zou ik eerder de twee eerste compendiums kopen, bij bol ofzo http://www.bol.com/nl/s/a...dex.html?_requestid=51921Spike_wolf schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:10:
[...]
In Issue 49spoiler:dat zal ongeveer het einde van het huidige seizoen zijn denk ik.vertrekken ze uit de gevangenis,
Daar kun je beginnen met lezen, dan heb je ook gelijk een soort van rustig moment om te beginnen maar dan snap je straks echt helemaal niks van wat er allemaal gaande is
Gewoon bij het begin beginnen, zoals gezegd ben je er in een dag doorheen als je je even boos maakt, maar dat is wel een duur dagje dan
Als je een iOS apparaat hebt en ze allemaal digitaal wil hebben betaal je bij Comixology $168,83Eur129,19 (16 x 9,99 en 1 x 8,99).
Wil je ze allemaal in dode boom versie hebben ben je minimaal 17x $15 = een slordige 200 euro kwijt aan TPBs. Wil je de mooie Hardcovers hebben dan ben je nog en schep meer kwijt
Ik bestel mijn fysieke comics altijd bij Things From Another World
Dat is ook een mogelijkheid inderdaad, maar ik ben niet echt een fan van die compendiums, die zijn heel dik en daardoor kwetsbaar en wat lomp om te lezen. TPBs en de HC edities lezen een stuk prettiger en blijven nettergerrutcamaro schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:50:
[...]
zou ik eerder de twee eerste compendiums kopen, bij bol ofzo http://www.bol.com/nl/s/a...dex.html?_requestid=51921
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik vertrouw hem nog steeds niet.....maar ik laat me verrassenGoner schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:17:
[...]
Merle is een 'survivor' ... past zich aan en draait met alle winden mee.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Beth is wel aardig snel groot geworden, ik zie nog het meisje voor me die zelfmoord wilde plegen op de Boerderij van Hershel.Mandrake466 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:44:
[...]
[...]
Oh, ik zie het al jullie gaan voor de groene blaadjesToevallig ook mijn first choice Magie (Beth en dan Michonne).
Maar de keuze ligt toch voor mij bij Maggie, die sexy
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!Dreanor schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:59:
Hoewel het tempo in de serie nogal schommelt en het na de eerste helft van S2 echt wel omhoog moest, mogen ze van mij het ietsje rustiger aan doen. Hiermee bedoel ik dat ze van mij meer aandacht en tijd mogen geven voor alle karakters en zijpaden van het verhaal.
Andrea komt ff bezoekje brengen aan oude vrienden, en zoals terecht al is opgemerkt, vraagt ze niks over hun ervaringen met de governor (Merle, Michonne, Glenn, Maggie). Binnen een half uurtje lijkt ze alweer terug te gaan en de enige boodschap die ze lijkt te hebben is of ze aub niet meer willen schieten op de governor want het is zo'n aardige man en hij zou dan ook "echt" niks meer tegen jullie doen. En dat komt wat mij betreft wat zwakjes over ...
Een ander voorbeeld is Tyreese groep. Toen zij twee afleveringen geleden weggestuurd werden had de camera hun mogen volgen toen ze weg gingen. Waarbij discussie over wat toe doen kort in beeld komen. Je zag namelijk het donkere vrouwtje (van Tyreese?) namelijk afgelopen aflevering zeggen dat behalve Rick, de rest wel OK was.
Ook de worstelingen van Merle en Daryl in vorige aflevering had van mij meer aandacht mogen hebben zodat wij als kijker wat meer begrip hebben waarom hij nu vrolijk, vol bewapend, tussen de groep van Rick loopt. Terwijl hij een groot kwaad/gevaar voor 3 van hun was (of nog is misschien (Glenn, Maggie, Michonne)).
Merle lijkt het licht gezien te hebben en lijkt ineens "aardig" en met meer achtergrond informatie kunnen wij daar ook meer begrip voor hebben.
Verder weer genoten zeg, ik kreeg gewoon kippenvel aan het einde van de aflevering. Toen Herchel, Rick en Daryl bespraken wat ze nu gaan doen en de muziek aanzwelde.![]()
ps. Dat Andrea de governor niet in zijn slaap van zijn leven zou beroven kon je mijlen ver aan zien komen. De governor is DE vijand van de serie/groep, hij "verdient" het om op een spectaculairdere manier de wereld (serie) te verlaten.
Wat we nu op het scherm zien speelt zich veel te veel af in de hoofden van de schrijvers.
Bijvoorbeeld: waarom doodde Andrea de Governor niet? Is dat omdat ze zo'n slappe verliefde tut of angsthaas is of speelt er wat anders?
Dit is allemaal mooi en aardig, maar dat komt nu niet echt naar voren en gaat ten koste van het begrip voor het handelen van Andrea. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat door het povere neerzetten van haar achtergrond, 99% van de kijkers haar liever van het scherm ziet verdwijnen?http://blogs.amctv.com/th...-press-roundup-030113.php
"Let me just be clear, it was not out of love at all,"
[...]
"But Andrea, who was a human-rights attorney before the world went to hell, was ultimately unable to take The Governor's life. "She's never killed a human being," Holden explains. "She's killed a lot of zombies, but there's a big difference [between] harming someone in self-defense and killing someone in cold blood while they're sleeping.""
De manier waarop Tyreese wordt geïntroduceerd, vervolgens de hele vorige aflevering wordt genegeerd en plots weer opduikt verdient ook geen schoonheidsprijs...
spoiler:
Gezien de belangrijke rol die Tyreese in veel afleveringen van de comics speelde als rechterhand van Rick en hoe hij daarin aan zijn einde komt, maar ook gezien het hoge tempo waarin Mazzara het verhaallijn van de comics er doorheen jaagt, lijkt het erop dat Tyreese het einde van dit seizoen niet gaat overleven... dus dat zou verklaren waarom hij als een soort "moetje" even als bijfiguur wordt geïntroduceerd en vervolgens in slechts enkele afleveringen weer wordt afgedankt... 

Wat ik wél weer de schoonheidsprijs vond winnen is de manier waarop Andrea haar "pet-zombie" prepareerde. Vooral de manier waarop Andrea voor tand- en kaakchirurg speelde mag gezien worden
Tenslotte Mazzara die nogmaals bevestigt dat hij vanwege creatieve verschillen de show verlaat:
Vooral de manier waarop hij de vraag ontwijkt over Kirkman zegt me (tussen de regels door lezend) veel...http://herocomplex.latime...nt-guess-whats-coming/#/0
[...]
HC: Is leaving bittersweet?
GM: I love the show, I love working on the show, I love the people I work with, I love connecting with the fans. As we were looking at the show moving ahead, there were differences with what I wanted to do and what AMC wanted to do, so I think it was best for the show for me to leave, go my way and let them go their way and tell a story that they want to tell and I’ll go tell other stories that I want to tell. It’s never easy to leave something but I think I’m leaving at a good point, I’m very proud of the work that I’ve done. I’m leaving at the end of the season.
HC: Was this strictly about storytelling choices?
GM: It’s creative differences with AMC. It’s not one particular thing, it’s not I wanted to do this and they wanted to do that. It’s not that easy. I’ve been running this show for two seasons, we’ve gone through a lot of material…. If you look at, say, the back part of last season and this whole season, I’ve collaborated with a lot of people on that work, so I am collaborative. But at some point, you say it’s best to just part ways and keep everything amicable.
HC: So this wasn’t a disagreement with, say, Kirkman, about the direction the show should go?
GM: I will say that it’s an AMC creative difference issue.
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door The_Sukkel op 02-03-2013 15:15 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Hehehe, de schoonheidsprijs.The_Sukkel schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:04:
Wat ik wél weer de schoonheidsprijs vond winnen is de manier waarop Andrea haar "pet-zombie" prepareerde. Vooral de manier waarop Andrea voor tand- en kaakchirurg speelde mag gezien worden
Btw, iedereen kiest voor een nacht met Maggie, begrijpelijk gezien ze de knapste vrouw in de serie is. Maar ik denk dat Maggie je niet de nacht kan geven zoals Andrea dat zou kunnen.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Dochter van een gelovige boer??? Maggy laat je alle hoeken van de kamer zien johDreanor schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:02:
[...]
Hehehe, de schoonheidsprijs.
Btw, iedereen kiest voor een nacht met Maggie, begrijpelijk gezien ze de knapste vrouw in de serie is. Maar ik denk dat Maggie je niet de nacht kan geven zoals Andrea dat zou kunnen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Oi, dit was een van de beste afleveringen tot nu toe!
Eindelijk weten we hoe het Morgan vergaan is!
En die setup van hem daar is super gaaf
Kleur gecodeerde vlucht routes, kabelbanen en ratten/duiven aangedreven zombie vangers?! 
Voor Morgan uiteraard zonde dat het zover heeft moeten komen voor hem, voor ons leuk om Rick eens te zien als _niet_ de gestoordste persoon in de kamer, en voor Rick goed om te zien wat er gebeurt als hij iedereen weg blijft duwen en straks alleen over blijft.
Michonne kreeg ook wat meer diepgang en ik heb het gevoel dat, helemaal met die goedkeuring van Carl, hij haar nu toch als deel van de groep zal gaan zien.
Carl was ook wel weer bad ass toen hij zonder blikken of blozen Morgan neer schoot.
Maar lag het aan mij of namen ze amper wapens mee daar? Ik had toch, met of zonder Morgans instemming) die hele auto vol gepropt met wapens.... maar dan hadden ze wel die rugzak achter moeten laten
Eindelijk weten we hoe het Morgan vergaan is!
Voor Morgan uiteraard zonde dat het zover heeft moeten komen voor hem, voor ons leuk om Rick eens te zien als _niet_ de gestoordste persoon in de kamer, en voor Rick goed om te zien wat er gebeurt als hij iedereen weg blijft duwen en straks alleen over blijft.
Michonne kreeg ook wat meer diepgang en ik heb het gevoel dat, helemaal met die goedkeuring van Carl, hij haar nu toch als deel van de groep zal gaan zien.
Carl was ook wel weer bad ass toen hij zonder blikken of blozen Morgan neer schoot.
Maar lag het aan mij of namen ze amper wapens mee daar? Ik had toch, met of zonder Morgans instemming) die hele auto vol gepropt met wapens.... maar dan hadden ze wel die rugzak achter moeten laten
Humankind… be both.
Goede aflevering weer, blijf alleen wel het gevoel houden dat het "een beetje" een opvul aflevering is wat betreft het verhaal/seizoen. Omdat we niks te zien kregen van de rest (hoe houd merle zich, wat doet andrea, wat doet de governor). Ik bedoel, gezien de spanningen/problemen staat alles wat in deze aflevering gebeurde er min of meer los van (behalve de behoefte aan wapens/kogels).
Echter, erg gaaf om te zien dat Morgan er nog is, wat hij gedaan heeft en hoe het hem verlopen is. Denk alleen dat we hem niet meer terug zien, dit voelde wel een beetje als "afscheid/afronding" van Morgan. Zeker toen ze wegreden en je hem bezig zag in de ruïne was echt typisch een afscheids scene vond ik.
