Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:48
Bedankt!
Tja, wat voor backups zijn er mogelijk?
Ik weet alleen hoe je met Clockworkmod een backup kan maken. Maar als je het zo kan maken zoals die originele firmware bestanden vind ik het ook prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Mo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-06 16:19
Misschien ineens een gezamenlijk topic dan voor de m6589, daar is helemaal weinig over te vinden!

Hij bevalt trouwens best. Heb hem nog niet geroot of custom rom opgezet, dus helemaal standaard. Draait best ok moet ik zeggen. Mooi scherm ook. Ik kom van een S2 en op enkele vlakken merk ik een lichte achteruitgang (wat normaal is waarschijnlijk): camera is ok, maar niet meer dan dat. Scherm lijkt iets minder te reageren op aanrakingen (typen verloopt wat stroever), maar misschien ligt dat eerder aan de screen protector (nooit gebruikt op S2). De batterij lijkt het to hiertoe acceptabel te doen. Met middelmatig gebruik en 3G / wifi ganse dag aan kom ik net de dag door.
Ik heb de gps fix (nog) niet gebruikt, hij krijgt gewoon een redelijk snelle fix hier... wel iets minder nauwkeurig dan wat ik gewend ben.
Ik vind 4.7 inch wel even aanpassen. Wat dat betreft is een 4 of 4,3 inch toestel toch net iets handiger, met mijn relatief kleine handen krijg ik wat krampen soms. Zal na wat trainen wel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kiswum schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:49:
[...]

2lines for whatsapp is zojuist door mijn schoonzus getest en ze is nu op 2 nummers tegelijkertijd bereikbaar met "whatsapp". Het werkt dus echt :)
Dat klinkt goed, in Facebook zou ik ook wel twee nummers in willen kunnen voeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Marzman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:07:
[...]

Dat klinkt goed, in Facebook zou ik ook wel twee nummers in willen kunnen voeren.
2 accounts bedoel je waarschijnlijk ;)
Je kunt daarbij als alternatief ook naar de website gaan, op die manier kun je je priveaccount en werkaccount in de gaten houden.
Pushmail en berichten ontvangen wordt dan uiteraard wel wat lastiger

ff gezocht:
Friendcaster blijkt het eventueel wel te kunnen volgens de onderstaande link.
http://www.makeuseof.com/...ltiple-facebook-accounts/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Wil mijn GT99 gaan rooten.
Maar kan geen developer mode vinden. 8)7
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:18
sattertje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:54:
Wil mijn GT99 gaan rooten.
Maar kan geen developer mode vinden. 8)7
Iemand?
Here you go

http://stackoverflow.com/...debugging-mode-on-nexus-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Misschien moet je 7 keer op de Android versie drukken onder het kopje "about phone"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Kiswum schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:59:
Misschien moet je 7 keer op de Android versie drukken onder het kopje "about phone"
Beide bedankt. Gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
sattertje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:06:
[...]

[...]

Beide bedankt. Gelukt :)
Haha, ik ben ook een uur aan het zoeken geweest voordat ik dit door had :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
eL_Jay schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:05:
Weer een rondje Geekbuying kortingscodes:
  • Lenovo A820 $10,- korting + case & screen protector: DQGXNGVL
  • Lenovo P780 Zwart Wit $15,- korting : LFOAVDVG
  • Cubot GT99 $5,- korting (diverse kleuren):EBYIKKIX
  • ZTE Z5 $30,- (2100 wcdma?) :RMSTKUND
  • Jiayu G3T pack $15,- korting :QJOSVRFB
  • Jiayu G4T $15 korting: ELOKVZSW
  • IOcean X7 Turbo wit en zwart $10,-:VWKIVMBV
  • IOcean X7 Plus wit en zwart $10,-: KIQNGNNP
  • IOcean X7 Elite wit en zwart $15,-: XKGIYZXK
  • ZOPO C2 Elite wit en zwart $15,-: GFCQPKTQ
  • GK505 (Android TV-dongle) bruin blauw en goud $5,-: DCTNIQHY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals verwacht deed de GPS van de Cubot GT99 niet veel, beter gezegd: helemaal niks.

Daarna heb ik wat op google lopen zoeken en na verschillende handelingen heb ik nu binnenshuis in 25 seconde een fix met 8 satelietten en een afwijking van 4 meter.

Om de GT99 open te krijgen: YouTube: Fix Gps Cubot GT99
Software fix: http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/
Alternatieve software fix: http://chinaphonearena.co...K6589-GPS-Working-Method-
Antenne fix (wel andere telefoon, maar zelfde principe: 9cm lange gestripte utp aders, vastgemaakt aan linker lipje): YouTube: iOcean x7 GPS fix (DIY antenna - great result)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kiswum schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:18:
[...]

2 accounts bedoel je waarschijnlijk ;)
Nee, twee nummers. De messenger van Facebook heeft een update gehad met whatsappfunctionaliteit dat alle telefoonnummers in je adresbook die ook Facebook gebruiken te messagen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Oh, maar kun je nog wel mensen berichten sturen die geen nummer hebben ingevuld (zoals ik)? Of is deze update puur voor de messenger en niet voor de ingebouwde Facebook chat?
Normaal gesproken zou je ze toch ook op basis van het profiel/inlog-email-adres moeten kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
Fest schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:13:
Zoals verwacht deed de GPS van de Cubot GT99 niet veel, beter gezegd: helemaal niks.

Daarna heb ik wat op google lopen zoeken en na verschillende handelingen heb ik nu binnenshuis in 25 seconde een fix met 8 satelietten en een afwijking van 4 meter.

Om de GT99 open te krijgen: YouTube: Fix Gps Cubot GT99
Software fix: http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/
Alternatieve software fix: http://chinaphonearena.co...K6589-GPS-Working-Method-
Antenne fix (wel andere telefoon, maar zelfde principe: 9cm lange gestripte utp aders, vastgemaakt aan linker lipje): YouTube: iOcean x7 GPS fix (DIY antenna - great result)
Ik ben razend benieuwd of je die fix* kan vasthouden, want er zijn al stapels fixen uit voor het GPS probleem en ik zie verder niemand die zegt "geen problemen meer met de GPS"

* welke fix heb jij gedaan een of allemaal ?

Mijn Cubot ligt al een week in Frankfurt, hij mag nu wel eens komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
H6nsvV379 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:08:
[...]

Ik ben razend benieuwd of je die fix* kan vasthouden, want er zijn al stapels fixen uit voor het GPS probleem en ik zie verder niemand die zegt "geen problemen meer met de GPS"

ps welke fix heb jij gedaan of allemaal ? lijkt me lastig in 25 sec :?

Mijn Cubot ligt al een week in Frankfurt, hij mag nu wel eens komen :+
In hoeverre de GT99 de fix blijft vasthouden, weet ik niet. Vanavond eens testen als ik de deur uit moet. Maar in het begin kreeg ik helemaal geen fix en nu dus wel. Dat lijkt me al een grote vooruitgang.

