Acties:
  • 0 Henk 'm!
elinx schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:35:
[...]

Deze bechmark van ca 7100 is wel met een 8225Q en qHD, dus dat is ongeveer gelijk aan een MTK6577T. Maar hier is weer sprake van ca.11000 voor deze Qualcomm (ook qHD). Dus veel meer waarde, dan een indicatie, kan je er niet aan hechten
Eerste is dualcore variant, tweede is quadcore variant.

@ Joosie: Enige waar ik over twijfel is de accu, vraag me af hoe deze zich in de praktijk zal gedragen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:39:
[...]
@ Joosie: Enige waar ik over twijfel is de accu, vraag me af hoe deze zich in de praktijk zal gedragen.
Dat blijft inderdaad de vraag.

In ander nieuws.. Beidou biedt ook een heet pepertje aan met dezelfde SoC. En die heeft dan weliswaar qHD.. maar Antutu levert:

Afbeeldingslocatie: http://www.pandawill.com/media/banner/2013-05-31_16_41_21M1Y%20(2).jpg

Dus tja.. van krachtpatsergehalte blijkt niks met die Qualcom 8225Q, zelfs niet op qHD i.v.m. menig MTK6589 toestel. Maar dat was ook nu net de verwachting bij menig tweaker no? Dus tja.. wat kun je bovendien verwachten voor zo weinig geld, alle waar naar zijn geld is nog steeds van toepassing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:11:
[...]

En daar is het mij primair alleen om te doen. Gamen doe ik wel op de pc en/of console. En die paar games die ik dan toch wel af en toe op start zijn grafisch nou weer niet zo zwaar dat die Qualcomm A5 SoC er moeite mee gaat krijgen lijkt me. Ik denk dat de grafische kracht van een MTK6589(T) in mijn gebruik gewoon best overkill te noemen is. Zolang ie vloeiend door de appdrawer heen gaat, apps snel opstart en sluit is het mij wel best.

Blijft natuurlijk staan dat willekeurig welk MTK6589T toestel tof is om te hebben 'omdat het kan voor ~€225' Maar als ik dan praktisch voor de helft van dat geld als nog een puik toestelletje kan krijgen, maar die qua specs niet in de buurt komt: /care. Het is ook maar net wat je eigen overweging is en wat je belangrijker vind. En of je bereid bent zoveel geld uit te geven.

Zo vind ik 225-160 = 65 euro (gebaseerd op $210 voor de iOcean X7 youth en $300 iOcean X7 elite) meerprijs voor de MTK6589T, 2GB RAM en 28GB ROM niet waard. Zoals ik al zei: dat die gpu in de T beter is dat zal, maar ik zal het nooit volledig benutten met mijn 'weinig gamegebruik. En dan blijft over: 1GB RAM extra is fijn, maar nodig? Neuh, niet als ik met mijn gebruik (en App2SD dat dan weer wel :+) het nog volhou met 512MB. En zoveel neerleggen dan om 28GB ROM extra binnen te halen? Koop een 32GB microsd en je hebt 1) meer geheugen en 2) je houdt meer geld in de knip.Noem mij een gierige Nederlandse student, maar ik weet een betere bestemming te geven aan €65 dan die stoppen in betere specs voor mijn chinaphone. :)
Je bent niet de enige die er zo over denkt.
Ik doe het nu met 256 mb RAM, dan merk je pas hoe weinig RAM je hebt.
En 512mb rom of iets dergelijks, maar met root-mount script kunnen verhogen naar ruim 1 gb.
60 euro voor 2gb ram en 32gb rom is mij ook teveel.
1gb ram wordt al wennen, wat een hoeveelheid ;)
Net als 4 gb rom. In combinatie met een sd kaart en ik heb weer geld beslaart. ;)
Oh wacht, dat deed ik al bij het bestellen van mn telefoon in china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij zit tussen de MT6577 en MT6589 in. Zelf heb ik niet bepaald behoefde aan cpu en gpu kracht maar liever NFC en een goede GPS ontvanger. Alleen de accu is een matig punt. De Faea F2 heeft als het goed is ook NFC maar wel sterkere accu.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
Tsurany schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:39:
[...]

Eerste is dualcore variant, tweede is quadcore variant.
.......
Overheen gelezen, bedankt, dat verklaart meteen ook het grote verschil.
Joosie200 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:50:
[...]
...
Dus tja.. van krachtpatsergehalte blijkt niks met die Qualcom 8225Q, zelfs niet op qHD i.v.m. menig MTK6589 toestel. Maar dat was ook nu net de verwachting bij menig tweaker no? Dus tja.. wat kun je bovendien verwachten voor zo weinig geld, alle waar naar zijn geld is nog steeds van toepassing :P
Een benchmark van 11000 voor een qHD is mi toch zo gek niet. Zeker voor de prijs. Het is toch een upgrade vanaf de MTK6577 waarvan de benchmark ca. 6000 bedraagt, wat voor de introductie van de MTK6589 de meest toegepaste cpu was in de lowcost toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:52:
Hij zit tussen de MT6577 en MT6589 in. Zelf heb ik niet bepaald behoefde aan cpu en gpu kracht maar liever NFC en een goede GPS ontvanger. Alleen de accu is een matig punt. De Faea F2 heeft als het goed is ook NFC maar wel sterkere accu.
Waar wil je NFC allemaal voor gebruiken als ik vragen mag? Ben wel benieuwd naar concrete toepassingen in Nederland. Ik zag dat MKBHD wel een item had gemaakt met NFC waar hij in 1 keer zijn telefooninstellingen kon wijzigen. Maar blijft het daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met NFC kun je paspoort gegevens uitlezen, maar daar houdt het wel zo'n beetje op eigenlijk. Ik heb NFC op mijn Nexus 7 en heb die altijd uit staan.

Als ik onder een steen geleefd heb en je nu wel met NFC kunt betalen in Nederland dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
De 2 toepassingen die ik zo kan noemen zijn navigatie en "nachtkastjestatus" :z
Een NFC stikker in je auto en je kunt automatisch gps en handsfree bellen inschakelen.
Eenzelfde stikker op je nachtkastje en je telefoongaat automatisch op stil, wifi uit, etc.
En zo zijn er vast nog wel wat toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
NFC voor in de auto zou inderdaad wel handig zijn.

Maar eigenlijk kan je ook al veel automatiseren met bv Tasker.

Op de Sony Fit serie zal standaard NFC zitten. Ik weet niet wat de mogelijkheden/voordelen zijn van NFC tov bluetooth, maar je kan blijkbaar direct een hotspot van je phone opstarten en je laptop verbinding laten maken.

Wat googlen levert ook wel leuke mogelijkheden op. Een tag hangen bij de wasmachine zodat automatisch een alarm ingesteld word voor wanneer je was gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Is toch wel handig dat NFC. Maar op moment is het voor mij niet echt een deal breaker. Hecht op dit moment meer waarde aan een goede GPS functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat m'n vader nogal de kwalijke gewoonte heeft om zijn telefoons de grond op te werken of buiten tussen ergens te laten rondslingeren terwijl ie met dingen bezig is, is hij er dit jaar al in geslaagd 3 el cheapo nokia's (clam shells van 20-30 € in de Mediamarkt in Aachen) naar de zak te helpen...