Wat wel goed is voor het verhaal is dat je ze nu wapens/kogels hebt zien halen. En flink ook. Hierdoor krijg je meer info hoe ze overleven. Volgens mij zag je ze zeker 6 of meer jutte tassen vol in die auto laden dus volgende aflevering(en) hebben ze voldoende te verschieten.
Vond het wel een leuk, en tekenend, detail van de backpacker. Die ze niet oppikken en later zijn restanten en tas vinden (en de laatste wel meenemen
). Geeft wel heel goed weer hoe de wereld op dit moment in elkaar steekt en dat vond ik misschien wel het sterkste deel van deze aflevering. 
Alleen één ding was wel heel slecht, en ik bedoel ook echt heel slecht.
Carl en Michonne ontsnappen uit dat café, doen de deuren dicht en de zombies zitten vast. Ze blijven tegen de deur staan die voor de helft uit zwak glas bestaat. We zagen zombies zich door de voorruit van auto's krabben en dit dunne glas was sterk genoeg om vele zombies tegen te houden???
Echter, erg gaaf om te zien dat Morgan er nog is, wat hij gedaan heeft en hoe het hem verlopen is. Denk alleen dat we hem niet meer terug zien, dit voelde wel een beetje als "afscheid/afronding" van Morgan. Zeker toen ze wegreden en je hem bezig zag in de ruïne was echt typisch een afscheids scene vond ik.
Wat wel goed is voor het verhaal is dat je ze nu wapens/kogels hebt zien halen. En flink ook. Hierdoor krijg je meer info hoe ze overleven. Volgens mij zag je ze zeker 6 of meer jutte tassen vol in die auto laden dus volgende aflevering(en) hebben ze voldoende te verschieten.
Vond het wel een leuk, en tekenend, detail van de backpacker. Die ze niet oppikken en later zijn restanten en tas vinden (en de laatste wel meenemen
Carl en Michonne ontsnappen uit dat café, doen de deuren dicht en de zombies zitten vast. Ze blijven tegen de deur staan die voor de helft uit zwak glas bestaat. We zagen zombies zich door de voorruit van auto's krabben en dit dunne glas was sterk genoeg om vele zombies tegen te houden???
Verwijderd
Zag ik het trouwens goed dat Andrea in dat cafe de vrouw van die gast (morgan?) doodde? Ik heb seizoen 1 allang niet maar helder voor de geest maar het leek er wel even op.
Was ik niet de enigste die dat dacht. Ik meen echter dat Morgan zei dat hij haar had gedood nadat ze zijn zoon had gebetenVerwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:47:
Zag ik het trouwens goed dat Andrea in dat cafe de vrouw van die gast (morgan?) doodde? Ik heb seizoen 1 allang niet maar helder voor de geest maar het leek er wel even op.
En dat was Carl die schoot
[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 04-03-2013 21:00 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ghehe dat einde met die tas was weer briljant.
Wat een briljante aflevering. Dit was echt een van de beste afleveringen imo.
Heerlijke scènes met die backpacker, maar ook in dat dorp met Carl en Michonne. Michonne krijgt eindelijk een menselijk gezicht, al was die café actie weer heerlijk mysterieus.
Ook mooi om te zien hoe Magnus compleet is door gedraaid iets wat je vaker zou verwachten in z'n wereld.
Heerlijke scènes met die backpacker, maar ook in dat dorp met Carl en Michonne. Michonne krijgt eindelijk een menselijk gezicht, al was die café actie weer heerlijk mysterieus.
Ook mooi om te zien hoe Magnus compleet is door gedraaid iets wat je vaker zou verwachten in z'n wereld.
Is het nou zo dat naar mate de tijd vordert de walkers "zwakker" worden vanwege het rottingsproces?
Ik heb het idee, maar dan zal ik even de eerste afleveringen moeten terugzien, dat ze makkelijker te "doden" zijn en minder mobiel.
Dit was inderdaad een zeer goede aflevering, eens wat anders dan de laatste in dit seizoen. Ik hou wel van die scenes met rondstruinen in verlaten straatjes en huizen. Dit geeft bij mij in ieder geval het gevoel van de desolaatheid van de situatie.
Ik had echter niet verwacht dat ze redelijk dicht bij Rick/Carl's oorspronkelijke woonplaats waren. Ik neem aan dat ze geen honderden kilometers daarheen rijden vanaf de gevangenis.
(zou leuk zijn als een fervente TWD fan een overzichtskaartje zou maken met de plaatsen waar ze zijn geweest). Ik vraag mij trouwens af of het gebied waar het in speelt ook echt is...
Weer een week wachten...
Ik heb het idee, maar dan zal ik even de eerste afleveringen moeten terugzien, dat ze makkelijker te "doden" zijn en minder mobiel.
Dit was inderdaad een zeer goede aflevering, eens wat anders dan de laatste in dit seizoen. Ik hou wel van die scenes met rondstruinen in verlaten straatjes en huizen. Dit geeft bij mij in ieder geval het gevoel van de desolaatheid van de situatie.
Ik had echter niet verwacht dat ze redelijk dicht bij Rick/Carl's oorspronkelijke woonplaats waren. Ik neem aan dat ze geen honderden kilometers daarheen rijden vanaf de gevangenis.
(zou leuk zijn als een fervente TWD fan een overzichtskaartje zou maken met de plaatsen waar ze zijn geweest). Ik vraag mij trouwens af of het gebied waar het in speelt ook echt is...
Weer een week wachten...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Inderdaad, daar viel me ook direct op! In een van eerste afleveringen maakte ze vrij snel komaf met de winkel ruiten in atlanta.Dreanor schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:32:
Ik vond het wel straf dat Rick een zot wilt meepakken maar dan een backpacker laat opeten...
Wat ik mij afvraag hoe het komt dat zo iemand het zo lang uitgehouden heeft. Zo te zien geen wapens (direct in zicht) en een onhandige backpack met rammelende onderdelen en lekker gaan roepen naar een auto zo midden op straat.Yoshi schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:49:
Ik vond het wel straf dat Rick een zot wilt meepakken maar dan een backpacker laat opeten...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
??? Waar ergens kon je dat zien dan? Heb de dat stukje van het cafe nog eens nagekeken, maar zag niks.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:47:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Volgens mij kan je het letterlijk op een kaart mappen. Maar ik dacht inderdaad ook dat ze al 100en kilometers verderop zaten. Maar het stoorde me niet echt omdat het zoon goede aflevering was.Xymox schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:42:
Is het nou zo dat naar mate de tijd vordert de walkers "zwakker" worden vanwege het rottingsproces?
Weer een week wachten...
Edit:
iemand heeft het hele verhaal al geplot, spoiler alert want komt uit de comics dus gaat verder dan waar het verhaal nu is. Maar schaal wordt me nu duidelijk, in eerste episode heeft doodleuk twee staten doorkruist naar Atlanta. En nu dus dat plus een beetje weer terug, zat benzine te vinden schijnbaar
http://maps.google.com/ma...934.0004723d3ecc55ac63583
[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 04-03-2013 23:41 ]
Ze waren waarschijnlijk dronken toen ze doodgingen en daarna is hun lever gestopt met alcohol afbreken, dus het zijn gewoon allemaal lamme zombiesDreanor schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:32:
Wat ik trouwens niet begrijp is waarom Rick en Carl geen melee wapens meer gebruiken voor een losse zombie. Zo'n magnum ziet er tof uit hoor maar was er in eerdere afleveringen niet bewezen dat je beter voor een silent kill kan gaan?
Dat laatste stukje met die hitchhiker was trouwens echt bruut, de een z'n dood is de ander z'n brood/rugzak.
Tsja, wat zou er in de rugzak zitten?Goron schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 01:24:
Dat laatste stukje met die hitchhiker was trouwens echt bruut, de een z'n dood is de ander z'n brood/rugzak.
Spoiler?
http://walkingdead-tv.livejournal.com/171611.html
Misschien dat ze de setting eerder gebruikt hebben en de zombie herbruikt is maar dit is de eerste keer dat ze terug zijn in het dorp van Carl en Rick, Daarnaast komt Andrea niet uit dat dorp.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:47:
Dus zijn specifieke vrouw en dat specifieke cafe kan niet.
Ik had eigenlijk het idee dat die backpacker de blanke bebaarde vent uit Tyreese's groep is (op de foto hieronder aan de linkerkant). Maar ja, ik had ook de indruk dat ze vrij dicht bij de gevangenis waren en gezien de reacties hierboven hebben ze toch flink wat verder gereden dan ik dacht. Dus ik twijfel...Xymox schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:56:
[...]
Wat ik mij afvraag hoe het komt dat zo iemand het zo lang uitgehouden heeft. Zo te zien geen wapens (direct in zicht) en een onhandige backpack met rammelende onderdelen en lekker gaan roepen naar een auto zo midden op straat.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Vond t een typische tussenaflevering. Weinig aan t verhaal toe te voegen. Morgan even zien was leuk maar meer niet want wie rijdt er nu 100-en km's voor de onzekerheid dat je mss wapens gaat vinden...
Hij bedoelt wss dat Michone de vrouw van Morgan vermoordde, die zombie leek er iig erg veel op.
Hij bedoelt wss dat Michone de vrouw van Morgan vermoordde, die zombie leek er iig erg veel op.
Die zitten toch in t dorp van de GovenorSpotmatic schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:31:
[...]
Ik had eigenlijk het idee dat die backpacker de blanke bebaarde vent uit Tyreese's groep is (op de foto hieronder aan de linkerkant). Maar ja, ik had ook de indruk dat ze vrij dicht bij de gevangenis waren en gezien de reacties hierboven hebben ze toch flink wat verder gereden dan ik dacht. Dus ik twijfel...
This is the Way.
Ik neem aan van niet, in de nieuwe aflevering geeft Morgan aan dat hij dit zelf heeft gedaan. Dit deed hij op het moment dat zijn (zombie) vrouw zijn zoontje aanviel.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:47:
Daarnaast vond ik het ook niet een hele opmerkelijke aflevering. Alleen het moment dat ze Morgan weer terugzien is wel gaaf.
[ Voor 12% gewijzigd door Madstorm op 05-03-2013 09:03 ]
I'm an Ironman!
Dat we Morgan te zien kregen was helaas wel te verwachten.
Dit werd nogal verklapt met het begin van de aflevering met "Previously on The Walking Dead...".
Helaas worden op die manier wel vaker dingen verklapt in series...
Dit werd nogal verklapt met het begin van de aflevering met "Previously on The Walking Dead...".
In dat geval kun je altijd beter de QoQ versie bekijken. Geen troep in het beeld en nooit spoilers aan het begin en het einde van de aflevering.Remy!!!! schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:17:
Dat we Morgan te zien kregen was helaas wel te verwachten.
Ik vraag mij af of Morgan nu echt weg is en misschien toch nog een keer ergens mysterieus opduikt om iedereen even uit de brand te helpen. Jammer om te zien het Morgan zo vergaan is. Ik snap inderdaad ook niet dat ze alle wapens en zooi even inladen. Morgan heeft nooit zoveel nodig. Ik hoop dat Rick wat inspiratie heeft opgedaan voor anti zombie vallen, dat van die muizen en ratten is echt super slim.
