Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:00
Heb inmiddels de Cubot GT99 in gebruik genomen, kijken in hoeverre het de HTC One X kan vervangen. :)

Heb ook een Android 4.4 thema rom gebruikt en geïnstalleerd en geconfigureerd, voor zover een hele goede combinatie.

http://www.needrom.com/xyz-x1-nexus-5-style/

Wel even supersu app flashen en JB Gapps ook zodat je na eerste keer booten alles correct kan instellen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Quad schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:09:
Heb inmiddels de Cubot GT99 in gebruik genomen, kijken in hoeverre het de HTC One X kan vervangen. :)

Heb ook een Android 4.4 thema rom gebruikt en geïnstalleerd en geconfigureerd, voor zover een hele goede combinatie.

http://www.needrom.com/xyz-x1-nexus-5-style/

Wel even supersu app flashen en JB Gapps ook zodat je na eerste keer booten alles correct kan instellen.
Zijn de roms voor de xyz x1 gewoon probleemloos te flashen, je hoeft verder ook nergens rekening mee te houden?
Voordat ik m'n toestel brick :+.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik dacht ik doe het gewoon en inderdaad, werkt feilloos deze.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yhObUqt.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dxaVnQE.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gbBiPK5.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VODYz3l.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Quad op 19-11-2013 23:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Morgen ff testen dan :).
Hie zit het met die recovery's, ik wil nml MIUI voor de X1 flashen maar dat kan niet met CWM.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Moet werken.
Je moet eerst root hebben en dan via MTK Tools de recovery flashen.
De recovery vindt je bij de betreffende MIUI ROM.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Remcom00 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:30:
[...]

Morgen ff testen dan :).
Hie zit het met die recovery's, ik wil nml MIUI voor de X1 flashen maar dat kan niet met CWM.
De MIUI die ik van Needrom haalde, werkte bij mij niet helemaal vlekkeloos... Schokkerig/vertragend ed.
Uiteindelijk standaard ROM erop gezet (+ superuser ed), Nova Launcher en MIUI icoontjes.

Geen MIUI, maar wel MIUI stijl...

Inmiddels ligt de Cubot GT99 bij mijn zusje. Zij heeft haar S2 in de kast gelegd en is erg blij met de GT99!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 12:38
Inmiddels de Cubot GT99 een kleine week in bezit. Wat een verademing t.o.v. de iPhone 4.
Geroot, backup van de ROM gemaakt, launcher etc geïnstalleerd.
Zit nog te twijfelen over een andere ROM, maar deze werkt zover prima.
De snelheid is meer dan dik in orde. Alles wat ik er tegenaan gooi werkt vlekkeloos. Het scherm ben ik ook erg onder de indruk van. Haarscherp, de kleurreproductie en contrast zijn prima. Af en toe pak ik de iPhone voor bepaalde apps erbij en merk dat het scherm gewoon erg klein is als je eenmaal groter gewend ben.

Ik heb slechts twee minpunten kunnen ontdekken. Vier vastlopers in een week. Voor mij geen enkel probleem, maar voor de non-tweaker kan het vervelend zijn i.t.t. de iPhone die misschien 1x per jaar vast is gelopen.

GPS-kwaliteit, maar dat was van te voren bekend. GPS fix is er erg snel na de tricks op internet, maar navigeren lukt er nog niet mee. Vertragingen van soms meer dan 20 seconden en afwijkingen van enkele meters.
Mocht er iemand bereid zijn er een antenne aan te solderen onder het genot van een paar biertjes, zou ik hier erg blij mee zijn :)
Een bluetooth GPS-ontvanger heb ik nog liggen, mijn voorkeur ligt om het intern op te lossen ivm met wandelen door steden etc.

Kortom, de fijnste telefoon die ik tot nu gehad, en dat voor omgerekend 103 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Teleluvr schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:58:
Ter informatie:
Cubot GT99 16 oktober besteld bij Tmart, vandaag (19 november) bezorgd door de postbode...

/edit
Deze was dus bedoeld voor het andere topic... :X
Ik heb wel een klein, maar vervelend probleem met de telefoon: Het signaal van de GSM fluctueert nogal: Van soms minuten lang niks, naar vol, twee streepjes, etc.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Klinkt als dit probleem:
http://www.cubot.net/Foru...=mobile-connectivity-lost

[ Voor 10% gewijzigd door Teleluvr op 20-11-2013 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:52
Na al de lovende reacties gisteren ook een Cubot besteld. Bij deze dus ook een +1 voor een apart GT99 topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik heb het topic zojuist gestart.
[Cubot GT99] Ervaringen en Discussie

Vrijwilligers voor de OP mogen zich melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Niet persee een china phone, maar wellicht het overwegen waard.

Acer Liquid E2 DUO quad-core smartphone met DTS en €30 cashback!

http://www.ibood.com/nl/nl/
179,- minus 30,- cashback-> 149,-

(zelfde cpu als de cubot gt99)

[ Voor 7% gewijzigd door Bender op 20-11-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 15:27
Holy shit. Na al het drama met Antelife (zonden de verkeerde telefoon toe) een week geleden de iOcean X7 maar bij Banggood besteld (op aanraden van mensen in dit topic) en kreeg hem vandaag al binnen *O* Ben toch voor de mat zwarte Turbo gegaan en de eerste indruk is enorm positief! Ziet er geweldig uit, ligt superlekker in de hand, lekker licht en heerlijk snel :D Nu dus lekker verder pielen! Ik ben in elk geval zeer te spreken over Bangbood!

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb dit topic al regelmatig eens gelezen omdat ik al een tijdje op zoek ben achter een nieuw toestel. Daarnet de nieuwe Zopo ZP998 gekocht, de "eerste echte octacore wereldwijd".

Ietsje meer dan 230€ voor de nieuwe MTK6592 octacore, 2GB ram en 32GB rom, nfc, 14MP camera, ... incl verzending via DHL. Hopelijk geen verrassing met de douane

Beperkte oplage bij release, slechts 5000 stuks waarvan er op dit moment nog geen 50 van verkocht zijn. 't Is voor de rappe, zoals wij hier zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chindi schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:22:
Ik heb dit topic al regelmatig eens gelezen omdat ik al een tijdje op zoek ben achter een nieuw toestel. Daarnet de nieuwe Zopo ZP998 gekocht, de "eerste echte octacore wereldwijd".

Ietsje meer dan 230€ voor de nieuwe MTK6592 octacore, 2GB ram en 32GB rom, nfc, 14MP camera, ... incl verzending via DHL. Hopelijk geen verrassing met de douane

Beperkte oplage bij release, slechts 5000 stuks waarvan er op dit moment nog geen 50 van verkocht zijn. 't Is voor de rappe, zoals wij hier zeggen :)
En ze hosten de site direct op het ip-adres?!
Te 'skeer' voor een eigen domein ofzo :9

Mooie telefoon, maar 5.5 inch is wel vrij groot..
Los daar van is het wel een koopje, ondanks de overpowered octa-core... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
dutchgio schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:42:
[...]