En met fix in 25 seconde bedoel ik de GPS-fix, niet het fixen van de telefoon. ;) En ik heb ze allemaal toegepast. Eerst de software natuurlijk, echter bracht dat geen soelaas dus de telefoon opengemaakt en kleine antenne toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Ziet de GT99 er van binnen net zo uit? Als dat het geval is dan moet het een piece of cake zijn om die antenne fix te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
MxD schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:37:
[...]

Ziet de GT99 er van binnen net zo uit? Als dat het geval is dan moet het een piece of cake zijn om die antenne fix te maken.
Soortgelijk. Er zitten dezelfde twee lipjes als in die video. Met een beetje soldeer, of zelfs met wat gestripte utp-aders die je eromheen draait, is het te bevestigen.

Hier je een GT99 open met focus op de lipjes: YouTube: Fix Gps Cubot GT99

[ Voor 14% gewijzigd door Fest op 15-11-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Fest vrijdag 15 november 2013

""In hoeverre de GT99 de fix blijft vasthouden, weet ik niet. Vanavond eens testen als ik de deur uit moet. Maar in het begin kreeg ik helemaal geen fix en nu dus wel. Dat lijkt me al een grote vooruitgang""
-----------------------------------------
Dat is een ding wat zeker is.
Hoop voor jou ( en ons...) dat ie blijft hangen ..ben benieuwd naar je bevindingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Mijn GT99 van Tmart is inmiddels ook binnen zonder extra kosten, zat zelf een hoesje bij en een screenprotector op :).
perslucht schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:00:
Bedankt!
Tja, wat voor backups zijn er mogelijk?
Ik weet alleen hoe je met Clockworkmod een backup kan maken. Maar als je het zo kan maken zoals die originele firmware bestanden vind ik het ook prima :P
V4 zipje via CWM, na een wipe natuurlijk (niet flashen maar uitpakken en restoren):https://mega.co.nz/#!75B2DazB!PECy5XLfg8d6ezdeHCmrQAmZcdB-UVLsaTqixEK2ghY

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Remcom00 en MxD, hartelijk dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
De aanpassingen aan de GPS doen het goed, behalve dan ik nog moet uitvinden hoe ik het beste de antenne kan leggen. Het blijkt namelijk dat met de backcover erop de GPS nog niet goed werkt. Haal ik die weg, heb ik meteen een goed signaal. Dus kwestie van proberen en misschien de antenne toch wat langer maken zodat ik een mooie lus kan maken.

De gps-fix bleef wel mooi constant tijdens het rijden:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/Screenshot_2013-11-15-18-14-05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zie een hoop GT99 eigenaren. Is er toevallig iemand tussen die een apart topic hiervoor wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

heeft iemand een idee of deze actie klopt?

http://tabletrepublic.com...ad-core-phablet-5062.html

GIVEAWAY - Cube Talk 5H Quad-core Phablet

Android Phablet is THE new thing to own and Alldocube made a nice job in bringing the Cube Talk 5H to the market.
With its clear 5.5-inch IPS display, fast Quad-core performance, running MIUI makes it a really cool device and now you can get one for free.

Cube Talk 5H Spec:
5.5-inch IPS Capacitive Panel, 1280*720
MIUI V5 (Android 4.2.1)
MT6589 Quad-core CPU / SGX544 GPU
1GB RAM / 4GB ROM
Bluetooth V4.0 / GPS / FM Radio
Wi-Fi 802.11n/b/g
WCDMA: 2100MHZ / GSM: 900MHZ + 1800MHZ
Camera: 1.3MP / 8.0MP camera with auto-focus support
High quality stereo speaker
Vibration / Light Sensor, G-sensor, Proximity Sensor
Dual SIM
2500mAh Li-Po battery

One Cube Talk 5H unit will be given away for FREE and 4 other units will be sold at only 79USD.

Which means that one member will get one Cube Talk 5H for free, and four other members will be entitled to purchase one Cube Talk 5H for only 79USD.

1 x Cube Talk 5H = FREE
4 x Cube Talk 5H = 79USD / each

More details will be posted at the end of this week.
All you need to do for now is to reply in this thread and tell us the country of your residence.

The Rules: (for now)

For new members you need to have at least 5 posts (no spam) before the end of November.
Giveaway is open to residents of EU, US, Australia, New Zealand, Canada and Russia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Remcom00 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 07:59:
[...]

Krijg die van mij vanmiddag binnen, wat voor backup wil je?
Als ik tijd/zin heb wil ik vandaag best wel even een topic aanmaken :P.
Ik ben ook wel geinteresseerd in de firmware Z18IC_CQ_89_W_H1.00_V04 (of hoger). Ik zal ff voor je uitzoeken hoe je daar een backup van zou moeten kunnen maken...
edit:

Laat maar, zie 4 posts hierboven ;). Thanks, Rmcom00!!

[ Voor 7% gewijzigd door bloasfist op 16-11-2013 14:56 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Ik kan nog wel leven met een Cubot GT99 waar de GPS niet optimaal is...

Maar waar ik vreselijk benieuwd naar ben is de WiFi ontvangst !!!!!!!!!!!!!!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ? _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door H6nsvV379 op 16-11-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

H6nsvV379 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:49:

Werkt hier prima, nog geen disconnects gehad en een prima snelheid.
Stuk beter dan m'n Jiayu G3.

Ik ben ook bezig met een review, zal met een week of 3 a 4 wel online staan :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
H6nsvV379 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:49:

Ongeveer net zo goed als mijn galaxy s2. Zie weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Mo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-06 16:19
Ondertussen de Cubot m6589 wat onder handen genomen. Gps software fixes uitgevoerd. Geroot. Allemaal zonder problemen. Wat me wel bleef storen was dat in Google maps hij 'niet volgt' als ik bvb 360 graden draai. Wat blijkt (enige dat ik blijkbaar over het hoofd gezien heb bij nakijken specs)... Geen ondersteuning voor compas :-(. Compas apps doen dus ook helemaal niets. Dit vind ik toch zeer spijtig want de gps functie werkt eigenlijk redelijk en ik vind Google navigation super handig als je te voet ergens naartoe moet.
Gt99 heeft blijkbaar wel een compas? Kan ik hier iets aan veranderen nog?

De bijgeleverde case is trouwens van slechte kwaliteit. Verschillende barsten al. Hoe zit dat bij de gt99? Begin toch al spijt te hebben dat ik die niet besteld heb... Ondanks enkele lovende reviews over de m6589 hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

Ben benieuwd naar de Lenovo Vibe Z (K910). Als de dual sim klopt en het scherm is goed, wordt dit mijn vervanger voor de Iphone 5 en werktelefoon. hopelijk wel betaalbaar..

