allemaal hartelijk bedankt echt top
Daantje, je kunt natuurlijk ook gaan voor de Alcatel M'Pop. Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van de kijkshop krijg je 5 euro korting.daantjecool schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:50:
allemaal hartelijk bedankt echt top
Vervolgens koop je bij de kijkshop voor EUR 89,99 deze telefoon met een geheugen van 4GB, waarvan 512 MB werkgeheugen en een dualcore processor van 1 GHz en een 5 MP camera. Die 5 euro gaat er af, maar je betaald nog eens 6,05 thuiskopieheffing. Dit is een prepaidtelefoon van KPN, met een cashback van 20 euro en nog eens 20 euro extra beltegoed.
Je hebt dan dus een telefoon voor EUR 71,04 met een prijs/kwaliteit verhouding waar nauwelijks een chinese phone tegenop kan en bovendien heb je een normale 24 maanden fabrieksgarantie.
Kun je met je LG P350 nog even lekker spelen. Er staan zat leuke roms op XDA voor die phone.
dan vind ik dat je even goed wat kunt door sparen voor een budget chineesje, lenovo a820/a830 alcatel, Jiayu G2 etc hebben ook enkele leuke modelletjes voor budget prijzen.Veenix schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:19:
[...]
Daantje, je kunt natuurlijk ook gaan voor de Alcatel M'Pop. Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van de kijkshop krijg je 5 euro korting.
Vervolgens koop je bij de kijkshop voor EUR 89,99 deze telefoon met een geheugen van 4GB, waarvan 512 MB werkgeheugen en een dualcore processor van 1 GHz en een 5 MP camera. Die 5 euro gaat er af, maar je betaald nog eens 6,05 thuiskopieheffing. Dit is een prepaidtelefoon van KPN, met een cashback van 20 euro en nog eens 20 euro extra beltegoed.
Je hebt dan dus een telefoon voor EUR 71,04 met een prijs/kwaliteit verhouding waar nauwelijks een chinese phone tegenop kan en bovendien heb je een normale 24 maanden fabrieksgarantie.
Kun je met je LG P350 nog even lekker spelen. Er staan zat leuke roms op XDA voor die phone.
Ik zou toch proberen voor de standaard 1gb ram te gaan als ik jouw was, anders loopt je geheugen direct vol en word je gsm sloom wat voor een hoop frustratie gaat zorgen.
Ik zou wat spelen met je gsm die je nu hebt, ontdekken hoe je custom roms enzo kan aan de praat krijgen, zo ga je je kennis van android zelf verbeteren, en ga je snel weten wat je wilt/wenst te hebben in een goedkope gsm.
Niet vergeten een single core 1gb ram met degelijke processor en goede custom rom draait beter dan een dual core 512mb ram toestelletje. Mijn backup samsung i9000 draait gegarandeerd beter dan mijn Samung galaxy S duos met maar 768mb ram en ze zijn beide van een custom rom voorzien.
(dat is dus de reden waarom ik naar chineesjes ben overgestapt)
[ Voor 10% gewijzigd door Robinator op 21-10-2013 18:30 ]
Ondanks deze opmerking was ik toch benieuwd, en hij ligt nu voor me. (Ik kan hem toch nog retouren binnen 30 dagen...Hoppa! schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:42:
[...]
€ 199,-
Achterlijk veel geld. Voor 100 euro meer heb je een Nexus 4 en die doet het volgend jaar ook nog....
En in China koop je voor dat geld echt veel en veel beter dan deze Wolfgang. Maar inderdaad, het lijkt sterk op de Amoi. Ook qua afmetingen en specs.
Maar nu:
Ik kan direct in de stock android recovery <e3> komen.
Vanuit deze recovery kan ik zo te zien wel zips installeren, en je zou dus zeggen dat deze methode dus simpelweg tot een gerootte wolfgang leidt. (Zonder CWM dus)
Verder vraag ik mij af of het mogelijk is om de wolfgang rom te backuppen; vervolgens een AMOI N828 te kopen, en de wolfgang rom erop te zetten. (Rom is 4.2.1)
Ik zit nog heel erg te dubben of het gedoe met flashen, en het wachten op een chinese variant, een echte Amoi N828 dus, (van minideal.net denk ik) al dan niet met heffingen, opweegt tegen het gewoon gaan gebruiken van deze wolfgang. Het verschil is 84 euro bij de huidige dollarkoers. Net te veel om niet te twijfelen in elk geval.
Het toestel werkt immers helemaal prima, en de ondersteuning vanuit Aliance Technology schijnt heel goed te zijn. (In dat geval wil ik alleen nog rooten, busybox erop, en de splash screens vervangen. De wolfgang splashes zijn echt TE erg.)
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
graag wat advies/tips
Heb hiervoor Newman N1 gehad die helaas kapot gevallen is. Het was een fijn toestelletje.
Daarna een blunder begaan door een Pulid F13 te kopen. Daarmee heb ik een softwareprobleem en ik kan nergens de recovery files en rom vinden om deze weer werkbaar te maken. Zelfs het mailadres op hun site werkt niet. Dus die ligt ergens in een kast stof te vangen
(als iemand hierover tips heeft, hoor ik het graag)
Dus ben ik alweer op zoek naar een dualsim van rond €200. Ik ben erg gecharmeerd van rechthoekige ontwerpen zoals de Iocean X7. Maar aangezien ik regelmatig gebruik maak van gps lijkt me dat toch niet zo'n goede keuze (zie forum).
De THL W11 vind ik ook mooi maar daarvan kan men de batterij niet vervangen... en hoort nogal eens dat de batterij het vrij snel kan begeven.
De Xiaomi Hongmi is ook zo'n mooi toestel. Nadeel van deze is het niet hebben van 3G in Europa. Ik zal er zelf geen gebruik van maken, maar wellicht als ik het toestel wil verkopen zal het niet zo populair zijn. Iets anders is de Miui rom. Kan ik hier ook custom roms op zetten of zit ik vast aan de Miui roms?
Verdere eisen:
Heb hiervoor Newman N1 gehad die helaas kapot gevallen is. Het was een fijn toestelletje.
Daarna een blunder begaan door een Pulid F13 te kopen. Daarmee heb ik een softwareprobleem en ik kan nergens de recovery files en rom vinden om deze weer werkbaar te maken. Zelfs het mailadres op hun site werkt niet. Dus die ligt ergens in een kast stof te vangen

Dus ben ik alweer op zoek naar een dualsim van rond €200. Ik ben erg gecharmeerd van rechthoekige ontwerpen zoals de Iocean X7. Maar aangezien ik regelmatig gebruik maak van gps lijkt me dat toch niet zo'n goede keuze (zie forum).
De THL W11 vind ik ook mooi maar daarvan kan men de batterij niet vervangen... en hoort nogal eens dat de batterij het vrij snel kan begeven.
De Xiaomi Hongmi is ook zo'n mooi toestel. Nadeel van deze is het niet hebben van 3G in Europa. Ik zal er zelf geen gebruik van maken, maar wellicht als ik het toestel wil verkopen zal het niet zo populair zijn. Iets anders is de Miui rom. Kan ik hier ook custom roms op zetten of zit ik vast aan de Miui roms?
