Shikata ga nai.
Niet alleen rooted. Ook unlocked bootloaders / custom romsExocet schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 18:09:
Android gebruikers met root toegang opgelet:
Netflix is vanishing from the Play Store for some rooted users http://www.androidpolice....-play-store-rooted-users/
Mijn OnePlus zonder root, maar met LineageOS, is volgens de play store "not compatible"
Ah vandaar dat ik hem niet meer vond deze week. Gelukkig werkt het wel allemaal gewoon wanneer je hem extern installeert. Dus met een gedownloade app via bv apkmirror.RocketKoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:16:
[...]
Niet alleen rooted. Ook unlocked bootloaders / custom roms
Mijn OnePlus zonder root, maar met LineageOS, is volgens de play store "not compatible"
Ik heb (op mijn HTC 10) met LeeDroid geen problemen overigens!RocketKoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:16:
[...]
Niet alleen rooted. Ook unlocked bootloaders / custom roms
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Zo wtf is het toch allemaal niet?Mx. Alba schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:36:
Adhv opmerkingen hier eens Master of None aangeslingerd... The fuck an I watching?Maar toch houdt het je vast...
Nee het is geen mindfuck of zo maat wel een type serie dat ik normaal gesproken niet kijk...ghighoegha schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:05:
Zo wtf is het toch allemaal niet?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Ik zou er geen geld op zetten dat dit altijd blijft werken, het is redelijk eenvoudig voor netflix om ook dit te gaan blokkeren.Incognitum schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:48:
Ah vandaar dat ik hem niet meer vond deze week. Gelukkig werkt het wel allemaal gewoon wanneer je hem extern installeert. Dus met een gedownloade app via bv apkmirror.
Van mij hoeft het allemaal niet, ik kijk ook prima netflix met mijn dns netflixtruuk, maar helaas zitten ze nu alles opeens aan te pakken en zo sneuvelen ook eerlijke gebruikers (met wat ze nu doen).
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2017 16:16 ]
Toevallig heb ik mijn telefoon nu niet unlocked maar dat zou zomaar anders kunnen zijn (mijn vorige telefoons zijn allemaal geroot, sommige voor CM), maar op het moment dat ik hier echt tegenaan loop zeg ik vrij snel mijn abonnement op. Dit is een vrijheidsbeperking die ik niet accepteer, en ik ook niet redelijk vind. Als ze problemen hebben met licenties, dan lossen ze dat maar op op een manier die niet neerkomt op afschuiven op mij. Mijn vertrouwen in Netflix heeft een hele grote deuk opgelopen. Ik ga met hetzelfde plezier weer torrenten hoor.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:15:
[...]
Ik zou er geen geld op zetten dat dit altijd blijft werken, het is redelijk eenvoudig voor netflix om ook dit te gaan blokkeren.
Van mij hoeft het allemaal niet, ik kijk ook prima netflix met mijn dns netflixtruuk, maar helaas zitten ze nu alles opeens aan te pakken en zo sneuvelen ook eerlijke gebruikers (met wat ze nu doen).
Saved by the buoyancy of citrus
Ook bijv de ZiggoGo app werkt niet op geroote apparaten. maar ja van Ziggo kun je alles verwachten; Netflix daarentegen..Cyphax schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:31:
[...]
Toevallig heb ik mijn telefoon nu niet unlocked maar dat zou zomaar anders kunnen zijn (mijn vorige telefoons zijn allemaal geroot, sommige voor CM), maar op het moment dat ik hier echt tegenaan loop zeg ik vrij snel mijn abonnement op. Dit is een vrijheidsbeperking die ik niet accepteer, en ik ook niet redelijk vind. Als ze problemen hebben met licenties, dan lossen ze dat maar op op een manier die niet neerkomt op afschuiven op mij. Mijn vertrouwen in Netflix heeft een hele grote deuk opgelopen. Ik ga met hetzelfde plezier weer torrenten hoor.
uuh watMEN-O schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:56:
[...]
Ook bijv de ZiggoGo app werkt niet op geroote apparaten. maar ja van Ziggo kun je alles verwachten; Netflix daarentegen..

Ziggo Go 2.3.15 build 12208 werkt gewoon op een Note4 die geroot is hoor
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Netflix vooralsnog alleen niet beschikbaar in de PlayStore, dat is nog wel te omzeilen als het bij een dergelijke blokkade blijft...
[ Voor 37% gewijzigd door dutchgio op 14-05-2017 19:27 ]
Het resultaat is vanaf 23 juni 2017 op Netflix te bekijken.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=N5sVk6XXLKs]
* Acquitted - kijk nu aflevering S1E7 - helaas is seizoen 2 uit eind 2016 (nog) niet op Netflix te zien, maar alleen beschikbaar bij Film1 (waar ik geen abo of heb).
