Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:49:
De Lenovo A820 is inderdaad wel van goeie kwaliteit, ik heb er zelf ook een mee genomen voor een kennis van me ouders en ik heb het toestel toen zelf ook getest en buiten die skin van Lenovo is het gewoon een goed toestel met een goeie batterij duur.

Die cubot zal wel meer bang for Buck bieden, maar de Lenovo A820 is praktisch even duur, maar je krijgt alleen geen HD scherm, maar daar merk je in gebruik maar bar weinig van.

Dus het is meer de keuze, wil je een A merk toestel of een B/C merk toestel wat vaak van mindere kwaliteit is, maar wel meer waar voor je geld.
puur op specs deze telfoons vergelijken geeft aan dat de cubot een 720P resolutie heeft en langere batterijduur.
Verder geen dingen ten faveure de Lenovo, anders dan de merknaam.

Cubot heb ik gezien en is echt geen plastic frutselproduct maar zit goed in elkaar, dus een kwaliteitsverschil zou ik niet verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lenovo is gewoon geen A merk op mobiel gebied, absoluut niet. Het is niet te vergelijken met de naam die ze hebben op het gebied van bijvoorbeeld laptops.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In China verkopen ze in iedere geval heel wat telefoons en ik heb al twee Lenovo toestellen in de handen gehad, beide hele degelijke toestellen en minsten van dezelfde kwaliteit als Samsung toestellen.

En in China zelf is Lenovo wel een A merk, daar mag je het oneens over zijn, maar ze voldoen wel aan wat wikipedia als A merk omschrijft.

Ik zelf zou trouwens niet snel een Lenovo toestel kopen, maar de Lenovo A820 heeft wel een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Tsurany schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:04:
Lenovo is gewoon geen A merk op mobiel gebied, absoluut niet. Het is niet te vergelijken met de naam die ze hebben op het gebied van bijvoorbeeld laptops.
Maar wel één van de grotere smartphone fabrikanten in China samen met ZTE en Huawei zelf heb ik een Lenovo A820 is voor het geld een prima toestel.
Hiervoor een ZTE Blade gehad het voordeel van de grotere merken is dat er vaak roms voor te vinden zijn dat is met de onbekende merken vaak moeilijker.
Overigens zijn ze wel bezig een A merk over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd dat gedoe over De alfabet-merken ook...
een telefoon is goed of is dat niet, dan maakt de grootte/bekendheid van de fabrikant toch niet zo veel uit?!

Los van het feit dat een huawei/lenovo hier wel iets bekender is. Maar als je om die reden een telefoon koopt, kun je beter een Samsung halen.
Daarnaast zijn ze net als Apple producten vaak overpriced: je betaald voor de naam.

als je zou kunnen kiezen tussen voor een telefoon met betere specificaties en een lagere prijs, dan een telefoon waar een in china bekend merkje op staat, en schijnbaar van betere kwaliteit is? Dan kies je toch unaniem voor de Cubot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kies juist voor een A merk omdat ik geen zin heb in dat gezeik met al die issues, zoals niet werkende GPS welke je bij veel toestellen hier terug ziet komen, want daar heb ik dus niks aan als ik in buitenland ben en ik wil de offline Google maps raadplegen en die GPS werkt niet.

Verder heb ik toch iets meer vertrouwen in een A ( Bekend ) merk, omdat ze volgens mij toch meer aandacht besteden aan de kwaliteit en de puntjes op de i en als het merk niet echt zo'n goeie reputatie heeft dan weet je dat ook snel genoeg, om maar als voorbeeld te noemen LG.

En ik haal zeker weten geen Samsung want daar loopt iedereen al mee, ik wil gewoon een telefoon die niet iedereen heeft en een merk dat zich een beetje onderscheid van de andere, want al die bang for buck smartphones die hier passeren zijn uit eindelijk een pot nat.

Dus dan zou ik liever € 100 betalen voor een ZTE,Lenovo,Huawei,Xiaomi en een telefoon met een qHD of 720p scherm hebben, dan een of andere vaag merk uit een sweatshop uit Shenzhen China welke bijvoorbeeld afgekeurde schermen opkopen om zo een zo aantrekkelijk mogelijke bang for buck smartphone in elkaar te zetten ( Dat is big business in China en vooral in Shenzhen ).

Een goed voorbeeld is wel de Faea F1 waar de fabrikant een 720p scherm in toestel geplaats heeft terwijl Qualcomm dat afraad en ook de MT6589 toestellen is duidelijk dat een 1080p scherm eigenlijk teveel van het goeie is, zie ook de review van Tweakers over Chinese smartphones.

En daarnaast lijkt me het niet zonder reden dat die grote Chinese merken juist geen 1080p schermen in toestellen plaatsen met MT6589 en dat lijkt me niet alleen om de prijs te drukken, maar ook voor de gebruikers ervaring.

Neemt uiteraard niet weg dat een MT6589 met een 1080p scherm goed zou kunnen werken als je het toestel tweakt, maar voor mij is een smartphone een van de belangrijkste devices die ik heb en dan moet gewoon alles werken en dus ook de GPS en tolereer ik sinds het tijdperk van Quadcores in smartphones ook geen haperingen meer, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Ik wil je dan sterk afraden om naar toestellen te kijken die onder de 150 euro grens liggen als je zoveel eisen hebt, met een klein budget.
Kies dan voor een budget rond de 300 euro, maar lees je wel goed in naar de support voor het toestel. Ook na enkele maanden, want er zijn grote merken die niet snel zijn in het oplossen van problemen. Dit geldt overigens ook voor gerenomeerde merken als Samsung, Sony en (in het verleden) LG.
Voor de high end toestellen van deze merken kan het beter zijn, maar dat is geen belofte.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Huawei Honor 2 2GB dus dat is ruim boven de € 150 en met importeren had dat ook € 300 ongeveer gekost, maar ik heb hem zelf toen mee genomen uit China en ongeveer € 235 betaald en dat toestel werkt gewoon goed en heb ik nu ongeveer 10 maanden en ben hartstikke tevreden en draai nu Android 4.2.2 op dit toestel :) .

En als ik een andere smartphone zou kopen dan zou ik waarschijnlijk een Nexus telefoon kopen, al heb ik geen enkele reden om van smartphone te wisselen en werkt mijn huidige smartphone gewoon goed, hij heeft natuurlijk ook zijn nadelen, de smartphone heeft namelijk niet de beste batterij duur, maar ook niet de slechtste, bij mijn vorige smartphone de HTC Evo 3D was het ergere.

Maar als ik maar € 100 had willen uitgeven dan had ik waarschijnlijk uit China een Lenovo A820 meegenomen voor dat geld, maar als je van een HTC Evo 3D komt dan is zo'n MT6589 toestel sowieso niet echt een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:23:
Ik kies juist voor een A merk omdat ik geen zin heb in dat gezeik met al die issues, zoals niet werkende GPS welke je bij veel toestellen hier terug ziet komen, want daar heb ik dus niks aan als ik in buitenland ben en ik wil de offline Google maps raadplegen en die GPS werkt niet.

Verder heb ik toch iets meer vertrouwen in een A ( Bekend ) merk, omdat ze volgens mij toch meer aandacht besteden aan de kwaliteit en de puntjes op de i en als het merk niet echt zo'n goeie reputatie heeft dan weet je dat ook snel genoeg, om maar als voorbeeld te noemen LG.
auw, auw, someone is gonna get burned.
Het toestel wat je wilt kopen heeft een MTK6589 SoC, met bekende GPS issues (met AGPS en andere tweaks wel 'werkend' te krijgen) maar niet echt het toonbeeld van hoe het moet qua GPS...

Als je dan verwacht dat de Lenovo versie geen GPS tweaks nodig heeft ga je òf veel geluk nodig hebben òf van een koude kermis thuiskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
bigfoot1942 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:44:
[...]

auw, auw, someone is gonna get burned.
Het toestel wat je wilt kopen heeft een MTK6589 SoC, met bekende GPS issues (met AGPS en andere tweaks wel 'werkend' te krijgen) maar niet echt het toonbeeld van hoe het moet qua GPS...