Een high-end dual sim telefoon is iets waar ik al een tijdje naar op zoek ben. Als de Xiaomi Mi3 dual sim was, had ik die al besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Janar op 17-11-2013 19:45 ]

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik maak deze week wel ff een Cubot GT99 (+M6589 & One) topic aan, zal ook ff wat foto's van de GT99 schieten aangezien er niet heel veel fatsoenlijke foto's van het toestel op het internet te vinden zijn :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remcom00 schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:06:
Ik maak deze week wel ff een Cubot GT99 (+M6589 & One) topic aan, zal ook ff wat foto's van de GT99 schieten aangezien er niet heel veel fatsoenlijke foto's van het toestel op het internet te vinden zijn :).
Topics voor de One en M6589 lijken me niet echt nodig.
Ik heb niet het idee dat er veel meer dan enkele animo is voor de M6589 en een topic daarvoor.
En gezien het beleid van GoT omtrent clones zal een thread voor de One ook niet veel toevoegen, want je mag dan bijvoorbeeld geen links plaatsen waar je er 1 kunt kopen.

Voor de GT99 lijkt me gezien de populariteit wel tijd voor een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Laatst online: 22-09 12:35
Is het niet handiger om er een algemeen cubot smartphone topic van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janar schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:44:
Ben benieuwd naar de Lenovo Vibe Z (K910). Als de dual sim klopt en het scherm is goed, wordt dit mijn vervanger voor de Iphone 5 en werktelefoon. hopelijk wel betaalbaar..

Een high-end dual sim telefoon is iets waar ik al een tijdje naar op zoek ben. Als de Xiaomi Mi3 dual sim was, had ik die al besteld.
Gaaf ding, alternatief zou de Vibe X kunnen zijn. Ben bang dat beide niet heel goedkoop zullen zijn. Vraag me ook af hoe de Dual SIM implementatie eruit ziet op zo'n qualcomm toestel.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Een vriendin van mij zoekt een simpele smartphone. Wat vinden jullie van de Haier W718? De versie met de MTK6572W erin.

Afbeeldingslocatie: http://pic.pandawill.com/media/catalog/product/cache/1/image/309d7dc39e373b178fdbbfcc3c9523fd/s/k/sku46590.jpg

Haier W718
GSM 850/900/1800/1900MHz
WCDMA 900/2100MHz
Dual SIM Card, Dual Standby
Android 4.2
MTK6572W, Cortex A7 duad core, 1.2GHz;
ROM 4GB
RAM 512MB
TFT, Capacitive touch screen
800 x 480 pixels
Support TF card up to 32GB extended
Multi-Touch, 2 point touch
122 x 66 x 12.6mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 09:32
Weet iemand hoe ik van random freezes op mijn Jiayu G3S afkom? Als hij freezed voor 5-10 seconden reboot hij automatisch.
Ik heb hem gekregen met root en custom recovery, met de normale rom van jiayu. Toen gaf hij al freezes. Ik heb er een andere custom rom opgezet (droid v2) maar de freezes zijn er nog steeds.
Hij doet het heel vaak als ik gewoon zit the browsen in chrome, en af en toe als ik muziek zit te luisteren. Laatst was het zo erg dat hij bij het opstarten twee keer vastliep en weer reboot werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

FlowDesign schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:20:
[...]

Gaaf ding, alternatief zou de Vibe X kunnen zijn. Ben bang dat beide niet heel goedkoop zullen zijn. Vraag me ook af hoe de Dual SIM implementatie eruit ziet op zo'n qualcomm toestel.
De K900 heeft alleen single sim. Deze zit al rond de 400 euro, hetgeen ik nog schappelijk vind. Minder is natuurlijk altijd beter.

Dat met dual sim implementatie heb je wel een punt! Als ze beide standby staan om gebeld te worden en dat je gewoon willekeurig of voorgeselecteerd kunt kiezen met welke sim je belt(zoals de integratie met MTK telefoons meestal wel het geval is).

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:28:
Een vriendin van mij zoekt een simpele smartphone. Wat vinden jullie van de Haier W718? De versie met de MTK6572W erin.

[afbeelding]

Haier W718
GSM 850/900/1800/1900MHz
WCDMA 900/2100MHz
Dual SIM Card, Dual Standby
Android 4.2
MTK6572W, Cortex A7 duad core, 1.2GHz;
ROM 4GB
RAM 512MB
TFT, Capacitive touch screen
800 x 480 pixels
Support TF card up to 32GB extended
Multi-Touch, 2 point touch
122 x 66 x 12.6mm
Als simpele smartphone zal die het inderdaad voldoen, ik gok op een prijs van 45-60 euro als ik de specs lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:38
Remcom00 schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:06:
Ik maak deze week wel ff een Cubot GT99 (+M6589 & One) topic aan,.......
Zolang er nog geen topic is, stel ik hier maar de vraag. Heeft iemand bekeken hoe groot de systeempartitie is van de GT99? Volgens PartitionTable is deze 640MB en de stock ROM v04 vult deze met 99%.
Ik kwam erachter toen ik met CWM een zip bestand wilde installeren, wat onmogelijk bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:50
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:28:
Een kennis van me heeft die laatst gekocht. Die wilde een goedkope smartphone omdat daar meestal ook een gps module in zit, dat scheelt een aparte tomtom meeslepen. De rest zoals websurfen, spelletjes en video kon hem niks schelen.

Bevalt prima geloof ik. Hij heeft er sygic op gezet en dat werkt aardig goed. Wifi is prima en verder was hij zeer te spreken over de geluidskwaliteit tijdens gewoon bellen. Het is een stevige telefoon die tegen een stootje kan. In de filmpjes op youtube houden ze hem onder de kraan maar dat zou ik niet al te letterlijk nemen. In de manual staat dat ie niet waterproof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
grun93 schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:38:
[...]

Een kennis van me heeft die laatst gekocht. Die wilde een goedkope smartphone omdat daar meestal ook een gps module in zit, dat scheelt een aparte tomtom meeslepen. De rest zoals websurfen, spelletjes en video kon hem niks schelen.

Bevalt prima geloof ik. Hij heeft er sygic op gezet en dat werkt aardig goed. Wifi is prima en verder was hij zeer te spreken over de geluidskwaliteit tijdens gewoon bellen. Het is een stevige telefoon die tegen een stootje kan. In de filmpjes op youtube houden ze hem onder de kraan maar dat zou ik niet al te letterlijk nemen. In de manual staat dat ie niet waterproof is.
Goed te horen dat de GPS werkt. Ik heb twee telefoons met die MT6572W in bestelling staan.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Kwam zojuist ook een telefoon tegen met de nieuwe MTK6592. 6 inch vind ik veel te groot, maar prijs is niet verkeerd voor 2G/16G.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DitisKees schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:36:
Kwam zojuist ook een telefoon tegen met de nieuwe MTK6592. 6 inch vind ik veel te groot, maar prijs is niet verkeerd voor 2G/16G.
Ook jammer dat ze nog op Android 4.2 zitten - ik snap Mediatek niet, als je een nieuwe chip introduceert dan geef je de OEMs toch een recente referentie build van het OS mee? OK geen 4.4 dat kan ik me dan nog voorstellen, maar 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
DitisKees schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:36:
Nog niemand die hem heeft. De 'reviews' zijn 'in stock?'

