Nou ik gok dat die samurai gewoon blijft, voorlopig nog even en dat Darryl gewoon nog terug komt. Personages die zo'n grote rol in een serie spelen verdwijnen niet op deze manier. En als ze verdwijnen gebeurt het wel op spectaculaire wijze. Kijk naar Shane of naar die ouwe (ben zn naam effe kwijt).triesvan schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:34:
Ik vond Daryl eigenlijk een goede leider worden, jammer dat hij weg is. maar uiteindelijk zal die zoon de leiding wel overnemen
als is me dat toch een arrogant k*tjoch
Waarvoor willen ze die samoerai eigenlijk weghebben? die heeft wel de vuurkracht die ze hard nodig hebben nu.
Maar Daryl (en merle) zijn ook niet uit serie (hoop ik). Ze zijn gewoon hun eigen weg, net zoals Andrea en Katana-girl ook hun eigen weg gingen om later toch weer in contact te komen met de groep.
Ik gok dat Merle weer domineert over Daryl en dat Merle toch nog wraak wil nemen op Rick of iets dergelijks waardoor hun paden in een volgende aflevering weer kruisen en hopelijk Merle deze confrontatie niet overleefd deze keer.
Ik gok dat Merle weer domineert over Daryl en dat Merle toch nog wraak wil nemen op Rick of iets dergelijks waardoor hun paden in een volgende aflevering weer kruisen en hopelijk Merle deze confrontatie niet overleefd deze keer.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Wat als de groep die nu weggestuurd is uit de gevangenis (en inderdaad weg zijn straks) Daryl en Merle tegenkomt en met hun groepeert? Dan krijg je best wel een interessante twist als hun ook nog hun zinnen gaan zetten om de gevangenis terug te veroveren. Zeker met de wraaklust van Merle erbij en de kennis van Daryl over de gevangenis en de groep kan dat weleens heel fout voor Rick & Co. aflopen.
Maargoed. We weten nog niks natuurlijk.
Maargoed. We weten nog niks natuurlijk.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Rick draait door! Ik vraag mij af hoe de groep daar verder mee gaat dealen.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Waarom blijft Andrea nou dat dorp helpen? Ze ziet die domme burgers voor hun eigen plezier twee broers (waarvan een haar vriend is)tot de dood tegen elkaar laten vechten en daarna in zombies te laten veranderen. Huilend smeekt ze 'don't do this'. Om later vrolijk een toespraak te houden hoe goed het stadje wel niet is enzo. Ze begint bijna nog meer random te worden dan Lori was.
Vind dat ook raar. Waarom niet meer doorvragen waarom Glenn en Maggie werden vastgehouden?
Ze is zo lang met die groep geweest en het lijkt alsof ze er niks om geeft..
Van mij mag zij samen met The Governor dan ook het loodje leggen.
Ze is zo lang met die groep geweest en het lijkt alsof ze er niks om geeft..
Van mij mag zij samen met The Governor dan ook het loodje leggen.
Huub Huub Barbatruc!
Ik denk dat die nieuwe mensen nu wel een poging gaan doen om Rick om te leggen. Heb net trouwens ook even de webisodes gekeken, waren best grappig.
Wat ik me nou afvraag is, had Rick het op het laatst (toen hij begon te schreeuwen) nou wel tegen de "vreemde" groep mensen of had hij het tegen de vrouw (leek in mijn inzicht totaal niet op Lori) die daar stond. Hij schreeuwde en pakte zijn wapen, en vroeg om weg te gaan, waardoor de "vreemde" groep (die de vrouw dus niet zag) natuurlijk dacht dat hij het tegen hen had.
Maar in mijn beleving zat hij te schreeuwen tegen de vrouw die daar stond, en dus niet tegen de groep "vreemde" mensen.
Ben ik de enige die dit zo beleefd heeft?
Maar in mijn beleving zat hij te schreeuwen tegen de vrouw die daar stond, en dus niet tegen de groep "vreemde" mensen.
I'm an Ironman!
Zo dacht ik ook dat het ging inderdaad, vond het wel een raar deel niet echt duidelijk.Madstorm schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:54:
Wat ik me nou afvraag is, had Rick het op het laatst (toen hij begon te schreeuwen) nou wel tegen de "vreemde" groep mensen of had hij het tegen de vrouw (leek in mijn inzicht totaal niet op Lori) die daar stond. Hij schreeuwde en pakte zijn wapen, en vroeg om weg te gaan, waardoor de "vreemde" groep (die de vrouw dus niet zag) natuurlijk dacht dat hij het tegen hen had.
@caelorum
Ik bedoelde dat ik het niet duidelijk vond dat het Lori was, ik dacht eerst gewoon dat het een walker was
[ Voor 7% gewijzigd door triesvan op 12-02-2013 17:19 ]
Nee, en ik kan het ook niet op een andere manier opvatten. Totaal duidelijk dus wat mij betreft.Madstorm schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:54:
[...] Ben ik de enige die dit zo beleefd heeft?
En komende aflevering zal het wel duidelijk(er) worden, net zoals zijn telefoon scene van enkele episodes geleden.
Rick moet gewoon ontlast worden van de verantwoordelijkheid, waar de zwarte man van de nieuwe groep geschikt voor lijkt om naast Rick te leiden zeg maar. Zeker gezien zijn opmerking dat als Rick hun wegstuurd, Rick verantwoordelijk is voor hun leven als antwoord op Rick die zei dat hij niet meer de verantwoordelijkheid wil.
Ik hoop wel dat Rick snel weer volledig herstelt, of volledig doordraaid. Hieraan heeft niemand wat ...
Rick moet gewoon ontlast worden van de verantwoordelijkheid, waar de zwarte man van de nieuwe groep geschikt voor lijkt om naast Rick te leiden zeg maar. Zeker gezien zijn opmerking dat als Rick hun wegstuurd, Rick verantwoordelijk is voor hun leven als antwoord op Rick die zei dat hij niet meer de verantwoordelijkheid wil.
Ik hoop wel dat Rick snel weer volledig herstelt, of volledig doordraaid. Hieraan heeft niemand wat ...
Kijk Rick die zag Lori(waanbeeld) en begon tegen haar te schreeuwen. Vervolgens interpreteerde iedereen dat alsof hij het tegen die nieuwe gasten had.
Ik denk dat Hershel het wel door heeft dat Rick doordraait, ook omdat hij van die telefoontjes(waanbeeld) afweet. Komt denk ik wel een goed gesprek over.
Voor de rest vind ik Michonne echt bij de groep passen. Samurai actie is altijd leuk, en ze heeft "huisdier-zombie" kennis.
Ik denk dat Hershel het wel door heeft dat Rick doordraait, ook omdat hij van die telefoontjes(waanbeeld) afweet. Komt denk ik wel een goed gesprek over.
Voor de rest vind ik Michonne echt bij de groep passen. Samurai actie is altijd leuk, en ze heeft "huisdier-zombie" kennis.
[ Voor 4% gewijzigd door jmk op 12-02-2013 22:24 ]
Yippie kayak, other buckets!
Maar dan moet ze toch echt open naar de groep worden en ze heeft maanden met Andrea samen overleefd en zelfs tegen haar nooit iets over haarzelf gezegd ...jmk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:23:
En ik verwacht niet dat ze dat snel zou doen tbh. Pfff, is het pas dinsdag? De week duurt lang zeg.
Spoilers, want info uit de comics:
Ik hoop dat ze Michonne wel wat meer gaan uitbouwen qua karakter; nu weet je inderdaad zo goed als niks van haar, terwijl dat in de comics toch wat beter uitgediept wordt.
spoiler:
In de comics heeft Rick een soort psychotische periode (met de telefoon), maar in de gevangenis is dat alweer voorbij, dus wat dat betreft kun je er weinig uithalen. Ook na Lori's dood (in de comics bij de aanval van de Governor op de gevangenis) draait ie ff door, misschien dat dat hier al naar voren gehaald is.
Mbt Michonne: die blijft in de comics tot de meest recente bij de groep. Tyreese wordt ook geassimileerd, dus ik heb het vermoeden dat dat nog wel goed gaat komen in de tv-serie.
