Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:08:
[...]

Huh? Voor m'n karretje spannen? Diqiu-Long vroeg zich af of Xiaomi niet gewoon hun eigen skin update i.p.v. Android, dat vroeg ik bij jullie na. Dat is toch niet zo gek? Maar jullie vinden me daarin te makkelijk ofzo?
Je kan simpelweg de MIUI site bekijken en de laatste updates doorlopen om je antwoord te krijgen. Dan zou je er ook al direct achter komen dat Xiaomi niet met een skin werkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spete
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11-2021
Tsurany schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Je kan simpelweg de MIUI site bekijken en de laatste updates doorlopen om je antwoord te krijgen. Dan zou je er ook al direct achter komen dat Xiaomi niet met een skin werkt.
He, jammer, nu heb je z'n werk voor 'm gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azz_kikr schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:44:
[...]

en hoe houdt die het vol bij je pa? ik ben ook van plan om er zo eentje te kopen, weet alleen niet, hoe lang de batterij het ongeveer vol houd..
Hij heeft het pas sinds gisterenvoormiddag in gebruik genomen, dus qua accuduur enzo weet ik het nog niet. Na een halve dag was er nog niet erg veel opgebruikt. Ik denk dat het qua accu wel goed zit.

Wat wel opviel is dat ie zeer snel is voor het nemen en opslaan van foto's. Buitenhuis zien ze er op het eerste zicht goed uit. Wanneer je binnen in donkere ruimtes een foto maakt zonder flits moet je wel niet teveel gaan bewegen, want dan worden ze snel wazig. Zodra ik het weer eens in m'n handen heb zal ik eens wat voorbeeldfoto's ervan posten.

Na m'n werk eens skypen en uitleggen hoe m'n pa nu zijn contacts erop moet krijgen, want ik ben nog tot gisteren laat bezig geweest met zijn .csv export aan te passen en editen om alles in één keer in dat Google csv format te krijgen. Direct een export van Outlook naar csv was een ramp bij het importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
Tsurany schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Ik zie dat MIUI een custom rom is, en dat deze voor de nodige telefoons beschikbaar is. Mooi! Ga hem vandaag of morgen eens op mijn Desire flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:44
Vandaag via DHL mijn Vivo Xplay binnen gekregen. Hoefde niks te betalen aan de deur dus dat scheelde weer. Eerste indruk is dat het scherm echt fantastisch is, ongelofelijk scherp en helder. Aan de skin die er standaard opzit moet ik nog even wennen. Ik zal nog even spelen met de telefoon. Hierbij nog 3 foto's van de Vivo Xplay.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2v0yjao.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ut6kvb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2r545xj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
davey s. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:49:
Vandaag via DHL mijn Vivo Xplay binnen gekregen. Hoefde niks te betalen aan de deur dus dat scheelde weer. Eerste indruk is dat het scherm echt fantastisch is, ongelofelijk scherp en helder. Aan de skin die er standaard opzit moet ik nog even wennen. Ik zal nog even spelen met de telefoon. Hierbij nog 2 foto's van de Vivo Xplay.
Nice. Ziet er mooi uit. Mag ik vragen waarom je niet voor de galaxy s4 bent gegaan? Los van het scherm lijken de specs nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03
Volgens mij kost die Vivo Xplay zo'n €420,-
200 euro goedkoper dan een S4?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
dbzdragon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:16:
[...]

Nice. Ziet er mooi uit. Mag ik vragen waarom je niet voor de galaxy s4 bent gegaan? Los van het scherm lijken de specs nagenoeg gelijk.
Puur omdat ik niet wou inleveren op het scherm grote en kwa prijs ben ik ook idd goedkoper uit. Het geluid wat het toestel produceert is volgens mij gelijk aan de Htc One maar zitten mijn twee speakers wel aan de achterkant. Zal het is even vergelijken met een kennis die heeft een Htc One.

[ Voor 67% gewijzigd door davey s. op 10-06-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:41

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nadeel van de Vivo Xplay is dat hij geen LTE en geen NFC heeft. Niet echt future proof dus, ondanks dat is het natuurlijk een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik ook geïnteresseerd in de Vowney V5. Ik zag hem (zoals hierboven iemand al meldde) bij mixeshop.com voor 164 dollar, inclusief DHL kom je dan op 191 dollar, oftewel 144 euro. Voor dat geld lijkt het mee een erg leuk toestel.

http://www.mixeshop.com/v...-3g-smartphone_p2481.html

Waar ik alleen nog niet helemaal zeker van ben is of de Play Store erop staat (volgens mixeshop wel). Daarnaast zie ik op diverse sites dat de camera een BSI (backside illuminated) sensor heeft, maar dat staat bij mixeshop dan weer niet vermeld.

Maar een 5 inch OGS ips-scherm (720p), mtk6589 cpu, een camera met 8mp bsi sensor, geleverd met 2x 2400 mAh batterij en leren hoesje, dat alles voor 144 euro, goedkoper kan bijna niet volgens mij. Ben heel benieuwd naar de ervaringen met dit toestel. Ik heb zelf nu een Jiayu G3 (ook bij mixeshop besteld) en twijfel om de Vowney te kopen voor mijn moeder (die het nu nog moet doen met mijn oude versleten ZTE Blade) :-)

Hier enkele (Chinese) reviews:
http://mobile.it168.com/tu/1479358.shtml
http://www.pcpop.com/doc/0/910/910743_all.shtml
http://www.evolife.cn/html/2013/70521.html
http://mobile.pconline.com.cn/328/3280225_1.html
http://it.21cn.com/mobile...13/0426/08/21293688.shtml
http://news.xinhuanet.com/info/2013-05/09/c_132369086.htm

Afbeeldingslocatie: http://image20.it168.com/picshow/900x675/20130505/2013050522105600566.jpg

Even afwachten maar wat gebruiker Shinhwa's ervaringen zijn, die heeft hem vandaag van mixeshop binnen gekregen:

http://www.androidiani.co...94-verne-vowney-v5-5.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 18:00 . Reden: Links naar reviews toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
barcawinner schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:10:
Nadeel van de Vivo Xplay is dat hij geen LTE en geen NFC heeft. Niet echt future proof dus, ondanks dat is het natuurlijk een beest.
Heeft geen LTE idd maar das voor mij ook niet nodig. NFC zit er wel gewoon op hoor. Kreeg ook twee plakkaartjes erbij geleverd voor NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kunnen jullie mij aanraden. Ik heb momenteel een HTC Sensation maar ik ben van plan te veranderen aangezien de batterijduur niet lang genoeg is en de processor net ietsje te traag. Voor de rest is het een schitterend toestel.

