Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
FlowDesign schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:20:
[...]

True, dat zou inderdaad een beetje irritant zijn maar er valt wel mee te leven toch? :)
Ik bedoel, zelfs de ingebouwde navi in m'n auto (Audi MMI systeem) moet meestal toch ook wel even opstarten en een GPS-fix krijgen, gaat ook niet altijd in 10 of 20 seconden maar wel in max 30 seconden. Ik zie dat niet als een "probleem". Want oh jeeeee, je zou maar 30 seconden moeten wachten zeg, the horror :') :D
Nou, het kan best lastig zijn. Ik wil er verder ook helemaal niet moeilijk over doen, want je weet wat je koopt. Maar het werkt niet, zoals het zou kunnen werken. Dus is het een "probleem". Of een "kwestie". Of een "onvolkomenheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:14
dutchgio schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:07:
[...]

Dat dus.
Reactie van de week?!
Stel je voor, iemand ziet dat er geen Samsung, Apple, of HTC op staat.
Dat is toch juist het idee erachter; iets kopen wat vrij uniek is in plaatqs van een doorsnee Samsung of HTC.
Dit soort "jeugdigen" :) kicken op merk en dat geldt niet alleen voor telefoons, maar ook kleding, tassen, schoenen, headsets en ga zo maar door. Tegen de tijd dat ze echt zelf voor de kosten moeten opdraaien, omdat sponsering wordt beperkt, verdwijnen dit soort voorkeuren weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:44
Mijn Vivo Xplay is onderweg zag ik op DHL. Ben benieuwd want wordt mijn Note 2 vervanger. Als ik de telefoon binnen heb maak ik er wat foto's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@All,

Ik heb al weer enige weken mijn Cubot M6589 (A890) in gebruik en dit is echt een fantastisch toestel. Ik kom van een JiaYu G3 (waarmee ik echte WiFi issues had) wat op zich ook al een mooi en fijn toestel is, maar de Cubot overtreft al mijn verwachtingen! Mooi qua uiterlijk, snelle GPS fix, stabiele WiFi, goede accu 2500Mah, redelijke tot goede cameras (2Mp front en 12.6Mp back), licht in gewicht itt JiaYu G3, heel scherp en helder scherm zelf in laagste helderheidsstand, goedkoop, 720P a 4,7 inch, etc..

Ik kan maar twee pietluttige minpuntjes opnoemen: 1) Het speaker volume is wat aan de zachte kant ivm tt navigatie. 2) De plastic cover (mooi blauw doorschijnend) begint her en der scheurtjes te vertonen. Maar geloof me dat dat ook echt het enige negatieve is wat ik er over kan zeggen. Toestel is geroot met MotoChopper batch file. Ik heb daarom nu ook het broertje Cubot GT-99 in bestelling (PW) voor een kennis zodat hij niet meer hoeft te wachten op de JiaYu G4, Umi X2/S1, NEo N003, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door JD_1971 op 06-06-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:39
Van die mi3 waren wel gespeculeerde specs, en niet bevestigd. Zijn de verwachtingen van gizchina

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer van die mi-3 dat de randen aan de zijkanten van het scherm erg dun zijn, maar aan de onder- en bovenkant een stuk metaal-rand zit als behuizing.
Lijkt bovendien erg op de HTC one.
De benchmarks zijn natuurlijk fake.
En de mogelijke prijs zullen we het maar niet over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
Onderstaand artikel staat in de Belgische Metro van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33c0vgn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZTP seriously?
Of is dat de chinese naam, net als Umi wordt genoumd als Uomi.
En Hon Hai de chinese naam is van Foxconn.

- Jammer dat ze nou net de mindere punten belichten:
de jiayu g4(premium): lijkt op een iphone. En ze vermelden de prijs van de premium versie, niet. De youth met 1gb ram en 3000mah. Jammer.

Net als de zin:
"Er staat geen apple logo op"

Newman n2: 4 knoppen, wordt niet meer ondersteund in android,
Thl W8: wanna-be S3.
Umi x2: "doet denken aan nexus model van samsung"

Had er een iocean x7 neergezet vanwege zijn unieke design, en lage prijs, en het wordt heel anders belicht.
Want zo wordt voor de "gewone consument" het imago van de smartphones uit china alsnog niet heel veel anders dan een aantal terug: de welbekende cloons, en telefoons mette weinig RAM en slechte batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
dutchgio schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:49:
ZTP seriously?

de jiayu g4(premium): lijkt op een iphone. En ze vermelden de prijs van de premium versie, niet. De youth met 1gb ram en 3000mah. Jammer.

Net als de zin:

Had er een iocean x7 neergezet vanwege zijn unieke design, en lage prijs, en het wordt heel anders belicht.
Want zo wordt voor de "gewone consument" het imago van de smartphones uit china alsnog niet heel veel anders dan een aantal terug: de welbekende cloons, en telefoons mette weinig RAM en slechte batterijduur.
In een gratis krant heb ik nog nooit een hoogstaand journalistiek stuk gelezen, dus laten we het maar enigszins door de vingers zien. Natuurlijk wel typerend voor hoe slecht een journalist zijn research kan doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Mooie aanbieding bij mentoo.com? http://www.mentoo.com/seg...sim-card-five-colors.html

met coupnon 861527 5% eraf voor totaal 142$

4.5" ips 1280x720
1gb ram
4gb opslag
1800mah
mtk6589

[ Voor 22% gewijzigd door Oggy op 06-06-2013 14:46 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Oggy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:42:
Mooie aanbieding bij mentoo.com? http://www.mentoo.com/seg...sim-card-five-colors.html

4.5" ips 1280x720
1gb ram
4gb opslag
1800mah
mtk6589
Ziet er wel leuk uit voor die prijs. Best goede specs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:00

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:49:
ZTP seriously?