* Happy Valley - seizoen 1 was meesterlijk, moet seizoen 2 nog kijken
* Broadchurch - seizoen 1/2 waren super. Nu met smart aan het wachten op seizoen 3 die helaas (nog) niet op Netflix staan. Dan maar via RTL4 vanaf volgende week kijken als ik het niet vergeet.
* Santa Clarita Diet - met veel plezier seizoen 1 gekeken, ik weet niet of een 2e seizoen veel kan worden
* Doctor Foster - must see
* Marcella - must see
* Paranoid - must see
* Wallander - must see
Uiteraard ook de wel bekende series Black Mirror en Stranger Things gezien en zit ook met smart op nieuwe afleveringen te wachten.
Ik hoop ook nog dat het derde seizoen van AMC's Halt en Catch Fire nog op Netflix gaat komen. Helaas ontbreekt deze serie volledig op Netflix tot nog toe.
Ik moet nog onderstaande series gaan kijken waarvan ik eerder in januari dit jaar door @Veefje werd aanbevolen. Verdere aanbevelingen zijn altijd welkom.
* Trapped
* The Heavy Water War
* The Cliff
Als ik me niet vergis, is Broadchurch S3 al afgelopen zondag bij RTL4 gestart.funrider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:51:
Ik ben de laatste maanden er fanatiek Netflix aan het kijken in de avond uren en onderstaande series vond ik erg sterk. Ik ben erg fan van Britse en Scandinavische detective/drama series, maar op zijn tijd verschijnt er ook nog wat leuks uit de VS.
* Acquitted - kijk nu aflevering S1E7 - helaas is seizoen 2 uit eind 2016 (nog) niet op Netflix te zien, maar alleen beschikbaar bij Film1 (waar ik geen abo of heb).
* Happy Valley - seizoen 1 was meesterlijk, moet seizoen 2 nog kijken
* Broadchurch - seizoen 1/2 waren super. Nu met smart aan het wachten op seizoen 3 die helaas (nog) niet op Netflix staan. Dan maar via RTL4 vanaf volgende week kijken als ik het niet vergeet.
* Santa Clarita Diet - met veel plezier seizoen 1 gekeken, ik weet niet of een 2e seizoen veel kan worden
* Doctor Foster - must see
* Marcella - must see
* Paranoid - must see
* Wallander - must see
Uiteraard ook de wel bekende series Black Mirror en Stranger Things gezien en zit ook met smart op nieuwe afleveringen te wachten.
Ik hoop ook nog dat het derde seizoen van AMC's Halt en Catch Fire nog op Netflix gaat komen. Helaas ontbreekt deze serie volledig op Netflix tot nog toe.
Ik moet nog onderstaande series gaan kijken waarvan ik eerder in januari dit jaar door @Veefje werd aanbevolen. Verdere aanbevelingen zijn altijd welkom.
* Trapped
* The Heavy Water War
* The Cliff
dat klopt, belooft weer veel goedsmeesje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:20:
[...]
Als ik me niet vergis, is Broadchurch S3 al afgelopen zondag bij RTL4 gestart.
PSN ID: Svennie-NL
Net de laatste Android update geïnstalleerd en het probleem lijkt opgelost. Ik had ook constant dat de app na een half uur of zo weg was als actieve app, dat lijkt nu ook opgelost.Switek schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:24:
Sinds de laatste update van de Netfix Android app lijkt er een bugje te zijn m.b.t. de Chromecast. Bij het starten van de app is het cast symbool gewoon zichtbaar maar wanneer je wisselt van profiel is deze verdwenen. Op iOS is dit probleem er niet.
Lijkt me leuk.Tweakmans schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:10:
Eerste trailer voor GLOW, een nieuwe Netflix Original-serie van de producenten van Orange is the New Black. De serie speelt zich af in de jaren tachtig en draait om Ruth (Alison Brie), een actrice die geen werk vindt en toevallig terechtkomt in de excentrieke wereld van het worstelen.
Het resultaat is vanaf 23 juni 2017 op Netflix te bekijken.
[video]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
De Volkskrant noemt het zelfs de beste serie van het jaar:Shinobi-vs-Gast schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:57:
'Master of None' is inderdaad geweldig. Net aflevering vijf afgerond van het tweede seizoen en die eindscène is veelzeggend voor het hoge niveau.
http://www.volkskrant.nl/4495179/
Net klaar met het seizoen. Erg van genoten. Alleen die aflevering van een uur vond ik wat te langExocet schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:26:
[...]
De Volkskrant noemt het zelfs de beste serie van het jaar:
http://www.volkskrant.nl/4495179/
meesje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:20:
[...]
Als ik me niet vergis, is Broadchurch S3 al afgelopen zondag bij RTL4 gestart.
Balen dat ik het gemist heb. Misschien dan weer eens een poging wagen om via RTLXL te bekijken. Zo te zien is het gratis terug te zien.
Shinobi-vs-Gast schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:57:
'Master of None' is inderdaad geweldig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
What? je kijkt liever een aflevering van +/_ 30 minuten, dan van een uur?ghighoegha schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:13:
[...]