Dus ik zoek een GSM met een batterij die een volledige dag overleeft, schermgrootte max 4.3-4.5 inches, een snelle processor en een mooi design.

Uiteraard dit voor zo weinig mogelijk geld :p
Wat kunnen jullie mij aanraden

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jiayu G3s.
Of de XYZ Z1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davey s. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:49:
Vandaag via DHL mijn Vivo Xplay binnen gekregen. Hoefde niks te betalen aan de deur dus dat scheelde weer. Eerste indruk is dat het scherm echt fantastisch is, ongelofelijk scherp en helder. Aan de skin die er standaard opzit moet ik nog even wennen. Ik zal nog even spelen met de telefoon. Hierbij nog 3 foto's van de Vivo Xplay.
Waar gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
musicfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:08:
[...]

Huh? Voor m'n karretje spannen? Diqiu-Long vroeg zich af of Xiaomi niet gewoon hun eigen skin update i.p.v. Android, dat vroeg ik bij jullie na. Dat is toch niet zo gek? Maar jullie vinden me daarin te makkelijk ofzo?
Hooguit een béétje lui ;)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:02:
Wat kunnen jullie mij aanraden. Ik heb momenteel een HTC Sensation maar ik ben van plan te veranderen aangezien de batterijduur niet lang genoeg is en de processor net ietsje te traag. Voor de rest is het een schitterend toestel.

Dus ik zoek een GSM met een batterij die een volledige dag overleeft, schermgrootte max 4.3-4.5 inches, een snelle processor en een mooi design.

Mvg
Lenovo A820 of de nieuwste A830

Al vind ik de KLIK een hele sprong vooruit :9 echter wel 5"

Ik heb nu ook de sensation en die is toch nog redelijk bij, het enigste waar ik huiverig voor ben zijn de wifi&gps prestaties van de mtk 6589.
Want daar vind ik de HTC super in.

[ Voor 23% gewijzigd door Supertip op 10-06-2013 18:31 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Mvg
Ik kan je anders wel een nieuwe Anker accu (1900 mAh) opsturen voor 10 euro :)
Dan gaat je Sensation 1 a 2 dagen lang mee op een volle lading :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

FlowDesign schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:21:
Nouja anywho, hoe je het ook went of keert... mijn 2 jaar oude HTC Sensation met Dual Core 1,2 GHz Snapdragon MSM8260 (Cortex A8) en Adreno 220 GPU haalt in Antutu ook maar 4243 punten (Android 4.1.2) en doet eigenlijk alles snel genoeg voor dagelijks gebruik.
Het mag ietsje sneller (iets meer 'snappy') zijn voor mijn gevoel, maar voor een ieder moet dit voldoende zijn. Dus of het nou Cortex A5, A7, A8 of A9 is zegt volgens mij niet zoveel, als het maar zo ongeveer 4000 punten in Antutu haalt dan moet het goed genoeg zijn :)
Dan doe je toch iets verkeerd, ik haal met CM10.1 en stock rom altijd rond de 7800 in Antutu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Zopo ZP980 nieuwe specificaties? 2gb/32gb MTK6589T 1.5ghz voor 330?

http://www.fastcardtech.com/ZOPO-ZP980-Plus?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tim_ofzo schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:41:
[...]

Dan doe je toch iets verkeerd, ik haal met CM10.1 en stock rom altijd rond de 7800 in Antutu ;)
Antutu is niet altijd even betrouwbaar maar dat is wel erg veel verschil.

Welke ROM draai je en op hoeveel is je CPU geklokt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wauw, hoewel ik liever een QHD zag met vergelijkbare specs voor €150/200.
Desalniettemin gaat dit insta-buy worden als die binnen 2 maanden op de deurmat kan liggen (moet eigelijk nu wat nieuws hebben) en de enige kandidaten op dit moment zijn de S3 mini en Desire X

[ Voor 20% gewijzigd door eL_Jay op 10-06-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Oggy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:49:
Zopo ZP980 nieuwe specificaties? 2gb/32gb MTK6589T 1.5ghz voor 330?

http://www.fastcardtech.com/ZOPO-ZP980-Plus?
Jup is gewoon de Turbo/Plus/Premium variant zoals elke fabrikant die uitbrengt of gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
eL_Jay schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:52:
[...]

Wauw, hoewel ik liever een QHD zag met vergelijkbare specs voor €150/200.
Desalniettemin gaat dit insta-buy worden als die binnen 2 maanden op de deurmat kan liggen (moet eigelijk nu wat nieuws hebben) en de enige kandidaten op dit moment zijn de S3 mini en Desire X
Beetje loze opmerking dit... Alsof hetzelfde toestel maar dan QHD ipv 720p ineens 50 euro goedkoper is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
FlowDesign schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:57:
[...]

Beetje loze opmerking dit... Alsof hetzelfde toestel maar dan QHD ipv 720p ineens 50 euro goedkoper is... :?
Dacht dat scherm na SoC het duurste onderdeel was... (daarnaast mag de GPU navenant minder krachtig zijn omdat er minder pixels hoeven te worden aangestuurd, dus ook een wat goedkopere SoC wellicht).

Edit, daar heb je helemaal gelijk in, maar dat was mijn gedachtegang wel ;)

Daarnaast denk ik dat een Qhd schermpje van 3,7 wel echt significant goedkoper is dan een 500ppi(premiere op die screensize?) 720p scherm

[ Voor 24% gewijzigd door eL_Jay op 10-06-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
eL_Jay schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:05:
[...]

Dacht dat scherm na SoC het duurste onderdeel was... (daarnaast mag de GPU navenant minder krachtig zijn omdat er minder pixels hoeven te worden aangestuurd)
Zou kunnen, maar gaat denk ik geen 50 euro schelen :)

En je zei dezelfde specs, niet met mindere GPU :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

FlowDesign schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:51:
[...]

Antutu is niet altijd even betrouwbaar maar dat is wel erg veel verschil.

Welke ROM draai je en op hoeveel is je CPU geklokt? :)
Nu op Slim Bean 4.2.2, CPU normaal op 1.2GHz en iets undervolt(lager verbruik en de mijne kan het gelukkig aan)
Maar op de Stock Sense 3.6 rom haalde ik ook al rond de 7700 dus zit er toch iets fout, single core modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

komen paar leuke telefoons aan
- NEO N003 Advanced Version
- Mlais MX58 Pro
- Faea F2

Grrrrrrrr keuzes :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 13:12
Weten jullie ook of er een site/bedrijf is dat telefoons custom bouwt?
Dus dat je kan kiezen wat voor CPU/RAM er in zit enzo?

