Veefje schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:50:
[...]
Eigen content is the way to go. Content van anderen zal er altijd zijn, maar dat zal gewoon steeds minder worden. Het doel van Netflix is duidelijk om zoveel content zelf in eigendom te hebben, zodat ze minder afhankelijk zijn van anderen. Daarom smijten ze zoveel geld in hun eigen Originals en elke week kom je wel nieuwsberichten tegen dat ze weer met een nieuwe serie bezig zijn. Ze willen volgens mij naar elke vrijdag een nieuwe Original, iets wat volgens mij al bijna het geval is.
Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ook weer mooi. Kwam gisteren dit tegen wat de meesten vast al gezien hebben, maar om te delen:
YouTube: DARK I 1 december op NETFLIX
Kijk, dat is echt tof natuurlijk, dat is spek voor mijn bekkie. Maar wat oud materiaal mag er ook wel bij, misschien is er nog een paar euro over straks

Ik heb zo'n beetje de grens op 15 euro liggen, maar nu ik er wat langer over nadenk, stel het wordt 20 euro, zou ik het dan opzeggen? Ik zou eerst roepen van ja! , maar eigenlijk is het ook wel makkelijk. Ik heb net voor 45 euro een spel gekocht voor mijn zoon (euro truck simulator 2 met addons), daar denk ik eigenlijk niet over na en ik vond het heel goedkoop omdat ik allerlei downloadable content en aanvullingen gekocht heb op een gamekey site die ik via tweakers vond, maar bij elkaar dus 45 euro. Dat vind ik goedkoop. En dan vind ik netflix opeens duur omdat het 14 euro gaat worden ipv 12 euro nu. En vervolgens denk ik: ach, eet ik er een boterham minder om? Nee. Dat is het niet. En als het weg is, dan kan ik gaan downloaden. Ja, dat werkt prima voor nieuwe series, maar ouder materiaal? Dat kan een pain in the ass zijn, ga maar eens heel star trek downloaden. Ja, dat kan prima, maar vervolgens heb je 300+ GB aan opslag nodig en damn, dan kost toch een paar centen: nieuwe nas met hdd's erin... dus tja, ik laat het eerst maar even een week bezinken. Dat is trouwens ook de truuk die netflix toepast. Nu laten ze het sneaky via nieuwssites doorglippen en als de mail over 2 weken komt weet je het al en heb je het een plek kunnen geven en de uitkomst: minder mensen zeggen op. Geniaal stuk marketing, kan denk ik zo de schoolboeken in.
Toch fjin dat we niet meer naar de videotheek hoeven te gaan, niet meer in de regen fietsen net voor sluitingstijd omdat je anders een boete kreeg. Maar als je het met downloaden kan oplossen en het te duur vind is dat de manier om te gaan, maar voor de meesten hier (en zeker de mensen met een gezin) is het wel handig, of het nu 12 of 14 euro kost voor een family abonnement. Maar er is wel een grens en ik denk dat die bij mij bij 30 euro ligt als ik heel eerlijk ben. Maar deze 2 euro extra voelt wel rot, hoe dan ook. Maar ach, nu zit ik aan een grote pot bier van 9 euro en dacht ik daar 2 keer over na? Nee, eigenlijk niet, ik had gewoon zin in een 75 cl fles goed bier. Dus ach, denk er nog even over na.
[
Voor 54% gewijzigd door
Verwijderd op 07-10-2017 22:52
]