Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de nieuwe China phone al gezien welke Aldi vanaf 28-09 gaat verkopen. Een MT6589T toestel met full hd scherm van 5.0 inch en 13mp camera.

Word verkocht voor € 339. Persoonlijk weet ik niet of het goedkoop is ja of niet, want het bevat nog steeds de MT6589T en ik vermoed zo dat de Nexus 5 veel betere specificaties zal hebben voor een bijna zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:00:
Hebben jullie de nieuwe China phone al gezien welke Aldi vanaf 28-09 gaat verkopen. Een MT6589T toestel met full hd scherm van 5.0 inch en 13mp camera.

Word verkocht voor € 339. Persoonlijk weet ik niet of het goedkoop is ja of niet, want het bevat nog steeds de MT6589T en ik vermoed zo dat de Nexus 5 veel betere specificaties zal hebben voor een bijna zelfde prijs.
Ja, is al ergens langsgekomen.

Schandalig hoge prijs voor een iOcean X7 look-a-like! Zeker €40 te duur als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:00:

Dat is best wel prijzig...
Zonder de verzendkosten heb je al een Xiaomi Mi3 met een 5 inch Full HD scherm en een Snapdragon 800 soc.
Je kan beter de iOcean X7 nemen. Veel betere prijs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel beetje kort door de bocht om de prijs schandalig hoog te noemen, want een Chinees die werkt misschien voor € 200 in de maand, maar het bedrijf dat deze Wolfgang verkoopt natuurlijk niet en ze moeten zich houden aan de Europese garantie.

Ik vond hem zelf ook op de iOcean lijken, maar vraag me af of het ook echt een rebranded iOcean is, want het zou dan wel falen als de GPS in dat Aldi toestel ook niet goed werkt.

Maar goedkoop is ie zeker niet, maar als je kijkt naar wat er in Nederland op de markt is momenteel dan is het geen hele slechte deal, alleen zou ik eerdere een Nexus 4 nemen of Huawei Ascend P6 of toestellen van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
De specificaties voor de volledigheid:
Smartphone AT-AS50SE
5" Full HD IPS touchscreen. Android 4.2. 16 GB geheugen waarvan ca. 11 GB beschikbaar.

- 1.5 GHz Quad-Core, MT6589T
- Tri Band GSM
- Dual Band UMTS max. 11.5 Mbps up en 42.2 down
- Dual SIM waarvan 1 Micro-SIM, zonder onderscheid in functie
- 1 GB werkgeheugen
- 13-megapixelcamera met autofocus en dual LED-flits
- 5-megapixel-frontcamera met LED-flits
- WiFi b/g/n met tethering
- Bluetooth 4.0
- GPS/A-GPS/EPO
- accu: 2300 mAh
- afmetingen: ca. 144x68.9x8.8 mm
- gewicht: 155 g

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
Over de AT-AS50SE
Een kort rekensommetje leert mij dat je ongeveer €100 betaald voor de "service".
De iocean X7 Plus ($250 incl. std. verz. ≈ €190) kost geïmporteerd (inclusief inklaringskosten (10€) en btw (21%) en exclusief douanerechten) omgerekend ongeveer €240.

[ Voor 3% gewijzigd door HaNS1443 op 23-09-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaNS1443 schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:28:
Over de AT-AS50SE
Een kort rekensommetje leert mij dat je ongeveer €100 betaald voor de "service".
De iocean X7 Plus ($250 incl. std. verz. ≈ €190) kost geïmporteerd (inclusief inklaringskosten (10€) en btw (21%) en exclusief douanerechten) omgerekend ongeveer €240.
Maar dan heb je wel geen BlueTooth 4.0! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:24
Tonkey schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:09:
[...]

Wat verder gezocht/geprobeerd. Eigenlijk geeft alleen chrome een probleem, dit omdat de cashe nogal veel ruimte gaat gebruiken. Aangezien de andere google apps (zoals google+) niet te verwijderen zijn moet ik een oplossing voor de cashe vinden.

Wat ik kan vinden is het volgende:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2258050

Alleen is dat nogal wat werk, en moet ik eerst eens zoeken hoe het precies met busybox zit. Het hele root/custom rom verhaal is lang geleden dus duurt weer even 8)7
Mijn "oplossing" is gevonden. Chrome met titanium backup verwijderd en opera mini geïnstalleerd. Die is 3 ipv 80 mb en mag wel op sd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:05:
[...]

Voor de zekerheid de vraag: Heb je hier toevallig niet alleen last van wanneer de telefoon aan de lader hangt?

Veel van die goedkope laders zorgen voor een gekke statische elektriciteit lijkt het wel, waardoor het scherm heel vreemd gaat reageren. Zelfs mijn HTC Sensation had daar last van i.c.m. een goedkope lader. Met een fatsoenlijke lader geen enkel probleem.
Hier toevallig ook hetzelfde probleem gehad, en ook met de HTC sensation.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

poema schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:31:
[...]

Je betaalt dollars in euro's, dus ruw genomen een kwart meer. 300euro of 225euro vind ik best wel een groot verschil. Dan pak ik gewoon de eerste webshop in gedachten, Merimobiles. Moest je nog verzendkosten betalen? (free shipping @ Merimobiles)
de poster waar je op reageert heeft vandaag geregistreerd en komt "heel spontaan" met een "fantastische" NL shop.... klinkt mij als spam in de oren, maar misschien geeft hij wel gewoon antwoord op je vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
gwystyl schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:47:
[...]

de poster waar je op reageert heeft vandaag geregistreerd en komt "heel spontaan" met een "fantastische" NL shop.... klinkt mij als spam in de oren, maar misschien geeft hij wel gewoon antwoord op je vraag....
WHOIS op het domein geeft Wouter BOUCHEZ als domain owner.

En die meneer is eigenaar van een nieuw bedrijf genaamd Tabbled in België.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
gwystyl schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:47:
[...]

En een review van de X2 met link naar die webshop... ;) productreview: Umi X2 Wit review door Verwijderd

Het scherm van mijn GT99 doet weer normaal. Was inderdaad de lader! _/-\o_

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Hoe is je ervaring bij geekbuying?

Welke verzend en betaalmethode heb je bijv. gebruikt en nog iets gemeld voor de verzending (als in: aangeven op de doos dat het om een gift accessory gaat?) en alles ging goed met de douane etc.?

Kun je misschien wat meer info daarvan delen, ik wou namelijk ook een Cubot GT99 en een Cubot A6589S daar kopen.

Ow jah, en hoe is de GPS op de GT99? :)
Negakinu schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:00:
[...]

En een review van de X2 met link naar die webshop... ;) productreview: Umi X2 Wit review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Negakinu schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:00:
[...]

