Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxchael
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 08:27
dutchgio schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:24:
[...]

NEO is te laat, iedereen heeft zijn 'huidige generatie' smartphone uit china met mt6589(t) al wel gehaald.
Voor iedereen die dat niet heeft is het nog steeds wel een leuke optie.

Inmiddels heb ik mijn Neo N003 ontvangen. Ik ben positief verast, het is een erg mooi toestel. Scherm is erg mooi en bouw kwaliteit vind ik prima. Snel zat, vooral sinds ik de 1Ghz single van SGS1 gewend ben. Ik kamp alleen met WiFi problemen. Na een half uur WiFi gebruik valt het in eens weg, wanneer ik het dan aan-en-uit probeer te zetten duurt het langer dan normaal. Als ik dan opnieuw probeer te verbinden; valt het weer direct weg na het verbinden en dat herhaalt zich zo voor een keer of vijf tot de verbinding weer stabiel is.
Erg vevelend probleem. De patches voor het floating Mac adress heb ik al toegepast. Dit lijkt een ander probleem, misschien software matig maar ik ben bang dat de WiFi chip stuk is.

[ Voor 20% gewijzigd door mxchael op 28-10-2013 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
HereIsTom schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

En wat wil je met die snelheid dan doen op je mobieltje?
De enige die er wat aan hebben zijn de providers want die gaan er weer goud geld mee verdienen! ;)
Daarnet even een mp3tje proberen te downloaden om te delen op whatsapp op Edge. Ik raad het je niet aan...
HSDPA is hier maar op bepaalde plekken beschikbaar dus wanneer 4G beschikbaar wordt op Chinaphones dan zal ik HEEL erg geïnteresseerd zijn.
(Ja ik heb ook Belgacom/Proximus en voor zover ik weet blijft mijn abo hetzelfde met/zonder 4G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whackertje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:47:
[...]

Daarnet even een mp3tje proberen te downloaden om te delen op whatsapp op Edge. Ik raad het je niet aan...
HSDPA is hier maar op bepaalde plekken beschikbaar dus wanneer 4G beschikbaar wordt op Chinaphones dan zal ik HEEL erg geïnteresseerd zijn.
(Ja ik heb ook Belgacom/Proximus en voor zover ik weet blijft mijn abo hetzelfde met/zonder 4G)
Wat is de maximale snelheid van 2G(edge) dan? Theoretisch 256kbs en dus in de praktijk nog lager?!
Dan duurt het inderdaad wel even ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Idd, dus laat die 4G maar komen, zeker als het al inbegrepen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Hey iedereen. Ik ben op zoek naar een leuke smartphone voor mijn vrouw. Haar vorige toestel (2ehandsje Optimus 2x speed heeft een kapto scherm en begint kuren te vertonen. Nu zoek ik een leuk nieuw toestel zonder al te veel poespas en waar weinig tweaking en geen nieuwe ROM install voor nodig is. Ik heb al her en der gekeken naar leuke telefoons, maar als ik dan kijk hier op Tweakers is er toch regelmatig iets mis.

Het toestel moet ongeveer rond de 150 euro gaan kosten 4.5" en een goed scherm. Wifi moet goed zijn en het liefst geen MIUI Android. Wat raden jullie aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Lanithro op 28-10-2013 10:30 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:29:
Hey iedereen. Ik ben op zoek naar een leuke smartphone voor mijn vrouw. Haar vorige toestel (2ehandsje Optimus 2x speed heeft een kapto scherm en begint kuren te vertonen. Nu zoek ik een leuk nieuw toestel zonder al te veel poespas en waar weinig tweaking en geen nieuwe ROM install voor nodig is. Ik heb al her en der gekeken naar leuke telefoons, maar als ik dan kijk hier op Tweakers is er toch regelmatig iets mis.

Het toestel moet ongeveer rond de 150 euro gaan kosten 4.5" en een goed scherm. Wifi moet goed zijn en het liefst geen MIUI Android. Wat raden jullie aan?
De Cubot gt99.
4,5 inch, 1gb ram en Mt6589 quadcore voor 120 euro..
Biedt het meeste waar voor zijn geld, wat wij hier ook wel 'bang-for-buck' noemen ;)
Zijn geen grote, noemenswaardige problemen mee zover ik weet.
Enige nadeel, maar dat geldt voor (bijna) alle chinese smartphones onder de 200 euro, is dat GPS nogal een hekel punt is. Dat komt omdat men graag bezuinigd op de gps antenne. Die goedkope prijzen moeten ergens vandaan komen ;) Hier en daar verschilt het wel iets, maar over het algemeen werkt het ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Marzman schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:59:
Ik denk dat er weinig Chinaphones met 4g uitkomen, volgens mij hebben ze dat daar nog niet en die telefoons zijn eigenlijk vooral voor hun eigen markt.
Het feit dat Mediatek met een chiop komt die het ondersteund, zegt eigenlijk genoeg. Die chips worden grotendeels in telefoons voor de lokale markt gebruikt. Bovendien is 4G in China net zo goed in opkomst. Ik verwacht dat de nieuwe MTK gewoon de opvolger wordt van de oude MTK-soc en dat 4G in de Chinaphones van begin volgend jaar gewoon gemeengoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:18
Garyu schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:00:
Zo, gisteren lag de Xiaocai X9 op de mat, netjes vanuit Duitsland met DHL verstuurd (zie hierboven ergens). Het is de 'witte' versie, hier zitten niet alle kleuren covers bij, die kan je apart bijbestellen.

Eerste gevoel: erg positief, mooie, strakke, dunne (7.9mm) quadcore voor 129€. Ik heb hem wel geroot (erg makkelijk) maar nog geen custom ROM geinstalleerd, heb het tot nog toe niet nodig, hoewel de skin niet heel erg mooi is werkt hij best prima.

Ik zal binnenkort een uitgebreidere review posten, eerst even spelen ;).
en, hoe bevalt de X9?
Ik twijfel nog tussen deze X9 en de Cubot GT99, dus ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Nou, ik heb twee dagen gebruik kunnen maken van de X9.

