[Serie] The Walking Dead [2] Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ben het wel eens met de meeste meningen over twd.

Er zit genoeg sfeer in, maar ook zoveel ergenis.
Zoveel fouten en zoveel onbenutte potentie.

Over een hoop dingen ben ik al heengestapt en weet dat een zombie zo letterlijk uit het niets achter je kan staan (of een hele horde, die even heel stil waren.. kiekeboe..).

Ben blij dat die Andrea eruit is gestapt nu :) 1vd de grootste ergenissen van de serie, met inderdaad ff lekker relaxt met 60minuten pauze dat tangetje proberen te pakken. Wat slecht geknipt.. was niet de 1e keer dat dit gebeurde.

Nu nog dat irritante joch eruit en dan kan het weer een prima kijkbare serie worden ipv mwoah mwoah. :p

kwaliteitsverschil op1 avond met GoT was echt megahoog.

kijkbaar, maar onderhand wel erg ver van topserie af die het wel had kunnen zijn.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Even daarop inhakend. Er zit ook wel wat productieverschil in GoT en TWD.

TWDGoT
eps per seizoen1610
Budget per ep$2.5 miljoen~$5 miljoen
Opnamelocatie kostenUSA - HoogIerland - Lager dan USA

In seizoen 1 zat TWD op een veel hoger budget, maar de zender wilde veel minder kosten per ep hebben ondanks het succes. Daarom stopte Darabond volgens mij ook.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

peakaboo schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:06:
Serieus, ik ben nog 2 pagina's terug maar, en lees regelmatig wat een geweldige aflevering? Aub zeg, dit was echt de druppel hoe middelmatig het weer was (net als heel seizoen 3). Dus naar deze aflevering heeft het hele seizoen zich opgebouwd..... Bah!!! Oke, wat me nog het meeste tegenviel was de 1 on 1 tussen Rick en The Gouvernor, die kwam dus (weer) niet.... Philip had deze episode gewoon echt dood gemoeten, PUNT. Ik vond het opzich tof dat ze in de prison een soort van hinderlaag hadden opgezet, maar had wel verwacht dat ze nu van plek zouden vluchten... Oke, achteraf hoeft het dan misschien weer niet omdat de Gouvernor niet meer zo sterk is met zijn mankrachten... Maar come on, dit seizoen is zo ontiechelijk saai en statisch.... waar is het rennen en vluchten, het elke dag niet zeker zijn van een veilige plaats? (sure, als je het bekijkt vanuit hun oogpunt is de prison redelijk veilig dus waarom zou je iets anders zoeken? maar voor ons als kijker is het echt gaap gaap....)

Een andere tegenvaller (buiten dat ze er zo irritant en onrealistisch lang over deed om haar laarzen uit te doen en die verrekte tang te pakken, joh, tijd zat he!): Toen Andrea opgesloten zat met die bimbo, dacht ik serieus ah die komt er wel uit, niet dus. Mooi verrassing, prima einde van haar zo... Maar toen ze zei ik kan het zelf, dacht ik dus echt dat ze de gouvenor nog wilde vermoorden! Dat was veel beter geweest. 2 scenarios: ze wacht in de ruimte waar ze opgesloten zat totdat hij terugkwam en pang pang OF (deze zou echt super zijn geweest) haar een granaat geven en allah akbar op the gouvernor afstoren en haarzelf en hem opblazen (payback). Ze ging toch al dood en turnen, dus waarom dan niet gebruik maken van de situatie? Jammer!!

+ punt: Carl die ff ice ice baby die gast door z'n tiktok knalde _/-\o_ That's more like it!

Meh, nee, seizoen 3 heeft me echt teleurgesteld, elke aflevering had ik weer hoop, ah nu zal het vast spannender worden, maar zelfs in de F-king laatste episode nog niet. Oke ik geef toe, een hoop gebeurd en veel actie, een helemaal doorgedraaide gouvenor (mooi) maar t was gewoon niet genoeg.... Season 2 blijft de beste tot nu toe, ik hoop op meer van zulke taferelen.

Nu weet je al hoe seizoen 4 verder gaat, althans een paar belangrijke gegevens. De groep = relatief veilig qua schuilplek en de gouvenor leeft natuurlijk nog gewoon. :O
Ik ga akkoord. Dit is een hele teleurstellende finale. De midseason finale was veel beter. Seizoen 1 en seizoen 2 waren veel beter. Er is ook geen gevaar meer van de walkers: jah, er lopen wat zombies rond, big deal. Ik snap dat je gehard wordt en er wat makkelijker mee omgaat, maar de zombies lopen er dit seizoen wel voor spek en bonen bij (terwijl ze nog Hershel been hebben afgebeten aan het begin van het seizoen). Het grootste probleem is en blijft de opbouw naar de showdown tussen Rick en de Governor die er niet is gekomen. Dit is een enorme anti-climax. Tal van personen hebben dit seizoen geprobeerd de Governor te vermoorden: het is zelfs een leidraad geweest in bepaalde afleveringen (Andrea in de gevangenis), maar dat is niet gelukt. Dit moest een spetterende finale worden in deze laatste aflevering. Dat je hiermee de kijkers op hun honger laat zitten is volgens mij not done.

Er is ook gewoon geen cliffhanger aan het einde van dit seizoen. Het verhaal loopt gewoon door en waarschijnlijk krijgen we de confrontatie tussen de Governor en Rick in S04. Voor mij is er geen probleem dat je de bad guy over meerdere seizoenen spreidt, maar je moet wel een closure over je overkoepelende verhaal van het seizoen hebben en dat heb je hier totaal niet. Op het einde van seizoen 2 sluiten ze mooi af met de zergrush van de walkers op de boerderij. Het feit dat de groep opgesplitst geraakt en dat Michonne geïntroduceerd (alsook de gevangenis) wordt wil je gewoon naar het begin van seizoen 3 kijken. Dit seizoen heeft geen closure en ze kunnen gewoon volgende week S03E17 uitbrengen als ze willen. Anderzijds hoeft het voor mij ook niet meer. Na de mid season finale heb ik eigenlijk geen goede aflevering meer gezien. Het eerste deel van seizoen 3 is zoveel beter dan het laatste deel. Hebben ze tijdens de mid season break een hoop van hun schrijvers afgedankt? :P

Het was niet allemaal kommer en kwel en er waren ook wel een paar positieve punten:
- Andrea die dood gaat is goede tv. De uitwerking ervan was wel slecht en persoonlijk vind ik het spijtig dat Andrea dood is, want ik mocht het karakter wel en ik vond dat ze nog veel plaats kon hebben in het verhaal. Maar ze kiezen ervoor om haar dood te laten gaan en daarmee prikkelen ze mijn nieuwsgierigheid dan wel weer.
- Carl die doordraait en een kind afknalt. Hiermee geef je diepte aan de serie. Respect.

Seizoen 2 is inderdaad het beste tot nu toe. Seizoen 3 is sterk gestart en heel zwak geëindigd. Inderdaad, hopelijk terug meer zombie bedreiging in seizoen 4. En haal de groep maar uit hun comfort van de gevangenis, want dat hebben we nu ook wel gehad. Dit zijn toch zaken dat ze in deze finale hadden moeten afhandelen en moeten cliffhangeren naar seizoen 4. Zo prikkel je je publiek naar het volgende seizoen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Het is toch gewoon simpel?

Als je elke week wilde kijken en nu na de finale je ook het nieuwe seizoen wilt kijken, dan is dit een serie voor jou.

Heb je dat niet. Dan moet je iets anders gaan zoeken.

Het is allemaal een kwestie van smaak. Seizoen 3 was geniaal in mijn ogen. Elke week keer ik uit om op maandag avond de aflevering te zien. Ik sta te popelen om het vervolg te kijken en baal van de lange pauze die er nu aankomt. Heb je dit gevoel ook, dan heb je mazzel en is de serie naar je smaak.

heb je dat totaal niet, dan zijn er genoeg andere series waar je wellicht wel warm van wordt.

Ik kan nu wel honderden redenen verzinnen waarom IK TWD de beste serie ooit vindt.
Anderen kunnen redenen verzinnen waarom dat zeer zeker niet het geval is.
Zo prikkel je je publiek naar het volgende seizoen
Ik acht mij onderdeel van het "je publiek" en ga zeker kijken.
Heb jij dat niet dan ben je niet onderdeel van "je publiek".

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
wontcachme schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:21:
Even daarop inhakend. Er zit ook wel wat productieverschil in GoT en TWD.

TWDGoT
eps per seizoen1610
Budget per ep$2.5 miljoen~$5 miljoen
Opnamelocatie kostenUSA - HoogIerland - Lager dan USA

In seizoen 1 zat TWD op een veel hoger budget, maar de zender wilde veel minder kosten per ep hebben ondanks het succes. Daarom stopte Darabond volgens mij ook.
Dat doet eigenlijk nog veel meer af aan de serie, de helft van het budget van GoT (welke nogal wat karakters, elfjes, kasteeltjes en mensenmassa's heeft) en dan nog zoveel flaws en slechte cgi.
moet zeggen de zombies hebben ze wel goed voor elkaar tegenwoordig, dat is niet zo knullig meer als eerst.