Goed om te horen!
Mijn moeder zoekt een betaalbare smartphone, ik denk dat ik voor haar de GT99 ga bestellen. Heb je al plus- of minpunten gevonden? :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Garyu schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:42:
[...]

Die ziet er wel interessant uit. Heb je zin om een korte review te schrijven? ;)
Ik ga niet echt een review schrijven, maar kan je wel vertellen dat het batterij gebruik echt uitstekend is, voor licht gebruik.
Enige minpunt wat ik gevonden heb is het scherm wat niet goed is deze is veel te blauw. Maar voor mijn ma maakt het totaal niet uit. GPS nog niet echt kunnen testen, WiFi is perfect. de snelheid ook etc.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
Mijn ervaringen met Geekbuying en de Cubot GT99 zijn prima!
De Cubot werkt nu alweer twee weekjes naar behoren, ik heb mijn zusje nog niet horen klagen in ieder geval.
De GPS vergt wat werk, dat is een paar pagina's terug al besproken.

Ik heb de verpakking niet zelf geopend, als ik het goed begrijp stond er op de verpakking dat er onderdelen in zaten met een waarde van 22 dollar. Bij mij kwam hij in ieder geval door de douane heen :)

De Cubot GT99 is overigens ook te koop onder een andere naam, namelijk de XYZ X1. Daar zijn ook gele achterkantjes voor te koop, dus als je rood (wat meer roze is), zwart of wit niet mooi vind kan je voor die gaan ;)

http://dx.com/p/xyz-x1-qu...and-dual-sim-black-218138

http://www.aliexpress.com...ng/934323_1281832027.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

Voor vrienden ben ik op zoek naar een model van max 4 inch. Helaas zijn de meeste modellen hier een slagje groter. Wie heeft een goede tip?

Een goede tip is het openen van een topic in Mobile Aankoopadviesforum, dan kunnen we hier weer ontopic :)

[ Voor 32% gewijzigd door janvanduschoten op 24-09-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
greatgonzo schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:47:
Voor vrienden ben ik op zoek naar een model van max 4 inch. Helaas zijn de meeste modellen hier een slagje groter. Wie heeft een goede tip?

[mbr]Een goede tip is het openen van een topic in Mobile Aankoopadviesforum, dan kunnen we hier weer ontopic :)[/]
De enige optie is een Jiayu G2s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 21:47
Na aanleiding van dit topic heb ik een week terug een Cubot GT99 als vervanger voor mijn HTC Sensation besteld bij Mixeshop. Deze is afgelopen vrijdag bezorgd en heb er het weekend ff mee kunnen spelen. Ik moet zeggen dat me het totaal niet is tegengevallen. Voor relatief weining geld een fantastisch toestel. Reageert vlot en heeft een mooi scherm naar mijn bescheiden mening. Mijn vrouw is hem nu ook aan het overwegen.

Ik heb overigens nog niets getweakerd en draai nog de standaard rom. Zodra ik wat tijd over heb (lees de vrouw van huis) dan ga daar maar eens mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
arjanpvt schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:44:
[...]

Goed om te horen!
Mijn moeder zoekt een betaalbare smartphone, ik denk dat ik voor haar de GT99 ga bestellen. Heb je al plus- of minpunten gevonden? :)
Saiya schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:39:
1. Hoe is je ervaring bij geekbuying?

2. Welke verzend en betaalmethode heb je bijv. gebruikt en nog iets gemeld voor de verzending (als in: aangeven op de doos dat het om een gift accessory gaat?) en alles ging goed met de douane etc.?

3. Kun je misschien wat meer info daarvan delen, ik wou namelijk ook een Cubot GT99 en een Cubot A6589S daar kopen.

4. Ow jah, en hoe is de GPS op de GT99? :)

[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.spemall.com/goods_images/l/Cubot-GT99-Smartphone-Android-4-2-OS-MTK6589-Quad-Core-4-5-Inch-1280-x-720-pixels-IPS-Screen-3G-WIFI-GPS-12-0MP-Camera-1G-4G.jpg

In volgorde van je vragen:

1. Ervaring met Geekbuying is prima. Ik heb hier al eerder wat gekocht en het is altijd degelijk verpakt en komt netjes door de douane heen. Communicatie is goed, helpdesk geeft geen standaard antwoorden. Positief gevoel erover.

2. Gewoon standaard gratis verzenden. Het duurde 12 dagen en was niet verzonden als gift. Op de verpakking stond "spare parts/tools" en de verpakking is redelijk neutraal. Geen douane problemen.

3. De Cubot GT99 overtreft mijn verwachtingen. Ik vind hem niet te plastic, het is een erg vlot toestel, kwam geroot en zonder bloatware. Neutrale vormgeving, erg fel en goed scherm met goede kijkhoeken en neutrale kleurweergave. Beter dan het scherm van mijn HTC Sensation. De telefoon voelt snel, heeft zo goed als geen lag en kwam met Playstore. Het enige dat tegenviel was de adapter, deze zorgde voor een op hol slaand touchscreen maar die heb ik vervangen voor een stabiele merkadapter en sindsdien geen problemen meer. Tevens vind ik de geluidskwaliteit minder. Als ik bel klinkt mijn stem merkbaar minder goed dan met mijn HTC. Dit is echter te overzien en veel mensen valt het misschien niet eens op.

4. GPS is in het begin niet functioneel. Ik kreeg geen fix in iGo 8. Na XDA en Pandawill forums te hebben doorgespit kreeg ik hem echter snel aan de gang met behulp van een MTK Tool uit de Playstore en wat instellingen geklooi. Uurtje lopen rommelen en nu doet de GPS het prima. Navigeren in iGo gaat nu goed.

Camera is tevens beter dan verwacht. Niet zo goed als mijn Canon S95 natuurlijk, maar wel beter dan mijn HTC Sensation. Flitser doet het prima, zonder te overbelichten en de camera is super snappy. Filmkwaliteit is voor een telefoon ook prima, met 1080p resolutie vloeiend fullscreen op de telefoon. FPS moet ik voor je nakijken.

Pluspunten:
+ stock rom is prima. Waar ik normaal METEEN XDA in duik voor een custom rom laat ik deze even staan. :)
+ scherm & resolutie
+ lekker licht toestel zonder fragiel aan te voelen
+ snelheid, weinig lag, vloeiende interface en opstart snelheden
+ goede fps in veeleisende games
+ redelijke camera, beter dan mijn verwachtingen
+ kwam standaard met screenprotector ZONDER bubbels! Goed geplakt dus door Geekbuying. :)

Minpunten:
- GPS vergt enige kennis en XDA hulp, werkt echter prima na wat geklooi
- Belkwaliteit/ kwaliteit microfoon/ stemkwaliteit is matig, echter niet dramatisch en prima bruikbaar
- geen Gorilla glass, dus zonder protector gevoelig voor krassen.

