[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Cyphax schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:53:
Rick is al veel te lang bezig met oninteressant te zijn: het is een beetje tijd voor een comeback.
Dat zal vast gebeuren: de serie draait namelijk om Rick (althans, zo is dat wel in de comic). Dat de focus nu even op andere karakters lijkt te liggen betekent niet dat Rick 'de serie uit kan'.

En het mooie van de comic, wat nu dus in de serie lijkt terug te komen, is de mentale ontwikkeling van Rick (en de rest). Zombies leuk, maar mensen zijn elkaars echte vijanden en het leven in een post-apocalyptische wereld doet nogal wat met je. Vooral dat vind ik leuk om te zien. Zombie-slashers zijn er genoeg :Y

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Over comeback gesproken: ik denk dat Tyreese in de finale en in het komende seizoen een belangrijke rol krijgt toebedeeld. Volgende week zal trouwens ook duidelijk worden hoe het met Andrea is afgelopen (eigenlijk zat ik daar deze aflevering al een beetje op te wachten).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb de comics niet gelezen maar ik heb zo'n gevoel dat Carl echt dè badass wordt in het volgende seizoen of die daar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Spotmatic schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:50:
Over comeback gesproken: ik denk dat Tyreese in de finale en in het komende seizoen een belangrijke rol krijgt toebedeeld. Volgende week zal trouwens ook duidelijk worden hoe het met Andrea is afgelopen (eigenlijk zat ik daar deze aflevering al een beetje op te wachten).
Over Tyreese gesproken, of beter gezegd, een van zijn groepsleden.

Volgens mij werd dat jochie van zijn groep door Merle neergeschoten toen hij op de Governor mikte of heb ik dat verkeerd gezien?

Als dit wel zo is dan kan Tyreese nog voor een vijandige twist zorgen, of juist het tegenovergestelde ...

Maar we zullen het snel zien, het is alweer bijna woensdag, dus de week is al bijna door de helft. En dat betekend dat het al bijna weekend is en dan is het zo weer maandag en zijn we bedroefd dat we weer een half jaar zonder the walking dead moeten doen. :9

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Twhomp schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:20:
[...]

Dat zal vast gebeuren: de serie draait namelijk om Rick (althans, zo is dat wel in de comic). Dat de focus nu even op andere karakters lijkt te liggen betekent niet dat Rick 'de serie uit kan'.
Precies, maar hoewel ik dat "even [...] andere karakters" op zich ook heel belangrijk vind wordt het nou tijd om Rick weer in de spotlight te zetten. Hopelijk dus door op fraaie wijze af te rekenen met de governor. Of Daryl te helpen, anything behalve nog meer over die zenuwinzinking. :P
En het mooie van de comic, wat nu dus in de serie lijkt terug te komen, is de mentale ontwikkeling van Rick (en de rest). Zombies leuk, maar mensen zijn elkaars echte vijanden en het leven in een post-apocalyptische wereld doet nogal wat met je. Vooral dat vind ik leuk om te zien. Zombie-slashers zijn er genoeg :Y
Zo ben ik dus ook benieuwd of de governor niet lagner dan dit seizoen vijand blijft. Ik ga er niet vanuit dat met de finale volgende week het einde verhaal is voor de governor (ik ken de comics verder niet), hoewel het natuurlijk prima kan... dus ik ben wel een beetje benieuwd. Als de governor exit zou zijn aan het einde van dit seizoen, is er dan een andere bad guy die het stokje gaat overnemen? Ik zou zo niemand kunnen bedenken.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003

Spotmatic

Ken sent me

De gevangenis en Woodbury zijn slechts tussenstations in het verhaal. Elders in de TWD wereld zijn nog meer bad guys (maar ook good guys) ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:18

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zo, net even gekeken dus ik durf hier weer in te checken ;)

Ik blijf het toch een erg goede serie vinden, een goede combo van verhaal en actie. Vooral een (vind ik) goede weergave van hoe het leven er dan uit zou zien, niet te veel ongeloofwaardige situaties (voor zover dat mogelijk is natuurlijk). Ook de uitdieping van de karakters blijf ik goed vinden, niet alleen maar gericht op actiescènes.
Ik heb de comics ook gelezen en blijf de serie een soort van parallel universum vinden, het lijkt er wel op maar op veel punten ook totaal niet.

Ik kan wel slecht tegen een half jaar wachten......

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:10

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik vind het ook erg zonde dat het een half jaar moet duren. Ze zouden toch ook in 1x 2-3 seizoenen kunnen filmen, schrijven etc? Dan kunnen zij 1,5 jaar werken en wij kijken. :D

Maar goed de 31ste begint Game of Thrones weer! :D

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

Dreanor schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:45:
Edit: Ik vroeg mij trouwens af ... is het mogelijk dat iemand (in dit geval de Governor) zo gemakkelijk 2 vingers van Merle eraf bijt? Mijn gevoel zegt van niet namelijk (althans niet met je snijtanden)?
Heb ergens eens gelezen dat je dezelfde kracht nodig hebt om een pink door te bijten als je hebt om een wortel door te bijten... auch :X
Let op:

Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel.
Dit is de regel.
Zo, net even gekeken dus ik durf hier weer in te checken ;)
;)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen met de verhaallijn met de Governor.
In de comics
spoiler:
jaagt hij iedereen de gevangenis uit, waardoor ze weer op zoek moeten naar nieuw onderdak, maar wordt hij zelf doodgeschoten door een vrouw uit Woodbury, omdat zij op zijn bevel Laurie en haar baby neerschiet; ze gaat daardoor door het lint en vermoordt de Governor.
Ik vermoed ook dat Rick een andere rol zal spelen dan in de comics, maar ben benieuwd hoe ze dit gaan doen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

@Laurie_Holden
I am trying... @davemorrissey64
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ie7HzF8bsOL37edmKXznwFfu/full.jpg
:P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:37
Maar wie heeft die walkers in de pit nou in de fik gestoken vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:26

Anthirian

In Trance We Trust

Dat leek me nogal duidelijk, namelijk Milton Fine. Eerst vroeg de Governor aan Tyreese waar hij de benzine vandaan had gehaald, maar toen die niet wist waar hij het over had bleek dat Tyreese het niet was. Daarna zinspeelt Milton hierop in het gesprek met de Governor.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
[b][message=39990112,noline]NoTimeRemains schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:39

Heb ergens eens gelezen dat je dezelfde kracht nodig hebt om een pink door te bijten als je hebt om een wortel door te bijten... auch :X
Dan moet je wel tussen de kootjes bijten en volgens mij heb je dan toch iets meer kracht nodig dan bij een wortel.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ik ben dan ook geen expert he ;) Nog nooit een vinger eraf gekauwd.

speculatie:
spoiler:
De Govenor en zijn groep vallen Rick aan. Milton vindt Andrea en bevrijdt haar. Andrea maakt de Govenor af en vlucht samen met Milton met Rick mee. Er gaan slachtoffers vallen bij de groep van Rick maar wie? Glenn en Maggie gaan nog trouwen en zijn belangrijk in het verhaal. Carl gaat niet dood. Hershel zou kunnen maar t lijkt me niet, hij is meer Rick's vertrouweling. Mss dat Darryl eraan gaat omdat hij boos is om Merle. Michonne is zeer belangrijk in de comic iig. Ik denk niet dat ze net als de comic de baby durven dood te schieten. Mss die ander dochter van Hershel? Speelt niet echt een rol in t verhaal buiten little asskicker verzorgen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Anthirian schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:27:
Dat leek me nogal duidelijk, namelijk Milton Fine. Eerst vroeg de Governor aan Tyreese waar hij de benzine vandaan had gehaald, maar toen die niet wist waar hij het over had bleek dat Tyreese het niet was. Daarna zinspeelt Milton hierop in het gesprek met de Governor.
Vind Milton teveel voor de hand liggend. Dan hadden ze het net zo goed vol in beeld kunnen brengen.

Ik verwacht eerder die Martinez.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:01

Snippertje

Light up your life

Ik denk ook dat Martinez uiteindelijk Andrea vindt en in opstand komt en zich uiteindelijk bij de groep van Rick aansluit samen met Milton.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik doelde eigenlijk op het feit dat ik vermoed dat Martinez de boel in de fik heeft gezet ipv Milton :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:01

Snippertje

Light up your life

L1nt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:54:
Ik doelde eigenlijk op het feit dat ik vermoed dat Martinez de boel in de fik heeft gezet ipv Milton :X
Ja dat begreep ik ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
ik denk toch dat het Milton was. Hij kent ook de schuilplek die de Governor had klaargezet voor Michonne, dus waarschijnlijk zal hij Andrea bevrijden.
Martinez is niets anders dan een vervanger van Merle. Iemand dus die het vuile werk opknapt zonder verder na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Speculatie

spoiler:
Om de apocalypse nog apocalyptischer te maken kan ik mij voorstellen dat het virus muteert en overspringt op bepaalde dieren. Dus dan naast de menselijke walkers ook nog hordes aan zombie honden, alles verslindende vogelzwermen ala The Birds etc etc.
Dit lijkt mij helemaal een hel, omdat er zoveel dieren zijn en je lastig je kan verschuilen...

Wellicht is dit reeds uitgewerkt in de comics?