En ze hosten de site direct op het ip-adres?!
Te 'skeer' voor een eigen domein ofzo :9

Mooie telefoon, maar 5.5 inch is wel vrij groot..
Los daar van is het wel een koopje, ondanks de overpowered octa-core... >:)
idd, raar met dat IP adres, maar dit is de homepage. Een gewoon domein dus. Eerst gehoord van hun officiele shop via Gizchina. Dat is toch een redelijk betrouwbare nieuws site, of vergis ik me. Via Zopomobile.cn kom je op diezelfde site uit en dat is de officiele zopo site.
Toestel is niet zoveel groter dan mijn xtreamer aiki, slechts 5mm langer maar 2mm smaller en 2mm dunner.

Er volgt zeker nog een kleine review, als het tenminste geen fake site is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Chindi op 20-11-2013 21:29 ]

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:57
Nou ik ben benieuwd ben ook maar overstag gegaan voor deze ZP998 .

De foto´s zien er in ieder geval goed uit maar goed dat is bij elke china toestel wel .
Maar voor dit bedrag kon ik het niet laten om niet te bestellen .
En nu maar hopen dat de verzending een beetje rap is .

Betaald met Paypal dus als het oplichters zijn dan heb ik ieder geval mijn euries weer terug :)

Ps : voor de Tweakers die teveel centen hebben en niet bij Zopomobile willen bestellen is hij ook te bestellen bij Retailheaven voor 329 Euries BAM!! Jonge 8)7
Chindi schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:25:
[...]
idd, raar met dat IP adres, maar dit is de homepage. Een gewoon domein dus. Eerst gehoord van hun officiele shop via Gizchina. Dat is toch een redelijk betrouwbare nieuws site, of vergis ik me. Via Zopomobile.cn kom je op diezelfde site uit en dat is de officiele zopo site.
Toestel is niet zoveel groter dan mijn xtreamer aiki, slechts 5mm langer maar 2mm smaller en 2mm dunner.

Er volgt zeker nog een kleine review, als het tenminste geen fake site is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door diquan2001 op 21-11-2013 01:25 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
diquan2001 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:22:
Nou ik ben benieuwd ben ook maar overstag gegaan voor deze ZP998 .

De foto´s zien er in ieder geval goed uit maar goed dat is bij elke china toestel wel .
Maar voor dit bedrag kon ik het niet laten om niet te bestellen .
En nu maar hopen dat de verzending een beetje rap is .

Betaald met Paypal dus als het oplichters zijn dan heb ik ieder geval mijn euries weer terug :)

Ps : voor de Tweakers die teveel centen hebben en niet bij Zopomobile willen bestellen is hij ook te bestellen bij Retailheaven voor 329 Euries BAM!! Jonge 8)7

[...]
Gezien de reputatie van de meneer achter Retailheaven, kan je je 329 euro ook in de sloot gooien.

Heeft hij 9 cores? 10 cores? 12 cores? Op de site staat keurig "More than 8 cores" :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Quad
Tsurany schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:12:
[...]

Heeft hij 9 cores? 10 cores? 12 cores? Op de site staat keurig "More than 8 cores" :+
Er staat more than just eight-core en niet more than eight cores.

PVOutput☀️

Quad schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:26:
[...]

Er staat more than just eight-core en niet more than eight cores.
Niet als je op hun homepage kijkt: http://www.zoposhop.com/
In ieder geval weer typisch brak engels :'(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Tsurany schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:29:
[...]

Niet als je op hun homepage kijkt: http://www.zoposhop.com/
In ieder geval weer typisch brak engels :'(
Zo stond er op de doos van mijn Cube u30gt2 "No Cube, no funny" In de firmware stond het wel goed, daar stond: "No Cube, no fun". :')

Overigens een prachtige telefoon voor een mooi prijs weer van Zopo. Jammer dat hij zo groot is en dat er nog geen LTE ondersteuning wordt geboden door deze octacore. Gemiste kans voor wat betreft de Westerlingen die dit toestel zouden willen kopen. No way dat ik een toestel koop dat niet voorbereid is op LTE.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoppa! op 21-11-2013 09:06 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
Hoppa! schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:05:
[...]

Zo stond er op de doos van mijn Cube u30gt2 "No Cube, no funny" In de firmware stond het wel goed, daar stond: "No Cube, no fun". :')

Overigens een prachtige telefoon voor een mooi prijs weer van Zopo. Jammer dat hij zo groot is en dat er nog geen LTE ondersteuning wordt geboden door deze octacore. Gemiste kans voor wat betreft de Westerlingen die dit toestel zouden willen kopen. No way dat ik een toestel koop dat niet voorbereid is op LTE.
Och, ik heb een paar maanden geleden een nieuw SIM-only bij KPN afgesloten zonder 4G en ook m'n 2 maanden oude toestel ondersteund het niet... maar ik zit >90% van de tijd op Wifi dus 4G interesseert me helemaal niks :)

Niet Chinees maar van Americuuuhhhhh, de Moto G is vanaf vandaag te koop in Duitsland voor 170 euro (8GB).

http://www.amazon.de/Moto...or-Android/dp/B00GJG0Q0I/

16GB model volgt later voor 200 ekkies.

[ Voor 61% gewijzigd door FlowDesign op 21-11-2013 11:28 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:55
Ja, mooi spul. Hoe kom je aan de intel dat die 16GB versie binnenkort komt?

De Moto G heeft ook al een eigen topic op T-net, wat ik graag nog even plug hier.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 22:24

Ik zie alleen geen specifieke verzenddatum. Voor eventuele paypal actie als het fout loopt.

Ook ben ik erg benieuwd of de GPS het eindelijk bij een ZOPO eens goed gaat doen!

Verder heeft deze telefoon zo'n beetje alles om een topper te worden! (behalve 4g)

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat denken jullie van de (Hero??) W450
http://www.pandawill.com/...45-inch-black-p82217.html

Afbeeldingslocatie: http://pic.pandawill.com/media/catalog/product/cache/1/image/309d7dc39e373b178fdbbfcc3c9523fd/s/k/sku49256.jpg

Wat filmpjes:
Geekbuying:
YouTube: W450 MTK6582 Quad Core 1G/4G 8.0MP Camera 3G/GPS with Free Case Review
Pandawill
YouTube: MTK6582 Quad Core Smartphone Cost $104 Only - 4.5" W450 Android 4.2 Hands On
Hongkonggeek:
YouTube: - unboxing and test - CHINESE SMARTPHONE W450 ANDROID 4.2
ExclusiveJJ
YouTube: W450 MTK6582 Demostracion Quad Core 1gb RAM en ExclusiveJJ.com
Steff Saar
YouTube: W450 MTK6582 Smartphone Review

Iemand toevallig ook een echte review hiervan gevonden?
En is hij verder 100% compatible voor gebruik in Nederland? En GPS? Blijft natuurlijk altijd de vraag of de antenne fatsoenlijk is, maar misschien is dat van dit toestel al bekend.