Laat ze maar snel verhuizen naar Ierland dan of krik het budget omhoog, ze halen het er toch gemakkelijk uit.

Ja uiteraard ga ik volgend seizoen kijken en kan bijna niet teleurgesteld worden, het kan alleen maar meevallen. En ja het is veel leuker om te kijken als bv Banshee (synoniem van Bagger), dat begon zo leuk maar wat een deceptie.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Xymox schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:47:
Het is toch gewoon simpel?

Als je elke week wilde kijken en nu na de finale je ook het nieuwe seizoen wilt kijken, dan is dit een serie voor jou.

Heb je dat niet. Dan moet je iets anders gaan zoeken.
Zo simpel is het niet.

Je hebt:

1. OMG OMG OMG WALKING DEAD MUST SEEE MOOOORRE SEASON 4 AAAAAHHHH.
2. Oh cool Walking Dead season 04, I think i'll keep watching.
3. Bleh Walking Dead.

Met een cliffhanger verplaats je 75% van doelgroep #2 naar #1. Nu is het zoals DarthDavy zegt gewoon een aflevering en zou je volgende week S03EP17 verwachten. Met een goed slot en veel grote spannende vragen prikkel je het publiek veel meer en zorg je dat je de mensen een half jaar lang in spanning zitten te wachten. Kijk bijv. naar de enorme hype en hoge verwachtingen bij het voortzetten van Game of Thrones, of de mid-season cliffhanger met Daryl en Merle.
Dat gaat er voor S04 van TWD echt niet zijn. Nu is het niets meer dan gewoon "oh, het begint weer".

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 02-04-2013 16:10 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Ik vind S3 geweldig, maar ik kan wel inkomen in de commentaren van anderen. Zeker de finale was, ondanks dat het een ijzersterke aflevering was, wel teleurstellend omdat je gewoon DE confrontatie verwacht.

Zelfs in The Talking Dead zag je dat de commentator tussen Rick en de Governor zat en dat hij de spanning tussen die twee mee speelde waardoor je nog meer het gevoel krijgt dat de showdown tussen die twee de finale wordt.

Trouwens, gisteren was het 1 april. Hoe briljant zou het zijn als volgende week maandag ineens de ECHTE finale uitgezonden wordt? Dat er dus 17 episodes zouden zijn?

Zal wel niet trouwens, gezien dit soort geheimen/verrassingen nooit bewaard blijven en al dagen/weken van te voren bekend zijn, maar toch ... :)

Vind het trouwens wel opvallend dat men S2 dan beter vind dan S3 terwijl S2 toch veel tragen en soms tegen het saaie aanliep, zelfs voor een echte fan.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Powrskin schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:59:
[...]

Dat doet eigenlijk nog veel meer af aan de serie, de helft van het budget van GoT (welke nogal wat karakters, elfjes, kasteeltjes en mensenmassa's heeft) en dan nog zoveel flaws en slechte cgi.
moet zeggen de zombies hebben ze wel goed voor elkaar tegenwoordig, dat is niet zo knullig meer als eerst.

Laat ze maar snel verhuizen naar Ierland dan of krik het budget omhoog, ze halen het er toch gemakkelijk uit.
Heb je daar Amerikaanse achtergronden en omgevingen? :P. GoT heeft geen bestaande achtergrond. TWD is gelocaliseerd in the usa. Dan zit je daar en moet je alle sets compleet opbouwen :P. En natuurlijk moeten de acteurs willen meer verhuizen voor driekwart jaar.
[quote]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

In mijn ogen is TWD van een serie waar ik al jaren naar uitkeek als comicfan en klaar zat om te downloaden een serie geworden die ik kijk als ik niets anders had. En nu kan je idd roepen dat je t de beste serie ooit vindt maar ik vind dat niet :)

Heb al een aantal US-based fora bekeken over de finale maar de Ami's zijn er ook niet zo blij mee dat t niet zo'n sterke aflevering was. Dat voorstelt niets goed, en ik vrees dan ook dat t geen S5 wordt. En dat vind ik toch jammer.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

NoTimeRemains schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:28:
Dat voorstelt niets goed, en ik vrees dan ook dat t geen S5 wordt. En dat vind ik toch jammer.
Waarom dat dan? De finale heeft gewoon alle kijkcijfers van voorgaande jaren verbroken en zit nog op 2x zo hoog als seizoen 1. Dat noemde AMC toen al een groot succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
man man wat een teleurstellende finale, redenen zijn al genoemd, wat een anti climax!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Mooi foto dit :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/901858_643526179006877_635551834_o.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Donnie op 02-04-2013 22:17 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Jep, vooral die groene schoen van Scott doet het hem :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

_O- LOL
Geweldige foto. Norman Reedus' actie is wel mooi evenals die van Andrew Lincoln. :P
Nu nog uitzoeken wat die dikke gast op de achtergrond rechts aan het doen is....

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 02-04-2013 22:45 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Wat een gigantische jankers in dit topic :') Kijk de serie dan lekker niet als je het zo slecht vindt/vond :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
offtopic:
Nee, jouw bijdrage is bijzonder zinvol wilde je zeggen?

Ontopic: Net de seizoensfinale bekeken, en moet wel eerlijk zeggen dat ik het sentiment wel een beetje begrijp. Het is natuurlijk een kwestie van concessies doen, en dan kun je simpelweg niet iedereen tevreden houden. Normaliter spelen ook verhoudingen tussen schrijvers, studio en financiers een rol bij de keuzes in een verhaal, laten we dat ook niet vergeten.

Inhoudelijk heb ik persoonlijk wel redelijk kunnen genieten dit seizoen, met als absolute highlight de seizoensfinale imho. Ik ben erg benieuwd of ze volgend seizoen de Guv'nor weer terug brengen, maar denk dat ik wel weer voor de pc-buis zal zitten. Toch, ergens sluimerend merk ik aan mezelf dat de interesse wel een beetje aan het afnemen is, maar dat lijkt me ook menselijk na vier seizoenen zombies :+. Het nieuwe is er wel af , nu.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertJ op 03-04-2013 01:55 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
RobertJ schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:54:
offtopic:
Nee, jouw bijdrage is bijzonder zinvol wilde je zeggen?
Nee, dat wil ik niet zeggen. Net zo min als dat ik wil zeggen dat een bijdrage zinvol moet zijn. M'n punt is dat iedereen hier massaal loopt te janken, terwijl ze het kennelijk toch goed genoeg vinden om er naar te blijven kijken. Als je het echt zo slecht vindt dat je het voor elkaar krijgt hier een heel A4-tje vol te typen met negativiteit kun je al die tijd en energie beter ergens anders in stoppen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Angeloonie schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:07:
[...]
Zo simpel is het niet.

Je hebt:

1. OMG OMG OMG WALKING DEAD MUST SEEE MOOOORRE SEASON 4 AAAAAHHHH.
2. Oh cool Walking Dead season 04, I think i'll keep watching.
3. Bleh Walking Dead.

Met een cliffhanger verplaats je 75% van doelgroep #2 naar #1. Nu is het zoals DarthDavy zegt gewoon een aflevering en zou je volgende week S03EP17 verwachten. Met een goed slot en veel grote spannende vragen prikkel je het publiek veel meer en zorg je dat je de mensen een half jaar lang in spanning zitten te wachten. Kijk bijv. naar de enorme hype en hoge verwachtingen bij het voortzetten van Game of Thrones, of de mid-season cliffhanger met Daryl en Merle.
Dat gaat er voor S04 van TWD echt niet zijn. Nu is het niets meer dan gewoon "oh, het begint weer".
Dit vind ik mooi verwoord. Bij S01 en S02 zat ik in doelgroep #1, met seizoen S03 ben ik nu verplaatst naar doelgroep #2. Er moet dus iets veranderen in S04, want anders wordt het doelgroep #3. Nu kan je wel zeggen dat ik niet moet komen zeiken, want jij vindt het fantastisch, maar als meer mensen denken zoals ik, dan betekent dit dat de kijkcijfers in S04 zullen zakken en dan betekent dat het wel eens misschien het laatste seizoen van TWD zou kunnen worden. Vergeet niet dat TV series heel kijkcijfer afhankelijk zijn. Dus jij als individue kan TWD fantastisch vinden, als de massa het niet fantastisch vindt dan komt er een einde aan. Simpel.
Dreanor schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:11:
Vind het trouwens wel opvallend dat men S2 dan beter vind dan S3 terwijl S2 toch veel tragen en soms tegen het saaie aanliep, zelfs voor een echte fan.
Het verschil tussen S02 en S03 is dat S02 sterk gestart is, een dipje had in het midden, maar dan wel weer heel sterk geëindigd is met het eindrush van de zombies op de boerderij, de dood van Shane (die imo meer impact heeft dan de dood van Andrea op het einde van S03) en de cliffhangers met Michonne en de nieuwe locatie, nl. de gevangenis. Op die manier vergeet je dat het midden van S02 eigenlijk redelijk saai was en wil je onmiddellijk S03 zien. S03 is heel sterk gestart met trouwens een hele goede midseason finale waarbij ik onmiddellijk wou weten hoe het verder zou gaan tussen Daryl en Merle in het gevecht in Woodbury. Maar na de midseason finale is het eigenlijk redelijk bergaf gegaan (de aflevering met Morgan vormt de uitzondering), maar het was ok, want er werd - volgens mij - opgebouwd naar een spetterende finale... die er niet gekomen is. Misschien dat S04E01 fantastisch wordt met de alsnog showdown tussen Rick en the Governor, de gevangenis die verlaten wordt voor een nieuwe locatie en wat weet ik nog allemaal (ik ben geen schrijver van TWD :P ), maar we hadden dit imo in S03E16 moeten krijgen. Jammer, want hoe goed S04 dan ook weer goed ik ga altijd met een wrang gevoel blijven zitten bij S03 door die zwakke finale...