(geen idee, ik lees ze niet, dus wellicht spreek ik voor mijn beurt)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Iemand nog gedacht aan een rol voor Morgan? Zou hij niet de walkers in de fik hebben gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik denk het niet, die aflevering was echt een symbolisch afscheidt van de beste man, zoals men weg reed en nog even kijken wat hij deed, door dat poortje in de ruïne.

Wat zou de motivatie van Morgan zijn als hij dit wel doet, maar zich verder niet bij Rick bekend maakt dat hij in de buurt is?

btw, waarom een speculatie in een spoiler Xymox. Dit is net weer het andere uiterste van wel/niet spoiler gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Kan Morgan niet zijn geweest, zoals al eerder gezegd was het een dag rijden van Woodburry naar die plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ultimation schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:41:
Kan Morgan niet zijn geweest, zoals al eerder gezegd was het een dag rijden van Woodburry naar die plaats.
zou best kunnen dat ie stiekem al rond sluipt. Rick heeft hem vast verteld over de Governor dus wie weet. Qua twist zou het natuurlijk een hele goede zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Milton heeft het gedaan dat was vrij duidelijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Het lag me er even te dik op dat Milton het heeft gedaan.. Denk het niet, zomaar de poort uit rijden daar zonder dat iemand het ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

de afstand tussen Morgan en Rick is behoorlijk groot ik denk niet meer dat we die gaan zien

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jasper2603 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:21:
Het lag me er even te dik op dat Milton het heeft gedaan.. Denk het niet, zomaar de poort uit rijden daar zonder dat iemand het ziet?
Precies. En als het toch al zo duidelijk is waarom hem niet herkenbaar in beeld brengen? Juist door deze manier denkt iedereen dat het Milton s terwijl de daadwerkelijke dader straks bekent gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:34
Hele serie begint mij eigenlijk erg te vervelen...
En dat als Zombie Fan van het eerste uur (mijn eerste LaserDisc (jaja) was Dawn of the Dead)...

Dat hele gezeik iedere keer , eerst op die boerderij en nu weer in de gevangenis met The Govener....
Dat hele "We moeten menselijk blijven" en al die persoonlijke relatie prblemen ;w

Zombies hakken wil ik zien .... :-) >:) >:)

[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 29-03-2013 20:06 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

oldsmelly schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:04:
En zoals zo vaak gezegd is, door zowel ons als de makers van de serie, moet je dan niet bij The Walking Dead zijn, TWD gaat helemaal niet over zombies maar om de mensen, interesseren de mensen je niet? Zoek dan je Laserdisk speler maar weer eens op :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:34
Mwa ...ben ik niet met je eens...

De laatste paar afleveringen van dit seizoen en op een gegeven moment ook bij de boerderij in seizoen 2 leek het wel of ik naar een of Hugh Grant serie wordenze moeten echt gaan uitkijken dat ze niet teveel die kant op gaan.. maar goed ieder zijn ding toch !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 aflevering en dan ga ik afhaken.

Waarom?
- Het is één grote emo-bende (geworden);
- ben niet bepaald onder de indruk van de acteerprestaties;
- er zijn teveel irritante characters. Maar deze zijn vervolgens weer niet irritant genoeg om ze te daarvoor te kunnen waarderen.

Natuurlijk eindigt S03 met een major cliffhanger. So be it.

O ja, Daryl is een eindbaas! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

oldsmelly schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:13:
Niet met mij eens? Het is niet mijn mening dat het niet om de zombies draait, dat is de mening van de schrijver van het verhaal:
Robert Kirkman:
The show (and the comics) have never really been about the horror of the zombies, but about how people react when something devastates the world we know.

The Walking Dead is about rebuilding a sense of civilization and finding our humanity in the face of monsters (both living and undead). How do people treat each other now that the familiar is gone?
“It’s not about the zombies,” the cast members of The Walking Dead assure us on some of AMC’s promo ads for the show. They tell us it’s about the characters, about relationships, about survival, and about how people change as they struggle to survive.
Kirkman heeft een verhaal geschreven over mensen die in een onmogelijke situatie terecht gekomen zijn, een waar de hele mensheid omver gegooid is en waar een stelletje overlevenden moet proberen bij zinnen te blijven en te overleven, hoe ze een gemeenschap draaiende proberen te houden en welke problemen daarbij komen kijken.

De zombie uitbraak was nodig om die omgevallen samenleving tot stand te kunnen brengen, dat hadden net zo goed aliens of een ijstijd kunnen zijn. Die zombies hebben verder 0,0 met het verhaal te maken.
Uiteraard moet je er nu en dan een paar in beeld brengen en als je dan toch bezig bent kun je even leuk laten zien hoe die hoofden uit elkaar spatten, zombies omleggen is uiteraard wel een onderdeel van hun leven geworden. Maar dat wil niet zeggen dat ze een (belangrijk) onderdeel van het verhaal zijn, dat was, is en zal altijd de groep overlevenden en hun geestelijke gesteldheid blijven.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
oldsmelly schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:13:

De laatste paar afleveringen van dit seizoen en op een gegeven moment ook bij de boerderij in seizoen 2 leek het wel of ik naar een of Hugh Grant serie wordenze moeten echt gaan uitkijken dat ze niet teveel die kant op gaan.. maar goed ieder zijn ding toch !
Je wilt toch ook geen 45 minuten alleen maar hacken en slashen van zombies zien? Dat gaat ook vervelen. De kracht van TWD gaat juist uit van het menselijke drama dat zich ontvouwd tijdens een zombieplaag. Daarvoor hoef je nog niet eens zombies te zien. Neem de film Jaws, in deze film is het de producenten nooit goed gelukt de mechanische haai goed werkend te krijgen. Daarom werd besloten de 1e half uur/drie kwartier de haai niet zichtbaar te maken. Juist het prikkelen van het verbeeldingsvermogen door het niet direct tonen van de haai heeft deze film succes gebracht.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

de naam/het begrip "The Walking Dead" gaat niet om de zombies, maar juist om de mensen. Het is een kwestie van tijd tot je dood bent.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat weten we inmiddels, maar het is wel jammer dat dit van TWD niet meer maakt dan een gemiddelde soapserie met een verhaal dat net zo middelmatig is. Daar heb je geen zombies voor nodig.

Als je dan toch zombies toevoegt, doe het dan goed en geef het gevaar (nee, iedere week een zombie in een steegje neerschieten is geen gevaar) de hoofdrol met daar bovenop de onderlinge relaties tussen de overlevenden.

Zoiets als Darabont het blijkbaar wilde.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat had de producer voor het volgende seizoen toch ergens gezegd? Dat de mensen momenteel te weinig het gevaar zien van de walkers en in slaap gesust worden. In het volgende seizoen zou er wat meer focus op de walkers liggen. Ik weet de exacte woorden niet meer en kan ook zo gauw geen linkje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anthirian schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 01:44:
Dat had de producer voor het volgende seizoen toch ergens gezegd? Dat de mensen momenteel te weinig het gevaar zien van de walkers en in slaap gesust worden. In het volgende seizoen zou er wat meer focus op de walkers liggen. Ik weet de exacte woorden niet meer en kan ook zo gauw geen linkje vinden.
Misschien bedoel je een eerdere post van mij:
The_Sukkel in "[Serie] The Walking Dead"
Dat zombies soms een beheersbaar risico lijken en dan plots weer een totale ramp is een bekend verschijnsel in zowel de comics als TV serie. Zie ook een opmerking van Gale Anne Hurd (één van de producers van de show) over de plannen voor seizoen 4:
http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=44094
[...]
"We are going to amp up the threat of the walkers, because they've started to seem like a manageable threat. They are not a manageable threat"
[...]
Voor mij persoonlijk gaat het om de mix van het menselijke verhaal (gewone personen in een extreem ongewone situatie en hoe daarmee om te gaan) en het feit van een zombie apocalypse. Beide ingrediënten zijn een onmisbaar ingrediënt voor het succes van TWD.

Je hebt zat verhalen, films en series met slechts één van de twee, maar nog nooit eerder deze mix. Robert Kirkman doet het en heeft daarmee een compleet nieuw genre op TV aangeboord. George Romero (de "godfather" van dit genre) heeft het al eerder op film gedaan. TWD zie ik als een mooie hommage aan (en verbetering op) zijn werk.

Romero is het daar (jammer genoeg) niet helemaal mee eens en lijkt wel een beetje jaloers:
http://blog.zap2it.com/fr...-of-the-walking-dead.html
[...]
"I haven't seen any of the episodes," Romero tells Zap2it.

And not only has he not watched the show, he tells us he turned down an offer to work on an episode.

"Frank [Darabont] and [Greg] Nicotero were calling me and asking me to do one of these," he says. "I don't have any desire to do one because it's not -- my zombies live in sort of my universe and they're political and they're different from whatever that is."

He continues: "I'm not trying to capitalize on a trend. When I want to write about something, I try to use zombies to do it because it's easier than trying to write a piece about citizen journalism. It's easier to put zombies in it and make fun of it."

Is he just sick of zombies in general?