Net als de zin:

Kranten en mainstream media vinden het prachtig om inderdaad deze telefoons als inferieure cloons aan te duiden: lezers zijn vaak ontwetend en vinden het leuk en kalmerend om te horen dat China nog steeds meuk produceert.
En niet dat ze met hun 600€ kostende Samsung of iPhone een flinke miskoop hebben gedaan omdat ze de meeste opties toch niet gebruiken of nodig hebben.

Prima. Minder vraag, lagere prijs, meer voor ons.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik denk niet dat dit het beste topipc hiervoor is om te vragen, en dat klopt want het is volledig offtopic.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 06-06-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:49:
[...]

Kranten en mainstream media vinden het prachtig om inderdaad deze telefoons als inferieure cloons aan te duiden: lezers zijn vaak ontwetend en vinden het leuk en kalmerend om te horen dat China nog steeds meuk produceert.
En niet dat ze met hun 600€ kostende Samsung of iPhone een flinke miskoop hebben gedaan omdat ze de meeste opties toch niet gebruiken of nodig hebben.

Prima. Minder vraag, lagere prijs, meer voor ons.
Even zonder het kranten artikel gelezen te hebben, maar dat lijstje modellen wat ze noemen zijn ook gewoon inferieur tegenover de € 600 kostend Samsung, dat je daar weer veel teveel voor betaald dat is zo.

Maar om het een miskoop te noemen? Ik zou een HTC One echt geen miskoop vinden bijvoorbeeld, ik heb het geld er alleen niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met hongkongeek? Blijkt dat zij je douaneposten betalen, moest het pakket gecontroleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nice! Beste bang for buck chinaphone met MTK6549 atm. Pre tegenover de Faea F1 is dual-sim. Tegen: geen NFC, groter qua formaat (135 X 68 X 9.0mm versus 128 x 63,8 x 10,3mm) Met registered shipping en korting $148,48 = €113,18! :o En dan te bedenken dat je daar met een beetje mazzel eerder een Jiayu G2 slechts voor had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Faea F1 is toch ook dual sim?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, want die heeft een Soc van Qualcomm.
Wel NFC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je met zo'n dualsim de twee netwerken tegelijk gebruiken?
Bijvoorbeeld Proximus om te bellen en te sms'en en Mobile Vikings voor el cheapo data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:33:
Kun je met zo'n dualsim de twee netwerken tegelijk gebruiken?
Bijvoorbeeld Proximus om te bellen en te sms'en en Mobile Vikings voor el cheapo data?
Yep, alles is los in te stellen of direct te kiezen

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Joosie200 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:24:
[...]

Nice! Beste bang for buck chinaphone met MTK6549 atm. Pre tegenover de Faea F1 is dual-sim. Tegen: geen NFC, groter qua formaat (135 X 68 X 9.0mm versus 128 x 63,8 x 10,3mm) Met registered shipping en korting $148,48 = €113,18! :o En dan te bedenken dat je daar met een beetje mazzel eerder een Jiayu G2 slechts voor had :+
Zelfde als bij DX
http://dx.com/p/xyz-x1-qu...and-dual-sim-black-218138

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik had ook 'voor weinig' een toestelletje gekocht op dealextreme;
voor minder dan €89:
ZTE V889S
-4" scherm 480x800
-Android 4.1.1
-512MB RAM
-4GB storage
-Dual-core 1GHz MTK6577 cpu.
-1600MAh accu
-meegeleverde rommel: USB accu, TPE hoesje, lader, screenprotector.

Tot zover toch 4 uur bezig geweest om m te rooten. Daarna chinese apps erafgemieterd. Het enige echt chinese is het bootlogo (inc chinees stemmetje...) maar dat zien we nagenoeg nooit.
Had m uitgezocht op:
1. JellyBean
2. Prijs
3. Dualcore

Het enige wat tot zover echt tegenvalt is de kleurechtheid, alles is nogal wittig.
Maar ik moet t ook niet vergelijken met de hd amoled van mijn Nexus...

[ Voor 85% gewijzigd door bigfoot1942 op 06-06-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:31:
[...]

Nee, want die heeft een Soc van Qualcomm.
Wel NFC. ;)
Volgens hun eigen website is het een dual SIM telefoon.
http://www.faea.com.cn/product/f1/f1param/

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
dual sim heb je perfect ook in qualcomm hoor ;)

heb er hier zelf eentje :D

Samsung maakt er zelf ook gebruik van (adreno 200 power, beetje oldschool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:40:
[...]

My bad. Wel dus..
Oggy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:42:

4.5" ips 1280x720
1gb ram
4gb opslag
1800mah
mtk6589
Iemand die deze gaat kopen, ik twijfel om hem iemand anders aan te raden.
Zover ik weet geen google play er standaard op?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
Tsurany schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:40:
[...]

Waar staat dat dan

SIM卡类型: 标准SIM卡(支持SIM、USIM) wordt vertaald als:;
SIM card type: Standard SIM card (supports SIM, USIM)

Ik begrijp daaruit dat hij weliswaar 2 soorten simkaarten (sim en usim) ondersteund, maar dat het dan slechts om één kaart gaat, omdat er geen sprake is van "dual sim"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:29
Ik ben momenteel in het bezit van een Jiayu G3 en wil deze gaan vervangen door een G4 of een Iocean X7. Nu vroeg ik me af of hoe het precies zit met de frequenties van GSM en UMTS. Beide gsms hebben geen WCDMA 850 of 900 frequentie, is hierdoor mijn 3g ontvangst minder goed? Maw. gaat dit problemen opleveren? Overigens heeft de G3 ook alleen 2100 WCDMA en heb ik nauwelijks problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
elinx schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:57:
[...]