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zeror schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:44:
[...]

_O- LOL
Geweldige foto. Norman Reedus' actie is wel mooi evenals die van Andrew Lincoln. :P
Nu nog uitzoeken wat die dikke gast op de achtergrond rechts aan het doen is....
Wie is die chick rechts met haar handen half voor haar gezicht? Is dat dat vrouwtje dat deed alsof ze dood was toen de Governor uit z'n plaat ging?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Avalaxy schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:47:
Wat een gigantische jankers in dit topic :') Kijk de serie dan lekker niet als je het zo slecht vindt/vond :w
Ik vind de serie wel tof alleen vond ik de laatste serie wel tegenvallen. Het einde was niet spannend genoeg.

Het einde was spannender geweest als we niet wisten wat er met Andrea was gebeurd. Rick doet langzaam de deur open en de camera zoomt in de donkere ruimte en je hoort Andrea zachtjes kreunen. End. Iedereen vraagt zich dan af of ze nou in een zombie is verandert of niet!
Bra-Jo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:14:
[...]

Wie is die chick rechts met haar handen half voor haar gezicht? Is dat dat vrouwtje dat deed alsof ze dood was toen de Governor uit z'n plaat ging?
Yep.

Het is nu wachten op het volgende seizoen maar gelukkig is Game of Thrones weer begonnen dus we houden het wel vol zo! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 03-04-2013 09:26 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Gisteren de laatste twee afleveringen van seizoen 3 gezien en zitten genieten. Ja, er valt wel het een en ander op aan te merken, maar overall vond ik dit een prima seizoen! Genoeg actie, genoeg drama, genoeg karakterontwikkeling (vooral Carl, Rick, Michonne, Hershell, Glenn, oh wacht, iedereen).

Hoe Andrea aan haar einde komt vond ik jammer, maar onvermijdelijk. Ze heeft veel te lang geschipperd tussen the Governor en Rick's groep en dat is haar Waterloo geworden. Iedereen vond haar irritant, dus nu niet gaan zeuren dat ze zo aan haar einde kwam. ;)
We weten allemaal dat dit soort scene's in Amerikaanse series vol 'vertragings momentjes' zitten om de spanning op te bouwen (yep, lame). :)

Zonde dat the Governor niet aan zijn einde is gekomen, dat had een mooi einde van deze verhaallijn geweest. En daarnaast had ik een grotere veldslag bij de prison verwacht. Wellicht dat dat nog gaat komen in seizoen 4?

spoiler: comic
In de comic is er wel die veldslag, waarbij o.a. Lori aan haar einde komt (met baby). De Governor wordt daar volgens mij doodgeschoten door één van zijn eigen mensen. Dat gebeurt vlak nadat Rick en de rest zijn 'ontsnapt' volgens mij? Wellicht dat ze dit dus in seizoen 4 stoppen?

Ik denk dat seizoen 4 af gaat trappen met een klein stukje vooruit spoelen (klein aantal weken/maanden). Waarin de groep zich gesetteld heeft in de gevangenis en ook gewassen is gaan verbouwen om zelf voedsel te telen. Iedereen heeft zijn plekje ingenomen in één (of meerdere) cellen en er zijn een aantal relaties ontstaan.

Zo denk ik dat Michonne voor Tyreese gaat vallen. En wellicht dat die ene overlevende van de slachtpartij van de Governor wat gaat krijgen met Rick? Ze had wel wat weg van Lori. O+

Daarnaast lijkt het mij ook logisch dat ze niet in Woodbury intrekken omdat dit niet 'hun' terrein is. Ze hebben de gevangenis zich redelijk eigen gemaakt en deze is beter te verdedigen (met de juiste wapens). En dat kunnen ze nu allemaal looten uit Woodbury. Daarnaast loopt de Governor nog vrij rond en die is niet te onderschatten. Zeker gezien zijn kennis van de stad.

De eerste aflevering van #4 zal wellicht nog een wat 'in slaap sus' aflevering worden waarna de bom snel barst en er een stampede van zombies richting de gevangenis komt (of uiteindelijk toch nog de Governor). Waarna ze toch op zoek moeten naar iets nieuws.

Carl wordt waarschijnlijk een onstabiele factor. Dat is hij nu uiteraard ook al een beetje. Rick zal zeker de groep blijven aansturen. Glenn en Maggie gaan uiteraard trouwen. Carl gaat aan de slag met die blonde dochter van Hershell (van die Hershell uiteraard niet mag).

spoiler: comic
Ik denk niet dat in seizoen 4 al de Neagan verhaallijn gevolgd gaat worden. Dat zit in de comics veel verder en daar gaan ze vanuit de gevangenis redelijk versplinterd zwerven voor een tijdje (Rick en Carl). En vervolgens gaan ze zich settelen in een ander leegstaand dorp waar iemand anders al de baas is toch?

Ik ben benieuwd! Tot seizoen 4 kunnen we in ieder geval nog een stuk of 6 comics lezen, dus genoeg te doen! En daarnaast GoT kijken uiteraard. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

DarthDavy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:12:
[...]

Dit vind ik mooi verwoord. Bij S01 en S02 zat ik in doelgroep #1, met seizoen S03 ben ik nu verplaatst naar doelgroep #2. Er moet dus iets veranderen in S04, want anders wordt het doelgroep #3. Nu kan je wel zeggen dat ik niet moet komen zeiken, want jij vindt het fantastisch, maar als meer mensen denken zoals ik, dan betekent dit dat de kijkcijfers in S04 zullen zakken en dan betekent dat het wel eens misschien het laatste seizoen van TWD zou kunnen worden. Vergeet niet dat TV series heel kijkcijfer afhankelijk zijn. Dus jij als individue kan TWD fantastisch vinden, als de massa het niet fantastisch vindt dan komt er een einde aan. Simpel.

[...]

Het verschil tussen S02 en S03 is dat S02 sterk gestart is, een dipje had in het midden, maar dan wel weer heel sterk geëindigd is met het eindrush van de zombies op de boerderij, de dood van Shane (die imo meer impact heeft dan de dood van Andrea op het einde van S03) en de cliffhangers met Michonne en de nieuwe locatie, nl. de gevangenis. Op die manier vergeet je dat het midden van S02 eigenlijk redelijk saai was en wil je onmiddellijk S03 zien. S03 is heel sterk gestart met trouwens een hele goede midseason finale waarbij ik onmiddellijk wou weten hoe het verder zou gaan tussen Daryl en Merle in het gevecht in Woodbury. Maar na de midseason finale is het eigenlijk redelijk bergaf gegaan (de aflevering met Morgan vormt de uitzondering), maar het was ok, want er werd - volgens mij - opgebouwd naar een spetterende finale... die er niet gekomen is. Misschien dat S04E01 fantastisch wordt met de alsnog showdown tussen Rick en the Governor, de gevangenis die verlaten wordt voor een nieuwe locatie en wat weet ik nog allemaal (ik ben geen schrijver van TWD :P ), maar we hadden dit imo in S03E16 moeten krijgen. Jammer, want hoe goed S04 dan ook weer goed ik ga altijd met een wrang gevoel blijven zitten bij S03 door die zwakke finale...
Verwoord ik het dan goed dat een season finale bepalend is voor velen? Ja, dit was de zwakste finale van alle (mid) season finales, maar om dan heel S3 als slecht/saai te bestempelen zoals sommigen doen vind ik wat ver gaan en voelt dan inderdaad zeiken om het zeiken.

Als je per aflevering bekijkt dan is S3 gewoon sterker/beter dan S2. Lees maar eens terug hoeveel meer gezeik er over S2 was dan S3 (afgezie van de finales). Ik herinner me nog het gezeik dat S2 saai was, langzaam, ze deden niks, lori was kut, carl was kut, de farm was kut, etc. Het enige gezeik was S3 heeft is zijn finale (en misschien andrea).

