Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killer schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:10:
[...]

We gaan het meemaken, maar ik ben ook niet op voorhand optimistisch. Maar wie weet, misschien hebben we het wel bij het verkeerde eind.
Tegen de tijd dat het op meerdere toestellen draait is de nieuwe SoC er alweer een tijdje en stapt iedereen over van telefoon :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:16:
[...]

Tegen de tijd dat het op meerdere toestellen draait is de nieuwe SoC er alweer een tijdje en stapt iedereen over van telefoon :+
Helaas geld dit ook vaak voor de populaire toestellen die op XDA wel heel veel developers hebben die custom roms op basis van CM ontwikkelen en daarmee een recentere Android versie mee uit, maar eer uberhaupts alles goed werkt en alle functies werken ben je weer half jaar verdere.

Uiteraard is dat wel een beetje uit eigen ervaring, maar de HTC Desire HD was een heel populair toestel en heeft lang geduurd tot een goed werkende Android 4.x uit was waar ook alles werkte of bijna en ik was toen al overgestapt op een HTC Evo 3D en bij dit toestel kreeg men de 3D functie in die CM based custom Roms niet werkende onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen in mijn ogen doe je met toestellen zoals de Desire HD of recente toestellen zoals de Galaxy S4/HTC One langer dan met een Chinese telefoon. Ik zou deze telefoons niet aanschaffen om langer dan een jaar te gebruiken terwijl ik met een top end model van HTC/Samsung een stuk langer zou doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er maar net aan welke Chinese smartphone, want er zijn ook Chinese merken die zijn minstens zo goed als HTC/Samsung en misschien zelf nog beter.

Huawei heeft bijvoorbeeld nu al meer updates voor mijn toestel uitgebracht dan HTC ooit gedaan heeft bij mijn HTC Desire HD en HTC Evo 3D, want HTC beloofde een update naar Android 4.0 voor de HTC Desire HD maar die belofte zijn ze niet na gekomen.

Mijn Huawei Honor 2 draait nu juist op Android 4.2.2 en hij kwam uit met Android 4.0.4 vorig jaar in het laatste kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

fritsimeel schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:13:
Heeft iemand al een Cubot GT99 gedemonteerd en gekeken waar het contact zit c voor de GPS antenne?
Wellicht kan met een draadje gesoldeerd de ontvangst verbeterd worden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2455531
I own a GT99 for about a month. Overall I am very happy with the phone, but the GPS performance was really not good at all. I tried every software fix I could find on the Internet. Things improved a little bit but the result was still not good enough.
Then, inspired by a video on You Tube I started looking on the hardware side of the story. To cut it short: Connect a approx. 10 cm long fine wire to the GPS antenna underneath the back cover and the phones GPS comes to life. No longer intermittent reception and the first fix is normally under 10 seconds now.
Ik heb me nog niet geregisteerd op XDA om foto's / youtubefilmpje te vragen, ik had gehoopt dat iemand dat ondertussen al gedaan zou hebben in die thread :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Desire HD, fantastisch apparaat was dat! Ondanks ik nieuwere telefoons heb liggen is dat nog steeds mijn reserve toestel. Sindsdien heeft HTC mij behoorlijk teleurgesteld met de Sensation en de One X. De Sensation heeft de 6 maanden niet eens gehaald voordat het inmiddels al 2e moederbord ermee ophield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
schaduw schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:10:
[...]

[...]

Ik heb me nog niet geregisteerd op XDA om foto's / youtubefilmpje te vragen, ik had gehoopt dat iemand dat ondertussen al gedaan zou hebben in die thread :*)
Graag gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/29gkaa1.png
mitch187 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:59:
Desire HD, fantastisch apparaat was dat! Ondanks ik nieuwere telefoons heb liggen is dat nog steeds mijn reserve toestel. Sindsdien heeft HTC mij behoorlijk teleurgesteld met de Sensation en de One X. De Sensation heeft de 6 maanden niet eens gehaald voordat het inmiddels al 2e moederbord ermee ophield.
Hmm... nooit problemen gehad met de Sensation, zeer robuust toestel. Heb er ook nog eentje thuis liggen als reserve. Sterker nog, ik heb zelfs nog een zwaar beschadigde HTC Hero thuis liggen, die doet het ook nog steeds :P Maar zelfs met de allerbeste custom roms zijn die toestellen heden ten dage eigenlijk gewoon traag, ook vergeleken met een MTK6589.

[ Voor 56% gewijzigd door FlowDesign op 10-10-2013 16:18 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:50:
Ligt er maar net aan welke Chinese smartphone, want er zijn ook Chinese merken die zijn minstens zo goed als HTC/Samsung en misschien zelf nog beter.

Huawei heeft bijvoorbeeld nu al meer updates voor mijn toestel uitgebracht dan HTC ooit gedaan heeft bij mijn HTC Desire HD en HTC Evo 3D, want HTC beloofde een update naar Android 4.0 voor de HTC Desire HD maar die belofte zijn ze niet na gekomen.

Mijn Huawei Honor 2 draait nu juist op Android 4.2.2 en hij kwam uit met Android 4.0.4 vorig jaar in het laatste kwartaal.
Sinds wanneer is het aantal updates dat uitkomt maatgevend voor de kwaliteit van een toestel/merk of zelfs maar de kwaliteit van de aftersale ondersteuning? Ik heb liever een toestel zonder updates waar alles gewoon out of the box bij werkt, dan elke maand een update om een bug te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Hoppa! schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:30:
[...]

Sinds wanneer is het aantal updates dat uitkomt maatgevend voor de kwaliteit van een toestel/merk of zelfs maar de kwaliteit van de aftersale ondersteuning? Ik heb liever een toestel zonder updates waar alles gewoon out of the box bij werkt, dan elke maand een update om een bug te fixen.
Dit is een beetje naiëf en utopisch. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een toestel gehad dat out of the box 100% functioneert. Een goede custom ROM is, in mijn ervaring, bij elk toestel altijd een verbetering en ik heb al smartphones sinds de HTC Magician/S100. :D Tegenwoordig is goede manufacturer support absoluut een pluspunt en geeft in veel gevallen ook de betrokkenheid van de fabrikant weer. Als een fabrikant geen enkele nieuw bug-fix/patch/rom uitbrengt laat dat m.i. vaak zien dat ze niet echt geïnteresseerd zijn in de kwaliteit van hun produkt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Tweet van de dag .... Van PostNL (waar mijn lenovo S750 blijft nadat Signapore Post al een week zei dat ie in Nederland is...)

"Je zending ligt nog bij inklaring. Die moet 'm nog verwerken. Dit kan tot 30 dgn duren. Het is dus nog ff afwachten. ^Irene"

|:( (En die 3S code heb ik dus al een week maar niets online terug te vinden.)