Verdere eisen:
- 4,5 tot max 5 inch
- wifi en gps die het naar behoren doen
- 1 Gb ram lijkt me voldoende (ik ben een lichte gebruiker)
- dual sim
- minstens 1,5 Ghz
- minstens 2000 mah
- levende community met custom roms
Dan ga je helaas niks vinden,.
Verzekerd zijn van Goede gps en minder dan 200 euro uitgeven is denkik geen optie.
Je zou de de duurdere Xiaomi's kunnen overwegen, de m2A/S
Verzekerd zijn van Goede gps en minder dan 200 euro uitgeven is denkik geen optie.
Bedankt, claim bij Paypal ingediend en netjes van Orientdeal mijn geld terug gekregenintraxi schreef op donderdag 19 september 2013 @ 02:11:
[...]
Ook een 'item not received' claim indienen bij paypal. Moet wel binnen 45 dagen.
Dat vind ik nou echt onzin. Met 512 MB kun je best uit de voeten. En Daantje zijn huidige telefoon is een Android 2.2 toestel op 600 MHz met een scherm van 2,8 inch en maar liefst 140 MB geheugen! Overigens heb ik op dit zelfde toestel Android 4.2.2 stabiel draaien.robin-sips2 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:27:
[...]
Ik zou toch proberen voor de standaard 1gb ram te gaan als ik jouw was, anders loopt je geheugen direct vol en word je gsm sloom wat voor een hoop frustratie gaat zorgen.
Een phone met 4 inch scherm, 512 MB en een dual core op 1 GHz is dan een wereld van verschil. Bovendien loopt Daantje geen risico op bijbetalen aan de postbode en een slechte (indien bestaande) aftersales.
de Xiaomi's zijn single sim... heb een dual sim nodigdutchgio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:46:
Je zou de de duurdere kunnen overwegen, de m2A/S
Levende community dat zijn maar een paar toestellen denk ik. Precies de toestellen die hier ook een eigen topic hebben.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De Lenovo S750 heeft echter prima GPS en bovengemiddelde WIFI ontvangst, kost EUR155, dus het kan wel onder de EUR 200. (ok niet 1.5 ghz maar slechts 1.2 ...)dutchgio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:46:
Op mijn werk ontvang ik zelfs in de liften WIFI. GPS is vergelijkbaar met mijn Nokia 620, ook geen slechte benchmark dacht ik.
edit:// en de blikken die je ziet als je zegt dat jouw telefoon wel waterdicht is, alleen dat al is het geld waard
[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 21-10-2013 20:16 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Over de A820 zie ik ook geen klachten, maar die heeft niet minimaal 1,5 Ghz (1,2 quadcore) en ook geen levendige modcommunity.
/▌
Mag ik weten hoe jij dat hebt gedaanVeenix schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:16:
[...]
Dat vind ik nou echt onzin. Met 512 MB kun je best uit de voeten. En Daantje zijn huidige telefoon is een Android 2.2 toestel op 600 MHz met een scherm van 2,8 inch en maar liefst 140 MB geheugen! Overigens heb ik op dit zelfde toestel Android 4.2.2 stabiel draaien.
Een phone met 4 inch scherm, 512 MB en een dual core op 1 GHz is dan een wereld van verschil. Bovendien loopt Daantje geen risico op bijbetalen aan de postbode en een slechte (indien bestaande) aftersales.
Ook dat is een goede bedankt !!!Veenix schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:16:
[...]
Dat vind ik nou echt onzin. Met 512 MB kun je best uit de voeten. En Daantje zijn huidige telefoon is een Android 2.2 toestel op 600 MHz met een scherm van 2,8 inch en maar liefst 140 MB geheugen! Overigens heb ik op dit zelfde toestel Android 4.2.2 stabiel draaien.
Iemand van de S750 bezitters al de MIUI port geprobeerd? Mijn vriendin gebruikt de gsm, en ik mag er niet langer mee spelen van haar ;-)franssie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:30:
[...]
jorge.regula in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"
Die rom heb ik er net met succes opgezet (ik had een driver probleem, is opgelost, DM me eventueel voor die driver want ik ben de link kwijt), start ook in het russisch oid maar is ook NL in te stellen.
Dus nu werkt Waze en Calendar nu eindelijk ook bij mij. (alleen lijkt netflix per se over mijn 3G te willen ipv mijn wifi maar dat is minder belangrijk dan Calendar).
Top toestel, ga je geen spijt van krijgen
http://www.needrom.com/mobile/lenovo-s750-miui/
Staat wel al in de comments dat een aantal dingen niet werken, oa gps wat voor haar vrij cruciaal is...
lijkt me gewoon een slechte port (heb nog zelf geen s750), ik ga mezelf er wat op verdiepen, zodra ik hem heb begin ik ermee te spelen (naar goede gewoontejorge.regula schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:10:
[...]
Iemand van de S750 bezitters al de MIUI port geprobeerd? Mijn vriendin gebruikt de gsm, en ik mag er niet langer mee spelen van haar ;-)
http://www.needrom.com/mobile/lenovo-s750-miui/
Staat wel al in de comments dat een aantal dingen niet werken, oa gps wat voor haar vrij cruciaal is...
Zo, gisteren lag de Xiaocai X9 op de mat, netjes vanuit Duitsland met DHL verstuurd (zie hierboven ergens). Het is de 'witte' versie, hier zitten niet alle kleuren covers bij, die kan je apart bijbestellen.
Eerste gevoel: erg positief, mooie, strakke, dunne (7.9mm) quadcore voor 129€. Ik heb hem wel geroot (erg makkelijk) maar nog geen custom ROM geinstalleerd, heb het tot nog toe niet nodig, hoewel de skin niet heel erg mooi is werkt hij best prima.
Ik zal binnenkort een uitgebreidere review posten, eerst even spelen
.
Eerste gevoel: erg positief, mooie, strakke, dunne (7.9mm) quadcore voor 129€. Ik heb hem wel geroot (erg makkelijk) maar nog geen custom ROM geinstalleerd, heb het tot nog toe niet nodig, hoewel de skin niet heel erg mooi is werkt hij best prima.
Ik zal binnenkort een uitgebreidere review posten, eerst even spelen
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Grootste pluspunt inderdaad, dun en erg lekker licht.
Scherm valt mij tegen maar verder wel scherp itt de 'nederlandse' telefoons in deze prijsklasse.
Scherm valt mij tegen maar verder wel scherp itt de 'nederlandse' telefoons in deze prijsklasse.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zelf had ik ongeveer de zelfde minimale eisen en heb ik gisteren uiteindelijk een Neo N003 besteld. Daar zijn al wel een aantal ROMs voor te vinden op hun officieele site maar nog niet erg veel, misschien komt dat nog want het toestel is volgens mij redelijk populair.roontje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:35:
[...]
Verdere eisen:alvast bedankt voor de reacties
- 4,5 tot max 5 inch
- wifi en gps die het naar behoren doen
- 1 Gb ram lijkt me voldoende (ik ben een lichte gebruiker)
- dual sim
- minstens 1,5 Ghz
- minstens 2000 mah
- levende community met custom roms
De Xiaomi's zijn erg mooi maar lijkt me moeilijk aan te komen gezien ze zo snel zijn uitverkocht elke keer.