Zou me wel eens leuk lijken om daar eens naar te kijken, ben wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Jan-Willem P. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:31:

Zou me wel eens leuk lijken om daar eens naar te kijken, ben wel geïnteresseerd.
Als die er is, begin dan maar alvast met sparen :P

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan-Willem P. schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:31:

Zijn zat bedrijven die dat kunnen maar die kan jij niet betalen ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Waarom is iedereen zo enthousiast over de Vowney V5? Is die Beidou die ik eerder noemde niet veel interessanter? Ook rond dezelfde prijs en heeft een Tegra 3 chip, dus minder kans op GPS problemen?
En omdat er een Tegra 3 chip in zit, betekent dat dan dat je er een custom kernel/rom voor kunt maken met hardware tweaks als CPU/GPU clocks enzo? Is toch dezelfde chip als in de HTC One X?
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:48:
Wat vinden jullie van de Beidou Hot Pepper LA-Q1

http://www.pandawill.com/...hd-ips-screen-p75594.html

Ik kan er niet veel informatie over vinden op internet

- Tegra 3
- 4.7" 720p
- 1GB/4GB
- $ 160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvg
Eerlijk gezegd zou ik je juist willen aanraden om lekker bij de HTC Sensation te blijven, ik heb een MT6589 toestel welke op qHD draaide onder handen gehad en de CPU is dan wel iets snellere, maar jou HTC Sensation heeft dan weer een turbo boost ( Overclock tot 1.5Ghz ) en de GPU van de HTC Sensation is eigenlijk on par met die van de MT6589 en mijn testen lieten zien dat die GPU in de HTC Evo 3D welke zelfde chipset heeft als de Sensation juist snellere was.

De geteste MT6589 telefoon was de Lenovo A820, waar ik trouwens wel van vind dat die een goeie batterij duur heeft, maar een smartphone blijft een smartphone, dus als je pech hebt haal je met de Lenovo A820 net zo goed niet het einde van de dag, want je zou bij normaal gebruik ook met de HTC Sensation het einde van de dag moeten halen.

Ik raad je dus gewoon aan om een reserve batterij voor je HTC Sensation te kopen, want van een HTC Sensation naar een MT6589 telefoon is niet bepaald een grote upgrade en eigenlijk misschien zelfs een downgrade.

Want het is niet dat jij van een zwaar verouderd HTC Desire komt zoals sommige, nee je komt van een toestel dat ooit het vlaggenschip van HTC was, ik zou die echt niet inruilen voor een budget toestel en ook niet als dat toestel een 720p of 1080p scherm had.

Maar een upgrade naar een Oppo Find 5 bijvoorbeeld zou ik wel doen, ik zelf ben van een HTC Evo 3D naar een Huawei Honor 2 gegaan en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad, want er waren me wat mensen die die MT6589 in de lucht het hemelen waren alsof die chipset net zo krachtig zou worden als de A9 quadcores die al op de markt waren, ja hij is een stuk beter dan de MT6589, maar op GPU gebied weer een achterstand op de concurrentie, maar de CPU die zit de A9's echt op de hielen, maar toch nog iets langzamer.

Maar andere mensen zullen een andere mening dan mijn hebben, maar zo denk ik er dus over.
Supertip schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:06:
[...]

Lenovo A820 of de nieuwste A830

Al vind ik de KLIK een hele sprong vooruit :9 echter wel 5"

Ik heb nu ook de sensation en die is toch nog redelijk bij, het enigste waar ik huiverig voor ben zijn de wifi&gps prestaties van de mtk 6589.
Want daar vind ik de HTC super in.
De Lenovo A820 doet het kwa batterij inderdaad heel goed, maar dat is ook het enige. Je hebt geen front camera meer en je hebt geen 1080p opneem mogelijkheid meer.

En je hebt geen ledje meer, dus als je van een HTC Sensation komt is dat eerdere een downgrade en andere MT6589 telefoons zijn ook niet veel beter, je verliest praktisch heel veel geld als je van een HTC Sensation naar een MT6589 gaat, want tweede hands mag je blij zijn als je HTC Sensation je € 150 oplevert.

Voor dat geld zou je dan wel inderdaad een Lenovo A820 kunnen kopen en misschien nog een paar tientjes overhouden :+.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:08:
Waarom is iedereen zo enthousiast over de Vowney V5? Is die Beidou die ik eerder noemde niet veel interessanter? Ook rond dezelfde prijs en heeft een Tegra 3 chip, dus minder kans op GPS problemen?
En omdat er een Tegra 3 chip in zit, betekent dat dan dat je er een custom kernel/rom voor kunt maken met hardware tweaks als CPU/GPU clocks enzo? Is toch dezelfde chip als in de HTC One X?

[...]
Dan moet er nog wel iemand zo slim zijn om een custom kernel te compileren.
Kernel is device specifiek, dus dan heb je er niet zo veel aan dat de tegra 3 ook gebruikt wordt in de HTC one X.
GPS zou inderdaad wel beter zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:08:

[...]
Die Beidu is op sommige punten beter, maar:

- is zo'n 30 dollar duurder dan de V5
- 2000mAh batterij i.p.v. 2400mAh
- dikker dan de V5 (10,3 in plaats van 9,2 mm)
- Android 4.1 i.p.v. 4.2

Daarnaast nog wat kleine dingetjes, zo heeft de Beidu geen FM-radio (V5 wel) en geen camera met BSI-sensor (ook al moet de praktijk nog uitwijzen of dat verschil maakt bij deze telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

kon maar moeilijk kiezen tussen de Zopo C2, de iOcean X7 en de Umi X2. Alle 3 de youth versie

Toch voor de laatste gekozen: gorilla glass, iets zwaardere batterij en 16gb rom haalden me over.

Denk dat de telefoons in het dagelijks gebruik toch niet veel van elkaar zullen verschillen, dan maar de op papier het best uitgeruste gekozen.

Bij pandawill voor €172 inclusief verzenden via swiss post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:23:
[...]

Eerlijk gezegd zou ik je juist willen aanraden om lekker bij de HTC Sensation te blijven, ik heb een MT6589 toestel welke op qHD draaide onder handen gehad en de CPU is dan wel iets snellere, maar jou HTC Sensation heeft dan weer een turbo boost ( Overclock tot 1.5Ghz ) en de GPU van de HTC Sensation is eigenlijk on par met die van de MT6589 en mijn testen lieten zien dat die GPU in de HTC Evo 3D welke zelfde chipset heeft als de Sensation juist snellere was.