Net klaar met het seizoen. Erg van genoten. Alleen die aflevering van een uur vond ik wat te lang
Afleveringen van series kunnen mij nooit lang genoeg duren, indien er genoeg voorradig zijn.
Genieten toch ?
Geen probleem hoor afleveringen van een uur. Maar vond dat alles wat in deze aflevering zat ook wel in een aflevering van een half uur had gekund. Het werd allemaal een beetje gerekt voor mijn gevoel.MarElo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:28:
[...]
What? je kijkt liever een aflevering van +/_ 30 minuten, dan van een uur?
Afleveringen van series kunnen mij nooit lang genoeg duren, indien er genoeg voorradig zijn.
Genieten toch ?
ik dacht het wel ja, dag na de uitzending in Amerika bij NetflixYonix schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:35:
Star Trek: Discovery komt wel naar Netflix? Ik dacht dat de serie exclusief bij CBS te zien zou zijn. Maar goed, Netflix heeft al wel bepaalde Star Trek-licenties, dus het zou kunnen.
[video]
EDIT:
witnesses (Franstalige serie) seizoen 2 staat ook online, weer een erg mooi seizoen (ben bij aflevering 3 nu)
[ Voor 12% gewijzigd door Svennie op 18-05-2017 14:14 ]
PSN ID: Svennie-NL
Het verhaal draait om de vriendschap tussen Mija en Okja, een soort gigantisch supervarken dat een revolutie kan betekenen binnen de voedselindustrie. Wannaar haar genetisch gemanipuleerde vriend wordt ontvoerd door een internationaal bedrijf dat in het vlees geïnteresseerd is, zet het dappere meisje de achtervolging in. Ze krijgt daarbij de hulp van een groep dierenliefhebbers.
De film draait momenteel op het Filmfestival van Cannes en is beschikbaar op Netflix vanaf 28 juni 2017.
[ Voor 4% gewijzigd door Tweakmans op 18-05-2017 12:57 ]
Serie komt inderdaad op CBS all access, maar dat is US only.Yonix schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:35:
Star Trek: Discovery komt wel naar Netflix? Ik dacht dat de serie exclusief bij CBS te zien zou zijn. Maar goed, Netflix heeft al wel bepaalde Star Trek-licenties, dus het zou kunnen.
[video]
Dus in de US alleen op CBS, en overal anders op Netflix.
Netflix heeft overigens niet alleen de uitzendlicentie, maar is ook bij de productie betrokken.
Zo, dat is dan wel even een 'dikke nice' voor ons!M a r c o schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:28:
[...]
Serie komt inderdaad op CBS all access, maar dat is US only.
Dus in de US alleen op CBS, en overal anders op Netflix.
Netflix heeft overigens niet alleen de uitzendlicentie, maar is ook bij de productie betrokken.
Ze gaan wel steeds verder met de looks van die Klingons... Ook de uniforms en de schepen zien er niet echt Trekky meer uit zeg maar. Op zich wel interessant dat "hoe zou Star Trek eruit zien als het nu gemaakt zou worden" maar ik mis toch de vibe van de "echte" Star Treks.Yonix schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:35:
[video]
(Het ziet er haast meer als Babylon 5 uit zo...)
[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 18-05-2017 16:36 ]
Een eerste voorproefje is te zien in de onderstaande video:
Heerlijke trailer. Top cast en een top regisseur. Kijk hier heel erg naar uitTweakmans schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:54:
Eerste trailer voor Okja, een nieuwe Netflix-film van regisseur Bong Joon Ho (The Host, Snowpiercer) met rollen voor bekende acteurs onder wie Tilda Swinton, Paul Dano, Lily Collins, Steven Yeun, Devon Bostick, Daniel Henshall, Shirley Henderson, Giancarlo Esposito en Jake Gyllenhaal.
Het verhaal draait om de vriendschap tussen Mija en Okja, een soort gigantisch supervarken dat een revolutie kan betekenen binnen de voedselindustrie. Wannaar haar genetisch gemanipuleerde vriend wordt ontvoerd door een internationaal bedrijf dat in het vlees geïnteresseerd is, zet het dappere meisje de achtervolging in. Ze krijgt daarbij de hulp van een groep dierenliefhebbers.
De film draait momenteel op het Filmfestival van Cannes en is beschikbaar op Netflix vanaf 28 juni 2017.
[video]
Verwijderd
Wat kunnen we eraan doen? Klagen! Maar eerst de klantenservice bellen en vragen waar de app in de store is gebleven. Als de medewerker uiteindelijk tot de conclusie komt dat het VERBOTEN is op jouw telefoon, even heel verontwaardigd reageren en lekker mopperen.
