering van tijd' die waardeloos is als er geen sluitend einde komt neem je het wellicht ook wat te serieus, uiteindelijk blijft het allemaal vermaak. En ik hoop wel voor je dat dat je jezelf vermaakt hebt toen je de serie keek, vóórdat je wist dat die gecanceld zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Plus dat je ook de keuze kunt maken om te wachten tot een serie wel afgelopen is. Persoonlijk heb ik er niet zo een moeite mee. Het is jammer, en het zou fijn zijn als deals beter werden afgesproken. Dus geen enorme cliffhangers als er nog geen afspraken voor een nieuw seizoen zijn (of iets dergelijks) maar het blijft wensdenken. En aan de andere kant, na een paar dagen denk ik echt niet meer aan die serie.... zo belangrijk is het nou ook weer niet voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Netflix gaat de helft van een nieuwe Shaft-film financieren in ruil voor de internationale distributierechten. Twee weken nadat de film in de VS op het witte doek verschijnt, komt ie online beschikbaar. De film heeft als werktitel Son of Shaft en wordt geregisseerd door Tim Story (Ride Along, Think Like a Man).

Het verhaal brengt drie Shaft-generaties samen: de originele John Shaft uit 1971 (Richard Roundtree), zijn neefje uit 2000 (Samuel L. Jackson) en nu ook diens zoon (Jessie T. Usher). Ze zullen - aanvankelijk tegen hun zin - met elkaar moeten samenwerken om een lastige zaak op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:17

Trouble

Everything is awesome

F_J_K schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Ja het zuigt als een serie die je volgt niet wordt afgesloten. Maar we zien die series alleen omdat er iemand in investeert.
Las Vegas ;( Doet nog steeds pijn :')

Tof dat Lucifer nu standaard wordt toegevoegd, is toch makkelijker kijken oOo

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Of je krijgt zo'n einde à la Lost.
Moet je dat dan willen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Trouble schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:50:
[...]

Las Vegas ;( Doet nog steeds pijn :')

Tof dat Lucifer nu standaard wordt toegevoegd, is toch makkelijker kijken oOo
OMG ja, het einde van Las Vegas... of beter gezegd. Het gebrek er aan :-(
Ik mis die serie (lees: mooie vrouwen :'))
avotar schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:58:
Of je krijgt zo'n einde à la Lost.
Moet je dat dan willen?
Man man man, die was een partij slecht zeg :X

Maar hoeveel series hebben nou daadwerkelijk een goed einde? Ik kan er zo gauw geen één bedenken.

[ Voor 31% gewijzigd door Ossi op 03-10-2017 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ossi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:45:
[...]

OMG ja, het einde van Las Vegas... of beter gezegd. Het gebrek er aan :-(
Ik mis die serie (lees: mooie vrouwen :'))

[...]

Man man man, die was een partij slecht zeg :X

Maar hoeveel series hebben nou daadwerkelijk een goed einde? Ik kan er zo gauw geen één bedenken.
Breaking Bad ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
En weer een zeer hoog gewaardeerde serie toegevoegd. Alle 5 seizoenen van the IT crowd.

Edit, wel jammer van die lachband

[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-10-2017 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Trevor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 06:35:
En weer een zeer hoog gewaardeerde serie toegevoegd. Alle 5 seizoenen van the IT crowd.

Edit, wel jammer van die lachband
*publiek.
Nooit geweten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:08
Gister begonnen aan S3 van The Bridge. Hoewel het een tijdje geleden is dat we de eerdere seizoenen hebben gezien, lijkt het alsof dit seizoen veel meer verhaallijnen introduceert. We hebben af en toe moeite om bij te houden wie de personages allemaal zijn, ook al gaan ze in hoog tempo dood. Even afwachten of dat beter wordt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 14:10
https://www.nu.nl/interne...an-maandabonnementen.html

Prijzen van Netflix worden verhoogd, op zich begrijpelijk maar toch jammer. Op deze manier loopt het langzaam op naar tv abbo kosten, IMHO niet wat ze moeten willen.