Waar staat dat dan

Ik begrijp daaruit dat hij weliswaar 2 soorten simkaarten (sim en usim) ondersteund, maar dat het dan slechts om één kaart gaat, omdat er geen sprake is van "dual sim"
http://www.magicbazaar.ne...al-Sim-Android-Jelly-Bean

Is geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Maandag1987 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:07:
Ik ben momenteel in het bezit van een Jiayu G3 en wil deze gaan vervangen door een G4 of een Iocean X7. Nu vroeg ik me af of hoe het precies zit met de frequenties van GSM en UMTS. Beide gsms hebben geen WCDMA 850 of 900 frequentie, is hierdoor mijn 3g ontvangst minder goed? Maw. gaat dit problemen opleveren? Overigens heeft de G3 ook alleen 2100 WCDMA en heb ik nauwelijks problemen.
Nederland gebruikt alleen maar de 2100 frequentie voor 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Faea F1 heeft gewoon dual sim zie hier, hier en hier plus de officele site bovenin eerste kolom 网络类型: 双卡双模 = Network type: dual-kaart dual. En in een nieuws bericht van qualcomm zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door benbaba op 06-06-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
De Faea F1 ziet er mij echt een leuk toestel uit door de kleine afmetingen ten op zichte van andere 4.5 inchers en NFC is een mooie extra.

Wat ik alleen echt spijtig vind is die Qualcomm erin. Die lijkt me toch trager (Cortex A5) en minder zuinig (45nm vs28 nm) te zijn dan de MTK6589. Al kan ik geen enkele betrouwbare vergelijking vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Thmz159 op 06-06-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Thmz159 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:35:
De Faea F1 ziet er mij echt een leuk toestel uit door de kleine afmetingen ten op zichte van andere 4.5 inchers en NFC is een mooie extra.

Wat ik alleen echt spijtig vind is die Qualcomm erin. Die lijkt me toch trager (Cortex A5) en minder zuinig (45nm vs28 nm) te zijn dan de MTK6589. Al kan ik geen enkele betrouwbare vergelijking vinden.
Hij is wel beter dan de mtk6577 iig, het enige wat mij tegen houd is de kleine batterij. Misschien word die gecompseneerd door een trage cpu?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
JD_1971 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:06:
@All,

Ik heb al weer enige weken mijn Cubot M6589 (A890) in gebruik en dit is echt een fantastisch toestel. Ik kom van een JiaYu G3 (waarmee ik echte WiFi issues had) wat op zich ook al een mooi en fijn toestel is, maar de Cubot overtreft al mijn verwachtingen! Mooi qua uiterlijk, snelle GPS fix, stabiele WiFi, goede accu 2500Mah, redelijke tot goede cameras (2Mp front en 12.6Mp back), licht in gewicht itt JiaYu G3, heel scherp en helder scherm zelf in laagste helderheidsstand, goedkoop, 720P a 4,7 inch, etc..

Ik kan maar twee pietluttige minpuntjes opnoemen: 1) Het speaker volume is wat aan de zachte kant ivm tt navigatie. 2) De plastic cover (mooi blauw doorschijnend) begint her en der scheurtjes te vertonen. Maar geloof me dat dat ook echt het enige negatieve is wat ik er over kan zeggen. Toestel is geroot met MotoChopper batch file. Ik heb daarom nu ook het broertje Cubot GT-99 in bestelling (PW) voor een kennis zodat hij niet meer hoeft te wachten op de JiaYu G4, Umi X2/S1, NEo N003, etc.
Ben blij dat te lezen, kan niet wachten tot de mijne er is. Denk dat ik een goede keuze heb gemaakt :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oude bekende opgevoerd:
http://www.pandawill.com/...en-android-42-p75801.html
Wel wat duurder jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De prijs valt reuze mee als je bedenkt dat de standaard X7 Youth geklokt is op 1,2 GHz, slechts 1 GB RAM heeft en 4 GB ROM. Deze Elite is geklokt op 1,5 GHz (al zeggen de specs bij Pandawill dat hij geklokt is op 1,2Ghz), heeft 2 GB RAM en 32 GB ROM. Dit scheelt de aanschaf van een 32 GB sd-kaartje van rond de 20 euro. Al met al kom je op hetzelfde uit. Je krijgt er 2 batterijen bij, een screen protector en een beschermcase.

Ik heb eergister 202 euro betaald voor een X7 Youth met 32GB sd-kaart, case, autolader en extra batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Thmz159 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:35:
Hier is een vergelijking

@hieronder
Zo kan je oneindig door gaan. Het is niet zo dat je mobiel ineens kracht verliest als er nieuwe phones uit komen. Neem gewoon een die je leuk vind en geniet er van :9

[ Voor 17% gewijzigd door lutkeveld op 06-06-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:56
Is het slim om nu 'nog' voor de Umi X2 te gaan? Ik zie zoveel nieuwe modellen en de Umi X2 is al een tijdje uit. Wat is jullie mening? Ik wil een goede telefoon, maar zonde als er over 2 maanden weer een nieuwe topper is. Ik snap dat dit altijd blifjt, maar de X2 is al een aantal maanden verkrijgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Die vergelijking klopt niet er zijn ook alleen cijfertjes vergeleken die tevens ook niet helemaal kloppen het is ook een oud artikel. Bijvoorbeeld de Qualcomm is 45nm ipv 28 die in dat artikel staat. Onder de streep is de mt6589 sneller dan de msm8225q vooral op GPU gebied merkbaar denk ik. Ook ondersteund de mediatek tot 13MP en 1080p t.o.v 8mp en 720p. De prestaties van 8225q zullen tussen de MT6589 en MT6577(t) liggen en kwa GPU power nog dichterbij de 6577.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p043VI0.png?1

