SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Als ik zoek naar telefoon met een 1.7GHz Snapdragon als alternatief voor de MTK6589T dan kom ik uit bij dingen zoals de ZTE Nubia Z5, Pantech Sky A870 SLK Vega Iron *drool*, Narudo X02, Vivo XPlay, LG Optimus G pro E985 F240, ...
Die dingen kosten allen tussen de 630,- en 900,- USD en zijn single sim.
Maar damn... je moet die Iron Sky van Pantech eens zien. Die is zowel qua specs als visueel een echt een aanrader. Een iPhone 5 of Galaxy S4 is maar saai boel ernaast
Enkel de Xiaomi M2 M2S kost rond de 300,- maar heeft dan geen LTE en is enkel WCDMA 2100
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gionee Elife E6
1920x1080
MTK6589T Quad core 1.5GHz
GPU:PowerVR SGX544
2gb ram + 32gb rom
2500 mAh
$287
http://www.merimobiles.co...smartphone_p/meri7718.htm
Lijkt me best interessant, echter nog niet veel over te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door bartheijt op 10-07-2013 17:46 ]
Ziet er zekers goed uit mooie spec's lekker vierkant dat vind ik mooi.bartheijt schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:45:
Ik kwam deze ook tegen:
Gionee Elife E6
1920x1080
MTK6589T Quad core 1.5GHz
GPU:PowerVR SGX544
2gb ram + 32gb rom
2500 mAh
$287
http://www.merimobiles.co...smartphone_p/meri7718.htm
Lijkt me best interessant, echter nog niet veel over te vinden.
Maar pre orderen no way, daar zou ik persoonlijk nooit aan beginnen.
Ik had de Lenovo A830 één week in bezit gehad, met 50€ winst verkocht, op naar de volgende.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Verwijderd
Ik vind het ronduit een prachtige smartphone. Zelf de software is tiptop verzorgd op het eerste zicht.
https://mega.co.nz/#!jdhA...kAdXyrh2IIIPOhDSTg7wRzQcw
Dit fixt onderandere ghost touches voor de mensen waar het probleem in de software lag.
Voor verandering zie het zopoc2/zopo980 topic.
Nu vroeg ik me eigenlijk af, is hier iemand die me evt zou kunnen helpen met nog wat optimalisaties door voeren/rom te verkleinen? Vind hier weinig over op het internet!

Verwijderd
Inderdaad voor mij ook de spelbreker. Het zal wel een weerspiegeling zijn van de bekendheid, kwaliteit en prestaties van het toestel in haar thuismarkt.partyondude schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:40:
Mooi apparaat die Pantech, maar wat een bizarre prijs zeg
Het enige wat ik er mooi aan vind is dat het scherm bijna tot aan de rand komtVerwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:22:
Hier is een hands-on video van die Pantech A870. Deze is zonder commentaar. Alle reviews die ik heb gevonden zijn in het Chinees, Koreaans of Vietnamees :-/
[video]
Ik vind het ronduit een prachtige smartphone. Zelf de software is tiptop verzorgd op het eerste zicht.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Zou eigenlijk liever nog iets kleiner hebben, maar iets klein met een 4-4.3" scherm, recente SoC en< 250$ bestaat nog niet, denk ik.
[ Voor 22% gewijzigd door Thmz159 op 11-07-2013 00:44 ]
De GPS werkt ook goed, ik heb Navigon erop gezet als routeplanner, als ik de plaats en straat invul heeft hij gelijk daarna een lock, eigenlijk hetzelfde als m'n Mio GPS in de auto.
Hij past lekker in de broekzak, net een mooie maat. Verder ook wel belangrijk vind ik dat het geluid met bellen erg goed is, beter dan de Alcatel (met MTKchip) die ik hiervoor had. Krijg ook positieve berichten dat ik erg helder te horen ben. Al met al voor $150,- (incl. gratis DHL) zeker een aanrader.
Gisteren op Ebay een rolletje NFC stickers gekocht, daar van het weekend maar eens mee spelen.
Zit ook de te azen op dit toestel, twijfel nog een beetje aan Pandawill vs Faeamobile.com Mijn voirge aankoop (JiaYu G2s) had ik bij etotalk vandaan; dat was een prima 1e ervaring.
[ Voor 46% gewijzigd door hansdegit op 11-07-2013 09:25 ]
Goed om te horen dat de GPS goed werkt, dat is voor mij toch wel erg belangrijk!3meter schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:19:
Ik heb de Faea F1 een paar dagen in huis (bij faea-mobile vandaan) en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk positief over ben. Erg mooie vormgeving en een bijzonder mooi scherm. De quad-processor is snel zat, alles 'voelt' soepel aan.
De GPS werkt ook goed, ik heb Navigon erop gezet als routeplanner, als ik de plaats en straat invul heeft hij gelijk daarna een lock, eigenlijk hetzelfde als m'n Mio GPS in de auto.
