Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tweakers,

Ik vroeg mij af hoe de gemiddelde chinaphone zich verhoudt tot de toestellen die hier in de omloop zijn. Ik bedoel dan zoiets in de trend van;

'Krijg je meer waar voor je geld als je een tweedehands highend telefoon van 2011 koopt tegenover een huidige chinaphone, een vergelijking die ik zou maken zou dan bijvoorbeeld de afweging zijn tussen een tweedehands s3 en zijn 250 euro kostende chineese broer (newman n2,zou ik denken) ?'

Hoe vergelijken jullie bijvoorbeeld dingen als het scherm, ik bedoel kleur en kijkhoeken, niet dingen die je kan meten zoals de resolutie?

*Ik heb bijvoorbeeld een note I die een antutu score haalt van 7000, terwijl de jaiyu g4 op gizchina al een score van 11000 haalt. Dat is dus al een stuk beter dan de Note..

Ik heb ook nog gelezen dat er volgens mij een toestel vivo x5 heette en dat hier een snapdragon 600 een full hd scherm bij zat, maar het laatste bericht hierover was op 14 mei, weet iemand met over dit toestel?

Hoe zit het bovendien met de doorverkoop van een dergelijk toestel, ik neem aan dat je beperkt bent tot een site als Tweakers aangezien de gewone consument op marktplaats niet zo snel een onbekende telefoon zou kopen?

Alvast bedankt,

• Elroy11
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-03 17:51
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is maar volgens mij wel, zo niet zou een mod dan zo vriendelijk willen zijn om hem te verplaatsen.

Ik merk dat Chinese smartphones steeds populairder worden, zo populair dat er voortaan al Nederlandse aanbieders zijn die ze verkopen.
Natuurlijk zijn ze in die webshops duurder dan in de Chinese webshops maar je hebt volgens mij dan wel recht op 2 jaar garantie, een pluspunt ten opzichte van importeren.

Ik heb zelf totaal geen ervaring met importeren en zit toch wel met een vraag tot welke hoogte het lucratief is.

Dus even een fictief voorbeeld:

Stel in de Nederlandse webshop kost de Chinese smartphone 200 euro, hoeveel zou je dan maximaal willen betalen om dezelfde smartphone uit China te importeren, rekening houdend met alle bijkomende kosten (dus ook dat je de pech kan hebben dat de douane je pakketje open maakt)
De jiayu G3 bijvoorbeeld is in nederland voor 200 euro te verkrijgen.
In china vanaf 145.
Met een beetje mazzel betaal je of een vrij laag bedrag aan belasting, of helemaal niets, en ben je goedkoper uit.
En het ligt er maar net aan welk toestel je neemt, want de marge tussen de chinese en de nederlandse prijs in die webshops verschilt nogal per toestel.

En met garantie bij zo'n in nederland opgerichte webshop moet je ook nog maar afwachten wat ze doen als je telefoon stuk is of een defect heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 03-06-2013 08:34 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:42
Die Nederlandse shops bestellen volgens mij dat ding voor jou in China wanneer je die bij hen bestelt. Duurt dus net zo lang en je bent minimaal 50 Euro duurder uit.
Wanneer er iets mis mee is doen zij hetzelfde als wij zouden doen, terugsturen naar China met dezelfde garanties en dezelfde wachttijd.
Als je echt extra garantie wil kopen doe dat dan bij een webshop welke al jaren bestaat, liefst met fysieke winkel en waarvan je zo goed als zeker weet dat deze over 3 jaar er nog steeds zal zijn. Van kleine onbeduidende webshops zou ik niks extra's verwachten voor die 50 Euro.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Elroy11
@dutchgio

Ja ik weet dat de marge nogal verschilt per toestel daarom ook gewoon een fictief voorbeeld, ik hoef dus niet te weten van bij merk A is het verschil zoveel en bij merk B zoveel.

Ik hoor dus het liefst gewoon een prijs of nog beter een percentage en dat er gewoon rekening wordt gehouden met worst case scenario, het is leuk dat als die door de douane komt dat je niks hoeft te betalen maar als het wel moet dan moet het ook nog lucratief zijn.

• FlowDesign
Ik heb bedragen gezien van 10 tot 40 euro.
Sowieso zijn die Chinezen altijd bereid om een lagere waarde op het pakket te zetten, dat helpt ook.

Verwijderd

Als je iets om garantie geeft dan kun je beter in de MediaMarkt een made in China of made in Korea smartphone kopen, dan krijg je Nederlandse garantie en je kunt direct ruilen bij imperfecties, ik ben bijvoorbeeld twee keer terug geweest met mijn Nexus 7 en de tweede keer was vanwege een dode pixel.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 17:15
Daar ben ik het mee eens .

Na meerdere Tablets en telefoons uit china te hebben ontvangen blijf ik het toch zeggen .
Als er een defect toestel tussen zit heb je gewoon echt pech .En ik neem dit dan voor lief.

Het terugversturen kost namelijk erg veel tijd en ook nog eens wat eurootjes ,

En dan ook nog hopen dat je na al die tijd wachten een goede service terug krijgt van onze chinese vrienden.
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:53:
Als je iets om garantie geeft dan kun je beter in de MediaMarkt een made in China of made in Korea smartphone kopen, dan krijg je Nederlandse garantie en je kunt direct ruilen bij imperfecties, ik ben bijvoorbeeld twee keer terug geweest met mijn Nexus 7 en de tweede keer was vanwege een dode pixel.

• Elroy11
Ik weet dat ze er een goedkoper bedrag op kunnen zetten maar ik heb ook gelezen dat dat niet altijd werkt.

Ik heb nu een toestel op het oog waarop ik 40 euro kan besparen als ik hem in een Chinese webshop bestel maar dat is gerekend zonder de eventuele extra kosten als de douane hem open maken.
Ik heb hier enig topic doorgelezen en zie dan dat als je gepakt wordt je iets van 25 euro of zo extra betaald, dan bespaar je nog maar 15 euro en dat is imo nogal weinig en de moeite niet echt waard.

