Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Pfffff. Ik weet dat het hier geen helpdesk is, maar toch even een vraagje omdat ik van het zoeken een beetje moe wordt....

Ik ben aan het kijken of ik ergens een LTE-telefoon kan oprakelen voor een aardige prijs. Ik zoek iets met een scherm rond de 4.5 inch, met LTE ondersteuning voor het Vodafone netwerk (800mhz) en schappelijk geprijsd. Ik heb een sterke voorkeur voor een Exynos of Qualcomm processor, omdat ik een feilloze GPS nodig heb. Nu hoopte ik op de Bear Pro, maar die heeft geen LTE (en is eigenlijk ook net iets te groot naar mijn zin).

De Xiaomi's hebben geen LTE, en dat geldt volgens mij ook voor de Jiayu's. Ben ik gewoon te vroeg met mijn LTE-eis? In China is nauwelijks LTE natuurlijk, dus produceren ze dat nog niet standaard, zeker niet de bedrijven die met name voor de lokale markt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mediatek-octacore soc zou ook 4G gaan ondersteunen, maar ik vermoed dat alleen TD-LTE aka Chinese 4G wordt ondersteund.
EDIT: volgens GizChina ondersteunt de soc alle 4G versies, dus ook die in Nederland.

Maar over het algemeen is het nu nog te vroeg, en nog niet bekend of de nog uit te brengen soc het wel gaat ondersteunen.

Het wachten is dus op de eerste toestellen met de nieuwe mediatek soc, met 4G ondersteuning.

[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 03-10-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Het lijkt er op dat je over een paar maanden meer dan genoeg keuze hebt in de Chineese webshops:
MediaTek ready to launch MTK6290 4G LTE SoC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
guapper schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:25:
Het lijkt er op dat je over een paar maanden meer dan genoeg keuze hebt in de Chineese webshops:
MediaTek ready to launch MTK6290 4G LTE SoC
Kijk, dat is mooi. Dan kan ik nog een paar maanden sparen en heeft Vodafone de tijd om hier in de regio verder 4G uit te rollen. Kan ik daarna mijn S3 gaan upgraden met een Chinees alternatief. Tegen die tijd moet er toch wel wat moois te vinden zijn, al wacht ik dan ook eerst de kinderziektes van de nieuwe soc even af.

Zou prettig zijn als Mediatek zich ook even stort op de GPS-implementatie, zodat eea wat minder afhankelijk wordt van willekeur en wie de telefoon bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
Hoppa! schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:35:
[...]
Zou prettig zijn als Mediatek zich ook even stort op de GPS-implementatie, zodat eea wat minder afhankelijk wordt van willekeur en wie de telefoon bouwt.
Tsjongejonge zeg... het valt niet mee om het te willen begrijpen hè? :|

De MediaTek chipset heeft prima GPS, maar omdat jullie allemaal zo goedkoop mogelijk willen, besparen die Chinezen allemaal tot op de laatste cent. Er zijn dus heel veel Chinese fabrikanten die een waardeloze antenne in hun telefoon stoppen. Neem een Lenovo, Huawei of ZTE dan heb je zeker weten een goed werkende GPS, ik kan het bevestigen. Neem je een telefoon van nog geen 100 euro van Foek Joe Gie Pee Es Ding Chong La Die Daa, dan moet je ook niet achteraf zeuren wanneer de GPS waardeloos blijkt te zijn ;w

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
FlowDesign schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:46:
[...]

De MediaTek chipset heeft prima GPS, maar omdat jullie allemaal zo goedkoop mogelijk willen, besparen die Chinezen allemaal tot op de laatste cent. Er zijn dus heel veel Chinese fabrikanten die een waardeloze antenne in hun telefoon stoppen. Neem een Lenovo, Huawei of ZTE dan heb je zeker weten een goed werkende GPS, ik kan het bevestigen. Neem je een telefoon van nog geen 100 euro van Foek Joe Gie Pee Es Ding Chong La Die Daa, dan moet je ook niet achteraf zeuren wanneer de GPS waardeloos blijkt te zijn ;w
Het is prima te begrijpen hoor. Ik hoor genoeg mensen met de merken telefoon die jij hebt die ook klagen over minder nauwkeurige GPS of GPS die sneller zijn verbinding verliest. Met de bouw van het toestel en de antenne blijk je wel te kunnen compenseren voor de matige GPS in de MTK-chipset, maar het probleem is er niet volledig mee op te lossen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat jij tevreden bent met jouw telefoon en dat is alleen maar fijn. Ik wil een GPS met militaire precisie die ook werkt en connectie houdt als hij tijdens het mountainbiken in mijn zak zit, en dat risico neem ik op dit moment niet met de Mediateks, zeker niet met een telefoon van meer dan € 300,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:46:
[...]

Je lijkt nu verdacht veel op iemand. Iets met labeltjes plakken enzo.. }:O
Het feit dat de antenne hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is van het probleem is aannemelijk, maar dat wil niet zeggen dat een telefoon van merken als Huawei, ZTE of Lenovo het gegarandeerd beter doet omdat die niet besparen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hoppa! schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Het is prima te begrijpen hoor. Ik hoor genoeg mensen met de merken telefoon die jij hebt die ook klagen over minder nauwkeurige GPS of GPS die sneller zijn verbinding verliest. Met de bouw van het toestel en de antenne blijk je wel te kunnen compenseren voor de matige GPS in de MTK-chipset, maar het probleem is er niet volledig mee op te lossen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat jij tevreden bent met jouw telefoon en dat is alleen maar fijn. Ik wil een GPS met militaire precisie die ook werkt en connectie houdt als hij tijdens het mountainbiken in mijn zak zit, en dat risico neem ik op dit moment niet met de Mediateks, zeker niet met een telefoon van meer dan € 300,-.
ZTE V987, thuisbezorgd voor €181,-
GPS met A-GPS en EPO aan en de dalvik fix (t.b.v. sommige apps) uitgevoerd werkt deze net zo goed als op elke andere HTC/Samsung/LG etc. Zowel qua fix-tijd, als nauwkeurigheid en stabiliteit. En zo zijn er vast nog wel een paar goede, maar je moet er een beetje geluk mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:10:
[...]

Je lijkt nu verdacht veel op iemand. Iets met labeltjes plakken enzo.. }:O
Het feit dat de antenne hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is van het probleem is aannemelijk, maar dat wil niet zeggen dat een telefoon van merken als Huawei, ZTE of Lenovo het gegarandeerd beter doet omdat die niet besparen :(
Tsurani heeft m'n account gehackt!?!?!?! :o

:+

Garanties heb je nooit helaas. De Cubot M6589 die ik had, had ook prima GPS :Y
Maar sommige merken heb ik gewoon wat meer vertrouwen in dan andere :)

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 03-10-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn toch genoeg LTE toestellen met een interessant prijskaartje te vinden: http://www.aliexpress.com...20131003005559&isrefine=y
En als je niet via Aliexpress koopt, weet je toch al wat je elders moet zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:11:
Er zijn toch genoeg LTE toestellen met een interessant prijskaartje te vinden: http://www.aliexpress.com...20131003005559&isrefine=y
En als je niet via Aliexpress koopt, weet je toch al wat je elders moet zoeken :p
Dual core en qHD'tjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsimeel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-02-2023
sieem schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:46:
Heb een vraagje: ik heb een Cubot GT99 en mensen die mij bellen klagen telkens dat ze een interferentie horen op de achtergrond, een storing misschien zelfs. Ikzelf hoor geen storing. Enig idee waar dat zou kunnen aan liggen? (Zit op het Base-netwerk met een Mobile Vikings sim, in België dus). Zou het toestel niet zo goed samenwerken met de gsm frequenties van België? Iemand anders die daar nog last van heeft?
IK heb dat ook af en toe. Zit bij T-Mobile in Nederland. Heb de 802 rom al geinstalleeerd, maar dat heeft niet geholpen.Vaag probleem. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsimeel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-02-2023
Heeft iemand al een Cubot GT99 gedemonteerd en gekeken waar het contact zit c voor de GPS antenne?
Wellicht kan met een draadje gesoldeerd de ontvangst verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Heb naast de Cubot GT99 bij Geekbuying nu ook de HiSiKi G2 bij Pandawill besteld. Inclusief coupon slechts 57 euro voor een dual core-toestel (voor moeder). To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:38
Laatste accu score voor de XiaoCai X9:
3d10h
4h12m screen on
3d10h WiFi
3d10h Android system

Prima scores voor mn ma, vorig toestel, Galaxy Ace kon na een dag weer aan de lader. :Y)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een flipcase voor de Star S9920 die ik heb gekocht, maar twijfel tussen een flipcase voor de S3 mini of de S4 mini. Iemand al een flipcase gekocht voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:46:
Ik ben op zoek naar een flipcase voor de Star S9920 die ik heb gekocht, maar twijfel tussen een flipcase voor de S3 mini of de S4 mini. Iemand al een flipcase gekocht voor deze telefoon?
Als ik snel zoek zie ik dat het een i8190 clone is, of wel een kloon van de S3 mini. Ik zou wel ff de afmetingen van beide toestellen opzoeken en de screenshots heel goed vergelijken, want de flipcase voor de s3 mini vervangt de batterijklep. Alleen de goede afmetingen van het toestel zijn dus niet genoeg, de batterijklep moet ook precies dezelfde maten hebben

De pagina op Alibaba doet wel vermoeden dat het een S4 mini kloon is, maar gezien het 4.0" scherm lijkt me dat bullshit. De S3 mini heeft een 4.0" scherm, de S4 mini een 4.3". De screenshots daaronder geven een raar gevormde batterijklep weer (linkerkant loopt schuin door naar onderen). Zowel de S3 als S4 mini hebben een batterijklep die helemaal om de achterkant heenloopt volgens mij.