Hij past lekker in de broekzak, net een mooie maat. Verder ook wel belangrijk vind ik dat het geluid met bellen erg goed is, beter dan de Alcatel (met MTKchip) die ik hiervoor had. Krijg ook positieve berichten dat ik erg helder te horen ben. Al met al voor $150,- (incl. gratis DHL) zeker een aanrader.
Gisteren op Ebay een rolletje NFC stickers gekocht, daar van het weekend maar eens mee spelen.
Ik heb hem ook besteld bij FAEA Mobile. Wordt hopelijk in de loop van volgende week geleverd.
Heb nu een Jiayu G3 gehad (prima, iets te groot, redelijke GPS) en een Jiayu G2s (erg fijn, goed formaat, slechte GPS). Ik zoek dus eigenlijk een Jiayu G2s met een goede GPS functionaliteit. Dat de FAEA F1 iets groter is, maar niet veel (door de kleine bezels) maakt mij niet uit.
Zodra ik hem heb zal ik even een korte reactie geven en hem daarbij vergelijken met mijn ervaringen met de Jiayu's :)!
Precies mijn gedachte!Smobbo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:38:
[...]
Ik zoek dus eigenlijk een Jiayu G2s met een goede GPS functionaliteit. Dat de FAEA F1 iets groter is, maar niet veel (door de kleine bezels) maakt mij niet uit.
[...]
Ik zie op de website van FAEA Mobile (met een forum op: forum.faeamobile.com) wel redelijk wat beweging.bartvanobart schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:44:
Ik heb de FAEA f1 nu ook een paar dagen in gebruik en ben er zeer tevreden over. Android is voor mij, afkomstig van een windows phone wel even wennen maar de mogelijkheden van android spreken me nu al enorm aan. De telefoon heeft inderdaad geen nederlands, maar als je de app morelocale2 installeert wordt ie gedeeltelijk nederlands. Is iemand al begonnen met rooten of flasen van deze telefoon?
Er is al een uitleg om te rooten en een rom update uitgebracht.
Dit wordt volgens mij door de mensen van FAEA Mobile overgezet vanaf het officiele forum (in het chinees) op bbs.faea.com.cn
En er lijkt iemand wel wat custom roms te willen gaan maken (een vent die zich 'espresso' noemt op het FAEA Mobile forum).
Een paar pagina's terug heeft dataSlut ook al wat uitleg gepost in deze thread.
(ja ik lees me altijd nogal veel in voor het kopen van een telefoon, groot deel van de lol van het kopen van een chinaphone
Rooten is me niet gelukt, enige progje wat ik ervoor weet is framaroot maar dat wil niet helaas.
Op http://forum.faeamobile.com/forum-36-1.html beginnen ze te komen met support, ben benieuwd.
Dat faeamobile werkte wel goed, mailde dat ik graag de shipment via DHL had, dat was geen probleem, kostte ook niets extra. Kreeg er ook nog een screenprotector en een 'slim skin case' gratis bij.
h9500+ is dus niet erg handig voor een navigatie app?sander817 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:07:
[...]
dat is niet waar, mijn h9500+ logt in endomondo prima de track, zonder erlangs te gaan.
Toch kloppen de snelheid en afstand totaal niet, zie hier:
http://www.endomondo.com/workouts/213060465/1036559
lijkt mij eerder ergens een fout tussen app en android/ gps?
deze is met mapmyride, die doet de afstand en snelheid wel weer goed, afgelegde route klopt ook(afgezien van het feit dat de gps een tijdje uit was..
http://www.mapmyride.com/workout/323744461
Ik heb Faea gemaild over de DHL shipment. Kost me 29.99 dollar.3meter schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:51:
GPS gaat zeker goed, binnen (op zolder met raam) heeft ie met 10 seconde een lock zonder a-gps enzo aan.
Rooten is me niet gelukt, enige progje wat ik ervoor weet is framaroot maar dat wil niet helaas.
Op http://forum.faeamobile.com/forum-36-1.html beginnen ze te komen met support, ben benieuwd.
Dat faeamobile werkte wel goed, mailde dat ik graag de shipment via DHL had, dat was geen probleem, kostte ook niets extra. Kreeg er ook nog een screenprotector en een 'slim skin case' gratis bij.
Je hebt waarschijnlijk mazzel gehad. Ik zie het tijdens het orderproces ook niet staan dat je met DHL kunt bestellen.
Als ik hem bestel moet hij voor 27 juli binnen zijn aangezien ik dan op vakantie ga. Heb nu een Jiayu G3, fijn toestel, maar die GPS begin ik nu echt te missen.
John
1 sim-slot is voor alleen GSM en de andere voor GSM/WCDMA
John, hoe heb je dat geregeld? Ik vermoed:Noppesnada schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:24:
[...]
Ik heb Faea gemaild over de DHL shipment. Kost me 29.99 dollar.
- je bestelt, check out met paypal
- mailtje erachteraan dat je met DHL wilt laten verzenden
-
hoe wordt dan die 30 dollar verrekend?