"I'm not really a fan of the fact that they've become as popular as they've become because I used to think that I had them in my pocket somewhere," says Romero. "And now they're sort of all over the place and I'm not thrilled."
[...]
Toch jammer te noemen, want doordat hij zelf TWD niet blijkt te zien als zijn petekindje en zich er eigenlijk tegen afzet (zonder er zelf iets van te hebben gezien), dwingt hij de kijker een vergelijking te maken. Wat mij betreft valt die vergelijking negatief uit voor hem... En dat komt niet zozeer (alleen) vanwege de voortgeschreden technieken, make up en special effects, maar vooral vanwege de nogal obligate en dominee-achtige maatschappijkritiek die hij in zijn films aan de kijker opdringt. Kirkman legt meer lagen en dilemma's in de karakters en het verhaal, waardoor een "bad guy" niet alleen maar bad is en een "good guy" niet alleen maar good.

In plaats van te wijzen met het vingertje, laat Kirkman ons veel meer nadenken over de vraag "wat zou jíj dan hebben gedaan in die situatie?". Die paar rare fragmenten met de backpacker aan het begin en eind van episode 12 zijn daar een heel mooi voorbeeld van.

Nee, dus aub niet alleen maar zombie's slashen, want dat zou snel vervelen, maar ze zijn wel een wezenlijk onderdeel van het verhaal.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Nu weer terug naar afgelopen episode 15: wat een mooie afsluiting van de verhaallijn rondom Merle. Het is een goed voorbeeld dat een detour van de comics iets moois kan opleveren mits het goed in het verhaal past en goed wordt uitgewerkt en afgerond. Ik heb het altijd onbevredigend gevonden hoe Merle in seizoen 1 nogal abrupt uit het verhaal leek verdwenen. Zijn terugkeer vond ik eerlijk gezegd ook nogal abrupt. Zijn einde echter geeft een mooi stuk karakterverdieping van Daryl. Het moet voor de acteur achter Daryl toch ook heerlijk zijn om zo'n scene te spelen, waarin je intens verdriet en kwaadheid mag combineren. Dit is weer eens wat anders dan alleen maar de koele gast met de kruisboog te spelen.

De kleine detailscenes zijn nu ook mooi aan het worden. Zo vond ik het mooi dat je als kijker een raadsel kreeg toegeworpen toen Glen de walkers voor het hek inspecteerde en toen schijnbaar een onverklaarbaar risico nam, door zomaar een vinger van een Walker te rukken. Later gaf hij een trouwring aan Maggie en was de puzzel op die manier opgelost, zonder dat het in ons gezicht werd gewreven met "uitleg" scenes. Dat terloopse vond ik wel heel mooi. "Zo werkt het nu eenmaal" in zo'n absurde apocalyptische wereld, lijken de makers ermee te willen zeggen, "dat hoeven we toch niet uit te leggen?". En groot gelijk hebben ze. Even met je ogen knipperen en je mist het. Dat maakt TWD (de laatste tijd) een mooie serie, vooral voor degenen die "zombie's slashen" erg leuk vinden, maar daarnaast ook op zoek zijn naar meer...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
The_Sukkel schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 03:28:
[...] groot gelijk hebben ze. Even met je ogen knipperen en je mist het. [...]
Lol, ik dacht dat die gewoon even een walker neer wou steken in de keel. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
The_Sukkel schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 03:28:

De kleine detailscenes zijn nu ook mooi aan het worden. Zo vond ik het mooi dat je als kijker een raadsel kreeg toegeworpen toen Glen de walkers voor het hek inspecteerde en toen schijnbaar een onverklaarbaar risico nam, door zomaar een vinger van een Walker te rukken. Later gaf hij een trouwring aan Maggie en was de puzzel op die manier opgelost, zonder dat het in ons gezicht werd gewreven met "uitleg" scenes.
Dat was absoluut geen raadsel. Even ervoor vraagt hij die oude man of hij Maggie mag trouwen. Op het moment dat je de pink en ringvinger van die vrouw afgeknipt/afgerukt ziet zijn, is het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

oldsmelly schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:04:
Hele serie begint mij eigenlijk erg te vervelen...
En dat als Zombie Fan van het eerste uur (mijn eerste LaserDisc (jaja) was Dawn of the Dead)...

Dat hele gezeik iedere keer , eerst op die boerderij en nu weer in de gevangenis met The Govener....
Dat hele "We moeten menselijk blijven" en al die persoonlijke relatie prblemen ;w

Ieder zijn smaak en daarover valt niet te twisten...

Heb je Dead Set (2008) al gezien?
IMDB: Dead Set (TV mini-series 2008– )

Een aanrader als je van hakken houdt. Alhoewel je het eerste kwartier even moet uitzitten met het gevoel "waar gaat dit nu over?"

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler: wie gaat dood?
Ik zit momenteel aan de achste strip (volumes) van de reeks, de volgende zijn onderweg. Het valt me op dat het de twee verhalen uiteraard niet echt gelijklopen aan elkaar maar dat veel aspecten uit eindelijk toch nog op een ander moment in de serie komen. Bijvoorbeeld Rick die in deze laatste aflevering zegt dat hij niet de enige kan zijn die de beslissingen moet maken. Dit komt dan overeen met de strip dat Rick en Tyreese en gevecht hebben omdat hij iets was gaan zeggen over het feit van zijn slippertje met Michonne terwijl ie met Carol was. Dus uiteindelijk komen veel aspecten terug.

Dan van zij die dood kunnen gaan. Er zijn er enkele waar ik bijna zeker van weet dat ze veilig zijn: Rick, Carl, Daryl (niet 100 procent zeker), misschien Maggie en Glenn. Maar al de rest van Ricks groep loopt gevaar hoewel Judith waarschijnlijk niet zal sterven tenzij ze de drama van uit de strip in deze aflevering willen vatten. Een personage dat misschien wel dood is volgens mij Carl. Lori stierf tijdens het gevecht met Judith, maar omdat ze al dood is lijkt het me logisch dat een ander personage dat redelijk veel instaat voor Judiths verzorging zal sterven, in dit geval dus Carol of misschien zelfs Beth. Herschel is volgens mij ook niet echt veilig, maar hem laten dood gaan zou wel jammer zijn aangezien hij een soort van Dale-vervanger is om de groep menselijk te houden.

De Governor gaat vrijwel zeker dood. Mogelijke kandidaten zijn Milton, Andrea en Michonne. Maar de serie durft wel eens afwijken. Ik zou zelf Tyreese wel een goede keuze vinden. Het is uiteindelijk maar gokken. Maar ik denk dat de producers ons wel zullen achterlaten met een geschockt gevoel na het bekijken van de aflevering. Ik hoop ook op een langere aflevering van 1 uur tot 1 uur 30 minuten in plaats van de normale 45 minuten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 12:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

mat.hi.as schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:03:
[...]
Dat was absoluut geen raadsel. Even ervoor vraagt hij die oude man of hij Maggie mag trouwen. Op het moment dat je de pink en ringvinger van die vrouw afgeknipt/afgerukt ziet zijn, is het duidelijk.
Goh... wat knap van je... ;)
Caelorum schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:45:
[...]
Lol, ik dacht dat die gewoon even een walker neer wou steken in de keel. ^^
Ik dacht dat hij toch nog rondliep met frustratie en die even kwijt moest, maar je ziet dat die walkers ook nog enige nut hebben als juwelier, al snap ik niet helemaal wat hij moest met de pink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ja, dat was het. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
WAT een laatste aflevering zeg en dat je waarschijnlijk wel een traan kan wegpinken.
Als slot, kan ik het zeer waarderen, maar wat een idiote gekte.

"Die and Kill" was een goede 1 liner.

Op naar Game of Thrones.

[ Voor 6% gewijzigd door XRayXI op 01-04-2013 06:36 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Modest71 schreef op maandag 01 april 2013 @ 06:36:
WAT een laatste aflevering zeg en dat je waarschijnlijk wel een traan kan wegpinken.
Als slot, kan ik het zeer waarderen, maar wat een idiote gekte.

"Die and Kill" was een goede 1 liner.

Op naar Game of Thrones.
Inderdaad. Ik vond dit de beste aflevering tot nu toe, chapeau!
Geweldige actie gecombineerd met het menselijke aspect en emoties, heel erg strak gedaan!

Wat ik alleen een gigantisch kut stuk vond was toen de Governor iedereen kapot schoot. Ik had graag gezien dat ze eindelijk inzaken wat voor een nare man hij was, en overliepen naar Rick en gang. Maarja, zo is het ook mooi opgelost met als enige casualty, Andrea, welke toch een kreng was imo.

En nu GoT kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Erg sterke aflevering weer.

Maar komt de Governor nou komend seizoen nog (even) terug of is ie echt uit de serie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Geweldige aflevering inderdaad.

Hoewel Andrea wel een mooi einde kreeg zo vind ik haar rol dit seizoen ontzettend jammer, ze heeft eigenlijk erg weinig gedaan en was meer een kwispelend schoothondje dan wat anders. De comic versie van Andrea is toch vele malen beter. Ook was het erg lomp hoe lang ze nodig had om die tang te pakken, zonder m'n sokken uit te doen heb je zo'n ding in een halve minuut echt wel in je hand.