Dan maar terug DHL .... dan kan ik sneller bijbetalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Negakinu schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

Dit is een beetje naiëf en utopisch. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een toestel gehad dat out of the box 100% functioneert. Een goede custom ROM is, in mijn ervaring, bij elk toestel altijd een verbetering en ik heb al smartphones sinds de HTC Magician/S100. :D Tegenwoordig is goede manufacturer support absoluut een pluspunt en geeft in veel gevallen ook de betrokkenheid van de fabrikant weer. Als een fabrikant geen enkele nieuw bug-fix/patch/rom uitbrengt laat dat m.i. vaak zien dat ze niet echt geïnteresseerd zijn in de kwaliteit van hun produkt.
Je hebt gelijk, geen één toestel werkt direct 100%. Dat is natuurlijk in-en-in triest, maar het is niet anders. Toch zijn het vaak de fabrikanten die met de meeste updates komen die de launch-software het minst goed voor elkaar hadden. Althans, onder de Westerse merken is dat zo. Samsung is daar wat mij betreft een heel aardig voorbeeld van. Leuk, veel updates, maar 9 van de 10 keer gaat het om bug-fixes en niet om versie-updates. En dat was mijn punt, dat het aantal updates niets zegt over de kwaliteit van een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook op een verouderd Android versie blijven, maar van Android 4.0 naar 4.1.2 is echt wel een hele verbetering en Android 4.2.2 heeft dan wel wat minder nieuwe toevoegingen.

Ik had het dus niet over kleine updates maar echt updates die ook de Android versie bijwerken, maar bugfixes zijn altijd goed wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitch187 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:59:
Nou fantastisch... flink wat issues met het ontwerp zoals niet goed aansluitende klepjes of slijtage op knoppen en rondom de camera. Daarnaast softwarematig een ramp omdat het Sense draait. Custom ROM was noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
ik heb soortgelijke ervaringen met high end samsung phones hoor, ik denk dat je voordeliger bent van een chineesje voor een jaar a een jaar en half te gebruiken dan een S4 die je ook dient te custom rommen om er alle noodzakelijke bloatware eraf te halen.

Ik vind dat de mtk6589t het verre van slecht doet, maar ik game er natuurlijk niet op. en voor mij persoonlijk vergelijk ik enkel de dual sim onder elkaar (daarvoor koop ik hem voornamelijk), dan ben je snel uitgesproken bij de grote merken, 350+ euro's voor een dual sim active, laat me ni lachen......

je moet alle functies vergelijken, en niet enkel puur op specs, komt er nog bovenop dat ieder persoonlijk iets anders belangrijk vind. (gps, camera, geluid etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Tsurany schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:26:
[...]

Nou fantastisch... flink wat issues met het ontwerp zoals niet goed aansluitende klepjes of slijtage op knoppen en rondom de camera. Daarnaast softwarematig een ramp omdat het Sense draait. Custom ROM was noodzakelijk.
Hij is ooit van een balkon gevallen waarbij ik dacht van shit die telefoon kan ik vergeten maar heb die simkaart nog wel nodig. Moet wel zeggen dat mijn vriendin ooit het simkaart klepje was kwijtgeraakt en aangezien daar de antenne inzat had je die wel nodig. Dus dat koste me wel €3.5 en ze was even 3 dagen slecht bereikbaar :p

En bij welke telefoon die je hier kan kopen heb is een custom rom niet noodzakelijk? Xiaomi telefoons liggen hier vooralsnog nog niet in de winkel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

jorge.regula schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:44:
[...]

Ik heb deze erop gezwierd, via SP flash tools.

http://www.needrom.com/mobile/s750-etotalk/

Komt met root, play store & google apps.

ADB drivers installeren, SP flash tools openen, image inladen, batterij uit gsm, download all starten, kabel in gsm en volume+ inhouden, dan zou hij moeten starten met flashen.

Via de etotalk tools die er op staat (is eigenlijk een verknipte versie van mobileuncle tools) kun je alle resterende chinese zooi er nog afzwieren dan, indien gewenst. Dit is wel beperkt.

Nieuwe launcher erop, en je bent vertrokken ! :-)
Ik ben nu 5 uur an het spelen en kloten en krijg het niet voor elkaar. ABP drivers (misschien niet de goede?) staan erop, maar het werkt niet. Kan het zelfs via youtube niet vinden ;)
kan je delen welke versies je van/per welke tool & file gebruikte?
Dit is mijn eerste chinaphone (de S750) die niet werkt, geen netflix en geen google agenda dus ik dacht, laat ik eens een andere rom gebruiken :o niet wetende dat dat zo veel tijd zou kosten ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
Doe je het wel met juiste methode? Accu eruit kabel eruit, flashen drukken en. Kabel erkn

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waarom niet gewoon rooten, CWM installeren en dan met CWM een andere ROM flashen?
CWM installeren kan eventueel met Mobile uncle tools.

Ik heb trouwens op mijn ZTE V987 ook het Xposed framework gezet en Gravitybox en Xprivacy. Werkt prima en voegt best veel functionaliteit en tweaks toe :)

[ Voor 36% gewijzigd door FlowDesign op 11-10-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:01:
Waarom niet gewoon rooten, CWM installeren en dan met CWM een andere ROM flashen?
CWM installeren kan eventueel met Mobile uncle tools.

Ik heb trouwens op mijn ZTE V987 ook het Xposed framework gezet en Gravitybox en Xprivacy. Werkt prima en voegt best veel functionaliteit en tweaks toe :)
xprivacy is me te moeilijk, snap er de ballen niet van. :)
gravitybox werkt wel lekker, alleen is die nederlandse vertaling wel wat brak. ''ingenieursmodus'' bijvoorbeeld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:11:
[...]

xprivacy is me te moeilijk, snap er de ballen niet van. :)
gravitybox werkt wel lekker, alleen is die nederlandse vertaling wel wat brak. ''ingenieursmodus'' bijvoorbeeld |:(
Daarom gebruik ik ook alleen maar Engels op mijn telefoon (en laptop). Al die gekke vertalingen en lange woorden vind ik irritant.

Xprivacy moet je gewoon ff mee klooien. Had je al ontdekt dat als je in Xprivacy op het icoontje van een app klikt, je dan elk item apart kan blokkeren? En via settings kun je die Randomize hokjes aanvinken of zelf een waarde invullen.
Gewoon beginnen met veel dingen per app blokkeren en dan merk je vanzelf wel wat niet meer werkt en wat wel ;)

EDIT
Vergeet niet voordat je Xprivacy installeert een nandroid backup te maken!
Kom er net achter dat ik toch iets heb geblokkeerd wat ik niet had moeten doen waardoor ik na een reboot ineens 4 SIM kaarten had en krijg dat niet meer rechtgetrokken :')

[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 11-10-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar zie ik het nu goed: Wolfgang AT-AS45QHD

Is dat niet een re-branded Amoi N828?

http://www.aldi.nl/aldi_w...s45qhd_48_5_643_6710.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 21:47
schaduw schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:10:
[...]

[...]

Ik heb deze oplossing toevallig gisteren even uitgeprobeerd. Werkt goed, maar de achterklep past er vervolgens niet op. Moet opzoek naar een dunner snoertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 16:36
Sparcky schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:52:
Tweet van de dag .... Van PostNL (waar mijn lenovo S750 blijft nadat Signapore Post al een week zei dat ie in Nederland is...)