Daarom had ik ook graag gezien dat jullie gewoon hadden gezegd van als je met alle mogelijke kosten meegerekend nog X % betaald van de Nederlandse prijs dan is het lucratief.

En het is niet zo dat die garantie heel belangrijk is voor mij maar als het verschil heel klein is dan is het gewoon mooi meegenomen dat als je bij een Nederlandse webshop besteld dat je dan die garantie hebt en dat je in ieder geval niet zelf de moeite moet doen om het toestel terug te sturen richting China.

Verwijderd

Als die Nederlandse webshop hem je binnen 24 uur kan leveren dan zou ik zeggen dat is dan een voordeel waar je voor betaald.

Als ik spul uit China verkoop dan vraag ik ook iets meer dan het in China kost, maar ik lever het dan wel snel, deze webshops hebben veelal geen Chinese smartphones op voorraad, dus die moeten ze eerst zelf bestellen, zo kan iedereen wel Chinese smartphones verkopen.

Uiteindelijk wacht je dus langer en kan het rechtstreeks via China sneller.
http://www.gizchina.com/2...receives-network-license/
Budget telefoon heeft toch prima specs. Hopen dat ik hem dit jaar nog kan krijgen, dat zou fiscaal aantrekkelijk zijn :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Oktober pas..
Iets met wachten en nog langer wachten ;)
True, maar wel een dual sim Xiaomi telefoon, das toch wat waard. Vrees dat, indien oktober echt de officiële datum wordt, de telefoon pas in december/januari in Nederland te verkrijgen is en dat is toch weer te laat voor het fiscale voordeel. Dan moet ik toch ergens in de zomer iets anders kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tja, en Xiamoi's verkopen alleen in China zelf al heel goed.
Ze mogen er flink wat gaan produceren om aan de vraag te voldoen

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 20:31
Elroy11 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:07:
Ik weet dat ze er een goedkoper bedrag op kunnen zetten maar ik heb ook gelezen dat dat niet altijd werkt.

Ik heb nu een toestel op het oog waarop ik 40 euro kan besparen als ik hem in een Chinese webshop bestel maar dat is gerekend zonder de eventuele extra kosten als de douane hem open maken.
Ik heb hier enig topic doorgelezen en zie dan dat als je gepakt wordt je iets van 25 euro of zo extra betaald, dan bespaar je nog maar 15 euro en dat is imo nogal weinig en de moeite niet echt waard.

Daarom had ik ook graag gezien dat jullie gewoon hadden gezegd van als je met alle mogelijke kosten meegerekend nog X % betaald van de Nederlandse prijs dan is het lucratief.

En het is niet zo dat die garantie heel belangrijk is voor mij maar als het verschil heel klein is dan is het gewoon mooi meegenomen dat als je bij een Nederlandse webshop besteld dat je dan die garantie hebt en dat je in ieder geval niet zelf de moeite moet doen om het toestel terug te sturen richting China.
Controleer ook goed of de nederlandse winkel hem zelf aan jou levert, of dat ze hem direct vanuit China bij je afdroppen (Dropshipping heet dat). Mochten ze hem namelijk direct bij je laten afleveren dan kan jij eventuele douane kosten dokken ;)
Smobbo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:03:
[...]

Controleer ook goed of de nederlandse winkel hem zelf aan jou levert, of dat ze hem direct vanuit China bij je afdroppen (Dropshipping heet dat). Mochten ze hem namelijk direct bij je laten afleveren dan kan jij eventuele douane kosten dokken ;)
Waarom bestel je dan bij een Nederlamdse webshop? Omdat je dan zelf niet hoeft te betalen met paypal maar met ideal? :+

Verwijderd

StevoMark10 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:54:
Ben van plan de Faea F1 te bestellen voor mn vader via Android-inside. Ben alleen nog wel benieuwd wat jullie er van vinden? Deze link;)

Alvast bedankt!
Ben ik ook wel heel benieuwd naar, naar die telefoon. Kleiner dan 13 cm, een andere processor als de mtk, met wellicht betere gps prestaties. Toch quad core, en een mooie prijs. Alleen nog geen review van gelezen.

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-11 15:13
Kan iemand mij een advies geven voor een telefoon met:

- dual-sim
- goede! camera

De telefoons die ik vind zijn of het ene of het andere :(

Alvast bedankt!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
mvd64 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:06:

- dual-sim
- goede! camera

De telefoons die ik vind zijn of het ene of het andere :(

Alvast bedankt!
De camera word meestal op bespaard in chinese telefoons. Wat is je budget?

Die Feafa F1 lijkt mij ook wel vet, maar heeft een redelijk kleine batterij. Nou betekend batterijgrootte niet alles, want het zou best zo kunnen zijn dat die S4 play zuinig met de accu omspringt. Zou graag een review zien.

druk en typefouten voorbehouden

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mvd64 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:06:

- dual-sim
- goede! camera
Sony/Samsung dual sim variant uit Azië halen? ;)

Zoals je zelf al opmerkt, bij menig Chinaphone is het of het een of het ander. En dan dikwijls het een (dualsim)

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 07:40
lutkeveld schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:09:
[...]

"Die Feafa F1 lijkt mij ook wel vet, maar heeft een redelijk kleine batterij. Nou betekend batterijgrootte niet alles, want het zou best zo kunnen zijn dat die S4 play zuinig met de accu omspringt. Zou graag een review zien."
Batterij valt nog mee, maargoed, als dat het enige is, bestel je gewoon een zwaardere batterij er bij. Ik ben aan het kijken om hem te bestellen bij Android-Inside. Weet alleen niet of ie in het Nederlands is en of Play Store er standaard op staat.

• lutkeveld
StevoMark10 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Batterij valt nog mee, maargoed, als dat het enige is, bestel je gewoon een zwaardere batterij er bij. Ik ben aan het kijken om hem te bestellen bij Android-Inside. Weet alleen niet of ie in het Nederlands is en of Play Store er standaard op staat.
Waar valt die te halen dan?