Mbt Michonne: die blijft in de comics tot de meest recente bij de groep. Tyreese wordt ook geassimileerd, dus ik heb het vermoeden dat dat nog wel goed gaat komen in de tv-serie.
Ik hoop dat ze Michonne wel wat meer gaan uitbouwen qua karakter; nu weet je inderdaad zo goed als niks van haar, terwijl dat in de comics toch wat beter uitgediept wordt.
Nomen nescio
Kan me niet eens herinneren hoe ze klinkt zelfs
Vind t toch wel een beetje jammer dat ze de comic niet beter volgen. Veel dingen die nu in de tv serie niet goed uitgelegd worden of onduidelijk zijn worden in de comic toch stukken beter verteld. Maar goed ik kan t goed volgen omdat ik de comics gelezen heb, vindt t toch nog steeds wel spannend.
This is the Way.
De serie is leuk maar ik moet zeggen dat ik de comics toch wat meer waardeer. De comics zijn toch wat explicieter dan de serie. Alhoewel het doortrappen op het hoofd van die zombie door Glenn al wel in de buurt komt van de comics. Het is nu wachten op het doordraaien van de Governor want die vindt ik tot nu wel een beetje te tam. Hij is meer achterbaks en dat is hij in de comics absoluut niet.
Het is trouwens wel leuk om hier de reacties van mensen die de comics niet gelezen hebben te lezen.
Het is trouwens wel leuk om hier de reacties van mensen die de comics niet gelezen hebben te lezen.
"When you grow up your heart dies"
Wanneer de serie stopt ga ik de comics lezen. Dan zit ik nu niet telkens te godveren als er weer eens iets anders wordt gedaan en heb ik straks dubbel zo lang plezier van het verhaal
Al heb ik al wel het eerste deel van het spel gespeeld. Ook erg leuk moet ik zeggen...
Zelfde geld voor game of thrones btw..
Al heb ik al wel het eerste deel van het spel gespeeld. Ook erg leuk moet ik zeggen...
Zelfde geld voor game of thrones btw..
Ik vond deze aflevering niet heel erg bijzonder, tot het moment dat Axel een kogel door z'n kop kreeg 
Gevoelens hebben voor Carol is geen goed idee, tenzij je Daryl heet, zo niet, dan ga je er hoe dan ook aan
Daryl zag zoals verwacht vroeg in wat een asshat z'n broer is, nu even afwachten hoe Merl zich nu gaat gedragen, als hij op dezelfde manier verder gaat zal hij het niet lang uit houden.
Ik ben wel een klein beetje teleurgesteld dat Axel geen kleine kindertjes om zeep heeft geholpen en Andrea een mooi litteken bezorgd heeft
Andrea is imo toch ook wel flink de weg kwijt, wtf doet ze nog steeds bij Phillip?
Kogel door z'n kop jagen en terug naar je vrienden, of zijn plek over nemen en van Woodbury een normaal dorp maken en de rest naar binnen halen, maar op deze manier verder gaan gaat helemaal nergens over nadat ze gezien heeft wat een idioot het is.
Oh, en Kirkman heeft even heel duidelijk laten weten dat Lori GEEN geest is, slechts een hersenschim van Rick. No ghosts in the Walking Dead.
Gevoelens hebben voor Carol is geen goed idee, tenzij je Daryl heet, zo niet, dan ga je er hoe dan ook aan
Daryl zag zoals verwacht vroeg in wat een asshat z'n broer is, nu even afwachten hoe Merl zich nu gaat gedragen, als hij op dezelfde manier verder gaat zal hij het niet lang uit houden.
Ik ben wel een klein beetje teleurgesteld dat Axel geen kleine kindertjes om zeep heeft geholpen en Andrea een mooi litteken bezorgd heeft

Andrea is imo toch ook wel flink de weg kwijt, wtf doet ze nog steeds bij Phillip?

Oh, en Kirkman heeft even heel duidelijk laten weten dat Lori GEEN geest is, slechts een hersenschim van Rick. No ghosts in the Walking Dead.
[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 18-02-2013 13:24 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik vond het wel weer een goede episode, de aanval van The Governor lijkt de groep toch weer een beetje te verbinden. Rick moet inderdaad geen leider meer zijn, ik hoop dat Daryl de leider wordt. Waar zijn trouwens die mensen van vorige week heen? die in de gevangenis opgevangen waren?
Dat was wat onduidelijk inderdaad, maar die zullen wel helemaal vertrokken zijn. Als ze nog in de gevangenis aanwezig geweest waren hadden we die wel gezien toen het vuurgevecht begon.triesvan schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:29:
Ik vond het wel weer een goede episode, de aanval van The Governor lijkt de groep toch weer een beetje te verbinden. Rick moet inderdaad geen leider meer zijn, ik hoop dat Daryl de leider wordt. Waar zijn trouwens die mensen van vorige week heen? die in de gevangenis opgevangen waren?
spoiler:
Volgens Kirkman zijn ze vertrokken, maar de kans dat we ze terug zien is natuurlijk wel heel groot.
[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 18-02-2013 14:08 ]
Humankind… be both.
Ah oke, ik denk dat we ze volgende episode wel weer zullen zien.Spike_wolf schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:37:
[...]
Dat was wat onduidelijk inderdaad, maar die zullen wel helemaal vertrokken zijn. Als ze nog in de gevangenis aanwezig geweest waren hadden we die wel gezien toen het vuurgevecht begon.
[...]
Weet jij trouwens wat er is gebeurt met die Vader&zoon die Rick in de 1e of 2e episode van het 1e seizoen tegen kwam>?
Die twee hebben we niks meer van gezien, Rick checkte toen in het begin zijn radio nog elke ochtend, maar die zijn wat in de vergetelheid geraakt.
spoiler:
In de comics komen we ze nog wel even tegen, maar of we dat op tv ook nog doen weet ik niet.
Humankind… be both.
Oh wat weet TWD dat goed te doen, het verhaal heel langzaam maken en ineens BAM! die hele serie weer in versnelling 49 zetten.
Voor Daryl en Merle weer bij de gevangenis kwamen scheurde Merle het shirt van Daryl kapot en zei wat over de tattoo's / littekens op Daryls rug. Wat zei hij nou precies en wat werd er mee bedoeld?
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik denk dat het iets in de zin was van vroegere mishandelingen door hun vader ofzo. Merle zegt ook als ik dat geweten had dan had ik hem vermoord. Al is mij dit niet helemaal duidelijk.Anthirian schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:00:
Voor Daryl en Merle weer bij de gevangenis kwamen scheurde Merle het shirt van Daryl kapot en zei wat over de tattoo's / littekens op Daryls rug. Wat zei hij nou precies en wat werd er mee bedoeld?
Tot voor het moment dat Axel de serie uit ging en het bewees dat zijn bloed ook rood is, vond ik de aflevering een beetje vervelend bijna. Alles bleef wazig, rick nog steeds de weg kwijt, de koreaan in ragemode en eigenlijk nergens antwoord op of een doel.
Maar dat maakte de aflevering eigenlijk heel sterk, je voelt dat de groep gewoon de richting kwijt is en geen doel weet te stellen. Totdat de gouvernor een streek leverd, Daryl en merle kwamen helpen en onze katana vrouw goed hielp. Alles leek bijna op zijn plek te vallen en hopelijk kan hierdoor de groep zich herpakken!
Al verbaasde ik mij (net als andere) over een paar dingen, allereerst andrea die moet gewoon of naar haar vrienden in de gevangenis gaan (al dan niet spectaculair en de gouvernor een headshot gevend), of ze moet zeggen fuck it, I fuck the gouvenor en totaal aan zijn zijde gaan staan (maar de gouvenor heeft al aangeven dat hij haar niet vertrouwd, wie vertrouwd hij eigenlijk wel?).