Een Sonim vond hij te duur en bij de basic modellen heb je niet eens een camera, dus dat interesseerde hem niet echt. Dan maar eens goed zoeken en uiteindelijk ben ik bij een LandRover Discovery V5 gekomen. Het toestel is gebouwd rond een generic dual-sim design Z3Z6Z7W met een SC8810 CPU erop. Het zou ook een MT6575 kunnen zijn... Het staat niet in de device info... Het hangt blijkbaar af van de versie van het bordje... Nu ja, dat boeit niet echt. Er staat een stock Android 4.0.4 op, dus dat is perfect en is niet zo moeilijk om te rooten indien nodig. Voor de rest is er geen lag te merken, zoomen op foto's en browser gaan zonder haperen, het verbindt zich sneller met het draadloos netwerk dan m'n Nokia Lumia verdorie :p

Anyway, dit is'm dan, de shock proof en dust proof smartphone:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TvKBKfI.jpg

Momenteel heb ik er nog niet mee gespeeld, buiten wat basic instellingen veranderen. Wat opvalt is dat het gemaakt is uit zo'n soort Fisher Price plastic. Je weet wel, van dat speelgoed dat kleuters dagelijks buiten mishandelen zonder dat het breeft of barst. Da's dus al positief. De battery cover moet je vastschroeven en sluit zich zo goed als hermetisch af. Alle connectors zitten verborgen onder een rubberen cover. Op het eerste zicht geen slecht toestel voor USD 80,-
Een Samsung XCover I kost ook al gauw EUR 269,- en is nog vrij delicaat ook...

Ik ben iig benieuwd hoelang deze het gaat overleven in de handen van m'n pa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:06:
................. Op het eerste zicht geen slecht toestel voor USD 80,-

Zo te zien lijkt het dat ie best lang zal overleven >:) Ik vind het eigenlijk wel een lekkere stevige werktelefoon of strandtelefoon (ivm zand) voor een goede prijs. En dan ook nog een smartphone met stock android! _/-\o_ Ik laat zelf ook regelmatig mijn telefoon vallen. Ben som nogal klunzig. 8)7 Laat even weten als je meer tests hebt uitgevoerd. Zou ik leuk vinden.

EDIT:
hahaha check dit filmpje _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door dbzdragon op 08-06-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dbzdragon schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:17:
[...]

Zo te zien lijkt het dat ie best lang zal overleven >:) Ik vind het eigenlijk wel een lekkere stevige werktelefoon of strandtelefoon (ivm zand) voor een goede prijs. En dan ook nog een smartphone met stock android! _/-\o_ Ik laat zelf ook regelmatig mijn telefoon vallen. Ben som nogal klunzig. 8)7 Laat even weten als je meer tests hebt uitgevoerd. Zou ik leuk vinden.

EDIT:
hahaha check dit filmpje _/-\o_
Als je m zat bent geef je hem gewoon aan je kat ;)
Overigens geeft dit filmpje wel een heel ander perspectief aan de zin: "je telefoon is gebrickt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol... Je moet dus echt moeite gaan doen om dat stuk te krijgen ^^
Ik had al een filmpje gezien waar het toestel in een aquarium gelegd wordt, maar datvan die Russen toont echt wel waar het allemaal tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Gisteren is mijn chinese Note 2 bezorgd, 6 dagen na aankoop.
http://www.aliexpress.com...ndroid-4-1/749126389.html
Echt een heel mooi toestel met een goed scherm wat goed reageert. Als je een galaxy S3 gewent bent, valt de software wat tegen, maar goed, dit is ook kale android.
Als toetsenbord gebruik ik het swype toetsenbord.
Dit heb ik als standaard ingesteld en werkt prima. Alleen als ik een herstart van het toestel uitvoer, dan staat het toetsenbord weer op het android toetsenbord. Heeft iemand een idee hoe je kunt instellen dat na een herstart de swype wordt meegestart ?
Dit geldt ook voor de achtergrond. Na een herstart staat deze elke keer weer op de standaard, ipv degene die ik heb ingesteld.
Wie heeft voor mijn de tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 10:29
Dit heb ik als standaard ingesteld en werkt prima. Alleen als ik een herstart van het toestel uitvoer, dan staat het toetsenbord weer op het android toetsenbord. Heeft iemand een idee hoe je kunt instellen dat na een herstart de swype wordt meegestart ?
Dat is een standaard bug van Android 4.1 en niets tegen te doen, anders dan een niet-betaald swipe toetsenbord te gebruiken (bijvoorbeeld TouchPal).

[ Voor 3% gewijzigd door wian_gn op 08-06-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Ik heb nog eens even goed gekeken naar dat filmpje en het schijnt niet de Discovery V5 te zijn die jij hebt, maar de "teXet TM-3200RGM" of de "AGM Rock V5". Deze laatste telefoons zitten in de range 220-250 USD en hebben ook GPS. Sommigen claimen dat de Discovery V5 alleen stoot- en stof- en spatwatervrij is. Dus niet waterproof. Ik zou even wachten met het onderdompelen van je telefoon in water totdat er meer zekerheid is. Dat hij tegen een stootje kan staat wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al ergens een fatsoenlijke review van de faea f1 te vinden? Als ik alles goed begrepen heb zou de eerste batch toch al verzonden zijn. Of is er helemaal nog geen verzonden batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Hier nog zo'n outdoor telefoon. Jammer van het 256mb geheugen en het ontbreken van 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:29:
Is er eigenlijk al ergens een fatsoenlijke review van de faea f1 te vinden? Als ik alles goed begrepen heb zou de eerste batch toch al verzonden zijn. Of is er helemaal nog geen verzonden batch?
Wat ik heb begrepen was de eerste batch een soort van "developers" batch, ik ben zelf ook aan het zoeken naar een eventuele review of iets in die trend, ben alleen nog niets tegengekomen.

Had ook nog wel verwacht dat bijv. Antelife en Pandawill hem ook zouden gaan verkopen, tot op heden nog niets van gezien op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Die Chinese websites zijn niet alleen goed voor goedkope smartphones maar ook voor goedkope satellietontvangers :D :*)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dbzdragon: Tot nu toe heeft m'n pa er nog geen in het water laten vallen. Wel wat regendruppels erop. Dus daar zou die Discovery wel tegen kunnen. Ik ga het in ieder geval niet allemaal uitproberen en hem er toch bijzeggen dat het niet de bedoeling is om nu nog minder op te letten XD
Als het stuk moest geraken, zal ik wel horen wat ermee gebeurd is. Deze zal het wel langer uithouden dan een half jaar ;)

Maar je hebt volkomen gelijk over die AGM Rock V5. Die discovery zal wel een namaak modelletje zijn. Anyway, het ding lijkt in elk geval stevig genoeg en qua performance valt het niet tegen. Zware apps en 3D games zullen niet zo goed draaien, maar dat boeit niet tbh.