In ieder geval komt mijn Neo ergens eind deze week binnen, zal mijn bevindingen hier posten.
[ Voor 25% gewijzigd door mxchael op 22-10-2013 11:18 ]
Wat is volgens jullie de beste keuze (met motivatie) uit de volgende twee:
Neo N003T (2+32) of iOcean X7 Elite (2+32) ?
De iOcean heeft op dit moment een grotere community, zelfs hier op Tweakers.not-smart-yet schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:55:
Wat is volgens jullie de beste keuze (met motivatie) uit de volgende twee:
Dat resulteerd in meer ROMS, maar ook meer Tweakers waaraan je kunt vragen voor hulp; bijvoorbeeld of zij ook tegen bepaalde problemen aanlopen, en hoe dit op te lossen is.
De Neo heeft volgens mij wel een grotere batterij.
Verwijderd
De NEO N003 heeft ook Gorilla Glas (ASH Tempetrted Glas?), gezien het aantal kapotte schermen in het iOcean topic zou ik wel de voorkeur geven aan de NEO N003.dutchgio schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:42:
[...]
De iOcean heeft op dit moment een grotere community, zelfs hier op Tweakers.
Dat resulteerd in meer ROMS, maar ook meer Tweakers waaraan je kunt vragen voor hulp; bijvoorbeeld of zij ook tegen bepaalde problemen aanlopen, en hoe dit op te lossen is.
De Neo heeft volgens mij wel een grotere batterij.
Neemt niet weg dat die wel heel erg lelijk is terwijl de iOcean 1 van de mooiere toestellen is!
Dat was voor mij niet helemaal duidelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
De NEO N003 heeft ook Gorilla Glas (ASH Tempetrted Glas?), gezien het aantal kapotte schermen in het iOcean topic zou ik wel de voorkeur geven aan de NEO N003.
Neemt niet weg dat die wel heel erg lelijk is terwijl de iOcean 1 van de mooiere toestellen is!
De ene site zegt van wel, de ander van niet.
Gewoon met beleid omgaan werkt tot dusver prima; mijn iOcean is ondanks dat ik m 1 keer heb laten vallen nog helemaal heel
De N003 heeft Gorilla Glass 2. En wordt door Gizchina omschreven als de best gelukte MTK telefoon...dutchgio schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Dat was voor mij niet helemaal duidelijk.
Gewoon met beleid omgaan werkt tot dusver prima; mijn iOcean is ondanks dat ik m 1 keer heb laten vallen nog helemaal heel
Dat is meestal een reden om voorzichtig te zijndutchgio schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Dat was voor mij niet helemaal duidelijk.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Hoi Daan wellicht is dit iets voor je heb goede ervaringen met deze telefoon:daantjecool schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:06:
hallo ik had een vraag ik ben opzoek naar een smartphone en aangezien ik zeker niet teveel wil uitgeven (ben een 13 jarige) .Dacht ik aan een chinese smartphone ik weet wel het een en ander van telefoons. Maar ik vroeg me af of je iets leuks kan kopen voor max 65 euro
had de volgende telefoons al opgezocht:
Feiteng h10
phicomm k390
hisiki g2
heeft iemand misschien nog andere voorstellen
alvast bedankt
mvg. Daan
http://www.geekbuying.com...S-3G-GPS-Grey-318837.html
In de Gizchina review wordt gezegd dat het Asahi Laminated glas is en geen Gorilla Glass 2!Momus schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:30:
[...]
De N003 heeft Gorilla Glass 2. En wordt door Gizchina omschreven als de best gelukte MTK telefoon...
http://www.gizchina.com/2013/09/02/neo-n003-review/
Inderdaad, ik las elders dat het Gorilla Glass 2 was. In ieder geval in het dan Dragontrail Glass en dat is vergelijkbaar.EJ_V schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:44:
[...]
In de Gizchina review wordt gezegd dat het Asahi Laminated glas is en geen Gorilla Glass 2!
Wikipedia: Dragontrail
Nou, ik heb de gok maar gewaagd, N828 besteld bij minideal.net. Ben benieuwd, ik hoop dat het toestel nog binnen is voordat de Aldi-30-dagen voorbij zijn. Wellicht is een collega nog geïnteresseerd in de wolfgang, dan heb ik alle tijd.Mistraller schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:35:
[...]
Ondanks deze opmerking was ik toch benieuwd, en hij ligt nu voor me. (Ik kan hem toch nog retouren binnen 30 dagen...) Ik kan bevestigen: Het IS de N828. Look en feel is ok, voor mij is dit een prima toestel.
Maar nu:
Ik kan direct in de stock android recovery <e3> komen.
Vanuit deze recovery kan ik zo te zien wel zips installeren, en je zou dus zeggen dat deze methode dus simpelweg tot een gerootte wolfgang leidt. (Zonder CWM dus)
Verder vraag ik mij af of het mogelijk is om de wolfgang rom te backuppen; vervolgens een AMOI N828 te kopen, en de wolfgang rom erop te zetten. (Rom is 4.2.1)
Ik zit nog heel erg te dubben of het gedoe met flashen, en het wachten op een chinese variant, een echte Amoi N828 dus, (van minideal.net denk ik) al dan niet met heffingen, opweegt tegen het gewoon gaan gebruiken van deze wolfgang. Het verschil is 84 euro bij de huidige dollarkoers. Net te veel om niet te twijfelen in elk geval.
Het toestel werkt immers helemaal prima, en de ondersteuning vanuit Aliance Technology schijnt heel goed te zijn. (In dat geval wil ik alleen nog rooten, busybox erop, en de splash screens vervangen. De wolfgang splashes zijn echt TE erg.)
Saillant detail: antutu meldt dat er in de wolfgang een MT6589T zit...Hij loopt echter gewoon op 1.2Ghz en niet op 1.5.
NB: boot animation heb ik inmiddels gevonden, gewoon onder /system/media. Kwestie van rooten en replacen zoals vaak al beschreven
Kan je met een scatter file voor de MT6589 ook de boot splash aanpassen?
---------------
Waarom haal je bij de Aldi een telefoon om die weer terug te brengen en hem in China te bestellen?Mistraller schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Nou, ik heb de gok maar gewaagd, N828 besteld bij minideal.net. Ben benieuwd, ik hoop dat het toestel nog binnen is voordat de Aldi-30-dagen voorbij zijn. Wellicht is een collega nog geïnteresseerd in de wolfgang, dan heb ik alle tijd.
/▌
Verwijderd
Er bestaat een programma voor Windows waarmee je dit kunt doen.Mistraller schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Nou, ik heb de gok maar gewaagd, N828 besteld bij minideal.net. Ben benieuwd, ik hoop dat het toestel nog binnen is voordat de Aldi-30-dagen voorbij zijn. Wellicht is een collega nog geïnteresseerd in de wolfgang, dan heb ik alle tijd.
Saillant detail: antutu meldt dat er in de wolfgang een MT6589T zit...Hij loopt echter gewoon op 1.2Ghz en niet op 1.5.