Het tweede is die groep van vier die vorige week haastig de ruimte verlieten omdat Rick zijn verstand verloor. Waar zijn die? Ik had echt verwacht dat die ineens kwamen helpen, of dat de groep met hun in gesprek ging zonder Rick, oid. Of zullen deze net als vader/zoon uit seizoen 1 gewoon niet meer terug te zien zijn?
We zullen helaas weer moeten wachten tot volgende week.
Fuck, dat laatste stuk was echt vet, daarvoor was allemaal opbouw, hoort erook bij wat mij betreft.
Als het constant zoals de laatste 10(?) min. is wordt het wel heelv eel actie.
Wel stom dat ze normaal elke zombie 3 keer door hun kop schieten maar als het the governour is kan die blijven staan chillen.
Als het constant zoals de laatste 10(?) min. is wordt het wel heelv eel actie.
Wel stom dat ze normaal elke zombie 3 keer door hun kop schieten maar als het the governour is kan die blijven staan chillen.
zou zomaar kunnen, immers kan er maar 1 (excuus) neger in een aflevering zittenDreanor schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:14:
Het tweede is die groep van vier die vorige week haastig de ruimte verlieten omdat Rick zijn verstand verloor. Waar zijn die? Ik had echt verwacht dat die ineens kwamen helpen, of dat de groep met hun in gesprek ging zonder Rick, oid. Of zullen deze net als vader/zoon uit seizoen 1 gewoon niet meer terug te zien zijn?

Lijkt me overduidelijk dat hun vader ze behoorlijk mishandelden.Anthirian schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:00:
Merle zei ook dat als hij thuis was gebleven, hij hem had omgelegd en niet wist dat ook Daryl mishandelt werd.
Ben wel benieuwt of Merle nu bij gaat draaien of de liability blijft tot iemand hem koud maakt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Das bij elke film/serie toch?himlims_ schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:27:
[...]
zou zomaar kunnen, immers kan er maar 1 (excuus) neger in een aflevering zittenserieus, let er maar eens op. ene neger dood, komt er een andere excuus neger voor in de plaats
Ik ben benieuwd wie de bestuurder van de zombiebus was.
Hulpje van The Governor? of is dat te simpel?
Ja dat kan best kloppen, ik verstond het alleen niet wat er gezegd werd. Bedankt voor de opheldering.L1nt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:13:
[...]
Lijkt me overduidelijk dat hun vader ze behoorlijk mishandelden.
Merle zei ook dat als hij thuis was gebleven, hij hem had omgelegd en niet wist dat ook Daryl mishandelt werd.
Ben wel benieuwt of Merle nu bij gaat draaien of de liability blijft tot iemand hem koud maakt.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik dacht dat het een vrouw was, maar ik kan me geen vrouwelijk figuur bedenken die dat zou kunnen doen (behalve andrea maar die was het niet). Maar nu ik een tweede keer kijk kan het net zo goed een mannetje zijn.
Ik vond het trouwens een erg matige aanval, ze hebben de walkers niet in het hart van de gevangenis laten ontsnappen.
@hierboven
Tank?
@hierboven
Tank?
[ Voor 8% gewijzigd door triesvan op 18-02-2013 22:35 ]
in de comic gebruiken ze een tank om het hek plat te rijden ipv een busje
Ik denk ook niet dat het een aanval was om ze te doden, het leek meer op het maken van een statement en dat er nog meer zal komen. Gewoon even machtsvertoon.triesvan schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:35:
Ik vond het trouwens een erg matige aanval, ze hebben de walkers niet in het hart van de gevangenis laten ontsnappen.
@hierboven
Tank?
We hebben nog wat afleveringen te vullen en als in deze aflevering, of de volgende, een van de twee groepen uitgeschakeld wordt wat moeten we dan de rest van het seizoen?
ps. Ik heb zojuist nog eens de eerste drie afleveringen zitten zappen en ze waren/zijn zeker sterke afleveringen.
Ik vermoed Andrea. Persoon zag er nogal vrouwelijk uit namelijk. Als dat inderdaad zo is, dan bevestigd dat wel dat ze voor Woodbury/Governor gekozen heeft ipv haar voormalige groep.Remy!!!! schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:02:
Ik ben benieuwd wie de bestuurder van de zombiebus was.
[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 18-02-2013 23:32 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Kan niet, want Andrea was nog in het dorp, druk opzoek naar 'the Gov'!
Sarcasm is my superpower! What's yours?
yep, gok wel dat andrea een belangrijke rol gaat spelen op het eind.
Als rick weer beetje bij zinnen is, is het samen met die 3 vreemde best een grote sterke groep zo ineens.
Als rick weer beetje bij zinnen is, is het samen met die 3 vreemde best een grote sterke groep zo ineens.
Wat een vette aflevering zeg! Die achterklep kill van Darryl bij die mexicanen
. (waarom die mexicanen na zo een lange tijd overleven geen melee wapens bij zich hebben mag joost weten...) Dikke actie op het eind, Rick weer bij zijn positieven, Darryl en Merle weer terug.
Het enige wat ik jammer vond is dat normaliter iedereen in de groep sicke headshot skills heeft, maar als ze dan door mensen worden aangevallen ze 10 magazijnen legen zonder iets te raken. Wel raar inderdaad dat die andere groep van 4 zomaar verdwenen is. (scheelt weer salarissen voor AMC ofzo)
Het enige wat ik jammer vond is dat normaliter iedereen in de groep sicke headshot skills heeft, maar als ze dan door mensen worden aangevallen ze 10 magazijnen legen zonder iets te raken. Wel raar inderdaad dat die andere groep van 4 zomaar verdwenen is. (scheelt weer salarissen voor AMC ofzo)
Ik denk dat het geen luit uit maakt wie het was, maar ik denk dat het die chick is die in het begin op de muur op wacht stond die nogal nors tegen Andrea deed.Dreanor schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:31:
[...]
Ik dacht dat het een vrouw was, maar ik kan me geen vrouwelijk figuur bedenken die dat zou kunnen doen (behalve andrea maar die was het niet). Maar nu ik een tweede keer kijk kan het net zo goed een mannetje zijn.
Het verschil is wel dat hun doelwitten deze keer terug schoten met automatische wapensGoron schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 02:25:
Voor walkers kunnen ze lekker blijven staan, mikken en schieten, in het ergste geval moeten ze een kwijlende walker met een hand tegen houden terwijl ze schieten.
Deze keer vlogen de kogels ze om de oren en dekking zoeken en schieten op een doelwit waarbij je per keer maar een halve seconde hebt om te richten voor je zelf bijna doorzeeft wordt is echt wel een heel stuk moeilijker, helemaal niet gek dat ze er moeite mee hadden.
Humankind… be both.
Maar zombies zijn letterlijk kanonnenvoer en mensen zijn nodig voor het verhaal. Denk dat het niet zo'n geweldige aflevering zou zijn als iedereen ff elkaar headshot en het verhaal met de gouvernor in een klap afgelopen zou zijn.Goron schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 02:25:
Wat een vette aflevering zeg! Die achterklep kill van Darryl bij die mexicanen. (waarom die mexicanen na zo een lange tijd overleven geen melee wapens bij zich hebben mag joost weten...) Dikke actie op het eind, Rick weer bij zijn positieven, Darryl en Merle weer terug.
Ik vind het nog iets te voorbarig om te zeggen dat Rick weer bij zijn positieven is want tijdens actie functioneerde hij altijd al goed. Het is juist als hij rust krijgt, tijd om na te denken dat hij zijn verstand verliest.
Zelf verwacht ik dat merle bij de groep komt en voor de nodige spanningen binnen de groep zal zorgen welke nu, dankzij de gouvernors actie waarschijnlijk weer hechter zijn geworden.
Twee dingen snap ik alleen niet. Waarom rijd diegene die de zombies in het busje vervoerde niet met het busje weg? Uitstappen en wegrennen lijkt mij gevaarlijker en onzinnig eigenlijk.
Het tweede is de groep. Waarom zijn ze zo zwak en laten ze alles van één persoon afhangen (Rick). Hij flipte, stuurde die vier nieuwe weg en de afgelopen actie hoor je er niemand over, terwijl er vorige week duidelijk weerstand was ... Maargoed, ik heb makkelijk praten natuurlijk.
wie wil je dan laten leiden?