Dit is trouwens de product page van die AGM: http://www.agmdevice.com/en/products_detail.asp?ID=51 en kost 1299,- CNY (163,- EUR) Dat valt op zich ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aloysxda schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:25:
Gisteren is mijn chinese Note 2 bezorgd, 6 dagen na aankoop.
http://www.aliexpress.com...ndroid-4-1/749126389.html
Echt een heel mooi toestel met een goed scherm wat goed reageert. Als je een galaxy S3 gewent bent, valt de software wat tegen, maar goed, dit is ook kale android.
Als toetsenbord gebruik ik het swype toetsenbord.
Dit geldt ook voor de achtergrond. Na een herstart staat deze elke keer weer op de standaard, ipv degene die ik heb ingesteld.
Wie heeft voor mijn de tip ?
je moet ervoor zorgen dat de Swype applicatie op het geheugen van je telefoon staat en niet op je SD kaart.
anders krijg je elke keer bij het opstarten alsnog het android-toestenbord in plaats van Swype.
FlowDesign schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:07:
Die Chinese websites zijn niet alleen goed voor goedkope smartphones maar ook voor goedkope satellietontvangers :D :*)
kun je die met micro-usb aan je telefoon koppelen en als externe gps gebruiken? :o

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 08-06-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:45:
[...]
kun je die met micro-usb aan je telefoon koppelen en als externe gps gebruiken? :o
Goed idee!! :o

Moet je wel een telefoon hebben die USB-OTG ondersteund :+ _O-

Edit: Ter info: Als iemand nog op zoek is naar USB-OTG kabeltjes, ik heb er nog een aantal thuis liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door FlowDesign op 08-06-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Goed idee!! :o

Moet je wel een telefoon hebben die USB-OTG ondersteund :+ _O-

Edit: Ter info: Als iemand nog op zoek is naar USB-OTG kabeltjes, ik heb er nog een aantal thuis liggen.
Jammer.
Volgens mij heeft mn bestelde iocean die nog moet aankomen dat niet.
Kan HDMI-out wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:45:
[...]
Nou zo ver van de realiteit zit je niet hoor. Toen de GPS-functionaliteit van mijn iPhone 3gs verloren ging heb ik het op die manier opgelost. Ipv een micro-usb (wat een Apple natuurlijk niet heeft) heb ik toen gebruik gemaakt van de bluetooth verbinding icm een bestaande app die je alleen kon installeren met een gejailbreakte telefoon. Kostte iets van 10 USD. Het werkte prima!

Ik heb de GPS muis nog liggen en zal deze zodra mijn X7 Youth binnenkomt als backup gebruiken ;-) Er zal vast wel een android app zijn die hetzelfde doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
hmmm iemand de happy hour gezien van pandawill voor maandag >:)

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
fvandenreek schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:09:
hmmm iemand de happy hour gezien van pandawill voor maandag >:)
Ben zelf niet echt te spreken over die telefoon als ik het volgende filmpje zie: YouTube: Tianhe H920+ MTK6589T Quad Core 5.0 Zoll Jelly Bean 4.2 Handy

Ziet er ERG goedkoop uit, kleuren van het scherm vind ik slecht. Soms reageert het toestel niet op de touches als die te snel komen: Bijv, als hij een nummer intoetst. Soms ook echt traag. Er is verder weinig te vinden over het toestel, maar puur uitgaand op die video, lijkt het mij geld verspilling als je ziet wat er verder nog meer op de markt komt/al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Tc662 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:29:
[...]

Ben zelf niet echt te spreken over die telefoon als ik het volgende filmpje zie: YouTube: Tianhe H920+ MTK6589T Quad Core 5.0 Zoll Jelly Bean 4.2 Handy

Ziet er ERG goedkoop uit, kleuren van het scherm vind ik slecht. Soms reageert het toestel niet op de touches als die te snel komen: Bijv, als hij een nummer intoetst. Soms ook echt traag. Er is verder weinig te vinden over het toestel, maar puur uitgaand op die video, lijkt het mij geld verspilling als je ziet wat er verder nog meer op de markt komt/al is.
Als je goed kijkt zie je dat de rom nog niet gestabiliseerd is, waardoor deze nog laggy reageerd, echter later in het filmpje is het over.. Wat wel echt teleurstellend is is de antutu score... 13000 voor een T pffff. lijkt me niet echt de moeite waard te worden.

Volgens GIZCHINA komt het uit de star fabriek, dus qua afwerking zal het wel oké zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tc662 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:29:
[...]

Alleen de verpakking oogt al goedkoop: "multimedia smartphone" in alle kleuren van de regenboog. En een gekopieerd Amoled HD logo zoals we die van Samsung kennen, lijkt me niet dat deze ook Amoled heeft?!
Telefoon oogt ook goedkoop, de kleurenverhouding is inderdaad niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Is er iemand bekend met de verschillen de top lagen van het scherm?

Wat is nu eigenlijk het verschil in gorilla glass en gorilla glass 2, fully laminated en glass on glass?

Mij lijk het gorilla glas 2 het hardste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gorilla Glass 2 is idd de opvolger van de eerste versie en dus beter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
-The_Mask- schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:08:
Gorilla Glass 2 is idd de opvolger van de eerste versie en dus beter.
ik bedoelde eigenlijk meer de verhouding tov glass on glass en fully laminated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:46
Wat een interessante telefoons worden hier besproken, wel overweldigend al die opties.

Zit te denken over de Huawei Honor 2 / H615. Volgens mij heeft die ook wel een behoorlijk helder scherm, maar ik weet niet hoe hij zich verhoud tot andere Chinese telefoons. Lees hier ook niet zoveel over schermhelderheid valt me op. Iemand enig idee?

Misschien is die Huawei ook wat te stevig hoor qua specs. Ik kom van een HTC Desire af, wil vooral graag wat meer snelheid en dat er wat meer info op mijn scherm past.

[ Voor 21% gewijzigd door musicfreak op 09-06-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Omdat m'n vader nogal de kwalijke gewoonte heeft om zijn telefoons de grond op te werken of buiten tussen ergens te laten rondslingeren terwijl ie met dingen bezig is, is hij er dit jaar al in geslaagd 3 el cheapo nokia's (clam shells van 20-30 € in de Mediamarkt in Aachen) naar de zak te helpen...

Een Sonim vond hij te duur en bij de basic modellen heb je niet eens een camera, dus dat interesseerde hem niet echt. Dan maar eens goed zoeken en uiteindelijk ben ik bij een LandRover Discovery V5 gekomen. Het toestel is gebouwd rond een generic dual-sim design Z3Z6Z7W met een SC8810 CPU erop. Het zou ook een MT6575 kunnen zijn... Het staat niet in de device info... Het hangt blijkbaar af van de versie van het bordje... Nu ja, dat boeit niet echt. Er staat een stock Android 4.0.4 op, dus dat is perfect en is niet zo moeilijk om te rooten indien nodig. Voor de rest is er geen lag te merken, zoomen op foto's en browser gaan zonder haperen, het verbindt zich sneller met het draadloos netwerk dan m'n Nokia Lumia verdorie :p

Momenteel heb ik er nog niet mee gespeeld, buiten wat basic instellingen veranderen. Wat opvalt is dat het gemaakt is uit zo'n soort Fisher Price plastic. Je weet wel, van dat speelgoed dat kleuters dagelijks buiten mishandelen zonder dat het breeft of barst. Da's dus al positief. De battery cover moet je vastschroeven en sluit zich zo goed als hermetisch af. Alle connectors zitten verborgen onder een rubberen cover. Op het eerste zicht geen slecht toestel voor USD 80,-

Ik lees dat hij geen 2100 mhz ondersteund, kan je er dan wel 3g met krijgen?
bij ons in belgië hebben we enkel 3g over 2100 mhz, 2g gaat over de gewone GSM band denk ik he?
Dus dat zou in principe moeten blijven werken, ik ken ook iemand die hier lichtjes in geintresseerd is, dus zou leuk zijn mochten we hier wat meer over te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
robin-sips2 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:04:
[...]
bij ons in belgië hebben we enkel 3g over 2100 mhz, 2g gaat over de gewone GSM band denk ik he?
Dus dat zou in principe moeten blijven werken, ik ken ook iemand die hier lichtjes in geintresseerd is, dus zou leuk zijn mochten we hier wat meer over te weten komen.
Goede vraag. Dat was me nog niet opgevallen. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Op zich is het wel een interessante telefoon. Volgens deze verkoper is ondersteund de telefoon geen 3g, maar enkel 2g. Jammer dan. Blijft een interessant toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
musicfreak schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:49:
Wat een interessante telefoons worden hier besproken, wel overweldigend al die opties.