Als ik screenshots van Aliexpress vergelijk met willekeurige plaatjes van de S3 mini, zien ze er verschillend uit... ik verwacht dus niet dat dat gaat passen

[ Voor 38% gewijzigd door gwystyl op 04-10-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen dus zo'n wolfgang telefoon gekocht (ja veels te duur, ik weet het :) ) las al iets in dit topic welke telefoon dit nou eigenlijk was . is hier al iets meer duidelijk over zodat ik er eventueel een andere rom op kan installeren etc en misschien wat kan tweaken want zo supersnel vind ik de telefoon op dit moment nou ook weer niet.

Het gaat om de wolfgang at-as50se van 339 die aldi vorige week verkocht

Alvast bedankt voor een reactie die mij wat verder zou kunnen helpen

P.S ik heb niet superveel ervaring met het installeren van custom roms. heb het destijds wel redelijk vaak gedaan voor mijn galaxy Y maar daar waren dan ook talloze roms voor te vinden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de GPS van de dapeng T94? Ziet er nog een intressante gsm uit voor 120€ (aliexpress).

Ik gebruik vaak mijn gsm als gps in de wagen maar gisteren heeft mijn HTC sensation het opgegeven :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:33:
Iemand ervaring met de GPS van de dapeng T94? Ziet er nog een intressante gsm uit voor 120€ (aliexpress).

Ik gebruik vaak mijn gsm als gps in de wagen maar gisteren heeft mijn HTC sensation het opgegeven :( .
Wat denk je zelf, bij een S4 kloon van 120 euro met mt6589?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:33:

Relatief grote kans dat er een brakke GPS-antenne in zit.

Ik heb nog wel een HTC Sensation liggen met een z.g.a.n. Anker 1900 mAh accu die ik niet meer gebruik mocht je daar interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat als ik hier voor 120€ een budget android kan kopen met gps die mij via een app zoals waze kan brengen van punt a naar b, een chinees model dit ook kan.

Ik verwacht niet dat ik dezelfde prestaties heb als een top model hier maar wel dat die gewoon netjes werkt.

Eigenlijk zoek in dus een gsm sub 150€ zonder snufjes zoals 4g, nfc, ... maar wel met een werkende gps en 5" scherm. Deze of vowney v5 lijken mij 2 kansmakers indien de gps bruikbaar is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:53:
Ik verwacht dat als ik hier voor 120€ een budget android kan kopen met gps die mij via een app zoals waze kan brengen van punt a naar b, een chinees model dit ook kan.

Ik verwacht niet dat ik dezelfde prestaties heb als een top model hier maar wel dat die gewoon netjes werkt.
Stel je verwachting bij, of koop een mobiel in NL met bijbehorende garantie en voorwaarden.

Chineese smartphones met veel voor weinig zijn als een doos bonbons: je weet nooit wat je krijgt (als je geen research doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die telefoons die hier 120 euro kosten hebben ook allen hun mankementen en tekortkomingen. De Chinese telefoons bieden veel meer waar voor hun geld, alleen is GPS nu net een minpuntje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:28:
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen dus zo'n wolfgang telefoon gekocht (ja veels te duur, ik weet het :) ) las al iets in dit topic welke telefoon dit nou eigenlijk was . is hier al iets meer duidelijk over zodat ik er eventueel een andere rom op kan installeren etc en misschien wat kan tweaken want zo supersnel vind ik de telefoon op dit moment nou ook weer niet.

Het gaat om de wolfgang at-as50se van 339 die aldi vorige week verkocht

Alvast bedankt voor een reactie die mij wat verder zou kunnen helpen

P.S ik heb niet superveel ervaring met het installeren van custom roms. heb het destijds wel redelijk vaak gedaan voor mijn galaxy Y maar daar waren dan ook talloze roms voor te vinden
Misschien niet helemaal het antwoord wat je wilt horen (ik weet het antwoord ook niet trouwens), maar als je hem zelf al vrij duur vindt, en je hebt hem pas een paar dagen, waarom breng je hem dan niet terug? Als ik zo de specificaties van het toestel lees, zit er een MTK6589T in met 1 GB Ram, dual Sim en een full HD scherm.

Daar staat dit topic vol mee, met toestellen voor de helft van die prijs met die specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Iemand die hier al een pakket heeft gekregen met BPost? Hoe lang heeft dat geduurd?

Mijn pakket ligt er nu al week op het vliegveld in China tot dat het een keer mee kan met het vliegtuig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tremio schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:48:
Iemand die hier al een pakket heeft gekregen met BPost? Hoe lang heeft dat geduurd?

Mijn pakket ligt er nu al week op het vliegveld in China tot dat het een keer mee kan met het vliegtuig :X
Nog nooit problemen gehad met bpost. Dat gaat even snel/traag als een andere aangetekende zending uit China. 't is niet dat er bpost vliegtuigen rondvliegen of zo 8)7
Momenteel is er van 1 tem 7 oktober nationale feest(dag)week ginder. Dus alles dat uit China komt, met welke koerier dan ook is vertraagd. Ik wacht nu ook al een tijdje op een pakket dat via SG en CN moet komen. Ligt allemaal nog op het postkantoor van Peking :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:53:

Eigenlijk zoek in dus een gsm sub 150€ zonder snufjes zoals 4g, nfc, ... maar wel met een werkende gps en 5" scherm. Deze of vowney v5 lijken mij 2 kansmakers indien de gps bruikbaar is.
Als GPS belangrijk voor je is, kun je de goedkopere Chinaphones echt gewoon overslaan. Verder heeft de vowney v5 een niet-werkend kompas, daar moet je dan mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Tremio schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:48:

Deze week is nationale vakantie in China. Daar gebeurt dus niet veel. Je zult even moeten wachten dus...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:38:
[...]
Misschien niet helemaal het antwoord wat je wilt horen (ik weet het antwoord ook niet trouwens), maar als je hem zelf al vrij duur vindt, en je hebt hem pas een paar dagen, waarom breng je hem dan niet terug? Als ik zo de specificaties van het toestel lees, zit er een MTK6589T in met 1 GB Ram, dual Sim en een full HD scherm.

Daar staat dit topic vol mee, met toestellen voor de helft van die prijs met die specs.
ik snap wat je bedoelt hoor en als ik zo dit topic lees is ie idd wel duur, maar wat dan als ik er iets mee heb dan kan ik niet even naar een winkel dichtbij voor garantie enzo dus dat was 1 van de de redenen waarom ik deze heb genomen. veder had ik me er ook niet heel erg in verdiept hoor. was zover als oppo gekomen maar die zijn dan waarschijnlijk ook nog wel duur? hehe maar anyways. ik hou deze telefoon denk ik, maar zou het wel mooi vinden om erachter te komen welke telefoon het nou is die wolfgang heeft gerebrand ik lees dat het een iocean x7 turbo kan zijn of toch een toestel van amoi>? Of kan je een custom rom van een toestel met de zelfde hardware specs sowieso gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:13:
[...]

ik snap wat je bedoelt hoor en als ik zo dit topic lees is ie idd wel duur, maar wat dan als ik er iets mee heb dan kan ik niet even naar een winkel dichtbij voor garantie enzo dus dat was 1 van de de redenen waarom ik deze heb genomen. veder had ik me er ook niet heel erg in verdiept hoor. was zover als oppo gekomen maar die zijn dan waarschijnlijk ook nog wel duur? hehe maar anyways. ik hou deze telefoon denk ik, maar zou het wel mooi vinden om erachter te komen welke telefoon het nou is die wolfgang heeft gerebrand ik lees dat het een iocean x7 turbo kan zijn of toch een toestel van amoi>? Of kan je een custom rom van een toestel met de zelfde hardware specs sowieso gebruiken?
Als je de moeite niet neemt om een telefoon te importeren, neem dan op zn minst wel de moeite om zelf wat te ondernemen dan lukraak je vraag in het topic te gooien en te wachten op een antwoord.
Zonder een exemplaar kun je niet 100% weten of ie compitabel is, dus probeer het uit op eigen risico of neem voor lief dat het een ander toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 19:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Met Pandawill en Merimobiles heb ik goede ervaringen, maar heeft iemand bijvoorbeeld ook ervaring met DHGate ? :
http://www.dhgate.com/pro...id/171515780.html#cps-2-6

Kan bijzonder weinig vinden, en de site is een rommeltje, en ook de prijzen varieren enorm. Kan gewoon niet goed zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
DHgate is net als AliExpress een soort Marktplaats / eBay.
Jij koopt bij een verkoper, betaalt aan DHgate, verkoper stuurt pakket, jij ontvangt pakket en controleert het. Indien goedgekeurd betaalt DHgate uit aan verkoper.