[ Voor 26% gewijzigd door Negakinu op 24-09-2013 12:00 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdown66
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02-2024
vraagje.

ik heb een cubot gt99.
nou wil ik er nog een micro sd kaart indoen, kan hier ook een micro sdhc in?
en wat is de maximale hoeveelheid gb dat in de telefoon kan.
op de cubot site staat max 64 gb, maar op andere sites staat dan weer 16 gb en dan weer 32.
wie weet dit.

en nog een klein minpuntje.
hij schakelt soms vanzelf de wifi uit.
en soms moet ik de wifi even uit en aanzetten om weer internet te hebben.
ik weet niet of dit bekend is en opgelost kan worden..

voor de rest een hele fijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Nou, ik heb ook besteld. Had ook nog een kortingscoupon (20%).

Dus voor een leuke prijs een GT99, Xiaocai X9, een Android TV stick en een quadcore-tablet (HotItem Allfine Fine7) besteld.

Nu hopen dat het pakketje snel aankomt. Alles was in stock, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Voor de XiaoCai X9 zou ik deze ROM erop zetten: http://www.needrom.com/mobile/xiaocai-x9/

Recovery en aangepaste boot img: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2398338 vindt je hier.

Uitgebreide uitleg: http://www.modaco.com/top...root-info-benchmarks-etc/

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 24-09-2013 12:57 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Ze waren inderdaad heel enthousiast op XDA over de XiaoCai X9. Ik ga dat dan ook doen... Bedankt voor de links!

Ik zal mijn bevindingen over de drie apparaten hier wel even delen zodra ik ze binnen heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Tremio op 24-09-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:54:
Nou, ik heb ook besteld. Had ook nog een kortingscoupon (20%).

Dus voor een leuke prijs een GT99, Xiaocai X9, een Android TV stick en een quadcore-tablet (HotItem Allfine Fine7) besteld.

Nu hopen dat het pakketje snel aankomt. Alles was in stock, dus :)
Toch niet alles in 1 keer besteld? 8)7
Aparte pakketjes = lagere (kans op) BTW/inklaringskosten....

Offtopic: welke stick? Ben ook nog op zoek..

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 24-09-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Jawel, ik kon de kortingscoupon (20%) maar 1 keer invoeren, dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik heb de Xiaocai ook overwogen, maar de iets hogere resolutie van de GT99 heeft me toch voor de Cubot doen kiezen. Mijn HTC Sensation heeft dezelfde resolutie als die Xiaocai, dus de GT99 was iets meer een upgrade voor mij. :) Het scheelt trouwens wel, meer ruimte op de desktop, betere leesbaarheid websites.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ook ik heb de GT99 besteld. Ik ben benieuwd, het is mijn eerste chinese bestelling :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:59:
Ik zal mijn bevindingen over de drie apparaten hier wel even delen zodra ik ze binnen heb.
Ben benieuwd of jouw scherm ook zo 'blauwig' is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:00:
Jawel, ik kon de kortingscoupon (20%) maar 1 keer invoeren, dus :)
En btw is 21%, daar gaat je korting als je pakket eruit gevist wordt (hoe groter het pakket, hoe groter de kans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Gijsjha schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:12:
[...]

En btw is 21%, daar gaat je korting als je pakket eruit gevist wordt (hoe groter het pakket, hoe groter de kans)
Bij bedragen boven €25,- mag je toch wel aannemen dat je besteld met de gedachte dat je inklaring moet betalen, dus calculeer je dat in.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Ja, zo huiverig ben ik nou ook weer niet om BTW te betalen. Maar gelukkig heeft Focalprice een lieve klantenservice, dus kunnen we nog altijd wat met ze regelen :)

Offtopic:
Ik heb deze stick besteld 'voor de lol'. Was een van de best beoordeelde sticks op FP.
http://www.focalprice.com...1G_RAM_8GB_Nandflash.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:22:
Ja, zo huiverig ben ik nou ook weer niet om BTW te betalen. Maar gelukkig heeft Focalprice een lieve klantenservice, dus kunnen we nog altijd wat met ze regelen :)

Offtopic:
Ik heb deze stick besteld 'voor de lol'. Was een van de best beoordeelde sticks op FP.
http://www.focalprice.com...1G_RAM_8GB_Nandflash.html
Chinaception, :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
? Wat bedoel je met 'Chinaception'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:11:
? Wat bedoel je met 'Chinaception'?
Waarschijnlijk een referentie naar de film 'inception' maar wat de link hier is snap ik niet helemaal.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:10:
Ik vind het wel beetje kort door de bocht om de prijs schandalig hoog te noemen, want een Chinees die werkt misschien voor € 200 in de maand, maar het bedrijf dat deze Wolfgang verkoopt natuurlijk niet en ze moeten zich houden aan de Europese garantie.

Ik vond hem zelf ook op de iOcean lijken, maar vraag me af of het ook echt een rebranded iOcean is, want het zou dan wel falen als de GPS in dat Aldi toestel ook niet goed werkt.

Maar goedkoop is ie zeker niet, maar als je kijkt naar wat er in Nederland op de markt is momenteel dan is het geen hele slechte deal, alleen zou ik eerdere een Nexus 4 nemen of Huawei Ascend P6 of toestellen van vorig jaar.
Dat is leuk, maar het begint er nu echt op te lijken dat de Nexus 4 niet meer leverbaar zal worden.
Daar waar shops nog voorraad hebben kun je ze nog kopen. Echter hebben die helaas de korting die Google had doorgevoerd dan weer niet.
Als je een Android stick aan je TV wilt, kun je dan niet het beste gewoon die van Google zelf bestellen i.p.v. iets uit China? :)

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 24-09-2013 15:08 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
*&^*&$%^&%^*&(*@(&* :(

[ Voor 101% gewijzigd door FlowDesign op 24-09-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb mij de laatste dagen verdiept in enkele chinaphones. Het is echter moelijk om een vergelijk te maken. Wat ik belangrijk vind is een 5" scherm en voornamelijk een ietwat actieve community rond het toestel zelf. De meeste toestellen die ik vind draaien namelijk op Android 4.2 maar het zou natuurlijk leuk zijn om met wat custom ROM's te spelen en/of binnen enkele maanden een upgrade te krijgen naar 4.4. Of eventueel zelf cyanogenmod (hoewel ik lees dat dit moeilijk is met MTk processoren).