Dit verzin je toch niet, op deze manier je eerlijk betalende klanten een hak zetten...
https://help.netflix.com/nl
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad apps, maar het kan ook een optie zijn van de app ontwikkelaar, zie ook nieuws: Google laat ontwikkelaars smartphones met root-toegang buitensluiten ...hcQd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:07:
In plaats van Netflix kun je ook Google de schuld geven, die bepaald immers dat toestellen die niet voldoen aan SafetyNet geen toegang krijgen tot apps die gebruik maken van Widevine DRM.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 20:43 ]
De afgelopen avonden was ik me echter flink aan het ergeren bij het kijken. Hij startte in behoorlijke crap-kwaliteit, ging soms wat omhoog, maar bereikte amper HD laat staan UHD en bleef constant zichtbaar flipperen tussen resoluties. Niet om aan te zien dus. Komt dit vaker voor? Zo ja, dan weet ik niet hoe lang ik mijn abonnement nog aanhoud..
Ik heb een UHD-abo, de streaming kwaliteit op High staan in mijn instellingen, en een stabiele 300 mbit verbinding, dus daar kan het niet aan liggen.
[ Voor 36% gewijzigd door tiguan op 19-05-2017 12:38 ]
Nee, maar hij hoort toch na een paar seconden/minuten op HD/UHD te zitten. Als ik daarvoor betaal wil ik niet de hele aflevering in SD of nog lager zitten kijken..tiguan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:38:
Ik ben niet anders gewend dat dat zo werkt. Zijn er apparaten waar het wel meteen in HD begint dan? Aan m'n internet verbinding zou het niet kunnen liggen, heb 150MBit bij Ziggo en tv zit via ethernet aangesloten.
Lag bij mij aan me v8 modem, heb hem toen omgeruild voor een v10 en tot heden geen last van gehad.
De v8 gaf wel aan dat hij met 110 mb verbonden was maar na een week merkte je toch dat hij veel slomer werdt.
Als ik hem een hard reset gaf dan was alles weer goed in netflix en had ik gewoon uhd..
Na een paar dagen kreeg ik weer slecht beeld.
Bij mij start ie ook meestal op een lagere resolutie maar na 2 minuten staat ie dan weer op hd of uhd.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik keek eerst altijd via de Windows 10 app en had daarbij het idee dat hij meteen in HD begon. Ik kijk nu echter via de interne app van mijn nieuwe tv (LG OLED55C7V) en daar begint hij in SD, om normaal gesproken binnen enkele seconden/minuten over te gaan op HD/UHD.
Toen Netflix gisteravond weer zo deed heb ik het ook nog eens via de Windows 10 app geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Ik zal het de volgende keer ook eens via de PS4 Pro proberen, die is bedraad verbonden met mijn router. Maar zoals gezegd lijkt het me wel erg raar als de router/mijn internet het probleem zou zijn. Daarbij wil ik het liefst gewoon de interne app van mijn tv gebruiken om HDR te kunnen kijken wanneer beschikbaar.
Ik lees op internet dat in de US het wel eens heel druk kan zijn op Netflix en men dan niet de hoogste kwaliteit behaalt. Is dit in NL ook zo? Meer mensen met dit probleem? Zou toch niet mogen..
[ Voor 4% gewijzigd door Raymon89 op 19-05-2017 13:14 ]
Wifi 5GHz. Om onbegrijpelijke redenen heeft LG in de 2017 OLEDs maar een 100 mbit netwerkkaart gezet voor de LAN poort. Via 5GHz wifi haal ik dus hogere snelheden. Internet op mijn tv is met andere apps (en voorheen ook Netflix) altijd stabiel.Rallye schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:10:
@Raymon89 : is je TV bedraad aangesloten of via wifi?
[ Voor 45% gewijzigd door tiguan op 19-05-2017 15:22 ]
Hoe heb je bepaald dat je tv ook een hogere snelheid via Wifi behaald?Raymon89 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:16:
[...]
Wifi 5GHz. Om onbegrijpelijke redenen heeft LG in de 2017 OLEDs maar een 100 mbit netwerkkaart gezet voor de LAN poort. Via 5GHz wifi haal ik dus hogere snelheden. Internet op mijn tv is met andere apps (en voorheen ook Netflix) altijd stabiel.
Via fast.com met de interne webbrowser van de tv kom ik op 120-150 mbit uit; dat is bedraad dus nooit te halen vanwege de 100 mbit netwerkkaart. De interne Netflix app heeft ook een speedtest, waarmee ik op hetzelfde uit kom. Zoals gezegd heb ik met andere interne apps van de tv (bijv. YouTube) nog nooit iets van een eventueel onstabiel wifi gemerkt.Malt007 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:20:
[...]
Hoe heb je bepaald dat je tv ook een hogere snelheid via Wifi behaald?
Voor alle overige apparaten geldt dat mijn wifi altijd stabiel is en ik op de 5GHz band vrijwel altijd mijn maximum snelheid, 300 mbit, haal, dus gelijk aan wat ik bedraad haal. Router werkt uitstekend en staat in de huiskamer (direct achter de tv, 10-20 cm er vandaan).
Seems legitRaymon89 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:26:
[...]