NB: boot animation heb ik inmiddels gevonden, gewoon onder /system/media. Kwestie van rooten en replacen zoals vaak al beschreven
Kan je met een scatter file voor de MT6589 ook de boot splash aanpassen?
Ik wil ook de NEO N003 2GB/32GB bestellen bij Mixeshop.
Nu las ik ergens dat er geen Play Store op kan?
Zijn er verder nu minpunten aan dit toestel of kan ik 'm gerust bestellen bij de Mixeshop?
Zijn er verder nu minpunten aan dit toestel of kan ik 'm gerust bestellen bij de Mixeshop?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Heb specs iocean x7 Elite ((2+32) en NEO N003 (2+32) vergeleken op minideal.net. Volgens deze vergelijking ook playstore op NEO.HereIsTom schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:03:
Alle specs zijn bijna gelijk. Wat maakt dat jij voor NEO gaat?
Waar staat dat dan?HereIsTom schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:03:
Het kan wel, maar deze moet je zelf installeren. Moeilijk gedoe met gapps flashen enzo.
Niet heel veel van bekend, aangezien ze de laatste waren met het lanceren van hun mt6589/full-hd toestel, en je dat ook terugziet in de gebruikservaringen die je op het net zult vinden.
Andy van GizChina prijst m de hemel in, maar dat doet hij wel vaker, bij bijvoorbeeld toestellen van Jiayu. Wellicht heeft dit te maken met een geld-kwestie.
Omdat-ie hem zo gratis (mits op tijd terug naar de Aldi, met bonMarzman schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:52:
[...]
Waarom haal je bij de Aldi een telefoon om die weer terug te brengen en hem in China te bestellen?
Denk ik.
Ja ik heb het nu ook gezien.not-smart-yet schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:15:
[...]
Heb specs iocean x7 Elite ((2+32) en NEO N003 (2+32) vergeleken op minideal.net. Volgens deze vergelijking ook playstore op NEO.
Alle specs zijn bijna gelijk. Wat maakt dat jij voor NEO gaat?
De NEO heeft een betere accu en ook de 850/900 band en de camera specs zijn beter, ook vind ik hem er mooi uit zien.
Of hij echt beter is weet ik dus niet, hoop op ervaringen van gebruikers hier?
Iemand ook ervaring met Mixeshop?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Erg gemengde gevoelens bij die Neo. Denk dat je een beetje geluk moet hebben om een perfect exemplaar te ontvangen. Ik zou 'm zelf niet bestellen.
Mixeshop is overigens prima. Al 3 keer iets besteld en altijd in minder dan een week tijd bezorgd.
Mixeshop is overigens prima. Al 3 keer iets besteld en altijd in minder dan een week tijd bezorgd.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
[quote]FlowDesign schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:56:
Erg gemengde gevoelens bij die Neo. Denk dat je een beetje geluk moet hebben om een perfect exemplaar te ontvangen.
Hoezo gemengde gevoelens? Welke?
(Iemand) ervaring met niet-constante kwaliteit?
Erg gemengde gevoelens bij die Neo. Denk dat je een beetje geluk moet hebben om een perfect exemplaar te ontvangen.
Tja ik vind NEO N003 gewoon de beste kwa specs en prijs.FlowDesign schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:56:
Erg gemengde gevoelens bij die Neo. Denk dat je een beetje geluk moet hebben om een perfect exemplaar te ontvangen. Ik zou 'm zelf niet bestellen.
Welke is dan beter met 5”, 1.5Ghz MT6589T processor, 1920x1080, 2GB/32GB, 13MP camera en 3000mAh accu?
Welke verzendmethode had je gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door HereIsTom op 23-10-2013 12:11 ]
Het enige probleem is dat de MTK processor wat moeite heeft met een full-HD scherm.HereIsTom schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
Tja ik vind NEO N003 gewoon de beste kwa specs en prijs.
Welke is dan beter met 5”, 1.5Ghz MT6589T processor, 1920x1080, 2GB/32GB, 13MP camera en 3000mAh accu?
Mooie specs zijn leuk, het moet wel lekker werken natuurlijk.
Ja, lees de comments maar bij dat artikel op gizchina...not-smart-yet schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:43:
Qua specs/prijs verhouding is het niet slecht inderdaad. Maar de specs kunnen nog zo mooi zijn, als het ding uiteindelijk een beetje brak blijkt te zijn dan word je er toch niet vrolijk van. Punt is dat de quality control bij veel van die bedrijfjes niet zo best is, vandaar dat ik zeg dat je er een beetje mazzel mee moet hebben.HereIsTom schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
Tja ik vind NEO N003 gewoon de beste kwa specs en prijs.
Als verzendmethode de standaard DHL (Hong Kong) shipping. Die is goed en snel

Waar concludeer je dat uit dan?Momus schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:17:
[...]
Het enige probleem is dat de MTK processor wat moeite heeft met een full-HD scherm.
Mooie specs zijn leuk, het moet wel lekker werken natuurlijk.
Draait prima hier hoor.
Volgens mij is dat meer een roepkreet van mensen die het met een qHD al dan niet 720P moeten doen.
Uit verschillende reviews. Wellicht niet in huis-tuin-en-keuken gebruik, maar wel bij de wat meer eisende apps.dutchgio schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:26:
[...]
Waar concludeer je dat uit dan?
Draait prima hier hoor.
Volgens mij is dat meer een roepkreet van mensen die het met een qHD al dan niet 720P moeten doen.
Het draait best aardig, maar het geeft een minder vloeiende beweging dan op een minder resolutie scherm. Zeker bij gamen is HD op de MTK's vooralsnog gewoon te veel van het goede. Ze zijn op dat terrein beter gebaat bij een 720p of lagere resolutie.dutchgio schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:26:
[...]
Draait prima hier hoor.
Maar goed, het is nu eenmaal zo dat er op die markt (van goed geprijsde B-merken telefoons uit China) nu eenmaal graag met specs wordt gesmeten, zonder dat de optimale samenwerking van componenten in oog wordt gehouden. Dat is nu eenmaal inherent aan deze telefoons en blijft een kwestie van weten wat je koopt en voor welk doeleind je het gaat gebruiken.
reviews: Faea F2S: smartphone met full-hd voor onder 200 eurodutchgio schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:26:
[...]
Draait prima hier hoor.
Hier oa.Op de gpu-benchmark GFXBench komt de F2S tot maximaal 3,4fps en dat is bijzonder weinig. Het is niet zo erg als bij de Faea F1, die een soc heeft die de resolutie totaal niet aankan, maar verwacht geen Fifa 14 te spelen op de F2S. De SGX544 met drie gpu-kernen is in orde bij een scherm met een lage resolutie, zoals dat van de iPhone 5c, maar bij de F2S met zijn full-hd-resolutie kan de enkele gpu-kern het zware grafische werk niet aan en heeft hij ook moeite met het lichtere grafische werk.
Wat betekent dat in de praktijk? Schermanimaties zijn niet altijd vloeiend, niet alle apps starten even snel en soms zie je dus de nodige lag verschijnen. Dat is een verschijnsel dat je moet accepteren, want met deze soc kan dat vermoedelijk ook niet met een custom rom of met updates worden gerepareerd.