Gezien deze criteria heb ik enkele telefoons opgelijst. Elk advies in een keuze en/of kandidaten die ik mis is welkom :)

Zopo C2
Faea F2S
Iocean X7

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xiaomi/Oppo

De enige twee fabrikanten waar, voor zover ik weet, daadwerkelijk veel en goede custom roms te verkrijgen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:10:
Goedemiddag,

Zopo C2
Faea F2S
Iocean X7

alvast bedankt!
ZOPO C2 vind ik zelf te duur voor een MTK processor.
Iocean X7 heeft een HD resolutie, ik heb begrepen dat deze af en toe hapert (daar kan ik niet tegen). Daarnaast een slechte GPS antenne (bijna alle MTK toestellen) en een scherm wat snel barst (over gelezen, zelf niet meegemaakt).
Faea F2S, hetzelfde als de C2: te duur voor een MTK processor.

Dit is natuurlijk mijn mening. Ik heb zelf de Cubot GT99 en de X9 besteld (redelijk goedkoop). Een daarvan gaat naar mezelf, de ander naar een kennis :) Omdat dit redelijk goedkope telefoons zijn, kan je over een jaar deze verkopen en een ander kopen.

Ik wilde eerst de Jiayu G3T bestellen: geen OGS scherm, wel relatief goedkoop. Of de Jiayu G4, maar die zit weer boven de $200. Mijn budget lag rond de 120$ per toestel. Met een kortingscode kwam ik daar dus in de buurt. Misschien is de Jiayu G4 ook een optie voor je?

Maar het is persoonsgebonden: wat wil je doen met je telefoon? Als ik nu kijk naar mijn telefoongebruik: ik game haast nooit, ik maak nooit foto's ermee. Dus alleen Whatsapp en surfen. Ik denk dat een GT99/X9 daar goed genoeg voor is.

[ Voor 11% gewijzigd door Tremio op 24-09-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:17:
[...]

ZOPO C2 vind ik zelf te duur voor een MTK processor.
Iocean X7 heeft een HD resolutie, ik heb begrepen dat deze af en toe hapert (daar kan ik niet tegen). Daarnaast een slechte GPS antenne (bijna alle MTK toestellen) en een scherm wat snel barst (over gelezen, zelf niet meegemaakt).
Faea F2S, hetzelfde als de C2: te duur voor een MTK processor.

Dit is natuurlijk mijn mening. Ik heb zelf de Cubot GT99 en de X9 besteld (redelijk goedkoop). Een daarvan gaat naar mezelf, de ander naar een kennis :) Omdat dit redelijk goedkope telefoons zijn, kan je over een jaar deze verkopen en een ander kopen.

Ik wilde eerst de Jiayu G3T bestellen: geen OGS scherm, wel relatief goedkoop. Of de Jiayu G4, maar die zit weer boven de $200. Mijn budget lag rond de 120$ per toestel. Met een kortingscode kwam ik daar dus in de buurt. Misschien is de Jiayu G4 ook een optie voor je?

Maar het is persoonsgebonden: wat wil je doen met je telefoon? Als ik nu kijk naar mijn telefoongebruik: ik game haast nooit, ik maak nooit foto's ermee. Dus alleen Whatsapp en surfen. Ik denk dat een GT99/X9 daar goed genoeg voor is.
Bedankt voor je reactie,

Voornamelijk mailen / whatsapp / surfen / foto's maken. Zeker niet gamen. Af en toe durf ik ook wel de GPS gebruiken, dus is natuurlijk handig als die werkt :)

Ik heb ook een Nexus 7 en ben heel blij met stock Jelly bean. Hier zou ik dus niet te veel van willen afwijken met een Rom die bloated is met stuff van de producent..

De G4 ziet er qua specs wel mooi uit , maar op de foto's / filpjes die ik vond zag de behuizing er enorm fragiel / cheap uit. Of vergis ik mij hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Lees even de topic over de Jiayu G4. Eigenlijk was dat mijn eerste keus... maar ja, er zit wel een verschil van 100 euro tussen 90 euro en 190 euro, terwijl je eigenlijk hetzelfde gaat doen.

http://www.gizchina.com/2013/05/30/jiayu-g4-review/
In my hand the G4 feels like a really premium piece of kit, I would say it feels more solid that the Xiaomi Mi2 (possibly due to the extra size and weight) and it certainly feels better made than the UMi X2. However, it’s not that the X2 feels cheap, it’s that the JiaYu G4 feels like a phone that costs easily double the retail price.

So I’m completely over the moon with the G4 right? Well no, I do have a few niggles. The removable shell (white on the review phone here) is a little to easy to remove, if for example I use the phone with a rubber case I often found the back of the phone could be removed by slipping the rubber protector off!
De X9: ontwerp & prijs vond ik goed. Daarnaast ook veel lof over deze telefoon op XDA Dev.
GT99: heeft zich 'bewezen', genoeg positieve berichten over deze telefoon.

[ Voor 70% gewijzigd door Tremio op 24-09-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:39:
Lees even de topic over de Jiayu G4. Eigenlijk was dat mijn eerste keus... maar ja, er zit wel een verschil van 100 euro tussen 90 euro en 190 euro, terwijl je eigenlijk hetzelfde gaat doen.

http://www.gizchina.com/2013/05/30/jiayu-g4-review/

[...]
Thx voor de link. Hoewel ik niet game, stream ik wel vaak thuis muziek/film van mijn synology naar mijn mobile devices (nu nexus7/iphone) en omgekeerd van devices naar rasberry PI met xbmc. Een beetje 'power' kan dan misschien toch geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Ik heb daar helemaal geen ervaring mee moet ik eerlijk bekennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:00:
[...]

[...]

Als je een Android stick aan je TV wilt, kun je dan niet het beste gewoon die van Google zelf bestellen i.p.v. iets uit China? :)
Die van google kan alleen streamen vanaf bijvoorbeeld je telefoon/tablet. Je stuurt bijvoorbeeld een youtubelinkje door naar de stick om op je tv te bekijken. Airplay-achtig.

De stickjes uit china draaien 'standalone' Android. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:43:
[...]

Thx voor de link. Hoewel ik niet game, stream ik wel vaak thuis muziek/film van mijn synology naar mijn mobile devices (nu nexus7/iphone) en omgekeerd van devices naar rasberry PI met xbmc. Een beetje 'power' kan dan misschien toch geen kwaad?
Daar heb je geen super sterke CPU voor nodig, anders kan je Raspberry Pi het ook niet aan.
De Internetverbinding is van cruciaal belang.
Gt99 / G4 maakt daairin niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 24-09-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:46:
[...]

Die van google kan alleen streamen vanaf bijvoorbeeld je telefoon/tablet. Je stuurt bijvoorbeeld een youtubelinkje door naar de stick om op je tv te bekijken. Airplay-achtig.