De geteste MT6589 telefoon was de Lenovo A820, waar ik trouwens wel van vind dat die een goeie batterij duur heeft, maar een smartphone blijft een smartphone, dus als je pech hebt haal je met de Lenovo A820 net zo goed niet het einde van de dag, want je zou bij normaal gebruik ook met de HTC Sensation het einde van de dag moeten halen.

Ik raad je dus gewoon aan om een reserve batterij voor je HTC Sensation te kopen, want van een HTC Sensation naar een MT6589 telefoon is niet bepaald een grote upgrade en eigenlijk misschien zelfs een downgrade.

Want het is niet dat jij van een zwaar verouderd HTC Desire komt zoals sommige, nee je komt van een toestel dat ooit het vlaggenschip van HTC was, ik zou die echt niet inruilen voor een budget toestel en ook niet als dat toestel een 720p of 1080p scherm had.

Maar een upgrade naar een Oppo Find 5 bijvoorbeeld zou ik wel doen, ik zelf ben van een HTC Evo 3D naar een Huawei Honor 2 gegaan en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad, want er waren me wat mensen die die MT6589 in de lucht het hemelen waren alsof die chipset net zo krachtig zou worden als de A9 quadcores die al op de markt waren, ja hij is een stuk beter dan de MT6589, maar op GPU gebied weer een achterstand op de concurrentie, maar de CPU die zit de A9's echt op de hielen, maar toch nog iets langzamer.

Maar andere mensen zullen een andere mening dan mijn hebben, maar zo denk ik er dus over.
Heb nu al bijna 2 jaar een HTC Sensation, zodra mijn Cubot M6589 binnen is zal ik eens onderzoeken in hoeverre ik het met je eens ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 17:25
Deze ziet er ook strak uit:

HDC Galaxy Note 3- Snapdragon APQ8064

http://www.fastcardtech.com/HDC-Galaxy-Note-3-Pro

alleen geen gorilla glass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Snapdragon en maar een Antutu score van 12822 ??

Dat vind ik wel weinig eigenlijk .
Ik had meer iets in de buurt van de 16000 /17000 score verwacht.
kukeltje1975 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:27:
Deze ziet er ook strak uit:

HDC Galaxy Note 3- Snapdragon APQ8064

http://www.fastcardtech.com/HDC-Galaxy-Note-3-Pro

alleen geen gorilla glass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
diquan2001 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:31:

[...]
Het is ook gewoon een MT6589 telefoon kijk maar naar de GPU die hardware id zijn ze ''vergeten'' te wijzigen. En die antutu score zegt ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diquan2001 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:31:

[...]
Net als de telefoon zelf zijn de specificaties nep/namaak.

Heel slim van FCT om er dan benchmarks in Antutu bij te voegen, doe het dan goed en vervals die ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Tim_ofzo schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:41:
[...]

Ook ff opscheppen, met de stock 4.04 sense rom 6171 punten, vergelijkbaar met de rond de 110€ China phones.
Én dan te denken dat we 2 jaar geleden aan de top zaten met de HTC sensation.

Wat gaat de ontwikkeling toch hard.

Edit. Geef die 10 euro aan die anker accu uit, scheelt heel veel.
Ik zit na een goed jaar na calibratie nóg op 2043 mha.

[ Voor 12% gewijzigd door Supertip op 10-06-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Volgens mij zijn het een stel oplichters daar bij fastcardtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Het blijft een persoonlijke beslissing, maar als ik zo kijk naar de specs van die telefoons, dan hebben de eerste en de laatste een 720x1280 scherm, De Untutu-resultaten zijn ook niet slecht. De andere toestellen hebben een lagere resolutie en een slechtere score in untutu. Dat vind ik vreemd, omdat er minder rekenkracht nodig is om het beeldscherm aan te sturen. Als je van plan bent een case te gebruiken, dan zou ik voor de cubot gaan. Ik vind de kleur van de cubot namelijk niet mooi. Daarentegen is de happy hour een mooie aanbieding. De Jiayu G3 vind ik er strakker uit zien.

Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door dbzdragon op 11-06-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:07
dbzdragon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:59:
[...]

Het blijft een persoonlijke beslissing, maar als ik zo kijk naar de specs van die telefoons, dan hebben de eerste en de laatste een 720x1280 scherm, De Untutu-resultaten zijn ook niet slecht. De andere toestellen hebben een lagere resolutie en een slechtere score in untutu. Dat vind ik vreemd, omdat er minder rekenkracht nodig is om het beeldscherm aan te sturen. Als je van plan bent een case te gebruiken, dan zou ik voor de cubot gaan. Ik vind de kleur van de cubot namelijk niet mooi. Daarentegen is de happy hour een mooie aanbieding. De Jiayu G3 vind ik er strakker uit zien.

Succes.
Waarom niet 1 met 4G?

[ Voor 4% gewijzigd door Whiskey48 op 11-06-2013 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Balen jullie er ook van dat je geen pixels kan tellen op je telefoon? Dat is nu verleden tijd! http://www.gizchina.com/2...-newman-launching-at-211/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:47:
Balen jullie er ook van dat je geen pixels kan tellen op je telefoon? Dat is nu verleden tijd! http://www.gizchina.com/2...-newman-launching-at-211/
Het was nog wel zo'n leuke bezigheid :P Wat moet je nu doen met een mobiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:47:
Als je dat echt graag wil, neem dan deze:
6 inch en een resolutie die op 4 inch al niet fijn is :P
http://www.pandawill.com/...p-camera-blue-p73388.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:46:
[...]

Als je dat echt graag wil, neem dan deze:
6 inch en een resolutie die op 4 inch al niet fijn is :P
http://www.pandawill.com/...p-camera-blue-p73388.html
Wel lekkere hoge framerate dus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke zou je dan voorstellen? Zou het liefst in de prijsklassen tot $180-$200 max blijven. De jiayu in mijn lijstje is trouwens niet de G3 maar de G3S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzdragon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:59:
[...]

Succes.
Ok, bedankt :D
Kwas trouwens verkeerd in mn post, het is niet de Jiayu G3, maar de G3S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:12:
[...]

Ok, bedankt :D
Kwas trouwens verkeerd in mn post, het is niet de Jiayu G3, maar de G3S
Ik ben uitgegaan van de specs in de link. Dus mijn advies blijft staan

Waarom geen LTE? Ik vind LTE veel te duur. Heb voorlopig meer dan genoeg aan 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Supertip schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:53:
[...]

