dutchgio schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:09:
[...]
Zegt de meneer met een QHD scherm en een nogal kritische blik tegenover de mediatek chipset, al dan niet in combinatie met een full-hd scherm.
Volgens mij is quadcore A5 minder krachtig dan een quadcore A7.
En de S4 heeft haperingen, maar dat kan ook komen door spftwarefouten in Touchwiz.
Ik heb een 720p scherm. Maar wat ik zei is meer common sense. Iedereen weet wel dat die Qualcomm's momenteel de krachtigste chip sets zijn voor in smartphone.
En uiteraard heb ik het dan over de Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 onder andere. Maar ik noem juist dat 1080p scherm want daar winnen die Qualcomm's het gewoon, maar voor de rest heeft het ook met software optimalisatie te maken.
Ik heb ook verhalen gelezen over laggende S4's, maar dat komt gewoon door de software van Samsung, die moeten het gewoon nog fixen.
Je verward trouwens iets, die S4's hebben Krait kernen van Qualcomm, die zijn misschien net iets beter dan A9 kernen, maar de GPU veegt helemaal de vloer aan met de MT6589.
FlowDesign schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:47:
Android draait prima op een FHD scherm met de mt6589 chipset.
Zou me ook niks verbazen als er ROMs uitkomen voor bijvoorbeeld de Umi X2 waarin je de CPU kunt overclocken naar 1,5 GHz. Als dat al niet mogelijk zal zijn met root en een app.
Mijn MK808B draait ook prima op 1080p, maar er werd gevraagd van wat beter op Android draait, als je dan gelijke configuraties hebt dan zijn het toch echt die nieuwe qualcomm's.
Oh dream on er gaan geen roms uit komen waar de CPU over geklokt word naar 1.5Ghz voor de Umi X2, daar is de userbase veel te klein voor en niemand wilt serieus voor deze smartphones kernels ontwikkelen.
Ik denk dat die kans net zo groot is als de lotterij winnen. Ik heb namelijk nog geen enkele Chinese chipset over geklokt zien worden, bij de RK3066 hebben ze alleen de underclock ongedaan gemaakt, dus geen overklok.
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 25-05-2013 23:59
]