Als je dan verwacht dat de Lenovo versie geen GPS tweaks nodig heeft ga je òf veel geluk nodig hebben òf van een koude kermis thuiskomen...
simpel antwoord kijk naar de vorige pagina om deze discussies te vermijden IVM mtk en gps, hebben we toen al genoeg om gepost :D

verder Snap ik zijn redenering wel, ik heb zelf een Faea F1 gekocht omdat ik op zoek was naar een 4.5inch met goede gps voor een redelijke prijs, dit is dan een Qualcomm Soc die het volgens zovele onder jullie het zoveel beter doet, dikke pech want men Alcatel one touch 997D, en men zopo c2 en zelfs mijn broertje zijn umi X1 doen het beter (weliswaar met allemaal een custom rom met de nodige tweaks zoals je zegt) maar ik rijd ermee naar Spanje zonder extra kosten, wat wil je nog meer?

A merken kunnen beter scoren, en zullen dat ook in de meeste gevallen, maar ik denk niet dat je goedkoper dan de cubot gaat vinden weer, voor prijs kwaliteit verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ligt het aan mij of zijn alle posts van vandaag in dit topic weg gecensureerd ninja-style?

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 15-10-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Ik mis idd ook iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Klopt, zover dus de reactie van Tweakers, kennelijk zijn ze het er dus niet mee eens. Iets netter had het ook gekund..... :?

Ah, verklaring hieronder :)

[ Voor 13% gewijzigd door poema op 15-10-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Herkansing dan maar (@ modjes, dit is alles behalve off-topic en gaat niet over clones ;))
Jammer van de nare wijze waarop het is gedaan. Als iets niet mag geef dat dan aan, maar ga niet als een Intel ongewenste post wegcensureren zonder dit te melden :S.

Hou hier wel een hele nare nasmaak aan over terwijl tweakers.net vandaag juist iets te vieren had.

Kortingscodes voor bij geekbuying:
  • $5 coupon for Cubot GT99: JYSZBYYZ
    Expiration date: October 31
    All the three colors are available.
  • $10 coupon for Cubot One: XMFEQIMA
  • $5 coupon for Lenovo A820: VUHJXXZN
    Both the colors are available.
  • $10 coupon for JiaYu G3T: GTKJMURO

[ Voor 19% gewijzigd door eL_Jay op 15-10-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ninja mod meld zich :)

Heb inderdaad wat posts verplaatst totdat er is besloten wat we van deze actie vinden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Succes tijdens het beraad!
We wachten hier het oordeel af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
eL_Jay schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:43:
Herkansing dan maar (@ modjes, dit is alles behalve off-topic en gaat niet over clones ;))
Jammer van de nare wijze waarop het is gedaan. Als iets niet mag geef dat dan aan, maar ga niet als een Intel ongewenste post wegcensureren zonder dit te melden :S.

Hou hier wel een hele nare nasmaak aan over terwijl tweakers.net vandaag juist iets te vieren had.

Kortingscodes voor bij geekbuying:
  • $5 coupon for Cubot GT99: JYSZBYYZ
  • $10 coupon for Cubot One: XMFEQIMA
  • $5 coupon for Lenovo A820: VUHJXXZN
  • $10 coupon for JiaYu G3T: GTKJMURO
Ook dit soort dingen zijn hier niet de bedoeling. Het staat ook gewoon in de topicwaarschuwing. Als je niet wilt dat je posts verwijderd worden, houd je dan ook aan de regels ;)

Nu weer ontopic svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
zijn er hier medetweakers die wat ervaringen hebben met een degelijke rugged dualsim (ook bruikbaar in europa op het 3g netwerk?)

ik krijg het namelijk voor elkaar om elke gsm te slopen, ofwel het scherm, ofwel de buitenkant ivm barsten etc, ofwel gewoon levensduur van de toestellen gewoon ;D

Dual sim en een redelijk up to date versie van android vind ik wel redelijk belangrijk, daarna gps en batterij, maar ik ben bereid om water bij men wijn te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 10:12
Actiecodes vind ik hier niet mis staan in dit topic, anders zou ik ze allemaal missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
robin-sips2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:44:
zijn er hier medetweakers die wat ervaringen hebben met een degelijke rugged dualsim (ook bruikbaar in europa op het 3g netwerk?)
Geen ervaring, maar je bedoelt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dan zou ik eerder zoiets kopen: http://www.chinavasion.co...ant_Dustproof_Shockproof/
Voor het geld kan je het wagen en het heeft geen gorilla glass Dat glas is mooi tegen krassen als ik het goed heb, maar juist minder tegen vallen?
beetje off-topic, sprak vorige maand een liftmonteur aan om zijn iPhone, glas was extreem gebroken (spinneweb achtich), was net 14 etages gevallen, maar deed het nog wel (incl touch). Da's ook best wel stoer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:13
robin-sips2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:44:

ik krijg het namelijk voor elkaar om elke gsm te slopen, ofwel het scherm, ofwel de buitenkant ivm barsten etc, ofwel gewoon levensduur van de toestellen gewoon ;D

Dual sim en een redelijk up to date versie van android vind ik wel redelijk belangrijk, daarna gps en batterij, maar ik ben bereid om water bij men wijn te doen ;)
YouTube: Runbo X5

Niet precies water bij de wijn, maar je snapt het idee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
EJ_V schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:02:
Actiecodes vind ik hier niet mis staan in dit topic, anders zou ik ze allemaal missen.
Hier is het juiste topic voor deze codes, ik raad bezoekers van dit forum dan gewoon daarheen te gaan voordat er iets wordt gekocht.
Voorwaarde is dat er geen tegenprestatie aan vast hangt voor de poster.
Meld hier uw kortingscodes/coupons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:35
Zei het niet dat de mensen daar over het algemeen een ander publiek zijn dan de mensen in dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 08:30
Ik ben voor mijn vriendin opzoek naar een nieuwe telefoon,

aangezien ze een nogal klein budget heeft heb ik besloten om ook maar eens naar een chinees merk te kijken.

Zelf ben ik al wel bekend met het het kopen van diverse elektronica uit china via Ebay en Dealextreme en dergelijke,

een aantal eisen die mijn vriendin stelt:

Niet groter dan 4,5 inch
Redelijke camera
Prijs rond de 150 euro
Vlot kunnen whatsappen ( naast facebook en whatapp gebruikt ze weinig apps, mischien dat daar met een snelle telefoon verandering in komt)

eisen die ik daar bij wil voegen:
1GB Ram geheugen
Minimaal QHD scherm
Batterijduur van ruim 1 dag
Google play storen en Gapps, (ben bekend met flashen van roms en dergelijke)
Mogelijkheid en beschikbaarheid van andere roms

Naar aanleiding van deze eisen lijkt het mij duidelijk dat het een Cubot GT99 word,
zeker met een eventuele coupon het meeste hardware voor het geld.

wat zijn nog eventuele alternatieven?

oh en GPS maakt haar niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:13
Ik heb dus nu deze gekocht : Changjiang N7100 5,5 inch
Ben er redelijk tevreden over alleen er zit maar een batterij van 2100mah bij (wel 2 stuks). En dat terwijl in de advertentie stond dat het een 2800 mah besloeg...enfin Chinese flexibiliteit zullen we maar zeggen..
Ik wil nu een grotere capaciteit batterij kopen en ik zie genoeg batterijen online met de juiste voltages etc...maar hoe weet ik nou ook op die dingen precies passen in mijn toestel?

Als ik zoek op mijn phone dan zie ik alleen maar batterijen voor andere phones. Ik vermoed dat ik ergens een kloon van heb dus ik denk dat een van die batterijen wel zullen passen maar welke ?? Ze specificeren alleen de afmetingen van het postpakket niet van de batterij zelf.

ps 139 euro op Antelife? Heb hem bij Pandawill voor slechts 82....

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 16-10-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordat ik jou conclusie las m.b.t. De Cubot, was dat ook mijn eerste gedachte.
De 'tegenhanger' van de cubot is de FAEA F1.
Deze heeft een vergelijkbare soc van quallcomm, met als grootste voordeel NFC.
De meeste tweakers hebben er 1 geimporteerd om het 'gps-probleem' bij mediatek chipsets tegen te gaan.
Echter is gebleken dat de gps van de FAEA F1 ook niet al te best is.
De software is ook nogal brak. Zo kampt de FAEA met nogal wat bugs, dus lees vooral het 'faea mobiles' topic even door en trek daaruit je conclusies.
Maar al met al blijft de Cubot mijn inziens de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08 15:52
iemand hier wel eens wat besteld?

http://www.1949deal.com/

prijzen liggen volgens mij een stuk lager als andere webshops

[ Voor 12% gewijzigd door pool0249 op 16-10-2013 10:56 . Reden: link vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Waar is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08 15:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Wel? Want het is nog steeds niet duidelijk en er is geen link in opgenomen.
Daarnaast zou ik het bij de meer betrouwbare verkopers houden als geekbuying, pandawill, antelife e.d.