Bovendien zitten de kijkcijfers in de lift, en overtreft elke aflevering de vorige dus dat zit wel goed. En als je de vooruitblik bekijkt voor S4 dan zal deze gewoon weer beter worden als afgelopen seizoenen. Ze zeggen hierin dat de wereld groter is en er meer overlevende zijn dan Rick's groep en dat de zombie dreiging weer groter wordt. Hoe en wat ze met deze uitspraak doen weet ik niet en dat fimpje is spoilervrij btw, maar dit beloofd wel wat goeds en geeft mij vertrouwen dat ze weten wat de "minpunten" van afgelopen seizoen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Dreanor schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:11:
Zeker de finale was, ondanks dat het een ijzersterke aflevering was, wel teleurstellend omdat je gewoon DE confrontatie verwacht.
Vond het eigenlijk wel leuk gedaan ... de indruk werd gewekt dat de groep vluchtte - iedereen was z'n tas aan het pakken. Toen opeens die flashbangs afgingen was ik behoorlijk verrast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ben benieuwd of dat blonde meisje van die boerderij ook nog ooit eens een rol van betekenis gaat krijgen. Die hangt er nu maar een beetje bij, heeft ook nauwelijk iets gezegd in al die afleveringen.

Voor de rest is alles wel al gezegd in de afgelopen pagina's :P Heb zelf ook een beetje gemengd gevoel over dit seizoen (maar dat had ik ook over S2, de eerste helft was toen ook tergend traag), maar blijf de serie wel kijken tot het eind denk ik.

Maar ben er geen wildentoesiaste fan van, daarvoor zijn de eps me toch te wisselend van kwaliteit. En bij een aantal hoofdfiguren zou ik het helemaal niet erg vinden als ze gewoon eens dood gingen, zoals Rick en Carl :P

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 03-04-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond de laatste paar episodes een beetje tegenvallend, zeker de afsluiter van seizoen 3! Wel blij dat we nu van Andrea af zijn want oh oh wat was dat tenenkrommend om naar te kijken. Ergens aan het begin van het seizoen kon je al aan zien komen dat ze dommig en naïef aan The Governor zou gaan hangen. Dit vond ik erg vertragend en ook tegen haar verder stoere no-nonsense karakter in gaan.

Moet er bij zeggen dat je wel blijft kijken dus overall blijft de serie het kijken waard, maar toch blijft het gevoel na afloop van seizoen 1 hangen dat er met deze setting en budget zo veel meer uit te halen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 12-09 14:34
Wat zou Daryl eigenlijk gedaan hebben met het dode lichaam van Merle?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
We hebben geen "begrafenis" gezien en ik had niet echt het idee dat daar wel echt tijd voor was?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

sewer schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:35:
Ben benieuwd of dat blonde meisje van die boerderij ook nog ooit eens een rol van betekenis gaat krijgen. Die hangt er nu maar een beetje bij, heeft ook nauwelijk iets gezegd in al die afleveringen.
spoiler:
Er is net officieel bevestigd dat Chad Coleman (Tyreese), Sonequa Martin-Green (Sasha) and Emily Kinney (Beth) grote rollen als recurring guest stars krijgen in S4, de kans dat ze belangrijker wordt is dus aardig aanwezig :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik ben ook blij dat
spoiler:
Andrea de pijp uit is. Ik vond het namelijk zo jammer dat de makers van de serie haar zo graag goed neer wilden zetten terwijl ze in de boeken erg sterk is als personage. Vooral omdat haar liefde voor Dale daar meer is dan een vader-dochter relatie, zoals in de serie. En ik vond de actrice erg slecht, maar dat kan ook meer door haar verhaal komen die verteld moest worden door de schrijvers van de serie.

Even in spoilers gezet om de boeken niet te verklappen.

spoiler:
wat ik ook jammer vind is dat Rick zijn hand nog steeds heeft. Misschien gaat die er nog wel af, aangezien de governer leeft maar vond het toch een van de sterke dingen uit het boek; Niemand wordt gespaard.

Verder vind ik de serie een niet constant ritme heeft. De ene keer gaat het heel snel en de andere keer is het zo traag als stront door een trechter. Het maakt dat de ene aflevering heel leuk is en de andere heel saai. Het begint een beetje op Lost te lijken na Seizoen 3. Toen ben ik ook 3 keer afgehaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Awaken1 op 04-04-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Awaken1 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:10:
[non-spoiler] wat ik ook jammer vind is dat Rick zijn hand nog steeds heeft. Misschien gaat die er nog wel af, aangezien de governer leeft maar vond het toch een van de sterke dingen uit het boek; Niemand wordt gespaard.[/spoiler]
Die kans is heel klein, de makers hebben al gezegd dat ze dat niet gaan doen, Rick mag z'n hand lekker houden.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

nog wat foto's
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NYeYqku.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PTg0Wqd.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door DNA_Saint op 04-04-2013 13:23 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Cool die green screen boots :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Whaha, dat valt me nu pas op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Spike_wolf schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:18:
[...]

Die kans is heel klein, de makers hebben al gezegd dat ze dat niet gaan doen, Rick mag z'n hand lekker houden.
Als één van de weinige dingen die 'ie mag houden! Z'n vrouw is ie kwijt, z'n beste vriend, z'n zoontje gaat ook niet echt lekker. Noem dat maar "gespaard". :+

Ik vond de finale van S3 niet echt een klapper. Er kwam geen confrontatie tussen Rick en Philip en uberhaupt kwam er niet echt een confrontatie. Dat was een beetje een anti-climax, maar had ik niet verwacht. Ik ben benieuwd naar S4 en wat daarin de rode draad gaat zijn. Ik hoop niet op een heel seizoen strijd tussen Philip en "onze" groep. Daar is een seizoen eigenlijk te lang voor denk ik. Tegelijkertijd zou het teleurstellend zijn als Philip gewoon zou verdwijnen ofzo, maar daar ga ik niet vanuit.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Ik vond in het begin van het seizoen de Governor een beetje tegenvallen, qua persoonlijkheid dan. In de comic was hij zo heerlijk gestoord, werkelijk een sadist waar de waanzin van af droop.
Afbeeldingslocatie: http://collider.com/wp-content/uploads/governor-the-walking-dead.jpg

Gelukkig kwam de governor uit de comic op het laatst wat meer naar voren in de serie, maar echt gestoord werd hij nooit (hooguit een beetje gek en meedogenloos).

Verder viel de seizoensfinale ook bij mij een beetje tegen, maar ondanks dat blijf ik vol smart op het volgende seizoen wachten. Ik vind de sfeer zo heerlijk over komen: alles is verwilderd en hier en daar proberen groepjes mensen weer een soort van beschaving op de bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:46
In 2 weken tijd alle seizoenen erdoorheen gejaagd. Wat een serie _/-\o_ Helemaal als je ze gewoon gelijk achter elkaar kan kijken. En tja het einde van seizoen 3, weer eens wat anders dan een standaard cliffhanger :P

Had eigenlijk wel verwacht dat ze toch vertrokken uit de gevangenis toen je ze alle spullen zag pakken.
Personages zijn ook goed en je wil echt dat ze het allemaal overleven.

Toen Andrea dood ging, had ik echt zo iets van ''d0h, eigen schuld, moet je maar niet zoveel treuzelen met die handboeien'' :P

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Interview met Laurie Holden (Andrea) (klik op de link voor het volledige interview):
http://tvline.com/2013/03...olden-interview-season-3/
[...]
TVLINE | How long have you known about Andrea’s death?
I didn’t get the official word until a few days before we began [shooting] the finale. It was a shock to everyone. It was never part of the original story docs for Season 3. And it was rather unexpected. That said, this is The Walking Dead. This show is not conventional by any means — and we know that as actors going in. So you roll with it. You show up, you do the best job you can, and you honor the storytelling. Overall, this has been an extraordinary experience and I just feel so blessed to have been a part of it.

TVLINE | Do you know why the decision was made to kill her now?
Honestly, I feel like it’s story-driven. It does propel the story forward… The [second half of Season 3] was a bit of a free-for-all. It had an organic fluidity to it and it just naturally unfolded day-by-day, week-by-week, moment-to-moment.

TVLINE | Andrea has taken some heat from fans this season for, among other things, sticking by the Governor’s side for so long. What do you make of the criticism?
I think when people watch the [entire] season — especially the finale — that her trajectory will be clear. She was a woman caught between two worlds. All she wanted was peace. She was for the people and was willing to do anything and everything possible even if it meant sacrificing herself to preserve humanity and keep the people alive. At times her actions were a bit misunderstood or ambiguous. But when you see the season overall I think people will really understand this girl. She did the best she could. And I do feel there was a sense of closure, healing and completion. The people of Woodbury did reach a sanctuary. No one in the prison was killed. Rick was finally set free from the ghosts of his past. And Andrea died in the arms of her best friends surrounded by the people she loved. She wasn’t cannibalized. She didn’t turn. She was able to go out with a certain amount of dignity. Her last dying wish was to end it herself and she was granted that. And by the grace of God she’s now going to be with her sister. And Dale.

TVLINE | Do you think she died a hero? A martyr?
That’s not my place to say. I’d like to think Andrea’s death will have meaning. That what she stood for and believed in will continue to resonate in the hearts and minds of the people she left behind, because we all learn and grow from one another. I do love that the finale ended [with a shot of] a cross, because I feel that it’s a time for new beginnings and a spiritual awakening. Let the healing begin.

TVLINE | Milton’s exchange with Andrea in the finale felt very meta, because in many ways he was asking her the same questions fans have been asking all season: Why did she choose to stay with the Governor, why didn’t she kill him when she had the chance…
I am so grateful for how that [scene] was written. It was written by [new Season 4 showrunner] Scott Gimple. I feel like there is complete closure and resolution with the character, and any questions the fans had have now been answered. It couldn’t have been a better ending in terms of really understanding her past.