In shopping topic over China staan wel wat ervaringen, ze leveren iig wel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
Ik heb al meer dan 10 keer iets gekocht via DHGate. De ervaringen varieren van zeer goed tot zeer slecht. DHGate kent een ESCROW service. Je betaling wordt pas overgemaakt aan de betaling als je aangeeft dat je tevreden bent over de levering. Als je dat niet bent (is me een paar keer gebeurd) moet je eerst met de verkoper tot een regeling proberen te komen en als dat niet lukt (is me ook overkomen) neemt DHGate een beslissing die wel gunstig voor de koper is, maar vooral gunstig voor DHGate.

DHGate maakt dan namelijk het geld niet over aan de verkoper, maar ook niet aan jou. Je krijgt dan een tegoed voor een nieuwe aankoop via DHGate. Die ESCROW service is dus wel leuk en bied ook iets meer zekerheid, maar je doet er goed aan om goed te kijken naar de reputatie van de verkoper (net als op sites als AlieExpress) en te betalen met bijvoorbeeld paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:13:
[...]

Als je de moeite niet neemt om een telefoon te importeren, neem dan op zn minst wel de moeite om zelf wat te ondernemen dan lukraak je vraag in het topic te gooien en te wachten op een antwoord.
Zonder een exemplaar kun je niet 100% weten of ie compitabel is, dus probeer het uit op eigen risico of neem voor lief dat het een ander toestel is.
Dit is toch een forum waar je dingen mag vragen? ik heb 2 vragen gesteld meer niet, dus zo lukraak was t niet toch hahaha. slechte dag gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:41:
[...]

Dit is toch een forum waar je dingen mag vragen? ik heb 2 vragen gesteld meer niet, dus zo lukraak was t niet toch hahaha. slechte dag gehad ?
Ja, maar het is hier geen helpmij.nl :o
Enige eigen inzet wordt ook verwacht, in olaats van lukraak je vragen hier neer te gooien.
Want wij kunnen, zonder zelf een exemplaar te hebben, niet met 100% garanderen dat iocean roms gaan werken. Dus wees een tweakers en probeer het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:18
Ik ben aan het kijken voor een vervanger van mijn HTC.
Momenteel twijfel ik tussen de THL W200 en de Lenovo S750.
Hoe zijn de ervaringen met deze toestellen en eventuele custom roms/support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:01

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik zie dat de Cubot GT99 weer op voorraad is bij Bangood, denk dat ik hem van de week ga bestellen gezien mijn huidige telefoon gaar is.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Welke bezorger bezorgt er eigenlijk de pakketjes van Banggood? DHL/TNT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
In Nederland is dat uiteindelijk PostNL. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:10:
Ik zie dat de Cubot GT99 weer op voorraad is bij Bangood, denk dat ik hem van de week ga bestellen gezien mijn huidige telefoon gaar is.
Enkel de witte momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 10:12
hoebenp schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:22:
Ik ben aan het kijken voor een vervanger van mijn HTC.
De W200 heeft een kleine batterij, zie ik veel mensen over klagen online (verder wel leuke specs vind ik). Vind de S750 best prijzig als je de specs ziet, is de Lenovo A820/A830 niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:18
EJ_V schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:48:
[...]

De W200 heeft een kleine batterij, zie ik veel mensen over klagen online (verder wel leuke specs vind ik). Vind de S750 best prijzig als je de specs ziet, is de Lenovo A820/A830 niks voor je?
Dan valt de W200 dus af, ik draag geen stopcontact op m'n rug. :+
Die A830 ziet er ook wel leuk uit, maar lijkt qua prijs en specs gelijk aan de S750?
De S750 kost momenteel $197.99 bij pandawill, mijn overweging voor dit toestel is vooral dat ik niet altijd even voorzichtig ben en het ding ook in de sportschool en bij het mountainbiken bij me heb.
De A820 scheelt wel aardig wat qua prijs, maar ik twijfel of die lang overleeft bij mij.

[ Voor 8% gewijzigd door hoebenp op 06-10-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
hoebenp schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:22:
Mijn S750 is net geland in Nederland, dus waarschijnlijk kan ik aan het eind van de week meer vertellen, ik heb al een aantal roms klaar liggen.
Mijn aquarium is 26 graden dus die waterproof gaan we ook testen. })
Tot nu toe kostte ie 155 Euro... En hopelijk vind de douane dit genoeg.... O-)
(Gekocht bij Elijah Aliexpress nu 14 dagen onderweg met gratis shipping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 17:38
Heeft er hier iemand ervaring met de ZTE V967s?

Hij is komende vrijdag in de aanbieding bij Pandawill

http://www.pandawill.com/...creen-1gb-4gb-p80693.html

Vriend van me zoek een goedkope telefoon als vervanging van een gebarsten Galaxy S1.

Qua specificaties lijkt hij behoorlijk op mijn Jiayu G4, waar ik erg tevreden over ben.Verschillen zijn dan de schermgroote en batterijduur en resolutie en natuurlijk de afmetingen, maar android, cpu rom/ram zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ivo001 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:25:

Vriend van me zoek een goedkope telefoon als vervanging van een gebarsten Galaxy S1.

Qua specificaties lijkt hij behoorlijk op mijn Jiayu G4, waar ik erg tevreden over ben.Verschillen zijn dan de schermgroote en batterijduur en resolutie en natuurlijk de afmetingen, maar android, cpu rom/ram zijn hetzelfde.
Heb zelf de V987 (181 euro incl verzendkosten bij mixeshop) en daar kan ik alleen maar goede dingen over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de THL W200 gekocht via AliExpress. Vanaf dat ik heb binnen heb gekregen zal ik eens laten weten hoe de batterij het uithoud.

Je krijgt wel direct 2 batterijen. Nuja op mijn werk kan ik hem in de lader laten. Ik hoop juist dat hij het toch een dag uithoud bij licht gebruik in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg eind deze week weer v967s GSMs op voorraad dus kan het je dan laten weten!
Mijn leverancier kwam zelf met de suggestie deze eens te bekijken dus dat lijkt me positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 17:38
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:41:
[...]

Ik krijg eind deze week weer v967s GSMs op voorraad dus kan het je dan laten weten!
Mijn leverancier kwam zelf met de suggestie deze eens te bekijken dus dat lijkt me positief!
De aanbieding is vrijdag, dus dan is eind van de week waarschijnlijk net te laat, maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Nou, ik heb na de relatief positieve reactie van Quad toch eens verder naar de XiaoCai X9 gekeken. Reviews zijn eigenlijk positief vooral t.o.v. prijs-kwaliteit. Ik heb 'm nu via Aliexpress besteld voor in totaal $155 inclusief verzenden met DHL. Nu de feestdagen weer over zijn in China hoop ik hem eind deze week of begin volgende week te ontvangen....

Afbeeldingslocatie: http://www.coko.com.cn/ying/images//20130910/d8b257711a22d381.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.budgetandroidphones.com/wp-content/uploads/2013/08/XiaoCai-X9-Colors.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 07-10-2013 11:37 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Voor de mede-tweakers die willen weten hoe tracking bij Bpost verloopt, KLIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Garyu schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:35:
Nou, ik heb na de relatief positieve reactie van Quad toch eens verder naar de XiaoCai X9 gekeken. Reviews zijn eigenlijk positief vooral t.o.v. prijs-kwaliteit. Ik heb 'm nu via Aliexpress besteld voor in totaal $155 inclusief verzenden met DHL. Nu de feestdagen weer over zijn in China hoop ik hem eind deze week of begin volgende week te ontvangen....

[afbeelding]

[afbeelding]
Enige minpunt zover is toch het scherm, die vind ik slecht in de kleurweergave, te blauw dus.
Voor de rest lekker vlot!

Ik zou als eerste wel de telefoon rooten en custom ROM erop zetten, dat geeft een betere ervaring en geen last van Chinese apps.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft wel maar een qHD scherm, dit is niet heel scherp (480x800 op mijn 4.3inch ook goed de pixels te kunnen onderscheiden) maar als je dat niet erg vind lijkt het mij verder wel een leuke telefoon voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
dutchgio schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

Chinese MIUI heeft vaak een alternatieve market aka bloatware en geen google playstore.
Even een "misverstand" uit de wereld helpen met een workaround.
Miui heeft standaard inderdaad geen playstore, doordat dit niet mag van Google.
Verder heeft Miui een app met de naam Market, waar je apps uit kunt halen (soms zelfs goedkoper of gratis dan de playstore).
Bloatware kun je verwijderen, net als je bij je Samsung of Sony kan doen, als je roottoegang hebt, dan is het helemaal makkelijk.
Maar nu even naar het belangrijkste: Play store:

Ik Quote mezelf even uit mijn review (Google play evt. ook vrij makkelijk te vinden via Google)
Sinds versie Miui V5, is het niet meer zo makkelijk om Google Play uit de Chinese "Market" app te halen. Je kunt er nog wel naar zoeken, maar door het gebrek van "Service Framework" zul je het niet kunnen installeren. Wat je zou moeten doen om Google play te krijgen is het volgende: Zoek in de Market naar Google en het eerste resultaat zal je een app tonen met het Google logo, de maker van deze app is Eric Xiang. Als je de app download en installeert krijg je een lijst te zien waaruit je Google apps kunt kiezen. Bij het installeren van bijvoorbeeld, Google Play worden ook de juiste apps geïnstalleerd waar het framework ook in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 07-10-2013 17:19 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:18:
[...]