Op naar de volgende!
Op naar de volgende!
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Xymox schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:47:
[...]
Tsja, wat zou er in de rugzak zitten?
Spoiler?
http://walkingdead-tv.livejournal.com/171611.html
spoiler: over bovenstaande link
Wel gek dat je overal leest dat Kirkman geen cure wil gebruiken in z'n serie. Idem dito voor een reden waarom iedereen zombies wordt. Dus waarom dat verhaal dan op beide een antwoord zou geven..... 

Waar is die info op gebaseerd? Of gewoon een stukje fantasie?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
LiquidT_NL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:51:
[...]
Waar is die info op gebaseerd? Of gewoon een stukje fantasie?
tags:members: fan works, season three
L1nt schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:04:
[...]
spoiler: over bovenstaande linkWel gek dat je overal leest dat Kirkman geen cure wil gebruiken in z'n serie. Idem dito voor een reden waarom iedereen zombies wordt. Dus waarom dat verhaal dan op beide een antwoord zou geven.....
spoiler:
Ik snap wel dat ie geen cure wilt. Als ie dat namelijk wel doet, moet een stuk meer gaan uitleggen. Waarom is die cure er? Waarom heeft de cure de rest van de mensheid niet bereikt? etc.....
Nu kan de focus gelegd worden op de situatie van de characters en dat zou dan ook deels weg zijn.
Nu kan de focus gelegd worden op de situatie van de characters en dat zou dan ook deels weg zijn.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Fan Fictie en speculatie hoeft niet in spoiler tags hoor
Dat is voor info uit de stripboeken enzo.
Wat een cure betreft is het nu toch te laat. 99% van de bevolking is al dood. En zelfs als de infectie genezen wordt, dan worden die zombies niet ineens levende mensen.
Dat was volgens die CDC gast onmogelijk.
Wat dat betreft heeft Morgan wel het goede idee. Gewoon zo veel mogelijk walkers opruimen.
Wat een cure betreft is het nu toch te laat. 99% van de bevolking is al dood. En zelfs als de infectie genezen wordt, dan worden die zombies niet ineens levende mensen.
Wat dat betreft heeft Morgan wel het goede idee. Gewoon zo veel mogelijk walkers opruimen.
Volgens mij gaat het er meer om dat mensen die verwond zijn door een beet nog te redden zijn, en als mensen dood gaan ze niet turnen. Het punt is dat het normale leven niet kan oppakken zolang iedereen die sterft verandert in een zombie.RocketKoen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:38:
Fan Fictie en speculatie hoeft niet in spoiler tags hoorDat is voor info uit de stripboeken enzo.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ja, er komt nooit een oplossing zolang er altijd nieuwe zombies kunnen komen. Kinderen worden zelfs besmet geboren als ik het goed begrepen heb.LiquidT_NL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:06:
Volgens mij gaat het er meer om dat mensen die verwond zijn door een beet nog te redden zijn, en als mensen dood gaan ze niet turnen. Het punt is dat het normale leven niet kan oppakken zolang iedereen die sterft verandert in een zombie.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Volgens de Romero-regels zouden de zombies na zo'n 10-12 jaar in dusdanige staat zijn dat ze uit elkaar vallen. Ze rotten langzamer weg dan normale lichamen maar rotten wel.
Zal per regio verschillen. Warmere klimaten zal het sneller gaan dan koudere klimaten.
Als je zo lang weet te overleven is het daarna een kwestie van de laatste restjes afmaken en bij een ieder die overlijd de hersenen kapot te maken. Je krijgt dus gewoon een nieuw begrafenis ritueel.
Mocht er daarna weer een samenleving komen zal er vast iets ontworpen worden dat verbonden is met je hart. Stopt deze langer dan xx minuten wordt automatisch je hersenen onder stroom gezet ofzo.
Zal per regio verschillen. Warmere klimaten zal het sneller gaan dan koudere klimaten.
Als je zo lang weet te overleven is het daarna een kwestie van de laatste restjes afmaken en bij een ieder die overlijd de hersenen kapot te maken. Je krijgt dus gewoon een nieuw begrafenis ritueel.
Mocht er daarna weer een samenleving komen zal er vast iets ontworpen worden dat verbonden is met je hart. Stopt deze langer dan xx minuten wordt automatisch je hersenen onder stroom gezet ofzo.
Zou je zeggen, maar het feit is dat een kans op een outbreak groter wordt met een grotere beschaving, als iemand in zijn slaap of op straat overlijdt. Er moet toch echt een cure zijn om de beschaving weer in zijn volle hoedanigheid op te bouwen.L1nt schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:29:
Leefpatroon aanpassen.LiquidT_NL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:15:
[...]
Zou je zeggen, maar het feit is dat een kans op een outbreak groter wordt met een grotere beschaving, als iemand in zijn slaap of op straat overlijdt. Er moet toch echt een cure zijn om de beschaving weer in zijn volle hoedanigheid op te bouwen.
Dag en nachtploegen. Opgesloten slapen of vastgebonden slapen. Mensen zijn in zo'n situatie best vindingrijk hoor.
In Woodbury zullen ze er ook al vast rekening mee houden.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk hoe in onze huidige samenleving mensen komen te overlijden. Verkeersongelukken, kop/staart botsingen op snelwegen. Hier zal niet snel een opruimploeg zijn voor de "zombies".L1nt schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:20:
[...]
Leefpatroon aanpassen.
Dag en nachtploegen. Opgesloten slapen of vastgebonden slapen. Mensen zijn in zo'n situatie best vindingrijk hoor.
Of oude mensen die bijna geen bezoek krijgen en een natuurlijke dood sterven ... of gewoon gezonde mensen die ineens komen te overlijden waar je het nooit van verwacht (bijvoorbeeld op een sportveld oid).
In America is hier een prima oplossing voor hoor.. meeste amerikanen rijden met gemiddeld 2 handwapens rond (1 in het handvat compartiment zoals wij onze parkeerschijven hebben liggen en 1 om hun middel)Dreanor schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:25:
[...]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk hoe in onze huidige samenleving mensen komen te overlijden. Verkeersongelukken, kop/staart botsingen op snelwegen. Hier zal niet snel een opruimploeg zijn voor de "zombies".
Of oude mensen die bijna geen bezoek krijgen en een natuurlijke dood sterven ... of gewoon gezonde mensen die ineens komen te overlijden waar je het nooit van verwacht (bijvoorbeeld op een sportveld oid).
met een gemiddeld magazijn van 8 kogels kom je daar prima mee weg
AjDuLion schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:32:
[...]
In America is hier een prima oplossing voor hoor.. meeste amerikanen rijden met gemiddeld 2 handwapens rond (1 in het handvat compartiment zoals wij onze parkeerschijven hebben liggen en 1 om hun middel)
met een gemiddeld magazijn van 8 kogels kom je daar prima mee weg
Wikipedia: Number of guns per capita by country
Gemiddeld 88 guns per 100 hoofdjes, dus geen 200 guns per 100.
Nog steeds absurt veel, maar dat is wel een verschilletje
Ik ga denk ik maar alvast een lijstje met locaties samenstellen waar je in Nederland (zware) wapens kan bemachtigen voor het geval....

Ik zou buiten politie bureau's en leger kazernes geen andere locaties weten.
Oh ja, schietclubs.
Nog lastiger....een winkel met scherpe zwaarden...
Oh ja, schietclubs.
En dan moet je dat wapen nog weten te gebruiken
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ah inderdaad. Dus ook even naar de bieb voor wat hands-on boekjes, de survival guides effe uitprinten, de kelder volzetten met blikken bonen (en WC papier) en alvast wat mijnen leggen in de voor en achtertuin.
Eh, voor dat je het weet ben je een prepper.
http://preppers.nl/
Weten ze het in Woodbury eigenlijk wel, dat je automatisch turned na je dood?L1nt schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:20:
[...]
Leefpatroon aanpassen.
http://www.dumpshop.nl/index.php?cPath=53Xymox schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:49:
Ik ga denk ik maar alvast een lijstje met locaties samenstellen waar je in Nederland (zware) wapens kan bemachtigen voor het geval....
Oh ja, schietclubs.
Zijn best veel steden met een Dumpshop volgens mij:P
edit: dips op Dordrecht
Een paar wel in ieder geval waaronder dat experimenteer gastje.Remy!!!! schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:07:
[...]
Weten ze het in Woodbury eigenlijk wel, dat je automatisch turned na je dood?
Owja, dat is waar ook. Toen met die oude man die zat vastgebonden.Caelorum schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:19:
[...]
Een paar wel in ieder geval waaronder dat experimenteer gastje.
Maar waarom zijn er geen opruimploegen voor zombies of sociale controle bij die ouderen??Dreanor schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:25:
[...]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk hoe in onze huidige samenleving mensen komen te overlijden. Verkeersongelukken, kop/staart botsingen op snelwegen. Hier zal niet snel een opruimploeg zijn voor de "zombies".
Omdat er geen zombies zijn dus waarom op voorbereiden??
Overigens moet ik zeggen dat TWD me echt aan de buis gekluisterd houdt. Het verhaal is spannend, de acteurs doen hun best, en alles doet ook niet onwaarschijnlijk aan. Bij veel andere series die ik volg of heb gevolgd heb ik dat wel, zoals Falling Skies en het terecht gecancelde Terra Nova (TN was soms ronduit kinderachtig en tenenkrommend slecht). In seizoen 2 van TWD dreigde het wel even de verkeerde kant op te gaan maar de season finale maakte alles goed.
TWD staat hoog op mijn lijst met favo series of all time, net onder Lost. Maar ja, veel series heb ik nou ook weer niet bekeken.
TWD staat hoog op mijn lijst met favo series of all time, net onder Lost. Maar ja, veel series heb ik nou ook weer niet bekeken.
Verwijderd
/me heeft de stoute schoenen maar aangetrokken en heeft nu ep1 seizoen1 op z'n scherm staan..
Zal mij benieuwen, ben niet zo van de zombies (op de Romero films na dan).
Dan zouden ze even met als 450 mijl gereden hebben om van de gevangenis naar Ricky hometown te rijden?Crazyanz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:19:
[...]
Volgens mij kan je het letterlijk op een kaart mappen. Maar ik dacht inderdaad ook dat ze al 100en kilometers verderop zaten. Maar het stoorde me niet echt omdat het zoon goede aflevering was.
Edit:
iemand heeft het hele verhaal al geplot, spoiler alert want komt uit de comics dus gaat verder dan waar het verhaal nu is. Maar schaal wordt me nu duidelijk, in eerste episode heeft doodleuk twee staten doorkruist naar Atlanta. En nu dus dat plus een beetje weer terug, zat benzine te vinden schijnbaar
http://maps.google.com/ma...934.0004723d3ecc55ac63583
Nl van cynthiana naar zebulon! Lijkt me nogal ver om te gaan als dichtstbijzijnde plaats voor mogelijk wapens te vinden. Een dat terwijl je woonplaats onder de dreiging van the governor staat.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:42:
/me heeft de stoute schoenen maar aangetrokken en heeft nu ep1 seizoen1 op z'n scherm staan..