Ook ff opscheppen, met de stock 4.04 sense rom 6171 punten, vergelijkbaar met de rond de 110€ China phones.
Én dan te denken dat we 2 jaar geleden aan de top zaten met de HTC sensation.

Wat gaat de ontwikkeling toch hard.

Edit. Geef die 10 euro aan die anker accu uit, scheelt heel veel.
Ik zit na een goed jaar na calibratie nóg op 2043 mha.
Heb 2 Anker accu's, de eerste versie en de nieuwere nadat ik de originele accu van HTC kwijt was ;)
Maar de Chinese telefoons met vergelijkbare benchmarks zijn niet beter, de GPU is meestal minder en natuurlijk bouwkwaliteit (als is die ook niet perfect bij de Sensation aangezien ik al vrij snel stof tussen scherm en glas had)
De huidige Mediatek soc is niet zo goed vergeleken met de Snapdragon 600/800, dat zijn de interessante soc's, de MT6589 kan ik nou niet echt een upgrade noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Xiaomi M2A en de Huawei G615 zijn wel een upgrade denk ik ze zijn wel iets duurder dan de 'rest'. Maar voor rond de €230 zijn het interessante toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Mijn Zopo C2 heb ik gebrickt, ik heb perongeluk de verkeerde versie erop gezet.
Mocht iemand me weten hoe ik dit kan oplossen, of iemand die het met een andere telefoon heeft meegemaakt, stuur me alsjeblieft een berichtje. Want ik heb hem nu in vraag & aanbod staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Tim_ofzo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:56:
[...]

Heb 2 Anker accu's, de eerste versie en de nieuwere nadat ik de originele accu van HTC kwijt was ;)
Maar de Chinese telefoons met vergelijkbare benchmarks zijn niet beter, de GPU is meestal minder en natuurlijk bouwkwaliteit (als is die ook niet perfect bij de Sensation aangezien ik al vrij snel stof tussen scherm en glas had)
De huidige Mediatek soc is niet zo goed vergeleken met de Snapdragon 600/800, dat zijn de interessante soc's, de MT6589 kan ik nou niet echt een upgrade noemen.
Op zich wel mee eens maar ik denk dat een nieuwe anker accu de poster al heel wat gelukkiger gaat maken.
Maar om nu een toestel van toen 500€ zwart wit af te zetten tegenover een Chinaphone van 110€ bedoelde ik ook weer niet.
Want ze hebben allebei hun pijnpunten, maar dat hoef ik na 2 jaar htc sensation niet uit te leggen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Supertip op 11-06-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Supertip schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:42:
Want ze hebben allebei hun pijnpunten, maar dat hoef ik na 2 jaar htc sensation niet uit te leggen denk ik.
Ik heb eerlijk gezegd maar één pijnpunt met mijn Sensation, maar dat is voor mij genoeg reden om toch een andere telefoon te kopen :) En dit pijnpunt zit in de hardware en heeft te maken met opname van hard geluid bij video's. Volledig overstuurd geluid bij harde bass enzo en dan kunnen m'n filmpjes linea recta de prullenbak in. Blijkbaar hebben nieuwere HTC modellen hier nog steeds last van, dus voor mij geen HTC meer :N
Dan liever nu een nieuwe Chinafoon en over een jaar eens kijken wat Google dan voor leuks op de markt heeft gebracht en anders een nieuwe Chinaphone Afbeeldingslocatie: http://olie.home.xs4all.nl/fok/smilies/Smilies/dorkie.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
@flowdesign

Het is dus gewoon tijd voor iets nieuws....... :*)

Custom rom op je sensation was wel wat goedkoper :o

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
fvandenreek schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:59:
@flowdesign

Het is dus gewoon tijd voor iets nieuws....... :*)

Custom rom op je sensation was wel wat goedkoper :o
Zoals ik al schreef: het is een hardware probleem :z
Draai al bijna een jaar custom ROMs en geen enkele heeft dit probleem niet.
Ben ook niet de enige die dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
En al iets op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
De Cubot M6589 is onderweg... wachten duurrrrrt laaannggggggg :P :z

Edit: Nu wel bezig met Slim Bean (4.2.2) te installeren op m'n Sensation. Hoop dat die beter is dan Cyanogenmod (4.1.2). Cyanogenmod krijgt het namelijk telkens weer voor elkaar om audio via Bluetooth kapot te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door FlowDesign op 11-06-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
FlowDesign schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:37:
[...]

De One heeft anders een alleraardigst opnamegeluid! Wel iets boven het budget denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:07
FlowDesign schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:37:
[...]

Edit: Nu wel bezig met Slim Bean (4.2.2) te installeren op m'n Sensation. Hoop dat die beter is dan Cyanogenmod (4.1.2). Cyanogenmod krijgt het namelijk telkens weer voor elkaar om audio via Bluetooth kapot te maken.
Slimbean!!! :D

(werk er zelf ook mee op m'n Galaxy S2 ... blijft echt een fantastische ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dangerousp schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:38:
[...]

De One heeft anders een alleraardigst opnamegeluid! Wel iets boven het budget denk ik?
Heb je dat toevallig ook al getest op een concert of een techno-feestje? :P :*)

En ja weetje, budget is er wel daar gaat het niet om, ik zou ook een 2-jarig abo kunnen met zo'n toestel erbij kunnen nemen. Maar als die Cubot het goed doet en ik heb een SIM-only erbij dan bespaar ik veel geld wat ik dan aan andere leuke dingen kan uitgeven. Ik vind het leuker om een beetje te klooien met zo'n Chinees ding en daar nog geld mee te besparen ook dan de hoofdprijs betalen voor zo'n standaard ding wat iedereen al heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
maurits82 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:51:
[...]

Slimbean!!! :D

(werk er zelf ook mee op m'n Galaxy S2 ... blijft echt een fantastische ROM!
Hij doet het iig :P Moet wel ff aan die launcher en net wat andere settings enzo wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrummer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-07-2021
Hey, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag die ongeveer gelijk is aan degene die iemand hiervoor ook al stelde.
Ik wil een Chinese telefoon gaan bestellen, alleen weet ik nog niet precies welke.
Ik heb wel de eis dat hij een wat betere quadcore bevat dat een MT6589, (ik kreeg de indruk dat die toch net niet alles aankan), maar ik wil dan ook weer geen hoofdprijs betalen van 450 euro, zoals voor de Vivo Xplay.
Heeft iemand een idee? Ik zit nu zelf te kijken naar bijvoorbeeld de Newman N2 of misschien de Iocean X7 (hoewel je dan wel een MT6589 krijgt)
Misschien is deze vraag al beantwoord, maar dan had ik 191 pagina's moeten doorlezen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Gisteren umi x2, 2gb 32gb grey besteld. voor 290 dollar.