De stickjes uit china draaien 'standalone' Android. ;)
Alsooooo... wist ik niet :)

In dat geval denk ik dat deze (link) ongeveer de beste is.
Is in ieder geval eentje met een van de nieuwste chipsets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
FlowDesign schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:08:
[...]

Alsooooo... wist ik niet :)

In dat geval denk ik dat deze (link) ongeveer de beste is.
Is in ieder geval eentje met een van de nieuwste chipsets. :)
Correct.

En je kan er veel meer mee dan enkel Android draaien.
  • Webbrowsing
  • Muziek / Youtube
  • Games
  • XBMC / Netflix
  • Social Media
  • Apps
Daarbij kan je meerdere BT apparaten connecten, dus wil je enkel browsen koop je een BT keyboard incl. muis erbij. Wil je gamen? Haal je er ook een BT gamepad bij.

Maar volgens mij was hier een apart topic voor, althans het is een mediaplayer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:36:
[...]

Bedankt voor je reactie,

Voornamelijk mailen / whatsapp / surfen / foto's maken. Zeker niet gamen. Af en toe durf ik ook wel de GPS gebruiken, dus is natuurlijk handig als die werkt :)

Ik heb ook een Nexus 7 en ben heel blij met stock Jelly bean. Hier zou ik dus niet te veel van willen afwijken met een Rom die bloated is met stuff van de producent..

De G4 ziet er qua specs wel mooi uit , maar op de foto's / filpjes die ik vond zag de behuizing er enorm fragiel / cheap uit. Of vergis ik mij hierin?
Ik ben zelf ook overwegende de G4 te kopen. Zie [JiaYu G4] Ervaringen en Discussie voor info omtrent de G4, het lijkt er sterk op dat de 'basic' (ook wel youth) versie serieuze problemen heeft met een 3g verbinding in stand houden die de 'advanced' versie niet heeft (tenminste, ik kom in die thread geen mensen tegen die dergelijke problemen met de advanced hebben). Fragiel/cheapness van de behuizing zou ik niet weten, staat wellicht ook in die thread.
Mocht je hem gaan kopen, doe het NIET via Pandawill, die zeggen hem al een half jaar te kunnen leveren, maar kunnen dat niet. Zie http://www.pandawillforum....php?19931-G4-news-update. Overigens: ik heb eerder een Cubot GT99 voor mijn vriendin gekocht via Pandawill en dat verliep wel vlekkeloos en snel.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Nu twijfel ik of ik X9 voor mezelf moet houden of de GT99

Afbeeldingslocatie: http://www.brainzum.com/wp-content/uploads/2013/06/1-13062R30253c5-1-520x434.jpg

Wat een mooie telefoon, de X9... met groene backcover :9~

[ Voor 46% gewijzigd door Tremio op 24-09-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:25:

[afbeelding]

De X9 heeft als voordeel dat het lekker licht is en goed in de hand zit. Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de kleurreproductie van jouw scherm, zal misschien vanavond nog even een foto maken en vergelijken met mijn HTC One X.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tremio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:25:

[afbeelding]

Veel mensen lijken te klagen over de lelijke skin die over de android 4.2.1 zit op de X9 ...

Afbeeldingslocatie: http://www.bigboxsave.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/i/xiaocai_x9_smartphone_android_4.2_mtk6589_quad_core_with_4.5_inch_ips_screen8.0mp_camera_4_.jpg

Iemand een idee of dit eraf kan?

Edit Blijkbaar heeft ie ook maar een scherm van 540p vs 720p (wat de meeste van zijn "concurenten" hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
Van die X9, hoe is daar de GPS ontvangst van!?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Negakinu schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:11:
[...]

[...]

[afbeelding]

In volgorde van je vragen:

1. Ervaring met Geekbuying is prima. Ik heb hier al eerder wat gekocht en het is altijd degelijk verpakt en komt netjes door de douane heen. Communicatie is goed, helpdesk geeft geen standaard antwoorden. Positief gevoel erover.

2. Gewoon standaard gratis verzenden. Het duurde 12 dagen en was niet verzonden als gift. Op de verpakking stond "spare parts/tools" en de verpakking is redelijk neutraal. Geen douane problemen.

3. De Cubot GT99 overtreft mijn verwachtingen. Ik vind hem niet te plastic, het is een erg vlot toestel, kwam geroot en zonder bloatware. Neutrale vormgeving, erg fel en goed scherm met goede kijkhoeken en neutrale kleurweergave. Beter dan het scherm van mijn HTC Sensation. De telefoon voelt snel, heeft zo goed als geen lag en kwam met Playstore. Het enige dat tegenviel was de adapter, deze zorgde voor een op hol slaand touchscreen maar die heb ik vervangen voor een stabiele merkadapter en sindsdien geen problemen meer. Tevens vind ik de geluidskwaliteit minder. Als ik bel klinkt mijn stem merkbaar minder goed dan met mijn HTC. Dit is echter te overzien en veel mensen valt het misschien niet eens op.

4. GPS is in het begin niet functioneel. Ik kreeg geen fix in iGo 8. Na XDA en Pandawill forums te hebben doorgespit kreeg ik hem echter snel aan de gang met behulp van een MTK Tool uit de Playstore en wat instellingen geklooi. Uurtje lopen rommelen en nu doet de GPS het prima. Navigeren in iGo gaat nu goed.

Camera is tevens beter dan verwacht. Niet zo goed als mijn Canon S95 natuurlijk, maar wel beter dan mijn HTC Sensation. Flitser doet het prima, zonder te overbelichten en de camera is super snappy. Filmkwaliteit is voor een telefoon ook prima, met 1080p resolutie vloeiend fullscreen op de telefoon. FPS moet ik voor je nakijken.

Pluspunten:
+ stock rom is prima. Waar ik normaal METEEN XDA in duik voor een custom rom laat ik deze even staan. :)
+ scherm & resolutie
+ lekker licht toestel zonder fragiel aan te voelen
+ snelheid, weinig lag, vloeiende interface en opstart snelheden
+ goede fps in veeleisende games
+ redelijke camera, beter dan mijn verwachtingen
+ kwam standaard met screenprotector ZONDER bubbels! Goed geplakt dus door Geekbuying. :)

Minpunten:
- GPS vergt enige kennis en XDA hulp, werkt echter prima na wat geklooi
- Belkwaliteit/ kwaliteit microfoon/ stemkwaliteit is matig, echter niet dramatisch en prima bruikbaar
- geen Gorilla glass, dus zonder protector gevoelig voor krassen.
Heb je nog oordopjes (geen koptelefoons) rondliggen? Kun je er een paar in doen en kijken of ze er goed in blijven zitten en inderdaad als een koptelefoon worden herkend (en niet als headset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ik ben al enkele dagen aan het kijken bij de gevestigde webshop's naar de tengda/dapeng T94 maar tegen de prijs van 125$ out off stock, én via eBay én vagere shop's zomaar ineens een prijs van +-200$ wat gezien de normale prijs pittig is.