Even een "misverstand" uit de wereld helpen met een workaround.
Miui heeft standaard inderdaad geen playstore, doordat dit niet mag van Google.
Verder heeft Miui een app met de naam Market, waar je apps uit kunt halen (soms zelfs goedkoper of gratis dan de playstore).
Bloatware kun je verwijderen, net als je bij je Samsung of Sony kan doen, als je roottoegang hebt, dan is het helemaal makkelijk.
Maar nu even naar het belangrijkste: Play store:

Ik Quote mezelf even uit mijn review (Google play evt. ook vrij makkelijk te vinden via Google)

[...]
Dat klopt, echter hebben versies met multilanguage ondesteuning, die niet van chinese makelij zijn vaak wel standaard de playstore, en zijn de voor de chinese markt gemaakte apps(bloatware) verwijderd.
Vandaar mijn bericht ook m.b.t. 'chinese miui.'

En ik hoop dat ik niet de enige ben die de chinese market apps niet vertrouw.
Berichten over malware en android zijn er genoeg, en die moeten ergens vandaan komen. Google play is redelijk veilig, maar bij alternatieve markets is dit mijn inziens niet het geval. Er is waarschijnlijk nog minder controle op malafide apps dan in de google playstore, waarvan is gebleken dat deze ook niet helemaal dicht is...

Dus het 'beste' is dan om net als bij cyanogenmod even een gapps.zip te flashen na afloop van het installeren van de ROM zelf, in dit geval MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Aangezien het niet de originele store is van Google, kan ik me goed voorstellen dat deze minder betrouwbaar zou kunnen zijn, daarin moet ik je toch zeker wel gelijk in geven.

Even iets anders.
Ik heb in het verleden aangegeven dat de GPS bij de Xiaomi Hongmi (Meditek cpu) problemen geeft met Sportstracker.
Ik heb inmiddels multilanguage MIUI draaien en het lijkt erop dat er een GPS fix in zit of in ieder geval een verandering in het OS waardoor deze applicatie nu wel goed werkt en geen hoge snelheden geeft in deze app (tijdens het navigeren was het sowieso geen probleem) :)
Het lijkt erop dat dit door alle fabrikanten eventueel te implementeren/op te lossen is. :)

07-10 edit:
Het lijkt er echter wel op dat de standby met synchronisatie van 5 dagen naar 2/3 dagen is gegaan. Ik zal eens kijken of er een setting staat ingesteld die eerst uit stond.

09-10 edit2: Het lijkt mee te vallen met de battery drain, ik heb niets veranderd (wellicht alleen een reboot), maar inmiddels is hij 48 uur online en heeft 63% van zijn batterij over. (Dit is in Idle modus, ik gebruik het toestel alleen om bereikbaar te zijn voor het werk.)

[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 09-10-2013 14:34 . Reden: batterydrain p2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Voor de Cubot GT99 bij Tmart bestellers:
Hij is momenteel niet op voorraad waardoor ze niet verzonden zijn, deze is binnen 5 werkdagen volgens een chatpersoon weer op voorraad en zullen dan direct verzonden worden.

Ben benieuwd!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een aantal mooie telefoons die binnenkort op de markt komen.

- Xaomi mi3
- Meizu mx3
- zopo zp1000
- thl monkey king 2

wat is de beste koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:22:
Ik zie een aantal mooie telefoons die binnenkort op de markt komen.

- Xaomi mi3
- Meizu mx3
- zopo zp1000
- thl monkey king 2

wat is de beste koop?
Een iPhone 5s. Maar even serieus, vertel even wat je er mee wil, wat je budget is en wat je zelf uitgezocht hebt. En vooral dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:26:
[...]

Een iPhone 5s. Maar even serieus, vertel even wat je er mee wil, wat je budget is en wat je zelf uitgezocht hebt. En vooral dat laatste.
Zelfs daarover kun je discussiëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Ik heb vorige week een Neo N003 uit China ontvangen. Het is echt een geweldig ding, alleen is er 1 ding niet goed: als ik een foto wil maken blijft het scherm zwart. IK kan nergens op klikken en na 20-30 seconden verschijnt de mededeling "galerij is gestopt". Ik zie dat dit een veel voorkomend issue is bij Android 4.2.1, maar een echte oplossing heb ik niet gevonden, hoewel ik er inmiddels minstens 15 uur zoekwerk op heb zitten. De enige mogelijkheid die ik zie is om een andere custom rom erop te zetten, maar dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Wat ik me afvraag: kan ik zomaar elke custom rom erop zetten? Specifiek voor de Neo N003 zie ik namelijk niets staan.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:34
4-legged-bird schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:31:
Ik heb vorige week een Neo N003 uit China ontvangen. Het is echt een geweldig ding, alleen is er 1 ding niet goed: als ik een foto wil maken blijft het scherm zwart. IK kan nergens op klikken en na 20-30 seconden verschijnt de mededeling "galerij is gestopt". Ik zie dat dit een veel voorkomend issue is bij Android 4.2.1, maar een echte oplossing heb ik niet gevonden, hoewel ik er inmiddels minstens 15 uur zoekwerk op heb zitten. De enige mogelijkheid die ik zie is om een andere custom rom erop te zetten, maar dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Wat ik me afvraag: kan ik zomaar elke custom rom erop zetten? Specifiek voor de Neo N003 zie ik namelijk niets staan.
Je kan de gegevens van gallerij wissen. Bij app info, kan niet helemaal uit mijn hoofd de stappen vertellen...
Maar had zelf een ander probleem met de camera van mijn oude tel en na gegevens van gallerij te hebben gewist was mijn probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
DoeEensGek schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:44:
[...]

Je kan de gegevens van gallerij wissen. Bij app info, kan niet helemaal uit mijn hoofd de stappen vertellen...
Maar had zelf een ander probleem met de camera van mijn oude tel en na gegevens van gallerij te hebben gewist was mijn probleem over.
Dat is me tot nu toe nog niet gelukt. Ga ik meteen proberen. Andere tips die ik zag:
- flitser uitschakelen
- gezichtsherkenning uitschakelen
- whatsapp verwijderen

Allemaal geprobeerd, maar nul succes.

EDIT: gegevens galerij verwijderd, cache geleegd, app gestopt: allemaal geen enkel succes......

[ Voor 7% gewijzigd door 4-legged-bird op 08-10-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

4-legged-bird schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:31:
Heb je het al eens met andere Camera-apps geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ja, ik heb volgens mij alle camera-apps die er zijn geprobeerd. Geen van alle levert succes op. De camera is trouwens niet kapot: héél af en toe (net nadat ik het apparaat heb aangezet) wil hij het weleens doen, maar verder is het hopeloos. Het vreemde is dat dit blijkbaar héél veel voorkomt, maar ik zie én niemand die er blijvend over zeurt én ik zie geen eenduidige oplossing. Daarom was mijn plan om een custom rom erop te zetten. En omdat ik dat niet eerder heb gedaan mijn vraag: kan ik er zomaar élke ROM opzetten? Of waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4-legged-bird schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:11:
Ja, ik heb volgens mij alle camera-apps die er zijn geprobeerd. Geen van alle levert succes op. De camera is trouwens niet kapot: héél af en toe (net nadat ik het apparaat heb aangezet) wil hij het weleens doen, maar verder is het hopeloos. Het vreemde is dat dit blijkbaar héél veel voorkomt, maar ik zie én niemand die er blijvend over zeurt én ik zie geen eenduidige oplossing. Daarom was mijn plan om een custom rom erop te zetten. En omdat ik dat niet eerder heb gedaan mijn vraag: kan ik er zomaar élke ROM opzetten? Of waar moet ik op letten?
Je kunt alleen voor de neo n03 specifiek gemaakte roms gebruiken.
Elite of youth kan ook nog verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

4-legged-bird schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:11:
Dan zit het probleem hem in het camera-framework van de ROM inderdaad.

Je kan inderdaad niet zomaar elke ROM op je N003 gooien. Je hebt een ROM nodig specifiek voor de N003.
Ik zie er op Needrom.com een drietal staan, die wel alledrie Android 4.2.1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik heb die ook gevonden inmiddels. Dan moet ik dat maar proberen vrees ik! Ik zie inmiddels ook dat mijn telefoon helemaal nog niet geroot is. Omdat SU erop stond dacht ik dat dat wel zo was. Nou, eerst maar even eten voor de kinderen maken voor ik aan zo'n klus begin..... Bedankt allemaal voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Zojuist een berichtje gelezen in het Mi2s/a topic
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:45:
Zojuist een bericht gekregen van dhl dat ibuygou op de blacklist staat. Zending wordt direct geblokkeerd bij hun depot en ze moeten hem daar weer ophalen. Lekker is dit, nu maar hopen dat ze hem via een andere weg opsturen.
Hebben anderen hier ook al een bericht over ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Quad schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:32:
[...]