Zit te denken over de Huawei Honor 2 / H615. Volgens mij heeft die ook wel een behoorlijk helder scherm, maar ik weet niet hoe hij zich verhoud tot andere Chinese telefoons. Lees hier ook niet zoveel over schermhelderheid valt me op. Iemand enig idee?

Misschien is die Huawei ook wat te stevig hoor qua specs. Ik kom van een HTC Desire af, wil vooral graag wat meer snelheid en dat er wat meer info op mijn scherm past.
Ik ben zelf van een desire naar een jiayu g3 gegaan, echt een geweldige vooruit gang...
Het verschil met de huidige toestellen is nog veel groter, check pagina 1 voor leuke opvolgers van je desire ;)
Ik vind die huawei's een beetje over priced....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei is absoluut niet over priced ( Goed als jij hem importeert zul je natuurlijk iets meer betalen dan de Chinees of Ollander die op vakantie gaat naar China ) , Huawei moet je in het zelfde straatje plaatsen als Samsung en dan zul je zien dat ze zo'n 40% a 50% goedkoper zijn dan Samsung en hun software is niet zo bloated als bij Samsung.

Een Huawei Honor 2 2GB is namelijk net zo goed als een Samsung Galaxy S3, maar heeft wel meer RAM dan de Samsung Galaxy S3.

Toen de Huawei Honor 2 net uit was toen was er ook nog geen S4 van Samsung, dus toen was het echt prijsverschil van ongeveer 50%.

Jiayu zit gewoon in een andere straatje en die is niet zomaar zoveel goedkoper dan Huawei, die camera op de Jiayu G3 hadden ze net zo goed weg kunnen laten zo waardeloos is die wat ik gezien en gelezen heb.

Uiteraard bieden de telefoons die hier langs komen wel veel bang for buck, maar je kunt niet alles hebben, dus zijn er wel andere dingen die mindere zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:51:
Huawei is absoluut niet over priced, Huawei moet je in het zelfde straatje plaatsen als Samsung en dan zul je zien dat ze zo'n 40% a 50% goedkoper zijn dan Samsung en hun software is niet zo bloated als bij Samsung.

Een Huawei Honor 2 2GB is namelijk net zo goed als een Samsung Galaxy S3, maar heeft wel meer RAM dan de Samsung Galaxy S3.

Toen de Huawei Honor 2 net uit was toen was er ook nog geen S4 van Samsung, dus toen was het echt prijsverschil van ongeveer 50%.

Jiayu zit gewoon in een andere straatje en die is niet zomaar zoveel goedkoper dan Huawei, die camera op de Jiayu G3 hadden ze net zo goed weg kunnen laten zo waardeloos is die wat ik gezien en gelezen heb.

Uiteraard bieden de telefoons die hier langs komen wel veel bang for buck, maar je kunt niet alles hebben, dus zijn er wel andere dingen die mindere zijn.
Huawei is juist niet vergelijkbaar met Samsung, en dat is ook de reden dat ze overpriced zijn.
Meer de middenweg, jiayu is de minste, daarna Huawei, maar Samsung laat beide fabrikanten makkelijk achter zich.
Huawei is groot in China, Samsung is internationaal (op 1 na) de grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:51:
Huawei is absoluut niet over priced, Huawei moet je in het zelfde straatje plaatsen als Samsung en dan zul je zien dat ze zo'n 40% a 50% goedkoper zijn dan Samsung en hun software is niet zo bloated als bij Samsung.

Was niet de bedoeling je gevoelige "Huawai" snaar te raken ;)

Idd camera is idd niet top op een g3 net als de gps :9
Maar ik wil aangeven dat er op dit moment weer een vooruit gang is in de chinese toestellen tov het moment toen de Huawai de Honor2 uitbracht, en vanuit dat standpunt heb je voor $ 100 minder misschien ook wel een echt leuke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:56:
[...]

Huawei is juist niet vergelijkbaar met Samsung, en dat is ook de reden dat ze overpriced zijn.
Meer de middenweg, jiayu is de minste, daarna Huawei, maar Samsung laat beide fabrikanten makkelijk achter zich.
Als je internationaal bekijkt wel ja, maar daar kijk ik niet na, ik kijk gewoon naar China en daar is Huawei een merk als Philips in Nederland en Huawei is minstens zo goed als Samsung en wat mij betreft beter dan Samsung, alleen Samsung is grotere, maja HTC is ook een kleinere spelere dan Samsung, dus HTC is ook overpriced.

Maar China is zo groot dat die markt eigenlijk net zo groot is als geheel Europa ofzo, ik vind Huawei dus niet overpriced, want ze zetten gewoon producten op markt die echt niet onder doen voor bijvoorbeeld die Galaxy S3 en die producten kosten bijna de helft minder ( Je kunt niet Huawei de schuld geven dat de Nederlandse staat ook BTW wilt over producten die niet in Nederland verkocht worden ).

Je zou merken als Jiayu eerdere underpriced noemen en ik vermoed dat je als fabriekswerknemer van Jiayu niet echt goeie arbeidsomstandigheden hebt en maar een mager loontje krijgt, die lage prijs moet ergens vandaan komen.
fvandenreek schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Was niet de bedoeling je gevoelige "Huawai" snaar te raken ;)

Idd camera is idd niet top op een g3 net als de gps :9
Maar ik wil aangeven dat er op dit moment weer een vooruit gang is in de chinese toestellen tov het moment toen de Huawai de Honor2 uitbracht, en vanuit dat standpunt heb je voor $ 100 minder misschien ook wel een echt leuke telefoon.
Ja je hebt ook leuke big bang for buck telefoons, maar als je pech hebt is het gewoon duurkoop en het lijkt me heel lullig dat je plots niet bereikbaar bent met je bang for buck telefoon omdat ie weer bleef hangen bijvoorbeeld.

Vandaar dat ik ook erop reageerde dat Huawei niet overpriced is, het is ook de software wat gewoon beter is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
dutchgio schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:56:
[...]

Dus als het (iets) minder is dan Samsung is het overpriced ? En Samsung is zelf niet overpriced ?
Als ik de S4 vergelijk met de S3 (9105) vind ik de eerste ook overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Laatst online: 28-04 21:19
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Als je internationaal bekijkt wel ja, maar daar kijk ik niet na, ik kijk gewoon naar China en daar is Huawei een merk als Philips in Nederland en Huawei is minstens zo goed als Samsung en wat mij betreft beter dan Samsung, alleen Samsung is grotere, maja HTC is ook een kleinere spelere dan Samsung, dus HTC is ook overpriced.

Maar China is zo groot dat die markt eigenlijk net zo groot is als geheel Europa ofzo, ik vind Huawei dus niet overpriced, want ze zetten gewoon producten op markt die echt niet onder doen voor bijvoorbeeld die Galaxy S3 en die producten kosten bijna de helft minder.

Je zou merken als Jiayu eerdere underpriced noemen en ik vermoed dat je als fabriekswerknemer van Jiayu niet echt goeie arbeidsomstandigheden hebt en maar een mager loontje krijgt, die lage prijs moet ergens vandaan komen.

[...]

Ja je hebt ook leuke big bang for buck telefoons, maar als je pech hebt is het gewoon duurkoop en het lijkt me heel lullig dat je plots niet bereikbaar bent met je bang for buck telefoon omdat ie weer bleef hangen bijvoorbeeld.

