Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat mij opvalt aan dat lijstje dat de UMI X2 lichter is en een grotere batterij heeft.
Iets klopt er dan niet denk ik dan...

@Lutkeveld: Een reden zou kunnen zijn om zich te willen onderscheiden van andere fabrikanten.

[ Voor 76% gewijzigd door Soldaatje op 25-05-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
FAEA F1 is de goedkoopste smartphone ter wereld met NFC

Specs:
4.5 inch
720 p
S4 MSM8225Q CPU
1GB RAM
4GB ROM

8MP Camera
1800mah batterij

gaat 130 dollar kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lutkeveld schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:33:
Ik zie meestal dat mensen stock android prefereren over een skin. Waarom doen fabrikanten dit toch nog steeds wel dan? Het kost hun toch alleen maar geld of zie ik dat verkeerd?
Waar zie je dit? Op sites zoals Tweakers.net is de kans groot dat mensen een stock Android willen maar hoe groot is dit percentage als je naar de gehele markt kijkt?
En voor fabrikanten is het juist een van de weinige manieren om zich echt te onderscheiden. Als iedere telefoon met stock Android geleverd wordt lijken ze allemaal zo sterk op elkaar. Juist het toevoegen van extra software is een manier om je te onderscheiden van je concurrenten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Tsurany schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:40:
[...]

Waar zie je dit? Op sites zoals Tweakers.net is de kans groot dat mensen een stock Android willen maar hoe groot is dit percentage als je naar de gehele markt kijkt?
En voor fabrikanten is het juist een van de weinige manieren om zich echt te onderscheiden. Als iedere telefoon met stock Android geleverd wordt lijken ze allemaal zo sterk op elkaar. Juist het toevoegen van extra software is een manier om je te onderscheiden van je concurrenten.
Misschien niet een uitgesproken mening, maar mijn vrienden hebben oa een s3 en een htc one waarbij veel mensen blinkfeed 'onhandig' vinden en touchwiz 'cartoony'. Subtiele skins worden meer 'strak' gevonden, maar hoeveel skins zijn nou 'subtiel'? ALS de makers van de mobiel er een skin op zetten willen ze meestal wel dat het opvalt.

Ik heb geen onderzoek om mijn statement te onderbouwen, maar mijn directe omgevingen wijst het wel uit. Nou kan dat per regio anders zijn natuurlijk

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:13:
De G4 valt bij mij (voorlopig, je weet maar nooit) af omdat ie geleverd wordt met LEWA OS,
Dus zo heet de schil die je op menig G4 foto ziet terugkomen, weer wat geleerd :)
Tsurany schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:40:
[...]
Als iedere telefoon met stock Android geleverd wordt lijken ze allemaal zo sterk op elkaar. Juist het toevoegen van extra software is een manier om je te onderscheiden van je concurrenten.
Dat fabrikanten zich bij uitstek in de software zouden kunnen onderscheiden nu de hardware vrijwel gelijk is, ben ik het niet volledig mee eens. Je hebt ook nog zaken als het design, de grootte van een toestel, grootte van de accu die je mee levert en andere randzaken. Daarop kunnen fabrikanten zich ook onderscheiden. Nog los van het meest belangrijke: support van ofwel de fabrikant ofwel derden in de vorm van custom roms.

En dat laatste punt is nou net (naast mijn portemonnee) waarom ik nooit overwogen heb ook maar een Samsung, HTC, LG of Sony aan te schaffen. Hun extra software kan mij persoonlijk gestolen worden want ik weiger gewoon om een fractie van 2/3x zoveel geld uit te geven alleen maar zodat ik hun software heb en voor hun merk betaal. Als er dan ook nog weinig custom roms verschijnen en/of niet actueel gehouden worden door te stoppen bij ICS bijvoorbeeld zit je mooi met je toestel.

Want wat ik in eigen gebruik gewoon gemerkt heb is dat met dank aan custom roms ik een toestel wat al achterhaald was bij lancering qua specs, de ZTE Blade, nog steeds naar tevredenheid gebruik nu zelfs met JB er op i.c.m. 'maar' 512MB RAM. (meegeleverd was Android 2.1) En als de fabrikant het laat afweten en de ondersteuning door derden ook afzwakt, nou dan wordt een smartphone snel oud naar mijn gevoel. Je mist immers de finetuning die in nieuwere versies van het OS meegenomen worden.

Nee, bij een smartphone boeien de specs nauwelijks, het gaat om de vraag of het OS actueel blijft. Ja, specs zijn merkbaar in gebruik en hoe beter de specs hoe beter de gebruikersbeleving. Maar fabriekseigen software kan de vernieuwing van het OS als zodanig wel in de weg zitten en dan heb ik al snel zoiets: laat dat maar links liggen opdat je eenvoudiger updates binnen kunt hengelen want niet afhankelijk van de inspanningen van de fabrikant zelf.

Nog los van de vraag wat mooier oogt natuurlijk: maar dat is een gevalletje over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan kijk je puur vanuit je eigen perspectief en niet naar wat het gros van de klanten wilt. En dat is juist wat bedrijven zoals Samsung en HTC wel doen en moeten doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:17:
En dan kijk je puur vanuit je eigen perspectief en niet naar wat het gros van de klanten wilt. En dat is juist wat bedrijven zoals Samsung en HTC wel doen en moeten doen.
De gros van de mensen wil gewoon een smartphone, ongeacht het OS, ongeacht de software. Die willen gewoon de standaard apps 'nu.nl', 'buienradar', 'whatsapp' en the likes gebruiken en het zal hen weinig uitmaken welk toestel ze nu hanteren. De doorsnee mensen lopen een winkel binnen en willen 'Android', een iPhone of als ze het al oppikken een Windows Phone toestel. Die lopen niet de winkel binnen met 'ja, nee, ik wil Touchwiz en anders niet hoor!' of 'ja, nee, ik wil perse HTC Sense' Dat is maar wat ik wil zeggen. Software is niet het punt wat fabrikanten doet onderscheiden van elkaar: dat is de naam v/h OS en/of merknaam van de fabrikant. (Android of iOS of WP7.8 dan wel of het een Samsung, HTC, Sony, Nokia of Apple iPhone is)

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 25-05-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik zet om 13:00 een nieuw topic online, voor de Zopo ZP980 en de Zopo C2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13
dutchgio schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:13:
De G4 valt bij mij (voorlopig, je weet maar nooit) af omdat ie geleverd wordt met LEWA OS, wat misschien wel niet eens nederlands ondersteunt. Daarnaast is het ook foeilelijk en niet echt gebruiksvriendelijk. "Geef mij maar stock-android."
Is dat zo? Dacht dat iedereen op de G4 zat te wachten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Topic voor de Zopo ZP980 en de Zopo C2 is af :D