Mijn bevindingen:

Verpakking:
Was gewoon goed verpakt, met screenprotector. Een lader erbij, een plastic hoesje en voor de rest alleen twee batterijen. Geen oordopjes dus.

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit van de telefoon is gewoon prima, ik heb zelf geen gekke dingen gemerkt. De telefoon is lekker licht en dun (7-8mm ong).

Snelheid:
Antutu gaf aan rond de 13000. De telefoon werkt met de originele ROM goed, geen haperingen of iets dergelijks. Ik heb zelf wel een custom ROM geflasht (port) en echt zo vlot gewoon. Was een verademing naast mijn Iphone 4. Ik heb daarnaast nog even een spel gedownload, gewoon vlot gespeeld.

Scherm:
Gewoon goed, niks op aan te merken. Volgens mij is het geen glas, maar meer een LCD achtig iets. Dus ook geen last van barstende schermen :)

Camera:
Je moet geen S4 camera verwachten, maar voor de rest een redelijke goede camera.

GPS:
Moest wel even moeite doen om de GPS werkend te krijgen, maar is me wel gelukt. In tien minuten heb ik de GPS fix uitgevoerd en had binnen een minuut een fix. Daarna altijd snel een fix gehad.

Al met al een goede koop voor rond de 100 euro. Ik krijg binnenkort ook de GT99 binnen (die is voor mijzelf). Ik zal dan ook daarover kort wat neerkrabbelen. Ik denk overigens wel dat X9 net iets chiquer is dan de GT99. De X9 valt overigens wel op.

[ Voor 13% gewijzigd door Tremio op 28-10-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51
Tremio schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:32:
Scherm:
Gewoon goed, niks op aan te merken. Volgens mij is het geen glas, maar meer een LCD achtig iets. Dus ook geen last van barstende schermen :)
Hoe is de kleurweergave? Als je deze naast een andere telefoon zet, hoe wit is wit dan bij jou?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 16-09 11:56
Quad schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:36:
[...]

Hoe is de kleurweergave? Als je deze naast een andere telefoon zet, hoe wit is wit dan bij jou?
De telefoon is bij iemand die ik ken, als ik vanavond tijd heb zal ik dat even checken. Je moet het scherm natuurlijk niet gaan vergelijken met Retina Gorilla blabla scherm. :) Ik heb in mijn achterhoofd gehouden dat ik maar 100 euro heb betaald.. en voor die prijs is het een mooie scherm.

[ Voor 24% gewijzigd door Tremio op 28-10-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21

Garyu

WW

Spitfire123 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:21:
[...]

en, hoe bevalt de X9?
Ik twijfel nog tussen deze X9 en de Cubot GT99, dus ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik denk dat het grootste voordeel van de GT99 het 720p scherm is, wat bij de X9 maar 960 x 540 pixels is. Daartegenover staat dat de X9 2mm dunner is dan de GT99 en een stuk lichter is (139g vs 180g). De batterij is wat dunner (1800mah vs 2200mah) maar dat is genoeg voor twee dagen licht gebruik of één dag met streamen, youtube, etc.

Bouwkwaliteit van de X9 is gewoon goed, en afhankelijk waar je het koopt krijg je er een paar gekleurde covers bij, wat een leuk extraatje is. Scherm is scherp en aanraakgevoeligheid e.d. is top, geen negatief woord over te schrijven. De skin is een beetje wennen, maar dat kan je met 3rd party apps of met een andere ROM oplossen.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met de X9 :).

PS: Wit is wit, de kleurtoon is misschien een heel klein beetje koud/blauwig, heb het echter pas gezien sinds Quad zijn berichtje :( ;).

Camera is overigens OK. Verwacht geen wonderen binnen, maar voor de occasional foto is het goed te doen, afgelopen zaterdag:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-HumRVHQBDw8/UmwBlZ6OqcI/AAAAAAAAHNA/HojKkIqKxS0/w1095-h616-no/IMG_20131026_165124.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3Wdl_y6kc3o/UmwBW906bGI/AAAAAAAAHMA/3A93DzbfbLs/w1095-h616-no/IMG_20131026_162731.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Garyu op 28-10-2013 13:44 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Tremio schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:37:
[...]

De telefoon is bij iemand die ik ken, als ik vanavond tijd heb zal ik dat even checken. Je moet het scherm natuurlijk niet gaan vergelijken met Retina Gorilla blabla scherm. :) Ik heb in mijn achterhoofd gehouden dat ik maar 100 euro heb betaald.. en voor die prijs is het een mooie scherm.
Voor mijn ma niet erg, ik vond het zo blauwig dat het lichtelijk pijn doet aan mijn ogen. :)

Qua helderheid en scherpte is hij natuurlijk superieur aan de 'Nederlandse' telefoons in deze prijsklasse. :+

Ik vind het wel jammer dat de frontcamera beter is dan die in mijn HTC One X :+

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 28-10-2013 13:48 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
dutchgio schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

De Cubot gt99.
4,5 inch, 1gb ram en Mt6589 quadcore voor 120 euro..
Biedt het meeste waar voor zijn geld, wat wij hier ook wel 'bang-for-buck' noemen ;)
Zijn geen grote, noemenswaardige problemen mee zover ik weet.
Enige nadeel, maar dat geldt voor (bijna) alle chinese smartphones onder de 200 euro, is dat GPS nogal een hekel punt is. Dat komt omdat men graag bezuinigd op de gps antenne. Die goedkope prijzen moeten ergens vandaan komen ;) Hier en daar verschilt het wel iets, maar over het algemeen werkt het ondermaats.
GPS is niet heel erg belangrijk. Ze gebruikt dat toch amper. Heeft deze trouwens Gorilla Glass? Met twee kleine kinderen wil dat wel fijn zijn. Zijn er nog meer mensen die andere telefoons aanraden?