Via fast.com met de interne webbrowser van de tv kom ik op 150-180 mbit uit; dat is bedraad dus nooit te halen. De interne Netflix app heeft ook een speedtest, waarmee ik op hetzelfde uit kom. Zoals gezegd heb ik met andere interne apps van de tv (bijv. YouTube) nog nooit iets van een eventueel onstabiel wifi gemerkt.
Voor alle overige apparaten geldt dat mijn wifi altijd stabiel is en ik op de 5GHz band altijd mijn maximum snelheid, 300 mbit, haal, dus gelijk aan wat ik bedraad zou halen. Router werkt uitstekend en staat in de huiskamer (direct achter de tv, 10-20 cm er vandaan).
Ik heb hier met een B6 geen last van en via wifi weet ik geen topverbinding te krijgen vandaar. Mij mij staat er een accespoint op 3 meter afstand (zonder muur of kast ertussen) maar echt goed werkend krijg ik het niet. Aangezien er zo goed als geen materiaal van meer dan 100 mbit te krijgen is hou ik het voorlopig bedraad. 4k UHD gaat via een dedicated mediaspeler en is aangesloten via HDMI naar de tv.
ik zou hem echt eens bedraad aansluiten, ik weet bijna zeker dat je probleem verdwijnt.Raymon89 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:26:
[...]
Via fast.com met de interne webbrowser van de tv kom ik op 120-150 mbit uit; dat is bedraad dus nooit te halen vanwege de 100 mbit netwerkkaart. De interne Netflix app heeft ook een speedtest, waarmee ik op hetzelfde uit kom. Zoals gezegd heb ik met andere interne apps van de tv (bijv. YouTube) nog nooit iets van een eventueel onstabiel wifi gemerkt.
Voor alle overige apparaten geldt dat mijn wifi altijd stabiel is en ik op de 5GHz band vrijwel altijd mijn maximum snelheid, 300 mbit, haal, dus gelijk aan wat ik bedraad haal. Router werkt uitstekend en staat in de huiskamer (direct achter de tv, 10-20 cm er vandaan).
Ik had hetzelfde op mijn Samsung 4k TV. Daar zit ook maar een 100MB poort op maar deze werkt een stuk beter dan de Wi-Fi icm een Experiabox V10
[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 19-05-2017 15:34 ]
Bedankt voor de feedback allen
EDIT:
Draadloos op de C7 zorgt blijkbaar bij meer mensen na verloop van tijd voor problemen, lag dus waarschijnlijk aan de tv. Nu kabeltje erin gestoken en vooralsnog werkt het weer prima
[ Voor 54% gewijzigd door Raymon89 op 20-05-2017 00:44 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2017 10:36 ]
Als je van komedie met wat drama houdt en met een modern sausje erover is dit een aanrader. Erg goed, naar aanleiding van dit topic gekeken. En seizoen 2 moet nog beter zijn!
Seizoen 1 in 1 dag uitgekeken (op release) en dat was fantastisch. Aziz Is erg grappig en dat zie je er aan af (hij schrijft het zelf).alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:18:
Begonnen met Master of None.
Als je van komedie met wat drama houdt en met een modern sausje erover is dit een aanrader. Erg goed, naar aanleiding van dit topic gekeken. En seizoen 2 moet nog beter zijn!
Afgelopen vrijdag omdat ik niet eerder tijd had pas aan seizoen 2 begonnen en weer in 1 dag gekeken
Helaas heeft hij aangegeven geen inspiratie te hebben voor een derde seizoen en dat hij daardoor nog niet weet of dat er überhaupt gaat komen.
Ik kijk in de woonkamer op een PS4(pro) en in de slaapkamer op een AppleTV4, 5GHz wireless en een 300 mbit Ziggo lijntjetiguan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:38:
Ik ben niet anders gewend dat dat zo werkt. Zijn er apparaten waar het wel meteen in HD begint dan? Aan m'n internet verbinding zou het niet kunnen liggen, heb 150MBit bij Ziggo en tv zit via ethernet aangesloten.
Hier is starten in SD een enorme uitzondering. Komt zelden voor.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Klein seizoen vol gehouden, daarna kon het me niet meer boeien. IMHO iets te veel van dezelfde interactie tussen de personen..Mx. Alba schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:50:
Netflix zat me al heel lang af en toe te naggen over Unbreakable Kimmy Schmidt. Omdat bleek dat ik Master of None toch wel stiekem heel leuk vond, heb ik die dus ook maar eens aangeslingerd. Blijkt ook een heel grappige serie te zijn!
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Blijkbaar moeten we geduld hebben tot 7 juli:EdwardK123 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:36:
[...]
Oké oké sorry, maar ik dacht dat S3 al in de voorbereiding was.. blijkt dat ze alleen zeiden 'The Expanse will return in 2018', dat is natuurlijk al vaag, maar genoeg.
Ik wil mijn Expanse-honger stillen na alle boeken verslonden te hebben..