Nu zie ik dat pandawill speciale actie heeft. http://www.pandawill.com/...2-16g-otg-ota-p75969.html
ZOPO C2 Platinum Smartphone MTK6589T 1.5GHz
5.0 Inch FHD Screen Android 4.2
16G OTG OTA voor 279$. Cancellen en voor zopo gaan?

[ Voor 49% gewijzigd door Oggy op 11-06-2013 17:56 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Jrummer schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:45:
Hey, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag die ongeveer gelijk is aan degene die iemand hiervoor ook al stelde.
Ik wil een Chinese telefoon gaan bestellen, alleen weet ik nog niet precies welke.
Ik heb wel de eis dat hij een wat betere quadcore bevat dat een MT6589, (ik kreeg de indruk dat die toch net niet alles aankan), maar ik wil dan ook weer geen hoofdprijs betalen van 450 euro, zoals voor de Vivo Xplay.
Heeft iemand een idee? Ik zit nu zelf te kijken naar bijvoorbeeld de Newman N2 of misschien de Iocean X7 (hoewel je dan wel een MT6589 krijgt)
Misschien is deze vraag al beantwoord, maar dan had ik 191 pagina's moeten doorlezen ;p
Op zich is de MT6589 snel genoeg voor 720p schermen en lager (voor de meeste mensen) heb je even geduld dan komen de telefoons met de Turbo (T) variant beschikbaar dit zou de snelheid op 1080p ook moeten verbeteren. Het enige probleem van de Mediatek soc's is eigenlijk de GPS deze werkt niet altijd even soepel/goed. Wil je een snellere soc kom je uit op de Xiaomi M2A/M2(S), Newmann N2, Huawei Honor 2/G615. Het enige waar je hierbij rekening moet houden is dat dual-sim dan vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Oggy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:55:
Gisteren umi x2, 2gb 32gb grey besteld. voor 290 dollar.

Nu zie ik dat pandawill speciale actie heeft. http://www.pandawill.com/...2-16g-otg-ota-p75969.html
ZOPO C2 Platinum Smartphone MTK6589T 1.5GHz
5.0 Inch FHD Screen Android 4.2
16G OTG OTA voor 279$. Cancellen en voor zopo gaan?
Zul je altijd zien he, als het nog kan zou ik switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
En nu begin ik toch weer te twijfelen :') die (C2 platinum) bestellen en de S3 weg? pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
ik zeg umi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

ik ben ook aan het kijken naar een dual sim 5 inch telefoon, kan niet kiezen tussen deze 3 telefoons

1. UMI X2 MTK6589T Quad Core Android 4.1 2GB RAM 32G ROM 3G GPS 5.0 Inch IPS OGS Screen Smart Phone

2. ZOPO C3 Smartphone MTK6589T 1.5GHz 5.0 Inch FHD Screen Android 4.2 1G 16G.

3. iocean X7 Elite Smartphone MTK6589T 1.5GHz 2G 32G 5.0 Inch 1080P FHD Screen Android 4.2 White

beetje verwarrend allemaal,

* wat is het eigenlijk verschil tussen Gorilla glas 2 en LTPS?

* zijn er ook custom roms te vinden voor deze toestellen?

gr en alvast bedankt voor jullie antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
De Zopo C3 en X7 Elite zijn voor zover ik heb kunnen vinden een pre-order. Dus dan is het weer de vraag wanneer ze uit komen. Ook vind ik het jammer dat de C3 maar 1 gig ram heeft t.o.v. de 2gb van de andere 2 modellen. De C3 ziet er in mijn ogen het beste uit namelijk.

Ipv de C3 kun je ook voor de C2 platinum gaan (zie een paar berichten terug) deze heeft ook de MTK6589T Soc, en is wel leverbaar. Specs daarvan zijn wat ik zo kon zien gelijk aan de C3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
TFDev schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:18:
De Zopo C3 en X7 Elite zijn voor zover ik heb kunnen vinden een pre-order.
waar is de umi te bestellen dan? kon de T uitvoering nog niet vinden

edit: gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door jernij op 11-06-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is ook nog niet te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:31:
Die is ook nog niet te verkrijgen.
dacht ik ook, maar zijn sites waar ie wel als te koop staat... (naja, iig 1 site)
zal wel weer een klantenbinnenhaler zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
jernij schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:34:
[...]

dacht ik ook, maar zijn sites waar ie wel als te koop staat... (naja, iig 1 site)
zal wel weer een klantenbinnenhaler zijn :(
Je bedoeld antelife?

Die hebben een vernieuwde website... staat bij diverse oude modellen featured en bij diverse t modellen dat ze al verkrijgbaar zijn.
De enigste die uitgeleverd word is de tianhe h920+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
De bedoeling van dit forum is informatie met elkaar te delen. Als iedereen zich gaat gedragen als jij, dan kunnen we dit topic beter sluiten. Maw, simpelweg een antwoord als "nee" is in mijn ogen een belediging aan iedereen hier die wel zijn best doet informatie te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

FlowDesign schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:37:
[...]

Hij doet het iig :P Moet wel ff aan die launcher en net wat andere settings enzo wennen :)
Dan installeer je toch een andere launcher :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:35
Vandaag is er - op ons eigen microniveau - een kleine ramp gebeurd. Mijn dochter heeft haar anderhalve maand oude THL W8 laten stuiteren en nu doet 'ie het niet meer... De telefoon start wel, maar het scherm geeft geen beeld, je ziet alleen aan de zijkant soms wat strepen.

Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met het hier laten repareren van een Chinaphone? En is het dan een betaalbare manier (toestel is nu ongeveer 170 EUR op Fastcardtech) om bijvoorbeeld zelf uit China een scherm te laten komen en het hier door iemand te laten vervangen?
Of zou je iets anders aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
YvoK schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:44:
Vandaag is er - op ons eigen microniveau - een kleine ramp gebeurd. Mijn dochter heeft haar anderhalve maand oude THL W8 laten stuiteren en nu doet 'ie het niet meer... De telefoon start wel, maar het scherm geeft geen beeld, je ziet alleen aan de zijkant soms wat strepen.

Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met het hier laten repareren van een Chinaphone? En is het dan een betaalbare manier (toestel is nu ongeveer 170 EUR op Fastcardtech) om bijvoorbeeld zelf uit China een scherm te laten komen en het hier door iemand te laten vervangen?
Of zou je iets anders aanraden?
Dat is altijd vervelend. Waar heb je het toestel gekocht? Iemand bij Pandawill had hetzelfde en is misschien geholpen. Misschien loont het om hen een mailtje te sturen, aangezien ze hier dus ervaring mee hebben.