Nog even wachten denk ik. Ik wacht de GPS tests af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamvoid schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:57:
[...]

Ook jammer dat ze nog op Android 4.2 zitten - ik snap Mediatek niet, als je een nieuwe chip introduceert dan geef je de OEMs toch een recente referentie build van het OS mee? OK geen 4.4 dat kan ik me dan nog voorstellen, maar 4.2?
Ja want 4.4 is aangekondigd en nu is 4.2 ineens hopeloos verouderd... 8)7
Volgens mij draaien er nog meer toestellen Gingerbread dan 4.3 en 4.4 bij elkaar samen.

Dit biedt alleen maar perspectief dat de mt6589 generatie ook nog updates krijgt en niet meteen verloren gaat.

@hierboven
Wat denk je zelf: mediatek chip, no-name chinese OEM, Note-look-a-like:
gegarandeerd waardeloze gps natuurlijk...

Nu de nieuwe generatie in opkomst is, is het het beste om te wachten. Vorig jaar was de Star x920 butterfly clone 1 van de eerste mt6589 telefoons, en daarvan is de kwaliteit ook om te huilen.
Wachten tot Zopo, Jiayu, iOcean, Xiaomi, Newman, FAEA of NEO met een model komen loont.

[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 18-11-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
dutchgio schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:54:
[...]

Ja want 4.4 is aangekondigd en nu is 4.2 ineens hopeloos verouderd... 8)7
Volgens mij draaien er nog meer toestellen Gingerbread dan 4.3 en 4.4 bij elkaar samen.

Dit biedt alleen maar perspectief dat de mt6589 generatie ook nog updates krijgt en niet meteen verloren gaat.

@hierboven
Wat denk je zelf: mediatek chip, no-name chinese OEM, Note-look-a-like:
gegarandeerd waardeloze gps natuurlijk...

Nu de nieuwe generatie in opkomst is, is het het beste om te wachten. Vorig jaar was de Star x920 butterfly clone 1 van de eerste mt6589 telefoons, en daarvan is de kwaliteit ook om te huilen.
Wachten tot Zopo, Jiayu, iOcean, Xiaomi, Newman, FAEA of NEO met een model komen loont.
Zou zomaar kunnen dat ze het gezaag beu werden en toch maar iets aan die GPS gedaan hebben (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Reken er maar niet op. ;)

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Het zit hem uiteindelijk gewoon in de antenne. GPS is enorm gevoelig voor een goede antenne, als daarop bezuinigd wordt, gaat het nooit wat worden.
Ter info:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/114979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Laatst online: 17-09 13:48
Vanmiddag in mijn pauze een Cubot GT99 via Marktplaats gekocht voor een nette prijs (€125, ik ben ongeduldig, kleine zus heeft een halve gsm, wil d'r verrassen...blabla)).
Snel getest, maar ben positief verrast over de scherpte/kijkhoek van het scherm! Heel erg nice voor deze prijs.

Qua GPS is het idd. erg matig, maar met A-GPS kan je Google Maps gebruiken om te kijken waar je bent (denk dat iets als navigatie niet werkt).

Lang verhaal kortgemaakt; ik ben erg verrast met dit toestel.

Aan de huidige Cubot GT99 eigenaren heb ik nog wel een vraag: welke hoes/case gebruiken jullie?
De TPU die je (standaard?) meegeleverd krijgt is mwah, dus wat voor hoesje(s) gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ik heb nog geen hoesje, je zou even rond kunnen neuzen op dit spaanse forum. In de paar dagen dat ik mijn Cubot heb is hij al een paar keer bijna uit mijn handen geglipt. Tijd voor een hoesje dus.
http://www.movilesdualsim...-cubot-gt99.39910/page-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Antenne van de GPS is wellicht 50% van de kwaliteit.
Software is vermoedelijk 20%
30% is de architectuur/platform (MIPS/Qualcomm/MediaTek/of iets anders).

Een MediaTek kan prima werken, mits er ook aandacht is besteed aan de antenne + software.
Een Samsung Gio (niet persoonlijk DutchGIO ;)) heeft geen MediaTek, maar zonder goede software en antenne kan navigeren waardeloos zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Kiswum op 18-11-2013 15:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, het is meer dan alleen de soc, maar is wel een onderdeel.

Even iets heel anders:
Iemand al eens een "ongeldige IMEI" gehad?
na restoren van mijn CWM backupje kreeg ik dat ineens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

dutchgio schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:24:
Inderdaad, het is meer dan alleen de soc, maar is wel een onderdeel.

Even iets heel anders:
Iemand al eens een "ongeldige IMEI" gehad?
na restoren van mijn CWM backupje kreeg ik dat ineens..
Kwam veel voor op MTK6516 telefoons na een data wipe, misschien dat deze methode ook werkt voor de nieuwere MTK generatie?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Kiswum schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:49:
[...]

2lines for whatsapp is zojuist door mijn schoonzus getest en ze is nu op 2 nummers tegelijkertijd bereikbaar met "whatsapp". Het werkt dus echt :)
Fijne tip.
Ik gebruikte hier SwitchMe voor, maar dat herstarten is toch wel onhandig.
Daarnaast merkte ik dat sommige applicaties er niet zo goed tegen kunnen (moest ik opnieuw downloaden na een switch), en oldskool smsjes die binnenkomen op 1 profiel zijn niet zichtbaar met het andere profiel.

Dit werkt zo te zien een stuk beter.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:57:
[...]

Met Android 4.2 is echt niks mis meer hoor want andere fabrikanten zitten ook nog veelal op 4.2 en zo'n grote update is Android 4.4 ook niet en als je de vernieuwde interface wilt dan kun je gewoon de launcher installeren welke ook op Android 4.2 werkt.

Mijn Nexus 7 is trouwens mij duidelijk snappier geworden met Android 4.4, maar mijn Huawei Honor 2 loopt gewoon snel en snappy op Android 4.2.2.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greveldinges schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:30:
[...]

Kwam veel voor op MTK6516 telefoons na een data wipe, misschien dat deze methode ook werkt voor de nieuwere MTK generatie?
Thanks voor de tip, maar dat heeft het niet opgelost.
Het is even wat aankloten maar uiteindelijk toch gelukt!
Nu doen beide sims het weer, al heb ik er maar 1 in gebruik :*)
Ik ga iniedergeval niet meer proberen om de alcatel one x firmware te porten.. :o
Sambaa had het ook al geprobeerd bleek achteraf, en liep tegen hetzelfde probleem aan.

Ik heb alleen mijn niet actieve sim nu voorzien van een andere IMEI. Als je 2 keer dezelfde IMEI invoert, die op in de telefoon achter de batterij staat, ben je nog maar bereikbaar bent op 1 sim maar dat heb ik dus opgelost >:)

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 18-11-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

dutchgio schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:16:
[...]