Duuurt langNetflix NL&BE @ twitter:
Nog even volhouden! Seizoen 2 van The Expanse is vanaf 7 juli te zien op Netflix.
[ Voor 5% gewijzigd door Minneyar op 22-05-2017 15:20 ]
Ook pas mee begonnen, en wow wat herken ik een hoop in zijn character... vooral dat stukje over hoe zwaar die immigrant ouders het hadden laat me echt beseffen wat voor een klote kind ik was(ben)alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:18:
Begonnen met Master of None.

Erg goede serie tot nu toe, grappig maar toch heel erg neutraal/realistisch, ben benieuwd naar seizoen 2!
Dan ben ik op vakantieMinneyar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Blijkbaar moeten we geduld hebben tot 7 juli:
[...]
Duuurt lang![]()

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Bloodline, 26 mei
House of Cards, 30 mei
Flaked, 2 juni
Orange is the new Black, 8 Juni
En volgens mij vergeet ik er nog een
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Wat houdt je tegen om ze gewoon zelf verdeeld over de zomermaanden te kijkenErulezz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:04:
Kan Netflix de volgende series niet even wat verspreiden over de zomer?![]()
Bloodline, 26 mei
House of Cards, 30 mei
Flaked, 2 juni
Orange is the new Black, 8 Juni
En volgens mij vergeet ik er nog een
Hier nu overigens bezig met Bloodline S1, leuke serie maar wel wat langdradig in de eerste paar afleveringen. Nu bij E6 en het begint steeds interessanter te worden.
Ach dan ben je een keer blij om weer naar huis te gaan, na je vakantie.
Super!Minneyar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Blijkbaar moeten we geduld hebben tot 7 juli:
[...]
Duuurt lang![]()
Bloodline is inderdaad een hele toffe serie die helaas iets te langzaam op gang komt, maar zodra ie echt op stoom komt leg je m niet makkelijk meer weg..ik222 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:09:
[...]
Wat houdt je tegen om ze gewoon zelf verdeeld over de zomermaanden te kijken
Hier nu overigens bezig met Bloodline S1, leuke serie maar wel wat langdradig in de eerste paar afleveringen. Nu bij E6 en het begint steeds interessanter te worden.
Zo denk ik ook over S2 trouwens. Duurde even voordat ik dat als meer dan een kopie van S1 zag.pires101 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:51:
[...]
Bloodline is inderdaad een hele toffe serie die helaas iets te langzaam op gang komt, maar zodra ie echt op stoom komt leg je m niet makkelijk meer weg..
Ben ik ook net aan begonnen, goede serie kan maar moeilijk stoppenGrudgie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:41:
Sinds paar dagen begonnen met de serie Marcella. Kon mij al gelijk pakken. Leuke serie om te kijken.
Kost me slaap

Seizoen 2 mag snel komen. Duurt me te lang.GRUMBLER schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:20:
[...]
Ben ik ook net aan begonnen, goede serie kan maar moeilijk stoppen![]()
Kost me slaap
Zelfde heb ik met House of Cards.
Alleen die trailer al
Ben benieuwd of de Netflix servers de drukte kunnen verwerken rond die tijd....
Ja! Volgende week eindelijk House Of Cards! En ook volgende maand Game Of Thrones. Wordt een lekkere drukke week/maand met series kijken.GRUMBLER schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:24:
[...]
Alleen die trailer al![]()
Dat zal geen issue zijn. Netflix content staat gewoon bij AWS, dat zal best goed schalenGRUMBLER schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:24:
[...]
Alleen die trailer al![]()
edit: @hieronder weer wat geleerd
[ Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 24-05-2017 13:48 ]
Computer says no
http://www.networkworld.c...in-on-amazon-s-cloud.htmlMeekoh schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:28:
[...]
Dat zal geen issue zijn. Netflix content staat gewoon bij AWS, dat zal best goed schalen
"“The best way to express it is that everything you see on Netflix up until the play button is on AWS, the actual video is delivered through our CDN,” Netflix spokesperson Joris Evers said.
So while Cloud Chronicles congratulates Netflix on its use of AWS, just keep in mind, the company’s isn’t quite ALL in on Amazon’s cloud."
[ Voor 35% gewijzigd door GRUMBLER op 24-05-2017 13:40 . Reden: aanvulling ]
https://openconnect.netflix.com/en/
EU verhoogt kosten voor Netflix
Tot grote weerzin van de Nederlandse regering heeft een meerderheid van de EU-lidstaten dinsdag besloten om nieuwe regels in te voeren voor videoplatformen op internet. Consumenten die graag naar Netflix kijken kunnen daardoor met hogere abonnementskosten worden opgezadeld, zei de demissionair staatssecretaris voor mediazaken Sander Dekker na afloop van overleg met zijn collega's in Brussel.