Lijkt me een leuke telefoon voor 90 dollar

• Quad
Beetje apart, screenshots pandawill tonen S4UI op het toestel, in de filmpjes zie je stock Android. Voor de prijs verschrikkelijk goedkoop uiteraard.

Ook mooi is de nieuwe CPU chip met de mali400.

Denk alleen dat het scherm wat magertjes is.. 260k kleuren, geen 16miljoen? En 2 touch ipv 5 touch scherm.

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 21-11-2013 12:40 ]

PVOutput☀️

Quad schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:38:
Beetje apart, screenshots pandawill tonen S4UI op het toestel, in de filmpjes zie je stock Android. Voor de prijs verschrikkelijk goedkoop uiteraard.

Ook mooi is de nieuwe CPU chip met de mali400.
Ik heb m hier ook wel eens belicht, is denk ik de 'topper' onder de 100 euro.
Voor 90 euro kost het toch ook veel te veel om die hele UI van Samsung na te maken?! :+

Wanneer raak je je scherm nou met 5 vingers tegelijk aan?! Android heeft toch geen speciale gestures oid zoals iOS op iPad dat wel heeft.. :9

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 21-11-2013 12:42 ]

• Quad
dutchgio schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:41:
[...]

Ik heb m hier ook wel eens belicht, is denk ik de 'topper' onder de 100 euro.
Voor 90 euro kost het toch ook veel te veel om die hele UI van Samsung na te maken?! :+
Mijn Cubot GT99 blijft de topper onder de €100,- hoor. :+

Maar €70,- is bar weinig geld voor zo iets.

PVOutput☀️

Quad schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:42:
[...]

Das een tijdelijke aanbieding, deze is altijd zo goedkoop |:(

• Chindi
Al een eerste korte hands-on video van gizchina. Die 'gestures' zien er wel leuk uit, geen idee of dit iets nieuws is of gewoon gekopieerd.

Op de site staat nu wel dat ze pas binnen 30 dagen gaan verzenden, gisteren stond dat er nog niet :'(

Deze site is wel handig om te weten hoeveel je eventueel moet bijbetalen. Hopelijk klopt het een beetje

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ja, en dan 5,5". Hoe groot wil je het maken :|

• guapper
Tot 6,5" denk ik.

Daarna wordt het toch echt wel tijd om een nieuw topic aan te maken: onbekende Chineese Phablets.

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Quad schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:42:
[...]

Lenovo A820 toch ook een serieuze concurrent voor mensen die niet graag 5" hebben.
Die voor mijn pa is onderweg :)

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Mijn ZOPO C2 heeft een defect scherm, en ben wel op zoek. Maar wat een dikke bezels heeft die Lenovo _O-

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
whackertje schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:59:
[...]

Lenovo A820 toch ook een serieuze concurrent voor mensen die niet graag 5" hebben.
Die voor mijn pa is onderweg :)
Die Lenovo vind ik een mooie telefoon met prima specs, maar het is een MTK en dus ben ik erg bang voor beroerde GPS ontvangst.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Momus
arjanpvt schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:15:
[...]

Die Lenovo vind ik een mooie telefoon met prima specs, maar het is een MTK en dus ben ik erg bang voor beroerde GPS ontvangst.
Er zijn ook MTK telefoons met prima GPS.

• FlyEragon
  • Laatst online: 15:14

FlyEragon

Alien Monkeys

Momus schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:18:
[...]

Er zijn ook MTK telefoons met prima GPS.
Er zijn ook Acer's die het prima doen na 2 jaar.
Er zijn ook Alfa Romeo's zonder roest.
etc etc. Zou er niet vanuitgaan dat het werkt, werkt het wel is dat mooi meegenomen

• guapper
FlyEragon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:48:
[...]
[...]
Je kletst uit je nek. Echt.

:P
edit: * guapper is doorgewinterd Alfist.

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 21-11-2013 14:55 ]

• Momus
FlyEragon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:48:
[...]

Er zijn ook Acer's die het prima doen na 2 jaar.
etc etc. Zou er niet vanuitgaan dat het werkt, werkt het wel is dat mooi meegenomen
Ik probeer aan te geven dat een MTK soc niet gelijk staat aan een niet werkende GPS. Ik ken genoeg verhalen van de FAEA F1 waar de GPS niet werkt.
guapper schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:51:
Tot 6,5" denk ik.

Daarna wordt het toch echt wel tijd om een nieuw topic aan te maken: onbekende Chineese Phablets.
Sommige sites of mensen noemen alles wat 5 inch of groter is al een phablet :+
Ik vind zelf dat vanaf 5,5- 6 inch de verschillen tussen een telefoon en tablet wel erg klein worden en je een dergelijke term kunt gaan gebruiken.

• FlyEragon
  • Laatst online: 15:14

FlyEragon

Alien Monkeys

Momus schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:57:
[...]
Ik probeer aan te geven dat een MTK soc niet gelijk staat aan een niet werkende GPS. Ik ken genoeg verhalen van de FAEA F1 waar de GPS niet werkt.
Dat klopt, ik zeg in principe ook hetzelfde. Maar dan wel dat je er toch goed over moet nadenken.
Als het echt een broodnodige feature is zou ik de gok niet wagen. Heb een drietal china phones gehad (2 iOceans en noname kloon), en alledrie na alle soorten fixen geen succes met GPS navigeren.
Fix lukte wel maar vasthouden en nauwkeurig zonder dat je van snelweg opeens 50 meter verderop in weiland stond, dat lukte helaas niet.

• Momus
FlyEragon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:02:
[...]

Dat klopt, ik zeg in principe ook hetzelfde. Maar dan wel dat je er toch goed over moet nadenken.
Als het echt een broodnodige feature is zou ik de gok niet wagen. Heb een drietal china phones gehad (2 iOceans en noname kloon), en alledrie na alle soorten fixen geen succes met GPS navigeren.
Fix lukte wel maar vasthouden en nauwkeurig zonder dat je van snelweg opeens 50 meter verderop in weiland stond, dat lukte helaas niet.
De iOcean van mijn pa is inmiddels prima mee te navigeren met 4 meter nauwkeurigheid.