Link: [Zopo ZP980 & Zopo C2] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:21
Nou volg ik al tijden dit topic. Maar kan nog niet echt tot een conclusie komen voor een mooie telefoon voor mijn vader. Hij wil een telefoon met vrij nieuwe software (vanaf android 4.1), een goeie GPS en een beetje snel ding. Het scherm moet niet zo super groot zijn (liever geen 5") en het budget is max. €150 incl. verzendkosten. De Jiayu G3s leek me wel wat, maar ook de Lenovo A820 of die Faea F1. Echter is de Lenovo niet in het NL toch en de Faea weet ik vrij weinig van...? Wie weet nog meer een leuke telefoon? Of wat raden jullie me aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Herax10NL op 25-05-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Menig MTK SoC staat niet bekend om een goed GPS signaal, die wel in de A820 van Lenovo en G3s van Jiayu zit. Die Faea F1 heeft een Qualcomm SoC, die geloof ik van een generatie geleden is, maar menig Qualcomm SoC staat er bekend om wel een goed functionerende GPS aan boord te hebben. Dus als je vrij nieuwe software, een goede GPS wilt hebben zou ik zeggen: zoek uit waar je die F1 kan halen. Die zal aan elk punt voldoen :) Wellicht moet je er een maand op wachten, maar dan zul je die F1 vanzelf kunnen bestellen bij Merimobiles, Antelife, Etotalk, Pandawill, Fastcardtech en dergelijke.

[ Voor 16% gewijzigd door Joosie200 op 25-05-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Mensen bekend met deze site? Lijkt me toch een mooi telefoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als ik een chinese ROM (bijv. voor Zopo C2) wil testen op rommel kan ik dan gewoon uit de system.img de .apk md5summen en vergelijken of liever nog direct vervangen met bijvoorbeeld CM10.1. Die is wel gebaseerd op 4.2.2 maar zou voor zover bekend zeer schoon moeten zijn.

:? Of is er een betere manier hoe hier mee om te gaan?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imdos schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:02:
Als ik een chinese ROM (bijv. voor Zopo C2) wil testen op rommel kan ik dan gewoon uit de system.img de .apk md5summen en vergelijken of liever nog direct vervangen met bijvoorbeeld CM10.1. Die is wel gebaseerd op 4.2.2 maar zou voor zover bekend zeer schoon moeten zijn.

:? Of is er een betere manier hoe hier mee om te gaan?
Je moet eerst rooten, vervolgens kun je met een app uit de playstore via de root rechten chinese apps verwijderen.
Maar de zopo C2 is een geval apart,die word namelijk standaard geleverd met Aliyun OS, een aangepaste android rom. Bij zulk soort roms zijn er niet alleen een paar apps toegevoegd, maar is ook het hele uiterlijk, 'het framework' aangepast.
Maar bij bijvoorbeeldde jiayu G3 zijn het maar een paar chinese apps, die kun je met root rechten verwijderen en dan draai je in principe "stock android" zoals het ook op Nexus apparaten draait.
StevoMark10 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:53:
Mensen bekend met deze site? Lijkt me toch een mooi telefoontje?
Zover ik weet is dat hetzelfde als Aliexpress.
MaStar schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:51:
[...]

Is dat zo? Dacht dat iedereen op de G4 zat te wachten? ;)
Zat, inderdaad. Van wachten word je moe. :+
woutje p schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:43:
FAEA F1 is de goedkoopste smartphone ter wereld met NFC

Specs:
4.5 inch
720 p
S4 MSM8225Q CPU
1GB RAM
4GB ROM

8MP Camera
1800mah batterij

gaat 130 dollar kosten
De FAEA F2 is waarschijnlijk iets duurder, maar ook beter.
5 inch IPS OGS
1080p 441 PPI
Mt6589(T) ?! (Quadcore 28nn)
1GB RAM
13MP en 5MP camera's
NFC
15 Juni

http://www.gizchina.com/2...ll-be-released-june-15th/

[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 25-05-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

dutchgio schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:11:
[...]
Je moet eerst rooten, vervolgens kun je met een app uit de playstore via de root rechten chinese apps verwijderen.
Maar de zopo C2 is een geval apart,die word namelijk standaard geleverd met Aliyun OS, een aangepaste android rom. Bij zulk soort roms zijn er niet alleen een paar apps toegevoegd, maar is ook het hele uiterlijk, 'het framework' aangepast.
Maar bij bijvoorbeeldde jiayu G3 zijn het maar een paar chinese apps, die kun je met root rechten verwijderen en dan draai je in principe "stock android" zoals het ook op Nexus apparaten draait.
De C2 via iig pandawill wordt al met de ZP980 rom geleverd.

Naast de extra chinese apps weet ik ook niet zeker of ik de reguliere phone apps vertrouw. 8)
Maar ben ik te paranoia :X :? als ik de apk's van email en messaging wil controleren en in het ergste geval wil vervangen door "schone" apk's?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imdos schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:21:
[...]

De C2 via iig pandawill wordt al met de ZP980 rom geleverd.

Naast de extra chinese apps weet ik ook niet zeker of ik de reguliere phone apps vertrouw. 8)
Maar ben ik te paranoia :X :? als ik de apk's van email en messaging wil controleren en in het ergste geval wil vervangen door "schone" apk's?
Nee, je bent niet de enige.
Ik vertrouw dat ook niet helemaal en flash liever apps die ik wel vertrouw, ook systeem apps.
Daarom is rooten ook een verieste voor mij, om alle chinese apps te verwijderen, en kunnen zienwat er in het systeem zich allemaal afspeeld..
Op het forum van Pandawill staat een bericht dat een nieuwe batch van deze toestellen mogelijk niet meer compitable is met de ZP980 roms, vandaar mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

dutchgio schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:25:
[...]
Nee, je bent niet de enige.
Ik vertrouw dat ook niet helemaal en flash liever apps die ik wel vertrouw, ook systeem apps.
Daarom is rooten ook een verieste voor mij, om alle chinese apps te verwijderen, en kunnen zienwat er in het systeem zich allemaal afspeeld..
Ok, dan ga ik me daar binnenkort eens even in verdiepen.
Op het forum van Pandawill staat een bericht dat een nieuwe batch van deze toestellen mogelijk niet meer compitable is met de ZP980 roms, vandaar mijn bericht.
Ja, klopt. Ik heb ondertussen op zopomobileforum, XDA en pandawill het e.e.a. hierover gelezen. Volgens mij bedoelen ze dat er een type B mainboard is voor zowel de ZP980 als de C2 die niet backwards-compatible (meer) is met de oudere roms. En hebben ze wel een nieuwere / andere Android firmware die op de ZP980 en C2 met nieuwe mainboard kan werken.