Er waren er een paar waarbij de camera fysiek niet goed in elkaar zat waardoor de autofocus het niet deed. Iemand had m opengemaakt en t weer terug op z'n plek gezet. Weet niet of het nu nog voorkomt.djiedjee schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:59:
Ik heb gelezen dat de F1 problemen met camera-autofocus zou hebben?
Overigens is het chinese forum behoorlijk populair. Grappig is dat ze ook het filmpje van Gizchina hebben ontdekt ("het is echt een buitenlander! Kijk maar naar de reflectie van het scherm!")
Ik heb even gemaild om aan te geven dat dit niet kon. Ze vroegen toen of ik voor standard shipping wou kiezen (met T&T code) en dan nog 25$ extra over wil maken (los) naar hun paypal account.hansdegit schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:34:
[...]
John, hoe heb je dat geregeld? Ik vermoed:
-
Dit gedaan en vervolgens er achteraan gemaild met mijn order nummer ter bevestiging.
Nu versturen ze hem dus met DHL.
Hopelijk wordt hij vandaag of morgen verstuurd als hij dan net zo snel als bij 3meter gaat heb ik hem begin volgende week
P.S. er is een los 'Levertijden en Prijzen' topic, daar neigt dit toch erg naar, dus zullen we deze vragen verder daar behandelen?
Heb hem nog NIET besteld. Zit er nog over te dubben.hansdegit schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:34:
[...]
John, hoe heb je dat geregeld? Ik vermoed:
-
Voor zover ik zie heb je GEEN mogelijkheid om DHL te kiezen.
John
voor een sport app nog niet echt nee. Ga proberen een zopo rom erop te zetten, kijken of het dan verbetertEdwinl schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:20:
[...]
h9500+ is dus niet erg handig voor een navigatie app?
Navigatie gaat wel goed
Ik overweeg om de Zopo C2 Platinum (Zwart) te kopen, mijn vraag is echter hoe? Ik ben niet zo'n fan van online kopen in het buitenland, echter kwam ik er achter dat Zopo ook een Duitse website heeft:
http://www.zopo.de/smartp...t-1-5-ghz-13mp-5zoll.html
Hebben mensen hier ervaring met de Duitse (web)shop van Zopo?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
En dan goed naar het omgevingsgeluid te luisteren of je soms veel Chinese sprekers hoort.
Want het zou zomaar kunnen dat ze toch via China handelen/versturen, en dat de site geheel vanuit China beheert en bestuurd wordt.
Het ziet er wel ok uit trouwens, maar dát is maar gevoel.
[ Voor 13% gewijzigd door Supertip op 11-07-2013 12:03 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Verwijderd
Samenvatting: 10.000 op Antutu.
Beduidend minder dan vele mt6589's, die bijna 12.000 halen met full-hd resolutie, en op HD dus nog hogere scores halen.
Sinds dinsdag ook de F1 binnen, besteld via faeamobile.com, gekozen voor 'Standard Shipping' e á $5, kortingscode van Gizchina.com erbij, en gewoon via DHL bezorgd, zonder extra'sNoppesnada schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:24:
[...]
Ik heb Faea gemaild over de DHL shipment. Kost me 29.99 dollar.
Je hebt waarschijnlijk mazzel gehad. Ik zie het tijdens het orderproces ook niet staan dat je met DHL kunt bestellen.
Als ik hem bestel moet hij voor 27 juli binnen zijn aangezien ik dan op vakantie ga. Heb nu een Jiayu G3, fijn toestel, maar die GPS begin ik nu echt te missen.
John
Wel nog €28 aan de invoerrechten mogen betalen
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ja dat is inderdaad de Cortex A5.Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:37:
Bij die Faea F1, is die Qualcomm niet de low-end quad core cpu gebaseerd op de Cortex A5 ipv A7? In vergelijking met een MTK6589 moet die zich toch wel neerleggen. Zeker de GPU met een pixel fill rate van 294M/s <--> 1600M/s en een triangle output van 49M/s <--> 55M/s. Zijn er al benchmarks? Op Antutu kan ik niets vinden.
Hij is dus trager dan de MT6589, volgens mij is de GPU ook niet bijzonder.
Hij is echter wel sneller dan (of gelijkwaardig aan) de vorige generatie MT6577 toestellen. Die heb ik (jiayu g2s) en die heeft nog geen enkele vertraging getoond met alles wat ik er mee doe. Ik speel geen (zware) spelletjes, dus of dat ook nog goed gaat weet ik niet...
Daarom denk ik dat de FAEA F1 snel genoeg is
Verwijderd
Het haalt toch meer dan m'n LG P990 met zijn 5738 punten (1336 voor het 3D deel)dutchgio schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:43:
[...]
Beduidend minder dan vele mt6589's, die bijna 12.000 halen met full-hd resolutie, en op HD dus nog hogere scores halen.