Carl liet wel even heel duidelijk zien wat hij nu van de wereld vindt :D En wat hij tegen Rick zei over hoe iedereen die hij had laten gaan ervoor zorgde dat andere mensen uit hun groep het loodje legde, die speech was min of meer hetzelfde als wat Phillip zei in het begin over kill or be killed.

Ik vindt het wel een beetje wazig dat ze nu iedereen uit Woodbury naar de Prison gehaald hebben, ik was lekker in die stad gaan wonen, veel meer luxe en die is ook makkelijk te verdedigen. Dan heeft iedereen een eigen huis of in ieder geval slaapkamer, nu zit iedereen in een kille cel van een gevangenis die al hal aan gort is inmiddels. Beetje vreemde keus in mijn ogen.
De enige rede die ik kan bedenken is omdat Phillip nog ergens rond zwerft en wellicht een makkelijke weg naar binnen weet ofzo.

Die kop van Daryl was ook wel heel mooi toen hij toch zijn kruisboog maar weg deed toen Rick zich overgaf tegenover Tyreese :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

You catch me? No you wont

L1nt schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:29:
Erg sterke aflevering weer.

Maar komt de Governor nou komend seizoen nog (even) terug of is ie echt uit de serie??
spoiler: voor seizoen 4
Hij behoort in seizoen 4 tot de main cast
Spike_wolf schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:39:
Geweldige aflevering inderdaad.

Hoewel Andrea wel een mooi einde kreeg zo vind ik haar rol dit seizoen ontzettend jammer, ze heeft eigenlijk erg weinig gedaan en was meer een kwispelend schoothondje dan wat anders. De comic versie van Andrea is toch vele malen beter. Ook was het erg lomp hoe lang ze nodig had om die tang te pakken, zonder m'n sokken uit te doen heb je zo'n ding in een halve minuut echt wel in je hand.

Carl liet wel even heel duidelijk zien wat hij nu van de wereld vindt :D En wat hij tegen Rick zei over hoe iedereen die hij had laten gaan ervoor zorgde dat andere mensen uit hun groep het loodje legde, die speech was min of meer hetzelfde als wat Phillip zei in het begin over kill or be killed.
Die gaat nog problemen opleveren vermoed ik.
Ik vindt het wel een beetje wazig dat ze nu iedereen uit Woodbury naar de Prison gehaald hebben, ik was lekker in die stad gaan wonen, veel meer luxe en die is ook makkelijk te verdedigen. Dan heeft iedereen een eigen huis of in ieder geval slaapkamer, nu zit iedereen in een kille cel van een gevangenis die al hal aan gort is inmiddels. Beetje vreemde keus in mijn ogen.
De enige rede die ik kan bedenken is omdat Phillip nog ergens rond zwerft en wellicht een makkelijke weg naar binnen weet ofzo.
Dat en waarschijnlijk dat de gevangenis beter te verdedigen is (voor andere groepen?) dan een stad (zeker nu er een hele lading dood is kunnen ze echt niet alles 24/7 bewaken). Nu ze met meer man zijn kunnen ze ook meer clearen + hekken herstellen in de gevangenis. Daar heb je minder man voor bewaking nodig dan in dat dorp. Ze kunnen die plek wel raiden natuurlijk.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dus het was toch Milton :D.

Inderdaad een erg sterke aflevering, mooie seizoensafsluiter, zonder echte cliffhanger.

Wel vaag dat de Governor iedereen zo makkelijk kan neer schieten. Ze zeiden net dat ze geen echte soldaten waren, maar toch. Werd trouwens ook mooi in beeld gebracht dat de Governor zich echt moest inhouden toen Tyreese afhaakte.

Dat ze kiezen voor de prison ipv Woodbury lijkt me niet meer dan logisch, lekker op de plek blijven waar je bekend mee bent.

Ben wel benieuwd of ze nog lang in de prison blijven komend seizoen. Zou misschien leuker zijn als ze komend seizoen weer met een schone lei beginnen. Dat ze weer aan het rondtrekken zijn en dat ze met wat flashbacks het einde van de prison laten zien. Tussen seizoenen 2 en 3 zat ook een gat van een paar maanden in het verhaal.

spoiler: comic
Fijn dat ze het einde niet gebaseerd hebben op het eindgevecht in de comic.
Misschien gaat die dynamiek met andere gemeenschappen zich daar afspelen en neemt de Governor de rol in van bendeleider die gemeenschappen afperst?

[ Voor 95% gewijzigd door Artjuh op 01-04-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Heb een beetje een anti climax gevoel, het was geen slechte aflevering maar ik verwachtte toch wel dat er aan de hele Gouverner verhaal een eind aan gebreid zou worden.
Ook jammer dat ogenschijnlijk S4 ook weer in de gavangenis zal afspelen, dat word een beetje "stale"
Hopelijk gaat Carl zich in S4 meer profileren als zijnde badass in wording 8)

Maar we zijn gelukkig wel verlost van die vreselijk irritante blonde snol oOo

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jammer, ik had gehoopt dat ze weer gingen rondtrekken i.p.v. achterover leunen in de gevangenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Sterke aflevering! Michone kan ook huilen! Wauw! Jammer dat Andrea het niet gehaald heeft, ondanks dat ze zich niet van haar beste kant heeft laten zien in seizoen 3, was ze in seizoen 2 toch zeker wel een gewenste aanvulling op de groep. Gewoon vanwege haar gun skills.

Met deze grote groep mensen is ook meer eten nodig, ik kan mij voorstellen dat ze al bijna door de voorraad heen zijn die ze in de kombuis van de gevangenis vonden aan het begin van het seizoen. Maar zoals hierboven ook al gezegd, meer mensen betekend ook dat ze meer werk kunnen verzetten. Beetje jammer dat het alleen maar vrouwen en kinderen zijn die zij hebben ingenomen.

Die statement die Carl tegen over Rick maakte is ook duidelijk, ik zie zeker wel een leider rol weggelegd in Carl. Ik hoop alleen dat hij nog een beetje menselijk blijft. Dat kinderlijke gaat er nu zo snel vanaf.

Wel goed om te zien dat de regisseur de kijker en The Govenour op het verkeerde been wilde zetten, je zag duidelijke dat iedereen semi dramatisch zijn tas ging inpakken. Het leek er echt op dat ze er vandoor gingen. Maar uiteindelijk was dat dus een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultimation schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:57:
Beetje jammer dat het alleen maar vrouwen en kinderen zijn die zij hebben ingenomen.
De rest is dood? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Artjuh schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:41:
Dat ze kiezen voor de prison ipv Woodbury lijkt me niet meer dan logisch, lekker op de plek blijven waar je bekend mee bent.
Ze moesten ook wel. Ze weten tenslotte niet waar de governor uithangt. Voor hetzelfde geld had ie nog iets in petto voor ze bewaard in Woodbury.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Dus dat er geen echte 'vechters' bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Zeror schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:41:
[...]

Ze moesten ook wel. Ze weten tenslotte niet waar de governor uithangt. Voor hetzelfde geld had ie nog iets in petto voor ze bewaard in Woodbury.
Woodbury is ook niet te verdedigen.
Als je kijkt hoeveel mensen ze nodig hadden daar alleen al om de muur te verdedigen tegen walkers. En die mensen zijn nu vrijwel allemaal dood.
Ze hadden nooit genoeg mensen om de stad te bewaken en om voedsel te verzamelen.
In de prison kunnen ze gewoon het hek op slot doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sani88
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 18:25
Nouhouhouhouhou
Andrea dood. -O-
Vind ik niet leuk..

Ik ben benieuwd naar volgende week.. Heb t idee dat er nog wel iets misgaat tussen de nieuwelingen en het zoontje.. Gezien het feit dat hij ook langzaam begint door te draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Sani88 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:45:
Nouhouhouhouhou
Andrea dood. -O-
Vind ik niet leuk..

Ik ben benieuwd naar volgende week.. Heb t idee dat er nog wel iets misgaat tussen de nieuwelingen en het zoontje.. Gezien het feit dat hij ook langzaam begint door te draaien..
Het seizoen is nu toch afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Sani88 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:45:
Er is geen volgende week. Seizoen 3 is afgelopen nu. We moeten nu wachten tot seizoen 4 uitkomt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Dit was inderdaad de season finally. Dus dat wordt een maandje of 6-8 wachten tot S4 ... :(

Ik moet wel zeggen dat ik het een anti-climax vond zeg. De Governor verdwijnt zomaar, samen met zijn twee hulpjes (die uit pure angst met hem mee gingen). Martinez zie ik zeker nog wel terugkomen en dan bedoel ik bij de groep komen. Hij heeft meerdere malen laten zien niet "slecht" te zijn en zijn vaardigheden zijn denk ik wel welkom.

Dit einde had ik ook niet verwacht en ik ben aan de ene kant een beetje teleurgesteld dat er geen afsluiting is, gezien de Governor nog leeft.

Aan de andere kant geeft dit wel het verloren gevoel weer en wie weet ... net als Merle blijft de Governor gewoon een heel seizoen buiten beeld. :P

Dat ze voor de gevangenis kiezen is niet meer dan logisch. Die stad is van de Governor, dus hij weet elk hoekje en gaatje van het dorpje. Dus ook elke (geheime) ingang e.d.

Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe relaties, verhoudingen en emoties de nieuwe mensen brengen. Ze hebben zich al bewezen volgzame schapen te zijn en ik denk dat het merendeel "kanonzombie voer" is. Hopelijk blijft Carl wel "menselijk" want die begint richting psychopaat te gaan ... wat trouwens niet geheel vreemd is als je kijkt wat dat jochie al mee heeft moeten maken in zijn jonge leventje.

Op naar S4 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Wow wat een shocker... de dood van Andrea is toch een behoorlijk grote afwijking van de comics, waardoor ik nu pas voor het eerst echt het gevoel heb naar twee verschillende verhalen te kijken. Andrea leeft in de comics nog steeds door (na 108 issues nog steeds alive and kicking), dus dit had ik echt niet zien aankomen. Andrea speelt zo'n grote rol in de comics, dat dit niet te vergelijken is met de dood van Shane (zijn dood werd uitgesteld en leverde extra verhaallijn op) en Dale (de rollen van Herschel en Dale zijn zo'n beetje samengevoegd kunnen we wel stellen).

De Andrea van de TV serie heeft een wezenlijk andere rol dan die in de comics.Op TV was ze veel zachtaardiger "I didn't want anybody to die", terwijl ze in de comics een van de meest geharde strijders aan de zijde van Rick is (meer dan dat zelfs...). Ben benieuwd wie die rol op zich gaat nemen. Wellicht Michonne? Het afscheid van Milton was ook mooier dan in de comics. Van steunpilaar van Andrea, tot degene die haar probeert te helpen ontsnappen, tot degene die uiteindelijk haar dood betekent, zonder dat hij het zelf wil. Dit heeft geleid tot één van de meer gedenkwaardige one-liners van het seizoen"You kill or you die, or you die and then you kill".

Ik las ergens dat Morgan op de castlijst stond van de finale. Zo zie je maar dat sommige geruchten helemaal niet waar hoeven te zijn, want ik heb hem nergens gezien. Tyreese speelt gelukkig nog mee en ook Martinez zal denk ik nog een interessante rol krijgen (althans... dat hoop ik).

Ik ben benieuwd hoe lang ze nog in de prison blijven, want eigenlijk zijn alle verhaalijnen voor de prison uit de comics nu wel opgemaakt. Ergens zullen de parallelle universa van de comics en de serie elkaar weer raken, maar ik heb geen flauw idee wat of waar. Toch wel mooi voor de doorgewinterde comics fan...!

[ Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 01-04-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dreanor schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:59:
Aan de andere kant geeft dit wel het verloren gevoel weer en wie weet ... net als Merle blijft de Governor gewoon een heel seizoen buiten beeld. :P
Zou me niks verbazen als ze dit inderdaad gaan doen.

Woodbury heeft niks meer te bieden, het is een spookstad nu, buiten wat achtergebleven supplementen. Die voorraad zullen Rick en Co. waarschijnlijk ergens in seizoen nog wel gaan oppikken.
Dan zullen misschien ook wat nieuwe soldaten/huurlingen van de governer gaan zien, denk ik. En dat we dan in de laatste aflevering van seizoen 4 pas de governer zelf in beeld zien als afsluiter.

Zo zou ik het denk ik wel tof vinden. Maarja, we weten nog niks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vond het een pauper aflevering. Heb het gevoel dat het verhaal wordt gerekt aangezien in de comics de groep van Rick gedwongen de prison verlaat en verdergaan. Waarschijnlijk wordt S4 Rick tegen die governor en weer een heel seizoen rondom de prison. Wat een anti-climax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

magnifor schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:27:
Ik vond het een pauper aflevering. Heb het gevoel dat het verhaal wordt gerekt aangezien in de comics de groep van Rick gedwongen de prison verlaat en verdergaan. Waarschijnlijk wordt S4 Rick tegen die governor en weer een heel seizoen rondom de prison. Wat een anti-climax.
Ik denk dat het nog wel even duurt voor we Phillip weer terug zien en dat seizoen 4 om andere problemen zal draaien. Het lijkt mij logischer dat Phillip er even vandoor gaat, wellicht onderweg ruzie krijgt waardoor Martinez weer bij de Prison terecht komt en Phillip
spoiler: speculatie met betrekking tot een comic verhaallijn
Bij Neagan terecht komt en zich bij hem aansluit om in full force de gevangenis aan te vallen, of dat Phillip een Neagan vervanger wordt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Spike_wolf schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:37:
[...]

Ik denk dat het nog wel even duurt voor we Phillip weer terug zien en dat seizoen 4 om andere problemen zal draaien. Het lijkt mij logischer dat Phillip er even vandoor gaat, wellicht onderweg ruzie krijgt waardoor Martinez weer bij de Prison terecht komt en Phillip
spoiler: speculatie met betrekking tot een comic verhaallijn
Bij Neagan terecht komt en zich bij hem aansluit om in full force de gevangenis aan te vallen, of dat Phillip een Neagan vervanger wordt.
Maar dan krijgen we eigenlijk een herhaling van S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Ze wilden meer terug naar de kern begreep ik. Ook met betrekking tot het walker probleem (ze leken nu te makkelijk). Dus als ik zou moeten gokken zal er wel een ep komen waarin een lading van die bejaarden sterft door iets van bv griep en dan midden in de nacht terugkomen en van binnenuit aanvallen. En wie weet zijn ze wel uit de gevangenis in ep 1 of 2. Die explosies zullen natuurlijk veel walkers hebben aangetrokken waar ze nu zich tegen moeten verdedigen.

Wat ik nog steeds benieuwd naar ben is hoe aan het eind van seizoen 2 er een enorm grote groep walkers precies wisten waar ze moesten zijn bij die farm. Zeker gezien het formaat van dat terrein en ze met zn alle door dat hek wilden en gingen. Zeker buitenaf zou je losse walkers verwachten en geen stampede.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
wontcachme schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:46:
Ze wilden meer terug naar de kern begreep ik. Ook met betrekking tot het walker probleem (ze leken nu te makkelijk). Dus als ik zou moeten gokken zal er wel een ep komen waarin een lading van die bejaarden sterft door iets van bv griep en dan midden in de nacht terugkomen en van binnenuit aanvallen. En wie weet zijn ze wel uit de gevangenis in ep 1 of 2. Die explosies zullen natuurlijk veel walkers hebben aangetrokken waar ze nu zich tegen moeten verdedigen.

Wat ik nog steeds benieuwd naar ben is hoe aan het eind van seizoen 2 er een enorm grote groep walkers precies wisten waar ze moesten zijn bij die farm. Zeker gezien het formaat van dat terrein en ze met zn alle door dat hek wilden en gingen. Zeker buitenaf zou je losse walkers verwachten en geen stampede.
In de comics wordt dat redelijk uitgelegd en wordt het "The Herd" genoemd:

http://walkingdead.wikia.com/wiki/The_Herd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

magnifor schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:40:
[...]

Maar dan krijgen we eigenlijk een herhaling van S3.
Dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Als Phillip weg is kan het al geen herhaling meer zijn :P
Maar er zijn genoeg nieuwe problemen te bedenken natuurlijk en de kans is ook erg aanwezig dat ze de prison toch gaan verlaten, er zaten al grote gaten in de muren, en nu is er nog meer aan gort, het verlies van de torens is bijvoorbeeld ook al een flink probleem, die zul je toch weer veilig moeten herstellen wil je daar blijven.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

magnifor schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:52:
[...]

In de comics wordt dat redelijk uitgelegd en wordt het "The Herd" genoemd:

http://walkingdead.wikia.com/wiki/The_Herd
Ik kan me niet veel harde geluiden uit die tijd herinneren waar ze op af gekomen zouden moeten zijn. Ze kwamen daar eigenlijk uit het niks. Lijkt me logischer dat het na al die grenaten en alarmen nu bij de gevangenis gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Maar een herd hoeft helemaal niet op geluid af te komen, Kirkman heeft wel eens uitgelegd hoe dat werkt, een stel walkers hoort wat en gaat die kant op, walkers die ze tegen komen of omver lopen gaan achter de al wandelende walkers aan, die maken immers ook geluid en zo wordt de groep steeds groter en blijft maar lopen als de eerste walker al lang weer 'vergeten' is waar hij heen liep wordt hu nu voort geduwd/gejaagd door de walkers om hem heen welke elkaar maar aan blijven sturen te blijven lopen wat min of meer voor een oneindige optocht zorgt.

Zo ongeveer :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Spike_wolf schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:57:
[...]

Dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Als Phillip weg is kan het al geen herhaling meer zijn :P
Maar er zijn genoeg nieuwe problemen te bedenken natuurlijk en de kans is ook erg aanwezig dat ze de prison toch gaan verlaten, er zaten al grote gaten in de muren, en nu is er nog meer aan gort, het verlies van de torens is bijvoorbeeld ook al een flink probleem, die zul je toch weer veilig moeten herstellen wil je daar blijven.
We zullen zien. Neemt niet weg dat ik het een teleurstellende finale vind en mijn twijfels heb voor S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Spike_wolf schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:01:
Maar een herd hoeft helemaal niet op geluid af te komen, Kirkman heeft wel eens uitgelegd hoe dat werkt, een stel walkers hoort wat en gaat die kant op, walkers die ze tegen komen of omver lopen gaan achter de al wandelende walkers aan, die maken immers ook geluid en zo wordt de groep steeds groter en blijft maar lopen als de eerste walker al lang weer 'vergeten' is waar hij heen liep wordt hu nu voort geduwd/gejaagd door de walkers om hem heen welke elkaar maar aan blijven sturen te blijven lopen wat min of meer voor een oneindige optocht zorgt.