[ Voor 5% gewijzigd door Lanithro op 28-10-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

GPS is niet heel erg belangrijk. Ze gebruikt dat toch amper. Heeft deze trouwens Gorilla Glass? Met twee kleine kinderen wil dat wel fijn zijn. Zijn er nog meer mensen die andere telefoons aanraden?
Ik ben zelf gegaan voor de UMI X2, voor 20 euro extra heb je dan:
  • Gorilla Glas 2
  • 5 inch 1080P
  • Prima 13 MP camera
  • 32 GB geheugen
  • Snellere CPU/CPU
  • Notification LED
  • 2500 Mah batterij in een 8.9mm dikke telefoon
Naar mijn mening is dit toch wel de telefoon met de meeste bang-for-buck op dit moment _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

• Gorilla Glas 2
  • 5 inch 1080P
  • Prima 13 MP camera
  • 32 GB geheugen.
Naar mijn mening is dit toch wel de telefoon met de meeste bang-for-buck op dit moment _/-\o_
Ziet er niet slecht uit, maar kost wel €200 bij Antelife? Dan is het natuurlijk weer een relatief dure telefoon. Daarnaast is hij met 5.0" relatief groot en de 2500 mAh batterij maakt het geheel zwaar. Dus het is m.i. wel een beetje een andere markt.

Edit: * Garyu had de -$60 coupon code niet gezien 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 28-10-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:40:
[...]

Ziet er niet slecht uit, maar kost wel €200 bij Antelife? Dan is het natuurlijk weer een relatief dure telefoon. Daarnaast is hij met 5.0" relatief groot en de 2500 mAh batterij maakt het geheel zwaar. Dus het is m.i. wel een beetje een andere markt.
code: "Gizumix21g" gebruiken bij deze link, dan is die ineens 144 euro :)

En groter en zwaarder is die inderdaad wel. Voor mij is het niet zo'n heel groot bezwaar maar ik kan mij inderdaad voorstellen dat het voor vriendin(netjes) wel een argument tegen is.

edit:

Cubot: 134 x 67 x 10mm 150 g
UMI X2: 142 x 71 x 8.9 mm 169g g

De X2 is dus vooral langer, gelukkig niet heel veel breder en zelfs een stukje dunner. Het gewicht lijkt mij te verwaarlozen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:44:
[...]

En groter en zwaarder is die inderdaad wel. Voor mij is het niet zo'n heel groot bezwaar maar ik kan mij inderdaad voorstellen dat het voor vriendin(netjes) wel een argument tegen is.

edit:
Cubot: 134 x 67 x 10mm 150 g
UMI X2: 142 x 71 x 8.9 mm 169g g
Xiaocai X9: 134 x 65 x 7.9mm 139g
Toch nogl wel een verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Bij Tmart werken deze coupons nu voor $20 korting bij telefoons van $100+:
E100
C20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
Pistolebob schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:19:
Bij Tmart werken deze coupons nu voor $20 korting bij telefoons van $100+:
E100
C20
Ik heb vandaag bij Tmart mijn order gecancelled.
Was een actie (207 euro voor een Zopo Zp980 2gb) maar ze hebben gewoon geen voorraad. Er wordt steeds gezegd dat er over een paar dagen voorraad komt maar dat is tot nu toe steeds niet waar gebleken.

Wat mij betreft is Tmart geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

• Gorilla Glas 2
  • 5 inch 1080P
  • Prima 13 MP camera
  • 32 GB geheugen
  • Snellere CPU/CPU
  • Notification LED
is die 1GB RAM wel voldoende om het 1080p scherm aan te sturen? Met 1Bb twijfel ik daar een beetje aan.

Zeker een mooi alternatief voor een X9 of CT99 voor EUR 144. Maar door die 1Gb heb ik dan weer snel dat ik een stapje hoger naar een N003 2Gb of G4 Advanced wil.

[ Voor 13% gewijzigd door Spitfire123 op 28-10-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spitfire123 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:32:
[...]

is die 1GB RAM wel voldoende om het 1080p scherm aan te sturen? Met 1Bb twijfel ik daar een beetje aan.

Zeker een mooi alternatief voor een X9 of CT99 voor EUR 144. Maar door die 1Gb heb ik dan weer snel dat ik een stapje hoger naar een N003 2Gb of G4 Advanced wil.
1GB RAM en een full-HD scherm zijn een geval apart.
Dat heeft zo goed als niks met elkaar te maken, want het RAM hoeft ook het scherm niet aan te sturen....
Een tip: lees iets verder dan je neus lang is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Tarax schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:31:
[...]

Ik heb vandaag bij Tmart mijn order gecancelled.
Was een actie (207 euro voor een Zopo Zp980 2gb) maar ze hebben gewoon geen voorraad. Er wordt steeds gezegd dat er over een paar dagen voorraad komt maar dat is tot nu toe steeds niet waar gebleken.

Wat mij betreft is Tmart geen aanrader.
Ben benieuwd hoeveel mensen een werkende T&T code hebben gekregen die hier een T99 hebben gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
dutchgio schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:01:
[...]

Dat heeft zo goed als niks met elkaar te maken, want het RAM hoeft ook het scherm niet aan te sturen....
idd volledig gelijk, en voor zover ik kan vertellen, ik heb al aardig wat mediatek phones gehad, 1080p op 5inch is kraakhelder beeld, mooi als je divx ofzo wilt zien. verder heb ik er er de normale zaken mee kunnen doen, zonder een T processor zelfs, alles draait evengoed als op een Galaxy S3 naar mijn mening.
Zelf merkte ik wel dat de gps apps iets minder responsief zijn qua menu's dan bv op een 720p schermpje met dezelfde processor, maar dit is enkel te zien al je hier echt mee bezig bent, het is niet storend naar mijn mening, en het is en blijft logisch dat een GPU meer moeite moet doen voor 1080p tov 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Als je een hogere resolutie hebt op je scherm moet er wel meer opgeslagen worden in het geheugen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
poema schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:13:
[...]

Ben benieuwd hoeveel mensen een werkende T&T code hebben gekregen die hier een T99 hebben gekocht
Tja, ik doe daar geen bestellingen meer. Ik vraag net in de live chat even na hoe het met mijn cancellation is en dan zeggen ze ineens: oh, maar ik zie dat we deze order wel kunnen versturen, nu.

Nee, dank je. Daar geloof ik dus niks van.

Ik bestel wel weer via AliExpress... Nooit gedonder mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:00:
[...]