[ Voor 20% gewijzigd door eL_Jay op 16-10-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harribo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:50:
Ik heb dus nu deze gekocht : Changjiang N7100 5,5 inch
Ben er redelijk tevreden over alleen er zit maar een batterij van 2100mah bij (wel 2 stuks). En dat terwijl in de advertentie stond dat het een 2800 mah besloeg...enfin Chinese flexibiliteit zullen we maar zeggen..
Ik wil nu een grotere capaciteit batterij kopen en ik zie genoeg batterijen online met de juiste voltages etc...maar hoe weet ik nou ook op die dingen precies passen in mijn toestel?

Als ik zoek op mijn phone dan zie ik alleen maar batterijen voor andere phones. Ik vermoed dat ik ergens een kloon van heb dus ik denk dat een van die batterijen wel zullen passen maar welke ?? Ze specificeren alleen de afmetingen van het postpakket niet van de batterij zelf.

ps 139 euro op Antelife? Heb hem bij Pandawill voor slechts 82....
U vraagt, wij draaien:
http://www.aliexpress.com...tive_id=SB_20131016010322

Overigens is die capaciteit wel vaker 'anders dan wat er op staat' bij batterijen van chinese makelij, vooral bij OEM 'merken' als Changjiang en Tengda.
Die hele goedkope kloons lijken vaan wel qua uiterlijk, maar meten niet de afmetingen van het origineel dus een originele samsung galaxy batterij gaat niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 16-10-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Rascal schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:38:
Ik ben voor mijn vriendin opzoek naar een nieuwe telefoon,

aangezien ze een nogal klein budget heeft heb ik besloten om ook maar eens naar een chinees merk te kijken.

Zelf ben ik al wel bekend met het het kopen van diverse elektronica uit china via Ebay en Dealextreme en dergelijke,

een aantal eisen die mijn vriendin stelt:

Niet groter dan 4,5 inch
Redelijke camera
Prijs rond de 150 euro
Vlot kunnen whatsappen ( naast facebook en whatapp gebruikt ze weinig apps, mischien dat daar met een snelle telefoon verandering in komt)

eisen die ik daar bij wil voegen:
1GB Ram geheugen
Minimaal QHD scherm
Batterijduur van ruim 1 dag
Google play storen en Gapps, (ben bekend met flashen van roms en dergelijke)
Mogelijkheid en beschikbaarheid van andere roms

Naar aanleiding van deze eisen lijkt het mij duidelijk dat het een Cubot GT99 word,
zeker met een eventuele coupon het meeste hardware voor het geld.

wat zijn nog eventuele alternatieven?

oh en GPS maakt haar niets uit
Mijn vriendin heeft de Jiayu G2S (nadat ik een Jiayu G3 aangeschaft had), en is daar heel blij mee. Ze had dezelfde criteria als je hierboven noemt. Het is dankzij een 4" scherm een heel stijlvol telefoontje!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dank :) Alleen ...ik wil dus dan meteen graag een hogere capaciteit dan die 2800mah, sorry had ik ff moeten zeggen. Zeg 3200+
Die hele goedkope kloons lijken vaan wel qua uiterlijk, maar meten niet de afmetingen van het origineel dus een originele samsung galaxy batterij gaat niet werken.
Dat schijn jij nogal zeker te weten..... misschien wel qua apparaat maar ook qua batterij...(?)
Daarom zie ik graag de afmetingen van de batterij erbij, dan weet ik wat ik nodig heb.
Anders moet ik maar hier naar het centrum gaan, daar zit een shop met een gast die ik altijd Proffesor Mobiel noem, weet er echt alles van en verkoopt en repareert ook van alles. Daar eens wat batterijen live uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 16:43
Ik ben overstag gegaan en heb ook de Cubot GT99 besteld bij Tmart voor €100,-
Ben benieuwd of de telefoon inderdaad zo goed is!

Nu even wachten tot ie binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Laatst online: 16-02-2024
dutchgio schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:53:
Voordat ik jou conclusie las m.b.t. De Cubot, was dat ook mijn eerste gedachte.
De 'tegenhanger' van de cubot is de FAEA F1.
Deze heeft een vergelijkbare soc van quallcomm, met als grootste voordeel NFC.
De meeste tweakers hebben er 1 geimporteerd om het 'gps-probleem' bij mediatek chipsets tegen te gaan.
Echter is gebleken dat de gps van de FAEA F1 ook niet al te best is.
De software is ook nogal brak. Zo kampt de FAEA met nogal wat bugs, dus lees vooral het 'faea mobiles' topic even door en trek daaruit je conclusies.
Maar al met al blijft de Cubot mijn inziens de beste keus.
De problemen die ik heb met de FAEA:
-notification licht werkt niet
-heel soms kleine vertraging (chip is duidelijk trager dan MTK6589)
-vertaling van chinees naar engels is in sommige berichten slecht (bvb: Kindle file have been download oid)

GPS werkt meer dan goed genoeg voor (offline) navigeren (sportstracker of zo heb ik nog niet getest) en in elk geval stukken beter dan MTK6589 die telkens van straat verspringt. Ik moet toch toegeven dat ik soms op mijn GPS zie dat ik ineens 0 km/u rij. Dus perfect is het zeker niet!

Ik verwacht trouwens nog beterschap wanneer ze Cyanogenmod gaan uitbrengen voor de F2(S). Ik hoop op een port naar de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:38

Garyu

WW

In dezelfde prijscategorie heb ik de Xiaocai X9 besteld:
http://www.comebuy.com/german-delivery-om31915de.html

Met €129 iets duurder dan direct in China, maar daarvoor als het goed is geen problemen met inklaring en dergelijke.

Afbeeldingslocatie: http://www.comebuy.com/media/catalog/product/cache/1/image/0c9d38bf24f8c9fbf9e7a311e0b6c8bf/x/i/xiaocaix9w-10_2.jpg

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46
Ik ben wel benieuwd naar het scherm reproductie van jouw exemplaar straks.
Hier is wit behoorlijk blauw, helemaal als ik het naast een HTC One X houd.

Kan je daar straks een foto / vergelijkingsmateriaal van uploaden?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
PMuizen schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:05:
Ik ben overstag gegaan en heb ook de Cubot GT99 besteld bij Tmart voor €100,-
Ben benieuwd of de telefoon inderdaad zo goed is!

Nu even wachten tot ie binnenkomt.
Welke coupons gebruik je om em voor deze prijs te kunnen bestellen?

* Teleluvr wil ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Quad schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:55:
Ik ben wel benieuwd naar het scherm reproductie van jouw exemplaar straks.
Hier is wit behoorlijk blauw, helemaal als ik het naast een HTC One X houd.

Kan je daar straks een foto / vergelijkingsmateriaal van uploaden?
Ik ben vooral benieuwd wanneer hij eindelijk binnenkomt. Aftersales is blijkbaar nie thet sterkste punt van de verschillende handelaren waar ik tot nog toe wat besteld heb :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Teleluvr schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Welke coupons gebruik je om em voor deze prijs te kunnen bestellen?

* Teleluvr wil ook!
En besteld voor even door de 100 euro. Ik ben benieuwd naar de snelheid van verzenden en de kwaliteit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn Cubot GT99 in gebruik nam zat er nog geen sd-kaart in. De telefoon schreeft wel data naar /sdcard, wat dus opgeslagen werd op de telefoon zelf. Inmiddels zit er wel een sdkaart die de telefoon /sdcard0 heeft genoemd. De data die de telefoon op het eigen geheugen schreeft staat nu op /sdcard1.
Dit is zo'n 300mb die ik graag op de sd-kaart kaart had willen hebben.

Moet ik nu alles van mijn telefoon wissen en vanaf het eerste gebruik mijn sd-kaart in mijn telefoon hebben om dat geheugen vrij te krijgen? Of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 10:23

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ulefone P6, 6" full HD, verkrijgbaar in zwart en wit, slechts 7,6mm dik, 2800mAh batterij valt wat tegen, wel NFC en 2GB RAM, MTK6589T, 326$ ~ 245 euro.