[ Voor 3% gewijzigd door benbaba op 06-06-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
MaStar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:43:
Is het slim om nu 'nog' voor de Umi X2 te gaan? Ik zie zoveel nieuwe modellen en de Umi X2 is al een tijdje uit. Wat is jullie mening? Ik wil een goede telefoon, maar zonde als er over 2 maanden weer een nieuwe topper is. Ik snap dat dit altijd blifjt, maar de X2 is al een aantal maanden verkrijgbaar :)
Je zult altijd rekening moeten houden met vernieuwingen. De concurrentie begint nu groter te worden tussen Qualcomm en Mediatek. Dit zal de prijs en kwaliteit ten goede komen. Als je bereid bent 2 maanden te wachten dan zou ik zeker nog even geduld hebben. Sinds enkele dagen is weer bekend geworden dat snellere toestellen op de markt verschijnen met de MTK6589T chip. Kijk maar hierboven waar verwezen wordt naar de iocean x7 Elite of hier. Het blijven midrange toestellen, maar ze zijn zeker niet verkeerd om minstens een jaar lang te gebruiken. Gebruik ook eens deze vergelijker om tot een oordeel te komen (de specs kloppen soms niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elinx schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:57:
[...]

Waar staat dat dan

Network type: dual-kaart dual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Laatst online: 10-11-2021
dbzdragon schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Je zult altijd rekening moeten houden met vernieuwingen. De concurrentie begint nu groter te worden tussen Qualcomm en Mediatek. Dit zal de prijs en kwaliteit ten goede komen. Als je bereid bent 2 maanden te wachten dan zou ik zeker nog even geduld hebben. Sinds enkele dagen is weer bekend geworden dat snellere toestellen op de markt verschijnen met de MTK6589T chip. Kijk maar hierboven waar verwezen wordt naar de iocean x7 Elite of hier. Het blijven midrange toestellen, maar ze zijn zeker niet verkeerd om minstens een jaar lang te gebruiken. Gebruik ook eens deze vergelijker om tot een oordeel te komen (de specs kloppen soms niet).
Als wachten de beste keuze is, omdat er weer betere processors komen, dan wachten we met zijn allen over 5 jaar nog steeds.
De ontwikkelingen blijven namelijk steeds doorgaan. Daar is niet tegenaan te wachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:43:
Ja gewoon lekker kopen en daarna Het topic voor onbekende Chinese smartphones bij je verborgen topic's zetten en niet meer Gizchina bezoeken, dan heb je ook geen last dat je denkt, ah verdomme weer een betere chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet natuurlijk ook beseffen dat als je nu 2 maanden wacht er weer een probleem is met die chip of die camera model en je weer een maandje extra moet wachten. Als je dan ziet dat er weer een nieuwe telefoon uitkomt, een paar weken later, blijf je aan het wachten.
Wel het goedkoopst.
Kijken, kijken, maar niet kopen. Op zn nederlands.
Maar danvkun je lang wachten op je chinaphone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
a3bouw schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:06:
[...]
Als wachten de beste keuze is, omdat er weer betere processors komen, dan wachten we met zijn allen over 5 jaar nog steeds.
De ontwikkelingen blijven namelijk steeds doorgaan. Daar is niet tegenaan te wachten !
Mee eens, maar je trekt het wel naar het extreme. Hij gaf aan bereid te zijn 2 maanden te willen wachten. Dan zou ik wachten. Dan heb je een grote kans om voor een kleine meerprijs 2 RAM, meer ROM en een grotere kloksnelheid te krijgen. Wat is daar mis mee. Lijkt me een meer dan verstandige keuze. Zeker ook gezien de relatief lange wachttijden op shipments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Klopt. Ik ben bereid nog 2 maanden te wachten..... Wil eind juli - begin augustus een nieuwe telefoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang je kunt wachten kun je dat ook het beste doen.
Tegen die tijd zijn 2gb RAM met mt6589Turbo wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
dutchgio schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:42:
Zolang je kunt wachten kun je dat ook het beste doen.
Tegen die tijd zijn 2gb RAM met mt6589Turbo wel op voorraad.
oke. Daar was ik naar aan het zoeken. Hopelijk hebben die ook een betere GPS ;) D
Dan wacht ik nog even met het bestellen van een X2 en schaf ik niet in aller haast de G4 aan.

[ Voor 5% gewijzigd door MaStar op 06-06-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dus toch :D Ik had de associatie 'Qualcomm SoC = single sim' maar dat verandert nogal wat. Die F1 is dus kleiner van stuk, heeft NFC aan boord, is net zo goed dual sim, maar heeft de mindere SoC aan boord qua gaming. Het is maar net wat je wilt op een smartphone. Ik doe aan whatsapp, internet, sms, telefonie, muziek luisteren, foto's maken. Ik game niet of nauwelijks op die paar 2d games na (Where's my Perry, Sheepdog, Ninjachicken) Die F1 is alles wat ik nodig heb en dat in een kleine, compacte body met een klein prijsje. Enige minpunt is de lichte accu, maar hoe fancier het scherm (qua grootte, qua resolutie) hoe meer energie het slurpt. Dus ik weet het wel.. topnotch specs zijn tof, zeker van een Jiayu G4 of iOcean X7/Umi X2 e.d. maar in verhouding zijn ze lomp van formaat en stukken bekender dus veel vraag > weinig aanbod = hoge prijzen.