TVLINE | She kept coming back to the same refrain — “I wanted to save everyone,” “I didn’t want there to be any death.”
Since [around] Episode 9 — when the Governor pit [Merle and Daryl] against each other, and then when [Andrea] went to the prison and found out about all the insane things he had been doing — her whole modus operandi from that point forward was, “How can I make sure that these people stay alive? How can I bring about peace?” She was a human rights lawyer prior to the apocalypse; she’s not a killer. She’s never killed a human being in her life. She’s killed a lot of zombies. I think fans who were unhappy with the fact that she wasn’t able to follow through on killing [the Governor] when she was standing over the bed [with the knife], have to understand that that was a moral dilemma within her. She believed in humanity. She believed that, “OK, there’s got to be a better way.” And she was successful. There was a peace conference. Yes, it went south, but she was able to put that together. She was always trying. And there’s something to be said for that. And listen, at the end of the day, she was the casualty of war. I feel like she did not die in vain.

TVLINE | Was the final sequence between Andrea and Michonne as emotional to shoot as it was to watch?
Yes. [Sighs] Yes. [Long pause] You have to understand — we all love each other. We’ve been working on location in the backwoods of Georgia for the last few years. We’ve become a family. It’s very hard to say good-bye… I just love how it was written. I love that Andrea was able to ask for a gun and take matters into her own hands. I love that she was able to say, “I know how the safety works” — she came full circle from Season 1 with Rick. And I love that there was a healing and a closure between these two women who loved each other so much.

TVLINE | It made me want to see more flashbacks to the time Andrea and Michonne were on the run together. Are you sad there wasn’t more time spent showing the beginnings of that relationship?
It’s not up to me, you know? I’m the actor. I do what I’m told. The writers are the ones in charge of the storylines. And they write the scenes. Woulda, shoulda, coulda. Do I wish we could’ve seen and explored more of the comic-book-Robert-Kirkman Andrea? Yes. Absolutely. Do I wish that I had more scenes with Michonne showing that friendship? Yes. Absolutely. But at the end of the day, I don’t think I could ask for a better death. I feel like her life mattered, and she died trying, and her heart was in the right place. I feel grateful for that. You can’t have it all.

TVLINE | I was a little surprised the Governor made it out of the episode alive. Are you, as a fan of the show, looking forward to seeing him get his comeuppance?
I think that’s inevitable. The man has crossed into such evil, dark territory that there is no redemption for him — ever. But this is the nature of our show. This is why it’s so popular. I think everyone assumed that I would be saved from the torture chamber, that I would kill the Governor, and it would be a big happy ending. But we don’t do that on The Walking Dead. And, at the end of the day, all Andrea wanted was to get back to her family and to make sure that the people didn’t die — the people in Woodbury and the people in prison. And she accomplished that. And if it meant that she had to go down to make that happen so be it.
[...]
Bonuslink: Robert Kirkman over de seizoen 3 finale (en spoilers voor seizoen 4)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00
Prima interview, verder zal ik er niet missen vermoed ik. Misschien dat ze alsnog wat flashbacks erin gooien, het zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J13D
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 21:14
Zeddicius schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:38:
Ik vond in het begin van het seizoen de Governor een beetje tegenvallen, qua persoonlijkheid dan. In de comic was hij zo heerlijk gestoord, werkelijk een sadist waar de waanzin van af droop.

Gelukkig kwam de governor uit de comic op het laatst wat meer naar voren in de serie, maar echt gestoord werd hij nooit (hooguit een beetje gek en meedogenloos).

Verder viel de seizoensfinale ook bij mij een beetje tegen, maar ondanks dat blijf ik vol smart op het volgende seizoen wachten. Ik vind de sfeer zo heerlijk over komen: alles is verwilderd en hier en daar proberen groepjes mensen weer een soort van beschaving op de bouwen.
Ik vond de Gov in de eerste helft van het seizoen juist wel leuk. Hij had toen nog een beetje 'common sense', maar was ook al redelijk twisted, met zijn walkerhoofden als entertainment en de militairen ambushen. Pas toen zijn dochter voor de tweede keer 'dood' ging kwam er echt die omslag naar pyscho killer.

De serie is sowieso al wat realistischer dan de comic. Wat ik alleen maar aanjuich, want twee dezelfde interpretaties is een stuk minder leuk dan hetzelfde verhaal met een paar twists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

J13D schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 01:35:
[...]
De serie is sowieso al wat realistischer dan de comic. Wat ik alleen maar aanjuich, want twee dezelfde interpretaties is een stuk minder leuk dan hetzelfde verhaal met een paar twists.
Ja, dat ben ik zeker met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:10

Ultimation

Het is als Appels en peren

En nu moeten we een half jaar wachten! :(

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:39
Ultimation schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:31:
Helaas wel :( Ik ben dus maar aan de comics begonnen. Hoewel ik de tekenstijl niet echt mooi (soms ronduit lelijk zelfs) vind leest het toch lekker vlot weg en het is leuk om de overeenkomsten en verschillen met de serie te zien.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ultimation schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:31:
Een half jaar valt nog mee :) Bijna een heel jaar op Game of Thrones zitten wachten!

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nog net vol te houden :P maar wat in de tussentijd... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:11:
Game of Thrones :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

jezus de Negan story is wel heel erg bruut :/

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 12-09 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:11:
Dead Set?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://walkingdeadpictures.tumblr.com/

^- spoil? anyway, theory over 'hits en suggestieve acties' in de openings scene

vind eigenlijk beetje ver gezocht, maar goed, twd leesvoer

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

himlims_ schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:50:
http://walkingdeadpictures.tumblr.com/

^- spoil? anyway, theory over 'hits en suggestieve acties' in de openings scene

vind eigenlijk beetje ver gezocht, maar goed, twd leesvoer
Vind het geen spoil, gezien het allemaal over S3 ging welke toch echt volledig is uitgezonden. :P

Ook vind ik het niet zo heel ver gezocht, sommige dingen konden best als suptiele hints bedoelt zijn. Zoals de hulzen, de pijlen. Echter de drie plaatjes die ze niet goed bij de namen kunnen plaatsen lijkt wel wat vergezocht te zijn evenals het horloge.

Btw, Game of Thrones is maar twee maanden (10 episodes), dan moeten we nog 3 maanden wachten op TWD. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me nooit eerder opgevallen dat er een walking dead topic was.
Wat een enorm teleurstellende serie vergeleken met de comic.

aan de ene kant is het wel een compleet ander verhaal, (serie volgt slechts zeer zeer ZEER globaal de comic) dus het is niet zo dat je de serie niet kan kijken omdat je alles al weet.

Shane ging bijvoorbeeld heel snel dood, terwijl ie in de serie tot dik seizoen 2 ging.
Wel raar dat Andrea nu dood is, gezien in de comic zij en Rick een relatie krijgen (zo ver als dat kan in een zombie uitbraak)

Ach ja, het is wel gunstig voor "serie" Glenn dat ze het niet zo nou nemen met het verhaal,
spoiler:
zullen ze hem wel laten leven gezien "comic" Glenn nogal bruut aan zijn einde komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Dreanor schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:25:
[...]
Btw, Game of Thrones is maar twee maanden (10 episodes), dan moeten we nog 3 maanden wachten op TWD. :P
Na GoT begint True Blood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als ik me niet vergis begint Dexter een kleine maand na GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Breaking Bad begint in juli ook weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik ben gek op alles met zombies dus het leek mij echt een serie voor mij.
Het lijkt wel of je naar een praatgroep zit te kijken, er gebeurt een kleinigheidje en ze moeten de rest van de aflevering erover kletsen.

De zwarte mensen gaan standaard dood en dat anno 2013, de wapens hebben geen terugslag.
En die lui willen gewoon dood lijkt het wel. Ze brengen zich constant in moeilijke situaties.

De slechtste serie die ik de afgelopen tijd heb gezien.

Ik kwam hier omdat ik erg benieuwd was naar de mening van anderen over deze serie. Het verrast mij dat het als een goede serie gezien wordt door velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Piekartz87 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:11:
Het lijkt wel of je naar een praatgroep zit te kijken, er gebeurt een kleinigheidje en ze moeten de rest van de aflevering erover kletsen.

De zwarte mensen gaan standaard dood en dat anno 2013, de wapens hebben geen terugslag.
En die lui willen gewoon dood lijkt het wel. Ze brengen zich constant in moeilijke situaties.

Ik kwam hier omdat ik erg benieuwd was naar de mening van anderen over deze serie. Het verrast mij dat het als een goede serie gezien wordt door velen.
Het kijkt lekker weg, en het is vaak erg voorspelbaar ja mee eens.