[ Voor 34% gewijzigd door MA®K op 05-10-2017 16:23 ]

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45

Zucht, Gelijk opgezegd... Ze roepen maar als 4k werkt op win10 via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat zal weer een hoop herrie op de diverse netflixfora/websites opleveren. Maar persoonlijk kan ik me er niet te druk over maken. Voor mij leveren ze nog steeds meer waar voor het geld dan dat ze me vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:27
Ik merk in de discussie hier dat sommige mensen niet de aangegeven kwaliteit halen.
Nu vraag ik me af hoe dat te controleren is? Het tellen van pixels op het scherm om te kijken of je wel 4K pixels ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op (veel) smart tv's kun je klikken op de knop info op je afstandsbediening. Dan krijg je in je linkerbovenhoek een schermpje met (onder andere) de bitrate.

Maar... je ziet ook wel echt het verschil tussen 4k en full hd hoor. Ik ben toch teruggegaan naar HD omdat ik het geen meerwaarde vond hebben. Want ik kan het wel zien, maar als ik echt in een film of serie zit dan let ik er totaal niet op en valt het me dus ook niet meer op ;).

[ Voor 47% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-10-2017 18:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:45

Spotmatic

Ken sent me

Ik vind het prima als Netflix de prijzen verhoogt. Waar praten we over, iets meer dan een bioscoopkaartje maar toch een erg groot aanbod. Nee, ik heb er geen probleem mee. Netflix is er als enige in geslaagd om mij legaal content te laten kijken. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Had liever gezien dat ze een extra abo gemaakt hadden tussen Standaard en Premium met wel 4 schermen maar zonder UHD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veefje
Hoe lang zal het duren voordat ze toch aan de advertenties gaan? Niet tijdens de film of serie, maar voordat het begint of wanneer een film/aflevering eindigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

sambalbaj schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:30:
Had liever gezien dat ze een extra abo gemaakt hadden tussen Standaard en Premium met wel 4 schermen maar zonder UHD.
Dat zou mooi zijn ja. Ik wilde eigenlijk mijn abo aanpassen van standaard naar premium voor die vier schermen, maar dat wordt nu ineens een stap van 10 naar 14 per maand. Nog geen kapitaal, maar wel een flinke (relatieve) verhoging. Dus we houden het nog maar even bij standaard.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hier hetzelfde. Ik was een upgrade aan het overwegen, maar vind het 4K aanbod te matig om het er zo even door te klikken. Met deze verhoging twijfel ik alleen maar harder.
Netflix an sich betaal ik graag voor, maar premium is nu niet echt aantrekkelijk meer.

Ben wel benieuwd of nog met mensen dit als excuus beschouwen om hun account te delen. En daarbij volkomen over het hoofd zien dat juist daarom prijzen stijgen. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ik overweeg nu eigenlijk om te gaan downgraden van Premium naar Standaard als je maar wel 3 profielen blijft houden dan. In de praktijk zijn twee schermen eigenlijk altijd wel voldoende en uhd boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 08:40
Netflix zonder 4K zou toch wel redelijk zinloos zijn voor mij. NAS voldoet dan. Zeker met een OLED.

Wat ik wel altijd knap vind is dat Netflix probleemloos 4k kan streamen over internet terwijl een op NAS opgeslagen echte 4K van zeg 50 GB nog wel eens wil stotteren met Plex :) Zeg wellicht meer over de compressie e.d. die Netflix toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:55
Ik snap niet dat Netflix kwaliteit en aantal connecties niet loskoppelen. Ik wil wel HD, maar niet betalen voor meerdere streams tegelijk kijken. Iemand die 1 stream afneemt zal hem ook niet zo snel deken met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:54
Gonadan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:06:
Hier hetzelfde. Ik was een upgrade aan het overwegen, maar vind het 4K aanbod te matig om het er zo even door te klikken. Met deze verhoging twijfel ik alleen maar harder.
Netflix an sich betaal ik graag voor, maar premium is nu niet echt aantrekkelijk meer.

Ben wel benieuwd of nog met mensen dit als excuus beschouwen om hun account te delen. En daarbij volkomen over het hoofd zien dat juist daarom prijzen stijgen. :/
Met je vrouw en kinderen delen is toch niet zo gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Arjantje72 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:32:
Met je vrouw en kinderen delen is toch niet zo gek?
Ik denk dat je heel goed begrijpt wat ik op doel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Gonadan Star Trek DSC staat er ook in Dolby Vision op ;)

Wat mij opvalt is dat het aanbod van Disney vrijwel compleet verdwenen is. Ik dacht dat Disney in Nederland voorlopig nog zijn aanbod op Netflix zou houden? Ik ben zeer tevreden over Netflix, maar zal er dan voor mijn dochter toch een Disney-abo bij moeten gaan hebben. Wordt lastig zolang Disney dat hier dan weer niet aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jorgen schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:49:
@Gonadan Star Trek DSC staat er ook in Dolby Vision op ;)