Ik ben wel te vinden voor een 3D game en op die Optimus 2X viel GTA dik tegen. De textures werden niet op tijd geladen of de objecten pas getekend als je stilstond, waardoor je om de haverklap ergens tegenop knalde.
Op m'n Windows Phone speel ik vaak Infinite Flight in de trein en die is deze week naar Android geport. Als 'k een china phone bestel, moet ie dat wel kunnen trekken. De Faea F1 valt dus uit de boot voor mij.
Een veel belovende telefoon is die Bear Pro voor $ 249,- van http://techdy.com/
Ik sta eigenlijk te branden om er eentje te pre-orderen, maar is het wel veilig? Geen frauduleuze hoax of achteraf mindere specs en bouwkwaliteit enzo? Van wat ik op internet heb opgevangen rekenen ze je pre-order ook nog niet aan totdat de levering begint (31 juli)
Edit: blijkbaar zijn ze al ter sprake gekomen op CNN en Business Insider... Toch betrouwbaar dan?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 14:34 ]
Of de prijs ligt straks aanzienlijk hoger of er zit veel minder grafische hardware in, of hij launcht nooit.Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:24:
[...]
Het haalt toch meer dan m'n LG P990 met zijn 5738 punten (1336 voor het 3D deel)
Ik ben wel te vinden voor een 3D game en op die Optimus 2X viel GTA dik tegen. De textures werden niet op tijd geladen of de objecten pas getekend als je stilstond, waardoor je om de haverklap ergens tegenop knalde.
Op m'n Windows Phone speel ik vaak Infinite Flight in de trein en die is deze week naar Android geport. Als 'k een china phone bestel, moet ie dat wel kunnen trekken. De Faea F1 valt dus uit de boot voor mij.
Een veel belovende telefoon is die Bear Pro voor $ 249,- van http://techdy.com/
Ik sta eigenlijk te branden om er eentje te pre-orderen, maar is het wel veilig? Geen frauduleuze hoax of achteraf mindere specs en bouwkwaliteit enzo? Van wat ik op internet heb opgevangen rekenen ze je pre-order ook nog niet aan totdat de levering begint (31 juli)
Edit: blijkbaar zijn ze al ter sprake gekomen op CNN en Business Insider... Toch betrouwbaar dan?
Want een snapdragon 600 krijg je nooit voor 200 dollar...
Klopt maar dat wisten we van te voren al. Gewoon tragere SoC maar wel van een beter merk dan MediaTek.dutchgio schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:43:
[...]
ik denk niet dat mediatek de schuldige is, maar de fabrikant zelf (jiayu alcatel, thl, star etc)Tsurany schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:50:
[...]
Klopt maar dat wisten we van te voren al. Gewoon tragere SoC maar wel van een beter merk dan MediaTek.
Mediatek maakte vroeger al losse gps ontvangers die perfect hun dienst deden
alles hangt gewoon af van de achterkant die ze tegen het moederbordje vijzen :d (kwaliteit van gps en 3g ontvangst etc)
Verder kiest de fabrikant wat voor software ze erop zetten.
+ het budget dan nog eens in het achterhoofd gehouden....
2G signaal (4 streepjes) valt plotseling weg bij beiden. Van een goed signaal naar een x-je. 10 seconden later komt signaal weer terug
Ondertussen veel dropped calls bij de H7500+ en lange call setup tijden.
Bij de Jiayu lijkt het uitzetten van 3G te helpen, interferentie UMTS / GSM?
Jiayu draait op vodafone SIM, H7500+ op Ben SIM (t-mobile). Eigenaardige is dat als de SIM's worden omgewisseld de problemen stoppen. E.e.a. beloofd niet veel bij roaming in het buitenland.
Lijkt er sterk op of ze niet vlekkeloos over de hele tuning-range van de diverse GSM-operators werken....
Laatste(offtopic?) vraag over de h9500+ (sander817 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:23:
[...]
voor een sport app nog niet echt nee. Ga proberen een zopo rom erop te zetten, kijken of het dan verbetert
Navigatie gaat wel goed

is dat alleen gps of met agps?
Ik heb ze een week geleden gemailed met een vraag over de levertijden van de Zopo's (die staan al weken op 'binnen 14 dagen leverbaar') maar geen antwoord gehad. Ik probeer ze morgen wel eens te bellen.D4NG3R schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:30:
Aangezien ik al een tijdje aas op een nieuwe smartphone met een budget van zo'n 300,- euro kwam ik vrij snel bij dit topic terecht
Ik overweeg om de Zopo C2 Platinum (Zwart) te kopen, mijn vraag is echter hoe? Ik ben niet zo'n fan van online kopen in het buitenland, echter kwam ik er achter dat Zopo ook een Duitse website heeft:
http://www.zopo.de/smartp...t-1-5-ghz-13mp-5zoll.html
Hebben mensen hier ervaring met de Duitse (web)shop van Zopo?