⏩ PVOutput☀️
Reviews van Tweakers op low/mid-range hardware vindt ik altijd 'minder objectief', omdat ze al snel de vergelijking maken met de high-end. Bij het draaien van benchmarks onder andere. Bij de high-end is het leuk dat je kunt zeggen dat je toestel 'de snelste is van allemaal' maar bij de mid-range is dit veel minder van belang, ook bij chinaphones, omdat de soc in 90% van de telefoons hetzelfde is.Momus schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:32:
[...]
Uit verschillende reviews. Wellicht niet in huis-tuin-en-keuken gebruik, maar wel bij de wat meer eisende apps.
Die iPhone 5C bijvoorbeeld, kost een fortuin, gezien de prijs van de betere 5S.
Tweakers had de vergelijking met een Samsung Galaxy Ace 2 moeten maken: qua prijs een concurrent.
die benchmarks zullen niet heel anders zijn, ondanks de lage resolutie. De hardware is gewoon slecht.
Fifa 14 en al die games van gameloft draaien misschien niet goed, maar ik vraag me af of de GPU op 720p dat wel aan kan.
Over het algemeen zijn die A7 cores namelijk zuinig maar doordat het er 4 zijn zeker niet de traagste, maar de GPU in de mt6589(t) presteert gewoon ondermaats. Ze hadden beter een MP4(meer gpu cores) model oid kunnen gebruiken.
Gamen op mn smartphone doe ik toch niet, en android wordt prima gerenderd, dus ik ben tevreden.
Verwijderd
Zelf zoek ik een telefoontje voor whatsapp en wat standaard gebruik, deze lijkt mij dan toch wel voldoende?rayring schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:25:
[...]
Hoi Daan wellicht is dit iets voor je heb goede ervaringen met deze telefoon:
http://www.geekbuying.com...S-3G-GPS-Grey-318837.html
Is deze ong vergelijkbaar met Samsung S3 Mini?
Jullie brengen me wel aan het twijfelen, is de NEO N003 2GB/32GB nu wel of niet een goed toestel of zijn er betere voor die prijs?
Dat vermoeden had ik al wel...Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:22:
[...]
Er bestaat een programma voor Windows waarmee je dit kunt doen.

Ik heb wel een tooltje voor mijn desire, die flasht het plaatje er zo in. Maar een amoi is geen htc...
linkje?
---------------
Ik gebruikte altijd Romtoolbox, veel simpeler.Mistraller schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:02:
[...]
Dat vermoeden had ik al wel...![]()
Ik heb wel een tooltje voor mijn desire, die flasht het plaatje er zo in. Maar een amoi is geen htc...
linkje?
hoidoei
Vandaag is mijn Cubot GT99 aangekomen van Banggood, verzonden op de 14e.
Ben tot nu toe zeer te spreken over het toestel een hele verbetering ten opzichte van mijn Galaxy Ace
Ben tot nu toe zeer te spreken over het toestel een hele verbetering ten opzichte van mijn Galaxy Ace
1) jaVerwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:25:
[...]
Zelf zoek ik een telefoontje voor whatsapp en wat standaard gebruik, deze lijkt mij dan toch wel voldoende?
Is deze ong vergelijkbaar met Samsung S3 Mini?
2) nee
druk en typefouten voorbehouden
even een tip, heb gezocht maar kon het niet eerder vinden, korting bij merimobiles:
$10 OFF code LOVE
5% korting code OFF
$10 OFF code LOVE
5% korting code OFF
Verwijderd
Die NEO is echt een prima toestel!HereIsTom schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:10:
Jullie brengen me wel aan het twijfelen, is de NEO N003 2GB/32GB nu wel of niet een goed toestel of zijn er betere voor die prijs?
Raar dan dat jullie de NEO 2G/32GB niet verkopen?
NEO is te laat, iedereen heeft zijn 'huidige generatie' smartphone uit china met mt6589(t) al wel gehaald.HereIsTom schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:03:
[...]
Oh dus ik ben ook te laat, want ik had er nog geen?dutchgio schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:24:
[...]
NEO is te laat, iedereen heeft zijn 'huidige generatie' smartphone uit china met mt6589(t) al wel gehaald.
En als ik de specificaties en de prijs bekijk, komt NEO er wel erg goed uit.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze te laat zijn met lanceren en hierdoor veel inkomsten mislopen, en je dus ook minder gebruikersreviews zult vinden.HereIsTom schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:57:
[...]
Oh dus ik ben ook te laat, want ik had er nog geen?
En als ik de specificaties en de prijs bekijk, komt NEO er wel erg goed uit.
Er zijn toch tal van andere MTK6589T modellen te vinden met die specs en ongeveer die prijs waar meer gebruikerservaring van bekend zijn?
Ik heb geen idee waar ik dit moet posten, maar hier lijkt mij momenteel de beste oplossing.
De smartwatch rage moet ik nog even aanzien en net als bij de tablets in het begin, wil ik dat experiment wel aangaan om te zien of het voor mij wat is. En zoals met alles, als er geld te verdienen valt, dan zijn de Chinezen ook van de partij. Nu zie ik voor het eerst een betaalbare Chinese smartwacht. De SmartQ Z voor omgerekend zo'n 80 euro. http://www.pandawill.com/...een-4gb-black-p81634.html
Wat denken jullie? Gaat dit het worden?
Waar ik het vooral voor wil gebruiken is sporten en dan alles in 1.. dus mp3, gps en hartslagmonitor, ik wil niet meer met een huge 5" telefoon op mijn arm gaan rennen. Dit duurt denk ik nog wel even, maar ik vind het leuk om te zien wat de prijzen gaan doen en wat de Chinezen in dit opzicht gaan verzinnen.
De smartwatch rage moet ik nog even aanzien en net als bij de tablets in het begin, wil ik dat experiment wel aangaan om te zien of het voor mij wat is. En zoals met alles, als er geld te verdienen valt, dan zijn de Chinezen ook van de partij. Nu zie ik voor het eerst een betaalbare Chinese smartwacht. De SmartQ Z voor omgerekend zo'n 80 euro. http://www.pandawill.com/...een-4gb-black-p81634.html
Waar ik het vooral voor wil gebruiken is sporten en dan alles in 1.. dus mp3, gps en hartslagmonitor, ik wil niet meer met een huge 5" telefoon op mijn arm gaan rennen. Dit duurt denk ik nog wel even, maar ik vind het leuk om te zien wat de prijzen gaan doen en wat de Chinezen in dit opzicht gaan verzinnen.
Nadeel van deze is dat je er niet mee kunt bellen, je krijgt alleen een melding dat je gebeld wordt.dangerousp schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:13:
Ik heb geen idee waar ik dit moet posten, maar hier lijkt mij momenteel de beste oplossing.
Opsich is het wel leuk die nieuwe smartwatch rage, maar ik zie mezelf nog niet zo snel met een smartwatch om mn pols rondlopen.
Vooral niet met eentje die duurder is dan mijn telefoon zelf, want ik zie het meer als ondersteuning voor je telefoon dan een heel nieuwe gadget. Wellicht biedt een smartwatch van chinese makelij meer bang-for-buck en is de knoop makkelijker door te hankken.