Wat mij opvalt is dat het aanbod van Disney vrijwel compleet verdwenen is. Ik dacht dat Disney in Nederland voorlopig nog zijn aanbod op Netflix zou houden? Ik ben zeer tevreden over Netflix, maar zal er dan voor mijn dochter toch een Disney-abo bij moeten gaan hebben. Wordt lastig zolang Disney dat hier dan weer niet aanbiedt.
Yup, maar geen 4K. ;)

Disney trekt het gewoon wereldwijd terug. Initieel werd gedacht dat het alleen de VS was, maar da's helaas niet het geval.

Al moet ik zeggen dat het mij niet zo boeit. Films op Netflix is al karig, ik overweeg daarom ook aan een AppleTV te gaan zodat ik via iTunes kan huren/kopen bijvoorbeeld. Daar staat vast wel Disney op. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:08
Even uit pure nieuwsgierigheid, wat gebeurt er eigenlijk als je met meer schermen probeert te kijken dan je een abonnement voor hebt?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Malfunctions dan krijg je de melding dat het maximum bereikt is. Ik deel het ook en heb dat 1 x gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 00:08
Overigens kun je met meer dan het toegestaan aantal schermen kijken indien je de content (in-app) download.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

h4ze schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:25:

Zucht, Gelijk opgezegd... Ze roepen maar als 4k werkt op win10 via de app.
Logisch. Voor dat geld heb je zoveel alternatieven, zoals.... eh.... al die niet-legale oplossingen.... 8)7 :?
nadroJ schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:01:
Overigens kun je met meer dan het toegestaan aantal schermen kijken indien je de content (in-app) download.
Je kan ook maar op 2 apparaten tegelijk downloads hebben.
(als je een 2 schermen abonnement hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:27:
Ik snap niet dat Netflix kwaliteit en aantal connecties niet loskoppelen. Ik wil wel HD, maar niet betalen voor meerdere streams tegelijk kijken. Iemand die 1 stream afneemt zal hem ook niet zo snel deken met iemand.
Ik heb netflix in 2016 gevraagd of ik dit mocht doen en dat mocht van de telefonische helpdesk. Op de site stond van niet, maar de nederlandse helpdesk gaf aan dag het geen probleem was. Dus tja, ik heb gewoon toestemming gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:55
Waarvoor heb je toestemming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:13:
[...]

Ik heb netflix in 2016 gevraagd of ik dit mocht doen en dat mocht van de telefonische helpdesk. Op de site stond van niet, maar de nederlandse helpdesk gaf aan dag het geen probleem was. Dus tja, ik heb gewoon toestemming gekregen.
Ik heb via de chat ook die reactie gekregen.
Degenen met wie ik deel (ouders en zus) kijken overigens sowieso eigenlijk maar heel zelden. Die zouden zelf ook nooit een abonnement nemen.
delen met mensen die op een ander adres wonen.

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-10-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
@Verwijderd Netflix is nu zo ingeburgerd, dat ik er bijna automatisch van uit ga dat bijna iedereen Netflix heeft. Wat natuurlijk allerminst het geval is. Sommige mensen kijken echt amper films/series, dus wat moet je dan met een streamingadienst. Zelf vind ik de prijs gewoon goed te doen, dus een account delen zou ik zelf niet doen. Het scheelt echter natuurlijk wel geld als je je account deelt, dus ik snap het wel. Alle besparingen zijn mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MA®K schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:22:

Prijzen van Netflix worden verhoogd, op zich begrijpelijk maar toch jammer. Op deze manier loopt het langzaam op naar tv abbo kosten, IMHO niet wat ze moeten willen.
Hier betaal ik dan veel liever voor dan die eindeloos herhaalde films, bnn-er breindodende programma's. Ik mis nog wel zaken op NF, maar ik heb dan wel weer genoeg dingen die ik nog wil zien. Wat ik op 'normale' tv wil zien? Masterchef vind ik wel leuk en MKR, voor de rest mis ik niks.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Voor de goede orde, ik betaal het gewoon zelf hoor :)