Hershel is z'n voet kwijt
Maggie is labiel is net semi verkracht door de Gov
Glen is labiel door Merle en de Gov
Carol is een mak lammetje
Carl is een kind
Blonde meiske is een kind en is vooral met de baby bezig
Darryl is in principe ook tainted door zijn verleden
Merle is een psychopaat
Rick is de enige die overblijft met enigzins wat leiderschaps kwaliteiten
Overigens blijft Andrea alleen maar daar omdat zij de 'aanval' van Rick, etc. van eeen heel ander perspectief ziet. Zij weet niet dat Glen en Maggie gemarteld zijn. Het gevecht van Merle en Darryl heeft hij ook zo weten te spinnen tot het voor haar te verwerken was, en te begrijpen was.
Carl is een kind
Merle is een psychopaat
spoiler:
toch weer jammer dat t verhaal van Axel niet fatsoenlijk uitgewerkt wordt. Ze impliceren vanalles en dan trappen ze dat verhaaltje weer keihard kapot door hem door z'n kop te schieten... Ontzettend jammer
Overigens blijft Andrea alleen maar daar omdat zij de 'aanval' van Rick, etc. van eeen heel ander perspectief ziet. Zij weet niet dat Glen en Maggie gemarteld zijn. Het gevecht van Merle en Darryl heeft hij ook zo weten te spinnen tot het voor haar te verwerken was, en te begrijpen was.
This is the Way.
Ik zeg niet dat er één iemand moet leiden! Op dit moment is niemand fit for leadership behalve misschien hershel (een been missen zegt niks over gezond verstand/leiderschap).NoTimeRemains schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:03:
wie wil je dan laten leiden?
Carl is een kind
Merle is een psychopaat
[...]
Maar wat ik bedoelde is dat de groep in opspraak kwam vorige weer toen Rick doordraaide. Iedereen leek die vier nieuwe erbij te willen hebben, Hershel en Glen kwamen zelfs in opspraak en de rest van de groep leek ook graag die nieuwe mensen erbij te willen.
Echter Rick flipt en iedereen accepteerd het maar, waarom niet als groep samen sterk staan? Waarom niet als groep Rick ontlasten (ff zijn wapens afpakken en stevig groepsgesprek), waarom niet als groep (behalve Rick) die nieuwe accepteren etc.
Iedereen ziet Rick flippen, buiten het rek ronddwalen, labiel zijn en niemand doet iets om hem te helpen. Echter verwacht iedereen wel weer dat hij het juiste doet. Alleen hershel lijkt echt wat te doen/proberen.
Maar zoals ik al zei, voor ons is het makkelijk praten.
Precies, voor ons het is het makkelijk praten. In die wereld gelden onze regels en standaarden niet meer.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
tuurlijk, wat veel onderbelicht blijft in het zombie genre is dat na zo'n apocalypse iedereen zo'n beetje met PTSS rondloopt.
Iets wat in World War Z (het boek) wel toegelicht wordt.
Iets wat in World War Z (het boek) wel toegelicht wordt.
This is the Way.
Als de Gov bij zijn nerd gaat praten zit hij met een korte golf zender op te mediteren, zou dat een opmaat zijn naar een vereniging met die 2 uit seizoen één?
Verder blijkt de Gov idd wel een sadist ipv tacticus gezien hij de groep met de zombies als afleiding één voor één had kunnen afmaken.
Verder blijkt de Gov idd wel een sadist ipv tacticus gezien hij de groep met de zombies als afleiding één voor één had kunnen afmaken.
.
Had Rick het wel over/tegen de nieuwe groep met dat "No no no no no no no, go away !" ?? Volgens mij was dat tegen die verschijning (Lori) ...Dreanor schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:21:
[...]
Iedereen leek die vier nieuwe erbij te willen hebben, Hershel en Glen kwamen zelfs in opspraak en de rest van de groep leek ook graag die nieuwe mensen erbij te willen.
Vroeg me waar die titel Suicide King op sloeg ...
Nogal cryptisch :
There are two suicide kings in a deck of playing cards: the one-eyed King of Diamonds (which bears a resemblance to the now one-eyed Governor) and the full-faced King of Hearts.
Klopt, maar waarom zijn ze weg dan? Waarom heeft de groep niet ingegrepen als groep? Dat is mijn punt, wat jij zegt gaat niet over het punt wat ik probeer over te brengen.Goner schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:14:
[...]
Had Rick het wel over/tegen de nieuwe groep met dat "No no no no no no no, go away !" ?? Volgens mij was dat tegen die verschijning (Lori) ...
Vroeg me waar die titel Suicide King op sloeg ...
Nogal cryptisch :
There are two suicide kings in a deck of playing cards: the one-eyed King of Diamonds (which bears a resemblance to the now one-eyed Governor) and the full-faced King of Hearts.
Was alleen iets dat me opviel. Ongeacht tegen wie hij "go away" brulde, ze hadden wel voor hun eigen mening mogen opkomen. Misschien zijn ze bang voor 'm, hij komt de laatste tijd nogal instabiel over.
Overigens, die inwoners van Woodbury zijn ook stel sukkels zeg. Eerst met z'n allen bloeddorstig brullen (wat een acteer-talent trouwens
) in de arena en dan bij de eerste tegenslag in je auto springen en gaan staan toeteren voor de poort (ze weten toch intussen dat herrie maken een slecht idee is).
Om nog maar niet te spreken over die sukkel die zich op klaarlichte dag, midden op straat laat "verrassen" door een walker
EDIT: trouwens, de governor deed niet echt z'n best om de bevrijdings actie te verijdelen ... liep een beetje te slenteren met z'n pistool.
Overigens, die inwoners van Woodbury zijn ook stel sukkels zeg. Eerst met z'n allen bloeddorstig brullen (wat een acteer-talent trouwens

Om nog maar niet te spreken over die sukkel die zich op klaarlichte dag, midden op straat laat "verrassen" door een walker

EDIT: trouwens, de governor deed niet echt z'n best om de bevrijdings actie te verijdelen ... liep een beetje te slenteren met z'n pistool.
spoiler:
je zou bijna denken dat hij Merle bij dat clubje wil hebben ...
[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 19-02-2013 12:55 ]
ik weet nog steeds niet hoe ze heet Michelle? die samurai chick is zo cool met haar zwaarden. Ik begrijp niet dat ze niet allemaal met een samurai zwaard rondlopen ter verdedig. ze hebben zoveel gereist dat ze vast wel een paar tegen gekomen zijn.
Je moet wel de echte hebben hè ?
Die dingen die je wel 's ziet staan voor boven de open haard, daar hak je geen walker mee doormidden ...
Die dingen die je wel 's ziet staan voor boven de open haard, daar hak je geen walker mee doormidden ...
Yeah dat snap ik maar gezien de afstanden die ze al afgelegd hebben, moet je toch vast wel iets tegen gekomen zijn lijkt mij..
De afstand die ze afgelegd hebben valt best mee. Maar 120 kilometer ongeveer. Dat is namelijk de afstand van Atlanta naar Woodbury. Woodbury en de gevangenis liggen ook maar 30 kilometer van elkaar vandaan.Gohan-san schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:10:
Yeah dat snap ik maar gezien de afstanden die ze al afgelegd hebben, moet je toch vast wel iets tegen gekomen zijn lijkt mij..
Als de plaatsen overeen komen met de echte plaatsen iig.
Dat ze veel gereisd hebben, komt misschien omdat ze verschillende woonplaatsen hebben gezocht naar bruikbare spullen enzo.
[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 19-02-2013 19:39 ]
Waar waren Tyreese en zijn groep deze aflevering gebleven? Ik kan me niet voorstellen dat ze na de uitbarsting van Rick de vorige keer al hun biezen hebben gepakt. Toch zijn ze de hele aflevering buiten beeld gebleven (of was ik buitengewoon kippig?). Toch wel raar met zoveel ontwikkelingen rondom de gevangenis.