Serieus?!
Zou tijd worden
Humankind… be both.
Verwijderd
Ik zag Frank Darabont in de credits dus ben ik bijna verplicht te kijken
Scheelt dat ik nu gewoon een hoop achter elkaar kan kijken

Afstand is relatief.Yoshi schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:44:
[...]
Dan zouden ze even met als 450 mijl gereden hebben om van de gevangenis naar Ricky hometown te rijden?
Nl van cynthiana naar zebulon! Lijkt me nogal ver om te gaan als dichtstbijzijnde plaats voor mogelijk wapens te vinden. Een dat terwijl je woonplaats onder de dreiging van the governor staat.
Toen ik daar uitwisselingsstudent was gingen we naar Chicago....was maar 2 uur rijden. In 2 uur, mits het verkeer meezit, lag ik in de zee als we van huis gingen.
Kennis van me ging daar 3 uur rijden om ergens te lunchen want daar hadden ze zulke lekkere pannenkoeken.

En dat was ook in de zuidelijke staten. Ik zat vlak aan de grens tussen Michigan en Indiana.
Akkoord dat ze gek verre afstanden doen voor no reason daar in de us of a.L1nt schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:57:
[...]
Afstand is relatief.
Toen ik daar uitwisselingsstudent was gingen we naar Chicago....was maar 2 uur rijden. In 2 uur, mits het verkeer meezit, lag ik in de zee als we van huis gingen.
Kennis van me ging daar 3 uur rijden om ergens te lunchen want daar hadden ze zulke lekkere pannenkoeken.![]()
En dat was ook in de zuidelijke staten. Ik zat vlak aan de grens tussen Michigan en Indiana.
Maar dit is toch wel even 7h rijden volgens google maps:
http://goo.gl/maps/Nsuox
En dan gaat deze route dwars door Atlanta, dat waarschijnlijk ook niet zo'n strak plan is.
[ Voor 4% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 05-03-2013 20:48 ]
Ik ben jaloers. Heerlijk om uren achter elkaar TWD te kijken met nog geen idee hoe het verhaal verder loopt !!Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:53:
Ik zag Frank Darabont in de credits dus ben ik bijna verplicht te kijken![]()
Oh god, de eerste keer dat ik keek. Die eerste aflevering moest ik toch een paar keer wegkijken. Nu ben ik zowat immuun voor hoofden die uit elkaar worden gemept.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:53:
Ik zag Frank Darabont in de credits dus ben ik bijna verplicht te kijken[...]
spoiler:
(spoiler voor de zekerheid, al is het maar erg licht)
al vond ik dat met die tanden een aflevering of twee terug ook wat ver gaan
7 uur "in current traffic"Yoshi schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:47:
[...]
Akkoord dat ze gek verre afstanden doen voor no reason daar in de us of a.
Maar dit is toch wel even 7h rijden volgens google maps:
http://goo.gl/maps/Nsuox
En dan gaat deze route dwars door Atlanta, dat waarschijnlijk ook niet zo'n strak plan is.
Het is lekker rustig op de weg post apocalypse. En je krijgt ook geen boete voor te hard rijden.
Verwijderd
Een voordeel van niet kijkenXymox schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:50:
[...]
Ik ben jaloers. Heerlijk om uren achter elkaar TWD te kijken met nog geen idee hoe het verhaal verder loopt !!
Och ik ben wel wat gewend, heb daarvoor teveel horrorfilms gezienCaelorum schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:51:
[...]
Oh god, de eerste keer dat ik keek. Die eerste aflevering moest ik toch een paar keer wegkijken. Nu ben ik zowat immuun voor hoofden die uit elkaar worden gemept...

Anyway..
/me is hooked and see you on the flip side
ep 2 and counting
Wel oppassen voor overstekende backpackers.RocketKoen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:56:
[...]
7 uur "in current traffic"
Het is lekker rustig op de weg post apocalypse. En je krijgt ook geen boete voor te hard rijden.
Dat dacht ik toen ook. Nu helpt het ook niet echt dat ik in mijn eentje in het midden van de nacht in een donkere kamer zat. Eigenlijk voornamelijk dat laatste. Was niet bang ofzo, maar ik leef me dan helemaal in (ook in de zombies) en 'voel' de pijn die zij moeten voelen (ook al voelen de zombies waarschijnlijk niets).Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:03:
[...] Och ik ben wel wat gewend, heb daarvoor teveel horrorfilms gezien[...]
Verwijderd
Er is maar 1 horrorfilm die mij echt angstaanjagende dromen heeft gebracht, en dat is IMDB: The Thing (1982)
Tot op de dag vandaag niet meer gezien
Ik was toen 11 ofzo, zag het bij mijn grootouders 
Als ik de film nu weer zou zien zal ik waarschijnlijk wel in slaap vallen, dus hou ik liever die gedachte vast..
Tot op de dag vandaag niet meer gezien

Als ik de film nu weer zou zien zal ik waarschijnlijk wel in slaap vallen, dus hou ik liever die gedachte vast..
Er is maar 1 film die mij tot de dag van vandaag nog nachtmerries geeft en dat is IMDB: Jurassic Park (1993). Ik was 7 of 8 toen ik die film in de bios zag en tsja de T-Rex en de Raptor volgen mij zo af en toe nog in mijn dromen.
Is het heel erg dat ik vroegah als heel klein L1ntje nachtmerries had van E.T. ??

Er waren wederom mooie momenten in de aflevering:
Het bewust achterlaten van een eenzame desparate backpacker (moet je je voorstellen dat jij diegene bent), die zijn longen uit zijn lijf rent omdat hij eindelijk na weet-jij-veel hoeveel ellende te hebben doorgemaakt weer echte mensen ziet: in een rijdende auto nog wel...) en dan op de terugweg heel erg koel zijn rugzak meenemen terwijl zijn resten over de weg zijn verspreid... Rick is (net als in de comics) behoorlijk aan het veranderen, net als Carl: steeds harder en gericht op eigen overleving.
Ook goed om te zien hoe enkele van de survival tips uit de Zombie Survival Guide van Max Brooks nu op TV in de praktijk worden gebracht (het lokken van zombies met levend aas). In de comics nemen dit soort zaken te veel schaarse ruimte (plaatjes) in beslag en worden daarom niet getoond, maar TV leent zich prima om dit soort beelden te laten zien.
Toch ook nu weer kritiek op enkele zaken die minder goed zijn:
Natuurlijk goed om Morgan weer te zien... maar... ook hier weer geldt in nog sterkere mate mijn eerdere bezwaar van het erdoorheen jagen van de verhaallijn in de comics. Het weer ontmoeten van Morgan gebeurt in de comics in issue 58. Dat betekent dat Mazzara (?) er nu al in is geslaagd om in seizoen 3 de key momenten van 46 issues (13 t/m 58) heeft verbruikt in slechts 12 TV afleveringen.
Vergelijk dat met de vorige seizoenen:
Seizoen 1: 6 afleveringen met verhaallijn uit comics 1-8 (1.33 comics per aflevering)
Seizoen 2: 13 afleveringen met verhaallijn uit comics 9-12 (0.31 comics per aflevering)
Seizoen 3: 12 afleveringen met verhaallijn uit comics 13-58 (3.83 comics per aflevering tot nu toe)
Nu kan dit overkomen als overdreven Nerd-geneuzel (is het gedeeltelijk ook wel
), maar het gaat nu toch te zichtbaar ten koste van de logica en verhaallijn. Laten we zeggen dat de reden waarom Rick weer terug was in zijn hometown en daar Morgan ontmoet een stuk logischer is en beter past in de reisplannen van Rick, dan het nu in de TV-serie was en paste. Het hele idee dat je in een post-apocalytpische wereld niet meer zomaar eventjes grote afstanden kan afleggen, wordt nu met voeten getreden. In de comics hoort de odyssee van Rick op een gegeven moment weer langs het stadje te voeren, na alles wat er gebeurd is in de comics en de mensen die hij daarin heeft ontmoet, en hoort hij daar Morgan min of meer weer tegen te komen. Op TV rijdt hij "even" langs (een rit van minimaal 700 km hemelsbreed, om niet te spreken van de gevaren die je onderweg moet trotseren) alsof hij even boodschappen gaat doen bij de AH om de hoek.
Het verhaal van Morgan en zijn zoontje Duane wordt op TV daarnaast ook "even afgedaan" met wat blablabla uit de mond van een Morgan die zijn uiterste best doet verdriet te acteren, terwijl het lot van Duane in de comics veel triester is en daardoor ook plastischer in beeld kan worden gebracht. Ik kreeg nu echt het gevoel dat Morgan ook nog even in seizoen 3 "aan de beurt moest komen".
De manier waarop Morgan en Tyreese nu "even in beeld worden gebracht" gecombineerd met het enorm hoge tempo waarop Mazzara de comics erdoorheen jaagt, doet mij vermoeden dat de verhaallijnen voor Tyreese en Morgan heel erg kort gaan zijn (waarschijnlijk seizoen 3 niet gaan overleven).
Het riskeren van je leven voor een foto vond ik geen sterk moment. Maar zowel Carl als Rick zijn op TV al een flink stuk ontwikkeld richting de harde grimmige figuren die ze moeten zijn om te kunnen overleven, dus dit stukje melodrama is de makers vergeven.
Het bewust achterlaten van een eenzame desparate backpacker (moet je je voorstellen dat jij diegene bent), die zijn longen uit zijn lijf rent omdat hij eindelijk na weet-jij-veel hoeveel ellende te hebben doorgemaakt weer echte mensen ziet: in een rijdende auto nog wel...) en dan op de terugweg heel erg koel zijn rugzak meenemen terwijl zijn resten over de weg zijn verspreid... Rick is (net als in de comics) behoorlijk aan het veranderen, net als Carl: steeds harder en gericht op eigen overleving.
Ook goed om te zien hoe enkele van de survival tips uit de Zombie Survival Guide van Max Brooks nu op TV in de praktijk worden gebracht (het lokken van zombies met levend aas). In de comics nemen dit soort zaken te veel schaarse ruimte (plaatjes) in beslag en worden daarom niet getoond, maar TV leent zich prima om dit soort beelden te laten zien.
Toch ook nu weer kritiek op enkele zaken die minder goed zijn:
Natuurlijk goed om Morgan weer te zien... maar... ook hier weer geldt in nog sterkere mate mijn eerdere bezwaar van het erdoorheen jagen van de verhaallijn in de comics. Het weer ontmoeten van Morgan gebeurt in de comics in issue 58. Dat betekent dat Mazzara (?) er nu al in is geslaagd om in seizoen 3 de key momenten van 46 issues (13 t/m 58) heeft verbruikt in slechts 12 TV afleveringen.