Maar dat het het beste is ik ooit gezien heb ?, nee echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zoals al vaker gezegd: het is een drama serie in een apocalyptische setting, geen zombie slasher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Arie- schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:22:
Zoals al vaker gezegd: het is een drama serie in een apocalyptische setting, geen zombie slasher.
Gelukkig niet, dat zou na een tijdje echt saai worden (IMHO).
Vind het juist zo een sterke serie, door het ach en wee van een groep overlevenden te volgen. Zware keuzes maken, overleven op plekken die eigenlijk niet bewoonbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Timocos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:28:
Vind het juist zo een sterke serie, door het ach en wee van een groep overlevenden te volgen. Zware keuzes maken, overleven op plekken die eigenlijk niet bewoonbaar zijn.
Inderdaad. Zelfs zo sterk dat ik nu een doomsday prepper geworden ben.
De samoerai zwaarden, kruisbogen, kapmessen en blikken bonen heb ik reeds in bestellings staan.
Nu nog mijn huis ombouwen tot een vesting en de straat volleggen met boobytraps...

;)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat is natuurlijk ook zo en ik zal er ongetwijfeld met een verkeerde insteek naar kijken.

Daarnaast zijn de dialogen vaak wel erg zeikerig, en wapens zonder terugslag, en zombies doormidden hakken met een klein mesje onvergefelijk.
Had ook een aflevering gezien waar ze het constant over hun geloof hadden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Piekartz87 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:12:
[...]
Daarnaast zijn de dialogen vaak wel erg zeikerig, en wapens zonder terugslag, en zombies doormidden hakken met een klein mesje onvergefelijk.
Had ook een aflevering gezien waar ze het constant over hun geloof hadden etc.
Er is heel veel kritiek te uiten op the Walking Dead, maar niets van alles wat jij noemt. Ieder zijn mening verder, maar ik kan me er echt niet aan storen dat mensen praten in een serie... Geloof is toch juist ook een van de issues waar je hard aan gaat twijfelen als de doden opstaan?

Als je actie wil, heb je simpelweg de verkeerde serie te pakken. Ik lees in jouw post voornamelijk "niet overtuigende actie, te veel gepraat". Heb je met TWD simpelweg de verkeerde serie, I couldn't care about the action.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ach, we hebben hier weer iemand die met de verkeerde verwachtingen de serie bekeken heeft (of een deel ervan) en baalt. Komt even zijn gal spuien hier op het forum en dan hebben we dat ook weer gehad.

Btw, welke scene/aflevering wordt een zombie door midden gehakt met een klein mesje? Overdrijven is ook een kunst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Onthoudt ook dat zombies dood zijn, dus al lange tijd rottende. Oftewel, daar sla je eerder een hersenpan van in dan een levend persoon ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Een schedel blijft hard toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik zeg, myth busters aflevering over The Walking Dead. Waarbij na x dagen/weken/maanden rotten kijken hoeveel kracht het kost om een schedel in te slaan met wapen x. :P

Kunnen we die mythen ook weer afstrepen op een fantasie serie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piekartz87 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:11:

QFT!

en ik raad je aan de strips te gaan lezen.
Die zijn van een compleet ander kaliber! Veel beter verhaal.
En ook een stukje grafischer omdat het nu eenmaal makkelijk is om dingen te tekenen als met special effects in beeld te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Timocos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:28:
[...]

Gelukkig niet, dat zou na een tijdje echt saai worden (IMHO).
^^ dit. Ik heb al zoveel hersenloze hack & slash-films gezien, dat hoeft echt niet in serievorm van mij. Juist het drama is wat deze serie anders maakt en interessant houdt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Voor mij is het de mix van drama in een zombie apocalypse. In de strips komt het zombie geweld ook in golven. Aangezien een issue 1x per maand uitkomt, betekent dit dat je soms meerdere jaren alleen maar menselijk gevaar ziet, met heel af en toe even een zombie op de achtergrond om je eraan te herinneren dat het een zombie apocalypse is en niet iets anders... Het zombiegevaar lijkt dan bedrieglijk beheersbaar, om dan weer als een mokerklap heel hard weer in het gezicht te worden geslagen met rampzalig zombie geweld. Als ik zo terugkijk staan we in de strips al meer dan twee jaar "droog" vanaf de laatste zombie-ramp.

Het zou ook wel een beetje voospelbaar worden als we elk seizoen weer een zombieramp zouden krijgen, die dan weer zou worden overwonnen en dan weer hup naar volgend seizoen (met weer hetzelfde patroon).

De interessante vraag voor mij is: wat gebeurt er nu als doodnormale mensen in een extreem absurde situatie terecht komen. Het overleven met een klein groepje in een zombie apocalypse is wat dat betreft een mooie setting. Wat moet je allemaal doen om te overleven? Hoe verandert dat je manier van denken en handelen? Van wie of wat heb je het meeste gevaar te duchten? Het gevaar zit daar waar je het minst verwacht.

Wat dat betreft was het voor mij echt een complete verrassing dat Andrea het slachtoffer werd in de seizoensfinale. Je mag best wel kritiek hebben op van alles en nog wat op die finale, maar ik was een beetje in slaap gesust door de "wetenschap" dat Andrea al 108 issues lang alive and kicking is in de comics. Zij zou in de serie vast en zeker gaan uitgroeien tot de bad-ass scherpschutter die ze in de comics is... Het mooie is dat Kirkman en co. met het om zeep helpen van Andrea ook een waarschuwing heeft afgegeven aan de comic lezers: je denkt dat je het wel weet en waar het gevaar loert? No way: ook de comic lezer zal elke keer maar weer moeten afwachten wat er zal gebeuren met wie. Niemand is zijn leven zeker... Het is alsof hij de comiclezer heel hard in de ballen trapt net op het moment dat die denkt veilig te zijn...Hahaha, daar houd ik eerlijk gezegd wel van (al klinkt dat misschien wel heel erg raar, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel... :D )

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Op basis van dat plaatje hadden ze Danny Trejo moeten nemen voor die rol

Afbeeldingslocatie: http://whatstrending.com/wp-content/uploads/2013/03/url7.jpeg

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
OMG weet je iig bij wie je niet moet zijn als de zombies eraan komen. Dat is gewoon een geïllustreerde versie van die foto :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dreanor schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:43:
Ach, we hebben hier weer iemand die met de verkeerde verwachtingen de serie bekeken heeft (of een deel ervan) en baalt. Komt even zijn gal spuien hier op het forum en dan hebben we dat ook weer gehad.

Btw, welke scene/aflevering wordt een zombie door midden gehakt met een klein mesje? Overdrijven is ook een kunst. :)
Ik kan mij een scene voor de geest halen dat die Aziaat met een relatief klein wapen een hoofd horizontaal door midden hakt met 1 hand. Clean cut
Dan kan iets heel lang liggen rotten maar daar wordt de schedel niet zo zacht van. Zou het al knap vinden als je het met een katana zou lukken.

Ik gaf dus direct toe dat mijn verwachtingen anders waren (zie vorige post). Maar daarnaast brengen de karakters zich telkens door domme acties in de narigheid, aangevuld met slordigheden zoals wapens zonder recoil. Dat alle negers ook telkens dood blijven gaan lijkt me ook niet echt van deze tijd.

En mocht je vragen: waarom kijk je het dan? Nou, iemand die naast mij zit vaak kijkt het dus dan krijg je nogal wat mee. /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Dus je klaagt over een serie waar je toch niet naar kijkt? 8)7 :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:47:
[...]

QFT!

en ik raad je aan de strips te gaan lezen.
Die zijn van een compleet ander kaliber! Veel beter verhaal.
En ook een stukje grafischer omdat het nu eenmaal makkelijk is om dingen te tekenen als met special effects in beeld te brengen.
Bedankt voor de tip, dat zal ik wel even proberen denk ik. Lang geen strip meer gelezen.
McBoom schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:40:
Dus je klaagt over een serie waar je toch niet naar kijkt? 8)7 :P
Diegene naast mij kijkt. (zie laatste zit van mij vorige post)

Ik heb toch zeker wel interesse in de serie omdat ik alles met zombies toch wel gaaf vind. Alleen na het kijken ervan was ik toch elke keer teleurgesteld over de uitwerking van deze serie.

Ik probeer overigens gewoon te discussiëren over de slechte punten die ik benoemd heb, mijn doel is niet komen klagen. Alhoewel ik mijn mening wel duidelijk heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Piekartz87 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:11:
[...]
Dat alle negers ook telkens dood blijven gaan lijkt me ook niet echt van deze tijd.
Wanneer gaan 'alle negers dood' dan ? Voor zover ik weet zijn er meer blanken gestorven in alle seizoenen van The Walking Dead dan negers, T Dog heeft het bv gewoon tot S3 volgehouden...