Vandaar dat ik ook erop reageerde dat Huawei niet overpriced is, het is ook de software wat gewoon beter is.
Ik ben het met je eens dat Huawei wel net een klasse hoger is als bijvoorbeeld Jiayu, maar ik denk dat de werkomstandigheden echt niet zoveel verschillen, zal allebei gewoon ondermaats zijn.

En het software argument ben ik het ook niet mee eens. Ik heb met zowel mijn iOcean als mijn Zopo C2 eigenlijk gewoon stock android zonder bloatware gekregen. Goed, bij de iOcean één Chinese app, maar dat is nou ook weer geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Dacht dat Samsung s'werelds grootste/best verkopende telefoonfabrikant was.

Ik heb trouwens de G3 een paar maanden gehad maar waar ik niks over te klagen had was de camera. Ik vond 'm prima foto's maken.

Is er trouwens iemand in dit forum die chinees kan lezen/vertalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
poema schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:21:
Dacht dat Samsung s'werelds grootste/best verkopende telefoonfabrikant was.

Ik heb trouwens de G3 een paar maanden gehad maar waar ik niks over te klagen had was de camera. Ik vond 'm prima foto's maken.

Is er trouwens iemand in dit forum die chinees kan lezen/vertalen?
Bij Google Chrome kan je het toch automatisch laten vertalen. Is meestal wel leesbaar op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gingerbread schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Ik ben het met je eens dat Huawei wel net een klasse hoger is als bijvoorbeeld Jiayu, maar ik denk dat de werkomstandigheden echt niet zoveel verschillen, zal allebei gewoon ondermaats zijn.

En het software argument ben ik het ook niet mee eens. Ik heb met zowel mijn iOcean als mijn Zopo C2 eigenlijk gewoon stock android zonder bloatware gekregen. Goed, bij de iOcean één Chinese app, maar dat is nou ook weer geen ramp.
Software argument doel ik er meer op dat men gewoon de software blijft verbeteren, de GPU van mijn Huawei Honor 2 doet het nu bijvoorbeeld veel betere dan eerst.

Vele zien hier stock Android als voordeel, maar ik vind dat stock Android nog tekortkomingen heeft welke een skin vaak dat weer oplost, zo is die stock bel app waardeloos en ben ik blij dat Huawei zelf eentje gemaakt heeft die er betere uitziet.
Gingerbread schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:22:
[...]

Bij Google Chrome kan je het toch automatisch laten vertalen. Is meestal wel leesbaar op die manier.
Ik wou ookal Google translate noemen, maar inderdaad via Google Chrome :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Klopt, maar als ik de vertaling lees (naar engels, wat duidelijker is dan nederlands) snap ik 't nog niet helemaal.

N9使用注意事项:
N9电池内置,怕没有电,不要把电池电量用到自动关机后再充电,这样对
电池损伤很大,而且也有可能导致电池耗尽无法开机,无法充进电。
本店推出特色服务,电池可免费包换三年,亲们不用再担心内置电池出问题麻烦。

Google:

N9 Caution:
N9 built-in battery, fear no electricity, do not use automatic shutdown before the battery charge , so that the
Battery great damage, but may also lead to can not run out of battery power, you can not charge into the electricity .
Our launch special service, three years free replacement battery, parents who do not have to worry about problems with built-in battery trouble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
poema schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:27:
Klopt, maar als ik de vertaling lees (naar engels, wat duidelijker is dan nederlands) snap ik 't nog niet helemaal.

N9使用注意事项:
N9电池内置,怕没有电,不要把电池电量用到自动关机后再充电,这样对
电池损伤很大,而且也有可能导致电池耗尽无法开机,无法充进电。
本店推出特色服务,电池可免费包换三年,亲们不用再担心内置电池出问题麻烦。

Google:

N9 Caution:
N9 built-in battery, fear no electricity, do not use automatic shutdown before the battery charge , so that the
Battery great damage, but may also lead to can not run out of battery power, you can not charge into the electricity .
Our launch special service, three years free replacement battery, parents who do not have to worry about problems with built-in battery trouble.
Ik zou zeggen dat er staat:
De N9 heeft een ingebouwde batterij, laat hem niet helemaal leeglopen voordat je begint met opladen, want dat is slecht voor de batterij. Het kan er ook voor zorgen dat je hem niet meer kan opladen.

We hebben ook een speciale service, waarbij we 3 jaar lang je batterij vervangen, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de levensduur van je ingebouwde batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Ah, zo had ik er nog niet naar gekeken. Zat in mijn hoofd met exploderende batterijen. Dank U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
fvandenreek schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:02:
[...]
Ik ben zelf van een desire naar een jiayu g3 gegaan, echt een geweldige vooruit gang...
Het verschil met de huidige toestellen is nog veel groter, check pagina 1 voor leuke opvolgers van je desire ;)
<knip>
Grappig dat jij ook van een Desire afkomt. Als ik naar de andere 720p toestellen in de OP kijk t/m 4,5 inch dan kom ik op de volgende modellen:
Xiaomi M2S
Meizu MX2
Jiayu G3S
Xiaomi M2A
Faea F1
Cubot GT99

Zijn dit alle interessante toestellen of mis ik er nog één? Het zou mooi zijn om te weten welke de beste schermen hebben, daar kan ik weinig over terugvinden zoals ik al schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
musicfreak schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:07:
[...]

Grappig dat jij ook van een Desire afkomt. Als ik naar de andere 720p toestellen in de OP kijk t/m 4,5 inch dan kom ik op de volgende modellen:
Xiaomi M2S
Meizu MX2
Jiayu G3S
Xiaomi M2A
Faea F1
Cubot GT99

Zijn dit alle interessante toestellen of mis ik er nog één? Het zou mooi zijn om te weten welke de beste schermen hebben, daar kan ik weinig over terugvinden zoals ik al schreef.
Lenovo a820?

Ik hoop dat de Faea F1 snel populair word, want ik wil hem met 2 batterijen en eventueel een case.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
[...]

Xiaomi M2S
Meizu MX2
Jiayu G3S
Xiaomi M2A
Faea F1
Cubot GT99

Als ik zelf geen dual sim nodig zou hebben zou ik zeker voor een xiaomi gaan!
Gorilla glass en gigantische benchmark!
En niet te vergeten miui, ik vind dit persoonlijk een heel fijn besturings systeem.

Je gaf aan dat je zelf echt meer content in scherm wilde zien, als dit echt belangrijk ik zou ik toch overwegen om een groter scherm te nemen, tussen 4,5 en 5,0.

Ik overweeg zelf op dit moment een newman k1 en een umi x2 ( welke een IPS screen heeft,met Corning II gorilla glass, 2.5D bent glass,
OGS full lamination)

Gebruik je op je desire een custom rom? en is dit belangrijk voor je toekomstige telefoon?

[ Voor 4% gewijzigd door fvandenreek op 09-06-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Is er al iemand in het bezit van de Lenovo K900? Vind het een prachtig toestel en ben aan het overwegen hem te bestellen. Zelfs al een mock-up gemaakt om een feeling van het formaat te krijgen, ligt goed in de hand en past in de broekzak!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Het is gewoon jammer dat de K900 geen uitbreidbaar geheugen heeft .
En dan de Lenovo Magic UI dat is ook niet helemaal lekker werken kan ik je al melden .
Gelukkig hebben ze nu wel de Gapps erbij gedaan want zonder dat werkt hij echt niet lekker.
Ik heb het ook op de K860i gehad .
xp7amrkr schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:07:
Is er al iemand in het bezit van de Lenovo K900? Vind het een prachtig toestel en ben aan het overwegen hem te bestellen. Zelfs al een mock-up gemaakt om een feeling van het formaat te krijgen, ligt goed in de hand en past in de broekzak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
xp7amrkr schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:07:
Hij ziet er in elk geval wel erg mooi uit, een van de mooiere toestellen die ik ken. En het voordeel is natuurlijk ook de snelheid, als ik de benchmarks kan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:39
[...]