Maar ik hou mijn vingers gekruist voor mijn C2, die is namelijk na die berichten pas verscheept, dus ben bang dat ik een type B mainbaord ga krijgen. To be continued! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imdos schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:30:
[...]

Ok, dan ga ik me daar binnenkort eens even in verdiepen.

[...]
Ik zou daar pas aan beginnen nadat er Clockworkmod of een andere custom recovery beschikbaar is, en je die hebt geinstalleerd.
Daar kun je namelijk volledige backups van je systeem mee maken en opslaan op de Sd kaart.
Voor het geval dat er iets mis gaat. Un je die herstellen en dan heb je al jedata van zowel systeem en apps nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Ik wil me op Antelife registreren voor een Umi X2-aankoop. Ik zie daar een banner voor een &50-coupon, als ik me registreer. Hoe kan ik die dan gebruiken? Of heb ik iets niet helemaal door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Als je minstens 50$ besteedt, krijg je 5$ korting. Beetje misleidend dus.
Met deze code krijg je er al 10 : "umix232g"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
a3bouw schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:10:
Als je minstens 50$ besteedt, krijg je 5$ korting. Beetje misleidend dus.
Met deze code krijg je er al 10 : "umix232g"
Ok duidelijk. Al is die code natuurlijk alleen voor de 32GB versie met 2 GB.

[ Voor 91% gewijzigd door Kenju op 25-05-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51
Zo, heb nu net een Umi X2 1GB/16GB versie besteld op Pandawill. Wel met creditcard (via Moneybookers) betaald en niet met PayPal want die geld terug "garantie" via PayPal heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Antelife sprak me ook niet erg aan om daar te bestellen, heb een beter gevoel bij Pandawill.

So now we wait :')

Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 25-05-2013 20:10 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:07:
[...]

Dus zo heet de schil die je op menig G4 foto ziet terugkomen, weer wat geleerd :)

[...]

Dat fabrikanten zich bij uitstek in de software zouden kunnen onderscheiden nu de hardware vrijwel gelijk is, ben ik het niet volledig mee eens. Je hebt ook nog zaken als het design, de grootte van een toestel, grootte van de accu die je mee levert en andere randzaken. Daarop kunnen fabrikanten zich ook onderscheiden. Nog los van het meest belangrijke: support van ofwel de fabrikant ofwel derden in de vorm van custom roms.

En dat laatste punt is nou net (naast mijn portemonnee) waarom ik nooit overwogen heb ook maar een Samsung, HTC, LG of Sony aan te schaffen. Hun extra software kan mij persoonlijk gestolen worden want ik weiger gewoon om een fractie van 2/3x zoveel geld uit te geven alleen maar zodat ik hun software heb en voor hun merk betaal. Als er dan ook nog weinig custom roms verschijnen en/of niet actueel gehouden worden door te stoppen bij ICS bijvoorbeeld zit je mooi met je toestel.

Want wat ik in eigen gebruik gewoon gemerkt heb is dat met dank aan custom roms ik een toestel wat al achterhaald was bij lancering qua specs, de ZTE Blade, nog steeds naar tevredenheid gebruik nu zelfs met JB er op i.c.m. 'maar' 512MB RAM. (meegeleverd was Android 2.1) En als de fabrikant het laat afweten en de ondersteuning door derden ook afzwakt, nou dan wordt een smartphone snel oud naar mijn gevoel. Je mist immers de finetuning die in nieuwere versies van het OS meegenomen worden.

Nee, bij een smartphone boeien de specs nauwelijks, het gaat om de vraag of het OS actueel blijft. Ja, specs zijn merkbaar in gebruik en hoe beter de specs hoe beter de gebruikersbeleving. Maar fabriekseigen software kan de vernieuwing van het OS als zodanig wel in de weg zitten en dan heb ik al snel zoiets: laat dat maar links liggen opdat je eenvoudiger updates binnen kunt hengelen want niet afhankelijk van de inspanningen van de fabrikant zelf.

Nog los van de vraag wat mooier oogt natuurlijk: maar dat is een gevalletje over smaak valt niet te twisten.
Persoonlijke vind ik juist dat bepaalde fabrikanten meer onderscheidend zijn omdat ze een eigen skin gebruiken.

HTC heeft met Sense gewoon een hele mooie skin met veel toegevoegde features natuurlijk, want de standaard telefoon app van Android is ook 10x niks, maar grootste voordeel bij Sense zijn wat mij betreft de Sense widgets.

Maar bij mijn eigen Huawei zie ik het ook, ik ben fan van stock Android, maar vind dat het voor een smartphone tekort schiet eigenlijk en ik waardeer dan gewoon de betere uitziende telefoon app, profielen functie, snel koppelingen en MeWidget.

Zelfs de weer app kan ik waarderen, dus wat mij betreft bieden die aanpassingen wel voordeel, zelfs in de Mediatek telefoons zittem van die snelkoppelingen ook wel toggles genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die snelkoppelingen zitten zover ik weet standaard in android, niet echt een feature dus.
Touchwiz voegt meer gimmicks toe, en het zijn goede marketingfuncites, maar niet echt iets wat heel erg nodig is.
De vorige sense versies waren goed, maar de laatste sense versies vindt ik toch minder. Een soort Facebook Home maar in de vertrouwde "sense stijl".
Motorola had op android 2.2/2.3 een mooie toevoeging; bij een motorola toestel kon je een dock kopen, en als je de telefoon daar inzette kon je m aansluiten op je monitor/tv en kreeg je een desktop weergave van android. Toen hidmi-out nog niet gebruikt werd was dat een ware toeviging, maar over het algemeen vind ik skins meer visuele hoogstandjes toevoegen dan functies, en prefereer dan ook stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13
Waar is het topic over de Jiayu G4 gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
MaStar schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:47:
8)7 Niet meer nodig, wordt toch elke maand uitgesteld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
MaStar schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:47:
Al van een zoekfunctie gehoord ;) ?

[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ben ik nou de enige die zo zielig is om 4x per dag te kijken naar de shipping status waar z'n telefoon uithangt?

The item (RBXXXXXXXX2HK) left Hong Kong for its destination on 21-May-2013. Ding had al hier kunnen zijn :)

[ Voor 33% gewijzigd door poema op 25-05-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poema schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:25:
Ben ik nou de enige die zo zielig is om 4x per dag te kijken naar de shipping status waar z'n telefoon uithangt?

The item (RBXXXXXXXX2HK) left Hong Kong for its destination on 21-May-2013. Ding had al hier kunnen zijn :)
Nee, ik kijk 4 keer per dag of mijne al verzonden is. Nog steeds "processing" helaas. Morgen weer een kans, al wordt het waarschijnlijk pas maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
dutchgio schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:13:
[...]

Nee, ik kijk 4 keer per dag of mijne al verzonden is. Nog steeds "processing" helaas. Morgen weer een kans, al wordt het waarschijnlijk pas maandag.
valt wel mee toch?
als ik achter mijn laptop zit, zou ik 4x per uur kijken waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dutchgio schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:13:
[...]