Houd me op de hoogte, ik kan nauwelijks Duits dus durf ze zelf niet te bellen.marcelmg2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:01:
[...]
Ik heb ze een week geleden gemailed met een vraag over de levertijden van de Zopo's (die staan al weken op 'binnen 14 dagen leverbaar') maar geen antwoord gehad. Ik probeer ze morgen wel eens te bellen.
Ik bestel er in elk geval binnekort de C2 platinum denk ik. mooie keuze aan roms etc
Er is een instelling om voorrang aan bellen ten opzichte van internetten te geven, wellicht staat die bij jou verkeerd? Ik heb 2 jiayu's gehad en met beide kan ik eindeloos bellen zonder wegvallende verbindingpiedrogenius schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:03:
Enthousiasme over chinese phones toch weer wat getemperd sinds ervaringen met de H7500+ en Jiayu G4.
2G signaal (4 streepjes) valt plotseling weg bij beiden. Van een goed signaal naar een x-je. 10 seconden later komt signaal weer terug
Ondertussen veel dropped calls bij de H7500+ en lange call setup tijden.
Bij de Jiayu lijkt het uitzetten van 3G te helpen, interferentie UMTS / GSM?
Jiayu draait op vodafone SIM, H7500+ op Ben SIM (t-mobile). Eigenaardige is dat als de SIM's worden omgewisseld de problemen stoppen. E.e.a. beloofd niet veel bij roaming in het buitenland.
Lijkt er sterk op of ze niet vlekkeloos over de hele tuning-range van de diverse GSM-operators werken....
Ik zit te kijken naar de zwarte 16GB variant. Ik denk dat ik voor deze ga omdat je daar ook nog eens een gratis giftbag bij krijgt met O.A. de flipcover en screenprotector welke ik sowieso ga kopen.robin-sips2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:20:
mixeshop geen optie voor jullie? Ik en enkele anderen van de forum hier hebben daar de C2 gekocht, zondag avond besteld, vrijdag stond hij aan de deur (verzonden met dhl) geen extra kosten gehad. (kan geluk zijn)
Ik bestel er in elk geval binnekort de C2 platinum denk ik. mooie keuze aan roms etc
Verwijderd
Zowel de FAEA F1 binnen als de Vowney V5!
FAEA F1 is echt perfect qua grootte voor mij en de Vowney is dan weer erg mooi slank, maar net iets groter.
Allebei super dingen. Worden echt steeds beter en mooier!
FAEA F1
Jiayu G4
Beide met hun beperkingen, wat het er niet makkelijker op maakt. Ben bang de de F1 toch een tikkeltje 'goedkoop' is. NL ontbreekt en verder niet een 'wow' telefoon. Dat heb ik dan weer wel bij de G4, maar die heeft weer zijn eigen euvels. Ik vind het erg jammer dat de knoppen niet verlicht zijn. Op zich kan ik daar mee leven, maar de slechte verhalen over de GPS en WIFI schrikken mij wel af. Hopelijk/misschien dat de geüpdate G4 wat beter is, maar tot die tijd kijk ik de kat uit de boom.
Mocht iemand nog een goede suggestie hebben die vergelijkbaar is met bovenstaande telefoons qua formaat/design dan hoor ik het graag. Xioami vind ik erg mooi, maar met 300 euro weer wat duur. Blijft lastig de juiste te vinden
Dank voor de tip Voorkeur voor mobiele gegevens staat uit dus dat is het niet. Als ik het vodafone 2g netwerk forceer ipv automatisch registreren lijkt het stabiel (met g), maar snelheid niet ideaal natuurlijk...Smobbo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:56:
[...]
Er is een instelling om voorrang aan bellen ten opzichte van internetten te geven, wellicht staat die bij jou verkeerd? Ik heb 2 jiayu's gehad en met beide kan ik eindeloos bellen zonder wegvallende verbinding
Ben je écht zeker dat ie geen N heeft? Op de officiele FAEA site staat iig van niet, maar op pandawill en al de rest dan weer van wel (hoewel natuurlijk die vaak gewoon de fouten van elkaar overnemen).hansdegit schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:57:
Enig minpuntje wat ik tot nu toe kan vinden over de Faea F1 is het gebrek aan wireless N. Ik vraag me serieus af hoeveel last ik daarvan ga krijgen; ik denk dat wel gaat meevallen.
Ben een beetje aan het twijfelen over de F1 aangezien ik af en toe wel een spelletje speel. Zou graag hebben dat FAEA een "premium" versie introduceert met betere SoC, Gorilla glass en betere camera ofzo.
Verwijderd
Hoe zou ik dat kunnen zien/testen op een GSM? Mijn netwerk is in ieder geval geen N netwerk....Thmz159 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:59:
[...]
Ben je écht zeker dat ie geen N heeft? Op de officiele FAEA site staat iig van niet, maar op pandawill en al de rest dan weer van wel (hoewel natuurlijk die vaak gewoon de fouten van elkaar overnemen).