• Joosie200
  • Niet online
lutkeveld schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Waar valt die te halen dan?
Hier met code: 5ADPH 5% korting maakt $155,98 met registered shipping (DHL bieden ze niet aan) = €120.

• mvd64
  • Laatst online: 16-11 15:13
lutkeveld schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:09:
[...]
De camera word meestal op bespaard in chinese telefoons. Wat is je budget?
Ergens tussen de 150 en 250 euro ofzo. Het hoeft echt geen snelheidsmonster te zijn die 3D spellen e.d.kan spelen. Het is voor m'n vriendin die nu een goedkope Alcatel 918D met Android 2.3 gebruikt. Ze wil alleen betere foto's en Android 4.x.

• lutkeveld
Joosie200 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:16:
[...]

Hier met code: 5ADPH 5% korting maakt $155,98 met registered shipping (DHL bieden ze niet aan) = €120.
Die extra batterij bedoel ik

Joosie200 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:16:
[...]

Houd er wel rekening mee dat die CPU iets trager is dan een MT6589 dus dat al iets minder zijn. Als jij m gaat bestellen hoor ik graag je ervaringen want een telefoon met NFC lijkt mij ideaal.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Joosie200 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Maar GPS zal niet smooth zijn want MTK6589 SoC.
zijn alle MT6589 telefoons slecht in de GPS dan?

• Joosie200
  • Niet online
lutkeveld schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:17:
[...]
Die heb ik nergens kunnen vinden, heb gezocht op Taobao en Aliexpress maar niks.. nu ja een accu pack
Tsurany schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:23:
[...]
Houd er wel rekening mee dat die CPU iets trager is dan een MT6589 dus dat al iets minder zijn. Als jij m gaat bestellen hoor ik graag je ervaringen want een telefoon met NFC lijkt mij ideaal.
Ja, die MTK6589 heeft Cortex A7 en de Snapdragon S4 budget Cortex A5 als ik het goed begrijp. Die A7 is gloednieuw, die A5 een doorontwikkeling van de Snapdragon SoC uit 2008. Maar SoC boeit me niet zo, 720p @ 4,5 inch is prima, 2000mAh does the job als de iOcean X7 met 5 inch en 2000mAh ook geen moeite heeft. Enige jammere is Android 4.1 i.p.v. 4.2.1. Maar verder.. het ding heeft als afmeting 128mmx64mmx10,2mm wat het toch een stuk compacter maakt dan 139mm x 69mm van de iOcean X7. En de specs van de X7 zijn :9 maar compactheid is O+

Zeker als ik het vergelijk met mijn eerdere ervaring tussen een Jiayu G3 en Xiaomi Mi-Two. Die Mi-Two kon je lekker in de hand houden, de G3 gewoon niet. Maar de G3 had tenminste stock android, de Mi-Two miui (waar ik geen fan van ben) Plus dual sim is wel zo fijn. Maar een goede gps vind ik ook wel zo fijn (met hardlopen, wandelen, fietsen, noem het maar) Dus tja.. die NFC boeit me geen fluit, staat toch qua toepassingsgebruik nog in de kinderschoenen. Leuke gimmick. Gezien de MTK6589 dezelfde langzame gps aan boord heeft als MTK6577 (het werkt, maar kent langzame lock) prefereer ik dan nog eerder de Penguin F1 boven de iOcean X7 denk ik :X

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Joosie200 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:01:
[...]

4,7 inch, 720p en 2GB > check! Jiayu G4 premium heeft het allemaal ;)
Maar GPS zal niet smooth zijn want MTK6589 SoC.
En dat baseer je op? De GPS is prima met de MTK6589 SoC. Heb zelf een Zopo C2 en de GPS doet uitstekend z'n werk, zie GPS in m'n review productreview: Zopo C2 Zwart review door M-Opensource

Bovendien zijn er meerdere reviews te vinden met de MTK6589, deze zijn voornamelijk positief.
greatgonzo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:32:
[...]

Nope, werkt prima :)

[ Voor 19% gewijzigd door M-Opensource op 03-06-2013 11:40 ]

"Find what you love and let it kill you"

• Herax10NL
lutkeveld schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:17:
[...]

Ik ben van plan om hem hier te bestellen. Extra batterij kun je er hier bij bestellen.

• Joosie200
  • Niet online
[...]
Als jij m gaat bestellen hoor ik graag je ervaringen want een telefoon met NFC lijkt mij ideaal.
Ik heb een e-mailtje gestuurd een half uur geleden, kreeg net antwoord van Android-inside..

Mijn vragen:
- Does it come with Google Play out of the box?
- Can you change language to Dutch/German/French or is it only Chinese/English?
- Is it stock Android 4.1 or has it got any kind of own skin from Faea laying on top?
- If I order now.. do you ship June the 5th?
Antwoord:
We will get Faea F1 at about June 5th. About the language, in fact, we still have not got sample now, the factory just promise provide phones to us at that date. We will make video when get it. Thanks for your understanding.
Ergo.. afwachten maar of ze a) hem in stock krijgen over twee dagen, b) wanneer ze die video uploaden, c) of ze in die video showen welke talen je kunt instellen.

• FlowDesign
[...]
want een telefoon met NFC lijkt mij ideaal.
Waarom? Ik ben ik Nederland nog helemaal niks nuttigs tegengekomen waarvoor ik NFC zou kunnen gebruiken.

• FlowDesign
[...]

Neen, fabeltje. En als ze al traag zijn dan is dat meestal omdat A-GPS niet aan staat. Zet dat aan en het werkt gewoon goed en snel.

• FlowDesign
Joosie200 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:24:
[...]
Ergo.. afwachten maar of ze a) hem in stock krijgen over twee dagen, b) wanneer ze die video uploaden, c) of ze in die video showen welke talen je kunt instellen.
Als er gewoon Android op staat dan kun je die op elke taal instellen welke jij kunt begrijpen ;)

Ben wel zeer benieuwd of de 5e juni realistisch is...