Xiaomi M2S
Meizu MX2
Jiayu G3S
Xiaomi M2A
Faea F1
Cubot GT99

De Jiayu G3S is 4,5 inch, maar zijn afmetingen zijn groter dan de 4,7 inch Jiayu G4, dus die kan je ook nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@musicfreak

Die cubot is in de woensdag aanbieding bij pandawill, dus als je snel beslist bij je echt geen drol kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
fvandenreek schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:34:
@musicfreak

Die cubot is in de woensdag aanbieding bij pandawill, dus als je snel beslist bij je echt geen drol kwijt :)
Das de roze :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
ik zou zeggen mooi rood :)

Maar ja misschien krijg je wel een random colour ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Als er andere backcovers verkrijgbaar waren had ik het overwogen, maar vind de kleur niet zo fancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Hoe kun je zien wanneer een aanbieding is bij Pandawill? Ik zie het toestel wel onder featured items staan, maar er staat nergens iets over een bonus op woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
links op happy hour klikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Bedankt!

"5 items on shelf"...toch een mooie prijs. Vraag me af of ze nog steeds winst maken met zo'n prijs en in dat verlengde wat dan de inkoopprijs zou zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door dbzdragon op 09-06-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb nu een galaxy s3, maar ben heel nieuwsgierig naar zo'n chinaphone. Nu zie ik dat er morgen bij pandawill de h920 in de happyhour zit. Ik was na wegstrepen van interessante toestellen bij d h920 en de zopo c3. Bij bijv pandawill staat de c3 op preorder en bij antelife kan ik hem wel bestellen. Is het de moeite waard voor die 75 dollar verschil? Gezien de specs gelijk lijken. Ik neig nu naar morgenochtend de h920 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
fvandenreek schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:05:
[...]
Je gaf aan dat je zelf echt meer content in scherm wilde zien, als dit echt belangrijk ik zou ik toch overwegen om een groter scherm te nemen, tussen 4,5 en 5,0.
Dank voor alle tips! Ik vind 5 inch telefoons zo heftig groot, moet vast nog een beetje wennen maar ik weet ook niet helemaal zeker of ik wel zo'n bakbeest in mijn broekzak wil. :-)
Gebruik je op je desire een custom rom? en is dit belangrijk voor je toekomstige telefoon?
Jep, ik heb er diverse gehad, draaide tot nu toe met MildWild V-4.9 JG Based on Oxygen 2.3.2 en heb laatst ook even Slim VJ Jelly Bean 4.2.2 - v2.0 gedraaid. Ben vooral met Custom ROMs begonnen omdat ik dan meer ruimte voor apps had (met aangepaste HBOOT, meer ruimte voor /system). Als een custom rom mooie snelheid, batterij of andere tweaks bevat dan ben ik wel genegen 'm uit te proberen. Zou het erg jammer vinden als een fabrikant geen updates naar volgende Android versies uitbrengt en er ook geen custom roms zouden zijn.
Vallen hierdoor bepaalde merken / typen af?

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 09-06-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFDev schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:48:
Ik heb nu een galaxy s3, maar ben heel nieuwsgierig naar zo'n chinaphone. Nu zie ik dat er morgen bij pandawill de h920 in de happyhour zit. Ik was na wegstrepen van interessante toestellen bij d h920 en de zopo c3. Bij bijv pandawill staat de c3 op preorder en bij antelife kan ik hem wel bestellen. Is het de moeite waard voor die 75 dollar verschil? Gezien de specs gelijk lijken. Ik neig nu naar morgenochtend de h920 :)
Het is wel een flinke downgrade vanaf een S3, besef dat wel. Je kan er wellicht in accu capaciteit op vooruit gaan maar verder heb je een vrij inferieure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
musicfreak schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:53:
[...]
Alles met een mediatek chipset valt dan zo ongeveer af omdat de drivers niet beschikbaar zouden zijn, en xiaomi heeft een ban aan de broek op xda-developers vanwege zich niet aan de spelregels voor vrije software houden.

Dat maakt de keuze wel een stuk makkelijker...
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:23
fvandenreek schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:05:
[...]

Als ik zelf geen dual sim nodig zou hebben zou ik zeker voor een xiaomi gaan!
Gorilla glass en gigantische benchmark!
En niet te vergeten miui, ik vind dit persoonlijk een heel fijn besturings systeem.

Ik overweeg zelf op dit moment een newman k1 en een umi x2 ( welke een IPS screen heeft,met Corning II gorilla glass, 2.5D bent glass,
OGS full lamination)

+1 voor Xiaomi ook al heeft hij dragontrail glas en daarbij iedere week updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
TFDev schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:48:
Ik zou die h920 links laten liggen. Vind ik verspilling van geld. 1-2 paginas terug wordt ook uitgelegd waarom.
Even kort samengevat:

H920 heeft een minder scherm, oogt erg goedkoop (Betekent dus ook vaak dat de bouwkwaliteit bagger is) is "merkloos", de software is niet goed geoptimaliseerd > soms lagged ie.

Je hebt momenteel een S3, wat een pracht van een telefoon is. Zopo C3 zou misschien iets sneller zijn en een iets beter scherm hebben. Zelf zou ik bij je S3 blijven en wachten op een nieuwe generatie.

Ik zeg hier misschien bij de C3. De Zopo C3 zou dus ook stukken langzamer kunnen zijn en een stukken mindere scherm kunnen hebben. Dat is afwachten tot ie echt uitkomt en hoe de software is geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
In dat geval wacht ik nog lekker even. Het is ook niet dat deze telefoon slecht is, maar ik wil dr niet op achteruit gaan. Alleen zo'n full hd scherm trekt mij heel erg, en ik ga geen 500+ uitgeven.

Dank tot zover, en ik hou dit topic lekker in de gaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
TFDev schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:11:
In dat geval wacht ik nog lekker even. Het is ook niet dat deze telefoon slecht is, maar ik wil dr niet op achteruit gaan. Alleen zo'n full hd scherm trekt mij heel erg, en ik ga geen 500+ uitgeven.

Dank tot zover, en ik hou dit topic lekker in de gaten! :)
Ik denk niet dat je erop achteruit gaat met de Zopo C3. Ik denk dat hij behoorlijk vergelijkbaar gaat zijn met de S3 met alleen een beter scherm. Ik vind persoonlijk de Zopo C2 al een beter scherm hebben dat de galaxy S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 19:58

GS88

π raat

Ik heb zelf een beetje gezocht bij LighTake, DX en FocalPrice, maar ben zelf niks tegengekomen.

Zijn er ook goede bang-for-bucks telefoons met een scherm niet groter dan 4.3"? Heb gezocht b.v. naar de combo MT6589 (omdat deze processor een lage prijs combineert met redelijk goede prestaties.. in die prijsrange dan iig) met een 4.3". Maar tot nu toe is mijn zoektocht nog steeds zonder succes. :')

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
GS88 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:31:
Maar tot nu toe is mijn zoektocht nog steeds zonder succes. :')
Mijne ook :(. Xiaomi is te duur, en de rest heeft allemaal verouderde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Tc662 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:19:
[...]