Als je een hogere resolutie hebt op je scherm moet er wel meer opgeslagen worden in het geheugen.
In het opslaggeheugen, sinds wanneer is opslaggeheugen ram? 8)7 (wellicht heeft het wel invloed maar die invloed is dan nihiel)
Lanithro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:29:

Dan is dit denk ik wat je zoekt!
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=tuesday
4,5" scherm en voldoet kwa prijs ook, natuurlijk is gorilla glass ook een handige toevoeging en als je hem vandaag bestelt(happy hour) is die goedkoper dan (de meeste van) zijn concurrenten!

[ Voor 58% gewijzigd door Willian40 op 28-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
het enige dat 1080p aan je gsm laat afzien is je GPU, dat is toch simpele it logica, hoe meer pixels hoe meer videokracht er nodig is, in dit geval is bij Mediatek de turbo zijn videofrequentie een tikkeltje hoger waardoor die iets minder last heeft hiervan.

als je Crysis op max resolutie speelt van een 15" monitor kan je dit spelen met een 1024mb videokaartje, speel je dit op een 24" of meer heb je al snel wat meer nodig, zelfde geld toch voor elk ding dat pixels gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
robin-sips2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:55:
het enige dat 1080p aan je gsm laat afzien is je GPU, dat is toch simpele it logica, hoe meer pixels hoe meer videokracht er nodig is, in dit geval is bij Mediatek de turbo zijn videofrequentie een tikkeltje hoger waardoor die iets minder last heeft hiervan.

als je Crysis op max resolutie speelt van een 15" monitor kan je dit spelen met een 1024mb videokaartje, speel je dit op een 24" of meer heb je al snel wat meer nodig, zelfde geld toch voor elk ding dat pixels gebruikt?
Als dit als reactie op mij is(sorry als dat niet zo is :'( ) dan heb je de reactie van hem slecht gelezen, waarin hij het duidelijk over 1 GB ram heeft , NIET over het geheugen van de gpu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Willian40 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Als dit als reactie op mij is(sorry als dat niet zo is :'( ) dan heb je de reactie van hem slecht gelezen, waarin hij het duidelijk over 1 GB ram heeft , NIET over het geheugen van de gpu!
helemaal geen verwijt naar jou toe, enige dat ik wil zeggen is dat volgens mij ook het geheugen los staat van de traagheid van een 1080p phone, dit is denk ik puur GPU afhankelijk (en daar scoort mediatek misschien iets minder in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willian40 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Nee, dat was als reactie op marzman die het verkeerd begrepen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Laatst online: 10-11-2024
Hi ik wil graag de Cubot g99 voor mijn zus bestellen iemand nog een goede goedkope site met evt een kortingscode?

Ik ga hem denk ik met DHL ofzo versturen heeft ze hem wat vlotter.

Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 20:22 . Reden: nevermind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikaap1
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik binnenkort smartphone kopen met de snelle snapdragon 800 chipset. Ik game namenlijk vaak op mijn huidige smartphone maar de nieuwere games halen niet zo'n hoge fps meer. Zijn er nog meer chinese smartphones met deze chipset of is de Xiaomi mi-3 op het moment de enigste? Ik ben aan het zoeken voor een smartphone tussen de 200 en 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
rikaap1 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:23:
Ik binnenkort smartphone kopen met de snelle snapdragon 800 chipset. Ik game namenlijk vaak op mijn huidige smartphone maar de nieuwere games halen niet zo'n hoge fps meer. Zijn er nog meer chinese smartphones met deze chipset of is de Xiaomi mi-3 op het moment de enigste? Ik ben aan het zoeken voor een smartphone tussen de 200 en 300 euro.
Hooguit tweedehands met een Snapdragon 800... Dat is top of the line momenteel, hopelijk besef je dat?

Wat je kan doen is bijvoorbeeld de Google Nexus 4, de 8GB is 280,- en de 16GB is 330,- nieuw.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikaap1
  • Laatst online: 19-01-2023
Quad schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:26:
[...]

Hooguit tweedehands met een Snapdragon 800... Dat is top of the line momenteel, hopelijk besef je dat?

Wat je kan doen is bijvoorbeeld de Google Nexus 4, de 8GB is 280,- en de 16GB is 330,- nieuw.
Ja dat snap ik maar het is al dus mogenlijk met de Xiaomi Mi-3 en binnenkort ook dus de Nexus 5 in die prijsklasse. Ik vroeg me af of er op dit moment al meer aanbod was dan die twee smartphones of dat dit momenteel nog de enigste zijn. Waar kan je de Xiaomi Mi-3 nu trouwens het goedkoopst kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Willian40 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:47:
[...]

In het opslaggeheugen, sinds wanneer is opslaggeheugen ram? 8)7 (wellicht heeft het wel invloed maar die invloed is dan nihiel)
Het gaat toch ook over 1 GB ram? Het opslaggeheugen is zo te zien 32 GB.
robin-sips2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:55:
Ja hogere kwaliteit textures dus behalve een betere GPU heb je ook meer RAM nodig om het op te slaan. Daar ging die eerste reactie over dus het heeft wel met elkaar te maken. Of 1 GB wel of niet voldoende is weet ik overigens niet, ik reageerde er alleen op dat het wel met elkaar te maken heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door Marzman op 28-10-2013 21:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:57:
[...]
Het gaat toch ook over 1 GB ram? Het opslaggeheugen is zo te zien 32 GB.

[...]

Ja hogere kwaliteit textures dus behalve een betere GPU heb je ook meer RAM nodig om het op te slaan. Daar ging die eerste reactie over dus het heeft wel met elkaar te maken. Of 1 GB wel of niet voldoende is weet ik overigens niet, ik reageerde er alleen op dat het wel met elkaar te maken heeft.
Je haalt dingen door elkaar.
Eerst RAM en intern geheugen en RAM/GPU, nu de resolutie en de hogere kwaliteit van textures.
Het heeft wel met elkaar te maken, maar niet op de manier die jij zo benoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
[...]

verwarring alom over mijn vraag, haha. Srry, vraag gesteld toen ik aan werk was, dus snel tussendoor, zie typos. :)

Helemaal eens, werkgeheugen heeft niets te maken met het aansturen van het scherm. Ik meen wel begrepen te hebben dat door de hogere resolutie er meer 'geladen' wordt. Als je vervolgens tussen applicaties switched, er vertraging kan optreden.