Enige minpunt zover is toch het scherm, die vind ik slecht in de kleurweergave, te blauw dus.
Voor de rest lekker vlot!

Ik zou als eerste wel de telefoon rooten en custom ROM erop zetten, dat geeft een betere ervaring en geen last van Chinese apps.
welke custom roms zijn er voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Domokun schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:51:
[...]

Als GPS belangrijk voor je is, kun je de goedkopere Chinaphones echt gewoon overslaan. Verder heeft de vowney v5 een niet-werkend kompas, daar moet je dan mee leven.
weet iemand of gps in de nieuwe 8core verbetert is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydutchboi
  • Laatst online: 21-09 08:30
Hallo! Ik heb m'n Xiaocai X9 nu een week in m'n bezit en dit zijn m'n bevindingen:

-Standaard werd de mijne binnen 2 weken geleverd, inclusief een screen-protector reeds geinstalleerd, extra batterij en silicon sleeve - onverwachts netjes! Alleen de bijgeleverde oplader was echt goedkope troep, maar gelukkig werkt elke andere mico-usb oplader ook gewoon.

-Alles werkt prima en lekker vlot. Ik ben geen super-telefoon gewend (vorige was een galaxy ace 2), speel geen spelletjes en wil eigenlijk gewoon dat menuutjes, browsen en scrollen lekker vlot gaan...dat is bij deze de X9 zeker het geval.

-Bouwkwaliteit is best okay. Veel plastic, maar ik door het gewicht en formaat heb ik niet het idee dat ik speelgoed in m'n handen heb...geen losse dingetjes of knopjes die los aanvoelen...voor het geld zeker prima.

-De lelijke standaard Rom heb ik er direct afgegooid, even geroot (zoek even op internet - erg makkelijke gids beschikbaar waarmee je letterlijk in 5 minuten klaar bent), en 3 verschillende roms geprobeerd. Miui was me te veel extra troep, en Lewa was niet m'n smaak, dus uiteindelijk voor de W100 port gekozen - aardig clean met AW launcher d'r op en alles lijkt tot nu toe prima te werken.

-Batterij gaat lekker lang mee. Na volledig opladen kom ik gemakkelijk 2 dagen door met dan nog zo'n 50% op de meter...nachtje laten liggen met het scherm uit kost slechts 2 % batterij. Ik ben geen erg intensieve gebruiker, en in die 2 dagen dan ook ook misschien een half uurtje gebeld, enkele berichten gestuurd, 4-5 uur muziek geluisterd en hier en daar wat op internet opgezocht. 3-4 dagen halen zonder opladen moet helemaal haalbaar zijn met mijn gebruikspatroon, al leg ik m'n telefoon sowieso aan de oplader als-ie onder de 50% duikt en ik nog een volle dag voor de boeg heb.

-Ik mis eigenlijk alleen de fysieke "home" toets die samsung telefoons hebben...makkelijk om mee te unlocken, maar bij de X9 gaat dat dus verplicht via de power-knop bovenaan...ben nog aan het kijken naar een alternatief (shake to unlock, iemand? batterijverbruik met dit aan?)

-GPS nog niet getest - voor mij ook van ondergeschikt belang, aangezien ik geen auto heb :)

-Nog geen problemen tegen gekomen met wat dan ook...als ik al iets zou moeten verzinnen is het dat met de W100 Rom de speaker niet zo hard gezet kan worden tijdens bellen - zeker hard genoeg, maar kan me voorstellen dat sommigen wat luiders willen als je belt in een luidruchtige omgeving. Dus het mag duidelijk zijn dat ik erg blij ben met m'n X9...blij dat ik de gok gewaagd heb met z'n chinees ding - dus dat-ie het maar lang mag blijven volhouden! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

Zelfs daarover kun je discussiëren...
ik wou een zopo 980 gaan kopen maar zag nu een aantal introducties van nwe toestellen. Denk aan een bedrag van rond de 300 euro. Die 4 toestellen is op dit moment mijn shortlist maar omdat ze nog niet op de markt zijn en vrij weinig info over te vinden is wacht ik even de eerste reviews af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander817 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:45:
[...]

weet iemand of gps in de nieuwe 8core verbetert is?
Dat ligt aan de antenne die fabrikanten gebruiken, en is dus niet zozeer een probleem van de soc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

dutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:08:
[...]

Dat ligt aan de antenne die fabrikanten gebruiken, en is dus niet zozeer een probleem van de soc,
Hoewel ik het gevoel heb dat het niet alleen aan de antenne ligt. Bijna elk chinees merk heeft er last van in een bepaalde vorm, en bluetooth antenne's, wifi antenne's, gsm antenne's gaat ze wel goed af dus waarom een GPS antenne niet zou je zeggen ? Ik hoop ook dat de nieuwe MediaTek soc op dit gebied ook vooruit gaat, dan pas begint het interessant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
FlyEragon schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:26:
[...]

Hoewel ik het gevoel heb dat het niet alleen aan de antenne ligt........
het liegt toch echt niet aan de soc zoals vele mensen denken, ik heb samen met enkele mensen hier die dalvik truk getest en dit bied een oplossing voor de toestellen die van zichzelf goede gps ontvangst hebben, maar waarvan apps incompatibel zijn zoals ondervonden en getest bij bv flitsmeister.

De Zopo zp980/c2 zijn identiek binnenin qua elektronica, en ik weet dat pure gps ontvangst hiervan perfect is, ik rijd als telecomtechnieker dagelijks met zon ding op de baan in putje antwerpen waar je een degelijk gps toestel voor nodig hebt (met bv IGO/Tomtom/Copilot). Ik heb meerdere type toestellen gehad van europese A merken (samsung, HTC, Sony, Iphone) die ver van de accuracy zitten van dit toestel.
Verder heb ik ook een Faea F1 met qualcom soc die bijna instant fix heeft (ongeveer 10secs sneller dan de c2) en die haalt bijlange na de accuracy niet van de C2, dus aan de soc liegt het echt niet.

Qualcom heeft de goede naam met de jaren opgebouwd voor degelijke gps ontvangers te hebben in de meeste toestellen, maar ga eens in de forums zien van de A merken en dan schreeuwen ze daar ook om hulp ivm gps problemen, dus elk merk begaat wel eens een flater.

Over compatibiliteit en out of the box alles perfect werkend hebben moet je niet bij chinese toestellen zijn denk ik, er zal altijd ergens moeten gesleuteld worden denk ik, is het custom rom of ergens een fix voor installeren, elk toestel heeft zijn fout.

Verder hebben al de medetweakers hier al meerdere keren duidelijk aangegeven, dat het eerder aan de fabrikant hun moeite liegt om een degelijke gps sticker / ontvanger in hun toestel te steken, dan aan mediatek, deze zijn niet verantwoordelijk voor de ontvangstproblemen, daar blijf ik voor altijd bij, heb meerdere mediatek toestellen gehad met een perfect werkende gps.

Ik begin de discussies hier omtrend ook stilletjes beu te worden, want heel dit topic staat vol met elke keer hetzelfde antwoord (typ eens voor de grap in de searchbalk gps in en neem dan bv de laatste 5 pagina's)

DUS kort gezegd:

GPS bij medtiaktoestellen kan ok zijn, soms dient er de dalvik truk op toegepast te worden om apps de gps snelheid enzo degelijk te laten berekenen.
Maar er zijn spijtig genoeg meer Mediatek toestellen (hiervoor kiezen de meeste chinese fabrikanten) die een slecht werkende gps hebben, dit is dan te wijten aan de ontvanger die erin gestoken is (dit is echt maar een stom stickertje bij de meeste toestellen hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet helemaal waar, want waar jij dan toevallig goede ervaringen hebt met zowel de Zopo als de FEAE, worden in de specfieke topics voor deze telefoons toch veel tegenstrijdige ervaringen gedeeld.

Vooral de F1, die geloofd werd om zijn quallcomm soc, om het 'probleem' van de mediatek soc m.b.t. Gps te vermijden, blijkt hieraan geen gehoor te geven, en in combinatie met nogal brakke firmware is dat helemaal niet zo'n goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
FlyEragon schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:26:
[...]

Hoewel ik het gevoel heb dat het niet alleen aan de antenne ligt. Bijna elk chinees merk heeft er last van in een bepaalde vorm, en bluetooth antenne's, wifi antenne's, gsm antenne's gaat ze wel goed af dus waarom een GPS antenne niet zou je zeggen ? Ik hoop ook dat de nieuwe MediaTek soc op dit gebied ook vooruit gaat, dan pas begint het interessant te worden.
Het is naar mijn gevoel zeker geen probleem van MediaTek, maar een combinatie van antenne + software.
GPS is een signaal die de langste afstand af moet leggen richting je telefoon. BT, Wifi zijn zeer dichtbij (<100m) en GSM masten zijn regelmatig zelfs op zicht afstand, deze signalen kunnen goed door muren heen, probeer dat eens even met een GPS (zonder Glonass).

Origineel was mijn Hongmi goed te gebruiken, maar gaf problemen met 1 app. Nadat ik de multi-language rom van Miui ontwikkelaars erop had gezet was dit probleem voor een groot gedeelte verholpen. Hij lijkt soms een paar km/u af te wijken met mijn Mi2 met Qualcomm cpu en Glonass satellieten.