Verwijderd
Er zijn meer afwegingen bij het al dan niet opnemen van bepaalde gsm's in het assortiment.HereIsTom schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:03:
[...]
De Neo N003 basic wel gehad, maar die is helaas niet meer te krijgen.
Die Chinese smartwatch is wel geinig trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 21:27 ]
Had laatst al een reviewtje gevonden:dangerousp schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:13:
http://tabletrepublic.com...real-smartwatch-4966.html
Let wel dat er een Xburst/MIPS processor in zit en apps van een Galaxy gear / Omate wellicht niet 1 op 1 geport kunnen worden (als dat eerder al wel kon).
Daarnaast staat het scherm standaard uit en dat is naar mijn idee niet handig (heb zelf een Pebble en die is allways on, alleen geen kleurenscherm).
[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 24-10-2013 21:51 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
De mensen die toen ook bij Tmart een goedkope aussie Cubot GT99 gekocht hebben. Kregen jullie vandaag ook deze mail?
Dear valued customer,
Thanks for your timely attention.
Your package was returned to us for some reason.
We are sorry to tell you the items you ordered have been sent back by post office by some reason.But please do not worry, we have reshipped the items out, and we will update the new tracking# on our track system as soon as possible, please be patient and wait for the package.
We appreciate your support and kind understanding in advance.
If you have any question, please feel free to contact us.
http://www.tmart.com/HelpCenter.html
Best Regards.
Tmart.com Support Team
Smart Shopping With Tmart!
Ja ik ook.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:06:
De mensen die toen ook bij Tmart een goedkope aussie Cubot GT99 gekocht hebben. Kregen jullie vandaag ook deze mail?
[...]
Meer info vanaf deze post:
J.Mo in "\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen."
In principe niets aan de hand want een aantal postbedrijven verschepen geen producten met accu's en batterijen meer.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Inmiddels hier in het gezin 3 Cubot GT-99 en een Cubot One toestel.
De GT-99 van m'n vrouw kwam begin deze week maar de batterij lijkt niet zo geweldig. Halverwege de dag nog maar 40% bij normaal gebruik (beetje FB, beetje Whatsapp, beetje Wordfeud). Iemand enig idee hoe dit kan? We hebben de instellingen al goed bekeken zoals schermverlichting.
Ondertussen bij Banggood ook alvast maar een extra batterij besteld maar daar moeten we natuurlijk wel even op wachten.
Zou het aan de batterij of misschien juist aan het toestel kunnen liggen?
De GT-99 van m'n vrouw kwam begin deze week maar de batterij lijkt niet zo geweldig. Halverwege de dag nog maar 40% bij normaal gebruik (beetje FB, beetje Whatsapp, beetje Wordfeud). Iemand enig idee hoe dit kan? We hebben de instellingen al goed bekeken zoals schermverlichting.
Ondertussen bij Banggood ook alvast maar een extra batterij besteld maar daar moeten we natuurlijk wel even op wachten.
Doe eens een factory reset. Mijn GT99 gaat met normaal gebruik (voornamelijk wifi, beetje 3g, beetje netflix, internet, geen games) 2 dagen mee.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:12:
too old, too cold
Verwijderd
De mijne gaat inderdaad ook twee dagen mee (zet hem 's nachts wel uit). Maar we gaan inderdaad maar even een factory reset proberen.Negakinu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:25:
[...]
Doe eens een factory reset. Mijn GT99 gaat met normaal gebruik (voornamelijk wifi, beetje 3g, beetje netflix, internet, geen games) 2 dagen mee.
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen de Cubot gt99 en de Jaiyu g3t, omdat de laatste flink in prijs is gedaald de afgelopen tijd(134 euro). Welke telefoon heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding?
Misschien ligt het aan de sim. Mijn vrouw had haar oude Tele2 sim (T-mobile) in een nieuwe Alcatel gestoken en die accu haalde de avond niet. Totdat we het amber-alert uitgeschakeld hadden. Toen ging ie ineens weer bijna drie dagen mee...Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:12:
Ik weet het niet. Maar ik zat ook tussen deze te twijfelen (Gorilla Glass is pluspunt), maar heb toch de Cubot besteld.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:30:
Ik zit te twijfelen tussen de Cubot gt99 en de Jaiyu g3t, omdat de laatste flink in prijs is gedaald de afgelopen tijd(134 euro). Welke telefoon heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding?
ik kan enkel spreken over persoonlijke ervaring dus ga het merk niet afbreken, maar heb slechte ervaring gehad met een Jiayu G3 dual core.Veenix schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:18:
[...]
Ik weet het niet. Maar ik zat ook tussen deze te twijfelen (Gorilla Glass is pluspunt), maar heb toch de Cubot besteld.
GPS strip was bagger, gsm ontvangst ook, soms de 2de sim die niet doorkwam en zo van die rampen.
Ik vind het spijtig vooral omdat Jiayu mooie ontwerpen gebruikt vind ik persoonlijk.
Bij mij komt er geen Jiayu meer binnen in elk geval, maar dit is gewoon pech met het vorige toestel denk ik....
Verwijderd
Na lange tijd twijfelen heb ik toch de UMI X2 Turbo 1 GB/32 GB besteld voor 145 euro bij Antelife (code: Gizumix21g gebruiken).
Ik ben toch maar voor de Umi X2 gegaan vanwege deze voordelen:
Let wel op dat er binnenkort waarschijnlijk een nieuwe UMI X2s komt met NFC en de nieuwe 8 core processor van Mediatek, dus binnen een paar maanden loop je waarschijnlijk wel een "generatie" achter maar voor deze prijs kan ik er mee leven!
Ik ben toch maar voor de Umi X2 gegaan vanwege deze voordelen:
- 2.5D Gorilla Glas 2
- 32 GB intern geheugen
- Nieuwe turbo processor
- Notification LED
- 2500 Mah batterij (alleen de Jiayu G4 advanced en Neo N003 hebben een grotere)
- Vrij goede camera volgens alle reviews
Let wel op dat er binnenkort waarschijnlijk een nieuwe UMI X2s komt met NFC en de nieuwe 8 core processor van Mediatek, dus binnen een paar maanden loop je waarschijnlijk wel een "generatie" achter maar voor deze prijs kan ik er mee leven!
De bouwkwalitei van Umi wordt nogal eens in twijfel getrokken.
Maar dat zouden ook maandagochtendmoddelletjes kunnen zijn geweest...
Maar dat zouden ook maandagochtendmoddelletjes kunnen zijn geweest...
Ja, het is altijd een beetje geluk hebben met chinaphones en kwaliteit. Ik heb er eens een gehad met een erg vaag scherm, zodra er een wit vester open stond, met een donkere achtergrond, werd alles dat onder dat venster stond ook wat witter. Erg vreemd hardware-probleem, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan je gemiddelde slecht-Engels-sprekende webshop
De kwaliteitscontrole is gewoon bij de meeste merken niet echt hoog, ik heb meerdere keren gezien bij vrienden en familie dat er iets gewoon niet lekker werkt, of dat er kieren in de behuizing zitten bijvoorbeeld. Kan lastig zijn, omdat je stof tussen het glas en de LCD kunt krijgen op die manier. Meestal deugt het product wel, maar als het niet de gewenste kwaliteit heeft wordt het lastig..