Jij hebt de 1GB versie van de Umi besteld toch? Is die al op voorraad dan? Wit of zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:19:
[...]

Jij hebt de 1GB versie van de Umi besteld toch? Is die al op voorraad dan? Wit of zwart?
Zwart, bij Pandawill op voorraad.
Ik heb het ze gisteren gevraagd:

By Jan met de lange achternaam (5/24/13)

Are you sure it will be shipped tomorrow, acording to the pre-sell date?

Answer:
It is in stock now, we ship it to you according to order time. Thanks.

En Pandawil heeft de "presell" data weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:33:
[...]

Zwart, bij Pandawill op voorraad.
Ik heb het ze gisteren gevraagd:

By Remco (5/24/13)

Are you sure it will be shipped tomorrow, acording to the pre-sell date?

Answer:
It is in stock now, we ship it to you according to order time. Thanks.

En Pandawil heeft de "presell" data weggehaald.
Ik heb een witte 1GB/16GB bij Pandawill besteld.
Weet jij of ze die ook op voorraad hebben? Ik hoop het wel :)
Ik laat het versturen met Singapore Airmail, gaat misschien wat sneller dan China Post.

Heb jij ook gevraagd of ze het als Gift op willen sturen en/of een lagere waarde op het pakketje willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staan geen "presell" logo's meer bij, dus ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dutchgio schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:45:
Staan geen "presell" logo's meer bij, dus ik neem aan van wel.
Mooi, heb de zwarte ook besteld. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Draait android beter op qualcomm's dan op mediatek soc's? Of is dat een soort AMD tegen Intel kwestie?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De qualcomm chipsets die je in de nieuwste HTC en Samsung flagships vind zijn wel veel krachtigere, maar het is een kwestie van optimalisatie van de software op zo'n telefoon.

Volgens mij draait Android even goed op de meeste krachtige chipsets, ook al is de mt6589 de minst krachtige quadcore chipset, met een qHD of 720p scherm draait dat net zo goed als de qualcomm's.

Maar een HTC One of SGS 4 draaien zeker weten beter op Android wanneer het op 1080p schermen aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:23:
De qualcomm chipsets die je in de nieuwste HTC en Samsung flagships vind zijn wel veel krachtigere, maar het is een kwestie van optimalisatie van de software op zo'n telefoon.

Volgens mij draait Android even goed op de meeste krachtige chipsets, ook al is de mt6589 de minst krachtige quadcore chipset, met een qHD of 720p scherm draait dat net zo goed als de qualcomm's.

Maar een HTC One of SGS 4 draaien zeker weten beter op Android wanneer het op 1080p schermen aan komt.
Zegt de meneer met een QHD scherm en een nogal kritische blik tegenover de mediatek chipset, al dan niet in combinatie met een full-hd scherm.
Volgens mij is quadcore A5 minder krachtig dan een quadcore A7.
En de S4 heeft haperingen, maar dat kan ook komen door spftwarefouten in Touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Android draait prima op een FHD scherm met de mt6589 chipset.

Zou me ook niks verbazen als er ROMs uitkomen voor bijvoorbeeld de Umi X2 waarin je de CPU kunt overclocken naar 1,5 GHz. Als dat al niet mogelijk zal zijn met root en een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:09:
[...]

Zegt de meneer met een QHD scherm en een nogal kritische blik tegenover de mediatek chipset, al dan niet in combinatie met een full-hd scherm.
Volgens mij is quadcore A5 minder krachtig dan een quadcore A7.
En de S4 heeft haperingen, maar dat kan ook komen door spftwarefouten in Touchwiz.
Ik heb een 720p scherm. Maar wat ik zei is meer common sense. Iedereen weet wel dat die Qualcomm's momenteel de krachtigste chip sets zijn voor in smartphone.

En uiteraard heb ik het dan over de Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 onder andere. Maar ik noem juist dat 1080p scherm want daar winnen die Qualcomm's het gewoon, maar voor de rest heeft het ook met software optimalisatie te maken.

Ik heb ook verhalen gelezen over laggende S4's, maar dat komt gewoon door de software van Samsung, die moeten het gewoon nog fixen.

Je verward trouwens iets, die S4's hebben Krait kernen van Qualcomm, die zijn misschien net iets beter dan A9 kernen, maar de GPU veegt helemaal de vloer aan met de MT6589.
FlowDesign schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:47:
Android draait prima op een FHD scherm met de mt6589 chipset.

Zou me ook niks verbazen als er ROMs uitkomen voor bijvoorbeeld de Umi X2 waarin je de CPU kunt overclocken naar 1,5 GHz. Als dat al niet mogelijk zal zijn met root en een app.
Mijn MK808B draait ook prima op 1080p, maar er werd gevraagd van wat beter op Android draait, als je dan gelijke configuraties hebt dan zijn het toch echt die nieuwe qualcomm's.

Oh dream on er gaan geen roms uit komen waar de CPU over geklokt word naar 1.5Ghz voor de Umi X2, daar is de userbase veel te klein voor en niemand wilt serieus voor deze smartphones kernels ontwikkelen.

Ik denk dat die kans net zo groot is als de lotterij winnen. Ik heb namelijk nog geen enkele Chinese chipset over geklokt zien worden, bij de RK3066 hebben ze alleen de underclock ongedaan gemaakt, dus geen overklok.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Weet iemand of er al goede china phones ge-rebrand zijn naar inNL verkrijgbare modellen behalve dan de huawe honor 2?
Sorry trouwens dat ik zo binnen kom vallen maar zit al behoorlijke tijd mee te lezen en vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook nog de Wolfgang modellen, dat zijn rebrands van Amoi smartphones. Maar volgens mij van de quadcore telefoons heb je alleen inderdaad de Huawei Ascend G615 wat een Europese Huawei Honor 2 is met 1GB ram.

En Oppo Find 5 zou nu ook in Nederland te krijgen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delchrys schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:00:
Weet iemand of er al goede china phones ge-rebrand zijn naar inNL verkrijgbare modellen behalve dan de huawe honor 2?
Sorry trouwens dat ik zo binnen kom vallen maar zit al behoorlijke tijd mee te lezen en vroeg het me af.
Xtreamer, re-brand van de Newman N2
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:49:
[...]

Ik heb een 720p scherm. Maar wat ik zei is meer common sense. Iedereen weet wel dat die Qualcomm's momenteel de krachtigste chip sets zijn voor in smartphone.

En uiteraard heb ik het dan over de Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 onder andere. Maar ik noem juist dat 1080p scherm want daar winnen die Qualcomm's het gewoon, maar voor de rest heeft het ook met software optimalisatie te maken.