Topics voor de One en M6589 lijken me niet echt nodig.
Ik heb niet het idee dat er veel meer dan enkele animo is voor de M6589 en een topic daarvoor.
En gezien het beleid van GoT omtrent clones zal een thread voor de One ook niet veel toevoegen, want je mag dan bijvoorbeeld geen links plaatsen waar je er 1 kunt kopen.

Voor de GT99 lijkt me gezien de populariteit wel tijd voor een eigen topic.
Ik bedoelde een topic voor zowel de GT99, M6589 en One, maar dat is dus niet heel praktisch en er zijn niet zo heel veel mensen met een M6589 of One.
mitch187 schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:28:
Is het niet handiger om er een algemeen cubot smartphone topic van te maken?
Niet echt, gaat nu nog wel lukken maar het gaat vervelend worden als er meer toestellen uitkomen.
Bovendien hebben veel toestellen een apart topic en niet een merk een apart topic.

Er komt morgen of woensdag waarschijnlijk een topic aangezien ik foto's wil nemen bij daglicht en ik vandaag laat vrij was, en ik ze ook voor de review ga gebruiken :).

Heeft iemand nog wat leuke custom roms gevonden voor de GT99?

[ Voor 10% gewijzigd door Remcom00 op 18-11-2013 19:21 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
Remcom00 schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:09:

Ik bedoelde een topic voor zowel de GT99, M6589 en One, maar dat is dus niet heel praktisch en er zijn niet zo heel veel mensen met een M6589 of One.
Er is op XDA een klein verzamelpost aangemaakt voor de One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Voor de XYZ X1 zijn een paar custom ROM's te vinden. Dat toestel is hetzelfde als de Cubot GT99
http://www.needrom.com/phone-roms/other-categories/xyz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
Misschien in dit topic niet helemaal op z'n plaats. Maar in de nieuwsbrief van Merimobiles kwam ik het volgende tegen:

LG Optimus-G voor 299 dollar met 5% korting erbij is dat 285 dollar, +/- 210 euro excl. verzending, incl. DHL verzending a 16 dollar erbij en het is totaal 305 dollar = 225 euro (kan ook gratis verzending overigens).

www.merimobiles.com/lg-f1...om-lte-nfc_p/meri8009.htm

Er staat in Q/A's een reactie dat het om de Korean version gaat. Heeft dat nog gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Edje1985 schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:02:
Misschien in dit topic niet helemaal op z'n plaats. Maar in de nieuwsbrief van Merimobiles kwam ik het volgende tegen:

LG Optimus-G voor 299 dollar met 5% korting erbij is dat 285 dollar, +/- 210 euro excl. verzending, incl. DHL verzending a 16 dollar erbij en het is totaal 305 dollar = 225 euro (kan ook gratis verzending overigens).

www.merimobiles.com/lg-f1...om-lte-nfc_p/meri8009.htm

Er staat in Q/A's een reactie dat het om de Korean version gaat. Heeft dat nog gevolgen?
Ja behoorlijk.
Dan zou ik hem niet in de buurt van je hond of kat leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Remcom00 schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:09:

Heeft iemand nog wat leuke custom roms gevonden voor de GT99?
Ik ben zelf behoorlijk gecharmeerd van de S4UI voor de GT99, werkt lekker smooth en alles werkt erop, execpt GPS ofcourse. Als ik een keer tijd heb ga ik kijken of ik iets aan de antenne kan doen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt deze telefoon aan te schaffen het is een Clone van de s4 maar heet dan HDC s4
is 4,7inch en kost maar 120euries wat zouden jullie mij aanraden

Dit willen we hier dus niet
Lees nog eens even de topicwaarschuwing met betrekking tot kloontelefoons.....
Mvg Farmeo

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 19-11-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:33:
Ik sta op het punt deze telefoon aan te schaffen het is een Clone van de s4 maar heet dan HDC s4

knip

Mvg Farmeo
Niet die. Voor die prijs of iets meer zijn er veel betere toestellen te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 19-11-2013 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:33:

knip

Mvg Farmeo
Ik wou meedenken, maar waarom gebruik je een adf.ly doorstuur adres waar je per hit knaken voor vangt?
Je krijgt, wanneer je er op klikt, allerlei pop-ups ed.

Kan je niet de directe url plaatsen? Thanks.
Lees nog eens even de topicwaarschuwing met betrekking tot kloontelefoons.....

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 19-11-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2022
Zo na veel gelezen te hebben plaats ik toch meer een vraag. Ik heb nu nog een galaxy S2 en wil binnenkort een nieuwe telefoon aanschaffen. Nu ben ik best goed op de hoogte van diverse specificaties, maar ik ben door de vele chinese telefoons de weg even kwijt.
Ik wil een goede telefoon voor rond de 200 euro. Is het verstandig om 1 van de toestellen te kopen die nu hot zijn, zoals de iocean X7 Elite, Xiaomi M2s / M2a, Cubot GT99? of is het verstandiger om een paar maandjes te wachten en te kijken wat er begin volgend jaar uit komt?
Ik vind de Xiaomi Mi3 ook erg mooi, maar die is net ff te duur. Misschien wachten tot deze goedkoper wordt?

Ik ben me echt pas de afgelopen twee weken een beetje aan het orienteren op de Chineese markt en over nieuwe ontwikkelingen weet ik dus nog helemaal niets.

van de bovenstaande telefoons vind ik de iOcean de mooiste, maar is deze niet al iets gedateerd of vergis ik mij en gaat de techniek volgend jaar niet veel veranderen??

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen om de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jort82 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:20:
Zo na veel gelezen te hebben plaats ik toch meer een vraag. Ik heb nu nog een galaxy S2 en wil binnenkort een nieuwe telefoon aanschaffen. Nu ben ik best goed op de hoogte van diverse specificaties, maar ik ben door de vele chinese telefoons de weg even kwijt.
Ik wil een goede telefoon voor rond de 200 euro. Is het verstandig om 1 van de toestellen te kopen die nu hot zijn, zoals de iocean X7 Elite, Xiaomi M2s / M2a, Cubot GT99? of is het verstandiger om een paar maandjes te wachten en te kijken wat er begin volgend jaar uit komt?
Ik vind de Xiaomi Mi3 ook erg mooi, maar die is net ff te duur. Misschien wachten tot deze goedkoper wordt?

Ik ben me echt pas de afgelopen twee weken een beetje aan het orienteren op de Chineese markt en over nieuwe ontwikkelingen weet ik dus nog helemaal niets.

van de bovenstaande telefoons vind ik de iOcean de mooiste, maar is deze niet al iets gedateerd of vergis ik mij en gaat de techniek volgend jaar niet veel veranderen??