Hier is een replacement screen te koop voor USD 48 incl shipping. Zelf geven ze in koeienletters aan dat het niet aan te raden is zelf de vervanging te doen. Volgens mij lijkt het niet moeilijk, maar goed ik houd er van om te klooien. Soms lukt, soms niet. Als je iemand kent die handig is met telefoons, dan is dit wellicht een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Het scherm wat jij aankaart is een los touchscreen. Ik ben bang dat bij YvoK zijn LCD ook defect is. Of héééél misschien een losgeschoten connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Een LCD replacement is nog duurder dan de touchscreen, namelijk rond de USD 80. Als je beide moet vervangen dan wordt het een dure grap en kun je beter een nieuw toestel kopen. Als je dat uiteindelijk toch besluit, dan zou ik voor de grap het toestel terugsturen en kijken of je de garantie kunt gebruiken. Who knows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
Die replacement voor 48 dollar had ik ook gezien, maar ik durf zo niet te zeggen of inderdaad alleen het touch screen kapot is of de lcd zelf ook. Ik heb ook al aan een losgeschoten connector gedacht, maar ja...
Ik ga morgenochtend eerst maar eens bellen met een zaak als smartphonerepair.nl of smartphoneworld.nl. Kijken wat hun ervaringen zijn en of ze eventueel zouden kunnen helpen / repareren met aangeleverde onderdelen.

Ook de inboedelverzekering eens even aanhaken, nooit iets gedeclareerd en dit zou er ook onder kunnen vallen...

48 + 85 USD = 100 euro, dan nog reparatiekosten (30 - 40?) is gewoon een nieuwe telefoon...
Dikke tranen alhier, ze heeft het apparaat nog niet eens helemaal terugbetaald aan ons (ze moeten dit soort dingen zelf betalen van ons)
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tim_ofzo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:40:
[...]

Dan installeer je toch een andere launcher :p
Toch mooi dat dat gewoon kan hè... op Android. Al jaren!
Apple komt nu met een nieuwe skin op iOS 6 en noemt dat iOS 7 and the crowd goed wild!!! *O*

|:( 8)7 :X }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
YvoK schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:12:
Dikke tranen alhier, ze heeft het apparaat nog niet eens helemaal terugbetaald aan ons (ze moeten dit soort dingen zelf betalen van ons)
:-(
Er bestaan ook nog ouders met verstand tegenwoordig! :o _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Hier overigens een link naar een filmpje over Gorilla Glass. Het is toch niet zo onverwoestbaar als ik me had voorgesteld. Zo begrijp ik dat zand bijvoorbeeld een killer is voor Gorilla Glass. Ik zal hier bij de aanschaf van een volgende toestel zeker rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gizchina.com/2...ding-to-market-late-2013/

Voor we 4G hebben zitten we dus al in 2014, helaas dan nog steeds gebaseerd op de MT6589 SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Daar ben ik het mee eens .

Het zegt helemaal niets eigenlijk ja mischien iets meer krasbestendig .
Van de week viel de Galaxy S4 van mijn vrouw uit haar handen plat op de stoep .
En ja je raad het al een scheur van bijna 4 cm dwars over het scherm :/

Dus ja leuk en aardig dat Gorilla Glas maar het breekt net zo makkelijk volgens mij .
dbzdragon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:43:
Hier overigens een link naar een filmpje over Gorilla Glass. Het is toch niet zo onverwoestbaar als ik me had voorgesteld. Zo begrijp ik dat zand bijvoorbeeld een killer is voor Gorilla Glass. Ik zal hier bij de aanschaf van een volgende toestel zeker rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gorilla Glass is gewoon sterker dan standaard glas, daar kan je echt niet zomaar omheen. Het is alleen niet onbreekbaar, iets dat vreemd genoeg wel gedacht wordt. Zelfs Gorilla Glass is niet bestand tegen iemand die een telefoon op de stoep laat vallen.

Zie deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.corninggorillaglass.com/sites/all/themes/gorillaglass/images/Glass_comparison.jpg
Je ziet dat beschadigingen nog steeds mogelijk zijn maar dat ze wel beperkter zijn qua omvang en impact.

Wat het beste helpt is gewoon voorzichtig met je spullen omgaan, ze niet laten vallen. Gorilla Glass is geen vrijbrief om onvoorzichtig te kunnen zijn, het beperkt de schade als het alsnog mis gaat.

Zie ook: http://www.corninggorilla...20Sheet%20RevE_050613.pdf

Nergens wordt gesproken van onbreekbaar glas, het is gewoon versterkt glas dat daardoor beter bestand is tegen druk. Echter heeft het glas alsnog een punt waarop de druk te groot is en er beschadigingen ontstaan.
Vergeet ook niet dat Gorilla Glass maar een merk is, er zijn meer soorten gehard glas en vrijwel elke smartphone gebruikt een vorm van gehard glas.

Overigens kan je hier prima Mohs Scale of Mineral Hardness gebruiken. Zolang het gebruikte glas een hardheid lager dan dat van een ander materiaal heeft zal dat materiaal krassen veroorzaken op het glas. Zand heeft een hogere hardheid dan Gorilla Glass (wat ergens tussen 7 en 9 zit) en zal daardoor krassen veroorzaken. Een mes of sleutels hebben een hardheid lager dan Gorilla Glass en kunnen daardoor geen krassen maken, fysiek onmogelijk. Wel kunnen ze, met genoeg kracht, het glas breken.

[ Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 12-06-2013 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
Daar komt natuurlijk nog bij dat Gorilla Glas sterker is, waardoor het dunner gemaakt kan worden om gewicht te besparen.

Uitstekende uitleg hierboven: alles kan stuk. Zand krast nu eenmaal op bijna alles, ook op gehard glas. Binnenkort komen er nieuwe panelen gebaseerd op nog hardere mineralen, maar ook die kunnen stuk.

De beste manier om het glas te beschermen bij een val is een bumper, die voorkomt dat het glasoppervlak wordt geraakt.
Of misschien een hoesje met een touwtje om de nek. Maar je zult zien dat binnen een maand de eerste scholier zichzelf ophangt omdat ie het voor elkaar kreeg z'n telefoon tussen de spaken van z'n fiets terecht te laten komen..

Moraal van het verhaal: je kunt helaas nooit helemaal voorkomen dat breekbare dingen stuk gaan. Spijtig, maar het blijft gevoelig materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
guapper schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:59:
Moraal van het verhaal: je kunt helaas nooit helemaal voorkomen dat breekbare dingen stuk gaan. Spijtig, maar het blijft gevoelig materiaal.
Dat zeg ik dus ook altijd, blijft zuur als het dan toch gebeurt...