Goed, change of plans.. nu nog een shop vinden die hem in stock heeft. Voor 110-120 euro echt een ideaal toestelletje om mijn ZTE Blade van 85 euro mee met pensioen te sturen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Joosie200 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:26:
[...]

Dus toch :D Ik had de associatie 'Qualcomm SoC = single sim' maar dat verandert nogal wat. Die F1 is dus kleiner van stuk, heeft NFC aan boord, is net zo goed dual sim, maar heeft de mindere SoC aan boord qua gaming. Het is maar net wat je wilt op een smartphone. Ik doe aan whatsapp, internet, sms, telefonie, muziek luisteren, foto's maken. Ik game niet of nauwelijks op die paar 2d games na (Where's my Perry, Sheepdog, Ninjachicken) Die F1 is alles wat ik nodig heb en dat in een kleine, compacte body met een klein prijsje. Enige minpunt is de lichte accu, maar hoe fancier het scherm (qua grootte, qua resolutie) hoe meer energie het slurpt. Dus ik weet het wel.. topnotch specs zijn tof, zeker van een Jiayu G4 of iOcean X7/Umi X2 e.d. maar in verhouding zijn ze lomp van formaat en stukken bekender dus veel vraag > weinig aanbod = hoge prijzen.

Goed, change of plans.. nu nog een shop vinden die hem in stock heeft. Voor 110-120 euro echt een ideaal toestelletje om mijn ZTE Blade van 85 euro mee met pensioen te sturen _/-\o_
En dan nog een shop vinden die een extra batterij kan leveren. Kleine accu's maken voor mij niet uit als je er twee hebt. Je legt de een aan de oplader, en zodra de andere leeg is: wop wop oude in de lader, nieuwe in de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dna heb je dus ook een dock-lader nodig waar de 2e batterij in kan om op te laden,
En dat is nou het nadeel van onbekende toestellen met relatief weinig vraag: geen accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spete
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11-2021
Ook maar eens een overstap gemaakt naar de chinees. Vereisten waren:

Minder dan 200 euro
Groot scherm (wil 'm ook als mini-tablet gebruiken om te kunnen lezen)
Quadcore
Behoorlijke camera (is relatief natuurijk)
Genoeg beschikbaar geheugen
Minimaal 720p

Uiteindelijk is het deze geworden:

http://dx.com/p/n9599-mtk...i-fm-and-gps-white-218004

Nu is het grote wachten begonnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
He Pieter, jij ook hier? :D

"Do you ship to Ireland?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spete
FlowDesign schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 01:33:
He Pieter, jij ook hier? :D

"Do you ship to Ireland?" :+
He :-)

Moest inderdaad weer op een ship naar Ireland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Wel een flinke unit heb je besteld :o

Ik hoop voor je dat DX een beetje snel is met opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Een paar interesante nieuwe modellen bij Pandawill zie ik toevallig vandaag..

http://www.pandawill.com/...en-android-42-p75801.html

http://www.pandawill.com/...2-3g-gps-blue-p75794.html

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
waarom kan er geen goeie phone uitkomen met een body van max 130cm? De enige die tot nu toe kandidaat is bij mij is de Faea F1 welke nou niet bepaald goeie specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spete
FlowDesign schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 03:24:
Wel een flinke unit heb je besteld :o

Ik hoop voor je dat DX een beetje snel is met opsturen :)
Specs zijn vergelijkbaar met een Note2 volgens mij. Collega heeft zo'n ding en inderdaad, deze is groot, maar prima voor het doel waarvoor ik 'm aanschaf.

Denk dat ik wel een review/unboxing zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:08
lutkeveld schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:35:
waarom kan er geen goeie phone uitkomen met een body van max 130cm? De enige die tot nu toe kandidaat is bij mij is de Faea F1 welke nou niet bepaald goeie specs heeft.
Ligt eraan wat je er mee doet. Voor zware games zal die niet voldoende zijn maar voor de standaard gebruiker is het meer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met je eens. Ik wil eigenlijk ook een telefoon niet groter dan die 13cm die jij aangeeft. Umi x1s is 12.9, met de mtk quad core erin.

Ik heb nog een maandje of anderhalf a twee wachttijd. Lang genoeg om op een fatsoenlijke review van de penguin te wachten. En wellicht komt er nog iets anders interessants in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Groot...groter...grootst wat dacht je van een 7" telefoontje. Vraag me af hoe dat er uit ziet als je die bij je oor houdt. Gaat om de Coolgen Uranus. Zag 'm op Taobao voor een prijs van 985cny, een kleine $160,- tel daar ongeveer $40,- bij op voor overige kosten, ben je voor 150euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spete
poema schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:33:
Groot...groter...grootst wat dacht je van een 7" telefoontje. Vraag me af hoe dat er uit ziet als je die bij je oor houdt. Gaat om de Coolgen Uranus. Zag 'm op Taobao voor een prijs van 985cny, een kleine $160,- tel daar ongeveer $40,- bij op voor overige kosten, ben je voor 150euro klaar.
Heb er wel even over nagedacht, maar denk dat ik er al aardig als een idioot uitzie met een 5.7" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
StevoMark10 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:26:
[...]

Ligt eraan wat je er mee doet. Voor zware games zal die niet voldoende zijn maar voor de standaard gebruiker is het meer dan genoeg
Relatief he, de gemiddelde chinaphone die hier langs komt heeft een batterij met >2000mah icm mtk6589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

ik hang nu een beetje tussen de Star S5, iOcean X7 en de Umi X2.