Zo ongeveer ja :D eentje die per ongeluk tegen een deur aanklopt en een ander die dan denkt dat er eentje binnen wilt breken, zal ervoor zorgen dat de rest gezellig meedoet... zelfs degene die degen de deur aanstootte / klopte / iets. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Spike_wolf schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:01:

Carnaval? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ze lopen door tot ze een gozer tegen komen die z'n vriendin bang probeert te maken:

:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

wontcachme schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:58:
[...]

Ik kan me niet veel harde geluiden uit die tijd herinneren waar ze op af gekomen zouden moeten zijn. Ze kwamen daar eigenlijk uit het niks. Lijkt me logischer dat het na al die grenaten en alarmen nu bij de gevangenis gaat gebeuren.
Als je goed opgelet had dan zaten ze achter (het geluid van) de helicopter aan. Helaas schoot Rick toen de Herd in de buurt was Shane neer en gingen ze daar achterna. Er was zeker spraken van harde geluiden dus zo uit het niets was het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Serieus, ik ben nog 2 pagina's terug maar, en lees regelmatig wat een geweldige aflevering? Aub zeg, dit was echt de druppel hoe middelmatig het weer was (net als heel seizoen 3). Dus naar deze aflevering heeft het hele seizoen zich opgebouwd..... Bah!!! Oke, wat me nog het meeste tegenviel was de 1 on 1 tussen Rick en The Gouvernor, die kwam dus (weer) niet.... Philip had deze episode gewoon echt dood gemoeten, PUNT. Ik vond het opzich tof dat ze in de prison een soort van hinderlaag hadden opgezet, maar had wel verwacht dat ze nu van plek zouden vluchten... Oke, achteraf hoeft het dan misschien weer niet omdat de Gouvernor niet meer zo sterk is met zijn mankrachten... Maar come on, dit seizoen is zo ontiechelijk saai en statisch.... waar is het rennen en vluchten, het elke dag niet zeker zijn van een veilige plaats? (sure, als je het bekijkt vanuit hun oogpunt is de prison redelijk veilig dus waarom zou je iets anders zoeken? maar voor ons als kijker is het echt gaap gaap....)

Een andere tegenvaller (buiten dat ze er zo irritant en onrealistisch lang over deed om haar laarzen uit te doen en die verrekte tang te pakken, joh, tijd zat he!): Toen Andrea opgesloten zat met die bimbo, dacht ik serieus ah die komt er wel uit, niet dus. Mooi verrassing, prima einde van haar zo... Maar toen ze zei ik kan het zelf, dacht ik dus echt dat ze de gouvenor nog wilde vermoorden! Dat was veel beter geweest. 2 scenarios: ze wacht in de ruimte waar ze opgesloten zat totdat hij terugkwam en pang pang OF (deze zou echt super zijn geweest) haar een granaat geven en allah akbar op the gouvernor afstoren en haarzelf en hem opblazen (payback). Ze ging toch al dood en turnen, dus waarom dan niet gebruik maken van de situatie? Jammer!!

+ punt: Carl die ff ice ice baby die gast door z'n tiktok knalde _/-\o_ That's more like it!

Meh, nee, seizoen 3 heeft me echt teleurgesteld, elke aflevering had ik weer hoop, ah nu zal het vast spannender worden, maar zelfs in de F-king laatste episode nog niet. Oke ik geef toe, een hoop gebeurd en veel actie, een helemaal doorgedraaide gouvenor (mooi) maar t was gewoon niet genoeg.... Season 2 blijft de beste tot nu toe, ik hoop op meer van zulke taferelen.

Nu weet je al hoe seizoen 4 verder gaat, althans een paar belangrijke gegevens. De groep = relatief veilig qua schuilplek en de gouvenor leeft natuurlijk nog gewoon. :O

[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 01-04-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik vond de finale ook een tegenvaller ;(

Las ergens dat seizoen 4 veel meer zombie actie krijgt omdat het nu lijkt dat die helemaal geen groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

peakaboo schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:06:
Serieus, ik ben nog 2 pagina's terug maar, wat een geweldige aflevering? Aub zeg, dit was echt de druppel hoe middelmatig het weer was (net als heel seizoen 3). Dus naar deze aflevering heeft het hele seizoen zich opgebouwd..... Bah!!! Oke, wat me nog het meeste tegenviel was de 1 on 1 tussen Rick en The Gouvernor, die kwam dus (weer) niet.... Ik vond het opzich tof dat ze in de prison een soort van hinderlaag hadden opgezet, maar had wel verwacht dat ze nu van plek zouden vluchten... Oke, achteraf hoeft het dan misschien weer niet omdat de Gouvernor niet meer zo sterk is met zijn mankrachten... Maar come on, dit seizoen is zo ontiechelijk saai en statisch.... waar is het rennen en vluchten, het elke dag niet zeker zijn van een veilige plaats? (sure, als je het bekijkt vanuit hun oogpunt is de prison redelijk veilig dus waarom zou je iets anders zoeken? maar voor ons als kijker is het echt gaap gaap....)

Een andere tegenvaller (buiten dat ze er zo irritant en onrealistisch lang over deed om haar laarzen uit te doen en die verrekte tang te pakken, joh, tijd zat he!): Toen Andrea opgesloten zat met die bimbo, dacht ik serieus ah die komt er wel uit, niet dus. Mooi verrassing, prima einde van haar zo... Maar toen ze zei ik kan het zelf, dacht ik dus echt dat ze de gouvenor nog wilde vermoorden! Dat was veel beter geweest. 2 scenarios: ze wacht in de ruimte waar ze opgesloten zat totdat hij terugkwam en pang pang OF (deze zou echt super zijn geweest) haar een granaat geven en allah akbar op the gouvernor afstoren en haarzelf en hem opblazen (payback). Ze ging toch al dood en turnen, dus waarom dan niet gebruik maken van de situatie? Jammer!!

+ punt: Carl die ff ice ice baby die gast door z'n tiktok knalde _/-\o_ That's more like it!

Meh, nee, seizoen 3 heeft me echt teleurgesteld, elke aflevering had ik weer hoop, ah nu zal het vast spannender worden, maar zelfs in de F-king laatste episode nog niet. Oke ik geef toe, een hoop gebeurd en veel actie, een helemaal doorgedraaide gouvenor (mooi) maar t was gewoon niet genoeg.... Season 2 blijft de beste tot nu toe, ik hoop op meer van zulke taferelen.
Als dit seizoen niet genoeg actie had vraag ik me af waarom je seizoen 2 het beste vond. Daar gebeurde helemaal weinig (afgezien van de laatste ep). Daar zaten zo de godganse dag op die boerderij met constant hetzelfde clubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
wontcachme schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:12:
[...]

Als dit seizoen niet genoeg actie had vraag ik me af waarom je seizoen 2 het beste vond. Daar gebeurde helemaal weinig (afgezien van de laatste ep). Daar zaten zo de godganse dag op die boerderij met constant hetzelfde clubje.
Wellicht juist door datgene wat je zelf al noemt, misschien hebben ze theoretisch gezien in S2 minder afstand afgelegd etc. Voor mijn gevoel was S3 veel statischer, misschien omdat de dialogen in S2 langer duurde in totaal? Geen idee. Maar ff terug naar wat je zei (afgezien van de laatste episode): Feit is wel dat seizoen 2 heel onverwachts eindigde en dat uit hun comfortzone (kan dat in zo'n wereld waar je nergens veilig bent :P?) werden gehaald door die mega herd ( _/-\o_ ) en er dus een heel nieuwe tijd aan zat te komen waar weinig over te voorspellen was na die laatste episode. DAT was gaaf. Nu weet je eigenlijk alweer teveel. Ook al komt Philip niet terug in S4, of pas laat, je weet dat ie er nog is en dat is lame imo.

[ Voor 5% gewijzigd door peakaboo op 01-04-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

peakaboo schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:21:
[...]

Wellicht juist door datgene wat je zelf al noemt, misschien hebben ze theoretisch gezien in S2 minder afstand afgelegd etc. Voor mijn gevoel was S3 veel statischer, misschien omdat de dialogen langer duurde in totaal?
Voor mij dus niet :P. Je zat nu in Woodburry + gevangenis. Er waren trips ertussen, die vergaderplaats, nieuwe karakters (gedurende het seizoen), Morgan in die woonplaats. Misschien lijkt het statischer omdat de laatste eps wat meer gelocaliseerd waren, maar ze hebben toch wel meer bewogen dan vorig jaar.
Geen idee. Maar ff terug naar wat je zei (afgezien van de laatste episode): Feit is wel dat seizoen 2 heel onverwachts eindigde en dat uit hun comfortzone (kan dat in zo'n wereld waar je nergens veilig bent :P?) werden gehaald door die mega herd ( _/-\o_ ) en er dus een heel nieuwe tijd aan zat te komen waar weinig over te voorspellen was na die laatste episode. DAT was gaaf. Nu weet je eigenlijk alweer teveel. Ook al komt Philip niet terug in S4, of pas laat, je weet dat ie er nog is en dat is lame imo.
Weet jij al wat er geplanned is voor komend seizoen? :P. Wie weet komt er wel een tornado en is het bye bye gevangenis, of een walkers herd, Governator met een bommetje? En ze hebben een lading nieuwe karakters erbij. Maar het is idd geen klassieke clifhanger. Nu eentje meer op de emotie en met een bericht erin (althans, voor mijn gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
wontcachme schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:31:
[...]