FlowDesign schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Waarom? Ik ben ik Nederland nog helemaal niks nuttigs tegengekomen waarvoor ik NFC zou kunnen gebruiken.
Ik kan anders genoeg zaken bedenken waar ik NFC goed voor zou kunnen gebruiken.
Even afwachten idd :)

[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 03-06-2013 12:40 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Joosie200 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:35:
Gezien de MTK6589 dezelfde langzame gps aan boord heeft als MTK6577 (het werkt, maar kent langzame lock) prefereer ik dan nog eerder de Penguin F1 boven de iOcean X7 denk ik :X
In mijn Samsung Gio moet ik ook wel wachten tot 10 minuten zonder A-GPS :S. Whats new for me dan...
GPS is altijd een combinatie van chipset en antenne, beiden moeten in orde zijn om een goede ontvangst te krijgen.

Harribo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:40:
[...]

In mijn Samsung Gio moet ik ook wel wachten tot 10 minuten zonder A-GPS :S. Whats new for me dan...
Ik heb niet eens een data-bundel, dus ook geen gps. ben wel van plan om met de komst van mn chinaphone er een sim-only bij te nemen, maar het zal mij een worst wezen of gps het doet of niet.
dutchgio schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:48:
[...]

Ik heb niet eens een data-bundel, dus ook geen gps. ben wel van plan om met de komst van mn chinaphone er een sim-only bij te nemen, maar het zal mij een worst wezen of gps het doet of niet.
GPS heeft niks met data te maken. Data verbindingen kunnen enkel gebruikt worden om de locatie van de telefoon beter te bepalen om zo te helpen bij de GPS fix. Maar zonder data kan je prima GPS gebruiken.

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
[...]

Mijn ZOPO C2 heeft binnen 30 seconden een/meerdere sattelieten.
woutje p schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:15:
[...]

Mijn ZOPO C2 heeft binnen 30 seconden een/meerdere sattelieten.
Das dus een voorbeeld van vrij slecht.

• FlyEragon
  • Laatst online: 09:09

FlyEragon

Alien Monkeys

Tsurany schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:17:
[...]

Das dus een voorbeeld van vrij slecht.
Inderdaad, ik heb bijna alle Samsung's gehad, maar zelfs met de meest budget modellen zoals de mini en gio heb ik bijna instant tot maximaal 2 a 3 seconden een fix buiten.

• Herax10NL
[...]

Ik heb een e-mailtje gestuurd een half uur geleden, kreeg net antwoord van Android-inside..

Mijn vragen:

[...]

Antwoord:

[...]

Ik kreeg hetzelfde antwoord, afwachten dan maar... Lijkt me een super ding, en voor die prijs helemaal

• FlowDesign
Tsurany schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:40:
[...]

Ik kan anders genoeg zaken bedenken waar ik NFC goed voor zou kunnen gebruiken.
Bedenken is één ding, maar dat zei ik niet :P

Ik zei waar in Nederland kun je NFC nu daadwerkelijk nuttig gebruiken. Ik ben nog niks tegengekomen :N

FlowDesign schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:47:
[...]

Bedenken is één ding, maar dat zei ik niet :P

Ik zei waar in Nederland kun je NFC nu daadwerkelijk nuttig gebruiken. Ik ben nog niks tegengekomen :N
Ja, en ik kan genoeg situaties bedenken waar ik het nuttig voor zou kunnen gebruiken mits ik een NFC enabled telefoon had. Dat dit bij bedenken blijft is puur omdat ik geen NFC telefoon heb en het dus niet kan gebruiken.

• FlowDesign
Noem eens een voorbeeld dan.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
dutchgio schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:48:
[...]
Google even op NavFree. Dan heb je dus inderdaad geen data-bundel nodig om met je gps toch te kunnen navigeren.

• FlyEragon
  • Laatst online: 09:09

FlyEragon

Alien Monkeys

Beste voorbeeld:

Leg telefoon op je nachtkastje en hij gaat vanzelf op stil, zet wekker voor je klaar, interverbinding uit etc.
Je kan er meer mee dan alleen maar betalingen verrichten. En in de komende maanden gaan er meer retailers komen waar je met NFC kan betalen, verschillende banken zijn dit nu aan het implementeren in hun passen ook.
rowicom schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:05:
[...]

Google even op NavFree. Dan heb je dus inderdaad geen data-bundel nodig om met je gps toch te kunnen navigeren.
Heb het even geprobeerd, maar mn gps doet het niet eens ;)
Maakt e ook niet veel uit.

• FlowDesign
rowicom schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:05:
[...]

True. Voor een gratis app een goed alternatief voor wanneer je geen dataverbinding hebt, zoals bijvoorbeeld in het buitenland. Sygic is stukken beter, maar helaas niet gratis.

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind osmand wel goed voor in de meeste landen voor als je offline navigatie wilt.
Beter dan niks in ieder geval.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zie de vraag al meerdere keren voorbij komen welke goedkope Chinese telefoon een goede camera heeft. Volgens mij kom je dan vrij snel uit op de Newman N2 / Freelander i20 (ik wilde eigenlijk die hebben, maar ben uiteindelijk toch maar voor de iOcean x7 gegaan omdat die goedkoper is)

En over de euroshopper artikelen, ik heb al regelmatig voorbij zien komen dat ze als het beste uit de test komen. Dus die vergelijking is raar :)
Ik kon zo snel geen links vinden naar die tests (waren vooral consumentenbond volgens mij) Wel deze van bier, al drink ik geen ES bier :p
http://www.ikbeneeneuroshopper.nl/euroshopper-bier-test/

Maargoed, ik heb dus de iOcean x7 besteld! Via Singapore post, alleen nu meen ik gelezen te hebben dat je deze niet meer kunt tracken nadat hij hun land verlaten heeft en dat je bij PostNL een andere code moet aanvragen. Klopt dat? En hoe doe ik dat? En vanaf wanneer?
En hoe zit het verder met de eventuele invoerkosten. Krijg je hier van te voren een bericht van? Want ik laat hem bij mijn ouders thuis afleveren, dan kan ik ze van te voren aangeven hoeveel geld ze gepast moeten hebben

Edit: ow en ik zag net deze telefoon voorbij komen op PandaWill site:
http://www.pandawill.com/...hd-ips-screen-p75594.html
Is dat iets? Hoe vergelijkt deze CPU/GPU zich met de MTK6589?