Ik denk niet dat je erop achteruit gaat met de Zopo C3. Ik denk dat hij behoorlijk vergelijkbaar gaat zijn met de S3 met alleen een beter scherm. Ik vind persoonlijk de Zopo C2 al een beter scherm hebben dat de galaxy S3.
Maar is hij nou wel of niet leverbaar? Bij pandawill staat hij als pre order. En bij antelife kan ik niks van een preorder status vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin-sips2 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:04:
[...]

Het 3G gedeelt werkt inderdaad niet. We hebben dat getest door een MMSje te sturen.
Omdat m'n pa toch geen mobiel internet gebruikt, is dat nog niet zo erg. Via Edge zou dat in principe wel moeten lukken? Ik ga het wel eens verder uitzoeken.

Valt dat eventueel te modden, die frequenties voor 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Jep, ik heb er diverse gehad, draaide tot nu toe met MildWild V-4.9 JG Based on Oxygen 2.3.2 en heb laatst ook even Slim VJ Jelly Bean 4.2.2 - v2.0 gedraaid. Ben vooral met Custom ROMs begonnen omdat ik dan meer ruimte voor apps had (met aangepaste HBOOT, meer ruimte voor /system). Als een custom rom mooie snelheid, batterij of andere tweaks bevat dan ben ik wel genegen 'm uit te proberen. Zou het erg jammer vinden als een fabrikant geen updates naar volgende Android versies uitbrengt en er ook geen custom roms zouden zijn.
Ik zou dan zeker eerst eens op needrom kijken, en kijken hier op tweakers en op xda waar eigenlijk een paar custom roms voor zijn ... het zijn geen desire's you know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Tc662 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:03:
[...]

Ik zou die h920 links laten liggen. Vind ik verspilling van geld. 1-2 paginas terug wordt ook uitgelegd waarom.
Even kort samengevat:

H920 heeft een minder scherm, oogt erg goedkoop (Betekent dus ook vaak dat de bouwkwaliteit bagger is) is "merkloos", de software is niet goed geoptimaliseerd > soms lagged ie.

Je hebt momenteel een S3, wat een pracht van een telefoon is. Zopo C3 zou misschien iets sneller zijn en een iets beter scherm hebben. Zelf zou ik bij je S3 blijven en wachten op een nieuwe generatie.

Ik zeg hier misschien bij de C3. De Zopo C3 zou dus ook stukken langzamer kunnen zijn en een stukken mindere scherm kunnen hebben. Dat is afwachten tot ie echt uitkomt en hoe de software is geoptimaliseerd.
UITGELEGD? Op basis van 1 youtube filmpje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
guapper schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:59:
[...]

Alles met een mediatek chipset valt dan zo ongeveer af omdat de drivers niet beschikbaar zouden zijn, en xiaomi heeft een ban aan de broek op xda-developers vanwege zich niet aan de spelregels voor vrije software houden.

Dat maakt de keuze wel een stuk makkelijker...
:P
Ehm ja, beperkter zou je ook kunnen zeggen... :) Voor Xiaomi zie ik inderdaad geen custom roms op XDA, voor de Huawei Honor 2 / Ascend G615 echter ook niet. Heb je qua software bij Xiaomi nog andere keus dan Miui? Wel mooi dat dat vaak geupdate wordt, iedere week zelfs.
Als custom ROMS voor de Mediateks lastig worden, dan zou het wel fijn zijn als een fabrikant een beetje ondersteuning blijft bieden qua volgende Android versies. Volgens mij zijn Huawei en Newman hier wel goed in, klopt dat? Hoe zit het met de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een interessante 4,5" 720p telefoon: http://www.gizchina.com/2...quad-core-unboxing-video/
Review volgt later, ze hebben m net ontvangen daar. Positief punt zijn de kleuren, eens wat anders, leuke afwisseling. Accu is wat aan de kleine kant maar het scherm ook dus wellicht helpt dat.
musicfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:12:
[...]

Ehm ja, beperkter zou je ook kunnen zeggen... :) Voor Xiaomi zie ik inderdaad geen custom roms op XDA, voor de Huawei Honor 2 / Ascend G615 echter ook niet. Heb je qua software bij Xiaomi nog andere keus dan Miui? Wel mooi dat dat vaak geupdate wordt, iedere week zelfs.
Als custom ROMS voor de Mediateks lastig worden, dan zou het wel fijn zijn als een fabrikant een beetje ondersteuning blijft bieden qua volgende Android versies. Volgens mij zijn Huawei en Newman hier wel goed in, klopt dat? Hoe zit het met de rest?
Ondersteuning gaat bij vrijwel geen enkele fabrikant verder dan een nieuw model uitbrengen die de nieuwste Android versie draait. Support is niet interessant, verdienen ze niet aan. Je mag al blij zijn als je updates krijgt met bug fixes. Ik zou in ieder geval van geen enkele Chinese telefoon verwachten dat je een upgrade krijgt naar Android 4.3 of Android 5.0.

[ Voor 76% gewijzigd door Tsurany op 10-06-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat vinden jullie van de Beidou Hot Pepper LA-Q1

http://www.pandawill.com/...hd-ips-screen-p75594.html

Ik kan er niet veel informatie over vinden op internet

- Tegra 3
- 4.7" 720p
- 1GB/4GB
- $ 160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Tsurany schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:30:
Ondersteuning gaat bij vrijwel geen enkele fabrikant verder dan een nieuw model uitbrengen die de nieuwste Android versie draait. Je mag al blij zijn als je updates krijgt met bug fixes. Ik zou in ieder geval van geen enkele Chinese telefoon verwachten dat je een upgrade krijgt naar Android 4.3 of Android 5.0.
Ai, dat is jammer. Dan zou ik er eerder naar neigen om dan maar een wat goedkopere Chinese phone te halen met minder specs (ik weet het, een Chinese smartphone is sowieso goedkoper, maar je hebt natuurlijk nog wel verschillen). Dan kan ik over een jaar of twee weer een andere aanschaffen.
Als je zegt bij vrijwel geen enkele fabrikant, zijn er dan nog uitzonderingen? Xiaomi met Miui neem ik aan, of andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:12:
[...]

Voor de Huawei Honor 2 zijn wel custom roms en een daarvan is miui en dan nog een aantal stock based custom roms.

Voor de Huawei Honor 2 is trouwens een Android 4.2 update aangekondigd en het toestel heeft al meerdere bug fix updates gehad en een update van 4.0.4 naar 4.1.2 en ze blijven door ontwikkelen.

Overigens ben ik allang niet meer update geil, ik draai op mijn MK808B juist Android 4.1.2 terwijl er wel al een Android 4.2 update voor uit is, ik heb dus liever dat de firmware zo bug vrij is als mogelijk, bij Android maakt het toch weinig uit als je een oudere Android versie draait, bij iOS is dat een heel andere verhaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Heeft er iemand al een keer gekeken naar de Vowney V5 Pro?

Hij heeft een mtk6589 processor, full hd display, en het belangrijkste: Gorilla Glass

En dat voor maar $179 en in stock

http://www.fastcardtech.com/goods.php?u=57053&id=8786

Lijkt me best aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Laatst online: 04-05-2024
@ivo001,

voor zover ik kan zien is het een 720 scherm...? wel een goede prijs zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:49:
[...]