Voor mij dus niet :P. Je zat nu in Woodburry + gevangenis. Er waren trips ertussen, die vergaderplaats, nieuwe karakters (gedurende het seizoen), Morgan in die woonplaats. Misschien lijkt het statischer omdat de laatste eps wat meer gelocaliseerd waren, maar ze hebben toch wel meer bewogen dan vorig jaar.

[...]

Weet jij al wat er geplanned is voor komend seizoen? :P. Wie weet komt er wel een tornado en is het bye bye gevangenis, of een walkers herd, Governator met een bommetje? En ze hebben een lading nieuwe karakters erbij. Maar het is idd geen klassieke clifhanger. Nu eentje meer op de emotie en met een bericht erin (althans, voor mijn gevoel).
Ik ga binnenkort aan S2 weer beginnen dus dan kom ik terug met een scherpe vergelijking :+ Nee maar wellicht heb je gelijk hoor, alleen hebben ze dan (in mijn geval) in S2 het beter verpakt waardoor het leek alsof er meer gebeurde en het spannender was. Dat negociate duurde op een gegeven moment echt te fucking lang, je wist toch dat er niks goeds uitkwam. Anyway, ik vond S3 een zware tegenvaller. Niet slecht, maar gewoon medium waardoor ik mijn aandacht regelmatig verloor en er weinig fun in zag :).

FF wat leuks :+

[YouTube: http://youtu.be/VUMJzyqR2lA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
wat een k.u.t finale... er zat niet eens een clighanger in.

Die actie @ de gevangenis was echt te slecht, A-team was er niets bij. Niet alleen die entrance zoals hierboven maar ook die hinderlaag waarbij gewoon niemand geraakt wordt. Of de governator die met 5 kogels in 3 seconden ineens 40 mensen een headshot geeft...

Zat totaal geen spanning in, in die prison had je zoveel spanning kunnen inbouwen maar die was er echt totaal niet. Ik begreep dat ze ergens in S3 van regiseur zijn gewisseld nou die moeten ze heel snel wegsturen want dit is echt heel heel heel beroerd!

als ze nou nog een heel seizoen in die prison gaan zitten ben ik er klaar mee.

[ Voor 72% gewijzigd door haakjesluiten op 01-04-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Nou zeikerd * NoTimeRemains vond t weer tegen vallen :+

Het verhaal valt wel heel erg uit elkaar imo. Dat Andrea dood gaat OK maar op welke manier. Ze is zich al 3 seizoenen lang zeer badass aan t verdedigen, ook CQC en ineens kan ze zich met één hand niet tegen één zombie verdedigen.
Geweldig ook weer die fake suspense Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wzNn99A.jpg. Dat maakt t voor mij alleen maar irritanter! Zat te schreeuwen tegen de TV :)
Was toch gewoon vetter geweest als ze dat tangetje dan niet gevonden had en dat Milton dr echt aan stukken had getrokken.

En toch weer jammer dat Martinez en de zwarte meneer geen ruggegraat, mening of ballen hadden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mebPtyz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wO5sMHI.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3tJnhY6.jpg

Dat ze afwijken van de comic ok maar zo'n geweldig verhaal laten liggen voor dit. Jammer!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:54:
Nou zeikerd * NoTimeRemains vond t weer tegen vallen :+

Het verhaal valt wel heel erg uit elkaar imo. Dat Andrea dood gaat OK maar op welke manier. Ze is zich al 3 seizoenen lang zeer badass aan t verdedigen, ook CQC en ineens kan ze zich met één hand niet tegen één zombie verdedigen.
Geweldig ook weer die fake suspense [afbeelding]. Dat maakt t voor mij alleen maar irritanter! Zat te schreeuwen tegen de TV :)
Was toch gewoon vetter geweest als ze dat tangetje dan niet gevonden had en dat Milton dr echt aan stukken had getrokken.

En toch weer jammer dat Martinez en de zwarte meneer geen ruggegraat, mening of ballen hadden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat ze afwijken van de comic ok maar zo'n geweldig verhaal laten liggen voor dit. Jammer!
Hahaha die eerste _O- spot on... Dat ze dood gaat vind ik prima, maar de manier waarop... Joh, je weet dat je ECHT dood gaat als je niet snel handelt, laten we 10x pauzeren tussendoor om te kijken of hij al zombie is geworden :F :F Had dan idd laten zien dat ze gewoon in stukken gereten werd door Milton-zombie of dat ze de aanval overleefde (dus echt het gevecht laten zien, en niet el cheapo het eindresultaat), lang genoeg om wraak te nemen op Philip (in het geval dat hij dan wel terug zou komen naar Woodburry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
*proest* moest lachen @memes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

peakaboo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:06:
[...]

Hahaha die eerste _O- spot on... Dat ze dood gaat vind ik prima, maar de manier waarop... Joh, je weet dat je ECHT dood gaat als je niet snel handelt, laten we 10x pauzeren tussendoor om te kijken of hij al zombie is geworden :F :F
Ik verwachtte half om half dat ze die tang nog een tweede keer zou laten kletteren. Maar dat 10 keer opkijken of ie al beweegt was idd ook erg frustrerend :)

Klein beetje speculatie. Ik denk niet dat de Governor nog terugkomt. Misschien nog 1 keer in Woodbury en dat ie daar de hand aan zichzelf legt. Ik denk ook dat ze een nieuwe basis zullen gaan zoeken (vanwege voedsel tekorten e.d. met al die extra mensen nu), dat is toch wel het thema in elk seizoen geweest.

s03 was ook weinig spannend omdat je teveel het gevoel had dat ze veilig waren van zombies. Misschien komt er wel een mega horde in s04 die het angst gevoel voor de kijker weer enigszins terug brengt (het nieuwe is er wel af natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Murk op 02-04-2013 00:47 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik vind de manier waarop Rick met z'n zoon omgaat behoorlijk slap. Carl legt iemand om die z'n wapen afstaat, iets wat Hershel bevestigd en Rick heeft onvoldoende karakter om z'n zoon duidelijk te maken dat hij niet zo maar iedereen willekeurig kan afschieten. Als Carl een jongeman was geweest van een jaar of 17 of 18 dan kan ik het me voorstellen dat z'n vader hem moeilijk in bedwang kan houden, maar hoe oud is Carl hier? Een jaar of 13? Rick moet veel meer met z'n zoon praten, of Lori's dood nu wel of niet zijn schuld was.

Wat ik verder niet begrijp is, de Governor had minstens 40 man bij zich tijdens de aanval op de gevangenis. Enkel Glenn en Maggie schoten terug icm wat booby traps. De Governor schoot zelf uiteindelijk een man of 5 a 6 neer. Waar zijn al die anderen gebleven dan?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Crazyanz schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:42:
Ik begreep dat ze ergens in S3 van regiseur zijn gewisseld nou die moeten ze heel snel wegsturen want dit is echt heel heel heel beroerd!
Dat heb je verkeerd begrepen, Glenn Mazzara de show runner stopt ermee, maar die had gewoon een contract en heeft dus netjes S3 af gemaakt, S4 neemt een andere show runner over. Maar dat is heel wat anders dan een regisseur, S3 had 10 verschillende regisseurs ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een detail waar lichtelijk fronste was het moment dat Andrea Rick's revolver kreeg. Ze schoot, en ik hoorde een huls op de grond vallen. Met een revolver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

dreester schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:34:
Een detail waar lichtelijk fronste was het moment dat Andrea Rick's revolver kreeg. Ze schoot, en ik hoorde een huls op de grond vallen. Met een revolver?
Volgens mij heeft Michonne haar toch neergeschoten? Zelf wilde ze het maar lukte het niet, ze zei volgens mij iets in de trend van "I tried" (ze kreeg het wapen niet omhoog). Never mind, verkeerd gelezen... of had Michonne ook een wapen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ypho op 02-04-2013 09:38 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Snowwie schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 03:01:
Ik vind de manier waarop Rick met z'n zoon omgaat behoorlijk slap. Carl legt iemand om die z'n wapen afstaat, iets wat Hershel bevestigd en Rick heeft onvoldoende karakter om z'n zoon duidelijk te maken dat hij niet zo maar iedereen willekeurig kan afschieten. Als Carl een jongeman was geweest van een jaar of 17 of 18 dan kan ik het me voorstellen dat z'n vader hem moeilijk in bedwang kan houden, maar hoe oud is Carl hier? Een jaar of 13? Rick moet veel meer met z'n zoon praten, of Lori's dood nu wel of niet zijn schuld was.
Ik denk dat Rick meer zo "slap" reageerde omdat ie wist dat Carl volkomen gelijk had. Tijden zijn veranderd en zijn 13-jarige zoontje past zich beter aan dan hijzelf. Hij kon niet eens Michone uitleveren (wat overigens niks geholpen had).
Wat ik verder niet begrijp is, de Governor had minstens 40 man bij zich tijdens de aanval op de gevangenis. Enkel Glenn en Maggie schoten terug icm wat booby traps. De Governor schoot zelf uiteindelijk een man of 5 a 6 neer. Waar zijn al die anderen gebleven dan?
Die 40 man waren mannen en vrouwen uit Woodbury die niet weten wat vechten is. Een paar zombies + flashbangs + sirene + beschoten worden + krappe donkere gangen is dan ruim voldoende voor de gemiddelde mens om in paniek weg te rennen.
En volgens mij heeft ie er wel meer neer gemaaid in dat veld alleen werd dat niet duidelijk in beeld gebracht.

