Saiya schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:39:
1. Hoe is je ervaring bij geekbuying?
2. Welke verzend en betaalmethode heb je bijv. gebruikt en nog iets gemeld voor de verzending (als in: aangeven op de doos dat het om een gift accessory gaat?) en alles ging goed met de douane etc.?
3. Kun je misschien wat meer info daarvan delen, ik wou namelijk ook een Cubot GT99 en een Cubot A6589S daar kopen.
4. Ow jah, en hoe is de GPS op de GT99?
[...]
In volgorde van je vragen:
1. Ervaring met Geekbuying is prima. Ik heb hier al eerder wat gekocht en het is altijd degelijk verpakt en komt netjes door de douane heen. Communicatie is goed, helpdesk geeft geen standaard antwoorden. Positief gevoel erover.
2. Gewoon standaard gratis verzenden. Het duurde 12 dagen en was niet verzonden als gift. Op de verpakking stond "spare parts/tools" en de verpakking is redelijk neutraal. Geen douane problemen.
3. De Cubot GT99 overtreft mijn verwachtingen. Ik vind hem niet te plastic, het is een erg vlot toestel, kwam geroot en zonder bloatware. Neutrale vormgeving, erg fel en goed scherm met goede kijkhoeken en neutrale kleurweergave. Beter dan het scherm van mijn HTC Sensation. De telefoon voelt snel, heeft zo goed als geen lag en kwam met Playstore. Het enige dat tegenviel was de adapter, deze zorgde voor een op hol slaand touchscreen maar die heb ik vervangen voor een stabiele merkadapter en sindsdien geen problemen meer. Tevens vind ik de geluidskwaliteit minder. Als ik bel klinkt mijn stem merkbaar minder goed dan met mijn HTC. Dit is echter te overzien en veel mensen valt het misschien niet eens op.
4. GPS is in het begin niet functioneel. Ik kreeg geen fix in iGo 8. Na XDA en Pandawill forums te hebben doorgespit kreeg ik hem echter snel aan de gang met behulp van een MTK Tool uit de Playstore en wat instellingen geklooi. Uurtje lopen rommelen en nu doet de GPS het prima. Navigeren in iGo gaat nu goed.
Camera is tevens beter dan verwacht. Niet zo goed als mijn Canon S95 natuurlijk, maar wel beter dan mijn HTC Sensation. Flitser doet het prima, zonder te overbelichten en de camera is super snappy. Filmkwaliteit is voor een telefoon ook prima, met 1080p resolutie vloeiend fullscreen op de telefoon. FPS moet ik voor je nakijken.
Pluspunten:
+ stock rom is prima. Waar ik normaal METEEN XDA in duik voor een custom rom laat ik deze even staan.

+ scherm & resolutie
+ lekker licht toestel zonder fragiel aan te voelen
+ snelheid, weinig lag, vloeiende interface en opstart snelheden
+ goede fps in veeleisende games
+ redelijke camera, beter dan mijn verwachtingen
+ kwam standaard met screenprotector ZONDER bubbels! Goed geplakt dus door Geekbuying.
Minpunten:
- GPS vergt enige kennis en XDA hulp, werkt echter prima na wat geklooi
- Belkwaliteit/ kwaliteit microfoon/ stemkwaliteit is matig, echter niet dramatisch en prima bruikbaar
- geen Gorilla glass, dus zonder protector gevoelig voor krassen.
[
Voor 26% gewijzigd door
Negakinu op 24-09-2013 12:00
]