"Je zending ligt nog bij inklaring. Die moet 'm nog verwerken. Dit kan tot 30 dgn duren. Het is dus nog ff afwachten. ^Irene"

|:( (En die 3S code heb ik dus al een week maar niets online terug te vinden.)

Dan maar terug DHL .... dan kan ik sneller bijbetalen ;)
Mijn zending van de zopomobileshop was ook al een week in Nederland toen de dame van PostNL me wist te vertellen dat er geen adressering op de verpakking was aangetroffen (anders dan NETHERLANDS). Er staat nu nog een vraag bij de afdeling Inklaring uit of het pakje nog in Nederland is, dan kan het alsnog naar mij, maar zij verwacht dat het pakje retour afzender is.

Zou volgens mij ook zo kunnen zijn dat iemand dacht: zopomobileshop? Leuk voor thuis!

Als ik jou was zou ik bellen met PostNL, want via Twitter weten ze dit soort dingen niet... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:14:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar zie ik het nu goed: Wolfgang AT-AS45QHD

Is dat niet een re-branded Amoi N828?

http://www.aldi.nl/aldi_w...s45qhd_48_5_643_6710.html
€ 199,- :')

Achterlijk veel geld. Voor 100 euro meer heb je een Nexus 4 en die doet het volgend jaar ook nog....

En in China koop je voor dat geld echt veel en veel beter dan deze Wolfgang. Maar inderdaad, het lijkt sterk op de Amoi. Ook qua afmetingen en specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mijn Cubot GT99 voor 88,- is onderweg.
Tracking gegevens ontvangen, nu hopelijk binnen twee weken in huis.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Palm Veer van ToaBao via MisterTao is aangekomen met Singapore Post \(^_^)/
Eerst was er een probleempje met EMS owv die beperking op het vervoer van accu's.

Anyway... Er waren geen extra kosten. Een pakket van 640g, ongeveer zo groot als een voetbal met een waarde van 8$ is toch wel een kwestie van zuiver geluk. Ik zou het héél verdacht gevonden hebben als douanier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:34
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:05:
Mijn Palm Veer van ToaBao via MisterTao is aangekomen met Singapore Post \(^_^)/
Eerst was er een probleempje met EMS owv die beperking op het vervoer van accu's.

Anyway... Er waren geen extra kosten. Een pakket van 640g, ongeveer zo groot als een voetbal met een waarde van 8$ is toch wel een kwestie van zuiver geluk. Ik zou het héél verdacht gevonden hebben als douanier.
Er komen honderden van dit soort pakketjes voorbij elke dag. Ze pikken er gewoon wat tussen uit om te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Quad schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 01:09:
Doe je het wel met juiste methode? Accu eruit kabel eruit, flashen drukken en. Kabel erkn
Yep - zal dus dan wel een driver probleem zijn, al herkende windows de telefoon uiteindelijk wel ... computerprobleem lijkt dus. En anders zal ik de CWM route eens uitzoeken. Dank voor jullie feedback.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:18
Ik heb de Lenovo P780 besteld, maar zit nu toch te twijfelen om hem te wijzigen naar de JIAYU G4. De prijs is nagenoeg gelijk, net als de specificaties. Dat er echter een grotere groep gebruikers is in NL lijkt me wel een voordeel.
Wat is de beste keus volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:12

Greveldinges

Thank you, thank you very much

hoebenp schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:13:
Ik heb de Lenovo P780 besteld, maar zit nu toch te twijfelen om hem te wijzigen naar de JIAYU G4. De prijs is nagenoeg gelijk, net als de specificaties. Dat er echter een grotere groep gebruikers is in NL lijkt me wel een voordeel.
De Jiayu is wat handzamer, en de community lijkt me wat groter, ik zou voor de Jiayu gaan.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Voor mij zou het een No-Brainer zijn: De Lenovo! Ziet er in mijn ogen een stuk mooier uit, 4000Mah, en 5.0 inch. Tenzij je een telefoon koopt om in een topic mee te kunnen ouwehoeren. Ik zelf heb een Pantech toestel en daar is zowat helemaal geen gebruikers groep van, iig niet in Nederland. Root zat er al op, even backupje maken, meeste rotzooi permanent uninstallen en ik ben klaar. Draait super, heb ik geen custom rom voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
-knip-

[ Voor 98% gewijzigd door Domokun op 04-11-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Ik lees aardig wat problemen in het Jiayu G4-topic, volgens mij biedt Lenovo veel meer kwaliteit dan Jiayu. Bovendien is de 4000 mAh-accu wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
voor die gast die gps moest hebben en een goedkope telefoon: FAEA F1
Werkt redelijk deftig (VEEEEEEEEEEEEL beter dan op mijn MTK6589 toestel).
De phone zelf is niet van de rapsten maar ik gebruik die bijna enkel als GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Quad schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:45:
Mijn Cubot GT99 voor 88,- is onderweg.
Tracking gegevens ontvangen, nu hopelijk binnen twee weken in huis.
Belachelijk veel telefoon voor dat geld. Ik heb voor die van mij 125 betaald en dat vond ik al een goede deal. :D Waar heb je hem zo cheap geregeld?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Negakinu schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:45:
[...]

Belachelijk veel telefoon voor dat geld. Ik heb voor die van mij 125 betaald en dat vond ik al een goede deal. :D Waar heb je hem zo cheap geregeld?
Quad schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:34:
Ik kan via TMART een Cubot GT99 aanschaffen voor €88,- incl. shipping.

http://www.tmart.com/CUBO...andard-Black_p212528.html

Middels een kortingscode (geen idee of het uniek is dus ik share het nog even niet..) krijg ik $20 korting eroverheen.

Waar ik even mee zit, er staat AUST standard, krijg je dus een AUST adapter mee volgens de beschrijving maar volgens mij maakt dat niets uit in de telefoon zelf, die is qua specificaties hetzelfde als alle andere.

Rest nog de vraag hoe betrouwbaar tmart is, de een zegt frauderend bedrijf ander is positief.
Quad schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:42:
Daarom, heb deze inmiddels ook besteld, een Cubot GT99 voor €88,- :)F

Kortingscodes:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geldig tot en met 30 september 2013.
Zo geregeld. :Y)

Er vanuit gaande dat ik inklaring moet betalen zal de totale kost 120,- zijn. (88 + 21% BTW + 13,50 = 119,98)

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 11-10-2013 16:51 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:18
Greveldinges schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:19:
[...]

De Jiayu is wat handzamer, en de community lijkt me wat groter, ik zou voor de Jiayu gaan.
Dat was ook mijn gedachte, bedankt voor je mening.
poema schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Voor mij zou het een No-Brainer zijn: De Lenovo! Ziet er in mijn ogen een stuk mooier uit, 4000Mah, en 5.0 inch. Tenzij je een telefoon koopt om in een topic mee te kunnen ouwehoeren. Ik zelf heb een Pantech toestel en daar is zowat helemaal geen gebruikers groep van, iig niet in Nederland. Root zat er al op, even backupje maken, meeste rotzooi permanent uninstallen en ik ben klaar. Draait super, heb ik geen custom rom voor nodig.
De P780 is inderdaad al geroot, ik vind het design en materiaalgebruik wel sterk in zijn voordeel spreken inderdaad.
Domokun schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Ik lees aardig wat problemen in het Jiayu G4-topic, volgens mij biedt Lenovo veel meer kwaliteit dan Jiayu. Bovendien is de 4000 mAh-accu wel erg fijn.
Met een onbekende telefoon weet je natuurlijk nooit wat je krijgt, de P780 is überhaupt weinig over te vinden.