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen om de knoop door te hakken.
De iOcean is inderdaad geen slechte keus. :9
Xiaomi's zijn over het algemeen wat duurder, en die dalen ook niet gauw in prijs. Zeker niet voor het nieuwe top-of-the-line model, de Mi3.

Momenteel wordt er door MediaTek een ware octa-core geproduceerd, en de eerste telefoon met deze soc is al gesignaleerd. Maar het gaat nog wel even duren voordat de 'merken"' met dergelijke telefoons komen.
Alleen is het nut van 8 precies dezelfde cores niet heel nuttig, los van het feit dat die 8 cores in android zoiezo niet optimaal gebruikt gaan worden.
Het is mijn inziens alleen leuk voor benchmarks. De GPU upgrade is interessanter om naar uit te kijken.

Zoals altijd het geval is bij technologie gaan de ontwikkelingen snel, en ben je dus beter uit als je wacht op de volgende generatie. Maar de vraag is of je dat kunt. Als je nu wat nodig hebt zou ik dan ook nu de iOcean bestellen.
Kun je nog een 4-6 maanden wachten, dan zit er meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
dutchgio schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:28:
[...]

De iOcean is inderdaad geen slechte keus. :9
Xiaomi's zijn over het algemeen wat duurder, en die dalen ook niet gauw in prijs. Zeker niet voor het nieuwe top-of-the-line model, de Mi3.

Momenteel wordt er door MediaTek een ware octa-core geproduceerd, en de eerste telefoon met deze soc is al gesignaleerd. Maar het gaat nog wel even duren voordat de 'merken"' met dergelijke telefoons komen.
Alleen is het nut van 8 precies dezelfde cores niet heel nuttig, los van het feit dat die 8 cores in android zoiezo niet optimaal gebruikt gaan worden.
Het is mijn inziens alleen leuk voor benchmarks. De GPU upgrade is interessanter om naar uit te kijken.

Zoals altijd het geval is bij technologie gaan de ontwikkelingen snel, en ben je dus beter uit als je wacht op de volgende generatie. Maar de vraag is of je dat kunt. Als je nu wat nodig hebt zou ik dan ook nu de iOcean bestellen.
Kun je nog een 4-6 maanden wachten, dan zit er meer in.
Bedankt voor je snelle antwoord! 4 - 6 maanden is wel erg lang als je al 2 jaar met een S2 doet ;) Ik twijfel alleen aan het formaat / gewicht van de iOcean. is wel een heel stuk groter dan wat ik gewend ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Mi2s en Mi2a zijn handzamer, en een groot voordeel van deze telefoons is dat ze een behoorlijk goede GPU hebben. Iets meer 'future-proof' dan de meeste Mediatek socs imo.

edit: en goede GPS ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mottert op 19-11-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Heb zelf een Xiaomi M1 gehad en heb nu een Xiaomi M2.
Dit zijn letterlijk telefoons die je kan vergelijken met de A-merken die je hier in Nederland bij een willekeurige telefoonshop kan vinden.
Geen gezeik/gezeur dus...
Wat wel zo blijft, is dat een "MTK-telefoon" de helft van de prijs is.

Mocht je GPS niet belangrijk vinden en weinig geld willen uitgeven, is een MTK-telefoon geen ramp.
Zo'n Cubot GT99 is belachelijk goed voor zijn prijs (kijkhoek en scherpte van het scherm, snelheid is prima, camera is vergelijkbaar met die van Samsung S2 qua kwaliteit...naast GPS-probleem is intern geheugen voor apps wel wat beperkt).

Overigens denk ik dat de prijs van de huidige MTK-telefoons verder gaat dalen:
http://www.gizchina.com/2...launching-weeks-starting/

[ Voor 9% gewijzigd door ezra070 op 19-11-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
ezra070 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:01:
Heb zelf een Xiaomi M1 gehad en heb nu een Xiaomi M2.
Dit zijn letterlijk telefoons die je kan vergelijken met de A-merken die je hier in Nederland bij een willekeurige telefoonshop kan vinden.
Geen gezeik/gezeur dus...
Wat wel zo blijft, is dat een "MTK-telefoon" de helft van de prijs is.

Mocht je GPS niet belangrijk vinden en weinig geld willen uitgeven, is een MTK-telefoon geen ramp.
Zo'n Cubot GT99 is belachelijk goed voor zijn prijs (kijkhoek en scherpte van het scherm, snelheid is prima, camera is vergelijkbaar met die van Samsung S2 qua kwaliteit...naast GPS-probleem is intern geheugen voor apps wel wat beperkt).

Overigens denk ik dat de prijs van de huidige MTK-telefoons verder gaat dalen:
http://www.gizchina.com/2...launching-weeks-starting/
Duidelijk verhaal als had ik de Cubot al een beetje afgeschreven. Ik twijfel erg tussen de Xiaomi's M2A of M2S (wat het verschil precies is ben ik nog aan het uitzoeken) en de iOcean. Heeft de iOcean ook last met GPS ontvangst? Dus de Xiaomi's kan ik gewoon in een shop in reallife bekijken? Dan ga ik dat eerst even doen denk ik en dan wacht ik dit jaar waarschijnlijk nog even af en ik hou gewoon dit topic goed in de gaten.
ik ga toch over op een SIM only abbo dus die zet ik voorlopig nog even in mijn S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt ook wachten op de nieuwe ZTE Nubia 5s en Nubia 5s mini.
Volgens mij krijgen ze dezelfde formaten als de voorgangers (zonder s), maar beide met een Qualcomm cpu.
De 5s mini wordt de directe concurrent van de Xiaomi mi2s, met nagenoeg dezelfde specs, maar dan met LTE (mogelijk niet alle regio's), uitbreidbaar geheugen, betere Sony camera en een 4,7" scherm.

De 5s wordt een directe concurrent van de Xiaomi Mi3 met 5" scherm met een hoge resolutie, volgens mij meer dan full-hd (gewoon full-hd, ik dacht dat er ergens anders een hogere resoultie stond), verder zit er infrarood op, 2,3Ghz Snapdragon 800 en ondersteund hij W-fi ac30.

prijzen zitten tussen de $250 en $560 en vanaf 26 november te koop in Azië

bron o.a.:
http://translate.google.n...26bih%3D860%26tbs%3Dqdr:d

De redactie is hiervan reeds op de hoogte gesteld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 19-11-2013 11:26 . Reden: full-hd edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na lang wikkenen wegen heb ik gisteren mijn gsm besteld bij merimobiles.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Neo N003 zwart 2G/32GB versie.
Ik vond dit een erg goede deal voor 200 euro inclusief bezorgen door DHL.

nu heb ik alleen paar kleine vraagjes en daar hbben jullie vast een atwoord op hoop ik :-)

1. root.. als dit er niet op staat. iemand een hint waar ik dit kan vinden ? of gewoon XDA ?
2. rom. eigenlijk zelfde vraag als 1. iemand een goede tip ?
3. inport kostten. stel ik krijg dit. pin ik dit aan de deur? betaal ik dit cash ? (ik heb voor het eerst wat besteld via china en dit word bezorgd via DHL)
4. er werd gesproken over een MHL kabel echter verkoopt merimobiles die niet. weet iemand of ik hier in nederland die kan krijgen ? en eventueel andere accosoires ? zoals smart flip case etc? of een mede tweaker die deze verkoopt? of is mijn optie echt een andere chinese site ?

alle andere tips zijn ook erg welkom.