Ik vroeg me af of dit in de praktijk, voor een gemiddekde user merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spitfire123 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:15:
[...]

verwarring alom over mijn vraag, haha. Srry, vraag gesteld toen ik aan werk was, dus snel tussendoor, zie typos. :)

Helemaal eens, werkgeheugen heeft niets te maken met het aansturen van het scherm. Ik meen wel begrepen te hebben dat door de hogere resolutie er meer 'geladen' wordt. Als je vervolgens tussen applicaties switched, er vertraging kan optreden.

Ik vroeg me af of dit in de praktijk, voor een gemiddekde user merkbaar is.
Om duidelijkheid te schetsen: in de praktijk is het prima te doen, voor standaard taken.
Android is vloeiend en snel, niet trager als op 720p.
Standaard games doen het ook prima. Verwacht echter geen high-graphics performance games zoals die van Gameloft. Maar dat red je op 720p ook niet, want ze bezuinigen graag op de GPU. Al gaat daar verandering in komen, als we de Frontpage van Tweakers mogen geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jingaling schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:17:
Hi ik wil graag de Cubot g99 voor mijn zus bestellen iemand nog een goede goedkope site met evt een kortingscode?

Ik ga hem denk ik met DHL ofzo versturen heeft ze hem wat vlotter.

Alvast bedankt. ;)
Wat ik hier al menigmaal heb gelezen is, dat gratis verzending niet zo snel gecontroleerd wordt door de douane als DHL.
Verder bestellen wij onze telefoons bij Banggood of Geekbuying. Voor de kortingscoupons kun je ook even googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Laatst online: 10-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:28:
[...]

Wat ik hier al menigmaal heb gelezen is, dat gratis verzending niet zo snel gecontroleerd wordt door de douane als DHL.
Verder bestellen wij onze telefoons bij Banggood of Geekbuying. Voor de kortingscoupons kun je ook even googelen.
Ze kosten denk ik overal ongeveer hetzelfde en als ik het met DHL doe is het toch ongeveer 3 t/m 7 werkdagen thuis geleverd of anders wordt het 4 weken wachten.
Ze komt van een iPhone 4s en zocht een leuke goedkopere telefoon van ong. €150 inclusief btw en inklaringskosten.
Liefst met dualsim en snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:28:
[...]

ik hoor dit van vele mensen, heb 5tal gsm geshipt ondertussen, 3ervan met free hongkong shipping, andere 2 met DHL, 2van de 3 van de hongkong shipping heb ik extra kosten moeten betalen, 2 van dhl nog niets.

Het kan gewoon geluk zijn, maar bij ons in belgie vertrouw ik de post voor geen meter, ik investeer liever iets meer dat ik tenminste kan zien wat er met men paketje gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Als ik jullie moet geloven heb ik de keuze uit drie smartphones namelijk:

UMI X2 Turbo 1 GB/32 GB
JIAYU 3 GT
Cubot gt99

Zijn er nog meer opties?
De belangrijkste opties zijn:
Het toestel moet ongeveer rond de 150 euro gaan kosten 4.5" en een goed scherm. Wifi moet goed zijn en het liefst geen MIUI Android. Tevens moet hij out of the box goed werken geen rare rom flash oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Xiaomi Hongmi/Red-rice/White-rice is over 1 week te koop, bij Ibuygou.es of ibuygou.com vanaf 10 november:
http://www.gizchina.com/2...will-launch-november-5th/

p.s. 3G is nu toegevoegd voor landen buiten China!

The rest of the hardware remains the same so for 799 Yuan Chinese customers will get a 4.7-inch 720p display, 1GB RAM, 1.5Ghz Quad-core MT6589T processor, 8 mega-pixel Samsung camera and MIUI V5.

Met de multilanguage van xiaomi.eu is dit een serieuze kandidaat voor een budget tot zo'n 200 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 29-10-2013 09:54 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:53:
Xiaomi Hongmi/Red-rice/White-rice is over 1 week te koop, bij Ibuygou.es of ibuygou.com vanaf 10 november:
http://www.gizchina.com/2...will-launch-november-5th/

p.s. 3G is nu toegevoegd voor landen buiten China!

The rest of the hardware remains the same so for 799 Yuan Chinese customers will get a 4.7-inch 720p display, 1GB RAM, 1.5Ghz Quad-core MT6589T processor, 8 mega-pixel Samsung camera and MIUI V5.

Met de multilanguage van xiaomi.eu is dit een serieuze kandidaat voor een budget tot zo'n 200 euro.
Ik heb er al een paar besteld, voor familie/kennissen voor een prijs van 110 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat is een erg nette prijs, omgerekend is het namelijk 98 euro.
Ik weet zeker dat je er straks vrienden bij gaat krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
Willian40 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:58:
[...]
Ik heb er al een paar besteld, voor familie/kennissen voor een prijs van 110 euro!
Waar heb je die besteld/gereserveerd?
Want voor die prijs is het zeker het proberen waard (zeker als hij dus 3g ondersteuning heeft).

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Dat wil ik ook wel eens weten voor dat geld..
cyberjack77 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:10:
[...]

Waar heb je die besteld/gereserveerd?
Want voor die prijs is het zeker het proberen waard (zeker als hij dus 3g ondersteuning heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Willian40

Heb je overigens de WCDMA of TDCMA variant aangeschaft en via welke site/winkel?
Weet je wanneer het wordt verstuurd/opgehaald kan worden?
Check je bij binnenkomst ook even of je niet de verkeerde versie hebt ontvangen ;)

[ Voor 181% gewijzigd door Kiswum op 29-10-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:34
Waar heb je die besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Aliexpress kun je ze vanaf 108 euro vinden, wel de TDSCMA versie. Ze beweren ook de GSM versie te kunnen leveren, als je aangeeft tijdens het bestellen dat je die versie wilt.
Geen waardering of iets, dus of het betrouwbaar is is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeley
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 14:17
Heb mij ook eens gewaagd aan een china-phone, dus leek het me wel gepast mijn ervaring te posten.