Vergelijk dat met de vorige seizoenen:
Seizoen 1: 6 afleveringen met verhaallijn uit comics 1-8 (1.33 comics per aflevering)
Seizoen 2: 13 afleveringen met verhaallijn uit comics 9-12 (0.31 comics per aflevering)
Seizoen 3: 12 afleveringen met verhaallijn uit comics 13-58 (3.83 comics per aflevering tot nu toe)
Nu kan dit overkomen als overdreven Nerd-geneuzel (is het gedeeltelijk ook wel
spoiler:
In de comics zijn Rick en zijn groep al een tijdje verjaagd uit de prison en met een groep "on the move". De trip door Cynthiana, zijn hometown, hoort bij zijn strategische beslissing om richting Washington te gaan, maar dan met een omweg. De beslissing om richting Washington te gaan is een logisch gevolg van een andere plotontwikkeling. Maar in de comics is het duidelijk dat al de beslissing om een kleine omweg te maken niet zomaar genomen wordt en dat men zich zeer bewust is van het feit dat een kleine afwijking van de route extra inspanningen, schaarse benzine en gevaren met zich meebrengt. Daarnaast gaat Rick bewust op zoek naar Morgan, omdat hij wist waar Morgan was achtergebleven toen ze elkaar het laatst hadden gezien. Allemaal een stuk logischer dus...
Het verhaal van Morgan en zijn zoontje Duane wordt op TV daarnaast ook "even afgedaan" met wat blablabla uit de mond van een Morgan die zijn uiterste best doet verdriet te acteren, terwijl het lot van Duane in de comics veel triester is en daardoor ook plastischer in beeld kan worden gebracht. Ik kreeg nu echt het gevoel dat Morgan ook nog even in seizoen 3 "aan de beurt moest komen".
spoiler:
http://walkingdead.wikia....rgan_Jones_(Comic_Series)
Morgan explained since Rick last saw him, Duane had been bitten and reanimated. He recounts that it was about three months ago, and that he had never heard his son scream like he did since he was a child. Morgan had been feeding his zombified son the bodies of four human looters and a couple of dogs. Morgan hints that he had to kill all of them out of necessity and self-defense. While he explains his situation on the brink of a breakdown, Rick asks him to leave the house and join their group. Morgan slowly agrees. Before he does leave, the trio hear a gunshot and Abraham assumes that Morgan killed himself. After Morgan left the house, Rick, Abraham, and Carl assumed he killed Duane; however, it is revealed Morgan instead shot Duane's chain, allowing him to roam freely within the house.
Morgan explained since Rick last saw him, Duane had been bitten and reanimated. He recounts that it was about three months ago, and that he had never heard his son scream like he did since he was a child. Morgan had been feeding his zombified son the bodies of four human looters and a couple of dogs. Morgan hints that he had to kill all of them out of necessity and self-defense. While he explains his situation on the brink of a breakdown, Rick asks him to leave the house and join their group. Morgan slowly agrees. Before he does leave, the trio hear a gunshot and Abraham assumes that Morgan killed himself. After Morgan left the house, Rick, Abraham, and Carl assumed he killed Duane; however, it is revealed Morgan instead shot Duane's chain, allowing him to roam freely within the house.
De manier waarop Morgan en Tyreese nu "even in beeld worden gebracht" gecombineerd met het enorm hoge tempo waarop Mazzara de comics erdoorheen jaagt, doet mij vermoeden dat de verhaallijnen voor Tyreese en Morgan heel erg kort gaan zijn (waarschijnlijk seizoen 3 niet gaan overleven).
Het riskeren van je leven voor een foto vond ik geen sterk moment. Maar zowel Carl als Rick zijn op TV al een flink stuk ontwikkeld richting de harde grimmige figuren die ze moeten zijn om te kunnen overleven, dus dit stukje melodrama is de makers vergeven.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
hmmm..
Ik vond het stuk met Morgan meer een filler. Terwijl het eigenlijk meer waarde had kunnen hebben.
Ik begin ook steeds meer te ernaar te neigen om de comics te gaan lezen omdat het verhaal daar toch wat verder is uitgewerkt.
Verder blijft de serie toch wel leuk om te kijken als je je niet teveel ergert aan de domme keuzes en af en toe slecht acteerwerk.
Ik vond het stuk met Morgan meer een filler. Terwijl het eigenlijk meer waarde had kunnen hebben.
Ik begin ook steeds meer te ernaar te neigen om de comics te gaan lezen omdat het verhaal daar toch wat verder is uitgewerkt.
Verder blijft de serie toch wel leuk om te kijken als je je niet teveel ergert aan de domme keuzes en af en toe slecht acteerwerk.
Ik ken de comics niet, maar als ik bovenstaande lees, dan is het toch wel jammer en missen de serievolgers daardoor een belangrijk deel van het verhaal.
Tja, misschien moeten we de serie dan maar beter los zien van het verhaal?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik kan de comics ten zeerste aanbevelen. De serie wijkt op sommige punten behoorlijk af van wat er in de comics gebeurt. Ook zijn de personages in de comics een stuk grimmiger en "harder" naar hun omgeving.
Je kunt de serie inderdaad maar beter los zien van de comics aangezien ze de verhaallijn van de comics steeds vaker los lijken te laten. Maar misschien komt daar in het volgende seizoen wel weer verandering in.
Je kunt de serie inderdaad maar beter los zien van de comics aangezien ze de verhaallijn van de comics steeds vaker los lijken te laten. Maar misschien komt daar in het volgende seizoen wel weer verandering in.
"When you grow up your heart dies"
De serie en de comics vormen beide een parallele universum van dezelfde verhaallijn. Er zijn bepaalde knooppunten die in beide universa terugkomen: hoe het verhaal begint met Rick in het ziekenhuis, de zoektocht van Rick naar zijn vrouw en zoon, de stront aan de knikker tussen Shane en Lori, het verblijf op de boerderij van Herschel, de vondst van de gevangenis, Michonne en haar pet-zombies, de Governor in Woodbury, en.... hier kan ik beter stoppen!Jorgen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:27:
Ik ken de comics niet, maar als ik bovenstaande lees, dan is het toch wel jammer en missen de serievolgers daardoor een belangrijk deel van het verhaal.
De TV serie heeft (vooral in het begin) nieuwe zijtakken in de verhaallijn en interessante personages geïntroduceerd, zoals de trip naar CDC, de broers Daryl en Merle, het lager laten doorleven en dus ook dooretteren van Shane etc.
De laatste tijd mis ik echter dit soort nieuwe zijtakken en personages.Ik zie vooral personen en verhalen uit de comics in een dusdanig hoge tempo door de TV serie gejaagd worden, dat dit ten koste gaat van de logica en het verhaal.
Het klinkt misschien een beetje mal: logica en een zombie apocalypse. Maar dat is toch wat Max Brooks en Robert Kirkman voor elkaar hebben gekregen. Gegeven het absurde feit van een zombie apocalypse proberen zij de gevolgen ervan in een zo geloofwaardige mogelijke manier te schetsen. Brooks doet dat door survivaltips en journalistieke/geschiedkundige fragmenten (wonderbaarlijk goed leesbaar!), en Kirkman door een soort "reality soap" rondom Rick en zijn groep te schrijven.
Mazzara lijkt sinds seizoen 3 de serie meer als een race door de comics te maken, waardoor de verhaalopbouw, consistentie, locatie en logica een beetje door elkaar gehusseld worden zonder er zelf wezenlijke nieuwe elementen aan toe te voegen. Voor degenen die zich nu afvragen hoe het verhaal dat nu in 12 TV afleveringen (seizoen 3 tot dusver) fastforward erdoorheen wordt gejaagd, in "real time" verloopt in comics nr 13-58 (dat is zo'n 4 jaar aan comics!), kan ik de comics van harte aanbevelen. Het verhaal daar is harder, grimmiger, verdrietiger, perverser, gemener, maar toch ook diepgaander, consistenter en daardoor realistischer, logischer en geloofwaardiger.
The_Sukkel schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:06:
[...]
De serie en de comics vormen beide een parallele universum van dezelfde verhaallijn. Er zijn bepaalde knooppunten die in beide universa terugkomen: hoe het verhaal begint met Rick in het ziekenhuis, de zoektocht van Rick naar zijn vrouw en zoon, de stront aan de knikker tussen Shane en Lori, het verblijf op de boerderij van Herschel, de vondst van de gevangenis, Michonne en haar pet-zombies, de Governor in Woodbury, en.... hier kan ik beter stoppen!![]()
De TV serie heeft (vooral in het begin) nieuwe zijtakken in de verhaallijn en interessante personages geïntroduceerd, zoals de trip naar CDC, de broers Daryl en Merle, het lager laten doorleven en dus ook dooretteren van Shane etc.
De laatste tijd mis ik echter dit soort nieuwe zijtakken en personages.Ik zie vooral personen en verhalen uit de comics in een dusdanig hoge tempo door de TV serie gejaagd worden, dat dit ten koste gaat van de logica en het verhaal.
Het klinkt misschien een beetje mal: logica en een zombie apocalypse. Maar dat is toch wat Max Brooks en Robert Kirkman voor elkaar hebben gekregen. Gegeven het absurde feit van een zombie apocalypse proberen zij de gevolgen ervan in een zo geloofwaardige mogelijke manier te schetsen. Brooks doet dat door survivaltips en journalistieke/geschiedkundige fragmenten (wonderbaarlijk goed leesbaar!), en Kirkman door een soort "reality soap" rondom Rick en zijn groep te schrijven.
Mazzara lijkt sinds seizoen 3 de serie meer als een race door de comics te maken, waardoor de verhaalopbouw, consistentie, locatie en logica een beetje door elkaar gehusseld worden zonder er zelf wezenlijke nieuwe elementen aan toe te voegen. Voor degenen die zich nu afvragen hoe het verhaal dat nu in 12 TV afleveringen (seizoen 3 tot dusver) fastforward erdoorheen wordt gejaagd, in "real time" verloopt in comics nr 13-58 (dat is zo'n 4 jaar aan comics!), kan ik de comics van harte aanbevelen. Het verhaal daar is harder, grimmiger, verdrietiger, perverser, gemener, maar toch ook diepgaander, consistenter en daardoor realistischer, logischer en geloofwaardiger.
Maar in principe heeft men gelijk de serie moet je los van de comics zien. Wordt er voor de echte fan wel niet beter op. Ik kijk de serie voornamelijk nog voor de entertainment factor maar t verhaal is ronduit slecht, en wordt ook gewoon slecht uitgewerkt. Dit komt voornamelijk door de snelheid die men er in gooit.
This is the Way.
ik merk het zelf als niet 'comic lezer' ook. Waar ik vorig seizoen en die daarvoor nog elke aflevering meteen moest zien kan ik nu gerust twee dagen extra wachten voordat ik de aflevering kijk. De setting en alles blijft me wel boeien, maar het verhaal is zo random geworden voor mij, dat het moeilijk wordt om echt in te leven. Ben ook erg aan het twijfelen of ik niet gewoon moet kappen met kijken en de comics moet gaan lezen (en de spellen spelen).