Persoonlijk ben ik een beetje teleurgesteld over de verhaallijn en de karakterontwikkelingen. Als dit de invloed van Glen Mazzara was dan begrijp ik AMC en Robert Kirkman om hem te vervangen. De verhalen gaan dat Kirkman en AMC ontevreden waren hoe Glen omging met de verhaallijn. Mijn observaties:
- Andrea komt sulliger en sulliger over (geen goede onderbouwing waarom ze bij de Governor blijft)
- Michonne kijkt vooral heel erg moeilijk en heel erg boos, maar zonder echt goede reden... in de comic had ze een verdraaid goede reden om de Governor meer dan te haten, maar in de TV serie lijkt het wel jaloezie omdat haar vriendinnetje Andrea is ingepalmd...
- De bevolking van Woodbury is te klein van getal (wat een mini-aanwezigheid bij de arena gevechten) en vormt op deze manier geen schim van de Woodbury van de boeken (meervoud) en de comics, om maar niet te praten over hun vreselijk domme gedrag
- De Governor heeft weinig van het iconische sadisme van de comics en zo blijft er niet veel over van één van de favoriete schurken uit de serie...
- De gevangenisbevolking is allemaal al uitgeschakeld, waardoor een superwrede uitspatting van één van de meest perverse scenes uit de comics door een in-en in slechte gevangene zelfs niet in een meest afgezwakte vorm tot ons komt... De meest gevaarlijke gevangene werd al in één aflevering uitgeschakeld omdat die een beetje agressief leek... vergelijk dat eens met wat er in de comics gebeurt: dat is zoiets als het vergelijken van ranja met whiskey...
Ik hoop dat Kirkman met het vertrek van Mazzara weer wat meer grip krijgt op het verhaal en hoe de karakters zich ontwikkelen, want TWD heeft zich onder Mazzara toch iets te veel ontwikkeld tot een "hack and slash" actieserie met een ondermaatse karakter- en verhaallijnontwikkeling
Persoonlijk ben ik een beetje teleurgesteld over de verhaallijn en de karakterontwikkelingen. Als dit de invloed van Glen Mazzara was dan begrijp ik AMC en Robert Kirkman om hem te vervangen. De verhalen gaan dat Kirkman en AMC ontevreden waren hoe Glen omging met de verhaallijn. Mijn observaties:
- Andrea komt sulliger en sulliger over (geen goede onderbouwing waarom ze bij de Governor blijft)
- Michonne kijkt vooral heel erg moeilijk en heel erg boos, maar zonder echt goede reden... in de comic had ze een verdraaid goede reden om de Governor meer dan te haten, maar in de TV serie lijkt het wel jaloezie omdat haar vriendinnetje Andrea is ingepalmd...
- De bevolking van Woodbury is te klein van getal (wat een mini-aanwezigheid bij de arena gevechten) en vormt op deze manier geen schim van de Woodbury van de boeken (meervoud) en de comics, om maar niet te praten over hun vreselijk domme gedrag
- De Governor heeft weinig van het iconische sadisme van de comics en zo blijft er niet veel over van één van de favoriete schurken uit de serie...
- De gevangenisbevolking is allemaal al uitgeschakeld, waardoor een superwrede uitspatting van één van de meest perverse scenes uit de comics door een in-en in slechte gevangene zelfs niet in een meest afgezwakte vorm tot ons komt... De meest gevaarlijke gevangene werd al in één aflevering uitgeschakeld omdat die een beetje agressief leek... vergelijk dat eens met wat er in de comics gebeurt: dat is zoiets als het vergelijken van ranja met whiskey...
Ik hoop dat Kirkman met het vertrek van Mazzara weer wat meer grip krijgt op het verhaal en hoe de karakters zich ontwikkelen, want TWD heeft zich onder Mazzara toch iets te veel ontwikkeld tot een "hack and slash" actieserie met een ondermaatse karakter- en verhaallijnontwikkeling
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Issue van vorige week van Fanboys vs. Zombies (een comic over de zombie apocalypse die uitbreekt tijdens San Diego Comic Con en we een stel nerds volgen die proberen te overleven):

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 19-02-2013 21:07 ]
Humankind… be both.
Het is idd een vergelijking van whisky met ranja
Ik snap niet zo goed als je zo een duidelijk screenplay hebt (de boeken) dat je het dan op bepaalde vlakken zo kan verneuken. Vooral met een budget van $2.8M per aflevering (overigens lager dan t budget van S1). En de acteurs hebben zich toch in de eerdere seizoenen al bewezen geen slechte acteurs te zijn. Ik zou zeggen AMC kijk eens naar een HBO serie daar is de karakter ontwikkeling net wat beter (lijkt het dan).
Voor de comic lezers:
Wat ik mis is de tijd. In de boeken duurt alles een eeuwigheid en wordt de verveling, frustratie, etc die men onderling heeft wel fatsoenlijk uitgediept. In de serie lijkt alles in zeer korte tijd plaats te vinden.
Voor de comic lezers:
Wat ik mis is de tijd. In de boeken duurt alles een eeuwigheid en wordt de verveling, frustratie, etc die men onderling heeft wel fatsoenlijk uitgediept. In de serie lijkt alles in zeer korte tijd plaats te vinden.
This is the Way.
Daar hebben ze in deel 1 van seizoen 2 van geleerd. Dat ging veel te langzaam. Zulke dingen diep uitwerken zou veel tijd en eps nodig hebben en dan haken de kijkers compleet af.NoTimeRemains schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:48:
Het is idd een vergelijking van whisky met ranjaIk snap niet zo goed als je zo een duidelijk screenplay hebt (de boeken) dat je het dan op bepaalde vlakken zo kan verneuken. Vooral met een budget van $2.8M per aflevering (overigens lager dan t budget van S1). En de acteurs hebben zich toch in de eerdere seizoenen al bewezen geen slechte acteurs te zijn. Ik zou zeggen AMC kijk eens naar een HBO serie daar is de karakter ontwikkeling net wat beter (lijkt het dan).
Voor de comic lezers:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Gezien de geschiedenis van de VS verwacht ik eerder een sabel uit de civil war oid. Lijkt me ook prima als wapen als het een echte is.Gohan-san schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:10:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vind ik ook goedVrijdag schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:22:
[...]
Gezien de geschiedenis van de VS verwacht ik eerder een sabel uit de civil war oid. Lijkt me ook prima als wapen als het een echte is.
ik lees hier dat er boeken en comics zijn? nu ga ik in maart op vakantie dan zijn een paar interressante boeken wel leuk om te lezen
Google/wiki was te ingewikkeld?Gohan-san schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:28:
[...]
Vind ik ook goed
ik lees hier dat er boeken en comics zijn? nu ga ik in maart op vakantie dan zijn een paar interressante boeken wel leuk om te lezenanyone wat titles?
De hele comic serie is erg goed en makkelijk te verkrijgen, daar heb je de hele vakantie wel plezier van
En ik zou beginnen met de comics en daarna pas naar de boeken kijken om het verhaal spannend te houden.
Humankind… be both.
Uiteraard de comics. Er is ook een korte one-shot speciaal over Michonne en er is een boek genaamd Rise of the Governor.Gohan-san schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:28:
[...]
Vind ik ook goed
ik lees hier dat er boeken en comics zijn? nu ga ik in maart op vakantie dan zijn een paar interressante boeken wel leuk om te lezenanyone wat titles?
Niet gerelateerd maar wel enigszins interessant zijn de boeken van Max Brooks "Zombie survival guide" en "World War Z".
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
het audioboek van world war z was geweldig!
This is the Way.
Toch lijkt het er op dat ze het nu weer iets te snel doen. Een klein tikkeltje minder snel voor meer karakter ontwikkeling (of eigenlijk bepaalde karakters uberhaupt meer dan screen filler maken) zou wel fijn zijn.wontcachme schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:59:
[...] Daar hebben ze in deel 1 van seizoen 2 van geleerd. Dat ging veel te langzaam. Zulke dingen diep uitwerken zou veel tijd en eps nodig hebben en dan haken de kijkers compleet af.