[ Voor 10% gewijzigd door Markos op 03-06-2013 18:04 ]

Zodra hij in nederland is kun je dat bij PostNL aanvragen vermoed ik.
Dan kun je op de site van Postnl met je verkregen 3S code precies zien op welke dag en ongeveer hoelaat ze je pakketje komen brengen.

Newman n2 doet het inderdaad goed op foto's, maar met het nog doen met android 4.0 en bevat nogal wat onregelmatigheden/softwarefouten.

De tegra 3 is redelijk vergelijkbaar met de mt6589, misschien iets sneller maar batterij-onvriendelijker.

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:03:
Ik kon zo snel geen links vinden naar die tests (waren vooral consumentenbond volgens mij) Wel deze van bier, al drink ik geen ES bier :p
http://www.ikbeneeneuroshopper.nl/euroshopper-bier-test/
Euroshopper Beer wordt dan ook gebrouwen door Bavaria, dus niet zo gek dat het best goed smaakt ;)
Maargoed, ik heb dus de iOcean x7 besteld! Via Singapore post, alleen nu meen ik gelezen te hebben dat je deze niet meer kunt tracken nadat hij hun land verlaten heeft en dat je bij PostNL een andere code moet aanvragen. Klopt dat? En hoe doe ik dat? En vanaf wanneer?
Ik heb ook deze site gevonden: http://www.singpost.com/
Daar kun je ook je tracking nummer invoeren.
Maar ook Singpost verwijst naar deze site welke ik ook van Pandawill heb ontvangen: http://intmail.183.com.cn/icc-itemstatusen.jsp

Ik heb 2 tracking nummers van Pandawill ontvangen maar op beide sites kan ik van beide nog geen info vinden :-( Maar ze geven ook aan dat het 3 a 4 werkdagen duurt voordat er iets op staat dus ik ben gewoon ongeduldig :P

FlowDesign schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:30:
[...]

Euroshopper Beer wordt dan ook gebrouwen door Bavaria, dus niet zo gek dat het best goed smaakt ;)

[...]

Ik heb ook deze site gevonden: http://www.singpost.com/
Daar kun je ook je tracking nummer invoeren.
Maar ook Singpost verwijst naar deze site welke ik ook van Pandawill heb ontvangen: http://intmail.183.com.cn/icc-itemstatusen.jsp

Ik heb 2 tracking nummers van Pandawill ontvangen maar op beide sites kan ik van beide nog geen info vinden :-( Maar ze geven ook aan dat het 3 a 4 werkdagen duurt voordat er iets op staat dus ik ben gewoon ongeduldig :P
Wat dacht je dan?
Dat Albert Heijn zijn eigen bierbrouwerij heeft? :+
Moet ergens vandaan komen.

Ben ik dus niet de enige die contstant kijkt of zijn pakketje al onderweg is..
Mijne staat nog steeds op "processing" helaas, zonder code.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik check de mijne hier: http://www.17track.net/ stond ook in dit topic. Maar geeft hij dus wel aan wanneer hij in Nederland is? Of hoe weet ik anders wanneer ik PstNL moet benaderen?
En hoe benader ik PostNL dan?

En krijg je ook van te voren te horen of je eventueel moet betalen aan de deur?
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:09:
Ik check de mijne hier: http://www.17track.net/ stond ook in dit topic. Maar geeft hij dus wel aan wanneer hij in Nederland is? Of hoe weet ik anders wanneer ik PstNL moet benaderen?
En hoe benader ik PostNL dan?

En krijg je ook van te voren te horen of je eventueel moet betalen aan de deur?
Je kunt zien wanneer ie in Nederland is aangekomen.
Daarna kun je PostNL vriendelijk verzoeken voor een 3S code door een brief af te leveren bij het hoofdkantoor in Amsterdam. Of je verstuurd hem met de post. Met een beetje mazzel sturen ze op tijd een ansichtkaart met het bedrag dat je nog moet betalen terug en een 3S code.
En dan kun je pas echt beginnen met het opsporen van je pakketje.

Moraal van het verhaal: lees even de juiste topics door.

• FlowDesign
dutchgio schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:41:
[...]
Wat dacht je dan?
Dat Albert Heijn zijn eigen bierbrouwerij heeft? :+
Moet ergens vandaan komen.
Nee, dat dacht ik niet :') Maar ik denk dat weinig mensen weten dat het bij Bavaria vandaan komt ;)
Ben ik dus niet de enige die contstant kijkt of zijn pakketje al onderweg is..
Mijne staat nog steeds op "processing" helaas, zonder code.
Slechts een paar keer per dag :')

De status verandert naar Shipped zodra Pandawill het de deur uit heeft gedaan, tot die tijd hebben ze het dus nog niet verstuurd :|

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
Wat is nu zo rond de $ 300 een goed toestel, eigenlijk het toestel wat je het best voor die prijs kunt aanschaffen. Ben al enige tijd aan het "sneupen" maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken.
Een quad core ligt voor de hand en dan krijgen we RAM/ROM. Het liefst 2GB RAM en zoveel mogelijk ROM uiteraard. Daarna min. 4.5" vanaf 1280x720 en zo snel mogelijk, maar dat is over het algemeen wel goed lijkt me. En een redelijke accu maar heb thuis en in de auto laders dus dat is geen probleem.

Kwam zelf uit op een rijtje met iig Huawei Honor 2,UMI X2 (beide 2GB), ZOPO ZP 980 en de Newman N2 (beide 1GB). Lenovo K860i is me wat te duur.
FlowDesign schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Nee, dat dacht ik niet :') Maar ik denk dat weinig mensen weten dat het bij Bavaria vandaan komt ;)

[...]