Voor de update:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IQ7gnkJHHeHHjdEhuvO8z8qr/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jVDVHJfYf83ErPqb7NQPWdrm/full.png

Na de update:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rCRYHXjHpoeLpSfohZC3wF7y/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/obMCUYS3RB6XriRXCazO9dTb/full.png

Wat mij betreft mag het duidelijk zijn dat het door de bezuinigingen bij goedkope telefoons er geen goede antenne + software aanwezig is om GPS voor alle apps goed te gebruiken. Dit ligt dus niet aan de fabrikant van de processor. Het probleem kan dus op elke soc optreden, maar bij goedkope toestellen met een MediaTek processor is de kans groter dat de fabrikant (onder andere) op dit punt heeft moeten bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Woensel! :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Viel mij ook op ja! Woensel, daar moet je gewoond hebben om het te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Hoppa! schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Viel mij ook op ja! Woensel, daar moet je gewoond hebben om het te begrijpen.
Nee hoor, staat gewoon in z'n screenshot :p
Welke app gebruik jij om je sportieve activiteiten vast te leggen? Ik gebruikte voorheen Cardiotrainer maar ik zoek iets nieuws. Die van jou ziet er overzichtelijk uit.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
M-Opensource schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:34:

Welke app gebruik jij om je sportieve activiteiten vast te leggen? Ik gebruikte voorheen Cardiotrainer maar ik zoek iets nieuws. Die van jou ziet er overzichtelijk uit.
De gebruikte app is Sports Tracker (gratis). Je kunt je gegeven synchroniseren naar je eigen account op sporstracker, op deze manier kun je de gegevens goed bewaren, ook als je van telefoon wisselt.
Je kunt je resultaten op naar FB of Twitter laten sturen, maar dit heb ik uitgeschakeld

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wo9Gf6phmhCi0EDEuSeR7AbU/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oSA32eHLz2Yi5ENqdZKK0HpZ/full.png
Nog even wachten ;) Ik hoop echter wel dat de apps straks multithreading/multicore goed gaan gebruiken, want volgens mij zijn ze nog steeds op 1 hand te tellen. 64bit zal denk ik ook nog even op zich laten wachten, maar als de processoren er zijn, dan kunnen de ontwikkelaars aan de slag.
As Mediatek are on the verge of releasing their new 8-core MT6592 and 4G LTE processors we don’t expect the new ARM deal to make it’s way in to Chinese phones until the 2nd quarter of next year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

robin-sips2 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:52:
[...]
het liegt toch echt niet aan de soc zoals vele mensen denken, ik heb samen met enkele mensen hier die dalvik truk getest en dit bied een oplossing voor de toestellen die van zichzelf goede gps ontvangst hebben, maar waarvan apps incompatibel zijn zoals ondervonden en getest bij bv flitsmeister.
Het spijt mij, maar het ligt ook aan de SOC. Het is een combinatieprobleem. Natuurlijk zijn er telefoons met slechte antennes, daar helpt geen SOC tegen. En een aantal populaire chinese telefoons hebben helaas slechte antennes (of slechte kwaliteitscontrole waardoor een goede antenne niet goed aangesloten zit).

Als je echter op OS niveau kijkt naar de ruwe GPS datastroom vanaf de SOC dan zie je dat deze stroom hapert (als in: niet constant is en korte perioden met 0 waarden bevat) en dat de positie af en toe 'verspringt' (onjuiste waarden duiken op in de stroom). En dat is dan met een toestel met een prima antenne. Nu kan het nog zijn dat de driver voor de SOC problemen heeft, maar aangezien er nog geen sources daarvan bekend zijn blijft het gissen of het een echt hardware probleem in de chip zelf is, of een probleem met de driver. Maar aangezien er inmiddels een aantal updates zijn geweest en het probleem niet verholpen is, zou je kunnen concluderen dat het echt in de hardware zelf zit.

Veel apps hebben niet direct last van een haperende datastroom aangezien ze op gezette tijden samples nemen van de datastroom. Als dan even een foute of lege waarde voorbijkomt, is de kans groot dat de app deze waarde 'mist' omdat er net op dat moment geen sample genomen wordt.Samen met de filtering die vaak toegepast wordt op GPS data, maakt dat de app geen rare afwijkingen of sprongen laat zien.
Andere apps zoals o.a. Sygic en Runkeeper gebruiken wel continue de ruwe datastroom en filtereen minder aggresief, waardoor deze apps ook meer problemen vertonen. Daarin zie je duidelijk de gevolgen van de afwijkingen en onderbrekingen van het ruwe GPS signaal terug in de app. Zelfs met een goede externe antenne, direct aangesloten op het toestel, blijven de problemen bestaan.

De geroemde Dalvik fix die hier steeds genoemd wordt, is geen fix maar een work-around. Met deze fix wordt de Java compiler omgeschakelt van Just In Time (JIT) naar Fast modus. Deze laatste modus is iets trager, waardoor de compiler de ruwe datastroom niet meer bij kan(hoeft te) houden en dus onderbrekingen en kortstondige afwijkingen wat minder opvallen ('gemist' worden). Hierdoor functioneren apps als Runkeeper en Sygic beter, omdat ze minder onderbrekingen en afwijkingingen voor hun kiezen krijgen. Maar helemaal verholpen is het probleem niet. Het nadeel van deze fix is dat de compiler werkt voor alle apps een dat alle apps dus ook iets trager worden. In veel gevallen merk je daar echter helemaal niets van, maar toch.

Het feit blijft dat de GPS implementatie in de SOC niet helemaal goed is (be it hardware or driver). Dat wil niet zeggen dat hij onbruikbaar is, maar kwalitaitef gezien is hij minder dan die van andere bekende SOC's.

[ Voor 6% gewijzigd door Killer op 09-10-2013 13:44 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ja Killer, dat verhaal heb je ook al op de frontpage geschreven. Maar wat wil je hier nou mee bereiken? Veren in je kont? Ik bedoel, als het goed werkt, dan werkt het goed en dat vind men belangrijk. Dat technisch geneuzel van jou over de GPS zet mensen die wat minder technisch onderlegd zijn alleen maar op het verkeerde been.
I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Killer:
Het rare is, is dat Sygic perfect werkte op mijn toestel zonder een hack/update/custom rom.
In mijn testopstelling met:
Parrot radio met Sygic (USB Sirf 3)
Xiaomi Mi2 met Sygic (GPS + Glonass)
Xiaomi Hongmi met Sygic (GPS)
Na een week hiermee gereden te hebben kan ik eigenlijk concluderen dat ze nagenoeg even accuraat zijn en weinig snelheidsverschillen gaven. Ze waren het eigenlijk 98% van de tijd het met elkaar eens qua snelheid.

Ik denk dat je beweringen eigenlijk achterhaald zijn en niet (meer) gelden voor de Mediatek MT6589T.
Over de eerdere processoren kan ik niets zeggen doordat ik deze niet langer dan 1 uur in mijn handen heb gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

FlowDesign schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:40:
Ja Killer, dat verhaal heb je ook al op de frontpage geschreven. Maar wat wil je hier nou mee bereiken? Veren in je kont? Ik bedoel, als het goed werkt, dan werkt het goed en dat vind men belangrijk. Dat technisch geneuzel van jou over de GPS zet mensen die wat minder technisch onderlegd zijn alleen maar op het verkeerde been.
I rest my case.
Ik hoef geen veer in mijn kont. Ik wil alleen wel dat de juiste informatie gegeven wordt. Het wordt voorgespiegeld alsof de GPS na wat fixen probleemloos werkt en dat het probleem alleen maar komt door slechte antenne's en dat is simpelweg niet waar.

De fix waar men over spreekt verbeterd voor een aantal apps het probleem, maar niet voor alle. Dat runkeeper goed werkt is leuk en fijn, maar dat is niet de enige GPS applicatie die belangrijk is.
En die informatie is belangrijk voor iemand die op zoek is naar een Chinese telefoon met MTK SoC. Als die persoon veel waarde hecht aan GPS en aan de hand van deze thread denkt dat hij met een goede antenne en de 'dalvik fix' een toestel heeft met een goede en nauwkeurige GPS, dan kan hij bedrogen uitkomen.

En juist op een site en forum als tweakers lijkt het mij gepast om het hele verhaal te vertellen met alle details en in en outs. Dat is niet om te pronken of om erkenning te krijgen, maar de essentie van een tweaker. Ik doe dat niet om posts te flamen, maar om te vermelden dat wat vermeld wordt feitelijk niet het hele verhaal is. Sterker nog, sommigen hebben het gevoel dat het niet aan MediaTek ligt, terwijl dat feitelijk dus (gedeeltelijk) wel het geval is.

Mocht wat ik beweer inhoudelijk niet juist zijn, dan hoor ik dat graag. Een forum als tweakers is er voor om zaken uit te diepen en te verduidelijken. Ik sta open voor een inhoudelijke discussie, maar heb geen behoefte aan een kudo's run of een wedstrijdje verplassen. Daar zijn andere fora voor.
Kiswum schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:46:
@Killer:
Het rare is, is dat Sygic perfect werkte op mijn toestel zonder een hack/update/custom rom.
In mijn testopstelling met:
Parrot radio met Sygic (USB Sirf 3)
Xiaomi Mi2 met Sygic (GPS + Glonass)
Xiaomi Hongmi met Sygic (GPS)
Na een week hiermee gereden te hebben kan ik eigenlijk concluderen dat ze nagenoeg even accuraat zijn en weinig snelheidsverschillen gaven. Ze waren het eigenlijk 98% van de tijd het met elkaar eens qua snelheid.