Verwijderd
En dat was?The_Sukkel schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:42:
Waar waren Tyreese en zijn groep deze aflevering gebleven? Ik kan me niet voorstellen dat ze na de uitbarsting van Rick de vorige keer al hun biezen hebben gepakt. Toch zijn ze de hele aflevering buiten beeld gebleven (of was ik buitengewoon kippig?). Toch wel raar met zoveel ontwikkelingen rondom de gevangenis.
In de comics
spoiler:
komt de groep met meer mensen bij de gevangenis aan, waaronder een gezinnetje met twee kleine meisjes. Ze komen dan ook gevangenen tegen die beweren voor kleine vergrijpen/fraude vast te zitten. Op een zeker moment zijn ze de meisjes kwijt en dan blijkt dat één van de gevangen die twee meisjes in stukken heeft gehakt en misschien ook verkracht.
Verwijderd
Vrijdag schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:06:
[...]
In de comics
spoiler:komt de groep met meer mensen bij de gevangenis aan, waaronder een gezinnetje met twee kleine meisjes. Ze komen dan ook gevangenen tegen die beweren voor kleine vergrijpen/fraude vast te zitten. Op een zeker moment zijn ze de meisjes kwijt en dan blijkt dat één van de gevangen die twee meisjes in stukken heeft gehakt en misschien ook verkracht.
spoiler:
Ohja

spoiler:
Ik vond in de serie dat snorremans ook flink aan t liegen was tegen Carol, maar kreeg een kogel in zn kop voordat er daadwerkelijk iets kon gebeuren
This is the Way.
Maar goed het is bekend dat de verhaallijn van de serie afwijkt van de comics. Dus om die vergelijkingen te maken met de comics schiet je niet veel op. De comics zijn slechts een richtlijn.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Wat ik me aan de laatste aflevering zo erg stoorde was dat de Govenor en zijn kornuiten gewoon zo in het open staan als sitting duck, en niemand ze weet te raken. Echt zet je rifle op single shot en headshotten die handel. Pas na 4 magazijntjes had Maggie die gast in de toren neer.
En die Govenor staat er een beetje de stoere bink Rambo uit te hangen, alsof hij in bullettime alles kan ontwijken.
Ik zou trouwens bij de gevangenis allemaal auto's rondom parkeren als blokkade.
En die Govenor staat er een beetje de stoere bink Rambo uit te hangen, alsof hij in bullettime alles kan ontwijken.
Dat dus. Ik keek zojuist de laatste aflevering en stoorde mij hier ook heel erg aan. Op zo een kleine afstand schieten ze gigantisch mis. Misschien dat, dat voor een Maggie met relatief weinig ervaring nog wel te verantwoorden is. Maar zelfs Rick met zijn scope schiet alles behalve raak. Dat had wel wat beter gemogen.Bulls schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:28:
Wat ik me aan de laatste aflevering zo erg stoorde was dat de Govenor en zijn kornuiten gewoon zo in het open staan als sitting duck, en niemand ze weet te raken. Echt zet je rifle op single shot en headshotten die handel. Pas na 4 magazijntjes had Maggie die gast in de toren neer.
En dat terwijl ze bij zombies alles oneshotten.
Ja zelfs Hershell met een revolver uit een zwabberende handMalt007 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:58:
En dat terwijl ze bij zombies alles oneshotten.
Maar goed trage zombies die niet terug schieten is altijd makkelijker want je hoeft dan op afstand niet te schuilen en je neemt alle tijd.
[ Voor 23% gewijzigd door Bulls op 22-02-2013 11:46 ]
Klopt. Maar het verschil is wel erg groot. En waarom kunnen de anderen wel goed schieten? Op hen werd ook geschoten
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Het bezwaar richt zich niet op het feit dat de TV serie afwijkt van de comics, verre van dat. Het is juist goed dat de TV serie afwijkt van de comics, want dan blijft het ook voor een comic volger de TV serie verrassend en interessant. Zo is de toevoeging van de personages van Merle en Daryl ontzettend waardevol gebleken en was het een slimme zet om Shane een stuk langer door te laten leven in de serie dan in de comics, waardoor er een heel stuk nieuwe verhaallijn en diepte is toegevoegd aan het verhaal.Ultimation schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:18:
Maar goed het is bekend dat de verhaallijn van de serie afwijkt van de comics. Dus om die vergelijkingen te maken met de comics schiet je niet veel op. De comics zijn slechts een richtlijn.
Het bezwaar is dat Mazzara sinds hij showrunner is, de comics aan het kannibaliseren lijkt te zijn.
Ik bedoel hiermee het volgende (ik herhaal even wat ik al eens eerder heb geschreven):
The_Sukkel in "[Serie] The Walking Dead"
In de eerste twee seizoenen zijn ca. 12 comic afleveringen "verbruikt" in 19 TV-afleveringen. Daar zaten heel mooie (van de comic afwijkende) verhaallijnen tussen en soms ook een beetje saaie soap-achtige tijdvullers (in de eerste helft van seizoen 2). Het verhaal gaat dat Darabont aan dat laatste debet is geweest, omdat hij zou vinden dat vanwege het lagere budget er niet veel anders mogelijk was.
Mazzara heeft de serie uit het slop getrokken door het tempo in de 2e helft van seizoen 2 flink te verhogen en er flink meer actie aan toe te voegen. In seizoen drie heeft hij het tempo en actie-gehalte verder opgeschroefd: in slechts 10 TV serie afleveringen heeft hij al verhaallijnen uit zo'n 36 comics "verstookt". In het begin viel dit nog niet zo op, maar het lijkt erop dat hij vooral de actiescenes uit de comics gebruikt (knal Lori snel af, knal snel de gevangenisbevolking af, laat de Governor alvast langskomen om te knallen, diverse vuur-, vuist-zwaard- en arenagevechten etc.) en de rest min of meer negeert zonder zelf al te veel nieuwe verhaallijnen aan toe te voegen. De nieuwe lijnen (Andrea in Woodbury, relatie Michonne en Andrea, de "charmante kant" van de Governor, de mondige (=domme) hippie-bevolking van Woodbury etc. etc.) pakken tot nu toe niet echt voordelig uit voor zowel verhaal- als karakterontwikkeling. Misschien komt dat ook wel door de haast waarmee ze erdoorheen gejaagd worden, waardoor je als kijker er maar weinig begrip en sympathie voor kan opbrengen.
Op die manier vlieg je wel heel snel door de algemene verhaallijn van de comics heen, zonder dat dat nu echt ten goede komt aan de serie. De geruchten gaan dat Kirkman en Mazzara "artistieke" onenigheid begonnen te krijgen en dat AMC de kant van Kirkman koos en daarom besloot Mazzara na seizoen 3 aan de kant te zetten. Wel met uiterst vriendelijke bewoordingen, maar enigszins verrassend voor de casual volger, omdat Mazzara tenslotte toch de serie tot een ongekend kijkcijfersucces heeft gemaakt.
Ik kan me echter voorstellen dat het één (wat ik beschrijf) met het ander te maken heeft en dat deze beslissing op de langere termijn wel eens goed uit zou kunnen pakken voor de show en de liefhebber van échte horror (niet alleen van zombies, maar vooral ook tussen mensen onderling).
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Thanks, dit bedoelde ik inderdaadVrijdag schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:06:
[...]
In de comics
spoiler:komt de groep met meer mensen bij de gevangenis aan, waaronder een gezinnetje met twee kleine meisjes. Ze komen dan ook gevangenen tegen die beweren voor kleine vergrijpen/fraude vast te zitten. Op een zeker moment zijn ze de meisjes kwijt en dan blijkt dat één van de gevangen die twee meisjes in stukken heeft gehakt en misschien ook verkracht.
En aan deze mooie opsomming (ik heb ze allemaal gelezenVrijdag schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:54:
[...]
Uiteraard de comics. Er is ook een korte one-shot speciaal over Michonne en er is een boek genaamd Rise of the Governor.