Afbeeldingslocatie: http://image1.geekbuying.com/content_pic/201310/geekbuying-67146084-2bef-4a6c-b9e6-57585e751c12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image1.geekbuying.com/content_pic/201310/geekbuying-7ace1a8c-4704-4c95-ab64-0ab5ddd13670.jpg

http://www.geekbuying.com...S-NFC---White-320833.html
http://www.geekbuying.com...PS-NFC--Black-320834.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 16 oDuitslandber 2013verloop2:15:
In dezelfde prijscategorie heb ik de Xiaocai X9 besteld:
http://www.comebuy.com/german-delivery-om31915de.html

Met €129 iets duurder dan direct in China, maar daarvoor als het goed is geen problemen met inklaring en dergelijke.

[afbeelding]
Iets in mij zegt dat deze dropshipper helemaal niet verzendt uit Duitsland.
En dat hij daar alleen een postadres heeft.

Ons wel op de hoogte houden over het verloop van deze bestelling svp.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barcawinner schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:39:
Ulefone P6, 6" full HD, verkrijgbaar in zwart en wit, slechts 7,6mm dik, 2800mAh batterij valt wat tegen, wel NFC en 2GB RAM, MTK6589T, 326$ ~ 245 euro.

[afbeelding]

[afbeelding]

Triest zeg, een kloon van de Huawei Ascend P6, ze hebben zelfs de naam gekopieerd gedeeltelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:56:
[...]

Triest zeg, een kloon van de Huawei Ascend P6, ze hebben zelfs de naam gekopieerd gedeeltelijk.
Ik vind het juist een mooi design :) goede specs ook voor een Chinaphone. Alleen processor en batterij hadden iets beter gekund. Twijfel tussen deze of de MIUI Mi-3, maar denk dat de Mi-3 te lang gaat duren..

[ Voor 10% gewijzigd door ocn op 16-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barcawinner schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Ik vind het juist een mooi design :) goede specs ook voor een Chinaphone. Alleen processor en batterij hadden iets beter gekund. Twijfel tussen deze of de MIUI Mi-3, maar denk dat de Mi-3 te lang gaat duren..
Stja ik vind de Huawei Ascend P6 ook een mooi design hebben, ik heb hem namelijk bij een Huawei stand in Düsseldorf tijdens China fest in de handen gehad.

Maar die telefoon wat jij linkt is een kloon van de Huawei Ascend P6 en kloons zijn niet cool hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
barcawinner schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

2800mAh is best wel veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/800/870/819/819870800_728.jpg

Ik zie hier niets dat op aanwezigheid van NFC duidt? Wat denken jullie?

Of moeten dat die twee gouden puntjes in het midden boven de batterij zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door ocn op 16-10-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Supertip schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:52:
Iets in mij zegt dat deze dropshipper helemaal niet verzendt uit Duitsland.
Uit z'n faq:

5. Wird die Ware auch aus Deutschland geliefert?
Unsere Waren werden größtenteils aus China verschickt.

6. Muss ich zusätzliche Zollgebühren selbst bezahlen?
Da unsere Ware aus China geliefert wird, müssen Sie beim Zoll eventuell zusätzliche Gebühren bezahlen. Dies wären bei einer Überprüfung des Paketes zum Einen die Einfuhrumsatzsteuer und zum Anderen die Zollgebühren (Waren mit Wert unter 150EUR sind zollfrei). Darauf können wir leider keinen Einfluss ausüben, da die Gebühren von Deutschland erhoben werden. Deswegen können wir diese zusätzlichen Kosten nicht tragen. Für genauere Informationen konsultieren Sie bitte die Webseite des Zollamtes direkt.

Levertijd is net zolang als van de gemiddelde chinese webshop en je loopt nog steeds kans op extra douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Echter staat in de titel van het artikel dat hij gekocht heeft wel: [Versandkostenfrei aus DE] (en bij vele andere producten op die site staat dat niet)

( http://www.comebuy.com/german-delivery-om31915de.html )

[ Voor 15% gewijzigd door Thmz159 op 16-10-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Thmz159 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:43:
Echter staat in de titel van het artikel dat hij gekocht heeft wel: [Versandkostenfrei aus DE] (en bij vele andere producten op die site staat dat niet)

( http://www.comebuy.com/german-delivery-om31915de.html )
Inderdaad. Ik had ze al eerder gemaild omdat ik het ook niet helemaal meer snapte, de telefoon zou inderdaad wel uit Duitsland moeten komen. Een hoesje dat ik erbij besteld hebt, komt wel uit China. Overigens had ik in het Engels gemaild, en kreeg ik een mailtje in gebroken Duits terug ;).

Hun "versandkostenfrei" hebben ze naar het buitenland ook niet waargemaakt trouwens, maar had een coupon en dat zorgde weer voor een korting ongeveer ter hoogte van de portokosten. I'll keep you posted.

Op hun website bij dit product staat het volgende:
Am 14. Okt ist die EU-Zollabfertigung der neusten Lieferung von Xiaocai X9 fertig. Mehr als 300 Stück Xiaocai X9 sind in unserer deutschen Lager angekommen. Sofort beginnt der Versand von X9 wieder.

Entschuldigen wir für die Verzögerung bis 14. Okt. Wir bitten um Ihre Geduld und Ihr Verständnis!
Ze hebben dus eergisteren weer ruim 300 stuks lokaal in hun Duitse opslag ontvangen die door de douane heen zijn gekomen. Nu ben ik benieuwd naar de backlog die ze nog moeten afwerken voordat ze mij er eentje van opsturen... 48 uur gaat iig. niet meer lukken :(.

Zo, en dat was wel weer genoeg offtopic voor dit topic, een modje kan deze discussie w.m.b. ook naar het verwante levertijden-en-prijzentopic verschuiven.

[ Voor 24% gewijzigd door Garyu op 16-10-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

barcawinner schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer, betere pics:

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/959/853/819/819853959_352.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/968/853/819/819853968_563.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/980/853/819/819853980_916.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/991/853/819/819853991_088.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/996/853/819/819853996_546.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/411/104/809/809104411_124.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/005/854/819/819854005_340.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/024/854/819/819854024_071.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/041/854/819/819854041_146.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/071/854/819/819854071_849.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/351/860/819/819860351_354.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/361/860/819/819860361_616.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/391/860/819/819860391_213.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/407/860/819/819860407_222.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/417/860/819/819860417_943.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/428/860/819/819860428_987.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/447/860/819/819860447_872.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/452/860/819/819860452_964.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/728/870/819/819870728_445.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/753/870/819/819870753_845.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/781/870/819/819870781_924.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/800/870/819/819870800_728.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/816/870/819/819870816_320.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/827/870/819/819870827_681.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/834/870/819/819870834_414.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/858/870/819/819870858_655.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Misschien handig om voortaan een linkje te plaatsen als je meer dan 2 foto's laat zien? Krijg last van mijn scroll-vinger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, of geef ze weer als thumbail.
Het is wel duidelijk een kloon.
Uiterlijk van Huawei(Ascend), software van Samsung(galaxy s4).
Net als die flip cover met opening...

'Beter goed gejat dan slecht gevonden" is blijkbaar de slogan van Ulefone

[ Voor 30% gewijzigd door dutchgio op 16-10-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
En ondanks de gigantische 6" vind ik het wel een gave telefoon. Heb nu een 5" en dat kan ik maar net vasthouden...

Dat er overigens wordt gezegd dat een batterij van 2800mAh tegenvalt vind ik onterecht, dat is een prima accu voor deze chipset en zou je gemakkelijk 1,5 tot 2 dagen mee kunnen doen. Ik kan met mijn Zopo ZP980 accu van 2000mAH zo'n anderhalve dag doen. Ik betwijffel of dat extra inch aan scherm daar veel negatieve impact op heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door M-Opensource op 17-10-2013 08:48 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Even een beetje off-topic maar ik weet niet waar ik het anders kwijt moet:

Ik kreeg vanochten een mailtje van AliExpress.com (waar ik volgens mij niet eens een account heb) op mijn naam en email adres dat ik een bestelling heb geplaatst (wat ik niet heb gedaan dus) en dat ik nog niet betaald had...
Het email adres van de afzender lijkt ook goed (transaction_service@service.alibaba.com), maar het ordernummmer verwijst wel naar een vage link (http://rowanadmin.vip.xyi.en.alidc.net/resource/$%7....... heb even wat weggehaald zodat ie nergens heen gaat als het goed is).
Het ordernummer is 60226595083934.
Gewoon even contact opnemen net AliExpress?