Ik heb net mijn Lenovo A820 binnen, en voordat ik die weer verkoop had ik graag een T94 gehad.
Heeft iemand de gouden tip?
Liefst bij een betrouwbare shop voor een normale prijs.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supertip schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:53:
Ik ben al enkele dagen aan het kijken bij de gevestigde webshop's naar de tengda/dapeng T94 maar tegen de prijs van 125$ out off stock, én via eBay én vagere shop's zomaar ineens een prijs van +-200$ wat gezien de normale prijs pittig is.

Ik heb net mijn Lenovo A820 binnen, en voordat ik die weer verkoop had ik graag een T94 gehad.
Heeft iemand de gouden tip?
Liefst bij een betrouwbare shop voor een normale prijs.
Pandawill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

klopt pandawill heeft de T94 voor USD 124 dacht ik, ik ook overigens, antenne's (gps en wifi en gsm) van het ding zijn waardeloos overigens, accu ook niets waard. Wel supersnel en mooi scherm. Dus voor spelletjes fantastische aanbieding, voor mobiel gebruik een slechte aanschaf.
edit:// als je je collegae jaloers wilt maken met een telefoon van EUR90 die veel kan, is het je ding!

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 24-09-2013 23:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:37:
klopt pandawill heeft de T94 voor USD 124 dacht ik, ik ook overigens, antenne's (gps en wifi en gsm) van het ding zijn waardeloos overigens, accu ook niets waard. Wel supersnel en mooi scherm. Dus voor spelletjes fantastische aanbieding, voor mobiel gebruik een slechte aanschaf.
edit:// als je je collegae jaloers wilt maken met een telefoon van EUR90 die veel kan, is het je ding!
Dat de t94 kwaliteit zo slecht was wist ik niet, maar pandawill had ik als eerste gecheckt en daar is hij al geruime tijd, out off stock .
Zelfs de verwachte levertijd is onbekend, en dat zegt wat bij pandawill :X

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
Na bijna 2,5 jaar met tevredenheid een Samsung Galaxy SII (met Cyanogenmod) te hebben gehad, ben ik aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Aangezien ik binnenkort in het buitenland ga wonen, maar nog wel in NL blijf werken is een dual-sim telefoon wel handig.

Ik ben erg benieuwd welke telefoons jullie kunnen aanbevelen, die ongeveer deze opties bevatten:
- Dual-sim
- Sneller dan m'n huidige SII
- Minimaal 1,5G RAM
- Goede GPS/WiFi ontvangst
- Flinke batterij (dag redelijk WiFi, GPS en 3G gebruik moet kunnen, 2500mAh+?)
- Scherm niet groter dan 4.5"
- Redelijk actief met updates (als in: update naar 4.3 moet mogelijk zijn)

Ik weet niet óf en hoe goed 4G ondersteund wordt door deze Chinese phones, maar dat zou een pré kunnen zijn.

zeroxcool.net - curity.eu

zeroxcool schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:08:
Na bijna 2,5 jaar met tevredenheid een Samsung Galaxy SII (met Cyanogenmod) te hebben gehad, ben ik aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Aangezien ik binnenkort in het buitenland ga wonen, maar nog wel in NL blijf werken is een dual-sim telefoon wel handig.

Ik ben erg benieuwd welke telefoons jullie kunnen aanbevelen, die ongeveer deze opties bevatten:
- Dual-sim
- Minimaal 1,5G RAM
- Redelijk actief met updates (als in: update naar 4.3 moet mogelijk zijn)

Ik weet niet óf en hoe goed 4G ondersteund wordt door deze Chinese phones, maar dat zou een pré kunnen zijn.
Xiaomi.
Andere chinese telefoons die aan al jouw eisen moeten voldoen zijn er niet.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
dutchgio schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:21:
[...]

Xiaomi.
Maar die heeft toch geen dual-sim (behalve de red/white-rice?

edit:
misschien de jiayu G5, die komt binnenkort uit:
http://www.jiayu.nl/jiayu-g5-specificaties/
http://www.gizchina.com/2013/09/24/jiayu-g5-teardown/

[ Voor 27% gewijzigd door guapper op 25-09-2013 12:33 ]

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
dutchgio schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:21:
[...]

Xiaomi.
.. behalve dat ie geen dual sim heeft.

Faea F1 zou een optie kunnen zijn, maar die is echter wel een stuk langzamer. En bovendien zal ie denk ik op Android 4.1 blijven, en de accuduur is niet echt super.

[ Voor 11% gewijzigd door Timorad op 25-09-2013 12:28 ]

Timorad schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:26:
[...]

.. behalve dat ie geen dual sim heeft.

Faea F1 zou een optie kunnen zijn, maar die is echter wel een stuk langzamer. En bovendien zal ie denk ik op Android 4.1 blijven, en de accuduur is niet echt super.
En ook niet bepaald sneller te noemen dan een S2.
En geen 1.5gb RAM of meer.
Een update naar 4.3 komt er echt niet, 4.2 wordt al een twijfelgevalletje.
En je wil ook niet met een iPhone-kloon(jiayu g5) rondlopen..

Conclusie: je bent teveel eisend, want er is geen toestel dat alle eisen heeft zonder op een ander punt consessies te moeten doen.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
dutchgio schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:35:
[...]

En ook niet bepaald sneller te noemen dan een S2.
En geen 1.5gb RAM of meer.
Een update naar 4.3 komt er echt niet, 4.2 wordt al een twijfelgevalletje.
En je wil ook niet met een iPhone-kloon(jiayu g5) rondlopen..

Conclusie: je bent teveel eisend, want er is geen toestel dat alle eisen heeft zonder op een ander punt consessies te moeten doen.
Die niet-iPhone-kloon eis verzin je ter plekke.
:P

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
Zal ze proberen wat naar beneden bij te stellen dan :):

- Dual-sim
- Minimaal 1G RAM

Ik vind het ook niet erg om enkele maanden verder te gaan met m'n SII, mochten er nog toestellen in de pipeline zitten.

zeroxcool.net - curity.eu

guapper schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:42:
[...]

Die niet-iPhone-kloon eis verzin je ter plekke.
:P
De kans op torenhoge boetes en/of inbeslagname/vernietiging van je leuke chinese importtelefoon lijkt me geen leuk vooruitzicht. :9

@hierboven de cubot GT99.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 25-09-2013 13:02 ]

• Negakinu
Domokun schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:15:
[...]