Ik heb ook verhalen gelezen over laggende S4's, maar dat komt gewoon door de software van Samsung, die moeten het gewoon nog fixen.

Je verward trouwens iets, die S4's hebben Krait kernen van Qualcomm, die zijn misschien net iets beter dan A9 kernen, maar de GPU veegt helemaal de vloer aan met de MT6589.

[...]

Mijn MK808B draait ook prima op 1080p, maar er werd gevraagd van wat beter op Android draait, als je dan gelijke configuraties hebt dan zijn het toch echt die nieuwe qualcomm's.

Oh dream on er gaan geen roms uit komen waar de CPU over geklokt word naar 1.5Ghz voor de Umi X2, daar is de userbase veel te klein voor en niemand wilt serieus voor deze smartphones kernels ontwikkelen.

Ik denk dat die kans net zo groot is als de lotterij winnen. Ik heb namelijk nog geen enkele Chinese chipset over geklokt zien worden, bij de RK3066 hebben ze alleen de underclock ongedaan gemaakt, dus geen overklok.
Volgens mij is de krait in Samsung zn Soc ook geen A5, die bedoelde ik namelijk ook niet.
De het goedkopere model van de S4 pro is wel een A5 quadcore, reagerend op jouw suggestie dat de mt6589 de minst presterende quadcore is. Wie verward hier nou iets?

En je kunt niet eens een custom kernel maken zonder sources, dus dan kun je een net zogrote userbase hebben maar zonder spurce heeft het geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik telde A5 quadcores niet eens mee, ik nam in mijn vergelijking alleen de beste quadcore chipsets, als je dan die A5 quadcore chip sets mee vergelijkt stja dan heb je gelijk.

Die userbase heb je nodig om de interesse van zo'n kernel developer te krijgen, want die kiezen meestal een smartphone waar een grote userbase voor is.

Dan heb je ook nog de source inderdaad nodig, maar ook al heb je de source, dan moet je nog steeds een super nerd vinden die wel even zo'n kernel in elkaar knutselt.

Want die custom ROM makers voor Chinese smartphones doen ook meestal niet veel meer dan bestaande ROMs aanpassen, dat had ik laatste ook gedaan met een ROM voor mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Ascend 6155 komt neer op 300 euro en de xtreamer joyz op 329 ongeveer, wat is dan de beste keuze? De exynos 4412 of de k3v2¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide A9 quadcores, alleen de GPU in de K3V2 verslaat de Mali 400MP4 in de Exynos 4412, kies gewoon eentje die jij het beste vind, want betreft de chipsets zit er weinig verschil.

Al heb ik wel het idee dat Huawei waarschijnlijk meer moeite in de software steekt dan Newman doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
Voor de geinteresseerden, ik heb m'n eerste bevindingen en een aantal screenshots van de Zopo C2 in het Zopo topic geplaatst: M-Opensource in "[Zopo ZP980 & Zopo C2] Ervaringen en Discussie"

Een review ben ik mee bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door M-Opensource op 26-05-2013 07:50 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Als ik van veel sm's de ROM grootte vergelijk, oa 32GB vs 4GB, is de software van de 4GB versies dan beter geschreven of hebben die met 32GB veel meer mogelijkheden ? Dan heb je het over 8 maal zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
MAB The Frisian schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:51:
Als ik van veel sm's de ROM grootte vergelijk, oa 32GB vs 4GB, is de software van de 4GB versies dan beter geschreven of hebben die met 32GB veel meer mogelijkheden ? Dan heb je het over 8 maal zoveel.
De opslaggrootte die ze aangeven wordt uiteraard niet volledig benut door de ROM (Android system installatie) die erop staat.

De ROMs varieren van 200 tot zo'n 500 mb, uitzonderingen daargelaten. Je hebt dus geen ROMs van 32 GB :) De rest van de ruimte wordt gebruikt door apps en de data van apps.

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 26-05-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Dus weer iets om op te letten als je gaat vergelijken, 32GB is meer dan 4Gb maar dan beter is dus op dit moment nooit het geval. Of het zouden EEPROMs oid moeten zijn waarin je meer kunt opslaan.
Vroeger had mijn eerste computer, BBC B, 32K ROM welke dan ook vrijwel volledig werd benut. Ik ging er dan ook van uit dat je zo weinig mogelijk loze, nooit te benutten ruimte, voorkomt en dus "passende" ROMs gebruikt.

Had het kunnen weten bijdeweg, de ROMs voor m'n SGS zijn ook nooit groter dan 1 GB.

[ Voor 9% gewijzigd door MAB The Frisian op 26-05-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik denk dat je een kromme vergelijking trekt, je smartphone heeft bijvoorbeeld 4 GB storage waarvan een deel voor het OS (Android) is en de rest voor je apps en data. 32 GB is dus alleen maar beter want je kan er meer mee opslaan... Het is zeker geen loze ruimte.

Dus een telefoon met 32 GB heeft een klein beetje in gebruikt (paar honderd mb) voor het OS en de rest is voor jou om te gebruiken.

De term ROM wordt tegenwoordig met deze toestellen eigenlijk verkeerd gebruikt, de 4 of 32 GB aan ROM die men bedoeld is gewoon de harde schijf, als je de vergelijking met computers wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Dus ROM is geen ROM meer in de oorspronkelijke zin van het woord/term. Ik word oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Zijn er volgens jullie goede high end dual sim toestellen?

Ik heb de JiaYu G4 (flagship) op het oog, maar die is (nog) niet leverbaar. Ik zou het liefst een 720P 4.7" toestel hebben, met fatsoenlijke camera, vlotte prestaties, accu en Android 4.2. Ik gebruik nu een Nexus 4, fijn ding, maar niet dual sim en dat heb ik sinds kort wel nodig.

Bestaan er toestellen die voldoen aan mijn eisen? Specifiek zoeken op diverse Chinese websites levert heel weinig op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
partyondude schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:41:
Zijn er volgens jullie goede high end dual sim toestellen?

Ik heb de JiaYu G4 (flagship) op het oog, maar die is (nog) niet leverbaar. Ik zou het liefst een 720P 4.7" toestel hebben, met fatsoenlijke camera, vlotte prestaties, accu en Android 4.2. Ik gebruik nu een Nexus 4, fijn ding, maar niet dual sim en dat heb ik sinds kort wel nodig.

Bestaan er toestellen die voldoen aan mijn eisen? Specifiek zoeken op diverse Chinese websites levert heel weinig op...
Even goed zoeken in dit topic, er zijn er wel een paar te vinden. Zopo C2 & Iocean X7 zijn goede voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:49:
[...]