Het is meer voor dat ze het zelf niet zouden nemen/houden, maar dat ze als ze zouden willen eens iets kunnen kijken. Maar vooralsnog heeft mijn zus enkel house of cards gekeken en mijn ouders zo heel af en toe een film (laatste keer was mei geloof ik), Mijn ouders hadden in het begin wel een abonnement vanwege mijn enthousiasme. Maar vanwege dat ze er dus bijna geen gebruik van maakten opgezegd. Toen heb ik aangeboden dat ze mochten ze dat willen mijn account wel mochten gebruiken, en in een moeite door ook een profiel voor mijn zus gemaakt.
Maar dus eerst even aan Netflix gevraagd of dat gewoon mocht. Was geen bezwaar zeiden ze toen. Het zijn volgens mij meer de buitenstaanders die er een probleem mee hebben dat Netflixmedewerkers zelf. (Maar alles kan wijzigen, zelfs VPN werd in het begin gewoon toegestaan volgens de medewerker op de chat die ik toen sprak :) )

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-10-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veefje
Ja, ik heb tot ze alle vpn’s, dns en allerlei ongein hebben geblokkeerd altijd gebruik gemaakt van dat soort methodes. Had een dienst met regio switcher, dus was prachtig die tijd. Nu is het uiteraard helaas minder, maar het aanbod is voor mij nog steeds goed genoeg. Vooral door de deals die ze steeds vaker sluiten om series wekelijks te kunnen aanbieden, blijft het voor mij interessant. En hun eigen Originals bieden ook altijd wel genoeg vermaak. Suburra begint ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Nu er een prijsverhoging aan zit te komen zit ik weer te twijfelen aan ons Netflix abonnement. Mijn grootste bezwaar is de enorme hoeveelheid slechte content(zoals the 100, Hemlock Grove, Sleepy Hollow, al die Marvel superhelden series, Once Upon a Time, etc) die er tussen zit en vooral dat je door de enorme hoeveelheid slechte content de paar goede series die er tussen zitten zoals Black Mirror of Stranger Things niet kunt vinden. Er is ook niet echt meer een werkend rating systeem. De ratings met 0 tot 5 sterren zie ik inmiddels nergens meer.

Wat me ook opvalt is dat series die uiteindelijk eigenlijk gewoon slecht zijn, soms best wel een redelijk eerste seizoen hebben maar dan in de volgende seizoenen enorm afglijden qua kwaliteit. Bijvoorbeeld Hemlock Grove of Gotham. Het is net alsof de producenten hun interesse verliezen maar voor het geld nog even verder moeten.

Ook is het einde van sommige series gewoon onbegrijpelijk, bijvoorbeeld van The Mist of The OA.

Wat ook behoorlijk irritant is, is het plotseling verdwijnen van series en films. Brandweerman Sam kijken mijn kinderen altijd en dat is nu opeens verdwenen.

Maar wat moet je ook anders, televisie kijk ik al jaren niet meer en de laatste videotheek is hier ook al weer 5 jaar dicht :) .

[ Voor 4% gewijzigd door gold_dust op 06-10-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gold_dust schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:19:
Wat ook behoorlijk irritant is, is het plotseling verdwijnen van series en films. Brandweerman Sam kijken mijn kinderen altijd en dat is nu opeens verdwenen.
Ach, de kids hier vinden snel weer wat anders om te kijken. Als volwassene vind ik het probleem irritanter dan mijn kinderen.Laatst was Jessie eraf dat ze steeds keken (voor de 10e keer zeg maar de hele show opnieuw). Maar ik heb de kids gevraagd: moet papa het opzeggen en dat wilden ze niet, ze keken nu 2 andere shows. Dus ach, ik houd het gewoon, zelf kijk ik er amper op omdat ik momenteel weer liever boeken lees, maar toch wel makkelijk om te hebben voor als ik straks weer zin heb om iets te bekijken. En 15 euro valt wel mee, die oude videotheek die je aanhaalt was duurder, ik huurde meestal 6 films per maand en die waren meen ik 5 gulden, dus ook iets van 15 euro nu (en duurder omdat ik de inflatie niet meereken).
Trevor schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:14:
Mijn ouders hadden in het begin wel een abonnement vanwege mijn enthousiasme. Maar vanwege dat ze er dus bijna geen gebruik van maakten opgezegd
Mijn moeder vond netflix niet zo, maar ze is gek van videoland, misschien ook wat voor jouw ouders? Kunnen ze ook een maand gratis kijken en mijn moeder sprak ik vandaag en die vertelde dat er weer nieuwe series waren toegevoegd die ze wilde zien, dat deed ze toen ze netflix had nooit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
gold_dust schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:19:
Nu er een prijsverhoging aan zit te komen zit ik weer te twijfelen aan ons Netflix abonnement. Mijn grootste bezwaar is de enorme hoeveelheid slechte content(zoals the 100, Hemlock Grove, Sleepy Hollow, al die Marvel superhelden series, Once Upon a Time, etc) die er tussen zit en vooral dat je door de enorme hoeveelheid slechte content de paar goede series die er tussen zitten zoals Black Mirror of Stranger Things niet kunt vinden. Er is ook niet echt meer een werkend rating systeem. De ratings met 0 tot 5 sterren zie ik inmiddels nergens meer.