Als ik hem binnen heb gekregen zal ik er wat fotos en een eerste indruk /revieuw over plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:19:
Nou na lang wikkenen wegen heb ik gisteren mijn gsm besteld bij merimobiles.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Neo N003 zwart 2G/32GB versie.
Ik vond dit een erg goede deal voor 200 euro inclusief bezorgen door DHL.

nu heb ik alleen paar kleine vraagjes en daar hbben jullie vast een atwoord op hoop ik :-)

1. root.. als dit er niet op staat. iemand een hint waar ik dit kan vinden ? of gewoon XDA ?
Moet je even MTK Rooting tools gebruiken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2247537
2. rom. eigenlijk zelfde vraag als 1. iemand een goede tip ?
Hier staan N003 tussen, wel even kijken of je de Premium of Youth variant hebt.. http://www.needrom.com/phone-roms/neo/
3. inport kostten. stel ik krijg dit. pin ik dit aan de deur? betaal ik dit cash ? (ik heb voor het eerst wat besteld via china en dit word bezorgd via DHL)
Cash en soms nog gepast nodig ook..
4. er werd gesproken over een MHL kabel echter verkoopt merimobiles die niet. weet iemand of ik hier in nederland die kan krijgen ? en eventueel andere accosoires ? zoals smart flip case etc? of een mede tweaker die deze verkoopt? of is mijn optie echt een andere chinese site ?
eBay of AliExpress..
alle andere tips zijn ook erg welkom.

Als ik hem binnen heb gekregen zal ik er wat fotos en een eerste indruk /revieuw over plaatsen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Nog een aanvulling op Kiswum zijn post via http://www.gizchina.com/2...ia-z5s-z5s-mini-launched/
As it stands the two new phones are only available in China, but as the previous Z5 has official made its way to the U.S we expect these models will also.
Misschien ook een release in NL/Europa?

Anyways, erg interessante specs!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
Kiswum schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:17:
Volgens mij krijgen ze dezelfde formaten als de voorgangers (zonder s), maar beide met een Qualcomm cpu.
De 5s mini wordt de directe concurrent van de Xiaomi mi2s, met nagenoeg dezelfde specs, maar dan met LTE (mogelijk niet alle regio's), uitbreidbaar geheugen, betere Sony camera en een 4,7" scherm.

De 5s wordt een directe concurrent van de Xiaomi Mi3 met 5" scherm met een hoge resolutie, volgens mij meer dan full-hd (gewoon full-hd, ik dacht dat er ergens anders een hogere resoultie stond), verder zit er infrarood op, 2,3Ghz Snapdragon 800 en ondersteund hij W-fi ac30.

bron o.a.:

Ga ik zeker in de gaten houden! Ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:24:
[...]

Cash en soms nog gepast nodig ook..

[...]
ai.. serieus? maar hoor ik dit van te voren ?
en bedankt voor de andere tips. heb de sites meteen opgeslagen.
als andere nog tips hebben hoor ik dit ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Met het vorige model wilden ze nog wel naar Europa komen, de enige reden waarom ik dat zou wilen zou de 2 jaar garantie zijn en het opsturen blijft binnen Europa.
Voor de prijs hoef je het niet te doen, want er zal wel 20-30% bovenop komen.

http://androidworld.nl/ni...e-camera-ook-naar-europa/

@noasplinter en Quad,
Ik dacht dat je alleen met creditcard kon betalen bij de koerier.
Je kunt in ieder geval altijd het pakketje ophalen bij een DHL punt. Daar kun je gewoon pinnen.
http://www.dhl.nl/nl/expr...dhl_vestiging_vinden.html

Oh ja, je krijgt pas bij de deur te horen of je importkosten moet betalen en hoeveel dit zal zijn (tussen de 15-35 euro over het algemeen, maar je hoeft niet altijd te betalen.)

[ Voor 41% gewijzigd door Kiswum op 19-11-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:36

Kirpeknots

Wazzup!

Bedankt el_jay voor de kortingscodes! Ik heb er gebruik van gemaakt.

Ik heb vorige week een Lenovo P780 besteld (die met die big-ass 4000mAh accu). Via GeekBuying voor €182,80 ink verzending. Niet gek. Hij gaat mijn Galaxy Note 2 vervangen die ik nu in de KPN lease heb. Ik ga naar sim-only volgend jaar. Of misschien wel sims-only (data sim en telefonie sum). De P780 is immers dual-sim. Mijn note is krachtiger, heeft een iets groter scherm en een prima accu. De P780 heeft nog een grotere accu. Die halve inch schermdiagonaal kunnen we prima missen. Als de MTK6589 3/4e van de snelheid van de Note 2 met quadcore exynos haalt dan vind ik het nog prima.

Ik ben benieuwd naar de standaard rom en eventueel aangepaste roms. Ik begreep dat er nog geen Cyanogenmod is voor deze chipset MTK6589 en dat er sowieso geen dual-sim in Cyanogenmod zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kirpeknots schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:57:
Bedankt el_jay voor de kortingscodes! Ik heb er gebruik van gemaakt.

Ik heb vorige week een Lenovo P780 besteld (die met die big-ass 4000mAh accu). Via GeekBuying voor €182,80 ink verzending. Niet gek. Hij gaat mijn Galaxy Note 2 vervangen die ik nu in de KPN lease heb. Ik ga naar sim-only volgend jaar. Of misschien wel sims-only (data sim en telefonie sum). De P780 is immers dual-sim. Mijn note is krachtiger, heeft een iets groter scherm en een prima accu. De P780 heeft nog een grotere accu. Die halve inch schermdiagonaal kunnen we prima missen. Als de MTK6589 3/4e van de snelheid van de Note 2 met quadcore exynos haalt dan vind ik het nog prima.

Ik ben benieuwd naar de standaard rom en eventueel aangepaste roms. Ik begreep dat er nog geen Cyanogenmod is voor deze chipset MTK6589 en dat er sowieso geen dual-sim in Cyanogenmod zit.
3/4 van quadcore exynos? Not even close.. :o
Cyanogenmod is ook alleen maar hopen, maar dat zie ik niet vandaag of morgen gebeuren.
Het is ook al tijden stil rondom dat cyanogenmod-FAEA F2s project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:36

Kirpeknots

Wazzup!