Ik was op zoek naar een leuke telefoon voor m'n vrouw omdat haar vorige (een simpele Nokia niet-smartphone) een kapot schermpje had. Hij moest dan vooral:
- dienen voor licht gebruik (mail, browsen, agenda)
- ongeveer 4.5 inch scherm hebben, groter zou ze niet praktisch gevonden hebben
- er leuk uitzien, liefst knalroze fuchsia cover (en ja, dit is belangrijk ;))
- binnen een beperkt budget passen (< 100 euro alles in)

Na wat opzoekwerk heb ik uiteindelijk de roze versie van de MPai S720 gekocht bij Geekbuying. Met extra transparante, harde shell voor de achterkant en levering uiteindelijk een kleine 75 euro. Levering duurde uiteindelijk twee weken, valt dus nog wel best mee.

Overigens zijn de specs op de website iets lager dan op de telefoon die ik toegezonden kreeg. In mijn model zit een quad-core MT6589M (kleine broertje van de MT6589) en een qHD 960x540 scherm, een aangename upgrade. Vond het toch wat traag draaien voor een quad-core, dus heb eventje AnTuTu erop gezet om de specs te bekijken in detail, en de specs zijn toch zoals advertised op de website. Het stickertje op de telefoon was dus fout. Dus toch een MTK6572 1.2Ghz Dual-core met 854x480 scherm.

verdere specs zijn in't kort: Android 4.2, 512Mb RAM, 4Gb intern (uitbreidbaar met SD-card), quad-band 2G + WCDMA 3G, front+back camera, 2500mAh batterij. GPS, Wifi, bluetooth.

Ik heb hem meteen even ingesteld en apps gedownload voor m'n vrouw dus kan er een beetje feedback over geven. Voor wat hij moet dienen lijkt het mij een perfecte telefoon. Er zijn af en toe wat kleine haperingen, maar de 512Mb RAM lijkt op het eerste zicht voldoende voor basic apps en browsen. Alles op het scherm is mooi scherp, al is het contrast aan de lage kant. De bouwkwaliteit lijkt mij tot dusver goed mee te vallen, de telefoon voelt in z'n geheel vrij stevig aan. De 5MP camera stelt wel een beetje teleur, ik had gehoopt dat die net voldoende zou zijn voor "casual" shots, maar de foto's zien eruit alsof ze met een goedkope webcam zijn getrokken.

Tot dusver zijn we heel tevreden over deze telefoon. Het is uiteraard op geen enkel gebied een hoogvlieger, maar voor 70 euro vind ik het een schitterend apparaat. Je kan natuurlijk altijd zeggen "ja, maar voor 20 euro meer..." maar dat vind ik naast de kwestie. Hij doen wat hij moet doen, was mooi binnen budget en ziet er nog leuk uit ook. Hopelijk gaat hij ook nog een tijdje mee :)

EDIT 05/02/14: na een paar maanden gebruik begint het ding wat te haperen... het scherm flikkert nogal en soms verliest hij connectie met het netwerk en mist m'n vrouw oproepen. Ik heb een mailtje gestuurd naar geekbuying om eens te zien wat er kan gedaan worden... dan weten we meteen wat de support waard is hé.

[ Voor 13% gewijzigd door Daeley op 05-02-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hoe is de accuduur? Ik zie dat het met een best flinke accu geleverd wordt, 2500mAh..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Laatst online: 06-08 10:54
Kiswum schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:35:
@Willian40

Heb je overigens de WCDMA of TDCMA variant aangeschaft en via welke site/winkel?
Weet je wanneer het wordt verstuurd/opgehaald kan worden?
Check je bij binnenkomst ook even of je niet de verkeerde versie hebt ontvangen ;)
Ik denk dat er nog steeds mensen zijn die hier voor schut op gaan. Ach, met GSM/2G en Wifi kom je ook een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeley
@Quad

Wordt inderdaad met 2500mAh batterij geleverd - 2 stuks zelfs! Ik kan nog niet zoveel zeggen over batterijduur omdat we de telefoon nog maar enkele dagen hebben, maar tot dusver ziet het er wel goed uit. Moest het echt tegenvallen post ik wel eens een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 11:32
wel een mooie telefoon is dat, en geen tax extra betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 10:12
poema schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:22:
[...]

Ik denk dat er nog steeds mensen zijn die hier voor schut op gaan. Ach, met GSM/2G en Wifi kom je ook een eind.
Heb zelf geen data abo, voor mij zou het genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Ik heb momenteel een iPhone 4s welke bevalt, ik zoek alleen een telefoon met bepaalde eisen welke apple de komende jaren niet gaat bieden. Vandaar dat ik mijn toevlucht naar China breng.
Ik zoek een toestel met 2 tot 4 SIM slots, ik reis redelijk veel en wordt gek van het simkaart wisselen, daarnaast wil ik gewoon 1 simkaart voor gesprekken (vast) en 1 a 3 andere voor andere locaties voor data hebben waar ik via Lync toch voice heb op mn vaste nummers.
Zijn deze toestellen uberhaupt te verkrijgen in china? Of is er een site waar dit vindbaar is?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 sims is zo goed als de stnadaard in China, maar telefoons met 3 of 4 sims ga je niet vinden.
Zou ook teveel van de batterij vreten en geen goede gebruikerservaring meer geven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40
Midas.e schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:35:
Zijn deze toestellen uberhaupt te verkrijgen in china? Of is er een site waar dit vindbaar is?
Vier lijkt me wat veel maar met drie sims zijn er wel. Gewoon even googlen op 'mobile phone with 3 sim' leverde al meerdere hits op. Ook een aantal youtube filmpjes.

Deze kost zelfs maar 26$ (maar dan heb je geen smartphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Vraagje, ik ben benieuwd welke chinese smartphones er voor komend half jaar upcoming zijn.
Is er ergens site waar ik dit kan vinden, of kan iemand mij dit vertellen?

Ik weet dat Xiaomi met de mi3 komt, maar ben wel benieuwd of er meer snapdragon 800 of beter varianten aan zitten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
Dergelijke info vind je op GizChina.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 10:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

..