Ik had al gemaild om hem te cancellen, maar laat hem toch maar gewoon doorgaan. Het merk Lenovo ken ik, toch beter voor de gemoedsrust. ;) Sowieso vind ik hem mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:08
[...]

Ik heb de voorloper (p770) en die werkt perfect. Gps werkt gewoon zoals het moet zonder tweaks, accu gaat geweldig lang mee (in een weekend eindig ik vaak met ruim 60%, na 2 dagen). Verder nog geen problemen tegen gekomen. Ook ervaring met jiayu (g3), ik zou voor lenovo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
whackertje schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:36:
voor die gast die gps moest hebben en een goedkope telefoon: FAEA F1
Werkt redelijk deftig (VEEEEEEEEEEEEL beter dan op mijn MTK6589 toestel).
De phone zelf is niet van de rapsten maar ik gebruik die bijna enkel als GPS.
Dit moet ik dik tegenspreken met mijn eigen Faea F1 man, kan zijn dat dit aan het modelletje zelf liegt, maar hij is brak naar mijn mening, legt soms uit zichzelf neer tijdens het telefoneren, begint soms uit zichzelf volle bak op zijn klavier te toetsen, is traag, en GPS heeft dan wel 10 sattelieten constant in vizier, maar hij heeft ongeloofelijk veel last van onderbrekeingen van het gps signaal.

Ik vind het een mooi toestel, mooie afwerking enzo, maar de gps laat echt naar de wensen over, enkel googlemaps werkt deftig, maar eender welke andere gps met offline maps heeft er last mee, heb copilot getest, igo, tomtom, waze. allemaal echt bagger gps ontvangst hier (voornamelijk dat hij opeens freezed, en enkele secs later opnieuw volgt)

Het kan aan mijn toestel liegen, maar het is op de Jiayu G3 na de slechtste chinese gsm die ik gehad heb :S

welke app gebruik jij voor gps?

@ hoebenp, ik zou voor de lenovo gaan echt, vele betere kwaliteit, sterker materialen, en ze bezuinigen niet op belangrijke zaken zoals gps en gsm ontvangst.

Ik zit persoonlijk ook te twijfelen tussen deze en de zopo C2 platinum, zopo ben ik altijd tevreden over geweest, maar de lenovo houd me een beetje tegen ivm prijs, en dan nog de batterij die niet verwijderbaar is :S

[ Voor 13% gewijzigd door Robinator op 11-10-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
[...]

Helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
*O* Een dag na "de 30 dagen inklaring tweet" is mijn Lenovo S750 geleverd.
(extra kosten 21 euro, stond E-reader op het pakketje. totaal 175 Euro, precies 3 weken)

Eerst een Eto-talk rom erop geflashed en .. mijn eerste reactie is "Wat een leuke telefoon !!"
Een stijlvol oranje parelmoer randje, frisse kleuren op het scherm, camera valt 100% mee.

Ik heb al een aantal Android telefoons gehad. (oa een Huawei u9805) maar dit is de eerste die kans maakt om mijn iphone 4 te vervangen. ;)

Als ie straks nog werkt na zijn bezoek in mijn aquarium, ga ik echt uit mijn dak. :) :)

en ja hoor ..... super !!!
http://youtu.be/7k7YDwedhhA *O* <3 *O* <3

[ Voor 6% gewijzigd door Sparcky op 11-10-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Concurrentie voor MediaTek nu Allwinnee ook met een octacore komt!
En wel A15 en A7's, dus op papier beter.
Volgens mij zijn er ook tal van tablets met socs van allwinner die cm10 kunnen draaien, dus wellicht is het vrijgeven van de source-beleid van Allwinner ook nog eens beter dan dat van MediaTek.
Ze krijgen in ieder geval concurrentie, en dat is vaak goed voor de markt ;)

nieuws: Allwinner komt begin 2014 met octacore-soc's voor mobieltjes

[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 11-10-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Vanochtend ook maar ff een mailtje gestuurd naar Tmart om te bevestigen dat de telefoon daadwerkelijk out of stock was en het niet een of andere smoes was, valt me mee:
Dear Customer,
Thanks for your email; it is our honor to help you.

We'd like to tell you that your items were temporarily out of stock few days ago.
But now refill in stock, please don't worry about it.
We'll arrange your shippment in 1-2 days.
Please wait patiently.

In order to improve our service, we appreciate that if you can rate our service.
M'n Jiayu G3 valt letterlijk uit elkaar :+.
- Drie scroefjes die er willekeurig uit zijn gevallen
- Koptelefoon aansluiting stuk
- Twee scheuren in de lens cover
- Scheurtjes in de behuizing
- Overal krassen (behalve op het scherm)

En dan ben ik ongetwijfeld nog een hoop vergeten :+.
Misschien kan ik nog iets van garantie regelen, zou toch mooi zijn :).

Edit: zit trouwens wel een deftige camera in de GT99 :D
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kF4TFAPyj3c]

[ Voor 6% gewijzigd door Remcom00 op 12-10-2013 00:25 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Remcom00 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:19:
M'n Jiayu G3 valt letterlijk uit elkaar :+.
- Drie scroefjes die er willekeurig uit zijn gevallen
- Koptelefoon aansluiting stuk
- Twee scheuren in de lens cover
- Scheurtjes in de behuizing
- Overal krassen (behalve op het scherm)
Allemaal herkenbaar behalve de 3e. De kapotte 3.5mm jack is echt behoorlijk irritant en ik gebruik momenteel daarom een andere telefoon. Ook de Jiayu van bekenden begint langzaam uit elkaar te vallen, letterlijk en figuurlijk.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

lutkeveld schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:29:
[...]

Allemaal herkenbaar behalve de 3e. De kapotte 3.5mm jack is echt behoorlijk irritant en ik gebruik momenteel daarom een andere telefoon. Ook de Jiayu van bekenden begint langzaam uit elkaar te vallen, letterlijk en figuurlijk.
Komt omdat ie twee keer op de straatstenen is gevallen :D.
Moet wel zeggen dat ie erg val bestendig is, al erg vaak laten vallen zonder enige bescherming en hij doet het nog min of meer :p.
Ik heb wel altijd m'n laptop bij me, gelukkig want ik luister bijna de hele dag muziek dus dat is niet zo'n enorm probleem, maar wel wat onpraktisch.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Sparcky schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:04:
*O* Een dag na "de 30 dagen inklaring tweet" is mijn Lenovo S750 geleverd.
(extra kosten 21 euro, stond E-reader op het pakketje. totaal 175 Euro, precies 3 weken)

Eerst een Eto-talk rom erop geflashed en .. mijn eerste reactie is "Wat een leuke telefoon !!"
Een stijlvol oranje parelmoer randje, frisse kleuren op het scherm, camera valt 100% mee.