Ben een beetje aan het twijfelen over de F1 aangezien ik af en toe wel een spelletje speel. Zou graag hebben dat FAEA een "premium" versie introduceert met betere SoC, Gorilla glass en betere camera ofzo.
Geen idee. Heb wat zitten googlen maar er zijn blijkbaar niet echt apps om dat uit te zoeken. Een mogelijkheid zou zijn om een access point op te zetten met je laptop en dan zien of hij met meer dan 54 Mbps connect. Maar dat is wat overkillVerwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:03:
[...]
Hoe zou ik dat kunnen zien/testen op een GSM? Mijn netwerk is in ieder geval geen N netwerk....
Sim1: prive nummer voor spraak en data
Sim2: zakelijk nummer icm een duosim (dus 1 sim in mijn zakelijke telefoon en 1 in het tweede sim slot van de telefoon)
Op het werk maak ik gebruik van een EX telefoon (geschikt voor ATEX zoneringen, gebieden met explosie gevaar), het zou handig zijn als ik na werktijd ook via mijn prive telefoon bereikbaar zou zijn. Nu kan ik na werktijd mijn werk telefoon uitschakelen om conflicten te voorkomen, maar ik wil mijn prive telefoon wel aan houden onder werktijd (natuurlijk alleen op kantoor buiten ex zones). Kan ik makkelijk de tweede simkaart in te telefoon software matig uitschakelen?
http://www.qualcomm.com/s...snapdragon_specs_9-12.pdf
Jalithoijen schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:01:
Vraagje aan de experts, hoe gaat een telefoon met twee simkaarten om met de volgende situatie:
Sim1: prive nummer voor spraak en data
Sim2: zakelijk nummer icm een duosim (dus 1 sim in mijn zakelijke telefoon en 1 in het tweede sim slot van de telefoon)
Op het werk maak ik gebruik van een EX telefoon (geschikt voor ATEX zoneringen, gebieden met explosie gevaar), het zou handig zijn als ik na werktijd ook via mijn prive telefoon bereikbaar zou zijn. Nu kan ik na werktijd mijn werk telefoon uitschakelen om conflicten te voorkomen, maar ik wil mijn prive telefoon wel aan houden onder werktijd (natuurlijk alleen op kantoor buiten ex zones). Kan ik makkelijk de tweede simkaart in te telefoon software matig uitschakelen?
'k Ben er heulemaal niet zeker van. Ik zie alleen dat de verschillende sites af en toe tegenstrijdige info geven.Thmz159 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:59:
[...]
Ben je écht zeker dat ie geen N heeft? Op de officiele FAEA site staat iig van niet, maar op pandawill en al de rest dan weer van wel (hoewel natuurlijk die vaak gewoon de fouten van elkaar overnemen).
Volgens dataSlut heeft hij wel N. Als hij boven de 54 Mbps connect heb je N wifihansdegit schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:39:
[...]
'k Ben er heulemaal niet zeker van. Ik zie alleen dat de verschillende sites af en toe tegenstrijdige info geven.
Yes is een underperformer tov de MT6589, mijn THL-W100 zit in Antutu op 13600 dat haalt die Faea F1 lang niet. De GPS is prima, dual sim en rom oob in NL in te stellen. Simpel geroot, CWM erop en ook al custom roms op xda en dat voor usd. 140,- (met coupon)...Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:37:
Bij die Faea F1, is die Qualcomm niet de low-end quad core cpu gebaseerd op de Cortex A5 ipv A7? In vergelijking met een MTK6589 moet die zich toch wel neerleggen. Zeker de GPU met een pixel fill rate van 294M/s <--> 1600M/s en een triangle output van 49M/s <--> 55M/s. Zijn er al benchmarks? Op Antutu kan ik niets vinden.
Bijna stock jb 4.2.1 en geen chinese bloatware... prima
nieuw toestel met mooie spec's
oa G+G multitouch glass.
is ook goedkoper dan de TS9 en zit standaard 8G rom in
128€
http://www.geekbuying.com...3G-GPS-Silver-317199.html
Nou bestellen maar, dan weten wij ook wat na je reviewtoeristje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 02:38:
iemand ervaring met Tronsmart TS 7 ?
nieuw toestel met mooie spec's
oa G+G multitouch glass.
is ook goedkoper dan de TS9 en zit standaard 8G rom in
128€
http://www.geekbuying.com...3G-GPS-Silver-317199.html

Ik heb ze net gebeld. Jij kan dus bij hun bestellen, zij leveren dan na 3 weken. Ze hebben geen eigen voorraad. Ik zie dus geen echte voordelen tov China, anders dan dat je van de Duitse rechten gebruik kan maken, zoals zichttermijn en garantie. Als ik dus voor een Zopo ga dan haal ik m wel zelf uit China.D4NG3R schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:06:
[...]
Houd me op de hoogte, ik kan nauwelijks Duits dus durf ze zelf niet te bellen.