Ben ik zeker met je eens. Ben bang dat ze op deze manier wel heel erg snel door de "voorraad" heen gaan. Ik hoop ook dat ze niet te veel gaan focussen op de actie en for-the-sake-of-it nog meer dingen erbij gaan verzinnen. Vond de laatste aflevering ook wel goed en wmb geen filler, omdat er meer verhaal werd verteld. Hoewel ik me van die comic aflevering niet meer zoveel kan herinneren klopte het geloof ik wel dat ze terug gingen naar Rick's dorpje.The_Sukkel schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:06:
-allemaal goede dingen-
Vond het ook wel goed gevonden met die lifter, om aan te geven dat ze allemaal veel harder geworden.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Spellen staan vrijwel los van de serie (en comic(?)) dus daar hoef je niet mee te wachtenCaelorum schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:49:
ik merk het zelf als niet 'comic lezer' ook. Waar ik vorig seizoen en die daarvoor nog elke aflevering meteen moest zien kan ik nu gerust twee dagen extra wachten voordat ik de aflevering kijk. De setting en alles blijft me wel boeien, maar het verhaal is zo random geworden voor mij, dat het moeilijk wordt om echt in te leven. Ben ook erg aan het twijfelen of ik niet gewoon moet kappen met kijken en de comics moet gaan lezen (en de spellen spelen).
Ah daar was ik ook al mee bezig vandaar dat het tussen haakjes stondafvalzak schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:05:
[...] Spellen staan vrijwel los van de serie (en comic(?)) dus daar hoef je niet mee te wachten
Kan het niet zo zijn dat ze nu zo snel mogelijk door de materie heen willen om het voor de comiclezers ook fresh te maken?
Nu kunnen die nog regelmatig terug grijpen naar de comics enzo.
Verwijderd
Harder, maar ook dat Rick aan zichzelf twijfelt: hij wilde niet stoppen omdat hij dacht dat de lifter een hersenspinsel was (daarom liet hij Michonne ook terug rijden).Vrijdag schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:03:
[...]
Vond het ook wel goed gevonden met die lifter, om aan te geven dat ze allemaal veel harder geworden.
Michonne en Carl zijn dus harder geworden, Rick gewoon onzekerder. Misschien wordt het wat beter nu hij door krijgt dat hij niet spoort en dat anderen dat accepteren, althans Michonne en Herschel.
Dat Carl langzaamaan redelijk bad-ass begint te worden leek me trouwens wel duidelijk door de goeie impressie van een verveelde tiener die staat te wachten op de bus, terwijl hij met z'n rug tegen de glazen deur van een kroeg vol zombies staat. Doet hij leuk.
Ik denk eerder dat ze nog zoeken naar het juiste tempo. Seizoen één lag goed op tempo qua comics, seizoen twee begon te traag en dat hebben ze nu een beetje overgecompenseerd. De balans daarin zoeken is ook lastig want niet alles wat goed werkt in de comics werkt goed in een TV serie, vooral omdat een lang gesprek in de comics ten eerste zeldzamer is dan op TV en ten tweede meer "tijd" (bladzijdes versus minuten) inneemt.L1nt schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:56:
Kan het niet zo zijn dat ze nu zo snel mogelijk door de materie heen willen om het voor de comiclezers ook fresh te maken?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 18:00 ]
In de comics gebeurt nog genoeg voor meerdere seizoenen wat in de serie aan bod kan komen.L1nt schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:56:
"When you grow up your heart dies"
Ok, misschien slaat het nergens op en het is lastig uit te leggen maar ik zat zo te denken.
Kan het niet zijn, dat de makers van de serie per seizoen een verlijn uit de comics willen afronden? Ja, dat is zo maar wat ik bedoel, is dat ze zich focussen op een (deel) van de verhaallijnen. Waarbij het niet uit maakt dat deze verhaallijn over 10 of 80 comics strekt.
Dus dat als er in comic 50 twee verhaallijnen zitten, dat verhaallijn 1 seizoen 3 is, en verhaallijn 2 seizoen 4 (bijvoorbeeld).
Dus dat de comics niet chronologisch gebruiken? Of zeg ik nu iets heel geks, ik ken de comics (nog) niet.
Kan het niet zijn, dat de makers van de serie per seizoen een verlijn uit de comics willen afronden? Ja, dat is zo maar wat ik bedoel, is dat ze zich focussen op een (deel) van de verhaallijnen. Waarbij het niet uit maakt dat deze verhaallijn over 10 of 80 comics strekt.
Dus dat als er in comic 50 twee verhaallijnen zitten, dat verhaallijn 1 seizoen 3 is, en verhaallijn 2 seizoen 4 (bijvoorbeeld).
Dus dat de comics niet chronologisch gebruiken? Of zeg ik nu iets heel geks, ik ken de comics (nog) niet.
comics zijn chronologisch.
De comic zijn naast paperback (dus losse nummers) ook te verkrijgen in een harde cover waarbij een verhaallijn samen is gepakt en is gedrukt in één boekwerk (een aantal paperbacks samen in een hardcover).
Er is één hoofd verhaal en dat is Rick. Hij is eigk het hoofdhoofdpersonage. Daar lopen natuurlijk verhaallijnen van andere karakters kriskras door heen. Maar als groep maakt men ook één of meerdere verhalen per verhaal mee.
Neem S1 van de serie. Rick ontwaakt, zoekt en vindt het tentenkamp en men vertrekt. Dat is eigk de hoofdstory line. Dat is gebundeld in de comic hardcover Days Gone Bye.
Synopsis van Days Gone Bye:
Rick Grimes wakes from a coma to a zombie infested world. He meets Morgan Jones and his son, Duane Jones. After Morgan gives insight into the situation, Rick sets out to Atlanta find his missing wife and son.
On the road to Atlanta Rick overcomes a few setbacks. When he reaches Atlanta, he meets a young survivor named Glenn. Glen takes him to a small camp of survivors where he is reunited with his wife, Lori Grimes, and his son, Carl Grimes.
The survivors try to live a normal life, but when a walker attacks the small group, they learn vital information. Rick's former police officer, partner, and friend, Shane, grows jealous of Rick's sudden return.
After Shane persuades Rick that the group needs to stay near Atlanta, Rick feels the group needs more guns. Rick and Glenn make a trip into the city limits to get more guns, but not without trouble. Lori is keeping a secret from Rick.
Rick teaches the survivors how to shoot. Shane becomes increasingly angry at Rick. The camp is attacked by zombies, Amy is killed and Jim is bitten.
The group mourns for those that have died. Shane pulls a gun on Rick and is about to shoot him when Carl shoots him in the neck.
Zo zie je dus dat er één hoofdlijn is en dat er meerdere sub verhalen zijn die over meerdere karakters uit te smeren zijn.
De serie voegt meerdere hoofd- en sublijnen bij elkaar en maakt dat hun verhaal.
Overigens wat ze ook doen is dingen die eigk bij andere karakters in de comics overkomen toe laten passen op de huidigt tv serie karakters.
De comic zijn naast paperback (dus losse nummers) ook te verkrijgen in een harde cover waarbij een verhaallijn samen is gepakt en is gedrukt in één boekwerk (een aantal paperbacks samen in een hardcover).
Er is één hoofd verhaal en dat is Rick. Hij is eigk het hoofdhoofdpersonage. Daar lopen natuurlijk verhaallijnen van andere karakters kriskras door heen. Maar als groep maakt men ook één of meerdere verhalen per verhaal mee.
Neem S1 van de serie. Rick ontwaakt, zoekt en vindt het tentenkamp en men vertrekt. Dat is eigk de hoofdstory line. Dat is gebundeld in de comic hardcover Days Gone Bye.
Synopsis van Days Gone Bye:
Rick Grimes wakes from a coma to a zombie infested world. He meets Morgan Jones and his son, Duane Jones. After Morgan gives insight into the situation, Rick sets out to Atlanta find his missing wife and son.
On the road to Atlanta Rick overcomes a few setbacks. When he reaches Atlanta, he meets a young survivor named Glenn. Glen takes him to a small camp of survivors where he is reunited with his wife, Lori Grimes, and his son, Carl Grimes.
The survivors try to live a normal life, but when a walker attacks the small group, they learn vital information. Rick's former police officer, partner, and friend, Shane, grows jealous of Rick's sudden return.
After Shane persuades Rick that the group needs to stay near Atlanta, Rick feels the group needs more guns. Rick and Glenn make a trip into the city limits to get more guns, but not without trouble. Lori is keeping a secret from Rick.
Rick teaches the survivors how to shoot. Shane becomes increasingly angry at Rick. The camp is attacked by zombies, Amy is killed and Jim is bitten.
The group mourns for those that have died. Shane pulls a gun on Rick and is about to shoot him when Carl shoots him in the neck.
Zo zie je dus dat er één hoofdlijn is en dat er meerdere sub verhalen zijn die over meerdere karakters uit te smeren zijn.
De serie voegt meerdere hoofd- en sublijnen bij elkaar en maakt dat hun verhaal.
Overigens wat ze ook doen is dingen die eigk bij andere karakters in de comics overkomen toe laten passen op de huidigt tv serie karakters.
spoiler:
zo wordt michonne en niet maggie bruut verkracht door de govenor. Dat legt de woede van Michonne veel beter vast en legt uit waarom ze zo jaded is
[ Voor 6% gewijzigd door NoTimeRemains op 08-03-2013 13:49 ]
This is the Way.
Tot nu toe is dat niet het geval, omdat zoals NoTimeRemains het zegt, de comics lineair chronologisch zijn en geconcentreerd op Rick.Dreanor schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:10:
Ok, misschien slaat het nergens op en het is lastig uit te leggen maar ik zat zo te denken.
Zo zou Frank Darabont in de eerste instantie seizoen 2 met een spectaculaire (maar ook superdure) "Black Hawk Down"-achtige alternatieve storyline hebben willen laten beginnen:
Maar naast de peperdure productiekosten (van speelfilm proporties) zou dit ook hebben betekend dat de storyline afweek van de focus op Rick Grimes en zou het idee daarom zijn afgeschoten afgeschoten. Het gevolg zou zijn geweest dat Darabont een beetje zijn kont tegen de krib zou hebben gegooid en (het merendeel van) seizoen 2 met opzet cheap-but-super-slow-and-soapy hebben gemaakt, totdat hij eruit werd gegooid en Mazzara het tempo (met hetzelfde budget) fors ging opschroeven...http://insidetv.ew.com/20...lking-dead-season-2-plan/
[...]
The opener allegedly flashbacks to the early days of the zombie apocalypse. The entire episode would have tracked a squad of Army Rangers dropping into Atlanta. They get trapped in a zombie outbreak. “All they have to do is travel maybe a dozen blocks, a simple journey, but what starts as a no-brainer scenario goes from ‘the city is being secured’ to ‘holy shit, we’ve lost control, the world is ending,’” Darabont describes in a letter to AICN. So, yeah — Black Hawk Down with zombies.
Along the way, the soldiers encounter some familiar faces from the show. “Picture our squad arriving at a manned barricade where some civilians are being held back from leaving the city on shoot-to-kill orders to stop the spread of contagion, it’s a panicked high-intensity scene, and in this crowd of desperate people we find Andrea and Amy. The barricade gunners panic, the civilians start to get mowed down by machine-gun fire, and in this melee the girls get pulled to safety by some old guy they don’t even know. It’s Dale. He’s nobody to them, just some guy who saw the opportunity to do the right thing and reacted in the moment.”