De kwaliteitscontrole is gewoon bij de meeste merken niet echt hoog, ik heb meerdere keren gezien bij vrienden en familie dat er iets gewoon niet lekker werkt, of dat er kieren in de behuizing zitten bijvoorbeeld. Kan lastig zijn, omdat je stof tussen het glas en de LCD kunt krijgen op die manier. Meestal deugt het product wel, maar als het niet de gewenste kwaliteit heeft wordt het lastig..
:)
Zijn de telefoons met de beste schermgrootte tov totaal volume ratio écht Galaxy S4 clones? (5" en 136x70x8mm)
Ben in principe tegen clones maar nu begin ik toch echt wel te overwegen om een clone zonder gecloned logo (bv de No1 S6) te nemen. Maar jammer genoeg vind je er amper/geen goede reviews over (bv schermhelderheid).
En ik vrees dat de kwaliteit ook niet echt bij de top van China hoort.
De Jiayu G5 is ook lekker klein/dun maar een iPhone kloon is nog erger dan een S4 kloon.
En de Jiayu G4 Thin (1850mAh) is er alleen maar in het wit en heeft een kleinere batterij dan de kloons...
Ben in principe tegen clones maar nu begin ik toch echt wel te overwegen om een clone zonder gecloned logo (bv de No1 S6) te nemen. Maar jammer genoeg vind je er amper/geen goede reviews over (bv schermhelderheid).

De Jiayu G5 is ook lekker klein/dun maar een iPhone kloon is nog erger dan een S4 kloon.
En de Jiayu G4 Thin (1850mAh) is er alleen maar in het wit en heeft een kleinere batterij dan de kloons...
[ Voor 6% gewijzigd door Thmz159 op 26-10-2013 19:48 ]
Verwijderd
Waarom zou je specifiek voor een kloon gaan?Thmz159 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:44:
Zijn de telefoons met de beste schermgrootte tov totaal volume ratio écht Galaxy S4 clones? (5" en 136x70x8mm)
Ben in principe tegen clones maar nu begin ik toch echt wel te overwegen om een clone zonder gecloned logo (bv de No1 S6) te nemen. Maar jammer genoeg vind je er amper/geen goede reviews over (bv schermhelderheid).![]()
snap ik idd ook niet zo goed, risico op inklaring, extra kosten/vernietiging + niets is toch leuker dan met een orgineel chinees exemplaar rond te lopen waarvan iedereen zegt "ooh das een leuk toestel welk type is dat? "Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:04:
[...]
Waarom zou je specifiek voor een kloon gaan?
Maar dit is dan weer mijn mening
Koop vooral geen cloon.Thmz159 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:44:
Ben in principe tegen clones maar nu begin ik toch echt wel te overwegen om een clone zonder gecloned logo (bv de No1 S6) te nemen. Maar jammer genoeg vind je er amper/geen goede reviews over (bv schermhelderheid).![]()
- kans op boete/vernietiging/in beslagname bij douane door importeren namaak
- specificaties zijn vaak 'verkeerd', bijvoorbeeld een dual core ipv quad of iets dergelijks
- batterij mah's kloppen ook veelal niet
- niet origineel
Ja, ik weet het, kloons zijn inderdaad niet "the-way-to-go", maar het is toch jammer dat dat net de kleinste 5" toestellen zijn.
Maar als er deftige reviews van waren had ik het echt nog wel overwogen om er eentje zonder "Samsung" logo te nemen. (en het zal in dit topic ook al wel gevraagd zijn en het is niet de bedoeling om hier weer over te discussieren maar wordt een kloon zonder logo door de douane ook als een kloon gezien? http://i1.ytimg.com/vi/fTyq6uOGb_A/maxresdefault.jpg )
Maar als er deftige reviews van waren had ik het echt nog wel overwogen om er eentje zonder "Samsung" logo te nemen. (en het zal in dit topic ook al wel gevraagd zijn en het is niet de bedoeling om hier weer over te discussieren maar wordt een kloon zonder logo door de douane ook als een kloon gezien? http://i1.ytimg.com/vi/fTyq6uOGb_A/maxresdefault.jpg )
Verwijderd
S4 Dimensions: 136.6 x 69.8 x 7.9 mmThmz159 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:37:
Ja, ik weet het, kloons zijn inderdaad niet "the-way-to-go", maar het is toch jammer dat dat net de kleinste 5" toestellen zijn.
Jiayu G4: 135x65x10.2 mm
ZOPO C2: 143.5x70.2x8.5mm
UMI X2: 135 x 68 x 8.9mm
NEO N003: 142x71x10.5mm
Ik weet niet of de afmetingen van de C2 helemaal kloppen maar volgens mij ontlopen de telefoons elkaar niet heel erg veel. Het lijkt mij niet dat de kloon makers kleinere telefoons kunnen maken als de "B-merken".
Geen idee, geen ervaring meeThmz159 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:37:
De meeste cloons worden verkocht zonder logo.
Voor de echte die-hards kun je zelfs stickertjes met het welbekende logo kopen, en die op je telefoon plakken.
De meeste cloons hebben ook nog niet eens de juiste afmetingen, en zijn hoesjes en dergelijke niet compitabel.
Nou meestal zit er wel een logo op hoor, op de site wordt het geadverteerd zonder logo en met een iets andere naam en wat je dan thuis krijgt heet Samsung Galaxy Note of iets dergelijks.
Maar ik zou ze ook niet kopen, persoonlijk ga ik alleen nog voor Chinese merken die zichzelf bewezen hebben (een kloon kan zich niet bewijzen want er is ook niet slechts een fabrikant van Samsung klonen)
Maar ik zou ze ook niet kopen, persoonlijk ga ik alleen nog voor Chinese merken die zichzelf bewezen hebben (een kloon kan zich niet bewijzen want er is ook niet slechts een fabrikant van Samsung klonen)
/▌
En toch lijkt het dus dat de kloonmerken het in een (iets) kleinere behuizing kunnen proppen dan de B-merken en dat is nu net wat ik opmerkelijk vond.
(afmetingen van de UMI zijn trouwens toch 141*70*8.9mm ? )
De HDC Galaxy S4 Legend II(= echte kloon inclusief logo en battery kloon) en No1 S6 (=ontwerp gestolen maar eigen logo) zijn volgens de filmpjes die ik gezien heb even groot als de S4. De batterij van een echte S4 past zelfs in de HDC en ook de backcovers zijn uitwisselbaar.
En ben niet van plan om er een te kopen hoor (zeker niet als er geen goede reviews zijn want heb liefst niet al te veel verassingen
). Was gewoon verbaasd om te zien dat die kloons de kleinste 5" phones zijn..
Maar heb dan zelf toch liever een iets grotere telefoon met betere support/kwaliteit/originaliteit.