De status verandert naar Shipped zodra Pandawill het de deur uit heeft gedaan, tot die tijd hebben ze het dus nog niet verstuurd :|
Wist ik ook niet, maar dat Albert heijn niet zelf een bierbrouwerij was begonnen wist ik wel. Ik gokte erop dat ze het goedkoop importeerden, uit china ofzo :+

Heb Besteld bij Antelife trouwens.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 17:15
Dat is ook niet altijd het geval hoor .

Bij Panda zijn ze erg slim bezig vaak zetten ze de order op shipped en geven ze je een virtueel track nummer.
Dat wil zeggen dat ze alleen een aanvraag voor verzending hebben gedaan meer niet.
Dat nummer krijg jij dan en vervolgens gebeurt er niet veel .
Ze winnen zo meer tijd om het product op voorraad te krijgen en daarna pas te versturen .
En pas als jij dan weer mailt dat het track nr niet klopt krijg jij het juiste nr van Panda.

Zo hebben ze het al 2 keer bij mij gedaan nu .
Ik zit nu ook op een Chuwi te wachten die volgens Panda al op 29 verzonden zou zijn via Fedex.

Nou kijk maar naar mijn voorbeeld..

http://i42.tinypic.com/jv3djm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jv3djm.jpg
FlowDesign schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:37:
[...]

[...]

• FlowDesign
diquan2001 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:24:
Dat is ook niet altijd het geval hoor .

Bij Panda zijn ze erg slim bezig vaak zetten ze de order op shipped en geven ze je een virtueel track nummer.
Dat wil zeggen dat ze alleen een aanvraag voor verzending hebben gedaan meer niet.
Dat nummer krijg jij dan en vervolgens gebeurt er niet veel .
Ze winnen zo meer tijd om het product op voorraad te krijgen en daarna pas te versturen .
En pas als jij dan weer mailt dat het track nr niet klopt krijg jij het juiste nr van Panda.

Zo hebben ze het al 2 keer bij mij gedaan nu .
Ik zit nu ook op een Chuwi te wachten die volgens Panda al op 29 verzonden zou zijn via Fedex.

Nou kijk maar naar mijn voorbeeld..

http://i42.tinypic.com/jv3djm.jpg

[afbeelding]

[...]
Wellicht dat ik daarom 2 tracking nummers van Pandawill heb gekregen voor 1 order?
De eerste die ik kreeg begint met XB, de 2e begint met RQ.
RQ is volgens mij van Singapore post.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:38
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:03:

En hoe zit het verder met de eventuele invoerkosten. Krijg je hier van te voren een bericht van? Want ik laat hem bij mijn ouders thuis afleveren, dan kan ik ze van te voren aangeven hoeveel geld ze gepast moeten hebben
Als hij met Singapore post komt die is uitstekend te volgen op de site als hij staat als verzonden naar Nederland kan het nog wel 7-8 dagen duren voor hij hier aankomt als je pech hebt dus als er staat verzonden naar Nederland denk niet dat hij dan 11 uur vliegen later er ook is.
Als hij hier is aangekomen volgens SQ post kun je op Twitter vragen of je het 3S nummer kan krijgen bij klantenservice van Post.nl dat is gratis.
Anders moet je hun betaalnummer bellen 0900-0570 bel of Twitter pas een dag nadat het aangekomen is in Nederland.
Invoerkosten bij Post.nl heb ik zelf nooit gehad maar ik neem aan dat ze dat pas weten nadat hij bij de douane geweest is.
Android-Sale.com zegt het volgende:
1. This phone comes with google play.
2. It support Dutch language.
3. There is a Faea skin on top of it.

• Herax10NL
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:43:
[...]

1. This phone comes with google play.
2. It support Dutch language.
3. There is a Faea skin on top of it.
Dat klinkt goed, nu maar hopen dat die versie bij Android-Inside dat ook heeft

• krawler
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
De Cubot die ik had besteld is in België aangekomen!
Maar nu heeft mijn pakket heeft de status "Shipment held - Available upon receipt of payment".
Wat moet ik nu doen?

Not sounding very good :(

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 12:06
krawler schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:39:
De Cubot die ik had besteld is in België aangekomen!
Maar nu heeft mijn pakket heeft de status "Shipment held - Available upon receipt of payment".
Wat moet ik nu doen?

Not sounding very good :(
Dat wordt belasting betalen :(

• Harribo
soeskip schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:58:
[...]
Dus dat risico loop ik ook? Hoeveel moet je betalen?

• Joosie200
  • Niet online
In ander nieuws: de Jiayu G4 Advanced is gespot! En ook de iOcean X7 elite. Komen ze nu mee! :o

• krawler
soeskip schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:58:
[...]

De vraag is hoeveel natuurlijk. Het is gemarkeerd als een telefoon van 50 euro en een gift...

[ Voor 45% gewijzigd door krawler op 04-06-2013 09:28 ]

In 2014 mooie concurrentie voor MediaTek, hopelijk is dit een reden om meer op kwaliteit te gaan letten.
nieuws: Qualcomm presenteert quadcore-processor voor midrange-smartphones

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11 10:55

RobertowNL

For your gear!

Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:34:
In 2014 mooie concurrentie voor MediaTek, hopelijk is dit een reden om meer op kwaliteit te gaan letten.
De laatste 2/3 jaar wint Mediatek het op prijs in de meeste Chinese (mid/low) end toestellen. Alleen in de laagste klasse en boven mediatek vindt je Quallcomm terug. Het kan bij de mid-end 400 serie beter geregeld zijn maar ik zie dat nog niet echt zitten (vooral omdat: LTE en AC wifi)
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:34:
Die gaan ze echt niet in een telefoon van 200 euro stoppen ;)
Maar in midrange toestellen als de galaxy s3 mini en dergelijke misschien, maar die kost al gauw 300 euro..