Heb de afgelopen dagen anders al best veel mensen zien typen over de Umi X2, heb het vermoeden dat van alle courante Chinese modellen de X2 het meest populair zal zijn. Ook op xda-forum is er al een topic over. Root is vrij simpel geloof ik. Dus die ROMs gaan wel komen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
M-Opensource schreef op zondag 26 mei 2013 @ 07:50:
Voor de geinteresseerden, ik heb m'n eerste bevindingen en een aantal screenshots van de Zopo C2 in het Zopo topic geplaatst: M-Opensource in "[Zopo ZP980 & Zopo C2] Ervaringen en Discussie"

Een review ben ik mee bezig.
Na dit gelezen te hebben ben ik stiekem wel blij dat ik voor de Umi X2 heb gekozen en niet voor de Zopo C2 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
M-Opensource schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:43:
[...]

Even goed zoeken in dit topic, er zijn er wel een paar te vinden. Zopo C2 & Iocean X7 zijn goede voorbeelden.
Misschien ben ik veeleisend, maar ik vind 4 GB opslag te weinig. Natuurlijk kan ik er een kaartje instoppen, maar de Premium heeft bijvoorbeeld ook als voordeel een 3000mAh accu, dat klinkt als nooit meer hopen om het einde van een dag te halen, bij intensief gebruik :)

Ik heb wel gezocht, maar er zijn er zoveel varianten leverbaar, dat het lastig is om de 'pareltjes' eruit te halen :) Bedankt voor de tip in ieder geval 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
FlowDesign schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:55:
[...]

Na dit gelezen te hebben ben ik stiekem wel blij dat ik voor de Umi X2 heb gekozen en niet voor de Zopo C2 :X
Die snap ik niet, ik was er behoorlijk positief over :)
partyondude schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:02:
[...]

Misschien ben ik veeleisend, maar ik vind 4 GB opslag te weinig. Natuurlijk kan ik er een kaartje instoppen, maar de Premium heeft bijvoorbeeld ook als voordeel een 3000mAh accu, dat klinkt als nooit meer hopen om het einde van een dag te halen, bij intensief gebruik :)
Als ik de 2000mAh van de C2 zo bekijk haal ik met gemak het einde van de dag, zit nu al op 22,5 uur en 30% over, en dat is met redelijk zwaar gebruik. Ik denk dat de schermen en chipsets wel meevallen wat gebruik betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Heb de afgelopen dagen anders al best veel mensen zien typen over de Umi X2, heb het vermoeden dat van alle courante Chinese modellen de X2 het meest populair zal zijn. Ook op xda-forum is er al een topic over. Root is vrij simpel geloof ik. Dus die ROMs gaan wel komen denk ik ;)
Voor heel veel Chinese smartphones is een topic op XDA, dat levert alleen wat multilanguage roms op en dat is niet rocket science, je moet alleen weten hoe je zo'n rom maakt, voor de rest hoef je niet veel bijzonders te verwachten.

Ja een guide hoe je rooten doet enzo, maar niet overkloks en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:08:
[...]

Voor heel veel Chinese smartphones is een topic op XDA, dat levert alleen wat multilanguage roms op en dat is niet rocket science, je moet alleen weten hoe je zo'n rom maakt, voor de rest hoef je niet veel bijzonders te verwachten.
Ik heb het al eens eerder gemeld in dit topic, maar die echte custom ROMS zijn er niet omdat Mediatek geen broncode vrijgeeft van zijn aangepaste Android versie en de devicedrivers. Zonder deze gegevens kun je niet een echte nieuwe custom ROM samen stellen en blijf je bij repackaging en een paar tweaks.

Het heeft absoluut niet te maken met een gebrek aan belangstelling, de ingrediënten zijn er gewoon niet, er niets om je op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wian_gn schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:26:
[...]

Ik heb het al eens eerder gemeld in dit topic, maar die echte custom ROMS zijn er niet omdat Mediatek geen broncode vrijgeeft van zijn aangepaste Android versie en de devicedrivers. Zonder deze gegevens kun je niet een echte nieuwe custom ROM samen stellen en blijf je bij repackaging en een paar tweaks.

Het heeft absoluut niet te maken met een gebrek aan belangstelling, de ingrediënten zijn er gewoon niet, er niets om je op te baseren.
Jawel het heeft ook te maken met een gebrek aan belangstelling van de ''echte'' developers op XDA, Xiaomi word gewoon geweerd op XDA bijvoorbeeld om ze de GPL schenden.

Maar de developers pakken bijna nooit een Chinees toestel op, ja nu wel Oppo Find 5, maar dan zie je direct dat ze niet voor merken als UMI gaan, want Oppo is een A merk in China.

Maar UMI kopieert ook nog gewoon schaamteloos het design van Samsung, denk dat ze daar bij XDA niet blij mee zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Jawel het heeft ook te maken met een gebrek aan belangstelling van de ''echte'' developers op XDA, Xiaomi word gewoon geweerd op XDA bijvoorbeeld om ze de GPL schenden.

Maar de developers pakken bijna nooit een Chinees toestel op, ja nu wel Oppo Find 5, maar dan zie je direct dat ze niet voor merken als UMI gaan, want Oppo is een A merk in China.

Maar UMI kopieert ook nog gewoon schaamteloos het design van Samsung, denk dat ze daar bij XDA niet blij mee zouden zijn.
Even voor de duidelijkheid: jouw overwegingen zijn niet representatief voor de hele XDA-developers afdeling.

Waarom Oppo wel:
- de broncode wordt vrijgegeven.
Dat heeft niks met uiterlijk of A-merk te maken.

Waarom Xiamoi werd geweerd van XDA:
- de developers zijn verplicht bij de GPL license hun kernel source te plaatsen, als in: een github link. Doeje dit niet, dan mag XDA je weren. Gebeurd bij veel meer toestellen dan alleen die van Xiaomi.

Conclusie:
Xda-ondersteuning ligt niet aan labeltjes van Diqu-long of het een A of B-merk betreft, maar of de broncode wordt vrijgegeven. Ook het uiterlijk speelt hier geen rol bij.

Hint: get your facts right voordat je begint te praten over XDA ondersteuning en de GPL license.

Verzonden door een XDA-Recognized Developer. Ik spreek uit ervaring. En jij?
http://forum.xda-developers.com/member.php?u=4423611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay dus jij denkt dat zo'n XDA-Developer wel even zijn tijd gaat verdoen voor een toestel met een kleine userbase? Want als dat zo was dan zo XDA ondertussen overspoeld moeten zijn met Chinese smartphones waar ontwikkeld voor word.

Dat is wat ik bedoel, er is eens in verleden een paar ZTE toestellen populair geworden, maar die werden verkocht via Orange en waren zo goedkoop dat veel mensen er een kochten.

Zelfs als de broncode vrij gegeven zou zijn van een UMI X2, verwacht jij dan dat een kernel developer wel even de UMI X2 gaat overklokken? Ik persoonlijk niet, maar dat verwacht ik ook niet bij mijn Huawei Honor 2.