Overigens zou de eerste helft van S04 het gevaar van de zombies weer gaan laten zien dus verwacht ik eigenlijk wel dat een deel van de nieuwe aanwas uit Woodbury er zo al weer relatief snel uit gefilterd word en er weer een kleiner kerngroepje overblijft. Of ze moeten weer vluchten uit de gevangenis.

spoiler: comic
In de comic sloot Rick's groep zich toch aan bij een ander gefortificeerd dorp aan?
Dat was idd een beetje dom :F

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 02-04-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Das geen huls maar de revolver zelf.

Gisteren gekeken met mijn vriendin en we vonden het allebei echt crap van de bovenste plank.
The Governor die iedereen neermaait, en niemand van die 20 man/vrouw doet iets terug? Yeah right. Die 2 schoothondjes waren helemaal in shock maar gaan vervolgens wel vrolijk mee? :')

100x dramatische pauze bij Andrea? :') En uiteraard liet ze die tang vallen en was ze nét te laat om zichzelf te redden. Kom op zeg.
Ben blij dat we van haar af zijn, vond haar zwaar irritant en besluiteloos sinds het begin.

Wéér terug naar de gevangenis? Ik hoop dat er iets fout gaat in S04E01 zodat ze er direct weer uit moeten, want er is eigenlijk nog maar weinig aan zo qua omgevingen, je ziet constant hetzelfde.

Maar most of all: geen cliffhanger.
Volgens mij heeft iedere serie die ik kijk wel een flinke cliffhanger gehad zodat je het volgende seizoen wilt kijken. Nu kun je het eigenlijk al afgesloten zien. Ze gaan met z'n allen in de prison leven en The Governor is weg. Eind goed al goed.

Nee, ik vond het echt 10x niets, had er veel meer van verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 02-04-2013 09:55 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ergens vond ik het wel verfrissend dat er geen mega cliffhanger was.

De verhaallijn van S03 is zo goed als afgesloten. Tenminste de strijd tussen Rick's groep en Woodbury. De Governor zal nog wel op een of andere manier terug komen.
De makers hadden al aangegeven dat in Deel 1 van S04 de zombies weer een gevaar gaan worden dus je kunt al deels verwachten wat er te gebeuren staat.

Als ze met een standoff tussen de Governor en Rick zouden eindigen zat iedereen te klagen dat ze moeten wachten tot S04 begint om te weten hoe het afloopt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Volgens mij waren het niet zo heel veel mensen die meegingen, ik denk 15, maximaal 20 man waarvan er eigenlijk maar een stuk of vijf meer "gehard". Niet heel gek dat ze in paniek raakten en later door de governor werden neergemaait. Vergeet ook niet dat hij hun (erg charismatische) leider was en dat ze zoiets echt niet hadden verwacht. Als jouw baas ineens gaat rondschieten is de eerste reactie ook vluchten.

Vond het geen slechte aflevering maar niet echt een sterke finale. Aan de andere kant is het wel weer interessant om te kijken hoe het met de nieuwe mensen gaat lopen. Het is niet uitgesloten dat ze een tijdssprong van een paar maanden maken en de gevangenis is voorzien van moestuinen, gewassen etc.

Comicspoiler
spoiler:
Misschien dat ze de governer gebruiken als een soort Negan, zodat ze niet een heel nieuw decor hoeven te bouwen voor het dorpje waar ze in de comic aankomen na de gevangenis. Alleen slaan ze dan wel redelijk wat comics over.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Het verbaast mij altijd op wat voor manieren er tegen deze serie aangekeken wordt. Ik kan commentaar op een serie vaak wel plaatsen, maar het gemierenneuk bij de Walking Dead is echt buitenproportioneel.

Commentaar hebben op hoe het verhaal loopt, maar dan zelf iets totaal onlogisch bedenken als:
Mooi verrassing, prima einde van haar zo... Maar toen ze zei ik kan het zelf, dacht ik dus echt dat ze de gouvenor nog wilde vermoorden! Dat was veel beter geweest. 2 scenarios: ze wacht in de ruimte waar ze opgesloten zat totdat hij terugkwam en pang pang OF (deze zou echt super zijn geweest) haar een granaat geven en allah akbar op the gouvernor afstoren en haarzelf en hem opblazen (payback). Ze ging toch al dood en turnen, dus waarom dan niet gebruik maken van de situatie? Jammer!!
Dan ben je in mijn ogen echt aan het zeuren om het zeuren.

Ik zie best de zwakke punten in deze serie wel, maar als je overal zout op gaat leggen vraag ik mij serieus af of je niet elke week vol tegenzin zit te kijken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de seizoensfinale ook wat ondermaats in tegenstelling tot de rest van het seizoen; een beetje een anti-climax.

Niet dat ik een heel beleg wou zien (alhoewel wanneer goed in beeld gebracht dit geweldig zou kunnen zijn), maar wat ze nu met de hele opbouw van dit seizoen gedaan hebben is wat pover.

Allereerste minpuntje: de uiteindelijke assault op de gevangenis. Dit was zo flauw en zo on-episch in beeld gebracht.. Dan was de eerste 'aanval', toen met de zombies in the vrachtwagen, een pak vetter en beter aangepakt. Dit was ook de climax/showdown waar het hele seizoen zich naar het toe had gewerkt en om dit dan in nog geen 5 minuten te laten aflopen.. Zwak! Ze konden beter eens naar de 'Blackwater' aflevering van Game of Thrones gekeken hebben.. Soit. Dit puntje zou nog te excuseren zijn moest de rest van de aflevering steengoed geweest zijn. Spijtig genoeg was de rest ook niet van het niveau dat we gewoon zijn geworden dit seizoen (ik kan het goed weten, want ik heb het hele seizoen de afgelopen 3 dagen gezien).en eigenlijk The Walking Dead tout court.
Het hele "Andrea die op tijd dient los te geraken om te overleven" is zooooooooo'n slechte TV.. Het 100 keer opkijken. In het echt zou je wel geregeld eens een blik werpen hoe het met hem is, maar zij neemt echt lange pauzes, waarbij ze precies gewoon wacht tot hij 'turned' om in actie te schieten. Dit doe je niet; en dit soort slechte TV/spanningsopbouw had The Walking Dead tot nu toe steeds ontweken. Jammer dat ze hier naar gegrepen hebben.
De kritiek op Rick hoe hij met zijn zoon om gaat hoort bij zijn persoonlijkheid als personage. Hier kan je toch geen kritiek op hebben? Dat jij het anders zou doen dat kan allemaal, maar dat is toch geen minpunt van de serie.. Onterecte kritiek dus. + Je weet niet hoe je het zelf zou doen moest je in die situatie zitten. Je kan vermoeden wat je zou doen, maar zo on the spot is steeds iets anders. Waarschijnlijk hebben jullie (mezelf incl.) niet eens zelf kinderen dus weten we in de verste verte niet hoe zo'n connectie voelt. + Al vergeten dat Karl belachelijk veel heeft meegemaakt dit seizoen? Hij heeft zijn eigen moeder een kogel door het hoofd moeten jagen!! Hoe ga je als vader om met dit gegeven.. Hiervoor bestaat geen handleiding of psychologische thesis. You catching my drift ;) Dus kritiek over de persoonlijkheden van personages zijn steeds een subjectieve zaak, want JIJ kan dat personage misschien niet luchten, maar zo is het personage nu eenmaal.

Achter het feit dat Martinez en zijn buddy niet ingrijpen wanneer de Gouvernor die mensen neermaait en vervolgens nog mee in zijn Pick-Up truck stappen heb ik volgende theorie: In de voorlaatste aflevering hebben Martinez en Daryl een kort gesprek tijdens een sigaret. Daarin vemeldt Martinez dat hij ex-military is. In eerste instantie was Martinez dus volledig geshokeerd wat de gouvernor deed, maar hij is een legerman; hij heeft een overste nodig om hem te zeggen wat hij doet.. Enkel al het feit dat al die gewone mensen met de gouvernor ten strijde trekken bewijst de power die een leider in een Doom-scenario heeft. Martinez en zijn buddy zouden niet weten wat te doen zonder de gouvernor, dus zit er niets anders op dan hem te volgen. Dat is mijn interpretatie.

Conclusie: Een wat tegenvallende finale van een fantastisch seizoen, maar nog steeds een pak beter dan de gemiddelde serie.
Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.