Mijn note 2 scoort 16188 in AnTuTu. Ik las dat de P780 12787/13757 zou halen in deze benchmark. Het is maar een benchmark idd. Ik weet niet of het verschil tussen de quadcore Mediatek 6589 en de quadcore exynos groter is in de normale ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kirpeknots schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:08:
Mijn note 2 scoort 16188 in AnTuTu. Ik las dat de P780 12787/13757 zou halen in deze benchmark. Het is maar een benchmark idd. Ik weet niet of het verschil tussen de quadcore Mediatek 6589 en de quadcore exynos groter is in de normale ervaring.
Benchmarks zeggen niet zoveel.
Die octacore van mediatek scoort in de 20.000 en met een full-hd scherm zelfs hoger dan met een hd scherm. 8)7

In de praktijk gebruik je die 8 cores nooit tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:17:

bron o.a.:

De officiële press-release is vandaag in Beijing :)

Edit:
Ah kijk: vers van de pers :)
http://news.softpedia.com...bia-Z5S-mini-401474.shtml

Er staat alleen niets over Dual-SIM... ;(

Heb zelf een ZTE Grand X Quad en moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben over ZTE _/-\o_

Misschien ietsje duurder, maar de kwaliteit is ook echt veel beter dan al die imitatiezooi waar je zelf nog een GPS antenne aan moet lassen etc. (Ik hoop niet dat ik nu mensen beledig O-) )

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 19-11-2013 12:56 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
FlowDesign schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:40:
[...]

De officiële press-release is vandaag in Beijing :)

Edit:
Ah kijk: vers van de pers :)
http://news.softpedia.com...bia-Z5S-mini-401474.shtml

Heb zelf een ZTE Grand X Quad en moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben over ZTE _/-\o_

Misschien ietsje duurder, maar de kwaliteit is ook echt veel beter dan al die imitatiezooi waar je zelf nog een GPS antenne aan moet lassen etc. (Ik hoop niet dat ik nu mensen beledig O-) )
Top, Die 16GB variant Z5S voor 328 dollar is een mooi toestel zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dollarprijs = europrijs die je betaalt bij die webshops dus reken maar op minimaal 246 euro voor de mini en 328 euro vanafprijs voor de Z5S..

Maar blijven mooie telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Jammer dat de ZTE nubia's geen Dual sim zijn (of deze keer wel? Al lijkt me dat onmogelijk met een snapdragon 600?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
Ach die mini is ook niet verkeerd... we gaan het zien wanneer ze in de verschillende webshops te verkrijgen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dutchgio schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:01:
Dollarprijs = europrijs die je betaalt bij die webshops dus reken maar op minimaal 246 euro voor de mini en 328 euro vanafprijs voor de Z5S..

Maar blijven mooie telefoons...
Die prijsverschillen gelden alleen als ze ook in Nederland te koop zijn, inclusief de Nederlandse rechten/bepalingen.
Als je het via een webshop in China besteld, dan wordt het redelijk netjes omgerekend en anders betaal je gewoon in hun eigen valuta via bijv. paypal. Dat schijnt ook nog wel verschil te maken in de uiteindelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
jort82 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:04:
Ach die mini is ook niet verkeerd... we gaan het zien wanneer ze in de verschillende webshops te verkrijgen zijn
Inderdaad, al vind ik het gek dat de afmetingen van het scherm nergens te vinden zijn, of lees ik er gewoon overal keihard overheen?

Mocht het een 4,3 of 4,5 zijn en mocht de LTE-versie het doen op het Vodafone-netwerk in Nederland, dan kan mijn Galaxy S3 in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoppa! schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:00:
[...]

Inderdaad, al vind ik het gek dat de afmetingen van het scherm nergens te vinden zijn, of lees ik er gewoon overal keihard overheen?

Mocht het een 4,3 of 4,5 zijn en mocht de LTE-versie het doen op het Vodafone-netwerk in Nederland, dan kan mijn Galaxy S3 in de verkoop.
Z5S is 5" en Z5S mini is 4,7".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
5" en 4,7" is het huidige en vorige model
Het formaat van de vorige versie was:137.7*68.8*7.6 mm en 134.8*65.7*10.3mm.
Ik heb het gevoel dat de formaten hetzelfde zijn gebleven.

[ Voor 1% gewijzigd door Kiswum op 19-11-2013 16:32 . Reden: specs verbeterd van de 5" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kiswum schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:09:
5" en 4,7" is het huidige en vorige model
Het formaat van de vorige versie was:138*68.8*7.6mm en 134.8*65.7*10.3mm.
Ik heb het gevoel dat de formaten hetzelfde zijn gebleven.
Je bent niet de enige, aangezien dit mijn bron is: http://www.engadget.com/2013/11/19/nubia-z5s-lte-mini-china/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb meerdere bronnen (>10) doorgelezen en vertalingen bekeken en er stond nergens echt maten bij (alleen van de breedte en dikte), ik heb verschillende keren gezien (zoals bij jou link), dat het een regelrechte opvolger is met wat veranderingen van specs.
Zoals de cpu, camera's en wi-fi ac support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kiswum schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:14:
Ik heb meerdere bronnen (>10) doorgelezen en vertalingen bekeken en er stond nergens echt maten bij (alleen van de breedte en dikte), ik heb verschillende keren gezien (zoals bij jou link), dat het een regelrechte opvolger is met wat veranderingen van specs.
Zoals de cpu, camera's en wi-fi ac support.
Hier wel degelijk. http://news.mydrivers.com/1/283/283349.htm#ystfuv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik mis dan nog wel de maten van de kleine variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kiswum schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:27:
Ik mis dan nog wel de maten van de kleine variant.
Even doorklikken en voila: http://news.mydrivers.com/1/283/283362.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoe graag ik het ook zou willen, maar wat zijn de maten nou eigenlijk? Het schermformaat is overal wel te vinden ;)

Hier de maten van de vorige varianten:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=5853&idPhone2=5852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
Kiswum schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:31:
Hoe graag ik het ook zou willen, maar wat zijn de maten nou eigenlijk? Het schermformaat is overal wel te vinden ;)

Hier de maten van de vorige varianten:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=5853&idPhone2=5852
De maten zijn hetzelfde als de oude.
de Z5s 137.7 x 68.8 x 7.6mm
de mini heeft volgens mij dezelfde afmetingen maar dan met een 4.7" scherm en andere specs en iets lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:24:
[...]

Hier staan N003 tussen, wel even kijken of je de Premium of Youth variant hebt.. http://www.needrom.com/phone-roms/neo/
ik neem aan: youth 1G/4GB en premium 2G/32GB ?
dus dan heb ik de premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Wie heeft de jiake v8 al besteld? :P De eerst normaal te verkrijgen Octa core met NFC!

Adr01 in "\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen."

[ Voor 15% gewijzigd door Adr01 op 19-11-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ter informatie:
Cubot GT99 16 oktober besteld bij Tmart, vandaag (19 november) bezorgd door de postbode...

/edit
Deze was dus bedoeld voor het andere topic... :X

[ Voor 21% gewijzigd door Teleluvr op 19-11-2013 21:59 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.