Ondertussen heb ik contact gehad met smartphonerepair.nl en smartphoneworld.nl; zij beginnen er niet aan omdat ze de telefoon niet kennen :-(

Van de verzekering mag ik een schadeformulier indienen, dat is dan wel een positief bericht. Geen toezeggingen, dus geen idee of en hoeveel er uitgekeerd wordt, maar voor mij voldoende aanleiding om een nieuwe te gaan bestellen. Zit nog wel te twijfelen over het voor de grap terugsturen (naar fastcardtech) om te kijken of garantie iets doet. Die "grap" kost natuurlijk wel verzendkosten, is toch ook weer een euro of 30 als ik me niet vergis. Niet helemaal kansloos omdat het scherm zelf helemaal niet gebroken is; als je de telefoon niet aanzet zie je niets dat op schade duidt, het lijkt inderdaad meer op een kapotte LCD of connector dan een kapot touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Laatst online: 14-09 15:40
YvoK schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:49:
[...]

Dat zeg ik dus ook altijd, blijft zuur als het dan toch gebeurt...

Ondertussen heb ik contact gehad met smartphonerepair.nl en smartphoneworld.nl; zij beginnen er niet aan omdat ze de telefoon niet kennen :-(

Van de verzekering mag ik een schadeformulier indienen, dat is dan wel een positief bericht. Geen toezeggingen, dus geen idee of en hoeveel er uitgekeerd wordt, maar voor mij voldoende aanleiding om een nieuwe te gaan bestellen. Zit nog wel te twijfelen over het voor de grap terugsturen (naar fastcardtech) om te kijken of garantie iets doet. Die "grap" kost natuurlijk wel verzendkosten, is toch ook weer een euro of 30 als ik me niet vergis. Niet helemaal kansloos omdat het scherm zelf helemaal niet gebroken is; als je de telefoon niet aanzet zie je niets dat op schade duidt, het lijkt inderdaad meer op een kapotte LCD of connector dan een kapot touchscreen.
Bij de verzekering heb je een goeie kans. Een collega van mij heeft ook een gebroken scherm van een HDC vergoed gekregen. Van Fastcardtech hoef je niks te verwachten, van service hebben ze nog niet gehoord, zelfs als je een DOA krijgt (dat is mijn eigen ervaring met ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:11:
Gorilla Glass is gewoon sterker dan standaard glas, daar kan je echt niet zomaar omheen. Het is alleen niet onbreekbaar, iets dat vreemd genoeg wel gedacht wordt. Zelfs Gorilla Glass is niet bestand tegen iemand die een telefoon op de stoep laat vallen.
[...]
Nergens wordt gesproken van onbreekbaar glas, het is gewoon versterkt glas dat daardoor beter bestand is tegen druk. Echter heeft het glas alsnog een punt waarop de druk te groot is en er beschadigingen ontstaan.
Vergeet ook niet dat Gorilla Glass maar een merk is, er zijn meer soorten gehard glas en vrijwel elke smartphone gebruikt een vorm van gehard glas.

Overigens kan je hier prima Mohs Scale of Mineral Hardness gebruiken. Zolang het gebruikte glas een hardheid lager dan dat van een ander materiaal heeft zal dat materiaal krassen veroorzaken op het glas. Zand heeft een hogere hardheid dan Gorilla Glass (wat ergens tussen 7 en 9 zit) en zal daardoor krassen veroorzaken. Een mes of sleutels hebben een hardheid lager dan Gorilla Glass en kunnen daardoor geen krassen maken, fysiek onmogelijk. Wel kunnen ze, met genoeg kracht, het glas breken.
Dat is inderdaad een heldere uitleg.

Misschien kun je voor je dochter dit toestel of deze kopen :+

[ Voor 10% gewijzigd door dbzdragon op 12-06-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
dbzdragon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Dat is inderdaad een heldere uitleg.

Misschien kun je voor je dochter dit toestel of deze kopen :+
Heb ik ook al aan gedacht, maar gisteravond lag het allemaal nog iets te gevoelig om die grap al te maken vrees ik... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
YvoK schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:12:
Die replacement voor 48 dollar had ik ook gezien, maar ik durf zo niet te zeggen of inderdaad alleen het touch screen kapot is of de lcd zelf ook. Ik heb ook al aan een losgeschoten connector gedacht, maar ja...
Als hij een beetje makkelijk open te maken is zou ik toch eens proberen om die connector te checken. Heb ook al een iPhone gerepareerd waar zo'n connector was losgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
Thmz159 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:29:
[...]

Als hij een beetje makkelijk open te maken is zou ik toch eens proberen om die connector te checken. Heb ook al een iPhone gerepareerd waar zo'n connector was losgekomen.
Ga ik zeker doen. Heb nog geen schroevendraaier die klein genoeg is, maar dat valt aan te schaffen. Het toestel kan uiteraard kapotter dan het nu is, maar bruikbaar is het toch al niet meer. Helaas geven mijn eerdere ervaringen met het vervangen van een touchscreen bij een Nintendo DS me niet veel hoop. Kreeg de pietepeuterige connectortjes niet goed en het apparaat ook niet echt goed in elkaar. Hoe dan ook, worth a try!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsurany schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:11:
Lang verhaal over Gorilla Glass...
Het probleem zit 'm gewoon in het design. Ze maken heel de voorkant en/of achterkant tot aan de rand van het toestel van glas zonder een fatsoenlijke meer uitstekende rand er omheen. Dan kun je nog zo'n sterk glas gebruiken, als ie valt dan is het gewoon stuk.
Ik heb mijn Sensation tot nu toe 2 keer schuin op z'n zijkant laten vallen waardoor deze wat krasjes op de behuizing heeft, maar bij een Samsung Galaxy S3 of S4 of meer van dat designtype zou op die manier heel de telefoon naar de klote zijn.
Blij dat ik niet zo'n Umi X2 heb besteld want die gaan ook op die manier kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft puur te maken met de druk die dan op het glas komt te staan, barsten in plaats van krassen. En dat is deels omdat er geen uitstekende rand is waardoor het scherm meer druk krijgt te verduren, maar ook met een uitstekende rand kan er nog steeds een flinke druk op het scherm komen te staan waardoor het scherm kan barsten.

Ach, in feite moet je gewoon niet je telefoon laten vallen, dat zou alles voorkomen.

Pagina: 1 ... 48 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.