(afmetingen van de UMI zijn trouwens toch 141*70*8.9mm ? )
De HDC Galaxy S4 Legend II(= echte kloon inclusief logo en battery kloon) en No1 S6 (=ontwerp gestolen maar eigen logo) zijn volgens de filmpjes die ik gezien heb even groot als de S4. De batterij van een echte S4 past zelfs in de HDC en ook de backcovers zijn uitwisselbaar.
En ben niet van plan om er een te kopen hoor (zeker niet als er geen goede reviews zijn want heb liefst niet al te veel verassingen
Maar heb dan zelf toch liever een iets grotere telefoon met betere support/kwaliteit/originaliteit.
Enige reden waarom ik de Note3 cloon niet koop is dat ik nog even wacht op de MTK MT6290, die LTE ondersteund. Volgende maand begint T-Mobile met zijn 4G en dat wordt toch wel een vereiste als ik een andere telefoon neem. Hoop dat ze er een beetje mee opschieten
Augustus 2014 begint men pas in mijn regio, maar ik heb wel mede om die reden gekozen voor t-mobile: futureproof.poema schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:25:
Enige reden waarom ik de Note3 cloon niet koop is dat ik nog even wacht op de MTK MT6290, die LTE ondersteund. Volgende maand begint T-Mobile met zijn 4G en dat wordt toch wel een vereiste als ik een andere telefoon neem. Hoop dat ze er een beetje mee opschieten
In Q4 van 2014 wil men 80% dekking hebben in Nederland dacht ik gelezen te hebben.
Dus ik heb nog geen haast
@hierboven over die cloons:
Misschien komt het dat ze kleiner zijn doordat het scherm van de S4 4,99 inch is
[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 26-10-2013 22:03 ]
Ik denk dat je augustus 2014 bedoelt
. Ik woon zelf in Den Haag, een postcodecheck levert dit op:
4G is beschikbaar vanaf november 2013 in het postcodegebied
Zoals ik eerder vermelde ben ik kennelijk 1 van de weinige die een Pantech telefoon heeft. Deze heeft dus LTE op 850 en 1800mhz (S-versie van het Koreaanse SK Telecom). Volgens mij moet dat met die 1800 wel werken. Ben benieuwd, vooral omdat ik op mijn werk met 3G weinig tot geen bereik heb.
4G is beschikbaar vanaf november 2013 in het postcodegebied
Zoals ik eerder vermelde ben ik kennelijk 1 van de weinige die een Pantech telefoon heeft. Deze heeft dus LTE op 850 en 1800mhz (S-versie van het Koreaanse SK Telecom). Volgens mij moet dat met die 1800 wel werken. Ben benieuwd, vooral omdat ik op mijn werk met 3G weinig tot geen bereik heb.
Ik denk dat er weinig Chinaphones met 4g uitkomen, volgens mij hebben ze dat daar nog niet en die telefoons zijn eigenlijk vooral voor hun eigen markt.
Verder zou ik weg blijven van de kloons, ik heb er zelf eentje en de adapter is ontploft, het hoesje bladert af, beide speakers zijn kapot en er zit dus een barst in het scherm (hoe kleiner de telefoon bij de grote schermen hoe sneller hij kapot valt
). Ik heb zelf een Lenevo besteld omdat dit iig een merk is waar ik wat meer vertrouwen in heb.
Verder zou ik weg blijven van de kloons, ik heb er zelf eentje en de adapter is ontploft, het hoesje bladert af, beide speakers zijn kapot en er zit dus een barst in het scherm (hoe kleiner de telefoon bij de grote schermen hoe sneller hij kapot valt
/▌
@uiteraard, even aangepast naar 2014 
In de randstad ben je natuurlijk als eerste aan de beurt, dus daarom duurt het hier nog even(gelderland)
4G in China is volgens mij in opkomst, net als in Nederland.
MediaTek heeft iniedergeval den budgetchip aangekondigd met 4G ondersteuning, dus dat kan voor een grote doorslag zorgen in het 4G-telefoons aanbod aan het eind van dit jaar/begin 2014.
Bij de presentaties van de high-end chinese telefoons(Xiaomi, Oppo) lag de focus ook niet op 4G ondersteuning zover ik weet.
In de randstad ben je natuurlijk als eerste aan de beurt, dus daarom duurt het hier nog even(gelderland)
4G in China is volgens mij in opkomst, net als in Nederland.
MediaTek heeft iniedergeval den budgetchip aangekondigd met 4G ondersteuning, dus dat kan voor een grote doorslag zorgen in het 4G-telefoons aanbod aan het eind van dit jaar/begin 2014.
Bij de presentaties van de high-end chinese telefoons(Xiaomi, Oppo) lag de focus ook niet op 4G ondersteuning zover ik weet.
Is ook logisch, ik zie nog steeds geen voordeel in 4G en het is hier voorlopig ook veel te duur!
Wat ik van insiders heb gehoord is dat het wel eind 2015 kan worden voordat het een beetje landelijk dekkend is.
Wat ik van insiders heb gehoord is dat het wel eind 2015 kan worden voordat het een beetje landelijk dekkend is.
ik heb hier in Antwerpen al mooie reacties gehad van enkele collega's van Belgacom, snelheden om "wow" tegen te zeggen, Proximus is hier volop bezig met de 4g uit te rollen.
Ik denk dat ze idd in china er nog niet druk mee bezig zijn, en het is een uitzondering dat ze hier eens in België met hun tijd meegaan, we mogen al blij zijn dat we overal 3g kunnen krijgen onder bepaalde providers.
Hopelijk komt china er snel mee uit, als de gsm er klaar voor is dienen we enkel te wachten voor de uitrol van de providers.
Ik denk dat ze idd in china er nog niet druk mee bezig zijn, en het is een uitzondering dat ze hier eens in België met hun tijd meegaan, we mogen al blij zijn dat we overal 3g kunnen krijgen onder bepaalde providers.
Hopelijk komt china er snel mee uit, als de gsm er klaar voor is dienen we enkel te wachten voor de uitrol van de providers.
En wat wil je met die snelheid dan doen op je mobieltje?robin-sips2 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:34:
ik heb hier in Antwerpen al mooie reacties gehad van enkele collega's van Belgacom, snelheden om "wow" tegen te zeggen
De enige die er wat aan hebben zijn de providers want die gaan er weer goud geld mee verdienen!
De toepassingen komen vanzelf wel.HereIsTom schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:54:
[...]
En wat wil je met die snelheid dan doen op je mobieltje?
De enige die er wat aan hebben zijn de providers want die gaan er weer goud geld mee verdienen!
/▌
Tethering..HereIsTom schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:54:
[...]
Ja en ze hebben ook bijna niets betaald voor de licentie[message=41114275,nolne]HereIsTom schreef op zondag 27ber 2013 @ 15/message]:
[...]

Edit. Ik betaal het licentie bedrag NIET terug(4G), MTV mobile 150 belminuten 2000mb internet met gratis HTC one 24,50€ 24 maanden lang.
[ Voor 19% gewijzigd door Supertip op 27-10-2013 23:54 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Das hun eigen domme schuld!Supertip schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:10:
[...]
Ja en ze hebben ook bijna niets betaald voor de licentie
En jij bent straks de slimmerd die dat terug gaat betalen
Dit topic is gesloten.
Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.