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 16:15
Ik ben aan het kijken voor een chinese smartphone, liefst 5 inch, MKT6589T, 2GB en een sd kaart slot.

Op het moment lijkt het erop dat het de Iocean X7 Elite gaat worden, voldoet aan al het bovenstaande en ziet er gewoon goed uit.

Zijn er redenen waarom ik dit niet moet doen? (slechte gps, camera, etc.)

De ene site is er enorm blij mee, de andere heeft weer van alles aan te merken.

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
dangerousp schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:40:
[...]

Ik zie alleen geen specifieke verzenddatum. Voor eventuele paypal actie als het fout loopt.

Ook ben ik erg benieuwd of de GPS het eindelijk bij een ZOPO eens goed gaat doen!

Verder heeft deze telefoon zo'n beetje alles om een topper te worden! (behalve 4g)
de mt6592 zou alvast LTE(=4G) moeten aankunnen volgens wiki
Wikipedia: MediaTek

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

tim007 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:28:
[...]

Tip van de dag: vertrouw niet op WikiPedia, :9~

@hierboven: iOcean X7 is idiaal ;)
Gps is het gebruikelijke mediatek-verhaal

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 21-11-2013 15:35 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
[...]

Ja, maar dat is niet zo.

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Theelichtje schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:27:
Ik ben aan het kijken voor een chinese smartphone, liefst 5 inch, MKT6589T, 2GB en een sd kaart slot.

Op het moment lijkt het erop dat het de Iocean X7 Elite gaat worden, voldoet aan al het bovenstaande en ziet er gewoon goed uit.

Zijn er redenen waarom ik dit niet moet doen? (slechte gps, camera, etc.)

De ene site is er enorm blij mee, de andere heeft weer van alles aan te merken.
Prima keuze! Zelf heb ik voor de Jiayu G4 advanced gegaan. Qua specificaties komen ze voor het grootste gedeelte overeen maar het design van de G4 sprak mij net iets meer aan.

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

• Chindi
Waarom niet voor een Chinese kloon van een Chinese phone gaan? No.1 heeft met hun M3 een kloon gelanceerd van de Xiaomi Mi3. Specs zijn echt wel super voor de prijs, MTK6589T, 2GB Ram, 32GB rom voor slechts 199$, jammerlijk genoeg nog niet beschikbaar en 'slechts' een 720p display.

Ik zou toch nog een maandje of zo wachten vooraleer een nieuwe te bestellen. De octacore's zijn net uit en ik vermoed toch een daling van de prijzen van de quadcore's. Zeker als ze maar zo weinig kosten als die Zopo ZP998.

• tim007
Chindi schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:42:
Waarom niet voor een Chinese kloon van een Chinese phone gaan? No.1 heeft met hun M3 een kloon gelanceerd van de Xiaomi Mi3. Specs zijn echt wel super voor de prijs, MTK6589T, 2GB Ram, 32GB rom voor slechts 199$, jammerlijk genoeg nog niet beschikbaar en 'slechts' een 720p display.

Ik zou toch nog een maandje of zo wachten vooraleer een nieuwe te bestellen. De octacore's zijn net uit en ik vermoed toch een daling van de prijzen van de quadcore's. Zeker als ze maar zo weinig kosten als die Zopo ZP998.
kan je dan niet direct voor de ZP998 gaan?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• Chindi
tim007 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:51:
[...]

kan je dan niet direct voor de ZP998 gaan?
Dat heb ik gedaan ;)

Geen idee of die prijs zo gaat blijven, ik ik denk eerder dat dit een speciale preorder/launch prijs is. Hopelijk niet natuurlijk.
Voor de meeste mensen is zo'n quadcore voldoende natuurlijk en als de prijzen hier van opeens sterk dalen, ...

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
ik had een hele tijd terug een M6589s gekocht bij focalprice. maar omdat de gps totaal geen fix wist te krijgen, heb ik hem terug kunnen sturen.
nu inmiddels heb ik een nieuwe terug gekregen... en het leek dat deze wel goed werkte, maar als ik auto ga rijden, zit ik 15 meter langs te weg, en bij de eerste bocht is hij alweer van het padje af.

dit is wel puur op gps, omdat ik als ik in nederland ben niet ga roamen ;) ( ik ben een belg )

dus mijn mening over de M6589s , schitterend toestel, mooi, snel, super. Maar... je moet niet ermee gaan navigeren. :;)

ik heb hem inmiddels open gemaakt, en de twee ijzertjes wat omhoog gezet, en terug in elkaar gezet, maar ook dit hielp niets :/
hij is te openen door met een mes, tussen het touchscreen en de metale rand te werken

over focalprice kan ik zeggen, ze doen niet moeilijk, het duurt alleen even.
en inmiddels heb ik een probleempje met Tmart ( ik had een vochtvlek onder m'n scherm van m'n cubot one ) en die doen ook niet moeilijk, maar betalen zelfs de retourkosten ook nog terug, wat focalprice niet deed.

ik zit nu te denken aan een Zopo
ZOPO ZP980 Upgraded Smartphone
of een Oppo find 5 ( maar die is wel erg duur vind ik )

iemand al gewerkt met gps op de zopo zp980 ?

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
[...]

Iets aankunnen en de functionaliteit krijgen zijn 2 aparte dingen.
De Snapdragon 600 van de Xiaomi mi3 kan LTE aan, maar ik heb deze specs nog nergens gezien. De kans is groot dat het niet is "geactiveerd", ik hoop overigens wel dat deze optie er gewoon in gaat komen voor de kopers.

Hmm een Oppo find 5? Open het topic hier op Tweakers dan maar niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 21-11-2013 19:54 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Chindi
Kiswum schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:53:
[...]

Iets aankunnen en de functionaliteit krijgen zijn 2 aparte dingen.
De Snapdragon 600 van de Xiaomi mi3 kan LTE aan, maar ik heb deze specs nog nergens gezien. De kans is groot dat het niet is "geactiveerd", ik hoop overigens wel dat deze optie er gewoon in gaat komen voor de kopers.

Hmm een Oppo find 5? Open het topic hier op Tweakers dan maar niet...
Effe muggeziften, de Mi3 gebruikt de Snapdragon 800 MSM8974AB oftewel de overklokte versie.