Ik heb net even m'n wachtwoord opnieuw aangevraagd maar ik heb nog geen mailtje dus waarschijnlijk ook geen account.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Remcom00 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:12:
Even een beetje off-topic maar ik weet niet waar ik het anders kwijt moet:

Ik kreeg vanochten een mailtje van AliExpress.com (waar ik volgens mij niet eens een account heb) op mijn naam en email adres dat ik een bestelling heb geplaatst (wat ik niet heb gedaan dus) en dat ik nog niet betaald had...
Het email adres van de afzender lijkt ook goed (transaction_service@service.alibaba.com), maar het ordernummmer verwijst wel naar een vage link (http://rowanadmin.vip.xyi.en.alidc.net/resource/$%7....... heb even wat weggehaald zodat ie nergens heen gaat als het goed is).
Het ordernummer is 60226595083934.
Gewoon even contact opnemen net AliExpress?

Ik heb net even m'n wachtwoord opnieuw aangevraagd maar ik heb nog geen mailtje dus waarschijnlijk ook geen account.
Gezien de link riekt het naar phising... AliExpress op de hoogte brengen en zelf nergens op inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:53
Gewoon betalen pannenkoek! :+ :P

Nee, overduidelijk een scam. Kan Ali ook niks aan doen want zoiets kun je met elk willekeurig bedrijf / e-mailadres doen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Cubot GT99 van Geekbuying was zes dagen geleden al verstuurd, maar het tracking number van Singapore Post gaf nog steeds geen resultaat. Contact gehad met Geekbuying (mailen heeft trouwens totaal geen zin, ze reageren alleen via de live chat) en het blijkt dat Singapore Post opeens strenger inspecteert en al gauw pakketjes weer terugstuurt, grom. Nu gaan ze het via een ander postbedrijf opnieuw naar mij versturen. En mijn pakketje ondertussen maar (waarschijnlijk ruig) heen en weer, ben benieuwd of 'ie nog heel aankomt. Maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Laatst online: 16-02-2024
Domokun schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:17:
Cubot GT99 van Geekbuying was zes dagen geleden al verstuurd, maar het tracking number van Singapore Post gaf nog steeds geen resultaat. Contact gehad met Geekbuying (mailen heeft trouwens totaal geen zin, ze reageren alleen via de live chat) en het blijkt dat Singapore Post opeens strenger inspecteert en al gauw pakketjes weer terugstuurt, grom. Nu gaan ze het via een ander postbedrijf opnieuw naar mij versturen. En mijn pakketje ondertussen maar (waarschijnlijk ruig) heen en weer, ben benieuwd of 'ie nog heel aankomt. Maar weer afwachten.
Kan zeker een week duren vanaf zij versturen eer het effectief geshipped wordt.
Indien ik me goed herinner is het een verhaal met een soort "stock" van te versturen pakjes die dan naar mate er plaats vrij is mee gestuurd worden. Vandaar dat hun verzendkosten zo ongelofelijk laag zijn (HK Post is dit maar neem aan dat Singapore Post op dezelfde manier werkt). Pas wanneer uw pakket effectief vertrekt uit die stock krijg je de eerste melding op de tracker (dit kan ook nog met een paar dagen vertraging doorkomen trouwens).

Die postbedrijven houden een partij bij tot er plaats vrij komt op een transport. Zo kunnen de verzendkosten herleid worden tot luttele centjes. Althans zo is het mij ooit uitgelegd over Dealextreme.

Over mijn FAEA F1: ik gebruik gewoon Navfree en dat werkt bruikbaar. Verspringt niet naar andere straten. Misschien heb ik geluk, is uiteraard mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:29

Zorro

Z

Domokun schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:17:
Wat bedoel je met geen resultaat? De mijne is nl ook naar Singapore Post, en die staat al een paar dagen op "Information Received". Verder gebeurt er weinig.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mitch187 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:06:
Misschien handig om voortaan een linkje te plaatsen als je meer dan 2 foto's laat zien? Krijg last van mijn scroll-vinger..
Idd

Voor mijn foon Changjiang N7100 5,5 inch op zoek geweest naar batterijen en hoesjes.
Welnu, batterijen zijn er niet. Mijn foon is een S2 kloon maar de maten zijn net wat verschillend, zowel voor de batterij als wel voor een hoesje.
Balen dus. Ik vind dat echt een hééeeele grote min van die Chinese spul dat er geen normale flip cases voor te krijgen zijn. Tenminste niet voor de laatste 2 modellen die ik heb gehad.
Ik heb er dus al 1 laten vallen en die kan ik dus weg doen, zo worden die goedkope Chinese foons alsnog duur.

Ok ..accepteren dus dan maar. Ik kan nog wel een batterij van 2800 mah kopen online. Gaat altijd per 2 helaas :( Enfin dat is iets beter dan de 2100 mah die ik nu heb. Ik vind dat mijn batterij enorm snel leeg gaat. Ik heb mijn foon inmiddels geroot etc en onnodige apps weggewerkt en mijn helderheid op 25% staan. Dan nog is die snel leeg. Een procent per minuut lijkt het wel als ik er mee bezig ben.
Ik vind daarom een 2800 batterij nog niet zo'n vooruitgang.

Daar komt bij ik het niet meer zo vertrouw. Ik heb dit toestel gekocht met een 2800 batterij stond op de site van Pandawill. Krijg ik het ding met 2x 2100. Je kan als consument verder dus dan niets meer, ze zeggen gewoon: confirm you have 2x2100. Ok en de link is inmiddels weg, geen poot om op te staan. Dus wie zegt mij dat deze batterijen dan wel daadwerkelijk 2800 zijn?
Was trouwens ook nog een fabriekprotector over heen geplakt met de info dat het ding een 6589 quad cpu had.
Hahah nou was gewoon een dual A9 1.0 ghz hoor....die Chinezen plakken er maar wat op kom ik achter :P Stond trouwens wel goed op de site toen.

Al met al was het toestel 82 euro, dat was een koopje. Maar met de inklaring, extra batterijen en hoesje erover heen zit ik op 82 + 30 + 18,50 + 10 = 142 euro. Ik voel me dus wel wat genaaid hier.
Komt bij dat ik dus een ook nog een andere hoes/case online heb besteld voor 12 euro die achteraf hetzelfde was als dat ik had, mijn schuld , had niet goed gekeken, reken ik dan niet mee.

Kortom: dure foon en dan mag ik nog blij zijn als het ding niet valt. Heb nu wel een lederen insteekhoes erom, dus het risico is nu minder dat ie meteen kapot is. Had tig keer liever een flip case erom heen gehad maar ok...
Al met al ben ik wel tevreden want het zijn leuke toestellen voor weinig geld maar baal ervan dat ik nu best wel meer geld kwijt ben omdat ik het goed voor elkaar wil hebben.

[ Voor 85% gewijzigd door Harribo op 17-10-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
whackertje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:25:
[...]

Kan zeker een week duren vanaf zij versturen eer het effectief geshipped wordt.
Indien ik me goed herinner is het een verhaal met een soort "stock" van te versturen pakjes die dan naar mate er plaats vrij is mee gestuurd worden. Vandaar dat hun verzendkosten zo ongelofelijk laag zijn (HK Post is dit maar neem aan dat Singapore Post op dezelfde manier werkt). Pas wanneer uw pakket effectief vertrekt uit die stock krijg je de eerste melding op de tracker (dit kan ook nog met een paar dagen vertraging doorkomen trouwens).

Die postbedrijven houden een partij bij tot er plaats vrij komt op een transport. Zo kunnen de verzendkosten herleid worden tot luttele centjes. Althans zo is het mij ooit uitgelegd over Dealextreme.
Bestelling bij Pandawill werd ook via Singapore Post verstuurd en die track & trace-code was wel direct al op te vragen. Ik geloof het verhaal dus wel dat SP de zooi heeft teruggestuurd.
Zorro schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:30:
[...]

Wat bedoel je met geen resultaat? De mijne is nl ook naar Singapore Post, en die staat al een paar dagen op "Information Received". Verder gebeurt er weinig.
Als ik mijn track & trace-code op de SP-website invul, staat er dat er geen pakketje is gevonden met die code.

[ Voor 4% gewijzigd door Domokun op 17-10-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Harribo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:12:
[...]