Ik denk dat je beweringen eigenlijk achterhaald zijn en niet (meer) gelden voor de Mediatek MT6589T.
Over de eerdere processoren kan ik niets zeggen doordat ik deze niet langer dan 1 uur in mijn handen heb gehouden.
Sygic is volgens mij niet een goede app om de accuraatheid van de GPS te testen. Bij mij werkt Sygic met de Dalvik Fix ook heel behoorlijk en is absoluut bruikbaar. Maar Sygic 'intepreteert' (of beter gezegd middelt) de gegevens (Voorbeeld: Als je je fix kwijtraakt zie je de pijl nog een kort tijdje doorgaan op de bekende route, of je ziet de pijl een afslag op de route nemen terwijl je rechtdoor rijdt en afwijkt van de route). Maar een met een GeoCaching App en een landmeet app zit ik er vaak wel naast. Dan sta ik stil op 1 plek en zie ik ineens mijn positie verspringen en weer terugspringen. De gemiddelde waarde die afgegeven wordt is nauwkeurig, het zijn de tijdelijke sprongetjes en en 0 waarden die soms wat roet in het eten gooien bij sommige apps. Bij Sygic kun je het wel zien, maar heeft het niet zoveel invloed. Kijk tijdens een fix maar eens bij de hardware instellingen naar de GPS status. Kans is zeer groot dat je daar steeds heel even de fix ziet wegvallen.

En dat is overigens niet een heel zwaarwegend punt hoor, het is prima bruikbaar voor een hoop toepassingen. Ik heb nu gewerkt met 3 MT6589(T) toestellen, waarbij op 1 toestel zelfs een externe antenne was geknutseld op de telefoon (rechtstreeks aangesloten op het mainboard) en toch kwamen de problemen voor. Voor mij is het grote nadeel van de dalvik-fix dat snelle snelheidswisselingen niet meer correct geregistreerd worden en door de tijdelijke afwijkingen niet kan vertrouwen op de actuele snelheidsmeting en positie op dart moment. Ik moet voor de zekerheid altijd even wachten om er zeker van te zijn dat mijn positie in het veld ook werkelijk is wat wordt weergegeven.

[ Voor 41% gewijzigd door Killer op 09-10-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

FlowDesign schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:40:
... Ik bedoel, als het goed werkt, dan werkt het goed en dat vind men belangrijk...
Goed beschreven inderdaad, het heeft namelijk voor geen meter gewerkt op mijn oude iOcean X7, alle software en hardware truukjes gedaan zonder succes. Had er op een gegeven moment ook geen zin meer in om mee verder te rommelen. Dus het blijft een gok met een MediaTek soc. Zomaar zeggen dat het werkt is niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Jammer dat je geen antwoord kon geven op de onderstaande vraag een tijdje geleden, maar wellicht kun je het nu wel geven (p.s. check ook even rondom deze post welk vragen er al wel zijn beantwoord):
Kiswum schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:55:
[...]

Nu heb ik jullie hulp nodig, wat willen jullie graag zien dat ik voor jullie test t.a.v. de GPS? Ik zal kijken of dit binnen mijn mogelijkheden past zodat dit goed bekeken kan worden voor de toekomstige koper..
Mijn vraag aan jou is, welke toestellen ken jij die 100% goed werken op GPS (dus zonder Glonass), met de apps die je me gaat geven.? (Niet om je aan te vallen hoor).
Mocht het nodig zijn, dan kan ik hetzelfde testen met een Qualcomm soc + Glonass.
Wellicht willen we gewoon veel meer dan wat je momenteel uit een telefoontje kan halen.

Soms moet je dingen nu eenmaal met een apparaat uitvoeren die daarvoor gemaakt is en niet met een alles-in-1 ding proberen.

Edit:
Ik zie hier heel vaak dat er gezegd/beweerd wordt dat product Y of X niet werkt om een Mediatek CPU, het vreemde is, is dat ik geen voorbeelden krijg van apps die mislukken. Als ik vervolgens aangeef dat ik dat probleem niet ken en hier bewijs voor lever, dan nog wordt er aangegeven dat het probleem toch aan de soc ligt en niet is op te lossen.
Het enige dat niet werkte was eigenlijk Sports Tracker, maar dit is via een fix in de rom (per ongeluk) opgelost.
Ik wil dan ook graag zoveel mogelijk misverstanden of verouderde meningen ombuigen naar bewijs. Op deze manier is de bewandelaar van Chinese toestellen beter geholpen.

Voorbeelden die niet goed zouden werken op een Mediatek processor:
HD spellen (niemand heeft hiervan een voorbeeld kunnen geven). Een groot spel zoals EA Real racing 3 werkt zo goed dat het toestel niet eens warm wordt.
GPS (werkt voor 90% van de toepassingen goed en ik heb het bij die ene 10% alsnog goed werkend gekregen)

[ Voor 33% gewijzigd door Kiswum op 09-10-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Killer schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:34:
[...]
Maar een met een GeoCaching App en een landmeet app zit ik er vaak wel naast. Dan sta ik stil op 1 plek en zie ik ineens mijn positie verspringen en weer terugspringen. De gemiddelde waarde die afgegeven wordt is nauwkeurig, het zijn de tijdelijke sprongetjes en en 0 waarden die soms wat roet in het eten gooien bij sommige apps. Bij Sygic kun je het wel zien, maar heeft het niet zoveel invloed. Kijk tijdens een fix maar eens bij de hardware instellingen naar de GPS status. Kans is zeer groot dat je daar steeds heel even de fix ziet wegvallen.
[...]
En juist dat verspring-probleem heb ik dus op mijn G3S niet meer sinds ik de metaalsticker in de achterklep weg heb gehaald.

c:geo als voorbeeld sprong voorheen redelijk regelmatig 1 of 2 kilometer in positie, en na 2 seconden meestal direct weer terug. Soms leidde dit tot totaal verlies van de fix.
Nu gebeurt dat springen niet meer.

Ik snap je relaas, maar het feit dat ik dit probleem in mijn geval kan verhelpen met een fix die niets met de SoC of drivers doet lijkt je hypothese niet te staven.
Wellicht zijn er meerdere mogelijke oorzaken, of is er een combinatie van factoren die dit probleem veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Pfff even een berichtje tussendoor wie het gemist heeft.

Maar met Faea en CyanogenMod Inc. zijn we bezig een kernel voor de MT6589 te programmeren.
Geen port dus en ook geen samenwerking met "Wij hebben-de-kernel-al" groepen.
De afgelopen jaren had niemand de kernel source beschikbaar en diegenen die wilden helpen wilden uiteindelijk alleen de source en niet helpen.

Wat houdt het in?
Een clean build.
Dit houdt dus ook in dat, als wij een goede en schone kernel bouwen, deze makkelijk te porten is naar andere toestellen gebaseerd op de Mediatek MT6589x familie.
De github tree is momenteel gesloten zodat wij in alle rust kunnen bouwen.

Op dit moment focussen we op 1 model, de Faea F2S.
Dus 3 onderdelen: CyanogenMod, Mediatek 6589x kernel, Faea F2S drivers

We verwachten halverwege Oktober de eerste Alfa en hopen in November de Beta te hebben.
Hopelijk kan iedereen als kerst activiteit lekker gaan porten.

Uiteindelijk zal ik ook mede-maintainer worden van de github tree. Indien er voldoende vraag is
zal ik een support thread op tweakers opstarten om jullie waar mogelijk te ondersteunen.
  • Waarom geen XDA-developers en direct CyanogenMod Inc.?
    Dat is een lang verhaal. Maar uiteindelijk was dit de enige werkzame oplossing.
  • Dus vraag nog niet naar de source, een port of de kernel
  • We hebben geen hulp nodig bij het porten, want er is niks te porten
  • Wij hebben programmeer ervaring kunnen we helpen? Hartelijk dank, maar we werken met een klein team om het te realiseren. Wel kunnen we straks je ervaring hier op tweakers gebruiken om anderen te helpen met het porten naar hun device.
  • Kunnen wij alvast.... Nee de kernel wordt vrijgegeven zodra deze stabiel is.
  • Wanneer is het klaar? Dat weten we niet, maar het ziet er tot nu toe goed uit.
Dus stop met dromen over CyanogenMod voor de MediaTek....het komt er echt aan.
In ieder geval ook een mooie vingeroefening voor CyanogenMod Inc.

Edit: @ Killer (volgende post...)
Het zou MediaTek sieren als ze de sources van hun software en drivers vrijgeven. Dan zou je echt in het probleem kunnen duiken.
We zitten met contractuele verplichtingen maar we zijn in ieder geval met de MT6589x bezig.
Maar voor zover alles loopt...gaan we gewoon open source. (<-- Dat is dus onder voorbehoud, ik weet niet alle details)
Ik zal de devteam en testteam in ieder geval vragen extra aandacht aan te besteden aan de GPS fix en tracking.