Ik heb al een aantal Android telefoons gehad. (oa een Huawei u9805) maar dit is de eerste die kans maakt om mijn iphone 4 te vervangen. ;)

Als ie straks nog werkt na zijn bezoek in mijn aquarium, ga ik echt uit mijn dak. :) :)

en ja hoor ..... super !!!
http://youtu.be/7k7YDwedhhA *O* <3 *O* <3
waauw dat is wel indrukwekkend, had niet verwacht dat hij echt waterdicht was, stomme vraag, wat is zowa de gemiddelde wachttijd van de gps? doet hij het goed genoeg voor autonavigatie binnen de 1min fix?

Anders kan dit wel eens de vervanger worden voor men Zopo C2, vermits ik iets stevigs zoek voor het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Pas uitgekomen: de Wishway H2. Een 5.5 FHD 1.5 quad core met best wel leuke specs. Alleen die batterij van 2100mah....toch maar niet. Ik heb trouwens een voorkeur voor rechthoekige phones.

Heb overigens pas geleden een Cube U30GT 2 tablet besteld maar ik wist niet dat ze ook telefoons uitbrachten

[ Voor 30% gewijzigd door poema op 12-10-2013 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-09 12:47
robin-sips2 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:09:
[...]

Dit moet ik dik tegenspreken met mijn eigen Faea F1 man, kan zijn dat dit aan het modelletje zelf liegt, maar hij is brak naar mijn mening, legt soms uit zichzelf neer tijdens het telefoneren, begint soms uit zichzelf volle bak op zijn klavier te toetsen, is traag, en GPS heeft dan wel 10 sattelieten constant in vizier, maar hij heeft ongeloofelijk veel last van onderbrekeingen van het gps signaal.

Ik vind het een mooi toestel, mooie afwerking enzo, maar de gps laat echt naar de wensen over, enkel googlemaps werkt deftig, maar eender welke andere gps met offline maps heeft er last mee, heb copilot getest, igo, tomtom, waze. allemaal echt bagger gps ontvangst hier (voornamelijk dat hij opeens freezed, en enkele secs later opnieuw volgt)

Het kan aan mijn toestel liegen, maar het is op de Jiayu G3 na de slechtste chinese gsm die ik gehad heb :S

welke app gebruik jij voor gps?

@ hoebenp, ik zou voor de lenovo gaan echt, vele betere kwaliteit, sterker materialen, en ze bezuinigen niet op belangrijke zaken zoals gps en gsm ontvangst.

Ik zit persoonlijk ook te twijfelen tussen deze en de zopo C2 platinum, zopo ben ik altijd tevreden over geweest, maar de lenovo houd me een beetje tegen ivm prijs, en dan nog de batterij die niet verwijderbaar is :S
Volgens mij heb jij een maandagochtend model gehad.
Bij mij is de gps van de faea F1 erg goed. Werkt perfect met google maps, tomtom, ed.
Hij is snel genoeg voor de dagelijkse dingen, maar geen powerhouse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:24:
[...]

Volgens mij heb jij een maandagochtend model gehad.
Bij mij is de gps van de faea F1 erg goed. Werkt perfect met google maps, tomtom, ed.
Hij is snel genoeg voor de dagelijkse dingen, maar geen powerhouse ;)
Of jij bent toevallig degene met mazzel.
Het hele Faea topic staat vol met slechte ervaringen.
Spontane reboots, geen goede gps, traagheid, en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Mijn GT99 is inmiddels ook de deur uit :).
Is er eigenlijk al een topic voor de GT99?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-03-2022
Even een vraagje, en misschien dat iemand ervaring heeft. Mijn Cubot M6589 heb ik gekocht bij pandawill. Middels mailverkeer kan ik onder de garantie de cubot gaan terug sturen, omdat hij spontaan uitvalt.
Weet iemand wat de kosten zijn hiervoor. betreft aangetekend verzenden( lijkt me de beste optie) dat ik hem een tijd kwijt ben maakt me niks uit, maar wil niet voor te veel extra kosten komen te staan. Als me dit 20 euro kost om te verzenden geen probleem, zij betalen immers de shipping cost terug naar mij als hij gemaakt is.
Dus wie o wie heeft ervaring hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Toch niet zo moeilijk? Prijsopgave aanvragen bij DHL / PostNL / UPS..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
Misschien dat iemand hier ervaring heeft hier mee, eer ik een reactie van desbetreffende instanties heb heb ik mn cubot al weer terug :) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:18
regeri77 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:47:
Misschien dat iemand hier ervaring heeft hier mee, eer ik een reactie van desbetreffende instanties heb heb ik mn cubot al weer terug :) }:O
Ik zou ze gewoon even bellen dan heb je meteen antwoord. Ik weet niet of je douanekosten hebt moeten betalen, maar die kun je terugkrijgen als je het toestel retourneert. De daarvoor benodigde papierwinkel kan de vervoerder voor je invullen (vermoedelijk niet gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:34
Remcom00 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:12:
Mijn GT99 is inmiddels ook de deur uit :).
Is er eigenlijk al een topic voor de GT99?
Mijn m6589 ook. Als er topic word geopend, mag de m6589 dan ook erbij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 10:12
Weer eens een vraagje...

De Lenovo A830 heeft een resolutie van 540x960 en de Lenovo P780 van 1280 x 720.

Ze hebben beiden een MT6589, 1GB RAM en een scherm van 5"

De antutu score van de A830 is 13393 en van de P780 is 12975 (weet niet of dat veel scheelt qua performance?).

Blijkbaar kan de processor het wel aan, waarom wordt de A830 dan niet met die resolutie geleverd (is dat puur marketingtechnisch?) en is dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedkoper voor de fabrikant, dus meer geld in het laatje aan het eind van de rit.
Maar qHD is op 4.5 inch al niet echt moeders mooiste, dus kies voor die andere tenzij je graag pixels telt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:02
Heb mijn Changjiang N7100 eindelijk binnen. Fijne groot display.
Ben alleen al 3 uren bezig dat ding te rooten..op de een of andere manier wil het niet :(
Normaal is het zo gepiept met mijn vorige toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
Ik heb toen geen douanekosten betaald via airmail, duurt dan wel 4 tot 6 weken enfin. Ik ga eens langs bij de post, en eens horen wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regeri77 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:13:
Even een vraagje, en misschien dat iemand ervaring heeft. Mijn Cubot M6589 heb ik gekocht bij pandawill. Middels mailverkeer kan ik onder de garantie de cubot gaan terug sturen, omdat hij spontaan uitvalt.
Weet iemand wat de kosten zijn hiervoor. betreft aangetekend verzenden( lijkt me de beste optie) dat ik hem een tijd kwijt ben maakt me niks uit, maar wil niet voor te veel extra kosten komen te staan. Als me dit 20 euro kost om te verzenden geen probleem, zij betalen immers de shipping cost terug naar mij als hij gemaakt is.
Dus wie o wie heeft ervaring hier in?
Aangetekend verzenden naar China kost €25,60 via PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is technisch gezien geen Chinaphone, maar het alles wat erop stond was iig Chinees ;-)