[ Voor 99% gewijzigd door ocn op 30-10-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeley
Aggressor schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:14:
wel een mooie telefoon is dat, en geen tax extra betaald?
Nog niet nee. Ik had nog een 20-30 euro in m'n totaalbudget meegerekend maar waarschijnlijk zal het niet nodig zijn. De waarde die op het pakketje werd aangegeven was nogal "optimistisch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Lanithro schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:07:
Als ik jullie moet geloven heb ik de keuze uit drie smartphones namelijk:

UMI X2 Turbo 1 GB/32 GB
JIAYU 3 GT
Cubot gt99

Zijn er nog meer opties?
De belangrijkste opties zijn:
Het toestel moet ongeveer rond de 150 euro gaan kosten 4.5" en een goed scherm. Wifi moet goed zijn en het liefst geen MIUI Android. Tevens moet hij out of the box goed werken geen rare rom flash oid.
Dit zijn dus de enige opties voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Lanithro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:48:
[...]

De Cubot GT99 is de enige optie.. Incl importheffingen kom je rond de €150,- terecht, al het andere zal duurder wezen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

grun93 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:19:
[...]

Vier lijkt me wat veel maar met drie sims zijn er wel. Gewoon even googlen op 'mobile phone with 3 sim' leverde al meerdere hits op. Ook een aantal youtube filmpjes.

Deze kost zelfs maar 26$ (maar dan heb je geen smartphone).
Zelfs smartphones zijn mogelijk. Volgens mij als je even wat zoek zijn er ook quad sim smart phones.

http://www.pandawill.com/...nch-dark-blue-p81490.html
http://www.pandawill.com/...-5-inch-white-p81267.html

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Lanithro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:48:
[...]

Xiaocai X9 is ook een optie, lijkt me...

Verder heeft de Umi een 5" scherm, dus dat zou ook geen optie zijn volgens je eigen eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40
Nimrod|IA schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:57:
Volgens mij als je even wat zoek zijn er ook quad sim smart phones.
Ik was niet degene die zo'n phone zocht, maar de vraagsteller zal vast wel meelezen. ;)

Tja, vier blijft een beetje onduidelijk vind ik. Bij beide links van je staat
Sim Card Three SIM Card Three Standby(one Micro-SIM card)

Dat kun je opvatten als drie sims en een micro-sim card, maar ook als drie sims waarvan 1 micro-sim. Zelf gok ik op het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat os natuurlijk het laatste: 2 'gewone' sims en 1 micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Mijn NEO N003 is net binnengekomen, moest helaas wel €25,- invoerrechten contant afrekenen.
Maar alles is in het Chinees, ook de handleiding, en het is ook mijn eerste Android, kan ik ergens een Nederlandse of Engelse handleiding vinden voor de NEO N003?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Wat voor handleiding zoek je?
Het is gewoon een kwestie van het aanmelden of registreren van een Google account en de telefoon in gebruik nemen. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

HereIsTom schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:34:

Maar alles is in het Chinees, ook de handleiding, en het is ook mijn eerste Android, kan ik ergens een
In het eerste scherm naar de settings gaan, dan de instellingen met een "A" ervoor kiezen, de bovenste optie daar is de taal instellen. Verder is het vast relatief standaard android.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bedankt heren, Nederlands instellen is inmiddels gelukt door de A tip ;)
Het is mijn eerste Android, had hiervoor een oude Nokia waarmee je alleen kon bellen, dus geen ervaring met smartphone en Android.
Dus ben eigenlijk op zoek naar hoe ik de NEO N003 het beste kan instellen en gebruiken?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 21:20
Ik heb momenteel een HTC Desire (jaja, de allereerste Desire, zonder toevoegingen). Die begint zo stilaan zijn kuren te krijgen, dus wordt het tijd voor vervanging.

Helaas is het beschikbare budget niet meer wat het was toen ik de Desire kocht, dus zoek ik een zo compleet mogelijke telefoon voor zo weinig mogelijk geld.
De eisen zijn redelijk eenvoudig:
- hij moet 'sneller' aanvoelen dan mijn huidige Desire (zal wel niet zo moeilijk zijn denk ik)
- Scherm mag wat groter dan de 3.7 van de Desire. Iets van een 4 à 4.5 (absoluut max 5)
- GPS (en een die deftig werkt liefst)
- Dual sim indien mogelijk (telefoon/sms en data afzonderlijk)
- Minstens 1 GB RAM
- Slotje voor een geheugenkaartje
- Grote batterij (ik heb er een hekel aan dat mijn telefoon het geen 2 dagen volhoudt, want ik durf al wel eens te vergeten om m op te laden)

Nu kan ik hopen informatie vinden op Google, in dit topic, op diverse websites zoals Aliexpres e.d.. Maar daar is niets wat zegt hoeveel problemen er zijn met bepaalde merken of toestellen. Uiteraard zijn er wel 'meldingen', maar die zeggen ook niet alles.
Ikzelf heb nogal de neiging van van links naar rechts te zwalpen in mijn zoektocht. Zoiets als: 'dat toestel X ziet er leuk uit' ... 'oei, X heeft blijkbaar af en toe last van <iets>' ... 'hey, Y is ook best wel mooi' ... 'hm, Z is ook niet mis' ... 'misschien moet ik X ook nog niet afschrijven' ... En zo kom ik natuurlijk nergens :)

Dus, mijn vraag aan jullie, beste medetweakers: welk merk/toestel past het best bij bovenstaande eisen EN heeft een laag aantal gekende probleemgevallen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:58:
Bedankt heren, Nederlands instellen is inmiddels gelukt door de A tip ;)
Het is mijn eerste Android, had hiervoor een oude Nokia waarmee je alleen kon bellen, dus geen ervaring met smartphone en Android.
Dus ben eigenlijk op zoek naar hoe ik de NEO N003 het beste kan instellen en gebruiken?
Wel bekend met google.nl ? :+
Het is hier geen helpdesk.