Maar dat verwacht ik wel bij een HTC One of Samsung Galaxy S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:05:
Okay dus jij denkt dat zo'n XDA-Developer wel even zijn tijd gaat verdoen voor een toestel met een kleine userbase? Want als dat zo was dan zo XDA ondertussen overspoeld moeten zijn met Chinese smartphones waar ontwikkeld voor word.

Dat is wat ik bedoel, er is eens in verleden een paar ZTE toestellen populair geworden, maar die werden verkocht via Orange en waren zo goedkoop dat veel mensen er een kochten.

Zelfs als de broncode vrij gegeven zou zijn van een UMI X2, verwacht jij dan dat een kernel developer wel even de UMI X2 gaat overklokken? Ik persoonlijk niet, maar dat verwacht ik ook niet bij mijn Huawei Honor 2.

Maar dat verwacht ik wel bij een HTC One of Samsung Galaxy S4.
Dat denk ik wel ja.
Ik zou me er zelf ook nog wel mee weten te redden.
Over een kleine userbase gesproken: ik kan kan op mijn samsung galaxy van 100 euro cyanogenmod 10.1 draaien. En met een Huawei Honor 2 van een echt A-merk en geweldige specifcaties en userbase, kan dit niet.

En je begrijpt het nog steeds niet: XDA is juist niet overspoeld met chinese smartphones, niet omdat de userbase er niet voor is, maar omdat er geen broncode beschikbaar is. Voor veel developers is dat een reden om een toestel niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel over het overklokken, ik geeft zelf bar weinig om custom roms, als ik er een moet draaien dan betekend dat de stock rom van de fabrikant gewoon niet goed genoeg is of dat ik er mijn telefoon mee kan overklokken.

En er zijn dus mensen die hopen dat hun Chinese mt6589 toestel straks mooi over te klokken is en dat zie ik niet gebeuren en dat is niet omdat ik een Huawei Honor 2 heb, maar dat is dat ik nog geen een Chinese smartphone heb gezien welke echt overgeklokt kan worden.

Jij hebt zeker gelijk met je verhaal van de broncode, maar kun jij chad goodman? Die verbannen is van XDA? Die ontwikkelde kernels met overklok zonder de broncode geloof ik, maja hij is geloof ik om zo'n reden geband.

Er schijnen dus ook neppe kernel overclocks te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik moet het met dutchgio eens zijn, het zou enorm schelen als er voor de Mediatek chipsets broncode beschikbaar zou zijn.

Daarmee zouden namelijk vele Chinese smartphones open staan voor een goede custom ROM omdat ze bijna allemaal dezelfde hardware hebben.

Zolang er geen broncode en drivers beschikbaar zijn blijft het rustig omdat je niet zoveel kan doen zonder deze zaken, behalve tweaken zoals eerder gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe zit het dan met de Oppo Find 5, Newman N2/Freelander i20, etc.
Daar is de source toch wel van beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Wat vinden jullie van deze? Amoi N850, specs lijken me vrij goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:20:
Hoe zit het dan met de Oppo Find 5, Newman N2/Freelander i20, etc.
Daar is de source toch wel van beschikbaar?
Voor Oppo Find 5 is een CM 10.1 rom beschikbaar en heeft zijn eigen XDA Forum, maar dat is nog steeds in beta stadium en absoluut geen CPU overkloks voor beschikbaar.

Dat is ook enige Chinese smartphone waar ik weet waar voor ontwikkeld word. En natuurlijk voor HTC word ontwikkeld, maar dat is van dat andere land dat zich ook China noemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
StevoMark10 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:23:
Wat vinden jullie van deze? Amoi N850, specs lijken me vrij goed toch?
Beetje 13 in een dozijn model en specs. Ze hebben er wel geloof ik eentje met een dubbele batterij. Dat vind ik wel weer innovatief.

Wat custom roms betreft: 9 van de 10 keer ga ik toch weer terug naar de fabrikant z'n rom omdat vaak blijkt dat die het beste werkt. Root is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik draai altijd custom roms, al vanaf de MDA Compact ben ik te vinden op xda-developers. Maargoed, ik weet dat deze er niet komen voor de goedkope chinese telefoons, dus daar heb ik me gewoon bij neergelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
M-Opensource schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:07:
[...]

Die snap ik niet, ik was er behoorlijk positief over :)
Ik las toch iets over problemen met het installeren van de Android ROM, of heb ik niet goed gelezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
poema schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Beetje 13 in een dozijn model en specs. Ze hebben er wel geloof ik eentje met een dubbele batterij. Dat vind ik wel weer innovatief.
Resolution, 960x540 pixels
CPU, MTK6589 Quad Core 1.2GHz

Ik ben wel benieuwd hoe hard die cpu vliegt op die "lage" resolutie vergeleken met de snelheid op 1080p. Ik zelf vind 960 ruim voldoende en vind deze resolutie in combinatie met de cpu misschien wel juist een voordeel.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
FlowDesign schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Ik las toch iets over problemen met het installeren van de Android ROM, of heb ik niet goed gelezen? :)
Schijnt met de laatste editie iets lastiger te zijn, maar kan nog steeds.

De zp980 ROM kan er niet zonder meer op, zijn een paar trucjes voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
M-Opensource schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:14:
[...]

Ah ok, maar gelukkig kan het nog wel anders zat je mooi te kijken met dat Aliyun OS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Hoe zit dat trouwens met de garantie met die Chinese telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
StevoMark10 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:26:
Zie TS bij vragen

Ik heb trouwens mijn review van de Jiayu G2S online gezet.
Voor de geïnteresseerde
productreview: Jiayu G2s Zwart review door benbaba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat mij steeds opvalt is dat er bij veel China phones geen micro sd slot in zit dus geen uitbreidbaar geheugen.
Of lees ik er steeds overheen?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supertip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:49:
Wat mij steeds opvalt is dat er bij veel China phones geen micro sd slot in zit dus geen uitbreidbaar geheugen.
Of lees ik er steeds overheen?
Op Xiaomi's na kan dit bij elk toestel zover ik weet, maar er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen op de regel, waaronder Xiaomi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oppo Find 5 heeft ook geen sd kaart slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:04:
Oppo Find 5 heeft ook geen sd kaart slot.
Maar is het anders omschreven dan in de EU of blijven ze er in het algemeen vaag over?
Wat eerder mijn indruk is.

Want 8gb is op het moment mi. hét absolute minimum zonder m-sd slot.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
StevoMark10 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:26:
Als je ze via China hier heen laat komen zit je vast aan de Chinese garantie regels. Veel succes daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Supertip schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:36:
[...]

Maar is het anders omschreven dan in de EU of blijven ze er in het algemeen vaag over?
Wat eerder mijn indruk is.