Volgens Bob van Mister Tao was m'n telefoon US $8 waard:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gjBsKSss.jpg

En het komt met de originele verpakking. Dat was hiet helemaal duidelijk uit de beschrijving van TaoBao, maar ik ben blij dat de doos erbij is ^^'
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o8ZEJG3s.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C9PfYjzs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r14jgV2s.jpg

't is dus echt een piepkleine telefoon ivm met een Xiaomi M2S.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QsV4Tz2s.jpg

Zoals je ziet is het preloaded met een Chinese WebOS (1.4.5) en een hoop tools voor oa Weibo, QQ, etc zoals op Android devices. Er zat ook een "Google Chrome" browser op... Ik moet toegeven dat er heel wat apps op zaten die ik nooit had gezien tussen de preware feeds en andere homebrew catalogs.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vTMAE2ls.jpg

Maar goed, ik kan dan wel aardig wat Japans, Chinees gaat m'n petje te boven, dus WebOS Doctor draaien en de officiële WebOS 2.2.4 erop flasht.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AlTkSgps.jpg

Daarna de activation bypassen, preware installeren, het vervallen HP certificate update (goed tot 2037) activeren via impostah en het toestel is klaar voor gebruik.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gNEBvL5s.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vFOTgCjs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sD21nD2s.jpg

Ik moet toch nog eens kijken of ik nu die "Dr. Skipped First Use" account kan hernoemen naar m'n eigen HP WebOS account. Ik heb die PhD titel liever niet ;-)

En om het fototoestel even te testen: de poes op bezoek bij m'n ouders \(^_^)/
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TxuUf95s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Mocht je meer info over je Veer willen hebben dan kun je hier terecht voor een review van een Tweaker. Ik hoorde er een aantal dagen geleden voor het eerst over.

p.s. je moet het toestel inderdaad niet activeren, want dat kost velen sms-jes naar Engeland zonder dat je hier erg in hebt. Zie review

productreview: HP Veer (8GB) Zwart review door Quinz

[ Voor 19% gewijzigd door Kiswum op 12-10-2013 21:22 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt er niet eens mee whatsappen :(
Wel leuk om 'een keer uit te proberen' dat webOS, maar daar blijft het ook wel bij lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip Kiswum
@dutchgio: je kunt altijd MojoWhatsUp installeren als WhatsApp client. Werkt perfect.

Eerlijk gezegd heb ik even Android op m'n Touchpad gebruikt, maar nadien toch volledig WebOS terug hersteld :-)

Trouwens, de SmartTVs die LG binnenkort op de markt zal brengen zullen ook WebOS draaien ipv Android. Hopelijk zal er een comeback zijn van het OS, want het heeft zeer veel potentieel. Er is ook een framework in ontwikkeling om native android apps in een WebOS card te runnen. Templerun doet het bijvoorbeeld beter onder WebOS dan Android :D

Maar goed, voorlopig enkel nog voor de mensen die gesponsord hebben via kickstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:17:
Het is technisch gezien geen Chinaphone, maar het alles wat erop stond was iig Chinees ;-)

Volgens Bob van Mister Tao was m'n telefoon US $8 waard:
[afbeelding]

En het komt met de originele verpakking. Dat was hiet helemaal duidelijk uit de beschrijving van TaoBao, maar ik ben blij dat de doos erbij is ^^'
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

't is dus echt een piepkleine telefoon ivm met een Xiaomi M2S.
[afbeelding]

Zoals je ziet is het preloaded met een Chinese WebOS (1.4.5) en een hoop tools voor oa Weibo, QQ, etc zoals op Android devices. Er zat ook een "Google Chrome" browser op... Ik moet toegeven dat er heel wat apps op zaten die ik nooit had gezien tussen de preware feeds en andere homebrew catalogs.
[afbeelding]

Maar goed, ik kan dan wel aardig wat Japans, Chinees gaat m'n petje te boven, dus WebOS Doctor draaien en de officiële WebOS 2.2.4 erop flasht.
[afbeelding]

Daarna de activation bypassen, preware installeren, het vervallen HP certificate update (goed tot 2037) activeren via impostah en het toestel is klaar voor gebruik.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik moet toch nog eens kijken of ik nu die "Dr. Skipped First Use" account kan hernoemen naar m'n eigen HP WebOS account. Ik heb die PhD titel liever niet ;-)

En om het fototoestel even te testen: de poes op bezoek bij m'n ouders \(^_^)/
[afbeelding]
Lijkt me toch wel ideaal zo'n toestel hoor, en dan met een tablet/laptop ernaast voor media, heerlijk :D .

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 19:10
dutchgio schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:32:
[...]

Of jij bent toevallig degene met mazzel.
Het hele Faea topic staat vol met slechte ervaringen.
Spontane reboots, geen goede gps, traagheid, en ga zo maar door.
Ik lees die problemen ook op het Faea topic. Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al die foontjes indentiek van de lopende band af rollen. Ik heb de FAEA F1 vanaf begin juli in gebruik maar herken die problemen niet. GPS werkt prima, gebruik 'm dagelijks in de auto (Igo Primo), zelfs in het vliegtuig laatst werkte het goed, snel een fix. Reboot heb ik nog niet meegemaakt, en traag is ie zeker niet, misschien wel als je 'm als spelletjescomputer gebruikt, maar voor het normale werk werkt het heerlijk soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik weet dat je bij Windows mobile apps uit de Opera store kon halen (Java apps), wellicht werkt dit ook op Windows CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:11:
[...]

Aangetekend verzenden naar China kost €25,60 via PostNL
Bedankt voor je reactie!
Ervaring met retourzending naar China?
Hoe lang gemiddeld kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
regeri77 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 09:49:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Hier kost verzenden slechts 12,05+1,95 verzenden: http://www.samenkopen.net/action_products/173761
Toch aardig goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
Dat scheelt idd, maar staat weinig info over hoe en wat? Of moet je daar eerst registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
regeri77 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 09:49:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Duurde bij mij (retour Merimobiles) iets meer dan 2 weken voordat ik bericht kreeg van Merimobiles dat de telefoon was aangekomen. Enige wat ik k.u.t. vond was het verzendformulier invullen (haal je bij het post agentschap). Ergens moet je invullen de categorie en ik was wel even bezig om te zoeken (site douane) wat het meest in de buurt kwam van een telefoon. Verder maakte ik de fout om het formulier vast te tapen aan het pakket, volgens de man van het postkantoor moest het in zo'n transparante envelop, soms haalt de douane er een gedeelte vanaf. Dus eigenlijk b.v. op de voorkant een zelf gemaakt adres label en aan de zijkant een envelop met het verzenddocument, met ook de adres gegevens zichtbaar. Ach, uiteindelijk wel aangekomen :)

Ook wel een grappig ding; de Note 3 cloon

[ Voor 9% gewijzigd door poema op 13-10-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
Heb je zelf een dan een doosje gebruikt om op te sturen of specifiek bij de post gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
regeri77 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:57:
Heb je zelf een dan een doosje gebruikt om op te sturen of specifiek bij de post gekocht?
Op mijn werk heb ik 'm verpakt in een redelijk grotere doos. Kan je ook duidelijker de gegevens op plakken. Ik had overigens wel de werkelijke waarde van het toestel vermeld, en ook aangetekend verstuurd. Mocht het pakketje eventueel zoek raken dan is er nog een piepkleine kans dat je het wat vergoed krijgt.