Een en ander is het gevolg van een aanpassing van een audiovisuele richtlijn uit 2007. Geen enkele lidstaat betwist dat er nieuwe Europese regels moeten komen doordat steeds meer consumenten televisiekijken via internet, maar er is grote onenigheid over de wijze waarop. In wezen tekent zich een culturele tweedeling af tussen landen die hun eigen audiovisuele industrie willen beschermen tegen de Amerikaanse dominantie op internet en landen die de keuze zoveel mogelijk aan de consument willen laten.
De cast van 'Marseille', een Franse serie die Netflix heeft geproduceerd. Filmster Gerard Depardieu speelde daarin een hoofdrol.
De cast van 'Marseille', een Franse serie die Netflix heeft geproduceerd. Filmster Gerard Depardieu speelde daarin een hoofdrol.AP
Europese producties
Enkele landen in het laatste kamp, waaronder Nederland, zijn het vooral niet eens met wetgeving die lidstaten de mogelijkheid geeft om van videoplatformen een financiële bijdrage te vragen voor de ontwikkeling van Europese producties. Dat is zelfs mogelijk als dit platform vanuit een andere lidstaat opereert. 'En er wordt niet gekeken wat deze onderneming al heeft geïnvesteerd in Europese producties', zo vatte Dekker zijn zorgen samen.
Daarnaast is een meerderheid van de EU-lidstaten voorstander van de introductie van een quotum voor Europese producties. Videoplatformen die via internet actief zijn, zouden minstens 30% van hun aanbod moeten laten bestaan uit Europese series of films.
Druk
De Europese Commissie had vorig jaar een quotum van 20% voorgesteld, maar onder druk van onder meer Frankrijk, Italië, Spanje en Duitsland werd dit dinsdag op het allerlaatste moment verhoogd. Het Europees Parlement liet vorige week al weten voorstander te zijn van een minimum van 30%.
Staatssecretaris Sander Dekker (VVD).
Staatssecretaris Sander Dekker (VVD).Hollandse Hoogte / Robin Utrecht
De drempel van 20% had voor internetplatformen niet zoveel problemen opgeleverd. Van Netflix is bekend dat zijn aanbod nu zou voldoen bij de instelling van dit percentage, maar de verhoging noopt mogelijk wel tot aanpassingen.
Haatzaaien
Controversieel is ook de reikwijdte van de richtlijn. Een meerderheid van de EU-lidstaten wil dat socialmediabedrijven met 'essentiële videodiensten' ook gaan voldoen aan regels die minderjarigen moeten beschermen. Hetzelfde zou moeten gelden voor regels die haatzaaien en de verspreiding van terreurboodschappen op die platformen moeten tegengaan.
Maar staatssecretaris Dekker vindt dat Europa nu te ver doorschiet. Hij stelt dat de 'Facebooks van deze wereld onder hele zware regulering gaan vallen'.
‘De Facebooks van deze wereld gaan onder hele zware regulering vallen’
• Staatssecretaris Sander Dekker
'Er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen de grote commerciële omroepen waar je wel regels aan mag opleggen en jij en ik die zo af en toe een videootje op Facebook plaatsen', aldus Dekker. 'In mijn ogen is dat echt met een kanon op een mug schieten. Je kan via het strafrecht al haatzaaien aanpakken. Het risico is nu dat bedrijven video's van hun platformen gaan weren, wat ook een aantasting van de vrijheid van meningsuiting kan zijn.'
Urenlang overleg
EU-voorzitter Malta deed dinsdag verwoede pogingen om alle landen op één lijn te krijgen. Maar na urenlang overleg en meerdere aanpassingen in het compromisvoorstel bleek dat nog zeker zes landen ernstige bezwaren hadden. Naast Nederland waren dat het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Zweden, Finland en Luxemburg. Zij werden echter overstemd door hun collega's.
Dekker hoopt dat er in de onderhandelingen met het Europees Parlement nog wat gaat veranderen aan de richtlijn. Consumentenorganisaties en de technologiebedrijven moeten in zijn ogen ook in actie gaan komen.
Source; https://fd.nl/economie-po...hoogt-kosten-voor-netflix
Zal wel loslopenLanfear89 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:24:
Krijg net een artikel doorgestuurd over nieuwe EU regels waardoor netflix mogelijk duurder wordt;
[...]
![]()
![]()
Source; https://fd.nl/economie-po...hoogt-kosten-voor-netflix
Nu is het mij niet helemaal duidelijk hoe het blokkeren van content werkt ivm het wisselen van online/offline en verbinden met netwerken. De helpdesk vertelde dat zodra ik verbinding zou maken met een buitenlands netwerk de bestanden niet meer toegankelijk zouden kunnen zijn... maar wist het niet zeker. Ook de duur van de mogelijkheid tot kijken wist ze niet zeker.
Mijn vraag is heeft iemand hier dit wel eens gehad en is er een oplossing zodat als ik vanalles heb voorbereid en in het vliegtuig stap ik niet ineens zonder kijkbare content kom te zitten? En als dat onverhoopt wel gebeurt (verbinding met wifi in hotel of op vliegveld in Canada) kan ik het dan nog terugdraaien?