Niet gerelateerd maar wel enigszins interessant zijn de boeken van Max Brooks "Zombie survival guide" en "World War Z".
De Michonne special is geen one shot, het is een reprint van The Walking Dead #19, het nummer waar Michonne geïntroduceerd wordt, maar daar hebben ze 6 pagina's voor geplakt die een kort beeld geven van haar leven van het moment van de uitbraak tot ze bij de gevangenis aan komt, hoewel we eigenlijk maar 2 dagen zien en de rest in 2 panels gehint wordt.Vrijdag schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:54:
... Er is ook een korte one-shot speciaal over Michonne ...
Een one show is een op zichzelf staand verhaal van meestal minimaal 20 pagina's, dit is slechts een extraatje en meer een vervanging voor #19.
Humankind… be both.
8De keuzes van Andrea blijven me keer op keer verbazen zeg. WTF is dat mens mee bezig?
Dat ze alleen even hoi kwam zeggen om daarna weer te vertrekken sloeg nergens op, ga iig bij Michonne en Merl informeren hoe en wat zij gezien hebben. Het kan haast niet anders dat wat Rick zei waar is, en vervolgens niks doen en hem lekker laten lopen. Mes tussen zijn ribben en je vrienden Woodbury in laten, ben je van al het gezeik af, wellicht dat je nog 1 of 2 van zijn luitenanten moet overtuigen maar dat moet geen probleem zijn. Lijkt dat te veel moeite? Lekker bij je vertrouwde groep blijven.
Ook was het helemaal niet verdacht dat Smithers ineens van gedachte veranderde?
En Tyreese staat nu aan de verkeerde kant
Dat ze alleen even hoi kwam zeggen om daarna weer te vertrekken sloeg nergens op, ga iig bij Michonne en Merl informeren hoe en wat zij gezien hebben. Het kan haast niet anders dat wat Rick zei waar is, en vervolgens niks doen en hem lekker laten lopen. Mes tussen zijn ribben en je vrienden Woodbury in laten, ben je van al het gezeik af, wellicht dat je nog 1 of 2 van zijn luitenanten moet overtuigen maar dat moet geen probleem zijn. Lijkt dat te veel moeite? Lekker bij je vertrouwde groep blijven.
Ook was het helemaal niet verdacht dat Smithers ineens van gedachte veranderde?
En Tyreese staat nu aan de verkeerde kant
Humankind… be both.
Andrea is zwak, en heel makkelijk te verleiden (zoals Hersell al aangaf). Ik had ook niet verwacht dat ze hem de keel zou doorsnijden. Maar inderdaad, rare acties heeft ze.
Ik vind het nog steeds jammer dat de groep van Tyreese op deze manier is verder gegaan. Alleen omdat Rick even een 'opvlieging' had (welke niet eens tegen hun gericht was) verlaten ze niet alleen de ruimte, maar gelijk de hele gevangenis?
Iedereen was er volgens mij ook wel over eens dat ze konden blijven.
Hebben ze trouwens het "gat" in de gevangenis al gedicht waar o.a. Tyreese door naar binnen kwam? Misschien is het ook wel verstandig dat ze zich verplaatsen naar een ander gedeelte in de gevangenis.
Ik vind het nog steeds jammer dat de groep van Tyreese op deze manier is verder gegaan. Alleen omdat Rick even een 'opvlieging' had (welke niet eens tegen hun gericht was) verlaten ze niet alleen de ruimte, maar gelijk de hele gevangenis?
Hebben ze trouwens het "gat" in de gevangenis al gedicht waar o.a. Tyreese door naar binnen kwam? Misschien is het ook wel verstandig dat ze zich verplaatsen naar een ander gedeelte in de gevangenis.
Nouja, je moet het ook van hun kant bekijken. Ze zijn al rum een jaar bezig met overleven en hebben in die tijd al een hoop mensen verloren. Nu komen ze in de gevangenis terecht en worden daar eerst door de groep opgesloten, waar ze mee kunnen leven. In de tijd dat ze daar zitten horen ze van alles over de leider van de groep, hij weet alles en zal beslissen hoe en wat en lijkt een wijs en dapper man te zijn.Razr schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:23:
...
Ik vind het nog steeds jammer dat de groep van Tyreese op deze manier is verder gegaan. Alleen omdat Rick even een 'opvlieging' had (welke niet eens tegen hun gericht was) verlaten ze niet alleen de ruimte, maar gelijk de hele gevangenis?![]()
...
Zodra hij binnen komt loopt hij zonder een woord te zeggen voorbij en verdwijnt... niet heel sociaal, maar het zal wel.
Het volgende moment dat ze hem echt zien begint hij te schreeuwen, wazige onzin uit te kramen, met een revolver te zwaaien en te schreeuwen dat ze/zij/jullie (daar is in het Engels geen onderscheid in) weg moeten gaan.
Op dat moment vindt ik het helemaal niet gek dat Tyreese eieren voor zijn geld kiest en er vandoor gaat om zijn groep in veiligheid te brengen.
Als die tierende malloot de verstandigste van die groep is zou ik daar ook geen seconde langer willen blijven.
spoiler:
Uiteraard hoop ik wel dat hij straks in een vergelijkbare rol terecht komt als hij in de Comics had 
Humankind… be both.
Hoewel het tempo in de serie nogal schommelt en het na de eerste helft van S2 echt wel omhoog moest, mogen ze van mij het ietsje rustiger aan doen. Hiermee bedoel ik dat ze van mij meer aandacht en tijd mogen geven voor alle karakters en zijpaden van het verhaal.
Andrea komt ff bezoekje brengen aan oude vrienden, en zoals terecht al is opgemerkt, vraagt ze niks over hun ervaringen met de governor (Merle, Michonne, Glenn, Maggie). Binnen een half uurtje lijkt ze alweer terug te gaan en de enige boodschap die ze lijkt te hebben is of ze aub niet meer willen schieten op de governor want het is zo'n aardige man en hij zou dan ook "echt" niks meer tegen jullie doen. En dat komt wat mij betreft wat zwakjes over ...
Een ander voorbeeld is Tyreese groep. Toen zij twee afleveringen geleden weggestuurd werden had de camera hun mogen volgen toen ze weg gingen. Waarbij discussie over wat toe doen kort in beeld komen. Je zag namelijk het donkere vrouwtje (van Tyreese?) namelijk afgelopen aflevering zeggen dat behalve Rick, de rest wel OK was.
Ook de worstelingen van Merle en Daryl in vorige aflevering had van mij meer aandacht mogen hebben zodat wij als kijker wat meer begrip hebben waarom hij nu vrolijk, vol bewapend, tussen de groep van Rick loopt. Terwijl hij een groot kwaad/gevaar voor 3 van hun was (of nog is misschien (Glenn, Maggie, Michonne)).
Merle lijkt het licht gezien te hebben en lijkt ineens "aardig" en met meer achtergrond informatie kunnen wij daar ook meer begrip voor hebben.
Verder weer genoten zeg, ik kreeg gewoon kippenvel aan het einde van de aflevering. Toen Herchel, Rick en Daryl bespraken wat ze nu gaan doen en de muziek aanzwelde.
ps. Dat Andrea de governor niet in zijn slaap van zijn leven zou beroven kon je mijlen ver aan zien komen. De governor is DE vijand van de serie/groep, hij "verdient" het om op een spectaculairdere manier de wereld (serie) te verlaten.
Andrea komt ff bezoekje brengen aan oude vrienden, en zoals terecht al is opgemerkt, vraagt ze niks over hun ervaringen met de governor (Merle, Michonne, Glenn, Maggie). Binnen een half uurtje lijkt ze alweer terug te gaan en de enige boodschap die ze lijkt te hebben is of ze aub niet meer willen schieten op de governor want het is zo'n aardige man en hij zou dan ook "echt" niks meer tegen jullie doen. En dat komt wat mij betreft wat zwakjes over ...