Wat me ook opvalt is dat series die uiteindelijk eigenlijk gewoon slecht zijn, soms best wel een redelijk eerste seizoen hebben maar dan in de volgende seizoenen enorm afglijden qua kwaliteit. Bijvoorbeeld Hemlock Grove of Gotham. Het is net alsof de producenten hun interesse verliezen maar voor het geld nog even verder moeten.

Ook is het einde van sommige series gewoon onbegrijpelijk, bijvoorbeeld van The Mist of The OA.

Maar wat moet je ook anders, televisie kijk ik al jaren niet meer en de laatste videotheek is hier ook al weer 5 jaar dicht :) .
Over smaak valt niet te twisten maar ik vind een aanzienlijk deel van de "slechte content" zeer goed te pruimen. Ten tweede heb jij geen last van de prijsverhoging, die geldt vooralsnog enkel voor nieuwe leden. Ten derde gaat Netflix het extra verdiende geld inzetten voor nog meer Originals, die vaak er goed zijn. En tot slot verdwijnen er zelden series zomaar, als je het nieuws een beetje volgt.
Voorts vind ik de suggesties die Netflix mij aan de hand doet vaak prima keuzes. Daarnaast let ik via andere media kanalen op wat er allemaal wordt toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tigertje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:38:
Ten derde gaat Netflix het extra verdiende geld inzetten voor nog meer Originals, die vaak er goed zijn.
Is dat bekend gemaakt dat ze het daaraan gaan besteden? Ik hoopte zelf dat ze wat meer oudere series zouden gaan aanbieden, jaren 80 en 90 spul zeg maar. Dukes of Hazard, Criminal Minds, The A-team, Zeg eens Aa, Sam Sam, dat soort leuke meuk. Die kan je zelf ook vaak wat lastig downloaden, maar als het op netflix staat kan ik af en toe in een nostalgische bui dat opzetten.

Ohja, Alf zou ook tof zijn :D

Wat ik momenteel tof vind aan netflix is dat ze lucifer erop hebben, die keek ik altijd op een andere manier, maar nu zo en dat is wel heerlijk en elke week gewoon de nieuwe episode redelijk snel online met ondertiteling en alles, dikke aanrader die show, heerlijk gewoon _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Persoonlijk vind ik de prijsverhoging niet zo erg. De Netflix originals zijn van hoge kwaliteit, er is best veel aanbod ook als je naar het geld kijkt.

Jaren terug was je bij de videotheek evenveel kwijt als je elk weekend een film zou huren gok ik. Netflix kijk ik dagelijks.

Als die paar euro helpt dat het blijft bestaan en dat er meer awesome content komt prima. Heb trouwens het hoogste abbo ivm 4K tv’s en het is zonde daar geen gebruik van te maken imo.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Tigertje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:38:
Ten tweede heb jij geen last van de prijsverhoging, die geldt vooralsnog enkel voor nieuwe leden.
Waar haal je dat vandaan? Ik lees, bijvoorbeeld op https://www.iculture.nl/n...oging-bestaande-abonnees/, dat de prijsverhoging juist ook voor bestaande abonnees geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Rallye schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:34:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Ik lees, bijvoorbeeld op https://www.iculture.nl/n...oging-bestaande-abonnees/, dat de prijsverhoging juist ook voor bestaande abonnees geldt.
Ja, idd. Geldt voor nieuwe en bestaande leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Inmiddels ook door seizoen 2 van Gomorrah heen. Voor mij minstens net zo goed als seizoen 1. Rauw en keihard.

During a press conference held on 9 May 2016, the producer confirmed 2 more seasons are in the works. *O*

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Rallye schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 07:34:
[...]