The end of the episode concludes with the last surviving member of the squad, now infected and dying, hiding in a tank. A very familiar tank…
“After the soldier dies this squalid, lonely death … and after a quiet lapse of time … we do a shot-for-shot reprise from the first episode of the first season: Rick comes scrambling into the tank to escape the horde … blows that zombie soldier’s brains out … now Rick’s trapped … fade out … the end. The notion was to take the ‘throwaway’ tank zombie Rick encountered in the pilot, and tell that soldier’s story. Make him the star of his own movie, follow his journey, but don’t reveal who he is until the end. The idea being that every zombie has a story…”
[...]
Mazzara heeft nu de vondst van Morgan (in issue 58) flink naar voren gehaald. Ongetwijfeld zal niet alles wat daaraan voorafgaat weggegooid kunnen worden, maar ik vrees dat het grootste gedeelte het TV scherm niet meer zal halen. Het is de vraag hoeveel daarvan geschikt zou zijn geweest voor TV, maar voor een deel is dat erg jammer voor de consistentie en rijping van het verhaal...
Naja, ik dacht dat er misschien in de comics meer stond was ze in toekomstige episodes/seasons op terug kunnen vallen en dat daarom het aantal comics per seizoen niet geheel relevant is. 
Anyways, het is in dit topic net zo rustig als de aflevering van vandaag. Er gebeurde weinig en dit was meer een verdiepende aflevering. Rick en de governor praten wat. En het wordt wel heel erg duidelijk wat een sicko die Governor is. Weet precies de juiste dingen te zeggen om Rick in te schatten (praten over verloren vrouw/dochter) en ondertussen de situatie volledig onder controle hebben (gun onder tafel, emoties onder controle, etc).
Hopelijk kan/gaat Andrea wat betekenen voor Rick omdat ze toch weer kiest terug te gaan naar Woodburry.
En ondanks dat Merle ook een zieke geest is ziet hij de situatie misschien nog wel het meest helder van allemaal. Juist omdat hij de martelaar voor de Governor is geweest en dus weet waar hij toe in staat is!
Anyways, lets talk. Tis te stil in dit topic voor de dag van een nieuwe episode!
Anyways, het is in dit topic net zo rustig als de aflevering van vandaag. Er gebeurde weinig en dit was meer een verdiepende aflevering. Rick en de governor praten wat. En het wordt wel heel erg duidelijk wat een sicko die Governor is. Weet precies de juiste dingen te zeggen om Rick in te schatten (praten over verloren vrouw/dochter) en ondertussen de situatie volledig onder controle hebben (gun onder tafel, emoties onder controle, etc).
Hopelijk kan/gaat Andrea wat betekenen voor Rick omdat ze toch weer kiest terug te gaan naar Woodburry.
En ondanks dat Merle ook een zieke geest is ziet hij de situatie misschien nog wel het meest helder van allemaal. Juist omdat hij de martelaar voor de Governor is geweest en dus weet waar hij toe in staat is!
Anyways, lets talk. Tis te stil in dit topic voor de dag van een nieuwe episode!
Vond het ondanks de weinige actie nog redelijk spannend. Misschien vooral omdat ik wel wat actie had verwacht en dat maar niet uitkwam
.
Heb ook weinig te zeggen over deze aflevering. Fijn dat Glenn eindelijk dat irritante blauwe oog kwijt is en niet meer zo zeikerig/zielig overkomt.
Heb ook weinig te zeggen over deze aflevering. Fijn dat Glenn eindelijk dat irritante blauwe oog kwijt is en niet meer zo zeikerig/zielig overkomt.
Wat ik vooral op vond vallen in de aflevering, is dat de governor blijkbaar zo'n hoge invloed heeft op die mensen van Woodbury dat ze voor hem willen vechten. Terwijl als hij even niet in de buurt is diezelfde mensen prima een praatje kunnen maken met mensen van buiten Woodbury. Kijk naar Daryl en Ceasar, Hershell en Milton terwijl ze aan het wachten waren.
Komt dat niet ook omdat veel van de mensen in Woodbury hun leven aan hem (in)direct te danken hebben? Ik meen me te herinneren dat iemand in de eerdere afleveringen zei dat hij een aantal mensen gered had. In zo'n geval blijf je namelijk waarschijnlijk best loyaal aan zo iemand.Zeror schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:50:
Wat ik vooral op vond vallen in de aflevering, is dat de governor blijkbaar zo'n hoge invloed heeft op die mensen van Woodbury dat ze voor hem willen vechten. Terwijl als hij even niet in de buurt is diezelfde mensen prima een praatje kunnen maken met mensen van buiten Woodbury. Kijk naar Daryl en Ceasar, Hershell en Milton terwijl ze aan het wachten waren.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Yep, maar je zal wel enige twijvel bij zijn "right hand/advisor" aan het einde van de aflevering. Ik kan in ieder geval niet wachten hoe dit zich ontknoopt en welke kant/rol alle karakters innemen zo tegen het eind van het seizoen.
Btw, vonden jullie Michonne ook sterk deze aflevering? Zij wordt in deze en de vorige aflevering veel beter neergezet dan de eerste 5 of 6 afleveringen. Ze heeft nu karakter, ze praat en neemt een standpunt in!
Wat ik mij wel afvraag is, hoe gaan ze de komende twee afleveringen vullen voor de finale? Als er weer twee van dit soort afleveringen komen zou ik wat teleurgesteld zijn, al zou dat wel de finale extra overweldigend maken imo.
Of zouden ze een aflevering vullen met Tyreese zijn groep, zoals ze vorige aflevering gevuld hebben met Morgan
Btw, vonden jullie Michonne ook sterk deze aflevering? Zij wordt in deze en de vorige aflevering veel beter neergezet dan de eerste 5 of 6 afleveringen. Ze heeft nu karakter, ze praat en neemt een standpunt in!
Wat ik mij wel afvraag is, hoe gaan ze de komende twee afleveringen vullen voor de finale? Als er weer twee van dit soort afleveringen komen zou ik wat teleurgesteld zijn, al zou dat wel de finale extra overweldigend maken imo.
Of zouden ze een aflevering vullen met Tyreese zijn groep, zoals ze vorige aflevering gevuld hebben met Morgan
Die andere leek ook behoorlijk te twijfelen. It's gonna bite the governor in the butt.Dreanor schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:28:
Yep, maar je zal wel enige twijvel bij zijn "right hand/advisor" aan het einde van de aflevering. Ik kan in ieder geval niet wachten hoe dit zich ontknoopt en welke kant/rol alle karakters innemen zo tegen het eind van het seizoen.
Op zich goede aflevering.....elke moment verwacht je dat de poep de ventilator zou raken..... Ook toen Glenn en Maggie sexy time hadden. Dan verwacht je ook dat het mis zou gaan.....
Ik vond de spanning te snijden. De soort spanning van intrige tussen mensen. Wat dat betreft maakt TWD voor mij de unieke serie. De mix tussen horror (de koppen eraf, darmen eruit scenes) aan de ene kant en de menselijke maat, de angst voor onszelf aan de andere.
De overdenkingen "wat zou ik doen" die ik aan het begin van de serie had waren voornamelijk het bedenken van veilige plaatsen en tactieken tegen de walkers. Maar dit is naar mate de afleveringen vorderden veranderd in het bedenken van veilige plaatsen en tactieken tegen andere mensen.
En daar kan je lastiger goede maatregelen tegen treffen. Je bent gewoon nergens veilig.
Met deze aflevering zie je goed, door de onderlinge contacten tussen de "vijanden" dat de wereld niet zwart-wit is, niet goed tegen slecht, maar dat deze grijs is. De meeste mensen in Woodbury willen ook niets liever dan veiligheid. Door gebrek aan informatie, loyaliteit en gemeenschapszin wordt een vijand gemaakt welke dezelfde uitgangspunten heeft. De leiders van de kampen zitten een gezamenlijke veiligheid in de weg. Dat is uiteraard in het klein wat er in de grote "echte" wereld ook gebeurt. De leiders die beslissingen nemen om wat voor redenen dan ook waar de rest mee opgezadeld wordt en uiteindelijk uitmondt in tragedie.
Het gros van de mensen heeft niets te maken met deze redenen, maar worden meegezogen en zullen ook zelf meedoen aan de waanzin.
Alea iacta est....de teerling is geworpen...
De overdenkingen "wat zou ik doen" die ik aan het begin van de serie had waren voornamelijk het bedenken van veilige plaatsen en tactieken tegen de walkers. Maar dit is naar mate de afleveringen vorderden veranderd in het bedenken van veilige plaatsen en tactieken tegen andere mensen.
En daar kan je lastiger goede maatregelen tegen treffen. Je bent gewoon nergens veilig.
Met deze aflevering zie je goed, door de onderlinge contacten tussen de "vijanden" dat de wereld niet zwart-wit is, niet goed tegen slecht, maar dat deze grijs is. De meeste mensen in Woodbury willen ook niets liever dan veiligheid. Door gebrek aan informatie, loyaliteit en gemeenschapszin wordt een vijand gemaakt welke dezelfde uitgangspunten heeft. De leiders van de kampen zitten een gezamenlijke veiligheid in de weg. Dat is uiteraard in het klein wat er in de grote "echte" wereld ook gebeurt. De leiders die beslissingen nemen om wat voor redenen dan ook waar de rest mee opgezadeld wordt en uiteindelijk uitmondt in tragedie.
Het gros van de mensen heeft niets te maken met deze redenen, maar worden meegezogen en zullen ook zelf meedoen aan de waanzin.
Alea iacta est....de teerling is geworpen...
Ik vind de serie steeds minder worden. In het begin was het nog wel spannend met de zombies maar nu is het zo van 'Oh ik prik wel even een mes door zijn rotte kop'. De spanning wordt niet meer zo opgebouwd. Het lijkt wel alsof de zombies nu een bijrol zijn en de serie gaat meer richting (Rambo) actie.
[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 12-03-2013 08:53 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Zombies zijn ook steeds minder een gevaar (ook omdat ze in safe zones zitten) maar mensen worden steeds gevaarlijker en onbetrouwbaar(der), wat mij betreft is dat wel realistisch maar als je er niet van houdt is het jammer
.
De zombies zijn altijd bijzaak geweestMandrake466 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:51:
Ik vind de serie steeds minder worden. In het begin was het nog wel spannend met de zombies maar nu is het zo van 'Oh ik prik wel even een mes door zijn rotte kop'. De spanning wordt niet meer zo opgebouwd. Het lijkt wel alsof de zombies nu een bijrol zijn en de serie gaat meer richting (Rambo) actie.
Humankind… be both.