Idd

Voor mijn foon Changjiang N7100 5,5 inch op zoek geweest naar batterijen en hoesjes.
Welnu, batterijen zijn er niet. Mijn foon is een S2 kloon maar de maten zijn net wat verschillend, zowel voor de batterij als wel voor een hoesje.
Balen dus. Ik vind dat echt een hééeeele grote min van die Chinese spul dat er geen normale flip cases voor te krijgen zijn. Tenminste niet voor de laatste 2 modellen die ik heb gehad.
Ik heb er dus al 1 laten vallen en die kan ik dus weg doen, zo worden die goedkope Chinese foons alsnog duur.

Ok ..accepteren dus dan maar. Ik kan nog wel een batterij van 2800 mah kopen online. Gaat altijd per 2 helaas :( Enfin dat is iets beter dan de 2100 mah die ik nu heb. Ik vind dat mijn batterij enorm snel leeg gaat. Ik heb mijn foon inmiddels geroot etc en onnodige apps weggewerkt en mijn helderheid op 25% staan. Dan nog is die snel leeg. Een procent per minuut lijkt het wel als ik er mee bezig ben.

Daar komt bij ik het niet meer zo vertrouw. Ik heb dit toestel gekocht met een 2800 batterij stond op de site van Pandawill. Krijg ik het ding met 2x 2100. Je kan als consument verder dus dan niets meer, ze zeggen gewoon: confirm you have 2x2100. Ok en de link is inmiddels weg, geen poot om op te staan. Dus wie zegt mij dat deze batterijen dan wel daadwerkelijk 2800 zijn?
Was trouwens ook nog een fabriekprotector over heen geplakt met de info dat het ding een 6589 quad cpu had.
Hahah nou was gewoon een dual A9 1.0 ghz hoor....die Chinezen plakken er maar wat op kom ik achter :P Stond trouwens wel goed op de site toen.

Al met al was het toestel 82 euro, dat was een koopje. Maar met de inklaring, extra batterijen en hoesje erover heen zit ik op 82 + 30 + 18,50 + 10 = 142 euro. Ik voel me dus wel wat genaaid hier.
Komt bij dat ik dus een ook nog een andere hoes/case online heb besteld voor 12 euro die achteraf hetzelfde was als dat ik had, mijn schuld , had niet goed gekeken, reken ik dan niet mee.

Kortom: dure foon en dan mag ik nog blij zijn als het ding niet valt. Heb nu wel een lederen insteekhoes erom, dus het risico is nu minder dat ie meteen kapot is. Had tig keer liever een flip case erom heen gehad maar ok...
Al met al ben ik wel tevreden want het zijn leuke toestellen voor weinig geld maar baal ervan dat ik nu best wel meer geld kwijt ben omdat ik het goed voor elkaar wil hebben.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je genaaid bent. Echter, met wat meer eigen onderzoek voorafgaand aan je aankoop had je 95% van de bezwaren die je nu hebt gewoon kunnen ondervangen.

Die Chinezen nemen het allemaal niet zo nauw, maar de afwezigheid van accessoires had je natuurlijk eenvoudig kunnen checken voor je aankoop, net als de andere bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hoppa! schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:32:
[...]
Die Chinezen nemen het allemaal niet zo nauw, maar de afwezigheid van accessoires had je natuurlijk eenvoudig kunnen checken voor je aankoop, net als de andere bijkomende kosten.
Nou mss heb je wel gelijk hoor , zo slim/wijs ben ik niet elk moment geweest maar als ik een flip case koop verwacht ik dat die helemaal óm de foon heen kan, nu heb ik er weinig tot niets aan omdat nu de zijkanten niet beschermd zijn. En als Pandawill zich gewoon aan de site informatie houdt, heb ik gewoon 2x2800 mah ipv 2100. Dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:18
Ik begin er ook wel een hard hoofd in te krijgen inmiddels..
8-10-13 besteld bij Pandawill;
12-10-13 pas verzonden;
13-10-13 status bij singapore post " Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)";
Sindsdien is er niets meer gewijzigd.
Ik denk dus dat het pakketje nog steeds bij Pandawill ligt en vraag me af of het nog ooit deze kant uit komt. Bij DX wordt er altijd binnen 1-2 dagen verzonden en staat een week later mijn altijd vrolijke postbode voor de deur.
Ben ik verwend bij DX of is er bij Pandawill echt iets niet in de haak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:53
Harribo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Nou mss heb je wel gelijk hoor , zo slim/wijs ben ik niet elk moment geweest maar als ik een flip case koop verwacht ik dat die helemaal óm de foon heen kan, nu heb ik er weinig tot niets aan omdat nu de zijkanten niet beschermd zijn. En als Pandawill zich gewoon aan de site informatie houdt, heb ik gewoon 2x2800 mah ipv 2100. Dus tja..
Als je nou gewoon je hersens ff op 'AAN' had gezet en niet zo eigenwijs was geweest, dan had je misschien een paar euro meer betaald en een wat meer bekend merk gekocht waarbij je wel gewoon krijgt wat er aan specs wordt opgegeven. Nu heb je weer iets gekocht waar nog geen schaap ooit van gehoord heeft en dan kom je achteraf erover zeuren... :O Iets met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten enzo.

-------

En kan het geneuzel over shipping enzo ajb in het andere topic wat daarvoor bestemd is? Hartelijk dank :W

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:29

Zorro

Z

hoebenp schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:40:
12-10-13 pas verzonden;
13-10-13 status bij singapore post " Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)";
Ik denk dus dat het pakketje nog steeds bij Pandawill ligt en vraag me af of het nog ooit deze kant uit komt. Bij DX wordt er altijd binnen 1-2 dagen verzonden en staat een week later mijn altijd vrolijke postbode voor de deur.
Die status heb ik dus ook, maar dan vanaf Geekbuying. 11-10 verzonden en nog altijd dezelfde status als jij ook hebt.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Zorro schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:55:
[...]

Die status heb ik dus ook, maar dan vanaf Geekbuying. 11-10 verzonden en nog altijd dezelfde status als jij ook hebt.
National Day

Oct. 1

3 days
(Oct. 1 - 3)

Oct. 1 - 7

Zal wel een opstartje geweest zijn na de vakantie. Tja, hu er bij import gewoon de 4 weken aan. binnen 2 weken alles ontvangen is naar mijn ervaring zeer snen

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Als je nou gewoon je hersens ff op 'AAN' had gezet en niet zo eigenwijs was geweest, dan had je misschien een paar euro meer betaald en een wat meer bekend merk gekocht waarbij je wel gewoon krijgt wat er aan specs wordt opgegeven. Nu heb je weer iets gekocht waar nog geen schaap ooit van gehoord heeft en dan kom je achteraf erover zeuren... :O Iets met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten enzo.

-------

En kan het geneuzel over shipping enzo ajb in het andere topic wat daarvoor bestemd is? Hartelijk dank :W
Aan de andere kant iemand moet de eerste zijn, want als niemand zo'n toestel koopt of zijn ervaringen deelt dan weten we het ook natuurlijk nooit.

Dus ik vind het een beetje onzin wat je zegt, want die iOceans die hier langs komen zou je ook van zeggen dat het te goed is om waar te zijn, maar omdat mensen hier ervaringen delen weten we dat er wel degelijke een 1080p scherm in zit.

En de meeste merken die hier passeren zijn alles behalve bekende merken, dus voormij is het vaak een pot nat en daarom is zo fijn dat er mensen zijn die de eerste willen zijn en het risico nemen om een onbekend merk te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:11:
[...]

Aan de andere kant iemand moet de eerste zijn, want als niemand zo'n toestel koopt of zijn ervaringen deelt dan weten we het ook natuurlijk nooit.

Dus ik vind het een beetje onzin wat je zegt, want die iOceans die hier langs komen zou je ook van zeggen dat het te goed is om waar te zijn, maar omdat mensen hij ervaringen delen weten we dat er wel degelijke een 1080p scherm in zit.

En de meeste merken die hier passeren zijn alles behalve bekende merken, dus voormij is het vaak een pot nat en daarom is zo fijn dat er mensen zijn die de eerste willen zijn en het risico nemen om een onbekend merk te kopen.
Je hebt ergens wel een punt, maar vaak is vooraf wel duidelijk of je te maken hebt met een merk dat wij hier in Nederland niet kennen (maar in China wel wat voorstelt, desnoods in de marge) of dat je te maken hebt met een merk waar men zelfs in China (nog) geen vertrouwen in heeft.