Excuus, je hebt gelijk. Voor het goedkoopste abonnement blijft het gelijk en de rest gaat omhoog, ik heb het verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:41:
[...]

Is dat bekend gemaakt dat ze het daaraan gaan besteden? Ik hoopte zelf dat ze wat meer oudere series zouden gaan aanbieden, jaren 80 en 90 spul zeg maar. Dukes of Hazard, Criminal Minds, The A-team, Zeg eens Aa, Sam Sam, dat soort leuke meuk. Die kan je zelf ook vaak wat lastig downloaden, maar als het op netflix staat kan ik af en toe in een nostalgische bui dat opzetten.
Eigen content is the way to go. Content van anderen zal er altijd zijn, maar dat zal gewoon steeds minder worden. Het doel van Netflix is duidelijk om zoveel content zelf in eigendom te hebben, zodat ze minder afhankelijk zijn van anderen. Daarom smijten ze zoveel geld in hun eigen Originals en elke week kom je wel nieuwsberichten tegen dat ze weer met een nieuwe serie bezig zijn. Ze willen volgens mij naar elke vrijdag een nieuwe Original, iets wat volgens mij al bijna het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb nog geen melding gehad over een prijsverhoging.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
NiGeLaToR schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:05:
Heb nog geen melding gehad over een prijsverhoging.
Dat gebeurt later deze maand, aldus het nieuwsbericht:
De videodienst gaat klanten vanaf 19 oktober mailen over de wijzigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tweakmans schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Dat gebeurt later deze maand, aldus het nieuwsbericht:

[...]
Ah oeps.

Prijsverhoging is overigens procentueel gezien erg fors. Heb helaas steeds minder het gevoel dat er een goede balans tussen vraag en aanbod begint te ontstaan. Langzaam komt het op een punt dat ik weer overweg om te stoppen en alleen een abo voor bepaalde content/series te nemen bijv. Even paar maandjes kijken en weer opzeggen. Uit gemakzucht doe ik dat nu niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veefje schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:50:
[...]

Eigen content is the way to go. Content van anderen zal er altijd zijn, maar dat zal gewoon steeds minder worden. Het doel van Netflix is duidelijk om zoveel content zelf in eigendom te hebben, zodat ze minder afhankelijk zijn van anderen. Daarom smijten ze zoveel geld in hun eigen Originals en elke week kom je wel nieuwsberichten tegen dat ze weer met een nieuwe serie bezig zijn. Ze willen volgens mij naar elke vrijdag een nieuwe Original, iets wat volgens mij al bijna het geval is.
Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ook weer mooi. Kwam gisteren dit tegen wat de meesten vast al gezien hebben, maar om te delen:

YouTube: DARK I 1 december op NETFLIX

Kijk, dat is echt tof natuurlijk, dat is spek voor mijn bekkie. Maar wat oud materiaal mag er ook wel bij, misschien is er nog een paar euro over straks :P
NiGeLaToR schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:29:
Langzaam komt het op een punt dat ik weer overweg om te stoppen en alleen een abo voor bepaalde content/series te nemen bijv. Even paar maandjes kijken en weer opzeggen. Uit gemakzucht doe ik dat nu niet.
Ik heb zo'n beetje de grens op 15 euro liggen, maar nu ik er wat langer over nadenk, stel het wordt 20 euro, zou ik het dan opzeggen? Ik zou eerst roepen van ja! , maar eigenlijk is het ook wel makkelijk. Ik heb net voor 45 euro een spel gekocht voor mijn zoon (euro truck simulator 2 met addons), daar denk ik eigenlijk niet over na en ik vond het heel goedkoop omdat ik allerlei downloadable content en aanvullingen gekocht heb op een gamekey site die ik via tweakers vond, maar bij elkaar dus 45 euro. Dat vind ik goedkoop. En dan vind ik netflix opeens duur omdat het 14 euro gaat worden ipv 12 euro nu. En vervolgens denk ik: ach, eet ik er een boterham minder om? Nee. Dat is het niet. En als het weg is, dan kan ik gaan downloaden. Ja, dat werkt prima voor nieuwe series, maar ouder materiaal? Dat kan een pain in the ass zijn, ga maar eens heel star trek downloaden. Ja, dat kan prima, maar vervolgens heb je 300+ GB aan opslag nodig en damn, dan kost toch een paar centen: nieuwe nas met hdd's erin... dus tja, ik laat het eerst maar even een week bezinken. Dat is trouwens ook de truuk die netflix toepast. Nu laten ze het sneaky via nieuwssites doorglippen en als de mail over 2 weken komt weet je het al en heb je het een plek kunnen geven en de uitkomst: minder mensen zeggen op. Geniaal stuk marketing, kan denk ik zo de schoolboeken in.