Normaal heeft Mediatek nog geen enkele LTE en/of 4G SoC, ook de nieuwe MTK6592 niet.
De Vivo Xplay3S zou alles moeten hebben wat je nodig hebt, Dinny, alleen is hij nog niet te verkrijgen. Waarschijnlijk eind dit jaar pas en even waarschijnlijk met een heftig prijskaartje.
Gelukkig is er al concurrentie voor deze 'superphone' wat alleen maar goed kan zijn voor ons, consumenten. :)

Er is ook nog de Smart Namo Saffron X, maar dit lijkt me meer een hoax. Jammerlijk genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Chindi op 21-11-2013 20:55 ]

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb de Zopo ZP998 ook besteld, ik ga er vanuit dat als de officiele zopo website je doorstuurt naar dat IP, het wel betrouwbaar is! Mooie opvolger van mijn iOcean x7, die kan ik voor een redelijke prijs 150 euro (nieuw prijs 161 euro) aan een kennis kwijt in combinatie met 3000 mA accu.

Op mijn iOcean x7 kon ik asphalt 8/iron man 3 etcetera niet soepel spelen maar MediaTek heeft aangekondigd dat modern combat 5 geoptimaliseerd wordt voor de MTK 6592, dus ik kan er vanuit gaan dat gangstar vegas,asphalt 8 en al die andere gameloft-games ook soepel op ultra met 30+ fps speelbaar zijn!
Ook mooi dat die volgens die website 30 dagen later in huis is!

En zoals hierboven gezegd, er is nog altijd PayPal om op terug te vallen!

EDIT: Voelt er iemand zich geroepen om een zopo zp 998-topic aan te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Willian40 op 21-11-2013 21:18 . Reden: Toevoeging ]

Is wat vroeg misschien voordat uberhaupt iemand er 1 heeft?!
Van mij mag t hier wel, ik wordt gek van die vele topics, maar ik ben geen modje helaas. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hyp Hyper schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:34:
[...]

Goed te horen dat de GPS werkt. Ik heb twee telefoons met die MT6572W in bestelling staan.
De Cubot GT90 is binnen en GPS werkt inderdaad prima! Heb vanmorgen 110 km genavigeerd en hij is maar één keer een minuutje van het padje geweest. Niet slecht met dit bewolkte weer.
Binnen kreeg ik overigens geen fix, (hoewel hij wel satellieten vindt) maar buiten binnen 1 á 2 minuten.

Verder vind ik hem voor zijn specs best snel, maar dat kan nog veranderen als er meer apps op komen.
Nu nog wachten op de Cubot C9W. Die heeft minder geheugen...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
Een aparte thread voor deze ZP998 vind ik toch ook redelijk vroeg, maar ik ben ook maar een newbie hier.

Gizchina heeft hun hands-on wat meer uitgebreid. De ZP998 heeft ook weer last van bending/flexing maar beter dan de huidige C2/ZP980. Het toestel dat ze in hun handen hebben gehad, was wel een engineering model en dus nog geen productie model. Hopelijk zijn de productiemodellen nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 12:58
Chindi schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:52:
Een aparte thread voor deze ZP998 vind ik toch ook redelijk vroeg, maar ik ben ook maar een newbie hier.

Gizchina heeft hun hands-on wat meer uitgebreid. De ZP998 heeft ook weer last van bending/flexing maar beter dan de huidige C2/ZP980. Het toestel dat ze in hun handen hebben gehad, was wel een engineering model en dus nog geen productie model. Hopelijk zijn de productiemodellen nog beter.
Net even gekeken naar dit toestel. Ziet er goed uit met goede specs. Niet cheap voor een chineesje, maar gezien het brein een erg leuk ding. In ieder geval niet groot qua formaat voor een 5.5 inch. :Y
http://www.aliexpress.com...AM-32-ROM/1500411087.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
Bij de officiele shop slechts 300$ oftewel 220€ en deze leveren ook internationaal uit.

Preorder is nu wel afgelopen, hopelijk gaat de prijs hierna niet weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
na een 2tal weken de Lenovo S750 te testen kan ik er hier wel het een en ander over neerpennen.

Ik ben bereid om enkele testen te doen op vraag van medetweakers (die wel of niet geloven dat de gps van dit MTK toestel perfect werkt voor autonavigatie)
De gps werkt gewoon goed voor mij, gps opzetten (ik gebruik meestal Igo primo met een skin voor deze bepaalde resolutie), adres ingeven, en hij heeft fix.
Nauwkeurigheid is 4m en soms zelfs nauwkeuriger. Perfect mee te navigeren in drukke steden met hoge gebouwen.
Geen enkel toestel waarmee ik gewerkt heb heeft zo'n snelle en nauwkeurige fix inclusief gewone PNA toestelletjes.

Heb hem ook al wat getweaked met gravitybox en staat dus helemaal naar mijn smaak..prestatiegericht haal ik er met antutu 13180 punten mee.(staan al redelijk wat apps op)

verder redelijk sterk ding, heeft al enkele valpartijen overleeft zonder krassen (geen screenprotector atm, wel dikke siliconcase er rond)
Waterdicht is ie ook, al heb ik hem nog niet in de visbak gesmeten ;)
batterijduur met Edge constant aan (email en verkeersinfo), is ongveer 2 dagen en half, smorgens altijd 3G aan voor de krant effe te lezen, dus is matig gebruik.

Enige test die je wilt laten uitvoeren? geef me dan een seintje, maar dit is naar mijn mening een van de STERKERE mtk toestelletjes voor een redelijke mooie prijs, heb hem zelf 190euro betaalt met shipping van DHL inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Robin, zou je een test kunnen doen vanaf de fiets/auto/te voet met een app als sportstracker en/of runkeeper? Mocht je een ander toestel zonder MediaTek, zou je deze tegelijkertijd kunnen gebruiken? Je hebt hiervoor geen internet nodig onderweg, alleen maar communicatie met de GPS sattelieten :)

Daarna even kijken of je op de route niet te hoge uitschieters hebt qua snelheid. Het is vreemd als je af en toe een snelheid van 600km/u krijgt ;)

Doe dit een aantal keren. Een route van 2 km kan al prima zijn, maar meerdere testen geven aan of het wel/niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Op de ZopoMobileshop site staat dat de 5000 Pre-order ZP998 zijn verkocht ??? :?

WTF toen ik bestelde stond er nergens op de site dat het Pre order was . 8)7
Ik heb zo een gevoel dat dit gewoon weer een knap staaltje Marketing van ZOPO is geweest om zo snel mogelijk iets te verkopen wat er eigenlijk nog niet is .

Nu maar lekker weer wachten tot mijn toestel nr 246 verstuurd word .

Jammer weer ben er met beide benen erin gestapt |:(
Chindi schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
diquan2001 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:25:
Op de ZopoMobileshop site staat dat de 5000 Pre-order ZP998 zijn verkocht ??? :?

WTF toen ik bestelde stond er nergens op de site dat het Pre order was . 8)7
Ik heb zo een gevoel dat dit gewoon weer een knap staaltje Marketing van ZOPO is geweest om zo snel mogelijk iets te verkopen wat er eigenlijk nog niet is .