Specs zijn vergelijkbaar, hoewel de X2 wel gorilla glass heeft. iOcean lijkt wat meer gebruikers te hebben, de Star S5 is voor mij een wat onbekendere. Heeft geen FHD, maar dat hoeft voor mij ook niet (batterijduur)

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
lutkeveld schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:45:
[...]

Relatief he, de gemiddelde chinaphone die hier langs komt heeft een batterij met >2000mah icm mtk6589
true, maargoed. batterij maakt me wat dat betreft weinig uit. je kunt er altijd een extra batterij bijbestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
StevoMark10 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:55:
[...]

true, maargoed. batterij maakt me wat dat betreft weinig uit. je kunt er altijd een extra batterij bijbestellen...
In het geval van de Faea F1 momenteel dus nog niet, dat is het probleem. Die cortex A5 kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
lutkeveld schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:57:
[...]

In het geval van de Faea F1 momenteel dus nog niet, dat is het probleem. Die cortex A5 kan ik wel mee leven.
Ik geloof dat ik van de week een site zag waar het wel kon, maar goed die zullen er zeker wel komen. Hoe meer belangstelling hoe meer accesoires...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
Wat voor mij juist een reden is om voor de FAEA F1 te gaan is de hoop dat er een betere GPS chip in zit (als onderdeel van de Qualcomm chipset).
Is dat realistisch, of is de GPS chip echt een los toegevoegd ding?

In mijn Jiayu G2s zit trouwens volgens MobileUncle een MTK_GPS_MT6628 chip, ik neem aan dat in de MTK6589 modellen een andere chip zit?

De Jiayu G2s die ik nu heb is namelijk ruim snel zat (speel geen games, alleen mail/whatsapp/camera/NU.nl/Muziek/navigatie(hier gaat het mis)), dus ik denk niet dat ik de FAEA F1 een te langzaam toestel zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Smobbo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:18:
Wat voor mij juist een reden is om voor de FAEA F1 te gaan is de hoop dat er een betere GPS chip in zit (als onderdeel van de Qualcomm chipset).

In mijn Jiayu G2s zit trouwens volgens MobileUncle een MTK_GPS_MT6628 chip, ik neem aan dat in de MTK6589 modellen een andere chip zit?

De Jiayu G2s die ik nu heb is namelijk ruim snel zat (speel geen games, alleen mail/whatsapp/camera/NU.nl/Muziek/navigatie(hier gaat het mis)), dus ik denk niet dat ik de FAEA F1 een te langzaam toestel zal vinden.
Zelfde hier. Lees op andere forums dat de GPS zeker beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
poema schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:33:
Uranus aan je oor, lekker dan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overschat de A5's niet, want die zijn echt rete traag.
Misschien werkt GPS dan wel beter, maar de algehele snelheid van de chip is aanzienlijk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:30:
Misschien werkt GPS dan wel beter, maar de algehele snelheid van de chip is aanzienlijk lager.
Waar kun je het mee vergelijken dan? Hoeveel punten haalt die A5 in Antutu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
FlowDesign schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:30:
[...]

Uranus aan je oor, lekker dan :')
Afbeeldingslocatie: http://l.yimg.com/ck/image/A2270/2270082/300_2270082.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:18:

GPS is onderdeel van de SoC. Het is heel apart dat die van MediaTek zo bagger zijn omdat juist MediaTek van oorsprong een bedrijf is dat ook GPS hardware maakt.
In ieder geval heb ik de hoop dat de QualComm GPS chip van betere kwaliteit is. De telefoon zal inderdaad trager zijn maar met NFC en een goede GPS chip hoop ik dat dit in dagelijks gebruik prima zal werken. Mijn gebruik is eigenlijk hetzelfde als dat van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een spatie?! ;)

Overigens heeft AnteIife zijn site aangepakt, en een mooi overzichtje geplaatst wat er allemaal komt kijken bij het verzenden nadat je een telefoon hebt besteld:
http://www.antelife.com/media/wysiwyg/shipping-1/wuliu.jpg
Verklaart wel waarom het bijna een week duurt nadat je tracking code pas werkt. Die krijg je vrij vroeg, nadat ze je bestelling bevestigd hebben. Daarna volgt nog kwaliteitscontrole en wordt je telefoon ingepakt.
En registered shipping naar Nederland zou 7-20 dagen moeten duren. We zullen zien..

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 07-06-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:30:
Maar onderschat ze ook niet hoor, de A5 is inderdaad een stuk langzamere dan een A7, maar een A5 is echt niet slecht of zo, dat zijn prima chipsets voor in de extreme budget telefoons van drie tientjes tot zeven tientjes als zo.

Ik heb mijn moeder namelijk zo'n telefoon gegeven met een 1Ghz single core Cortex A5 en die telefoon werkt best soepel, uiteraard is de resolutie wel een stuk lagere.

Die Mogu M0 scoort in 3571 Antutu v3.

productreview: Mogu M0 Geel review door Diqiu-Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:08:
[...]

Maar onderschat ze ook niet hoor, de A5 is inderdaad een stuk langzamere dan een A7, maar een A5 is echt niet slecht of zo, dat zijn prima chipsets voor in de extreme budget telefoons van drie tientjes tot zeven tientjes als zo.

Ik heb mijn moeder namelijk zo'n telefoon gegeven met een 1Ghz single core Cortex A5 en die telefoon werkt best soepel, uiteraard is de resolutie wel een stuk lagere.

Voor 30 euro moet je inderdaad niet klagen.
En dan heb je al meer RAM gegeugen en een groter scherm dan een in nederland te verkijgen alternatief waar je al gauw 100 euro voor neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Wauw, mijn e-peen wordt nu toch wel erg klein als een foontje van €30 mijn voormalige topmodel Desire stof laat happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Te simpele generalisatie op basis van een enkele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:35:
[...]