• Herax10NL
Dit antwoord kreeg ik van Android-Inside m.b.t. de Faea F1
This phone has Google Play, but no Dutch. Thank you
Wel raar dat ie bij Android-sale wel in het Nederlands is, maar bij Android-Inside niet...

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
StevoMark10 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:23:

[...]

Wel raar dat ie bij Android-sale wel in het Nederlands is, maar bij Android-Inside niet...
Als je Android Nederlands is, is je playstore dat ook.
En anders flash je gewoon Gapps, geen enkel probleem.

[...]

Of een van de twee heeft onjuiste informatie, zou niet de eerste keer zijn. De vraag is dan wie de onjuiste informatie heeft. Mijn ervaring zegt gok op de informatie die voor jou het meest negatief uitpakt ;)

• Herax10NL
Momus schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Als je Android Nederlands is, is je playstore dat ook.
En anders flash je gewoon Gapps, geen enkel probleem.
Het gaat me niet om die PlayStore, die krijg ik er zelf wel op, maar de taal instellingen. Vind het toch wel handig als de telefoon volledig in het Nederlands is, de telefoon is niet voor mezelf maar voor mn vader...
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:33:
[...]

Of een van de twee heeft onjuiste informatie, zou niet de eerste keer zijn. De vraag is dan wie de onjuiste informatie heeft. Mijn ervaring zegt gok op de informatie die voor jou het meest negatief uitpakt ;)
Denk het ook, nja ik geef liever een paar cent meer uit, dat ik de telefoon sowieso in het Nederlands heb ;)
Mja, ik zal het eens goed bekijken.

• Harribo
[...]
Mooie reden om Chinees ff te leren :)

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
StevoMark10 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:35:
[...]

Het gaat me niet om die PlayStore, die krijg ik er zelf wel op, maar de taal instellingen. Vind het toch wel handig als de telefoon volledig in het Nederlands is, de telefoon is niet voor mezelf maar voor mn vader...

[...]

Denk het ook, nja ik geef liever een paar cent meer uit, dat ik de telefoon sowieso in het Nederlands heb ;)
Mja, ik zal het eens goed bekijken.
Ik kan me niet voorstellen dat ze er een Android versie opknallen die geen Nederlands heeft.

Verwijderd

Ik heb al menig Chinese smartphone in handen gehad welke wel heel gebrekkige Nederlandse taal ondersteuning had ( Of gewoon niet en dan zijn alleen je gapps en gedownload apps uit playstore in het Nederlands ), dat waren ZTE's en Lenovo's al heb ik dat toen op gelost met custom roms.

Maar ik kijk vaak bij etotalk en dan staat er zo mooi dat Nederlands ondersteund is, maar als je hem dan hebt dan blijkt dat niet het geval te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 10:48 ]

• krawler
Harribo schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:25:
[...]

Dus dat risico loop ik ook? Hoeveel moet je betalen?
Geen idee..
Moet ik DHL nu zelf contacteren?
Je moet niks, maar het lijkt me wel verstandig er zelf achteraan te gaan als je wilt dat het zo snel mogelijk geregeld is.

http://www.gizchina.com/2013/06/04/faea-f2-hands-on/
Ziet er ook wel goed uit, een van de weinigen met NFC :)

[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 04-06-2013 11:16 ]

• Joosie200
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:43:
[...]

Kijk eens aan :)

Trouwens.. wie nog echt goedkoop een MTK6589 wil :o

Goophone X1
Afbeeldingslocatie: http://android-sale.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/o/goophone-x1.jpg

- 4.7 FWVGA screen, 854*480 pixel display
- 1.2GHz Quad-core MTK MT6589 processor, 1GB RAM, 4GB ROM
- Support 3G network: GSM 850/900/1800/1900 & WCDMA 850/2100 MHz
- 5MP back camera + 0.3MP front camera
- Support dual SIM cards at same time
- Android 4.2 OS
-1800mAh accu
-137 x 68.7 x 10.6mm

Goed lousy accu, lousy resolutie maar toch...

Verwijderd

Als het via EMS/Taxipost is kun je er best zelf naar mailen, wat ze vertikken het om je te bellen.
DHL doet het netjes en belt je op. Ze leggen je dan verschillende betalingsvormen voor, zoals je CC nummer aan de persoon geven die je belt of via een speciale website waarbij je via email een gepersonaliseerde URL krijgt toegestuurd. De dag erna bellen ze je opnieuw om te melden dat het pakket afgeleverd zal worden.

• krawler
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:18:
Als het via EMS/Taxipost is kun je er best zelf naar mailen, wat ze vertikken het om je te bellen.
DHL doet het netjes en belt je op. Ze leggen je dan verschillende betalingsvormen voor, zoals je CC nummer aan de persoon geven die je belt of via een speciale website waarbij je via email een gepersonaliseerde URL krijgt toegestuurd. De dag erna bellen ze je opnieuw om te melden dat het pakket afgeleverd zal worden.
Ok, bedankt voor de info!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Momus schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze er een Android versie opknallen die geen Nederlands heeft.
Gebeurt helaas wel. De Xiaocai g6 die ik van de week binnen heb gekregen heeft geen nederlands. Via een app staat locatie op nl nu waardoor playstore en toetsenbord nu nederlands is, maar menu etc. niet.
Joosie200 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:18:
[...]

Kijk eens aan :)

Trouwens.. wie nog echt goedkoop een MTK6589 wil :o

Goophone X1
[afbeelding]

- 4.7 FWVGA screen, 854*480 pixel display
- 1.2GHz Quad-core MTK MT6589 processor, 1GB RAM, 4GB ROM
- Support 3G network: GSM 850/900/1800/1900 & WCDMA 850/2100 MHz
- 5MP back camera + 0.3MP front camera
- Support dual SIM cards at same time
- Android 4.2 OS
-1800mAh accu

Goed lousy accu, lousy resolutie maar toch...
Interessant.
Waarvan is het deze keer een kloon? Want daar staat Goophone toch bekend om ;)
Maar misschien leuk voor 1 van mn ouders die ook aan de smartphone willen maar er niet te veel voor willen uitgeven..