Verwijderd
Helaas zie je wel meer van dit soort dropship praktijken in Europa.marcelmg2 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:56:
[...]
Ik heb ze net gebeld. Jij kan dus bij hun bestellen, zij leveren dan na 3 weken. Ze hebben geen eigen voorraad. Ik zie dus geen echte voordelen tov China, anders dan dat je van de Duitse rechten gebruik kan maken, zoals zichttermijn en garantie. Als ik dus voor een Zopo ga dan haal ik m wel zelf uit China.
Durven geen risico te nemen en voorraad te houden.
Of je zichttermijn en garantie (in Duitsland) hebt is ook nog maar de vraag natuurlijk.
Zou ik ook wel willen weten hoe het toestel qua gebruik is.sambalbaj schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:21:
misschien niet heel obscuur want in NL nu vrij uitgebreid in de markt gezet, maar zijn er misschien al ervaringen met de Huawei Ascend P6?
Een erg dun toestel op het eerste gezicht met looks die vrij high end aan doen maar specs die het meer een goede mid range maken was mijn indruk.
Hier in Nederland is die voor ongeveer 380,- euro te koop. Is deze niet via een chinesewebsite goedkoper te krijgen?
Nee hoor, daar is geen enkele twijfel over.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:18:
Of je zichttermijn en garantie (in Duitsland) hebt is ook nog maar de vraag natuurlijk.
In Duitsland geldt een 'Widerrufs- und Rückgaberecht' van twee weken na ontvangst van de goederen door de koper, zie hier op Wikipedia.
Garantie is Europees geharmoniseerd: http://europa.eu/youreuro...d/guarantees/index_nl.htm
Mocht desbetreffende leverancier dat niet publiceren, dan is een Abmahnung snel geregeld en is het kassa.
[ Voor 3% gewijzigd door wian_gn op 12-07-2013 11:07 ]
3 juli besteld op http://www.zopomobileshop...tional-version-black.html.marcelmg2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:01:
[...]
Ik heb ze een week geleden gemailed met een vraag over de levertijden van de Zopo's (die staan al weken op 'binnen 14 dagen leverbaar') maar geen antwoord gehad. Ik probeer ze morgen wel eens te bellen.
Ze hebben een warehouse in duitsland waar vandaan ze hem kunnen verzenden of je kiest voor expressverzending vanuit china (waarde op papier is dan 73 dollar.....)
Ik heb hem een half uur geleden binnen gekregen en ga er zo mee an de slag!
Geen nieuws is goed nieuwshansdegit schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:21:
Nog geen nare berichten over de Faea F1 te melden?
NFC werkt goed, 1 tag in de auto zo geprogrammeerd dat de GPS aangaat, Navigatie aan, Bluetooth aan, wifi uit, wel makkelijk. Telefoon in de buurt houden, <pliep> zegt ie en alles gelijk klaar.
- de kleur van de skin case
- DHL shipping (hoe regelen en hoe betalen)
Ben benieuwd, weet niet of die gasten op zaterdag werken....
Verwijderd
Wat betaal je er uiteindelijk voor?hansdegit schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:04:
Heb 'em net besteld. Even kijken hoe snel ze zijn met mijn vragen over:
- de kleur van de skin case
- DHL shipping (hoe regelen en hoe betalen)
Ben benieuwd, weet niet of die gasten op zaterdag werken....
Dus de SIII ruil je in voor een Zopo C2? Daar snap ik niet veel van.Gisber79 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:03:
Gisteravond na een lange poos twijfelen toch een Zopo C2 besteld. Wilde eigenlijk de platinum uitvoering, maar die is nog niet beschikbaar. Althans... Ik heb hem niet kunnen vinden. Ben wel voor de 16G. uitvoering gegaan aangezien daar de 6589t in. Zodra ik hem binnen heb ben ik wel van plan een review te schrijven. Ben nu in het bezit van een Samsung Galaxy sIII,dus ben heel benieuwd!
Verwijderd
Verzenden via DHL of toch EMS via Faeamobile?hansdegit schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:18:
Screen Protector, Skin Case, 8GB microSD Card: USD 171,95
Zopo c2 met 16gb en de turbo proccessor is de platinum versieGisber79 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:03:
Gisteravond na een lange poos twijfelen toch een Zopo C2 besteld. Wilde eigenlijk de platinum uitvoering, maar die is nog niet beschikbaar. Althans... Ik heb hem niet kunnen vinden. Ben wel voor de 16G. uitvoering gegaan aangezien daar de 6589t in. Zodra ik hem binnen heb ben ik wel van plan een review te schrijven. Ben nu in het bezit van een Samsung Galaxy sIII,dus ben heel benieuwd!
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk de Flagship uitvoering. En ik 'ruil' mijn S3 ook helemaal niet, maar hou hem erbij. Hou het maar op hobbyTc662 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:51:
[...]