Te simpele generalisatie op basis van een enkele telefoon.
Mauw die Mogu M0 is ondertussen al verouderd hoor, je hebt nu allemaal dual core a5's en een paar quadcores.

Maar lees maar eens over de Cortex A5 op wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Mogu M0 was al veroudert toen hij de fabriek uit kwam rollen. Maar je statement dat een A5 enkel geschikt is voor budget telefoons van maximaal 70 euro is gewoon te generaliserend. Er zijn genoeg A5 chipsets die nog genoeg performance bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je er 4 tegelijk van hebt misschien, maar als single of dualcore moet je er niet al te veel geld voor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
dutchgio schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:50:
Als je er 4 tegelijk van hebt misschien, maar als single of dualcore moet je er niet al te veel geld voor neerleggen.
4x crap is nog steeds crap. Zie het liefste een snelle dual core dan een doorsnee quadcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
Even iets krot over een chinese toestel.

ik heb voor eerst een chinese mobiel gekocht via: ibuygou.

zaterdag besteld maandag geshipped vrijdag(vandaag) binnen.

Goed verpakt en alles erop en eraan, ben benieuw hoelang ik er over ga doen.

Heb een: haipai 7102 besteld gewoon om te checken hijs snel geen lagg, maar vraag me alleen af of er goeie roms ervoor zijn.

dat was het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:48:
Die Mogu M0 was al veroudert toen hij de fabriek uit kwam rollen. Maar je statement dat een A5 enkel geschikt is voor budget telefoons van maximaal 70 euro is gewoon te generaliserend. Er zijn genoeg A5 chipsets die nog genoeg performance bieden.
Nou ik bedoelde als je maar € 70 maximaal wilt besteden dan is zo'n A5 prima, maar als je bereid bent meer uit te geven kun je beter voor een A7 of A9 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Nou ik bedoelde als je maar € 70 maximaal wilt besteden dan is zo'n A5 prima, maar als je bereid bent meer uit te geven kun je beter voor een A7 of A9 gaan.
Ja ik snap wat je bedoeld en ik zeg dat dit te generaliserend is. Een quadcore A5 aan 1,2Ghz is geen snelheidsmonster maar kan normale taken prima bijbenen. Een singlecore A5 aan 1Ghz zou ik inderdaad niet graag willen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 07-06-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Maar, dan loop je weer tegen het probleem aan dat de meeste mobieltjes uit china met een MTK chip worden geleverd, waarbij de GPS nog altijd onder het niveau van de meeste Qualcomm's zit.

Als de A5 quadcore geen lag in het normale gebruik laat zien (beetje scrollen door whatsapp gesprekjes, vlot door mijn nu.nl appje zoeven, e.d.) dan zie ik geen verschil tussen een hele snelle MTK of een 'trage' qualcomm.
Als daarbij de GPS wel goed werkt op de qualcomm en niet helemaal top is op de MTK dan kies ik voor de qualcomm.

Mijn MTK6577T draait nu bijvoorbeeld oor mijn gevoel zo snel als mijn ogen bij kunnen houden op het gebied van scrollen door homepages/apps/etc. Dus sneller zou voor mij niet hoeven.

Het verschil merk je dan pas als je daadwerkelijk zware applicaties/games gaat draaien, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet hebben sommige A5 chipsets geen eens een GPS, ik weet niet of dat voor elke A5 chipset geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nouja anywho, hoe je het ook went of keert... mijn 2 jaar oude HTC Sensation met Dual Core 1,2 GHz Snapdragon MSM8260 (Cortex A8) en Adreno 220 GPU haalt in Antutu ook maar 4243 punten (Android 4.1.2) en doet eigenlijk alles snel genoeg voor dagelijks gebruik.
Het mag ietsje sneller (iets meer 'snappy') zijn voor mijn gevoel, maar voor een ieder moet dit voldoende zijn. Dus of het nou Cortex A5, A7, A8 of A9 is zegt volgens mij niet zoveel, als het maar zo ongeveer 4000 punten in Antutu haalt dan moet het goed genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 08:34
greatgonzo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:46:
ik hang nu een beetje tussen de Star S5, iOcean X7 en de Umi X2.

Specs zijn vergelijkbaar, hoewel de X2 wel gorilla glass heeft. iOcean lijkt wat meer gebruikers te hebben, de Star S5 is voor mij een wat onbekendere. Heeft geen FHD, maar dat hoeft voor mij ook niet (batterijduur)

Hebben jullie nog tips?
ik heb een S5 gekocht voor mijn vriendin en voor mijn zus, beide heel tevreden.
Heb er zelf ook tijdje mee gespeeld.
Batterij gaat lang mee en je krijgt veel telefoon voor weinig geld.
Kijk ook even hier voor andere gebruiker ervaringen
[Star X920 & Star S5] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes :D
EMS zending van een handelaar op aliexpress.com neemt exact een week in beslag.
Straks eens bij de receptie gaan kijken of het er al ligt.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/3xzyhzqkh/Capture.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Hier staat een Antutu van een phone met de Qualcomm: http://thegsminsider.blog...25Q-benchmark-result.html
wel 960x540. Score: 10700

Als vergelijking heb ik gezocht naar een MTK6589 met 960x540. De Star B94M haalt blijkbaar zo rond de 13 à 14000. (Al dacht ik dat de MTK6589 meestal beter scoorde dan dat door software updates? )

Alleszins kracht genoeg voor mij, alleen die 45nm is zo spijtig. Ben wel benieuwd naar zowel batterij als GPS tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Thmz159 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:33:
Hier staat een Antutu van een phone met de Qualcomm: http://thegsminsider.blog...25Q-benchmark-result.html
wel 960x540. Score: 10700