Ik wil best als Westerling pioneren met China-shopping, maar dan toch echt alleen met artikelen die in ieder geval in China enigszins zijn aangeslagen. Dat zijn dan in China B- of C-merken, maar het biedt wel iets van vertrouwen als de reviews in ieder geval goed zijn. De echte troep haal je er qua specs en uiterlijk direct uit, je moet alleen wel een beetje aan cross-reference doen en niet elke eerste de beste site meteen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
FlowDesign schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

-------

Dat kan je ook met iets meer respect duidelijk maken, fraai van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eigenlijk ook maar net weten welke prijzen to good to be true zijn, ik had vorig jaar ook een Chinese smartphone gekocht van Huawei en als de euro niet zo zwak geworden zou zijn dan zou dat toestel omgerekend € 190 ongeveer gekost hebben € 1 was ooit 10 yuan waard.

En toen heb ik ook zoveel mogelijk informatie over het toestel proberen te verzamelen, maar er waren ook zaken die je niet kan vinden, maar de prijs van andere vergelijkbare merken waren in iedere geval hogere, een Samsung Galaxy S3 koste in China meer dan het dubbele.

Maar dankzij de rappe ontwikkeling van smartphones kun je sinds Q2 dit jaar smartphones krijgen met vergelijkbare performance en kwaliteit als een Samsung Galaxy S2, maar de prijs is flink lager, namelijk € 100 betaalde ik voor een Lenovo A820 ( Mee genomen voor iemand anders ) en er zijn dan nog wat minder bekende merken die nog goedkoper zijn.

Ik kan me dus voorstellen dat moeilijk is wanneer iets te goed is om waar te zijn en vooral voor mensen die er niet zoveel verstand hebben en Chinezen lijken erg goed te zijn in iets waar te lijken zijn, kijk maar eens naar al die mooie plaatjes bij die goedkope smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjel14
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-03-2021
Na 5 weken wachten heeft mijn dochter haar Doogee dg100 binnen. Leuk toestel voor hele leuke prijs. Doet wat ie moet doen, maar 1 probleem; bij de Wifi instellingen staat een verbinding :"nvram warning err = 0x10"
Gegoogled en tot conclusie gekomen dat het een bug is in firmware oid. Het probleem is dat als de telefoon opgeladen wordt hij een nieuw MAC-adres krijgt en vervolgens dus geen wifi verbinding meer kan krijgen op oude adres.
Is er iemand die weet wat hiermee te doen, want om nu steeds het MAC-adres aan te passen in modemgegevens is ook niet echt handig en ik ben helaas een leek in besturingssytemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Idd

Koop dan ook geen changjiang OEM modeltje kloon a la samsung...
Dan krijg je dat soort tafarelen; gesjoemel met batterijen en specificaties die niet kloppen.
En voor dat geld had je kunnen weten dat het geen quadcore was...
Datzelfde geldt voor die hoesjes: bij de bekendere telefoons worden nou eenmaal meer hoesjes van gemaakt..
Logisch nadenken en iets meer uitgeven is dus een verbeterpunt voor de volgende aankoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
mjel14 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:
Na 5 weken wachten heeft mijn dochter haar Doogee dg100 binnen. Leuk toestel voor hele leuke prijs. Doet wat ie moet doen, maar 1 probleem; bij de Wifi instellingen staat een verbinding :"nvram warning err = 0x10"
Gegoogled en tot conclusie gekomen dat het een bug is in firmware oid. Het probleem is dat als de telefoon opgeladen wordt hij een nieuw MAC-adres krijgt en vervolgens dus geen wifi verbinding meer kan krijgen op oude adres.
Is er iemand die weet wat hiermee te doen, want om nu steeds het MAC-adres aan te passen in modemgegevens is ook niet echt handig en ik ben helaas een leek in besturingssytemen.
Hier heeft iemand een oplossing bedacht. Weliswaar voor een andere phone maar het lijkt een universeel probleem te zijn wat wel vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hoebenp schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:40:
12-10-13 pas verzonden;
Ik heb ooit een iFoon (tja, de iPhone was nog niet eens uit ;) )besteld bij DX en die deed er 6 weken over. Heb ook genoeg pakjes besteld die er nog langer over deden. Het ligt meestal tussen de 2 en 8 weken (ook bij DX).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Anders gewoon je mac-adres filtering in je modem uitzetten. Heeft toch nauwelijks waarde als beveiligingsmaatregel.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
  • Laatst online: 16-06 14:40
Ik snap niet waarom er in dit topic nauwlijks over Lenovo telefoons gesproken wordt. Vooral als het om 'low end' phones gaat hebben ze veel verschillende modellen, in de 700- and 800- series. Goed geprijsd, ook.

Ik zit te kijken naar modellen van onder de 200 Euro voor familieleden, kan iemand iets aanbevelen? Positieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men zoekt hier voornamelijk naar telefoons die zoveel mogelijk bang for Buck bieden en dan worden telefoons als de Lenovo A820 vaak buiten beschouwing gelaten omdat een vaag onbekend merk uit Shenzhen China meer bang for Buck bied.

Het verschil zit hem vaak in resolutie van het scherm en het hebben van front camera.

De Lenovo A820 heeft een qHD scherm en de bang for Buck heeft vaak een 720p of 1080p scherm en de Lenovo A820 heeft geen front camera waar de bang for Buck dat wel heeft, maar voor rest hebben beide telefoons dezelfde chipset namelijk de MT6589.

Kwa prijs is het namelijk het zelfde, die Lenovo A820 kost namelijk in China ongeveer € 100 en het bang for Buck toestel ook, maar heeft dan een hoger resolutie scherm, dus bied op papier meer voor zijn geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en dat bang-for-buck toestel draait stock android, terwijl de lenovo het met een oerlelijke skin moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een van reden waarom ik op die Lenovo A820 een custom rom op gegooid heb zonder die vreselijke skin van Lenovo, want dat vind ik inderdaad een beetje een nadeel aan Lenovo toestellen, maja dat geld voor Samsung ook, dus ik zou dan gewoon een andere launcher zoals Apex Launcher gebruiken en die gebruik ik zelfs op mijn stock Nexus 7 welke de nieuwste Android versie draait.

Maar op mijn Huawei Honor 2 mis ik stock Android totaal niet, stock Android mist namelijk nogal wat handige features die de stock ROM wel heeft en sommige stock Android apps zijn gewoon niet zo goed als de apps die de smartphone producent mee levert, een voorbeeld is de camera app.

En de stock rom van de Lenovo A820 heeft geen Nederlandse taal, dus dat moet dan wel via een custom ROM.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb de Lenovo A820 besteld, ik denk dat die kwalitatief beter is en dat vind ik belangrijker dan een frontcam, hd-resolutie en led in een telefoon waar de helft van de functionaliteit na een paar maanden al niet meer van werkt (de reden dat ik nu al weer een nieuwe nodig heb :p ). Zelfs de belfunctie werkt nu slecht omdat het klinkt alsof ik onder water aan het bellen ben.

Mijn huidige telefoon heeft dus wel een frontcam, maar die gebruik ik eigenlijk nooit (een keer als spiegel toen mijn haar geknipt werd) en een ledflitser (ook nooit iets aan gehad) en de resolutie weet ik niet eens. Ik denk ook gelijkwaardig aan de A820. Belangrijkste vind ik eigenlijk dual sim en dat apps een beetje vloeiend draaien en dat ik er toch wel minimaal een jaartje mee kan doen en ik denk dat dit wel snor zit op de A820.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 17-10-2013 15:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
perroire101 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:06:
Ik snap niet waarom er in dit topic nauwlijks over Lenovo telefoons gesproken wordt. Vooral als het om 'low end' phones gaat hebben ze veel verschillende modellen, in de 700- and 800- series. Goed geprijsd, ook.
Ik zit te kijken naar modellen van onder de 200 Euro voor familieleden, kan iemand iets aanbevelen? Positieve ervaringen?
Ik heb een Lenovo S750 en tot nu toe heel erg tevreden over (175 Euro totaal) . :)
"Solitaire city" spelen in bad, onbetaalbaar !! 8)
Voor de rest: een fijn scherm, goede camera en snel genoeg, JB 4.2.1.
Enige nadeel tot nu toe is de "standaard" slechte partitionering van het 4GB geheugen.
(Link2sd doet wonderen.)

