Heb mij ook eens gewaagd aan een china-phone, dus leek het me wel gepast mijn ervaring te posten.
Ik was op zoek naar een leuke telefoon voor m'n vrouw omdat haar vorige (een simpele Nokia niet-smartphone) een kapot schermpje had. Hij moest dan vooral:
- dienen voor licht gebruik (mail, browsen, agenda)
- ongeveer 4.5 inch scherm hebben, groter zou ze niet praktisch gevonden hebben
- er leuk uitzien, liefst knalroze fuchsia cover (en ja, dit is belangrijk

)
- binnen een beperkt budget passen (< 100 euro alles in)
Na wat opzoekwerk heb ik uiteindelijk de roze versie van de
MPai S720 gekocht bij Geekbuying. Met extra transparante, harde shell voor de achterkant en levering uiteindelijk een kleine 75 euro. Levering duurde uiteindelijk twee weken, valt dus nog wel best mee.
Overigens zijn de specs op de website iets lager dan op de telefoon die ik toegezonden kreeg. In mijn model zit een quad-core MT6589M (kleine broertje van de MT6589) en een qHD 960x540 scherm, een aangename upgrade. Vond het toch wat traag draaien voor een quad-core, dus heb eventje AnTuTu erop gezet om de specs te bekijken in detail, en de specs zijn toch zoals advertised op de website. Het stickertje op de telefoon was dus fout. Dus toch een MTK6572 1.2Ghz Dual-core met 854x480 scherm.
verdere specs zijn in't kort: Android 4.2, 512Mb RAM, 4Gb intern (uitbreidbaar met SD-card), quad-band 2G + WCDMA 3G, front+back camera, 2500mAh batterij. GPS, Wifi, bluetooth.
Ik heb hem meteen even ingesteld en apps gedownload voor m'n vrouw dus kan er een beetje feedback over geven. Voor wat hij moet dienen lijkt het mij een perfecte telefoon. Er zijn af en toe wat kleine haperingen, maar de 512Mb RAM lijkt op het eerste zicht voldoende voor basic apps en browsen. Alles op het scherm is mooi scherp, al is het contrast aan de lage kant. De bouwkwaliteit lijkt mij tot dusver goed mee te vallen, de telefoon voelt in z'n geheel vrij stevig aan. De 5MP camera stelt wel een beetje teleur, ik had gehoopt dat die net voldoende zou zijn voor "casual" shots, maar de foto's zien eruit alsof ze met een goedkope webcam zijn getrokken.
Tot dusver zijn we heel tevreden over deze telefoon. Het is uiteraard op geen enkel gebied een hoogvlieger, maar voor 70 euro vind ik het een schitterend apparaat. Je kan natuurlijk altijd zeggen "ja, maar voor 20 euro meer..." maar dat vind ik naast de kwestie. Hij doen wat hij moet doen, was mooi binnen budget en ziet er nog leuk uit ook. Hopelijk gaat hij ook nog een tijdje mee
EDIT 05/02/14: na een paar maanden gebruik begint het ding wat te haperen... het scherm flikkert nogal en soms verliest hij connectie met het netwerk en mist m'n vrouw oproepen. Ik heb een mailtje gestuurd naar geekbuying om eens te zien wat er kan gedaan worden... dan weten we meteen wat de support waard is hé.
[
Voor 13% gewijzigd door
Daeley op 05-02-2014 17:20
]