Nu maar lekker weer wachten tot mijn toestel nr 246 verstuurd word .

Jammer weer ben er met beide benen erin gestapt |:(

[...]
op hun facebook stond wel dat het pre order was
https://www.facebook.com/...6702333681&type=1&theater

ik ga wachten tot de eerste echt geleverd zijn en er wat reviews van zijn...

Wat zeggen ze van verzending? nog steeds binnen 30 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
tim007 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:44:
[...]

Toen de site net online kwam, stond er niets van preorder. Maar waarschijnlijk is hij te vroeg online gegaan, je kwam op het IP uit ipv domein en site is na een tijdje een paar uur offline geweest.
Daarna stond er duidelijk preorder en kwam je uit op het domein.

Hopelijk verzenden ze volgens de bestellingen, ik heb order nr 80 8)
Voorlopig staat mijn order nog op 'pending' zonder extra info

Green Orange heeft ook hun 8-core aangekondigd, kost wel de helft meer dan de Zopo. Wat me nog meer doet denken dat dit een speciale release/preorder prijs was voor de Zopo.

Iemand een idee waar ik van die NFC tags kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

edit: nvm, ik had blijkbaar 2 accounts..

[ Voor 87% gewijzigd door Markos op 23-11-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik moet zeggen dat de MTK6572w snel zat werkt. Hij is een stuk sneller dan m'n dual core Sony Sola.
Ook de Cubot C9W met weinig geheugen loopt gewoon lekker vooralsnog. (aantekening: ik gebruik voornamelijk lichte apps, geen grote games bv. maar wel veel tegelijkertijd waar ik tussen switch)
Zoals eerder gezegd werkt de GPS perfect. Op de terugweg had ik een fix binnen 30 seconden en heeft hij me geen enkele keer naast de weg of op een andere weg getoond.

Dus wie een budget phone zoekt en geen max. performance nodig heeft, is deze chipset een aanradertje wat mij betreft.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een iOcean X7 (youth), Cubot GT99 en binnenkort (minder dan 2 weken) de supergoedkope W450. Als jullie van alle 3 een uitgebreide review willen, moeten jullie het maar even zeggen. Graag met een voorbeeld van een andere review wat ik er allemaal in kan behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ben zelf alleen geïnteresseerd in de W450 omdat van de andere twee voldoende te vinden is.

Wifi, GPS, scherm etc zijn wel belangrijke punten evenals de accuduur.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is die W450 NOG goedkoper; 17.000 in AnTuTu voor nog geen 85 euro! :9~

http://www.orientdeal.com...ch-yellow.html?fullSite=1

Nevermind.. Ik was met de dollarprijzen in de war... 8)7
Pandawill en Geelbuying zijn nog altijd goedkoper en bieden m voor onder de 80 euro aan..

Ik ben wel benieuwd naar een review :9

[ Voor 25% gewijzigd door dutchgio op 23-11-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Laatst online: 22-09 20:41
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:47:
Ik heb een iOcean X7 (youth), Cubot GT99 en binnenkort (minder dan 2 weken) de supergoedkope W450. Als jullie van alle 3 een uitgebreide review willen, moeten jullie het maar even zeggen. Graag met een voorbeeld van een andere review wat ik er allemaal in kan behandelen.
Graag de W450, ik wil deze ook aan gaan schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:47:
w450 graag!
Nu ik dat toestel zie krijg ik gelijk spijt van mijn xperia p die ik sinds een half jaar hebt :/
Ben benieuwd of je het verschil echt merkt tussen 16m of 260k kleuren. Misschien leuk om daarop in te gaan. Het scherm lijkt op de foto's ook vrij diep te zitten, misschien kan je dit ook laten zien?

Daarnaast is het misschien leuk om hem nog te kunnen vergelijken met een y300 die voor bijna dezelfde prijs te koop is met mindere specs. Maar dat is met batterijduur, scherm etc misschien heel anders.

[ Voor 28% gewijzigd door user_tweakers op 23-11-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kapot schreef op zaterdag 23 november 2019:23:rest(]

Graag de W450, ik wil deze ook aan gaan schaffen!
Zoiets wil je toch niet meer anno eind 2013, behalve als je alleen naar de chipset kijkt en de rest er omheen vergeet. :O

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Kiswum schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:30:
Robin, zou je een test kunnen doen vanaf de fiets/auto/te voet met een app als sportstracker en/of runkeeper? Mocht je een ander toestel zonder MediaTek, zou je deze tegelijkertijd kunnen gebruiken? Je hebt hiervoor geen internet nodig onderweg, alleen maar communicatie met de GPS sattelieten :)

Daarna even kijken of je op de route niet te hoge uitschieters hebt qua snelheid. Het is vreemd als je af en toe een snelheid van 600km/u krijgt ;)

Doe dit een aantal keren. Een route van 2 km kan al prima zijn, maar meerdere testen geven aan of het wel/niet stabiel is.
zal ik eens testen, we weten dat dit het zwakke punt is van menig mtk, dus ik verwacht geen al te goede resultaten ;)
Voor normale autonavigatie doet hij het meer als goed genoeg alvast ;) ik hou je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ken het merk niet of de officiële bouwer van dit toestel, maar de features zien er goed uit en ik hoop dat het klopt, want het komt over als een copy and paste van een Samsung. Ik hoop dus dat deze features daadwerkelijk werken. In dat geval zou 170 euro misschien wel gerechtvaardigd zijn in combinatie met de magere 1 jaar garantie.

Als je meer processorkracht wilt hebben voor een lagere prijs, dan zou dat prima te vinden zijn buiten Europa. Het nadeel zou dan de eventuele extra kosten kunnen zijn bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Ik heb een paar dagen geleden de i-Mobile IQ X3 aangeschaft voor ongeveer 200 euro.

i-Mobile is een merk wat Chinese geproduceerde telefoons onder eigen naam uitbrengt in Thailand en omringende landen. Ze hebben hun eigen shops en service centers en je kunt de telefoons kopen bij normale winkels.

Specs:

5 ich FHD IPS scherm
MTK6589T chipset
1 GB RAM/16 GB intern geheugen.
2300 mAh Polymer batterij
18 megapixel camera achterkant/8 megapixel achterkant voorzijde (beide met flits)
Dual Sim (Waarvan een mini-sim en een micro-sim)
Notificatie led

Verdere bijzonderheden is dat de telefoon geen SD-kaart slot heeft en de batterij niet verwisseld kan worden, net zoals bijvoorbeeld een LG Nexus 5. Er zit dus geen batterij klep op.

De bouwkwaliteit is zeer, zeer goed. De achterkant is een mat wit plastic en de voorkant een stuk glas.
Het toestel heeft een premium look. Knoppen voelen goed aan. Het scherm zelf is goed maar ik heb beter gezien van de A merken.