Toch fjin dat we niet meer naar de videotheek hoeven te gaan, niet meer in de regen fietsen net voor sluitingstijd omdat je anders een boete kreeg. Maar als je het met downloaden kan oplossen en het te duur vind is dat de manier om te gaan, maar voor de meesten hier (en zeker de mensen met een gezin) is het wel handig, of het nu 12 of 14 euro kost voor een family abonnement. Maar er is wel een grens en ik denk dat die bij mij bij 30 euro ligt als ik heel eerlijk ben. Maar deze 2 euro extra voelt wel rot, hoe dan ook. Maar ach, nu zit ik aan een grote pot bier van 9 euro en dacht ik daar 2 keer over na? Nee, eigenlijk niet, ik had gewoon zin in een 75 cl fles goed bier. Dus ach, denk er nog even over na.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2017 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Vandaag de eerste 3 afleveringen van Star Trek Discovery gekeken (nou ja, aflevering 2 grotendeels gemist door een blijkbaar nodig dutje :+), en ondanks dat ik geen Star Trek-fan ben en het vroeger hooguit 10 minuten gezien heb, vond ik het zeer vermakelijk, goed geacteerd en goed onderhouden.

Nadat aflevering 3 klaar was stelde Netflix de talkshow After Trek voor, waar ze nog eens driekwartier gaan napraten over de nieuwe Discovery-serie, en ook dat vond ik best vermakelijk. Ik kijk uit naar aflevering 4 van Discovery en ga waarschijnlijk ook wel de After Trek kijken daarna :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 07-10-2017 22:50 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:49:
Nadat aflevering 3 klaar was stelde Netflix de talkshow After Trek voor, waar ze nog eens driekwartier gaan napraten over de nieuwe Discovery-serie, en ook dat vond ik best vermakelijk. Ik kijk uit naar aflevering 4 van Discovery en ga waarschijnlijk ook wel de After Trek kijken daarna :)
bedankt voor die tip! Kennelijk een soort after the thrones wat HBO (helaas) 1 seizoen had. Ik ga het zo opzoeken, had die kijktip van netflix gemist. Het zou erg fijn zijn als ze dat vaker gaan doen, het liefst bij echt elke show die ik kijk :P

Ik doe het nu vaak via youtube en dat is ook heel heel heel vermakelijk en een dikke aanrader, elke show heefet wel reviews en fans die erover lullen ,maar een show van de zender zelf is natuurlijk onovertroffen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2017 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:41:
[...]

Ohja, Alf zou ook tof zijn :D

Wat ik momenteel tof vind aan netflix is dat ze lucifer erop hebben, die keek ik altijd op een andere manier, maar nu zo en dat is wel heerlijk en elke week gewoon de nieuwe episode redelijk snel online met ondertiteling en alles, dikke aanrader die show, heerlijk gewoon _/-\o_
Airwolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Macgyver zou ook nog leuk zijn. Of stargate :O

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb gedoe met mijn 'smart' tv van LG. De Netflix app logt zeer regelmatig uit en dan kan ik weer met veel moeite m'n emailadres en wachtwoord invoeren. Gezeik. Is dit te voorkomen ergens? Of zijn er slimmere manieren om je wachtwoord in te voeren dan via de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Dit weekend Suburra afgekeken.

Leuke serie. Vanzelfsprekend heeft het raakvlakken met Gomorra, maar het haalt bij lange na niet het niveau van Gomorra. Vooral de acteur die Gabriele (alias Lele) speelt levert echt een dramatische prestatie af. Die andere twee kruimeldieven kan ik nog wel waarderen, maar Gabriele is echt de zwakke schakel in dit verhaal.