Heb je nog oordopjes (geen koptelefoons) rondliggen? Kun je er een paar in doen en kijken of ze er goed in blijven zitten en inderdaad als een koptelefoon worden herkend (en niet als headset)?
Ga ik vanavond voor je uitproberen. :)

too old, too cold

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Heb een vraagje: ik heb een Cubot GT99 en mensen die mij bellen klagen telkens dat ze een interferentie horen op de achtergrond, een storing misschien zelfs. Ikzelf hoor geen storing. Enig idee waar dat zou kunnen aan liggen? (Zit op het Base-netwerk met een Mobile Vikings sim, in België dus). Zou het toestel niet zo goed samenwerken met de gsm frequenties van België? Iemand anders die daar nog last van heeft?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
sieem schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:46:
Heb een vraagje: ik heb een Cubot GT99 en mensen die mij bellen klagen telkens dat ze een interferentie horen op de achtergrond, een storing misschien zelfs. Ikzelf hoor geen storing. Enig idee waar dat zou kunnen aan liggen? (Zit op het Base-netwerk met een Mobile Vikings sim, in België dus). Zou het toestel niet zo goed samenwerken met de gsm frequenties van België? Iemand anders die daar nog last van heeft?
Ben je voorderest tevreden over je cubot? Ik heb nu een desire (htc) en zoek een opvolger... Maar heb geen behoefte aan de nieuwste samsung of iphone.

De cubot bevalt me wel, als ik de filmpjes zie. Zit nog in lichte twijfel... Waarom weet ik niet, misschien iemand nog alternatief weet om naar te kijken.

Verwijderd

Iemand enig idee waarom Mr. Tao een order van een persoon met 5 diamantjes en > 50 units in stock een refund heeft gedaan? Mijn andere bestelling is wel door: "Purchasing"

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:42:
Iemand enig idee waarom Mr. Tao een order van een persoon met 5 diamantjes en > 50 units in stock een refund heeft gedaan? Mijn andere bestelling is wel door: "Purchasing"
Lijkt me dat je dat Mistertao zelf het beste kan vragen, ik heb het eens gehad omdat een verkoper alleen aan wholesale deed.

• Negakinu
Domokun schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:15:
[...]

Net even voor je getest. Mijn in-ears worden gewoon als koptelefoon herkend. :)

too old, too cold

• Domokun
-knip-

[ Voor 151% gewijzigd door Domokun op 04-11-2013 18:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:49:
[...]

Lijkt me dat je dat Mistertao zelf het beste kan vragen, ik heb het eens gehad omdat een verkoper alleen aan wholesale deed.
Gevonden! De rede staat bij je "Balance history"
"Out of stock" in dit geval. Gek, want taobao toont nog >50 units.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 20:06 ]

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:05:
[...]
Gevonden! De rede staat bij je "Balance history"
"Out of stock" in dit geval. Gek, want taobao toont nog >50 units.
Ik vind de waardering belangrijker dan het aantal verkopen (de kroontjes). Als er een waardering van 4.7 of lager bij staat (maakt niet uit waarbij) zoek ik nog even verder. Zo ook een telefoon gekocht bij iemand met maar 1 hartje maar een hoge waardering. Gewoon een perfecte aankoop, snel en netjes.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

dutchgio schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:35:
[...]

Geen cheapy sd kaartje uit china gebruiken, maar 1 van een degelijk merk als Samsung, of Sandisk.
Erg goedkope sd kaartjes willlen nog wel eens problemen geven.

Em formatteren doe je door m via een usb adapter aan de pc te hangen en via deze computer, met rechtermuisknop op de sd kaart te drukken en 'formatteren' selecteren.
Daarna kies je voor FAT32 en formatteer je m.
Dag later (SD card laten zitten, herkende die 'm wel. Erg tevreden over die THL W100. Goed scherm, batterij gaat makkelijk dag mee (ook als ik GPS een half uur oid gebruik gedurende de dag), snel. Voor dat geld (120,=) een koopje.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Verwijderd

poema schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:10:
[...]

Ik vind de waardering belangrijker dan het aantal verkopen (de kroontjes). Als er een waardering van 4.7 of lager bij staat (maakt niet uit waarbij) zoek ik nog even verder. Zo ook een telefoon gekocht bij iemand met maar 1 hartje maar een hoge waardering. Gewoon een perfecte aankoop, snel en netjes.
Eentje met 4.7 en de andere 4.8, dat zit wel goed dan. Maar goed... beetje pech gehad.

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
heb zelf ook mobile vikings hier, en proximus vant werk bij beide geen problemen met mijn chinaphones gehad, behalve de jiayu G3, zou dit dus echt vreemd vinden dat dit aan de operator liegt, anders eventjes checken met een andere phone gewoon?

• Supertip
  • Niet online
robin-sips2 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:19:
[...]

heb zelf ook mobile vikings hier, en proximus vant werk bij beide geen problemen met mijn chinaphones gehad, behalve de jiayu G3, zou dit dus echt vreemd vinden dat dit aan de operator liegt, anders eventjes checken met een andere phone gewoon?
Ik heb het hier in nl als ik bel met iemand die Tele2 heeft als provider.
Maakt niet uit welke telefoons ik gebruik.

Je bent er zo achter, door de verbinding te verbreken en opnieuw te bellen.
Vaak is het dan weg.

Quad-core telefoon voor iets meer dan 80 euro!

HiSense U958
Android 4.1
Quallcomm Msm8225Q quad-core
4.5 inch
512mb ram :(
En resolutie is wat minder..

Maar wel een koopje! ;)

http://www.pandawill.com/...een-4gb-black-p80537.html

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb het idee dat het handiger is om even te wachten op 4G phones. Het staat op het punt in NL uitgerold te worden de komende jaren.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Het gaat wel erruug snel naar beneden met die prijzen. Misschien kan ik een MTK6589 phone vragen voor sinterklaas >:)

druk en typefouten voorbehouden

• Domokun
dutchgio schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:03:
Quad-core telefoon voor iets meer dan 80 euro!

HiSense U958
Android 4.1
Quallcomm Msm8225Q quad-core
4.5 inch
512mb ram :(
En resolutie is wat minder..

Maar wel een koopje! ;)

http://www.pandawill.com/...een-4gb-black-p80537.html
Play Store kun je dan waarschijnlijk wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domokun schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:24:
[...]

Play Store kun je dan waarschijnlijk wel vergeten.
Een echte Tweaker kan dat natuurlijk zelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 07:20
MrMarcie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:17:
[...]