• Joosie200
  • Niet online

Een handson van de Faea F2.. hoewel Faea dus 1 home button heeft zoals Meizu ook doet, blijk je dus wel een backknop te hebben want de reviewer in het filmpje drukt telkens rechts naast de home button zodat ie uit apps terug naar het home screen gaat. Ik neem aan dat dit net zo geldt voor de F1?

• Herax10NL
Joosie200 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:50:
[video]

Een handson van de Faea F2.. hoewel Faea dus 1 home button heeft zoals Meizu ook doet, blijk je dus wel een backknop te hebben want de reviewer in het filmpje drukt telkens rechts naast de home button zodat ie uit apps terug naar het home screen gaat. Ik neem aan dat dit net zo geldt voor de F1?
Bij de F1 is dat inderdaad hetzelfde, volgens een filmpje op YouTube dan

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 09:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben me de laatste tijd aan het orienteren op chinaphones als goedkoop alternatief.
Sinds 2010 ben ik (blij) in het bezit van een HTC Desire, die sinds kort is voorzien van een goed werkende 4.2.2 ROM.
Op zich ben ik er nog steeds tevreden mee, maar ja, de nieuwe-gadget-bug is toch aan het kriebelen...

Wat wil ik?
Ik wil een snappy telefoon. Dat betekent waarschijnlijk dat ik op een aantal eisen in moet leveren, dus bij deze:
- Android 4.2 mogelijkheid, ik heb geen enkele moeite met daar zelf voor zorgen, zolang er maar roms gemaakt worden.
- 720p resolutie. niet meer, niet minder
- Scherm tussen 4 en 5 inch, maar dit is bijna altijd wel het geval
- 1GB RAM. Minimaal, meer mag natuurlijk altijd.
- Of minimaal 8GB opslag óf SD slot en 4GB. Heel veel data gooi ik niet op mijn telefoon.
- Dual- of Quadcore, maar volgens mij is alles dual of quad tegenwoordig
- GPS
- Wifi 802.11n
- 3g mogelijkheid met Tele2
- Degelijke camera
- 1,5/2 dagen batterijduur met licht gebruik (zeg 15 minuten bellen, 15 minuten browsen, de rest standby)
Budget: €100-€200

Wat heb ik gevonden?
Ik heb op Pandawill een shortlist gedestilleerd:
Jiayu G3S
Jiayu G4 (is wel een trap duurder dan de G3S)
Star S5 (is aan de grote kant, ik twijfel aan de kwaliteit)

Zijn er nog telefoons die bij dit lijstje zouden moeten horen?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
Modbreak:Ik zou nog even terug komen op de discussie over het wel of niet hebben over namaak/kloon telefoons. We hanteren het volgende: Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen als, hoe hier aan te komen, is verboden! Dit heb ik ook in de topicwaarschuwing gezet. Als hier nog vragen over zijn, dan deze graag stellen in het mobile feedback topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 21:13

jurma

simply connecting...

Ik heb nu al een tijdje mijn Star S5 en ben er tevreden mee.
Ook de GPS werkt (als in krijg een signaal binnen 1 minuut), maaaar hebben jullie ook dat GPS er wel eens totaal mis zit. Niet qua route, maar qua afstand/snelheid.

Ik gebruik sports-tracker voor het hardlopen en heb net een klein rondje gelopen en dit zijn mijn resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://k81msq.dm1.livefilestore.com/y2piVQQGhmGuaLSHDRntYlIzl9GjblTQUf65obCOOWS-kgxjfSo91WT3_SEiJ5VOC1aY8Ld4p1W4kHgvQeSA-IzQYe5DmnSxo0h-crcGT4AADE/IMG-20130604-WA0000.jpg?psid=1

Nu lijkt mij dat ik in 21 minuten niet echt 48 ren met een gemiddelde van 135km/h.

Hebben er meer mensen last van? De route klopt namelijk wel en is niks mis mee.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je bent gewoon een topper

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• jurma

jurma

simply connecting...

Ik denk dat ik dan maar eens een carriereswitch overweeg ;)

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:37
Die Max speed van 317 km/h is ook wel netjes gedaan!
WIl je voor mij naar China rennen om een paar telefoons te halen= Met die snelheid loop je gewoon over het oceaanoppervlak heen.

• jurma

jurma

simply connecting...

ivo001 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:49:
Die Max speed van 317 km/h is ook wel netjes gedaan!
WIl je voor mij naar China rennen om een paar telefoons te halen= Met die snelheid loop je gewoon over het oceaanoppervlak heen.
Ja maar hoe krijg ik het opgelost

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51
jurma schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:46:
Ook de GPS werkt (als in krijg een signaal binnen 1 minuut), maaaar hebben jullie ook dat GPS er wel eens totaal mis zit. Niet qua route, maar qua afstand/snelheid.

Ik gebruik sports-tracker voor het hardlopen en heb net een klein rondje gelopen en dit zijn mijn resultaten:
[afbeelding]

Nu lijkt mij dat ik in 21 minuten niet echt 48 ren met een gemiddelde van 135km/h.

Heb je dit ook met andere apps? (tip: MyTracks van google) kun je een export maken van de track en heb je het dan nog? heb je het ook met een andere telefoon en dezelfde app?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• jurma

jurma

simply connecting...

LinuZZ schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:55:
[...]

Heb je dit ook met andere apps? (tip: MyTracks van google) kun je een export maken van de track en heb je het dan nog? heb je het ook met een andere telefoon en dezelfde app?
Heb het mey mytracks ook ja, afgelopen zondag met familie solex rijden in Leiden gedaan. Route was 10km, google tracks gaf aan 80km.

Het lijkt dus iets in mijn instellingen te zitten, maar heb niks vreemds.
Alleen A-GPS en EPO ingeschakelt. En heb via de app FasterGPS de juiste ntp server ingesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door jurma op 04-06-2013 12:58 ]

jurma schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:46:

[afbeelding]

De nieuwe Usain Bolt is gevonden :+
Pagina: 1 ... 44 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.