Oh, als omschrijving had ik vermeld iets in de trend van: Phone, defect. Return for repair.

[ Voor 9% gewijzigd door poema op 13-10-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mochten mensen nog problemen hebben om hun Chinese smartphone te rooten, het is mij eindelijk gelukt, na heel lang zoeken en 6 verschillende manieren geprobeerd te hebben,via deze tutorial.
(Vertaalde versie in Engels)

Heb hiermee mijn Changjiang (alps) N7100 geroot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb onlangs een Cubot m6589 gekocht, maar ik krijg geen verbinding met mobiele gegevens.
Ik kan mobiele gegevens aan en uit zetten, maar er komt niets op dat ik verbinding heb.
Ik heb al geprobeerd om van sim-slot te veranderen (zit nu in 3g gsm), maar ik kan enkel op internet met wifi.
Op mijn vorige gsm kon ik met dezelfde sim-kaart wel zonder wifi op internet.

Online heb ik ook nog geen oplossing gevonden.

Weet iemand hier raad mee?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:51:
Hallo,

Ik heb onlangs een Cubot m6589 gekocht, maar ik krijg geen verbinding met mobiele gegevens.
Ik kan mobiele gegevens aan en uit zetten, maar er komt niets op dat ik verbinding heb.
Ik heb al geprobeerd om van sim-slot te veranderen (zit nu in 3g gsm), maar ik kan enkel op internet met wifi.

Bedankt!
Bij welke provider zit je?
Bij sommige providers, zogenaamde virtuele providers waarbij een provider gebruikt maakt van een netwerk van een andere provider, moet je Data Roaming aan zetten (CMIIW).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je moet dan in mobiele gegevens de juiste toegangspunt van je provider toevoegen

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Killer schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:56:
[...]

Als app kun je Sygic gebruiken en bij de hardware instellingen kijken of je GPS signaal stabiel is. Als dat het geval is, dan zal het in de apps die ik gebruik ook werken. Je zou Munzeee kunnen proberen om daar nauwkeurig een paar tags mee te vinden. Dan merk je in ieder geval hoe nauwkeurig je GPS is.
Ik haat het om toe te geven dat er toch fouten in mijn telefoon zitten, maar ik wil dit ook graag laten zien.
Hier het linkje naar mijn filmpje.

http://youtu.be/ZeC4fweMKbk

1 pluspunt, het komt niet alleen maar voor op de MediTek soc, maar ook op een USB device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Hallo,

Bedankt!
Vodafone toevallig? Dan moet je nog handmatig Verificatietype op PAP zetten in je toegangspunt.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
DitisKees schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:59:
[...]

Vodafone toevallig? Dan moet je nog handmatig Verificatietype op PAP zetten in je toegangspunt.
En bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Heeft er nog iemand een goedkoop toestel nodig?
Groupon:
http://www.groupon.nl/dea...ke-deal/TR-Shop-/28010625

Specificaties
Product TRF309 Android 4.0 Dual Sim-smartphone
Afmetingen 125 x 64 x 9.3 mm
Netwerk 3G / GSM / EDGE / GPRS:
850/900/1800/1900 MHz (Quad Band)
Chipset MTK6515, 1.0 GHz-processor
Geheugen 256 MB-ROM geheugen
256 MB-RAM geheugen
Mini SD-sleuf voor kaart tot max. 32 GB
(mini SD-kaart niet inbegrepen)
Android 4.0
Menu-taal Nederlands, Engels, Spaans, Frans, Russisch, Chinees, Japans, Portugees, Turks, Italiaans en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet kopen. Crappy processor, veel te weinig RAM, waardeloze camera, verouderde Android versie en ongetwijfeld een crappy scherm.
Geef dan ietsjes meer uit aan een Chinese telefoon die op alle fronten beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Tsurany schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:25:
Niet kopen. Crappy processor, veel te weinig RAM, waardeloze camera, verouderde Android versie en ongetwijfeld een crappy scherm.
Geef dan ietsjes meer uit aan een Chinese telefoon die op alle fronten beter is.
Ik denk dat je niet eens 'een beetje meer' hoeft uit te geven. Ik denk (lees: weet 100% zeker) dat je voor hetzelfde geld in China iets veel beters haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kiswum schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:42:
Ik haat het om toe te geven dat er toch fouten in mijn telefoon zitten, maar ik wil dit ook graag laten zien.
Waar moet ik precies op letten eigenlijk? Kennelijk zijn er verschillen, maar ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen!

Ik heb in mijn enthousiasme een exoot gekocht: Emoto E7000. Echter waren er wat haken en ogen. In mijn nog grotere enthousiasme heb ik een verkeerde Rom geflashed. 8)7
Je raad het al. Bricked. :-(
Op dit moment kan ik via CWM in recovery, maar hij wil de externe sd kaart niet mounten. dus is niet benaderbaar. ;(
Op de interne, lijkt nog wat staan, maar geen installeerbare backup en slechts een (de) foute Rom.
Heeft iemand enig idee, of het:
- mogelijk is hem te reviven?
-bestanden (via omweg) op interne sd te krijgen?
-hoe evt. de externe sd te mounten/ aan de praat te krijgen?
:?
ik hoor het graag... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:38:
Beste mensen!

Ik heb in mijn enthousiasme een exoot gekocht: Emoto E7000. Echter waren er wat haken en ogen. In mijn nog grotere enthousiasme heb ik een verkeerde Rom geflashed. 8)7
Je raad het al. Bricked. :-(
Op dit moment kan ik via CWM in recovery, maar hij wil de externe sd kaart niet mounten. dus is niet benaderbaar. ;(
Op de interne, lijkt nog wat staan, maar geen installeerbare backup en slechts een (de) foute Rom.
Heeft iemand enig idee, of het:
- mogelijk is hem te reviven?
-bestanden (via omweg) op interne sd te krijgen?
-hoe evt. de externe sd te mounten/ aan de praat te krijgen?
:?
ik hoor het graag... :+
Ff een flashtool opzoeken, juiste firmware opzoeken en die flashen via je PC.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook, maar de telefoon wordt niet herkend. In elkgeval niet door sp_flash_tool V3.1..
of ik doe ergens iets fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14

Chocoball

瞧好吧!

Kiswum schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:19:
Heeft er nog iemand een goedkoop toestel nodig?
Groupon:
http://www.groupon.nl/dea...ke-deal/TR-Shop-/28010625

Specificaties
Chipset MTK6515, 1.0 GHz-processor
Vraag me af of het geen tikfoutje is. De MT6515 is een TD-SCDMA SOC en geen CDMA zoals de MT6575 wat dezelfde SOC is met 3G ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:25:
Lekker kort door de bocht vind ik dit, want volgens mij is het voor het geld niet een hele slechte deal aangezien je niet hoef te importeren

Ik heb mijn moeder namelijk een soort gelijk toestel gegeven, die Mogu M0 en het toestel werkt an sich gewoon, maja koste wel wat minder dan € 79,99 namelijk € 30, maar die had ik dan ook uit China mee genomen.