Dag later (SD card laten zitten, herkende die 'm wel. Erg tevreden over die THL W100. Goed scherm, batterij gaat makkelijk dag mee (ook als ik GPS een half uur oid gebruik gedurende de dag), snel. Voor dat geld (120,=) een koopje.
Tsja dat beweer ik hier al een hele tijd tegen de faea-f1 fans... Eindelijk een medestander :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Op deze telefoon zit je niet echt te wachten. Natuurlijk de prijs is best acceptabel maar over twee maanden, gezien het prijsverloop van de andere toestellen, minder interessant.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
De developers van miui.eu hebben volgens mij hun eerste Mediatek ROM gemaakt, in dit geval voor de Xiaomi Hongmi.
De handleiding was goed te volgen in dit is het mooie resultaat:
miui update

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:23:
De developers van miui.eu hebben volgens mij hun eerste Mediatek ROM gemaakt, in dit geval voor de Xiaomi Hongmi.
[afbeelding]
Ik had ergens gelezen dat Xiaomi die zelf zou uitbrengen voor de White Rice. Dat zou dan deze moeten zijn neem ik aan :)
Enig idee of er nu wel extra software voor dual sim in zit zoals contact binding?
Wekkel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:22:
Ik heb het idee dat het handiger is om even te wachten op 4G phones. Het staat op het punt in NL uitgerold te worden de komende jaren.
Uhm, KPN is al maanden geleden begonnen met de 4G uitrol en heeft over 4 maanden al een bijna landelijke dekking :)

[ Voor 44% gewijzigd door FlowDesign op 27-09-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
Heb een vraagje: ik heb een Cubot GT99 en mensen die mij bellen klagen telkens dat ze een interferentie horen op de achtergrond, een storing misschien zelfs. Ikzelf hoor geen storing. Enig idee waar dat zou kunnen aan liggen? (Zit op het Base-netwerk met een Mobile Vikings sim, in België dus). Zou het toestel niet zo goed samenwerken met de gsm frequenties van België?
ikzelf had een Cubot M6589S ( is in hertstelling omdat gps niet goed werkte ) , zelfde processor, en had daar geen last van ( ik heb ook Mobile Vikings ), ik kwam van htc sensation en was een verademing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
FlowDesign schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:24:
[...]

Ik had ergens gelezen dat Xiaomi die zelf zou uitbrengen voor de White Rice. Dat zou dan deze moeten zijn neem ik aan :)
Enig idee of er nu wel extra software voor dual sim in zit zoals contact binding?
Je bedoelt de Multi Language versie? Ik hoop dat Xiaomi dit snel invoert op al haar toestellen.

Wat bedoel je precies met contact binding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:23:
[afbeelding]
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De link: http://xiaomi.eu/communit...ongmi-update-guide.22095/

Miuiandroid.com is tegenwoordig xiaomi.eu, dit is volgens mij vanwege de toekomstplannen van Xiaomi en de intesievere samenwerking tussen Xiaomi en (het oude) Miui Android developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben onder de indruk :D
MisterTao maakt niet "enkele" foto's maar een heuse reportage met 45 foto's ;)
2de payment is in orde en m'n veer wordt verzonden \(^_^)/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nVLp6Cws.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8z8cDgSs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TeMfao3s.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jVrnjnts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:23:
[...]

Je bedoelt de Multi Language versie? Ik hoop dat Xiaomi dit snel invoert op al haar toestellen.

Wat bedoel je precies met contact binding?
Nee, ik bedoel de officiële Dual SIM versie van MIUI die ontwikkelt zou worden voor de White Rice met MTK chipset :) Toen ik daar een maand geleden over las op miuiandroid.com werd er gezegd dat deze in Q1/Q2 van 2014 zou komen Maar misschien dat ie dus al eerder is uitgebracht?

Contact binding zoals volgens de Mediatek SDK in Android is ingebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/n1z32e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ah kijk zo is het heel duidelijk!

Ik heb het bekeken, je kunt aangeven wat je voorkeur provider is om het internet te laten gebruiken.
Als je een nummer gaat bellen kun je op dat moment aangeven via welke sim-kaart er gebeld moet worden, maar je kunt niet van tevoren aangeven welk contact altijd via welke simkaart gebeld moet worden.

Het antwoord op je vraag of je contact binding kunt gebruiken, moet ik helaas negatief beantwoorden. Nee dit gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:32:
Ah kijk zo is het heel duidelijk!

Ik heb het bekeken, je kunt aangeven wat je voorkeur provider is om het internet te laten gebruiken.
Als je een nummer gaat bellen kun je op dat moment aangeven via welke sim-kaart er gebeld moet worden, maar je kunt niet van tevoren aangeven welk contact altijd via welke simkaart gebeld moet worden.

Het antwoord op je vraag of je contact binding kunt gebruiken, moet ik helaas negatief beantwoorden. Nee dit gaat niet.
Ok, dan hebben ze dat helaas dus nog niet toegevoegd. Voor mij een show-stopper wat betreft het gebruik van MIUI. Maar misschien dat het dan toch in de loop van 2014 nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu 3 dagen eigenaar van de Cubot GT99. Qua afmetingen vind ik het een prima telefoon: niet te groot en niet te klein. Mooier in de hand dan op de foto's op internet. De telefoon reageert flot in gebruik. De beeldkwaliteit van de foto's en video is vrij goed voor een telefoon van deze prijs.

De telefoon heeft ook wat minpunten:
- Als ik mijn SIM-kaart in slot 1 zet heb ik een groot deel van de tijd geen verbinding.
- De cameralens maakt een tikkend geluid op het moment dat het scherpstelt. Bij video opnames wordt dit geluid opgenomen.
- De te verwachten gps-fix (hier was ik op berekend)

Zijn er Cubot eigenaren die mij kunnen helpen met het slot-1 probleem en de tikkende cameralens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:02:
De link: http://xiaomi.eu/communit...ongmi-update-guide.22095/

Miuiandroid.com is tegenwoordig xiaomi.eu, dit is volgens mij vanwege de toekomstplannen van Xiaomi en de intesievere samenwerking tussen Xiaomi en (het oude) Miui Android developers.
Is het het porten waard, ondanks dat je geen contacten kunt binden aan de simkaarten zoals hierboven beschreven?
Volledig nederlandse omdersteuning?!
En vloeiend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 10:12
Was op zoek naar wat meer info over de Lenovo A850, kwam onderstaande test tegen:
YouTube: Lenovo A820 A830 A850 Antutu Test
Antutu score op 3:49.

Dacht dat de MT6582M een cheapere versie van de MT689 was?
http://www.gizchina.com/2...mt6582-quad-core-chipset/
"An entry level model named the MT6582M will also be available but will only support QHD displays."

waarom scoren de A820 en A830 dan lager met hun MT6589 soc?
Hogere resoluties > meer werk voor de CPU/GPU om alles weer te geven > lagere benchmark
Pagina: 1 ... 78 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.