Want 8gb is op het moment mi. hét absolute minimum zonder m-sd slot.
Vaak staat het erbij als TF card slot, meestal zie ik het wel staan hoor...en anders kun je het wel ergens vinden.
Er zijn maar weinig telefoons zonder eigenlijk idd de xiaomi's en de oppo find 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
M-Opensource schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:14:
[...]

Kan je hier wat meer over vertellen (mijn C2 is onderweg)?
Op dit forum staat een link naar de nieuwste firmware voor de B revisie alsook voor de normale versie. Ik krijg niet de indruk dat je hiervoor trucs uit hoeft te halen.

zopo zp980 c2 B version 0521 rom
zopo zp980 c2 normal version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:05:
Er zijn een aantal Chinese forums waar gewoon alle ROMs van XDA worden geplaatst, met de beschrijving in het Chinees vertaald, veel gebruikers in China lijken de weg naar XDA gewoon niet te vinden of gebruiken liever eigen forums. Ook voor de 'mainstream' toestellen van Samsung, Sony en LG.

http://bbs.gfan.com/forum.php
http://bbs.xda.cn/forum.php
en vast nog veel meer

Ik zie trouwens op Weibo echt constant dingen over de Vivo Xplay voorbij komen, dat ding lijkt echt extreem gehyped. Terecht of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:34:
Ik draai altijd custom roms, al vanaf de MDA Compact ben ik te vinden op xda-developers. Maargoed, ik weet dat deze er niet komen voor de goedkope chinese telefoons, dus daar heb ik me gewoon bij neergelegd ;)
Haha, dat is toevallig. Bij mij exact hetzelfde. Alleen had ik de Qtek S100 maar dat is dezelfde telefoon.
Windows Mobile was eigenlijk best schraal destijds :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sdk16420 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:25:
[...]
Ik zie trouwens op Weibo echt constant dingen over de Vivo Xplay voorbij komen, dat ding lijkt echt extreem gehyped. Terecht of niet?
Op engadget staat ook een review en ik moet zeggen dat het er best goed uitziet en qua specs lijkt het me gelijkwaardig aan een Samsung GS4 of een HTC One, maar dan voor onder de $500.
Echter, een 5.7" scherm? Ik vind 5" eigenlijk al meer dan groot zat voor een smartphone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
FlowDesign schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:52:
[...]

Haha, dat is toevallig. Bij mij exact hetzelfde. Alleen had ik de Qtek S100 maar dat is dezelfde telefoon.
Ik begon op xda met de HTC Magician. Oh wacht, dat is ook dezelfde! :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

FlowDesign schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:04:
[...]

Op engadget staat ook een review en ik moet zeggen dat het er best goed uitziet en qua specs lijkt het me gelijkwaardig aan een Samsung GS4 of een HTC One, maar dan voor onder de $500.
Echter, een 5.7" scherm? Ik vind 5" eigenlijk al meer dan groot zat voor een smartphone :P
Die Vivo Xplay heeft eigenlijk alles, behalve LTE......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Negakinu schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:22:
[...]

Ik begon op xda met de HTC Magician. Oh wacht, dat is ook dezelfde! :D
Tik 'm aan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
barcawinner schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:43:
[...]

Die Vivo Xplay heeft eigenlijk alles, behalve LTE......
Als ik zo die prijzen zie van die 4G abonnementen en me besef dat ik voor 90% toch internet via Wifi gebruik kan die LTE me eigenlijk gestolen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:36
Voor de Cubot M6589 en A6589 lijkt toch nog ondersteuning in de vorm van nieuwe ROMs te zijn. Zie de site van Cubot.net of hier gelijk de link naar de bestanden. Root wordt zelfs door de makers aangeboden, dat zie je niet vaak...

*edit* hier extra informatie over hoe te installeren. Als ik het goed lees zijn die handelingen alleen nodig indien je het toestel voor 15 april hebt ontvangen. Tevens is de ROM zowel voor de 4GB als 8GB versie.

[ Voor 33% gewijzigd door mailis op 27-05-2013 02:06 . Reden: extra url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FlowDesign schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:52:
[...]

Ik heb ze beide gehad :+ een van de twee had een betere bouwkwaliteit meende ik. Maar voor die tijd was dat echt een mega fijn toestel. Ik heb echt een legio aan toestellen gehad, bijna allemaal het schrale windows mobile tot ik de G1 kocht. Maar sinds ik de iPhone 3GS heb ben ik daar op blijven hangen. (niet omdat ik iOS fijn vind, maar meer dat student zijn en 3x een nieuwe telefoon per jaar toch wel wat te duur werd voor mij 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Op mp wordt een ZTE Grand S limited edition aangeboden met 1GB RAM, 4GB ROM en een 5MP camera.
Iemand deze al ergens anders tegen gekomen ? Ik kan het toestel verder niet mbv google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Even zoeken op het modelno. wat bij de advertentie staat:ZTE V967S
Heeft niks met de Grand S te maken, bij Etotalk kost ie $160,-, zo'n 120euro ex. verzenden
Gewoon een low budget telefoon zoals ook vermeld staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
poema schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:04:
Even zoeken op het modelno. wat bij de advertentie staat:ZTE V967S
Heeft niks met de Grand S te maken, bij Etotalk kost ie $160,-, zo'n 120euro ex. verzenden
Gewoon een low budget telefoon zoals ook vermeld staat
Heeft niets met de Grand S te maken maar wordt wel als zodanig aangeboden. Even er overheen lezen en je zit met een nepper in de maag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk16420 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:25:
[...]

Er zijn een aantal Chinese forums waar gewoon alle ROMs van XDA worden geplaatst, met de beschrijving in het Chinees vertaald, veel gebruikers in China lijken de weg naar XDA gewoon niet te vinden of gebruiken liever eigen forums. Ook voor de 'mainstream' toestellen van Samsung, Sony en LG.

http://bbs.gfan.com/forum.php
http://bbs.xda.cn/forum.php
en vast nog veel meer

Ja ik ben daar van op de hoogte. Ik zoek custom roms meestal ook op die Chinese forums als ik er geen op XDA kan vinden.

Alleen die Chinezen doen nooit aan oc kernels enzo, ik denk dat het ze ook niet zo interesseert en het ook totaal geen nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
MAB The Frisian schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:08:
[...]

Heeft niets met de Grand S te maken maar wordt wel als zodanig aangeboden. Even er overheen lezen en je zit met een nepper in de maag.
En de echte Grand S wil je gewoon niet kopen. Naar het schijnt een beetje bagger toestel, mede door de (te) kleine batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
MAB The Frisian schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:08:
[...]

En de echte Grand S wil je gewoon niet kopen. Naar het schijnt een beetje bagger toestel, mede door de (te) kleine batterij.
Pagina: 1 ... 40 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.