Morgen prop ik er een 64 gb sdxc kaartje in , kijken of dat werkt.
Mijn S750 is de eerste Android die mijn Iphone 4S misschien gaat vervangen. })

toevoeging(18/10)
En die sdxh 64gb werkt prima !!! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Sparcky op 18-10-2013 21:09 . Reden: (sdxh getest) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
  • Laatst online: 16-06 14:40
Bedankt voor de tips. Die Lenovo's mogen niet de hoogste 'specs' hebben, maar qua hardware zien ze er wel solide/betrouwbaar uit. Als je een goedkope smartphone van onder de 200 Euro zoekt (die beter is dan wat je in NL voor dat bedrag krijgt), dan lijken die Lenovo's me best wel geschikt.

En inderdaad, wat kan't schelen wat voor software erop zit, dat gooi je er toch allemaal af. (Maar er blijft natuurlijk de vraag of alternatieve ROMs die Lenovo modellen wel ondersteunen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:18
perroire101 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:54:
Bedankt voor de tips. Die Lenovo's mogen niet de hoogste 'specs' hebben, maar qua hardware zien ze er wel solide/betrouwbaar uit. Als je een goedkope smartphone van onder de 200 Euro zoekt (die beter is dan wat je in NL voor dat bedrag krijgt), dan lijken die Lenovo's me best wel geschikt.

En inderdaad, wat kan't schelen wat voor software erop zit, dat gooi je er toch allemaal af. (Maar er blijft natuurlijk de vraag of alternatieve ROMs die Lenovo modellen wel ondersteunen...)
Voor de modellen die ik heb opgezocht kennen ze weinig custom ROMs, maar ze zijn er wel. Naar mij is een P780 onderweg, ik kan je tzt wel laten weten hoe hij bevalt. Ik verwacht in ieder geval dat hij solide is en dat de batterij lang meegaat. De specs zouden afdoende moeten zijn voor mijn eisen, namelijk soepel werken met social media en het maken van redelijke foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
[...]
Wáát?? Misschien (zoals ik vorige keer al tegen je heb getypt) éerst kijken of er een hoes/flipcase voor een telefoon is voor je hem bestelt, ipv eerst een telefoon bestellen en dan achteraf er achter komen dat er geen accessoires voor zijn.... alleen een ezel.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:55:
[...]

Wáát?? Misschien (zoals ik vorige keer al tegen je heb getypt) éerst kijken of er een hoes/flipcase voor een telefoon is voor je hem bestelt, ipv eerst een telefoon bestellen en dan achteraf er achter komen dat er geen accessoires voor zijn.... alleen een ezel.... :X
Inderdaad, dit heb je volledig aan jezelf te danken. Ik snap niet waarom je klaagt over zaken die je zelf zo makkelijk had kunnen voorkomen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met een flipcase valt een telefoon nog steeds kapot, zelfs van 30 cm.

Ik denk dat die insteekhoesjes veel beter beschermen. Die telefoon lijkt trouwens veel op de alps i9220 (Galaxy Note kloon) die ik nu nog heb (en waar heel veel mis mee is) en daar zat gewoon een flipcase bij. Voor de Lenovo die ik nu besteld heb zijn in ieder geval assesoires (bumpercases, filpcases, batterijen) te krijgen. En het is geen kloon meer, dat ben ik eigenlijk ook wel een beetje beu dat je steeds moet uitleggen dat het geen Samsung is :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Marzman schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:20:
Met een flipcase valt een telefoon nog steeds kapot, zelfs van 30 cm.

Ik denk dat die insteekhoesjes veel beter beschermen. Die telefoon lijkt trouwens veel op de alps i9220 (Galaxy Note kloon) die ik nu nog heb (en waar heel veel mis mee is) en daar zat gewoon een flipcase bij. Voor de Lenovo die ik nu besteld heb zijn in ieder geval assesoires (bumpercases, filpcases, batterijen) te krijgen. En het is geen kloon meer, dat ben ik eigenlijk ook wel een beetje beu dat je steeds moet uitleggen dat het geen Samsung is :)
Succes, mensen maken er altijd wel wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh ik zoek ook nooit eerst de accessoires uit voor dat ik een smartphone, tablet, mini Android PC koop. De accessoires zoek ik achteraf.

Maar met met vrij onbekende Chinese smartphones vind ik het niet raar dat er een beperkte keuze is uit accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 15:04
Zijn de Newmans telefoon zo beetje de enige Chinese telefonen met een andere SoC dan die Mediatek SoC?
Zit rond te zoeken naar een vervanger voor mijn Nokia C6-01 en de Newman N3 lijkt mij wel een goeie telefoon met goede GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, de Huawei Honor 2 en 3 en Huawei Ascend P6 hebben een andere soc dan de MT6589, namelijk de K3V2 en die soc is vergelijkbaar met de socs die in de Samsung Galaxy S3 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:43:
Nope, de Huawei Honor 2 en 3 en Huawei Ascend P6 hebben een andere soc dan de MT6589, namelijk de K3V2 en die soc is vergelijkbaar met de socs die in de Samsung Galaxy S3 zit.
Bedankt, had naar Huawei niet echt gekeken omdat ik dacht dat die inmiddels ook een prijsstrategie gingen aanhouden vergelijkbaar met Samsung/Apple.
Even wachten tot de N3 uitkomt en dan even kijken welke beter is qua prijs/prestatie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankbuster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:50:
[...]

Bedankt, had naar Huawei niet echt gekeken omdat ik dacht dat die inmiddels ook een prijsstrategie gingen aanhouden vergelijkbaar met Samsung/Apple.
Even wachten tot de N3 uitkomt en dan even kijken welke beter is qua prijs/prestatie is :)
Nou eerlijk gezegd vind ik € 315 voor de Huawei Ascend P6 niet duur en je kunt hem dan wel gaan vergelijken met de Samsung Galaxy S3, maar die is al meer dan een jaar op de markt en de Huawei Ascend P6 onderscheid zich van andere telefoons in zijn design en kleine details in de specs.

Zo is het de dunste smartphone op de markt en heeft ie een 5MP front camera, dus dan mag hij gerust even duur of een paar tientjes goedkoper zijn dan een smartphone die al langer dan een jaar op de markt is en sowieso ziet ie mooiere uit dan die S3 van Samsung.

Overigens word die Huawei Ascend P6 nu volgens mij veel bij goedkopere abonnementen aangeboden als gratis toestel.

En Apple is bijna drie keer zo duur als Huawei.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:35:
[...]

Nou eerlijk gezegd vind ik € 315 voor de Huawei Ascend P6 niet duur en je kunt hem dan wel gaan vergelijken met de Samsung Galaxy S3, maar die is al meer dan een jaar op de markt en de Huawei Ascend P6 onderscheid zich van andere telefoons in zijn design en kleine details in de specs.

Zo is het de dunste smartphone op de markt en heeft ie een 5MP front camera, dus dan mag hij gerust even duur of een paar tientjes goedkoper zijn dan een smartphone die al langer dan een jaar op de markt is en sowieso ziet ie mooiere uit dan die S3 van Samsung.

Overigens word die Huawei Ascend P6 nu volgens mij veel bij goedkopere abonnementen aangeboden als gratis toestel.

En Apple is bijna drie keer zo duur als Huawei.
Die 315 euro is zeker waar voor je geld en niet duur.
Die P6 kan zich niet meten aan de S4/iPhone 5(S) en is dus ook niet zo geprijsd. Vergelijken met de S3 is dan logisch, omdat de soc vergelijkbaar is en de prijs ook niet veel verschilt.

Uniek in zijn design? Zeker de zijkanten niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zij niet dat het design uniek was, maar dat ie zich onderscheid kwa design van andere smartphones en dan vooral in zijn prijsklasse en dat die zijkanten dan op die van een iPhone lijken vind ik geen big deal en dat is nog mooi ook eerlijk gezegd.

Maar ik heb het toestel in de handen gehad en hij ziet echt veel beter uit dan zo'n Samsung Galaxy S3 vind ik, design van Samsung vind ik maar niks en ik snap niet waarom ze nog steeds die iPhone style home knop houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die P6 is crap (zie Tweakers review), ga dan liever voor een betere telefoon zoals een Xiaomi. Goede software en goede hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:10:
Die P6 is crap (zie Tweakers review), ga dan liever voor een betere telefoon zoals een Xiaomi. Goede software en goede hardware.
Of een nexus 4.
betere rom ondersteuning kan niet, zelfs als een van de eerste officiele updates.
Nog goedkoper ook, alleen mogelijk moeilijk verkrijgbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 17-10-2013 22:14 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.