Wauw ... wat een aflevering zeg!!!
Dit is misschien wel de beste aflevering van de serie. Maar er gebeurde zoveel verschillende dingen tegelijk.
Rick die duidelijk maakt dat hij de groep moet kunnen vertrouwen (iets waar ik eerder kritiek op had) en dat ze niet alle beslissingen aan hem over moeten laten. Dat ze het als groep moeten doen. Geweldig en eindelijk.
Michonne die in deze (en ook vorige) aflevering eindelijk karakter krijgt en wat mag zeggen. Waar ze inderdaad begrip blijkt te hebben voor Merle en hem eigenlijk probeert te redden.
Merle, die was sterk zeg. Michonne vrij laten is een groter gebaar dan de "zelfmoord actie". Hij zit dronken in zijn auto zombies te verzamelen wat duidelijk maakt dat hij gewoon dood wil, hij kan het gewicht van de mensen die hij heeft vermoord niet aan. Dat hij dan gewoon Michonne vrij kan laten en probeert de governor te doden ...
Dit is eigenlijk, van alle mogelijke manieren waarop hij dood zou gaan DE manier die ik hem niet gun! Was hij maar een eikel gebleven en dat Daryl of Rick hem dan kilt vond ik een beter einde voor hem dan zo ...
En dat Daryl dan zo machteloos zijn broer moet afmaken is gewoon ... ... ... Ben benieuwd hoe Daryl dit verlies verwerkt. Hopelijk richt hij zijn woede (en pijlen) op de governor en niet Rick('s groep). Hopelijk is de band met hem/de groep groot genoeg om dit verlies te verwerken.
En als laatste Glenn die Maggie gewoon ten huwelijk vraagt is ook een geweldig detail. Dat er in deze puinhoop van ellende gewoon zoiets moois mogelijk is. Dat zie je gewoon in de ogen van Hershel ...
Hopelijk is de finale van deze proporties en meer!
ps. Over die spoiler dat je in een preview zag dat Merle als zombie voorbij komt kan ik niet terug vinden. Ik heb de preview meerdere malen bekeken maar het zit er toch echt niet in ...
Edit: Ik vroeg mij trouwens af ... is het mogelijk dat iemand (in dit geval de Governor) zo gemakkelijk 2 vingers van Merle eraf bijt? Mijn gevoel zegt van niet namelijk (althans niet met je snijtanden)?
[
Voor 5% gewijzigd door
Dreanor op 25-03-2013 20:47
]