[ Voor 77% gewijzigd door dutchgio op 30-10-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
dutchgio schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:22:
Wel bekend met google.nl ? :+
Het is hier geen helpdesk.
Sorry hoor, was maar een vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Accounts en synchronisatie -> Google account -> registreren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
HereIsTom schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:58:
[...]
Door het aanraak gevoelige scherm te bedienen. Owja, en de knopjes aan de zijkanten van het toestel.

Je kunt er tegen praten, maar dan zal ze niet veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
best wel interessant topic dit.

wat zijn nou de topper tussen de 70 en 120 euro?
scherm ong tussen de 4 en 5 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zou eigenlijk onnodig moeten zijn om het nog te vragen maar doe het toch, wat heb je zelf gevonden en waarom?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik ben zelf de mpai s720 tegengekomen, deze ziet er goed uit.
prijs ligt ongeveer rond de 77 euro.

En voor de rest ga ik zometeen ff kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Kwakkel schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:21:
Ik heb momenteel een HTC Desire (jaja, de allereerste Desire, zonder toevoegingen). Die begint zo stilaan zijn kuren te krijgen, dus wordt het tijd voor vervanging.......
Aggressor schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:48:

En voor de rest ga ik zometeen ff kijken ;)
Ik heb ongeveer hetzelfde maar ik blijf uitkomen op de volgende drie. Ook ik heb het hier gevraagd.

UMI X2 Turbo 1 GB/32 GB
JIAYU 3 GT
Cubot gt99

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:24:
[...]

[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde maar ik blijf uitkomen op de volgende drie. Ook ik heb het hier gevraagd.

UMI X2 Turbo 1 GB/32 GB
JIAYU 3 GT
Cubot gt99
Geen van de 3 ga je vinden voor 77 euro hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb zonet de Cubot gt99 besteld bij tmart.com voor 101 euro.
Als je daar een account aanmaakt krijg je 20 punten

en met de kortingscode in de banner nog eens 20 dollar.
Dan zit je rond de 101 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 08:01

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Succes met levering bij Tmart

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 21:20
Lanithro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:24:
[...]

[...]

UMI X2 Turbo 1 GB/32 GB
JIAYU 3 GT
Cubot gt99
Thanks, die ga ik zeker even bekijken. Het mag wel iets meer kosten dan 77 euro, maar dat moet niet natuurlijk :)
Voor de X2 zie ik bvb al wel dat daar een MT cpu in zit (net zoals voor de andere 2 trouwens). Ik speel nogal wat games, gaat de MT dat vloeiend aankunnen op de hogere resoluties? Ik ben al wat opmerkingen tegengekomen dat de MT wat minder vlot is op 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
Kwakkel schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:04:
[...]

Thanks, die ga ik zeker even bekijken. Het mag wel iets meer kosten dan 77 euro, maar dat moet niet natuurlijk :)
Voor de X2 zie ik bvb al wel dat daar een MT cpu in zit (net zoals voor de andere 2 trouwens). Ik speel nogal wat games, gaat de MT dat vloeiend aankunnen op de hogere resoluties? Ik ben al wat opmerkingen tegengekomen dat de MT wat minder vlot is op 1080?
Vloeiende games, hoge resolutie en budget van € 77,-?
Ik ben bang dat je ergenr op zult moeten toegeven...

Die GT99 lijkt me de beste aanbieding, maar een Xiaocai X9 zal met de lagere resolutie wellicht weer net wat sneller zijn in de beeldverwerking

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 30-10-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De Xiaocai X9 is goed, echter wel een iets andere beeld verhouding dan de Cubot GT99, wat smaller en langgerekter.

De CPU is goed genoeg om vloeiend zonder haperingen een 720P scherm aan te sturen.
Out of the box zou ik voor de Cubot GT99 gaan, direct bijna stock android en geen Chinese apps aan boord itt de Xiaocai X9.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeley
Aggressor schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:48:
Tiens, hoe kom je aan 77€? Als ik kijk staat hij $95, dat is omgerekend rond de 70€. Of laat je de website omrekenen voor jou? Mijn ervaring is dat je beter in USD betaalt en dan Paypal/VISA de omrekening laat doen op je afschrift, komt over het algemeen een paar euro goedkoper uit.

en de mpai s720 is echt wel een heel basic modelletje, als je af en toe een spelletje wilt spelen ben je met een performanter model (zoals de Cubot GT99) beter af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
Bij voorbaat excuses voor (beetje) off-topic vraag.
Stel ik vind een mooie 2G chinese telefoon , die goed werkt met GPS (dit om een nieuwe discussie GPS en China niet aan te zwengelen). Gaat dat dan werken met datapakketjes van Flitsmeister en/of filemeldingen van TomTom. Ik bedoel, krijg ik de flitsers pas te zien nadat .. en de filemeldingen als de files weer zijn opgelost of werkt dat naar behoren. Iemand hier ervaringen mee of ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 23:00
In een advertentie zie ik dit staan: Android 4.2.1(rooted system)

http://www.spemall.com/St...ck-Camera-1GB-16GB_g.html

Weet iemand of deze 4.2.1 versie, altijd geroot is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Aloysxda schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:10:

Waarom zou je deze willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Momus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:11:
[...]

Waarom zou je deze willen?
Dat was niet mijn vraag. Hier staat bij de advertentie: (rooted). Dat staat er zo achter, alsof dit vanzelfsprekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

franssie

Save the albatross

Bij deze van deze shop is ie rooted.
Niet elke 4.2.1 is rooted lijkt me.
Wat is nu precies je vraag?

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 30-10-2013 20:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Aloysxda schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:20:
[...]

Dat was niet mijn vraag. Hier staat bij de advertentie: (rooted). Dat staat er zo achter, alsof dit vanzelfsprekend is.
Blijkbaar heeft de maker van deze er een geroote versie opgezet. Maar 4.2.1 is niet altijd geroot nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aloysxda schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:10:

Als je dit moet vragen is het wellicht beter om een toestel te kopen wat niet geroot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Bedankt allemaal. _/-\o_

Mijn vraag is beantwoord. Die 4.2.1 versie kom je volgens mij alleen tegen op de china phones. Ik heb zelf een toestel met deze versie, vandaar.
root is dus niet standaard op een 4.2.1
Pagina: 1 ... 85 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.