Zopo c2 met 16gb en de turbo proccessor is de platinum versie
Okay, dat is al begrijpelijkerGisber79 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:15:
[...]
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk de Flagship uitvoering. En ik 'ruil' mijn S3 ook helemaal niet, maar hou hem erbij. Hou het maar op hobby
Ik twijfel om mijn S3 te verkopen en een Xiaomi M2S aan te schaffen.
http://www.zopomobileshop...screen-android-phone.htmlGisber79 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:15:
[...]
Je hebt gelijk. Ik bedoelde eigenlijk de Flagship uitvoering. En ik 'ruil' mijn S3 ook helemaal niet, maar hou hem erbij. Hou het maar op hobby
Over een week is die beschikbaar
Ja....maar dan die prijs voor 1 gig ram meerTc662 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:18:
[...]
http://www.zopomobileshop...screen-android-phone.html
Over een week is die beschikbaar
[ Voor 5% gewijzigd door Wdeb op 12-07-2013 21:20 ]
Op dat faea forum zag ik wat foto's en video's staan: http://forum.faeamobile.com/thread-25-3-1.htmlWdeb schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:19:
Hoe zijn uiteindelijk die foto's van de FAEA F1? Ik twijfel om te wachten op de F2, maar die heeft weer geen Snapdragon..... Maar lijkt wel betaalbaar allemaal. En ik kom van een Desire HD en daar was ik tevreden mee, dus mijn standaard ligt volgens mij niet zo hoog (tot ik hem noodgedwongen moest voorzien van een nieuw LCD. Tip, laat daarna niet op na het vuurwerk afsteken en afdoende champagne zien hoe je hem uit elkaar hebt liggen. Die zwarte schroefjes vind je niet meer terug op een zwarte opengrindvloer...).
Hier http://www.dewest.nl/faea/ een paar die ik met de F1 gekiekt heb.
[ Voor 4% gewijzigd door 3meter op 13-07-2013 15:03 ]
Maar wil natuurlijk weten hoe het foto's nemen is ook. Dus moet je er lang op wachten, kan het ook tijdens een feestje, is de camera snel gestart en dan ook nog: hoe ervaar je de kwaliteit?3meter schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:30:
[...]
Op dat faea forum zag ik wat foto's en video's staan: http://forum.faeamobile.com/thread-25-3-1.html
Ik ga zo ook nog even dat forum doornemen.
Wdeb
LEES je hier de berichtjes ook ? of ignoren jullie deze gewoon...hansdegit schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:21:
Nog geen nare berichten over de Faea F1 te melden?
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:37:
Faea F1 ANTUTU benchmark 10100... tis nogal een verschil !intraxi schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 01:36:
[...]
Yes is een underperformer tov de MT6589, mijn THL-W100 zit in Antutu op 13600 dat haalt die Faea F1 lang niet. De GPS is prima, dual sim en rom oob in NL in te stellen. Simpel geroot, CWM erop en ook al custom roms op xda en dat voor usd. 140,- (met coupon)...
Bijna stock jb 4.2.1 en geen chinese bloatware... prima
[ Voor 27% gewijzigd door intraxi op 12-07-2013 22:14 ]
Ik wil graag DHL verzending, maar ze hebben nog niet gereageerd op mijn vragen via de mail. Logisch, het is daar al een halve dag weekend.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:18:
[...]
Verzenden via DHL of toch EMS via Faeamobile?
http://www.mixeshop.com/s...42-smart-phone_p2598.html
Plus dat als een pakketje uit Duitsland naar Nederland komt je geen invoerrechten en/of BTW hoeft te betalen.marcelmg2 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:56:
[...]
Ik heb ze net gebeld. Jij kan dus bij hun bestellen, zij leveren dan na 3 weken. Ze hebben geen eigen voorraad. Ik zie dus geen echte voordelen tov China, anders dan dat je van de Duitse rechten gebruik kan maken, zoals zichttermijn en garantie. Als ik dus voor een Zopo ga dan haal ik m wel zelf uit China.
Hebben ze ook een Duitse website waar je kunt bestellen?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Jahoor, http://www.zopo.de/FlowDesign schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:59:
[...]
Plus dat als een pakketje uit Duitsland naar Nederland komt je geen invoerrechten en/of BTW hoeft te betalen.
Hebben ze ook een Duitse website waar je kunt bestellen?
Kon de naam van de site lezen, https://www.facebook.com/...25.411191698923640&type=3
Ik ben juist nieuwsgierig naar praktijk ervaring. Zo'n antutu score zegt mij niet veel. Mijn mt6577 toestellen halen volgens mij amper 7000 punten, maar zijn heel soepel in het gebruikintraxi schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:11:
[...]
LEES je hier de berichtjes ook ? of ignoren jullie deze gewoon...
[...]
[...]
Faea F1 ANTUTU benchmark 10100... tis nogal een verschil !
Tot 15 juli $20,- coupon korting (code:FFD20)
Dit topic is gesloten.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.