Als vergelijking heb ik gezocht naar een MTK6589 met 960x540. De Star B94M haalt blijkbaar zo rond de 13 à 14000. (Al dacht ik dat de MTK6589 meestal beter scoorde dan dat door software updates? )

Alleszins kracht genoeg voor mij, alleen die 45nm is zo spijtig. Ben wel benieuwd naar zowel batterij als GPS tests.
Dit is volgens mij een andere Qualcomm (8625Q ipv 8225Q) wat de verschillen zijn weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
Hoi lutkeveld,

Ik kwam net deze tegen op Mixeshop, is iets groter dan de 130mm, namelijk 136,6 mm:

http://www.mixeshop.com/b...-3g-smartphone_p2564.html

Er staat dat er Google play op zit. Ik vind de batterij van 2000 mah een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Edje1985 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:27:
[...]

Hoi lutkeveld,

Ik kwam net deze tegen op Mixeshop, is iets groter dan de 130mm, namelijk 136,6 mm:

http://www.mixeshop.com/b...-3g-smartphone_p2564.html

Er staat dat er Google play op zit. Ik vind de batterij van 2000 mah een beetje jammer.
Dat is groter dan de jiayu g3 dan ik nu heb. Hij steekt net uit mijn zak, het scheelt maar een mm of 3

edit: en het is een cloon, dat is een no-go voor mij

[ Voor 4% gewijzigd door lutkeveld op 07-06-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Iemand met een JiaYu G3 of G3S die me kan vertellen hoeveel ruimte er van de 4GB beschikbaar is voor apps?

In mijn ondertussen erg lange "short"list staat de G3S nog steeds bovenaan, met als enige echte knelpunt de 4GB ruimte.

Al hoef ik sowieso niet te klagen, want blijkbaar past 4.2.2 ook nog steeds op 512MB...

[ Voor 51% gewijzigd door Pathogen op 07-06-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TJakeis schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:38:
Onderstaand artikel staat in de Belgische Metro van vandaag:

[afbeelding]
Overigens staat er in de huidige Android Magazine ook een stuk over Chinese GSMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Uiteindelijk toch de playstore op mijn G6 erop gekregen. Bestandjes gehad van de seller en na het installeren van alleen googleloginservice deed die het al. Playstore heeft toch net die paar apps die mobile1 bijvoorbeeld niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Thrackan schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:16:
Iemand met een JiaYu G3 of G3S die me kan vertellen hoeveel ruimte er van de 4GB beschikbaar is voor apps?

In mijn ondertussen erg lange "short"list staat de G3S nog steeds bovenaan, met als enige echte knelpunt de 4GB ruimte.

Al hoef ik sowieso niet te klagen, want blijkbaar past 4.2.2 ook nog steeds op 512MB...
Maakt het uit? Er kan toch een MicroSD (TF) card in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
Smobbo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:52:
[...]

Dit is volgens mij een andere Qualcomm (8625Q ipv 8225Q) wat de verschillen zijn weet ik niet ;)
Deze bechmark van ca 7100 is wel met een 8225Q en qHD, dus dat is ongeveer gelijk aan een MTK6577T. Maar hier is weer sprake van ca.11000 voor deze Qualcomm (ook qHD). Dus veel meer waarde, dan een indicatie, kan je er niet aan hechten
Smobbo schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:52:
......
Ze zijn beide gelijk aan elkaar, alleen andere netwerkgebruik.
(single-mode UMTS 3G (in the 8225Q) or dual-mode CDMA and UMTS (in the 8625Q) for their cellular fix)

[ Voor 27% gewijzigd door elinx op 07-06-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:12:
[...]
Een quadcore A5 aan 1,2Ghz is geen snelheidsmonster maar kan normale taken prima bijbenen.
En daar is het mij primair alleen om te doen. Gamen doe ik wel op de pc en/of console. En die paar games die ik dan toch wel af en toe op start zijn grafisch nou weer niet zo zwaar dat die Qualcomm A5 SoC er moeite mee gaat krijgen lijkt me. Ik denk dat de grafische kracht van een MTK6589(T) in mijn gebruik gewoon best overkill te noemen is. Zolang ie vloeiend door de appdrawer heen gaat, apps snel opstart en sluit is het mij wel best.

Blijft natuurlijk staan dat willekeurig welk MTK6589T toestel tof is om te hebben 'omdat het kan voor ~€225' Maar als ik dan praktisch voor de helft van dat geld als nog een puik toestelletje kan krijgen, maar die qua specs niet in de buurt komt: /care. Het is ook maar net wat je eigen overweging is en wat je belangrijker vind. En of je bereid bent zoveel geld uit te geven.

Zo vind ik 225-160 = 65 euro (gebaseerd op $210 voor de iOcean X7 youth en $300 iOcean X7 elite) meerprijs voor de MTK6589T, 2GB RAM en 28GB ROM niet waard. Zoals ik al zei: dat die gpu in de T beter is dat zal, maar ik zal het nooit volledig benutten met mijn 'weinig gamegebruik. En dan blijft over: 1GB RAM extra is fijn, maar nodig? Neuh, niet als ik met mijn gebruik (en App2SD dat dan weer wel :+) het nog volhou met 512MB. En zoveel neerleggen dan om 28GB ROM extra binnen te halen? Koop een 32GB microsd en je hebt 1) meer geheugen en 2) je houdt meer geld in de knip.Noem mij een gierige Nederlandse student, maar ik weet een betere bestemming te geven aan €65 dan die stoppen in betere specs voor mijn chinaphone. :)
Pagina: 1 ... 46 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.