Een ander voorbeeld is Tyreese groep. Toen zij twee afleveringen geleden weggestuurd werden had de camera hun mogen volgen toen ze weg gingen. Waarbij discussie over wat toe doen kort in beeld komen. Je zag namelijk het donkere vrouwtje (van Tyreese?) namelijk afgelopen aflevering zeggen dat behalve Rick, de rest wel OK was.
Ook de worstelingen van Merle en Daryl in vorige aflevering had van mij meer aandacht mogen hebben zodat wij als kijker wat meer begrip hebben waarom hij nu vrolijk, vol bewapend, tussen de groep van Rick loopt. Terwijl hij een groot kwaad/gevaar voor 3 van hun was (of nog is misschien (Glenn, Maggie, Michonne)).
Merle lijkt het licht gezien te hebben en lijkt ineens "aardig" en met meer achtergrond informatie kunnen wij daar ook meer begrip voor hebben.
Verder weer genoten zeg, ik kreeg gewoon kippenvel aan het einde van de aflevering. Toen Herchel, Rick en Daryl bespraken wat ze nu gaan doen en de muziek aanzwelde.
ps. Dat Andrea de governor niet in zijn slaap van zijn leven zou beroven kon je mijlen ver aan zien komen. De governor is DE vijand van de serie/groep, hij "verdient" het om op een spectaculairdere manier de wereld (serie) te verlaten.
Hier een interview met Laurie Holden (Andrea);
http://www.vulture.com/20...ing-deads-angry-fans.html
http://www.vulture.com/20...ing-deads-angry-fans.html
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
jammer dat Andrea niet durfde door te pakken. Wel blij dat hij niet juist Andrea koud maakte.
Maar ze moet nu toch een keer doorhebben hoe evil hij echt is.
Jammer dat de token-black-guy nu bij het slechte kamp zit. Hopelijk draait dat nog bij.
Maar ze moet nu toch een keer doorhebben hoe evil hij echt is.
Jammer dat de token-black-guy nu bij het slechte kamp zit. Hopelijk draait dat nog bij.
Ik heb de comics niet gelezen. Kan je mij vertellen wat er dan gebeurd?Spike_wolf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:23:
spoiler:Uiteraard hoop ik wel dat hij straks in een vergelijkbare rol terecht komt als hij in de Comics had
spoiler:
Ik zag trouwens net dat Morgan Jones in de cast list staat van episode 12!
[ Voor 12% gewijzigd door DNA_Saint op 26-02-2013 13:50 ]
Huub Huub Barbatruc!
DNA_Saint schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:43:
[...]
Ik heb de comics niet gelezen. Kan je mij vertellen wat er dan gebeurd?
spoiler:Ik zag trouwens net dat Morgan Jones in de cast list staat van episode 12!
spoiler:
In de comics is Tyreese gewoon een heel interessant en stoer personage dat min of meer de rechter hand van Rick wordt 
Humankind… be both.
Merle is een 'survivor' ... past zich aan en draait met alle winden mee.Dreanor schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:59:
Spike_wolf schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:08:
[...]
spoiler:In de comics is Tyreese gewoon een heel interessant en stoer personage dat min of meer de rechter hand van Rick wordt
spoiler:
Ah ok, maar dat komt dan dus wel goed. Lijkt mij niet dat de makers van de TV serie zoveel van de strips afwijken dat Tyreese juist een vijand wordt van Rick. Misschien wel eerst, maar uiteindelijk wordt ie dan wel zijn maatje.
Ik vind het trouwens wel frapant dat de Tyreese groep zo graag wraak wilt en Rick en kompanen wilt vermoorden... Gaat wel heel erg ver...
Als ik trouwens met de strips wil beginnen, maar zonder helemaal van het begin weer te beginnen. Vanaf welke volume kan ik dan het beste lezen? Ergens waar het bijna aansluit op het verhaal van nu.
[ Voor 13% gewijzigd door DNA_Saint op 26-02-2013 22:40 ]
Huub Huub Barbatruc!
Die twee blanken wel, maar die zwarte dude doet het alleen zodat die daarna rustig in die stad kan wonen en die vrouw had zo haar bedenkingen gezien haar blik, maar vond blijkbaar dat als haar man (?) het wil ze er niets tegen zou doen. Maar ze komen er nog wel achter hoe die stad is denk ik en komen dan met hangende pootjes terugDNA_Saint schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:38:
[...] Ik vind het trouwens wel frapant dat de Tyreese groep zo graag wraak wilt en Rick en kompanen wilt vermoorden... Gaat wel heel erg ver... [...]
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2013 22:51 ]
Verwijderd
Eh.. begin vooraan. De divergentie is dusdanig dat je anders ergens rond issue 30 40 ofzo in zou moeten stappen? Dan heb je geen flauw idee wie wat is en waarom.DNA_Saint schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:38:
[...]
Als ik trouwens met de strips wil beginnen, maar zonder helemaal van het begin weer te beginnen. Vanaf welke volume kan ik dan het beste lezen? Ergens waar het bijna aansluit op het verhaal van nu.
En het is niet alsof comics lezen veel tijd kost - de hele riedel kun je er in één dagje doorheen draaien.
Ok, prima.
Vond dit trouwens wel mooi over de snelheid van TWD tegenwoordig.

Huub Huub Barbatruc!
In Issue 49DNA_Saint schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:38:
spoiler:
dat zal ongeveer het einde van het huidige seizoen zijn denk ik.vertrekken ze uit de gevangenis,
Daar kun je beginnen met lezen, dan heb je ook gelijk een soort van rustig moment om te beginnen maar dan snap je straks echt helemaal niks van wat er allemaal gaande is
Gewoon bij het begin beginnen, zoals gezegd ben je er in een dag doorheen als je je even boos maakt, maar dat is wel een duur dagje dan
Als je een iOS apparaat hebt en ze allemaal digitaal wil hebben betaal je bij Comixology $168,83Eur129,19 (16 x 9,99 en 1 x 8,99).
Wil je ze allemaal in dode boom versie hebben ben je minimaal 17x $15 = een slordige 200 euro kwijt aan TPBs. Wil je de mooie Hardcovers hebben dan ben je nog en schep meer kwijt
Ik bestel mijn fysieke comics altijd bij Things From Another World
[ Voor 25% gewijzigd door Spike_wolf op 26-02-2013 23:27 ]
Humankind… be both.
Als je mocht kiezen met wie had je dan de nacht doorgebracht (en dan bedoel ik hardcore actie en niet tot in de ochtend kletsen!).
Andrea
Carol
Maggie
Beth
Michonne
En voor de anders denkenden of vrouwelijke tweakers onder ons:
Rick
Glenn
Daryl
Hershel
Merle
Governon (naam even kwijt)
Andrea
Carol
Maggie
Beth
Michonne
Rick
Glenn
Daryl
Hershel
Merle
[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 27-02-2013 09:34 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Maggie no contestMandrake466 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:33:
Als je mocht kiezen met wie had je dan de nacht doorgebracht (en dan bedoel ik hardcore actie en niet tot in de ochtend kletsen!).
Andrea
Carol
Maggie
Beth
Michonne
Rick
Glenn
Daryl
Hershel
Merle
Hoewel Emily een leuke meid is speelt ze een 17 jarige (Beth)
Humankind… be both.
Het mes is een tweede wapen voor als de kogels er door heen zijn en voor close combat zeg maar.DNA_Saint schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:58:
Ok, prima.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Het was toch eerder voor als een vuurwapen niet nodig was?Mandrake466 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:42:
[...]
Het mes is een tweede wapen voor als de kogels er door heen zijn en voor close combat zeg maar.
Spike_wolf schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:40:
[...]
Maggie no contest
Hoewel Emily een leuke meid is speelt ze een 17 jarige (Beth)
Oh, ik zie het al jullie gaan voor de groene blaadjes
Je hebt gelijk. Zo min mogelijk geluid herrie maken natuurlijk tenzij het echt niet anders kan.Arnlith schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:43:
[...]
Het was toch eerder voor als een vuurwapen niet nodig was?
En om een appeltje voor de dorst te schillen natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door Mandrake466 op 27-02-2013 09:49 ]
Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.