Ai, dat is jammer. Dan zou ik er eerder naar neigen om dan maar een wat goedkopere Chinese phone te halen met minder specs (ik weet het, een Chinese smartphone is sowieso goedkoper, maar je hebt natuurlijk nog wel verschillen). Dan kan ik over een jaar of twee weer een andere aanschaffen.
Als je zegt bij vrijwel geen enkele fabrikant, zijn er dan nog uitzonderingen? Xiaomi met Miui neem ik aan, of andere?
Xiaomi is een uitzondering, verder ken ik er eigenlijk geen. In ieder geval geen een die ook daadwerkelijk op tijd de updates uitlevert voordat de volgende versie al beschikbaar is. Newman ging van 4.0 naar 4.1 terwijl 4.2 al uit is. Huawei is traag met updaten en kondigt 4.2 wel aan maar levert hem nog niet en gaat hem waarschijnlijk pas leveren nadat 4.3 al uit is. Wat dat betreft is het perfect te vergelijken met de "westerse" merken, trage update cycles waardoor je op oudere versies blijft steken terwijl nieuwe telefoons al nieuwe Android versies hebben.

Dat soort bedrijven willen verkopen en winst maken, ondersteuning is dan minder interessant. Immers slechte ondersteuning dwingt tot nieuwe telefoon kopen, bespaart op kosten en is risicoloos als je concurrenten ook niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zoveel om updates geeft dan kun je beter een Nexus toestel gaan kopen, dan heb je steeds de nieuwste Android versie, maar dat is wel bleeding edge eigenlijk, want 4.2 maakte mijn Nexus 7 duidelijk een stuk tragere dan op 4.1.2.

Xiaomi update die niet gewoon hun eigen skin? Ze brengen veel updates uit maar dat zijn dan volgens mij meer updates voor de skin, Huawei doet zoiets vergelijkbaar met hun emiui, 1.5 is de stable en 1.6 is in ontwikkeling en daar worden geregeld updates voor uitgebracht, maar de Android versie die veranderd niet, is puur bug fixes n soms vernieuwingen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
ivo001 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:26:
Heeft er iemand al een keer gekeken naar de Vowney V5 Pro?

Hij heeft een mtk6589 processor, full hd display, en het belangrijkste: Gorilla Glass

En dat voor maar $179 en in stock

http://www.fastcardtech.com/goods.php?u=57053&id=8786

Lijkt me best aardig
Hele mooie telefoon moet ik zeggen, na wat google wel een aantal dingen gevonden:

Fastcardtech houd ervan clones te versturen van deze zie :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311644
http://www.androidiani.co...94-verne-vowney-v5-5.html

Volgens het Italiaanse topic (2de link) support hij ook geen OTG van wat ik ervan kon begrijpen.

Je kan hem hier nog goedkoper krijgen: http://www.mixeshop.com/v...-3g-smartphone_p2481.html

Ook het geluid (Lichte kraak) en camera is van mindere kwaliteit: YouTube: VOWNEY V5 150USD Quad Core OGS IPS Screen Android Phone OPEN BOX SHOW#!

Al met al, lijkt mij toch echt een prachtig toestel voor die prijs hoor!

[ Voor 13% gewijzigd door Tc662 op 10-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
musicfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:49:
Dan kan ik over een jaar of twee weer een andere aanschaffen.
Als die Chinese smartphones zo goedkoop blijven voor wat je ervoor krijgt, dan koop ik voortaan gewoon elk jaar een nieuwe :P
Als je bijvoorbeeld een 1-jarig abonnement pakt met nota bene een Samsung Galaxy S2 dan ben je al duurder uit dan met een 1-jarig SIM-only abonnement en een gloednieuw model uit China.
Bovendien hoef je dan niet aan toestel-lease te doen maar is het gewoon jouw eigen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Je kan hem hier nog goedkoper krijgen: http://www.mixeshop.com/v...-3g-smartphone_p2481.html
Die link die jij gaf is de Vowney V5, en niet de V5 Pro.

Het verschil wat ik heb kunnen vinden is dat de pro een 13mp camera heeft ipv een 8mp, en dat de pro wel OTG ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 19:58

GS88

π raat

lutkeveld schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:34:
[...]

Mijne ook :(. Xiaomi is te duur, en de rest heeft allemaal verouderde hardware.
Kijk es aan.. een dag na onze klacht :9

Oppo Find 5 Mini met 3.7" Display :9~

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
ivo001 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:24:
[...]

Die link die jij gaf is de Vowney V5, en niet de V5 Pro.

Het verschil wat ik heb kunnen vinden is dat de pro een 13mp camera heeft ipv een 8mp, en dat de pro wel OTG ondersteund.
Volgens de officiele site: http://www.v5zn.com/ bestaat de V5 Pro niet eens. Vraag me af of fastcardtech niet gewoon hun eigen gemaakte clones onder de naam Vowney V5 Pro verkoopt? Ik kan verder ook helemaal nergens iets over de Vowney V5 pro vinden. OTG lijkt me wel supported, want als je hem hier besteld: http://www.v5zn.com/goods.php?id=1

Krijg je wel een OTG kabel meegeleverd.

Vind het wel gek, maar ik vetrouw dat fastcardtech voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:52:
Als je zoveel om updates geeft dan kun je beter een Nexus toestel gaan kopen, dan heb je steeds de nieuwste Android versie
Dat is helemaal waar, maar ik hoopte dat er ook Chinese telefoons zouden zijn met frequente updates.
Xiaomi update die niet gewoon hun eigen skin? Ze brengen veel updates uit maar dat zijn dan volgens mij meer updates voor de skin, Huawei doet zoiets vergelijkbaar met hun emiui, 1.5 is de stable en 1.6 is in ontwikkeling en daar worden geregeld updates voor uitgebracht, maar de Android versie die veranderd niet, is puur bug fixes n soms vernieuwingen.
Dit zou ik graag willen weten, of Xiaomi alleen updates voor de skin uitbrengt (zijn dat die wekelijkse?) of ook voor Android zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[afbeelding]

en hoe houdt die het vol bij je pa? ik ben ook van plan om er zo eentje te kopen, weet alleen niet, hoe lang de batterij het ongeveer vol houd..

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:25:
Dit zou ik graag willen weten, of Xiaomi alleen updates voor de skin uitbrengt (zijn dat die wekelijkse?) of ook voor Android zelf.
Dan heb je een mooi uitzoekwerkje de komende vijf minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:51:
[...]

En dat net toen hij iemand anders voor zijn karretje wílde spannen.
Betrapte jij hem. :'(

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En als dit bewaarheid wordt..
Currently, no further specifications are known. Pricing of the Oppo Find 5 Mini is rumored to be between €199 and €249, a significant reduction from the €399 price tag of the Oppo Find 5.
Hmm.. Dat zou nog eens een leuke vervanger worden voor de ZTE Blade :Y En zelfs al zou het een MTK6589 SoC aan boord hebben, dan nog blijft het een significante upgrade zonder dat het ten koste gaat van de behuizing/omvang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
[...]

LOL. Vergeet niet je bevindingen hier te posten.

[ Voor 98% gewijzigd door dbzdragon op 10-06-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Supertip schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:59:

[...]
En dat net toen hij iemand anders voor zijn karretje wílde spannen.
Betrapte jij hem. :'(
Huh? Voor m'n karretje spannen? Diqiu-Long vroeg zich af of Xiaomi niet gewoon hun eigen skin update i.p.v. Android, dat vroeg ik bij jullie na. Dat is toch niet zo gek? Maar jullie vinden me daarin te makkelijk ofzo?
Pagina: 1 ... 47 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.