Mijn Neo N003 heeft in ieder geval geen GPS problemen. De gebruikte GPS antenne en de hoek waarop deze is geplaats heeft ook direct invloed heeft de locatiebepaling. En dat is hier een kostenaspect waar veel op bespaard wordt.
Het andere probleem met veel chinese telefoons is in ieder geval de gps.conf die volledig op China is geconfigureerd. FasterFix of FasterGPS is voor de meeste gebruikers de oplossing.

[ Voor 216% gewijzigd door kwakzalver op 09-10-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Kiswum schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:13:
Jammer dat je geen antwoord kon geven op de onderstaande vraag een tijdje geleden, maar wellicht kun je het nu wel geven (p.s. check ook even rondom deze post welk vragen er al wel zijn beantwoord):
[...]
Mijn vraag aan jou is, welke toestellen ken jij die 100% goed werken op GPS (dus zonder Glonass), met de apps die je me gaat geven.? (Niet om je aan te vallen hoor).
(ik voel mij ook niet aangevalllen hoor :+ ) Ik ken er een aantal, maar dat zijn allemaal min of meer industrieële handhelds o.a. van Trimble. De HTC HD2 deed het ook foutloos en volgens mij had die geen Glonass support. Ik hoop een relatief goedkoop toestel te vinden met een 5 Inch scherm met FHD resolutie, tegen een heel betaalbare prijs. Misschien is/was dat wel te veel gevraagd. Maar daarvoor ben je ook tweaker. lekker proberen en prutsen tot je het voor elkaar hebt.

Als app kun je Sygic gebruiken en bij de hardware instellingen kijken of je GPS signaal stabiel is. Als dat het geval is, dan zal het in de apps die ik gebruik ook werken. Je zou Munzeee kunnen proberen om daar nauwkeurig een paar tags mee te vinden. Dan merk je in ieder geval hoe nauwkeurig je GPS is.

De Dalvik fix staat mij zelf een beetje tegen (alhoewel ik hem wel gebruik) omdat deze alle apps beïnvloed, terwijl ik maar problemen heb met 1 onderdeel. Dat voelt voor mij niet als een oplossing van het probleem. Het zou MediaTek sieren als ze de sources van hun software en drivers vrijgeven. Dan zou je echt in het probleem kunnen duiken.

Maar laat ik even voorop stellen dat ik ook helemaal niets heb tegen de MediaTek SoC's. Over het algemeen zeer goede, energie-zuinige en goedkope SoC's met voldoende snelheid. Alleen de GPS valt een beetje tegen tot nu toe en de berichtgeving daarover was in mijn ogen niet helemaal volledig. Das al.
Thrackan schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:44:
[...]

En juist dat verspring-probleem heb ik dus op mijn G3S niet meer sinds ik de metaalsticker in de achterklep weg heb gehaald.

c:geo als voorbeeld sprong voorheen redelijk regelmatig 1 of 2 kilometer in positie, en na 2 seconden meestal direct weer terug. Soms leidde dit tot totaal verlies van de fix.
Nu gebeurt dat springen niet meer.

Ik snap je relaas, maar het feit dat ik dit probleem in mijn geval kan verhelpen met een fix die niets met de SoC of drivers doet lijkt je hypothese niet te staven.
Wellicht zijn er meerdere mogelijke oorzaken, of is er een combinatie van factoren die dit probleem veroorzaakt?
Dat is heel prettig voor je, maar zegt mij nog niet zo veel. Het zou best zijn dat je nog kleine sprongetjes hebt (bij mij zijn ze max 5 meter) en dat je 0 waarden in de datastroom hebt zitten, maar dat je dat in de door jou gebruikte app niet merkt. Dat is niet bedoeld als flame overigens.

Ik ben er ook van overtuigd dat het een combinatie van problemen is. Alleen 100% oplossen heb ik het nog nooit kunnen doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Killer op 09-10-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
dutchgio schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:04:
Dat is niet helemaal waar, want waar jij dan toevallig goede ervaringen hebt met zowel de Zopo als de FEAE, worden in de specfieke topics voor deze telefoons toch veel tegenstrijdige ervaringen gedeeld.

Vooral de F1, die geloofd werd om zijn quallcomm soc, om het 'probleem' van de mediatek soc m.b.t. Gps te vermijden, blijkt hieraan geen gehoor te geven, en in combinatie met nogal brakke firmware is dat helemaal niet zo'n goede aankoop.
heb je volledig gelijk in, ik heb zelf de ervaring van men F1 gedeeld, mijn F1 werkt absoluut niet goed qua gps, qualcomm heeft zogezegd zeer goede gps, maar is niets van waar, hij lockt snel en dat is het dan ook, constant onderbrekingen enzovoorts.

Ik heb niet maar 1 toestelletje gehad van mediatek dat goed werkte, ik heb er enkele gehad, maar wel geen enkele die je echt goedkoop kan noemen. En dat is wat vele mensen hier wel verwachten, een chinees toestel tussen de 100-150 euro dat perfect werkt inclusief gps, en ik denk dat we dan snel gedaan hebben met spreken op gps gebied, niet?

ik maak me er zelf allemaal niet zo druk in, heb een werkende navigatie in de wagen en dat is wat ik wil bereiken, cardio enzo heb ik niet nodig, wat volgens mij wel een vele preciezere gps nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

kwakzalver schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:36:

Edit: @ Killer (volgende post...)

[...]

We zitten met contractuele verplichtingen maar we zijn in ieder geval met de MT6589x bezig.
Maar voor zover alles loopt...gaan we gewoon open source. (<-- Dat is dus onder voorbehoud, ik weet niet alle details)
Ik zal de devteam en testteam in ieder geval vragen extra aandacht aan te besteden aan de GPS fix en tracking.

Mijn Neo N003 heeft in ieder geval geen GPS problemen. De gebruikte GPS antenne en de hoek waarop deze is geplaats heeft ook direct invloed heeft de locatiebepaling. En dat is hier een kostenaspect waar veel op bespaard wordt.
Het andere probleem met veel chinese telefoons is in ieder geval de gps.conf die volledig op China is geconfigureerd. FasterFix of FasterGPS is voor de meeste gebruikers de oplossing.
De vraag was ook niet speciaal aan jou gericht hoor :+ Het is leuk dat jullie in een klein team bezig zijn om CM naar de MT658x serie te brengen. Hulde _/-\o_ Maar eigenlijk is het krom dat jullie met contractuele verplichtingen zitten en de rest van de wereld niets kan doen. Dat doet voor mij gevoelsmatig af aan het idee achter open-source. Ik snap dat er vanuit leveranciers allerlei overwegingen zijn om het niet te doen, maar MediaTek doet het wat dat betreft wel heel slecht in mijn ogen.

Maar ik wens jullie veel succes en hopelijk lukt het jullie om uiteindelijk ook jullie sources openbaar te maken. Dan kan de community er op los en kunnen er verschillende kernels en ROMS ontwikkeld worden.
En alvast dank voor het onder de aandacht brengen van de GPS problematiek binnen jullie team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ahja, Cyanogenmod Inc en (open source) licenties... nee dat is een fijne combi afgaande op de berichtgevingen van de laatste tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37

Heb er gisteren een binnen gekregen in het blauw. Mooi toestel, qua bouwkwaliteit vele malen beter dan mijn FAEA F1 en behoorlijk snel. Koude (A)-GPS fix binnen 10 seconden binnen voor het raam. Ik ben hem nu zelf ook aan het overwegen als vervanger voor mijn FAEA. Alleen vind ik de overstap van 4,5 naar 5 inch best groot en het QHD scherm valt een beetje tegen als je HD gewend bent.

De kijkhoeken en kleuren van het scherm zijn verder wel prima, en met de 2500mah accu en dual-sim denk ik dat je voor dit geld geen betere telefoon hebt.

Opvallend aan de 967S is trouwens de speaker aan de achterzijde die behoorlijk netjes muziek weergeeft, dit heb ik nog nooit eerder gehoord bij een telefoon.
Ik heb hem voor 135 dollar van geekbuying gehaald, zonder douanekosten met singpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:15

Helaas, is gewijzigd in een andere aanbieding, Lenovo A820 voor 87 Euro... Zie Pandawillforum:

Hello Dear Customers,

Sorry to tell you this news. Due to stock reason, happy hour item of this Friday zte v967s sku46556 is changed to Lenovo A820 sku41597. (First round: $115.99 15% off)
We are not able to get so large stock from the factory for happy hour
activity now.
In order not to let customers wait orders for a long time, we made the
decision to change it.

Hope you understand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

FlowDesign schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:57:
Ahja, Cyanogenmod Inc en (open source) licenties... nee dat is een fijne combi afgaande op de berichtgevingen van de laatste tijd :X
We gaan het meemaken, maar ik ben ook niet op voorhand optimistisch. Maar wie weet, misschien hebben we het wel bij het verkeerde eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.ibood.com/nl/nl/
Huawei g525 voor 170,-

Niet echt een toppertje en importeren is goedkoper, maar voor wie dat niet aandurft wellicht een optie...
Pagina: 1 ... 80 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.