Nee als je dan toch over 'niet van deze tijd praat' zou ik zeggen dat het niet van deze tijd is dat het groepje zo 'idealistisch' is, stop er bv een lesbische vrouw/homoseksuele man in of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Dylan93 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:07:
[...]
Nee als je dan toch over 'niet van deze tijd praat' zou ik zeggen dat het niet van deze tijd is dat het groepje zo 'idealistisch' is, stop er bv een lesbische vrouw/homoseksuele man in of whatever.
Zonder ook maar iets te spoilen (vandaar zonder tags): in de comic zit wel een homofiel stel. En er is een vrouw die tijdelijk erotische gevoelens kweekt voor een andere vrouw. Die komt echter thuis van een koude kermis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:39
:-( Ben door de comics heen. Nu ben ik nog benieuwder naar het verloop van de serie, zoveel mogelijkheden :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Peenutzz schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:30:
:-( Ben door de comics heen. Nu ben ik nog benieuwder naar het verloop van de serie, zoveel mogelijkheden :)
Er zijn zeker zat mogelijkheden! Ik heb net #109 gelezen en wat me opvalt (m.b.t. kritiek op de serie) is dat er in dit nummer geen enkel slachtoffer is gevallen. Geen zombie, geen mens, zelfs geen dier! En toch was het een goed nummer. Wel veel 'gesprekken', maar allemaal om naar een nog grotere climax op te bouwen. En op het punt waar de comics nu zitten gaat die er zeker wel komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Zo, nu we allemaal moeten wachten op S4 en we aan de Game of Thrones zijn. Pak ik hier de draad weer op hoe denk jij te overleven in een zombie apocalyps?

Tussen seizoen 2 en 3 ze ik dat een flatgebouw, waar je de bovenste verdieping(en) bezet het beste lijkt. Gezien een +/-11 hoog gebouw twee of drie in-/uitgangen heeft die gemakkelijk te beveiligen zijn tegen zombies.

Dat je veilig zit, hoog en droog waar zombies je niet (snel) zullen zien en je dus redelijk je gang kan gaan. Waar je het dak kan gebruiken om regenwater op te vangen, of zelfs om deels (moes)tuin te maken.

Waar je uitzicht hebt over de stad (althans waar ik woon is dat mogelijk omdat er niet veel hoge gebouwen zijn) en je dus tijdig kan inspelen op bijvoorbeeld zombie hordes, of een mogelijke reddings actie.

Ook heeft iedereen een eigen plekje, een eigen huis waardoor je zowel privacy hebt en je terug kan trekken waardoor je menselijker blijft en er minder irritaties zijn binnen de groep. En, mocht iemand in zijn/haar slaap overlijden zit de zombie in wording vast in zijn/haar huis waardoor niet meteen je hele groep in de problemen zit.

Daarbij, vind ik dit een realistische tactiek. Omdat elke stad wel zo'n type flat heeft, je met een redelijke kleine groep zo'n flat veilig kan houden/zombie vrij maken/houden met minimale middelen. Ook heb je +/-80 tot 100 woningen waaruit je materiaal, voedsel e.d. kan halen met minimale risico's.

Nu, ik blijf dit een theoretisch goede tactiek vinden die zeker minpunten heeft (voedsel, water, materialen 11 hoog tillen is lastig bijvoorbeeld). Maar ik hen nog geen betere tactiek langs zien komen.

Iemand had het over een waddeneiland bezetten, muur erom bouwen en lang en gelukkig leven. Maar dit vind ik niet realistisch want hoe kom je aan de materialen om zo'n muur te bouwen. Hoe houdt je een heel eiland veilig/zombie vrij? Om maar een paar vragen te stellen.

Ben benieuwd of iemand mijn kan overtuigen dat er een betere tactiek is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Ik vraag me nog steeds af of het echt zo hit de hand kan lopen. Als de zombies lijken op de zombies in deze serie weten we al snel waar we mee te maken dus weten we ook wat we moeten doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Bootje schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:41:
[...]

Er zijn zeker zat mogelijkheden! Ik heb net #109 gelezen en wat me opvalt (m.b.t. kritiek op de serie) is dat er in dit nummer geen enkel slachtoffer is gevallen. Geen zombie, geen mens, zelfs geen dier! En toch was het een goed nummer. Wel veel 'gesprekken', maar allemaal om naar een nog grotere climax op te bouwen. En op het punt waar de comics nu zitten gaat die er zeker wel komen. ;)
Viel mij ook al op. Er zijn een aantal mensen die klagen dat er in de serie teveel drama/gesprekken zitten en dat de comics beter zijn. Nou in de comics kunnen ze dus exact hetzelfde. :)

Ik baal er altijd wel van dat ik de comics zo snel uit heb en dan weer een maand moet wachten op de volgende. :-( Je kunt eigenlijk beter een paar maanden opsparen en dan gaan lezen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Nou als het eiland vrij hebt gemaakt van zombies dan zit je daar ook goed. Ik heb nog geen zombies gezien die door water lopen, laat staan een stuk zee. Nu zit je wel met eb en vloed, maar waarom zou die zombie over die wadden willen gaan lopen?

Het eiland heeft wat meer voordelen dan de flat, je zit gewoon lekker aan de grond en kan rondlopen.

Ik denk dat een gevangenis de beste optie is om dit te overleven. Als iets gemaakt is zodat je er niet uit kan, kan je er ook moeilijk in. Stel dat Rick & crew dat gat in de muur zouden dichten, achterin de gevangenis zodat het in de gangen veilig is en het gat in het hek zouden dichten kan je op die binnenplaats een flinke moestuin met kippen en varkens houden (als die er nog zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Als iemand doodgaat, wordt die ook een zombie. Dan komt er niet opeens een hele invasie, maar is het gevaar wel weer heel dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Heb dit topic een tijdje vermeden maar:

Een "zombie slasher" serie zou ook na 3 afleveringen gewoon retesaai worden. Ik snap niet wat mensen zo lopen te mekkeren. Is er EINDELIJK een keer een goeie (ja, dat is het gewoon) zombie-serie en dan moeten er weer een hele zooi zeikers een heel topic om zeep helpen met constant gezeur.

Serieus: hoe lang denk je dat een serie waarin gewoon alleen maar mensen opgevroten worden door zombies leuk blijft? Geen 3 seizoenen in ieder geval.

Als je 't om een of andere reden een verschrikkelijke serie vindt; kijk het dan gewoon NIET?
Ultimation schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:28:
Nou als het eiland vrij hebt gemaakt van zombies dan zit je daar ook goed. Ik heb nog geen zombies gezien die door water lopen, laat staan een stuk zee. Nu zit je wel met eb en vloed, maar waarom zou die zombie over die wadden willen gaan lopen?

Het eiland heeft wat meer voordelen dan de flat, je zit gewoon lekker aan de grond en kan rondlopen.

Ik denk dat een gevangenis de beste optie is om dit te overleven. Als iets gemaakt is zodat je er niet uit kan, kan je er ook moeilijk in. Stel dat Rick & crew dat gat in de muur zouden dichten, achterin de gevangenis zodat het in de gangen veilig is en het gat in het hek zouden dichten kan je op die binnenplaats een flinke moestuin met kippen en varkens houden (als die er nog zijn).
In The Walking Dead zie je 't vooralsnog niet, maar als je World War Z leest bijvoorbeeld daarin zijn over de zeebodem lopende zombies een erg groot probleem. Als je dit soort "what if's" leuk vindt moet je echt " The Zombie Survival Guide" en "World War Z" eens lezen. Het grootste probleem gaat voedsel zijn. Een flatgebouw met de onderste trappen vernield is erg secure (een waddeneiland in het WWZ universum niet in ieder geval) maar je hebt gewoon het probleem dat er een hoop zombies zich aangetrokken zullen voelen tot een verzameling mensen. Als ze rijden dik om je ingang staan kom je er niet makkelijk weg.

[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 14-04-2013 12:56 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ultimation schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:28:
[...]

Ja, maar HOE krijg je zo'n heel eiland zombie vrij? Een flat is gemakkelijk, huis voor huis vrij te maken (relatief dan). Een eiland heeft zoveel uithoeken dat het bijna onmogelijk wordt deze zombievrij te maken, tenzij je met echt een grote groep mensen bent.

Een gevangenis lijkt mij ook een goede optie, alleen zou ik zo niet weten waar in NL er een grote zit zoals in TWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hydra schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:50:
[...]

Heb dit topic een tijdje vermeden maar:

Een "zombie slasher" serie zou ook na 3 afleveringen gewoon retesaai worden. Ik snap niet wat mensen zo lopen te mekkeren. Is er EINDELIJK een keer een goeie (ja, dat is het gewoon) zombie-serie en dan moeten er weer een hele zooi zeikers een heel topic om zeep helpen met constant gezeur.

Serieus: hoe lang denk je dat een serie waarin gewoon alleen maar mensen opgevroten worden door zombies leuk blijft? Geen 3 seizoenen in ieder geval.

Als je 't om een of andere reden een verschrikkelijke serie vindt; kijk het dan gewoon NIET?
[...]
Ik snap je gevoelens en ik ben het helemaal eens met de constatering dat een continue hak en slacht festijn al snel zou vervelen. Aan de andere kant zou dit topic ook snel vervelen als iedereen het met elkaar eens zou zijn. Dus wat mij betreft verwelkomen we ook de mensen die kritiek leveren op de serie (ook als je het eigenlijk "gezeur" vindt ;-))
In The Walking Dead zie je 't vooralsnog niet, maar als je World War Z leest bijvoorbeeld daarin zijn over de zeebodem lopende zombies een erg groot probleem. Als je dit soort "what if's" leuk vindt moet je echt " The Zombie Survival Guide" en "World War Z" eens lezen. Het grootste probleem gaat voedsel zijn. Een flatgebouw met de onderste trappen vernield is erg secure (een waddeneiland in het WWZ universum niet in ieder geval) maar je hebt gewoon het probleem dat er een hoop zombies zich aangetrokken zullen voelen tot een verzameling mensen. Als ze rijden dik om je ingang staan kom je er niet makkelijk weg.
Juist!