Zoals al zo vaak gezegd: het is een drama in een post-apocalyptische zombie wereld. Deze bezwaren zou je toch al eigenlijk na een paar eps van S01 moeten hebben gemerkt. Ik snap sowieso niet waarom je de serie aanvalt op de actie, gezien er vaak hele eps zijn zonder echt actie. Daarnaast zijn er inderdaad wat actievolle momenten geweest in de laatste eps (raid in Woodbury, raid bij The Prison), maar eerlijk gezegd was dat vrij kort.Mandrake466 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:51:
Wat ik eigenlijk wil zeggen: als ik aan TWD denk, denk ik vooral aan spanning, bedrog en de karakters, en minder aan zombies, en eigenlijk totaal niet aan actie. Zombies zijn nooit hoofdzaak geweest, en zelfs de Romero-klassiekers (toch wel de godfather van de moderne zombie fillms) hebben een flinke focus op andere aspecten naast de zombies.
Overigens vond ik het een heerlijke episode. De spanning was echt te snijden op momenten (ook tijdens sexy time inderdaad), en het mooie is dat bijna niemand echt veilig is om gepakt te worden (door mensen of Z's) en iemand zo maar dood kan gaan. Dat maakt de spannende momenten ook een stuk spannender imho.
[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-03-2013 09:02 ]
In het begin was er meer angst voor de zombies dan nu. Simpelweg omdat ze eerst niet wisten hoe ze die zombies aan moesten pakken. Nu hebben ze dat al zo vaak gedaan dat een weinig uitdaging meer bied, tenzij ze in grote getallen komen.Mandrake466 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:51:
Dan komt er overigens nog wel bij dat men in het begin van de serie, seizoen 1 en 2, wel meer zombies moesten laten zien, omdat duidelijk te maken dat die zombies weldegelijk een gevarenfactor is in de serie. Nu, seizoen 3, is dat gevaar bekend bij het publiek en zal je dus minder zombies zien. Daarentegen laat hem de governor meer zien, want dat is het nieuwe gevaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 12-03-2013 09:59 ]
spoiler: mogelijk verloop
In de comics wordt Rick toch soort burgemeester van een ander stadje dan Woodbury? Zou het kunnen zijn dat ie straks de Governer afmaakt en dat ie dan Woodbury overneemt?
Niet helemaal zoals de comics maar budgetwise misschien een optie....of zouden ze toch moeten vluchten uit de gevangenis en blijft de Governer ook in S4 een issue?
Niet helemaal zoals de comics maar budgetwise misschien een optie....of zouden ze toch moeten vluchten uit de gevangenis en blijft de Governer ook in S4 een issue?
Ik val de serie helemaal niet aan. Dat jij het een 'heerlijke' serie vind is fijn voor je maar ik geef hier mijn mening (lees: mijn mening).LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:01:
[...]
Zoals al zo vaak gezegd: het is een drama in een post-apocalyptische zombie wereld. Deze bezwaren zou je toch al eigenlijk na een paar eps van S01 moeten hebben gemerkt. Ik snap sowieso niet waarom je de serie aanvalt op de actie, gezien er vaak hele eps zijn zonder echt actie. Daarnaast zijn er inderdaad wat actievolle momenten geweest in de laatste eps (raid in Woodbury, raid bij The Prison), maar eerlijk gezegd was dat vrij kort.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: als ik aan TWD denk, denk ik vooral aan spanning, bedrog en de karakters, en minder aan zombies, en eigenlijk totaal niet aan actie. Zombies zijn nooit hoofdzaak geweest, en zelfs de Romero-klassiekers (toch wel de godfather van de moderne zombie fillms) hebben een flinke focus op andere aspecten naast de zombies.
Overigens vond ik het een heerlijke episode. De spanning was echt te snijden op momenten (ook tijdens sexy time inderdaad), en het mooie is dat bijna niemand echt veilig is om gepakt te worden (door mensen of Z's) en iemand zo maar dood kan gaan. Dat maakt de spannende momenten ook een stuk spannender imho.
Ik zeg niet dat de zombies de hoofdrol moet krijgen maar in het 1e seizoen was het toch spannender en de sfeer was ook anders. Nu komen de zombies tussendoor aansukkelen en worden ze even doodgeprikt.
De Romero films zijn niet te overtreffen.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Was ook niet zo bedoeld verder, wilde enkel wel duidelijk maken dat als je voor actie komt en interactie tussen mensen en zombies, deze serie niet helemaal de juiste is geweest in de eerste plaatsMandrake466 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:47:
[...]
Ik val de serie helemaal niet aan. Dat jij het een 'heerlijke' serie vind is fijn voor je maar ik geef hier mijn mening (lees: mijn mening).![]()
Ik zeg niet dat de zombies de hoofdrol moet krijgen maar in het 1e seizoen was het toch spannender en de sfeer was ook anders. Nu komen de zombies tussendoor aansukkelen en worden ze even doodgeprikt.
De Romero films zijn niet te overtreffen.
En als Romero fan moet je dan ook snappen dat daar de nadruk totaal niet ligt op de werkelijke confrontatie met zombies. Denk bijvoorbeeld aan de scene in Dawn of the Dead waar ze lachend en speels tussen de zombies doorlopen en een beetje de draak steken met het concept.
Maar goed, ik reageerde misschien te fel, maar ik zie deels wat jij ziet (zombies bijrol) waar ik geen probleem mee heb, en deels niet wat jij ziet (zoals die Rambo scenes). Excuses voor mijn toon
Hmm zag ik zonet in de laatste 2 seconden van de preview van volgende week dat Rick een zombie was?
Kan ook zijn dat er teveel zombies zijn en dat Rick zich probeert te vermommen.
Anyway, iets wat ik me al een tijdje afvraag, hoe komen ze steeds aan benzine voor de auto's en die motor? Benzinestations werken al tijden niet meer, maar toch rijden ze gewoon rond alsof benzine normaal voorradig is.
Kan ook zijn dat er teveel zombies zijn en dat Rick zich probeert te vermommen.
Anyway, iets wat ik me al een tijdje afvraag, hoe komen ze steeds aan benzine voor de auto's en die motor? Benzinestations werken al tijden niet meer, maar toch rijden ze gewoon rond alsof benzine normaal voorradig is.
[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 16-03-2013 11:56 ]
Zoveel rijden ze niet en je kan auto's aftappen. Dat hebben ze ook weleens in de serie laten zien volgens mij.
Je ziet wel een man in de vlammen maar even later zie je Rick voor een hek langs lopen met erachter zombies. Kan niet echt een reden vinden dat hij een zombie is in die laatste twee seconden..Snowwie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:37:
Hmm zag ik zonet in de laatste 2 seconden van de preview van volgende week dat Rick een zombie was?
Kan ook zijn dat er teveel zombies zijn en dat Rick zich probeer te vermommen.
Als we het naar de echte wereld vertalen: brandstof schijnt maar maximaal 3 maanden echt goed te blijven. Daarna wordt het drastisch slechter. En aangezien Lori zwanger is geweest zitten ze al meer dan 9 maanden in de serie..MADG0BLIN schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:01:
Zoveel rijden ze niet en je kan auto's aftappen. Dat hebben ze ook weleens in de serie laten zien volgens mij.
[ Voor 36% gewijzigd door Xaero op 12-03-2013 21:36 ]
Dat zombies soms een beheersbaar risico lijken en dan plots weer een totale ramp is een bekend verschijnsel in zowel de comics als TV serie. Zie ook een opmerking van Gale Anne Hurd (één van de producers van de show) over de plannen voor seizoen 4:
Daartegenover heb je de gesprekken tussen Milton en Herschel (aan beide kanten de stem van de redelijkheid) en de voetsoldaten Dale en Martinez(?) die de menselijke kant van deze apocalyptische wereld laten zien. Ik ben benieuwd welke rol Milton en Martinez gaan spelen.
Het is stilte voor de storm. De enigszins verbeten gezichten van de mensen in Rick's groep, toen hij vertelde over de onafwendbare oorlog die eraan zat te komen, leken op die van een peleton soldaten in een WOII film vlak voor de landing in Normandië op D-Day: angstig, maar ook vastberaden. Ik vond dat een mooi moment. Goed was ook dat het dilemma van Rick duidelijk werd uitgespeeld: aan de ene kant moet hij de groep leiden (dus overdrijft hij desnoods de urgentie en houdt hij zijn twijfels voor zich), tegelijkertijd is hij ook menselijk en ishij bang de verkeerde beslissing te hebben genomen en daardoor het leven van zijn groep (en die van zijn kinderen in het bijzonder) hiermee op de waagschaal te hebben gelegd...
Ik vond dit sinds lange tijd weer eens een aflevering die écht iets wezenlijks toevoegde aan de comics, met een verhaald die goed werd verteld in het juiste tempo en erg geschikt voor een opbouw naar een climax.
Ik vond de spanning in de aflevering inderdaad om te snijden. Heel suggestief gefilmd met telkens een impliciete dreiging die nooit expliciet wordt. In de scene met Glenn en Maggie verwacht je elk moment een horde walkers door de deur drammen. Tussen Rick en de governor wordt het pistool onder de tafel getoond, maar niet gebruikt.Dan heb je Merle die op ontploffen staat, maar zich uiteindelijk toch net weet in te houden. Als Herschel in de auto zijn been aan het bekijken is en daarna weer opkijkt verwacht je elk moment dat hij door even niet op te letten in een val is gelopen.http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=44094
[...]
"We are going to amp up the threat of the walkers, because they've started to seem like a manageable threat. They are not a manageable threat"
[...]
Daartegenover heb je de gesprekken tussen Milton en Herschel (aan beide kanten de stem van de redelijkheid) en de voetsoldaten Dale en Martinez(?) die de menselijke kant van deze apocalyptische wereld laten zien. Ik ben benieuwd welke rol Milton en Martinez gaan spelen.
spoiler:
In de comics lopen beide heren over. De één op een wat andere manier dan de ander, maar voor beiden loopt het niet best af... Het lijkt er overigens op dat de rol van Morgan nog niet is uitgespeeld: zijn naam zou op de castlijst staan van de laatste aflevering van dit seizoen.
Het is stilte voor de storm. De enigszins verbeten gezichten van de mensen in Rick's groep, toen hij vertelde over de onafwendbare oorlog die eraan zat te komen, leken op die van een peleton soldaten in een WOII film vlak voor de landing in Normandië op D-Day: angstig, maar ook vastberaden. Ik vond dat een mooi moment. Goed was ook dat het dilemma van Rick duidelijk werd uitgespeeld: aan de ene kant moet hij de groep leiden (dus overdrijft hij desnoods de urgentie en houdt hij zijn twijfels voor zich), tegelijkertijd is hij ook menselijk en ishij bang de verkeerde beslissing te hebben genomen en daardoor het leven van zijn groep (en die van zijn kinderen in het bijzonder) hiermee op de waagschaal te hebben gelegd...
Ik vond dit sinds lange tijd weer eens een aflevering die écht iets wezenlijks toevoegde aan de comics, met een verhaald die goed werd verteld in het juiste tempo en erg geschikt voor een opbouw naar een climax.
[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 12-03-2013 21:41 ]
Volledig mee eens. Ik ben toch benieuwd hoe t hier gaat aflopen.The_Sukkel schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:35:
This is the Way.
Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.