Batterijduur lijkt goed...dat heb ik niet goed kunnen testen, maar ik kom prima de dag door op een batterij lading.

Plaatjes:

http://pdamobiz.com/forum/forum_posts.asp?TID=702717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
voor mensen met een Cubot M6589s waarvan de gps het niet goed doet.
als je de schroefjes los maakt, en met een mesje tussen het touchscreen en de zilveren rand gaat, dan krijg je hem open.

Ik heb gisteren een heel dun ijzerdraadje aan het linkse pinnetje van de gpsantenne gemaakt van 4cm of zo. zodat het tussen het frame en de backcover past.

en die kleine ingreep maakt een wereld van verschil, hij werkt gewoon nu goed. echt heel goed ! Ik raad het zeker aan (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Heb zelf een paar dagen geleden de Cube Talk 5H besteld, beetje als backup phone,, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Dinny schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:49:
als je de schroefjes los maakt, en met een mesje tussen het touchscreen en de zilveren rand gaat, dan krijg je hem open.

Ik heb gisteren een heel dun ijzerdraadje aan het linkse pinnetje van de gpsantenne gemaakt van 4cm of zo. zodat het tussen het frame en de backcover past.

en die kleine ingreep maakt een wereld van verschil, hij werkt gewoon nu goed. echt heel goed ! Ik raad het zeker aan (y)
Een dergelijke ingreep is ook voor de GT99 heb ik op YT gezien. Van de week eens fröbelen. Moet je persé solderen of is secondelijm oid ook prima? :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
Quad schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:20:
[...]
Moet je persé solderen of is secondelijm oid ook prima? :Y)
helemaal niet :)

ik heb het kabeltje strak over het contactje op de binnenste backcover ( die je losschroeft ) gelegd, en dan met een ordinaire stukje plakband hem op de plaats gehouden. dan als je hem terug klikt, zit hij eigenlijk al muurvast geklemd tussen pinnetje van de printplaat en het blokje van de cover.

Ik heb het draadje dus niet op de pinnetjes gelegd op de printplaat, maar over het platte stukje aluminium of wat het is dat je eraf schroeft.
op het stukje dat ze hier aanduiden : http://youtu.be/4qsH28_J7EI?t=2m41s

zorg wel dat het kabeltje niet alletwee de stukjes raakt, maar maar één

wat ze in dat filmpje trouwens deden, had ik ook al gedaan maar zonder succes, en omdat ik wist hoe hij open ging, ben ik ook gaan fröbelen, en geen seconde spijt van gehad :) ik denk dat ik er nog zo eentje ga kopen 8)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/10duree.jpg klik op de thumb en dan heb je de grotere versie

*snel een foto gemaakt. waar het rode balkje stopt, daar had ik een sleufje in het plastic zitten, waar ik het kabeltje doorheen stak, over het platte koperen plaatje, en dan bovenkant weer terug liet komen en dat geplakt.

de groene balk laat een stukje zien dat ik er nog bij heb gehangen omdat ik mijn gsm als ik navigeer altijd horizontaal heb, en hij zo de grootste oppervlakte kan nemen.
het trekt op niks, maar het werkt wel, en eenmaal cover erover zie je er niks van :X

hier nog een stukje over golflengte van gps en hoe te fixen bij een GT99
http://mahapecha.wordpres...are-and-hardware-antenna/

[ Voor 28% gewijzigd door Dinny op 24-11-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dinny schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:49:

Enig idee of deze truuk ook werkt voor een slechte GSM ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
Teleluvr schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:46:
[...]
Ik denk het niet omdat het ijzertje puur en alleen op het gps gedeelte bevestigd is.

als je kan vinden waar je gsm antenne op de printplaat zit, en daar het draadje overheen kan spannen, dan misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teleluvr schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:46:
[...]

nee, dat lijkt me niet
Vraag me ook af of dat zo'n zelfde soort antenne is...
Voor wifi zal het misschien wel kunnen, maar dat werkt denk ik niet heel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
staat geen nederlandse taal bij, hou daar rekening mee

*edit, bij de foto's staat wel nederlands :o

Grrr lijkt weeral een hele leuke deal, en leuk toestel :P en binnen de 72uren geleverd.... twijfel twijfel

[ Voor 18% gewijzigd door Dinny op 24-11-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Ik heb nu een paar weken een Star Q9000. Ben ik zeer tevreden over, maar 1 ding krijg ik niet opgelost. Als ik via bluetooth wil bellen (hetzij via een oortje, hetzij via mijn Parrott in de auto), dan valt na het kiezen van het nummer de hele verbinding met allebei de SIM-kaarten weg. Moet ik voor beide dus weer de PIN-code intoetsen. Dan zijn de nummers dus weer bruikbaar, maar dus niet voor bluetooth. Ik heb het idee dat het probleem zich niet voordoet als ik 1 van de twee SIM-kaarten verwijder. Maar ja, dat doe ik natuurlijk liever niet.....

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Bij mijn star N 9589 kan ik bij de instelling van bluetooth, een keuze maken om een bepaalde sim kaart te koppelen aan de car kit. Misschien is dat voor jouw de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Aloysxda schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:23:
Bij mijn star N 9589 kan ik bij de instelling van bluetooth, een keuze maken om een bepaalde sim kaart te koppelen aan de car kit. Misschien is dat voor jouw de oplossing ?
Nee, dat kan bij mij niet. Ik heb inmiddels een app gedownload waarmee je aan kunt geven wat voor informatie je per gekoppeld apparaat wilt kunnen delen. Ik heb nu bij de headset en bij de carkit gewoon alles aangevinkt en nu lijkt het te werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Mo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-06 16:19
Bedankt voor deze tip! GPS werkt hier wel, maar helemaal accuraat is het soms niet. Ik moet zeggen dat ik wel vooral de compasfunctie mis, bij draaien etc gaat het soms allemaal wat traag eer de gps weet naar waar je aan het rijden bent. Heb ergens gelezen dat je via GPS Essentials die voor een deel kan opvangen door een setting te veranderen (Clamp Heading op 'always' zetten), maar sindsdien nog niet getest.
Dinny schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:32:
[...]

helemaal niet :)

ik heb het kabeltje strak over het contactje op de binnenste backcover ( die je losschroeft ) gelegd, en dan met een ordinaire stukje plakband hem op de plaats gehouden. dan als je hem terug klikt, zit hij eigenlijk al muurvast geklemd tussen pinnetje van de printplaat en het blokje van de cover.