Voor mensen die voornamelijk whatsappen zijn dit soort toestellen gewoon prima en facebook gaat ook nog wel en nu.nl Enzo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Hallo,

Bedankt!
Vergeet niet bij he invullen van de juiste APN het veerificatietype op PAP te zetten. In veel gevallen is dat het probleem.
Kiswum schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:42:
[...]

Hier het linkje naar mijn filmpje.

http://youtu.be/ZeC4fweMKbk

1 pluspunt, het komt niet alleen maar voor op de MediTek soc, maar ook op een USB device.
_/-\o_ voor de video.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

Lekker kort door de bocht vind ik dit, want volgens mij is het voor het geld niet een hele slechte deal aangezien je niet hoef te importeren

Ik heb mijn moeder namelijk een soort gelijk toestel gegeven, die Mogu M0 en het toestel werkt an sich gewoon, maja koste wel wat minder dan € 79,99 namelijk € 30, maar die had ik dan ook uit China mee genomen.

Voor mensen die voornamelijk whatsappen zijn dit soort toestellen gewoon prima en facebook gaat ook nog wel en nu.nl Enzo ook.
Het is kort door de bocht omdat het gewoon pure bagger is. Voor 30 euro zou ik het nog enigszins snappen maar voor 80 euro koop je deze troep toch niet? Dan laat je het gewoon links liggen. Er is geen enkele goede reden om een dergelijke telefoon te kopen behalve pure armoede. Importeer dan gewoon een fatsoenlijke telefoon of geef meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
grun93 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:31:
[...]

Waar moet ik precies op letten eigenlijk? Kennelijk zijn er verschillen, maar ik zie het niet.
Het GPS signaal valt regelmatig uit op het bovenste toestel en de autoradio. Dit is te zien in de GPS test (niet tijdens het navigeren). Het vreemde is dat dit regelmatig tegelijkertijd uitvalt op deze 2 apparaten.

(GPS test is het beeld met een zwarte achtergrond en blauwe vakjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kiswum schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:04:
Het GPS signaal valt regelmatig uit op het bovenste toestel en de autoradio.
Bedankt, het is me nu duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:47:
Dat dacht ik ook, maar de telefoon wordt niet herkend. In elkgeval niet door sp_flash_tool V3.1..
of ik doe ergens iets fout..
Als de foon niet herkend wordt, zou ik eens kijken onder de drivers of die goed geinstalleerd zijn onder windows (Android ADB Composite drivers oid).

Kijk anders ook eens hierboven naar mijn laatste post, daar zitten een link in hoe je kan succesvol kan flashen. Tis iets bewerkelijk misschien maar het werkt goed en daar gaat het om volgens mij. Ik liep steeds vast op de scatterfile en dat werd daar mee opgelost.
Dat mounten liep ik ook tegen aan, dat was bij mij een kwestie van rechten, ik had geen root rechten om dat te mogen doen toen. Heb nog via adb command line geprobeerd maar zonder succes.
Je kan anders ook hier kijken voor flashen/rooten. Biedt verschillende mogelijkheden.
Tsurany schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:50:
[...]
Het is kort door de bocht omdat het gewoon pure bagger is. Voor 30 euro zou ik het nog enigszins snappen maar voor 80 euro koop je deze troep toch niet? Dan laat je het gewoon links liggen.
Inderdaad :Y
Degene die hem verkoopt, doet een goede deal dat hij van zijn rommel af is.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 14-10-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Tsurany schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:50:
[...]

Het is kort door de bocht omdat het gewoon pure bagger is. Voor 30 euro zou ik het nog enigszins snappen maar voor 80 euro koop je deze troep toch niet? Dan laat je het gewoon links liggen. Er is geen enkele goede reden om een dergelijke telefoon te kopen behalve pure armoede. Importeer dan gewoon een fatsoenlijke telefoon of geef meer uit.
Inderdaad, alsof hij met 256MB RAM & 256MB ROM enigszins vloeiend loopt.
Misschien enkel handig als een MP3/4 speler maar daar houdt het wel mee op.

Sterker nog, als ik inklaring niet meereken heb ik straks een Cubot GT99 (Quadcore, 1GB RAM 4GB ROM, 720p scherm 4,5") voor een euro minder als dit ding + 8GB micro SD! O+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Quad schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:36:
[...]
Sterker nog, als ik inklaring niet meereken heb ik straks een Cubot GT99 (Quadcore, 1GB RAM 4GB ROM, 720p scherm 4,5") voor een euro minder als dit ding + 8GB micro SD! O+
Huh? Is dat niet wat overdreven? Waar haal je die dan? +link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Harribo schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:52:
[...]

Huh? Is dat niet wat overdreven? Waar haal je die dan? +link?
Was een aanbieding bij Tmart.com + $20,- coupon. Staat hier ergens in het topic. :)
Helaas weer voorbij..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb momenteel een op het oog merkloze telefoon die lijkt op een Galaxy Note. Deze telefoon werkte perfect, maar heeft een zeer slechte bouwkwaliteit. Het "leren" hoesje rafelt aan alle kanten af, de speaker voor gesprekken die klinkt vervormt en de speaker aan de achterkant (voor handsfree) en dergelijke die valt continu uit. Ook zitten er twee flinke barsten in het scherm, maar dat ligt dan misschien aan de gebruiker, toestel is van 30 cm hoogte op een tegelvloer gevallen.

Nu wil ik wel weer een Chinese telefoon, maar toch een wat beter kwaliteit. Ik zit nu te denken aan de Lenovo a820, de prijs lijkt goed, de kwaliteit lijkt goed. Het enige gemis is een frontcam, maar die wil ik dan wel opgeven voor wat kwaliteit. De Oppo's en dergelijke die zijn me net wat te duur, en van Faea en dergelijke zie ik ook wel redelijk wat problemen. Of is die Cubot dan veel beter die iedereen nu lijkt te willen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:44:
Of is die Cubot dan veel beter die iedereen nu lijkt te willen?
Value for money wel, helemaal in de aanbieding van laatst.

Verder moet je m niet kopen om de GPS. Tegelvloer zal hij naar ik verwacht ook niet overleven...
T is maar wat je wil... (en hoeveel je eraan uit wilt geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lenovo A820 is inderdaad wel van goeie kwaliteit, ik heb er zelf ook een mee genomen voor een kennis van me ouders en ik heb het toestel toen zelf ook getest en buiten die skin van Lenovo is het gewoon een goed toestel met een goeie batterij duur.

Die cubot zal wel meer bang for Buck bieden, maar de Lenovo A820 is praktisch even duur, maar je krijgt alleen geen HD scherm, maar daar merk je in gebruik maar bar weinig van.

Dus het is meer de keuze, wil je een A merk toestel of een B/C merk toestel wat vaak van mindere kwaliteit is, maar wel meer waar voor je geld.
Pagina: 1 ... 81 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.