Of Duitsland, Spanje, Frankrijk of Italie.Raymon89 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:11:
Meer Europese content is prima, zolang die maar niet uit Nederland komt
Meer BBC zou ik wel toe juigen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Heeft de Brexit dan toch nog meer gevolgenMeNTaL_TO schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:08:
[...]
Of Duitsland, Spanje, Frankrijk of Italie.
Meer BBC zou ik wel toe juigen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ze horen dan niet meer bij de EU, maar nog steeds bij Europa.
Als ze nu een nasynchronisatie laten horen bij land van productie zitten die zeiklanden in ieder geval goed.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ja... maar het is een EU maatregel. Geen idee hoe dat in die teksten precies staat. En ook hoe dat precies werkt, want Frankrijk wil gewoon 30% Franse productie geloof ik.MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:18:
[...]
Ze horen dan niet meer bij de EU, maar nog steeds bij Europa.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verbaast me niets, volgens mij hebben ze daar zelfs een wet voor muziek op de radio.Trevor schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:21:
[...]
Ja... maar het is een EU maatregel. Geen idee hoe dat in die teksten precies staat. En ook hoe dat precies werkt, want Frankrijk wil gewoon 30% Franse productie geloof ik.
Maar goed, laten we hopen dat deze regel er niet door heen komt.
Gebruik een personal firewall en blokkeer het verkeer van&naar Netflix.Tarz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:42:
Mijn vraag is heeft iemand hier dit wel eens gehad en is er een oplossing zodat als ik vanalles heb voorbereid en in het vliegtuig stap ik niet ineens zonder kijkbare content kom te zitten? En als dat onverhoopt wel gebeurt (verbinding met wifi in hotel of op vliegveld in Canada) kan ik het dan nog terugdraaien?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Volgens mij gaat het hem om 'nieuwe' content te downloaden, maar volgens mij heb je wel een punt, want het afspelen zou ook weleens geblokkeerd kunnen worden, maar dan zet je gewoon even je internet uit ?F_J_K schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:38:
[...]
Gebruik een personal firewall en blokkeer het verkeer van&naar Netflix.
Afleveringen daarvoor en daarna doen het gewoon maar als ik 3 wil kijken zegt ie : deze titel is niet beschikbaar in je regio (nl). Selecteer een andere titel.
Klopt. Heb dit zelf ervaren tijdens een business trip. Tablet volgeladen met series maar downkoads waren niet meer beschikbaar nadat ik was verbinden met hotel WiFi. Gelukkig had ik nog m'n externe HD bij meTarz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:42:
Hallo Netflixxers (is dat een woord?), ik heb een vraag. Heb al met de helpdesk van Netflix gechat en een soort van antwoord gekregen, maar ben benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn. De situatie is zo dat ik een abonnement op Netflix wil gaan nemen om naast thuis ook offline via het downloaden van titels onderweg of op vakantie kan kijken. We gaan 18 dagen naar Canada en ik wil op een tablet of windows 10 netbook films en series kunnen kijken.
Nu is het mij niet helemaal duidelijk hoe het blokkeren van content werkt ivm het wisselen van online/offline en verbinden met netwerken. De helpdesk vertelde dat zodra ik verbinding zou maken met een buitenlands netwerk de bestanden niet meer toegankelijk zouden kunnen zijn... maar wist het niet zeker. Ook de duur van de mogelijkheid tot kijken wist ze niet zeker.
Dank u. Is dus iets bij netflix fout.Rallye schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:30:
@chucky666 Klopt. Bij mij doet hij het ook niet. Ik heb echter de hele serie al gezien. Ik wacht op seizoen 5.
Het resultaat wordt op 7 juli 2017 op Netflix verwacht.
http://screenrant.com/jason-bateman-ozark-netflix-trailer/
[ Voor 12% gewijzigd door Schimanski81 op 26-05-2017 12:22 ]
Ook beginnen aan White Collar. De dynamiek van de serie doet me denken aan Suits, en de muziek doet me denken aan Better Call Saul. Serieus. De aftiteling van White Collar is echt pure BCS-muziek!
Season 1 loopt een beetje langzaam maar wel grappig, de lange verhaallijn wordt dan wel spannender in ieder geval.Mx. Alba schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:03:
Hmmmmm, Kimmy Schmidt begint inderdaad in rap tempo heel bizar te worden... Geen idee of ik dat nog lang volhou.
Ook beginnen aan White Collar. De dynamiek van de serie doet me denken aan Suits, en de muziek doet me denken aan Better Call Saul. Serieus. De aftiteling van White Collar is echt pure BCS-muziek!
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Heb je het nu over Kimmy of Collar?Garyu schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:10:
[...]
Season 1 loopt een beetje langzaam maar wel grappig, de lange verhaallijn wordt dan wel spannender in ieder geval.
Ah, white collar. Kimmy nog niet gekeken.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Het resultaat verschijnt op Netflix vanaf 21 juli 2017.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UPxCxC6PIhQ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.