Dit wordt omderdaad allemaal heel realistisch (voor zover een zombie apocalypse realistisch zou kunnen worden genoemd) uitgelegd in die twee boeken. Zombie's hebben geen normale stofwisseling en hebben in principe dus geen voedsel en zuurstof nodig om rond te blijven dwalen. Dat kan dus ook betekenen dat een zombie zich onder water bevindt. Wel kan een zombie onder water iets sneller vergaan dan op land (in een droog klimaat). Mooie boeken hoor die ZSG en WWZ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Dreanor schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:54:
[...]

Ja, maar HOE krijg je zo'n heel eiland zombie vrij? Een flat is gemakkelijk, huis voor huis vrij te maken (relatief dan). Een eiland heeft zoveel uithoeken dat het bijna onmogelijk wordt deze zombievrij te maken, tenzij je met echt een grote groep mensen bent.

Een gevangenis lijkt mij ook een goede optie, alleen zou ik zo niet weten waar in NL er een grote zit zoals in TWD.
Ja inderdaad, je zou met een grote groep mensen moeten zijn om het vrij te krijgen van zombies. Maar gezien de geringe aantallen mensen die op een eiland woont. Zo zou Shiermonnikoog een prima eiland zijn, +/- 1000 inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
The_Sukkel schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:24:
[...]

Ik snap je gevoelens en ik ben het helemaal eens met de constatering dat een continue hak en slacht festijn al snel zou vervelen. Aan de andere kant zou dit topic ook snel vervelen als iedereen het met elkaar eens zou zijn. Dus wat mij betreft verwelkomen we ook de mensen die kritiek leveren op de serie (ook als je het eigenlijk "gezeur" vindt ;-))
Kritiek is prima. Zeuren dat het een slechte serie is niet, dan kijk je de serie kennelijk niet en heb je in dit topic niks te zoeken. Zeiksnorren heeft niemand trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand kan de serie natuurlijk gewoon slecht vinden. De acteurs kunnen je niet aanspreken, het onderwerp niet, de special effects niet, het script kan je slap vinden, je kunt kritiek hebben op de wijze waarop de comics terugkomen/niet terugkomen in de serie, etc.

Ik vind het zelf gewoon top. En ik houd totaal niet van horror. TWD vind ik echter supergaaf.
Ik lees de comics trouwens niet, maar adhv de opmerkingen hier hoop ik dat bepaalde personages wel terugkomen/een grotere rol krijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik vind de TWD erg leuk, maar ik had toch liever gehad dat ze beter de comics hadden gevolgd (en deze heb ik pas gelezen na het kijken van twd, althans tot deel 50 (compendium 1)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Jorgen schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:58:
Iemand kan de serie natuurlijk gewoon slecht vinden. De acteurs kunnen je niet aanspreken, het onderwerp niet, de special effects niet, het script kan je slap vinden, je kunt kritiek hebben op de wijze waarop de comics terugkomen/niet terugkomen in de serie, etc.

Ik vind het zelf gewoon top. En ik houd totaal niet van horror. TWD vind ik echter supergaaf.
Ik lees de comics trouwens niet, maar adhv de opmerkingen hier hoop ik dat bepaalde personages wel terugkomen/een grotere rol krijgen.
Klopt, ieder zijn mening. Maar als je zonder argumenten komt zeiken, dingen overdrijft en dingen verzint (met een klein mes een zombie doormidden slaan zonder moeite) dan is dat niet meer kritiek hebben maar puur zeiken om het zeiken omdat je boos bent om wat voor reden dan ook. ;)

Dat is hetzelfde als ik in League of Legends topic ga roepen dat bijv. champion x overpowered is, omdat hij met zijn ult mij als tank in één keer met volledig leven dood (wat onmogelijk is voor de duidelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dreanor schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:27:
Dat is hetzelfde als ik in League of Legends topic ga roepen dat bijv. champion x overpowered is, omdat hij met zijn ult mij als tank in één keer met volledig leven dood (wat onmogelijk is voor de duidelijkheid).
Nee, het is meer als lopen zeiken in het LoL topic dat LoL een kutspel is. Daar zit gewoon niemand op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 05-09 20:31
Zo, ik heb zojuist ook de laatste aflevering gezien van seizoen 3 (alle seizoenen in 2 weken bekeken). Dit is echt precies mijn soort serie, alhoewel ik af en toe ook wel zie dat het allemaal niet perfect is.
Wat mij erg aansprak in seizoen 2 was de soort van romantiek van een verlaten/gevaarlijke wereld zonder wetten en dan overleven. Geen idee hoe ik dit moet uitleggen, maar in ieder geval sprak het mij erg aan.
Ook seizoen 3 vond ik erg leuk.
Wat ik mij wel eens afvraag; Michonne (iedereen eigenlijk) loopt echt super relaxed door een veldje en hakt stuk voor stuk alle biters de kop eraf, geen probleem. Toch maken ze er soms een probleem van om even 40 biters, die verspreid over een veld staan, af te maken.

Kijk in ieder geval erg uit naar seizoen 4!

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:40

jmk

Ik zou het leuk vinden als ze een soort van beschaving op gaan bouwen. Dat vind ik altijd interessant om te zien. Net als in bijvoorbeeld FallOut 3 / Mad Max. Ik zou ook wel gadgets willen zien.

Misschien wordt het dan wel een andere serie...

Ik geniet in ieder geval enorm van de serie, maar ik zou toch denken dat de mens tot meer in staat is dan met elkaar te vechten als stammen holbewoners. De mens wil altijd vooruitgang.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jmk schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:43:
Ik zou het leuk vinden als ze een soort van beschaving op gaan bouwen. Dat vind ik altijd interessant om te zien. Net als in bijvoorbeeld FallOut 3 / Mad Max. Ik zou ook wel gadgets willen zien.

Misschien wordt het dan wel een andere serie...

Ik geniet in ieder geval enorm van de serie, maar ik zou toch denken dat de mens tot meer in staat is dan met elkaar te vechten als stammen holbewoners. De mens wil altijd vooruitgang.
Gadgets? In een omgeving waar nauwelijks tot geen elektriciteit te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik zou wellicht in zo'n gigantisch winkelcentrum gaan zitten zoals ze in 'Dawn of the Dead' doen (het origineel). Daar heb je allerhande spullen op voorraad. Het is in het begin wat lastiger te beveiligen, maar je hebt lekker de ruimte, genoeg voorraden en werkende riolering, electriciteit (aggregaat) en kleding.

Voor eten moet je wel de deur uit, maar moestuinen o.i.d. kunnen op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 05-09 20:31
Als je op de 1 of andere manier een booreiland kan bezetten is ideaal. Daar komen zelfs de onder-water-lopende-zombies niet op. Moet je natuurlijk wel jezelf kunnen voorzien van eten tot de ellende over is :).

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

jmk schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:43:
...maar ik zou toch denken dat de mens tot meer in staat is dan met elkaar te vechten als stammen holbewoners. De mens wil altijd vooruitgang.
Dat klopt. Maar denk je in wat er gebeurt met een (westerse) beschaving waar opeens al het gemak van het leven weg is, altijd gevaar dreigt en je moet overleven door eten te zoeken.

Denk je in wanneer hier 1 maand geen electra meer is. Het hele zaakje gaat naar de klote.
Dan komt de ware aard van de mens naar voren: overleven over de hoofden van anderen.

Er lopen nu al idioten door onze straten die weinig tot geen moreel besef hebben. In een apocalyps zullen de meeste beschaafde mensen uiteindelijk ook alleen voor hun eigen hachje gaan. Anarchie zal dan heersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

macciez schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:16:
Als je op de 1 of andere manier een booreiland kan bezetten is ideaal. Daar komen zelfs de onder-water-lopende-zombies niet op. Moet je natuurlijk wel jezelf kunnen voorzien van eten tot de ellende over is :).
Zouden er nog visjes zijn? :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bootje schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:53:
Ik zou wellicht in zo'n gigantisch winkelcentrum gaan zitten zoals ze in 'Dawn of the Dead' doen (het origineel). Daar heb je allerhande spullen op voorraad. Het is in het begin wat lastiger te beveiligen, maar je hebt lekker de ruimte, genoeg voorraden en werkende riolering, electriciteit (aggregaat) en kleding.

Voor eten moet je wel de deur uit, maar moestuinen o.i.d. kunnen op het dak.
Om waar weer even het "andere universum" aan te halen: The Zombie Survival Handbook raad je winkelcentra om 2 redenen af: ze zijn erg lastig te beveiligen tegen grote hordes zombies, en ze zijn 'de' plek waar grote massa's mensen op af trekken omdat er veel van waarde te vinden is (mensen die de chaos van een outbreak gebruiken om TVs te jatten e.d.).

Je kunt je daarom beter verschansen in een flatgebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Als de zombies zo hard lopen als in 28 days later wordt het nog pittig om te overleven.
Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.