Ik heb het draadje dus niet op de pinnetjes gelegd op de printplaat, maar over het platte stukje aluminium of wat het is dat je eraf schroeft.
op het stukje dat ze hier aanduiden : http://youtu.be/4qsH28_J7EI?t=2m41s

zorg wel dat het kabeltje niet alletwee de stukjes raakt, maar maar één

wat ze in dat filmpje trouwens deden, had ik ook al gedaan maar zonder succes, en omdat ik wist hoe hij open ging, ben ik ook gaan fröbelen, en geen seconde spijt van gehad :) ik denk dat ik er nog zo eentje ga kopen 8)

[afbeelding] klik op de thumb en dan heb je de grotere versie

*snel een foto gemaakt. waar het rode balkje stopt, daar had ik een sleufje in het plastic zitten, waar ik het kabeltje doorheen stak, over het platte koperen plaatje, en dan bovenkant weer terug liet komen en dat geplakt.

de groene balk laat een stukje zien dat ik er nog bij heb gehangen omdat ik mijn gsm als ik navigeer altijd horizontaal heb, en hij zo de grootste oppervlakte kan nemen.
het trekt op niks, maar het werkt wel, en eenmaal cover erover zie je er niks van :X

hier nog een stukje over golflengte van gps en hoe te fixen bij een GT99
http://mahapecha.wordpres...are-and-hardware-antenna/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
4-legged-bird schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:35:
[...]

Nee, dat kan bij mij niet. Ik heb inmiddels een app gedownload waarmee je aan kunt geven wat voor informatie je per gekoppeld apparaat wilt kunnen delen. Ik heb nu bij de headset en bij de carkit gewoon alles aangevinkt en nu lijkt het te werken.....
Mooi dat het nu werkt. Welke app gebruik je daar voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
@Aloysxda: Bluetooth Auto Connect. Daarin kun je de 'bevoegdheden' van de randapparatuur aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, onlangs kwam ik deze kloon van de HTC One tegen, is het een goede keus? Het belangrijkste vindt ik dat het toestel hier in Nederland werkt, is dat het geval?
Het gaat om dit toestel: http://www.orientdeal.com...gb-rom-android-phone.html Het is een OEM toestel, betekent dit dat deze ook in alle cases van de HTC One past?

Anders is er nog een betere kloon, en dat is deze: http://www.fastcardtech.com/IHTC-One-Plus

Mag ik jullie mening over deze twee telefoons?

M.Vr.Gr.
Sil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet aan beginnen.
Voor je het weet heb je een boete/inbeslagname omdat het om een cloon gaat..
De kwaliteit en gebruikservaring is ook vaak lager van cloons omdat ze zich veel meer richten op het namaken van het design..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

dutchgio schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:50:
Niet aan beginnen.
De kwaliteit en gebruikservaring is ook vaak lager van cloons omdat ze zich veel meer richten op het namaken van het design..
Eensch.

En als je dan nog steeds een namaak One wil ga dan voor de Cubot One, die heeft nog degelijke specs en een prima bouwkwaliteit.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
dutchgio schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:50:
Niet aan beginnen.
volledig correct, kan ik niet beter zeggen, en heb het als leek vroeger 1x meegemaakt, inbeslagname/boetes delen ze voor zo'n zaken zeer snel uit. Dit omdat aankopen over internet zo hard gestegen zijn de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, wat zouden jullie dan aanraden, ik heb nu een iOcean X7 Youth, die door mn eigen stomme schuld kapot is gegaan.. Ik ben op zoek naar een mooie telefoon, een leuk design dus, met redelijk goede specs zoals de clones die ik net doorstuurde. Enige aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een THL W9 geweldig ding vooral een goede camera en ook is ie erg snel. Alleen vind ik het wel vervelend dat alles via China moet. Zo is bijvoorbeeld mijn scherm kapot en dit is een heel geregel om dit weer te repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Laatst online: 22-09 20:41
Supertip schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:52:
[...]

Zoiets wil je toch niet meer anno eind 2013, behalve als je alleen naar de chipset kijkt en de rest er omheen vergeet. :O
Ehrm, dat doe ik ook.....

Link eens even een betere phone voor hetzelfde geld dan aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
[b][message=41286441,noline] bij draaien etc gaat het soms allemaal wat traag eer de gps weet naar waar je aan het rijden bent. Heb ergens gelezen dat je via GPS Essentials die voor een deel kan opvangen door een setting te veranderen (Clamp Heading op 'always' zetten), maar sindsdien nog niet getest.

[...]
ah dankje voor de tip, want dat probleem heb ik ook nog wel een beetje, maar eerst, had hij niet door als ik afgedraaid was, en was hij totaal het noorden kwijt, dat is nu weg, en hij heeft toch al rap door als ik niet meer op de weg zit die uitgestippeld was :)
alleen als ik vertrek denkt hij altijd dat ik zo'n 8 meter langs de weg me bevind :X

Ik blijf nog wat klooien met het dingske, de langere ijzerdraad, hielp niet, hij ontving beter zonder dat extra stuk dat ik eraan hing. ( zal wel met die golf zijn en 4,5cm de optimale lengte is )

langzaamaan met alle tips komen we er wel :p en dan kopen we weer een nieuwe met Glonass of zo _O-
Remcom00 schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:56:
[...]

En als je dan nog steeds een namaak One wil ga dan voor de Cubot One, die heeft nog degelijke specs en een prima bouwkwaliteit.
helemaal mee eens, heb ik ook ééntje, een witte. Zeer tevreden over. Ik heb hem van Tmart gekocht.
Ik heb wel een klein olievlekje onder de touch, en mag hem terug sturen voor een nieuwe, op hun kosten _/-\o_
maar ik was toch even in valkenswaard gaan informeren of zij hem niet goedkoop konden fixen. de man daar was onder de indruk 8)
Hij zei meteen, aha, geen echte, een htc clone. Toen hij er even mee speelde, moest hij toch wel bekennen dat het een van de betere was, en vooral een snelle :9

[ Voor 43% gewijzigd door Dinny op 25-11-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
En ja hoor bericht van Zopo binnengekregen over de ZP998 en natuurlijk beginnen de telleurstellingen direct hiermee . :'(

1 Het was inderdaad pre-order

2 toestellen worden pas na 30 dagen verzonden

3 Geen witte toestel aanwezig dat zou nog eens 30 dagen wachten worden

Dus met een beetje geluk kan ik begin volgend jaar mijn ZP998 ontvangen. 8)7
tim007 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:44:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Vader van mijn vriendin was onder de indruk van mijn Cubot GT99, en heeft hij dus een Cubot One besteld bij Banggood. :Y)
Ik vind het jammer vanwege het design maar hij vindt eerder van beter goed gejat dan slecht bedacht en design spreekt hem wel aan. Ben benieuwd naar dat ding straks. :)

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 91 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.