Ik betwijfel of er een tweede seizoen zal volgen. Ligt natuurlijk aan de populariteit, maar om nou te zeggen dat deze serie bij mij insloeg als een bom zoals Gomorra, nee. Totaal niet eigenlijk. De eerste aflevering begon heftig en grijpt je aandacht, maar na een paar afleveringen wordt dat hele "il giorno prima" echt ontiegelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

sebastius schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:51:
Ik heb gedoe met mijn 'smart' tv van LG. De Netflix app logt zeer regelmatig uit en dan kan ik weer met veel moeite m'n emailadres en wachtwoord invoeren. Gezeik. Is dit te voorkomen ergens? Of zijn er slimmere manieren om je wachtwoord in te voeren dan via de afstandsbediening?
Heeft de LG remote app op je mobiel niet een virtueel toetsenbord dat te gebruiken is?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
ben ook met Suburra bezig.Net 4 afleveringen gezien, maar ik twijfel nog. Op zich niet verkeerd. Kijkt lekker weg, maar heeft niet echt het "wow" gehalte. hoop dat er snel een tweede seizoen van Occupied komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:04
Het 2e seizoen van Occupied (Okkupert) is op 29 september op de Noorse ViaPlay uitgekomen en morgen op de gewone televisie. Ik vind wel niets over Netflix, misschien duurt het een paar maanden.

In België was het eerste seizoen redelijk vlug op Canvas te zien en een rerun was er verleden zomer, dus kan evengoed zijn dat de reguliere televisie bij ons eerder komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakmans
Nieuwe beelden uit Mindhunter, een Netflix-serie waarin twee FBI-agenten in het brein van zware criminelen en psychopaten duiken om antwoorden te vinden die hen mogelijk kunnen helpen bij het opsporen van seriemoordenaars. Het duo begint voor het eerst aan de zogenaamde 'profiling'.

De serie werd bedacht door Joe Penhall (The Road). De afleveringen werden geregisseerd door David Fincher (Gone Girl), Asif Kapadia (Amy, Senna), Tobias Lindholm (A Hijacking) en Andrew Douglas (The Amityville Horror). Het resultaat is vanaf 13 oktober 2017 beschikbaar op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:44:
[...]

Ik heb zo'n beetje de grens op 15 euro liggen, maar nu ik er wat langer over nadenk, stel het wordt 20 euro, zou ik het dan opzeggen? Ik zou eerst roepen van ja! , maar eigenlijk is het ook wel makkelijk. Ik heb net voor 45 euro een spel gekocht voor mijn zoon (euro truck simulator 2 met addons), daar denk ik eigenlijk niet over na en ik vond het heel goedkoop omdat ik allerlei downloadable content en aanvullingen gekocht heb op een gamekey site die ik via tweakers vond, maar bij elkaar dus 45 euro. Dat vind ik goedkoop. En dan vind ik netflix opeens duur omdat het 14 euro gaat worden ipv 12 euro nu.
Ik vind het een groot verschil als ik in een keer een "groot" bedrag neertel voor iets of dat ik elke maand "vast" zit aan een bedrag.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
jaydenjarno schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:08:
ben ook met Suburra bezig.Net 4 afleveringen gezien, maar ik twijfel nog. Op zich niet verkeerd. Kijkt lekker weg, maar heeft niet echt het "wow" gehalte. hoop dat er snel een tweede seizoen van Occupied komt :-)
Teleurstellende serie. Het blijft ook hetzelfde niveau. Grote minpunt is het verhaal. Het helpt ook niet dat de drie hoofdrolspelers zich door het seizoen heen stuntelen en telkens heel incompetent overkomen. Daarnaast maken ze niet vaak de meest slimme beslissingen. Het politieke gekonkel pakte mij ook niet. Nee, Suburra is wat mij betreft een misser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Geweldige serie Suburra. Je zit er gelijk goed in en is veelbelovend. Soort van originele mix tussen Gomorrah en met een Narcos-vibe. Origineel is dat het ook meer sociaal gericht is dan Gomorrah. Volgens de schrijvers is dit een verhaal van hoop en dromen, het draait niet alleen om het kwaad.

Kom maar op met meer van zulke Italiaanse Netflix Originals.
Is toch weer eens wat anders dan Lillyhammer. ;)

YouTube: Suburra | Official Trailer [HD] | Netflix

[ Voor 19% gewijzigd door CR2032 op 09-10-2017 22:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56
sebastius schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:51:
Dat vind ik ook het probleem met zoeken op een Smart-TV. Ik zou €35,- investeren in een Chromecast, op de tablet selecteren wat je wilt kijken, en dan met een tik op het Chromecast logo naar je TV streamen.

Smart-TV is zo 2012... :+

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 116 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.